Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Állat módjára viselkedett a Delta mentősofőrje

2010.01.28. 12:04 :: SilentSound

Érdekelne a többi olvasó tapasztalata is arról, amit Gábor írt, valóban általános szokás az a mentőautók és egyéb kék villogós járművek sofőrjeinél, hogy szarnak a KRESZ-re, mert úgysem bünteti meg őket senki?

Ma reggel ½ 8 kor a Nagykőrösi úton haladtam az M5 irányába a megengedett legnagyobb sebességgel (70km/h) a belső sávban egy kamiont előzve amikor mögém ért egy mentőautó. A Mentő (DELTA mentőszolgálat) kb 10 cm-re rám állt és nagyon erőszakosan le akart tolni az útról (megkülönböztető jelzést nem használt).

Mivel a felüljárókról gyakran mérnek lézerrel ezért nem gyorsítottam hanem továbbra is tartva a sebességemet lassan haladtam el a kamion mellett, közben bal lábammal megérintettem a fékpedált jelezvén, hogy ne tapadjon rám annyira (nem fékeztem!). A felvillanó féklámpám vörös posztóként hatott és még agresszívabban támadott, ezután 1 másodpercre még a szirénát is rámküldte.

Az egész előzés nem tartott sokáig ahogy tehettem kimentem a külső sávba utat adva neki és akkor jött a döbbenet. A mentő nagy gázzal elém vágott majd több alkalommal hatalmasat fékezett engem is nagy fékezésre kényszerítve.

Ezután a kb. 40km/h-val haladó sofőr a két sáv közötti felezővonalon szlalomozott, hogy ne előzhessem meg. Teljesen megdöbbentem. Mintha valami filmbeli autós üldözésbe keveredtem volna csak itt nekem kellene üldözni... Végül észhez tért és kb 110-re gyorsítva elszáguldott továbbra is leszorítva mindenkit a belső sávban.

Átéltem már néhány erőszakos sofőrt (BMW, terepjáró stb) de ez mindent vitt ráadásul pont egy mentőtől nem számítottam ilyen viselkedésre. Utólag fontos megjegyeznem, hogy nem OMSZ mentő volt hanem egy magáncég magán sofőrje (DELTA) akiben a hivatástudat szikrája sincs meg s bár ha ő nem is tett esküt az emberi élet védelmére, a mellette ülő orvos igazán rászólhatott volna...

Másik tanulság az, hogy a mentősofőrök (NEM MINDEGYIK) bátran visszaélnek a társadalmi támogatottságukkal és azzal, hogy a rendőrök soha nem büntetik meg őket (BETYÁR BECSÜLET) , így aztán nyugodtan száguldozhatnak következmények nélkül.

Agócs Gábor úr, az érintett cég vezetője kommentben reagált nem sokkal 14 óra után, korrekt hozzállás, bár legalább ennyit tenne minden más érintett is hasonló esetekben! Bemásolom ide is azoknak, akik nem másznak be a hozzászólások közé.

Tiszteletem minden autósnak!

Agócs Gábor vagyok a Delta Mentő vezetője. Ezúton is elnézést kérek attól az autós társtól aki elszenvedte ezt az inzultust. Sajnos mi sem vagyunk tökéletesek , és ahogy az egészségügyben mindenhol mi is egyre nehezebb anyagi helyzetben vagyunk. Kollégáink (a legtöbb) nagyon nehéz, viszontagságos és elég alul fizetett munkát végez. Napi 6-800 beteget szállítunk úgy hogy az álam határozza meg hogy hány kocsival tehetjük ezt meg. Többek közt mivel kevés kocsival sok beteget kell szállítanunk vagyunk sokszor rákényszerülve, hogy a lehetőségeket kihasználva próbáljunk eljutni egyik helyről a másikra. Sajnos ahogy bárhova így hozzánk is bekerülhetnek olyan kollégák aki nem ide vagy egyáltalán az utakra sem valók lennének. Ha konkrét esetben engem, vagy kollégáimat megkeresnek rendszámmal, idővel akkor tudunk és szoktunk is retorziókat alkalmazni. Evvel a konkrét üggyel kapcsolatban is, ha legalább a kocsi típusát vagy rendszámát meg tudná nekem írni a gagocs@deltamento.hu-ra akkor fegyelmi eljárást tudnék indítani.

További balesetmentes utat kívánok mindenkinek!

Tisztelettel:Agócs Gábor

221 komment

Címkék: budapest közlekedés autó hülye erőszak mentő

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

misitcom 2010.01.28. 18:28:29

Mentő?.......Rákérdezhetek?..Tört fehér!

MrZed001 2010.01.28. 18:37:26

@misterx:
Köszönöm.
Szintén rend párti?

misterx 2010.01.28. 18:47:59

@MrZed001:
Olyan értelemben, ahogy a hivatkozott kommentben írtad: igen. (Dredd bírót viszont nem akarok.)
Betartható törvényeket kell alkotni, azokat be kell tartani, és betarttatni, személyre, származásra tekintet nélkül! És, mindenkinek joga, kötelessége a saját portáján rendet tartani. (Átvitt értelemben is.)

nehülyéskedj 2010.01.28. 19:04:06

@DonVincenzo: Magad sem hiszed ezt, egy százhúszkilós, kétméteres tagnál. Persze, ha kicsi, akkor lehet, hogy emberkedsz. Igazi gentleman vagy.

heliox 2010.01.28. 19:13:08

Gáz elvesz, visszalassul, be a kamion mögé. Had menjen aki akar.

Nem azért nem gyorsítasz fel, mert mérnek, hanem mert tilos.

Nade 2010.01.28. 19:18:00

Egy fegyelmi vizsgálat során nem túl nehéz kiszűrni, hogy igaz lehetett-e az eset. Arról nem is beszélve, hogy Agócs úr normális hozzáállása önmagában is visszatartó erő a többi sofőrnek.

Ezen felül itt nem egyszerűen fegyelmi vétségről van szó. A - mint többen is említik - egyre terjedő "büntető fékezés" egész egyszerűen bűncselekmény. A szó szerint 10 centire rámászós leszorítás bolondhoni "divatja" szintén. Közúti veszélyeztetésnek hívják és kettő év szabadságvesztéssel büntethető. Vajon miért nem tudatosul ez a közlekedőkben? Vannak tippjeim...

egyittlakó (törölt) 2010.01.28. 19:41:04

Emberek, ha mentőt látunk a seggünkbe jönni, miért nem lehet letakarodni a belső sávból? Anyám már az őrület szélén van attól, hogy állandóan szirénáznak a főutakon, ő pedig ilyen helyen lakik. Ma egy telefonáló picsa lődörgött a belső sávban (éppen a bevett bráner méretéről értekezett, meg hogy rendesen lenyelte a trutyit), közben mögötte bárki elmehetett a sunyiba, közben a haverom is, aki éppen liftbe szorult embert sietett kimenteni. Tényleg, nem kellene rendőrre bízni a dolgot önbíráskodás helyett? Kérdés: hol van a rendőrség? Lenullázta a fityesz.

FDToth 2010.01.28. 19:42:22

Nem értem azokat az ausokat, akik vmiért nem érzékelik a beslő sávban előzők gyorsaságát és simán kijönnek. Arra nem képesek, hoyg ha pl. több kamiont előznek 120-szal én meg mennék 140-nel, akkor egy pilanatra két kamion közé be, majd ha elmentem, akkor vissza!. nem, neki ott kell másznia...
Meg tudom érteni a mentős sofőrt, de az amit ut
na művelt az már nagyon gáz és gusztustalan!

Yoli87 2010.01.28. 19:52:20

Nekem az a kérdésem lenne, ha valaki "bünti fékez" előttem, és én nem tudok megállni, akkor engem basznak meg a rend őrei mert nem tartottam be a követési távolságot?? Mert ha nem akkor beleszállok ...

Marty Mcfly 2010.01.28. 19:56:51

@FDToth:
tudod kiafasz áll be 2 kamion közé... bár én soha nem megyek a megengedettnél kevesebbel, sőt, inkább gyorshajtó vok, úgyh velem ez nem fordul elő! Elém is kijönnek 130-al, oszt kit érdekel, az a megengedett, ezt a békát lenyelem... nem várom el senkitől, h 2 kamion közé bemenjen. te normális vagy?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.28. 19:56:59

@DonVincenzo: Egy értelmes főnök nyilván figyelembe veszi, hogy egy alapvetően bizonyítatlan állítással van dolgunk. Viszont ilyenkor is lehet beszélni az illetővel, hátha észhez tér. Továbbá ha valakire többször, különböző forrásokból is érkezik panasz, akkor lehet komolyabb retorziókat foganatosítani, az ugyanis már nem lehet véletlen.

Úgyhogy szerintem nyugodten lehet panaszkodni a bunkó sofőrökre.

Yoli87 2010.01.28. 19:58:20

@Marty Mcfly: Akkor sajnos jól gondolkozom :-(
És ha tanú van rá hogy köcsögösködött??? Vagy szabálytalanul bevágott elém és akkor történt ....

misitcom 2010.01.28. 20:00:37

@Yoli87: És ha tanú van rá hogy köcsögösködött??? Vagy szabálytalanul bevágott elém és akkor történt ....
.....és még Kínai is .

Marty Mcfly 2010.01.28. 20:03:06

@Yoli87:
az má túl bonyi, kurva nehéz bizonyítani! meg nem ér annyit az egész (bíróság, idő, energia)... légy te az okosabb, vegyél vissza!

cirrmurr 2010.01.28. 20:04:54

Egy lazán hátrahajitott félliteres vize/Jeges kólás flaska sokat növel a féktávolságon :-)

nekem is tele a Tcom az M1 en 140nél(óra szerint, valójában 130) villogó buzigyerek ügyvezetőktől mikor kamion sor mllett megyek a Vectrával. mégis hova a'szomba huzóggyak le?

Sok ilyan utolérlek Oszt' rádvillogok köcsög van még a dajevósok meg a suzukisok között is.

Yoli87 2010.01.28. 20:06:55

@Marty Mcfly: De mint azt az ottani posztban is olvashattad, volt rá már példa .... De már nem tudom ki írta.

cirrmurr 2010.01.28. 20:12:23

@FDToth:
Aztán mijafasznak kellene előled menekülni főleg ha gyorshajtsz ?

Két kamion közé meg küldd be az édesanyádat :-)

Ha a forgalom 120 szal megy akkorne rendezkedj.Mi vagy te rendőr ?
Nekem is megy a Gépem 180 at óra szernt 2.2 Vectra C de nem baszom szét az idegeit a 120 szal kamionsort előző Daewó Ticos bácsikának.

Jut eszembe a Kamin kamiont előz szitunál miafaszér nem dudáltok. Mikor az egyik 100 zal megy a másik meg 104 gyel egymásmellett és 10 perc az előzés ??? Mi akkor kussoltok mert az NAGYOBB.

Kispöcsü lelki nyomoroncokvillognak lassabb autókra.

Marty Mcfly 2010.01.28. 20:13:04

@Yoli87:
biztos van rá példa, de az csak precedens értékű. sztem nem érdemes ilyennel próbálkozni, nagyobb esély van arra, h te szívod meg.

''autónepper.'' 2010.01.28. 20:22:58

Nem értem mért nem lehet kitakarodni vagy bent maradni ha látjátok hogy jövünk vagy haladnánk ? te még fékezgetsz szaroddal azt hiszed gizda vagy?? ha lemész előlem úgy is vissza kapod szal kár keménykednetek ...

''autónepper.'' 2010.01.28. 20:24:49

@cirrmurr: te majom azé nem villogunk arra mert úgyse tud menni kamion-ra mert úgy se tudd menni meg várom de te szarordal takarodjál le mert te tudnál haladni ...

jaafar 2010.01.28. 20:25:17

A mentősök simán bekapcsolják a szirénát és a villogót, ha csak megunják a dugóban ácsorgást. De ennek ellenére minden esetben el kell őket engedni. Sajnos sokan nem nézik a tükröt, nem hallják merről jön.

A belefékezős sofőröktől én is kikészülök. Ne játszon már senki népnevelőt, vagy önkéntes rendőrt. Ha terepjáróval járnék malacráccsal, tuti tele is vágnám hátulról a satuzóst. Utána meg tovább mennék. Aztán keressen meg.
Ha valaki siet, én elengedem. Menjen tőlem BUSZ sávban, villamos sínen, engem nem érdekel. Ő vállalja a büntetést, hogy megfogja a rendőr, vagy összetöri magát. Nem az én feladatom rendre utasítani.

''autónepper.'' 2010.01.28. 20:30:33

@jaafar: végre egy normális ha úgy van kedvem ott megyek ha meg ráérek be tartom ...

tegnap is SKODA OCTAVIA megy a belsőbe mellette ment egy furgon 50 el nem ment volna ki pedig kb 30 centire voltam tőle. vissza 2 padló szembe sáv lenyomtam és kész ezek miatt kell szabálytalankodnom jó fogjátok mondani hogy záróvonal tudom hogy volt sőt 2x2 sávos volt meg csináltam meg halt valaki nem ?:D szal

mi nem foglalt még 2010.01.28. 20:31:06

@Yoli87: téged bazsnak meg.
mert úgy szól a törvény, hogy olyan követési távolságot kell tartanod, hogy minden körülmények közt biztonságosan megtudj állni az elötted haladó mögött.
anno nagyon régen a kresz meghatározott métereket is de ezt már régen eltörölték és a közlekedőre bízták, hogy kinek mi az a távolság ami alatt meg tud állni.
ezt autója is válogatja.
a minden körülmény azt jelenti, hogy ha az elöttedmenő hírtelen pároslábbal beleáll a fékbe akkor ne menj neki.

FDToth 2010.01.28. 20:36:51

@Marty Mcfly: miért? nehéz? 2 kamion közés simán. én megcsinálom. 140-nel előzök, jün mogöttem monnyuk vki 170-nel, akkor be két kamion közét, után a vissza. nem vagyok én rendőr, hogy feltartsam!
cirrmurr:
hol gyorshajtás ha 140-nel mész az óra szeint? az 131-132-nek fele meg!Ne hülyülj már. Én nem a lassabb autókra villogok, haem azokra lassab autókra, akik figyelmetlenek és szarnak a másikra!

Ombucmano 2010.01.28. 20:37:25

A saját blogomban már beszámoltam korábban egy ehhez hasonló de belvárosi inzultusról. Igaz, azt nem írtam oda,hogy milyen mentő volt. Egy másik társaságé az OMSZ-é. Felháborított akkor is az agresszív viselkedés amelyet én hivatallal való visszaélésnek tekintek. Fülemben cseng a borízű borostás fenyegetése: Egyszer majd Téged viszlek el. Biztosan van alapja azoknak a pletykáknak,hogy tragikus baleseteknél, magatehetetlen embereknél eltűnnek dolgok, értékek. Dögkeselyűk, hullarablók akik ilyet tesznek.Tisztelet a kivételnek!

''autónepper.'' 2010.01.28. 20:41:09

ja és hozzá teszem ha anyádat vinni a beteg szállító akkor mindenkinek pusztulnia kellene... de most te KEMÉNY vagy mert fékezgetsz... :D mert lelkileg mélyen érintet hogy hitelre vett szarodat lenyomja egy beteg szállító ....:D vicces... ;)

Zoltan895 2010.01.28. 20:42:49

Az a törvénytisztelő aki a megkülönböztető jelzést hazsnáló mentőt elengedi.
Az pedig a kultúrált ember aki a megkülönböztető jelzést épp NEM használó mentőt is elengedi. Ennyi.

Marty Mcfly 2010.01.28. 20:50:35

@FDToth:
a 130 még nem feltartás (most az óra és a valós sebesség differenciájáról ne beszéljünk, tisztában vok vele);
de azért azt a trükköt is megnézném, mikor beteszed 140ről a kocsidat a két 90-el hajtó kamion közé, pláne ha 20 m van közöttük. Ha nagyobb a távolság, akkor meg mindenki megteszi, úgyh nem értem a gondot...

mi nem foglalt még 2010.01.28. 20:53:13

@fegyvernepper: a betegszállító nem sűrgős esetet visz hanem néniket gipsz levételre meg ilyen.
de ha sűrgős eset és indokolt akkor kapcsolja fel a megkülömböztető jelzéseket.
amíg ezt nem teszi ugyan olyan ató mint bármelyik másik, ugyan úgy vonatkozik rá a kresz.

''autónepper.'' 2010.01.28. 20:56:17

@mi nem foglalt még: de most ennyi erővel meg magyarázhatunk mindent... nem ? mindenki ott mennyen ahova való ha 70enel megy mert nem MER menni akkor menyen a kamion mögött minek előz? csak azért hogy idegesítsen másokat...

ján kádár 2010.01.28. 20:56:20

Öregem, én nem írtam volna meg helyedben a faszságodat!
Mi a rákértkell játszani a becsületes sofőrt? Húzzál el a f@szba a mentő elől, és kész.
Normális ember ezt csinálja.

107! 2010.01.28. 20:57:21

@mi nem foglalt még:

Ettől még az előzékenység jár neki szerintem, azt viszont kierőszakolni undorító dolog. Sőt utána még patkánykodni még gusztustalanabb.

mi nem foglalt még 2010.01.28. 21:02:05

@fegyvernepper: olvasd el mégegyszer figyelmesen a posztot.
lakott területen belül párhuzamos közlekedésre alkalmas úton nem kell a külsőben menni.
mehetsz a belsőben is.
elhaladt a kamion mellett majd kiment.
amikor már a kamion közepén vagy akkor nem tudod azt átrepülni.
ekkor aki érkezik lassítson kicsit.
nem arról volt szó hogy direkt feltartotta.

''autónepper.'' 2010.01.28. 21:05:05

@mi nem foglalt még: jó de gondolom hogy te is olyan vagy hogy ha látod hogy jön esetleg egy másik akkor meg próbálsz kimenni előle nem ?:D aki meg posztot írta meg még fékezget is...akkor ki a nagyobb bunkó? aki letolja vagy aki még oktat ?:D

mi nem foglalt még 2010.01.28. 21:07:52

@107!: jár neki.
de nem is direkt feltartásról volt szó.
a posztoló átment a másik sávba hogy elhaladjon egy másikautó mellett eközben érkezett hátulról valaki és belbújt a seggébe.
amint az írásból kiderül amikor elhaladt a kamion mellett kiment a sávból.
ergó nem beszélhetünk direkt feltartásról ami bunkóság lenne.
egyzserűen a mentős agresszív volt.
sztrádán hasonló szokott lejátszódni amikor a polgára tükörbe néz messze lát 2 pontot nyugondtan megkezdi az előzést és amikor a felénél tart már villognak a seggében mert az meber 130 helyett érekzeik 250-el.
ekkor a szerencsétlen nem tud mit csinálni be kell fejezze az előzést vagy sarut nyom és vissza áll mögé, de az mégrosszabb.
aki szabálytalanul jelentős sebesség túllépéssel közlekedik annak is tisztában kellene ezzel lennie és kicsit több türelem.

107! 2010.01.28. 21:15:22

@mi nem foglalt még:

Értem! Ezért írtam így.

Alap jóindulat, hogy a közfeladatot ellátókat elengedjük. Nekem is jól esik meló közben, még akkor is, ha sehová nem sietek, csak járőrözöm.

Aki ezzel visszaél, az mindannyiunkkal tesz rosszat, mert pont ilyen ellenszenvet vált ki az emberekből, mint amit a posztoló megélt.

"streetfighter" 2010.01.28. 21:16:39

@Marty Mcfly:
"Ha nagyobb a távolság, akkor meg mindenki megteszi, úgyh nem értem a gondot..."
Viccelsz ugye?

mi nem foglalt még 2010.01.28. 21:18:42

@fegyvernepper: igen én igyekszem elmenni előle.
de nekem egyik autóm 200 ló fölötti a másik meg 300 ló fölötti nem szokott gondot okozni rálépni ha nagyon be esik valaki mögém.
de olyan embertársaink akikgyengébb autóval rendelkeznek és nekik is kell közlekedniük.
én is utálom ha aseggembe bújnak mert 83 óta vezetek nem volt még önhibás balesetem, levezettem több mint 1 millió kilométert, viszont már nem egy autómat írták le hogy én megálltam a mögöttem lévő meg felöklelt és bocs adott egy betétlapot nekem meg a hibátlan autóm rögtön tört jelzéssel bírt.

"streetfighter" 2010.01.28. 21:22:58

@mi nem foglalt még:
"nekem egyik autóm 200 ló fölötti a másik meg 300 ló fölötti"
"83 óta vezetek nem volt még önhibás balesetem, levezettem több mint 1 millió kilométert"
A nagy arc már foglalt!

''autónepper.'' 2010.01.28. 21:24:30

@mi nem foglalt még: hát jó te is abba helyzetbe vagy hogy nem nagyon másznak rád... rám is nagyon ritkán... de én is ott hagyom a követőimet :D:D:D én se kevés kiló métert mentem azért szal tudom hogy mit kell csinálni ha valami "olyan adódik" :)

mi nem foglalt még 2010.01.28. 21:26:29

@"streetfighter": hiszed vagy sem ez van.
ellenben nem szoktam arcoskodni emgvárom amíg elötem valaki befejezi az előzést és nem dudálok villogok.
egy kivétel van amikor már kurva közel vagyok valakihez és simán elém rántja a kormányt sztrádán mert épp utol ért valakit és baszik lassítani.

Marty Mcfly 2010.01.28. 21:30:07

azért azt megfigyeltem, h mindig a legnagyobb spílerek a legszerényebbek...
hát tudod mit bazzeg?! ha nekem 300 lovas kocsim lenne, akkora arcom lenne, hogy kabriót kéne a kocsiból csinálni, hogy kilássak!

Marty Mcfly 2010.01.28. 21:31:27

@"streetfighter":
úgy értem, képes rá... :-)))

mi nem foglalt még 2010.01.28. 21:31:30

@fegyvernepper: szoktak emgem utolérni mert én betartom nagyjából a sebességhatárokat.
nem is megyek ki senki elé.
volt nekem gyenge autóm is ezért át tudom érezni azoknak a sorsát akik gyenge autóval mennek.
ezért nem is szoktam őket lökdösni.
mert az utca csak közlekedésre van és nem versenyre.
én midnen ilyen nagyon nyomulós lökdösős embert köteleznék 1 évig közlekedjen gyenge autóval és rögtön megértené miről van szó.

mi nem foglalt még 2010.01.28. 21:32:57

@Marty Mcfly: miért kell ahoz nagy arc?
attól még semmivel nem vagy különb ember mint a másik.

Marty Mcfly 2010.01.28. 21:36:38

@mi nem foglalt még:
kár h nem tettem mosolygós jelet a mondat végére, mert látom itt egyesek véresen komolyan veszik és nem értik az iróniát...
na most nem teszek mosolygós arcot

mi nem foglalt még 2010.01.28. 21:39:26

@Marty Mcfly: bocs, csak érzékeny vagyok rá ha valakinek erős autója van és ettől különbnek érzi magát másnál.

Marty Mcfly 2010.01.28. 21:39:35

@mi nem foglalt még:
"volt nekem gyenge autóm is ezért át tudom érezni azoknak a sorsát akik gyenge autóval mennek"
amúgy meg pont itt különbözteted meg egyik embert a másiktól... honnan tudod, hogy a gyenge autóju embernek milyen a sorsa? Lehet, h boldogabb, mint te a 300 paciddal...

"streetfighter" 2010.01.28. 21:42:17

@mi nem foglalt még:
Azért azt sosem értem, miért kell valakinek erős autó, ha nem megy vele?

sosem 2010.01.28. 21:43:20

Hát én meg elmentem volna a kamion fülkéjéig, azután észreveszem a villogót, leveszem a gázról a lábam, lassulok, behúzódok a kamion mögé, majd előzékenyen intek, hogy menjél. Talán észreveszi magát, hogy így sokkal több időt veszít, mintha befejeztem volna az előzést.

mi nem foglalt még 2010.01.28. 21:44:46

@Marty Mcfly: :))) nem úgy értettem.
hanem azt érzem át amikor valakinek gyengébb autóval kell ott boldogulni ahol az erős autóval rendelekzők lökdösik levillogják őket.
sztrádán egy gyengébb autóval is kell előzni amikor utol ér egy kamiont viszont neki több időre van ehez szüksége.

nonolet (törölt) 2010.01.28. 21:47:50

Ha 70 a megengedett, akkor ott
MIÓTA az objektív felelősség nevű izé van érvényben....lehet menni...

70+15+3=88-al...+ amit csal a kmóra.
(minima 2-t biztosan)

Szóval óra szerint 90 fölött kell a trafival foglalkozni egy 70-es limitnél.

Egyébként pedig...ezek + még
2 a gyakorlatban óraszerint nézve
30>>48
50>>68
70>>88
90>>108
100>>118
110>>138
120>>148
130>>158
--------
kivéve:
ha netán kiszedős helyszíni birságolás van.
(de ilyet manapság nem látni szerintem sehol)
--------

Szóval nem kellett volna fosni és a kormányt erősen szorítva hajtogatni hát már 70-el megyek vazze ..várjál a sorodra...szívjál.

Hanem megtolni a gázt kicsit és félre állni.
Pláne nem a féket pöckölni!!!

Más kérdés az utána következett bunkó retorzió...mégha magának kereste is...

Két köcsög ha találkozik abból ez lesz, sajna.

Ariadne12 2010.01.28. 21:48:27

Úgy látszik, hogy az a zömnek nem tiszta, hogy a betegszállító (és itt arról van sz) _nem _mentő_!!! Nem jogosult megkülönböztető jelzést használni egyáltalán, jogai éppen azonosak az egyéb autósokkal.
Itt egy szakmabeli, valóban mentős írja:
shadowblogja.blogspot.com/2009/05/konkurrencia_26.html
shadowblogja.blogspot.com/2008/12/ments-vagy-betegszllts.html

Ez azért árnyalja a képet némileg, nem?

Ariadne12 2010.01.28. 21:51:50

@crazymokus: Plusz ezért a cím is teljesen téves, mivel nem mentősofőrről van szó.

mi nem foglalt még 2010.01.28. 21:52:00

@"streetfighter": például azért hogy ne kelljen kinyomni a szemét ha jön egy emelkedő.
erős autó nem fordulatból megy hanem nyomatékból.
egészen más olyan autóval menni aminek bőven van erőtartaléka visszakapcsolás nélkül is.
azon kívül nem mellékes ha előzni kell akkor lényegesen gyorsabban hajtom végre a manővert mert sokkal jobban gyorsul.
semmi értelme eszetlenül száguldozni mert semmit nem nyersz vele.
mentem le nyíreygháza régebben amikor még gyöngyösig volt sztráda onnan alsóbbrendű úton, nagyon ráértem mert túl korán indultam el és szépen betertva akreszt autóztam, volt egy izgága autóstársam aki árkon bokron keresztűl szembe forgalommal előzgetett kb 3 x halt meg majdnem a szemem láttára, nem rajta múlt hogy nem volt csatt.
időnként mindig utolértem mert azért csak be ragadt itt ott.
a végén beérve nyíregyházára a vasuti felüljáró utáni lámpánál 3 autóval volt elöttem.
megérte sokklatöbb üzemanyagot elégetni és emberek életét veszélyeztetni neki. kb 20 méterért.

"streetfighter" 2010.01.28. 22:06:03

@mi nem foglalt még:
"erős autó nem fordulatból megy hanem nyomatékból"
Ez csak részben igaz!
Én azt szoktam mondani, hogy a váltó nem dísz.
Mindig röhögök a rugalmassági adatokon. Kit érdekel? Visszakapcsolok és kész.
Régen volt egy 1.3-as Suzuki GTI-m a 2 literes BMW lenyomtam az emelkedőn! Milyen nyomaték? Eltünt a tükörben!
Az emelkedőre meg előzésre nem kell 300 ló. Én is tisztelem a lassabbat, de egyébként megyek mint a mérgezett egér.

mi nem foglalt még 2010.01.28. 22:16:36

@"streetfighter": nem kapcsolgatok az automata teszi a dolgát.
azért amikor 2700-at forog 130-nál valami vagy közel 4 ezret az nem mindegy.
nem az számít, hogy suzuki vagy bmw a kiló lóerő arány számít.
ezért kell a nagy nehéz autókba nagy erős motor.
a lenyomás is tud ám vicces lenni nem biztos hogy a másik nyomta neki.

benepani 2010.01.28. 22:17:14

én is agresszíven vezetek, ki nem állhatom a szüttyögő 1.2-es 80 lovas fasszopó benzines rozsdaboglyákat. a benzines az akkor sem megy ha erős motorja van, míg a dízelek már 120 lóerő fölött is repesztenek a nyomaték miatt.de a 150 ló az igazi egy macsó kupéhoz. ettől függetlenül tök udvarias vagyok a gyalogosokkal, mert azok kiszolgáltatottak és sebezhetőek. biztos begolyóznék, ha egy gyalogosnak sérülést okoznék, ezért csak városon kívül viselkedek igazi izomagyú macsóként.

mi nem foglalt még 2010.01.28. 22:22:07

@benepani: lehet még nem láttál rendes benzines autót.

benepani 2010.01.28. 22:27:02

@mi nem foglalt még: de az astra opc-ket nagyon díjazom. 240 ló 1300 kilóra, az nagyon kemény.

"streetfighter" 2010.01.28. 22:29:08

@mi nem foglalt még:
"a lenyomás is tud ám vicces lenni nem biztos hogy a másik nyomta neki"
Kilógott a lába a kasztniból! Ő kezdett el előzni engem, csak megvicceltem.
Egyébként a fordulatról: M5 és RS4 8000-et forognak.
Én a váltást élvezem!
Az tény, hogy a mostani autóm is hangos mert az is 8000 felett pörög!
De odaállok vele a 3 literes dieselek mellé!

benepani 2010.01.28. 22:31:51

@"streetfighter": basszus RS4-ed van? irigyellek, jó kis gurgulázós hangja lehet 8000-nél. azt én is élvezném...

mi nem foglalt még 2010.01.28. 22:34:02

@benepani: az már elég szép teljesítmény.

benepani 2010.01.28. 22:36:13

@mi nem foglalt még: Audi RS4 az autók királya, 4.2 V8...csak egyszer zavarhatnék meg egyet, istenem.

"streetfighter" 2010.01.28. 22:37:58

@benepani:
Nem. Azt csak példának írtam.
Az én autóm is 8300-ig pörög. Csak annyi az egyezés.

benepani 2010.01.28. 22:39:24

@"streetfighter": ja, bocs, hülye vagyok ma...

"streetfighter" 2010.01.28. 22:42:43

@benepani:
Jó kis autó de irreálisan drága az én szememben.
Inkább szavaznék egy tuning EVO-ra vagy SUBARU-ra. Mégiscsak japán.;)

éshanem 2010.01.28. 22:46:35

@benepani: Azért még egy kicsit csiszolgasd a tudásod autokból, és keress olyan d. motort ami turbo nélkül is max 2.5l ig 170le-re képes:)

benepani 2010.01.28. 22:50:35

@"streetfighter": drága az biztos...a japánok a tuning mesterei, mert náluk a 70-évesnek is van egy hobbi kupéja. hírtv garázson hallottam, h ott 4MFt egy WRX ST, a benzin 170Ft. itt meg 10MT a SUBARU.

benepani 2010.01.28. 22:53:08

@eshanem: igaz, a dízel turbo nélkül halott. gyakran szoktam indulatból beszélni hülyeségeket...

FDToth 2010.01.28. 23:00:06

@Marty Mcfly: persze akkor nem megyek 2 kamion közé, mikor eg yautó távolságnyi a hely, de 20 m simán. az kb 4,5 akkora hely, mint az autóm.
Ha pedig nagyon kicsi, akkor felgyorsítok vagy ki sem megyek, ha látom, hoyg jön a beslőben egy gyorsabb autó. neked hiába mondom...

Tornado86 2010.01.28. 23:13:13

@benepani:
Bár egy sima G-lader vagy kompresszor is megoldja a 2.5l 170 LE esetet, szóval kivitelezhetõ turbó nélkül.

atila68 (törölt) 2010.01.29. 00:04:15

Olyat csináltatok már, hogy benéztetek a tükörbe a kamion előzésének megkezdése előtt, és ha láttátok, hogy nagy fekete autó jön xenon lámpákkal akkor levettétek a gázról a lábatok, lassultatok 5-10 százaléknyit, majd miután a kigyúrt elsuhant, kényelmesen megelőztétek a kamiont?
Aki még nem csinálta próbálja ki bátran, balesetmentes hosszú életet kívánok mindenkinek!

hpty 2010.01.29. 00:11:29

@benepani: Akkor próbálj ki egy Focus RS-t! :D:D:D:D
AZ ÜT! ;)

hpty 2010.01.29. 00:14:04

@eshanem: Szerintem olyat is nehéz keresni benyásból, ami 6-7 literes átlagos fogyival tud ennyit...dízelből van, de mennyi!!!! A szó: hatékonyság ;)

Mazdis 2010.01.29. 00:40:49

@benepani:

Valali speckó szír tarkrorod van? Mert auóba csak benzines való aki meg elbírka viselni a diesel kerepelését az meg igénytelen..

cirrmurr 2010.01.29. 00:48:37

@fegyvernepper:

Mekk tisztelő. Szóval látod bene az erőt azé' villox.

Akkor az 1.0 szuzukisra, dajevó ticosra, meg egyébb kispöcs autókra mijafaszér villox ?

Gróf Aranka 2010.01.29. 08:51:46

"Másik tanulság az, hogy a mentősofőrök (NEM MINDEGYIK) bátran visszaélnek a társadalmi támogatottságukkal és azzal, hogy a rendőrök soha nem büntetik meg őket (BETYÁR BECSÜLET) , így aztán nyugodtan száguldozhatnak következmények nélkül."

Nem olvastam végig az kommenteket, így előfordulhat, hogy a poszt fent idézett részére valaki már reagált. Ha nem , akkor most én megtenném:

Az Országos Mentőszolgálat dolgozói - legyen az orvos, mentőtiszt, ápoló, vagy gépkocsivezető - nem élveznek társadalmi támogatottságot. A közterületen szolgálatot teljesítő rendőr valóban nem bünteti meg a mentőgépkocsi vezetőjét, ellenben a szabálysértési előadóval, aki gyorshajtás esetén szó nélkül kinyomja a 30-60e ft-os bírságot. És a bírság, illetve a felelősségrevonás nem marad el egy közlekedési baleset esetében sem, ugyanis a gépkocsivezető csak akkor nem lehet hibás, ha éppen otthon van és alszik. Minden más esetben vagy a mentőgépkocsi-vezetőt 100%-ban vagy a balesetben részes másik féllel 50%-50%-ban megosztva hozzák ki felelősnek. Ennek értelmében mind a hatóság, mind a mentőszolgálat elmarasztalja a dolgozót. A kiszabott bírság mellett a casco biztosítás önrészének közel felét a gépkocsivezető fizeti meg.
Ja, béren kívüli juttatás nem jár nekik, az eddig kapott havi 4000(!) ft-os étkezési utalványt is megvonták tőlük. A beígért munkaruhát a kivonuló dolgozók többsége még nem kapta meg, így sokan saját pénzből vásárolnak munkaruhát ( többi negítvumot nem említeném, mert nem tartozik a blog témájához) Na, ennyit a társadalmi támogatottságról...

ági anyu 2010.01.29. 09:31:00

@kelevra: Ha jól olvastam már előzésben volt, és szó nem volt autópályáról, valamint a megengedett legnagyobb sebességgel haladt

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.01.29. 10:36:13

azt kell mondjam, nem egy hasonló kalandom volt már deltás-okkal... nem szeretnék általánosítani, biztos mindig ugyanazt a sofőrt kapom el, más-más helyen és más-más kocsival...

MrZed001 2010.01.29. 11:00:49

@"streetfighter":
"Azért azt sosem értem, miért kell valakinek erős autó, ha nem megy vele?"
Menj ki a 4-esre, igen gyorsan rá fogsz jönni.
Az életed múlhat +- 20-30 lóerőn.

Amúgy Travolta (? jól emlékszem) szavai szoktak a fülembe csengeni:
"csak a lényegtelen emberek sietnek ... a fontos embereket megvárják" :D

"streetfighter" 2010.01.29. 11:41:23

@MrZed001:
"Menj ki a 4-esre, igen gyorsan rá fogsz jönni.
Az életed múlhat +- 20-30 lóerőn."

Szuper! Legalább ebben egyet értünk.;)
Én is 3 autót előzök egyszerre, ha sűrübb a forgalom.
Te is 130-140-el közlekedsz? Ha nem akkor meg minek előzni? 90-el mindenki megy.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.29. 11:53:34

@Gróf Aranka: A társadalmi támogatottság azt jelenti, hogy amikor jön a mentő elengeded, nem kanyarodsz ki elé, ha pénzt gyűjtenek adakozol, és mondjuk nem rabolod ki a kocsit, ha látod ott állni valahol nyitott ajtóval, járó motorral.
(illetve egyes népcsoportok ez alól kivételt képezhetnek, de úgy általában nem.)

Amiket Te felsoroltál az egy sima alkalmazott-vezetőség közti bérprobléma, melyhez a társadalomnak semmi köze. Optimális esetben nem vájkálunk a másik pénztárcájában, hogy ki mennyit keres, ez magánügy, nem társadalmi probléma.
Társadalmi problémává esetleg az teszi, ha az ország 70%-a megélhetési gondokkal küzd, mint esetünkben, de ez pedig a mentőszolgálattól független dolog, más miatt van.

Érdekes módon megjegyezném, hogy ezen a problémán pont az a személy tudna (és lenne kötelessége) segíteni, aki álszent módon ezt a problémát pajzsként maga elé tartva reflektált az esetre az említett cégtől...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.29. 12:01:19

@Gróf Aranka:
Amit Te itt megemlítesz, az egy sima alkalmazott-vezetőség közti feszültség, a társadalmi támogatottság nem ezt jelenti. Alapesetben az emberek nem kotornak egymás pénztárcájában, hogy ki mennyit keres, mert ez magánügy, nem társadalmi probléma. Társadalmi problémává jelen esetben az teszi, hogy az ország 70%-a megélhetési gondokkal küzd, de ez más fórum témája.

A társadalmi támogatottság alatt én olyat értek, hogy pld. nem tartod fel, nem kanyarodsz ki elé, nem rabolod ki a mentőautót akkor sem, ha nyitott ajtóval, járó motorral áll az út szélén.
(illetve ezt egyen népcsoport tagjai megteszik, de hogy melyek ezek, az sem nem ennek a fórumnak témája)

Különös csavar az ügyben, hogy az az ember, aki a rossz megélhetést álszent módon pajzsként maga elé tartva reflektált az ügyben lett volna felelős ezen okok megszüntetésére...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.29. 12:02:09

Hmmm... Bocsánat a duplázásért, de nem tudtam, hogy a blogmotor-e a gagyi, vagy csak megint le vagyok tiltva... :-)

MrZed001 2010.01.29. 12:18:17

@"streetfighter":
"Én is 3 autót előzök egyszerre, ha sűrübb a forgalom."
Nos, én elég ritkán. Bár van jópár kalapos Buzukis arra, a fő problémát (a közlekedésileg 0, vagy -1 románokon kívül) a sok Ifa és egyéb lassú jármű jelenti. Traktor sem ritka.

"Te is 130-140-el közlekedsz? Ha nem akkor meg minek előzni? 90-el mindenki megy."
Nos nem. A tötymörgő Buzukis éppúgy 65-70-el megy (jó esetben, volt már szerencsém 45-50-el menőhöz is egy számjegyű kiemelt főúton!), mint az IFA, túlpakolt/fáradt kamionos, mezőgazdasági gépek (nem is mehetne ott)

A másik ami miatt kell a plusz az éppen a gyorshajtók (nagyrészt románok), akik (szembe) forgalomtól függetlenül folyamatosan előznek.
Ha mögéd akar csattanni 150-el egy ilyen (mert szembejövő már majdnem ott van az orra előtt), akkor igencsak szükséges jól megrúgni a kocsid, hogy ne lökjön le az útról.
És igen, ezek is kapják a 10 mp-es dudát, este + a refit.
Egy részük ilyenkor észheztér.
Egy részük szarik rá (nos ez esetekben igen szívesen értesíteném Dredd bírót)

PitBuli 2010.01.29. 12:45:48

"soha nem büntetik meg őket (BETYÁR BECSÜLET)"
Ma az alagútnál, 11 óra tájékában, a buszsávban, végig előzte a sort egy fehér tranzit, majd a jobbra kanyarodó sávból simán egyenesen tovább haladt, ezzel megszívatva kb. 100 szabályosan sorban álló autóst. Őt követte egy piros, szakadt opel kadett. A tranzitot, a rajta lévő felirat tanúsága szerint, a közterület felügyelet emberei hajtották, az opelben három rendőr ült, egyenruhában, láthatósági mellényben, rajtuk virított a police felirat.
Ennyi...

Gróf Aranka 2010.01.29. 15:34:51

@newtehen: A hozzászólásomból sikerült elolvasnod/megértened az utolsó sorokat, mely nem a blog témájába vágó, és amit ezt jeleztem is ott. Különös csavar az is, hogy sem a posztot, sem az arra reagáló Agócs Gábor cégvezető sorait nem tudtad értelmezni.

A posztoló először a DELTA "mentőszolgálat" gépkocsivezetőjének viselkedését sérelmezte, majd később általánosítva írt a mentőgépkocsi-vezetőkről.

"Érdekes módon megjegyezném, hogy ezen a problémán pont az a személy tudna (és lenne kötelessége) segíteni, aki álszent módon ezt a problémát pajzsként maga elé tartva reflektált az esetre az említett cégtől..."

Magam az Országos Mentőszolgálat gépkocsivezetőiről írtam, a reflektáló ember pedig a DELTA szolgálat embere, ennek értelmében pont semmi köze at OMSZ-os gépkocsivezetőkhöz. Így nem tud azokon segíteni...

logikaibukfenc 2010.01.29. 23:56:30

na akkor

a posztoló a FASZ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DE BŐDÜLETESEN NAGY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

GELLÉRTHEGYRE VELE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

logikaibukfenc 2010.01.30. 00:11:03

börtönbe vele, közhasznú kötelesség-teljesítés akadályozása miatt.
csak magával tud törődni. ott majd kibontakozhat.

logikaibukfenc 2010.01.30. 00:31:22

Alapvetően minden szavába bele lehetne kötni, mert az ilyen meg se szólaljon inkább, nem hogy publikáljon valamit is.
Megpróbálom vázlatosan és további sértegetés nélkül.
- előzés közben nincs kötelezően betartandó követési távolság, így
- valakinek (aki nála is előrébb lát !!!) ne adja annak jelét, hogy neki is fékezni kell, akármennyire közel is van, mert
- ha nem volt indokolt (későn kibontakozó jobbratartási vágyból), ne csodálkozzon , hogy visszakapja, mert
-annyira azért nem sietett a szállító, hogy adjonistenfogadjisten, ezt onnan is tudjuk,
- hogy nem letolt, nem villogtatással akarta jelezni "(f)elsőbbrendűségét",
- csupán azzal, amire számíthatunk mindig
- száguld
azaz
a te dolgod : takarodj az útjából.
és ne olyan szabályokat meg törvényeket emlegess, amik pont ellened szólnak, és ő pedig egyiket sem szegte meg. (amyg a konfliktust ki nem robbantottad)

ÉS ez nem áll szöges ellentétben az eddig általam írtakkal, mert
neki van indoka, mégsem fitogtatja, és tényleg számít neki a tízméter, nem úgy mint a fontosembernek.

a fontoskodó ember pedig ne is merjen közelebb menni senkihez sem, mert dühbe gurulunk. és akármennyire is ökölbeszorul a feje, a mi seggünkbe nem jut be.

Ha messziről jelez, akkor lehetőséghez mérten segítséget kap majd, de fél méterről már minimum félreértésre ad okot bárminemű megnyílvánulás, ami elveszi a figyelmet a vezetésről.

ja. nem vagyok mentős, sem fuvarozó. nincs is autóm.

"streetfighter" 2010.01.30. 11:18:20

@_&rewboy_:
Lehet, hogy onnan akarja letaszítani, mint a hegy szegény névadóját?

logikaibukfenc 2010.01.30. 14:11:38

ugyan
nem kívánom én azt tenni vele mint az őseim

aranyba kell önteni és kiállítani hogy mindenki a csodájára járhasson












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása