Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Bach csomópont

2010.02.22. 15:01 :: SilentSound

Valóságos esettanulmányt küldött András, térképpel, rajzokkal kiegészítve. Tény, hogy három olyan forgalmas út találkozik a BAH csomópontnál, ahol meg kell oldalni, hogy mindenki mehessen bármerre úgy, hogy közben ne álljon be a város. Ja igen, a cím pedig csak azért lett ez, mert kíváncsi vagyok, hogy a poszt elolvasása előtt hányan kommentelik be, hogy hülye vagyok, mert azt nem is úgy írják. De ha már itt tartunk, az tényleg érdekelne, hogy a valódi nevet kötőjellel, vagy külön írják, mert nem találtam rá három perc alatt egyértelmű választ. De hogy ne vesszünk el a helyesírási szabályok sűrű és fekete erdejében, íme a levél:

Korábban már írtam rokkant helyen parkolási ügyről, bicikliseket üldöző autósokról is, sőt, a BAH-on eltévedő autósokról is, akkor csak azért nem vettem bele a mostanit, mert így is hosszúra nyúlik.

Sokan amikor meghallják, hogy "BAH-csomópont", Johann Sebastian Bach-ra asszociálnak, pedig a nevét leleményesen a Budaörsi-Alkotás-Hegyalja út nevek kezdőbetűiből rakták össze.

De amiért írok az egy pár igen veszélyes, állandóan fennálló szituáció.

1.: Az alkotásról (moszkva-budaörs irány) balra nagy ívben a hegyaljára kanyarodóknak mikor pirosra vált a lámpa, a velük párhuzamosan közlekedő villamosnak már zöld. Márpedig a villamos a kereszteződéshez tempóban érkezik, rendszeres, hogy egy-egy piroson áthajtó miatt vészfékeznie kell.

Vicces dolog homokban porzó, csöngető, vészfékező villamost látni, ami előtt pár centivel áthúz egy szabálytalankodó kolléga, a villamoson ülni már annyira nem az.

2.: Szintén az alkotásról (budaörs-moszkva irány) balra nagy ívben a hegyaljára kanyarodóknak 2 sáv van kialakítva. Külön tábla nem jelzi, mégis tilos a villamossínnel határolt főúton U-alakban visszafordulni. Ezt mégis lámpaváltásonként legalább 1 autós (láttam már olyat, hogy egymás után 5-en) megteszi, látható a képen, hogy közben a hegyaljáról jobbra fordulók zöldhullámban/zöld jelzésben érkeznek szintén oda, ahová a szabálytalanul fordulók.

A visszafordulóknak 3 fajtája van:

a) tudja, hogy szabálytalan, ezért kövérgázzal a gyalogosok közé hajt, majd óvatosan betekint jobbra, aztán usgyi.

b) fogalma sincs, hogy mit csinál, nagy gázzal fordul, meglátja a gyalogost, lefékez, a mögötte lévő már belóg a hegyaljára, ami 10 mp-en belül zöldet kap.

c) annyira nincs fogalma, hogy mit csinál, hogy kövér gázzal áthajt a gyalogok között, majd csőlátással előre nézve, belehajt a zöldön át közlekedő kocsikba.

Csak én látok kéthavonta egy balesetet itt. Az egész kérdést igazából egy tábla megoldaná.

3.: Talán a legveszélyesebb ütközés, ha oldalról csattannak nekünk. Ezt ragyogóan lehet produkálni a BAH előkereszteződésénél (kép). Nem tudom, milyen logika szerint, de van olyan, hogy a Jagellóról jövők 1. lámpája még zöldet mutat, mikor a 2. már pirosat, közben a hegyaljáról elkezdi engedni a forgalmat. A jagellóról érkezők 90%-a _NEM_ veszi észre, hogy a 2. lámpa egyáltalán létezik, vagy hogy pirosat mutat, és eszetlenül száguldanak keresztbe.

Szerencsére ez a helyzet nem minden egyes lámpaváltási ciklusban áll fenn, talán azért, mert a 2 buszsáv kismértékben befolyásolja a váltásokat. Eddig 2x fordult velem elő, hogy a hegyalján bal sávban elsőként indultam a zöldnél, mikor nekem balról még jöttek. Annak rendje és módja szerint a nekem balról jövő nem hogy rajtam keresztül, hanem mind a 2 sávon keresztül akart a benzinkúthoz beállni. Dudakoncert, nagy fékezések, delikvensünk eljutott a benzinkútig, mindenki egyben maradt.

Talán mert én kezdtem leghamarabb dudálni és bőven meg tudtam állni a piroson átszáguldó majom előtt. A 2. eset nem volt ennyire mókás, mercis nagymami csak elém vágott be, persze attól még, mert számítok rá, szétrobban az agyam, nem értette, miért dudálok és mutogatok...

Persze itt is történt már baleset, ráfutásos is, amikor az első autó megállt a 2. piros lámpánál, a mögötte lévő viszont nem...

A lényeg, ezeken a helyeken vigyázzatok!

117 komment

Címkék: budapest közlekedés autó veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bélabú 2010.02.22. 16:48:54

@Kulics: ahogy előbb is írtam, a kötelező haladási irány mindenhol fel van tüntetve, és ez a BALRA fordulás. A visszafordulást külön jelnek kellene ENGEDÉLYEZNIE.

A Karolinának meg ehhez semmi köze, az 1km-rel lejjebb kezdődik.

algi 2010.02.22. 16:50:20

Nekem a BAH-csomópontról nem Johann Sebastian Bach szokott eszembe jutni, hanem Alexander Bach. Talán a negatív képzettársítás miatt.

Marcellusca 2010.02.22. 16:51:29

@Kulics: Szerintem lapozgasd át azt a könyvet még egyszer! :)
Kötelező haladási irány!
Ha nem szerepel a megfordulási opció, akkor TILOS megfordulni, csak balra kanyarodhatsz.

@misitcom: Nem, nem!
Lacacac volt. :D

Tron65 2010.02.22. 16:52:12

@bélabú:
Megfordulni (ha már szőrözünk) = vissza a Villányira.
Jelen esetben a kérdésem a Budaörsi útra való kanyarodásról szólt.
Amúgy ha szabadna, akkor 3ágú lenne az a nyíl a lámpában is?
Lehet a telezöldet a csillagszóró helyett találták ki?

vagyok59 2010.02.22. 16:56:07

Buda közlekedés szempontjából egyértelműen rosszabb és a leírt irányokban elsősorban Budán lakók mennek.

Sok a drogos, sok a gazdag, de földbuta nő, sok a jó kocsikkal közlekedő, de tahó újgazdag. Én pld.nagyon utálok Budán közlekedni. Erőszakosak, pofátlanok, szabálytalanok.

misitcom 2010.02.22. 16:57:43

@Marcellusca: Miért?Már biciklizik is?Hova jut ez a világ?

bélabú 2010.02.22. 16:58:41

@Tron65: nem, akkor olyan tábla lenne, mint az Alkotás túlsó végén, a Jakobinusok terénél, ahol régen a 139-es fordult meg: visszakunkorodó nyíl.

Tron65 2010.02.22. 16:58:47

@vagyok59:
Érdekel egy rakat minden nap tilosban parkoló autó?
Gyere Pestre. Javaslom a Teve utcát és a közvetlen környéket.

index-cenzura.biz 2010.02.22. 17:21:45

be kell kamerázni, ki kell postázni a büntiket, a befolyt pénz felét elsikkasztani, a maradékból 1 év múlva meg lehet építeni Európa lexebb csomópontját.

Ha nem Colbert csomópontnak fogják elnevezni, nem járulok hozzá az ötlet poblikálásához.

Vin3553 2010.02.22. 17:27:20

én bah nál lakom. tényleg van 1-2 elmebeteg állat. 2. esetben azért is veszélyes ott visszafordulni, mert közben a másik sávnak zöld a lámpa + gyalogosoknak is zöld (sárga nyíl). láttam nem 1x hogy ott oldalbakapták egymást az autók. továbbá azért sem érdemes ott visszafordulni, mert általában 30 méterrel arrébb a benzinkútnál állnak a rendőrök, és amint ott befordulsz kattan a fényképezőgép, szépen félreállítanak és már jön is a bírság.
És igen a villamos elé is sokan behajtanak, mert lusták belenézni a bal tükörbe.. de ezt általában a villamos megoldja egy fékezéssel, meg némi "csilingeléssel"

Palmer Eldritch 2010.02.22. 17:33:14

Szt. János Kórház előtti kereszteződés, na az a kemény! Jellemzően már reggel 8 -kor elkezdődik a káosz.

Devil 2010.02.22. 17:51:21

1. eset: nem kell kulon tablanak megtiltania, eleg a kotelezo haladasi irany.
De nem artana kitenni egy megfordulni tilos tablat se.
Ami nagyon hianyzik a BP-i kozlekedesbol: ha valami tortenik (baleset vagy dugo!!!) akkor idonket leul a kozut kezeloje es eltopreng hogy vajon hogyan lehetne megakadalyozni hogy ez ujra megtortenjen? Ki kellene tenni megegy tablat? Talapiteni kellene oda traffit? At kellene epiteni a csomopontot? Neadjisten tegyunk ki egy tablat arrol hogyan lehet abban a csomopontban SZABALYOSAN megfordulni - hogy ne csak tiltsunk hanem szolgaltassunk is???

cork77 2010.02.22. 17:55:02

Éppen egy hónapja ugyanitt a Jagelló út és a benzinkút sarkánál csattant két Opel.A néni(kb 70éves)a Hegyalja útról(Gellért hegy felől)akart menni a Hegyalja úton tovább.Nem bement az egyirányú szakaszra-4!sávos-fordítva.Lett is belőle nagy csatt.
Szerintem nem bonyolult ott a dolog,csak gigyelni kell másokra is-mint mindig.

Marcellusca 2010.02.22. 17:58:32

@Devil:
"ne csak tiltsunk hanem szolgaltassunk is??? " - Hol élsz Te????? :)

egyittlakó (törölt) 2010.02.22. 17:58:47

"attól még, mert számítok rá, szétrobban az agyam, nem értette, miért dudálok és mutogatok..."

Egyszerű. Azt hitte, hogy hülye vagy.

tom sailor 2010.02.22. 18:10:40

A pirosba bemenő autó balesetveszélyes. Mi ebben az újdonság? Rendszeresen és nagyon meg kell az ilyent büntetni és akkor leszokik róla.

DeMarco 2010.02.22. 18:18:37

Nekem is van élményem a BAH-csomópontnál. Pedig még nem is a bonyolultabb szituációkból. Vidéken lakunk, nagyon ritkán járunk Pesten. Feleségem vezetett. Budaörsi útról haladtunk a Déli felé esti időpontban. A lámpa zöld lett, a sor elindult, mi is. Csak éppen dugó volt és nem fértünk be, gyakorlatilag megálltunk pont középen. Pár másodperc múlva zöldet kaptak a Hegyalja felől jövők és dupla sávból megindultak felénk a kocsik... Volt is rendesen dudaszó... Végül visszatolattunk a lámpákig, nagyjából beengedtek minket. Azóta hiába zöld a lámpa, csak akkor indulunk, ha tuti beférünk a helyes sávba.

egyittlakó (törölt) 2010.02.22. 18:23:16

Nekem az a véleményem, hogy a BAH-csomópont a budapestieké. Minden autót ki kell tiltani innen, csak a bringások meg a gyalogosok mehessenek át. Az M7-ről be sem kellene engedni a forgalmat, hanem másfelé terelni. Szívjon az, aki vidékről jár be dolgozni autóval, legyen elég az ügyeskedésből. Mi, pestiek azért nem férünk el a saját utcáinkon.

szaGértő 2010.02.22. 18:50:18

@csak john: Szerintem legyeh ABH, és jőjék le, aki átmegy a piroson. :D

szaGértő 2010.02.22. 18:52:18

@egyittlakó: Remélem, komolyan gondoltad, mert viccnek kissé durva... :D

Ha nem ismernéd az idevaló székely viccet, akkor elkezdem neked, a vége ugyanaz:

Az öreg székely meg a fia mennek az erdőben, és a fiú egyszer csak belevágja a csákányt az öreg hátába. Az öreg megfurdul, és a fenti mondatot mondja ő is.

:D

ganyager 2010.02.22. 18:57:15

Hmm a jó "öreg" BAH-csomópont. :D

ganyager 2010.02.22. 19:01:09

@DeMarco: - Tanul a vidéki! :D - Ugyan így jártam én is, mikor legelösször felmentem Bp-re.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.02.22. 19:04:27

@Kulics: A 2. esetnél egyértelmű, hogy tilos visszafordulni, akár a Budaörsire való "majdnem vissza", akár a Villányira való tényleges visszafordulásról van szó. Ha ezek engedélyezve lennének, akkor mind a lámpa, mind a sávokban a nyilak többágúak lennének, továbbá a két kanyarodó sáv külön irányokba vinne. Ráadásul lenne megfelelő előjelző tábla az irányoknak. Szóval aki szerint ott vissza lehet másfelé fordulni, mint a Jagelló/Sashegy irányba, annak nem ártana egy kis KRESZ frissítés.

Egyébként pedig az fenti ábrán szépen rajta van az is, hogy kell a jelzett irányokba szabályosan "visszafordulni": kell egy nagy hurkot tenni a Jagelló felé.

KIZS 2010.02.22. 19:05:56

Szerintem egy hegyet kéne oda építeni, hogy aztán a világ második legdrágább többszintes alagútrendszerét létrehozva, elegánsan meg tudjuk oldani a problémát.

Rocko- 2010.02.22. 19:06:27

nemis úgy írják! :D

"a velük párhuzamosan közlekedő villamosnak már zöld"
nem, nem zöld, utána vált át, lámpánál nem engedik egyszerre a kanyarodó forgalmat és a villamost. dilettáns a közlekedésszervezés, de ennyire nem.
"Vicces dolog homokban porzó, csöngető, vészfékező villamost látni"
sose láttam ilyet.

"Külön tábla nem jelzi, mégis tilos a villamossínnel határolt főúton U-alakban visszafordulni."
miért is lenne tilos? egyrészt semmi nem tiltja, másrészt kötelezp útvonal sincsen (mint egyes helyeken P megfordulás a bal kanyar helyett). szóval?
"jelzésben érkeznek szintén oda, ahová a szabálytalanul fordulók."
jha annyira karsz kekeckedni, akkor az alkotásnak elsőbbsége van, azaz a Hegyaljáról lekanyarodónak elsőbbséget kéne adni azoknak, akik megfordultak.
"Csak én látok kéthavonta egy balesetet itt"
sose láttam emiatt balesetet. inkább követési távolság hiányából fakadó utolérés van az Alkotástól Budaörsi felé.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.22. 19:08:27

A jelzőlámpa felett, alatt van-e kötelező haladási irányt jelző tábla? Azt illene megtanulni figyelembe venni és értelmezni egyszerre. Ha csak egy fajta irányt mutat akkor értelem szerűen egyfelé lehet kanyarodni. Akkor is, ha egyébként telezöldes lámpa van alatta. Jah, meg kellene tanulni közlekedni... :)))

min 2010.02.22. 19:13:49

Számomra elég egyértelmű ott a közlekedés bár én a közelben lakok így sokszor járok arra. Nem értem mi a gond ott? Hülyék mindenhol vannak és lesznek.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.22. 19:13:55

NORC fotó alapján ott a csak balrakanyarodást engedő felfestés. Ami megfordulást nem enged meg. Gondolom a lámpa sem telezöldes, hanem nyíl karakterrel ellátott. Kell lennie besorolást előjelző táblának is.

Rocko- 2010.02.22. 19:14:18

@Szakadás: igen, ez az a tipikus eset amikor a buszsáv torlesztja a forgalmat. lefelé a Hegyalján dettó.

@107!: met nincsen HAB nevű zeneszerző.
ugyanilyen okból nincsen Bach-party.

@Vin3553: enegm az érdekelne, h mit razziáznak az aluljáró alatt hetente a rendőrök.

Riska 2010.02.22. 19:14:39

@bélabú: én csak 19 éve lakom itt, és napi rendszerességgel találkozom a 3 esettel. Villamoson, gyalogosan, autóval egyaránt. Azért is írtam meg a postot :D

Ami meg a visszafordulást illeti: valóban tilos, de egy ezt tiltó tábla kihelyezése a hétköznapi -blogot nem olvasó :)- vezetőnek is világossá és érthetővé tenné, hogy tilos visszafordulni, mert ott a kötelező haladási irány is. Amúgy ahogy Vin is írta, sűrűn áll ki a yard és büntet, szóval biztos, hogy tilos visszafordulni :D

frikazojd · http://kocs.ma 2010.02.22. 19:16:24

Én vidéki vagyok, ritkán járok a nagyfaluba. Tehát mondhatom, hogy az egész egy káosz.

Annyira értelmetlen, hogy az életveszély. Sok helyen nem hogy 2 de legalabb 8 értelmű jelzések vannak. Sőt, a legtöbb dudálást úgy kapom, hogy a kint lévő táblák+felfestések alapján szabályosan közlekedem. (igazamról később megbizonyosodtam, odamentem gyalog, és megnéztem jól a jelzéseket. én mindent jól csináltam, a helyiek pedig megszokásból összevissza mennek.)

Az is nagyon jó, ahol láthatóan lelopták a táblát, meg lekopott a felfestés, a helyiek pedig megszokásból összevissza mennek.

Nem csak szabványos kresztáblák kellenének, pl a BAH-hoz is, hanem valami nyomvonali rajz, hogy a mérnök mégis hogyan képzelte el a közlekedést. A nyomvonali rajzokat, példákkal -horribile dictu- az önkormányzat feltehetné a honlapjára, hogy az idegen előre tájékozódhasson.
Csináljunk már úgy, mintha ez már a 20. század lenne, és lenne internet!

Riska 2010.02.22. 19:18:42

@Rocko-: Rocko, ne kötekeeedj! :D :D :D
Volt már, hogy majdnem végignyaltam a 61-esen, pedig nincs baj az egyensúlyérzékemmel, a legdurvább vészfékezést meg akkor mutatta be a vili, amikor az egyenesen menő sávból besorolt a faszi a kereszteződés _közepén_ a villamossín mellé, elengedte a neki szemből jövő villamost, a mögötte jövőt meg nem vette észre, és bement elé...
Visszafordulni meg igenis tilos, kérdezd meg a kint dekkoló yardot, vagy Darthyt, ő is megmagyarázza :P

zsebtelep 2010.02.22. 19:18:54

A 2. esethez már kitettek egy táblát tavaly nyáron. (mondjuk elég láthatatlan, viszont annál magasabb helyen van.. :I )

Akinek eddig nem volt egyértelmű a lámpa és a felfestés útmutatása, a táblát sem veszi észre.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.22. 19:18:57

@Riska:

Minek egyszerre utasítást adó + tiltó tábla, ha egy is egyértelmű? A Budafoki Karinthy F. kereszteződésben a balra kanyarodni tilost is legtöbben leszarják. :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.22. 19:21:52

@frikazojd:

Meg kellene ezeknek tanulni közlekedni tán. Jó páran pl. a busz sávokat sem ismerik fel. Két legfeleslegesebb közúti jelzés:

- kötelező haladási irány
- záróvonal (betoncicikkel meg pénzkidobás)

Don Blasius 2010.02.22. 19:21:58

@Mityu:
És logikus is, különben nyilas zöldnél olyan szépeket lehetne csattanni, mert nem számítasz rá, hogy esetleg veled "párhuzamosan" kanyarodnak a kereszt utcáról jobbra.

zsebtelep 2010.02.22. 19:23:47

NORC.hu-n is prímán látni a problémát:
Ha állsz a pirosnál, maga a lámpatest takarja a visszakanyarodni tilos táblát, ami a villanyos járdaszigeten van :D
(a felüljáró alatti panorámaképen meg már csak a hátát látod a táblának)

min 2010.02.22. 19:25:04

@frikazojd: Semmi káosz nincs benne. A jelzések, sávok egyértrelmüek. Azért mert te nem tudod értelmezni ne másban keresd a hibát

frikazojd · http://kocs.ma 2010.02.22. 19:49:54

@min: gondoltam ám, hogy bele kell kötni, és beszólni :) nektek egyértelmű, mert tudjátok fejből. ha mondom, hogy nem egyértelmű, miért mondod hogy az? ha van egy 6 sáv szélességű út, egy centi fehér csík nélkül, az egyértelmű? a festett nyilakkal ellátott balrakanyarodó sáv fölött egyenesnyilas zöld, az egyértelmű? nem 90°-os kereszteződés előtt egy oszlop tábla nélkül.. akkor most merre ne forduljak, stop-e vagy macisajt? a jobbrakanyarodóból mki egyenesen megy.. mivan? 50-es táblánál 70-el megy mi, de 70-esnél 40-el.. mivan? forgalmi rend változás tábla, látom a régi fehéret, az új fehéret (ezek egyforma állapotúak) és az ideiglenes sárgát, most mit csináljak? egynragú utak kereszetődése tábla, fölötte macisajt.. ez pöppet ellentmondásos nem? fordítva, jobbkezes kereszteződésben a tőlem jobbra érkező hadonász hogy menjek már.. mivan?

ez nem káosz?

@Mityu: igen, szerintem is. Bár a megszokás nagy úr, ha a táblák egyértelműek (@min: még nekem is) és senki nem úgy közlekedik, háttőő... nem enyhén zavaró.
ahogy nézem, a városon belüli sebességkorlátozó tábla is felesleges, meg építkezéseknél a sárga magyarázó, hogy merre kéne kerülni.

Rocko- 2010.02.22. 19:57:34

@Riska: de BAH-nál nayltál el? Villányin végin jóval durvábbak az átvágások. Darthyt meg hónapok óta nem láttam.

Palmi 2010.02.22. 20:15:37

És hogy szeretem, mikor reggelente beragadnak a lámpák BAH-nál... Persze akkor is jönnek a trükkös sofőrök :)

jaafar 2010.02.22. 20:31:15

@vagyok59: Senki nem mondta, hogy gyere. Picit előítéletes vagy. ÉN meg a vidéki részeg biciklisektől vagyok rosszul meg a 40-el totyogó kalapos szuzukisoktól.

Kapcsoljuk ki a lámpákat, a villamost meg tereljék el. :-) Meg lehet ott fordulni? Persze. Csak nem szabad. A piroson is át lehet menni, csak nem szabad. :-)

Riska 2010.02.22. 20:33:45

@Rocko-: BAH-nál, hát. Villányin durvábbak valóban, de ott az autós benéz, hogy jön-e a villamos, a pirosnál átslisszanáskor meg minden szögből látszik a tükörben/nem azt nézi h jön-e.

lvitya 2010.02.22. 20:42:16

@frikazojd: Szerintem túlságosan általánosítasz, vidéken is ugyanígy előfordulnak/előfordulhatnak az általad említett esetek, csak BP esetén a nagyság miatt gyakrabban találkozol vele, de említhetném bármelyik megyeszékhelyt is.

"fordítva, jobbkezes kereszteződésben a tőlem jobbra érkező hadonász hogy menjek már.. mivan?" Olyanról még nem hallottál, hogy elsőbbségről való lemondás? Képzeld, én is szoktam ilyet tenni, pl. buszt rendszeresen elengedek akkor is, ha nekem van elsőbbségem...

én... 2010.02.22. 20:46:06

BACH-csomópont? Az meg mi???? BAH-csomópont az!

én... 2010.02.22. 20:47:02

@én...: Ja és ez a hozzászólás csak azért lett az, hogy megnézzem, hányan kommentelik be, hogy hülye vagyok, mert azt kommenteltem, hogy BAH-csomópont. :D

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.22. 20:52:37

@én...:

Hüje vagy, mert azt kommentelted.... :)))

Ezé tart itt a 'zország?! :)

107! 2010.02.22. 21:03:13

@én...:

Hülye vagy mert azt... :-)

Aszi 2010.02.22. 21:07:39

A kérdés az, hogy miért kell ilyen hülye bonyolult csomópontokat csinálni. Kereszteződés az legyen olyan, hogy két út merőlegesen, mindenhol balra kanyarodó sávokkal, oszt kész. Vagy körforgalom. Nem az, hogy kanyarodó felüljáró, alatta párhuzamos utak, abba egyik irányból ferdén két másik nagyobb út egy zöldszigettel, amin szintén átjáró van, meg mellette még egy kisebb utca, szemből meg egy harmadik út, ami részben a felüljáróba megy, oszt mindenféle sáv össze-vissza, persze jól lekopott terelővonalakkal, és ez még megfejelve benzinkúttal, villamossal, középen haladó buszsávokkal meg anyámkínjával. Bombát kéne dobni az egészre. Persze aki húsz éve mindennap arra jár, az elhiszem, hogy érti, de mit csináljon az, akinek csak néhanapján van arra dolga, vagy épp külföldi és először próbál eligazodni? Abszurdum.

Clearvoyance 2010.02.22. 21:13:27

Szerintem minden sávba építeni kell egy dimenziókaput, ami aztán a kereszteződés túloldalán dobja ki az autót. Így nem volna több baleset a kereszteződésben.
Aki meg mégis a hipertérben próbálna meg megfordulni azzal szemben a Klingonok járhatnának el. :)
Vagy:
Az útfelújításnak álcázott aszfaltfelmarás határozottan csökkenti a haladási sebességet, ezáltal a baleset esélyét is.

jaafar 2010.02.22. 21:14:21

@Aszi: Ennél sokkal bonyolultabb kereszteződések vannak pl. a köln körüli autópályánál. Vagy pl. az USA-ban is. Kézpeld, mindenki meg tudja oldani. Én is elboldogultam vele, amikor először arra jártam és még navigáció sem kellett hozzá. Talán csak te vagy hozzá egyszerű gondolkodású. Kíváncsi lennék, hogyan oldanád meg ezt körforgalommal. :-)

Riska 2010.02.22. 21:16:50

@Aszi: Azért kell, mert nem te vagy én ülünk ott fent és nem mi döntjük el, hogy mi hogyan legyen. A józan ész innen is hiányzik.

"streetfighter" 2010.02.22. 21:20:51

@Aszi:
Erre szokták mondani:
Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna.

Aszi 2010.02.22. 21:21:26

@jaafar: Te el vagy tévelyedve. Az autópályacsomópont teljesen más! Ott minden korrektül ki van táblázva jó előre, és nincs lámpa, a sávok előre tudható irányokba mennek és meg sem kell állni. Összekevered a szezont a fazonnal, okostojás!

"streetfighter" 2010.02.22. 21:22:27

@Riska:

Na, még csak az kéne, hogy ti üljetek ott.

Aszi 2010.02.22. 21:22:47

@"streetfighter": na megszólalt a másik IQ-bajnok is, aki szerint tök egyszerű a BAH csomópont és a kezdő szerencsétlen mazsolák nem látják át azonnal. Kipufogócsövet a seggedbe!

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.22. 21:31:51

@Aszi:

Aztán egy kicsit vissza is vehetnél az arcodból. Megnézed az értelmező kéziszótárban mit írnak a "tisztelet" szó jelentéséről. Köszönjük Emese! :)

"streetfighter" 2010.02.22. 21:32:43

@Aszi:
Túl nagyra tartod magad öreg! Én nem személyeskedtem te se tedd! Főleg, ha ilyen gyenge képességü vagy.
Én nem mondtam, hogy egyszerü.
Akinek meghaladja a képességeit az újra próbálkozhat.

Aszi 2010.02.22. 21:42:06

@"streetfighter": Te vagy gyenge képességű! Mert nem vagy képes felfogni, hogy minél bonyolultabb egy kereszteződés, annál balesetveszélyesebb. Ugyanis az autózás nem logikai feladványok megoldásából áll, és nem is rejtvényfejtő verseny! A közlekedésszervezés célja az kellene, hogy legyen, hogy minden autósnak egyszerű és azonnal áttekinthető legyen minden forgalmi szituáció. Annak is, aki először jár ott és fogalma sincs, mi merre van.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.22. 21:50:50

@Aszi:

Ezért kellene megtanulni közlekedni. :)

Devil 2010.02.22. 21:52:22

@jaafar: Szerintem az USA-ban ha a varoshaza/sheriff ilyen csomopontot merne kialakitani egy hinap mulva siman meglincselnek.
Ott a kozlekedest a 80 eves aktiv autos nagymamak szellemi frissessegehez meg a nagybevasarlast 4 visitozo gyerekkel vegzo SUVos haziasszonyok elvarhato ebersegehez igazitjak mert azok is vezetnek, es azok is szavaznak! Es ha lekopik egy felfestes es emiatt baleset van, hat olyan polgari pert akasztanak a varoshaza nyakaba hogy ramegy a sheriff feleves zsoldja.
Es az autopalya is kicsit mas mint a BAH pld nem jonnek szembe nincs villamos es nem is lehet megfordulni.
Ha a magyar tudna 2 savos korforgalomban kozlekedni, akkor a BAH lenne az elso hely ahova ilyet epiteni kellene!

"streetfighter" 2010.02.22. 21:56:14

@Aszi:
Ha te ilyen okos vagy, akkor mondd hogyan oldanád meg az adott szituációt?
Túl bonyolult, zárjunk le egy két utat?
Netán alul és felüljárókat építenél minden úthoz?
Elismerem, hogy nem egyszerü a dolog, de vannak táblák és lámpák. Aki figyel szerintem baleset nélkül átjut. Ha elnézett valamit és rossz felé ment, majd visszafordul és korrigál.
De ez téged úgy sem érint, hiszen te nagyon okos vagy.

Riska 2010.02.22. 22:20:45

@"streetfighter": :D :D :D nem hiszem, hogy rosszabb lenne :D

Rocko- 2010.02.23. 07:06:03

@Aszi: tervezd át, szólj ha megvan, vagy küld át a képet Silentnek. kíváncsi vagyok mire jutsz.

Rocko- 2010.02.23. 07:07:11

@Mityu: ez Swindon és nem London. és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak, de stimmel.

amúgy a fenti kép pont jól mutatja az öncélú komplikálást.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2010.02.23. 08:39:16

Szerintem tábla nem old meg semmit, mert úgyis lesz.rják.

Matrix_ 2010.02.23. 09:02:33

jól mutatja az itteni egoista hozzáállás az egész társadalmunk problémáját. Ez a "nekem jó, tehát jó" hozzáállás miatt tart itt ez az ország. Az hogy pár embernek egyértelmű ez a szerencsétlen csomópont, jópárnak meg nem, az csak annyit bizonyít, hogy a csomópont szar. MErt bár sokan szeretnék, de a jogosítvány megléte, nem inteligenciához, iskolai végzettséghez, logikai problémák megoldóképességéhez, vagy komplex rendszer átlátsához van kötve. Tehát ehhez mérten kéne a csomópontnak is működnie. Hogy mindenki számára egyértelmű legyen, ne pedig csak azoknak, akik magasabb szinten képzelik el magukat az átlagnál.
És ha egy csomópontban sok a baleset vagy az majdnembaleset, akkor az a csomópont nem jó. De ez van ezt kell szeretni :S

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.02.23. 09:13:16

@Matrix_: Az nyilvánvaló, hogy ez egy bonyolult csomópont és aki nem rendelkezik helyismerettel, az könnyen eltévedhet itt. Átépíteni ugyanakkor sok pénz lenne, a javasolt körforgalomra pedig szerintem a hazai autósok egyszerűen nincsenek felkészülve, tehát az még a mostaninál is balesetveszélyesebb lenne.

Egyébként a posztban leírt veszélyek abból adódnak, hogy egyes autóstársaink tojnak a szabályokra. Ezen meg nem átépítésel kellene elsősorban segíteni, hanem pl. rendőri jelenléttel meg kamerázással.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.02.23. 09:14:34

@Rocko-: Nem öncélú az! Településreklám! ;-)

Matrix_ 2010.02.23. 09:19:27

@promontor: Na de mi az egyszerűbb? átnevelni egy egész társadalmat, vagy átszervezni egy csomópontot?(rendőri jelenlét, kamera az már átszervezés) Nem melyik a jobb? melyik az egyszerűbb?
Sajnos olyan országban élünk, ahol sokmindennek bolondbiztosnak kellene lennie. főleg a közlekedésünk ilyen. Mi nem sütünk macskát a mikróban, mert nem buták vagyunk, hanem leszarom, nincsráidőm, nemérdekel emberek. És én is ilyen vagyok. csak nem mindig :)

"streetfighter" 2010.02.23. 09:33:19

@Matrix_:

Láttál kimutatást arra, hogy ott kiugróan sok baleset történik? Mert én nem hallottam.
Bonyolult, naés? Az élet sem egyszerü és nem is habostorta.

Matrix_ 2010.02.23. 09:40:04

@"streetfighter": na de te lehet hogy nem csak streetfighter vagy hanem IQfighter is. De nem mindenki az. Erre kéne rádöbbeni. És pont azért kéne amit lehet egyszerüsíteni, mert akad más bonyolult dolog az életben. de így van szopassuk magunkat. És ha itt panaszkodik valaki, hogy sok a balesetveszélyes szituáció, és már nem először hallja az ember hogy a BACH csomópont szar, akkor most kiben van a hiba? tudom Silentben, de akkor is...
És megint ez a hozzáállás, Te nem hallottad akkor nem is létezik. Számodra!

"streetfighter" 2010.02.23. 09:48:54

@Matrix_:

Azt én elismerem, hogy bonyolult, de az a rengeteg oda vezető útból adódik.
Irdatlan pénz lenne átépíteni, tehát valószínűleg marad úgy ahogy van.
Azzal, hogy sokan itt rinyálnak még nem lesz egyszerübb és megoldva sem lesz semmi!

Riska 2010.02.23. 09:54:39

@Rocko-: tegnap elsiklottam fölötte: a hegyaljáról az alkotásra kanyarodók (2. esetnél) lámpája fölött valóban ott a mackósajt, de az csak akkor van érvényben, ha a lámpák nem üzemelnek. Ergo ha zöld van nekik, akkor olyan nincs, hogy még elsőbbséget kell adniuk, innen is látszik, hogy szabálytalan ott visszafordulni.

Matrix_ 2010.02.23. 09:55:08

De nem biztos, hogy az átépítés az egyetlen megoldás. Átszervezni is lehetne. Mint pl több kamera, több rendőr (ahogy itt írták is), és biztos vagyok benne, hogy van mág egyéb lehetőség is. De nyilván egy darabig ez így marad. De ez egyszerűbb meg olcsóbb megoldás amit Te javasolsz. :)

"streetfighter" 2010.02.23. 10:20:43

@Matrix_:

Szerintem a kameráktól meg a rendőröktől ugyan olyan bonyolult maradna a helyzet.
A szabálytalanok valószínüleg csökkennének, de szerintem nem ez ott a legnagyobb probléma.

Türelmes Autós 2010.02.23. 10:32:10

@zsebtelep:
Hol van ott visszafordulni tilos tábla? A villamos járdaszigeten egy kötelező haladási irány jelzőtábla van, ami a norc.hu-n is láthatóan nem egyenesen előre, hanem kissé balra mutat. A lámpánál vagy ahhoz közeledve nem látszik, kanyarodás közben meg nem elég feltűnö ott a jobb oldalon. Az átlag autósnak egyértelműbb lett volna egy megfordulni tilos tábla a lámpaoszlopon. Persze akkor kevesebb csekk fogyna a benzinkút mellett ;)

Amúgy naponta járok arra, én inkább a 4. típust látom, aki figyel a gyalogosra és a keresztező forgalomra egyaránt. A zebra után pont elfér egy autó, ott szokták megvárni a szabad utat.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.02.23. 10:33:10

@Matrix_: A legegyszerűbb természetesen nem csinálni semmit. ;-)

Abban egyetértünk, hogy bolondbiztos csomópontolkat és kereszteződéseket kellene kialakítani. Szerintem egyébként az újonnan kialakított csomópontok általában jobbak, mint a régiek, tehát van javulás. Viszont a régieket átalakítani rengeteg pénz.

Ráadásul amikor arról beszélünk, hogy rossz a csomópont, akkor ez több dologból adódik. Egyrészt rossz - mert bonyolult - bizonyos irányok forgalomszervezése, másrészt viszont "rossz", mert nem veszi figyelembe a kedves autósok szabályszegéseit. Na most ez utóbbira szerintem nem feltétlenül a drága átépítés a jó megoldás, hanem igenis a büntetés.

cso zsi 2010.02.23. 10:40:23

Az OMV kút mellett elég sűrűn dekkolnak a rend őrei, és a tilosban megfordulókon kaszálnak rendesen. Elkélne ugyanez a Fradi-pályánál is, ahol a Könyvesen a Lágymányosi híd felől érkezők a felüljáró alatt visszakanyarodnak, hogy elhajthassanak a Gyáli út felé.
Két gond van vele.
Az egyik: a felüljáró mellől az Üllőiről a Könyvesre ugyanekkor zöld a lámpa, és a szabályosan haladók nem tudnak bejutni a megfelelő sávba.
A másik: nincs alternatíva 100-200 méteren belül, mint a BAH-csomópont esetében.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 11:40:02

@Matrix_:

"Átszervezni is lehetne. Mint pl több kamera, több rendőr (ahogy itt írták is),"

Azért arra írjon már valaki értelmes, elfogadható magyarázatot a magyar paraszt mellé minek kell rendőr:

- hogy tudja merre hány méter,
- eszébe jusson mit kell csinálnia,
- felismerje mit kell figyelembe vennie,
- hogy be kell kapcsolnia a biztonsági övet?!
- ne kövesse el a legalapvetőbb közlekedési szabálysértéseket (záróvonal, behajtani tilos jelzés, kötelező haladási irány) :)

Felnőtt emberek óvodai szintű gondolkodása a rendőrt minden sarokra!

Matrix_ 2010.02.23. 11:49:50

@Mityu: hát ilyen ország vagyunk. most mit csináljak.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.02.23. 11:54:11

@Mityu: Miért, szerinted mi a jó megoldás? Vagy jó úgy, ahogy most van?

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 12:01:09

@promontor:

Én nem csak a rendőri jelenlét hiányát látom a probléma forrásának. Hanem az oktatás terén is elkélne némi ráncbaszedés.
Amikor oktatóautóban ülő oktatót kell kérdőre vonni, ugyan mit keres 40-el a középső sávban 70-es tábla hatálya alatt, vagy az elsőbbségi viszonyokról kell egy gyorstalpalót részére kiutalni (megtörtént esetek) :)

Nem csodálkozom azon, hogy a BAH csomópont forgalmi rendje egyeseknek komoly fejtörést okoz. Pedig tökéletesen egyszerű rendszer van kialakítva. Nem csak nézni, hanem látni és értelmezni is meg kell tanulni közlekedés terén. Ez a titka semmi több. Ha ez megvan a rendőri jelenlét onnantól kezdve felesleges. :)
Hány ember tudja értelmezni szerinted a telezöldes jelzőlámpát és a kötelező haladási irányt mutató jelzőtábla párosítását? :))

Matrix_ 2010.02.23. 12:17:41

kellenének:
- Teljesen egyértelmű jelzések
- Látható felfestések
- jobb oktatás
- Segítő vagy szigorú rendőri jelenlét
- átlátható csomópont.

hf.:
melyik egyszerűbben kivitelezhető? Melyik kifizetődőbb hosszútávon?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.02.23. 12:22:44

@Mityu: Nézd, az oktatáson is biztos lehetne javítani, de ezzel csak azt szűröd ki, aki tájékozatlanságból szeg szabályt. Még mndig ott lesznek azok, akik tudják, hogy szabálytalan, mégis csinálják.

Egyébként abban bárkivel egyetértek, hogy sosem csak egy megoldás van: kell rendőr is, jó színvonalú oktatás, meg jó közlekedésszervezés is.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 12:29:04

@Matrix_:

Mutass egy "nem egyértelmű" jelzést a BAH csomópontnál. Lehet túlképzett lennék hozzá?

Miért nem egyértelmű jelzés:

- a besorolást jelző tábla-
- kötelező haladási irányt jelző tábla
- a felfestés?

Mind ezek értelmezéséhez állítsunk oda minden lámpához, kereszteződéshez rendőrt?

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 12:30:47

@promontor:

Közlekedésünk szabályai nem tájékoztató jellegűek. Ez is elég nagy tévedésre mutat rá. Elmegyek Sopronba tájékozatlanságomból fakad az, hogy behajtok egyirányú utcába szembe? :))

Jogosítványt nem libáért adták amikor sikerült megszerezni... :))

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 12:36:01

Kedvenc egyirányú utcánkba szembe behajtók közül is hivatkoznak arra, hogy nem ismeri a környéket, azért hajtott be szembe. Mondom ok, és amerre ön lakik ott milyen színű/alakú ugyan ez a behajtani tilos jelzés? :)

Rocko- 2010.02.23. 17:12:54

@Riska: két tábla van.

@Matrix_: rendőr van. csak rohadtul nem foglalkozik ezzel.

@Mityu: "hogy tudja merre hány méter,"
általánosságban véve igazad van, viszont itt nincs konkrétan deklarálva, hogy mit szabad és mi nem.

"Miért nem egyértelmű jelzés:

- a besorolást jelző tábla-"
mert nem tilt egyértelműen.

frikazojd · http://kocs.ma 2010.02.23. 17:33:16

@lvitya: de hallottam, persze, de én nem vagyok busz, meg abban a helyzetben ő ért oda előbb, meg amugy sem volt értelme annak amit tett, tehát.... marad a mivan?

ez igaz hogy nem csak pesten van ilyesmi, de magad válaszoltad meg, hogy a nagysága miatt. vidéken nincs az hogy 3db 4 sávos út találkozik, ilyen csak pesten van. talán ezekben a veszélyes helyzetekben jobban is át lehetne gondolni a forgalom irányítását - kiegészítő táblákkal, útra festett színes nyomvonalakkal, mittudomén.

záporjózsi 2010.02.25. 09:54:23

@frikazojd: ...és mégis minek feltenni a rajzokat?! A BAH sok helyhez képest egy világos és átlátható csomópont. Amíg megvoltak, addig a felfestések is jól értelmezhetők voltak, de legalább azóta nem reszelték ki azokat, mint mondjuk a soroksárin, ahol esőben a régi felfestés jobban látszik, mint az új.

Abban viszont igazad van, hogy sok helyen hiányosak a táblák, vagy rosszul láthatók, vagy egyszerűen átgondolatlanok. Van olyan is, hogy a lekopott, de még látható felfestést tábla nem erősíti meg, ezért kérdéses, hogy hogyan kell közlekedni.

@cso zsi: A Népligetben meg lehet fordulni, emellett az Üllőire jobbra, majd a felüljáró alatt megfordulva, lámpára vissza. Útvonaltól függően a Haller utca felé is lehet menni, vagy a Könyvesen a Mester utcáig és ott jobbra. Csak ezt kevesen ismerik.

cso zsi 2010.02.25. 10:46:41

@záporjózsi: Tehát 100 méteren belül mégsem.
De lesz az 200-nál több is.

záporjózsi 2010.02.25. 10:49:58

A felüljáró alatti visszafordulás a buszpályaudvar vonalában van. Kb. 30 méter.

záporjózsi 2010.02.26. 08:49:22

"Na ja, de szerintem senki nem megy el jobbra, két lámpával megtoldva ahhoz, hogy balra akarjon haladni."
Akkor magára vessen, ha meg akar fordulni és megbüntetik vagy balesetet okoz és megszívja.

"(és a guglimaps szerint 300 méter a forduló)"
Tudod mit, igazad van, csak úgy kanyarodj, ahogy neked jó, de ne engem törj össze. Ha összeszámolod, nem annyi. Nekem pl. a többlet 200 méterre jött ki, a jobb sáv szélétől a felüljáróig meg kb. 70 méter van. De nyugodtan bizonyítsd be, hogy lehetetlen, mert ez már elég indok arra, hogy szénné büntessék az autósokat. :D

soder · http://nincsilyen2.hu 2010.03.15. 00:52:27

Jagellóról rákanyarodva balra a Hegyaljára Erzsébet híd irányába, még a kereszteződés előtti lámpánál állok. Na itt az elmúlt fél évben 2x ért az a meglepetés, hogy a balra mellettem levő sávban szemből jött vki nagyon vidáman. Csak pislogtam h. wtf, még szerencse h. senki nem jött a jó irányból neki.

Az ember először jön Bp-re és pont a BAH-nál kell manővereznie, lehet h. tényleg benézi azt az egyenes szakaszt, és átmegy a másik térfél (ő szemszögéből) jobb szélső sávjába. Mondjuk tábla van ott.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása