Friss kommentek

  • Arcade Macho: igyekezni kell feltartas nelkul a belso savban menni, de ha nagy a forgalom akkor ugyse fog tudni a 180as versenyzo sokat n... (2019.08.06. 12:29) A belső sáv joga
  • Rugovicsvalagba: @MiKE: A KRESZ nem ismer olyant, hogy szervizút. Vagy szilárd burkolatú az út, vagy nem. Ha a két kereszeződő út szilárd bu... (2019.07.05. 01:34) Jobbkezes vagy nem?
  • Reactor: Nincs ezen mit csodálkozni, a Balkán közelebb van hozzánk, mint London vagy Helsinki. Az utak mentén gyűlő szemétkupacokon ... (2019.05.06. 20:39) Szemét szemetelők
  • E.munkás: Ma a soroksári Auchan 5-ös kútjánál a 45 literes tankomba sikerült 46,7 liter 95-öst tankolnom úgy, hogy még volt benne elő... (2018.12.02. 22:44) Mit adnak el benzin néven?
  • Nagy Andor: Hali.Én inkább jobban kiszürném az autosokat is,mert aki iéyen módon vezet,nem csak egy motorosra,de egy gyerekét kézenfogó... (2018.04.12. 22:09) Útban volt a motoros, arrébb lökte
  • Easyke: Gyalogos ütközés elleni védelmet pont a városban ne...? Akkor hol? :S (2018.03.01. 14:24) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • baby24: Szuper leírás volt. Mintha én írtam volna :D (2018.02.13. 15:03) Egy friss jogosítványos naplója

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A határozatlan autóvezető a legveszélyesebb

2010.01.05. 13:10 :: SilentSound

Szinte szóról-szóra ugyanaz esett meg velem újév után egy nappal, mint amit Nikolaj írt meg még karácsony másnapján. Az ilyen döntésképtelen sofőrök sokszor veszélyesebbek tudnak lenni, mint az agresszív vadállatok, mert náluk is kiszámíthatatlan, hogy mit fognak tenni, de amíg a faszagyerekek esetében erre számítunk, a mazsolák teljesen váratlanul döntenek valahogy.

Az alábbi eset ma délután történt meg velem Pest felé autózva az M1 autópályán. Egy kellemes karácsonyi ebédről tartottam hazafelé a barátnőmmel. Az egyik felhajtónál egy sofőr nem tudta eldönteni mit is csináljon, és majdnem balesetet okozott.

Nem tudom melyik felhajtónál történt az eset, de már Budapesthez közel voltunk, de még nem az M1 - M7 közös szakasz. Az egyik felhajtónál egy döntésképtelen és határozatlan sofőr (Azt hiszem Ford Focus) majdnem nekem jött.

Történt ugyanis, hogy mikor egy felhajtó gyorsító sávjánál (én stabilan 120km/h sebességgel haladtam), közeledtem felé, már nyilvánvaló volt, hogy előttem már nem fog a sávomba sorolni (elég hosszú volt a gyorsítósáv, mert a másik végén az M0 autópályára lehet ráhajtani).

Ekkor ő fékezett, én meg gázt adtam, hogy minnél hamarabb mögém kerüljön. De mikor már az autóm orra az ő autója közepénél járt, hirtelen gázt adott, és elkezdett átsorolni. Dudáltam, és persze kitértem. Ha valaki jött volna mellettem, biztosan megijed, sőt lehet, hogy koccanás is lett volna.

143 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó béna veszélyes autópálya mazsola

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M. Péter 2010.01.05. 15:38:04

@lyken: Az USA-ban 50 allam van, mutassal egyet is, amelyben nem az autopalyan haladonak van elsobbsege. Itt van pl. a kalifornia vezetoi kezikonyv idevago mondata: "Freeway
traffic has the right-of-way."

Hati_x 2010.01.05. 15:38:57

teljes mértékben igazat adok robinzone-nak , hogy az oktatásból kimaradnak ezek az igen hasznos momentumok (ap. vezetés , éjszakai, ...) bevallom nálam se volt de Én azóta tökéletesre fejlesztettem ezeket! ;)

egyébként meg valamelyest lehet látni , hogy bizonytalan egy sofőr vagy nem.
és ekkor jön az a szitu , hogy Én a kocsiba hangosan mondogatom : "na mi lesz, nekem jösz , nem jösz , döntsd már el!" de természetesen az ilyet segítem majd próbálok jó messzire elekrülni a környezetéből.

Alex3000 2010.01.05. 15:41:51

Stabilan 120km/h? mmm, akkor várhatod a csekket, mert ott 100 km/h a sebesség határ, és radar is van.

isti77 2010.01.05. 15:45:22

A Biatorbágy utáni felhajtón 2 hete volt szerencsém egy Ignises igazi balf.sszal összeakadni (szerencsére nem szó szerint), aki megállt, és elkezdett visszatolatni az 1-es főút felé. De az út közepén!
Szerencsére észrevettem a kanyarból (én is Biatorbágy felől mentem fel az M1-re, abból az irányból, amerre ő tolatott).
Fékezés, kormány félreránt, csikorgás, megállok az út jobb szélére lehúzódva, ő is megáll (az út közepén). Odabattyogok, megkérdezem, mi a f...t csinál, erre ő: "csak azért akartam visszamenni, mert nincs matricám." Ránézek a táblára, ott a matrica/vignette felirat, alatta: 3,5 t.
Inkább sarkon fordultam, és visszaültem egy szó nélkül, főleg, mert mások is bőszen kerülgették ezt a gyökeret, és indultam tovább.

És ez áprilisban szavazni fog.

babel 2010.01.05. 15:48:42

Ez a két hülye = 1 pár tipikus esete.

Nem, nem kötelező beljebb sorolni, de miért ne, ha nincs semmi akadálya?

A jelek szerint (poszt alapján) az egyik fél fél a sávváltástól, a másik meg nem tudja megoldani, hogy pont ne legyen mellette senki, amikor sávot vált. Mindezt a legnagyobb kihaltságban, karácsony másnapján. Emberek, mi lesz veletek a forgalomban???

"Ezért tart itt ez az ország!" :D :D :D

atila68 (törölt) 2010.01.05. 15:58:10

Volt már, hogy telített volt a belső sáv, és bizony bejött elém féktávon belül (vélhetően friss jogsis tizenéves copfos fruska, apu mellette feszített büszkén a jobb egyben) egy ezüst Octavia (beégett rendesen a sztori), én diszkréten jobbról suhantam el mellette, ránézésre 50 km/órás sebesség különbséggel, majd vissza külsőbe leállóból.

Tanulság nincs, csak azt tudom mondani, mindenki volt kezdő. Segítsünk nekik.

torró 2010.01.05. 16:00:38

Kíváncsi lennék ha a tisztelt kolléga szeretne bejönni és ugyanígy a másik autós nem engedné be, biztos fel lenne háborodva.Egyébként nem értem hogy miért nem lehet a másik félre tekintettel lenni?Ilyen szar utakon eleve figyelni kellene egymásra és inkább segíteni a másikat,mert lehet csak azért tesze tusza mert először jár arra. Én még a motorosnak is lehúzódok egy kicsit ,ha akar hát menjen. Sőt, annak is lejjebb megyek akin látom hogy nagyon igyekszik. Mindenkinek lehet sürgős dolga.
És most minden kormány kereket forgató sorstársamnak had kívánjak minél kevesebb bosszúsággal járó szerencsés új évet. És legyünk kicsit megértőbbek egymás iránt.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2010.01.05. 16:00:55

Simán a holttérben volt a posztíró, a besoroló autós szerintem észre se vette, hogy van mellette valaki. Nekem egyszer egy egész busz (!!) került így holttérbe, mert a sáv kanyarodott is. Azért benéztem a tükörbe besorolás előtt, és a szívbaj jött rám, hogy honnan a rákből került mellém egy busz.

repecs 2010.01.05. 16:09:34

Ez van ha két figyelmetlen, gyakorlatlan vezető találkozik.

Tornado86 2010.01.05. 16:10:29

Ezzel se tudnék együtt dolgozni. Vezetésben még csak-csak eltûri az ember az ilyet, de amúgy nem sok olyan egyedet ismerek, aki szereti a határozatlan embereket. Németországban járva volt 1x-2x példa rá hogy nem tudtam átsorolni, így a jó városi módszert alkalmazva kicsit elvettem a gázt, õ kicsit jobban megnyomta, oszt kalap. Viszont az M3ason történt velem 1 hasonló, akkor az útviszonyok okán kb. 110el mentem a külsõ sávon, olyan 140-150el egy - ha jól emlékszem - 6os Mazda, elém bevág 1 dilinyós a gyorsítósáv elején kb. 80al, satu és duda volt egyszerre a reakcióm, egyébként inkább onnan emlékezetes az eset hogy akkor derült ki, ez is mûködik a verdámon :)

Tornado86 2010.01.05. 16:13:53

@repecs:
Ezek szerint tudod azt is, mi történik ha két szõke nõ egymás felé szalad :) Egyébként jogos.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.05. 16:14:37

@Karbonade: Ezért kell elfordulva a szemeddel is megnézni a sávot, és nem csak a tükörre hagyatkozni!
@Pityubácsi: Hogy segítse a besorolót.

Tornado86 2010.01.05. 16:15:39

@Karbonade:
Tipikus: nem tudják sokan beállítani a tükröket. Érdekes hogy az enyém nem holtteres, fõleg nem 1 busz bújik el a holttérben. Biztos hogy nem 1 matchbox esett ki valahonnan? :D

herodes · http://www.gamblers.hu 2010.01.05. 16:18:49

jogilag egyébként a postírónak van igaza, lévén neki volt elsőbbsége, tehát a besorolónak elvben anélkül is meg KELL oldania a helyzetet biztonságosan, ha postíró barátunk semmit nem csinál, ahogy nem is csinált semmit.
másik kérdés, hogy ilyen helyzetben akármelyik fél is vagyok, külső tükör és oldalra tekintés, ebből az esetek 99%-ában kiderül, mit kell tennem, hogy gond nélkül lemenjen a manőver, többnyire a gázpedállal meg lehet oldani a helyzetet (elveszem v. rálépek)

az álszenteskedő 100km/h-át üvöltözőknek, akik egyúttal azt is követelik, hogy mennyenbe! a postoló a belső sávba, ajánlanám a KRESZ 36-37§ tanulmányozását, keressék meg azt részt benne, amelyik az üres autópályán lehetővé teszi az effajta udvariaskodást. nekem nem sikerült megtalálnom.
persze mentem már be én is egy sávot, hogy be tudjanak elém sorolni, szerintem nincs ezzel semmi baj, csak mit kell itt asztalt verni, hogy miért ment 120-al?

EMP 2010.01.05. 16:19:00

NA igen, friss jogsival nekem se jart alapbol a tudas hogy at kene huzni a belsobe ilyen esetben hogy egyszerubb legyen mindenkinek.
En is akkor tanultam meg mikor egymas utan 3 felhajtonal akartak atmenni rajtam (motor vs lakokocsi/kamion)mert maradtam a savomban...

azota felhajto elott fel kilometerre mar huzok at a belso savba akkor is ha vannak ott. Inkabb villogjanak ram par szaz meteren minthogy egy nyaralasbol hazatero Jurgen belenyomjon az utba mert nem latott/nem erdekelte hogy jovok..

szabi1980 2010.01.05. 16:22:09

@Karbonade: Na jó ne szórakozzál már... Nekem meg egy vonat wazze

vernyul 2010.01.05. 16:25:38

Na, az ún. gyorsítósáv meg az én kedvencem. Amikor normális tempóban haladsz, és jobbról, ugye a felhajtóról megérkezik eléd nyolcvannal, mert az istennek sem bír elmenni a végéig, hogy összeszedje legalább a 110-et. Azért olyan hosszú, baszod, hogy gyorsuljál. Hence the name, gyorsítósáv.

holex20 2010.01.05. 16:26:14

Hülye a posztoló. Miért nem húzódik be a belsőbe és segít a fordosnak? Persze a fordos is egy hülye, minek megy ki elé, ha látja, hogy egy bunkó, és úgy sem engedi ki?

buherátor 2010.01.05. 16:28:28

Hát tényleg veszélyesek az ilyen embererek az utakon, de ha két ilyen találkozik egymással, abból vannak a balesetek. A cikkből úgytűnik a posztoló sincs a helyzet magaslatán ha volánhoz ül... :) Nem elég megszerezni a jogsit, meg kell tanulni közlekedni is.

misitcom 2010.01.05. 16:33:06

@SilentSound: Biztos,hogy neked erőltetni kell ezt a vezetés dolgot?
Vagy a taxit akarod elütni,vagy a benzinkutasokat ugráltatod.

vernyul 2010.01.05. 16:34:51

Ja, nekem is ez jutott az eszembe elsőre: miért a vertikális pályán akar segíteni (gáz-fék), hiszen mindig a horizontális segítség (bal-jobb) az elsődleges, amikor csak tehetjük. Legalábbis én így tanultam.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.01.05. 16:35:23

@misitcom: Hát persze, különben honnan lenne ennyi sztorim?! ;)))

misitcom 2010.01.05. 16:40:22

@SilentSound: olvasd az autozz.blog.hu-t.

Lipi1945 2010.01.05. 16:43:52

@szabi1980: Én rárántottam vóna a kormányt, rohatt vonatja, mit bujkál a holtteremben! :D

Lipi1945 2010.01.05. 16:48:40

Multkor egy bokor úgy beállította a tükrömet, hogy egy egész bolygó eltűnt a holterében, viszont a repülőket jól lehetett látni. Na erre varjatok gombot! :)

misitcom 2010.01.05. 16:53:45

A hozzá szólásokból az derül ki számomra,hogy nem csak nekem természetes segíteni ilyen helyzetben autós társainkon.Ha ennyire látszik,hogy valaki mennyire mazsola pláne hagyok neki helyet.Nem hiányzik,hogy az én kocsimra támaszkodva andalogjon tovább.

Danessz 2010.01.05. 16:59:43

Most tényleg a posztoló is hülye. Ilyenkor ugyanis talán a KRESZ szerint is át kell sorolni a belső sávba, hogy aki fel akar hajtani az feltudjon.

schdl (törölt) 2010.01.05. 17:06:07

OFF
Hazafelé dolgozó rendőröket láttam a Hungárián :O
ON

schdl (törölt) 2010.01.05. 17:43:30

@misitcom: Megállítottak egy 4 tengelyes sóderszállítót, gondolom azért, mert nem volt letakarva a szállítmány.
Nem mértek, nyugi :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.05. 17:47:46

Hol van a hóeke? Megint elhagytam! :))

misitcom 2010.01.05. 17:54:31

@schdl: Bocsi,de megtévesztettél azzal,hogy azt írtad:dolgozó rendőröket láttam.
Már kezdtem megijedni,hogy befogták őket kátyúzni.

Lacaca 2010.01.05. 18:14:40

A leírt helyen több száz méter hosszan záróvonal van a gyorsító sáv és a külső sáv között. Akinek pár száz méter nem elég, hogy felmérje, hogy a mellette haladó elé, vagy mögé tud besorolni, az inkább áramot vezessen.

schdl (törölt) 2010.01.05. 18:24:39

OFF
Létezik budapesti Telekocsi?
ON

(Sorry a szétoffolásért)

tundrazuzmo (törölt) 2010.01.05. 19:08:41

Márpedig a hibás a történetben nem is szereplő 3. fél (csak hogy újat mondjak). Az a bömös-szuzis-skodás-stb, akinek bérlete van a belső sávba, és simán levillog mindenkit. (több poszt volt már róluk).

Ez alapján érthető a posztíró félelme - bár nem értek vele egyet - hogy 120 km/h-val kerüli a belső sávot, mint a tüzet. Nagyon helyes, ne is legyen ott, de azért a felhajtó autókat beengedhetné...

A felhajtókat, akik szintén FÉLNEK, nehogy a villogós bömös-szuzis-skodás-stb KÜLSŐ SÁVOS változatai el ne kapják őket telibe, merthgy gyorsítani meg nem tudnak...

Jáááj, ez olyan mint Aronson majmai (akit érdekel, leírom a sztorit), ezért tart itt az ország, ahol...

tundrazuzmo (törölt) 2010.01.05. 19:18:55

OFF:
Csináljatok KRESZ tesztet jól, itten van:

index.hu/belfold/2010/01/05/ujevi_kresz-teszt/

Férfiasan bevallom, hogy nekem 9/10-re sikerült csak, de Ti jobbak lesztek! :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.05. 19:48:56

@Karbonade: Csukott szemmel, nyélgázon előre naná hogy minden holttér :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.05. 19:49:43

@tundrazuzmo: Reszkessetek bringások, mert 7/10 lett :D (ebből nem mind bringás tévesztés)

misitcom 2010.01.05. 19:56:51

@KuKori: Én is 7/10 lettem.Azért a pár bringásért meg nem kár.

"streetfighter" 2010.01.05. 20:14:38

@KuKori: @misitcom:
Nekem is 7/10 lett de az autópályás kérdésnél valami nem stimmel.
Mi az, hogy esőben, hóban , ködben 130Km/h
slussz passz?
Nincs ott, hogy max. De kimegy ködben hóban ilyen gorsan??
Még én sem!

ex-dr. vuk 2010.01.05. 20:29:14

Nem a hatarozatlan a legveszelyesebb, mert az altalaban ovatos, ott max koccanas lehet (ahogy irtad). A legveszelyesebb az, aki azt hiszi, hogy jo, de nem az. Na azok torik ossze magukat (es masokat) de nagyon.

Marcellusca 2010.01.05. 20:34:24

@drmotto:
@HPL:
@hawkeye:
@Stop Light:

Innentől kezdve felesleges az összes többi komment!

Még ez is. :D

Túl van lihegve a dolog. :)

Nem olvastam a többi kommentet, de az vót mán, hogy most tényleg hülye a posztoló? :)

"streetfighter" 2010.01.05. 20:38:18

@vuk_:
Ilyen hülyeséget is ritkán lehet olvasni!

ex-dr. vuk 2010.01.05. 20:42:10

@"streetfighter": a wannabe streetfighterek a veszelyesek, akik nyomjak a varosban 130-cal, mert o tudja uralni. Aztan letarol egy buszmegallnyi embert. Lattunk ilyet, nemde? Hulyeseg? Megtortent.

Ugyandehogy (törölt) 2010.01.05. 20:52:03

azért velem volt már, hogy a gyorsítósáv végén fékeznem kellett, mert nem engedett be senki, a sávom meg elfogyott...

"streetfighter" 2010.01.05. 20:55:36

@vuk_:
Az olyan lehetett mint te vagy a hozzád hasonlók, csak egy pillanatra elkapta a hév, vagy csak nagyon sietett. Ha elolvastad volna, tudnád.
Szerintem te egy olyan vezető lehetsz, ha vezetsz egyáltalán, hogy örülsz ha balesetmentesen eljutsz A-ból B-be zabszemmel a seggedben.
Valószínű, hogy te is iszonyat határozatlan vagy, azért véded őket.
Engem nem érdekel, csak ne szapulj itt másokat, akikről nem tudsz semmit.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.05. 20:57:29

@"streetfighter": igen, kicsit érdekes. Mennyivel SZABAD. De azt nem írják, hogy minimum, vagy maximum, vagy akármi. Tehát repülőrajttal és kizárólag 130 km/h-val haladhatok, akkor is ha tükörjég, vagy torlódás van. Fő, hogy haladjunk! :D

Szeretem az új Kresz-t :DDD

"streetfighter" 2010.01.05. 21:15:12

@KuKori:
Elvileg az lett volna a helyes válasz, hogy az útviszonyoknak megfelelően max. 130Km/h.

"streetfighter" 2010.01.05. 21:17:50

@Babette:
Ilyenkor kell a magassági kormány.

kamushamus 2010.01.05. 22:41:34

@Babette: Az elfogyó sáv végén fal volt?

esef 2010.01.06. 07:02:54

@"streetfighter":
Útviszonyoknak megfelelően, kivéve ha a táblák mást mutatnak. (Pl. Velencénél az M7-en csak akkor van 100-as korlátozás ha szar az időjárás) => ellenben az is egy nagy barom, aki szakadó hóban ennyivel megy az autópályán...

Lipi1945 2010.01.06. 07:53:52

6/10! Nagyon gáz? Egyébként ez az ótópályás kérdés télleg hülyeség. Szerintem mindenhol az útviszonyoknak megfelelően kell legfeljebb a legnagyobb megengedett sebességgel.

Lipi1945 2010.01.06. 07:57:09

Egyébként az ótópályás kérdés egyértelművé teszi, hogy ezt a tesztet nem hozzáértők készítették.

Normális vagyok? 2010.01.06. 10:41:16

Tükröm tükröm mond meg nékem van-e autó rajtam kívűl e vidéken... - na ezt a varázsigét felejtette el kimondani a felhajtósávos szereplő, vagy csak a rossz oldalon lévő tükörtől kérdezte.
Egyébként a posztoló is lehetett volna figyelmesebb, ha már úgyis üres a belső...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.06. 12:49:33

Egyébként elvileg szabályos volt a posztoló, mert ugye jobbra tartási kötelezettség van.

A felhajtó pedig láma... LOL, egy darab, az autópályán az adott pillanatban haladó autóból pont csak egyet lett volna képes telibevágni :D Az ilyen sofőr az a fajta ember, aki az Iglo kapitány halrudacskában is szálkát talál :DDD

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.06. 13:56:25

@KuKori: Persze a posztoló szabályos volt, és egy esetleges baleset esetén persze a másik a hibás. De ettől még igaz, hogy illik segíteni a másikat, ez a KRESZ-nek sem mond ellent. És ezekben az esetekben érdemes is segíteni, főleg ha előre látjuk, hogy bizonytalan a másik, hiszen így elkerüljük az ilyen helyzeteket.

2010.01.06. 14:00:48

Hát nemtom, én már a saját biztonságérzetem végett is átmegyek ilyenkor a belsőbe, ha szabad - 10-ből 9-szer az.

Ma nem lesz poszt? :(

ex-dr. vuk 2010.01.06. 14:41:03

@"streetfighter": szerintem neked sem kellene ugy mondatot kezdened, hogy "te olyan vezeto lehetsz.." miutan te sem tudsz rola semmit.
Aki tapasztalatlan de megis nyomja az veszelyesebb, mintha tapasztalatlan, de ovatos. Ebben sem ertesz egyet? Meglepne.

Megis mit akartok? Tiltsuk ki a tapasztalatlan vezetoket az utakrol? Akkor par 10 even belul megszunne az autozas. (vegulis nem lenne rossz varosban :D) Vagy ilyen sokan orokoltek a vezetestudast genetikailag?

2010.01.06. 14:58:23

@vuk_: azert valld be, hogy a wannabe sumákereknek annyiban igazuk van, hogy nem vagyunk egyformák. Van aki ráérez, meg van aki retteg éveken keresztül a volán mögött.

"streetfighter" 2010.01.06. 15:23:51

@vuk_:
Te már megint kiforgatod a szavaimat!
Egy szóval nem mondtam, hogy a tapasztalatlan ne üljön autóba, csak azt, hogy ne a legnagyobb hóban kezdjen el gyakorolni a főúton.
Mindenki volt kezdő. Velük előzékenyen és segítőkészen kell viselkedni, ez alp. Semmi bajom velük, ha ki van téve a T betü.

"Nem a hatarozatlan a legveszelyesebb, mert az altalaban ovatos, ott max koccanas lehet (ahogy irtad)."
Ez nem igaz!
Határozatlan, nem a forgalommal együtt élő "sofőrök" mennek szembe az autópályán vagy tolatnak vissza. Úgy vált sávot, hogy senki nem számít rá stb.
Ezekből ugyan olyan komoly balesetek származhatnak, mint a felelőtlen száguldozásból.
És, hogy számodra is tiszta legyen, ha még nem olvastad volna. Igaz, hogy gyorsan autózm, de nem ész nélkül!
22 év alatt 6 koccanásom!!! volt. Ebből háromszor voltam én a hibás. Bármilyen röhelyes minden esetben 60Km/h alatt mentem.

ági anyu 2010.01.06. 15:46:51

@ruskyy: Viszont az a legvszélyesebb, aki nem érez rá csak azt hiszi.
A családomban is van ilyen :(

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.06. 18:11:05

@"streetfighter": jaja!

nem lenézni, hanem segíteni kell azt, akinek nem megy. de aki nem látja át a forgalmat, nem tudja, hogy mit kellene tennie, annak még bőven van mit tanulnia azelőtt, hogy rendszeresen autóba ülne.

senki sem születik a volán mögé, de bele lehet tanulni, meg lehet szokni, rá lehet érezni. mindenkinek ismernie kell a saját határait, ha egy 3 sávos úton csak lassan tud a külsőből a belső 4., kanyarodó sávba sorolni, akkor
- menjen másfelé
- kezdje meg időben a manővert.

de ne lassítson állóra a külsőben, remélve, hogy lesz egy pont, ahol át tud kecmegni keresztbe a 4 sávon...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.06. 19:06:10

@gio: Pedig a természetes szelekciónál nincs jobb, azt mondom. Mármint a farkastörvényeknél. Engem se segített senki, amikor friss jogsis voltam és tudjátok mit? EZ használt csak valamit! Egyszerűen be KELLETT illeszkednem a forgalomba és passz. Felfalsz valakit, vagy téged falnak fel...

Nem támogatom a "gyengébbeket pátyolgassuk" elvet, mert így sosem szoknak bele, avagy azt hiszik a bab is hús. Aztán jön a meglepi, hogy mégsem.

Nem kötelező mindenkinek vezetni, aki fél a volán mögött, vagy nem érzi a kocsi és saját maga határait, az nem közlekedjen, mert életveszélyes nemcsak önmagára, hanem a többiekre is!

"streetfighter" 2010.01.06. 19:14:00

@KuKori:
Gondolom nem a T betüsekre gondolsz?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.06. 19:14:54

@"streetfighter": Nyilván nem. Azokra, akiknek már megvan a kis plasztik kártya :)

Ugyandehogy (törölt) 2010.01.06. 19:30:58

@"streetfighter":
ne vedd személyeskedésnek, de az sok. szerintem. nekem 20 év alatt 3 volt, és ebből csak egyszer voltam én az, aki belecsúszott 20-szal való csorgás közben egy padlófékező postásteherautóba.
azt nem is tudom már, hogy hányszor múlt rajtam, hogy nem történt baj mások hibájából.

"streetfighter" 2010.01.06. 19:59:01

@KuKori:
De jogsival is szoktak T betüt használni, bár ma talán egyre ritkább.
Ha nem használ, akkor megérdemli.

"streetfighter" 2010.01.06. 20:03:06

@Babette:
Valószínműleg van némi különbség a vezetési stílusunk között.
A kivédésekről nem volt szó. Az a baj, hogy a nagyobb sebesség miatt kétszer úgy kell figyelni, mert a többiek arra nem számítanak.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.06. 20:11:14

@"streetfighter": Az a baj, hogy van egy pár hülye, aki gyorsabban közlekedik, mint kellene. És itt oltja a tapasztalatlanokat!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.06. 20:17:01

@"streetfighter": ha használja, akkor meg nem való a forgalomba. Ha ilyen segédeszközökre szorul valaki, jobban tenné, ha inkább elgondolkozna, hogy valóban ezt akarja-e :) Mert ez sem normális, hogy a 10 millió jogsi országa vagyunk. Legjobb példa a keresztapám és a kedves neje (azonnal bevonnám mindkettő jogsiját): a férj anno az MHSZ-nél tette le a vizsgát, majd laza 10 év kihagyás után úgy döntött, most már vezetni is kéne és azzal a lendülettel vett egy új kocsit. Nyomni tudta a szegény ezres szuzukinak Németországban 160-ig, büszkén újságolta is, csak az utcánkban nem volt képes megfordulni még 3 év után sem (most se tud, pedig "aktívan" vezet immár 9 éve!), illetve képtelen beállni a saját kapualjába, kizárólag csak jobbra és tolatva tud. Inkább megvárja, hogy elmenjen a rossz helyen parkoló kocsi, vagy kinn hagyja az utcán, ha ez nem jöhet össze. Lecserélte egy Mégane I.-re, azt 3 naposan totálkárosra törte. Aztán egy hónap múlva az újat ismét. Most egy Mégane II van, az is roppant szép állapotú, sikerült úgy széthajtania, hogy 1,5 liter olajat eszik 1000 km-en. A külsejéről ne is beszéljek...

Az asszony pedig... Inkább hagyjuk is...

Tudom, Tajgetosz-szerű az elméletem, de nézzük meg hová jutottunk nélküle...

Nem kell mindenkinek vezetnie! Nem szégyen az, ha valakiben nincs meg a képesség, ettől még lehet a világ egyik legjobb mérnöke is!

"streetfighter" 2010.01.06. 20:43:03

@KuKori:
Ezzel nem értek egyet!
Akinek friss jogosítványa van, az igen is jelezze a többieknek, hogy segitségre szorul, illetve legyünk vele türelmesebbek.
Ez nem szégyen!
A tapasztalatot valahogy meg kell szerezni!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.06. 20:52:29

@"streetfighter": Ez nekem olyan, mint a dugás, hogy könnyű példát hozzak fel. Az ugye oké, hogy megvan a felvilágosítás a papa részéről, na de azt ne várja már el az egy szem fiú, hogy a kiszemelt lányt majd apu dugja meg helyettünk, vagy megfogja a répánkat és segít bevezetni!!! :)

Ráadásul a T betű sokszor inkább csak ront a helyzeten, alapvető idegességet vált ki rengeteg sofőrben.
Azt továbbra is fenntartom, hogy nem kell semmiféle hókusz-pókusz, meg segítség, tessék szépen csak vezetni. A forgalomban, vele együtt, így jön meg a rutin. Úgy kialakul az a képesség T betű és hajlongás nélkül is. Ha meg nem, akkor T betűvel se fog...

Nekem és még pár tízezer autósnak sikerült itt, kis hazánkban, nekik miért nem? Biztosan itt van a helyük köztünk? Tedd a szívedre a kezed és úgy válaszolj, teljesen őszintén, ne gondolkozz rajta.

"streetfighter" 2010.01.06. 21:07:48

@KuKori:
Hááát az a dugásos példa elég morbid.
Én magamból indulok ki. Van T, van tolerancia, nincs T, nincs tolerancia.
Ez nem azt jelenti, hogy "lesöpröm" az útról, csak jelzem neki, hogy nem kívánatos a forgalomban.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.06. 21:13:12

@"streetfighter": morbid?! :D

Egyébként vezetés közben nem is agyalok ilyesmiken, nincsenek is problémáim. Talán épp ezért, csak élvezem az autózást, vezetek és haladok :)

Ha nem lenne feldobva fórumtémaként, nem is jutna eszembe :)

2010.01.07. 00:37:21

@"streetfighter": de azon mar en se tudok segiteni, aki egy elfogyo savban marad (nyilvan veletlenul, mert amugy soha nem merne oda allni, hisz akkor savot kell valtani), lassitok, hogy beengedem, villantok neki, de o besorolas helyett allora fekzett a savja vegen, es varta, amig mindenki elmegy. Ez? :)

"streetfighter" 2010.01.07. 09:25:58

@ruskyy:
Igen ilyen is van, ezzel nem lehet mit kezdeni, de te megtetted ami tőled telt és szerintem ez a lényeg.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.07. 09:36:59

@ruskyy: @"streetfighter": Igen ilyen is van, sőt elég sokan vannak. De szerintem azért vannak sokan, mert sok az erőszakos, bunkó, "csak azért sem engedlek be" sofőr. Ezért bizalmatlanok egyes emberek.

"streetfighter" 2010.01.07. 09:50:40

@metal:
De ha jeleznek neki?
Nem nézi a tükröt?
Lehet, hogy már úgy indult neki, hogy megvárja míg elmennek.
Sajnos Budapesten erőszakosnak kell lenni.
Én nagyon ritkán döntök úgy, hogy nem megyek be. Index ki és hajrá, persze ésszel!
Volt, hogy utánfutóval az elfogyó sávban folyamatosan idexelve, nem akart beengednia köcsög. Utánfutót nem féltve simán ráhúztam az autót, persze besoroltam.
Sajnos néha csak így megy.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.07. 10:48:45

@KuKori: jobb helyeken a közlekedés nem élet-halál harc, hanem egy tevékenység, amit sokan sokféle szinten művelnek. aki napi 800 km-t vezet le, nyilván gyakorlottabb, mint az, aki csak szombaton ugrik el a tescóba.

ha ezzel mindketten tisztában vannak, akkor minden helyzetet meg tudnak oldani, ami felmerülhet kettejük között.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.07. 11:52:11

@"streetfighter": Igen néha sajnos csak így megy, és ez a fő probléma. Aki ezt nem meri, vagy nem akarja, azt a sok hülye simán elnyomja. Aztán, ha nagy nehezen besorol, akkor a következő lehetőségnél, meg ő lesz bunkó, mert hát előtte vele is azok voltak. Ha mindenki előzékeny lenne, akkor azok, akik most félnek, határozatlanok, sokkal bátrabban közlekedhetnének. És az egész város, sőt az ország közlekedése gördülékenyebb, biztonságosabb lenne. Csak hát ehhez az kellene, hogy csak azok ülhessenek autóba, akiknek annyi intelligenciájuk van, hogy a közlekedőket egy rendszerként lássa, és így tudjon gondolkodni. Ennek a jelenleg jogosítvánnyal rendelkezők kb. a fele felelne meg!

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.07. 12:06:21

@metal: nem intelligencia kérdése ez. a németeknél vagy az osztrákoknál sem okosabb, értelmesebb emberek ülnek kocsiba.

hozzáállás és megszokás - ezen múlik.

"streetfighter" 2010.01.07. 12:10:15

@gio: @metal:
Nem vettétek észre, hogy a női sofőrök a beengedésnél a bunkóbbak?
Nekem van egy ilyen tapasztalatom.

"streetfighter" 2010.01.07. 12:16:43

Az a legdurvább amikor állsz a mellékutcában kikanyarodásra várva és a főúton piros lesz a lámpa. A delikvens jön a főúton és nem kienged, hanem beáll úgy elém, hogy ne tudjak kikanyarodni.
Nálam ez a csúcs. Na ezeknek a nagy része nő.
Lehet, hogy nem lát oldalra, csak mereven előre?

"streetfighter" 2010.01.07. 12:45:55

@gio:
Szerintem ők is szoktak autót vezetni.
Nem vagyok nőgyűlölő, csak a beengedésről és az előzékenységről volt szó, így jutott az eszembe.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.07. 13:05:34

@"streetfighter": ja értem. csak ne vigyük el "a nők nem tudnak autót vezetni" irányba ezt a kiváló vitát :) nem mintha nő lennék.

az igaz, hogy akaratosabbak az utakon. valahogy. a legtöbb, legalábbis.

"streetfighter" 2010.01.07. 13:16:50

@gio:
Az előzékenység és a vezetni tudás két külön fogalom.
Egyébként én nem szoktam a nőket kölön kezelni, mert a férfiak között is van iszonyatos sofőr.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.07. 13:30:08

@"streetfighter": Igen, kromoszómahiba miatt :) XXY, ez egy betegség :)

"streetfighter" 2010.01.07. 14:40:34

@KuKori:
XXY? Az egy mutáns?
Én úgy tudom, hogy XX nő, XY férfi.
Egyébként úgy jók ahogy vannak, mármint a nők, nem a mutánsok!

Minimálisan Szükséges Változtatás 2010.01.07. 15:41:00

"@Karbonade: 2010.01.05. 16:00:55

"Azért benéztem a tükörbe besorolás előtt, és a szívbaj jött rám, hogy honnan a rákből került mellém egy busz."

No akkor tépd csak szét nyugodtan a vezetői engedélyed, mert a fáma úgy szól, hogy tükörbe, majd holttérbe! Aki vizsgán két-háromszor ezt elmulasztotta, annak almás!

Ugye inkább százszor feleslegesen, de százegyedszerre lehet, veszélyhelyzetet ment.
Kocavezető vagy!:-)

(Még valamit. Jobbra kanyarodáskor a fölérendelt útra nézz be jobbra is. Én 6 hónap után bevéstem, mert majdnem egy buszcsók lett az ára - ami egy kistehert került ki.)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2010.01.07. 17:42:35

@Tézsé: Nyilván benézek oldalra is a tükör után, de mivel itt buszról volt szó, mire mellé értem, már jól látszott a tükörben is :)

A lényeg, hogy kanyarodás közben végig a holttérben tudott maradni egy busz, ami azért nem kis méret. Egy tapasztalatlan vezető ilyenkor lazán besorol, gondolván, hogy nincs mellette senki.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.07. 19:03:56

@"streetfighter": Ez egy létező kromoszóma rendellenesség, a becsületes neve Klinefelter-szindróma. Minden hétszáz újszülöttre jut egy. Rendes életet lehet vele élni, csak kicsit kevésbé férfias a viselkedésük :)

Van extra maszkulin rendellenesség, XYY, őket arról lehet megismerni, hogy iszonyat agresszívek.

"streetfighter" 2010.01.07. 20:16:31

@KuKori:
Kimerítő tájékoztatés. Köszönöm.
Te orvos vagy, vagy csak érdekel a téma?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.07. 20:20:59

@"streetfighter": Nem, csak anno tanultuk biológiából és valahogy mindig megjegyeztem a kirívó eseteket minden tantárgynál :)

Minimálisan Szükséges Változtatás 2010.01.07. 21:30:21

Karbonade! Örömömre szolgál, hogy átment kommentem tréfásan csipkelődő és nem sérteni szándékozó jellege!

Hiába töröm a fejem, eddigi rövid "karrierem" során nem tudok felidézni olyan esetet, amikor mögöttem lévő jármű felderíthetetlenül a holttérben maradt. Ettől függetlenül nem vitatom el, hogy történhet ilyen.
Szívatósabb volt az ellentettje; a körforgóhoz közeledve a benne haladó kocsi folyamatosan épp az A oszlop takarásában volt. Egyszer a jobb 1-es itinerem szólt, akkor fel is véstem a "további óvintézkedések" listájára. Aztán még egyszer, egyedül, akkor uccsó 30m-en villant eszembe a "checklist" (városi körforgó amúgy). Azóta szűk körforgóknál, kereszteződéseknél, gy.átkelőnél úgy hajlongok előre-hátra a bal egyben, mint valami pszichiátriai ápolt.:-)

2010.01.08. 23:12:13

@esef: Vagy az osztrák,vagy az olasz autópályán (útépítés miatt volt így) értem egy ilyen helyre,mindezt erős forgalomban. Mindenki sasolt,majd ha volt egy kis hely akkor padló,és 140-ig minden sebességben leszabályzásig,padlóval. Ha ott lett volna egy-két mazsola,vagy olyan aki fél a padlógáztól,beleszáll egy kamion,vagy egy másik elvetemült. Nekem tetszett,kötelezővé tenném. :)

cso zsi 2010.01.08. 23:34:43

Jómagam is azt írtam volna, hogy behúzódni a belsőbe, és kész.
A német pályákon ez több helyen záróvonallal gátolt, ha udvariaskodnál, bajba kerülhetsz.
Gondolom, ott az engedélyezett "eszméletlen" sebesség miatt ne váltogassanak sávot a népek.

2010.01.08. 23:45:14

@cso zsi: Nem csak a Németeknél van ez. Reneteg országban láttam ezt. Sőt,Mo.-n kívül még sehol sem láttam olyat ahol ne lenne záróvonallal elválasztva a külső a belsőtől, ilyen helyeken.