Úgy érzem, Gábor egy kicsit kötözködős hangulatban volt, mikor a lenti fotót elküldte a levelével együtt, mert józan paraszti ésszel is kikövetkeztethető, hogy miről van szó. Ennek ellenére az így érkező, fizikailag egyenesen továbbhaladók többsége szarik rá, hogy jobbra indexeljen, nehogy a szemből jövő vele egyszerre át tudjon haladni a kereszteződésen. A lényeg viszont az, amit a KRESZ is megfogalmaz, csak hajlandóak vagyunk elsiklani aprónak tűnő részleteken, mert nem mindegy, hogy melyik szó van feltételes módban leírva és melyik nem:
16. § (1) A veszélyt jelző táblák:
u) „Útkereszteződés alárendelt úttal” (89. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton olyan útkereszteződés van, amelyben a járműnek elsőbbsége van a keresztező úton érkező járművel szemben; a jelzőtábla azt is jelezheti, hogy az alárendelt út melyik irányból torkollik az elsőbbséggel rendelkező útba (89/a. ábra). A jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla mutathatja az útkereszteződés alaprajzi vázlatát, vastag vonallal jelezve az elsőbbséggel rendelkező út vonalvezetését (89/b. ábra)
Régóta olvasója vagyok a blognak (és ritkán kommentelője is). Hülye táblák rovatba jelölném az alábbi képet, kiváncsi vagyok, ki melyiket venné figyelembe?
A helyszín: Kőbánya-Kispest metróállomás mellett, a folyamatban levő építkezés túloldalán található Vak Bottyán utca, a Határ út irányában.
Eredetileg csak az alsó két tábla volt kirakva, de az építkezés kezdetekor - ki tudja, milyen megfontolásból - kiegészítették a felső táblával az együtest, ezzel teljesen összezavarva a helyzetet.
Már itt is ott van a háromszög alakú tábla a busz mellett
(a 2. táblaoszlop, kicsit hátrébb)
Carny 2009.12.17. 16:26:50
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.17. 16:29:51
sreetfighter 2009.12.17. 16:46:36
Ez a vígasz poszt?? Nemá.
Marty Mcfly 2009.12.17. 16:49:07
ja, nemmmááá! :-)
sreetfighter 2009.12.17. 16:53:41
sreetfighter 2009.12.17. 16:55:22
OFF:
Te a gyorsulós poszthoz nem szoltál hozzá? Neked nem hondád van?
sreetfighter 2009.12.17. 16:56:07
Neked címeztem amit magamnak írtam. Bocs.
Marty Mcfly 2009.12.17. 17:02:06
linkeld már be a posztot, most nem rémlik!
amúgy nem... de tudnod kéne, hogy mim van :-)
sreetfighter 2009.12.17. 17:10:24
Legyorsultam, nem bírta elviselni című.
Miért kéne tudnom?
A technikádat se írtad le.
Marty Mcfly 2009.12.17. 17:29:47
Delorean te!
OFF vége
GS_Laja 2009.12.17. 17:45:25
A gyengébbek kedvéért a táblák jelentése felülről lefele.
Veszélyt jelző tábla, mely többnyire így néz ki függetlenül a kereszteződés valós elrendezésétől.
Alatta a kiegészítő tábla melyen mindig az adott kereszteződés mértani sémája van ábrázolva.
Legalul egy második kiegészítő tábla a tehergépjárművek számára, mely mutatja a magasság korlátozást, ha az illető lekanyarodik a védett útról (gyakorlatilag egyenesen megy), illetve a súly korlátozást amennyiben marad a védett útvonalon (azaz balra kanyarodik).
Ebből következik, hogyha személygépjárművel vagy akkor csak a felső kettő vonatkozik rád, ha tehergépjárművel, akkor mind a hármat figyelembe kell venned.
GS_Laja 2009.12.17. 17:47:51
Majd adja vissza a jogosítványát.
buherátor 2009.12.17. 17:52:20
ez kb. az a kategoria mint aki a multkor forgalommal szembel parkolt és lehúzással vádolta az önkormányzatot amiért megbüntették szabálytalan parkolásért, pedig a forgalommal szemben nem is volt kitáblázva a megállni tilos :S
Carny 2009.12.17. 18:03:32
randomuser1 2009.12.17. 20:10:25
vérengző kismalac 2009.12.17. 20:41:51
Végre egy értelmes ember.
sevcsik 2009.12.17. 21:12:34
amugy ez igy tokeletes, akkor volt a rossz amikor nem volt kint a felso tabla, hiszen az alaprajzot abrazolo tabla egy kiegeszito, onmabagaban nem jelent semmit, csak foutvonal vagy a fent latott tablahoz lehet alkalmazni.
lehet, h a felso tabla ugy nez ki, mint egy keresztezodes alaprajza, de nem az, csupan egy szimbolum.
Don Blasius 2009.12.17. 21:19:02
Én is úgy tudom, hogy kell az a felső tábla, így értelmes. És balra forduláskor is kell indexelni, mert nem főútvonalon mész. De vannak országok, ahol bizony főútvonalon is kell.
sevcsik 2009.12.17. 21:27:18
Yoli87 2009.12.18. 09:26:55
Nagyon érdekes lesz amikor majd megnyílik ott az a bevásárló központ és majd a tudatlan buta emberek hogyan fogják abszolválni a kereszteződést!
Nem hogy oda körforgalmat csinálnának!
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.18. 09:42:49
Ezzel együtt felvetődik a kérdés, hogy ha egy táblaegyüttes a közlekedők jelentős részét összezavarja, akkor ott el lehetne gondolkodni azon, hogy lehetne segíteni a "gyengébbeket" abban, hogy ők is felismerjék, mi itt a helyzet.
Ami nekem ezzel kapcsolatban eszembe ötlött, az az, hogy a felső tábla belsejében levő ábra és a középső "vázlat" lehetne topológiailag konzisztens, amit úgy lehetne elérni, hogy a függőleges vastag vonalba jobbról két vékony vonal csatlakozna, balról meg egy sem. Azaz egy "k" betű jellegű ábra lenne benne.
Persze felvethető, hogy akkor ennek a táblának még több fajtája lenne, ami gazdaságtalan, illetve hogy pont azért van a kiegészítő tábla, hogy az adja meg a pontos topológiát. Szóval nincs igazán jó megoldás a problémára.
Illetve az lenne, hogy a "gyengébbek" vegyék a fáradságot és tanulják meg rendesen a KRESZt.
vivax 2009.12.18. 09:51:16
Grg76 2009.12.18. 10:37:45
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.18. 10:44:14
Yoli87 2009.12.18. 11:27:57
Remélhetőleg igazatok lesz és megcsinálják vele együtt az utakat is! Remélem a túloldalán a felüljárót is megcsinálják!!!
Erről esetleg van infótok?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.18. 15:10:54
misitcom 2009.12.18. 17:53:17
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.12.19. 09:10:27
a másik kedvencem amikor nincs ilyen tábla de a középvonal szaggatott felfestése egyértelművé teszi hogy a kanyarodó út a főbb út. ekkor aki arra halad tovább annak nem kell indexelni. minthogy itt sem kell ha balra mész tovább.
jobbra illetve egyenesen menés esetén is kellene jobbra indexelni.
v.reka 2009.12.19. 10:31:33
randomuser1 2009.12.19. 12:47:20