Nem, nem az elmúlt napok ónos esős, havas, jeges útviszonyairól írt Laposmacska, hanem egy száraz, fedett parkolóház bejáratáról, ahol karácsony előtt bizony belépéskor is sor van a sorompó előtt, természetesen az emelkedőn is. Ha jól emlékszem, akkor már a rutin vizsga egyik kihúzható eleme az emelkedőn való elindulás, de akinek ez nem megy és szerencséje van, az simán elkerülheti, legalábbis 8-9 éve még így volt. Szerintetek a tervezéssel, vagy az autósok vezetési tudásával van a probléma?
Lenne egy érdekes történetem, vagyis egy jelenség, amiről aztán lehetnek vitatkozni.
Dec. 19-én, szombaton délben történt az eset Debrecenben a Fórum nevű pláza parkolójában. Egy négyszintes parkolóról van szó, ami pláza második emeletének a helyén kezdődik.
Bent a parkolóban a szintek közt nem túl meredek emelkedők kötik össze, de az ahol az utcáról kell behajtani, ott azért elég brutálisan meredek, ráadásul nem sokkal az emelkedő vége után sorompó is van. Az emelkedő egyébként kétsávos. Mivel három óra parkolás ingyenes, sőt egész hétvége is, ezért szinte mindenki ott parkol, ami egyébként szerintem helyes is.
Az adott időpontban már rendesen volt hó, közeledik a karácsony, sokkal többen vannak itt is, mint egyébként, ráadásul nekem is arra volt dolgom. Ahogy közeledek az célhoz, látom, hogy az utcán, a lámpánál áll a sor, annyian szeretnének a parkolóba menni.
Aztán már a sorban láttam, hogy valaki a menekülőúton elhúzott inkább a Vár utca irányába. Aztán megláttam... Mindkét sáv tele kocsikkal, egy nagyon meredek emelkedőn, kívánni sem lehet jobbat. Nem szoktam kétségbe esni, ha meg kell állni majd el kell indulni egy emelkedőn, de ez azért durva.
Ami szerintem nagyon gáz, és erről szeretném megkérdezni a közlekedőtársakat, hogy elég sokan csikorgó gumikkal indultak el. Az a Fiesta, ami előttem kizárólag így. Megállt, majd nagy gáz, kuplung fel, és pörgő kerekkel előre három-négy métert, majd megint megállt, megint előrekapart, stb. Később, mikor eljöttem a parkolóból, még hallottam, ahogy csikorgó gumikkal kaparnak fel az emelkedőn az autók.
Egy nő panaszkodott, hogy nem jó ez a többszintes parkoló, mert mekkora emelkedőn kell behajtani. De akkor a mélygarázs is hülyeség és parkoljunk inkább az ucán?
Valahol olvastam (talán egy debreceni fórumon - nem ahol a történet zajlott), hogy vannak emberek, akik sosem használnak kéziféket, mert az befagy, sőt kioktatták a kézifékpártiakat is, hogy elindulni is úgy kell, hogy jobb lábad bal felével nyomod a féket, a jobb felével a gázt, majd miközben a kuplungot felengeded, a jobb lábaddal is elengeded a féket, és több gázt adsz.
Ez csak nekem tűnik úgy, mintha nem ez lenne a probléma normális megközelítése? Ti mit gondoltok erről? Többszintes parkolókról és emelkedőn elindulásról?
isti77 2009.12.23. 12:35:11
Szerintem vizsgán is ezért kötelező használni.
Miután az ember már szert tett bizonyos rutinra, akkor már illik kézifék nélkül is lefulladás, kaparás nélkül elindulni tudni. Ha ezt a szintet évek alatt sem sikerül elérni, akkor le kell vonni a megfelelő konzekvenciát, és áttérni a tömegközlekedésre. Valószínű, hogy aki az emelkedőn elindulást nem tudja elsajátítani, annak a vezetés más "részterületeivel" is vannak gondjai.
Aki úgy gondolja, hogy a kéziféket rutintól függetlenül használni kell, annak javaslom, próbáljon meg egyszer csúcsidőben a Budakeszi úton felvergődni kb. a Kuruclesitől a Szépjuhásznéig úgy, hogy 15-20 méterenként, minden megállásnál nekiáll kéziféket rángatni. Igencsak el fog zsibbadni a karja a végére. Meg aztán a kéziféket sem ilyen "intenzív" használatra találták ki szerintem, nem lesz hosszú életű ilyen igénybevétel mellett.
schdl (törölt) 2009.12.23. 12:44:47
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.23. 12:48:23
De amúgy egyet értek, illene tudni elindulni kézifék nélkül.
Mondjuk én azért használok főleg sötétben kéziféket az ilyen megálláshoz-indulásnál, hogy ne égessem ki a retináját a mögöttem várakozónak. (menet közben persze csak is üzemi fék, lássák mögöttem, hogy fékezés esete van folyamatban)
schdl (törölt) 2009.12.23. 12:48:33
xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.23. 12:51:18
mondjuk tipikus síkvidéki probléma, hogy egy 2-3%-os emelkedő is már problémát okok.
egyébként fagyott már be valakinek a kéziféke, vgay ez is csak egy városi legenda? (nekem -15 alatt sem fagyott be soha) ha igen, milyenek voltak a körülmények, és milyen autóval történt az eset?
kismber 2009.12.23. 12:51:31
xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.23. 12:52:45
logikaibukfenc 2009.12.23. 12:53:42
nem kell annyira feltorlódni a mások seggébe,
hogy csak a lejtőn elindulási képességén múljon hogy tör-zúz e.
láttam tegnap, hogy a legnagyobb kisteher hátra tolatott irtó lassan hogy ne legyen bennt az orra a kereszteződésben,
csak a dudáló suzuki orra bánta
(((nem arra kellett volna számítani hogy a a furgon átfér még a zöldön (ha látta egyáltalán), hanem arra hogy megáll, akkor nem kerül annyira közel)) nem dudálni kellett volna akkor se, hanem szintén hátramenet és vészvillogó - ha mindenki mögötte ezt teszi, csak nincs olyan barom aki nem indul el hátrafelé )
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.23. 12:56:49
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.23. 12:59:31
2009.12.23. 12:59:39
Amugy ha 1-2 plazanal tenyleg b.szott meredek az emeleti garazs bejaratanal az emelkedo. Azon tomegben, havas, hideg idoben tenyleg nem a legegyszerubb araszolni.
2009.12.23. 13:01:09
csz0 (törölt) 2009.12.23. 13:07:56
Tehát én a kis közvéleménykutatásotokra nem tudok válaszolni, szerintem az autósok is bénák, meg a tervezők is :)
Pijee 2009.12.23. 13:10:52
Pár hónapja automataváltós kocsit vezetek, és inkább állok a féken a pirosnál, ugyanis az első hetekben át-átpakoltam a váltót P állásba ilyenkor, de szinte mindig jött hátulról a dudálás, villogás, integetés, anyázás a "vélt tolatási" szándékomtól eltérítendő. A folyamatosan égő féklámpa egyelőre úgy tűnik, kevesebbeket ingerel arra, hogy a "helyes gépkocsihasználatról" tartson kiselőadást... :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.23. 13:15:36
Lacaca 2009.12.23. 13:16:53
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.12.23. 13:18:22
schdl (törölt) 2009.12.23. 13:18:42
schdl (törölt) 2009.12.23. 13:20:07
schdl (törölt) 2009.12.23. 13:21:12
xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.23. 13:23:02
kezq1988 2009.12.23. 13:33:12
egyszer már volt ilyen téma.
basszus, ha valakit ingerel csupán az, hogy ég a féklámpa, akkor mit reakciót vált ki belőle egy nagyobb feszültséggel járó eset?
az ilyen ember inkább ne üljön autóba...
F.Lackó · http://csajokrol.blog.hu/ 2009.12.23. 13:37:07
randomuser1 2009.12.23. 13:37:33
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.23. 13:39:24
Itt mondjuk nem a 10000 wattal kivilágított váci útra gondolok mondjuk, hanem egy tényleg sötét helyre.
Pityorka1 2009.12.23. 13:43:11
tényleg sokan csikorgó gumikkal indulnak el, és nem finoman. Igaz azonban az is, hogy aki ezt így megtervezte, az nem volt tisztában a dolgokkal:
szinte függőlegesen áll a kocsisor, az emelkedőn, mivel a sorompónál állandó a sor, és nagyon meredekre csinálták az emelkedőt. Szűk az egész, alig van hely, az is csoda, hogy nincs tele koccanással.
lorincz84 2009.12.23. 13:44:15
Én is így szoktam csinálni,és végül is ez szinte ugyan az,mint a kézifékes elindulás,csak üzemivel.
Nikorene 2009.12.23. 13:44:30
Ezúton is köszönöm a kutas emberkének, hogy beengedett a zárt autómosóba, amíg kiengedett a fék :)
2009.12.23. 13:49:28
@newtehen: Ebben egyetértek. :)
@xaba99: Mikor még a régi stiftem volt,egyszer egy hétig álltam egy meredek hegyoldalon,így logikusan behúzott kézifékkel. Esős idő volt,és berohadt. Perszer,egy kis gáz elég volt,és kiengedett.
@XXXXXXX: Hol élsz te?
Egyébként: Boldog karácsonyi ünnepeket,és sikerekben gazda,balesetmentes,boldog új évet kívánok,minden egyes blog olvasónak!
logikaibukfenc 2009.12.23. 13:53:02
a tanuló kapaszkodjon a kormányba és tapossa a gázt
(miután oktató sebességbe rakta - nem számít mit tesz eközben tanuló)
ennyit csak tud?
és sose felejti el.
és csak erre képes!
;)
misi46 2009.12.23. 13:54:44
lorincz84 2009.12.23. 13:56:48
teabore 2009.12.23. 13:57:51
randomuser1 2009.12.23. 13:57:53
lorincz84 2009.12.23. 14:01:06
Kurvára tetszett,főleg az L fokozat ahol minden fokozatot max fordulaton váltott el (legalább is haverénál így volt)
-és lehetsz akár milyen jó sofőr soha nem fogsz tudni olyan szépen elindulni,mint az automatával
logikaibukfenc 2009.12.23. 14:08:23
állóhelyzetben pedig automatában is elég lenne ha csak a kör vagy a csík széle világítana
2009.12.23. 14:08:44
xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.23. 14:11:11
logikaibukfenc 2009.12.23. 14:11:58
"
Aki pedig több mint fél métert gurul vissza,rohadjon meg,és tanuljon meg vezetni.
"
szégyelld magad!
lorincz84 2009.12.23. 14:27:34
-mondjuk mind ettől függetlenül nem kéne,de tetszett nagyon mikor kipróbáltam
peter256 2009.12.23. 14:37:42
peter256 2009.12.23. 14:41:31
2009.12.23. 14:42:18
Emiatt is kerulom az emelkedon valo rovidebb acsorgaskor a kezifekes indulast, mert egyszeruen az uzemi fek es kuplung "kapcsolatat" jobban erzem, mint a kezifek fogaspontjat/erejet. Beteges, tudom... :D
Tornado86 2009.12.23. 14:46:14
Ami engem illet, nem okoz gondot az emelkedõn indulás, bár szerintem ha szintén kolozsvári viszonylatban a Rosetti vagy a Lombului utcán kéne elindulnom felfele, lehet elkéne a kézifék, igaz elõbbi 20, utóbbi 22%os emelkedõ. Legyél elég gyors és elég precíz, ennyi a kézifék nélküli emelkedõn indulás titka.
Tornado86 2009.12.23. 14:50:16
Szerintem függ a használt gázolajtól, valamint a legtöbb turbo diesel nagyon érzékeny az olaj minõségére és szintjére, ezért ügyelek arra hogy legyen mindig max. fél decivel a max. alatt. Ami meg az adott 1.3as konstrukciót illeti, 2000 és 3000 között jól megy, alatta és fölötte nem igazán. Valamint lehet 1x-2x jól ki kéne kormolni a rendszert.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.23. 14:51:23
Ez mondom a 90%-nál műxik. Persze mindíg van 10% zsírparaszt, Akire villoghatsz, hogy akadjon le a fékről, nem fog. Vagy mögéd áll, és ég az összes rosszul beállított ködlámpája, nappali fényben úszik a kocsi. Nnna az ilyenek szerint mindíg a másik menjen orvoshoz persze, ő maga mr tökély... :-)
2009.12.23. 14:53:50
Pijee 2009.12.23. 14:54:23
@lorincz84: Errefele így tanítják, a kézifékes verzióval először egy magyarországi, szintén oktató haveromnál találkoztam, ő meg a kézifék használata nélküli emelkedőn történő elinduláson csodálkozott. Szerintem meg mindenki csinálja úgy, ahogy neki könnyebb/biztonságosabb. Én személy szerint a lábmunkás verziót preferálom...
Az automataváltós kocsi esetében meg az verte ki a biztosítékot a mögöttem várakozónál, több esetben is, hogy amikor a D-ből P-be raktam át a váltót az útépítés miatt félpályás lezárás és jelzőlámpás forgalomirányítás miatt feltorlódott kocsisorban (ahol 3-5 percet is állni kell néha ), fölvillant egy-egy tizedmásodpercre a két tolatólámpa. D-N-R-P, nem én osztottam ki a fokozatok helyét, de amikor az R-en átsiklott a váltó, bizony fölvillant a lámpa hátul... na, ilyenkor jött a dudálás, meg az anyádba tolassál, köcsög típusú észosztás :)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.23. 14:59:11
Hejj, de szép is volt! Bezzeg a mi időnkben! :-)
lorincz84 2009.12.23. 15:01:37
lorincz84 2009.12.23. 15:09:54
laposmacska 2009.12.23. 15:17:09
szaGértő 2009.12.23. 15:19:02
Érdekes lehet. Én emelkedőn gyakoroltam. :D
xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.23. 15:20:54
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.23. 15:21:54
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.23. 15:28:07
2009.12.23. 15:31:54
szaGértő 2009.12.23. 15:33:15
Francois27 2009.12.23. 15:37:24
Francois27 2009.12.23. 15:38:57
2009.12.23. 15:39:17
Hát... ha az enylm elindul 5-ben az lesz ám a totális hűha! (4 sebesség ;-) )
rbalint88 2009.12.23. 15:41:45
2009.12.23. 15:47:41
„...amikor a D-ből P-be raktam át a váltót (...) fölvillant egy-egy tizedmásodpercre a két tolatólámpa...”
Na ezért nem kell erőltetni a P-t. Egy tisztességes kézifék megtartja az autót, ergo felesleges. N és kézifék.
Arról nem is beszélve, hogy nem annyira használ ám mechanikának, ha „rázuhan” az autó teljes súlya.
Szerintem! :-)
Bladika 2009.12.23. 15:51:47
Yoli87 2009.12.23. 16:01:26
Látszik ki az úrisöfőr!
szazalek 2009.12.23. 16:37:54
Higany 2009.12.23. 16:54:56
redriot77 2009.12.23. 16:57:12
Nem legenda, velem történt már ilyen. Tizenöt éves Vectra, csillaggarázs, havas, latyakos idő. Reggel kiengedtem a féket, indultam volna, rükverc, és a kocsi nem mozdult, csak ilyen feszülő kábel hang jött a kocsi alól. Előre-hátra hintáztattam az autót, utána megtört a jég és elindult. Para azért megvolt, hogy a jég enged vagy a kábel. :))) Vagy háromszor biztos befagyott. Télen egyébként szeretett három hengerrel indulni az öreg Opel, meg voltak más háklijai is, nagyon tudok örülni, hogy a hatéves Hyundai ami van helyette ugyanúgy teszi a dolgát télen, mint 35 fokban nyáron. Vhogy nincs az a bizonytalanságérzés, mikor elfordítom a slusszkulcsot és sebességbe rakom a váltót reggelente. :))))
bervas · http://mt10.blog.hu 2009.12.23. 17:00:11
Cattish 2009.12.23. 17:01:02
bervas · http://mt10.blog.hu 2009.12.23. 17:02:58
csaby37 2009.12.23. 17:10:34
Többen írták, hogy a kéziféket nem rángatni kell - ez szerintem is így van.
Sokat még megsem állnak már kétkézzel húzzák a kart.
Én csak éritőre húzom, addig sem kell nyomni az üzemi féket.
Ami a lényeg: Aki nem tud elindúlni kuplungjátékkal az nem fog tudni elindúlni kézifékkel sem.
Biztos ami biztos alapon emelkedőn én tartok az előttem megállótól dupla távolságot, így van neki helye " szerencsétlenkedni ".
Még így sem biztos semmi!! :-))))
Drdnght 2009.12.23. 17:24:01
L fokozat (5 fokozatu automatanal pl.) a legutolso (ha P az elso) sorrendben
L 3 4 D R P
Ami azt jelenti hogy nem valt feljebb 2 -esnel...:) de persze ha kinyirod a motort (max fordulat) akkor termeszetesen elvalt...
csaby37 2009.12.23. 17:24:08
Amikor a kézifék befagy,a fékdobhoz fagy a fékpofa. A meleg dobon belül lecsapódik a pára és hiába engeded ki a kéziféket a fékpofa hozzáfagyott a dobhoz. Na nem pár perc alatt!!
Ha szerencséd van hallasz egy reccsenést, na akkor engedte el a dob a betétet.
Ha nem jöhet a forró víz meg a disznópörzsölő, mint régen! :-(
Sword 2009.12.23. 17:24:16
Nem hinném, hogy bármivel lassabb lenne, mint az üzemi féket használni, ráadásul kényelmesebb, nem kell kapkodni, úgyis ott a szabad kezem... nekem legalábbis.
Drdnght 2009.12.23. 17:25:21
csaby37 2009.12.23. 17:27:40
Drdnght 2009.12.23. 17:28:13
Nick Leeson 2009.12.23. 17:30:59
Jó persze, egy átlagos kicsit meredek utcán nem annyira fontos.
De Pl. a MOM Park mélygarázsából az Alkotás utca felé, igencsak állat nagy emelkedő van.
Ott ah valaki kézifék nélkül, visszagurulás mentesen elindul, akkor azt megtapsolom!
Donor 2009.12.23. 17:50:12
Skoda 120...de 3 méter haladás után kioldott.
Más autón nem tapasztaltam még ilyet, pedig én mindig behúzom parkoláshoz.
Isti77: A kézifék pedig nem romlik el a használattól, erősen problémás ha a biztonsági rögzítőfék ennyire megbízhatatlan.
Leejtőn álláshoz én mindig behúzom a kéziféket, sőt csúszós úton még kanyarodáshoz is :)))
Másik, ha az Árkád áruház Gyakorló utcai feljárója mond valamit neked akkor, próbáld ki milyen ott elindulni álló helyzetből, aztán nyilatkozz hogy milyen ügyes vagy :))
Ott mondjuk volt eszük mert a sorompó az aljában van, így lehet menni lendülettel.
lorincz84 2009.12.23. 17:55:14
lorincz84 2009.12.23. 17:56:48
Donor 2009.12.23. 18:04:00
Engem zavar a féklámpa főleg ezek a fókuszált ledes csodák.
Ideges nem leszek tőle, de zavar.
MacskaJancsi 2009.12.23. 18:06:03
tonális 2009.12.23. 18:07:26
Baleset mentes utazást mindenkinek. K.K.Ü. és BÚÉK.
Donor 2009.12.23. 18:12:41
Automatában a hidro kuplung folyamatos csúszása miatt lehet ilyen érzésed, de nekem szó szerint émelygett a gyomrom amikor a fordulattal nem összefüggő sebessége volt a kocsinak :) nagyon rühellem, ha nincs közvetlen ráhatásom a váltóra és a tengely kapcsolóra, szóval amíg nem lesz olyan automata ami gondolatolvasó addig nekem nem kell. De valószínüleg előbb lesz közvetlen hajtású elektromos autóm, mint gondolat olvasó váltó.
Drdnght 2009.12.23. 18:15:42
de az L tovabbra is az 1 -es
Donor 2009.12.23. 18:16:51
Egyik haveromnak mondom hogy zavar a reflektora. Mondja nehogy már zavarjon...aztán kiderült farkasvakságban szenved a srác, persze hogy nem zavarja az erős fény mivel csak abban lát :)
enpera · http://c64blog.wordpress.com 2009.12.23. 18:17:40
Donor 2009.12.23. 18:19:09
Vagy ez valami férfias virtuskodás, hogy aki kézifékkel indul annak biztos kicsi a f..a és nem tudja vele nyomni a féket induláskor???
lorincz84 2009.12.23. 18:25:59
-és az-az elindulás is azért tetszett annyira mert pont egy meredek utcában történt,ahol a tulaja lakik,és ott tettem bele a seggemet először és tetszett ahogy minden gond nélkül,szinte hangtalanul megindult-ennyi
Donor 2009.12.23. 18:26:19
Yo! Maaan! 2009.12.23. 18:31:32
lorincz84 2009.12.23. 18:32:38
Volt a markolat oldalán egy kis gomb lehet,hogy az volt az,vagy nálad nincs ilyen?-mindegy ha találkozok a sráccal majd megkérdem tőle
Donor 2009.12.23. 18:32:51
lorincz84 2009.12.23. 18:43:32
misitcom 2009.12.23. 18:48:22
Ottopappa 2009.12.23. 19:00:40
Acmee 2009.12.23. 19:08:08
Akkor egy kis ingatlantechnika: Melyik a hasznosabb: A -pénzügyi szempontból nettó bukovári - terület hasznosabb, vagy a kiadható, vevőket csalogató -profitot hozó- terület?
Pont ezért van az, hogy a parkolót, és a hozzá kapcsolódó dolgokat a lehető legkisebbre kell építeni, mert az nem hoz pénzt!! Sőt! Buksz rajta folyamatosan (ha nem nézzük a "vevőcsalogató" mivoltát). Azért buksz, mert kell CO szellőzés (ha nyitott, akkor nem), világítás, füstelszívás(újabban nem lehet a CO szellőzéssel egybekötni), tűzoltórendszer, stbstb.
Elég érdekesnek tartom -ha jól olvastam-, hogy a pláza 2. emeletének a helyén van a parkoló, ritka megoldás (azért ássák a pláza alá/emelik föl a tetőre, mert így nem vesz el jó pénzért kiadható üzletterületet).
Amúgy pedig megvan a min. és a max. lejtés, amit a rámpáknál/felhajtóknál meg lehet engedni. A max. lejtés tartása nyilvánvalóan kevesebb hasznos területet foglal. Nincs ezen semmi érthetetlen dolog...
Bladika 2009.12.23. 19:21:46
Forest (törölt) 2009.12.23. 19:21:55
Azóta eltelt egy csepp idő. Én rutinosan kezelem a dolgot, és még piroslámpánál is inkább üres és kézifék, mintsem egy fáradt pillanatomban ráguruljak a kedves partnerre, nem mellesleg a hátam mögött álló szemét nem veri ki a magasra helyezett féklámpa + gyári pótféklámpa kombó, este, egy átszámítógépezett nap után.
Ez persze nem fontos a sok önjelölt schumakernek, forogjon csak a kinyomócsapágy (végül is könnyen hozzáférhető alkatrész), taposván egyszerre a féket, és a kuplungot, az autó természetesen sebességben, pattanásig feszült idegek mellett (lámpaváltásnál aztán pont máshová néz)
2009.12.23. 19:22:00
Tornado86 2009.12.23. 19:32:23
Felõlem nyugodtan indulhat kézifékkel, engem adott esetben az elõttem álló jó tempóban induljon el. Egyszerûen csak kifejtettem, mi könnyíti meg a kézifék nélküli technikát.
Banonym 2009.12.23. 19:55:23
Igen, bár nem az enyém.
a mostani minusz 15-ben álltam az autószerelőmnél, jött egy csóka izzó hátsó kerékkel.
Ránézésre ki volt engedve a kézifék, de ha behúzted, érezhető volt, hogy nem húz semmit.
Kocsi alá hősugárzók, fél óra, és kész volt :)
Beeni 2009.12.23. 19:55:47
Káposztakukac 2009.12.23. 19:56:07
eklar 2009.12.23. 19:56:25
misitcom 2009.12.23. 19:56:41
2009.12.23. 20:02:06
:))))
dtk74 2009.12.23. 20:02:59
Szerintem a legnagyobb baj a rutintalanságból eredő kapkodás, és kiszámíthatatlanság. Ha ilyen közlekedőt látok, messzire kerülöm. Veszélyesek.
A kézifék véleményem szerint jobban használható, egyszerűbb mint a kuplungot nyüstölni, hogy a nyomatékkal játszva tartsam helyben az autót. Ami a befagyós, beragadós sztorikat illeti, a Wartburg óta ilyen bajom nem volt, talán a folyamatos járműkarbantartásnak is köszönhetően. Kézifék lassan ki, közben sebesség és gáz, ha csúszik az út és nincs segítő elektronika, akkor kettesben, uram bocsá' hármasban indítom, amíg fogást nem talál a gumi.
Reman 2009.12.23. 20:04:43
Nekem soha többet nem lesz manuális kocsim. (kivéve persze a Miatát, mert ott fontos, hogy élvezzük a vezetést)
qmatron · http://fattyboom.blog.hu 2009.12.23. 20:05:28
A másik, hogy lehet csak kuplungal is elindítani az autót, gáz adása nélkül még emelkedőn is.. biztos tanították mindenkinek anno..
Drdnght 2009.12.23. 20:08:11
misitcom 2009.12.23. 20:11:07
Ezzel már kapásból kitudott akasztani,mert addig még volt 20km amit több ezer kamion között kellett megtenni a 86-os úton.Sosem gurult vissza,de számára az a hely volt maga a rémálom.Ausztriában vagy a Kőszegi hegyekben sosem voltak félelmei.(ott inkább én zizegtem mellette)
lorincz84 2009.12.23. 20:30:00
-kezdem kapisgálni a dolgot,tehát,ha mondjuk csak negyedig nyomom a gázt és ott megtartom akkor minden fokozatot el fog váltani mondjuk olyan 2000 környékén(és így tovább),ha meg padlózom akkor kipörög amennyire lehet
laposmacska 2009.12.23. 21:24:14
@eklar: Ezt sajnos nem tudom, elég nagy. Ha valaki tudná, engem is érdekel. Viszont kb 20-30 méter alatt a földszintről felemelkedik a második emeletre. Az meg eléggé odabasz.
b0lha 2009.12.23. 21:30:53
Drdnght 2009.12.23. 22:06:14
min 2009.12.23. 22:10:10
Szökőnap 2009.12.23. 22:57:43
a farnehéz, hátsókerék-meghajtású autó.
Mivel nekem (és még sokunknak)orrnehéz, elsőkerék-meghajtású autóm van, és az év nagy részében ez jó is, egy megoldás maradt:
ilyenkor az utcánkban hártamenetben megyek föl hazáig.
Oké, ne vitatkozzatok, tudom, hogy ez a Fórum parkolójában elindulási célzattal nem működik...
vérengző kismalac 2009.12.23. 23:23:44
Még jó, hogy most derült ki. A franc se utazik oda.
Majd megveszem máshol azt a pulykakakast.
Nem ér annyit az egész, hogy összetörjön valami debreceni balfék az emelkedőn visszacsúszva.
Elképesztő, hogy mik vannak!
Acmee 2009.12.23. 23:42:38
Itt Tatabányán a Vértes Centernél egy "csigalépcsőt" (spirálfelhajtót) építettek a tetőparkoló eléréséhez. Olyannyira jól csinálták meg, hogy két autó nem tud egymás mellett felmenni. Így váltott irányú a forgalom. Picit el lett baszarintva a sugár és az emelkedés. Bár itt 2 szint parkoló van a pláza alatt, +ban még a tetőparkoló. Nem is sok autó szokott oda felmászkálni :)
Acmee 2009.12.23. 23:43:28
Végülis Debrecen a környező síterepekről híres :P :DDD ;)
Invictus 2009.12.24. 00:00:00
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.24. 00:24:00
magyar-magyar szótár 2009.12.24. 05:49:18
Kezdve az oktatóknál, akik a lánytanuló feje mögé áttett karral oktatnak és a lány nem meri tökönkönyökölni őket ezért.
Folytatva onnan, hogy ha megnézünk egy párizsi teleparkolt utcaszakaszt, abban másfélszer annyi autót találunk, mint Budapesten. Budapesti képtelen beállni egy francia szálloda parkolókertjébe, aki ilyet látni akar, elég a Görgey-vadászház féle szálloda parkolójáig elmennie Visegrádra. 20 éves francia lány apu C5-ösével tükörből (és nem cicirevett kormánnyal ám, miközben lábai kurta mediterraneo-k!!) csont nélkül stokiz be rückwerts-balrahátra.
Azt ne is mondjam:
Sofőr orral soha nem áll be (tolatva szűkebb helyre lehet bemenni.
Bezzeg-területeken, ha túlhajt valaki a parkolóhelyen, akkor meg se várja a következő a tolatólámpa égését, megáll:
Míg Budapesten Az Ügyes Pesti orral azonnal becselez!
Ugyanez kifelé: Nálunk a kiállni szándékozó FŐLEG PESTEN (tehát nem Budán) ott gebedhet megm, senki nem áll meg annyira, hogy kihajthasson
a legtahóbb területek Budapesten:
vI-VII-VIII-IX-X és Kispest és Soroksár, meg Cinkota és ilyesmi, Szlovák út, Rákos, Túrós, az öszes Tarcsa, Sülysáp és Mende vonal és Csömör.
magyar-magyar szótár 2009.12.24. 05:50:16
MacskaJancsi 2009.12.24. 09:14:21
j311 2009.12.24. 10:22:53
isti77 2009.12.24. 10:25:54
Namármost: a kézifék "rángatást" én sem úgy értettem, ha a "behúzogatás" jobban tetszik, ám legyen.
Akit a 21 W-os féklámpa zavar, azt megkérem, hogy amikor este mögöttem halad, vagy akár szembejön, kapcsolja ki a tompítottat, mert az 40 W-os, tehát kétszer akkora teljesítményű, mint a "zavaró" féklámpa. (Apropó, a közlekedési jelzőlámpák fénye nem zavar sötétedés után?). Egyébként a kéziféket azért sem húzom be parkoláson kívül, mert az én szememet meg a visszajelzője zavarja nagyon. :)
Az Árkádhoz még nem volt szerencsém, de a III.ker. Kiscelli utca felső része már megvolt egy párszor dugóban (a kórház bejárata mellett ott a 20%-os emelkedő-tábla), nem kellett a kézifék ott sem.
Ja, és mindig üresben várakozok, elég elinduláskor sebességbe tenni, nem kell a kuplungon pihenni.
Kíváncsi lennék, a kézifékpártiak mit csinálnának pl. egy w123-asban, ahol a rögzítőféket is lábbal kell működtetni? Vagy ahhoz továbbképzés kell?
Na, kellemes karácsonyi ünnepeket és bolgog Új Évet kívánok mindenkinek.
j311 2009.12.24. 10:31:20
laposmacska 2009.12.24. 11:41:32
sreetfighter 2009.12.24. 11:55:51
A kézifékkel a kuplungot kíméled, ha tudod használni, de Te valószínűleg nem tudod, ezért gyilkolod a kuplungot.
Remélem nem Te vagy az egyik azok közül, akik a Kiscellin a kanyart csak egyesben, megállva tudja bevenni, hogy adná vissza a jogosítványát az a sok szerencsétlen.
Sosem tudom megállni, hogy ne dudáljak vagy villogjak rájuk.
Lipi1945 2009.12.24. 14:39:45
Emelkedőn hátralendül a súlypont ami miatt meredekebb helyen az első kerekeken, a 70-30 arányú súlyeloszlás ellenére is nagyon lecsökkenhet a tapadás. Míg egy farmotoros gépnél az eleve hátrébb lévő súlypont méghátrébb kerül ami jó mivel farmotoros gép általában a hátsó kerekeit hajtja.:)
Ha feltolatunk az olyan mintha farmotoros géppel lennénk. :)
Lipi1945 2009.12.24. 14:45:43
atila68 (törölt) 2009.12.24. 21:12:54
Tényleg nem.
Szerintem ha valaki autóval közlekedik, és komolyan gondolja, az megtanul kézifékkel elindulni emelkedőn.
A kézifék akkor fagy be ha nincs karbantartva.
A lábbal "behúzható" kézifék pedig szerintem olyan mint egy elhülyült jelenet Monty Pythonéknál.
Don Blasius 2009.12.25. 21:00:25
Egyébként pár másodperces állás alatt nem fagyhat be a kézifék. Egyébként ma láttam az Orbánhegyi úton, valaki a lámpánál biztosra ment, féken is állt, meg láttam, ahogy elindulásnál zökken az autó, kéziféket oldott.
A lábbal aktiválós kézifékkel mi a bajod? Furcsa tényleg, de a Mercedes a nagy autóiban alkalmazza és használható simán. Üresbe teszed, lábad le a kuplungról és nyomod be, kézzel oldod. :)
#szájbergyerek# 2009.12.27. 15:08:34
DonVincenzo 2009.12.28. 11:06:43
Ez a rutintalanság az emelkedőn pedig nem csak debreceni jelenség. De nem is csak itteniek fordulnak itt meg mert szerintem az embrekék fele vidékről jár a fórumba csodálkozni.
DonVincenzo 2009.12.28. 11:16:31
labi 2009.12.28. 16:01:12
Hová jut ez a világ. :)
Én szeretem használni a kéziféket, mert én is abba a leköpendő társaságba tartozom, akit zavarnak a mai háromlámpás a régieknél fényesebb féklámpák.
Sőt, még a vasúti átjárónál is helyzetjelzőre kapcsolok, főleg ha egy kis töltésen van, mert ha felfelé áll a kocsi orra, akkor a tompított is vakít.
No, üssetek és köpjetek le. :)
labi 2009.12.28. 16:02:09
Balage85 2009.12.28. 16:13:11
Másik kedvenc helyem a hegyalja út, ott a dugó sok embernek gondot szokott okozni. :)
Koshinae 2010.01.01. 19:34:00
Egyikben sem tudják kezelni a kéziféket.
Mindenki álmában is fújja ezt a "befagy a fékbowden" szöveget.
Most rutinozik egy ismerősöm Debrecenben, kihagyja az oktató a lejtőn felfele megállás/elindulást, mert úgyse kell az alföldön. Kéziféket be ne húzza, tarkónbaszás jár érte.
A Fórum meg örök ellenség, 50 km-es körzetben ott vannak a legmerdekebb utak, ahol ráadásul gyakran kell kézifékesezni.
Halálfélelem, amikor csúsznak feléd...