Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Reggeli séta Budapesten

2009.12.24. 07:22 :: SilentSound

Nem véletlenül került a mai napra ez a poszt, 68nyara mesteri módon, szinte már nyugalmat árasztva magából írta meg gyalogosan, autósok közt átélt közlekedési küzdelmeit és tapasztalatait.

És ha már úgyis kellett bevezetőt pötyögnöm, megragadom az alkalmat, hogy minden olvasónak és családjuknak nyugodt, boldog karácsonyt kívánjak! Aki teheti, töltse a szeretteivel a szentestét, a délutáni óráktól kezdve kivételesen nem szeretnék ma egy darab látogatót sem látni a statisztikákban!

Mivel szombat reggel munkába kellett jönnöm, és arról már rég letettem, hogy Budapesten autóba üljek, hát elindultam, ahogy szoktam, gyalog. Negyed nyolckor, az első kávé után az ember általában még kicsit álmosan és lelassult reflexekkel támolyog, én meg híresen nehezen ébredek, gyakorlatilag alvajáróként teszem meg a megszokott utat. Bent még két kávé és már ébren is vagyok.

Most azonban még csak azt konstatáltam, hogy hiába munkanap, a forgalom akkora mint békés vasárnap délelőttökön szokott lenni. Aránylag egyenes vonalban elértem az első kereszteződést, Vág utca – Hegedűs Gyula utca, sima ügy, van zebra, a Hegedűs egyirányú, ezt simán abszolválom még félálomban is így gyalog.

Hegedűsön érkezik pár autó lendületből, ugyan már lent állok a zebrán, dehát itt jobb ha elengedjük őket, elvégre ők az erősebbek, a kressz meg sovány vigasz az özvegyeknek. Sötétkék Peugeot 307-es érkezik, majd kis ívben, lassítás nélkül kanyarodik a Vág utcába. Nézem a kalapos anyukát a volánnál, gyereket a hátsó ülésen, és azon gondolkodom,hogy mitől olyan ismerős ez a helyzet.

Aztán lecsörög, hogy nem oly rég hasonlót láttam bemutatni egy úrtól, igaz ő tíz pontra hozta a gyakorlatot, akkor épp érkezett egy mit sem sejtő autós kolléga a Vágon, szemből. Akkor viszonylag gyorsan kicserélték a papírokat, rendőrök is gyorsan tették a dolgukat, roncsok balra el. Ez most maximum ötöt ér, a C elem kimaradt, nem jött szembe senki. Most beugrik az előző esti amerikai kórházi dokumentumfilmből a sürgősségi doki méltatlankodása, a nem bekötött gyerekek és az autó szélvédőjének kölcsönhatásáról, de elhessegetem a gondolatot, koncentráljunk csak a gyaloglásra.

Nagyjából zökkenőmentesen eljutok a Visegrádi utcáig, ahol azok a teljes kereszteződést lefedő fekvőrendőrök idegesítik az autós társadalmat, és ahol legutóbb főútnak nézte a hölgy a Visegrádit, de hát óvatosan közelítjük meg a jobbkezeseket , had menjen. Most ugyan azt a mutatványt látom itt is, mint az előző kereszteződésben, igaz ez egy nagy MX5-ös, és elég óvatosan, lassan is adja elő a balra kis ívbent, majd le is parkol azon nyomban, forgalommal szemben, a bal oldali álló sor mellett. Ok, neki vannak adui a többi autóssal szemben, fekete MX5-re A8-nál kisebb autóból nem dudálunk rá, csendben kikerüljük.

Miután így elsétáltam a Váci útig, már csak pár méter a biztonságot adó aluljáró, addig csak eljutok valahogy. A Vácinak a Vág utca – Tisza utcaközti szakaszán az úttest felöli rész parkoló. Van aki felhajt a Váciról és van aki – mivel a másik végén demszki karók vannak – a Vág utcából felhajt a járdára, és ott teszi meg az éppen kinézett parkolóhelyig a távot.

Mint ma reggel is egy kék Suzuki. Nem sokan voltunk ott gyalogosok, mind viszonylag jó karban, nem holmi öregek járókerettel, így megfelelő ütemben tudtunk elugrani előle. A járdára még óvatosan jött fel, a fene akarja leütni a kocsit, aztán tisztes gázzal végigcsapat a járdán, a gyalogosok tudják a dolgukat, a rájuk vonatkozó kresz szabályok szerint elugrálnak.

Rendben, lehet, hogy még nincs ilyen szabály, a vonatkozó szűklátókörű rendelet szerint nem lehet a járdán autóval közlekedni, de ezt bizonyára rövid távon hozzáigazítják majd az élethez. Elvégre magas a járdaszegély a Váci út felöl, mégsem várhatja senki, hogy onnan álljon fel az ember, meg különben is, a sarki festékbolt elé is fel szoktak állni a járdára és ott szoktak pakolni, a mellette lévő parkolóig legalább két méter, a fene fog annyit cipelni.

Végre elértem a metrót, épen egészségesen. Elgondolkoztam. A nem túl nagy irodában ahol ülök nap közben és melegszem nem vagyunk túl sokan. Fél év alatt az alábbi sztorikat sikerült összeszednem a ki hogyan szerzett jogosítványt témakörben: egy darab megvesztegetős úr (összeg nem publikus), hogy átmenjen elsőre, egy darab hölgy akinek az x-edik (sok) vizsgáján az oktató finoman ráfékezett azokon a helyeken ahol meg kell álni, egy darab hölgy, aki saját bevallása szerint is ismerősi segítséggel ment át, de vezet Pesten is, igaz kicsit lassan, egy darab hölgy aki megbeszélte az oktatóval, hogy neki nagyon kell a jogsi és átment, egy darab úr aki helyett más ment el a kresz vizsgára, jó magyar forinton sokminden elintézhető, még az is, hogy a személyi ellenőrzéskor ne tünjön fel, hogy Pistike szőke ez meg itt egy fekete gyerek, de hát biztos festi. Még mielőtt megrónának érte, csak azért túlreprezentáltak a hölgyek a példákban, mert nem sok a férfi munkaerő nálunk.

Persze, most mondhatjuk, hogy ezek piszlicsáré szabálytalanságok, kit érdekelnek, közelkedni kell. Csak éppen amíg ilyen a képzés színvonala, a vizsgáztatás rendje, ennyire korrupt az egész rendszer, addig minden napra jutni fog bőven eset az autózz blognak is, és addig nem nagyon reménykedhetünk benne, hogy sokat fog javulni bármi is azon a valamin amit tőlünk nyugatabbra közlekedési morálnak hívnak.

 

64 komment

Címkék: közlekedés autó gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petrodon 2009.12.24. 07:34:18

Sok kötsög női vezető. Monnyon' le az összes! :)

schdl (törölt) 2009.12.24. 07:49:52

Az MX5 gondolom BMW X5 akart lenni :)

miako74 2009.12.24. 08:35:53

Na igen, a képzés színvonala és a korrupció. És hozzájön az idő. 1-1 1/2 hónap alatt jogosítvány (eü., kresz, műszaki, rutin és forgalmi vizsga). Nem hiszem, hogy ennyi idő alatt, el lehet mindent sajátítani és sikeresen vizsgázni. És ne is említsük azokat, akiknek ránézésre nincs meg a nyolc általánosuk se, mégis járművet vezetnek. És általában tekintélyes autókkal járnak és agresszíven közlekednek. Milyen képzésről beszélünk. Pénz beszél, kutya ugat. Ez van ma ebben az országban.

Yoli87 2009.12.24. 08:40:03

Vannak jó női és rossz férfi vezetők is. Igaz, hogy az utóbbi inkább a 30 évet levezetett, 90 éves papa aki már nem lát, de vakmerő, és nem a 20 éves összeszoptam magamnak, vagy apuci pénzes és azért van autóm, kategória!

Anno mikor én vizsgáztam pár éve, volt előttem egy leányzó a forgalmi vizsgánál, aki már egyszer megjárta a pszhichológiát mert olyan sokszor bukott....
Kérdeztem is az oktatót hogy őt biztos hogy át kell engedni?!?! Majd 2 vizsgával később átment a vizsgán és rá 2 hónapra totálra törte magát és fél évet feküdt a kórházban.... De sajnos nem egyedül.

Kellemes ünnepeket!

sreetfighter 2009.12.24. 08:49:36

"fekete MX5-re A8-nál kisebb autóból nem dudálunk rá, csendben kikerüljük."
Valószínű, hogy nem a mazdára gondolt a posztoló.
Egyébként az X5-ös meg hasonló gépjárműveket szeretem szivatni, ha okot ad rá.
Ahhoz képest, hogy félig aludt a posztoló elég sok mindent megfigyelt.

vérengző kismalac 2009.12.24. 08:57:55

SilentSound
Berakhattál volna egy igazi szép budapesti havas képet Karácsonyra való tekintettel.
Nem valami amerikai utcaképet. Hiába van egy kis csenevész fa az előtérben.

Neduddgi 2009.12.24. 09:06:28

Ez sajnos kétélű dolog... Mert amíg a piacon verseny van, a delikvensek pedig a legolcsóbb, leggyorsabb úton akarnak jogosítványhoz jutni (mer' az JÁR nekik!), addig lesz is olyan iskola, amelyik megfekszik ennek. Továbbá alapvetően nem is a mazsolákkal van a legnagyobb gond, hiszen bennük még van némi óvatosság, hanem a 3 évnél régebbi jogosítvánnyal rendelkező fittipaldikkal, akikben még nincs elég km, viszont már rém magabiztosak. Éppen ezért lenne szükséges, hogy legkésőbb az orvosi megújításakor igenis ki kelljen tölteni legalább egy KRESZ tesztet. És szerintem az is életképes változat lehetne (ha valamelyik biztosító felvállalná, illetve a jogszabályi háttér is megengedné), hogy aki évente elmegy egy KRESZ továbbképzésre (és persze sikeresen levizsgázik), esetleg vezetéstechnikai tréningre, az jelentős kedvezményt kapna a kgfb-ból.
Ezen kívül persze tök jó lenne, ha lenne normális oktató képzés és továbbképzés, és a T. NKH nem csak bürokratikus baromságokkal foglalkozna, hanem életszerű szabályokat hozna az oktatás tisztasága és színvonala érdekében. Persze ehhez az is kéne, hogy hajlandók legyenek érdemben tárgyalni azokkal, akik nap mint nap ezzel foglalkoznak, és látják a tanulókat, oktatókat, iskolákat.

miako74: Már jónéhány éve nem kell 8 általános a jogosítványhoz. Írni, olvasni tudjon. (Hörgést megelőzendő: aki értelmi képességei miatt nem képes befejezni az alapfokú oktatást, annak a vizsgakérdések is túl nehezek lesznek)

Ugyandehogy (törölt) 2009.12.24. 09:06:29

Én hibapont nélkül vizsgáztam elméletből és gyakorlatból egyaránt. Igaz, ez 19 éve volt.

F.Lackó · http://csajokrol.blog.hu/ 2009.12.24. 09:36:22

Egyébként tényleg, ilyen félalvó állapotban nem könnyű ilyen leírást adni:D Korrupció?Képzés? Van értelme erről beszélni? Ennyi erővel politizálhatnánk is..

min 2009.12.24. 09:42:57

Ez jó írás volt!:-) És tényleg naponta találkozni ezekkel a szitukkal.

skorpiós 2009.12.24. 09:53:02

Én úgy gondolom, hogy nem a tudatlanok a legveszélyesebbek, hanem akik EGYENLŐBBnek gondolják magukat. Ezt ki is mutatják, mert erőszakosak, és minden szabály alól felmentésük van, legyen az sebességhatár, elsőbbség...etc. A felmemtés a péztárcájukban van. ("kilóra megveszlek öcsi!"). Megyek a főúton budán 50-el (2 sáv külsőn) mögöttem a hátamban egy kocsi, kivág balra, megelőz, és a következő sarkon befordul jobbra, alig tudom elkerülni az ütközést, mert bemenni már nem tud, de azt onnan még nem láthatta. Na most akkor ez nem veszélyeztetés? És ez, valamint a tolakodás általános! Ameddig az ellenőrzés általános és korrupciómentes nem lesz, addig nem is javul a közlekedési viselkedés.

csakazéris 2009.12.24. 10:38:23

Annak idején kb. 22 éve az MHSZ-nél egy évig tartott amíg megszereztem a B-C kategóriát, és csak egy elméleti vizsgán hasaltam el, ami két hét pluszt jelentett. Akkor egy ötven fős osztályból tízen végeztük el viszonylag egy időben a tanfolyamot, szó sem volt korrupciórol, aki ezzel próbálkozott azt kivágták. Akkor az volt a gond, hogy miért ilyen szigorú, miért nem lehet lazítani a vizsgarenden. Nekünk soha nem sikerül megtalálni az arany középutat.

fighting 2009.12.24. 10:38:39

Ez nagyon jó.
Kíváncsi leszek mikor érkezik az első "okos", hogy megvédje a járdán közlekedő Suzukist!
Azok után, hogy itt sokak szerint a zöldön, zebrán átkelő gyalogos közel 50%-n hibás, ha elütik, már semmin sem lepődnék meg.

Rahsid 2009.12.24. 10:47:06

Boldog Karácsonyt Mindenkinek!

trixilw 2009.12.24. 10:54:53

Hát én bevallom átcsúsztattam 18 ezret borítékban az oktatómnak a forgalmi vizsgán, mert tanulva a rutinpályás esetből, képesek voltak megbuktatni azért, mert nem ellenőriztem le a féklámpát. Persze az előttem vizsgázó hölgy a gyorsítási próbán kétszer lefulladt és 10 percen keresztül parkolt, az utánam vizsgázó delikvens pedig miután tőlem kérdezte vizsga előtt hogyan is váltunk(!) képes volt a kézifékes indulást 3-asból abszolválni. Szóval jobbnak láttam nem tökölni ezzel az idióta bandával tovább és inkább letudtam.
Azóta jópár balesetet kivédtem és nemsokára megyek normális vezetéstechnikai tréningre is, meg nagyjából be is tartom a kreszt, főleg azt, hogy figyeljek másokra, szóval annyira azért ne szóljatok meg. :)

2009.12.24. 11:02:30

@schdl: Én is azon törtem a fejem, hogy vajon képzavar, vagy irónia akart lenni a nagy mx5. :-)

miako74 2009.12.24. 11:05:09

Neduddgi: Bocsánat, akkor én nagyon lemaradtam. Azt hittem legalább ezt megkövetelik még. Tévedtem.

phoenixke 2009.12.24. 11:15:12

Teljes mértékben átérzem a leírtakat. Minden nap a Hegedűsön autózom. Naagy fekete autóval. Megállok a zebránál, és kortól függetlenül mindenki naagy tágra nyilt szemekkel csodálkozik azon, hogy átmehet ott, ahol elsőbbsége van. De hinni nem hisz benne, ezért inkább rohan a zebrán, mert hát ki tudja, hátha mégis ugratom őket, és teli gázzal elindulok.... Na ez a szomorú, a gyalogosok futnak a zebrán, ezáltal még nagyobb veszélynek kitéve magukat és rossz példát mutatva a gyerekeknek. Egyszer, fordított helyzetben egy kalapos Renault vezető "úr" majdnem áthajtott rajtam és a páromon is a Pannonia utcán egy zebrán, rettentően sietett a tíz méterre álló sor végére... Persze utólértem, és el kezdtem űvöltözni a szélvédőjének - merthogy ő nem volt hajlandó ránk nézni, csakis mereven előre.. Tényleg jó a környék ...

Manyizga (törölt) 2009.12.24. 11:21:35

Nem kell csodálkozni semmin, ha már a gépjárművezető-oktatók azért tiltakoznak(!), mert nekik is vizsgázniuk kellene rendszeresen az általuk oktatott kategóriákban, KRESZ-ből:

vasnepe.hu/cimlapon/20091223_autosiskola_oktatok_kepzes

AZ összeset, amelyiknek nem tetszett a dolog, ki kellene rúgni. Most.

magno10 2009.12.24. 11:28:42

Látott vagy találkozott már valaki maffiózó kinézetű egyénnel kresz vagy rutin vizsgán (pályán)? Ezek szerintem mind veszik a jogsit simán. Én meg nap mint nap félthetem a sok bénától a kocsimat és az életemet. A jobbkezet nem ismerik az index-et nem ismerik a táblákat nem ismerik nagyon sok embernek nincs helyzet felismerő képessége. Olyan dolgokat művelnek hogy ha nem fgyelnék kb naponta összetörnének és csak napi 50km-ert vezetek. Komolyan útálok már kocsiba ülni.

sreetfighter 2009.12.24. 11:45:28

@magno10:
"ha nem fgyelnék kb naponta összetörnének és csak napi 50km-ert vezetek."
Te hol vezetsz, mert én Budapesten és naponta nem akarnak összetörni. Vagy Te már annak veszed, ha 1m-nél közelebb jönnek hozzád?
Lehet, hogy benned is van hiba, ezen még nem gondolkoztál?

hawkeye 2009.12.24. 11:59:12

BOLDOG KARÁCSONYT MINDEN ÉRTELMES KÖZLEKEDŐNEK!

A többi meg szarjon sünt, tüskével előre, mind a 4 szabadnapon!

:)

nzo 2009.12.24. 12:16:39

Vág Hegedűs sarok:
Hiába van zebra, mindenki magasról tesz rá, még akkor is majd elütnek, ha az zebra közepén állsz.
Visegrádi Vág sarok:
Itt volt nemrég egy eset, mikor a Visegrádi utcában egy kis furgon száguldott ezerrel, nem vette észre az egész kereszteződést befedő fekvőrendőrt. Szó szerint átrepült rajta, majd a két oldalon parkoló autókat összetörve (többet feldobva a járdára, falnak), majdnem a következő saroknál állt meg.
Váci út:
Itt azt szoktam csinálni, hogy nem megyek a kocsi elöl, ha a járdán megy. Végül is az még a gyalogosoké, nem a kocsiké. Persze sokszor anyáznak, hogy miért nem takarodok le a járdáról a kocsi útjából. :-)

babsz 2009.12.24. 12:19:02

Az én oktatóm úgy csinált, mint aki nem fogad el pénzt, de aztán, mivel 17 éves voltam és totál béna, kb egy huszasnyi kávét, szalámit meg alkoholt kellett neki leszállítani "természetben", majd a jogosítvány átvétele után anyámék meglátták, hogy vezetek, és fél évig nem menhettem sehova, csak a szomszédban lakó hivatásos sofőr és családi barát segédletével, aki végülis megtanított normálisan vezetni.

Amikor ő azt mondta, no fiam, most már mehetsz egyedül, akkor mehettem. (Eddigre volt kb 150 óra mögöttünk.) Csak hát nem mindenkinek jut ilyen...

magno10 2009.12.24. 12:30:45

Szigetszentmiklósról be pestre onnan meg vissza. Hidd el nekem annyi idő alatt találkoznál te is legalább napi 1 kocsival hogy csak rajtad múlna hogy nem lett baj. Lehel út egyszerűen hátulról 80-al belém hajtott (én kb 55-el haladtam) mert nem figyelt éppen valamit matatott az illető a kocsijában. A második a BVSC uszodánál a csajszinak 2 hetes jogisja volt és simán kijött a parkólóból elém persze megállni már nem tudtam olyan tempóval jött ki hogy átlökött a szembelévő betonfalra jó hogy éppen szembe nem jött senki. Tehát mindkettő 1 méternél közelebb volt hozzám. Paranoiás lettem ha 1 méternél közelebb jön hozzám valaki már félek mit fog csinálni mikor húzza rám vagy rántja elém a kocsiját. És néha elgondolkozok azon hogy big foot-al kéne járni :D. Vagy gyalog? Amúgy azt véltem felfedezni hogy sokan észre sem veszik mit művelnek. Nem használják a tükröt vagy belenéz de nem fordítja el a fejét nem látja a holttérből a másik kocsit. Szal katasztrófa. Múltkor halottam itt a CBA -nél beszélgetni két olyan 18 -év körüli csajt és mondja az egyik a másiknak hogy már egyszer megbukott a forgalmi vizsgán most már nem kockáztat ad egy 10-est a vizsgabiztosnak majd az oktajója elintézi. Na mondom mégegy kamikáze. Ilyenkor előjön a gondolat hogy mivan ha valaki pl ő miatta hal meg. És nincs lelkiismeret furdalása hogy nem tanult meg vezetni és be mer ülni a kocsiba. Mennyi ilyen lehet?

Áldás Békesség!

Yoli87 2009.12.24. 12:38:12

@magno10: teljesen igazat adok neked!!

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.12.24. 12:39:14

Átmentem forgalmin is és rutinon is lefizetés nélkül. Meg lehet csinálni, még, ha szívóznak is. Aki itt azon rinyál, hogy juuuuj olyan nehéz volt, meg szemetek és lefizette a vizsgáztatót az nyugodtan bekaphatja, mert a lustasága miatt emberéletekkel játszik. Ne üljön kocsiba és kész, ha nem megy. Egyszerűbb volna mindenkinek. Azokat a vizsgáztatókat, oktatókat, akik ebben segédkeznek meg simán gondatlan veszélyeztetés, csalás, hivatali visszaélés stb. miatt kéne bevágni. Mi a faszért nem lehet ebben az országban az adózáson kívül bármilyen ügyben rendet tartani?

Yoli87 2009.12.24. 12:42:30

@pafff: nem hiába mondják már az oktatás végeztével, hogy ők csak az alapokat tanították meg, és ha lehet, egy jó ideig még csak úgy vezess hogy van melletted valaki tapasztaltabb, hogy adja az instrukciókat ...
Hála Istennek volt egy nagyon jó Bátyusom aki sok mindenre megtanított amire ott nem!

szaGértő 2009.12.24. 12:43:02

Nyugaton közlekedési morál, Magyarországon közlekedési orál.

Hedge_Hugi 2009.12.24. 13:06:30

Hehe. Visszautasitok minden MX-5 tulajdonossal szembeni eloiteletet. Remelem csak eliras. A legnagyobb joindulattal sem neveznem az MX5-ot nagy autonak. Nekunk is MX5-unk van. Az az igazan vicces, amikor sielni megyunk vele. :) Ahogy az egyik baratom jellemezte: "igen alacsony IKEA-faktoru auto". A silecem is eppen csak hogy belefer.

Amugy ha a kozlekedesi moralnal tartunk, nem szukitenem le markara a bunko vezetoket, sokkal inkabb naciora. A suzukisok, opelesek, fiatosok is ditto annyira udvariatlanok mint a bmw tulajdonosok. Dobbenet, h mennyire nem tudnak ebben az orszagban vezetni. Fenyevnyi kulonbseg van a kozlekedesi kulturaban Eszak- es Kozep-Europa kozott. Udvariatlansag, anyazas, turelmetlenseg...soroljam? Igaza volt annak a forumozonak, aki azt irta, hogy eletveszelyes itt kozlekedni. Nem hiszem, h benne van a hiba, hanem sokkal inkabb az autosok 95%-aban. Ukran kollegam probalja honosittatni Norvegiaban a mar 12 eve meglevo ukran jogsijat. Vizsgaznia kellett gyakorlatbol. Masodszor hajitottak ki. Most kezdheti az egeszet a legelejerol. Amugy az eves gazolasos balesetek szama nem tobb mint 10 az egesz orszagban. Ha zebran gazolsz, eletfogytigot kapsz. Ha 110-zel hajtasz az autopalyan 80 helyett, 1-2 honap borton, egy eves jogsi bevonas es millios nagysagrendu buntetes. Megvan a fegyelem. En utalok itthon vezetni, es nem azert mert rutintalan bena lennek. Kozel sem. No letemre kenterbe vertem 30 volvos-saabos pasit egy fiat puntoval Mogyorodon a technikai palyan.

sreetfighter 2009.12.24. 13:31:15

@Ibusz:
"Ha zebran gazolsz, eletfogytigot kapsz. Ha 110-zel hajtasz az autopalyan 80 helyett, 1-2 honap borton,"
Nem igazán hiszem el, de ha így lenne, akkor az már nem normális.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.12.24. 13:41:07

Ha zebrán gázolsz, felfüggesztetett kapsz. Nem néztél mostanában híreket? Esetleg egy-két évet. Életfogytot semmiképp.

ági anyu 2009.12.24. 13:57:36

A mi legmeredekebb helyzeteink egyike nem a fővárosban, hanem Tolcsván esett meg, a szereplő egy idősödő hölgy volt. Megyünk a főúton - szerencsére szabályos sebességgel, mert ott élő barátunk erősen felkészített minket a helyi közlekedési szokásokról - balra van egy nagyobb parkoló, fehér lada a kijárata felé araszol, ott megáll, majd előttünk néhány méterrel kihajt padlógázzal. Satufék, duda - észre se vett minket. FÉLELMETES!

BÉKÉS, SZÉP KARÁCSONYT KÍVÁNOK MINDENKINEK!

Hedge_Hugi 2009.12.24. 14:17:19

Streetfighter,

Igaz. Raadasul nincs kivetelezes a "celebekkel" sem. A legutobb a norveg nagy o-t pakoltak be dutyiba 4 vagy 6 hetre. Halalos gazolas zebran szimplan egyenlo az emberolessel, mely cselekedetedert eletfogytiglani bori jut. JO magaviselettel 15 ev utan kijohetsz.
Az autopalyan 80 km/h a sebessegkorlatozas. Telen nov 1-aprilis 15 kozott 60. A sved hatarhoz kozel 80-90 km/h, de van par km ahol 100. Annyit meg hozzatennek, hogy minden gyalogos agyon van pakolva fenyvisszavero prizmakkal, ami szinten sokat szamit az alacsony halalozasi statisztikanal. Anyam kijott meglatogatni a baratnojevel.Eltevedtek, egyszer csak az autopalya bevezeto szakaszanal talaltak magukat. Az elso auto (tortenetesen egy teherauto besatufekezett es atengedte oket az autopalyan, holott eszukbe sem jutott atmenni a tuloldalra. Ez a gaz, hogy itt meg csak el sem hiszik, hogy ilyen letezik... :(

Boven van meg sztorim, ami nem varosi legenda, hanem velem tortent meg.
Nehany idezet:
"Remember - Speeding and other traffic offences are subject to extremely heavy on-the-spot fines."
"The following is in the category of "must read" as Norway has some very strict driving regulations and on the spot fines may be levied if you contravene them."
Egyszer 4,5 meterre parkoltam 5 meter helyett a saroktol maximum 5 percig, mig felfutottam a borondomert a szallodaba, 30k HUF volt a buntetesem.

Semmikepp nem neveznem ezt NEM normalisnak. Igy legalabb van eselye a gyerekednek, hogy elve hazajon az iskolabol, es nem a rendorseg hiv a mobilodon egy kozepesen szar napon...Vagy mondjuk az allapotos felesegedet nem gazolta halalra a zebran egy kocsog terepjaros paraszt, vagy egy 200-zal szaguldozo orult audis nem keni fel az anyukadat a szalagkorlatra az autopalyan. Kinek mi jon be. Nekem az a moral sokkal jobban tetszik annal, mint amit itt tapasztalok. De az egy nagyon elszigetelt vilag. Sehol mashol nincs ehhez foghato eletszinvonal mint ott. Es nem a renteget penz miatt.

2009.12.24. 14:21:33

@Ibusz: amit irsz az mar lehet, hogy a lonak a bizonyos tuloldala...

sreetfighter 2009.12.24. 14:26:33

@Ibusz:
Szerintem nem mindegy, hogy a zebrán azért gázolnak el, mert valaki 80-al figyelmetlenül száguldozik, vagy egyszerüen cd-t cserélt 45-ös tempónál.
Erre próbáltam utalni, hogy mérlegelik a körülményeket.
És ezért kardoskodom a minden kürülmények közötti körülnézés mellett, mert figyelmetlen emberek a világ összes táján vannak.

2009.12.24. 14:27:18

@Ibusz: "Semmikepp nem neveznem ezt NEM normalisnak. Igy legalabb van eselye a gyerekednek, hogy elve hazajon az iskolabol, es nem a rendorseg hiv a mobilodon egy kozepesen szar napon...Vagy mondjuk az allapotos felesegedet nem gazolta halalra a zebran egy kocsog terepjaros paraszt, vagy egy 200-zal szaguldozo orult audis nem keni fel az anyukadat a szalagkorlatra az autopalyan. Kinek mi jon be. Nekem az a moral sokkal jobban tetszik annal, mint amit itt tapasztalok. De az egy nagyon elszigetelt vilag. Sehol mashol nincs ehhez foghato eletszinvonal mint ott. Es nem a renteget penz miatt."

Erre meg inkabb nem mondok semmit.

Tornado86 2009.12.24. 14:41:13

@trixilw:
Pedig épp gondoltam, tanultál utána még egy keveset a "Sofõrök" adásából is az autóvezetsrõl. Vagy pont két ott induló versenyzõ miatt nem bírtad tovább idegekkel? :D
@szaGértő:
Oszt annál jobb. Vagy ma este az anál jobb? :P

szaGértő 2009.12.24. 14:47:38

@Tornado86: Ja a fuck anál. Éppen kevergetem vele a kaját. :)

Frigyesur (törölt) 2009.12.24. 14:50:02

Bár az életfogytiglant túlzásnak tartom, de lássuk be, a felfüggesztett is egy vicc. Zebrán nem olyan elütni egy gyalogost, mint amikor átrohan előtted a semmiből előlépve. Nem számítani rá olyan, mint amikor a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. nem számít hóra télen. Minden télen. Egy vicc. :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.12.24. 15:28:09

A posztoló egy lúzer, mert gyalog jár munkába, és mert Silent pont karácsonykor tette ki a posztját, amikor a kutya sem olvassa :)))))))

És ha már itt vagyok, békés, boldog karácsonyt kívánok mindenkinek! :)

digistyl3 2009.12.24. 15:54:31

En nem tartom jo otletnek azt, hogy az orvosi viziteken is kresz-t toltsunk. Azzal semmit nem oldottunk meg, aki lefizette az oktatot, az lefizeti az orvost is, vagy felugyelot, vagy akarkit aki ott ellenorizne.
Egy betegseget nem gyogyitani kell, hanem megelozni: megszabni egy hataridot, amelytol eletbe lepne egy torveny. Ez a torveny eloirna a rutinos es szuroprobaszeru ellenorzeseket vizsgan. Akit korrupcioval elkapnak, annak allasabol valo felfuggesztes es egy kis borton, aki meg vajazni akart, annak 5 ev minden kategoriaju jogsitol valo eltiltas + penzbuntetes. Dehat ezzel sem erunk semmit, mert ezt a torvenyt sose fogjak eletbe leptetni, mivel sok jovobeli nagykutya meg politikus-rokon esne el a jogsitol. En ugy gondolom, hogy vannak emberek (es eleg sokan), akik pszichikailag egyszeruen keptelenek felelosegtudatosan vezetni. Uljenek otthon, jarjanak busszal, nem erdekel mit csinalnak: aki nem kepes vezetni ne vezessen!
Volt egy felmeres az USA-ban, mely szerint az ott elo emberek 30% rendelkezik egy gen varianssal, amitol maskepp mukodik az agyuk mint a tobbieknek. Egy par tesztalanyt beraktak a szimulatorba, es akik rendelkeztek ezzel a gen varianssal, nehezsegeik voltak a vezetes teren. Nem hiszem, hogy belinkelhetek mas oldalt, ezert akit erdekel a cikk, Google es "STUDY: 30% of you are genetically predisposed to drive poorly".

digistyl3 2009.12.24. 15:55:27

Elnézést a hosszú post-ért és az ékezetes betük hiányáért. :)

ex-dr. vuk 2009.12.24. 22:53:59

@d.z.: igazad van akkor nyugodtan lehet gazolni zebran. Meguszhato. Az h meghal/megrokkan valaki az meg le van szarva. (persze az igazsagszolgaltatas is egy kalap fos, ugye)

indapass90210 2009.12.24. 23:09:09

@Ibusz: annak amit írtál fele urban legend.

indapass90210 2009.12.24. 23:22:07

@Ibusz: Pedig mégiscsak lehet, hogy rutintalan béna vagy, ha félsz/utálsz Mo.-n vezetni. Valahogy van egy olyan érzésem, hogy akik folyamatosan sírnak amiatt, mert mások az életükre törnek, az jobbára azért van, mert képtelenek bármilyen váratlan helyzetre felkészülni. Nem is értem miért, de hetekig el tudok közlekedni úgy, hogy nem érzem azt az úton, hogy meg akarnának ölni. Pedig kurvára féltem az autómat amúgy.

Boldog Karácsonyt!

Neduddgi 2009.12.24. 23:29:25

@Manyizga: A probléma azért ennél összetettebb ám, viszont a média kb. ezt az egyet értette meg belőle. :o( Ugyanakkor abban egyetértünk, hogy amelyik oktató nem képes kitölteni egy kategóriás tesztlapot, az cseréljen helyet a tanulójával. Sajnos nem egy olyan gyakorlati kolléga van, akinek gondot okoz a B-s tesztlap (ugyanis a kötelező éves továbbképzéseken is rendszeresen volt ilyen "feladat", szóval nem újdonság ez annyira), aztán 2-3 próbálkozásból valahogy csak sikerült nekik kitölteni. Viszont a többség azért igenis képben van, és nekik nem azzal van a legfőbb bajuk, hogy egy 5 perces vizsgát kell tenniük (mert gyakorlott embernek kb. ennyi egy tesztsor kitöltése), hanem az egyéb marhaságok verték ki a biztosítékot. Az NKH ezzel a "szabállyal" valójában nem old meg semmit a piacon, pusztán megfingatja az oktatókat egy csomó bürokráciával. Az oktatás színvonalát ÖNMAGÁBAN ez nem fogja emelni. :o(

Neduddgi 2009.12.24. 23:35:44

@Yoli87: Azt tőlünk nyugatabbra hivatalosan is megoldották. Példának okáért úgy, hogy a "próbajogsival" vezethetsz ugyan, de véglegesítés előtt egy kötelező konzultáción (próbavezetésen) kell részt venni, ahol még lehetőség van kijavítgatni hibákat, feltenni kérdéseket, továbbképződni, stb. Szerintem nagyon okos találmány. Nálunk a kezdő vezetői engedély gyakorlatilag egy vicc, nem hinném, hogy olyan sokan sírnának az utánfutó miatt, amit majd csak 2 év leteltével lehet a verda mögé kötni. Amúgy meg szép csöndben lejár és kész. A kutya többé nem foglalkozik a mazsolákkal. Pedig rájuk férne még.

Neduddgi 2009.12.24. 23:49:16

@digistyl3: Gratulálok, feltaláltad a melegvizet... :o)

VAN ellenőrzés most is, szúrópróba szerűen. Valamint a vizsgabiztosok csak közvetlenül a vizsga előtt tudják meg, hogy kit vizsgáztatnak.

A KRESZ tesztet pedig nyilván nem az orvosi rendelőben kéne kitölteni, a javaslat a gyakoriságra vonatkozott, hogy legalább olyan gyakran, mint az orvosit. És a számítógépes vizsgán max. az érintőképernyőt tudod megkenni. :o)

szaGértő 2009.12.25. 07:45:52

@magno10: Nemrég vizsgázott le egy ismerősöm. Kifizettettek vele egy halom plusz órát, de még az eredetit se vezethette le, mert szerintem, amit a hátsó ülésen tölt, az nem annyira vezetés. Plusz az oktató elkért még egy huszast a vizsgabiztos dotálására is. 220-ba jött ki neki a jogsi.

Mondtam, fel kéne jelenteni, de nem akarta.

szaGértő 2009.12.25. 07:50:35

@Neduddgi: "Valamint a vizsgabiztosok csak közvetlenül a vizsga előtt tudják meg, hogy kit vizsgáztatnak."

Ha mindegyik elvárja a zsét, akkor a tanuló szempontjából kurvára mindegy, ki vizsgáztatja. :D

Yoli87 2009.12.25. 10:18:52

@Neduddgi: Igen, és elvileg itt is be akarják vagy akarták vezetni, hogy amíg nem 2 éves a jogsid addig csak 1.4es autóig vezethetsz ....
Természetesen ez megbukott.

trixilw 2009.12.25. 10:20:13

@Tornado86: A profi sofőrök mint te, hagyjanak békén. Az árokba egyedül is be tudok borulni, ha akarok.

Kalányos Márió 2009.12.25. 10:29:12

@trixilw: Hogy jött ki ez a 18 ezer forint? Akkor má' miér' nem húsz rongyot?

68nyara 2009.12.25. 12:31:24

Az MX5 természetesen X5 :-)

@...::: Flúgos Kamionos :::...: A második kávét megspórolhatnám ha kocsival mennék melózni, biztosan felébrednék :-))))

Békés Boldog Karácsonyt mindenkinek!

trixilw 2009.12.25. 14:29:58

@sbronzo: 15 plusz még tartoztam egy pár órával és azt fölfelé kerekítettem, így kapott még 3-at

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.25. 14:34:02

Soha eszembe sem jutott, hogy egy vizsgához hátszelet vegyek igénybe.

Most csinálom a harmadik jogsimat (mind különböző kategória), és soha nem merült fel bennem.
Szarul is érezném magam, ha egy kresz tesztet vagy egy vezetési szituációt nem tudnék megoldani.
Nekem minden vizsga kihívás, ahol magamat értékelni tudom: vajon megfelelek-e?
És mivel idáig mindig megfeleltem, ez azért ad egy önbizalmat.

Utolsó szerencsétlen gyökérnek érezném magam, ha egy vizsgán pénzért tudnék csak átmenni.

Neduddgi 2009.12.25. 19:53:37

@szaGértő: Nem mindegyik várja el a zsét. Sőt, a többség nem várja el a zsét. Még akkor sem, ha az oktató erre való hivatkozással nyúlja le a tanulóját! (igen, ilyen is van...)
Egyébként szúrópróba szerűen a vizsgabiztosokat is ellenőrzik.
Mint mindenhol, sajnos itt is akadnak tisztességtelenek, de nem ez a jellemző, úgyhogy tök jó lenne, ha senki nem terjesztene ilyen marhaságokat. Köszi.

Neduddgi 2009.12.25. 20:01:57

@szaGértő: Nagyon sok tanuló nem tudja, hogy a) lehet oktatót váltani, b) lehet iskolát váltani. Nem kötelező szívni és utána morogni. A másik nagyon fontos tanács, hogy jól kell megválasztani az iskolát. Ugyanis nem mindig a legolcsóbban hirdetett ajánlat a legolcsóbb, sőt. Ha valaki józan ésszel végiggondolja, hogy mennyibe kerül ma 1 liter benzin/gázolaj, és hogy 30 órát kötelező levezetni, akkor könnyű kiszámolni, hogy ez 40ezerből tisztességesen az életben nem jön ki még akkor se, ha minden oktató ingyen oktat. Hirdetéstől függetlenül csak az álljon neki egy jogsinak, akinek van kb. 80-100ezre a bulira, mert bizony kb. annyi a reális költsége (vizsgadíjjal, illetékekkel együtt). Ha kevesebbért hirdetik, akkor azt pótórában be fogják hozni, efelől mindenki nyugodt lehet.

Donor 2009.12.26. 13:06:23

@Csumpi Hálidéj (Mk412): Ez mind csodálatos, csak az a gond, hogy amikor én vizsgáztam egész konkrétan közölték még a vizsga megkezdése előtt, hogy jobb ha fizetek, mert úgy is talál okot amiért megbuktathat és a pót órák többe lesznek.

Ez csak a forgalmi vizsgán volt. A többi vizsgán hiba pont nélkül teljesítettem mindent, és a forgalmit is úgy csináltam, de a franc akar szopni, inkább fizettem.

"A" vizsgán viszont nem fizettem mert akkor már szigorúbban vették a vesztegetést. Annak ellenére sikerült a vizsga, hogy a másik oktatónak a rádiója bele hallatszott a bukósisakba és időnként azokat a parancsokat is végrehajtottam :))))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.12.28. 20:30:47

"amíg ilyen a képzés színvonala, a vizsgáztatás rendje, ennyire korrupt az egész rendszer, a"
És ezektől várjuk el, hogy kultúráltan, előre gondolkodva vezessenek...

A legutóbb amikor nekem jött a marhája, simán besatuzott hóban...
Sajnos a nagy csillivilli új autóval nem adnak vezetni tudást is...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása