Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Bosszantó nemtörődömség

2010.01.11. 14:03 :: SilentSound

Én legutóbb Pápán, a fürdő parkolójában találkoztam a jelenséggel, amiről Enok mester írt. Pici odafigyelésre lenne csak szükség ahhoz, hogy az ilyen helyzetet elkerüljék, mégis rendszeresen előfordul egy rakás parkolóban, nem kis idegeskedést okozva.

Minden különösebb felvezetés nélkül a pesti, Nagyvárad téri P+R parkolóról szeretnék szólni. Szép, nagy és tágas, sok autó elfér benne - hétköznap délelőttönként mindig zsúfolásig tele is van. Ezzel nincs is gond, ilyen az élet, amivel gond van, az a parkolás kaotikussága.

Vagy csúnyán mondva: a parkoló autók tulajdonosainak bunkósága és figyelmetlensége. Tisztelet természetesen a kivételnek! Rendszeresen előfordul ugyanis, hogy a kétsoros parkolás során a belső, tehát a parkoló belseje felöli sorban parkolók teljes hosszábban elfoglalják a sort, olyan módon, hogy akik a második, a külső, az Üllői úthoz közel eső sorban állnak, ki se tudnak hajtani a parkolóból, csak azután, ha valamelyik, a belső sorban parkoló jármű tulajdonosa kegyeskedik elállni onnét.

Sőt: a dolog nem csak hétköznap délelőtt esik meg, hanem esténként is, amikor a parkoló melletti színházban van előadás. Tegnap pl. egy ismerősünk látogatott meg, este hét, tehát az előadás kezdete után távozott, és pechére a külső sorban parkolt - amikor indulni készült, azt tapasztalta, hogy a belső sor teljes hosszában tele volt, egyetlen autónyi rést se hagytak a (gondolom) színházlátogatók.

Az ismerősömnek szerencséje volt, ugyanis pont ott állt az autója, ahol "gondos" kezek felszedték a parkoló és a járda közötti kősort, úgyhogy a járdán visszagurulva a parkoló bejáratáig távozni tudott. Más azonban sokkal rosszabbul szokott járni. Én már hallottam félórás dudaszót, mint ahogy olyat is láttam, hogy ketten-hárman a külső sorban parkoló tulajdonosok közül összefogtak, s megnézték, melyik autót lehet a belső sorban állók közül eltolni annyira, hogy ők ki tudjanak állni a külső sorból.

Mondhatnám, hogy képtelen vagyok megérteni, hogy hogyan képesek egyesek úgy parkolni, hogy látják, hogy abban a sorban elfoglalják az utolsó szabad felületet, amelyen keresztül a külső sorban parkolók távozhatnának. De nem mondom, hiszen Magyarországon vagyunk... A megoldás nyilván a parkolóhelyek egyértelmű felfestése lenne, bár ezzel csökkenne talán a parkoló kapacitása.

51 komment

Címkék: budapest autó parkolás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

little honey 2010.01.11. 14:18:32

ilyen a budapesti parkolás

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.01.11. 14:20:07

@little honey: A vidéki is, ahol 50-nél több autó van...

cork77 2010.01.11. 14:26:41

Sajnos Pesten mindenhol ez megy(Felvonulási tér,Újpest-Városkapu).És ez csak az amit én látok.Megoldás:menjen mindenki BKV-val,igy nekem lesz elég parkolóhelyem és nem lesz dugó sem az utcákon.:-)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.11. 14:35:14

felvonulási térnek a fasor utáni része messze a legrosszabb. van pár fényképem onnan.

szaGértő 2010.01.11. 14:43:05

@cork77: Milyen BKV-val? Gondolod, hogy a sztrájkoló buszosok elvisznek a hátukon?? :)

Poll 2010.01.11. 15:15:32

nem lehet ilyenkor szólni a rendőrségnek/közterületesnek hogy küldenek egy lopóautót, mint amikor mondjuk a villamos útját állja el egy barom? A helyzet ugyannak tűnik.

Egu 2010.01.11. 15:17:50

Minek felfesteni? Úgyis mindenki szarik rá. A roki meg a családi parkoló a legtutibb, mert általában az van a legközelebb a bejárathoz. Miért, a párhuzamos parkolásnál miből tartana nem 2 autó helyére parkolni?
10-ből 8-9 autós fél parkolni, mert nem tanulja meg az autóját, így azt sem tudja, melyik vége hol van...

Borenbukk 2010.01.11. 15:21:56

Idegenkent en is siman beallnek az utolso helyre, a fejemben meg nem fordulna ugyanis, hogy belulrol nem lehet maskepp kijutni.

drazsé 2010.01.11. 15:22:09

felvonulási téri parkoló, régi szép emlékek... vagy 6an nézegettük egyszerre, hog most akor hogy ki? hát járdán keresztül

mert ugye felfestve nincs semmi - megjegyzem, túlünk nyugatabra mindenütt szépen fel volt festve minden, és (állítólag) jajj volt neked, ha kilógtál a parkolóból... mindent elnéztek, de ha két helyet foglaltál vagy nem lehetet tőled közlekedni, na azt nem!

Borszéki Farkas 2010.01.11. 15:23:17

@Poll: Sajnos az sem tudná megközelíteni a vétkeseket

labi 2010.01.11. 15:26:27

Szerintem a motoros a hibás.

Szikra81 2010.01.11. 15:26:50

Üdv!

Az a gond, hogy a felfestett parkolóhelyek se oldanák, vagy könnyítenék meg a problémát. Hányszor lehet azt látni, hogy a delikvens személy valószínű hiányozhatott a parkolási leckéknél, mert rendszeresen vagy 2 helyett foglalnak el, vagy ferdén állnak be. A felfestés helyett inkább javasolnám korlátokkal vagy betonfallal elválasztani a helyeket egymástól. Akkor talán rájönne, hogy hova is kell beállni. Addig meg marad a mérgelődés, és a beletörődés.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.11. 15:32:06

Ezt egyértelműen fel kellene festeni, és utána lehet köpködni, ha valaki mégis úgy áll meg!

drazsé 2010.01.11. 15:32:21

@Szikra81:

a felfestés önmagában persze,hogy nem old meg semmit...

na de a lopóautó, ami kiviszi a francba az autót, mert keresztbe parkolt parkolóhelyen, az megoldja!

Lipi1945 2010.01.11. 15:32:22

"A megoldás nyilván a parkolóhelyek egyértelmű felfestése lenne" Ááá, azt sok esetben lese szarják. Itt pécsen az egyetem mellett abban a kis uccában ahol fizetős lett, felfestették az úttestre és a járdára, persze tábla eddig is volt, a lényeg hogy párhuzamosan lehet parkolni, de régebben is sokan ferdén álltak be, sőt akkor szinte mindenki. Most a felfestés ellenére is előfordul, de ha párhuzamosan állnak akkor se úgy ahogy a vonalak vannak. Persze ezt gondolom néhány renitens generálja, mert ha egy nem úgy parkol ahogy kell, akkor a mellé parkoló kénytelen lessz hozzá alkalmazkodni és ugyancsak figyelmen kívül hagyja a vonalakat.

VR6 2010.01.11. 15:33:00

A kocsit jó helyen kell hagyni, ill. előre gondolkodni, mint a sakkban :)

Szikra81 2010.01.11. 15:36:26

@drazsé:
Mondjuk az se rossz megoldás...
Prágában láttam azt, hogy valószínű felhívták az autósok figyelmét ideiglenesen kihelyezett megállni tilos táblákkal és kiegészítő szöveggel, hogy utcát takarítanának. Csak azt lehetett látni, hogy a lopóautók egymást után sorakoztak, pakolták fel a szabálytalanul parkolókat, mögöttük meg jött a takarítógép.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.11. 15:44:01

@drazsé: a járdán kihajtós részen kb. egy éve van középen egy sárgával felfestett sáv, megállni tilos jellel, hogy kiübe lehessen hajtani, de arra szoktak elsőként parkolni.

Enok mester 2010.01.11. 15:51:01

@cork77: A "menjen mindenki BKV-val" jelen esetben azért kevésbé járható megoldás, mert ez egy P+R parkoló, tehát elvileg pont arra van, hogy az emberek ott hagyják a kocsit és BKV-val menjenek tovább.

Noinfo (törölt) 2010.01.11. 16:05:01

A színházba járó "kultúrlények" a legparasztabb parkolók. Gondlom úgy gondolják, hogy szellemi felsőbrendűség jegyében bárhol megállhatnak.

ági anyu 2010.01.11. 16:20:08

A parkolóhelyek felfestése nem megoldás - már többen leírták, miért.
Viszont sárgával fel lehetne esetleg festeni azt a helyet, ahol nem szabad megállni azért, hogy el lehessen hagyni a parkoló területét

ági anyu 2010.01.11. 16:23:02

@xaba99: Erre viszont már hívható rendőr, nem?

Alex3000 2010.01.11. 16:24:34

Felfestés van? Vagy itt is csak szedik a pénzt?

Kölyökképű 2010.01.11. 16:24:37

Sokan írjátok, hogy a "megoldás" az lenne ha a rendőrség/közterületesek a "lopósautójukkal" elszállítanák a rosszul parkoló gépjárműveket.

Elvileg ugye megváltoztatták a lopóautóskodáshoz fűződő jogszabályokat tehát megszűnt a jogi hézag és ismét van lehetőség elszállíttatni kocsikat ami már több éve probléma, hiányosság volt.

Vajon azt tudjátok-e, hogy anno amikor emiatt a jogi hézag miatt beszüntették az autók elszállítását és a lopóautóskodást akkor felszámolták a fővárosi telephelyet is amit direkt az ilyen kocsik tárolására tartottak fent? Azért is nem látsz még most sem elszállításokat mert azóta sincs új telephely, egyszerűen nincs hova elvinni a kocsikat...

Amikor a belváros egy részét lezárják és parkolási tilalom van (tüntető idióták, egyéb rendezvény miatt)akkor a rendőrség ugye az időben a helyükről el nem álló autókat elszállítja de a saját telephelyei egyikére, és mivel ez nem szokott sok kocsit jelenteni ez nem gond. De ugyanez a "sima" parkolási vétségért elszállított kocsikra már nem jó megoldás, mivel az sokkal több gépkocsit jelentene.

Magyarisztán, ahol jó élni?! :)

mbazs 2010.01.11. 16:30:33

Mocskos bicajosok! XD

indapass90210 2010.01.11. 16:33:29

Hüje a posztoló! Hová tegye a sok szerencsétlen az autóját? Hajtogassa össze, és vigye magával?

Matrix_ 2010.01.11. 16:52:38

Majd a BKV megoldja ezt a problémát is!
holnap üres lesz a parkoló mert nem járnak majd a buszok-villamosok-stb.., úgyhogy nem lehet P+R-nek használni, így mindenki az utakon fog idegeskedni.

tundrazuzmo (törölt) 2010.01.11. 16:57:59

@Noinfo: A színházba nem kultúrlények járnak, az manapság az "aljanép" szórakozása :) A művelt, úri réteg Rejtőt olvas és bloggol...:)

szaGértő 2010.01.11. 17:12:56

@Rav Antal: Tudod, mikor? Ha hozod utánam a 40 kiló felszerelésemet, mind a 100 kilométeren. Jelentkezz emailben, reggel 5-kor indulás, este 8 felé mehetsz haza. :D

szaGértő 2010.01.11. 17:14:15

@szaGértő: Ja, és ha riasztást kapok, akkor fél órán belül kell megtenni 50 kilométert kb. Vállalod?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.11. 17:51:49

@ági anyu: jó kérdés... nem tudom, mennyire "hivatalos" az a felfestés. ahogy kinéz, akár az is lehet, hogy valaki magától "rajzolta" oda...

FDToth 2010.01.11. 18:12:07

A közterületfelügyelet büntet, ha vki nem a felfestéseknek megfelelően parkol, ugye?
Ha magas bírságot szabnának ki a helytelenül parkolókra, akkor gyorsan megoldódna a szabálytalan parkolsáok kérdése. De amíg a közteületesek várost nézegetnek és a meleg irodában szürcsölik a forró kávét, meg jól elcsevegnek, addig semmi sem lesz.

likantoa 2010.01.11. 18:26:35

@szaGértő: Mivel foglalkozol?Dugulás elhárítás?

zati 2010.01.11. 18:52:39

A parkolóhelyek elfoglalása Magyarországon kritikán aluli! Gyakran az elválasztó csíkra állva két, de szerencsés esetben négy (!) parkolóhelyet foglal el sok kretén. Akár párhuzamos, akár soros parkolásról van szó.

Javasolnám a következőt szabályba foglalni: Aki úgy parkol, hogy egynél több felfestett várakozóhelyet foglal el, az az egy feletti várakozóhelyen tiltott parkolást követ el. Akkor is, ha egyébként szabad és ingyenes a várakozás.
Ha pl. valaki úgy áll be ehy áruház parkolójába, hogy a négy parkolóhely elválasztójának metszéspontjára állva mind a négy parkolóhelyet elfoglalja, akkor egyiket jogosan, a másik hármat tiltott módon foglalja el. 3 x 30 000 Ft = 90 000 Ft bírság a jutalma.
Ebben az országban a tilalmak sem érnek semmit, ha a rendőrök nem mernek intézkedni, mert a végén még őket jelentik fel...

reader613 2010.01.11. 19:04:36

akkor hogy van itt? az a szabálytalan, aki utolsónak áll be egy egyébként szabályos helyre? mert akkor ez finoman szólva is sok kérdést vet fel, a lopóautó pl nem működhet ilyen esetben.

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.01.11. 19:06:40

@szaGértő:
Most te vagy idegenlégiós-kommandós vagy, vagy profi, megrendelésre dolgozó mackós.
Vagy a Csákknorrisz.

ági anyu 2010.01.11. 19:16:44

@Dövan:
Jó-jó, de ugye Ő sem pattog majd, ha nem tud kiállni?

Egy helybéli eset jutott eszembe. A szomszédunkban van a bölcsőde. Ez egy 30 éves lakótelep, ennek megfelelő parkolószámmal - bár már ez sem igaz, mert néhány éve kialakításra került elég sok új is - na mindegy. A feszültség állandó, mert a szülők nincsenek tekintettel az itt lakókra. Reggel, mikor hozzák a gyerekeket, mindig van szabad parkolóhey, de nyilván nem mindig a bölcsi kapujában. Az élelmes szülők kitalálták, hogy beállnak a garázskapuinkba. Volt sok kérés, hogy ne tegyék, veszekedés, fenyegetőzés...hiába. Egy csaknem tragédiát okozó ilyen eset után a garázsok tulajdonosai megszervezték azt az akciót, hogy még hajnalban kiálltak a garázsokból a távolabbi parkolókba és elállták azoknak az autóknak az útját, akik beálltak a kihajtókba. Érdekes, hogy ekkor a szülők már messze nem kezelték olyan rugalmasan azt a néhány percnyi várakozást, mint korábban, mikor Miattuk kellett várni. Megjegyzem, volt olyan szülő, aki 20-25 percre is leállt - a gyerek levetkőztetése, leadása nem két perc, az itteniek max 5 percet "demonstráltak". Botrány volt, de azóta elég kiírni a bölcsi faliújságjára, hogy hajlandóak vagyunk erre az akcióra ismét - és relatíve rend van.

Na, ez csak azért jutott eszembe, hogy ez kivitelezhető lenne - a sárga felfestést elfoglaló autót meg kell akadályozni abban, hogy kijöjjön onnan - lehet, legközelebb jobban figyel

ági anyu 2010.01.11. 19:19:27

@reader613: Ha van szabályosan felfestett tiltott rész, akkor az azt elfoglaló autó követi el a szabálytalanságot...

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.01.11. 19:31:49

@ági anyu:
A magyar jobbágy nem tanul másból, csak ha kancsukával ütnek a hátára. Szép szó, érvelés nem használ. Igazatok volt.

tundrazuzmo (törölt) 2010.01.11. 19:55:53

Egyébként a Nagyvárad téren parkolni az esetek többségében nem éri meg. Aki az Üllőin jön be, annak érdemesebb az Ecseri út-Pöttyös utca magasságában kinthagyni a kocsit (jó kis parkolóhelyek vannak arra). Dugótól függően 10 perc is nyerhető. Nyilván akinek Nagyvárad tér környékén van dolga, annak ez nem vigasz...

babsz 2010.01.11. 20:02:26

@drazsé: ez így van. itt svíccban világít minden felfestés, van a kék csíkos parkoló meg a fehér csíkos parkoló meg a sárga csíkos, és ha lelógsz vagy nem annyit maradsz, vagy nem olyan színűre állsz vagy nem annyi ideig, neked annyi. ha megpróbálsz valahova állni, ahol nincs egyáltalán festék, már visznek is. az itteni rendőröket valahogy nem érdekli, hogy zuhog a hó vagy este nyolc van. bőszen büntetnek és kommandíroznak. a svájci autós viselkedik is, mint a kisangyal. a végrehajtás a kulcs.
(mint ahogy azért megy mindenki ötvennel, mert a város tele van plántálva radarral. a belváros is.)

lotht 2010.01.11. 20:05:48

@tundrazuzmo: Azért az Ecseri környékén sem egyszerű parkolóhelyet találni, hacsak nem hajnalban, vagy délután-este keresel.
Ha találsz, az nem ritkán 3-4-500 méterre van a metrómegállótól, és egyáltalán nem P+R célra készült.

mokkaczuka 2010.01.11. 20:11:53

@xaba99: A minap játszotta ezt ott el egy faszszopó, és bennragadtam. Szerencsém volt, mert elég hamar kiálltak egy másik helyről, így tíz perces gurigázás után kiállhattam. Aki jött volna befelé, azt figyelmeztettem. Hihetetlen, milyen állatok vannak.

esef 2010.01.11. 22:48:16

Itten nálunk (Óbuda) elég jól lehet parkolni, szinte csak a helyiek állnak a parkolóban. Kivéve ha a szomszédos iskolában van valami rendezvény, mert akkor a kedves szülők még a fa tetejére is felállnának... Ja, kifelejtettem a reggeli "hozzuk a gyereket, ezért a járdára is felhajthatunk a kapuig" és a délutáni "visszük haza a gyereket..." c. előadást. Ekkor azt is meg tudják mutatni, hogy 3 autó is elfér 1 helyen. Persze ilyenkor megy az anyázás, dudálás. IQ nindzsák...

Enok mester 2010.01.12. 08:21:12

@reader613: Így van, ha nincs felfestett rész, akkor nem lehet lopóautót hívni, hiszen nem lehet megállapítani, hogy melyik autót kéne a sorból kiszedni, hogy belülről kijöhessenek a többiek.

atila68 (törölt) 2010.01.12. 09:04:35

@esef: "IQ nindzsák"... höhöhö
Ez tetszik.
Iskolabusz kellene baze!

ági anyu 2010.01.12. 15:26:22

@pafff: Elképzeltem, ha ilyennel nálunk próbálkoznának - Lenne rendőrállamozás

SimiTomi 2010.01.14. 18:02:40

Ott dolgoztam jó pár évet, mindig ott parkoltam, nagyjából naponta kétszer fordult elő ilyen eset.

Egyszerűen hülyék az emberek, oszt jó napot.

Woofer · http://woof.blog.hu/ 2012.09.03. 09:38:47

A parkoló nagyobbik oldalán van egy tilossal jelzett parkolóhely a belső sorban, hogy a külső sorban állók ki tudjanak állni (más kérdés, hogy az esetek nagy részében ez is el van foglalva). A színházhoz közelebb eső részen azonban nincs tiltott hely a parkoló autók belső sorában, szóval elvileg beállhatnak szabályosan a teljes sorba.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása