Valóságos esettanulmányt küldött András, térképpel, rajzokkal kiegészítve. Tény, hogy három olyan forgalmas út találkozik a BAH csomópontnál, ahol meg kell oldalni, hogy mindenki mehessen bármerre úgy, hogy közben ne álljon be a város. Ja igen, a cím pedig csak azért lett ez, mert kíváncsi vagyok, hogy a poszt elolvasása előtt hányan kommentelik be, hogy hülye vagyok, mert azt nem is úgy írják. De ha már itt tartunk, az tényleg érdekelne, hogy a valódi nevet kötőjellel, vagy külön írják, mert nem találtam rá három perc alatt egyértelmű választ. De hogy ne vesszünk el a helyesírási szabályok sűrű és fekete erdejében, íme a levél:
Korábban már írtam rokkant helyen parkolási ügyről, bicikliseket üldöző autósokról is, sőt, a BAH-on eltévedő autósokról is, akkor csak azért nem vettem bele a mostanit, mert így is hosszúra nyúlik.
Sokan amikor meghallják, hogy "BAH-csomópont", Johann Sebastian Bach-ra asszociálnak, pedig a nevét leleményesen a Budaörsi-Alkotás-Hegyalja út nevek kezdőbetűiből rakták össze.
De amiért írok az egy pár igen veszélyes, állandóan fennálló szituáció.
1.: Az alkotásról (moszkva-budaörs irány) balra nagy ívben a hegyaljára kanyarodóknak mikor pirosra vált a lámpa, a velük párhuzamosan közlekedő villamosnak már zöld. Márpedig a villamos a kereszteződéshez tempóban érkezik, rendszeres, hogy egy-egy piroson áthajtó miatt vészfékeznie kell.
Vicces dolog homokban porzó, csöngető, vészfékező villamost látni, ami előtt pár centivel áthúz egy szabálytalankodó kolléga, a villamoson ülni már annyira nem az.
2.: Szintén az alkotásról (budaörs-moszkva irány) balra nagy ívben a hegyaljára kanyarodóknak 2 sáv van kialakítva. Külön tábla nem jelzi, mégis tilos a villamossínnel határolt főúton U-alakban visszafordulni. Ezt mégis lámpaváltásonként legalább 1 autós (láttam már olyat, hogy egymás után 5-en) megteszi, látható a képen, hogy közben a hegyaljáról jobbra fordulók zöldhullámban/zöld jelzésben érkeznek szintén oda, ahová a szabálytalanul fordulók.
A visszafordulóknak 3 fajtája van:
a) tudja, hogy szabálytalan, ezért kövérgázzal a gyalogosok közé hajt, majd óvatosan betekint jobbra, aztán usgyi.
b) fogalma sincs, hogy mit csinál, nagy gázzal fordul, meglátja a gyalogost, lefékez, a mögötte lévő már belóg a hegyaljára, ami 10 mp-en belül zöldet kap.
c) annyira nincs fogalma, hogy mit csinál, hogy kövér gázzal áthajt a gyalogok között, majd csőlátással előre nézve, belehajt a zöldön át közlekedő kocsikba.
Csak én látok kéthavonta egy balesetet itt. Az egész kérdést igazából egy tábla megoldaná.
3.: Talán a legveszélyesebb ütközés, ha oldalról csattannak nekünk. Ezt ragyogóan lehet produkálni a BAH előkereszteződésénél (kép). Nem tudom, milyen logika szerint, de van olyan, hogy a Jagellóról jövők 1. lámpája még zöldet mutat, mikor a 2. már pirosat, közben a hegyaljáról elkezdi engedni a forgalmat. A jagellóról érkezők 90%-a _NEM_ veszi észre, hogy a 2. lámpa egyáltalán létezik, vagy hogy pirosat mutat, és eszetlenül száguldanak keresztbe.
Szerencsére ez a helyzet nem minden egyes lámpaváltási ciklusban áll fenn, talán azért, mert a 2 buszsáv kismértékben befolyásolja a váltásokat. Eddig 2x fordult velem elő, hogy a hegyalján bal sávban elsőként indultam a zöldnél, mikor nekem balról még jöttek. Annak rendje és módja szerint a nekem balról jövő nem hogy rajtam keresztül, hanem mind a 2 sávon keresztül akart a benzinkúthoz beállni. Dudakoncert, nagy fékezések, delikvensünk eljutott a benzinkútig, mindenki egyben maradt.
Talán mert én kezdtem leghamarabb dudálni és bőven meg tudtam állni a piroson átszáguldó majom előtt. A 2. eset nem volt ennyire mókás, mercis nagymami csak elém vágott be, persze attól még, mert számítok rá, szétrobban az agyam, nem értette, miért dudálok és mutogatok...
Persze itt is történt már baleset, ráfutásos is, amikor az első autó megállt a 2. piros lámpánál, a mögötte lévő viszont nem...
A lényeg, ezeken a helyeken vigyázzatok!
Marcellusca 2010.02.22. 15:06:22
Én értettem! :D
Yoli87 2010.02.22. 15:08:57
építsük 3 évig, mert már úgy is kezdünk hozzászokni a dugókhoz.... :D
Amúgy annak aki először megy arra, tényleg jól meg kell néznie, hogy merre is van az arra. Elsőre én is elvesztem ott! De azóta én is csak mosolygok néha...
Take-it-Easy 2010.02.22. 15:16:03
@Marcellusca: nagyon rendes tőled, hogy nem hülyézed le a bloggazdát. Végül is csak megkíméled magad attól, hogy kitegye a szűrödet innen... :D :D
theutat villám 2010.02.22. 15:28:37
Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2010.02.22. 15:34:44
Kösz' a poszt'!
Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak 2010.02.22. 15:38:06
De télleg, ugyanúgy lehetne HAB csomópont is, azt mindenki le tudná írni. Vagy rátenni a tortára.
Annyit még, hogy szerintem akik az Erzsébet híd felől jönnek a Hegyalján, és jobbra fordulnának az Alkotásra, azoknak nincs lámpája, csak mackósajt (legalábbis emlékeim szerint). Ettől még marha, aki körülnézés nélkül fordul meg.
2010.02.22. 15:45:15
Annak meg sünt, aki beszűkitette a Jagelló lejövő forgalmát és feltorlasztotta a Sirály utcáig.
Tron65 2010.02.22. 15:52:06
Bennem csak egy kérdés motoszkál:
- B.örs (v. Villányi út) felől mért is nem kanyarodhatok visszafelé a Budaörsi felé?
Tábla nemtiltja. A Kresz szerint mindössze elsőbbséget kell adnom az otthaladóknak. Akár a zebrán sétáló gyalogos az, akár a zöld lámpánál épp ide beforduló autós.
107! 2010.02.22. 15:56:24
Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak 2010.02.22. 16:06:09
2010.02.22. 16:10:08
blogsámán 2010.02.22. 16:29:15
Pontosan, egyetértek veled, és éppen ezért nincs igaza a postolónak sem, amikor azt állítja, hogy tábla nem tiltja. A kötelező haladási irány miatt a megfordulás tiltva van szerintem. Egyébként meg valszeg pont a postban leírt veszélyes szituáció miatt nincs megengedve a megfordulás, hogy Tron65 kérdésére is válaszoljak.
csak john 2010.02.22. 16:32:09
A kereszteződést mindig a táblán lévő nyilak irányában lehet elhagyni.
Ha már új név, akkor miért nem AHB???
107! 2010.02.22. 16:34:43
Bocs, nem figyeltem, csak leírtam, amit ilyenkor mindig szoktam. :-))) De akkor ezek szerint csak nem hülyeség, ha már ketten is gondoltunk rá. :-))) Remélem most nem fogsz plágiummal vádolni!!! :-)
2010.02.22. 16:37:32
1. Elég ritka, hogy a villamosnak vészfékeznie kell: minden nap azzal a villamossal járok, tehát van összehasonlítási alapom.
2. "Külön tábla nem jelzi, mégis tilos a villamossínnel határolt főúton U-alakban
visszafordulni."
Miért lenne tilos !!??? Ha tábla nem jelzi, akkor minden balra kanyarodásnál megfordulni is lehet. Persze szarul vannak megoldva a lámpák ez esetben és én meg szoktam állni a gyalogosnak és a keresztbe zöldön Karolinára forduló autók miatt is. Pont azért mert tudom mi a forgalmi rend.
De honnan veszed, hogy tilos megfordulni ? Amúgy az nem megfordulás mert nem a Karolinára fordulok vissza, hanem a Budaörsire, de ez mindegy.
bélabú 2010.02.22. 16:46:34
A kreszt meg tanulja meg: azért tilos megfordulni dél felől jövet a villamossínen keresztül, mert tábla,felfestés, és a lámpa is jelzi a kötelező haladási irányt.
misitcom 2010.02.22. 16:46:54
bélabú 2010.02.22. 16:48:54
A Karolinának meg ehhez semmi köze, az 1km-rel lejjebb kezdődik.
algi 2010.02.22. 16:50:20
Marcellusca 2010.02.22. 16:51:29
Kötelező haladási irány!
Ha nem szerepel a megfordulási opció, akkor TILOS megfordulni, csak balra kanyarodhatsz.
@misitcom: Nem, nem!
Lacacac volt. :D
Tron65 2010.02.22. 16:52:12
Megfordulni (ha már szőrözünk) = vissza a Villányira.
Jelen esetben a kérdésem a Budaörsi útra való kanyarodásról szólt.
Amúgy ha szabadna, akkor 3ágú lenne az a nyíl a lámpában is?
Lehet a telezöldet a csillagszóró helyett találták ki?
vagyok59 2010.02.22. 16:56:07
Sok a drogos, sok a gazdag, de földbuta nő, sok a jó kocsikkal közlekedő, de tahó újgazdag. Én pld.nagyon utálok Budán közlekedni. Erőszakosak, pofátlanok, szabálytalanok.
misitcom 2010.02.22. 16:57:43
bélabú 2010.02.22. 16:58:41
Tron65 2010.02.22. 16:58:47
Érdekel egy rakat minden nap tilosban parkoló autó?
Gyere Pestre. Javaslom a Teve utcát és a közvetlen környéket.
index-cenzura.biz 2010.02.22. 17:21:45
Ha nem Colbert csomópontnak fogják elnevezni, nem járulok hozzá az ötlet poblikálásához.
Vin3553 2010.02.22. 17:27:20
És igen a villamos elé is sokan behajtanak, mert lusták belenézni a bal tükörbe.. de ezt általában a villamos megoldja egy fékezéssel, meg némi "csilingeléssel"
Palmer Eldritch 2010.02.22. 17:33:14
Devil 2010.02.22. 17:51:21
De nem artana kitenni egy megfordulni tilos tablat se.
Ami nagyon hianyzik a BP-i kozlekedesbol: ha valami tortenik (baleset vagy dugo!!!) akkor idonket leul a kozut kezeloje es eltopreng hogy vajon hogyan lehetne megakadalyozni hogy ez ujra megtortenjen? Ki kellene tenni megegy tablat? Talapiteni kellene oda traffit? At kellene epiteni a csomopontot? Neadjisten tegyunk ki egy tablat arrol hogyan lehet abban a csomopontban SZABALYOSAN megfordulni - hogy ne csak tiltsunk hanem szolgaltassunk is???
cork77 2010.02.22. 17:55:02
Szerintem nem bonyolult ott a dolog,csak gigyelni kell másokra is-mint mindig.
Marcellusca 2010.02.22. 17:58:32
"ne csak tiltsunk hanem szolgaltassunk is??? " - Hol élsz Te????? :)
egyittlakó (törölt) 2010.02.22. 17:58:47
Egyszerű. Azt hitte, hogy hülye vagy.
tom sailor 2010.02.22. 18:10:40
DeMarco 2010.02.22. 18:18:37
egyittlakó (törölt) 2010.02.22. 18:23:16
ági anyu 2010.02.22. 18:45:32
szaGértő 2010.02.22. 18:50:18
szaGértő 2010.02.22. 18:52:18
Ha nem ismernéd az idevaló székely viccet, akkor elkezdem neked, a vége ugyanaz:
Az öreg székely meg a fia mennek az erdőben, és a fiú egyszer csak belevágja a csákányt az öreg hátába. Az öreg megfurdul, és a fenti mondatot mondja ő is.
:D
ganyager 2010.02.22. 18:57:15
ganyager 2010.02.22. 19:01:09
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.02.22. 19:04:27
Egyébként pedig az fenti ábrán szépen rajta van az is, hogy kell a jelzett irányokba szabályosan "visszafordulni": kell egy nagy hurkot tenni a Jagelló felé.
KIZS 2010.02.22. 19:05:56
Rocko- 2010.02.22. 19:06:27
"a velük párhuzamosan közlekedő villamosnak már zöld"
nem, nem zöld, utána vált át, lámpánál nem engedik egyszerre a kanyarodó forgalmat és a villamost. dilettáns a közlekedésszervezés, de ennyire nem.
"Vicces dolog homokban porzó, csöngető, vészfékező villamost látni"
sose láttam ilyet.
"Külön tábla nem jelzi, mégis tilos a villamossínnel határolt főúton U-alakban visszafordulni."
miért is lenne tilos? egyrészt semmi nem tiltja, másrészt kötelezp útvonal sincsen (mint egyes helyeken P megfordulás a bal kanyar helyett). szóval?
"jelzésben érkeznek szintén oda, ahová a szabálytalanul fordulók."
jha annyira karsz kekeckedni, akkor az alkotásnak elsőbbsége van, azaz a Hegyaljáról lekanyarodónak elsőbbséget kéne adni azoknak, akik megfordultak.
"Csak én látok kéthavonta egy balesetet itt"
sose láttam emiatt balesetet. inkább követési távolság hiányából fakadó utolérés van az Alkotástól Budaörsi felé.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.22. 19:08:27
min 2010.02.22. 19:13:49
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.22. 19:13:55
Rocko- 2010.02.22. 19:14:18
@107!: met nincsen HAB nevű zeneszerző.
ugyanilyen okból nincsen Bach-party.
@Vin3553: enegm az érdekelne, h mit razziáznak az aluljáró alatt hetente a rendőrök.
Riska 2010.02.22. 19:14:39
Ami meg a visszafordulást illeti: valóban tilos, de egy ezt tiltó tábla kihelyezése a hétköznapi -blogot nem olvasó :)- vezetőnek is világossá és érthetővé tenné, hogy tilos visszafordulni, mert ott a kötelező haladási irány is. Amúgy ahogy Vin is írta, sűrűn áll ki a yard és büntet, szóval biztos, hogy tilos visszafordulni :D
frikazojd · http://kocs.ma 2010.02.22. 19:16:24
Annyira értelmetlen, hogy az életveszély. Sok helyen nem hogy 2 de legalabb 8 értelmű jelzések vannak. Sőt, a legtöbb dudálást úgy kapom, hogy a kint lévő táblák+felfestések alapján szabályosan közlekedem. (igazamról később megbizonyosodtam, odamentem gyalog, és megnéztem jól a jelzéseket. én mindent jól csináltam, a helyiek pedig megszokásból összevissza mennek.)
Az is nagyon jó, ahol láthatóan lelopták a táblát, meg lekopott a felfestés, a helyiek pedig megszokásból összevissza mennek.
Nem csak szabványos kresztáblák kellenének, pl a BAH-hoz is, hanem valami nyomvonali rajz, hogy a mérnök mégis hogyan képzelte el a közlekedést. A nyomvonali rajzokat, példákkal -horribile dictu- az önkormányzat feltehetné a honlapjára, hogy az idegen előre tájékozódhasson.
Csináljunk már úgy, mintha ez már a 20. század lenne, és lenne internet!
Riska 2010.02.22. 19:18:42
Volt már, hogy majdnem végignyaltam a 61-esen, pedig nincs baj az egyensúlyérzékemmel, a legdurvább vészfékezést meg akkor mutatta be a vili, amikor az egyenesen menő sávból besorolt a faszi a kereszteződés _közepén_ a villamossín mellé, elengedte a neki szemből jövő villamost, a mögötte jövőt meg nem vette észre, és bement elé...
Visszafordulni meg igenis tilos, kérdezd meg a kint dekkoló yardot, vagy Darthyt, ő is megmagyarázza :P
zsebtelep 2010.02.22. 19:18:54
Akinek eddig nem volt egyértelmű a lámpa és a felfestés útmutatása, a táblát sem veszi észre.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.22. 19:18:57
Minek egyszerre utasítást adó + tiltó tábla, ha egy is egyértelmű? A Budafoki Karinthy F. kereszteződésben a balra kanyarodni tilost is legtöbben leszarják. :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.22. 19:21:52
Meg kellene ezeknek tanulni közlekedni tán. Jó páran pl. a busz sávokat sem ismerik fel. Két legfeleslegesebb közúti jelzés:
- kötelező haladási irány
- záróvonal (betoncicikkel meg pénzkidobás)
Don Blasius 2010.02.22. 19:21:58
És logikus is, különben nyilas zöldnél olyan szépeket lehetne csattanni, mert nem számítasz rá, hogy esetleg veled "párhuzamosan" kanyarodnak a kereszt utcáról jobbra.
zsebtelep 2010.02.22. 19:23:47
Ha állsz a pirosnál, maga a lámpatest takarja a visszakanyarodni tilos táblát, ami a villanyos járdaszigeten van :D
(a felüljáró alatti panorámaképen meg már csak a hátát látod a táblának)
min 2010.02.22. 19:25:04
frikazojd · http://kocs.ma 2010.02.22. 19:49:54
ez nem káosz?
@Mityu: igen, szerintem is. Bár a megszokás nagy úr, ha a táblák egyértelműek (@min: még nekem is) és senki nem úgy közlekedik, háttőő... nem enyhén zavaró.
ahogy nézem, a városon belüli sebességkorlátozó tábla is felesleges, meg építkezéseknél a sárga magyarázó, hogy merre kéne kerülni.
Rocko- 2010.02.22. 19:57:34
Palmi 2010.02.22. 20:15:37
jaafar 2010.02.22. 20:31:15
Kapcsoljuk ki a lámpákat, a villamost meg tereljék el. :-) Meg lehet ott fordulni? Persze. Csak nem szabad. A piroson is át lehet menni, csak nem szabad. :-)
Riska 2010.02.22. 20:33:45
lvitya 2010.02.22. 20:42:16
"fordítva, jobbkezes kereszteződésben a tőlem jobbra érkező hadonász hogy menjek már.. mivan?" Olyanról még nem hallottál, hogy elsőbbségről való lemondás? Képzeld, én is szoktam ilyet tenni, pl. buszt rendszeresen elengedek akkor is, ha nekem van elsőbbségem...
én... 2010.02.22. 20:46:06
én... 2010.02.22. 20:47:02
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.22. 20:52:37
Hüje vagy, mert azt kommentelted.... :)))
Ezé tart itt a 'zország?! :)
én... 2010.02.22. 20:59:52
107! 2010.02.22. 21:03:13
Hülye vagy mert azt... :-)
Aszi 2010.02.22. 21:07:39
Clearvoyance 2010.02.22. 21:13:27
Aki meg mégis a hipertérben próbálna meg megfordulni azzal szemben a Klingonok járhatnának el. :)
Vagy:
Az útfelújításnak álcázott aszfaltfelmarás határozottan csökkenti a haladási sebességet, ezáltal a baleset esélyét is.
jaafar 2010.02.22. 21:14:21
Riska 2010.02.22. 21:16:50
"streetfighter" 2010.02.22. 21:20:51
Erre szokták mondani:
Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna.
Aszi 2010.02.22. 21:21:26
"streetfighter" 2010.02.22. 21:22:27
Na, még csak az kéne, hogy ti üljetek ott.
Aszi 2010.02.22. 21:22:47
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.22. 21:31:51
Aztán egy kicsit vissza is vehetnél az arcodból. Megnézed az értelmező kéziszótárban mit írnak a "tisztelet" szó jelentéséről. Köszönjük Emese! :)
"streetfighter" 2010.02.22. 21:32:43
Túl nagyra tartod magad öreg! Én nem személyeskedtem te se tedd! Főleg, ha ilyen gyenge képességü vagy.
Én nem mondtam, hogy egyszerü.
Akinek meghaladja a képességeit az újra próbálkozhat.
Aszi 2010.02.22. 21:42:06
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.22. 21:50:50
Ezért kellene megtanulni közlekedni. :)
Devil 2010.02.22. 21:52:22
Ott a kozlekedest a 80 eves aktiv autos nagymamak szellemi frissessegehez meg a nagybevasarlast 4 visitozo gyerekkel vegzo SUVos haziasszonyok elvarhato ebersegehez igazitjak mert azok is vezetnek, es azok is szavaznak! Es ha lekopik egy felfestes es emiatt baleset van, hat olyan polgari pert akasztanak a varoshaza nyakaba hogy ramegy a sheriff feleves zsoldja.
Es az autopalya is kicsit mas mint a BAH pld nem jonnek szembe nincs villamos es nem is lehet megfordulni.
Ha a magyar tudna 2 savos korforgalomban kozlekedni, akkor a BAH lenne az elso hely ahova ilyet epiteni kellene!
"streetfighter" 2010.02.22. 21:56:14
Ha te ilyen okos vagy, akkor mondd hogyan oldanád meg az adott szituációt?
Túl bonyolult, zárjunk le egy két utat?
Netán alul és felüljárókat építenél minden úthoz?
Elismerem, hogy nem egyszerü a dolog, de vannak táblák és lámpák. Aki figyel szerintem baleset nélkül átjut. Ha elnézett valamit és rossz felé ment, majd visszafordul és korrigál.
De ez téged úgy sem érint, hiszen te nagyon okos vagy.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.22. 22:00:50
utravalo.net/UserFiles/Image/london/london_3.jpg
:)))
"streetfighter" 2010.02.22. 22:09:08
És hol a villamos!
Riska 2010.02.22. 22:20:45
Rocko- 2010.02.23. 07:06:03
Rocko- 2010.02.23. 07:07:11
amúgy a fenti kép pont jól mutatja az öncélú komplikálást.
Sparhelt · www.sparhelt.hu 2010.02.23. 08:39:16
Matrix_ 2010.02.23. 09:02:33
És ha egy csomópontban sok a baleset vagy az majdnembaleset, akkor az a csomópont nem jó. De ez van ezt kell szeretni :S
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.02.23. 09:13:16
Egyébként a posztban leírt veszélyek abból adódnak, hogy egyes autóstársaink tojnak a szabályokra. Ezen meg nem átépítésel kellene elsősorban segíteni, hanem pl. rendőri jelenléttel meg kamerázással.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.02.23. 09:14:34
Matrix_ 2010.02.23. 09:19:27
Sajnos olyan országban élünk, ahol sokmindennek bolondbiztosnak kellene lennie. főleg a közlekedésünk ilyen. Mi nem sütünk macskát a mikróban, mert nem buták vagyunk, hanem leszarom, nincsráidőm, nemérdekel emberek. És én is ilyen vagyok. csak nem mindig :)
"streetfighter" 2010.02.23. 09:33:19
Láttál kimutatást arra, hogy ott kiugróan sok baleset történik? Mert én nem hallottam.
Bonyolult, naés? Az élet sem egyszerü és nem is habostorta.
Matrix_ 2010.02.23. 09:40:04
És megint ez a hozzáállás, Te nem hallottad akkor nem is létezik. Számodra!
"streetfighter" 2010.02.23. 09:48:54
Azt én elismerem, hogy bonyolult, de az a rengeteg oda vezető útból adódik.
Irdatlan pénz lenne átépíteni, tehát valószínűleg marad úgy ahogy van.
Azzal, hogy sokan itt rinyálnak még nem lesz egyszerübb és megoldva sem lesz semmi!
Riska 2010.02.23. 09:54:39
Matrix_ 2010.02.23. 09:55:08
"streetfighter" 2010.02.23. 10:20:43
Szerintem a kameráktól meg a rendőröktől ugyan olyan bonyolult maradna a helyzet.
A szabálytalanok valószínüleg csökkennének, de szerintem nem ez ott a legnagyobb probléma.
Türelmes Autós 2010.02.23. 10:32:10
Hol van ott visszafordulni tilos tábla? A villamos járdaszigeten egy kötelező haladási irány jelzőtábla van, ami a norc.hu-n is láthatóan nem egyenesen előre, hanem kissé balra mutat. A lámpánál vagy ahhoz közeledve nem látszik, kanyarodás közben meg nem elég feltűnö ott a jobb oldalon. Az átlag autósnak egyértelműbb lett volna egy megfordulni tilos tábla a lámpaoszlopon. Persze akkor kevesebb csekk fogyna a benzinkút mellett ;)
Amúgy naponta járok arra, én inkább a 4. típust látom, aki figyel a gyalogosra és a keresztező forgalomra egyaránt. A zebra után pont elfér egy autó, ott szokták megvárni a szabad utat.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.02.23. 10:33:10
Abban egyetértünk, hogy bolondbiztos csomópontolkat és kereszteződéseket kellene kialakítani. Szerintem egyébként az újonnan kialakított csomópontok általában jobbak, mint a régiek, tehát van javulás. Viszont a régieket átalakítani rengeteg pénz.
Ráadásul amikor arról beszélünk, hogy rossz a csomópont, akkor ez több dologból adódik. Egyrészt rossz - mert bonyolult - bizonyos irányok forgalomszervezése, másrészt viszont "rossz", mert nem veszi figyelembe a kedves autósok szabályszegéseit. Na most ez utóbbira szerintem nem feltétlenül a drága átépítés a jó megoldás, hanem igenis a büntetés.
cso zsi 2010.02.23. 10:40:23
Két gond van vele.
Az egyik: a felüljáró mellől az Üllőiről a Könyvesre ugyanekkor zöld a lámpa, és a szabályosan haladók nem tudnak bejutni a megfelelő sávba.
A másik: nincs alternatíva 100-200 méteren belül, mint a BAH-csomópont esetében.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 11:40:02
"Átszervezni is lehetne. Mint pl több kamera, több rendőr (ahogy itt írták is),"
Azért arra írjon már valaki értelmes, elfogadható magyarázatot a magyar paraszt mellé minek kell rendőr:
- hogy tudja merre hány méter,
- eszébe jusson mit kell csinálnia,
- felismerje mit kell figyelembe vennie,
- hogy be kell kapcsolnia a biztonsági övet?!
- ne kövesse el a legalapvetőbb közlekedési szabálysértéseket (záróvonal, behajtani tilos jelzés, kötelező haladási irány) :)
Felnőtt emberek óvodai szintű gondolkodása a rendőrt minden sarokra!
Matrix_ 2010.02.23. 11:49:50
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.02.23. 11:54:11
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 12:01:09
Én nem csak a rendőri jelenlét hiányát látom a probléma forrásának. Hanem az oktatás terén is elkélne némi ráncbaszedés.
Amikor oktatóautóban ülő oktatót kell kérdőre vonni, ugyan mit keres 40-el a középső sávban 70-es tábla hatálya alatt, vagy az elsőbbségi viszonyokról kell egy gyorstalpalót részére kiutalni (megtörtént esetek) :)
Nem csodálkozom azon, hogy a BAH csomópont forgalmi rendje egyeseknek komoly fejtörést okoz. Pedig tökéletesen egyszerű rendszer van kialakítva. Nem csak nézni, hanem látni és értelmezni is meg kell tanulni közlekedés terén. Ez a titka semmi több. Ha ez megvan a rendőri jelenlét onnantól kezdve felesleges. :)
Hány ember tudja értelmezni szerinted a telezöldes jelzőlámpát és a kötelező haladási irányt mutató jelzőtábla párosítását? :))
Matrix_ 2010.02.23. 12:17:41
- Teljesen egyértelmű jelzések
- Látható felfestések
- jobb oktatás
- Segítő vagy szigorú rendőri jelenlét
- átlátható csomópont.
hf.:
melyik egyszerűbben kivitelezhető? Melyik kifizetődőbb hosszútávon?
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.02.23. 12:22:44
Egyébként abban bárkivel egyetértek, hogy sosem csak egy megoldás van: kell rendőr is, jó színvonalú oktatás, meg jó közlekedésszervezés is.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 12:29:04
Mutass egy "nem egyértelmű" jelzést a BAH csomópontnál. Lehet túlképzett lennék hozzá?
Miért nem egyértelmű jelzés:
- a besorolást jelző tábla-
- kötelező haladási irányt jelző tábla
- a felfestés?
Mind ezek értelmezéséhez állítsunk oda minden lámpához, kereszteződéshez rendőrt?
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 12:30:47
Közlekedésünk szabályai nem tájékoztató jellegűek. Ez is elég nagy tévedésre mutat rá. Elmegyek Sopronba tájékozatlanságomból fakad az, hogy behajtok egyirányú utcába szembe? :))
Jogosítványt nem libáért adták amikor sikerült megszerezni... :))
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 12:36:01
Rocko- 2010.02.23. 17:12:54
@Matrix_: rendőr van. csak rohadtul nem foglalkozik ezzel.
@Mityu: "hogy tudja merre hány méter,"
általánosságban véve igazad van, viszont itt nincs konkrétan deklarálva, hogy mit szabad és mi nem.
"Miért nem egyértelmű jelzés:
- a besorolást jelző tábla-"
mert nem tilt egyértelműen.
frikazojd · http://kocs.ma 2010.02.23. 17:33:16
ez igaz hogy nem csak pesten van ilyesmi, de magad válaszoltad meg, hogy a nagysága miatt. vidéken nincs az hogy 3db 4 sávos út találkozik, ilyen csak pesten van. talán ezekben a veszélyes helyzetekben jobban is át lehetne gondolni a forgalom irányítását - kiegészítő táblákkal, útra festett színes nyomvonalakkal, mittudomén.
záporjózsi 2010.02.25. 09:54:23
Abban viszont igazad van, hogy sok helyen hiányosak a táblák, vagy rosszul láthatók, vagy egyszerűen átgondolatlanok. Van olyan is, hogy a lekopott, de még látható felfestést tábla nem erősíti meg, ezért kérdéses, hogy hogyan kell közlekedni.
@cso zsi: A Népligetben meg lehet fordulni, emellett az Üllőire jobbra, majd a felüljáró alatt megfordulva, lámpára vissza. Útvonaltól függően a Haller utca felé is lehet menni, vagy a Könyvesen a Mester utcáig és ott jobbra. Csak ezt kevesen ismerik.
cso zsi 2010.02.25. 10:46:41
De lesz az 200-nál több is.
záporjózsi 2010.02.25. 10:49:58
cso zsi 2010.02.26. 07:32:26
maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Ismeretlen+%C3%BAt&daddr=47.475361,19.09817&hl=hu&geocode=Fc5p1AIdPmsjAQ%3B&mra=dme&mrcr=0&mrsp=1&sz=18&sll=47.474849,19.098862&sspn=0.002476,0.004823&ie=UTF8&ll=47.475411,19.098718&spn=0.002476,0.004823&t=h&z=18
záporjózsi 2010.02.26. 08:49:22
Akkor magára vessen, ha meg akar fordulni és megbüntetik vagy balesetet okoz és megszívja.
"(és a guglimaps szerint 300 méter a forduló)"
Tudod mit, igazad van, csak úgy kanyarodj, ahogy neked jó, de ne engem törj össze. Ha összeszámolod, nem annyi. Nekem pl. a többlet 200 méterre jött ki, a jobb sáv szélétől a felüljáróig meg kb. 70 méter van. De nyugodtan bizonyítsd be, hogy lehetetlen, mert ez már elég indok arra, hogy szénné büntessék az autósokat. :D
soder · http://nincsilyen2.hu 2010.03.15. 00:52:27
Az ember először jön Bp-re és pont a BAH-nál kell manővereznie, lehet h. tényleg benézi azt az egyenes szakaszt, és átmegy a másik térfél (ő szemszögéből) jobb szélső sávjába. Mondjuk tábla van ott.