Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Egyszerű lehúzás az eredetiségvizsgálat?

2010.01.08. 11:26 :: SilentSound

Mindenhonnan azt lehetett hallani év elején, hogy megszűnt létezni a zöldkártya, milyen jó lesz nekünk, hogy mostantól beépül a műszaki vizsgába. Rolf tegnap vitte vizsgára az autóját, ahol a biztonság kedvéért azt is megnézték, hogy eredeti-e az autó, az nem számít mostantól, hogy volt-e tulajváltás az előző eredetiségvizsga óta. Persze ez sincs ingyen.

Az új vizsgarend szerint vizsgáztattam egy járművet, 2010. jan. 6-án. A járműnek 2000-ben kiállított törzskönyve van, azóta 4X vizsgázott már. A forgalmi engedélye 2002-ben lett lecserélve, és már az új, géppel kitöltött okirat.

Az új vizsgarendszer szerint viszont eredetiség vizsgálatot végeztek, mert "nem szerepelt" a rendszerben. Ez a BM-NKH rendszere. Ez a kis mutatvány +20.000Ft.-ba ( hatósági ár ) került. Nagyon érdekelne, miért kell egy törzskönyvvel rendelkező járművön eredetiséget vizsgálni, ami "természetesen" nem egyenlő az adásvételkor kötelező eredetiség vizsgálathoz?

Mivel nem csak én jártam így, kérem nézzen utána mi ennek az oka, és mi ez az újabb lehúzás. A jármű 2008 januárjában vizsgázott legutóbb, amikor elég volt a törzskönyv a beazonosításhos.

Továbbá, ha egyszer a BM kiadott egy törzskönyvet, az a jármű miért nem létezik a nyilvátartásban, amit 2010-ben haszálnak. Nagyon sokan fognak méltatlankodni, mert nem erről volt szó az új vizsgáztatási rendszer bevezetésekor. Gratulálok a BM-NKH-nak ehhez a remek lehúzáshoz...

 

209 komment

Címkék: autó szerviz lehúzás eredetiségvizsgálat

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ági anyu 2010.01.08. 11:35:25

Nem tudom, a Te esetedben mi volt a gond - A régi autónkat 2008 tavaszán vizsgáztattuk, a BM rendszerében is benne volt - ellenőriztük - mégis csináltak eredetiségvizsgálatot. Úgyhogy ez nem újkeletű dolog

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.08. 11:39:31

volt már az autónak valaha is eredetiség vizsgálata?

ha nem, akkor először utána kéne nézni az új szabályoknak az anyázás megkezdése előtt.

mindezektől függetlenül: tényleg lehúzás.

UltimateUbul 2010.01.08. 11:46:40

akkor most mi a frász van, eddig is teljesen normális eljárásnak kéne lenni hogy tulajváltás nélkül szaglássza a kókányköcsög a kocsim alváz meg motorszámát, aztán ráhümmög 2-őt és erre plusz 20 rongyot a nagy rohadt semmire ki kell baszni az ablakon?

Akkor ezután teljesen mindegy mikori a legutolsó eredetvizsga, pl 2009 decemberi akkor idén ha pl februárban vizsgázik valaki akkor kapásból a zsírúj baromságát ismételheti meg a balfaszok miatt?
Hát majd a rabok rücskös faszát fogja vizsgálni, megnézegetheti, max baszok fizetni utána, nehogy már a karbantartásra elég pénzt egy ilyen tetűfészek bandának szórjam el. Akkor nem lesz törzskártya se a kocsihoz úgyse kell mutogatni útközben, vevő meg leadhatja amit vásárlás után nekem adtak.
A rohadt tetves lenyúlós zsidó köcsögjeit. Az átírási illeték meg majd 60ezer egy tetves 1,5 literes szutyokra, mi a faszt nem akarnak ezek még itt?

"streetfighter" 2010.01.08. 11:49:37

A hírekben mondták, hogy minden 2006 elött (ha jól emlékszem) forgalomba helyezett autót a vizsgán eredetvizsgálatnak vetnek alá, mert könnyen hamisíthatóak voltak akkoriban a papírok. Ha szalonban vett akkor is!
Engem is érint és fel vagyok háborodva, hogy egy vadonat újonnan vásárolt autón mit vizsgálnak ezek a rohadt parasztok!
Ez szabad rablás!
Az autósokat ott szivatják ahol csak lehet, hogy a holló vájná ki a szemüket!

vérengző kismalac 2010.01.08. 12:01:28

@"streetfighter":
Egy zombi meg szívná ki az agyvelejüket, hogy ne tudjanak ilyen baromságokat kitalálni.:)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.01.08. 12:13:14

Eleve felháborító a tulajdonosváltás nélküli eredetvizsga!!!!

De a rendszerből fakad, ahol is mindenki alapból bűnözőként van kezelve.

Ez az eredetvizsga dolog kábé olyan, mintha félévente kijönnének házkutatást tartani, és mindent felforgatnának, hogy hátha loptam valamit.

Itt tartunk.

És senkinek nem probléma....

Bambano 2010.01.08. 12:18:07

csak hogy pontosítsunk: vizsgához *NEM* kell a törzskönyv. tőlem akarták kérni, nem vittem, következő vizsgára már nem is kérték.

Tarkin kormányzó 2010.01.08. 12:19:32

Akkor most hogy is van ez? Eredetiség vizsgát csinálnak MINDENEN ha 2006 előtti a kocsi vagy ha 2006 előtt lett kiállítva a forgalmi?

atompyka 2010.01.08. 12:20:34

"Ez az eredetvizsga dolog kábé olyan, mintha félévente kijönnének házkutatást tartani, és mindent felforgatnának, hogy hátha loptam valamit."
Volt már itt olyan világ, hogy adóbevallás előtt évente mentek nézni, hogy mi az új és miből van...

Dervenkál Egon 2010.01.08. 12:23:05

A vizsgasoron azt mondták 2 napja, hogy minden hat évnél idősebb autónál kötelező az eredetvizsga. Nem most, minden műszaki vizsa alkalmával. Vagyis a posztíró kolléga 2012-ben újra leszurkholhatja a hatósági árat ezért is.

Phrascarica 2010.01.08. 12:23:25

@vérengző kismalac: mint a posztból kiderül, az agyleszíváson már átestek :), de érdekes, hogy nekem is van egy 2005-ös autóm első tulajként, most akkor azt vizsgálják az én 20.000 Ft-ért hogy nem b@sztak-e el valamit régebben. A kurva anyjukat :(

KaPé 2010.01.08. 12:25:01

Azokon az autókon csinálnak eredetvizsgát, amiken még sosem volt eredetvizsga csinálva.

The Green Manalishi (törölt) 2010.01.08. 12:25:19

Megerősítem, amit írt a sorstárs.

2000-ben vettem az autómat (hivatalos importőr által behozott, márkakereskedésben, 0 kilométerrel), kaptam egy törzskönyvet is, amit (akkor még) a BM állított ki és formájában-tartalmában teljesen megegyezik a mostaniakkal (természetesen a kiállító most már nem a BM).
Az autó sohasem volt más tulajdonában, ennek ellenére kötelező volt az eredetiségvizsgálat a januári vizsgán.
A jogszabály szerint ha 2006 előtt helyezték forgalomba és nem volt eddig eredetiségvizsgálaton vagy integrált vizsgán, a műszakin kötelező azt megcsinálni.
Nem számít, hogy van törzskönyve, hogy nem volt más tulajdonosa, stb. akkor is kötelező.
Bizonyára így akarnak meggyőződni róla, hogy nem loptam-e el magamtól valamikor...
Akkurvaanyukkat!

zoncolan 2010.01.08. 12:25:56

Vettem egy új autót egy hazai márkakereskedésben és az előzőt -amit szintén ott vettem öt évvel korábban - ugyanott adtam el, vagyis beszámították. A költségek között feltüntették az eredetiségvizsgálat díját. A törvény szerint jártak el, de miről is szól ez a törvény??? Vettem egy autót, amit átalakítottam helikopterré, majd mielőtt eladtam, ismét autóvá varázsoltam???
Na, baszki, életszerű ez? érti ezt valaki?

gonosztojás (törölt) 2010.01.08. 12:26:02

A 2006 előtti szalonból/kereskedőtől vett autókon nincs eredetiségvizsgálat(minek is kellett volna?)
és ezt a hézagot hasznája most fel az állam a lehúzásra.
Jönnek a választások, kell a pénz a maszopnak.
Ezért baxtak ki az eredetiségvizsgálókkal is az államnak történő befizetések drasztikus emelésével..

Dervenkál Egon 2010.01.08. 12:26:28

@KaPé: Nem. Éppenhogy mindegyiken csinálnak.

gonosztojás (törölt) 2010.01.08. 12:28:13

Dervenkál
Nem csak a 2006 előtti újakon.Mert a használ ugye eleve eredetiségvizsgálaton ment át tulváltáskor és az rendszerben van.

huta9020 2010.01.08. 12:28:28

Azt nem értem, miért kell ilyen átlátszó nevetséges indokokat kitalálni. Egyszerűen csak anyyit kellene mondani, hogy mindenki, akinek autója van holnap fizesse be ezt az összeget az államkincstárba, aki nem fizeti be, annak elvesszük az autóját.

The Green Manalishi (törölt) 2010.01.08. 12:29:24

@"streetfighter": "A hírekben mondták, hogy minden 2006 elött (ha jól emlékszem) forgalomba helyezett autót a vizsgán eredetvizsgálatnak vetnek alá, mert könnyen hamisíthatóak voltak akkoriban a papírok. Ha szalonban vett akkor is!"

Ezek szerint a 2006 előtt kiállított közokiratokban (ui. forgalmi, törzskönyv az) nem bízhatok meg? Akkor kérem vissza állam bácsitól az összes pénzt, amit 2006 előtt kiállított közokirat miatt kellett tejelnem - hiszen könnyen hamisíthatók, honnan tudnám, hogy hiteles-e?

Méginkább a kurvannnyukat!

KaPé 2010.01.08. 12:29:55

Amúgy nem értem a felháborodást, sírtok az egyszeri 20ezer ft miatt, eközben az üzemanyag adójával az átlag autóstól több, mint másfél milliót szednek be évente. Ez a durva, nem a 20ezres eredetvizsga.

KaPé 2010.01.08. 12:31:11

@Dervenkál Egon: olvass utána. Amelyik autó már egyszer gazdát cserélt, annak csináltak eredetvizsgát, tehát nem csinálnak újra. Csak azokat érinti, amik még nem cseréltek gazdát ezért sosem volt rajtuk eredetvizsga.

The Green Manalishi (törölt) 2010.01.08. 12:32:55

@Dervenkál Egon: Nem így van, akkor kell a műszakin eredtvizsgálatot végezni, ha a jármű még nem volt integrált vizsgán vagy eredetvizsgálaton. Ha már volt, akkor műszaki vizsgán sem kell.

Azok szívnak tehát, akik első tulajdonosok (ők ugyan minek erdetvizsgáltattak volna), ám most fizetniük kell.

Megjegyzem, a vizsgán hossza erőlködésemre is csak egy számlát adtak a vizsgálatról, semmiféle igazoló papírt az elvégzéséről, eredményéről nem, mondván: "mosmár benn van a rencerbe!"

cork77 2010.01.08. 12:34:16

Mindenkinek Szlovák rendszámot!

The Green Manalishi (törölt) 2010.01.08. 12:36:16

@KaPé: 20.000 forintot sem szeretek feleslegesen kidobni. Még egyszer. Első tulaj vagyok, törzskönyvem van, nem akarom eladni, stb. Nincs szükségem az eredetvizsgálatra, ráadásul többször felmerült, hogy az egész nem igazán vált be, kevés lopott autót találtak meg így.

Széchenyi szerint "haszontalanul egy krajczárt sem dobunk a Dunába".

becike4 2010.01.08. 12:36:30

Ez kérem egy sima komcsi,fideszes,szdszes,mdfes,k.demokratás,megélhetési,közpénz és libatolvaj pofátlan lehúzás,nem az első és nem az utolsó!

Bmw 2010.01.08. 12:37:24

Az összes politikus kapja be.

becike4 2010.01.08. 12:39:51

Ja!És szarjanak traktort!

indapass90210 2010.01.08. 12:40:31

Lehúzás hát! De az igazi lehúzás, hogy nekem külföldről visszahozott, de Mo.-n vett végig saját tulajdonú kocsira megcsinálták az eredetvizsgát a műszakin, aztán az okmányiroda lekérte plusz 10900-ért, hogy lopott-e a kocsi, aztán azzal a papírral mehettem a rendes eredetvizsgára :D.
Utána meg még egy zöldkártya is befigyelt december végén. Hát ez úgy kb alsóhangon 40 rugó a semmire!

The Green Manalishi (törölt) 2010.01.08. 12:42:22

@KaPé: Másfél milla évente csak adóban? Átlagos autósnál? Csak üzemeanyagból?

Másfél millából jelenleg 125 alkalommal telitankolom az autót. eddig úgy gondoltam, hogy én az évi kb. 30 tankolásommal inkább vagyok átlag, persze lehet, hogy tévedek. Ez úgy 360.000 Ft a kútnál, de ennek csak egy része (igaz nagy része) az adótartalom.

Szerintem évi 125 tankolás 5000 lityi nem átlagos.

Bár neked nem számít 20.000 Ft, úgyhogy végülis számodra az egész lényegtelen.

2010.01.08. 12:42:57

@KaPé: " eközben az üzemanyag adójával az átlag autóstól több, mint másfél milliót szednek be évente"

Ezt hogy sikerült az átlag autósra kiszámolni?

Amúgy meg teszem azt, 2009-ben vettem pár éves használtat, megvolt az eredetvizsga, akkor ugye a műszakin ezért nem kell perkálnom? Mert nem lesz jó kedvem...

esef 2010.01.08. 12:44:04

2009 nyarán vettünk autót, volt is róla poszt. Akkor csináltak rajta egy eredetvizsgát, mert ugye kellett, ellenben a törzskönyv kiadása fel lett függesztve amíg le nem jár a mozgáskorlátozott gépjárműszerzési támogatásából vett jármű elidegenítési tilalma. Magyarul eredetvizsga volt, törzskönyv nincs. Akkor engem szeretni fognak ha vizsgára viszem az autót?

@cork77:
Lófaszt szlovákot, Cook-szigetekit!

@The Green Manalishi:
Van a családban egy '99-es autó. Annak kézzel kitöltött forgalmija volt, cserélték, asszem 2007-ben. Első tulajos. Akkor most ez sem "eredeti"? Még a törzskönyv is ott van a szekrényben...

@KaPé:
Azért ugye a 20e Ft-ot befizeted helyettem is?

KaPé 2010.01.08. 12:44:08

@The Green Manalishi: bocs, egy nullával elszámoltam. De az évi 150.000 is felháborítóbb számomra, mint az egyszeri 20.000.

nemáá 2010.01.08. 12:44:32

Január végén vihetem a 6 éves autóm vizsgára.
A szerelők megerősítették:
50 ronggyal készüljek arra, ami eddig 20e volt (26e a vizsga + 20 eredetvizsgálat).....
Elmehetne a p...ba ez a zimbabwei államaparátus!

zsoci 2010.01.08. 12:44:56

Az erdetiségvizsga egy flesleges baromság. Semmit sem vesznek észre, semmi értleme. Nekem egyszer véletlenül levizsgáták két különböző rendszámmal a kocsimat. Nem tünt fel.Amelyik kocsi gátos azt úgyis olyan helyre viszik. Ez is az átirás is csak lehúzás.

KaPé 2010.01.08. 12:45:57

@nemáá: a vizsga 7700 Ft, a zöldkártya 7000 körül, hogy lesz ebből 26ezer?

The Green Manalishi (törölt) 2010.01.08. 12:47:04

@KaPé: sokat számít egy nulla.:))) Az igaz, hogy ott is lehúznak, de ez nem jelenti azt, hogy a kisebb rablás attól már nem is érdekel...

Lacaca 2010.01.08. 12:47:54

Csak olyan autó mehet át műszakin, aminek a múltja is tisztázott. Attól számít tisztázottnak, hogy szerepel a nyilvántartásba. 2006-ig még a szalonautókat sem vitték fel a rendszerbe. Amelyik autó nem szerepel, annak részt kell vennie eredetvizsgán. Kb ez a történet. Igen lehúzás.

Stop Light 2010.01.08. 12:48:37

2006.01.01-től újabb Forgalmi Engedélyeket adtak ki, mert az addig érvényben lévőket könnyebb volt hamisítani. Ezeket az újakat elátták több hamisítást nehezítő dolgoggal, mint pl. az új fémcsík az oldalán, vagy a vonalkóddal a tetején.

Akinek 2006.01.01. előtt kiállított Forgalmi Engedélye van, annak a 2010.01.01-től érvénybe lépett új szabályozás miatt minden egyes műszaki vizsgáztatás alkalmával elvégeznek egy eredetiség vizsgálatot is (ha van az autóra törzskönyv, ha nincs -pl banki hitel van rajta). És ezt minden egyes műszaki vizsgáztatás alkalmával meg fogják csinálni, ha tetszik, ha nem.

Én inkább kicseréltetném a forgalmit (elszakadt, ilyesmi) annak a díja 12.30-án is csak 6 darab ezresbe került (lehet, hogy 01.01-től azt is emelték, ezt nem tudom). Mégis csak kifizetődőbb, mint 2,3, x évente kidobni az ablakon 2x ezer Forintot. Szerintem.

PitBuli 2010.01.08. 12:48:38

Már eleve az, hogy két évente kell elvinni a vadi új kocsikat is, tisztán lehúzás, most meg ez az újabb trükk. Kötelező végbéltükrözést mikor fognak bevezetni?

The Green Manalishi (törölt) 2010.01.08. 12:48:39

@esef: De eredeti, de azért te majd fizetsz a legközelebbi vizsgán...

KaPé 2010.01.08. 12:49:03

@The Green Manalishi: de még egy poszt sem született arról, hogy 325 Ft a benzin.

The Green Manalishi (törölt) 2010.01.08. 12:51:13

@Lacaca: a 2000-ben kiállított törzskönyv (pontosabban adatai)sehol nem szerepelnek, semmilyen nyilvántartásban? (Akkor mondjuk mi a bárcabitorló anyjuknak állították ki?)Nehezen hihető, de persze nálunk ez is lehetséges.

nemáá 2010.01.08. 12:51:14

@KaPé: a jelenlegi vizsga árára mondták a 26e-t - ezt is irtam.
a regi vizsga 20e volt (ok, ha elmentel a Mozaikba 3 orat dekkolni, akkor 18e)

The Green Manalishi (törölt) 2010.01.08. 12:52:25

@KaPé: Azt már megszoktuk...:(((( Meg hát Autózni kell, ahhoz meg benzin kell, (majdnem) bármi áron.
Ezért könnyebben lenyelhető.

Stop Light 2010.01.08. 12:52:51

Ja... meg a Volánhoz ahol dolgozom bejáratos NKH vizsgabiztos szerint, kell minden műszakinál. Szerintem ez hülyeség.... de kitudja.

PitBuli 2010.01.08. 12:52:57

@KaPé: novemberben vizsgáztattam autót, 13500 volt.

_Vezo_ 2010.01.08. 12:54:32

Tudja valaki, hogy konkrétan melyik jogszabályhely írja elő ezt a cirkuszt?

eszkep 2010.01.08. 12:55:54

Bizony, két éve nekem is meg kellett csináltatnom ezt a cirkuszt az akkor 17 éves autómra... De ez csak egyszerli lehúzás, idén már nem kérték.

PitBuli 2010.01.08. 12:56:20

@nemáá: hivatalos vizsgáztatóhely (csak ezzel foglalkoznak) bejelentkezve, 40 perc alatt megvolt.
Sikeres ember így intézi :)

_Vezo_ 2010.01.08. 12:56:23

és mi van, ha "elhagyom" a forgalmimat. Az csak 6k...

PitBuli 2010.01.08. 12:57:20

Ja a gyári (Honda) szerviz 30000-et mondott, és két napot...

zoncolan 2010.01.08. 12:57:22

Új alkotmányt, új alkotmánybíróságot!!!
Petőfi, ha ma élne, nem jönne ki a 12 pontból

KaPé 2010.01.08. 12:57:39

@PitBuli: @nemáá: A műszaki vizsga hatósági áras, mindenhol 7700 Ft.

is 2010.01.08. 12:58:39

@KaPé: te is kétmillió embert láttál a Kossuth-téren? neked is sok volt a nulla, ugye? 150 000 sokkal jobb adatnak tűnik.

ja, most látom, hogy igen.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.08. 12:59:52

@zsoci: nekem elég ritka típusváltozatom van. amikor vettem, arra jó volt az eredetiségvizsga, hogy a forgalmiban szereplő kb. 5 téves/elírt adatot különösebb problémák nélkül javítva került az új forgalmiba. (hozzáteszem, egy elírás még mindig van benne, pedig az eredetiség vizsgálaton azt is jól írták fel.)

PitBuli 2010.01.08. 13:01:15

@KaPé: Akkor te mezőgazdasági vontatót vizsgáztattál, mert annak ennyi az ára!
www.muszaki-vizsga-zoldkartya.hu/index.php?page=muszaki-vizsga-ara-dija

Kövér_Agár 2010.01.08. 13:01:18

Környezetvédelmi felülvizsgálat: 4640
Szgk. műszaki vizsga 20 %-a: 2098
Előzetes eredetvizsgálat: 2550
Műszaki átvizsgálás: 5200
Eredetvizsgálat: 10200
Vizsgálat : 9552
34240

(2010. jan. 06)

Engem is lerántottak. Csak azt nem tudom, ha a forgalmit meghamisítottuk (2006 előtt)akkor a törzskönyvet lopnunk kellett hozzá, vagy azt is hamisítani.
LMPVS

The Green Manalishi (törölt) 2010.01.08. 13:05:53

@_Vezo_:
5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról

12. § (15) bekezdés a) pontja: Az időszakos vizsgálat során a vizsgáló állomás - a 2006. január 1-jét követően újként forgalomba helyezett jármű kivételével - a gépjármű és a gépjármű pótkocsija azonosító adatainak ellenőrzését előzetes eredetiségvizsgálat keretében végzi amennyiben a vizsgált járművön nem végeztek sem eredetiségvizsgálatot, sem integrált vizsgálatot.

2010.01.08. 13:07:21

"könnyebb lesz az autósoknak" mindig ez a hülye duma, persze a rutinos magyar tudja hogy megint át lesz baszva, csak nem tudja mikor és hogyan.

KaPé 2010.01.08. 13:08:22

@PitBuli: ezek az új adatok, tavaly 7700 forint volt. Téged lehúztak a 13500-zal, vagy valami különleges autót vizsgáztattál.

"streetfighter" 2010.01.08. 13:09:31

@Stop Light:
"És ezt minden egyes műszaki vizsgáztatás alkalmával meg fogják csinálni, ha tetszik, ha nem."
Ezt azért nem hiszem el!

The Green Manalishi (törölt) 2010.01.08. 13:11:04

Tehát azért az látszik, hogy akkor csinálják műszakinál, ha még előtte sohasem volt ev.-n az autó. Az ezután következő vizsgákon már nem.

ettől függetlenül pofátlan lenyúlás az egész.

Jaffar 2010.01.08. 13:13:10

Most nem azért, de miért nem mondják azt, hogy a müszaki vizsga mittudomén 40.000Ft, de nincs külön ez+az meg a harmadik szarság ami plusz idö és idegeskedést jelent? Bemész, leperkálod azt kész. Nem pedig 80-an helyre futkosunk, mint egy mérgezett egér.
Nem vagyok vallásos, de áldom az égieket, hogy megszabadultam már ettöl a problémától is. Januártól már nem magyar rendszám figyel a kocsimon. Mielött bárki szlovákozna, nem az. Csak 6szor annyi a biztosításom mint otthon :S Viszont 2óra alatt (120perc) elintéztem minden papírt. Biztosítás, rendszám, adó miegymást és ebben még kis kavarás is volt. Másnap nagy büszkén foglaltam Sopronban a következö szabad (lol) idöpontra helyet (1hétre rá kaptam, mert hát otthon annyira sok a munka). Odamentem és minden papírt vittem magammal amit a honlapon feltüntettek. Eccerü forgalomból való kivonást szerettem volna. Kiderült, hogy még 2 vagy 3 plusz irat kellene és még ök vannak felháborodva, mert meg merem említeni, hogy ez nem szerepelt a honlapjukon. Nálam van a törzskönyv meg minden, de azt ök nem fogadják el, mert a banktól kell egy igazolás, hogy ki van fizetve az autó. Itt szakadt el a cérna. Lebasztam a rendszámot az asztalra és elküldtem a jó redves anyjukba az összeset. Nyalják ki. Be akartam (bár én vagyok a hülye) fizetni a kibebaszott pár ezer Ft-ot a magyar államnak, mert törvénytisztelö állampolgár vagyok, erre tessék. Nem foglaljon még egy idöpontot etc...a forgalomból bontási engedély nélkül nem lehet kivonni.....mialóf? Mondom a csajnak, hogy nem bontásra lesz. "Akkor mér?" Szó szerint "Semmi köze hozzá, gyereknek játszóház lesz belöle!!!"

Amikor a másik országban a rendszámot intéztem volt egy kis malör, mert a kocsi papírját a vizsgáztató ember csak aláírta, de nem pecsételte le. A hivatalnok csaj FELHÍVTA a céget és elfaxoltatta mégeccer, nem ám elzavart a búsba. Az ilyen esetek mindig meggyöznek, hogy helyesen tettem, amikor megléptem otthonról.

2010.01.08. 13:14:49

@zoncolan: "Új alkotmányt, új alkotmánybíróságot!!! Petőfi, ha ma élne, nem jönne ki a 12 pontból "

De nem is nagyon szavalgatna, mert rögtön lefasisztáznák, és jönne érte a rabszállító. Az emberek meg "hazudsz te náci focihuligán!"-t kiáltanának.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.08. 13:21:50

@Jankove: "Az emberek meg "hazudsz te náci focihuligán!"-t kiáltanának. "

nem mind, csak egy nagyon hangos kisebbség

@Csumpi Hálidéj (Mk412):

"És senkinek nem probléma...."
Az "hogy senkinek sem probléma", nem épp a helyes kifejezés, maradjunk inkább a "gumibottal kap a pofájára, aki szólni mer" -nél...

szvsz 2010.01.08. 13:22:13

Tudjátok miért teszik ezt velünk?
Mert HAGYJUK!

Én 5-ig dolgozom, ki ér rá 5 után NKH-t gyújtogatni?

kyanzes (törölt) 2010.01.08. 13:23:53

Gyors és egyszerű válasz: azért csinálják, mert metehetik, te pedig az égvilágon SEMMIT sem tehetsz :))))))

Alex3000 2010.01.08. 13:29:22

EZ KIBASZOTT LEHÚZÁS!!! Ha van egy kocsi, amit itthon zsír újonnan vásároltam 10 éve egy HIVATALOS márka szalonból, akkor miért nem tőlük kérik el az eredetiség vizsgadíj árát, miért a vevőre terhelik rá?????? Ebből akkor pert lehetne keríteni!!!

Beton Botond (törölt) 2010.01.08. 13:29:46

Telik autóra és futja benzinre? Ne rinyálj amíg van kajára pénzed!

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.08. 13:33:48

@Beton Botond: igen ám, de most havi 25-30 ezret fizetek a kocsival kapcsolatos mindenféle hadisarcra (ebben a szervíeltetés, üzemanyag nettó ára, ilyenek nincsenek benne, csak adók, meg társaik).
ha nem telik majd rá (még bőven, de ha ilyen ütemben növelik a sápokat, akkor lehet, hogy eljön az az idő is), akkor kivonatom a kocsimat, és nem 10-20 ezerrel kevesebb fog befolyni a kasszába, hanem 300-500 K-val...

erre is lehetne gondolni.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.08. 13:34:32

@xaba99: a 2. bekezdésben éves összegek vannak...

kispista 2010.01.08. 13:35:19

"Egyszerű lehúzás az eredetiségvizsgálat?"

NEM!

Ez egy bonyolult lehúzás.
Egyszerű az lenne, ha kapna mindenki január 1-én egy csekket 20 e ft-ról.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.08. 13:37:23

Kíváncsi lennék egy kimutatásra, hogy hány lopott autót vagy alkatrészt találtak meg az eredetiség vizsga segítségével? Borítékolom: Egyet sem.

kispista 2010.01.08. 13:37:33

@xaba99: És mit csinálsz azzal a pénzzel amit kocsira költenél? Elköltöd másra? Ugyanúgy adóbevétel! Elégeted? Ez a legjobb az államnak.

tentike 2010.01.08. 13:37:37

Tényleg az a nagy kérdés, hogy mi a túró értelme van eredetiségvizsgálatnak. Van forgalmi, van már törzskönyv is, mi kell még? Megjegyzem nekem 2009 nyarán vizsgázott először az autóm a forgalombahelyezést követően (2005-ben vettem újan) és akkor derült ki, hogy mind a forgalmiban, mind a törzskönyben egy számmal elírták a motorszámot. Csak nem arra kell az eredetiségvizsgálat, hogy ott észrevegyék az ilyesmit? Hiszen a forgalomba helyezéskori vizsgán is simán észre kellett volna venni.

kispista 2010.01.08. 13:42:01

@newtehen: Elméletileg így kizárt hogy belföldön adják el egyben az autót (marad a szétszedés vagy külföldre csempészés). Így elméletileg kevesebb autót lopnak el.
De szvsz elegendő lenne az adásvételkor ellenőrizni.

igazi hős 2010.01.08. 13:44:02

@KaPé: Másfél milla kicsit durva lenne, az úgy 100,000 km-t jelent. Legtöbb autós az ötödét-tizedét teszi meg egy évben...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.08. 13:44:50

@kispista: Miért? Az okmányirodában nem néznek rá átíráskor ugyanúgy alvázszám és rendszám alapján, hogy kőrözött-e? Akkor minek ez az egész???

vérengző kismalac 2010.01.08. 13:46:59

@Jaffar:
Azért viselkedtek így veled, mert nem ismertek fel, nem tudták, hogy egy dzsinnel szórakoznak.
Miért nem varázoltad el őket a picsába.
A másik országban valószínűleg tájékozottabbak voltak, nem gondolod?:)

Alex3000 2010.01.08. 13:49:13

Lesz itt még fing adó is...., de addigra én már biztos elhúzok ebből a tetves országból!

titkosgyilkos 2010.01.08. 13:52:21

Hülyeség a cím, véletlenül belekerült egy kérdőjel...
Amúgy igen, az. Mégis rövidebb, mint hogy "lehúzzuk ........ jogcímen, a pontozott rész tetszőlegesen kitölthető, de akár üresen is hagyható".

vérengző kismalac 2010.01.08. 13:52:57

@igazi hős:
Bármilyen nagy hős is vagy, most lemaradtál egy kicsit!

kispista 2010.01.08. 13:53:38

@newtehen: de átüthetik az alvázszámot meg motorszámot.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.08. 13:53:47

@kispista: elköltöm. de ha nem cigit/töményet veszek belőle, akkor sokkal kevesebb fog visszajutni az államnak, mintha benzint vennék...

azt amúgy nem tudja valaki, hogy mennyire törvényes adót megadóztatni? (jövedéki adóra fizetünk áfát is...)

uni1002 2010.01.08. 13:54:05

@zoncolan: Pont így jártam. Ugyanabban a szalonban, ugyanaz az üzletkötő intézte a visszavételt, az új autó beszámításához, és mégis 18 ezer forintért kellett leszurkolnom, az eredetiségvizsgáló állomáson. Mi ez ha nem törvényes rablás...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.08. 13:57:15

@kispista: Nem értem, hogy az eredetiségvizsgán Ellenőrzik le a központban az alvázszámot az miért más, mint amikor az átíráskor.

kispista 2010.01.08. 13:58:07

@xaba99: törvényes, de ha nem tetszik az alkotmánybíróságon megtámadhatod.
De ha olyan terméket vagy szolgáltatást veszel, aminek nagy a belföldi élőmunkaigénye, akkor akár több is lehet az adó, mint az importból előállított benzinen.

Silverf@x 2010.01.08. 13:59:49

A legnagyobb vicc az egészben, hogy a tegnapi hiradók szerint az NKH vizsgálgatja annak a lehetőségét, hogy hogyan lehetne az autósokat megkimélni a fölösleges költségektől. Hogy nem sül le a bőr a képükről!

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.08. 14:01:50

@kispista: akkor külföldre megyek belőle nyaralni, külföldi utazási irodán keresztül ;)

citrix 2010.01.08. 14:02:17

Ez az egész másról nem szól,mint pénzt,pénzt és még pénzt akarnak lehúzni az alattvalókról.Kell hozzá indokot generálni,hát megoldják mert találékonyak.Az autót az állam kedves urai/elvtársai még mindig luxusnak tekintik mint a szocializmusban.Akinek ilyenre telik,az fizessen mint a katonatiszt.Fizet is,mert az autóról senki nem mond le,kinek kell a drága,lassú,átszállásos,lepukkant tömegközlekedés amihez az utasnak kell alkalmazkodnia,nem ám fordítva.Az autónak van rendszáma,csak benzinnel/gázolajjal/E85 -el megy,remekül adóztatható mindegyik.Ha a nyáron rendszerváltás is lesz,az autósok adóterhei akkor sem csökkennek.Alig 3 millió ember fizet járulékokat,a másik 7 millió csak várja a sült galambot roppant étvággyal.Ez van.Betojt a kaukk a fészekbe rendesen.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.08. 14:05:24

@citrix: Pedig jó lenne, ha csökkennének. Ha lenne egy éppeszű közgazdász végre a hatalmasok között, könnyen belátná: nekünk az az érdekünk, hogy a szlovákok járjanak magyar rendszámos autókkal.

tocibacsi 2010.01.08. 14:08:27

@Csumpi Hálidéj (Mk412): ez a félévente házkutatás ... ez kurvajó :D
@newtehen: megint egyetértünk... egyébként volt szerencsém közelről látni egy mobil eredetvizsgán, hogy azért elég alaposak...

kispista 2010.01.08. 14:12:46

@xaba99: és csapvizet iszol minden este otthon, nehogy a sör adóját megkapja az állam.

@newtehen: kérdés, hogy lenne-e annyi új magyarrendszámos szlovák, akiknek az adója fedezné a belföldiek kieső adóját.

A legjobb lenne a regisztrációs adót átalakítani távolságfüggő útadóvá (GPS-szel mérhető) Így aki többet használja az utakat többet fizetne, és nem lenne az, mint most, hogy az adók jó része független a használattól. Az adó mértéke meg függne a használat helyétől, naygvárosban ahol van tömegközlekedés több lenne, mint egy faluban ahol kétóránként jár a busz emiatt kényszerülnek autóba ülni.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.08. 14:13:46

Mi van azzal a javaslattal, hogy a gyalogosok rendszámot kapjanak...? :-/

csak john 2010.01.08. 14:15:18

Hála a magyar hivataloknak, sikerült elhatározásra jutnom. A következő autómon nem magyar rendszám lesz!

nemáá 2010.01.08. 14:16:42

Gondoltam okoskodás helyett leírom a tényeket és megkérdezem az NKH-t.
NEM SIKERÜLT - NEM LEPETT MEG a szokásos állami ügyintézés:
- foglalt a központi szám
- kinyomják a bejövő hívást a központban
- nem tud átkapcsolni a központ a keresett mellékre, de ad egy melléket
- nem vették fel, majd kinyomták, végül kiderült, hogy rossz a mellék
- de kapcsolja a megfelelő kollégát - aki nem veszi fel, majd kinyom kétszer

10 felesleges telefon, 15 perc düh és a fene tudja mi van...
KAPJÁK BE a mákospitémet!!!

kispista 2010.01.08. 14:17:55

@espadazo: aki gyalogol, az nagyobb valószínűséggel fogyasztott előtte alkoholt, tehát fizetett jövedéki adót rendszám nélkül is. A töményben ráadásul 10x annyi adó van mint a gázolajon.

Taip 2010.01.08. 14:18:30

Én azt nem értem, hogy arra fogják, hogy a 2006 előtti forgalmik könnyebben hamisíthatóak voltak.
Nekem volt 2004-ben kiállított forgalmim és van 2010-es is. Látszólag 1 különbség van rajtuk, hogy az újra már 6 műszaki vizsga érvényesítés fér, nem csak 4, egyébként tök ugyanaz.

kispista 2010.01.08. 14:20:03

@nemáá: ne raklamálj, mert a végén bevezetik az emelt díjas telefonszámot a sok zaklató autós miatt, akik lényegtelen kérdésekkel zavarják.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.08. 14:22:28

@kispista: Bőven lenne. És akkor még nem beszéltünk a szlovák rendszámos magyarok visszatéréséről.
Ráadásul erról nem is beszélve ugye, hogy 50%-os adócsökkenés adózó személyenként nem 50% adóbevétel kisesést eredményez, mivel az így megtakarított pénzt elkölti máshol, ami után minimum 25% ÁFÁT fizet...
Tehát számoljunk:
A gépkocsit terhelő adók 50%-al csökkennek.
Az előbb említett dolog miatt az netto 37,5% adóbevétel csökkenés. Ez azt jelenti, hogy Ugyanakkora bevételhez 100 helyett 138 adózó kell. Ez 38%. Magyarországon forgalomban lévő autók száma kb 3 milló. A kérdés, hogy 50%-os adócsökkentés után lenne-e 4 millió? Simán.

egy maréknyi dollár 2010.01.08. 14:24:09

Ha a szalonból veszel egy új autót, amelyhez megkapod a forgalmi engedélyt a kocsi adataival/többek között motor- és alvázszám/, akkor az felér egy eredetiség-vizsgálattal, vagy nem?Forgalomba-helyezési dijat fizetsz plusz költségként.
Éppen tegnap hallottam az mr1 Napközben c. műsorában erről.Eszerint tényleg a 2006 előtt forgalomba helyezett,4 évesnél idősebb autóknál kell elvégezni az eredetiség-vizsgálatot a műszaki vizsgáztatás alkalmával.De csak egyszer.De akkor is minek?Bizonytalan a státusza egy legális kereskedésben vásárolt,null-kilométeres autónak?Akkor hogy' vezethetem évekig bizonytalanul?A szalonból egyenesen eredetiség-vizsgálatra kéne vinni, nem?Egyáltalán, mi a franc kerül 20000 forintba ennek a két azonositó számnak a megtekintésén?20-25 éve ezeknek a leolvasásával kezdődött a műszaki vizsgáztatás,külön költség felszámolása nélkül.
Ez valami legeslegeslegújabb "jogszabály", ugye?
Az én autóm tavaly novemberben a 4. születésnapján vizsgázott, még enélkül.Majd két év múlva, ugye?
Ombudsman, Alkotmánybiróság.
Én biztos, hogy irok nekik.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.08. 14:25:50

@espadazo: meg eredetiségvizsgát rájuk is!
85 kiló fölött luxusadóval megspékelve.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.01.08. 14:27:01

Pont ebben a cibőben járok én is. 2000-ben, szalonban vásárolt 0Km-es autóm törzskönyve szart sem ér? Remek!

kispista 2010.01.08. 14:27:43

@newtehen: A jövedéki adók a negatív externáliák miatt vannak. Mert az alkohol, cigi, autózás káros, emiatt plusz adóval próbálják a fogyasztást mérsékelni.
Az 1 m plusz autó honnan jönne? Csak itt bejegyzettek lennének vagy itt is közlekednének? Elbírná az úthálózat? Mert ugye sok az adó, de az úzhálózat bővítése főleg a belvárosban még drágább.

citrix 2010.01.08. 14:29:03

@newtehen: Ezt ne várd,ilyen még a délibábos Hortobágyon se lesz.A sok-sok pénz most azonnal kell már a csinovnyikoknak,nem majd.Később még több kell.Szlovákia más,megközelítőleg se költ szociákis kiadásokra ennyit,Afganisztánba se küld hadsereget,szocpoltámogatásban se ilyen krőzus mint mi.Nincs 27000 képviselője,míg itt a legutolsó 50 lélekszámú vakondtúrásnak is saját önkormányzata van képviselőtestülettel.Iszonyú összegeket emészt fel a bürokrácia,közigazgatás.Szitával hordjuk a vizet lyukas hordóba.Ezen változtatni senki sem mer,nem is fog amíg pártállam leszünk.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.08. 14:29:04

@newtehen: nem 138, hanem 160 kellene (160 × (1-0,375) = 100), tehát 3 millió kocsi helyett 4,8 millió kéne. ez azért álom.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.01.08. 14:29:43

@egy maréknyi dollár: "Bizonytalan a státusza egy legális kereskedésben vásárolt,null-kilométeres autónak?" Bezony! De ne félj, majd a 'Béla a steklámpájával leellenőrzi húszezerért, hogy kóser-e az autód! :) Gyerünk barátaim, húzzunk bele! :D

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.08. 14:31:02

@kispista: "emiatt plusz adóval próbálják a fogyasztást mérsékelni."
ez a mese habbal.
az alkohol/cigi függőséget okoz. autózni (sokaknak) nem lehetőség, hanem életszükséglet. emiatt sokkal jobban meg lehet adóztatni, mint pl. a tejet, ami helyett vizet is lehet inni.

kispista 2010.01.08. 14:32:18

@citrix:
"Nincs 27000 képviselője,míg itt a legutolsó 50 lélekszámú vakondtúrásnak is saját önkormányzata van képviselőtestülettel.Iszonyú összegeket emészt fel a bürokrácia,közigazgatás."
A legtöbb pénz nem erre megy, hanem a túlárazott közbeszerzésekre meg tanácsadói szerződésekre. Kirúgják a közalkalmazottat spórolás miatt, ezzel megspórolnak havi 300-at, aztán szerződést kötnek egy külső céggel havi egy misiért.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.08. 14:33:02

@kispista: A csak itt bejegyzettek, a fizikai autószám nem változna, vagy csak minimálisan emelkedne.
Az úthálózat bővítése, főleg a belvárosokban indifferens ebből a szempontból, ám a jelen helyzetben is elkerülhetetlen, minimum az átszervezése, ha nem is a bővítése.

kispista 2010.01.08. 14:35:18

@xaba99:
"autózni (sokaknak) nem lehetőség, hanem életszükséglet. "
Hogyan tudod megkülönböztetni azt, akinek muszáj s azt, aki csak lusta?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.08. 14:44:36

@newtehen: fordítva számolsz. ;)
nem a százat kell megnövelned 38-cal, hanem azt kell kiszámolndo, hogy mennyit kell csökkentened 38-cal, hogy százat kapj.

teszem azt, egy bolt árbevétele 100.
10%-os árcsökkentés után a bevétele ugyanakkora forgalom mellett 90 lesz.
hogy újból elérje a 100-as árbevételt, nem 10%-kal kell növelnie a forgalmát, mert akkor csak 90 (jelenlegi árbevétel) + 10% (90*0,1=9) = 99 lenne a bevétele. hanem 11,11%-kal.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.08. 14:45:49

@kispista: egyszerűen: az előbbi rendesen beáll egy parkolóhelyre, a másik a meki előtti zebrán parkol vészvillogóval ;)

sutyerák 2010.01.08. 14:48:57

Na,ha az idei műszaki vizsgakor eredetvizsgálatot csinálnak abban a szalonban ahol az autót vettem 5 1/2 éve,akkor nagyon pipa leszek,-tán még be is perlek valakit.

gentry 2010.01.08. 14:52:32

Undorító, gusztustalan lehúzás!!! Én szalonból hoztam ki anno újonnan az autót, mi a lóf...ért kellene eredetvizsgáltatni?! Ezt nem lehet racionálisan megmagyarázni! Menjenek a jó édes anyjukba!
Különösen, hogy jövő hónapban jár le a műszakim...

titko 2010.01.08. 14:55:35

@KaPé: Azért durva az a másfélmilliós éves üzemanyagköltség egy átlagautósnak nem?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.08. 14:56:17

@xaba99:
Asszem igazad lehet. Oké, nem így kell számolni.
De valahol én úgy érzem, hogy az adóemelés miatt kibújó újabb alanyok miatt csökkenő veszteség nincs arányban az így befolyó plusszal, csak egy lehetőség, hogy újabb büntetéseket kiszórva lehessen korlátlanul sápolni.

esef 2010.01.08. 14:57:34

@xaba99:
A számolásod nagyban emlékeztet a három- és ötéves tervekre... :)

oszamaci 2010.01.08. 15:20:29

"Az itt feltüntetett árak a Közlekedési hatóság alapdíjai, erre a műszaki vizsgálóállomások plusz költséget számolnak (műszerhasználat, előzetes állapotfelmérés és egyéb címszavak alatt), Ennek az összegnek nagy részét a közlekedési felügyelet kapja meg. A fennmaradó "haszonból" a kijelölt műszaki vizsgálóállomások nem tudnák fenntartani magukat. Ezért szükséges egyéb díjak felszámolás. Cserébe az ügyfél egy jól átvizsgált, biztonságos gépjárművet kap vissza."

oszamaci 2010.01.08. 15:23:04

Integrált vizsga annak kell akinek nem volt még eredetvizsgája attól még törzskönyve lehet mert okmánycserénél és új autó vásárlásnál is adtak.
Meg annak akinek már volt integrált vizsgája de nem rögzitették a rendszerben (véletlenül).
Nekem emiatt már kétszer volt.

Sollion 2010.01.08. 15:23:36

Ha az elsőtulajdonos, Mo-n szalonban vett gépjárművekre kötelező műszakinál az eredetiségvizsgálat, akkor már vezessék be az új autók átadásánál is egyből. Hátha már a gyárban mahináltak. :D
Szemét lehúzás az egész. Az eredetvizsgálat meg úgy komolytalan ahogy van.

oszamaci 2010.01.08. 15:25:53

@Stop Light:
Csak egyszer kell integrált vizsga és jól hogy bekerüljön a gépbe. Ha benne van a gépben már nem kell.
Okmánycserénél adtak törzskönyvet de ráirják hogy nem történt eredetvizsgálat teht nem menekülsz meg tőle.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.08. 15:28:11

az eredetiségvizsga egy kamu.

amikor az enyémre kellett, egy másik autóra is csinálták. némi forint jellegű ösztönzés után a vizsgáztató "úgy fotózta", hogy a km óra állása ne látszódjon.

oszamaci 2010.01.08. 15:34:51

@gio:
Miért mi van ha látszik?

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.08. 15:40:08

@titko: 5 ezer liter üzemanyag... 10 literes fogyasztás... 50 ezer km... nem éppen átlagos, de nekem a 2007-esem egy 46 ezer km-es év volt.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.08. 15:40:56

@oszamaci: semmi.
zöldkártyánál is rögzíteni kell, de senki sem tudja lekérni...

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.08. 15:41:28

@oszamaci: visszakereshető az érték, és nem tudják visszatekert órával értékesíteni.

ezt így konkrétan meg is mondták a vizsgáztatónak, csak úgy tájékoztató jelleggel.

Taip 2010.01.08. 15:43:36

Ha nem csak lehúzás lenne ez az eredetvizsgálat, akkor az érintett autósokkal fizettetnének valami jelképes 1000 Ft-os díjat a műszakin és állam bácsi örülhetne, hogy minden autónak van eredetvizsgája.

Taip 2010.01.08. 15:45:18

@xaba99: A zöldkártyánál rögzített km-állas visszakereshető, még ha nem is publikus.

oszamaci 2010.01.08. 15:47:24

@gio: ezt ugye te se hiszed el.
Hol is kereshető vissza?
Vizsgáztatókat hol érdekli hogy mennyi km van benne.
Mo-n ha nem szalonból 0km autót veszel hanem használtat akkor fele sem igaz ami a km órában van.
Nekem spec egyik kocsim kábé 150km ment két zöldkártya között. Azt ebből mit szűrnek le?

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.08. 15:53:41

@oszamaci: én nem tudom, hol kereshető vissza, de nyilván nem hobbiból fotózzák végig a kocsit, ha valami történik, vissza lehet keresni, hogy adott időben hány km volt benne.

2010.01.08. 15:57:05

Amikor az utánfutómat forgalomba helyeztük, akkor is kellett eredetvizsga.

ELŐTTE VALÓ NAP KÉSZÜLT EL. NULLADIK tulajtól, a gyártótól hoztam. Mégis, mi a lóf*sz eredetét vizsgálták egy akkor első napos utánfutónak?

oszamaci 2010.01.08. 16:03:12

@gio:
Ki keresné vissza hol és MIÉRT?
Szerinted a meddig tárolja a fényképező ember meddig tárolná az állam?
A fénykép kábé addig él mint a az ellenőrzés vagy eredetvizsga kábé 10perc meg az ott eltöltött idő. Semmi sem tiltja hogy lököst cseréljek, lámpát, felnit, ülést, fényeztessem estébé. Mint ahogy nyilvánvaló a számokkal is játszanak egyesek.
Tehát erdetvizsgának és fényképeknek semmi de semmi értelme: CSAK ÉS KIZÁRÓLAG PÉNZ LEHÚZÁS aminek nagyrésze magánemberekhez kerül.Pont mint a parkolásnál.

oszamaci 2010.01.08. 16:04:48

@Matiz:
Arról nem is beszélve hogy egy utánfutó vizsgája miért kerül annyiba mint egy autóé.
Kevesebb kerék, kevesebb futómű, teló, fék stb.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.08. 16:09:43

@gio: és az jelent valamit, hogy adott napon hány km volt benne?
mi van ha hazaértek, és kikötöm? még visszapörgetni sem kell.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.08. 16:11:10

@Matiz: hát hogy nem lopott-e.
sose lehet tudni.
totalcaron is írják, hogy már a még nem létező autótípusokat is lopják. ;)

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.08. 16:12:06

@xaba99: jelent. ha 2007-ben 290 ezer km-es volt a kocsi, 2009-ben nehezen tudnád megkímélt, 110 ezres bevásárlókocsiként eladni.

anno a Skodámon nekem "magát kötötte ki" a km számláló, nem is ment pár hétig. shit happens.

oszamaci 2010.01.08. 16:17:15

@gio: 2009ben megkimélt 170 ezresnek adták volna el.
Főleg azért mert senki nem ellenőrzi, mert senkinek semmi köze hozzá stb.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.08. 16:17:59

@gio: nekem is volt, hogy kontaktos lett a jeladó. hónapokig jártam úgy, hogy néha elment. akkor csináltattam meg, amikor szakadó esőben autópályán leállt az ablaktörlőm. (normál fokozaton visszaveszi magát nagyon ritka törlésre, ha megállok...)

de ha vissza nem is tekerem, akkor is extrém helyzetben 10-20 ezer kilométert "meg lehet spórolni" évente így, és ki sem bukik.

redriot77 2010.01.08. 16:29:07

Mocskos lehúzás az eredetvizsga, mindig is az volt. Kínomban röhögtem, mikor anno a 16 éves csótány Vectrámat rétegvastagságmérővel balettozta körbe az inas, roppant alapos és hozzáértő arccal.

Más. Ha teszem azt leműszakizik az autó, és én teszem azt két hét múlva eladom, újból kell csináltatnom eredetvizsgát, vagy érvényes az amit a műszakin csináltak?

2010.01.08. 16:30:48

@redriot77: újat kell csináltatni, mert az okmányiroda nem fogadja el a műszakis eredetvizsgát.

redriot77 2010.01.08. 16:30:49

@Jankove: ja. Nyugaton egy harckocsira nem kell annyi vizsga meg papír mint itt egy szaros autóra.

redriot77 2010.01.08. 16:32:16

@ruskyy: és akkor most kéne megkérdezni egy illetékest (halántékához préselt Magnummal), hogy ugyanmár, miért is nem pénzlehúzás ez az egész???

2010.01.08. 16:34:56

@redriot77: ők csak beviszik a 'rencerbe' az autódat potom 20 ezerért. Nemhogy örülnél neki. :)
Amúgy a legújabb idevágó TC-s cikkből + videóból tudom én is, nézd meg.

Netuddki. 2010.01.08. 16:40:11

Azért valaki bennfentes ideírhatná ki találta ki ezt a baromságot (eredetiségvizsgát). Csak azért, tudjuk kit köpjünk le az utcán. Vagy ha jön a forradalom...

redriot77 2010.01.08. 16:46:44

@ruskyy: végülis jutányos, igazad van. Havi 5000 a lakáshitelem kezelési költsége, ahhoz képest ők valóban megdolgoznak a huszasukért. :)

(OFF: a lakáshitelem kezelését kb. így képzelem el: van vhol egy alagsorban egy szerverterem, ott az egyik gépen minden hónap 17.-én lefut egy szubrutin, kb. 0.000056 sec alatt, ami kiszámítja hány évig vagyok még albérlő a banknál. Megér öt rugót havonta, nem-e? :)))

igazi hős 2010.01.08. 16:48:43

@vérengző kismalac: Kicsi hős vagyok, lassú és még dolgoznom is kell :-(

becike4 2010.01.08. 16:52:08

Csináljunk eredetiség vizsgát a törvényhozókon.Születési anyakönyvi kivonat nem mentesít.Aki megbukik a vizsgán/mind/-GULÁG!

klay30 2010.01.08. 16:53:40

Nekem csak az lenne a kérdésem, hogy ha eddig nem voltam benne a rendszerben, akkor mire fizettem én a súlyadót?

igazi hős 2010.01.08. 16:59:00

@newtehen: 2 hiba is van:
a) Ha 37,5%-kal csökken valami, akkor 100/62,5-100=60 %-kal kell növekednie, hogy megkegeyen az eredeti mennyiség.
b) Nem mindenki költi el a teljes pénzét. Ha olcsóbb lenne a benzin, akkor sem autóznék többet, csak több marad a bankban. Persze előbb-utóbb onnan is elköltjük, de inkább utóbb. A külföldön elköltött pénzt hova számolod?
(Arról ezen a topikon nem is merek írni, hogy ha olcsóbb lenne az autózás, akkor még többen autóznának és még rosszabb lenne bringázni.)

igazi hős 2010.01.08. 17:00:12

@xaba99: Vazzeg, miattad fog kismalac megint lecseszni :-)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.08. 17:08:43

@igazi hős: hát jó, fogd rám. ;)
ez legalább ingyé van :D

Thai Thai 2010.01.08. 17:13:44

Megoldás:külföldi rendszám. Nem bonyolult.
Ja, csakhogy a többségnek ehhez az is kéne, hogy ki legyen fizetve a kocsija. Mert a magyar olyan ha van 1millája 3ért vesz kocsit. Lehúzás az egész úgy ahogy van, de megúszni kevesen tudják többek között a fentiek miatt.

Ugyandehogy (törölt) 2010.01.08. 17:27:40

most vizsgáztattam: az eredetiségvizsga eddig is volt plusz pénzért, ha nem volt az autó a rendszerben. de ha nem volt a rendszerben, a törzskönyv bemutatásával nem kellett eredetiségvizsgát tenni.

így magyarázta nekem a szerelőm.

Ugyandehogy (törölt) 2010.01.08. 17:31:46

@Babette: jav. bejegyzésmentes tk bemutatásával.

Ugyandehogy (törölt) 2010.01.08. 17:32:44

egyébként nem gondolom, hogy lopott autókat műszakira hordanának

szabogyula 2010.01.08. 17:36:40

Tehát veszek 2005-ben egy zsirúj autót a szalonban , és most majd nekem , mint első és eddigi egyetlen tulajdonosnak eredetvizsgálatot kell végeztetnem hogy nem-e lopott .....
Ilyen nincs .......
Illetve van , abszurdisztánban , 2010-ben
Minusz 1 százalék , már csak 94 nap ....

szabogyula 2010.01.08. 17:41:12

@redriot77: Nade milyen drága az áram ! Üdv.

oszamaci 2010.01.08. 17:43:58

@ostoba 8o: végül is volt min. 4x365 napod hogy az legyen:)

egyittlakó (törölt) 2010.01.08. 18:14:39

@ostoba 8o: "Illetve van , abszurdisztánban , 2010-ben
Minusz 1 százalék , már csak 94 nap ...."

Ahogy mondod. Majd jön Orbán vezír és neked aztán kurva jó lesz. Nem kell többé fizetni semmiért. Minden ingyen lesz. Amőba...

egyittlakó (törölt) 2010.01.08. 18:20:14

Ja. Ebben az országban azért kell mindenért fizetni, mert a kommunisták vannak hatalmon. Vagyis, miután Kádár meghalt, a szemét komcsik kapitalizmusra váltották a jó szoci rendszert, ahol mindenkinek volt munkája, pénze, telke és vígan lophatta hazafelé a gyárat...
Na de majd jön a Viktor és mindent visszacsinál. Olyan nagy jólét lészen itten, hogy ide fognak vándorolni a svédek meg a dánok is...

szabogyula 2010.01.08. 18:22:15

@egyittlakó: Azt nem mondom hogy minden ingyen lesz / hála a tefélédnek ,/
de hogy ekkora baromsággal még csak gondolati szinten sem kisérleteznek , az biztos ....

rakaz 2010.01.08. 18:26:43

Egy kérdés: minek vezették be a törzskönyvet?
Másik: hány bőrt akarnak még a szerencsétlen
mezitlábas magyar autósról lehuzni??????????

misitcom 2010.01.08. 18:49:46

Valami nincs rendben ebben az országban.De mi?
Ha kisebbségi lennék vagy más vallású,netán közalkalmazotti intézményben felső vezető Én lennék a király.De mivel még van állásom és robotolhatok a kis fizetésemért rohadjak meg.
Szerintem ez így nem jó!

Tibike15 2010.01.08. 18:55:57

rendben, hogy most megint megcsinálják az eredetiség vizsgálatot, de akkor mi lesz azzal a pénzzel, amit én mondjuk 2004-ben fizettem ki az eredetiség viszgálatért ??????

Ezek szerint egy trágya szart sem ér, mert meg kell ismételni és megint lehúzni a hülye autóst, mert az eredetiség vizsgáló cimboráknak kell a bevétel

misitcom 2010.01.08. 19:03:03

Nincs lakás és autóhitelünk.Belesem merek gondolni ha lenne, mi lenne velünk.Van egy tizenöt éves megroggyant suzukink.Nem azért mert menő autót tartani,hanem mert muszáj.Vidéken a tömegközlekedés egyenlő egy tálfossal.A feleségem tizenöt kilóméterre dolgozik de csak kocsival tudnak járni.Szombathely húsz kilóméterre van,hétvégén lehetetlenség busszal vagy vonattal megfordulni.Ha ezt a csotrogányt sem tudjuk fenntartani elleszünk vágva a külvilágtól.Arról nem is beszélve,hogy amilyen siralmasak az utak így is költünk rá eleget.

szabogyula 2010.01.08. 19:28:54

Fussunk má neki ennek a logikai paradoxonnak mégegyszer . Veszek egy új autót aminek 5 éve én vagyok az egyetlen , első, és eredeti tulajdonosa .
Csináltatnak velem egy "eredetvizsgálatot" , aminek az a célja , hogy kiszürjék az esetlegesen elopott autókat ....
De ki, kitől lopta volna el ...??
Ezen logika mentén haladva ...én bizonyitsam be hogy nem loptam az autóm ???
Ha jól tudom a bünösséget kell bizonyitani , nem az ártatlanságot , ez esetben pedig ez logikailag kizárt .
Majd jön egy jó ügyvéd , és elintézi .
Egyébként meg pénzlehúzás, pénzlehúzás ...

szabogyula 2010.01.08. 19:32:42

És ismétlem : ezen logika mentén haladva kimehetnének minden magyarországi lakásba , hogy a televiziókészülékeken " eredetvizsgálatot " csináljanak , Nettó 5 ezerért , hiába van számlád , amin a gyári szám ott van ..
Nem ! Kerülj be a " rendszerbe " !
Röhej

igazi hős 2010.01.08. 19:40:13

OFF
@misitcom: Egyetértek. Ki akadályoz meg, hogy nagy fizetésért robotolj?
OFFOFF

cso zsi 2010.01.08. 20:07:41

@ostoba 8o: A jelenlegi tévémet nem nagyon tudnám igazolni semmivel. Apám vette a nővérének, majd mikor bekerült az idősek otthonába, elkerült hozzám. Nem mintha égető szükségem lett volna rá, de a régi az kezdte magát megadni. Új kora óta agonizált, és az 7 éve tartott.

Mivel sokfelé bejáratos vagyok, van eredetvizsgáló állomás is a kapcsolataim közt.
Egy-másfél óra alatt lezavartak egy vizsgálatot, fotózás, rétegvizsgálat, stb...
Volt olyan kocsi, ahol kb. öt perc után közölték a "tulajjal", hogy ez az autó az utca felé nem távozik a vizsgapadról, csak a zárt udvarba.

cso zsi 2010.01.08. 20:12:55

@igazi hős: Szombathelytől 20 km-re? Bp-n is problémás a munkavállalás, ha...
És senkit nem érdekel a szaktudás, a tapasztalat, elmúltál 40, és le vagy sz.....
Szerinted az olimpikonjaink miért 35 éves kortól kapnak életjáradékot?
200K hanyattdőlve, bármelyikünk elfogadná.
Megérdemli, Persze, olimpikon, teljesített.
Miből is élnek a "hivatásos" - egyesületi sportolók, mielőtt olimpikon válhat belőlük?
Bányában, vagy vasgyárban dolgoznak emlékeim szerint...

szabogyula 2010.01.08. 20:24:19

@cso zsi:
Úgy körülbelül sejtem ,hogy mit akarsz mondani , de azért már lécci ird le itt a nagy nyilvánosság elött ...

misitcom 2010.01.08. 20:25:28

@igazi hős: Lehet,hogy túl siránkozósra sikerült.Nem a munkámmal és a fizetésemmel van bajom.Inkább azzal,hogy valakik valamit elbasznak(folyamatosan) és mi fizetjük ezt folyamatosan.

"streetfighter" 2010.01.08. 20:25:54

@ostoba 8o:
"Azt nem mondom hogy minden ingyen lesz / hála a tefélédnek ,/
de hogy ekkora baromsággal még csak gondolati szinten sem kisérleteznek , az biztos"
Te ezek szerint nem csak ostoba, de naív is vagy!

igazi hős 2010.01.08. 20:33:56

OFF
@cso zsi: Azt a bejegyzést még nem olvastam (a bloggerekről szóló titkosszolgálati anyagok pedig a benti gépemen vannak), amikor írtam, csak a mélymagyar mondat okozott zárlatot: "Ha kisebbségi lennék vagy más vallású,netán közalkalmazotti intézményben felső vezető Én lennék a király." A zsidózásra nem reagálnék, de szerintem misitcom sem szeretne egy szabolcsi kisfaluban (100% cigány és 100% munkanélküli) kisebbségi lenni. A közalkalmazotti intézményeink meg olyanok, amiket megérdemlünk. (Elsősorban mi, negyven felettiek, hisz mi, akik az előző rendszert is "építettük", hagytuk ideig kurvulni a mostanit.)
Úgy látszik húzós hetem volt, mit moralizálok itten. Ja, hogy nincs sör a hűtőben.
OFFOFF

igazi hős 2010.01.08. 20:34:45

@misitcom: Nem akartalak cseszegetni, lásd az előző bejegyzésemet.

cso zsi 2010.01.08. 21:12:54

@ostoba 8o: Írtál a tévédről, én is írtam.
Szünet, sorköz, más téma.
Mások írtak az eredetvizsga haszontalanságáról, és hogy ott úgysem találnak lopott cuccot.
Én is írtam.
Ettől függetlenül lehúzás, és a 70 fölötti apám már most szívproblémákkal küzd, mert megtudta, hogy az áprilisi vizsgakor +20-at ki kell csengetnie a 2004 május 1.-e előtti, tehát még épp nem EU-s rendszámú, márkakereskedőnél vásárolt Thalicskájára.

szabogyula 2010.01.08. 21:13:48

@"streetfighter": A 11-ik vagy aki a nevemmel próbál poénkodni , ahelyett hogy megpróbálná megérteni mit akarok mondani ...semmi komoly
Mások a tapasztalataink.

"streetfighter" 2010.01.08. 21:19:31

@ostoba 8o:
Hááát, aki ilyen nevet választ magának.
Örülök, hogy teljesen nem értetted félre.

cso zsi 2010.01.08. 21:22:10

@igazi hős: Fentebb írta valaki, (talán pont misitcom), hogy van, akinek létszükséglet az autó, más meg kérdezte, hogy lehet őket kiszűrni.
Akik 8-20 éves gépekkel járnak, és igyekeznek állagmegőrizni, azoknak létszükséglet.
Azok a vállalkozások, akik nem tudnak megvenni egy új kocsit, szintén hasonlóra vannak szorulva, pl áruterítő cégek levetett furgonjai.
Magát, két-három-négy évvel ezelőtt jól menőnek gondoló vállalkozás megvette hitelre az újat. Pont úgy járt, mint a magánhitelesek.
Illetve rosszabbul, mert nem csak az autóhitel a problémás, a céget is be kell csukni a megrendelések elmaradása miatt.

szabogyula 2010.01.08. 21:27:59

@cso zsi: Vannak aki megpróbálják bebizonyitani az "eredetvizsgálat" hasznosságát . Azt hittem közéjük tartozol .

Megmondom , mit tennék ha " Én lennék a miniszter " :
Kitennék a "statisztikailag keresett tipusokból" a "statisztikailag keresett helyekre" egy-két autót ...természetesen pár beépitett apró GPS kütyüvel ...
És várnék.
Megvárnám , mig ellopják az autót , sőt , még akkor is várnék , mikor azt elviszik a szétszerelni , és akkor talán , kivonulnék ...
Az akciót rendszeresen , évente megismételném .
A probléma megoldásának hatékonysága sokszorosa lenne , az eredetvizsgálat hatékonyságának , amiért több milliárdot fizetünk be évenként az államkasszába .
Ja , hogy esetleg valakiknek ez nem érdeke ?
Szóval , érted ?

misitcom 2010.01.08. 21:45:43

@igazi hős: Akkor ha már lefordítottad a mondataimat most kérek bocsánatot azoktól akik sértve érzik emiatt magukat.És örülök neki,hogy csak az utolsó heted volt húzós,ellentétben az én utolsó évemmel.(Ide ne gyere,itt sincs sör)

szemenagy 2010.01.08. 22:14:23

Valószínüleg egy trükköt nem ismertek az "újonan" vett autók gazdái közül:

Haj'danába megfújtak a legények egy kazal különböző típusú "szalon"autót nyugat-európa-szerte. Mivel nem voltak tökhülyék, némi kam-papírokkal alátámasztva új autóként helyezték őket forgalomba idehaza, mivel így nem kellett eredetvizsga, pláne nem nemzetközi kőrözés. Simán ment a biznisz, néha (illetve majdnem mindig) még a regadót is el lehetett tenni jobb napokra a zsákba (erre is volt megfelelő papírgyár...)

Ha csak ezért lenne a sarc, még érteném is, de:

A helyi kisbírónak letelt az a két gazdag éve, amikor integrált vizsgálattal lehetett sarcolni a pórnépet, így új adónemet kellett kivetnie, hogy csinosítgassa palotáját.

Na, gyerekek, ki találja ki mi is volt az?

De legalább a mese végén megf@rkalhatnák azt a perverz dögöt, akinek nem volt több fantáziája ennél.......

szabogyula 2010.01.08. 22:59:29

@szemenagy: Vaze , nekem csak éreccségym van , csak nézek mint hal a szatyorban ...
Mi az az integrált vizsgálat ?

Sir Zet 2010.01.09. 00:10:30

@Taip: Ismerősöm úgy kapott zöldkártyát a verdájára nemrég, hogy az autó nem is kellett hozzá, csak a forgalmi... Hogyan is rögzítettek ott km-óra állást?

Sir Zet 2010.01.09. 00:11:32

Ja, amúgy a Kóka Jani érdekeltsége az eredetvizsgálat-buli!

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.01.09. 06:52:55

Ez szep. 13 eve tulaja az asszony egy Siftnek. Elso tulaja. Lehuzos mocskos komcsik.

Ugyandehogy (törölt) 2010.01.09. 07:44:37

@ostoba 8o: olyan műszaki vizsga, amiben benne van az eredetvizsgálat is. erről szól a poszt.

Ugyandehogy (törölt) 2010.01.09. 07:55:25

egyébként részletesebben a tapasztalataim és infóim:
a két évvel ezelőtti vizsgánál izgultunk, hogy "benne legyen a rendszerben", a mostaninál meg már ott volt a törzskönyv,
MERT
a folyam a következő:
1. vizsgadíjat befizet
2. rendszert ellenőriz
3.1. benne van: sima műszaki, minden oké
3.2. nincs benne
3.2.1 integrált vizsgadíjat befizet (10ezer), mehet mintegrált vizsgára
3.2.2. bejegyzésmentes törzskönyvet bemutat, mehet sima bizsgára
3.2.3. mehet haza ÉS NEM ADJÁK VISSZA A VIZSGADÍJAT

így volt tavalyig, januártól nem tudom, hogyan van
ÉS
a mostani vizsga előtt azt mondták, hogy ha két éve benn volt a rendszerben, az NEM JELENTI AZT, HOGY MOST IS BENNE VAN, a biztonság kedvéért vigyem a tiszta törzskönyvet.

na ez az utóbbi inkább kiveri biztosítékot nálam, mint az eredetvizsgálat (pedig az is eléggé)

purplehaze 2010.01.09. 07:55:48

Én már csak azt "várom" hogy mikor találják ki a pénzlenyulásos kerékpár, TV, telefon, lány eredetiségvizsgálatot. Mert ugye szerencsétlen nagyfőnököknek meg kell élni valamiből.
Srácok és még mondja valaki hogy öröm autót tartani.

esef 2010.01.09. 08:06:30

Azt hiszem, hogy ha ez a rendszer tartósan megmarad, akkor én viszem el a "'99-es, szalonból nullkilométeresen vett, biztosan a Suzuki Ász lopta el a gyárból és azért nem eredeti" Swiftet az eredetvizsgára. Dolgozzanak csak meg a pénzükért, nem lesz semmi 10 perc után kész, hanem el fog az tartani kőkeményen másfél órát is...

@Babette:
A másik kocsin meg volt eredetvizsgálat, ellenben két és fél évig még nem kapom meg a törzskönyvet a kiadásának felfüggesztése miatt. Ha elviszem jövőre vizsgázni, "véletlenül" nincs benne a rendszerben és kellene a törzskönyv, akkor mi van? Kivágnak a vizsgáról, mert az egyik állami vízfej felfüggesztette a törzskönyv kiadását a másik állami vízfej meg kéri?

@drummerman:
Na vajon hogyan rögzítették...

esef 2010.01.09. 08:11:12

Valaki árulja már el nekem, hogy az eredetvizsga ára miért függ a motor hengerűrtartalmától! Egy 1.4-es és egy 1.6-os, ugyanolyan márkájú és típusú, megegyező felszereltséggel a motoron, eseteleg a váltón kívül miben különbözik?

Ugyandehogy (törölt) 2010.01.09. 08:11:43

@esef: akkor 3.2.1 van, befizeted a plusz integrált díjat, és mehet vizsgára a kocsi
vagy
3.2.3. kivágnak és buktad a vizsgadíjat

de ismétlem, nem tudom, változott-e januártól a dolog.(de nem tudok változásról)

Ugyandehogy (törölt) 2010.01.09. 08:13:43

hozzáteszem, két éve magam vittem a mozaik utcába, időpontra, hat órát vártam, mert "elromlott a számítógépes rendszer",
most decemberben a szerelőm vitte egy reggelen, és mitadisten, ismét rossz volt a rendszer, és délután kezdtek csak vizsgáztatni.

Agyalap 2010.01.09. 10:41:32

Továbbra is vicc és nyíltszíni lehúzás az eredetvizsga.
Mindaddig így fogom gondolni, amíg egy eredetvizsgával rendelkező autót el bír venni a nyomozóhatóság mert lopott, ráadásul az eredetvizsgáló cég sem fizeti ki a hibájából származó kárt.
Jelentkezzen már a szabályok megalkotója, szívesen elmagyaráztatnám magamnak a szisztémát...

atila68 (törölt) 2010.01.09. 12:55:04

Tegnap délután Winklerék erről beszélgettek valami jómunkásemberrel a rádióban.
Azt hittem csak baromkodnak.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.09. 17:23:32

@Babette: teljesen komolytalan, ami ezeken a helyeken folyik!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása