Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Forgalommal szemben próbált rövidíteni

2009.12.27. 11:35 :: SilentSound

Én már a kanyarodó sávból az egyenesen haladók közé bepofátlankodókat is rettentően tudom utálni, amit Northumberland írt és fotózott le nektek, az még ennél is nagyobb bunkóság.

A csatolt kép története elé néhány szóban szeretném vázolni, hogy nem igazán tartom jónak azt a forgalomszervezést, ami a roppant zsúfolt Békásmegyerre való behajtást teszi lehetővé.

Szentendre (és Budakalász, a Megyeri-híd, stb.) irányából a Duna-felőli oldalra csak egyetlen ponton lehet bejutni, és itt rendszeresen feltorlódnak az autók, akár két tucatnyi is, mert a lámpa rövid.

A városhatárnál viszont van egy kihajtási lehetőség is, ám a két sávból csak kifelé lehet jutni, be nem, pedig mivel lámpás, szerintem kis munkával meg lehetne oldani egy plusz behajtási lehetőség kialakítását. Emiatt bosszankodtam már, de ha nincs, hát nincs. Várakozok, vagy továbbmegyek 2-3 kilométert az első visszafordulási lehetőségig a Szentendrei úton. De úgy látszik, ez csak én vagyok.

Mint mondottam, a városhatárnál levő kihajtási lehetőség két sávos, egyirányú, lámpával védett. Nos, mind a két sorban autók álltak, amikor 2009.12.23-án reggel egy hölgy úgy gondolta Nissan Micrájával, a karácsonyi zsúfoltságban ő ugyan ki nem várja a szabályos lehajtási lehetőségnél a sorát, ezért egyszer a Szentendrei úton, megszegve a kötelező haladási irányt, jobbra fordult a szembe jövő sávban, amit nyilván épp a lámpa fogott meg, és beállt a kihajtósávok végébe, szintén a forgalommal szemben, hogy gyorsan "beosonjon".

Pechje volt, mert már mind a két sávban volt 3-4 autó. Ekkor széles karmozdulatokkal mutatta, menjen mindenki hátra, hogy ő beférjen. (Ezt a szembenállást örökítettük meg a fotón.) Senki nem kezdett tolatni, ezért a lámpa zöldre váltásnál az egyik sort teljesen le is blokkolta. Hogy meddig, azt nem tudom.

Igazság szerint lefagytam az első pillanatban. Vajon mit képzelt? Meglehet, ha pár percig ügyeskedünk (a hely szűk, éppenséggel a tolató autók egymásnak is mehettek volna az ő kedvéért), akkor befért volna. De őszintén szólva eszem ágában sem volt, és azt is megmondom miért. Egyszerűen úgy vagyok vele, ha egyszer könnyen megússza, megcsinálja legközelebb is.

Szívjon, dudáljanak rá, kiabáljanak vele, büntesse meg a rendőr és persze jelenjen meg a képe az autozz.blog.hu-n, és talán legközelebb meggondolja az ilyen huszárvágásokat. Amik értelemszerűen rendesen balesetveszélyesek is, nem csak pofátlanok.

A karácsonynak ugyan már vége, de az évből még van hátra néhány nap, de már le sem írom, hogy ez miért is jó...

93 komment

Címkék: közlekedés autó hülye kresz dugó női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csak john 2009.12.27. 12:16:11

Az a rész tényleg szarul van megoldva. A Békásra befordulók miatt méretes dugók tudnak ott kialakulni. Gondolom azért nem csinálnak a külső végére bejáratot, hogy az ott lakókat megvédjék az átmenő forgalomtól.
A Micrásnak meg egyszerűen sok sünt!

Johnny M. 2009.12.27. 12:17:38

Az ilyennek vissza kell integetni hogy forduljon csak szépen meg vagy tolasson, és a nyomatékosság kedvéért ráállni vagy 10 centire, közben persze ráfeküdni a dudára :D Rohadjon meg...

egyittlakó (törölt) 2009.12.27. 12:30:38

lámpavasat neki
ma már nem csak bmw-s meg audis bunkók vannak, megjelentek a yariszos köcsögök meg a micrás ribancok is

szaGértő 2009.12.27. 13:27:13

Én sem engedtem volna be. Ha meg ráérek, ráállok úgy, hogy sehova ne tudjon menni, és kihívom a járőrt, biztos elkezdett volna annyira hisztizni, hogy lett volna ok rá, és akkor 50-ért kap egy KRESZ tanfolyamot.

szaGértő 2009.12.27. 13:28:31

Egyébként a Lacaca volt, biztos vagyok benne...

j311 2009.12.27. 13:30:00

@csak john: Ugyan már? Badarság. Káposztásmegyernél pl. em követték el ezt a hibát. Itt is 2x2 sáv megy a telep mellett, amin ugyanúgy megvan a forgalom, mint a Szentendrei úton. Mégis 3-400 méterenként be lehet hajtani a telepre. Itt még zajvédő domb sincs, mint a Békásmegyeri lakótelep mellett...

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.27. 13:41:17

@szaGértő:

KRESZ tanfolyam árán felül behajtási tilalomra vonatkozó szabályok megsértése is 50ezerig terjed. Közúti közlekedés szabályainak megsértése.

Az objektív felelősség hatálya alá tartozó szabálysértés.

:)

kölcsön 2009.12.27. 13:45:22

Boldog Új Évet és új agyat kívánok a hölgynek! Bármilyen szar a közlekedési lehetőség, ez akkor is túrhóság.

Lacaca 2009.12.27. 13:45:32

@szaGértő: Így van. Délelőtt volt az M1-en egy balesetem, azt túléltem és délután átjöttem ide. Nem tehetek róla, hogy szarul tervezik a közlekedést. A kertészek már rájöttek, hogy oda kell járdát építeni, ahol az ösvény látszik a fűben. A várostervezők miért nem tudják megtenni?

mohusssska 2009.12.27. 13:48:19

annyira tudok ilyenkor örülni mikor az ilyen copik hehheeeeeeeeeeeeeeee

szaGértő 2009.12.27. 13:56:06

@Mityu: Arra gondoltam, hogy a járőr 50-ért elmagyarázza, mit baszott el...

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.27. 14:09:35

@szaGértő:

Gondolod megérti az ilyen? :)

@Lacaca:

"A kertészek már rájöttek, hogy oda kell járdát építeni, ahol az ösvény látszik a fűben."

Aztán amikor a járda oda épül ahol a 'zösvény látszik, ügyes és élelmes emberek mellette új ösvényt taposnak. :)))

okosproli 2009.12.27. 14:17:47

Butuska libácska...
KI kellett volna szállnod és belógatni a répádat az ablakon neki. Aztán kellett volna fotózni..

Kalányos Márió 2009.12.27. 14:23:20

Amióta az eszemet tudom, ezt a "behajtót" azóta használják a békásmegyeriek. Amikor még nem volt jogsim, a 80-as évek elején, akkor is arra jártunk haza az Omszki tóról, csak akkor még fater vezetett. Viszont már nagyon régen nem vagyok békási, de úgy látom a szokások nem változnak...

Tzupi 2009.12.27. 14:33:47

De legalább a reklámtábla ki lett kockázva :D:D

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.12.27. 14:34:15

A lányom oda jár iskolába. Ha beviszem reggel suliba, akkor tutira kifogok egy ilyen okost!
Azok meg rábacnak, mert én olyankor rohadtul ráérek. Ráállok 5 cm-re és várok. Nem dudálok, vagy ilyesmi. Rendőrt hívni még nem jutott eszembe, de legközelebb kihívom. :D
Van olyan türelmetlen, amelyik a járdaszigeten keresztül oldja meg a problémát. Ami ott meglehetősen magas. Reélem olyankor jól odaverik az autó alját, meg a gumi- felni kombó is kap egy kezet.

Shopping 2009.12.27. 14:37:36

Nem vagyok jogász, de a kép alapján megbassza a szerv nem?
( ha elküldik nekik egy feljelentés kíséretében)

Ha így van, nosza!

Lacaca 2009.12.27. 15:03:29

@Shopping : Sajnos ahhoz kevés. Nem hitelesített a kép

Kalányos Márió 2009.12.27. 15:10:31

@Lacaca: FŐleg, hogy még módosítva is van...

lucreciaborgia 2009.12.27. 15:12:37

Úgy tűnik ez egyre népszerűbb. Hasonlóan jártam én is 22-én. A Gellért tér felől mentem az Erzsébet hídra, amire két kanyarodó sávon lehet felhajtani ebből az irányból, a belső sávban mentem, amikor hirtelen szembe jött velem egy fehér kisteherautó. Döbbenten álltam meg, a mögöttem jövők is, a kisteherautós meg lazán felhajtott a padkára, át a füves részen és ráhajtott a Döbrentei útra.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.12.27. 15:46:07

@lucreciaborgia: Nem akarok kötekedni de te ott mi a faszt keresel a belső sávban He!
Egyébként pedig felajzott süncsaládot a kisteheresen. Mer a fenti micrásnak is.

Hugyó Miklós 2009.12.27. 15:49:14

köcsög bringás!
ráhúzni a kormányt mindre!

schnee 2009.12.27. 15:51:39

Ilyen helyekre kellene kamerát rakni a yardnak. Ez is objektív felelősség és sokkal veszélyesebb, mint a gyorshajtás az autópályán....

Ráadásul az ilyenre elég a jobb webkamera :)

Caymans 2009.12.27. 15:53:15

libán vette a jogosítványt.

Kalányos Márió 2009.12.27. 15:53:59

@Noname Cowboy: Szerintem a külső egy buszsáv!

@schnee: Úgy tudom ez nem tartozik bele az objektív felelősség hatáskörébe.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.27. 15:54:42

@sbronzo: Azon ne múljon, megvan az eredeti is. :)

schnee 2009.12.27. 16:00:31

@sbronzo: megnéztem és vonatkozik rá:
polgarortan.gportal.hu/gindex.php?pg=16248198&nid=4372796

A Kormányrendelet kötelező érvénnyel mondja ki, hogy:
- a megengedett legnagyobb sebességre,
- a vasúti átjárón való áthaladásra,
- a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék jelzéseire,
- a járművel történő megállásra és várakozásra,
- az autópálya leálló sávjának igénybevételére,
- a behajtási tilalomra, a kötelező haladási irányra,
- a természet védelmére
vonatkozó egyes, külön meghatározott közúti közlekedési szabálysértések elkövetése esetén

- a gépjármű üzemben tartójával, vagy
- a gépjárművet használatra átvevő személlyel

szemben 2008. május 1.-től közigazgatási bírságot kell kiszabni.

Kalányos Márió 2009.12.27. 16:03:10

@schnee: Közben én is megtaláltam. Sorry.
a behajtási tilalomra, a kötelező haladási irányra,

Kalányos Márió 2009.12.27. 16:16:44

@SilentSound: Miből látszik, hogy pontosan mikor készült a fotó? ;)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.27. 16:24:55

@sbronzo: Most erre azt várod, hogy mondjam az exif infót, amire te azt mondhatod, hogy az módosítható? :)

Rife67 2009.12.27. 16:27:27

Szerintem meg ez az objektív felelősség ebben a formában egy nagy ... . Csak törvényesítette, hogy nem kell bevallani semmit, befizeted a bírságot oszt jónapot. A jogsid nincs veszélyben, ha nem kap el a rendőr a helyszínen. Akinek van pénze bírságra, most már nyugodtan száguldozhat. :(
Én inkább azt a lehetőséget szüntettem volna meg, hogy nem vagy köteles rokonra vallani. Megmondod, ki vezetett vagy a te jogsid bánja...

RelakS 2009.12.27. 16:28:39

Meg emlékeim szerint lakott területen belül személyautóval simán lehet menni a belsőben, lakott területen kívül lesz szíves a kedves autós kitakarodni a külsőbe, ha nem kell előzni.

Kalányos Márió 2009.12.27. 16:28:42

@Rife67: Fizetni sem kell! Elég ha van egy csóró ismerősöd, esteleg hajléktalan barátod! ;)

Rife67 2009.12.27. 16:33:53

S inkább a helyszínen kellene elkapni a delikvenseket. Ez a többi autósra is nagyobb nevelő hatással lenne. Most látsz egy bunkót, s csak esz a méreg, hogy ő büntetlenül megteheti, amit megtett, s esetleg legközelebb te is megpróbálod (már ha van rá merszed vagy hajlamod). Arról nem tudsz, hogy esetleg kapott-e fényképet. De ha a helyszínen kiszednék a sorból a rosszcsontokat, akkor máskor meggondolnák azok is, akik csak látták az esetet.
Húszéves pályafutásom alatt csak egyszer láttam, hogy a honvéd kórház előtt előzte a sort egy kedves sietős utitásunk, előttem állt két motoros járőr, s utánamentek, kitessékelték a szélsőbe. Sajna többször látni, hogy csak néznek ki, elfordítják a fejüket, mert az macera meg munka.

Subba Sógor 2009.12.27. 16:41:51

És mi a fenéért is kellene látszódnia a pontos dátumnak? Objektív felelősség, tehát tökmindegy ki és mikor vezette az autót.
Egyébként a reklámtábla alapján 1 hónapos intervallummal belőhető és ezzel bizonyítható is.

Kalányos Márió 2009.12.27. 16:51:27

@Subba Sógor: Ó, ha az élet ilyen egyszerű lenne... :D

Ha lehet bizonyítani, hogy maximum egy hónapja történt, és nem 2 éve, valamint nincs manipulálva a felvétel, akkor az időpont már nem gond. Elméletben! Azért azt megnézem, ha valakit ez alapján ténylegesen elmarasztalnak.

Aztán jön még védekezésképpen, hogy kölcsön volt adva az autó, úgyhogy nagyon jó minőségű legyen a kép, hogy felismerhető legyen a vezető!

efhábé 2009.12.27. 16:54:32

@sbronzo: Látom, érted az objektív felelősség lényegét :)
Pont az a lényege, hogy tökmindegy, ki vezette az autót, ha nem derül ki, ki vezette, akkor az üzembentartó fizeti a bírságot.

Subba Sógor 2009.12.27. 16:57:09

@efhábé: Bezony, hacsak nem volt bejelentve lopottnak az autó, vagy más bizonyítható kizáró ok(külföldi út, stb.), akkor ez bukó.
Pláne, ha van rá tanú is (beküldő).

AZso.hu · http://www.azso.hu 2009.12.27. 17:02:00

Hasonló esetet sikerült a múltkor a dunakeszi Auchan-nál megcsípni. Szakadt a hó, a tömegek nekiindultak hazafelé, minden lehetséges és lehetetlen úton, sok esetben szemben a forgalommal.

Itt egy kép:
www.flickr.com/photos/azso/4198277758/

Érdemes jobban megnézni, jól mutatja, milyen az, amikor a magyar nekiindul, hogy előbb hazaérjen, mint aki előtte áll a sorban.

A behajtani tilos táblával szemközt olyan sor volt, hogy ihaj. A benzinkúton szemből áthajtó autó is ott van...

Szánalmas.

efhábé 2009.12.27. 17:15:49

@sbronzo: Nem akarlak kiábrándítani, de egy hajlékony hamis tanúvallomás tételére bírása már BTK alá eső cselekedet, szóval nem érdemes kockáztatni egy priuszos dolgot egy szabálysértési bírság elkerülése érdekében, mert könnyen hagyhat nyomot az erkölcsi bizonyítványon...

BJani 2009.12.27. 17:17:39

December 20, Savoya Park, Auchan alatti parkoló: faszikám siet, hogy le tudjon parkolni. Mivel előtte kb. 6-8 autó keres helyet, úgy dönt, hogy "okos" lesz, a behajtani tilos táblát figyelmen kívül hagyva tör előre. Pechje van, jön valaki szembe, s nem húzódik le. Sietős emberünk próbálja kikerülni - neki is nyomta a kocsija orrát az egyik betonoszlopnak.

Olyan szép volt :)

Kalányos Márió 2009.12.27. 17:21:50

@efhábé: Még annyit, hogy ezzel riogattak a félősek a régi verziónál is, annál a bizonyos közeli hozzátartozós dolognál. Nos, ennek ellenére évente százezrek úszták meg a büntetést, senkinek nem lett baja. A félősek meg fizettek. Kinek mi éri meg...

kispista2 2009.12.27. 17:22:04

@sbronzo:
"Ha miénk az autó, de bizonyíthatóan valaki más vezetett, semmiképpen sem fogunk fizetni. Hogy az elkövető fizet-e vagy sem, már nem a mi dolgunk."

Ez szvsz arra vonatkozik, hogy ha a rendőr a helyszínen elkapta a vezetőt, akkor a tulajdonos nem büntethető.
A te állításod, hogy egy csöves vezette az autót az nem bizonyíték.

kispista2 2009.12.27. 17:25:17

@sbronzo: A közeli hozzátartozónál nem neveztél meg egy konkrét személyt, akit a rendőrség kihallgathatna. A hajléktalant meg beidézhetnék, és ha nem egy dzsémszbond, akkor könnyen bevallja hogy te fizetted le. Egyszerűbb a büntit befizetni, de még egyszerűbb a szabályokat betartani.

Kalányos Márió 2009.12.27. 17:32:40

@kispista2: Ha látszik a képen, hogy te vezettél, és mégis közeli hozzátartozóra hivatkoztál, akkor az a hatóság félre vezetése! ;) Mégis megtörtént milliós nagyságrendben az évek alatt!

Én nem mondom, hogy egy csöves vezetett, csak aha tényleg ő vezetett! ;) Akkor pedig el is ismeri. Nagyobb szerencsém van, ha mondjuk pont egy szíriai állampolgárnak adtam kölcsön, mert elismeri egy magánokiratban, aztán hazarepül. Sokára jön újból, úgyhogy nehezen tudják kihallgatni. Viszont távollététben is kiszabhatják a büntit, és már küldhetik is neki Szíriába! Szóval csak okosan, hogy kinek adjuk kölcsön az autót! Ja, és az sem gond ha nem volt jogsija, mert az üzembentartónak nem kell elkérnie az igazolványát, csak látszólag kell felmérni, hogy van két keze lába, és valószínűleg képes vezetni! Mondjuk nem egy 5 éves kiskölök...

Egyébként tartsátok be a szabályokat, ne menjetek szembe a Szentendrei úton, de még az ótópályán se, és ne is száguldozzatok, akkor nem kell büntetést fizetni! ;)

Asszem 2009.12.27. 18:04:09

Remélem pár éven belül minden kocsiban lesz az indexkarral bekapcsolható első-hátsó kamera, amelynek felvételeit zárt láncú hálózaton azonnal továbbítani lehet a rendőrség szervereire és amely felvételek bizonyító erejűek lesznek, így az ilyen és ehhez hasonló szabálytalanságok rögzítése nem csak a rendőrség, hanem a forgalomban részt vevő összes autós lehetőségévé is válik és aminek köszönhetően a lebukás és az ebből következő büntetés valószínűségének drasztikus megnövekedése miatt a közlekedési morál és szabálykövetés az állandóan jelen lévő külső fenyegetettség miatt eléri azt a szintet, amelyet jó esetben önmagától, a szabályok értelmének józan belátása alapján is rég el kellett volna, hogy érjen, ha az ember nem lenne olyan, amilyen.

Köszönöm, hogy leírhattam :P

Kalányos Márió 2009.12.27. 18:10:58

Csak azt tudnám, hogy miért pont a közlekedést akarja mindenki tökélyre vinni!? Annyi minden működik sokkal rosszabbul a világon...

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.27. 18:24:12

@Rife67:

A két fotó egymás után készült. Itt nem voltak restek a rendőrök utána menni a delikvensnek:

kozlekedunk2.mityu.fotoalbum.hu/viewpicture/pictureid/9623253

kozlekedunk2.mityu.fotoalbum.hu/viewpicture/pictureid/9627741

Itt motorosék tartanak elszámoltatást:

kozlekedunk2.mityu.fotoalbum.hu/viewpicture/pictureid/9623253

@sbronzo:

"Ja, és az sem gond ha nem volt jogsija, mert az üzembentartónak nem kell elkérnie az igazolványát, csak látszólag kell felmérni, hogy van két keze lába, és valószínűleg képes vezetni!"

Ez így ebben a formában nem igaz. A jármű tiltott átengedése érdekes történet... :)

Subba Sógor 2009.12.27. 18:49:46

@sbronzo:

"és az sem gond ha nem volt jogsija, mert az üzembentartónak nem kell elkérnie az igazolványát, csak látszólag kell felmérni, hogy van két keze lába, és valószínűleg képes vezetni!"

Ez konkrétan hülyeség.

"Engedély nélküli vezetés (más kategóriájú jármű vezetése, ill. vezetés átengedése engedéllyel nem rendelkező részére) 4 pont (3 pont)"

www.kisalfold.hu/mosonmagyarovari_hirek/konnyen_ugorhat_a_jogsi/2042500/

Subba Sógor 2009.12.27. 18:52:10

Vagy itt van ez: totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/ki81206/

Remélem egy autójogásznak csak hiszel, ha már nekünk nem. ;)

Kalányos Márió 2009.12.27. 18:52:28

@Subba Sógor:

"Az üzembetartónak nem kötelessége még a vezető jogosítványt sem ellenőrizni, elég ha külső szemlélőként vezetésre alkalmasnak találja azt az illetőt, akire rábízza autóját."

www.vezess.hu/magazin/gyorshajtas_ujra_van_kibuvo/19315/

Kalányos Márió 2009.12.27. 18:59:35

@Subba Sógor: Igen, ezt elhiszem az autójogásznak! Szemrevételezéssel itt is kiderült, hogy vezetésre alkalmatlan, mert részeg. Nem azt írta az autójogász, hogy el kellett volna kérni a jogsiját, mert abban benne van, hogy részeg. A jogsi szóba sem került.

: ) 2009.12.27. 19:00:12

Szerintem nem nézte a táblákat, vagy nem ismeri. Lazán el tudom képzelni!

Kalányos Márió 2009.12.27. 19:06:31

@Subba Sógor: Itt is csak ittasságról, egyéb fogyatékosságról van szó, de pld. kiemeli, hogy lejárt jogsis emberi s lehet vezetésre alkalmas állapotban. Míg egy jogsival rendelkezőnek sem adjhatod át dupla szemmütét után. Én úgy értelmezem, hogy a jogsit nem kell ellenőrizni, de tévedhetek. Én is az újságcikkben olvastam, amit linkeltem.

Egyébként meg a szíriai cimbinek tök mindegy, hogy van, vagy nincs jogsija, mert soha nem derül ki.
Papíron kell elismernie szerintem, nem személyesen, összes igazolványát lobogtatva! ;)

Mourinho már nem a király 2009.12.27. 19:08:18

A reklámtáblát mér kellett kifotosoppolni? Vagy ilyen kockák voltak rajta? :D

Subba Sógor 2009.12.27. 19:12:29

Ez a törvény, az hogy ezt te nem tudod, vagy nem ellenőrzöd a személy jogsiját, attól még elkövetted és kész.

Subba Sógor 2009.12.27. 19:13:39

@Anthony - awkward silence:

Biztos photoshopp reklám volt. :)))))

2009.12.27. 20:13:38

@sbronzo:
Én viszont még nem találkoztam ilyesmivel.
A kedves női hölgynek pacipimpli a popójába....
Szívesen megnéztem volna ugyanezt a szitut micra vs. 204-es felállásban. :-D

maestro75 2009.12.27. 20:19:37

Azért tart itt az ország, mert tele van gerinctelen sunyikkal. Ha valaki nem bírja ki, h 10 perccel később ér haza és emiatt csinálja a feszültséget az utakon, az legyen annyira keményfiú, h fizesse ki a büntit is.
Tényleg kellene egy új alkotmány. De írják bele, h aki bűncselekményt/szabálysértést követ el, az le is mondott az alkotmányos jogairól!

Kalányos Márió 2009.12.27. 20:52:47

@maestro75: Büntetést befizetni nem keménység, hanem hülyeség. Akkor inkább add oda szegénykenek!

@Quentin, Montargis-ból: Kicsit átépítették azóta. Akkor még nem volt lámpa, és a felhajtón sem volt felfestve 2 sáv, így könnyen el lehetett férni, ha jött szembe valami. Akkoriban tömegesen jártak ott be az autók, most meg úgy látszik szenzációszámba megy, mert bekerült az Index címoldalára! :D

szaGértő 2009.12.27. 20:56:51

@sbronzo: "Akkor inkább add oda szegénykenek!"

Egyetértek, de abban a variációban, hogy az a hajléktalan kapja meg, aki lebuktatta a csávót.

Tuti megbukna a szabálysértők 99%-a. A hajléktalanok meg digitális kamerával járkálnának.

:D

rcfan 2009.12.27. 21:05:19

Azt láttátok, hogy a piacnál (HÉV megálló mellett) is rövidítenek?

Hogyan??

Szentendre felé menőknek épp piros a Pünkösdfürdő utcánál, így az északról jövő átbukdácsol a két duplasávot elválasztó füves padkán, majd az egykori buszfordulót megcélozva ismét egy füves területen.

Tehát itt megy a délre tartó BALRA:

maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&sll=37.0625,-95.677068&sspn=34.038806,56.513672&ie=UTF8&hq=Hatvany+Lajos+utca&hnear=&radius=15000&ll=47.597921,19.055116&spn=0.000884,0.002747&t=k&z=19

Kalányos Márió 2009.12.27. 21:06:40

@szaGértő: Te menj vissza az ágyba inkább! ;)

rcfan 2009.12.27. 21:13:19

És miért nem a Pünkösdfürdő utcánál?
- mert 5 autót enged a lámpa, majd percekig piros
- közben 30-40 autó is áll ott csúcsidőben
- ez azért van, mert Északra került két forgalmas bevásárló központ, TOVÁBBÁ az M0 híd erre hozott rá nagy többletforgalmat.

Persze a közlekedésmérnökök és Demszkiék nem foglalkoztak ezzel a jelenséggel előzetes hatástanulmányokkal és a problémát megelőző beruházásokkal.

Egyébként igen pocsék a Pünkösdfürdő utcánál levő kereszteződés, mert a 10 személygépkocsis kanyarodósáv megtelte után a belső sávot fogják a balra kanyarodni vágyó autók. Ugyanitt jobbra is nagy a kanyarodók száma, akiket a HÉV igen gyakori és igen hosszú pirosa is fog. Szélső sávot ez torlaszolja.

Így keserítve meg az egyenesen menők életét is.

szaGértő 2009.12.27. 21:17:34

@sbronzo: Kijöttem pálinkáért...

stikasz_1 2009.12.27. 21:19:11

@rcfan: A Pünkösfürdő utcai kereszteződés szar, ez nem kérdés. De ez szerintem nem indokolja azt, hogy szabálytalanul, az ott kijövőket esetleg akadályozva (mert itt egyértelműen az történt) akar valaki behajtani. Tehát más hülyesége nem teremt jogalapot a te hülyeségedhez, szerintem.

rcfan 2009.12.27. 21:26:17

@stikasz_1: még jó, hogy én itt nem kanyarodtam még balra. De nézd meg, hány csapás megy át az egykori buszforduló felé is. Igen-igen szabálytalanul és környezetromboló módon.

indapass90210 2009.12.27. 22:10:57

Ez éppen műszaki hiba miatt állt meg ott, csak a posztoló olyan aljas volt, hogy a villogás szünetében fényképezett!

autosave 2009.12.27. 22:35:18

nesze neked nagyautós kigyúrt sztereotípia :D

stikasz_1 2009.12.27. 22:42:36

@Dövan: Hogy kitaláltad.:) És a műszaki hibás járműnek olyan hibája volt, hogy kizárólag forgalommal szemben lehetett vele megállni.:)

kzolika 2009.12.27. 23:28:52

@rcfan: 7 autó fér át, ha bénán indulnak (úgy indulnak). Ez tuti, minden reggel számolok visszafelé (már az autókat) és amikor megvan a 0 (azaz a 7.), akkor nekünk kifelé már zöld. Ha normálisan indulnának, átférne 10-11 is.

kzolika 2009.12.27. 23:36:39

Szerda este a forgalommal szemben megyünköt játszott egy okos Budaörsön is, a Decathlon - IKEA útvonalon is, közvetlenül az M1-M7 mellett, a parkolók D-i oldalán is (ez ugye kifelé egyirányú). Nem volt dugó sem, tehát az ember valszeg eltévedt, vagy annyira kész volt, hogy azt se tudta, hol megy, de legalább a (neki) jobb oldali sávban haladt, a villogtatásra nem is reagált.

2009.12.27. 23:45:23

@kzolika:
Nem biztos. Nekem úgy tűnik nem mindig ugyanolyan hosszú. Kicsit furán hangzik, de néha határozottan olyan élményem van, mintha hosszabb vagy éppen rövidebb lenne mint máskor.

kzolika 2009.12.28. 00:10:43

@Quentin, Montargis-ból: Ezt közlekedésmérnöktől kellene megkérdezni, ritkán szoktam befelé is arra jönni (befelé előnyösebb a Megyeri - M0 nekem), meg néha bemegyek Békásra is, nekem még nem tűnt fel, hogy különböző hosszúságú lenne a lámpaváltás. Pedig én elég beteg vagyok ahhoz, hogy a mp-eket is számoljam.

autosave 2009.12.28. 00:15:17

@kzolika: "Ha normálisan indulnának, átférne 10-11 is."

Hogy vezet a magyar ember? Menjenek már, akkor átférnénk többen is. Aztán mikor ott van a sor elején, akkor: ráérek, még zöld lesz...
Az ilyennek az anyját... Tényleg semmiből nem állna rendesen elindulni, nem úgy mint a bénák. Pesten még csakcsak megy, de vidéken szörnyű. Sokan mindig úgy indulnak, mintha jeges lenne az út :S

mókuscickány 2009.12.28. 00:57:16

Az tetszik, hogy a reklámplakát gondosan ki lett kockázva, de szerencsétlen Micrás rendszáma nem. :) Amúgy megérdemli.

kzolika 2009.12.28. 01:02:03

@autosave: Ez a különbség Ny-Eu és köztünk. Ott egyszerre mozdul a sor, figyelik a lámpát, nem a zöldnél kezdenek gondolkodni, hogy hol az 1-es. Néha szoktam figyelni, hogy mennyire lemaradva jön mögöttem a következő ember, hát, amikor 2-3 autónyi hely van mögöttem, az azért durva. Amikor meg előttem tetvészkedik, az idegesítő.

tiborc2008 2009.12.28. 03:50:23

Valaha tizen-huszon éve pont úgy volt, hogy ott be is lehetett menni a lakótelepre, aztán megszüntették. A Megyeri híd átadása óta áldatlan állapotok vannak az egyetlen lehetséges kereszteződésben. A befelé haladó belső sávot a balrakanyarodóból belógók blokkolják, a külső sávot meg a hév sorompója miatt várakozó jobbra kanyarodók. 204-es busz olykor negyedórát is várhat a balra kanyarodásra. Legalább a busznak kialakíthatnának valami lehetőséget, vagy vissza kellene alakítani a Hadrianusnál a behajtási lehetőséget, mert ami van, az siralmas.

rcfan 2009.12.28. 08:35:34

@tiborc2008: minap egyik 204-es sofőrje szintén nem akarta a sok utasával a negyedórás sort kivárni.
A Pünkösdfürdő utcánál levő lámpához érve az egyenesen menő sávban előre, majd az így megkerült sor elején index balra.
Természetesen beengedték. Én is beengedtem volna, hiszen lássuk be, minél inkább zökkenőmentes a buszok menetideje, annál több autó általi dugótól kímél meg.

Ezért bármilyen fura, a busz esetén nem tekintem köcsögségnek (sok utast érintő menetrend tartás). Kivéve a garázsmenetes üres járat esetén.

Azért elgondolkoztató, hogy ezt a nem tegnap se nem tegnapelőtt keletkezett útkereszteződés-problémát nem orvosolták még a főváros vezetői és közlekedésmérnökei.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.28. 08:46:34

@mókuscickány: Ez azért van, mert ha bent hagyom a plakátot, akkor pár idióta azon kezd el pattogni, hogy ez egy reklámposzt, a rendszám pedig azért nincs kitakarva, mert nem személyes adat. És valóban megérdemli. :)

atila68 (törölt) 2009.12.28. 11:43:48

"Puska kellet volna bazmeg!"

digitime 2009.12.28. 16:06:59

Valószínűleg az ilyenek miatt mondta mindig az oktatóm, hogy úgy kell közlekedni, mintha bizonyosan tudnám, hogy aki körülöttem van a forgalomban, az mind hülye. Mindenkire nekem kell vigyázni. Előfordult már, hogy vidéken a körforgalomban is szembe jött a kispolákos papa :D

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.29. 13:39:12

Ja mint nekem a múltkor. Mék a gyerek mikrájával Szentendre felöl Butapestnek, a Duna felőli oldalra. Van is a városhatárnál egy jó kis felhajtó, mondok magamnak há' mé' kerüjjek éne akkorát-e. Lehajtok, ahogy kő, erre a sok csicska nem mind szembe nekem? Integetek nekik, hogy tágujjá má', nem látod, hogy jövök, vaze? De nem. Ezek meg ott állnak. Szólok is majd a Fecó bátyámnak, hogy jöjjön már legközelebb, azt tegyen má rendet. Most azé kell lenézni, mert a gyerek kocsijáva vótam? Há csak 7 éves, nem vehetük nekije nagyot, mer nem érijel a pedáltot.
Nohátakkor.

68nyara 2009.12.30. 16:29:10

@digitime: Dunakeszi madarastecsonál a körforgalomban szintén sikerült már szembejövő öregúrral találkozni.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása