Valóságos esettanulmányt küldött András, térképpel, rajzokkal kiegészítve. Tény, hogy három olyan forgalmas út találkozik a BAH csomópontnál, ahol meg kell oldalni, hogy mindenki mehessen bármerre úgy, hogy közben ne álljon be a város. Ja igen, a cím pedig csak azért lett ez, mert kíváncsi vagyok, hogy a poszt elolvasása előtt hányan kommentelik be, hogy hülye vagyok, mert azt nem is úgy írják. De ha már itt tartunk, az tényleg érdekelne, hogy a valódi nevet kötőjellel, vagy külön írják, mert nem találtam rá három perc alatt egyértelmű választ. De hogy ne vesszünk el a helyesírási szabályok sűrű és fekete erdejében, íme a levél:
Korábban már írtam rokkant helyen parkolási ügyről, bicikliseket üldöző autósokról is, sőt, a BAH-on eltévedő autósokról is, akkor csak azért nem vettem bele a mostanit, mert így is hosszúra nyúlik.
Sokan amikor meghallják, hogy "BAH-csomópont", Johann Sebastian Bach-ra asszociálnak, pedig a nevét leleményesen a Budaörsi-Alkotás-Hegyalja út nevek kezdőbetűiből rakták össze.
De amiért írok az egy pár igen veszélyes, állandóan fennálló szituáció.
1.: Az alkotásról (moszkva-budaörs irány) balra nagy ívben a hegyaljára kanyarodóknak mikor pirosra vált a lámpa, a velük párhuzamosan közlekedő villamosnak már zöld. Márpedig a villamos a kereszteződéshez tempóban érkezik, rendszeres, hogy egy-egy piroson áthajtó miatt vészfékeznie kell.
Vicces dolog homokban porzó, csöngető, vészfékező villamost látni, ami előtt pár centivel áthúz egy szabálytalankodó kolléga, a villamoson ülni már annyira nem az.
2.: Szintén az alkotásról (budaörs-moszkva irány) balra nagy ívben a hegyaljára kanyarodóknak 2 sáv van kialakítva. Külön tábla nem jelzi, mégis tilos a villamossínnel határolt főúton U-alakban visszafordulni. Ezt mégis lámpaváltásonként legalább 1 autós (láttam már olyat, hogy egymás után 5-en) megteszi, látható a képen, hogy közben a hegyaljáról jobbra fordulók zöldhullámban/zöld jelzésben érkeznek szintén oda, ahová a szabálytalanul fordulók.
A visszafordulóknak 3 fajtája van:
a) tudja, hogy szabálytalan, ezért kövérgázzal a gyalogosok közé hajt, majd óvatosan betekint jobbra, aztán usgyi.
b) fogalma sincs, hogy mit csinál, nagy gázzal fordul, meglátja a gyalogost, lefékez, a mögötte lévő már belóg a hegyaljára, ami 10 mp-en belül zöldet kap.
c) annyira nincs fogalma, hogy mit csinál, hogy kövér gázzal áthajt a gyalogok között, majd csőlátással előre nézve, belehajt a zöldön át közlekedő kocsikba.
Csak én látok kéthavonta egy balesetet itt. Az egész kérdést igazából egy tábla megoldaná.
3.: Talán a legveszélyesebb ütközés, ha oldalról csattannak nekünk. Ezt ragyogóan lehet produkálni a BAH előkereszteződésénél (kép). Nem tudom, milyen logika szerint, de van olyan, hogy a Jagellóról jövők 1. lámpája még zöldet mutat, mikor a 2. már pirosat, közben a hegyaljáról elkezdi engedni a forgalmat. A jagellóról érkezők 90%-a _NEM_ veszi észre, hogy a 2. lámpa egyáltalán létezik, vagy hogy pirosat mutat, és eszetlenül száguldanak keresztbe.
Szerencsére ez a helyzet nem minden egyes lámpaváltási ciklusban áll fenn, talán azért, mert a 2 buszsáv kismértékben befolyásolja a váltásokat. Eddig 2x fordult velem elő, hogy a hegyalján bal sávban elsőként indultam a zöldnél, mikor nekem balról még jöttek. Annak rendje és módja szerint a nekem balról jövő nem hogy rajtam keresztül, hanem mind a 2 sávon keresztül akart a benzinkúthoz beállni. Dudakoncert, nagy fékezések, delikvensünk eljutott a benzinkútig, mindenki egyben maradt.
Talán mert én kezdtem leghamarabb dudálni és bőven meg tudtam állni a piroson átszáguldó majom előtt. A 2. eset nem volt ennyire mókás, mercis nagymami csak elém vágott be, persze attól még, mert számítok rá, szétrobban az agyam, nem értette, miért dudálok és mutogatok...
Persze itt is történt már baleset, ráfutásos is, amikor az első autó megállt a 2. piros lámpánál, a mögötte lévő viszont nem...
A lényeg, ezeken a helyeken vigyázzatok!
Az utolsó 100 komment: