Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Csattanás, filmszakadás, légzsák, gyereksírás

2009.12.17. 11:15 :: SilentSound

Tanácstalan levelét elolvasva teljesen filmszerűen jelentek meg a fejemben a történtek, mintha sűrű vágásokkal, villanásokkal elválasztva jönnének egymás után az egyes momentumok. Nyomasztó lehet visszagondolni is egy ilyen esetre...

Leírom röviden mi történt, bár őszintén szólva sok mindenre nem emlékszem. Mármint olyan gyorsan történt, hogy utólag kellett összeraknom a dolgokat; még a belénk robbanó autó márkájára sem emlékszem, a szemtanúk adtak típust, leírást, rendszámot.

Szóval Zuglóban indultam el egyenesen egy lámpánál. Az utca nevét nem tudom, csak azt hogy a Fogarasi út folytatását keresztezi (talán Cinkotai út?). Szóval elsőként indulva zöldtől kereszteztem az utat, egyenesen. Jobbról már állt egy busz a pirosra, balról is megállt egy taxi, mögötte egy fehér furgon. Szemből egy autó akart nagy ívben kanyarodni.

Már bent jártam a kereszteződésben, amikor balról egy villanás (én kékre emlékeztem) és durr. Kétszer körbepördültünk, én bevertem a fejem. Itt pár másodperc filmszakadás volt. Mert balra nekem a busz, meg a gyerekek sírnak, erre emlékszem. Meg előttem a légzsák.

Azután valaki feltépte az ajtót. A nejem oldalán az magától kipattant. Az ablakok fóliázva, ez szerencse. Kiszedtek minket, én alig álltam a lábamon, de a sírásra hamar magamhoz tértem. Valaki hívott rendőrt, meg mentőt is, mert vérzett az orrom. Ezt is csak akkor vettem észre, amikor valaki odanyomott egy gézcsomót.

Igazából csak pillanatképek vannak, folyamatosan onnantól emlékszem, hogy a buszvezető azt válaszolja a folyton hajtogatott kérdésemre, hogy „mi történt”, hogy a másik lelépett.

Az történt, hogy a balról álló sort előzte egy bordó Skoda Octavia és elkapott a pirosban, megpörgetett. Sokat kibíró autó, mert az iszonyatos ütés után is továbbment. Igaz csak két saroknyira jutott, ott megadta magát a motor.

A taxis hívott rendőrt, mentőt, meg a kollégái a környéken keresni is kezdték az autót. Mondjuk nem tudom miért ment el, mert lökhárítója, rendszáma ott maradt a helyszínen.

Az én károm: bal első kerék kiszakadt, két első és egyik oldallégzsák eldurrant. Az autót elszállításáról nem is én intézkedtem, hanem a rendőrök hívtak autómentőt. Még szerencse, hogy az utastérben szétszóródott papírok között egyikük megtalálta a biztosító papírját és azon a számon intézkedett.

Minket bevittek a Gyáli úti kórházba, röntgenek, nekem többször is a fejemre, meg majd hétfőn CT-re vissza kell jönnöm, saját felelősegemre elengedtek. A kórházba utánam jöttek a rendőrök, felvenni a vallomásom és azt mondták, hogy meg fogják találni az elkövetőt.

Kössz szépen, oda a 3 éves autóm.

De legalább komoly bajunk nem lett. Bár a két gyerek nagyon nem akart beülni anyumék autójába. Azt hiszem sokáig gondban leszünk ezzel. Ja, áldom az eszem, hogy annó megvettem a legjobbnak mondott gyerekülést. A piciknek az ijedtségen kívül semmi bajuk nem lett.

 

81 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset veszélyes cserbenhagyás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Take-it-Easy 2009.12.17. 11:24:44

Pfff... Döbbenet. Még jó, hogy nem esett komolyabb bajotok.

Riska 2009.12.17. 11:25:10

Ez durva. A kérdésem, -téma volt a bkvfigyelőn-, hogy a buszsofőr nyújtott elsősegélyt -ergo használta a buszon lévő elsősegélyládát-?
Meg a folytatás érdekelne, mit kapott a skodás.

Take-it-Easy 2009.12.17. 11:28:37

Remélem, az az állat meg megkapja a megfelelő büntetését. Nem normálisak az emberek az utakon.
Biztosan sietett a karácsonyi nagybevásárlásra az ütődöttje. Vajon ott nem történt személyi sérülés, hogy nem állt meg? Vagy ennyire nem számított, csak a saját bőrét mentette?

Michael Collins 2009.12.17. 11:33:38

Bakker! Faszkorbácsot a skodásnak!
Kalap volt-e a skodáson?

titkosgyilkos 2009.12.17. 11:42:19

A türelmetlenség közelít az éves maximumához (karácsony), aki hülye, hagyjátok rohanni. Bár, mint a példa mutatja, az ember nem lehet elég óvatos.

kacsa118 2009.12.17. 11:48:47

Rázott a hideg a post-tól...
Az egy dolog, hogy a skodás f@sz és siet, de hogy gyerekek életét veszélyezteti... Az ilyet egy életre eltiltanám a vezetéstől (valószínűleg csak 1-2 évre fogják)!!!

sreetfighter 2009.12.17. 11:51:11

Szerintem ez Tanácstalan régebbi ( jó pár hetes) poszjának élethűbb leírása. Legalábbis nem valószínű, hogy minden ugyan úgy történt mint multkor, mert akkor is egy fiatal skodás srác hagyta cserben.
Azt akkor alaposan kitárgyaltuk, szerintem felesleges ismételgetni.

sreetfighter 2009.12.17. 12:05:21

@kacsa118:
A kocsiban nem mindig láthatók a gyerekek, de itt nem erről van szó, mert ha nem ülnek gyerekek a kocsiban akkor sem megyünk bele a piroson át. Az csak egy szerencsétlen dolog, hogy gyerekek is ott voltak.
Ha egy iskolás buszt kap oldalba, akkor le is lőnéd?

autosave 2009.12.17. 12:07:59

járd ki, hogy egy darabig ne legyen jogosítványa az ilyennek...
segítségnyújtás elmulasztása bűncselekmény megvalósult, az nehogy eltussolódjon...

McKelek 2009.12.17. 12:12:29

Huhh, örülök, hogy nem esett komolyabb bajotok. Az autót kiperelni a skodástól.

Továbbá kíváncsi lennék, tornádó barátunk megelözte volna gyorsítással a balesetet?

Lipi1945 2009.12.17. 12:21:51

Az előfordulhat, hogy valaki véletlenül benéz egy lámpát(persze nem kéne, de még megbocsájtható ha senki nem sérül), de, hogy kereszteződés elött előzi az álló sort(vajon mia ráknak állnak a többiek egy kereszteződés elött?), aztán meg elhajt...

sreetfighter 2009.12.17. 12:26:26

@promontor:
Valami olyan címe volt, hogy: A blog találkozóra indulva törtek össze, vagy valami ilyesmi.

sreetfighter 2009.12.17. 12:28:30

@Lipi1945:
Nagyon friss jogsija volt és valószínű sokkot kapott.

Lipi1945 2009.12.17. 12:31:25

@sreetfighter: Jahogy ez ugyanaz mint a multkori? Már dereng nekem is!

Lipi1945 2009.12.17. 12:35:07

@sreetfighter: Ez a egynapos jogsis apu céges skodájával?

Sztávrosz_ (törölt) 2009.12.17. 12:40:01

Örülök hogy egyben vagytok.

A mocsok senkiházi skodásokat meg ismerjük..

PitBuli 2009.12.17. 12:43:47

Valószínűleg egy lófejjel ébredt reggel skodás emberünk, és azért menekült, hogy az ő feje, a helyén maradjon. Ilyen "bevállalós" csak akkor lehet valaki, ha az életét menti. Jókívánságképp csak azt lehet neki remélni, hogy nem a hatóság kapja el, hanem egy másik szervezet...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.17. 12:52:27

@sreetfighter: Aha, megvan, ez az: autozz.blog.hu/2009/11/10/blogtalalkozora_indultunk_korhazban_kotottunk_ki

Hát, nem mondom, drámaibb a mostani változat, de több mint egy hónap elteltével jobban örültem volna, ha arról hallok, hogy hogy áll az ügy (biztosító, rendőrségi eljárás, pereskedés, vérbosszú stb.)

SilentSound, ha ennyire ki vagy fogyva a posztokból, hogy remake-ket kell megjelentetned, akkor inkább tegyél fel egy felhívást, hogy írjunk új anyagokat... ;-)

arpiszan 2009.12.17. 12:59:20

Ha nem mondod, akkor is kitalálom hogy octavias volt. Nem tudom hogy keletkeznek ezek, talán az octaviák aurájában van valami, vagy a kárpit szagában, de a legtöbb octavias olyan hihetetlenül prosztó, hogy nem igaz.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.17. 13:00:16

@promontor: Én már nem emlékeztem rá, ő meg beütötte a fejét... :D Nemsokára megyek postára, utána ha lesz időm, kaptok egy vigaszposztot, mert amúgy anyag az van. :)

TH 2009.12.17. 13:03:17

@arpiszan: na, végre egy új elmélet. Már uncsi volt a suzukisokról, mercisekről és audisokról meg kalapos skodásokról olvasni, ideje, hogy megtudjuk, hogy az octáviás a legveszélyesebb állatfaj. :D

Virág2 2009.12.17. 13:17:10

Huh, ezt megúsztátok.
Megírnád, milyen gyereküléseket használtok?
A gyerekekkel, ha túl vannak az első sokkon, beszélgessetek a balesetről, nem tudom mekkorák, de segíthet, ha akarják, akkor lerajzolják, eljátsszák, elbábozzák, bármi, nem baj, ha újra elpityerednek, vigasztaljátok őket és mondjátok el, hogy milyen biztonságos az ülésük/az öv és a szülők légzsákja és ezért nem lett semmi baj. Idő, mikorra megemésztik, még egy felnőttnek is...

lolperec 2009.12.17. 13:24:17

"Ja.." és a gyerekekről másfél sor..
azért megvan a prioritás..
mindenesetre örülök, hogy komolyabb sérülés nem történt..
ezek a Skodások.. asziszik átülnek a Favoritból aztán már övék a világ.. :D

Tapmancs 2009.12.17. 13:27:30

@arpiszan: Akkor én a kivétel octaviások közé tartozom. :)

Önjáró Talajgyalu 2009.12.17. 13:29:55

A normálisan és óvatosan vezető, KRESZ-t tiszteletben- es betartó skodások neveben, én kérek elnézést...

babsz 2009.12.17. 13:32:19

nekem van octaviás kollégám, és csudaszépen és udvariasan vezet. na jó, német az ember, de akkor is.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.12.17. 13:32:22

@lolperec:
Szerintem eltévedtél, ez itt nem a babamamafórum, hogy az öngyöröböngyöröprüntyőkéket kelljen részletezni két oldalon keresztül. Ez nem azt jelenti, hogy ne lennének fontosak a posztolónak - annyit leírt róluk, amiből minden lényeges kiderül, és nem többet. Én értékelem.

TH 2009.12.17. 13:36:46

@lolperec: egyetértek az előttem szóló Comandantéval.

TH 2009.12.17. 13:39:20

@lolperec: na, ezt megkaptam. :)

Fritz Teufel 2009.12.17. 13:45:44

Szia!
Én csak a gyermekülés márkájára lennék kíváncsi.

xenuka 2009.12.17. 13:53:37

soha semmi nem véletlen

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.12.17. 13:56:17

a tetthal álla az okos skodás!

na, sikerült ezt a topikot is szétoffolnunk :P

kuki123 2009.12.17. 13:56:56

Fasza karácsony..mondjuk mi szentestén mentünk rokonhoz és súroltuk az őzet...

!kkritt! 2009.12.17. 13:56:58

@sreetfighter:
De le ám! Inkább ő pusztuljon, mint ártatlan emberek.

elég.volt 2009.12.17. 14:03:34

@Easyke: Megkapja ne izgulj. Majd figyelmeztetésben részesítik. Mást ne várj. Ebben a balkáni kátyúban (igen ez magyarország) nincs igazságszolgáltatás.

Örülök, hogy megúsztátok!

gyz 2009.12.17. 14:09:39

@Fritz Teufel:

gondolom, Römer. Nálunk azt tartják a legjobbnak.

De ha ennek ellenére egy Maxi Cosit vagy egy Concordot veszel, az ugyanúgy megvédi őket.

Mázli, hogy a kocsi elejét kapta el a hülye, ahol a felnőttek ültek.

andzsin 2009.12.17. 14:21:53

A Römer a német autóklub és a TÜV tesztjein is évek óta az első, a legmegbízhatóbb és legbiztonságosabb gyerekülés. Sajnos az új ára 50 fölött van és vannak 80-ért is. De én nem értem az embereket. Kurvára nem. Nekünk nem tellett újra, ezért használtan vettünk Römert 20 ezerért. 04-es, tehát legújabb minősítésű, kutya baja.

Az emberek meg képesek mindenféle szutykot megvenni 8-10 ezer forintokért, amik szart se érnek, mert jól néznek ki, meg szép a huzata...és életükben egy másodpercet nem fordítottak arra, hogy megnézzék mit vesznek meg. Még a nagy márkák gyerekülései között is vannak ócskák és balesetveszélyesek. (az egyik prémiummárka ülése pl. életveszélyes egy műanyag biszbasz miatt, de itt nálunk senki sem tudja.)

Aki fogott már meg Römer ülést az tudja, hogy elképesztően nehéz darab, dupla hátfalu, iszonyat masszív darab. Néha mikor benézek egy-egy jobb autóba és látom, hogy a szülők a több millát nem sajnálják a "jó autóra", de a gyerek életét azt nem sajnálják és beültetik valami távol-keleti szutyokba.

Jó tanulmányozást:
www1.adac.de/Tests/Kindersicherung/Kindersitze/tab.asp?ComponentID=255813&SourcePageID=254587

MacChicken (törölt) 2009.12.17. 14:30:32

Nekem is van egy cserbenhagyásos sztorim. Nem mostanában volt, de azóta messzire elkerülöm a diplomata rendszámos autókat. Nem akarom hosszan taglalni, annyi a lényeg, hogy egy családi összejövetelről tartottunk hazafelé a Bécsi úton, mellettem (ex)nejem, hátul kislányunk. A Kolosi térnél sárgán villogtak a lámpák (vagy talán lámpa sem volt - erre már nem emlékszem pontosan -, de én a védett főúton haladtam). Periférikus látásommal érzékeltem, hogy valami nagyon jön jobbról, és nem fog megállni. Elhúztam a kormányt balra, de oldalba kapott. Megálltam - nem volt személyi sérülés szerencsére -, és láttam, hogy két suhanc ül az autóban. Visszatolattak, kikerültek, és elhúzták a belüket. Láttam a diplomata rendszámot, de megjegyezni az ijedtség miatt nem tudtam. Volt rengeteg szemtanú, taxisok is, ők fel is írták a rendszámot. A kiérkező rendőrök valahogyan lekérdezték, és kiderült, hogy az argentín nagykövetség autója. Azt is mondták, hogy még ha ott maradt volna sem intézkedhetnek vele szemben! Fortyogtak a dühtől és a tehetetlenségtől, ez látszott rajtuk, de semmit nem tehettek. Rendőrségi ügy addig volt, ameddig a nagykövetség le nem tagadta, hogy az autó egyáltalán az utcán volt aznap este. Biztos a nagykövet fiacskája és a haverok szórakoztak kicsit. Semmit nem lehet tenni ellenük. Vigyázzatok a kék DT rendszámosokkal. :)

autosave 2009.12.17. 14:42:58

@MacChicken: egyszer járnak majd ezek liszkán...

MacChicken (törölt) 2009.12.17. 14:49:36

@autosave: De mivel Dél-Amerikából jöttek, őket ott "testvír"eknek nézik majd. :)

Arvin1979 2009.12.17. 15:02:11

Ma én is összefutottam egy hasonló idiótával. Ő is a teljes sort előzte egy 2x1 sávos úton, de a lámpa ott zöld volt. Csak mikor mellém ért, már jöttek szemből, úgyhogy szépen feltot majdnem a járdára. Én persze jó magyar szokás szerint nyomtam a dudát. (Tudom, én vagyok a hülye). Majd mint aki jól végezte dolgát haladt tovább. Egy posztot nem ér meg de KKD-33* fehér Peugeot 206. Az utolsó számra már nem emlékszem.

Blogger Géza 2009.12.17. 15:12:02

Mert mindig mindenki rohan és türelmetlen...

2009.12.17. 15:30:05

Kib****ul fontos a jó gyerekülés. Recaro-t vettünk, spóroltunk rá (két gyereknek 150 ezer volt) de úgy érzem, megtettem amit kellett. Fejvédős, oldalvédős és kiszolgálja őket amíg gyerekülésben kell lenniük: most teljes ülés, később fejvédős magasítóvá alakítható.
A teszteket én is átnéztem, nem érdekelt a szerelhetőség, a kinézet, csak a biztonság (++), ott meg jól szerepelt. Az, hogy két vagy három perc alatt teszem be az autóba, már mindegy nekem, csak biztonságos legyen.

Mezőbándi 2009.12.17. 15:34:46

>>azt mondták, hogy meg fogják találni az elkövetőt.<<

Persze lehetett eppen lopott is...

Marty Mcfly 2009.12.17. 15:35:43

vigaszposztot szeretnénk...

NGA 2009.12.17. 15:39:18

Mi megnéztük a Römert, meg pár ülést még, és a végén Maxi Cosi Priori XP-lett, majd ahogy kinőtte, Maxi Cosi Rodi XR. Én nem csalódtam benne.

NGA 2009.12.17. 15:47:45

Egyébként, ha valakinek kevesebb a pénze, akkor meg vegyen Nania-t, az is nagyon jó ülés!

Mylady 2009.12.17. 15:51:29

@MacChicken: Szerintem ilyen esetben intézkedhet a rendőr. Már ha ottmarad a helyszínen a delikvens. Ha távozik, akkor a külügyminisztériumon keresztül lehet a nagykövetséget megkeresni.

A diplomaták sem állnak a jog felett.

Kultúrállamokban lyenkor hazarendelik az illetőt és a saját ország joghatósága jár el az adott ügyben. Polgári pert viszont itt is lehet ellenük kezdeményezni. Szerintem.

katus60 2009.12.17. 15:51:43

Sziasztok!
Néhány szóban a saját történetem szeretném elmondani. november 7-én poroszkáltunk hazafele a 11-es uton a férjemmel és Tahitótfalu előtt egy szembejövő autót előzött egy rallizó ifjonc, nem tudom fiatal volt-e, de versenyeztek kire hogyan hozzák rá a szivbajt. Már nem tudott viszasorolni és meglökte az előtte lévő szabályosan közlekedő autóst, elénk és frontálisa ütköztünk. Szerencsére jó találmány a légzsák és a biztonsági öv, mert mégegyszer születtünk. Az elkövető természetesen lelépett. A másik autó is totálkáros lett és ott is két kisgyermek ült, az egyik megsérült. Őt is mintahogy minket is a mentő és mentőhelikopter vitt kórházba. Az elkövetőt azóta sem találják itt állunk két vétlen család, a biztositó meg nem akar fizetni, szerintetek mi a megoldás, a mi autónk 5 éves volt és még 2 év hitel van rá. Mit mondjak szép karácsonyunk lesz. Bocsi a hosszadalmasságért, de hátha kapok valamilyen tanácsot, hogy merre lépjünk.

Peetee 2009.12.17. 16:02:56

Ez durva lehetett...
Én hasonlóképeen jártam kb. 1,5 éve, de nekem az autó bal hátulját kapták el, és én "csak" 1 egészet forogtam...igaz májusban száraz aszfalton.
Örüljetek,h nem lett komolyabb baj!

fehso2 2009.12.17. 16:05:24

@andzsin: A Römer mellett van 1-2 jó márka még, érdemes utánanézni.
Az osztrák autóklub is csinál teszteket. www.oeamtc.at/kindersitze/

Amúgy tényleg az a helyzet, hogy előbb kell a hülyéknek alufelni, metálfény, mint plusz légzsák vagy jó gyerekülés.
Egyébként 50 ezer sem sok egy ülésért ( pl. az alufelni tükrében), de a használt is teljesen jó lehet, ahogyan írod!

Mákvirág 2009.12.17. 16:16:25

Fólia tilos, ISOFIX rendszerû gyerkülés viszont nem kötelezô...Vicc ez a világ!

zolika78 2009.12.17. 16:24:43

Nagy szerencse, hogy megúsztátok!

Remélem, a csodás skodás rohadni fog a börtönben... az ilyen állatokat el kellene tiltani örökre a vezetéstől + legalább 10 év börtön.

safranek 2009.12.17. 16:43:21

Nekem egyszer elvitte az autó elejét egy Passat. - álltam a kereszteződésben és vártam, hogy balra mehessek, kicsit kint volt a kocsim eleje, keresztben jött egy autó ami kis ívben jobbra bekanyarodott az útcába ahol álltam, ezt a kocsit kerülte ki a Passat és nem vette észre, hogy én meg ott állok - A Renault elején valami bele akadt a Passat hátsó kerékdobjába és az letépte a kocsim jobb oldalát, teljesen szét szakadt a hegesztéseknél. A Passat meg sem állt, aki mögötte jött, látta, hogy mi volt és utánna ment. A Passat-os állítása szerint semmit sem hallott vagy érzett, a kocsiján még egy karc sem volt.

flea 2009.12.17. 17:00:20

Gyerekülést nem szabad pusztán a gyártó alapján venni. A Römer és Maxi-Cosi általában tényleg jók (meg még 1-2), de nekik is van rosszul sikerült típusuk. Tisztára, mint az autóknál.

Az ADAC meg a Stiftung Warentest tesztjeit érdemes megnézni (meg biztos az osztrák autóklubot is, róluk eddig nem tudtam), fenn van online elég részletesen, ha az én némettudásom elég hozzá, akkor mindenkié :) És arra is érdemes figyelni, hogy ugyanazon a néven kicsit mást gyártanak minden évben, tehát a tavalyi teszteredmény az idei ülésre legfeljebb irányadó, de nem mérvadó.

gyz 2009.12.17. 17:16:46

@Mákvirág: namost az isofix ülést teljesen természetesen nem teszik kötelezővé, mivel

a., nem minden autóban van bekötési pont kiépítve
b, ha van is, akkor általában kettő (az én kocsimban is), viszont ez esetben mit csináljak a 3. gyerekemmel?

különben meg az isofixes ülés nem úgy biztonságosabb, ahogy azt elsőre gondolnánk. Hiszen egy övvel bekötött ülés sem szakadhat ki a helyéről, az már rég rossz. Sőt, míg az övvel rögzített ülésnek van egy nyúlása, vagyis valamivel nagyobb távon fékeződik le a benne lévő gyerek, kisebb terhelés éri a mellkasát.

Az isofix inkább az emberi hibát küszöböli ki: nem lehet rosszul bekötni, szemben az övvel csatlakozó ülésekkel. De aki szán 3-4 percet az életéből arra, hogy elolvassa a kezelési útmutatót, azt nem érheti baj.

a lényeg, hogy komoly gyártó minőségi ülése legyen, és mindig be legyen kapcsolva, akárhogy nyíg a szemünk fénye.

ave 2009.12.17. 17:22:33

Volt egy apro baleset, ahol senki nem serult komolyan, es erdekel egyeseket milyen gyerekules volt az autoban?

Hat barmilyen, egyszeruen ez a baleset nem mervado.
Keressetek rendes statisztikat.

_John_Doe_ 2009.12.17. 20:09:17

- Te, képzeld, tegnap a fejemre esett egy tégla!
- Úristen, ez szörnyű. És, lett valami bajod?
- Nem, szerencsére semmi! .... Képzeld, tegnap a fejemre esett egy tégla!

csintapala (törölt) 2009.12.17. 20:17:07

@sreetfighter: "Ha egy iskolás buszt kap oldalba, akkor le is lőnéd? "

Le.

Ugyandehogy (törölt) 2009.12.17. 20:21:31

egy barátunk nem volt ilyen szerencsés. meghalt a kisebbik a gyerek.
hogy lehet egy ilyet feldolgozni, ha vétlen vagy?

zezse 2009.12.17. 20:25:39

katus60: nem egy zöld autó volt a cserbenhagyó? csak mert környéken lakom, és emlékszem a sztorira.. mabisz vagy ilyesmi nem tud segíteni?
én is römer párti vagyok, használtan vettem talán 15.000 Ft volt. Ennyit csak megér az a gyerek :) .

igazi hős 2009.12.17. 20:36:14

@gyz: Nem ide vég, de ez marhaság: ha az üléssel 20 kilós gyerektől ilyen sokat nyúlna az öv, akkor egy 100 kilós felnőtt lefejelné a szélvédőt/első ülést. Az övek erőhatárolója sem működik még egy gyerek súlyánál. Ha viszont nem nyúlik az öv, csak laza (azaz már nem jól működik), azzal semmit nem segít (sőt ront lásd lejjebb).
Akár isofixes, akár nem, az ülés előre billen és az autóülés anyaga fékezi, viszont ilyenkor az isofixes nem mozdul előre, azaz nagyobb marad a tér. Ráadásul mivel az isofixes ülés fixen a karosszériához van rögzítve, nem tud elfordulni. Ha az ülés a biztonsági övvel jól rögzített, szintén nem fordul el (és nem is mozdul számottevően előre). De ha elfordul (pont azért mert a biztonsági öv sokat enged utána), akkor a gyereket nagyobb helyi terhelés éri. Nem a teljes terhelés lesz nagyobb, csak az eloszlása lesz rosszabb, hiszen az egyik oldalának jóval nagyobb terhelést kell elviselnie.

zar116 2009.12.17. 21:45:00

Az autó leszarás tárgya. Az csak egy tárgy, pénzért bármikor megvehető. Ami fontos, hogy csak sírás volt meg orrvérzés. Semmi más nem számít.

zar116 2009.12.17. 21:48:41

@gyz: Tévedsz szerintem. Az isofix lényege, hogy együtt lassul a karosszériával az ülés. Ha csak övvel van bekötve, akkor az ütközés elején még (az öv reteszelődése, nyúlása miatt még megy az ülés az autó sebességével, majd egy más lassuló (megálló) autóhoz lassul vissza. Sokkal nagyobb és hirtelen bekövetkező a lassulás, mintha a padlóhoz lenne rögzítve.. 10 cm-t elveszünk a lassulás útjából.

sevcsik 2009.12.17. 22:58:09

@SilentSound: azt hittem emailben kapod az uj postokat, nem postan ;)

amugy a sebessegkorlatozas jelentos tullepesevel elkerulheto lett volna a baleset! :)

jobbulast a posztolonak

ági anyu 2009.12.17. 23:54:50

Amikor a harmadik gyerek megszületett, új (használt) autót kellett vennünk, hogy elférjünk. Az első szempontok egyike a maximális számú légzsák volt (ezt azonnal cseréltettük a "kilövőszerkezettel" együtt).

gyz 2009.12.18. 08:53:05

@igazi hős: @zar116:

végiggondoltam, valószínűleg igazatok van, úgyhogy a hsz-em második felét ezennel visszavontam

igazi hős 2009.12.18. 11:17:14

@gyz: Azért ezt ne vond vissza, ebben biztosan egyetértünk: "a lényeg, hogy komoly gyártó minőségi ülése legyen, és mindig be legyen kapcsolva"
:-)

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.12.18. 11:23:32

Igen ez az én sztorim sajnos.

Kérdésekre válaszolva:

A gyerekülés Römer (van valami másik neve is) 35 kg jó, állítható, fejtámasztós, isofix. Használtan vettük, minden fillérje megérte.
Az autó gtk-ra leírta a biztosító. Első futómű, motorblokk, computer mind elszállt + az összes légzsák 3 kaszni munkák. 3 éves 31000 km-t futott Cectra kombi 1.8 elegance bbenzines. A kárt 2.3 millióban állapították meg. Több, mint reméltem. A pénzt december 31- ig átutalják.
Forgalomból ki fogom vonatni, most leponyvázva a kertemben áll. Csak olyan helyre adom be, ahol biztosan nem lesz belőle donor, bár hátul is sérült az autó.
A károkozó édesapja ügyvédje útján 500000 ft bánatpénzt ajánlott fel, amit köszönettel elfogadtam.
Harag nincs bennem, nem is volt, nagyon megijedtem.
Csak nem értem, miér kell egy napos jogsival így közlekedni?

flea 2009.12.18. 13:58:17

@zezse: @Tanácstalan: basszus, ez nagyon kiakaszt. Hogy a vérbe lehet használtan megvenni egy gyerekülést??

Egyrészt nem feltétlenül látszik rajta, hogy volt-e már benne nagyobb koccanásban, de ha igen, másodszorra már annyit se fog érni, mint a kínai gagyi újonnan. (De nem kell az eladónak rosszhiszeműnek lennie, bőven elég lehet, ha két gyerek között egyszer leesett otthon a szekrény tetejéről a cucc.)

Másrészt azok a műanyagok, amikből ezeket gyártják, 5 év után kezdenek elöregedni, tehát még saját, vagy közeli ismerőstől, családtagtól származó ülést sem szabad ennyi idő után tovább használni.

A jobb minőségű ülések az I., II. kategóriában 30k körül, a III.-ban ennél olcsóbban is megszerezhetők nem sok utánajárással. Tessék már kiköhögni ennyit a gyerek(ek) biztonsága érdekében ötévente egyszer, a kocsi fenntartása mellett ez aprópénz...

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.12.18. 20:28:04

@flea: Hát, éppenséggel családtagtól vettem, aki 2 hónapot használta. Mivel külföldre költöztek, oda nem vitte magával. Ja és ott voltam, amikor megvette. Szóval ennek speciel tudtam az eredetét. Amúgy megvettem volna újonan.
Úgyhogy nyugi, nem estem a fejemre.
Bár azon elgondolkodtam, hogy a baleset után nem lett megnézetve, bár sérülés nem látható rajta.
Hétfőn gondoskodom is róla, hogy valahogy szakértő kezekbe jusson.

Tornado86 2009.12.18. 22:29:06

@McKelek:
Ha benne vagyok, kiderül, kizártnak nem tartom.
@arpiszan:
Erre az aura dologra gondoltam már, kicsit tudományosabban megközelítve a fény és hanghatások okán vált ki 1-1 autó valamilyen magatartást fõleg a gyengébb személyiségû emberekbõl.
@Tanácstalan:
Jó hogy nem lett komolyabb bajotok, a verdaprobléma pedig meg fog oldódni a jelek szerint.
Ami meg az egynapos jogsival való közlekedést illeti, szerintem tele lehetett a srác hócipõje azzal ahogy féken tartotta az oktatója amíg sofõrsulizott. Márpedig elsõre kicsit abszurdnak tûnhet de szerintem jobb az ilyeneket gyakorlatilag egy rutinos sofõr felügyelete mellett megrúgdosni 1x-2x, aztán hamarabb rájön, mivel játszik. Sokaknak pedig alsóhangon 15-20-25.000km kell hogy rájöjjenek annak a puszta tényére, amikor volán mögé ülnek, könnyen gyilkossá válhatnak, jelen esetben elkaphatott volna egy gyalogost is az illetõ, bár nem ismerem az adott keresztezõdést.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.12.19. 20:37:18

Persze, hogy megkapja a cserbenhagyó a büntetését. 30 forint 3 évre felfüggesztve, és a vétlen fél bocsánatkérést köteles közreadni a legnagyobb napilapokban, és fizetni a perköltséget. Valószínűleg nem azért menekült el a balesetet okozó sofőr, mert nem volt részeg.

Navarone 2009.12.20. 12:14:58

@Lipi1945: szerintem nem lehet egy lámpát benézni... Ez alap...

Tornado86 2009.12.20. 15:31:46

@Navarone:
Aztán mégis sokan benézik, ezzel együtt illene. Elég ha a korábbi visszaszámlálós cuccokra gondolok kolozsvári viszonylatban: gyakorlatilag megtanultad a sárgát is tisztelni, lévén ahogy neked átváltott pirosra, a keresztben levõ forgalom résztvevõi már zöldet kaptak, vagy épp a zebra telt meg elõtted gyalogosokkal ha nem kövérgázzal toltad át a verdát a sárga elsõ másodpercén.

Coolboybadboy 2009.12.23. 20:32:32

Üdv!
Tudom, utópia, hülye vagyok, baromságokat beszélek, és társai, de gondolkodjunk el egy picit, a büntetésekről. Nem lenne egy elvetendő dolog, hogyha valaki elkövet egy durva szabálysértést, ahol a maxtétel sanszos, miért nem lehet azt megcsinálni, hogy a kedves elkövetőnél egy komplett környezettanulmányt csinálni, hol él, mennyi a pénze, mennyi a keresete, és ha kijön, hogy X százmillió a bankban, 200M a rózsadombi vityilló, 30M a vécérejárós autó, akkor azt mondaná neki a bíró: rendben kedves hölgyem/uram, a büntetése pediglen 2 év jogsi + 10 milla. Vagy ahogy a demokrácijja hazájának csúfolt usában csinálják: 30 óra közmunka, oszt szedheti a szemetet rikító ruhában, fényes nappal, fegyveres őrizet mellett az Szilágyi Erzsébet fasoron a sávelválasztó szigeten... Mondom utópia.

legyen ez 2009.12.26. 13:33:04

@Navarone: pedig elöfordul sajnos. nem kell hozza sok a mai rohanasban. eleg, ha csak egy pillanatra nem vagy ott agyilag. emberböl vagyunk. ezert is kell figyelni a többi resztvevöre a forgalomban, nem csak magunkra. ha az autostars elnez valamit, akkor jo esellyel tudsz korrigalni es viszont ...
volt, hogy nem rajtam mulott, hogy nem lett csattanas, de mar vedtem ki szar helyzetet en is. ilyen ez,












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása