Kicsit skizofrén helyzet, hogy egy fekete audis, aki általánosan sztereotípiák tárgya, egyrészt panaszkodik egy calibrás "énvagyokafaszagyerek" típusú tuninghuszárra, másrészt meg a levele elején még engem vesz védelmébe. Utóbbit amúgy tök fölöslegesen, mert a jogos kritikát elfogadom, az intelligenciát nélkülöző hozzászólókat meg leszarom (azért írtam így, hogy ők is megértsék). De hogy ne kanyarodjak el nagyon az eredeti témától: Az Ódis félelmei és röhögőgörcse alant.
Újabb szánalmas poszt, csak hogy legyen min csámcsogni. Eleve nem értettem a múltkor, hogy miért szegény Silentet basztatjátok a szar posztok miatt, hiszen azokat sokszor ti magatok írjátok, tehát mindenki a saját háza táján söprögessen ne itt böfögje be az amúgy sem érdekes véleményét. Ennyit a népnevelésről, tirpák köcsög feketeaudis vagyok, megtehetem, hogy erkölcsi és etikai iránymutatást nyújtok!
Viszont van, amit mégjobban nem értek... hogy miért kell a közutakon versenyezni? Bár ez nem pontos megfogalmazás, mert tudom milyen az, amikor éjjel kettőkor autózol a kihalt városban és betalál 1-1 márkatárs vagy egy agyontuningolt Leon, akkor minden normális ember tapossa a gázt, persze szigorúan csak 50-ig!
Viszont az embernek néha feláll a szőr a hátán attól, hogy mekkora dilettáns barmok ülnek a volán mögé, tudom ez nem újdonság, mert a blog létezése is bizonyítja, hogy ha dunába lőnénk ezeket, akkor sikerülne elrekeszteni. Viszont ezeknek az általatok "boyracer"-nek titulált véridiótáknak van egy olyan fajtája, aki gyors- vagy gyorsnak képzelt autó volánja mögé ül be és azt hiszi, hogy akkor ő az isten az adott útszakaszon.
Ezt bizonyítandó minden lehetőséget megragad a versenyzésre, 4000-es fordulattal lő ki mellőled a pirostól, hogy az ötven méterre lévő lámpánál előrébb állhasson és még a legnagyobb dugóban is képes cikcakkozva, mindenkit veszélyeztetve közlekedni. Akkor mégveszélyesebb, ha egy fostalicska volánja mögött teszi mindezt.
Tudom én, hogy általában a magamfajta szokott odalépegetni, mert aki alatt 400 lóerőnél több van az hajlamos vérszemet kapni, de alapvetően még mindig több golfos, leonos, calibrás vadállatot látok, mintsem prémium kategóriás személygépjárművel száguldozókat.
Egy ilyennel akadtam össze a minap, amikor a X. kerületből igyekeztem a belváros felé. Az most mindegy, hogy miért, de a Kozma utcából tartottam az élessarok felé, de mielőtt rámentem a Maglódira, elnéztem az egyik kereszteződést és túlmentem, majd beszopódtam a kis utcákba ahol mindig votl egy kötelező haladási irány és soha nem arra ment, amerre kellett volna. Mindegy, kikecmeregtem valami nagyobb útra, 2 sáv, lámpás kereszteződés, jobbra és balra lehet kanyarodni. Én jobbra akartam, be is soroltam jobbra és álltam a lámpánál.
Beállt mellém egy gyönyörű kárminpiros calibra, ami annyira tuning volt, hogy ha lehetőség van rá, akkor én köszönöm meg, hogy mellette állhatok. Természetesen minden ablak letolva, hiszen a hangrendszer csak maximum hangerőn tud üzemelni, ezért még 5 fokban is inkább fázunk de a hangzás jó legyen. Ilyen fiatal 20 éves forma srác, sapka, nagykabát, hiszen hideg van az autóban. :D Ez már eleve megmosolyogtat, de amikor felbőgeti a motort, akkor inkább a döbbenet ül ki az arcomra.
Tovább hergeli a technikát, kérlelhetetlenül öblöget, a szerencsétlen motor már inkább vonyít mint bőg, én meg ott ülök egy autóval odébb és kurvára nem értem, hogy most ő ezt miért csinálja?! Versenyezni akar? Dehát kétfele megy az út és mi ellenkező irányba haladunk?! Meg amúgy is esélytelen, akármennyire jó autó az, ez mégis csak pár literrel több...
Bevallom fostam mint az állat, hogy valami szörnyűség fog történni és elüt vagy letol, de bíztam abban, hogy tud közlekedni. Aztán megkaptuk a zöldet, és hallottam ahogy csikorgatja a kerekét azonnal, én meg összefosva lehúzódtam az út széle felé, hogy hátha jobbra akart kanyarodni, csak rossz sávba állt be, én meg minek puposkodjak, annyit nem ér az egész hogy összetörjön, de nem az történt, amire számítottam.
A csávó egyenesen indult meg, haladt vagy 20 métert padlógázon, amikor észrevette a böhöm nagy behajtani tilos táblát szemben, majd vészfékezett, visszatolatott (két záróvonalon keresztül, amit már az előbb is átlépett) és elment balra.
Ott elröhögtem magam, mert alapvetően vicces az ilyen barom, de ha ott éppen közlekedik valaki keresztbe, vagy szemből, akkor a csávó padlógázzal megy neki kb. A kérdés azon kívül, hogy ki a hülye - az, hogy aki nem bír magával, az miért nem megy lezárt utakra/pályákra gyorsulni vagy veresenyzni és miért az utcán királykodik mások életét veszélyeztetve, attól lesz nagyobb a farka?
randomuser1 2009.12.11. 11:15:44
Agyalap 2009.12.11. 11:27:00
Kollégám mesélte, hogy beállt tankolni egy benzinkúthoz, melléállt egy hiperübertuning 1300-as Lada. Leállítja a motort, tankol (a "zene" persze megy ezerrel) és indulna - hutyutyuhutyutyu, semmi. Azt már nem látta, hogy bikázták vagy tolták, addigra röhögve elhajtott a kútról. :D
tibcsi_san 2009.12.11. 11:27:14
nade uraiiiim :D
Rocko- 2009.12.11. 11:30:15
amúgy a Marty McFly technikát kell alkalmazni, oszt csókolom.
a szitu meg enyhén vicces. :)
Bladika 2009.12.11. 11:34:31
Bladika 2009.12.11. 11:41:24
schnee 2009.12.11. 11:42:38
Vazze, nem lenne egyszerűbb lehallkítani?
Bladika 2009.12.11. 11:46:41
Bladika 2009.12.11. 11:49:10
Amúgy az ilyennek 3 típusa van:
1: üvölteti a zenét
2: üvölt a kipufogó
3: üvölt a zene és a kipufogó
Mindegy csak mindenki hallja, hogy őnagysága érkezik vagy éppen itt jár.
PitBuli 2009.12.11. 11:55:33
.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.12.11. 11:56:07
Bladika ötletes tiktaktika!.)
babel 2009.12.11. 11:57:09
Sárkányböffentő 2009.12.11. 11:58:45
babel 2009.12.11. 11:58:56
PitBuli 2009.12.11. 12:03:20
Dáwid 2009.12.11. 12:04:46
Én nem csalok a korommal, 21 vagyok, de az a módszer amit használsz nálam is bejön sűrűn :D De nem kell minnyá' gonoszkodni. Egyik haveromnak is csak az alapjárati léptetőmocija volt sz.r, és ingatta az alapjáratot. Viszont 2 napig amíg rendbe nem tette, a fél világ versenyezni akart vele :D Jó ha csikorgó kerekekkel beleesik az egyirányúba akkor elég valószínűtlen hogy az alapjáratával volt gond. Vagy legalábbis nem csak azzal :P
drazsé 2009.12.11. 12:06:35
"4000-es fordulattal lő ki mellőled a pirostól, hogy az ötven méterre lévő lámpánál előrébb állhasson"
most ha a 4000-es fordulattól és az 50 métertől eltekintünk, egy lámpás indulásnál azért jó lenne, ha a T. autóstársak tempósan indulnának, lévén akkor az adott lámpánál több autó fér át
én elhiszem, hogy válság van és magas a fogyasztás, de ne 2-essel induljanak alapjáraton, motorkímélés címszóval, úgy, hogy én már szbályosan közlekedve (50 max) a következő lámpánál járok, mire ők átgurulnak az előző kereszteződésen
(és ha rendesen vannak beállítva a lámpák, akkor még csak lassítanom se kell - najo, ez nem mindig jön össze)
nem kell street racing, de ne lépésben, könyörgöm!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.12.11. 12:22:10
mohusssska 2009.12.11. 12:27:29
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.11. 12:28:45
PitBuli 2009.12.11. 12:32:53
Az a halálom, amikor valaki hatszáz és kétezer közt közlekedik (benzinessel), csak hogy ne fogyasszon egy decivel többet!
Bladika 2009.12.11. 12:32:56
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.12.11. 12:33:21
Hülye a posztoló, de nem azért, mert audija van, hanem azért, mert nekem nincs :)))
Bladika 2009.12.11. 12:33:43
randomuser1 2009.12.11. 12:38:30
BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.12.11. 12:44:15
Vagy elszégyelli magát és nem ír be,hogy "igazatok van"? :)
gomboc-artur 2009.12.11. 12:44:38
ha már beégetős story végig kell nézni
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.12.11. 12:48:23
sreetfighter 2009.12.11. 13:01:09
A nyomaték és a teljesítmény pedig a fordulatszámtól függ!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.11. 13:06:23
2009.12.11. 13:08:57
sreetfighter 2009.12.11. 13:10:20
Elmész te a jó francba!
A srác egy szerencsétlen balfék volt, ez tény.
De nehogy azt mondd, hogy egy szentendrei úton nem mutattad volna meg a az audid gyorsulását, ha hergel?
Én ilyen hazug, álszent vezetővel még nem találkoztam!
Bladika 2009.12.11. 13:12:00
xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.11. 13:14:06
egyébként ilyenkor nekem nem egy deci a fogyasztásban a különbség, hanem legalább 10 liter...
Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2009.12.11. 13:14:22
Ez nem vmi reklámkampány volt?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.11. 13:17:49
Bladika 2009.12.11. 13:19:05
Nekem pl. 3500-ig ahogy gyorsítok egyre nagyobb az ereje az autónak mégis megy lefelé a fogyasztás mérő.
Bladika 2009.12.11. 13:23:21
Bladika 2009.12.11. 13:26:52
www.youtube.com/watch?v=3CvYTvtldS0
ez mondjuk kimondottan vicces is szerintem.
De ha megnézitek lehet sejteni, hogy rendezett, mert úgy is nyitja ki az ajtót, mert érdekes mód, egyik autó sem tűnik drágának.
gomboc-artur 2009.12.11. 13:26:53
nem tudom és egy havertól kaptam kb 2 hónappal ezelött
Bladika 2009.12.11. 13:28:12
xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.11. 13:37:12
Bladika 2009.12.11. 13:46:00
Bladika 2009.12.11. 13:46:44
gardarak 2009.12.11. 14:21:41
Kozma utca? Milyen intézmény is van arrafelé? :)
Zz_ 2009.12.11. 14:27:43
Hümüzhümümüz 2009.12.11. 14:30:57
Koromnál fogva nem vagyok már "boy-street-racer", de pimpelt a verdám és zene is van benne nem gyengén...
Viszont - így 30 hajnalán - beláttam, hogy nem mindenki csipázza a tucc-tucc zenét, és nem járok letekert ablakkal a Tesco parkolóban, sem az utcán. :D Nyáron klíma többet ér, mint az, hogy a mammerek, meg a más zenét imádók az én zeném miatt savazzanak. :P Inkább hűsölök és szolidan szól bent a muzsika. :)
A Calibrás koma még bizti közelebb van a középsulihoz időben, mint az első adóív kitöltéséhez. :) Majd ha lesz nője, meg gyereke, akkor leszokik a gyorsulósdiról. :P
Bladika 2009.12.11. 14:33:51
killermoney 2009.12.11. 14:47:53
Azt meg hogy hányszor akarnak legyorsulni a mostani 650-esemmel maximum 1.6-os autók azt meg se tudnám számolni...
Bladika 2009.12.11. 14:54:01
sanya18 2009.12.11. 15:00:46
www.uvt.bme.hu/targyak/kterv_I/kterv_I_II_kgysch/kterv_I_II_kgysch_1_3.pdf
17. oldal
Bladika 2009.12.11. 15:04:43
xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.11. 15:30:08
(a most következő számok becslések)
2.-ban 4000 nél fogyaszt mondjuk 16 litert a kocsim, és kb. 70-nel haladok.
5.-ben 70-nél van 1200-as fordulatszám, és 5 litert fogyaszt a kocsi.
tehát abszolút értékben kevesebbet fogyaszt 5.-ben
legyen 40%-os a hatásfok 4000-es fordulatszámon (ez azért egy benzinesnél már elég durva lenne...), tehát a veszteség 9,6 liter benzin 100km-en.
1200-as fordulatszámon legyen 10%-os hatásfokú (ami meg jóval kevesebb, mint a valós), itt tehát 4,5 liter megy el pocsékba 100km-en.
GargleBlaster · http://autostat.hu/hasznos 2009.12.11. 15:30:17
Bladika 2009.12.11. 15:34:01
Bladika 2009.12.11. 15:40:07
xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.11. 15:40:11
de persze mindez csak az egyenletes haladásra igaz. ha van még turbó/kompresszor/változó szelepvezérlés/stb., az is mind bekavarhat még.
Bladika 2009.12.11. 15:40:38
Bladika 2009.12.11. 15:49:11
Bladika 2009.12.11. 15:50:14
Bladika 2009.12.11. 15:52:12
prérikutya 2009.12.11. 15:54:52
Gondolom autópályán is 130-cal közlekedsz... Bár reménykedem benne, hogy Te nem az a 140-nél letolós, levillogós típus vagy.
"Meg amúgy is esélytelen, akármennyire jó autó az, ez mégis csak pár literrel több..."
C20LET. Ha ilyennel találkozol, eszedbe se jusson versenyezni vele. Ha meg igen ne csodálkozz, hogy akármennyire nyomod az Ódinak, akkor is csak a Calibra hátulját látod...:-)))
civistroll 2009.12.11. 15:55:25
A nőmnek fekete audija van, szétbuzizva, szétzenézve(mtx), és még a pufó is sport...
35 évesen...:)
Bladika 2009.12.11. 16:00:44
Bladika 2009.12.11. 16:02:05
Bladika 2009.12.11. 16:06:15
Lacaca 2009.12.11. 16:09:07
Bladika 2009.12.11. 16:11:13
hvuk 2009.12.11. 16:19:52
www.honda.co.jp/factbook/auto/NSX/19900913/image3/039-001.jpg
A fajlagos fogyasztás meg azt jelenti, hogy az adott fordulaton, adott teljesítmény leadásához adott időn keresztül mennyi üzemanyagra van szükség. A fenti NSX-nél 3500-as fordulaton van a minimum (ami mellesleg szerintem elég magas fordulat, de ennek megvan a nyilvánvaló oka).
Mayday 2009.12.11. 16:23:43
1. fordulatszám
2. egy injektálás mennyi benzint spriccel be a motorba. ez ugye kb a fordulatszám meg a gyorsulás valamilyen függvénye.
Az én kocsim 50-el ötödikben 1700-at fordul, fogyasz 4,8 litert, negyedikben 2000-es fordulat és 5.7 liter.
90-el ötödikben 2800-as fordulat, 5.9 litert eszik.
A nyomatékbuziknak:
teljesítmény = nyomaték * fordulatszám/7100, ebből a teljesítmény adott (a befecskendezett benzin égéshője * a hatásfok, ami 33% benzinmotornál, 38% dizelnél), a fordulatszám adott, tehát a nyomaték egy számolt mennyiség és kész.
Ezért van az, hogy a sok buta ember azt mondja jobb a dizel, mert 2000-ről hogy gyorsul.
Igen, ott 400 Nm a nyomaték, a szorzat 800000 . Egy benzines ezt a szorzatot 4500-as fordulaton éri el kb, azaz ekkor már nem fogja lenyomni a dizel.
Azaz ha dizellel kell versenyezni, akkor tessék 4000-es fordulattal indulni és úgy le fog maradni, ahogy kell.
Ha meg turbós benzines kocsink van, akkor elég a 2000-es induló fordulat is.
Bladika 2009.12.11. 16:24:37
xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.11. 16:27:17
akkor visszatérve az eredeti problémához:
70-nél, egyenletesben 2.-ban 10 literrel többet a kocsim, mint 5.-ben, tehát föl fogom váltani 5.-be. nem érdekel, hogy hurka vagyok, mert nem pörgetem a kocsit, nem érdekel a nyomatékgörbe, nem érdekel a fajlagos fogyasztás em, csak az a 100km-enként megspórólt 10 liter kőolajszármazék érdekel. ;)
(részemről vita lezárva. természetesen 1.-ben indulok, ha gyorsítok, visszaváltok, és ha élményautózok, akkor meg a fogyasztás nem érdekel. én arra reagáltam eredetileg, hogy miért is közlekedik valaki alacsony fordulatszámon.)
baliquez 2009.12.11. 16:31:52
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.12.11. 16:36:31
sanya18 2009.12.11. 16:42:02
gpetersz 2009.12.11. 16:45:13
2. Minden audis fasz.
autosave 2009.12.11. 16:58:24
ui: én utaztam már olyan sofőr mellett, ahol szó szerint FÁJT nekem amit művelt. Emelkedőn majdnem padlógáz, a kocsi alig bírta. Ha vissza váltott volna, akkor erőfeszítés nélkül ment volna minden és mellesleg haladtunk is volna :(
ugyanez a faj csinálja a lejtőn 100-nál 2km-en nyomja a féket, mert 5-ösbe kell a váltó, 4-esben még véletlen sem. Vagy még erősebb lejtőn, gáz nélkül van ahol 1 vagy 2 a jó fokozat és a pedálhoz nem kell érni, nem melegszik a fék - ezért van az olaj a motorban, ugyanúgy keni ha motorfék ha nem. (két perc alatt meg nem hűl ki a motor, ne mondja senki... vagy akkor esetleg egy kis gáz aztán megint mehet a motorfék)
persze ezt nem magyarhonban tapasztaltam, itt sajnos nincsenek igazi hegyi utak :S
Bladika 2009.12.11. 17:08:52
De ha ugyan azon az úton nem a váltóval viszed a motorfordulatot az általad mondott optimális tartományból az én általam mondottba (ezzel megnövelve az adott úton megtett motorfordulatok számát), hanem gyorsítasz, ezáltal elérve, hogy megnövekedjen a motorfordulat szám, de az adott úton megtett motorfordulatok száma ne változzon, akkor csökkenni fog a fogyasztás. Mind abszolút értékben, mind pedig fajlagosan. Természetesen mint már mondtam olyan sebesség tartományt kell választani, ahol a légellenállás elhanyagolható.
Szóval igen váltsd fel 5.be! Én is azt teszem, de ha megnöveled a sebességedet úgy, hogy a fordulatszám a maximális hatásfokhoz tartozó legyen még kevesebbet fog fogyasztani. De az 5. rossz példa, mert az már olyan sebességet eredményez aminél nagyban beleszól a légellenállás is.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.11. 17:14:54
atila68 (törölt) 2009.12.11. 17:19:34
beteszem egyesbe,
behúzom a kéziféket,
kinyomott kuplunggal nyomok pár kövéret,
megemelgetem az orrát a technikának,
majd zöldnél finoman csúsztatva alapjárattal elindulok, és közben nézem ahogy füstölnek a gumijai...
és röhögök.
redriot77 2009.12.11. 17:21:04
redriot77 2009.12.11. 17:21:37
Bladika 2009.12.11. 17:23:13
hvuk 2009.12.11. 17:32:52
Kis Hableány 2009.12.11. 17:42:03
Colour of silence (törölt) 2009.12.11. 18:03:33
Lacaca 2009.12.11. 18:42:07
standup 2009.12.11. 19:10:58
Fiatal streetracer szűk utcából vagányan akarta bevenni a parkoló autók és az egyirány miatt eleve kevés helyen a kanyart - ezzel a lendülettel oldalba is kapta az egyik parkoló autót. Rendőrök nyugiban elnyomták a cigijüket és átsétáltak helyszínelni :)
Nálam ez viszi a pálmát. :) Rajtam kívül még páran odagyűltek, mindenkit rázott a röhögés. :)
efhábé 2009.12.11. 19:11:03
Droidfigyelő (törölt) 2009.12.11. 19:34:00
szép szép a szerelem, de azért ez nagyon gáz...:) ne is mondj többet:)
efhábé 2009.12.11. 19:35:51
11 bekezdés, ebből 4, de nagyon nagy jóindulattal 5 bekezdés szól arról, amiről a post eredetileg született. A többi tök fölösleges, exhibicionista rizsa.
Mégis ki a pöcsömet érdekli, hogy te a nyomdában tárgyaltál, gokartoztál, meglátogattad a csodarabbi nagyapád sírját, tiszteletedet tetted a Hajós-kriptánál, megnézted a muzulmán parcellát, vagy éppen beszélőn voltál a édesanyádnál, akit üzletszerű kéjelgésért ültettek le?
Totál felesleges információ, ahogyan az is, hogy mekkora balf@sz módon kavirnyákoltál az egyirányú utcákban.
Miért nem lehet lényegretörően fogalmazni? Irodalmi készségeidet ne egy autós blogban óhajtsd csillogtatni, arra vannak megfelelő más blogok is.
Egyébként pedig pontosan mi volt a mondanivaló?
Hogy a boyracerek ostobák? Köszönjük, eddig is tudtuk.
Hogy még a calibrások is benézhetnek néha egy-egy táblát? Köszönjük, eddig is tudtuk.
Hogy neked Audid van, ami több, mint 400 lóerős? Köszönjük, de leszarjuk az infót.
Hogy te normálisan közlekedsz? Köszi, de ez az alapértelmezett, szerintem még rohadt sokan próbálunk normálisan közlekedni, de ezt nem írjuk meg posztként, mert természetes, mint a levegővétel.
This_is_Sparta (törölt) 2009.12.11. 19:37:29
Reggie 2009.12.11. 19:43:16
Lacaca 2009.12.11. 19:45:32
Az ilyen fikadroidok miért idegesítik magukat blog olvasással, eddig is lehetett tudni, hogy mindenki más hülye. Ezt meg kell erősíteni az ego fenntartásához? Nem értem
efhábé 2009.12.11. 19:53:14
2009.12.11. 20:00:50
Egy párszor ez annyira jól sikerült hogy idegességében kapkodva le is fullasztotta a motort,mindezt úgy hogy a csaja mellette ült... Szánalmasak. :)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.12.11. 20:03:31
h4z4rd 2009.12.11. 20:08:32
"Gondolom autópályán is 130-cal közlekedsz... Bár reménykedem benne, hogy Te nem az a 140-nél letolós, levillogós típus vagy."
Remélem, te meg nem az a típus vagy, aki (mint oly sokan) még nem hallott a jobbra tarts-ról, és nem érti, miért is kéne önszántából kitakarodni a belső sávból. ;)
peace!
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.12.11. 20:15:10
h4z4rd 2009.12.11. 20:16:43
(tudom, OFF, csak megen eszembe jutott...)
@GSX-R: függetlenül attól, hogy épp akad-e versenytárs vagy nem, én már akkor tolom az egyest, amikor a párhuzamos gyalogos lámpa villog. Semmi take-off, egyszerűen rögtön elindulok, amikor lehet. Ha mind így játszanánk, sokkal többen férnének át egy lámpaváltásnyi idő alatt.
Namindegy.
2009.12.11. 20:26:26
Rebca 2009.12.11. 20:36:26
Lacaca 2009.12.11. 21:11:44
Dester 2009.12.11. 21:22:25
Marty Mcfly 2009.12.11. 21:25:29
milyen az a "Marty Mcfly technika"? :-)
Dester 2009.12.11. 21:26:19
h4z4rd 2009.12.11. 21:28:03
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.12.11. 21:28:42
Marty Mcfly 2009.12.11. 21:28:43
narkós? hehe te aztán tudsz jelzőket...
nem vagy te kicsit előítéletes?
h4z4rd 2009.12.11. 21:29:56
hasonló, elhangolt lámpánál én korábban indultam el párszor... az se jó :)
autosave 2009.12.11. 21:41:01
2009.12.11. 21:50:37
autosave 2009.12.11. 22:48:43
Coyote82 2009.12.11. 23:42:49
Cuburka 2009.12.11. 23:43:11
FeroxX 2009.12.11. 23:48:38
(joke
efhábé 2009.12.12. 21:05:07
Szerintem teljesen hétköznapos eset, hogy ma pl. vártam vagy 5 percet egy parkolóhelyre, mire onnan a kocsi hajlandó volt kiállni, meg kellett várom, hogy eljöjjön előttem, hogy be tudjak állni, de mire eljött előttem, a másik irányból egy értelmi fogyatékos beállt a helyre annak ellenére, hogy pontosan látszott, azért várok a túloldalon indexelve, hogy beálljak majd a helyre. Amikor szóvá tettem a dolgot, közölte, hogy ő nem tudta, hogy én oda várok. Amikor megkérdeztem, hogy szerinte mégis mire várhattam egy tele parkolósor végén indexelve, ha nem arra, hogy kiálljon a kocsi, ő közölte, hogy neki azt nem kell tudnia, ő jött, látta, hogy éppen kiáll a kocsi, gyorsan bekanyarodott és beállt és őt nem érdekli, hogy ki mire vár, mögöttem is várnak, azokat se tudja, hogy mire.
Megírhatnám persze kicifrázva, bő lére eresztve, hogy ez a westend parkolójában volt délelőtt, ahová porzsákot venni mentem, mert dolgom volt a belvárosban, elmélázhatnék néhány bekezdésben az autóvezetők és általában a mai magyar társadalom mentális állapotáról, szociális készségeiről, EQ-járól, majd levonhatnék 2 bekezdésben valami frappáns tanulságot, különös tekintettel az adventi időszakra, de minek? Akkor is csak egy hétköznapi pofátlan eset maradna a dolog, ami tucatjával történik meg kis hazánkban naponta.
Vagy a másik mai eset, megtörték a sógoromat hátulról, félreálltak, a másik fél elismerte a felelősségét, kulturáltan kitöltötték a bejelentőt (amit nekem kellett odavinnem, mert egyiküknél sem volt, ezért vagyok képben az esettel), normális hangnemben bocsánatot kért a srác, mert elbambult, mi lecseréltük még a sógorom kerekét, ami kidurrant az ütközéstől, aztán ő elment egy gumishoz, én meg haza.
Ebből is lehetne szép poszt, a huszonéves vezetőkről, akik ábrándoznak a volán mögött, aztán mégis kulturáltan intézik a dolgaikat, mégsincs elveszve az a generáció, frappáns tanulság levonva.
Tényleg ezekre lenne szükség egy ilyen blogon? Ezek szerintem nem megírni való dolgok, megtörténnek sokunkkal napi szinten. Az én ingerküszöbömet legalábbis egyik sem vitte át, hogy poszt szülessen róla itt.
tboykaa 2009.12.14. 11:57:10