Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Sztrájk idején megbolondulnak a taxisok

2010.01.13. 12:15 :: SilentSound

Azt már jól megmondtátok sokszor, hogy aki Budapestesn kerékpárral közlekedik, mint ahogy Taligamajom is, az nem lehet sikeres ember. Neki az utóbbi években nem voltak olyan rossz tapasztalatai, mint amik itt a blogon is rendszeresen olvashatók, de egy zombi taxis mindezt most pótolta.

Ma, a nagy sztrájk idején esett meg velem a történet... 17.40 környékén a Nagykörúton bringáztam haza munkából a szélső sávban. Mindenki nagyon udvariasan kikerülve előzött, idilli téli este. A Wesselényi utca előtt már messziről látom, ahogy egy taxi vészjelzővel parkol.

Elkezdtem lassítani a piros lámpa miatt, és láss csodát, amint a taxi mellé érek, egyszer csak kivágódott a helyéről. Én félig mellette-előtte voltam már, kirántottam a kormányt az út közepe felé, de utána még (mintha nem vett volna észre) gyorsítva majdnem elütött. Aztán észrevett, nagy gázt adott és jobbról előzve elment.

Egész a piros lámpáig (50m). Ott beértem őt, mellémentem. Emberünk mereven előre nézve szövegelt valamit, amit nem értettem mert ugye az ablakot nem húzta le. Láttam, hogy térkép vagy újság volt a kezében, szerintem valamit kereshetett, aztán csak úgy gondolt egyet és elindult.

Mellette állva elkezdtem üvölteni, hogy "Jóember, miért nem nézel???" (ezt arra is értettem, hogy nem mert rámnézni), közben folyamatosan mutogattam a szememre. Persze amikor rámpillantott, akkor egy símaszkos-sisakos fejet láthatott csak(mint egy rossz Darth Vader utánérzés), merthogy a téli felszerelésemben voltam :D.

Amikor rámnézett, reflexből megint a gázra lépett (el akart menekülni??), és majdnem ráment két roma nőre a zebrán, akik szintén anyázni-üvöltözni kezdtek. Így teltek a másodpercek, ő még mindig szövegelt, mereven előre nézve. Ekkor én azt kiabáltam, hogy "Húzd le az ablakot és úgy mondjad" (milyen hülyeség ez, majd bolond lesz lehúzni :) ).

Aztán ahogy zöld lett, egy huszáros mozdulattal befordult jobbra (a tilosba) a Wesselényi utcába... Az ember szerintem teljesen el volt szállva, azt se tudta hol van. Ez volt az ijesztő leginkább. Volt már arról egy post valahol-valamikor, ahol egy stresszes szituból éppen kijöve okozol balesetet, mert még nem vagy magadnál. Na ez tök ilyen volt...

Parkoló-biciklioldalról-biciklihátulról-gyalogos-tilosbabehajtás. Remélem rendben hazaér ma. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy elől egy Cree leddel átalakított Cateye villogóm van (aki nézett már ilyenbe bele az tudja), ami körülbelül egy kisebb vaku fényével villog. Ennél nagyobb fényt nem tudok magamra aggatni, ennél láthatóbb nem tudok lenni...

A legviccesebb az, hogy indulás előtt pont egy biciklis barátommal azt ecseteltük, hogy 3 éve nem volt veszélyes helyzetünk, pedig naponta bringán ülünk. Jaaa! A lényeg! Tele5 Taxi, ezüst szinű Passat, rendszáma EBJ468. De a figurát is bármikor felismerem...

Legyetek óvatosak!!

Ui: Beszéltem néhány okossal, akik rávilágitottak, hogy sztrájk idején a taxisok meg vannak bolondulva a sok fuvar miatt.

117 komment

Címkék: budapest közlekedés autó hülye sztereotípia kerékpár veszélyes taxi

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.13. 14:04:40

Posztoló! Azt kellett volna írnod, hogy autós vagy, és csak tegnap ültél bringára a sztrájk miatt. Máris mindenki veled értene egyet.

cork77 2010.01.13. 14:05:42

@ruskyy: Tudod ez bonyolult és ritka szar budapesti forgalomszervezés.Ez az Erzsébet krt-Wesselényi u. kereszteződése,a krt-t itt keresztezi a troli,de hogy miért nem engednek itt jobbra bekanyarodni,(ha az Oktogon felől érkezel) azt nem tudom. Engem is büntetett meg már ott trendőr,megboldogult futár koromban.

min 2010.01.13. 14:20:19

@miako74: Hát jó nagy hülye vagy, hogy ebből is a bringást hoznád ki hibásnak. Képzeld én is megállok a pirosnál bringával és a bringások elég nagy része ezt teszi. Mindegy ebbe ne menjünk bele....

Ferocious 2010.01.13. 14:23:49

@ruskyy: Akik a Nagykörút túloldaláról érkeznek egyenesen. A Wesselényi ugyanis egyirányú a Duna felé, tehát a taxis nem szembe hajtott be, csak a körútról kisívben tilos bekanyarodni oda.

Ferocious 2010.01.13. 14:25:56

@cork77: Akkor már ketten vagyunk, akik ott már kaptak piciny sárga csekket a jobbra kanyarodás miatt...

zolika78 2010.01.13. 14:26:16

Magyarországon divat gyalogos gázolni a zebrán, miért pont a taxis lenne kivétel? Mit kell ezen meglepődni?

"egy taxi vészjelzővel parkol"
Ez teljesen természetes magatartás egy taxistól. Nem is értem, miért nem vették bele a kresz módosításba, hogy hivatalos legyen...

vernyul 2010.01.13. 14:27:34

Két napja taxival járok dolgozni a BKV-s helyzet miatt. Ma reggel már én szóltam rá a faszira, hogy vagy lassabban megy és jobbra fordítja a fejét a jobbkezeseknél, vagy kiszállok.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2010.01.13. 14:28:45

Az utolsó mondat a legjobb! Meg vannak őrülve, mert nincsenek még a saját munkájukhoz sem hozzászokva... Egyébként jók a kommentek, de én nem feszegetném, meg hasonlítgatnám a civil, meg "profi" söfőröket, mert ahhoz képest, hogy a taxisok télen-nyáron a kocsijukban ülnek kurva sok balfasz van köztük.

Ferocious 2010.01.13. 14:29:11

@vernyul: Kissé ideges vagy úgy érzem...

kispista 2010.01.13. 14:30:58

@cork77: A túl sok jobbrakanyarodó mögött feltorlódna a sor.

kispista 2010.01.13. 14:32:07

@Canis Lupus Libertas: Hozzászoktak, hogy egész nap az álló kocsiban ülnek és a kollégákkal dumálnak.

Ferocious 2010.01.13. 14:32:21

@kispista: Valószínűleg ez lehet a tiltás oka.

vernyul 2010.01.13. 14:34:11

@Ferocious:
Ilyen felelőtlen Fittipaldik mellett már hogyne lennék ideges. Egyszer hajtson csak ki valaki, ötvennél még csak koccanunk egyet, de kilencvennél... senki sem sérthetetlen.

Marcellusca 2010.01.13. 14:35:57

Váúúú!
Lehet anyázni a taxisokat? Jövök.

Előre leszögezem: UTÁLOM a taxisokat!
Meg azt is, aki nem utálja őket!

Nu, most, hogy ezt tisztáztam, el is olvasom a posztot. :)

cirkuszos 2010.01.13. 14:36:49

@Lacaca: "bringástól ezt inkább ne" Ezt gondold végig újra, légy szíves.
"a bringás elcentizett mellette nagy tempóval, majd elé vágott?" Nincs rajta sapka? Álló autóban nézzen az ember tükörbe, mielőtt elindul.

Ferocious 2010.01.13. 14:37:34

@vernyul: Az a baj, hogy ha "csak ötvennel ülnek" az öledbe 1-2 tonnával a jobb egyben, akkor is nagy a valószínűsége a súlyos sérülésnek, esetleg egy találkára Szent Péterrel...

cirkuszos 2010.01.13. 14:40:34

@Tornado86: "fel se tudják mérni hogy adott esetben..." Ha nem tud megélni belőle úgy, hogy nem veszélyeztet másokat, csináljon mást. Nem hős attól, hogy vezet egész nap, ha nem tudja ellátni a feladatát, ne csinálja. Túl sok a taxis, az a baj. Nem kell hozzá szaktudás, boldog-boldogtalan csinálhatja, na tessék.
A BKV-sofőrök is vezetésből élnek, érdekes módon a legtöbbjük tud normálisan közlekedni. A taxisok miért nem? Nem költői a kérdés.

Ferocious 2010.01.13. 14:41:52

@Marcellusca: Még egy kényszeres psichopata a köreinkben!!! Ezt szeretem!!! :))

kispista 2010.01.13. 14:43:58

@Lacaca: A bringás balról szabályosan kerülte ki a szabálytalan taxist, aki körülnézés nélkül indult el. A bringás még nem ért vissza a külső sávba, emiatt tudott elmenni mellette a taxis jobbról.

"a bringás elcentizett mellette nagy tempóval, "
Ha lassan kerüli ki, akkor meg az a baj.

Szerintem meg a taxis egy kerékpáros volt, azok közlekednek így! Csak taxisnak álcázta magát, hogy rontsa a jóhírüket.
A kerékpáros meg demszky volt, így mutat példát az autózóknak, hogy otthonhagyja a kocsit.

Marcellusca 2010.01.13. 14:45:20

Na, szóval, akkor: hüjjje a posztoló, mer':
1 - Minek bringázik a Körúton?;
2 - Ráadásul este;
3 - Folyamatos fényt kibocsájtó lámpát kell szerelni a bringára; (szerencsétlen tasszis pont akkó nézett a tükribe, mikó pont nem villantott a lámpa, ezé' nem láthatott);
4 - Bankrabló-maszkban nem "vitázunk"! (aszitte a szegény, szerencsétlen tasszis, hogy ki akarod rabónyi és a két "svéd" gyalogkakukk a tettestársaid és azé mennek pont akkor, pont ott, hogy ő ne tuggyon elmenekülni.)
5 - És még posztyot is ír róla.
xD

Azé' elóvasom a kommenteket is. :D

vernyul 2010.01.13. 14:46:49

@Ferocious:
Aláírom, de az a baj, hogy kilencvennél meg többször akkora az esély rá.

kispista 2010.01.13. 14:47:22

@Tornado86:
"Másfelõl szerintem sokan megbolondulnának napi 11-12 effektív ledolgozott órától, "
Jártál már pesten? A taxisok az idejük 20-30%-ában vezetnek, a többi időben csak parkolnak. Nem olyan stresszes meló ez.

@cirkuszos: A taxis túlkínálat egyszerűen megoldható lenne, aki szabálytalan attól elveszik 1 hétre-6 hónapra az engedélyét, ő addig otthon ül, a többinek meg lesz annyi utasa, amiből normálisabban megél.

Ferocious 2010.01.13. 14:52:24

@vernyul: Az is fosson tarajos sült, aki 90-nel tép át egy egyenrangú kereszteződésen!

Magam sem vagyok egy belassult sofőr, de ez még nekem is kibaszná a biztosítékot az amúgy sem túl türelmes kis agyamban...

Toto26 2010.01.13. 14:54:51

Egy kis felsorolás a mai napon látottakról:

Autósok:
A Ferenc körúton, egy sietős autós a villamos síneken végigelőzte a sort, egészen a Petőfi hídig. Nem volt rajta jelzés hogy mető, tűzoltó, rendőr stb… Csak egy kis sárga Szuzuki volt.

Bocskai úton ma vígan használták a buszsávot az autósok.

Gyalogosok:
Ugyan ekkor a Ferenc körút – Tompa utcánál, amikor a körúton a piros lámpa fogta a forgalmat és a Tompa utcából keresztezték az autósok a körút forgalmát. Láttam, hogy egy autó beragad a kereszteződésbe, mert a gyalogosok tömött sorokban mentek át a zebrán (körúttal párhuzamosan), miközben nekik szintén tilos jelzésük volt…szerencsétlen autós próbált előre csorogni, végül a gyalogosok zöldet kaptak, és akkor pedig szidták, hogy mit akar amikor nekik zöld a lámpa..

Biciklisek:
Bocskai – Fehérvári csomópont: Az autósok kanyarodtak egyrészt jobbra a Fehérváriról a Bocskai Alee irányába, valamint onnan a Fehérvári irányába balra.
Ekkor egy biciklis a Fehérvárin a belső sáv mellett, szóval az út közepén, egyenesen mert tovább a Fehérvárin, tehát keresztezte a jobbra kanyarodó autósort, valamint a balra kanyarodó autósort is…nem tudom hogy élte túl!

segabor 2010.01.13. 14:56:04

Gyakorló körúti bringásként én is éltem már meg érdekes kalandokat taxisokkal. Nem normális népség.

szaGértő 2010.01.13. 14:59:16

@sevi (Sevcsik): De pont annyira szabálytalan.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2010.01.13. 15:03:19

@kispista: igazad lehet, és közben arra is rájöttem, hogy miért csökken a taxisoknál az idő múlásával az intelligencia négyzetesen. Mert beszélgetnek egymással...

bugkiller 2010.01.13. 15:03:49

Höhöhöhö... Majdnem elütött "két roma nőt". Nem csak a bringásokat utálja, de rasszista is. Hangulatkeltésből ötös. Egyébként meg nem lett volna nagy baj, ha el is üti őket, utána egy kis spontán lincs a fajtársaktól. Ez az igazi idilli kép... :)

vernyul 2010.01.13. 15:06:39

@Ferocious: Amíg vezettem, én sem mindig tartottam az ötvenet, de azért hatvan fölé nagyon ritkán merészkedtem, nem vagyok az a száguldozós típus. Csak nyugodtan. Az viszont para, amikor a jobb egyben azt látod, hogy a sofőröd egyenrangún áttép kilencvennel. Igaz, hogy hegyi út, igaz, hogy nem látni a falaktól az utcákat, dehát könyörgöm, pont emiatt kellene tartani az ötvenet, és akkor lenne idő észrevenni a sarkot, és lassítani, benézni stb. Szabályos félelem. Ez pont olyan hülye, aki képes a bukkanó előtt megkezdeni az előzést, nulla félelemérzettel. "Úgyse jön senki szembe". Amint mellettem van, már tükör, gázról el, hátha jobbra rántja...

cork77 2010.01.13. 15:06:57

@Ferocious: De bárhol máshol a krt-on ez nem jelent gondot?

Ferocious 2010.01.13. 15:11:40

@cork77: Erre a kérdésre nem tudok sajnos válaszolni...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.13. 15:16:17

@bugkiller: Itt már olyan megállapítások jöttek le a cikk alapján, hogy az összes taxis köcsög, meg az összes biciklis szabálytalan. A cikk alapján akkor megállapíthatjuk azt is, hogy a roma nők általában a zebrán találhatóak?

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.13. 15:17:00

@segabor: de a legtöbb biciklista sem az! ma majdnem elütöttem egyet, mert nem értette, hogy hiába van zöld a bicikli úton, ha ott van előtte az elsőbbség adás tábla, akkor elsőbbséget ad annak, aki az útra kanyarodik!

segabor 2010.01.13. 15:21:07

@gio: valóban. Nem kell a biciklis társakat sem félteni. Fogadjunk, az Oktogonnál történt az Andrássy úton a Hősök tere fele :) Azt néha én is benézem.

bugkiller 2010.01.13. 15:21:44

@newtehen: Sőt, ha igazán profi liberális csúsztató akarsz lenni hozzáteheted, hogy mindig zebrán akarják őket rasszistafasisztanáci taxisok meggyilkolni. De mi van akkor, ha mondjuk taxisunk pl. zsidó ÉS buzi is volt? És ha néha biciklizik is...? Ezek ám a dilemmák.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.13. 15:22:20

@gio: Házi feladat: Működő lámpák esetén figyelembe veendők-e a táblák? (pld elsőbbség adás)

teabore 2010.01.13. 15:23:19

@newtehen: és ha rendőr is van, de csak jobbkézről? :)

cork77 2010.01.13. 15:23:19

@newtehen: Vagy a segélyosztó helyeken.

hawkeye 2010.01.13. 15:24:45

Azt hiszem a bicajosok és a taxisok megérdemlik egymást....
Szerintem.

labi 2010.01.13. 15:26:39

taxis vs bringás?

Hát akkor én már csak egy kávét kérek... :)

Loismustdie 2010.01.13. 15:26:53

Eddig csak taxis rántotta rám a kormányt szerencsére, hogy gurigázik 40-el nem zavar, hogy megáll valahol aztán én az Üllőitől lépésben halatok mert a Népstadionnál kiesett egy sáv, annyi. Egyébként véleményem szerint az egy baromi nagy tévhit, hogy a taxisok jól vezetnek, max sokat, ezért a jól berögzült vezetési fasságaiktól szabadulni képtelenek. Állandóan sírnak, hogy ellehetetlenítik őket, de azért húsz éve nyomja mindegyik??? Igazából csak sírnak, 100-ból 1 nem kb. de ő a kezdő, majd belejön.

Amúgy meg van egy elméletem: aki nem indexel az egy szar sofőr. Nyilvánvalóan nem tud több dologra figyelni, előre gondolkodni, a szabályokat az adott szituációra értelmezni. Ha nem indexelsz(szükséges helyen) nem tudsz vezetni. Ilyen egyszerű!

(bocs, kicsit hosszú lett)

FDToth 2010.01.13. 15:49:07

Ha egy B5-ös ezüst passat az, akkor én utaztam vele nemrégen. Ha tányleg ő, akkor annyit tudok hozzáfűzni, hoyg itt a környékemen (Csillaghegy) nem tudott közlekedni. Többször hívtam a tele5-öt, hogy hol az a rohadt taxi. A kolléga nem találja a címet. Látom az utca végén, intek neki, erre befordul egy utcába....miután megtalált, nem bírt sehogysem kijutni a szentendrei útra .Hiába mondtam, hoyg merre kel, sosem hallgatott rám. Mikor nagy nehezne kiértünk és eljutottam a célomig (persze közben ritka volt az index használata, zebra neki nem volt, stb.) az óra dupla annyit muatott, mint szokott. Volt benne annyi, hoyg nem fizettette azt ki velem (az lett volna a szép), hanem mivel tudom, hyog kb mennyi ide az út, így megmondtam mennyit fizetek. Természetesen nem kapott borravalót!
Ja, és volt rá több panasz is a tele5-nél, de még ezek szerint mindig ott dolgozik

Lipi1945 2010.01.13. 15:59:22

Írta valaki, hogy vígan használják az ótósok a buszsávot.

Tegnap hallottam valami ilyesmit a híradóban, hogy a sztrájk alatt engedik használni.

Vegaaa 2010.01.13. 15:59:37

én az utóbbi években egyszer taxiztam pesten, de annyi is elég volt. a csávó jobb kezében telefon, bal kezében egy gyros és így ment végig kb százzal a deák tér környéki kisutcákban. csak azért nem tettem szóvá mert buliba indultam, szóval már elég későre járt az idö, meg nem voltam egészen józan se már.

Kis ember 2010.01.13. 16:03:04

@Lipi1945:
Nem. Csak ahol a rendőr int. De hát eddig is követni kellett a rendőr utasításait.

egy maréknyi dollár 2010.01.13. 16:07:13

Engem egyszer/8 éve / egy taxis NEM ütött el, pedig ehhez minden feltétel adott volt.Egyértelműen én voltam a hülye.Vészfékezéssel úgy tudott megállni, hogy kicsit meglökött és a motorháztetőre tenyerelve nyertem vissza az egyensúlyomat.Nem volt üvöltözés.Odaléptem az ablakhoz, benyúltam, simogattam a hátát és azt hajtogattam:ne haragudjon, bocsánatot kérek...
Pár percre megállt az élet aztán a megtorpant autófolyamból valaki dudálni kezdett és ment mindenki az útjára.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.13. 16:09:43

@newtehen: majd este ránézek a KRESZ-re, de szerintem ha zöld van a bicikli úton, viszont van elsőbbség adás tábla és kanyarodó autós, akkor annak elsőbbséget kell adnia.

aztán "vagy nem".

ági anyu 2010.01.13. 16:11:35

@FDToth: Bakker, ezzel én is összefutottam karácsony előtt. A szomszéd néninek hívtuk négyre. Mondtam, hogy mivel elég hideg van, csak akkor megy le a hölgy, mikor odaért a kocsi. 5 perccel korábban kezdtem figyelni. Nem állt meg a ház előtt, pedig elég jól látszik a tábla - elkezdett körözni - a másik oldalon nincs is úttest. Ketten rohangáltunk utána a gyerekkel, aztán még Ő volt megsértődve, mert nem pont 4-kor ért le a néni, aki 86 éves mellesleg és szanatóriumba utazott. Néhány napja ért haza és elmesélte, hogy nem bírta megtalálni a régi hetest a taxi - a szoborparknál, majd rosszfelé indult. Majdnem lekéste a buszt miatta

Alex3000 2010.01.13. 16:16:32

Biztos biciklis és roma utáló volt :)

2010.01.13. 16:36:11

Ilyen címkékkel még csak 70 komment? :D

nullstring · http://www.bmwfanatics.hu 2010.01.13. 16:50:00

@SilentSound most akkor bicajos blog lesz vagy mi van? Mert akkor inkább nem olvasom.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.13. 17:07:09

le lettem tiltva? 2 kommentem sem jelent meg...

Deneware. 2010.01.13. 17:25:32

Feleségemet is összehozta a sors egy elmebajos taxissal, ha vége az ügynek leírom pontosan. Ide is, a Homárra is, a fogyvédnek is, meg mindenhova. Jelenleg szegény asszony várja gyanúsítotti kihallgatását "közúti veszélyeztetés bűncselekménye" témakörben, amiben a büntetési tétel plafonja 3 év... Addig is erősen óvakodni a családjukat fuvarozó (ideális hamis tanúk) kreolos bőrű merdzsós elmezakkantaktól !

FDToth 2010.01.13. 17:26:03

@ági anyu: az durva. minnyá írok egy levelet a tele5-nek. azért ilyen vezetők nehogymá taxizzanak!

ági anyu 2010.01.13. 17:33:16

@FDToth: A rendszámát nem tudom :(
De azért, miután bepakoltuk a nénit, volt néhány keresetlen szavam a diszpécsernek - pedig akkor az eltévedést még nem is tudtam

Don Carnage 2010.01.13. 17:58:22

Azért kevés a hozzászólás, mert minden autós dugóban ül.A leleményesek pedig berakták a laptopot és a kocsiból kommentelnek.

mizrolist 2010.01.13. 18:03:05

@Toto26: azért vedd figyelembe, hogy most a sztrájk alatt ha legalább hárman ülnek az autódban, akkor büntetlenül mehetsz a buszsávban is.

apoa 2010.01.13. 18:42:46

Egy ilyen idegbajos bunkó kerékpáros ne vegyen részt a forgalomban, mert csak bajt okoz. Utána meg ne irkáljon leveleket, mert abból csak az derül ki, mekkora f....

sosem 2010.01.13. 18:43:28

@mizrolist: Nem mehetnek. Egész nap mondta a rádió, hogy ez nem igaz, a rendörség nem tolerálja!

Don Carnage 2010.01.13. 18:59:17

@apoa: Így van!Semmibe veszi a hirtelen elé guruló mit sem sejtő autóst akinek mint tudjuk elsőbbsége van az elinduláshoz az úton haladókkal szemben. A taxit rommátöri ,megölve vele a vezetőt és az ártatlan utasokat.

miako74 2010.01.13. 19:15:39

@Hammer: Lennél kedves felvilágosítani, hogy hová is kellene elmennem? Úgy gondolom én veled szemben nem voltam tiszteletlen, tehát ezt elvárom én is tőled ha "megszólítasz". Elég régóta vezetek Bp-n és szinte csak a bringásokkal volt kisebb-nagyobb problémám. Talán saját tapasztalat alapján írtam amit írtam. Igen, nekem sajnos csak rossz tapasztalataim vannak velük. És igen, nekem ez jutott. De amíg én nem sértegetleg addig te se tedd!!

Spikk 2010.01.13. 19:26:56

@gio: Ha ne mtalálnád a KRESZ könyvet: "vagy nem" a válasz.
Pontosan az vonatkozik a kerékpárosokra is, mint a többi járműre:
1. rendőr karjelzései
2. lámpa
3. táblák
4. jobb kéz
5. kanyarodási szabály
6. kölcsönös udvariasság
Kihagytam valamit?

Ha pl. a kerékpárút keresztezi az úttestet és nincs tábla, akkor jobbkezes.
Ha az út szélén, vagy azzal párhuzamosan vezet a kerékpársáv/út, akkor kanyarodásnál kanyarodási szabály, tehát a párhuzamosan érkező és egyenesen továbbhaladó bringást tilos elütni.

Spikk 2010.01.13. 19:37:38

Ne vedd zokon, de az alábbi állításaidat egészen egyszerűen nem hiszem el:
"szinte csak a bringásokkal volt kisebb-nagyobb problémám."
"Igen, nekem sajnos csak rossz tapasztalataim vannak velük."
Szerintem valami oknál fogva vagy negatív irányban vagy elfogult a bringásokkal szemben, vagy pozitív irányban a többiekkel szemben.
Kb. ugyanaz a nyersanyag, lehetnek persze kisebb eltérések ezért vagy azért, de azt leírni nem lehet, hogy egyik vagy másik járműfajta vezetői homlokegyenest ellentétesek lennének a többiekkel. Semmilyen szempont szerint.
Szerintem.

Kicsi79 2010.01.13. 19:46:18

@Deluxe the ForumTroll: Kivételesen teljes mértékben egyet értünk...

Tornado86 2010.01.13. 19:52:59

@cirkuszos:
Sokan túl sokat engednek meg maguknak, gondolva hogy õk a profi sofõrök és nekik többet szabad mint másoknak. Aztán jön a pofáraesés amikor valaki jól megleckézteti az illetõt. Másik oka lehet a dilinyós fõnök a túl magas elvárásaival, találkoztam nem egy ilyennel. Kapásból ez a kettõ jut eszembe, egyébként nem tartom korrektnek a ténylegesen veszélyes manõvereket.
Egyébként nem tudom, Magyarországon mik az erre vonatkozó törvények, nálunk, azaz Erdélyben, kötelezõ kiváltani egy engedélyt, amit 5 évente frissíteni kell, más kategóriákba tartozó profi sofõröknek sûrûbben.
@kispista:
Valószínûleg több városban vezettem mint te és Pestet eléggé lazának találom. És te dolgoztál már taxisként vagy úgy általában sofõrként?

Lacaca 2010.01.13. 20:01:35

@Tornado86: Mától számolom, hogy hány városban vezettem... 5 falut lehet 1 városra váltani?

"streetfighter" 2010.01.13. 20:18:59

"Érdekes, hogy a kerékpárosok milyen sok balesetért feleltek tavaly, legalábbis a forgalomban betöltött arányuk tekintetében. A 10 százalékos arány mellett, a kerékpárosok 2009-ben több személysérüléses közúti balesetet okoztak, mint a tehergépjármű-vezetők."
Sajnos ez a legújabb statisztika, bárki bármit mond.

Don Carnage 2010.01.13. 20:42:16

@"streetfighter":

Ennek java része, mikor elesik a bringás és összetöri magát.Tehát ő a sérült.Csak ez nincs odaírva, de a kórházban közúti balesetnek minősül.A másik, mikor leszorítják az útról, cserbenhagyják, a rendszámot nem látja - a rendőr pedig meggyőzi hogy ne tegyen feljelentést ismeretlen tettes ellen.
Ha választhatnál, hogy egy bringa vagy egy teherautó üssön el, melyiket választanád?

Taligamajom 2010.01.13. 20:48:08

Na, nem is gondoltam volna, hogy ilyen hamar megjelenik az irásom...
Kösz a sok hozzászólást!! (nem is kaptam olyan sok fikát :D )

"streetfighter" 2010.01.13. 21:39:31

@Don Carnage:
Ja. A statisztika lehet nagyon becsapós.
A legtöbb autós balesetre is ráfogják, hogy gyorshajtás aztán kész.
Az a legegyszerűbb.
Egyébként egyiket sem választom.

Demis Castro 2010.01.13. 21:53:22

@"streetfighter":

nem biztos, hogy tényleg az okozta a balesetet, akit a hatóság felelősnek hozott ki.

példamondat (hibás):

".. a balesetek x százalékát a kerékpáros okozta."

a mondat helyesen úgy hangzik: "... a hatóság (rendőrség ill. bíróság) az esetek x százalékában a kerékpárost hozta ki felelősnek".

Don Carnage 2010.01.13. 21:55:12

@"streetfighter":

Elképzelhető, de ami biztos, a legtöbb baleset oka a figyelmetlenség, utána pedig nálunk a türelmetlenség,ittasság,emberi hülyeség, na meg a fáradttság.Ezek függetlenek a járműtől.Viszont az okozott kárban hatalmas különbségek vannak.
Az utolsó mondatod jó válasz,) Lehessen meg mindenkinek a jó választás.

Tornado86 2010.01.14. 01:21:48

@Lacaca:
Hogyne: 5 Szászfenest 1 Margittára :P De innentõl nincs kegyelem :P

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.14. 08:22:58

@sosem: Ez is elmebaj.
A közlekedési minisztérium szerint mehetnek. A rendőrség szerint nem.
Úgy tudtam, hogy a minisztérium egy olyan szerv, aki jogosultsággal rendelkezik rendeleteket kiadni, a rendőrség pedig egy végrehajtó, rendfenntartó szerv.
Erre a rendőrség felülbírál egy miniszteri rendeletet. Magyarisztáni Banánköztársaság, 2010. Államforma: rendőrállam.

Magyarország, én így szeretlek!!!!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.14. 08:24:58

@Demis Castro: Igen, a valós szám kb a 2x lenne, csak az esetek nagy részében a kerékpáros elmenekül, miután balesetet okozott, és ő nem sérült annyira, hogy ott kelljen maradnia.

igazi hős 2010.01.14. 11:45:24

Senki nem szereti a taxisokat (gyakran még ők sem egymást), de most biztos mindenki az utcán van és halálra van hajtva, elvégre most tényleg lehet keresni (különösen ha ismeri a várost és nem velünk áll a dugóban).

@newtehen: A KHM rendelet pont olyan pontatlanul hangzott meg a tévében, mint a KRESZ módosítások. Ugye ott is először azt mondták, hogy a bringás bemehet szembe az egyirányúba, aztán pár nap múlva hozzátették "ha van kiegészítő tábla". Ma talán már úgy fog elhangozni, hogy "használhatják legalább 2 utassal, ha a rendőr jelzi". Biztosat nem tudok, mert a KHEM honlapján egy szó sincs erről. (Egy hírközlési minisztérium esetén ez minimum kínos.)

Don Carnage 2010.01.14. 13:32:50

@newtehen:
"Igen, a valós szám kb a 2x lenne..."

Igen, ez elég életszerű, a bringás felpattan és elmenekül. Egyébként a statisztikákba bele vannak számolva a cserbenhagyásos esetek is - lévén hogy személysérüléssel járnak és rendőrségi ill. baleseti jegyzőkönyv készül.
Mást tészta mikor nincs személyi sérülés, no úgy lehet a duplája.De akkor ne feledkezzünk meg a parkolásos koccanásokról sem amikor az elkövető sofőr megpattan.

figyelem (törölt) 2010.01.14. 14:55:22

@newtehen: az a helyzet, hogy a sünök nevében nyilatkozó Tafferner "Tehén" Évának sajnos jogilag igaza van.Azonban az emberek többsége nem jogász , ergo a médiában halottak alapján tájékozódik.Amig nem tisztázták a helyzetet,elég lett volna, ha a sünök csak figyelmeztetik a félreértés miatt a buszsávban közlekedőket/az index szerint büntettek a sünök/.De itt a pénzbehajtás a cél, még sztrájk idején is.Ergo, ezt a "rendőrséget" le kellene cserélni, ezt már nem egy politikus/nyugi, nem jobbikos/is mondta.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.14. 15:01:52

@Don Carnage: "Igen, ez elég életszerű, a bringás felpattan és elmenekül."
Sajnos az. Főleg, amikor a bringás kacsázása miatt két autó koccan.
A statisztikában nincsenek benne a járdán fellökött gyalogosok sem, akik nem sérülnek meg komolyabban, csak esetleg a csomagjuk törik össze.
Szinte naponta(!) látok amúgy olyan balesetet a XIII kerületben, amit bringás okoz, és úgy lelép, mint a sicc.
Láttam olyat, hogy kiverte egy nő kezéből a telefont. Anyagi kár vagy 40.000. Binyiglis lassítás nélkül el. Feljelented??? Ne nevettess. Maszk az arcán, sisak a fején. Benyeled, és kész.
Valamelyik nap meg egy kisteherautó tükrét verte be egyik drótszamaras, mert nem úgy állt, ahogy a biciklis kollega szerint kellett volna. Vagy 60 rugó röppent hirtelen. De más fórumokon is olvastam, hogy a tükörrugdosás nagy divat kerékagyúaknál.
Szóval szerintem NAGYON IS valószínű.

teabore 2010.01.14. 16:36:43

@figyelem: "ergo a médiában halottak alapján tájékozódik"

csak idézni tudom: ez fályt

figyelem (törölt) 2010.01.14. 18:18:12

@teabore: sorry, csak 1 ujjal tudok gépelni.Tehát:hallottak-így jobb?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.15. 08:22:56

@figyelem: Tegnap láttam egy gyilkosos filmet. Ott aztán voltak médiában halottak! :-)))

Húzzunk bele! 2010.01.17. 12:58:43

@newtehen: Te olyan hülye vagy álltó helyből, mint más neki futásból.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.18. 09:26:55

@Húzzunk bele!: Ez előtt a komoly, értelmes és vitaképes érv előtt sajnos meg kell hajolnom.

tibike3 2010.01.19. 17:39:36

@Deluxe the ForumTroll: REmélem ha egyszer otthon valakid rosszúl lesz, vagy valakidet gyorsan kórházba kellene vinned, és csak egy taxisra számíthatsz, aki el tudna vinni eszedbe jut mekkora parsztságot írtál.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.20. 08:48:14

@tibike3: Ha valakid rosszul lesz, mentőt kell hívni. Amíg a cigányok szét nem verik az összeset, ők jogosultak a forgalomban száguldozni súlyos esetekkel, nem a taxisok..... Ugyanis a taxinak nincs kék villogója és szirénája. Legalább is nem az összesnek.

tibike3 2010.01.20. 17:07:52

@newtehen: Kb 1 hónapja volt, hogy vidékről egy taxis hozta be pestre szülni az utasát. Az autóban a sofőr segített a szülésnél. Tudom ez nem egy sürü eset, de mégis megtörtént. Én 22 éve taxizom, és nem egy eset volt ahol a sofőr segített,ő cipelte fel az emeletre a 70 éves nénit, mert a KEDVES CSALÁD nem ért rá.stb stb stb ÉN se arra gondoltam hogy a mentő helyett hívjál taxit. De legföképp nem kellene áltlánosítani. Ismerek olyan kollégát aki a másikért mindent megtenne egy köszönömért, de olyat is hogy ha elfordulsz már azsebedben turkálna. De ez szerintem nem a taxisok jellemzője csak. Sajnos.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.21. 13:17:08

@tibike3: "Kb 1 hónapja volt, hogy vidékről egy taxis hozta be pestre szülni az utasát. Az autóban a sofőr segített a szülésnél."

Én azt is tudom hol történt: Kistarcsán. Nem messze a kórháztól, és butapestre mentek szülni.

A mentős bevitte volna a kórházba, és nem a gyerek és az anya életét veszélyeztetve kellett volna szülni az út szélén. Erről ennyit.

A csomagcipelésről pedig: Nem a taxisok segítenek egyedül egy idős néninek cipekedni, csak Nekik olyan szokatlan...

tibike3 2010.01.21. 17:27:46

@newtehen: Feladom.Te többet tudsz a taxisokról mint én aki 22éve ezt csinálom. Mellesleg nem azt írtam hogy csomagot, hanem nénit kellett cipelni, mivel a kedves család nem vitte haza a kórházból. De hiszen ezt is jobban tudod bocs.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.25. 14:44:06

@tibike3: Igen, ez a baj Veletek taxisokkal, hogy még meg is magyarázzátok. Nem lehet Rátok szólni, hogy haver, ezt nem kéne, se szépen, se csúnyán. Ti vagytok az utak patkányai, felfaltok mindent.

tibike3 2010.01.25. 18:50:02

@newtehen: MOndtam feladom Te mindent jobban tudsz.ÉN csak dolgozom, te meg osszad az észt.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.26. 10:11:38

@tibike3: Mobilnetről nyomod laptoppal a drosztról, mi?
Amúgy ha értenéd, hogy mi a közlekedés többi résztvevőjének a baja Veletek, akkor az már önmagában feloldaná a problémát, de a probléma jellegéből adódóan nem érthetitek meg ezt soha. Ez egy ilyen paradoxon, 22-es csapdája.
A butának sem lehet elmagyarázni, hogy buta, mivel nincs annyi esze, hogy megértse. Így van ez lenne ez Veletek is, taxisokkal.

tibike3 2010.01.29. 22:39:41

@newtehen: De szeretnék olyan okos lenni mint Te!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása