Érdekelne a többi olvasó tapasztalata is arról, amit Gábor írt, valóban általános szokás az a mentőautók és egyéb kék villogós járművek sofőrjeinél, hogy szarnak a KRESZ-re, mert úgysem bünteti meg őket senki?
Ma reggel ½ 8 kor a Nagykőrösi úton haladtam az M5 irányába a megengedett legnagyobb sebességgel (70km/h) a belső sávban egy kamiont előzve amikor mögém ért egy mentőautó. A Mentő (DELTA mentőszolgálat) kb 10 cm-re rám állt és nagyon erőszakosan le akart tolni az útról (megkülönböztető jelzést nem használt).
Mivel a felüljárókról gyakran mérnek lézerrel ezért nem gyorsítottam hanem továbbra is tartva a sebességemet lassan haladtam el a kamion mellett, közben bal lábammal megérintettem a fékpedált jelezvén, hogy ne tapadjon rám annyira (nem fékeztem!). A felvillanó féklámpám vörös posztóként hatott és még agresszívabban támadott, ezután 1 másodpercre még a szirénát is rámküldte.
Az egész előzés nem tartott sokáig ahogy tehettem kimentem a külső sávba utat adva neki és akkor jött a döbbenet. A mentő nagy gázzal elém vágott majd több alkalommal hatalmasat fékezett engem is nagy fékezésre kényszerítve.
Ezután a kb. 40km/h-val haladó sofőr a két sáv közötti felezővonalon szlalomozott, hogy ne előzhessem meg. Teljesen megdöbbentem. Mintha valami filmbeli autós üldözésbe keveredtem volna csak itt nekem kellene üldözni... Végül észhez tért és kb 110-re gyorsítva elszáguldott továbbra is leszorítva mindenkit a belső sávban.
Átéltem már néhány erőszakos sofőrt (BMW, terepjáró stb) de ez mindent vitt ráadásul pont egy mentőtől nem számítottam ilyen viselkedésre. Utólag fontos megjegyeznem, hogy nem OMSZ mentő volt hanem egy magáncég magán sofőrje (DELTA) akiben a hivatástudat szikrája sincs meg s bár ha ő nem is tett esküt az emberi élet védelmére, a mellette ülő orvos igazán rászólhatott volna...
Másik tanulság az, hogy a mentősofőrök (NEM MINDEGYIK) bátran visszaélnek a társadalmi támogatottságukkal és azzal, hogy a rendőrök soha nem büntetik meg őket (BETYÁR BECSÜLET) , így aztán nyugodtan száguldozhatnak következmények nélkül.
Agócs Gábor úr, az érintett cég vezetője kommentben reagált nem sokkal 14 óra után, korrekt hozzállás, bár legalább ennyit tenne minden más érintett is hasonló esetekben! Bemásolom ide is azoknak, akik nem másznak be a hozzászólások közé.
Tiszteletem minden autósnak!
Agócs Gábor vagyok a Delta Mentő vezetője. Ezúton is elnézést kérek attól az autós társtól aki elszenvedte ezt az inzultust. Sajnos mi sem vagyunk tökéletesek , és ahogy az egészségügyben mindenhol mi is egyre nehezebb anyagi helyzetben vagyunk. Kollégáink (a legtöbb) nagyon nehéz, viszontagságos és elég alul fizetett munkát végez. Napi 6-800 beteget szállítunk úgy hogy az álam határozza meg hogy hány kocsival tehetjük ezt meg. Többek közt mivel kevés kocsival sok beteget kell szállítanunk vagyunk sokszor rákényszerülve, hogy a lehetőségeket kihasználva próbáljunk eljutni egyik helyről a másikra. Sajnos ahogy bárhova így hozzánk is bekerülhetnek olyan kollégák aki nem ide vagy egyáltalán az utakra sem valók lennének. Ha konkrét esetben engem, vagy kollégáimat megkeresnek rendszámmal, idővel akkor tudunk és szoktunk is retorziókat alkalmazni. Evvel a konkrét üggyel kapcsolatban is, ha legalább a kocsi típusát vagy rendszámát meg tudná nekem írni a gagocs@deltamento.hu-ra akkor fegyelmi eljárást tudnék indítani.
További balesetmentes utat kívánok mindenkinek!
Tisztelettel:Agócs Gábor
mohusssska 2010.01.28. 12:06:52
Take-it-Easy 2010.01.28. 12:12:47
Nem használta a megkülönböztető jelzését, akkor mit ugrál?
miako74 2010.01.28. 12:13:56
Take-it-Easy 2010.01.28. 12:14:19
Új kihívás=az utakon elharapózó mentalitással lépést tartani, sőt, túltenni azon...?
mohusssska 2010.01.28. 12:15:09
Lacaca 2010.01.28. 12:15:33
.lll. 2010.01.28. 12:17:05
mohusssska 2010.01.28. 12:18:19
egyébként sötétbe ködzáró rulez
Lacaca 2010.01.28. 12:21:20
Lacaca 2010.01.28. 12:23:54
Egyik ismerősöm ott szenvedett motorral balesetet, mert éjszakja a sövényből egy kisbusz/kistehetautó jött ki elé. Pár hét kórház, az autó nem lett meg....
mohusssska 2010.01.28. 12:37:33
rkpeti · http://www.uzemanyaglopas.hu 2010.01.28. 12:37:43
Leadfoot 2010.01.28. 12:39:28
Persze ilyenkor télen nem érdekel senkit, de nyáron 10 ilyen tolós majomból 7 lemarad.
Viszont ok nélkül fékezgetni szintén taplóság, akár leheletnyit fékezel, akár satuzol.
És ne mondja nekem senki, hogy épphogy csak hozzáért, hogy felvillanjon a lámpa...
Szépen be kell fejezni szabályosan az előzést, aztán az ilyen majom menjen, ha akar. Nem kell lesüllyedni a szintjére.
A cégnek én is biztosan írnék.
MekkMester 2010.01.28. 12:42:38
Amúgy meg videóra kellene venni az ilyet és eljuttatni valamelyik kereskedelmi tv-nek.
Nikorene 2010.01.28. 12:43:23
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.28. 12:44:52
Hidd el, úgy is felkeni magát valahova, nem kell részesedned benne.
Hati_x 2010.01.28. 13:00:45
abban teljesen igazad van , hogy a felüljárókról szokás a lézerezés (nekem ez a mindennapi útvonalam) és ne mlépted át a megengedett sebességet.
viszont a Deltás simán kimehetett volna a buszsávba ha annyira sietett.
a rendszámot azért felírhattad volna amíg ott kacsázott előtted.
Szendwich 2010.01.28. 13:04:51
Nekem már volt kétszer is olyan, hogy bejöttek a seggembe és fékeznem kellett. Ahogy fékeztem, hallottam a hátam mögött érkezőnek a nyikorgó kerekeit, mert utolsó taplóként nagy sebesség különbséggel bújt bele a seggembe és nem számitott arra, hogy fékezni is kell. Nem volt jó élmény.
labi 2010.01.28. 13:06:21
Érdemes kipróbálni, csak ne legyen mögöttetek senki. :)
(Rallysok, és önjelölt vérprofiknak nem kell váaszolniuk, elég ha csak az átlagautósok) :)
Féklámpát villogtatni meg nem kell, se ködlámpát villogtatni, ezektől jobb biztos nem lesz. Menni kell szépen, aztán ha akar kapjon infarktust, úgyis ott ül mögötte valaki aki szakszerűen ellátja.
labi 2010.01.28. 13:08:42
Tornado86 2010.01.28. 13:18:21
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.01.28. 13:29:57
Amúgy meg a villantott féklámpa épp annak jelzése, hogy "köcsög bazdmeg, hogy állsz meg, ha nekem fékeznem kell?"
Peetee 2010.01.28. 13:32:11
Sajnos az ilyen idióták is bekeverednek, mint disznók közé a korpa...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.28. 13:33:31
Terry Wrist 2010.01.28. 13:44:43
(régi autó, szeret leállni hidegen, és én ezt úgy tanultam meg kezelni, hogy kirakom üresbe és ballal fékezek, ha kell, jobbal meg tartom az alapjáratot, úgyhogy gyakoroltam eleget :) )
MrZed001 2010.01.28. 13:45:09
Nem értem ezt a nyavalyás liberalizmust, ahol egyesek valahogy mindig a szabályos embert akarják kihozni, mint bűnös/bűnbak.
Igen, én is figyelmeztettem volna ilyen módon az illetőt a seggemből való lekopásra.
(Ha a hátsó ülésen két kisgyerkőc szunyókálva megyek, akkor meg pláne!)
Hogy merészelik egyesek bunkó vezetési stílusukkal a szabályosan közlekedőket veszélyeztetni ?!?!!!
NEM LEHET EZEK ELLEN TENNI SEMMIT ?!?!????
DREDD BÍRÓT AZ UTAKRA !!!
DonVincenzo 2010.01.28. 13:47:57
Alapvetően én is egy nyugodt ember vagyok de ha az előttem haladó előzés közben a féklámpát villogtatja akkor a következő lehetőségnél valószínüleg szájonvágnám.
hpty 2010.01.28. 14:03:05
Én azon gondolkodtam régen, hogy a céges dobozosra hátrafelé refiket rakni és azt felnyomni ilyenkor!
AZ BÜNTETŐ!!!
Főleg este!
:D:D:D
De sajna csak terv maradt....
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.28. 14:05:12
Hm, észhez tért... ;-)
Rendszám, telefon a cégnek. Ha ebből rendszert csinálnánk, hogy minden hivatásos sofőrt bunkóság esetén bemószerolunk a cégénél, akkor előbb-utóbb az ilyen visszaeső bunkóknak csak szólna a főnökük, hogy álljanak már le.
És persze felesleges a fékre lépni, akkor is ha bunkón rádmászik. Sajnos nem mindenki kap észbe, ezt a típustörténetet már számtalanszor hallottuk itt a blogon.
gagocs 2010.01.28. 14:06:01
Agócs Gábor vagyok a Delta Mentő vezetője. Ezúton is elnézést kérek attól az autós társtól aki elszenvedte ezt az inzultust. Sajnos mi sem vagyunk tökéletesek , és ahogy az egészségügyben mindenhol mi is egyre nehezebb anyagi helyzetben vagyunk. Kollégáink (a legtöbb) nagyon nehéz, viszontagságos és elég alul fizetett munkát végez. Napi 6-800 beteget szállítunk úgy hogy az álam határozza meg hogy hány kocsival tehetjük ezt meg. Többek közt mivel kevés kocsival sok beteget kell szállítanunk vagyunk sokszor rákényszerülve, hogy a lehetőségeket kihasználva próbáljunk eljutni egyik helyről a másikra. Sajnos ahogy bárhova így hozzánk is bekerülhetnek olyan kollégák aki nem ide vagy egyáltalán az utakra sem valók lennének. Ha konkrét esetben engem, vagy kollégáimat megkeresnek rendszámmal, idővel akkor tudunk és szoktunk is retorziókat alkalmazni. Evvel a konkrét üggyel kapcsolatban is, ha legalább a kocsi típusát vagy rendszámát meg tudná nekem írni a gagocs@deltamento.hu-ra akkor fegyelmi eljárást tudnék indítani.
További balesetmentes utat kívánok mindenkinek!
Tisztelettel:Agócs Gábor
"streetfighter" 2010.01.28. 14:06:43
Nem hazudtolod meg magad!
Szerintem a mentős egy bunkó közveszélyes barom volt, a posztoló meg hülye.
Ha tényleg úgy volt ahogy leírja, akkor feltételezheti, hogy egy agreszív vezető jön mögötte. Féklámpát villogtat?
Hát ez az eredménye.
Lehet itt hőzöngeni, hogy meg kell mutatni ezt meg azt, de mi értelme? Baleset, verekedés, veszélyeztetés lesz a vége.
Az ilyen menjen minél elöbb a jó francba, el kell engedni hergelés nélkül.
"streetfighter" 2010.01.28. 14:10:09
Ez gyors volt.
Milyen népszerü ez a blog!
Simet 2010.01.28. 14:13:23
Ha annyira betartod a sebességhatárokat, akkor mehettél volna a kamion mögött is.
Nem szoktam mentőt feltartani, ha szirénáz, ha nem.
Ja, BMW-t vezetek, én vagyok a barom tudom...
Loismustdie 2010.01.28. 14:15:44
.lll. 2010.01.28. 14:16:16
kivéve Solbergéket,persze
_Ne feledd 2010.01.28. 14:17:25
Szerintem is ez a "legjobb" megoldás. Legalábbis ameddig nem lehet olajat locsolni az útra egy gombnyomással, mint a Knight Riderben:) Villogtathat, mutogathat, de ha le se szarod, csak őt eszi a méreg; te meg szépen visszasorolsz az előzés végén és elmosolyodsz, amint látod, hogy száz méterre megint beakad valaki mögé és kezdi újra a hergelést.
.lll. 2010.01.28. 14:17:42
korrekt hozzáállás
Yoli87 2010.01.28. 14:18:15
Amúgy ez a "büntisatu" egy nagyon gusztustalan és veszélyes dolog, de még is egyre többen csinálják!!
Yoli87 2010.01.28. 14:19:34
Simet 2010.01.28. 14:20:54
A kamion hova tünt???
Mivel kamion előtt botor dolog fékezgetni...
Yoli87 2010.01.28. 14:20:57
Csak vicc ....
Loismustdie 2010.01.28. 14:21:46
j311 2010.01.28. 14:23:58
"streetfighter" 2010.01.28. 14:24:46
Ez körülmény függő!
Általában nem javasolt.
DonVincenzo 2010.01.28. 14:25:30
Ha minden beosztottja ellen retorziót alkalmaz akit egy ilyen szerencsétlen bemószerol akkor nem sok alkalmazottja marad a végén.
Viszont ha bebizonyosodik,hogy nem is úgy történt a történet akkor a posztoló ellen kellene retorziót alkalmazni. Céget megnevezve járatja le magukat,rosszhíret kelt,...stb.
Sajnos ez egy ilyen vamzer társadalom!
Simet 2010.01.28. 14:25:39
Utálom azokat, akik nem használják.
Nekem még tanították...
Ezt a féklámpa villogtatást sem tudom felfogni.
Ilyenre van ideje, de arra nincs, hogy kirakja az indexet jobbra, hogy látlak mentő, eltakarodok előled ahogy lehet...
Esetleg gyorsítson egy kicsit....
potha 2010.01.28. 14:33:23
MrZed001 2010.01.28. 14:48:19
"Nem hazudtolod meg magad!"
Nem, tényleg nem. Konzekvensen REND PÁRTI VAGYOK! A szabályok azért vannak, hogy betartsák és betartassák azokat!
Ennek hiánya káoszt okoz.
Tudom, sokan örülnek a mostani káosznak, hogy azt tehetnek az utakon (retorzió nélkül) amit csak akarnak:
- letolnak másokat (kötelező követési távolság be nem tartása)
- kanyarodósávban előzés (kötelező haladási irány be nem tartása, záróvonal átlépése)
- nem képesek tiszta körülmények között elérni és tartani a megengedett sebességet (lassúhajtók, max -10% alatt autózók)
- a mindenhova rohanósak, akik nem képesek a sebességüket a megengedett +10% alatt tartani
- a felelőtlen gyorshajtók, akik jelentősen átlépik a megengedett sebességeket, pl lakot területen belül 90-100 kmh-val mennek
- dupla záróvonalon, villamos síneken megfordulók
- önjelölt villamosok (síneken autózók, sortelőzők)
- direkt rossz sávban előreosonó betolakodók, dugógenerálók (Róbert Károly - M3)
....
Lehetne még igen sokáig sorolni a káoszt kihasználók trükkjeit.
És hogy miért teszik?
1) MERT A RENDŐRSÉG HAGYJA NEKIK (nincs lebukás veszélye, meg barátkoma v. 20ezres elintézi)
2) MERT MI HAGYJUK NEKIK
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.01.28. 14:57:17
Az Ódis 2010.01.28. 15:03:29
A féklámpa villantás tényleg felesleges volt, az ilyen vadbarmokat csak felpörgeti, sokkal hatásosabb, ha otthagyod 260-nal és nyomsz egy vészvillogós kösszépent :)
Simet 2010.01.28. 15:04:06
-letolnak másokat. Miért nem engeded el, felesleges feltartani, majd elkapja a rendőr, talán...
- kanyarodósávban előzés. Jogos.
-lassanhajtók. Ha nem tudja felvenni a forgalom ritmusát, akkor hogy kapott jogsit?
- gyorshajtást nem venném ilyen szigorúan, mint Te, de én a relatív gyorshajtást veszélyesebbnek tartom.
A többi ok.
A rendőrségnek kéne rendet tenni, de költséghatékonyabb gyorshajtókra vadászni. Erről meg nem az a rendőr tehet, aki az utakon van.
mohusssska 2010.01.28. 15:12:09
ja nyomás be a kamion alá mer jön egy ilyen
meg a nagy lófaszt
Hanzi 2010.01.28. 15:17:09
Velem is előfordult hasonló helyzet,M5 bevezető,100-as tábla,külső sáv végig kamion,én a belsőben 110.Megérkezik mögém nagy sebbel-lobbal MB Vito villogtat,seggembe jön,teszi jobbra balra.Én mennék le de nincs hova,az ilyen barmokat inkább elengedem,haljon meg máshol.Index villantással jelzem neki,megyek amint tudok...Baromarcú nem nyugszik,csak nyomja,szolid féklámpavillantás,ezt is fölhergeli.Végre ki tudtam sorolni a külső sávba,az autó seggén a cég neve,hoppá,hát én ismerem a tulajt /laza céges kapcsolat,azonos hobbi/
Fölhívtam,elmondtam neki a történést,másnap röpült a b.arcú.
Integrált Szerverterror 2010.01.28. 15:17:33
Meg az, aki a fékpedált izgatja, ha úgy érzi hogy valaki hátulról belehatol az intimszférájába.
+1 le kell szarni.
"streetfighter" 2010.01.28. 15:18:48
Egy része rendben van a mondandódnak, de azt csak nem tudod elfogadni, hogy önkéntes rendőrködéssel csak több bajt okozhatsz mint hasznot.
A rendőrök dolga a rendfenntartás nem a civileké!
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.28. 15:21:40
Simet 2010.01.28. 15:24:44
Olvassál. Azt írtam, hogy index ki és gyorsítok.
Másik lehetőség kimenni a kamion mögé, ha ismeritek a belső tükröt....
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.28. 15:25:13
A szolgálati hely elhagyása, kiadott feladattól eltérő tevékenység végzése fegyelmi eljárást von(hat) maga után. Ezt is vedd számításba, ne csak a saját elgondolásodat.
:)
Gábor33 2010.01.28. 15:25:21
Velem történt meg az eset és röviden reagálnék a leírtakra.
-Korábban már számos alkalommal jeleztem ember társaimnak a fék lámpa felvillantásával ha túl közel jöttek. Az esetek nagyobb százalékában megértették és növelték a követési távolságot. Volt olyan is aki másképp reagált...
- Soha nem fékeznék, pláne nem satuznék ha valaki pár cm re van az autómtól.
- Igen lehet finoman jelezni bal lábbal. Ezt egyáltalán nem nehéz kivitelezni.
- Ez a sofőr hihetetlenül agresszív volt!
-Elnézést kérek minden BMW sofőrtől aki még nem tolt le senkit az útról...
- Igazuk van azoknak akik azt írják nem kellett volna semmit csinálnom mert így kerülhető el a baj. Én is így cselekedtem volna ha egy nagy sötét autó lett volna mögöttem ... Egy mentőtől azonban idáig még nem rettegtem..
- DonVincenzo nak. Nem mószeroltam be senkit, csak írtam egy posztot a többi autósnak, hogy tanuljanak az esetből, hiszen erről szól ez a Blog! Érdekes reakció a szájonvágás kilátásba helyezése egy "alapvetően nyugodt" embertől... Csak nem BMW-s ? De igen! :)
Széles utat és nyugodt vezetőket kívánok mindenkinek!
Simet 2010.01.28. 15:26:22
Én a traffipaxra gondoltam.
Marcellusca 2010.01.28. 15:31:50
Sajnos.
Már én is kaptam a nyakamba ilyet.
És nagy ívben tojtam rá.
Nem megkülönböztetettel jött és úgysem mer megtolni.
Ennyi.
Azért pozitív, hogy a főnök is megszólalt!!!!
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.28. 15:32:30
Jobagio 2010.01.28. 15:33:27
Ábibébi (törölt) · http://kakikombo.blog.hu/ 2010.01.28. 15:35:08
Volt már olyan autópályán, hogy előzésben volt előttem egy lassabb autó, engem utolért valami marha, és elkezdett amperkodni, pedig én sem tudtam gyorsabban menni vagy kisorolni. Amikor lehúzódtak előlem, persze padlógáz, megelőztem a lassabb autót, és visszasoroltam. Mindeközben a baromarcú meg kissé lemaradt, mert nem számított rá, hogy intenzíven fogok gyorsítani, de amikor elment mellettem, azért még rámhúzta az autóját. Nem tartottam fel, de csak azért, mert volt pofám ott lenni a belső sávban, ő megmutatta, hogy rohadjak le, mert mit keresek én ott.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.28. 15:37:25
Azért ne potyogjunk a ló két oldalán le. Ez nem minden esetben van így. Gondolom már láttál, találkoztál igazoltató rendőrrel, aki nem egy helyben ácsorgott. Én legutóbb kedd hajnalban találkoztam ilyennel.
MrZed001 2010.01.28. 15:44:43
"Egy mentőt ha menni akar el kell engedni."
Ezzel nem tudok 100%-ban egyetérteni.
Ha előzésben vagy KUTYA KÖTELESSÉGED befejezni előbb az előzést, majd ezt követően kell elengedned.
"A rendőrségnek kéne rendet tenni"
IGEN. És ha ők leszarják akkor mi van, legyen káosz? Én ezt nem támogatom!
"de költséghatékonyabb gyorshajtókra vadászni"
Mert csak a zsebünkben kotorásznak, és nem szolgálnak ...
"Erről meg nem az a rendőr tehet, aki az utakon van."
Hány de hány alkalommal láttam a forgalomban, hogy a rendőrautó mellett húzott el 90-100-al lesötétített autós, nem egyszer a Hungárián villamost játszva.
Egy alkalommal nem ment utána rendőr ... szóval igen, ők is tehetnek róla
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.28. 15:47:08
NNa. ennek a szakasznak jártam több mint a felénél, amikor szemből elindult egy rendőrautó annak ellenére, hogy látta, hogy hamarabb kiérek, mint visszatolatok. (nem használt villogót, stb.)
Persze nem lassított, csak amikor már majdnem összeért az orrunk. (ekkor már csak pár méter volt az utca vége) Gondolom tudott szájról olvasni (ha máshogy nem is), és azért sietett annyira édesanyjához...
Marty Mcfly 2010.01.28. 15:50:27
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.28. 15:50:32
Ez igazoltató rendőr volt? Szerintem nem.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.28. 15:52:12
A 'zország is ezért tart itt, nem? :))
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.28. 15:52:21
Rengeteg olyan módon lehetne büntetésekkel kaszálni, amikor a tényleg veszélyes dolgokat szűrnek ki.
Marty Mcfly 2010.01.28. 15:52:54
faszom kivan, h ebben az országban rettegni kell egy sötét autótól... ???!!! Miva?
Marty Mcfly 2010.01.28. 15:53:59
jóllátod a szitut... :-))
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.28. 15:55:28
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.28. 15:58:43
Olyan nehéz az intézkedő (dolgozó, szolgáló) rendőr és a kreténkedő között különbséget tenni? :)
MrZed001 2010.01.28. 16:01:18
"faszom kivan, h ebben az országban rettegni kell egy sötét autótól... ???!!! Miva?"
Nem tudtad?
Rettegni kell: sportkocsiktól (pl Lamborgini), lesötétített bömbi, merci és terepjáróktól, kalapos buzukistól (előzőleg trabis), szőke nőktől (minél nagyobb verda annál inkább), csoportokba verődött egyes népcsoport tagjaitól, BKV-s biztonsági orkoktól, valamint teknősbékának öltözött gumicsúzlis rendőrnek látszó garázda elemektől (aka rohamosztagos).
A felsorolás természetesen nem teljes.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.28. 16:02:01
Minden esetre azt akartam ezzel mondani, hogy találkozásunkkor is éreztették a rendőrök, hogy ők igazából nem az én (mi) biztonságunkért vannak jelen az utakon, hanem mi csak egy szükséges rossz vagyunk a munkájuk során, mely nem a bűn megelőzése, hanem az elkövetett bűnök sápolása.
Marty Mcfly 2010.01.28. 16:05:32
:-)
DonVincenzo 2010.01.28. 16:07:54
Persze a téged meg sem kérdeznek hanem csak a hátad mögött górálják a szart és beköpnek apádnak is,hátha kitagadnak a családból.
Nagyjából ilyen ez a történet.
A kamuszagú kirugatós meséd meg téged minősít. Büszke lehetsz magadra. :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.28. 16:15:40
Persze, akadtam már össze én is fontoskodó REBISZ-essel. Nem esett le neki, hogy nem kéne a hülyeséget előadni. Ráhagytam. A habot az tette fel a tortára amikor hamis feljelentést gyártott. Persze arra nem számított, hogy le lesz b@szva rendesen.
ügyfélszolgálatos 2010.01.28. 16:19:39
regisztráltam · http://href.hu/x/cdde 2010.01.28. 16:43:35
Ottopappa 2010.01.28. 16:46:30
Mi meg nagy ívben leszrjuk, hogy sofőrjeik nehéz helyzetben vannak, és alulfizetettek, tekintve, hogy igaz ez az ország kb 70%-ára. De ez mégse jogosítja fel, (mint ahogy mást sem) hogy így viselkedjen az utakon. A retorzióhoz viszont sok sikert kívánok.
mohusssska 2010.01.28. 16:48:10
miért kéne "behódolnia" bármilyen szarjancsinak mikor ő alapból szabályos
kamion mögé úgy gondoltad,h mondjuk a felénél tart és ako lassít és vissza?
sztem egyértelmű h előzés közben érte utól.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.28. 16:50:18
mohusssska 2010.01.28. 16:53:04
Simet 2010.01.28. 16:57:15
Belső tükör. Rémlik valami?
mohusssska 2010.01.28. 17:00:35
oké rosszul mérte fel mennyivel jön a mentő és megkezdte az előzést....joga van ehhez?
mi nem foglalt még 2010.01.28. 17:00:39
engem már vertek telibi hátulról mert én meg tudtam állni de a mögöttem féktávot be nem tartó nem.
atompyka 2010.01.28. 17:03:07
Delta. No komment...
Simet 2010.01.28. 17:09:51
Az ne zavarjon, hogy lehet egy élet múlik a dolgon, de JOGA van hozzá.
A mentősök se mindig használják a szirénát. Itt pl. nincs is miért, mivel nincs szintbeli kereszteződés. De pár marha azért betesz a mentősnek, nehogymá' jól érezze magát.
Ehhez a törvény szerint JOGOM van!
Szánalmas....
Lehet kirúgják emiatt, mert az x-edik idiótánál elszakadt benne valami.....
na__most__akkor 2010.01.28. 17:13:26
Egyéb felesleges kérdés?
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2010.01.28. 17:14:05
> alkalommal hatalmasat fékezett engem is
> nagy fékezésre kényszerítve. ...
No, az ilyennek a jogosítványát összetépni, megetetni vele, és ha kisz*rta, akkor újra megetetni.
Nem viccelek!
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2010.01.28. 17:15:22
Ha tudom, én is elengedem őket. De gyorshajtani vagy más módon szabályt szegni még az ő kedvükért sem.
na__most__akkor 2010.01.28. 17:16:00
Egyéb felesleges kérdés?
mi nem foglalt még 2010.01.28. 17:17:11
ha meg sűrgős volt neki akkor meg minek fékezgetett meg kacsázott a posztoló elött.
ha egy mentőnek sűrgős akkor hazsnálja a megkülönböztető jelzést és akkor mindenki letakarodik előle.
vérengző kismalac 2010.01.28. 17:17:20
Azért ment a sofőr mentősnek. Igaza van mindenki takarodjon le előle!
Befékezgetni nem kellett volna, de hát ha lúd legyen kövér, nem igaz?
Nem olyan sok mentő rohangál az úton, azt a pár agresszív sofőrt meg ki lehet bírni.
Agócs úrnak üzenem, ha kirúgja a sofőrt, akkor jelentkezem a helyére.
Imádok száguldozni, de én majd bekapcsolom a szirénát, túljárok az autósok eszén!
Simet 2010.01.28. 17:18:00
Kiengedem a buszt is a megállóból, pedig jogom lenne leszarni. Ez ha van bennetek egy kis empátia, akkor nem így működik...
Utálom azokat, akik feltartják a forgalmat, mert mindenki 70-el megy, de ott csak 50 a megengedett, nem nézek hátra, villogtatom a féklámpát, ablakot mosok, mert nekem ehhez JOGOM van.
Hát jogotok van bek*pni.....
Csak ennyit akartam.....
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2010.01.28. 17:24:18
> Amúgy meg engem még úgy kondicionáltak,
> hogy mentőt, tűzoltót, rendőrt gondolkodás
> nélkül engedjem el, segítsem a munkáját.
_Elengedni_, azt igen. De szabályt szegni a kedvükért, amikor ráadásul még csak nem is használnak megkülönböztető jelzést?
> Kiengedem a buszt is a megállóból, pedig
> jogom lenne leszarni.
Tévedsz, nincs jogod. A KRESZ szerint ki kell engedned a menetrendszeri buszt.
bergengóc 2010.01.28. 17:24:32
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2010.01.28. 17:25:59
Pontosan erről van szó. Ha ráért "büntetni", akkor nem is volt neki olyan sürgős. Ha pedig sürgős, akkor sziréna, villogó BE.
Marty Mcfly 2010.01.28. 17:26:33
megkülönböztető jelzés mond neked vmit?
azt nem viccből találták ki...
misitcom 2010.01.28. 17:26:37
Ha sikerül felkutatni az elkövetőt javasolhatnék egy pár hónapos kerékpáros szolgálatot neki?Ugyan úgy utálni fogják az autósok csak kevésbé lenne közveszélyes.
Lipi1945 2010.01.28. 17:28:35
Hát jogotok van bek*pni....."
Mondjuk én felveszem a forgalom ritmusát, de ha adott esetben félek a bírságtól és 50es táblánál 50el megyek akkor nehogymár én legyek a rossz!
Féklámpa villogtatást meg ablakmosást olyankor szoktak mikor a hátsó nem tart megfelelő követési távolságot. És igen joga van sprickolni, de a hátul lévőnek meg nincs joga veszélyeztetnie azzal, hogy ha valami miatt fékeznie kell akkor bele száll hátulról.
MrZed001 2010.01.28. 17:29:41
Felvilágosítanálak, mert kolosszális marhaságokat írogatsz:
"Utálom azokat, akik feltartják a forgalmat, mert mindenki 70-el megy, de ott csak 50 a megengedett,"
- 50-el menni 50-es helyen JOGOD VAN
- 70-el menni 50-es helyen NINCS JOGOD (azaz TILOS!)
"villogtatom a féklámpát"
- ehhez is JOGOD van
"ablakot mosok"
- ehhez is JOGOD van
Viszont féktávolságot nem betartani, ehhez NINCS JOGOD
És ha fékeznie kell annak akire rátapadtál, te pedig belekényszeríted a balesetbe szabálytalanságoddal (esetleg autópályán, és meg is ölöd talán az egész családot) ... nos EHHEZ SINCS JOGOD!
Sok hülye liberális azt hiszi, hogy neki mindenhez joga van. HÁT NINCS!
"streetfighter" 2010.01.28. 17:31:00
"Ha előzésben vagy KUTYA KÖTELESSÉGED befejezni előbb az előzést, majd ezt követően kell elengedned."
Miért, milyen más megoldás merülhet még fel?
MrZed001 2010.01.28. 17:33:56
"Miért, milyen más megoldás merülhet még fel?"
Én is ezt kérdezem. Ha éppen előzöl egy jóóó hosszú kamiont a megengedett sebességgel, és ekkor mögéd durran egy gyorshajtó tapadó tolakodó, akkor ugyan mi mást tehetnél, mint hogy megelőzöd a kamiont, majd félreállsz.
Tudom, a sok tolakodó szerint ekkor neked is gyorsan kellene hajtanod (szabálytalanul), csak hogy őket ne tartsd fel ... ezzel TOTÁLISAN nem értek egyet
Lipi1945 2010.01.28. 17:35:00
1. Bemegyek a kamion alá mint abba na filmben.
2. Kiszorítom a szélsőben lévőt, leálló sávba vagy útpatkára vagy járdára vagy árokba vagy szalakorlátra.
3. Lassítok és beállok a kamion mögé.
Hirtelen több nem jut eszembe. :D
12Rómeó 2010.01.28. 17:41:23
A Deltás mentősnek van igaza, mert neki joga van téged letolni az útról, akár vinnyog-villog akár nem.
Meg különben is! Gábornak kellett volna betartania a "követési távolságot" és nem engedni a nyakára a mentőst. Ez megfelelő gyorsítással elérhető.
Deltással nekem is volt szitum. Egy öreg Merci kombi volt.
borszakértő 2010.01.28. 17:42:56
"streetfighter" 2010.01.28. 17:43:09
Akkor jó, mert nem volt világos.
@Lipi1945:
Magassági kormány?
"streetfighter" 2010.01.28. 17:47:11
Basszus itt a végén kiderül, hogy ezek nem is mentősök, hanem a DELTA KOMMANDÓ csak álcázzák magukat.
Lipi1945 2010.01.28. 17:53:35
Semper Fidelis 2010.01.28. 17:53:44
petrocelli111 2010.01.28. 17:58:00
Marty Mcfly 2010.01.28. 18:05:54
itt fikázni szokás... jobban teszed, ha te is elkezded, mind1, hogy kit, csak kezdd el, mert te leszel a következő... :-)))
"streetfighter" 2010.01.28. 18:05:56
Ha nem teljesen hazug a történet, akkor a durva befékezgetést és a felezőn lavírozást nehéz megmagyarázni.
Niv 2010.01.28. 18:09:54
misterx 2010.01.28. 18:17:01
"Evvel a konkrét üggyel kapcsolatban is, ha legalább a kocsi típusát vagy rendszámát meg tudná nekem írni.." Az időpont szerepel a kommentben. (1/2 8) A mentő kötelezően vezet menetlevelet. Olyan sok típusú mentőautója nem lehet a Delta Kommandónak (ugye tudjuk: "kevés van") hogy ez fontos legyen. Ergo: titkárnői szintű feladat beazonosítani a "megvádolt" sofőrt. Bizonyítani nyilván nehezebb lesz, de ha Agócs úr nem számol be nekünk pár napon belül a vizsgálatról, abból tudhatjuk, hogy csak falvédő-szöveg volt a tiszteletre méltó reagálása!
És MrZed001 -nél (2010.01.28. 14:48:19) a találat!!
kelevra 2010.01.28. 18:20:19
A fékvillantás pedig teljesen normális dolog. Én lassítani is szoktam mondjuk 90-nél 50-re, amikor a seggembe jön valaki. Ha akar, előzzön meg, de ne akarja összetörni a kocsimat, ha esetleg hirtelen fékeznem kell. Egyébként meg néha otthagyom a picsába 10 köbméter korommal együtt (tdi <3) :)
mohusssska 2010.01.28. 18:25:06
kapd be te az összes lábujjamat és szopogassad másfélóra foci után!
misitcom 2010.01.28. 18:28:29
MrZed001 2010.01.28. 18:37:26
Köszönöm.
Szintén rend párti?
misterx 2010.01.28. 18:47:59
Olyan értelemben, ahogy a hivatkozott kommentben írtad: igen. (Dredd bírót viszont nem akarok.)
Betartható törvényeket kell alkotni, azokat be kell tartani, és betarttatni, személyre, származásra tekintet nélkül! És, mindenkinek joga, kötelessége a saját portáján rendet tartani. (Átvitt értelemben is.)
nehülyéskedj 2010.01.28. 19:04:06
heliox 2010.01.28. 19:13:08
Nem azért nem gyorsítasz fel, mert mérnek, hanem mert tilos.
Nade 2010.01.28. 19:18:00
Ezen felül itt nem egyszerűen fegyelmi vétségről van szó. A - mint többen is említik - egyre terjedő "büntető fékezés" egész egyszerűen bűncselekmény. A szó szerint 10 centire rámászós leszorítás bolondhoni "divatja" szintén. Közúti veszélyeztetésnek hívják és kettő év szabadságvesztéssel büntethető. Vajon miért nem tudatosul ez a közlekedőkben? Vannak tippjeim...
egyittlakó (törölt) 2010.01.28. 19:41:04
FDToth 2010.01.28. 19:42:22
Meg tudom érteni a mentős sofőrt, de az amit ut
na művelt az már nagyon gáz és gusztustalan!
Yoli87 2010.01.28. 19:52:20
Marty Mcfly 2010.01.28. 19:54:18
téged
Marty Mcfly 2010.01.28. 19:56:51
tudod kiafasz áll be 2 kamion közé... bár én soha nem megyek a megengedettnél kevesebbel, sőt, inkább gyorshajtó vok, úgyh velem ez nem fordul elő! Elém is kijönnek 130-al, oszt kit érdekel, az a megengedett, ezt a békát lenyelem... nem várom el senkitől, h 2 kamion közé bemenjen. te normális vagy?
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.28. 19:56:59
Úgyhogy szerintem nyugodten lehet panaszkodni a bunkó sofőrökre.
Yoli87 2010.01.28. 19:58:20
És ha tanú van rá hogy köcsögösködött??? Vagy szabálytalanul bevágott elém és akkor történt ....
misitcom 2010.01.28. 20:00:37
.....és még Kínai is .
Marty Mcfly 2010.01.28. 20:03:06
az má túl bonyi, kurva nehéz bizonyítani! meg nem ér annyit az egész (bíróság, idő, energia)... légy te az okosabb, vegyél vissza!
Yoli87 2010.01.28. 20:03:33
cirrmurr 2010.01.28. 20:04:54
nekem is tele a Tcom az M1 en 140nél(óra szerint, valójában 130) villogó buzigyerek ügyvezetőktől mikor kamion sor mllett megyek a Vectrával. mégis hova a'szomba huzóggyak le?
Sok ilyan utolérlek Oszt' rádvillogok köcsög van még a dajevósok meg a suzukisok között is.
Yoli87 2010.01.28. 20:06:55
cirrmurr 2010.01.28. 20:12:23
Aztán mijafasznak kellene előled menekülni főleg ha gyorshajtsz ?
Két kamion közé meg küldd be az édesanyádat :-)
Ha a forgalom 120 szal megy akkorne rendezkedj.Mi vagy te rendőr ?
Nekem is megy a Gépem 180 at óra szernt 2.2 Vectra C de nem baszom szét az idegeit a 120 szal kamionsort előző Daewó Ticos bácsikának.
Jut eszembe a Kamin kamiont előz szitunál miafaszér nem dudáltok. Mikor az egyik 100 zal megy a másik meg 104 gyel egymásmellett és 10 perc az előzés ??? Mi akkor kussoltok mert az NAGYOBB.
Kispöcsü lelki nyomoroncokvillognak lassabb autókra.
Marty Mcfly 2010.01.28. 20:13:04
biztos van rá példa, de az csak precedens értékű. sztem nem érdemes ilyennel próbálkozni, nagyobb esély van arra, h te szívod meg.
''autónepper.'' 2010.01.28. 20:22:58
''autónepper.'' 2010.01.28. 20:24:49
jaafar 2010.01.28. 20:25:17
A belefékezős sofőröktől én is kikészülök. Ne játszon már senki népnevelőt, vagy önkéntes rendőrt. Ha terepjáróval járnék malacráccsal, tuti tele is vágnám hátulról a satuzóst. Utána meg tovább mennék. Aztán keressen meg.
Ha valaki siet, én elengedem. Menjen tőlem BUSZ sávban, villamos sínen, engem nem érdekel. Ő vállalja a büntetést, hogy megfogja a rendőr, vagy összetöri magát. Nem az én feladatom rendre utasítani.
hpty 2010.01.28. 20:29:15
''autónepper.'' 2010.01.28. 20:30:33
tegnap is SKODA OCTAVIA megy a belsőbe mellette ment egy furgon 50 el nem ment volna ki pedig kb 30 centire voltam tőle. vissza 2 padló szembe sáv lenyomtam és kész ezek miatt kell szabálytalankodnom jó fogjátok mondani hogy záróvonal tudom hogy volt sőt 2x2 sávos volt meg csináltam meg halt valaki nem ?:D szal
mi nem foglalt még 2010.01.28. 20:31:06
mert úgy szól a törvény, hogy olyan követési távolságot kell tartanod, hogy minden körülmények közt biztonságosan megtudj állni az elötted haladó mögött.
anno nagyon régen a kresz meghatározott métereket is de ezt már régen eltörölték és a közlekedőre bízták, hogy kinek mi az a távolság ami alatt meg tud állni.
ezt autója is válogatja.
a minden körülmény azt jelenti, hogy ha az elöttedmenő hírtelen pároslábbal beleáll a fékbe akkor ne menj neki.
FDToth 2010.01.28. 20:36:51
cirrmurr:
hol gyorshajtás ha 140-nel mész az óra szeint? az 131-132-nek fele meg!Ne hülyülj már. Én nem a lassabb autókra villogok, haem azokra lassab autókra, akik figyelmetlenek és szarnak a másikra!
Ombucmano 2010.01.28. 20:37:25
''autónepper.'' 2010.01.28. 20:41:09
Zoltan895 2010.01.28. 20:42:49
Az pedig a kultúrált ember aki a megkülönböztető jelzést épp NEM használó mentőt is elengedi. Ennyi.
Marty Mcfly 2010.01.28. 20:50:35
a 130 még nem feltartás (most az óra és a valós sebesség differenciájáról ne beszéljünk, tisztában vok vele);
de azért azt a trükköt is megnézném, mikor beteszed 140ről a kocsidat a két 90-el hajtó kamion közé, pláne ha 20 m van közöttük. Ha nagyobb a távolság, akkor meg mindenki megteszi, úgyh nem értem a gondot...
mi nem foglalt még 2010.01.28. 20:53:13
de ha sűrgős eset és indokolt akkor kapcsolja fel a megkülömböztető jelzéseket.
amíg ezt nem teszi ugyan olyan ató mint bármelyik másik, ugyan úgy vonatkozik rá a kresz.
''autónepper.'' 2010.01.28. 20:56:17
ján kádár 2010.01.28. 20:56:20
Mi a rákértkell játszani a becsületes sofőrt? Húzzál el a f@szba a mentő elől, és kész.
Normális ember ezt csinálja.
107! 2010.01.28. 20:57:21
Ettől még az előzékenység jár neki szerintem, azt viszont kierőszakolni undorító dolog. Sőt utána még patkánykodni még gusztustalanabb.
mi nem foglalt még 2010.01.28. 21:02:05
lakott területen belül párhuzamos közlekedésre alkalmas úton nem kell a külsőben menni.
mehetsz a belsőben is.
elhaladt a kamion mellett majd kiment.
amikor már a kamion közepén vagy akkor nem tudod azt átrepülni.
ekkor aki érkezik lassítson kicsit.
nem arról volt szó hogy direkt feltartotta.
''autónepper.'' 2010.01.28. 21:05:05
mi nem foglalt még 2010.01.28. 21:07:52
de nem is direkt feltartásról volt szó.
a posztoló átment a másik sávba hogy elhaladjon egy másikautó mellett eközben érkezett hátulról valaki és belbújt a seggébe.
amint az írásból kiderül amikor elhaladt a kamion mellett kiment a sávból.
ergó nem beszélhetünk direkt feltartásról ami bunkóság lenne.
egyzserűen a mentős agresszív volt.
sztrádán hasonló szokott lejátszódni amikor a polgára tükörbe néz messze lát 2 pontot nyugondtan megkezdi az előzést és amikor a felénél tart már villognak a seggében mert az meber 130 helyett érekzeik 250-el.
ekkor a szerencsétlen nem tud mit csinálni be kell fejezze az előzést vagy sarut nyom és vissza áll mögé, de az mégrosszabb.
aki szabálytalanul jelentős sebesség túllépéssel közlekedik annak is tisztában kellene ezzel lennie és kicsit több türelem.
Marty Mcfly 2010.01.28. 21:09:13
mindenki bunkó... :-)
''autónepper.'' 2010.01.28. 21:13:49
107! 2010.01.28. 21:15:22
Értem! Ezért írtam így.
Alap jóindulat, hogy a közfeladatot ellátókat elengedjük. Nekem is jól esik meló közben, még akkor is, ha sehová nem sietek, csak járőrözöm.
Aki ezzel visszaél, az mindannyiunkkal tesz rosszat, mert pont ilyen ellenszenvet vált ki az emberekből, mint amit a posztoló megélt.
"streetfighter" 2010.01.28. 21:16:39
"Ha nagyobb a távolság, akkor meg mindenki megteszi, úgyh nem értem a gondot..."
Viccelsz ugye?
mi nem foglalt még 2010.01.28. 21:18:42
de nekem egyik autóm 200 ló fölötti a másik meg 300 ló fölötti nem szokott gondot okozni rálépni ha nagyon be esik valaki mögém.
de olyan embertársaink akikgyengébb autóval rendelkeznek és nekik is kell közlekedniük.
én is utálom ha aseggembe bújnak mert 83 óta vezetek nem volt még önhibás balesetem, levezettem több mint 1 millió kilométert, viszont már nem egy autómat írták le hogy én megálltam a mögöttem lévő meg felöklelt és bocs adott egy betétlapot nekem meg a hibátlan autóm rögtön tört jelzéssel bírt.
"streetfighter" 2010.01.28. 21:22:58
"nekem egyik autóm 200 ló fölötti a másik meg 300 ló fölötti"
"83 óta vezetek nem volt még önhibás balesetem, levezettem több mint 1 millió kilométert"
A nagy arc már foglalt!
''autónepper.'' 2010.01.28. 21:24:30
mi nem foglalt még 2010.01.28. 21:26:29
ellenben nem szoktam arcoskodni emgvárom amíg elötem valaki befejezi az előzést és nem dudálok villogok.
egy kivétel van amikor már kurva közel vagyok valakihez és simán elém rántja a kormányt sztrádán mert épp utol ért valakit és baszik lassítani.
Marty Mcfly 2010.01.28. 21:30:07
hát tudod mit bazzeg?! ha nekem 300 lovas kocsim lenne, akkora arcom lenne, hogy kabriót kéne a kocsiból csinálni, hogy kilássak!
Marty Mcfly 2010.01.28. 21:31:27
úgy értem, képes rá... :-)))
mi nem foglalt még 2010.01.28. 21:31:30
nem is megyek ki senki elé.
volt nekem gyenge autóm is ezért át tudom érezni azoknak a sorsát akik gyenge autóval mennek.
ezért nem is szoktam őket lökdösni.
mert az utca csak közlekedésre van és nem versenyre.
én midnen ilyen nagyon nyomulós lökdösős embert köteleznék 1 évig közlekedjen gyenge autóval és rögtön megértené miről van szó.
mi nem foglalt még 2010.01.28. 21:32:57
attól még semmivel nem vagy különb ember mint a másik.
Marty Mcfly 2010.01.28. 21:36:38
kár h nem tettem mosolygós jelet a mondat végére, mert látom itt egyesek véresen komolyan veszik és nem értik az iróniát...
na most nem teszek mosolygós arcot
mi nem foglalt még 2010.01.28. 21:39:26
Marty Mcfly 2010.01.28. 21:39:35
"volt nekem gyenge autóm is ezért át tudom érezni azoknak a sorsát akik gyenge autóval mennek"
amúgy meg pont itt különbözteted meg egyik embert a másiktól... honnan tudod, hogy a gyenge autóju embernek milyen a sorsa? Lehet, h boldogabb, mint te a 300 paciddal...
"streetfighter" 2010.01.28. 21:42:17
Azért azt sosem értem, miért kell valakinek erős autó, ha nem megy vele?
sosem 2010.01.28. 21:43:20
mi nem foglalt még 2010.01.28. 21:44:46
hanem azt érzem át amikor valakinek gyengébb autóval kell ott boldogulni ahol az erős autóval rendelekzők lökdösik levillogják őket.
sztrádán egy gyengébb autóval is kell előzni amikor utol ér egy kamiont viszont neki több időre van ehez szüksége.
Marty Mcfly 2010.01.28. 21:45:58
OK :-)
nonolet (törölt) 2010.01.28. 21:47:50
MIÓTA az objektív felelősség nevű izé van érvényben....lehet menni...
70+15+3=88-al...+ amit csal a kmóra.
(minima 2-t biztosan)
Szóval óra szerint 90 fölött kell a trafival foglalkozni egy 70-es limitnél.
Egyébként pedig...ezek + még
2 a gyakorlatban óraszerint nézve
30>>48
50>>68
70>>88
90>>108
100>>118
110>>138
120>>148
130>>158
--------
kivéve:
ha netán kiszedős helyszíni birságolás van.
(de ilyet manapság nem látni szerintem sehol)
--------
Szóval nem kellett volna fosni és a kormányt erősen szorítva hajtogatni hát már 70-el megyek vazze ..várjál a sorodra...szívjál.
Hanem megtolni a gázt kicsit és félre állni.
Pláne nem a féket pöckölni!!!
Más kérdés az utána következett bunkó retorzió...mégha magának kereste is...
Két köcsög ha találkozik abból ez lesz, sajna.
Ariadne12 2010.01.28. 21:48:27
Itt egy szakmabeli, valóban mentős írja:
shadowblogja.blogspot.com/2009/05/konkurrencia_26.html
shadowblogja.blogspot.com/2008/12/ments-vagy-betegszllts.html
Ez azért árnyalja a képet némileg, nem?
Ariadne12 2010.01.28. 21:51:50
mi nem foglalt még 2010.01.28. 21:52:00
erős autó nem fordulatból megy hanem nyomatékból.
egészen más olyan autóval menni aminek bőven van erőtartaléka visszakapcsolás nélkül is.
azon kívül nem mellékes ha előzni kell akkor lényegesen gyorsabban hajtom végre a manővert mert sokkal jobban gyorsul.
semmi értelme eszetlenül száguldozni mert semmit nem nyersz vele.
mentem le nyíreygháza régebben amikor még gyöngyösig volt sztráda onnan alsóbbrendű úton, nagyon ráértem mert túl korán indultam el és szépen betertva akreszt autóztam, volt egy izgága autóstársam aki árkon bokron keresztűl szembe forgalommal előzgetett kb 3 x halt meg majdnem a szemem láttára, nem rajta múlt hogy nem volt csatt.
időnként mindig utolértem mert azért csak be ragadt itt ott.
a végén beérve nyíregyházára a vasuti felüljáró utáni lámpánál 3 autóval volt elöttem.
megérte sokklatöbb üzemanyagot elégetni és emberek életét veszélyeztetni neki. kb 20 méterért.
"streetfighter" 2010.01.28. 22:06:03
"erős autó nem fordulatból megy hanem nyomatékból"
Ez csak részben igaz!
Én azt szoktam mondani, hogy a váltó nem dísz.
Mindig röhögök a rugalmassági adatokon. Kit érdekel? Visszakapcsolok és kész.
Régen volt egy 1.3-as Suzuki GTI-m a 2 literes BMW lenyomtam az emelkedőn! Milyen nyomaték? Eltünt a tükörben!
Az emelkedőre meg előzésre nem kell 300 ló. Én is tisztelem a lassabbat, de egyébként megyek mint a mérgezett egér.
mi nem foglalt még 2010.01.28. 22:16:36
azért amikor 2700-at forog 130-nál valami vagy közel 4 ezret az nem mindegy.
nem az számít, hogy suzuki vagy bmw a kiló lóerő arány számít.
ezért kell a nagy nehéz autókba nagy erős motor.
a lenyomás is tud ám vicces lenni nem biztos hogy a másik nyomta neki.
benepani 2010.01.28. 22:17:14
mi nem foglalt még 2010.01.28. 22:22:07
benepani 2010.01.28. 22:27:02
"streetfighter" 2010.01.28. 22:29:08
"a lenyomás is tud ám vicces lenni nem biztos hogy a másik nyomta neki"
Kilógott a lába a kasztniból! Ő kezdett el előzni engem, csak megvicceltem.
Egyébként a fordulatról: M5 és RS4 8000-et forognak.
Én a váltást élvezem!
Az tény, hogy a mostani autóm is hangos mert az is 8000 felett pörög!
De odaállok vele a 3 literes dieselek mellé!
benepani 2010.01.28. 22:31:51
mi nem foglalt még 2010.01.28. 22:34:02
benepani 2010.01.28. 22:36:13
"streetfighter" 2010.01.28. 22:37:58
Nem. Azt csak példának írtam.
Az én autóm is 8300-ig pörög. Csak annyi az egyezés.
benepani 2010.01.28. 22:39:24
"streetfighter" 2010.01.28. 22:42:43
Jó kis autó de irreálisan drága az én szememben.
Inkább szavaznék egy tuning EVO-ra vagy SUBARU-ra. Mégiscsak japán.;)
éshanem 2010.01.28. 22:46:35
benepani 2010.01.28. 22:50:35
benepani 2010.01.28. 22:53:08
FDToth 2010.01.28. 23:00:06
Ha pedig nagyon kicsi, akkor felgyorsítok vagy ki sem megyek, ha látom, hoyg jön a beslőben egy gyorsabb autó. neked hiába mondom...
Tornado86 2010.01.28. 23:13:13
Bár egy sima G-lader vagy kompresszor is megoldja a 2.5l 170 LE esetet, szóval kivitelezhetõ turbó nélkül.
atila68 (törölt) 2010.01.29. 00:04:15
Aki még nem csinálta próbálja ki bátran, balesetmentes hosszú életet kívánok mindenkinek!
hpty 2010.01.29. 00:11:29
AZ ÜT! ;)
hpty 2010.01.29. 00:14:04
Mazdis 2010.01.29. 00:40:49
Valali speckó szír tarkrorod van? Mert auóba csak benzines való aki meg elbírka viselni a diesel kerepelését az meg igénytelen..
cirrmurr 2010.01.29. 00:48:37
Mekk tisztelő. Szóval látod bene az erőt azé' villox.
Akkor az 1.0 szuzukisra, dajevó ticosra, meg egyébb kispöcs autókra mijafaszér villox ?
Gróf Aranka 2010.01.29. 08:51:46
Nem olvastam végig az kommenteket, így előfordulhat, hogy a poszt fent idézett részére valaki már reagált. Ha nem , akkor most én megtenném:
Az Országos Mentőszolgálat dolgozói - legyen az orvos, mentőtiszt, ápoló, vagy gépkocsivezető - nem élveznek társadalmi támogatottságot. A közterületen szolgálatot teljesítő rendőr valóban nem bünteti meg a mentőgépkocsi vezetőjét, ellenben a szabálysértési előadóval, aki gyorshajtás esetén szó nélkül kinyomja a 30-60e ft-os bírságot. És a bírság, illetve a felelősségrevonás nem marad el egy közlekedési baleset esetében sem, ugyanis a gépkocsivezető csak akkor nem lehet hibás, ha éppen otthon van és alszik. Minden más esetben vagy a mentőgépkocsi-vezetőt 100%-ban vagy a balesetben részes másik féllel 50%-50%-ban megosztva hozzák ki felelősnek. Ennek értelmében mind a hatóság, mind a mentőszolgálat elmarasztalja a dolgozót. A kiszabott bírság mellett a casco biztosítás önrészének közel felét a gépkocsivezető fizeti meg.
Ja, béren kívüli juttatás nem jár nekik, az eddig kapott havi 4000(!) ft-os étkezési utalványt is megvonták tőlük. A beígért munkaruhát a kivonuló dolgozók többsége még nem kapta meg, így sokan saját pénzből vásárolnak munkaruhát ( többi negítvumot nem említeném, mert nem tartozik a blog témájához) Na, ennyit a társadalmi támogatottságról...
ági anyu 2010.01.29. 09:31:00
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.01.29. 10:36:13
MrZed001 2010.01.29. 11:00:49
"Azért azt sosem értem, miért kell valakinek erős autó, ha nem megy vele?"
Menj ki a 4-esre, igen gyorsan rá fogsz jönni.
Az életed múlhat +- 20-30 lóerőn.
Amúgy Travolta (? jól emlékszem) szavai szoktak a fülembe csengeni:
"csak a lényegtelen emberek sietnek ... a fontos embereket megvárják" :D
"streetfighter" 2010.01.29. 11:41:23
"Menj ki a 4-esre, igen gyorsan rá fogsz jönni.
Az életed múlhat +- 20-30 lóerőn."
Szuper! Legalább ebben egyet értünk.;)
Én is 3 autót előzök egyszerre, ha sűrübb a forgalom.
Te is 130-140-el közlekedsz? Ha nem akkor meg minek előzni? 90-el mindenki megy.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.29. 11:53:34
(illetve egyes népcsoportok ez alól kivételt képezhetnek, de úgy általában nem.)
Amiket Te felsoroltál az egy sima alkalmazott-vezetőség közti bérprobléma, melyhez a társadalomnak semmi köze. Optimális esetben nem vájkálunk a másik pénztárcájában, hogy ki mennyit keres, ez magánügy, nem társadalmi probléma.
Társadalmi problémává esetleg az teszi, ha az ország 70%-a megélhetési gondokkal küzd, mint esetünkben, de ez pedig a mentőszolgálattól független dolog, más miatt van.
Érdekes módon megjegyezném, hogy ezen a problémán pont az a személy tudna (és lenne kötelessége) segíteni, aki álszent módon ezt a problémát pajzsként maga elé tartva reflektált az esetre az említett cégtől...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.29. 12:01:19
Amit Te itt megemlítesz, az egy sima alkalmazott-vezetőség közti feszültség, a társadalmi támogatottság nem ezt jelenti. Alapesetben az emberek nem kotornak egymás pénztárcájában, hogy ki mennyit keres, mert ez magánügy, nem társadalmi probléma. Társadalmi problémává jelen esetben az teszi, hogy az ország 70%-a megélhetési gondokkal küzd, de ez más fórum témája.
A társadalmi támogatottság alatt én olyat értek, hogy pld. nem tartod fel, nem kanyarodsz ki elé, nem rabolod ki a mentőautót akkor sem, ha nyitott ajtóval, járó motorral áll az út szélén.
(illetve ezt egyen népcsoport tagjai megteszik, de hogy melyek ezek, az sem nem ennek a fórumnak témája)
Különös csavar az ügyben, hogy az az ember, aki a rossz megélhetést álszent módon pajzsként maga elé tartva reflektált az ügyben lett volna felelős ezen okok megszüntetésére...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.29. 12:02:09
MrZed001 2010.01.29. 12:18:17
"Én is 3 autót előzök egyszerre, ha sűrübb a forgalom."
Nos, én elég ritkán. Bár van jópár kalapos Buzukis arra, a fő problémát (a közlekedésileg 0, vagy -1 románokon kívül) a sok Ifa és egyéb lassú jármű jelenti. Traktor sem ritka.
"Te is 130-140-el közlekedsz? Ha nem akkor meg minek előzni? 90-el mindenki megy."
Nos nem. A tötymörgő Buzukis éppúgy 65-70-el megy (jó esetben, volt már szerencsém 45-50-el menőhöz is egy számjegyű kiemelt főúton!), mint az IFA, túlpakolt/fáradt kamionos, mezőgazdasági gépek (nem is mehetne ott)
A másik ami miatt kell a plusz az éppen a gyorshajtók (nagyrészt románok), akik (szembe) forgalomtól függetlenül folyamatosan előznek.
Ha mögéd akar csattanni 150-el egy ilyen (mert szembejövő már majdnem ott van az orra előtt), akkor igencsak szükséges jól megrúgni a kocsid, hogy ne lökjön le az útról.
És igen, ezek is kapják a 10 mp-es dudát, este + a refit.
Egy részük ilyenkor észheztér.
Egy részük szarik rá (nos ez esetekben igen szívesen értesíteném Dredd bírót)
PitBuli 2010.01.29. 12:45:48
Ma az alagútnál, 11 óra tájékában, a buszsávban, végig előzte a sort egy fehér tranzit, majd a jobbra kanyarodó sávból simán egyenesen tovább haladt, ezzel megszívatva kb. 100 szabályosan sorban álló autóst. Őt követte egy piros, szakadt opel kadett. A tranzitot, a rajta lévő felirat tanúsága szerint, a közterület felügyelet emberei hajtották, az opelben három rendőr ült, egyenruhában, láthatósági mellényben, rajtuk virított a police felirat.
Ennyi...
Gróf Aranka 2010.01.29. 15:34:51
A posztoló először a DELTA "mentőszolgálat" gépkocsivezetőjének viselkedését sérelmezte, majd később általánosítva írt a mentőgépkocsi-vezetőkről.
"Érdekes módon megjegyezném, hogy ezen a problémán pont az a személy tudna (és lenne kötelessége) segíteni, aki álszent módon ezt a problémát pajzsként maga elé tartva reflektált az esetre az említett cégtől..."
Magam az Országos Mentőszolgálat gépkocsivezetőiről írtam, a reflektáló ember pedig a DELTA szolgálat embere, ennek értelmében pont semmi köze at OMSZ-os gépkocsivezetőkhöz. Így nem tud azokon segíteni...
logikaibukfenc 2010.01.29. 23:56:30
a posztoló a FASZ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DE BŐDÜLETESEN NAGY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GELLÉRTHEGYRE VELE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
logikaibukfenc 2010.01.30. 00:11:03
csak magával tud törődni. ott majd kibontakozhat.
logikaibukfenc 2010.01.30. 00:31:22
Megpróbálom vázlatosan és további sértegetés nélkül.
- előzés közben nincs kötelezően betartandó követési távolság, így
- valakinek (aki nála is előrébb lát !!!) ne adja annak jelét, hogy neki is fékezni kell, akármennyire közel is van, mert
- ha nem volt indokolt (későn kibontakozó jobbratartási vágyból), ne csodálkozzon , hogy visszakapja, mert
-annyira azért nem sietett a szállító, hogy adjonistenfogadjisten, ezt onnan is tudjuk,
- hogy nem letolt, nem villogtatással akarta jelezni "(f)elsőbbrendűségét",
- csupán azzal, amire számíthatunk mindig
- száguld
azaz
a te dolgod : takarodj az útjából.
és ne olyan szabályokat meg törvényeket emlegess, amik pont ellened szólnak, és ő pedig egyiket sem szegte meg. (amyg a konfliktust ki nem robbantottad)
ÉS ez nem áll szöges ellentétben az eddig általam írtakkal, mert
neki van indoka, mégsem fitogtatja, és tényleg számít neki a tízméter, nem úgy mint a fontosembernek.
a fontoskodó ember pedig ne is merjen közelebb menni senkihez sem, mert dühbe gurulunk. és akármennyire is ökölbeszorul a feje, a mi seggünkbe nem jut be.
Ha messziről jelez, akkor lehetőséghez mérten segítséget kap majd, de fél méterről már minimum félreértésre ad okot bárminemű megnyílvánulás, ami elveszi a figyelmet a vezetésről.
ja. nem vagyok mentős, sem fuvarozó. nincs is autóm.
Integrált Szerverterror 2010.01.30. 05:28:33
"streetfighter" 2010.01.30. 11:18:20
Lehet, hogy onnan akarja letaszítani, mint a hegy szegény névadóját?
logikaibukfenc 2010.01.30. 14:11:38
nem kívánom én azt tenni vele mint az őseim
aranyba kell önteni és kiállítani hogy mindenki a csodájára járhasson