Ismét egy külföldi beszámoló érkezett a blog postaládájába, ezúttal az angol szokásokat osztja meg veletek Marty McFly, jó és kevésbé jó oldalról egyaránt szemlélve az ottani állapotokat.
Volt szerencsém Londonban tölteni egy kis időt, ha erről a "környékről" nem írt még senki, szeretnék megosztani pár érdekes dolgot.
Pozitív:
Viszonylag előzékenyek az emberek, senki sem siet. Mindenhol kamera van és sebességmérőkkel van teletűzdelve a sztráda. A büntetéseket nagyon komolyan veszik, nem érdemes ezzel játszani, mert a fizetés nagy része rámehet... a parkolásról nem is beszélve. Nincs tolerancia, percre pontosan nézik és büntetik a továbbparkolókat. (ezt pozitívnak írtam, kell egy kis rend).
Az utak az autópályákon (motorway) 4-5 sávosak, főutakon, és városközi sztrádákon is 2-3 sávosak, tehát el lehet férni. A jelzések elég egyértelműek, nincsen semmi "túltáblázva", bár a méretek miatt így is mindenki GPS-t használ. Az előzékenységhez tartozik még, ami a magyar ellenpéldáról jut eszembe, hogy nem villognak le (legalábbis nem állat módon).
Negatív:
Az indexet nem ismerik. Nagyon sokan jelzés nélkül közlekednek, akár lekanyarodásnál, akár sávváltásnál. Nyílván az előzékenységhez tartozik, hogy "ők" így is megértik egymást, viszont egy Kresz-hez szokott, dinamikus vezetőnek ez rendkívül zavaró tud lenni! Annál is inkább, minthogy főleg a belvárosban a sávok sokszor összemosódnak, majd újra kiszélesednek. Van buszsáv, ami alapvetően egy jó dolog, (úgyanúgy büntetik a személyautóval való közlekedést rajta), de ez is hozzájárul a sávok rendszertelen váltakozásához.
Amitől az eszem megállt: sötétedés után általánosan(!) nem kapcsolják be a fényszórókat, jobb esetben a helyzetjelző világít! Itthon is láttam már pár ilyen lámát, de azért ez elég ritka. Londonban biztos a város fényei miatt, egyszerűen elég nekik a műszerfalvilágítás!? Ez Újiráz és Csökmő között elég meredek lenne...
Pár érdekesség:
A tömegközlekedés kiváló! Egy ekkora város nem is engedheti meg magának, hogy másmilyen legyen! A buszok sűrűn járnak, sok az átcsatolás a különböző közlekedési nemek között! A metró (tube, underground) az egyik közkedvelt utazási forma. Az elsőre rémképnek tűnő hálozati rajz pillanatok alatt átlátható, érthető. Ahhoz képest, hogy Budapest London után elsőként vágott bele földalatti hálózat kiépítésébe (Milleniumi Földalatti Vasút), kicsit el lettünk maradva...
Ice Age:
Leesett a 30 éve nem látott hómennyiség, megállt az élet. Angilában nem ismerik a téligumi fogalmát (nemhogy a hóláncot), mert normál esetben nincs rá szükség. Érdekes volt kis hazám téliesre lecsumpított, csúnya gumik és nem kevésbé csúnyább felnik látványa után, ismét a nyári, csikorgó, peresgumik éjszakáját idéző hangulattal találkozni! De ha valaki jó szolgálatot akar tenni nyugati embertársainknak és még meg is akar belőle gazdagodni, javaslom, béreljen egy hot dog-os standot egy forgalmasabb sarkon és áruljon hóláncot! Cégér: "Global Warming"
A jobbkormányos közlekedésről nem írok, minden a tükörképe az itthoninak. Ami elsőre zavaró, hogy autón belül az index és a szélvédőlapát karja pont az ellentétes oldalon található, ez elég vicces tud lenni! De egy mindenképp jó dologot azért ide kell fűznöm: végre könnyen vezethetek Skyline-t!
Várom a kiegészítéseket, tapasztalatokat és hogy "hüje a posztoló" of course!
cork77 2010.01.10. 17:19:24
cork77 2010.01.10. 17:21:51
sfdrake 2010.01.10. 17:26:46
killermoney 2010.01.10. 17:33:07
A poszthoz meg én személy szerint rettegek attól hogy itt is az lesz mint ott bár addigra lehet hogy már olyan öreg leszek h amúgy is lassan fogok vezetni :D. Mindenesetre UK a Big Brother országa minden szempontból CCTV, traffipaxok, rendőrök tömkelege. Ilyenkor örülök hogy a Balkánon vagyunk még mindig, nem is olyan rossz ez :D
sosem 2010.01.10. 17:33:31
Marcellusca 2010.01.10. 17:33:47
"mindenki lengyel bevándorló és index helyett az ablaktörlőt működtetik"
Ja. Mer' magyar ember ilyet nem csinál. :DDDD
killermoney 2010.01.10. 17:40:14
miako74 2010.01.10. 18:03:30
potha 2010.01.10. 18:06:46
Ez itt a probléma :D
Amúgy nővérem kint dolgozik, annyira nem ismerik ott a havat, hogy még a szállodák előtt sincs ellapátolva :D
És be voltak szarva egy kis hidegtől meg 1 centi hótól.
Tesó mondta, hogy olyan szörnyűnek van bemutatva, meg hogy milyen pánik van, igazából egy könnyedebb télnél is gyengébb az egész.
Csak persze nekik szokatlan :D
Don Blasius 2010.01.10. 18:24:49
De szerintem autóval is jó lehet, csak meg kell szokni a másik oldalt. Minden szépen egyértelműen ki van írva, nemcsak a közlekedésben, hanem bárhol. Az autópályán láttam olyat, hogy átlagsebességet mérnek két pont között.
@potha:
Ja a melósok mind bevándorlók, buszsofőrt szinte csak feketét láttam.:P
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.10. 18:36:53
1. Az indexkar és az ablaktörlő TÖK UGYANOTT VAN, ahogy a váltó és a pedálok is. Magyarul a jobb egyből vezeted ugyanazt a kocsit. Két kivétel van:
-70-es évek előtti angol autók
-japán belpiacos importált kocsik
Mindkettő jelentéktelen mennyiségnek számít (<10%)
2. Ismerik a téli gumit és tudják is, hogy mi az, csak nem használják. Normál esetben nem megy fagypont alá a hőmérséklet télen sem, így nem vesznek.
3. A közlekedés pedig nem tükörképe az otthoninak, ugyanis szintén a jobbkéz-szabály az érvényes.
Amúgy a legtöbben autisták, csak valahogy haladnak, de egyébként kifejezetten szarul vezetnek (az átlag). Ezért tűnik udvariasnak, mert nem tudják mikor ki és merre, ezért inkább töketlenkednek és várnak, elengednek mindenkit.
Ami tény: a világon az egy lakosra jutó legtöbb CCTV kamera az Egyesült Királyságban található.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.10. 18:41:48
"hülye a posztoló" :)
Don Blasius 2010.01.10. 18:49:40
Kérdés, használ-e. Kelet-Londonban vannak úgy tudom elég gázos helyek. Én nem vagyok ellensége a kameráknak, nincs takargatnivalóm. A pesti buszokra meg nem engedi az ombuccman, így a svéd utasok kedvükre verekedhetnek, a kis firkásg*cik meg rongálhatják az amúgy sem túl jó állapotú járműveket.
ex-dr. vuk 2010.01.10. 19:10:06
Marty Mcfly 2010.01.10. 19:15:29
akkor én épp kifogtam az általad megjelölt kivételes kocsit index-és ablaktörlőkar tekintetében. erre mekkora esélyem volt? :-)
Marty Mcfly 2010.01.10. 19:18:04
a pedálokról sosem írtam...
"streetfighter" 2010.01.10. 19:26:56
Micsoda szar hely az, ahol még száguldozni sem lehet?
mr_x 2010.01.10. 19:29:32
A skyline ugy tudom japan belpiacos auto jobbkormanyos valtozatban.
Es a japan belpiacos autokon van forditva az index es az ablaktorlo.
Ha pedig a skyline-t vezetsz jobb kormannyal akkor 100% az eselye hogy forditva lesznek a bajuszok :-)
mr_x 2010.01.10. 19:35:22
Nekem a multkor a ford markaszerviz "egy het mulva" szerelte volna fel mert olyat raktaron nem tartanak, rendelni kell.
Amugy per pillanat az osszes boltban hianycikk a holanc, en tegnap rendeltem online mint kiderult az elozo automra valo nem jo erre), kivancsi vagyok mikorra kapom meg :-)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.10. 19:50:40
"Há nehogymá' egy penny-nk is álljon benne, heee" :D
"streetfighter" 2010.01.10. 20:02:38
Az írek is skótok?
RCH 2010.01.10. 20:39:51
Errol nagyon erdekelne egy felmeres, hogy aki nem indexel, az miert nem teszi. Milyen oka van arra, hogy ne tegye meg azt a (KRESZ szerint kotelezo) mozdulatot, amivel rossz esetben akar a sajat, akar mas eletet es/vagy vagyontargyat kockaztatja.
Kedves nem indexelok!
Legyetek szivesek irjatok meg, hogy szerintetek miert nem fontos jelezni!
Kukori és Kotkoda 2010.01.10. 20:49:01
Csak önigazolásra kitalált teóriákat fogsz kapni.
e39 2010.01.10. 20:51:46
enpera · http://c64blog.wordpress.com 2010.01.10. 21:01:57
na_meg_ilyet 2010.01.10. 21:04:56
Nem hiszem hogy csak balfaszkodasbol lennenek ilyen udvariasak es turelmesek. Ok nem banjak ha mas is hasznalja az utat. Van eleg sok es elfer rajta mindenki.
vérengző kismalac 2010.01.10. 21:05:16
Olyan sokat használtam, hogy tönkrement.
r3ndsz3rhiba · http://eeuauaughhhuauaahh.ytmnd.com/ 2010.01.10. 21:05:33
Ami tenyleg pozitiv: a gyalogatkeloknel, ott ahol sargan villogo lampa van, MEGALLNAK az autosok es atengedik a gyalogost. (Persze ez nem egesz Londonra vonatkozik, de altalaban igy van).
Nem vagyok fideszes 2010.01.10. 21:11:51
Nem vagyok fideszes 2010.01.10. 21:12:42
na_meg_ilyet 2010.01.10. 21:14:18
Ibn al-Haiszam 2010.01.10. 21:21:28
A Csikós jókat ír? Háááát, lehet... De tényleg az autós ujságíró, aki picsog hogy mit lehetne csinálni a Tesla elmaradt tesztje helyett, majd 3/4 napot utazik egy eldugott kisvárosba (Crewkerne), aztán eljön onnan, mint aki jól végezte a dolgát és még csak meg sem látogatja a 25 perces autózásra lévő Haynes-féle autómúzeumot ?!
odihem 2010.01.10. 21:28:00
ha jol tudom ez t a torveny irja elo.meglatasom szerint a tobbseg elozekeny/elozekenyebb mint otthon.
szaguldozni pedig barkol lehet,viszont a kovetkezmenyekkel szamolni kell... :) ez 60font/3 pont-nal kezdodik.
videken nagyon sok az idos ember aki vezet 80+ na toluk kell ovakodni.
mas erdekesseg nem jut eszembe
Kata78 2010.01.10. 21:30:01
KawaBazsy 2010.01.10. 21:41:27
indafoto.hu/easyrider/image/594391-6fa476b3/user
igazi hős 2010.01.10. 21:51:17
cindbl 2010.01.10. 21:55:15
emtigris 2010.01.10. 21:57:03
1. Ha a védett úton haladok, akkor nekem mindegy, mert elkanyarodok vagy sem, nálam nem változik a helyzet, max. csak segítek annak aki ki akar kanyarodni.
2. Ha én akarok kikanyarodni, akkor csak segít engem a védett úton jövő irányjelzése, de egyáltalán nem véd az ütközéstől! Mi van akkor ha véletlenül bekapcsolta, vagy úgy maradt az indexe, és én ezt jobbra kanyarodásként értékelem, és én - aki jobbról jövök neki - a stop táblámmal, elindulok... na, bumm, kész az ütközés... és legjobb esetben is felesbe hozza ki a helyszínelés, mivel nekem stop táblám volt, és nem adtam meg neki az elsőbbséget... szóval, így én már nehezen hiszek az indexelésben...
SimiTomi 2010.01.10. 22:08:22
Hozzászóló 2010.01.10. 22:11:06
Végülis ez annak is köszönhető, hogy viszonylag folyamatos a "semmilyen" időjárás Londonban. Pl. nincs hó, ami eltakarja a rengeteg jelzést a földön. Ez igazán most volt vicces, mert sok helyen nem látni a dupla piros vonalat vagy behajtani tilos jeleket. És bezony nem jó, mert kitáblázva persze nincs egy csomó helyen.
Másik véglet, amit otthon tapasztaltam 2 hete, amikor Nyergesújfalu felől jöttem Tát irányába. Néhány szakaszon vagy 40-re kellett lassítanom, mire felfogtam a táblaerdő figyelmeztetéseit. Kb. 3 méterenként tábla volt, persze szép nagy színesek, olvasgass hülyegyerek, ne az útra figyelj...
lemberg 2010.01.10. 23:04:45
Mi a túrónak kellene használni? Elindulás: Ha jön valaki, úgysem indulok el, így felesleges, ha nem jön senki, akkor simán elindulok, nem látja senki, kinek indexeljek?
Előzés: országúton, ha egyenes út, balról nincs semmi bekötőút vagy bármi lehetőség ahova az előzendő kanyarodhatna: felesleges, mert úgysem tud balra menni, illetve ha nem lassul, fékez, stb., akkor valószínűleg nem is akar.
Csak olyan helyzetben használom, ha tényleges segítséget jelent a másik közlekedőnek,főútról lekanyarodást pl. természetesen, mert ne várjon rám a másik autó feleslegesen.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.10. 23:09:45
Illetve arra emlékszem, hogy Máltán vezettem jobbkormányost 7 éve és mindig ablaktöröltem indexelés helyett. Ennyi év után arra már nem emlékszem, hogy melyik kezemnél volt az index, de biztosan nem annál, amelyikkel ösztönösen használtam volna...
trocadero 2010.01.10. 23:16:15
Előzéskor: ha egy buckát/úthibát készül kikerülni az előzendő autó, akkor jó, ha minél előbb tudja, ha előzni akarják (én már jártam igy: indexelés nélkül gyorsan előzött a mögöttem jövő, míg én hatalmas gödröt akartam kikerülni - majdnem összementünk)
Ibn al-Haiszam 2010.01.10. 23:19:01
trocadero 2010.01.10. 23:43:43
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.01.10. 23:51:35
Nem viccelek.
Ja és viccesek, hogy kanyarodni is csak kézifékkel sikerült nekik ezeken az utakon. Csúsztak jobbra balra.
Egyébként nem értem miért nemismerik a téligumit, 7-10 fokig sokkal jobb, még ilyen éghajlati viszonyok közt is.
A metróról annyit, hogy kiismerhető , de piszokdrága. 1-es 2es zónára 30 ezer forint per ho, de most emelték, így már kb 35 , 6-7es zónáig ki meg vagy 70 ezer forint.
Busz gyakran jár, de van amikor dugó van, olyankor 2 óra a Turnpikeról a Trafalgarra bejutni.
A buszsávot sok helyen használhatja a motoros és a biciklis is.
Ja és itt még ferrari esetén is simán leparkolnak az utcán:D
igazságos 2010.01.10. 23:52:00
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.01.10. 23:53:43
steixner 2010.01.11. 00:03:46
indapass90210 2010.01.11. 00:04:25
Hüje a posztoló! Hogyan lehetne könnyen vezetni skyline-t ott, ahol minden tele van traffipaxszal?
indapass90210 2010.01.11. 00:07:06
Tomivagyok · http://www.genital-herpes-relief.org 2010.01.11. 00:23:44
(bár néha elég gyorsan fogy az ablaktörlő folyadékom.. lehet ez lenne az oka....?)
trollover 2010.01.11. 00:36:51
ssmith 2010.01.11. 00:44:50
ssmith 2010.01.11. 00:58:38
Hóláncot e-bay en vagy északon kell venni délen, londonban kiröhögnek :) (legalább is engem kiröhögtek mikor kerestem :) )
Még1: autópályán nem sírnak hogy rossz oldalon előzöl (mind1 melyik sáv csak 1irányba menjen), mindenki megy s fele annyi sírással megoldják, ha a másik gyorsabb akkor ennyi (figyelni kell, de ezért van a szemünk,stb). A villogás azért ott is megy ha be van dugulva a többi sáv.
Azt meg hogy ellehet férni... Van ahol úgy megy a busz hogy vagy Te tolatsz vagy Ő.... (volt pár érdekes élményem a hosszított tranzittal s még nem is biztos, hogy a belváros a legrosszabb)
Rendszeresen le kell húzódni valakinek. NA ez NEM főutca, de akár főbb utca is lehet...
Sofőr srácok tudnának erről regélni szeritem...
A dugó nem rosszabb mint itthon, max az alapterület mérete miatt nagyobb... s ugyan úgy rendszeres.
Na, szinte mindent leírtam ami eszembe jutott, kíváncsi vagyok ki hogy éli-élte meg angliát kocsiban :)
Csaó
os2_fan 2010.01.11. 01:07:51
Amikor először próbáltam elindulni, szóltak, hogy ne négyesben próbálkozzak :-)
Az ember azt gondolja, hogy minden szimmetrikus és ugyanazt a mozdulatot kell tenned, mint jobb kezesként, pedig pont fordítva van és ez volt a legfurcsább.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.11. 01:14:18
A főnököm mondjuk skót-ír keverék, így ez sem segít megállapítani, hogy melyik félről érkezik a hibás gén :)
De amúgy jó arc, emberileg.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.11. 01:17:14
A törzsgárda tudja is miért érint érzékenyen.
Köszönöm.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.11. 01:22:50
Ecsedy Áron 2010.01.11. 01:36:58
Az angolok (főleg Dorset, Somerset környékén jártam) a franciákhoz és az írekhez képest sudribunkó tahó parasztok. Letolnak, nem engednek be, az X sávos nem-egésze-körforgalomban, ahol a körforgalom felénél három felé ágazik az út és 2 sáv kikanyarodik, egy sáv a következő kijárat felé megy, egy meg köröz tovább, de lámpa (!) van felette és persze rutinból mindenki 30mph-val hajt be, ott cirka keresztülhajtanak rajtad még ha látványosan bénázol, lassítasz és próbálsz valahogy ügyködni.
Amúgy Londonban autóval közlekedni szerintem tök felesleges. WC-re is metróval lehet menni, de minden sarokra van buszjárat is.
Szerintem az írek a legcivilizáltabb népség abban a régióban amúgy. Azok mintha eltévesztették volna az éghajlatot, mediterrán népesség, latin-amerikai 'majd holnap' mentalitással. Az egyetlen általam ismert hely a világon ahol a megengedett legnagyobb sebességnél konzekvensen LASSABBAN mennek.
Az indexelés amúgy elég kevés helyen használatos. Portugáliában, Argentínában és Írországban garantáltan nem. Ellenben átkozottul figyelnek. Valahogy ott felfogják, hogy aki _előre néz_ az tud a legtöbbet tenni az ellen, hogy nekimenjen a másiknak, míg aki elöl van az ha nem hirtelenkedik, akkor nincs is más dolga. A többiek figyelnek. Argentinában tökélyre van ez fejlesztve: ott ha 30 centivel előrébb van a kocsid orra, szó nélkül ráborítasz a melletted állóra és minden erőlködés nélkül lemaradnak, még akkor is ha a 6 sávos út negyedik sávjából akarsz balra fordulni akkor is...(az alapszabályok: aki előrébb van, aki gyorsabban jön és akinek nagyobb járműve van annak van elsőbbsége. A táblák öngyilkosok számára vannak kifejlesztve és a lámpák tájékoztató jellegűek - mindezt sokszor annyi autóra, mint itthon)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.11. 01:51:45
csesszelekmeg (törölt) 2010.01.11. 01:57:37
Elarulok egy titkot, nincs jobbkez-szabaly.
1., Minden mellekut fel van festve hogy kinek van elsobsege. Nincs egyenrangu utkeresztezodes. Vagy tabla van, vagy festes van az uttesten hogy allj meg.
2., Minden korforgalomban annak van elsobbsege aki mar bent van a korforgalomban.
Balrol jobbra haladsz, tehat aki ugymond jobbrol jon vagy szembol annak van elsobsege.
Nezz utanna annak amit leirsz, mielott valakit letorkolsz. Persze a poszt iro is, de ez mar mas kerdes.
Smarty!
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.11. 02:37:30
Mindig azoknak van elsőbbségük ugye:
-többsávos úton
-autópályán
-körforgalomnál
-út szélén parkolva
akik jobbról érkeznek. Ez nekem kimeríti a jobbkéz-szabályt.
www.drivingschoolireland.com/
Itt van leírva kb. minden fontos tudnivaló.
Kheopsz · http://giza.eg 2010.01.11. 07:39:19
Mindenki egy másik Londonban járt... :))
emtigris 2010.01.11. 07:48:25
Krorz 2010.01.11. 08:01:36
Fergabor1 2010.01.11. 09:00:25
Index: megszokás kérdése. Nyilván a londoniak hozzászoktak ahhoz, hogy a másik csak bizonyos körülmények között indexel.
Jobb kormányos autók: nem vezettem még Angliában, egyébként se jobbkormányos autót sose, de asszem első nekifutásra az vinne a sírba, hogy a ! bal !!! kezemmel kell sebességet váltani. Ahhoz képest az, hogy a bal kezemmel hova nyúlkálok az egyes sebességfokozatokhoz, már semmiség.
Bal oldali vezetés: a londoniak hozzászoktak az európai turistákhoz, úgyhogy amikor minden igyekezetem ellenére a járdáról lelépve utoljára balra nézek, udvariasan rámdudál, és nem gázol el. Kéretik a mondatomat szó szerint értelmezni, az "udvarias rámdudálás" fékezést is jelent.
Amúgy kitűnően vezetnek, határozottak, erőszakosak, és emellett udavriasak. Náluk csak Münchenben jobb a vezetési morál egész Európában.
indapass90210 2010.01.11. 10:42:16
Aszittem a zindexelés rutinból megy. Legalábbis nem szoktam gondolkodni, hogy akkor most van-e valaki, és indexeljek, vagy nincs és neindexeljek. Orrtúrásnál sokkal célszerűbb figyelni, de vezetés közben indexelni amúgy is gyakrabban kell, az menjen reflexből!
Matrix_ 2010.01.11. 11:38:30
don't 2010.01.11. 15:59:03
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.11. 17:58:16
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.11. 17:59:57
Taníts, mester.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.11. 18:09:22
"Q12 Who has priority at a junction of equal importance.?
A. Traffic to Right"
KRESZ vizsga kérdés.
Krorz 2010.01.11. 19:55:07
Tornado86 2010.01.11. 20:02:13
Nem tudom mi az oka, én a magam részérõl gyakran pont az indexelés elmulasztása miatt nem engedem be a nem indexelõt ha épp sávot akar váltani és egyértelmû a szándéka. Egyszer meg tükröt is tartottam egy bukaresti szõke macának, valahogy az az érzésem, sokat megtudtam volna a pénzkereseti forrásáról ha kiszállt volna az autóból.
don't 2010.01.13. 10:11:57
-NEM kötözködni akartam .
-több éve dolg.az U.K.ban minden nap vezetek,hol a sajátomat,hol cégest /ha csak 1 autót vezettél abból nem kell általánosítani/
-a többi megállapításodhoz nem fűztem megjegyzést azt kijavították előttem.
-ha ennyire köt
-B.U.É.K.
don't 2010.01.13. 10:14:48
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.13. 15:26:32
-szeretek vidéken élni
-itt több a született ír lakos
-viszont sokkal kevesebb a magyar (=kevés a szarkeverés)
-olcsóbb és tágasabb a ház, ahol élek, kevesebb a rezsi
-jobb az időjárás, több a napsütés és szép a környék, a táj
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.13. 15:31:09
Nem csak egy autót vezetek, van Észak-Írországban regisztrált kocsink, van angol és ír regisztrációjú is. Az angol speciel banolva van az útról (regadó...) de az megy is vissza beszámításra Angliába, az ír meg behalt (400 eurós Mondeo dízel, eddig hűségesen szolgált minket, csak az eladás napján döntött úgy a hengerfejtömítés, hogy neki elég volt :D), szóval maradt a Audi (800 eurós :D) :)