Nem tudom, hogy milyen tapasztalt sofőrökkel beszélt Mr Góré a lentebb vázolt, balesethez vezető közlekedési helyzetről, szerintem bizony egyértelműen ő hibázott. Azért persze érdekelne az is, hogy mivel menthetné a menthetőt.
Nagyjából két hete történt a következő eset a stafánia-mogyoródi-hungária csodás kereszteződésben.
Szép nyugodtan indultam a balra kanyarodó sávból a stefánia belső sávjából a zöld jelzésre. A szemből balra kanyarodóval táncoltunk egyet, egymásnak balra elkerültük egymást, majd a mögötte a belsőben érkező szintén balra kanyarodni szándékozó villantott, hogy mehetek.
Én erre elindultam, és mikor egy pillanat múlva jobbra néztem azt láttam hogy egy piros suzuki tart felém olyan 40 körül a külső egyenesen haladó illetve jobbra kis ívben kanyarodó sávból. A gázra léptem hátha megússzuk de csak annyit sikerült elérni hogy nem az első ajtót kapta el ahol édesanyám ült, hanem a hátsót, ahol nem ült senki.
A pillanat izgalmában elismertem a felelősséget mert én kanyarodtam a suzuki pedig egyenesen jött, és ilyenkor elvileg neki van elsőbbsége de később gondolkoztam a dolgon, és beszéltem nálam még tapasztaltabb sofőrökkel, és arra jutottunk hogy nem ennyire egyértelmű a helyzet.
Innen érkezett az autós, aki oldalba kapta a posztírótEleve furcsa hogy egyszerre jöhetett az egyenesen menő és a kanyarodó, mert a legtöbb kereszteződésben nem engedik egyszerre a balra kanyarodót és a mellette lévő sávban az egyenesen menőt pont az ilyen helyzetek elkerülése végett. Mivel ugyanis ha az ember balra akar kanyarodni úgy hogy már részben a szembe sávban van(ami szintén balra kanyarodó) akkor a szembesávban balra kanyarodótól nem látni rá a külső sávra, csak ha az ember kitolja az orrát az autónak ami balesetveszélyes (kivéve ha az ember magas építésű autóval van vagy olyannal aminek rövid az orra).
Lehet hogy rosszul tudom és ez a kereszteződés kivétel, vagy én tudom rosszul, lényeg hogy nem vagyok biztos benne hogy végülis ki volt a hibás illetve még nem mentem vissza a kereszteződésbe megnézni hogy hogy vált a lámpa.
Ezért szeretném vitára bocsátani hogy én voltam e a hülye vagy a suzukis, vagy mindketten, illetve hogyha tényleg egyszerre engedik itt a balra kanyarodót és az egyenesen menőt akkor nem veszélyes ez egy kicsit?
Mert szerintem eléggé az...
Lexon 2010.02.23. 13:10:46
potha 2010.02.23. 13:11:59
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 13:16:15
Elég szomorú.
"beszéltem nálam még tapasztaltabb sofőrökkel, és arra jutottunk hogy nem ennyire egyértelmű a helyzet."
Mi benne a nem egyértelmű, azt nem értem. Szokványos több sávos úton előzés-, elsőbbségadás szabályainak megsértése tipikus esete.
Rutinos járművezető ezt nem kajálja be.
Boss88 2010.02.23. 13:19:59
A másik amit mondtak még hogy játszhat egy olyan mint a gyalogosátkelő többsávos úton ha valaki elengedi a gyalogost akkor neked is meg kell állnod, nem mehetsz el mellette.
Persze láttam már olyan kereszteződést pl ausztriában ahol 3-4 sávos úton egyszerre engedték a balra kanyarodót és az egyenesen jövőt de budapesten nem emlékszem máshol ilyenre
Tron65 2010.02.23. 13:20:45
Ami biztos, hogy kicsivel odébb, a Könyves-VajdaPéter kereszteződésben a Vajdáról mindkét irányból egyszerre engedi a lámpa az összes irányt.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 13:22:36
Boss88 2010.02.23. 13:24:07
2010.02.23. 13:26:01
2010.02.23. 13:28:03
Boss88 2010.02.23. 13:30:25
Boss88 2010.02.23. 13:31:13
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 13:32:16
Megkülönböztető jelzéssel közlekedve is a sofőrök ott szokták elbaltázni, amikor nem sávonként győződik meg arról, hogy megadta-e mindenki - aki keresztezheti az útját - a nénósnak járó előnyt.
Gyurcsányt szállító autóval való ütközés szintén ilyen szituáció volt. Amúgy a Komjádi uszoda előtt rendszeres az ilyen jellegű baleset. A fenti kereszteződésben sem te voltál az első.
2010.02.23. 13:34:42
Olyan rengeteg ilyen keresztezodes Magyarorszagon nincs szerintem, legalabbis kulfoldon tobb ilyennel szoktam talalkozni, mint idehaza. Talan ezert is tudatlanok az emberek.
Boss88 2010.02.23. 13:36:09
Csigorin 2010.02.23. 13:37:06
És nekem nincs meg a forgalmim basszus...
Boss88 2010.02.23. 13:37:20
sfdrake 2010.02.23. 13:37:24
sfdrake 2010.02.23. 13:38:20
Boss88 2010.02.23. 13:40:06
és mi az hogy alap? onnan alap valami hogy a szabályban benne van, meg kellett tanulni, sokszor jön szembe a dolog.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 13:43:53
Szerintem erre nincs szabály. Ha van egyenesen haladó is elsőbbsége van.
janikahhh (törölt) 2010.02.23. 13:44:00
Boss88 2010.02.23. 13:44:17
Boss88 2010.02.23. 13:45:09
R_Gábor 2010.02.23. 13:46:22
Matrix_ 2010.02.23. 13:47:59
kamushamus 2010.02.23. 13:48:17
Lehet el kéne menned továbbképzésre.
Take-it-Easy 2010.02.23. 13:49:01
Sajnos neked kellett volna meggyőződnöd arról, hogy valóban áthaladhatsz-e ott. Az egy dolog, hogy egyvalaki átengedett, dehhh...
Nikorene 2010.02.23. 13:49:07
hbe 2010.02.23. 13:50:43
Nyilas zöld esetén a gyalogosnak piros kell, hogy legyen. Telezöldnél kell figyelni. Ezért van olyan lámpáknál is nyilas zöld kiegészítő nyíl, ahol amúgy is csak arra lehet menni abból a sávból, például kisívben jobbra.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 13:51:28
Lehet kimaradt a 2 év alatt az a mozzanat az életedből, amikor valaki olyan ül melletted aki valóban tud is vezetni. Tehát azokat az írott-íratlan életszerű szabályoakt is tudatja veled (türelemmel, ember módján), amik ezeknek a szituációknak a felismerésére, kivédésére, helyes megoldására szoktatna rá. Még most sem késő.
Ma hajnalban egy félfrontálist védtem, azt az íratlan szabályt használva, ami aszongya: "elsőbbséged csak akkor van, ha meg is adják". Ha azt hiszemmel nem lassítok rá a kereszteződésre, lehet most az ambulancián raknának össze. Pedig egy sima főút-alárendelt út keresztezése. Jah, a sárgán villogó lámpa is jelent ám valamit. :)))
movhu 2010.02.23. 13:51:32
Flúgatlan 2010.02.23. 13:51:53
(Amúgy sok ilyet látok szerte az országban, nem tudom, a posztoló hogy nem találkozott ezzel.)
Kezdő sofőrként ez a telezöldes ügy engem nagyon zavart. Most csak kicsit. Vannak ugyanis olyan kereszteződések is bőven, ahol telezöld van, de nem jöhetnek szemből autók, így mehetnék bátran. De ha nem ismerem a terepet, akkor honnan tudjam? Ha meg feleslegesen óvatoskodom, akkor a helyet ismerők kapnak idegbajt mögöttem, hogy mit tökéletlenkedek, miért nem haladok.
Szerintem a telezöldnél egyértelműbb jelzés kellene, ha a szemből jövőkkel még elsőbbségadósdit kell játszani. Pl. a telezöld mellett villogó sárga figyelmeztető kiegészítő lámpa vagy ilyesmi. De hát nem én csinálom a KRESZ-t....
Amúgy gratulálok a lélekjelenléthez, hogy rátapostál és csökkentetted a bajt.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 13:52:37
Feleslegesnek tartom a "mekkora osztást". Az osztás után jön a szórás... :DD
Haywood 2010.02.23. 13:52:45
Ha az úttest forgalmának irányítására szolgáló háromlámpás forgalomirányító fényjelző készülék kör alakú zöld fénye világít (telezöld), a balra bekanyarodó járművel elsőbbséget kell adni az útkereszteződésben a szembejövő forgalomnak, továbbá telezöldnél is, és a nyíl alakban világító zöld fényjelzésnél is annak az útnak úttestén szabad jelzésre áthaladó gyalogosoknak, amelyre a jármű bekanyarodik, illetve az úttest mellett levő kerékpárúton (gyalog- és kerékpárúton) közlekedő járművek és gyalogosok részére. Az elsőbbségadás kötelezettség akkor is fennáll, ha az útkereszteződésnél nincs kijelölt gyalogos-átkelőhely, valamint akkor is, ha a jármű az útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon halad tovább.
Boss88 2010.02.23. 13:52:55
Amúgy persze, mindenki emlékszik mindenre az oktatásról, és sohase hibázik:) És ha csak két év után volt belőle gond akkor nem lehet annyira k**ra alap dolog kedves osztogatók:)
KaPé 2010.02.23. 13:53:44
b) a felfelé, illetőleg az oldalra mutató nyíl alakú zöld fény a jelzett irányban (irányokban) szabad utat jelez: a jelzett irányban (irányokban) tovább szabad haladni, bekanyarodás esetén a szabad jelzésen áthaladó gyalogosoknak elsőbbséget kell adni;
hbe 2010.02.23. 13:54:16
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 13:54:30
"De ha nem ismerem a terepet, akkor honnan tudjam?"
Arra való a szemed, hogy láss, s ne csak nézz! :))
Nikorene 2010.02.23. 13:54:58
AjTb 2010.02.23. 13:55:16
A járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek
9. § (1) A járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek:
a) az úttest forgalmának irányítására szolgáló fényjelző készülék: három (felül kör alakú vagy nyilat mutató piros-, középen kör alakú vagy nyilat mutató sárga-, alul kör alakú vagy nyilat mutató zöldfényű) lámpából áll, és sorrendben zöld, sárga, piros, majd együtt piros és sárga fényjelzést ad;
b) a kerékpárút vagy kerékpársáv forgalmának irányítására szolgáló fényjelző készülék: három (felül kör alakú vagy kerékpárt mutató piros-, középen kör alakú vagy kerékpárt mutató sárga-, alul kör alakú vagy kerékpárt mutató zöldfényű) lámpából áll, és sorrendben zöld, sárga, piros, majd együtt piros és sárga fényjelzést ad;
c) az utat (vagy egyes forgalmi sávokat) keresztező villamos, illetőleg a megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművek áthaladásának biztosítására szolgáló fényjelző készülék: két (felül kör alakú piros, alul kör alakú sárga fényű) lámpából áll és sorrendben villogó sárga, folyamatos sárga, majd piros fényjelzést ad;
d) a veszélyes hely jelzésére szolgáló fényjelző készülék: egy (kör alakú sárga fényű) lámpából áll és villogó sárga fényjelzést ad; ilyen fényjelzést - időszakonként - az a) pontban említett fényjelző készülék is adhat;
e) a forgalmi sáv foglaltságát jelző vagy a váltakozó irányú forgalmat szabályozó fényjelző készülék: három egymás mellett elhelyezett (balról piros X alakot mutató, középen villogó sárga ferdén lefelé nyilat mutató, jobbról zöld lefelé nyilat mutató) lámpából áll, és sorrendben zöld, villogó sárga, majd piros fényjelzést ad.
(2) Az (1) bekezdés a)-d) pontjában említett fényjelző készüléket - a (3) bekezdésben említett kivétellel - az úttest mellett, a menetirány szerint a jobb oldalon helyezik el. A fényjelző készüléket a bal oldalon, illetőleg az úttest felett megismételhetik. A fényjelző készülék jelzése - a (3) bekezdésben említett esetet kivéve - a fényjelzéssel szemben közlekedő minden járműre vonatkozik.
(3) Ahol a menetirány szerinti jobb oldalon útburkolati jellel jelölt két vagy több forgalmi sáv van és minden forgalmi sáv mellett, illetőleg felett - az (1) bekezdés a) pontjában említett - külön fényjelző készülék működik,
a) az úttest mellett, a jobb oldalon elhelyezett készülék jelzése a jobb szélső forgalmi sávban;
b) a belső forgalmi sáv mellett a bal oldalon elhelyezett készülék jelzése a belső forgalmi sávban;
c) a forgalmi sáv felett elhelyezett készülék jelzése az alatta levő forgalmi sávban közlekedő járműre vonatkozik.
(4) Az (1) bekezdés a)-d) pontjában említett fényjelző készülékek fényjelzéseinek a jelentése:
a) a kör alakú, valamint a kerékpárt ábrázoló zöld fény szabad utat jelez: ha jelzőtábla nem tiltja, az erre vonatkozó szabályok megtartásával egyenesen, valamint jobbra vagy balra bekanyarodva tovább szabad haladni;
b) a felfelé, illetőleg az oldalra mutató nyíl alakú zöld fény a jelzett irányban (irányokban) szabad utat jelez: a jelzett irányban (irányokban) tovább szabad haladni, bekanyarodás esetén a szabad jelzésen áthaladó gyalogosoknak elsőbbséget kell adni;
c) a kör alakú, valamint a nyilat vagy kerékpárt mutató folyamatos sárga fény a forgalom irányának megváltozását jelzi: az útkereszteződésnél - a kijelölt gyalogos átkelőhely, illetőleg a megállás helyét jelző útburkolati jel, ezek hiányában a fényjelző készülék előtt - meg kell állni; ha azonban biztonságosan megállni már nem lehet, az útkereszteződésen mielőbb át kell haladni;
d) a kör alakú, valamint a nyilat vagy kerékpárt mutató folyamatos piros fény a továbbhaladás tilalmát jelzi: a c) pontban meghatározott helyen meg kell állni;
e) a kör alakú, valamint a nyilat vagy kerékpárt mutató piros és sárga fény együtt a továbbhaladás tilalmát jelzi, és arról tájékoztat, hogy zöld fényjelzés következik;
f) a villogó sárga fény veszélyes helyre hívja fel a figyelmet: e helyen fokozott óvatossággal szabad továbbhaladni.
(5) Ha az (1) bekezdés a) pontjában említett fényjelző készülék mellett elhelyezett kiegészítő lámpa nyilat mutató zöld fényjelzést ad, a nyíl által jelzett irányban - a fényjelző készülék más fényjelzésétől függetlenül - tovább szabad haladni.
(6) Ha az (1) bekezdés a) pontjában említett fényjelző készülék mellett elhelyezett kiegészítő lámpa „BUSZ” feliratú fehér fényjelzést ad - a fényjelző készülék más fényjelzésétől függetlenül -, az autóbusz-forgalmi sávban közlekedőknek tovább szabad haladni.
(7) Zöld fényjelzésnél sem szabad az útkereszteződésbe behajtani, ha azt - forgalmi torlódás miatt - a zöld fényjelzés tartama alatt előreláthatólag nem lehet elhagyni.
(8) Az (1) bekezdés e) pontjában említett fényjelző készüléket minden forgalmi sáv felett elhelyezik. A készülék fényjelzéseinek a jelentése:
a) a lefelé mutató nyíl alakú zöld fény az alatta levő forgalmi sávban a fényjelzéssel szemben közlekedő járművek számára szabad utat jelez;
b) a ferdén lefelé nyilat mutató villogó sárga fény az alatta lévő forgalmi sávban, a fényjelzéssel szemben közlekedő járművek számára azt jelzi, hogy a forgalmi sávot - a sávváltoztatásra vonatkozó szabályok szerint - a jelzett irányban haladéktalanul el kell hagyni;
c) az „X” alakú piros fény az alatta levő forgalmi sávban a fényjelzéssel szemben közlekedő járművek számára a haladás tilalmát jelzi; a forgalmi sávra ebből az irányból még átmenetileg sem szabad ráhajtani.
(9) Ha a forgalmat fényjelző készülék irányítja, a „Főútvonal” jelzőtábla, valamint az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák jelzései nem irányadók.
Flúgatlan 2010.02.23. 13:56:27
Jobb lenne egyértelműbb jelzés, no!
LittleIdiot 2010.02.23. 13:57:19
Ez azért gyalázat.
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól
9. § (1) A járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek:
a) az úttest forgalmának irányítására szolgáló fényjelző készülék: három (felül kör alakú vagy nyilat mutató piros-, középen kör alakú vagy nyilat mutató sárga-, alul kör alakú vagy nyilat mutató zöldfényű) lámpából áll, és sorrendben zöld, sárga, piros, majd együtt piros és sárga fényjelzést ad; (...)
(4) Az (1) bekezdés a)-d) pontjában említett fényjelző készülékek fényjelzéseinek a jelentése:
a) a kör alakú, valamint a kerékpárt ábrázoló zöld fény szabad utat jelez: ha jelzőtábla nem tiltja, az erre vonatkozó szabályok megtartásával egyenesen, valamint jobbra vagy balra bekanyarodva tovább szabad haladni;
b) a felfelé, illetőleg az oldalra mutató nyíl alakú zöld fény a jelzett irányban (irányokban) szabad utat jelez: a jelzett irányban (irányokban) tovább szabad haladni, bekanyarodás esetén a szabad jelzésen áthaladó gyalogosoknak elsőbbséget kell adni;
Boss88 2010.02.23. 13:57:40
Amúgy ült mellettem már pár ember aki jól vezet, és főleg az elején nem is engedtek egyedül, de ez az egy pici dolog kimaradt.
Úgy tűnik ez kellett hozzá hogy megragadjon a dolog, szerencse hogy nem lett személyi sérülés a dologból.
fidoone 2010.02.23. 13:57:59
kamushamus 2010.02.23. 13:57:59
Ennél alapabb nincs is!
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 13:58:27
Kishazánkban jelenleg a gépjármű vezetői oktatás szerény véleményem szerint éppen hogy a vizsgára felkészítést takarja. Az meg igen sovány tudásbázist eredményez a mindennapi közlekedéshez. :)
főboszorka45 2010.02.23. 13:59:13
Ekkor kanyarodási szabály van, 1/ egyenesen menő, ha több sáv, mehetnek a jobbra kanyarodóval egyszerre, nem zavarják egymást.
2/jobbra kanyarodó 3/ balra kanyarodó.
tesztkönyvben millió ábra van hozzá, cifrítva még gyalogossal és balról jövő villamossal is.
ezt kell benyalni és betrtani, onnantól nincs semmi baj.
diktatorikus kleptokrácia 2010.02.23. 13:59:33
Nikorene 2010.02.23. 13:59:41
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 14:01:31
Ennél egyértelműbbet mit szeretnél? Jobbkezes utcában balról elsuhanóknak is bonyolult a forgalmi szitu, mi? :)
Kereszteződés felismerése fejezetet át lehet gondolni. :)
insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2010.02.23. 14:01:36
+ nem tudom kik voltak a tapasztalt sofőrök, de ezt keményen besz.ptad.
Ezt a típusú kereszteződést pedig jó lesz, ha begyakorlod, mert Budapest és egyéb nagyvárosok is tele vannak ilyennel. Ha bárki elenged egy többsávos úton, MINDEN esetben győződj meg, hogy a mellette lévő sávban nem jön valaki, mert te leszel a hibás és általában szokott lenni egy Fittipaldi, aki a szélső sávban megelőzi a szerinte "tötymörgőket" és sajnos téged hoznak ki felelősnek.
Nikorene 2010.02.23. 14:02:17
Marcellusca 2010.02.23. 14:03:18
janikahhh (törölt) 2010.02.23. 14:04:42
Nikorene 2010.02.23. 14:05:41
Boss88 2010.02.23. 14:06:01
Mindenkinek szép napot!
hbe 2010.02.23. 14:06:47
Cheap Charli 2010.02.23. 14:08:17
Marcellusca 2010.02.23. 14:09:35
Nikorene 2010.02.23. 14:10:20
Marcellusca 2010.02.23. 14:11:35
Gondold el, hogy a tapasztalt tanácsadók mind itt vannak közöttünk. :)
És még vezetnek is!!! :DDDD
roadrunner 2010.02.23. 14:11:45
Meg a vegen azt akarod kihozni hogy az a hibas aki villantott.
Agyoncsepelt mondas de ha azt mondjak ugorj a kutba ,megteszed???
főboszorka45 2010.02.23. 14:11:51
vettem vagy 40 órát és kész, első a biztonság.
Van több ilyen kereszteződés, a kedvncem a rákospaoltai szemétégetőnél lévő, két percig van zöld alig lehet átjutni balra, mert nem mond le senki az elsőbbségről ( miért is tenné?)
a másik a megyeri-óceánárok... ott van is néhány kereszt, virággal, ha nem műxik a lámpa, akkor horror, de türelem kell, aki meg idegbeteg és dudál, az az ő baja...
A gyereknek is van fél éve jogsija, sokat vezet. Az első, amit a fejébe vertem, a kanyrodási szabály, még nem volt meg neki a kreszje sem, már tudta... Ha álmából felköltik, akkor is....Még lámpa sem kell hozzá...
2010.02.23. 14:12:15
Boss88 2010.02.23. 14:13:58
nem a villantót akartam kihozni hibásként, silentsound nem igazán jól fogta meg a kérdés lényegét így félreérthető a cím
Manyizga (törölt) 2010.02.23. 14:15:34
Nikorene 2010.02.23. 14:17:07
Boss88 2010.02.23. 14:17:30
Nem dőlt össze a világ, nem halt meg senki szerencsére, és reméljük más is tanult az esetből így hogy megírtam, olyan is aki rajtam kívül szintén nem volt biztos ebben.
janikahhh (törölt) 2010.02.23. 14:17:31
Boss88 2010.02.23. 14:20:05
főboszorka45 2010.02.23. 14:20:36
viszont nekem a külső szilágyiról kell lekanyarodnom BALRA, ha haza akarok jutni, az egyik mellékutcába, úgy, hogy állandóan telezöld van,kivéve, ha a gyalogosok megnyomják, de onnan nem gyakren jönnek át, mert az éjszakai busz áll ott meg csak, amúgy a másik oldalon "préri" van.
nekem tehát túl kell mennem a zebrán, és várnom a belső sávban, néha perceket is, hogy be tudjak kanyarodni balra.... ez jó gyakolróhely ilyen szempontból...
vagyok59 2010.02.23. 14:21:32
Ja és a Mogyoródin mindkét sávból lehet egyenesen menni. A kisívben (Hungáriára) jobbra kanyarodóknak van egy 3-ik sáv.
Azért gáz az a kereszteződés, mert a belsőből egyenesen is lehet menni és nagyívben balra a Hungáriára, így a hungáriára kanyarodók miatt a másik sávból "törnek" ki előre. (szabályosan amúgy). Viszont, mivel a Mogyoródi folytatása már egysávos, sietnie kell, mert különben ő kuncsoroghat elsőbbségért.
Na most mindez találkozik a Mogyoródi másik oldaláról történő kihajtók áradatával, ahol kb. 60% a Hungáriára nagyívben kanyarodna balra.
Ezt azért nem tudják megoldani, mert belezavarna a Hungária kiszámított zöldhullámába. Mondjuk egy hasonló a Thökölynél meg van oldva.
Puch Cavette 2010.02.23. 14:22:13
Rahsid 2010.02.23. 14:24:59
A zanyád úristenit ,HEEEE:
Te szerintem maradjál meg a biciklinél vagy a bkv-zásnál, ugyanis ez egy nagyon veszélyes párosítás. Mármint te meg az autó.
És nem azért mert hibáztál, hanem mert hülye vagy ezt felismerni.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.02.23. 14:25:53
Eleve furcs, hogy hogyan kaptál te jogosítványt? Szerintem a legtöbb kereszteződésben nincs lámpa. Sőt, ha nem máködik a lámpa, akkor mit csinálsz?
Alapvető elsőbbségadás szabályaival nem vagy tisztában.
Egyedül te voltál a hunyó, nem adtál elsőbbséget, ennyi.
Ha zavar a sok sáv, sok autó, "bonyolult" forgalmi helyzet, akkor add le a jogosítványodat, mert az olyanok nehezítik meg a mindennapos közlekedést, mint te, akiknek halvány sejtésük sincs még az alapvető KRESZ szabályokról sem.
Boss88 2010.02.23. 14:26:13
Boss88 2010.02.23. 14:26:56
péntek17 2010.02.23. 14:28:26
Egyszerre megy ott is az egyenes és a kanyarodó.
A kanyarodás szabály szerint pedig hunyó vagy, hiába engedett el a másik az egyenesen jövő utját akadályoztad.
12Rómeó 2010.02.23. 14:28:43
Flúgatlan 2010.02.23. 14:28:51
A telezöldnél figyelni kell a szembejövőkre (ezt én megtanultam a tanfolyamon).
DE: sok helyen úgy van telezöld, hogy a szembejövők nem jöhetnek.
Ilyen helyen, ha balra kanyarodok, sasolnom kell, jönnek-e szemből, mert kanyarban nem látok rá a szemből jövők lámpájára. Ez lassít engem, mert nem döngethetek úgy, mintha tudnám, hogy enyém a pálya. Ha lassú vagyok, a HMCS-k miatt balesetveszély alakul ki.
Ezért pamparászok, hogy olyan jel kéne, hogy egyértelmű legyen, mikor kell a szembejövőkre figyelnem, mikor nem. Plusz jó lenne, ha ez a jel veszélyt sugalló stílusú lenne (villogó sárga lámpa), hogy "Figyelj, pupák! Nem trivi a helyzet!", nem pedig egy andalító, nagy zöld kör, ami hamis biztonságérzetbe ringat. ;-)
No, ha ebből nem érted, mi a bajom, akkor valami baj van nálad vagy nálam. Úgyhogy erről többet nem írok.
bélabú 2010.02.23. 14:30:19
Tudod-e, hogy telezöldnél, akármerre fordulsz, a gyalogosnak elsőbbsége van, mert egyszerre kaptok zöldet? Ha lámpátlan a kereszteződés, és zebra sincs, akkor is elsőbbsége van annak a gyalogosnak, amelyik azon az úton megy át, ahova fordulsz.
Tudod-e, hogy ha jobbra fordulsz, és az út mellett kerékpárút fut a járdán, akkor az ott jövő kerékpárosnak is elsőbbsége van?
Goyo 2010.02.23. 14:30:54
hbe 2010.02.23. 14:32:24
Rahsid 2010.02.23. 14:34:46
Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.02.23. 14:35:52
Ugyanis a párhuzamos közlekedés szabályai szerint (szerintem legalábbis)ha a "sárga nyíl" megáll, akkor a vele párhuzamos sávban haladó "zöld nyílnak " is meg kell állni ?
Mindenesetre az a biztos, ha az ember közülnéz. És baromira nem zavar, ha a mögöttem lévők villognak ( stb ), nem az ő köcsijuk törik össze, nem az ő bónuszuk ugrik vissza kettőt és nem is ők fizetik az önrészt. szüval : take your time ...
trixilw 2010.02.23. 14:36:06
2010.02.23. 14:36:22
Sobrijóska 2010.02.23. 14:36:46
Bizony, telezöld volt tutira. Egyébként érdekes, mert a KRESZ tanfolyamon nekem sem magyarázták el a telezöldet.
péntek17 2010.02.23. 14:37:11
A BKV tök biztonságos:)
bélabú 2010.02.23. 14:37:15
Sobrijóska 2010.02.23. 14:38:07
Dehogynem, jól is néznénk ki, hogy még az indexelőknek is elsőbbséget kellene adni :-D
cork77 2010.02.23. 14:38:22
trixilw 2010.02.23. 14:38:57
Bár nem bíztatok senkit autózásra, így is sok kocsi van a városban. Tessék áttérni robogóra :)
Goyo 2010.02.23. 14:39:22
1, XI., Hengermalom (Etele) - Fehérvári
2, XIV., Mogyoródi - Róna
3, XIV., Mogyoródi - Nagy Lajos király
péntek17 2010.02.23. 14:40:29
ha a Podmaniczky felől kanyarodsz az Andrássyra ott is ilyen lámpa van.
Devil 2010.02.23. 14:40:37
trixilw 2010.02.23. 14:41:09
bélabú 2010.02.23. 14:41:09
HgGina 2010.02.23. 14:41:14
Ezt benézted.
Azt a kereszteződést napi szinten kell megszenvednie midnenkinek. Kivéve, ha a jogsit nem vette. Detto ugyanilyen a Hungária-Erzsébet kir.-né kereszteződés. És akkor nagyon örülj, hogy nem egy piros troli jött a Suzuki helyett!
yanchi345 2010.02.23. 14:41:22
Az ország (és kb. a stúdióban ülők) átlaga harmincvalahány százalék volt... Alapvető kérdéseket nem tudtak megválaszolni pl. a stúdióban versenyző taxis csapat tagjai sem (akik pedig ugye saját bevallásuk szerint nagyon tudnak vezetni). Vágó István azzal búcsúzott a műsor végén, hogy hétfőn pedig mindenki sétáljon be a legközelebbi rendőrörsre, és adja le a jogosítványát...
péntek17 2010.02.23. 14:42:22
hát ezek apró részletek
minden nekem sem juthat eszembe:)
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 14:42:32
A hamis biztonságérzetet gondolkodással lehet kivédeni, ellensúlyozni. Ha lassú vagy akkor gyakorolni kellene a pontosabb helyzetfelismerést. :)
Nem egyszer találkozom olyan "lassú" autóssal, aki helyett én már rég átlátom mi a szitu és rá várok. Pl.: kanyarodnék balra, a velem szembe közlekedő meg néz rám bárgyú tekintettel és értetlenkedik a szituáció miatt. De egyértelmű jelzést persze nem ad, hogy elenged. Erre egy régi kollégám azt szokta mondani, hogy tisztázatlan forgalmi helyzet alakult ki. :)
trixilw 2010.02.23. 14:43:48
georg 48 2010.02.23. 14:44:15
Éppen mult héten volt a TV ben, hogy az alfabéták vajh hogyan jutnak jogsihoz? Na hogy? Hát megveszik.
Nikorene 2010.02.23. 14:44:31
tlantos 2010.02.23. 14:44:32
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 14:44:47
"Tudod-e, hogy ha jobbra fordulsz, és az út mellett kerékpárút fut a járdán, akkor az ott jövő kerékpárosnak is elsőbbsége van?"
Kivétel, ha egyéb tábla mást nem jelez (kerékpárosnak háromszög néha szokott lenni). :)
Doubledeceker 2010.02.23. 14:46:13
úristen mióta vezetsz, és milyen tapasztaltabb barmok azok, akik nem vágják a telezöld nyilaszöld különbséget.....
Besazrás....
AZ egyik legfontosabb dolog a lámpákkal kapcsolatosan....
Kész
Nikorene 2010.02.23. 14:46:53
betépett felhasználó 2010.02.23. 14:47:16
1. á dehogy voltál te a hülye....
2. DE MÉG HOOOOGY te voltál a hülye!!
helyes válasz: cváj
Puch Cavette 2010.02.23. 14:48:33
Remélem, elolvasod a könyvet, mielőtt újra autóba ülsz. Balesetmentes közlekedést kívánok!
Boss88 2010.02.23. 14:48:59
Nikorene 2010.02.23. 14:50:39
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.02.23. 14:51:22
és akkor mi van?
6 év, 60000km balesetmentesen.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 14:52:33
Megtévesztő jelzést is tiltja ám a KRESZ! Bizonyítása az már más kérdés...
Jó példa erre a busz sávban jobbra villogó, de egyenesen végigrongyoló okos-ügyes autósok hada! :)
2010.02.23. 14:54:37
Máshogy nem lehet megoldani az utcába kanyarodást? (P módszer, vagy jobbra és megfordulni valahol?) Vagy akkor sem működik?
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 14:54:48
Ismerek olyat akinek 2 x 6 éve van jogosítványa. De azzal pl. nincs tisztában, hogy az előzést gyorsítással, balra húzódással tilos akadályozni. Autóúton személyautóval milyen követési távolságot kell tartania.
Ugye nem baj, ha azt mondom, hogy nem biztos, hogy mérvvadó, hogy valakinek x éve van jogosítványa. :)
péntek17 2010.02.23. 14:56:26
Szóval ennyire nem kéne a lelkébe gázolni a posztolónak szerintem:)
Sobrijóska 2010.02.23. 14:56:45
Figyelj, még akkor is az egyenesen haladó a hunyó, ha előtte egyértelműen lemondott az elsőbbségéről, csak "meggondolta" magát. Az index pedig a lehet legegyértelműbb dolog az irányjelzésre és a vele együtt járó elsőbbségről való lemondásra!
Marcellusca 2010.02.23. 14:57:13
Ha már nem hozta azt a libát/féldisznót, hová jut ez a világ? :D
Csak úgy, simán átengednek embereket a vizsgákon? Pfhejjj ... :DDDD
2010.02.23. 14:57:16
Ez tudtommal benne van a KRESZ-ben (amerikai tipusú balra kanyarodás) és alkalmazzák is, ahol csak balra lehet menni mindkét irányból (Soroksári Kassay út kereszteződése pl.).
bélabú 2010.02.23. 14:57:45
HgGina 2010.02.23. 14:58:30
péntek17 2010.02.23. 14:59:31
20 éve vezetek és mégis néha rám dudálnak jogosan ha elbambulok.Olyankor elnézést kérek(mert ez a minimum) és huss tovább:)
Marcellusca 2010.02.23. 15:00:32
"Ugye nem baj, ha azt mondom, hogy nem biztos, hogy mérvvadó, hogy valakinek x éve van jogosítványa. :)" - Ne mongyá ijeneket, mer' mingyá lehüjjjézlek! :D
péntek17 2010.02.23. 15:01:33
a Dózsa Györgyön jöszz a Podmaniczky felől.
Így gondoltam, de mondhatnék Vágány utcát is, vagy esetleg Lehel utat.
Így ok?
Marcellusca 2010.02.23. 15:02:22
Had tanújjon az a kölök! :D
Egyébként lehet (biztos), hogy volt olyan, amit benéztem, de egyetlen autó sem tört miatta/m.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 15:02:44
Mivan? Mivan? Mivan?
Na gyere kija hóra?!
Jah má' elóvadt?
:DDDDD
Doubledeceker 2010.02.23. 15:03:20
Baszus ellnézni valamit, és nem is tudni valami nagyon fontosat, azért nem ugyanaz.
Különben ez van itt pesten, mindeki csak megszokásból vezet.
Kurvára keveen tudják a kreszt. Sokszor én sem, de akkor legalább nem puposkodok, és úgy forgatom a fejem, hogy majdnem leúgrik, így lehet túlélni...
Nem pedig, á villantottak, de jó nyélgáz.
Nikorene 2010.02.23. 15:03:56
Az index használata meg csak jelzés... az, hogy engem megbasznak esetleg (ha bizonyítod) mert megtévesztően indexeltem, még nem jelenti azt, hogy nem te leszel a hibás elsőbbség meg nem adásáért, ha találkozunk a kereszteződésben, mert ismétlem: a, úgy maradt b, meggondoltam magam, és már nem is indexeltem ,amikor ütköztünk c, a következő utcába akartam befordulni, nem ebbe...
Marcellusca 2010.02.23. 15:04:02
Majd a blogtalin megbeszéjjük. :)
Néhány pohár jófajta bor mellett. :D
Nikorene 2010.02.23. 15:04:32
blogsámán 2010.02.23. 15:05:48
1. Ahogy azt már többen is megírták, te voltál a hunyó, ez egyértelmű, mert mindig meg kell győződnöd arról, hogy mindenki lemondott-e az elsőbbségéről ilyen szituációkban.
2. Ellentétben másokkal, én nem fikázlak, két éve vezetsz, és számomra példaértékű, hogy nyakadba veszed a problémát, itt leírod magad mások előtt, azért hogy TANULJ BELŐLE. Szóval emiatt pirospont. A jövőre azért ésszel próbálj meg vezetni, mert ha ez a szitu nem volt meg, akkor él bennem a gyanú, hogy más sem él benned túl aktívan. Szóval mindig csak figyelmesen.
3. Az való igaz, hogy telizöldnél számítanod kell egyenesen haladóra és annak elsőbbséget kell adnod, de egyébként a telizöld sem azt jelenti, hogy bármerre fordulhatsz, mert azt a kötelező haladási irány táblák szabályozzák teli zöld esetén is. Miért? Konkrétan az említett kereszteződésben a Stefánia és a Mogyoródi is 2X2 sávos, tehát ha csak teli zöld lámpák lennének kiegészítő táblák nélkül, akkor az autós azt is gondolhatná, hogy a belsőből is lehet jobbra, illetve a külsőből pedig balra fordulni, ami ugye nem túl egészséges. Szóval a telizöld ilyenkor csak pontosan annak jelölésére szolgál, hogy számítsál szemből jövőkre is. Gyerekkoromban pl. nem értettem, hogy miért van létjogosultsága az olyan zöld lámpának, ahol egy tőről 3 felé mutat zöld nyíl, miért nem tesznek oda tele zöldet. A válasz nyilván az előző sorokban található.
Megjegyzem, van olyan ország, ahol ez pont fordítva van, és a tele zöld biztosítja a kereszteződés szabad elhagyását.
2010.02.23. 15:05:52
De akkor az autósnak is tábla kellene, mert azért az nem várható el, hogy egy mellette haladó autóról eldöntse a kerékpáros, hogy az most elsőbbségi helyzet lesz vagy nem.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 15:06:11
Hehe... jóvan! :))
péntek17 2010.02.23. 15:06:19
legyen nektek igazatok:)
Nikorene 2010.02.23. 15:06:41
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 15:07:14
Mivel a kerékpár tudomásom szerint járműnek minősül, mi lehet a szituval a probléma?
Segítek: a tudatlanság. :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 15:08:28
Remélem nincs közlekedésmérnöki végzettséged...:))
Nikorene 2010.02.23. 15:09:27
szaGértő 2010.02.23. 15:09:38
rcgames.ro · http://rcgames.ro 2010.02.23. 15:09:54
3 betűs volt a válasz :D
Marcellusca 2010.02.23. 15:11:14
Meleg pite. Ne feszegessük! :D
Boss88 2010.02.23. 15:11:51
Az alapesetet hogy az egyenesen jövőnek van elsőbbsége a kanyarodóval szemben azt tudtam és tudom jól, különben nem 2 év után lett volna belőle karambol hanem mondjuk az első 50 egyedül vezetett km-en.
A probléma ott volt hogy úgy tudtam hogy a külsőből nem engednek egyenesen jönni ha kanyarodsz.
Pl sokszor járok a bogdáni út szentendrei sarkán, úgy hogy balra kanyarodom a bogdániról és még nem volt olyan hogy a külsőben jöttek volna a kanyarodókkal együtt.
egyittlakó (törölt) 2010.02.23. 15:13:28
Nikorene 2010.02.23. 15:14:00
Mille38 2010.02.23. 15:15:06
A tanulság a posztból: két nagy veszélyforrás van: aki nem ismeri a kresz-t és aki nem akarja betartani.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 15:16:00
Kicsit feljebb az Árpád híd felé a Raktár utca - Szentendrei út kereszteződésében a Raktár utcai zöld jelzésnél már viszont számíthatsz szemből minden irányba haladóval. :)
2010.02.23. 15:16:11
Az már megtévesztő, és benne van a KRESZ-ben is. Az irányjelzést megfelelő időben kell bekapcsolni úgy, hogy ne legyen félrevezető. Persze az igaz, hogy az elsőbbség meg nem adása nagyobb hiba, de mondjuk egy lassító indexelő autó...
Doubledeceker 2010.02.23. 15:17:48
Figyelj én nem akarlka bántnai, mert rendes embernek tűnsz és tényleg nem puposkodsz.
Egy a baj, hogy az általad felvázolt vezetési szokás, elég általános itt Pest faluba.
Nem vélni kell, nem kitalálni, hogy kinek mit jelez, nem elfogadni minden villanást, hanem figyelni gondolmkodni és így tovább.
Én minden jobbkezes utcán balra nézek be először, akkor is benézek azért jobbra, ha az egyirányú...
Az embernek az elsőbsége csak akkor jár ha azt meg is adják...
Nem vélni kell bassza meg, hanem figyelni..
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 15:17:55
Egyenesen is lehet haladni és balra is lehet kanyarodni. Onnan tudom, hogy a kereszteződés után a külső sáv elfogy ahogy a Sportcsarnok felől áthaladsz a kereszteződésen és ugye kevesen ismerik a cipzár-elvet. :)
"streetfighter" 2010.02.23. 15:18:00
Elé kanyarodott egy SZABÁLYOSAN jövő autónak.
Igaz megijesztette az édesanyját, de baja nem lett senkinek.
Az kiderült, hogy halvány fingja sincs a kreszről és jó, hogy most derült ki, nem akkor, amikor valaki 70-el csapódik az autójába az utas mellett. Úgy börtönben, így csak saját kicsi kárán talán örökre megtanulta ezt az alapvető szabályt.
Az élethez szerencse is kell, és most neki szerencséje volt bármilyen furcsa is.
Sobrijóska 2010.02.23. 15:18:52
De ha egyetlen utcára indexel és lassít is, és tanús is van erre, akkor nem hozhatják őt ki vétlennek.
Egyébként meg kérlek szépen a Budapest környéki közlekedésnek ez alapvető eleme, hogy indexelő autóra már elindulok. Azzal hogy te "fenyegetsz" engem, hogy meg fogom az ilyen szitut szívni, azzal csak a saját helyzeted árulod el, mert vagy valami nyugis vidéki városban vezetsz, vagy még alig vezettél valamicskét.
Puch Cavette 2010.02.23. 15:19:43
Igen, ahol nem keresztezheted a szemből egyenesen érkező útját.
Sobrijóska 2010.02.23. 15:20:00
De ha egyetlen utcára indexel és lassít is, és tanús is van erre, akkor nem hozhatják őt ki vétlennek.
Egyébként meg kérlek szépen a Budapest környéki közlekedésnek ez alapvető eleme, hogy indexelő autóra már elindulok. Azzal hogy te "fenyegetsz" engem, hogy meg fogom az ilyen szitut szívni, azzal csak a saját helyzeted árulod el, mert vagy valami nyugis vidéki városban vezetsz, vagy még alig vezettél valamicskét.
2010.02.23. 15:21:07
A több sávos nem az, mert az általam említett kereszteződésben mindkét irányban 2 sáv kanyarodik balra egyszerre. (Legalábbis a Kvassay ágról.)
péntek17 2010.02.23. 15:22:56
"Az embernek az elsőbsége csak akkor jár ha azt meg is adják..."
ez egy nagy igazság
mikor tanultam vezetni egy öreg hivatásos sofőr ugyan ezt mondta:))
Atika!!! 2010.02.23. 15:23:33
Vezetni meg nem "úgy tudtamból kell", nem is megszokásból, hanem figyelemből, táblákból. Így tényleg csoda, hogy CSAK két év után. Bár lehet, hogy ez egyenlő az első 50-nel is ;) Ugyanis az én tapasztalatom szerint meg nagyon sok kereszteződésben engedik rá a balra kanyarodókat a szemből jövőkre. Sajnos.
Nikorene 2010.02.23. 15:24:58
Nikorene 2010.02.23. 15:26:23
bélabú 2010.02.23. 15:26:43
Doubledeceker 2010.02.23. 15:28:43
300.000 Km nyomtam le 8 év alatt legalább felét itt a nagy faluban, döntően a kurávra nagyon figyelni, nem ragaszkodni az elsőbséghez körömszakattáig mentalitásnak köszönhetően egyetlen apró koccanással megúsztam eddig a dolgot. Az pedig az én hibámból történt gyakorlatilag álló autóval.......
De életemben nem mertem még áthajtani olyan jobbkezes utcán 50-el, ahol pedig tudom, hogy elsőbségem van.
Sőt amerre régen laktam, volt egy szakasz, ahol 2 egymást követő utcán kelett úgy keresztül mennem, hogy mindkétszer nekem volt elsőbsgem jobbkezes szitúációban. 2 év alatt nem sikerült 1x sem megállás nélkül átjutnom a kereszteződéseken. Hiába na, így szoktuk....
Dave23 2010.02.23. 15:29:28
Bevallod, hogy fingod nincs a KRESSZRŐL és még azon lamentálsz, hogy nem te voltál a hibás :D:D:D
Szerintem, jó hogy nem akkor jutott eszedbe ez az elmélet, mert még egy nagy saller is kinézett volna.
Boss88 2010.02.23. 15:29:31
A tapasztalt sofőrök meg 25-30 éve vezető hivatásos sofőrök.
2010.02.23. 15:29:48
A helyzetnek semmi köze ahhoz, hogy járműnek minősül -e vagy sem.
Szerintem nem sok olyan helyzet van, amikor a kerékpáros vele párhuzamosan haladó úton jobbra forduló autóval találkozik, és csak a kerékpárosnak van elsőbbségadás kötelező táblája. Ha igen, az elég nagy baj.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 15:30:02
Lelőhetem a "poént"? :))
Sobrijóska 2010.02.23. 15:30:27
Nikorene 2010.02.23. 15:31:17
Szal nem nyert... :) én is elindulok indexelő autóra, de nem úgy, hogy az már tuti nem jöhet egyenesen, hanem úgy, hogy ha mégse kanyarodik, akkor legyen esélyem kivédeni a csattanást :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 15:31:49
Miért, ha a kerékpárosnak van elsőbbségadást jelző táblája, minek kéne még másnak is? :))
dirmix 2010.02.23. 15:32:22
2010.02.23. 15:33:13
Ezt hogy érted?
Sobrijóska 2010.02.23. 15:33:52
Doubledeceker 2010.02.23. 15:34:18
Meg kellene ám nézni a kreszt, mert az indexelés nem minősül még egyértelmű szándéknak, és azzal nem mondott le az elsőbségéről a tag.
Ja a pest környéki közlekedés döntően erre épül, de kurvára nem így működik a dolgo, legalábbis, ha balesetmentesen akarod nyomni....
Ellenpontként megemlíthetem Görögországot, ahol senki, de tényleg senki nem foglalkozik a szabályokkal, csak egymásra figyelnek, és mégis elképesztő helyzetekben dinamikusan megy a forgalom, az itteni mentalitással nem is működne...
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 15:34:28
Üllői - Könyves K. kereszteződést javaslom tanulmány útnak e témában... :))
2010.02.23. 15:35:00
Ilyen esetben csak a kereszteződés után lehetne kitenni az indexet.
Manyizga (törölt) 2010.02.23. 15:35:17
Az egy dolog, hogy elismeri a helyszínen a felelősséget valaki.
A másik meg az, amikor visszavonja a nyilatkozatát utólag. Jártam már így. Úgyhogy ezentúl rendőrt fogok hívni MINDEN esetben és szépen helyszínelnek és büntetnek a rendőrök. Ez van.
Nikorene 2010.02.23. 15:35:26
erre reagáltam...
Dave23 2010.02.23. 15:35:51
Nikorene 2010.02.23. 15:37:51
2010.02.23. 15:37:59
Talán azért, mert az utat védi, amire mindketten fordulnak/áthajtanak?
péntek17 2010.02.23. 15:38:21
hát én sem ez tény
a jobb kéz nem megadása olyan nálunk mint amikor megy előttem az ürge 40-el, előzni nem tudok mert mellette is vannak, de amikor odaérünk a lámpához akkor gázt ad és az éppen pirosra váltón simán áthúz.
Csak azt nem értem ilyenkor, hogy addig mi a francért nem sietett?
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 15:39:52
Te tudod miről írogatsz pontosan? Vagy csak bele a nagy rengetegbe? :)
Sobrijóska 2010.02.23. 15:40:04
Nikorene 2010.02.23. 15:41:25
bélabú 2010.02.23. 15:42:03
Bizony bele kell törődni, hogy vannak olyan esetek, amikor az indexelés nem utal egyértelműen a manőverre. Balra indexelő autónál sem tudod, hogy balra akar kanyarodni, vagy megfordul.
Boss88 2010.02.23. 15:42:08
@Dave23: igen, mert oka volt a dolognak. és nem voltam biztos abban hogy hol hibáztam, a körülöttem vezetőktől pedig nem kaptam egyértelmű választ.
Aki nem kérdez nem is tanul. ez is egy közhely és ez is igaz. Csak hogy én is mondjak ilyesmit:)
Nikorene 2010.02.23. 15:42:53
az a legszebb, mikor villant, a másik nem indul el, aztán a villantó mégis megindul, mire a másik is... középen meg csatt :D
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 15:44:37
Én a fejét is szoktam nézni az indexelő, de még felém tartó autósnak. Ha megfigyeled legtöbbször már azt nézi ahova "érkezne"... mint említettem itt a busz sávba pótlójárat szerepét játszó járműveket) :))
EMP 2010.02.23. 15:44:46
Az hogy valaki villant nem jelent az egvilagon semmit, csak azt hogy az illeto autos elenged. Attol meg mindenki masra is figyelni kell. Jelen helyzetben a posztolo a hibas. Jobban kellett volna figyelni a masik savra...
A telizold ugyanis pont azt jelenti hogy van egyeb zavaro forgalom is.
Ha neked lett volna csak elsobbseged akkor nyilas zold lett volna...
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 15:45:27
Ezért nem szeretem én sem az elsőbbséget "oda-vissza dobálni". :)
2010.02.23. 15:47:12
De gondolom, nem a Népliget felé menő kerékpárutat keresztező Üllőire gondolsz? Mert ott az Üllőin van a tábla, csak néhányan tesznek rá.
Nikorene 2010.02.23. 15:48:27
forrórágógumi 2010.02.23. 15:50:05
Az a kereszteződés úgy van beállítva, hogy ahogy te akartál kanyarodni úgy a szembejövőknek előbb lesz piros, így aki a te irányodból akar balra kanyarodni az még megteheti mert neki még zöld akkor. Csak a jövőre nézve tudd azt a kereszteződést. Ott meg kell várni mindenkit míg elmegy szembe, balra, faszomba ahova akar és utánna tudsz kényelmesen balra kanyarodni, nem fognak oldalba kapni a hungárián indulók még.
vivax 2010.02.23. 15:50:29
Sobrijóska 2010.02.23. 15:51:00
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.02.23. 15:51:22
de tudhatja, mert ki van neki is táblázva.
2010.02.23. 15:53:58
A kereszteződés előtt van ilyen szabály, nem utána, bár azért egy autó nem 5m hosszú. Ha valaki mégis a kereszteződés után akar parkolni 5 méteren belül, az nyilván már a kereszteződés előtt lassan kell jöjjön, akkor viszont valószínűleg nem találkoznak össze a szó rossz értelmében. Persze érdemes megvárni, hogy fordul -e tényleg.
Nikorene 2010.02.23. 15:55:15
trixilw 2010.02.23. 15:56:35
Hasznodra lesz Góré!
@Nikorene: Mondjuk ez egyértelmű. Ha egyszer lemondtál az elsőbbségedről, akkor arról le lett mondva, a másik köteles menni.
@Sobrijóska: Nem szabályként mondtam, csak egy jótanácsként, mert meg lehet vele szopni sajna.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.02.23. 15:56:56
ennyi. az senkit nem érdekül hogy ki hogyan bólogatott villogtatott, stb. az a saját nevében udavriaskodott, nem máséban.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 15:58:21
Szerintem rajzold már le mit írogatsz itt össze-vissza. Te magad tudod követni? :))
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.02.23. 16:00:49
kicsit fáradt vagyok, és nem ugrott be, hogy a másik jöhet jobbról-jobbról is, csak az egyenesen-jobbról ugrott be.
így viszont tényleg necces. (bár az azért látszik, hogy lassít, vagy egyenesen áttép a kereszteződésen)
probléma viszont az is, hogy az autósok 90% nem indexel jobbra, ha egyenesen megy tovább, viszont balra indexel, ha a főút vonalát követi...
bélabú 2010.02.23. 16:01:31
Nikorene 2010.02.23. 16:03:13
Nikorene 2010.02.23. 16:03:44
theutat villám 2010.02.23. 16:04:34
2010.02.23. 16:04:53
Peetee 2010.02.23. 16:05:02
Ha van egy 2*3 sávos út, mellette elválasztott párhuzamos (védett) kerékpárút, és még egy kicsit odébb egy járda is.
Ilyenkor ha balra kanyarodsz MINDENKINEK elsőbbsége van. Az 1-2-3. sávban haladó autóknak, a kerékpárosnak és a végén még a gyalogosnak is.
Szép is lenne, ha csak 1 sávnak kellene elsőbbséget adni...
Értem,h valaki pöcs volt, és belekergetett egy balesetbe, de ha a Józsika aztmondja, hogy ugorj a kútba...beleugrasz?
ennyi
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 16:06:55
Kever ez már mindent mindennel. Ha az alárendelt útvonalon van elsőbbségadást jelző tábla ez kirakna a főútvonalon közlekedőknek is, hagy szóljon nem? :DDD
2010.02.23. 16:09:04
Matrix_ 2010.02.23. 16:10:58
még jó, hogy helyettük is figyelek...
trixilw 2010.02.23. 16:11:19
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 16:13:32
Ne ide írogass, hanem rajzold le vazzeg milyen közlekedési forgalmi helyzetet, felesleges táblázást alkotnál a hülyeségeddel. :))
bélabú 2010.02.23. 16:14:16
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 16:17:25
Háááááát ez aaaz?! :DD De akkor meg mi a lófsznk a tábla-e? :DDDDD
2010.02.23. 16:17:33
__________________________ ____________________
Védett út Védett út
--------------------------- --------------------
__________________ __ __ _ ____________________
I I ' I
I ' I ' I
alárendelt-> I ' I ' I <- Kerékpárút
I ' I ' I
A jobbra kanyarodó autó az alárendelt úton van, a biciklis egyenesen haladna. (Mert hogy ez volt, amire reagáltam.)
2010.02.23. 16:18:11
Nikorene 2010.02.23. 16:18:41
theutat villám 2010.02.23. 16:19:32
1. Konkrét helyszínen egyszerre kap zöldet az egyenesen haladó és az összes kanyarodó sáv.
2. Ebből kifolyólag elsőbbséget kell adni, mintha egy normál kereszteződés lenne.
3. Hihetetlen, hogy azon vitáztok, telezöld, vagy nyilaszöld, aki ezt nézi, már régen rossz (pl. Megyeri - Fóti kereszteződés: Váci út irányába egyik sáv CSAK balra, másik CSAK egyenesen, mégis mindenkinek egyszerre van zöld. Itt is mennél, mint a hülyegyerek szétnézés nélkül?).
4. Faszom se nézi, hogy telezöld vagy nem, épeszű ember kanyarodásnál megnézi, jön-e valaki szemből, mert SZÁMTALAN ilyen kereszteződés van. Én nem is értem, hogyan lehet valakinek evidens, hogy mehet, ha zöldje van. Baszki, hol éltek?
Posztíró ha ezekkel nincsen tisztában, be se üljön kocsiba, mert ön- és közveszélyes. Ebben a szituációban nincs kérdés, meg ha, meg nem egyértelmű...
A pöcsömbe, csak le kellett gépelnem.
2010.02.23. 16:19:58
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 16:22:46
Vald be őszintén nincs jogosítványod. :))
2010.02.23. 16:23:44
trixilw 2010.02.23. 16:25:25
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 16:27:28
Cica, a kanyarodó járműnek minden egyenesen haladó járművel szemben hátránya van. Minek ezt külön kitáblázni, te nagyon te?! :DDD
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.02.23. 16:31:04
Nikorene 2010.02.23. 16:32:22
Boss88 2010.02.23. 16:32:53
maarha okos vagy. csak éppen van mikor nem lát ki az ember a másik autó mögül. És egyébként is éhes voltam meg fáradt is oké?:D:D
Legközelebb jobban figyelek de most már fejezzétek be a veszekedést gyerekek!!:D:D:D
Boss88 2010.02.23. 16:34:28
theutat villám 2010.02.23. 16:34:59
Van, a kreszben, meg mikor a jogosítványod csinálod, jobb helyeken így tanítják, feltéve, hogy levezetted a szükséges gyakorlati órákat. Körbe kell autózni, így szabályos. Az más kérdés, hogy legtöbben az egyszerűbb megoldást választják. Az meg elég szomorú, hogy nem tudod, persze csak akkor, ha van jogosítványod.
2010.02.23. 16:35:24
""Tudod-e, hogy ha jobbra fordulsz, és az út mellett kerékpárút fut a járdán, akkor az ott jövő kerékpárosnak is elsőbbsége van?"
Kivétel, ha egyéb tábla mást nem jelez (kerékpárosnak háromszög néha szokott lenni). :) "
Ráadásul az utóbbit te írtad, így nem tudom, mi okoz gondot egérke.
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.02.23. 16:37:04
Kisrendor 2010.02.23. 16:38:38
Először is (bár nem vagyok szabálysértési előadó, tehát nem autentikus a mondanivalóm), de 100%, hogy te voltál a hibás.
Abban a kereszteződésben, mint nagyon sok másikban, egyszerre engedi a kanyarodó és egyenesen haladó járműveket (tehát telezöldet ad). Az egyenesen haladó járműnek MINDIG elsőbbsége van. Az, hogy az egyik sávban elengedtek, attól még sajnos a másikban jöhet valaki, aki ezt nem teszi meg.
Ennyi, remélem segíthettem.
Üdv
theutat villám 2010.02.23. 16:39:10
Akkor ne ülj autóba. Ne haragudj, nem okos vagyok, csak megpróbálok mindig észszerűen vezetni (persze nem mindig sikerül, mert én sem vagyok tökéletes). De ez nagyon-nagyon-nagyon (nem tudom jobban hangsúlyozni) egyértelmű szituáció, szomorú, hogy egyeseknek nem. Ezért érdemled meg a lebaszást. Mert ha valaki ott lendületből megy át 50-nel és oldalba ver, akkor lehet most más gondod is lenne, mint itt olvasni a szidalmakat a hülyeséged miatt.
ps.: az nem tűnt fel, hogy a melletted lévő sávban is mennek egyenesen,mármint a Te irányodban? Ugyanis ott ugyanaz a szituáció erről is meg arról is? Ne válaszolj...
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 16:44:32
És? Mit kéne pluszban kitáblázni? Amikor egyértelmű kinek van előnye?
A személyeskedést meg szerintem be is fejezheted... Tudom jön a "nem én kezdtem" dumád. :)))
dzsaszper 2010.02.23. 16:45:37
a kijelölt átkelőhelynél járművel párhuzamos közlekedésben meg kell állni, ha a melletted közlekedő jármű megállt (és olyan sebességgel kell megközelíteni, hogy meg tudj állni). ez egy speciális, a gyalogosokat a kijelölt gyalogos átkelőhelyen védő szabály. Járműre való analógia nem megy, ha valaki lemond az elsőbbségéről, a többiek még nem mondtak le. Mr Góré, szerintem egyértelmű a helyzet.
Ez már off, de a zebránál párhuzamosban megállás elvileg vonatkozik a kerékpáros mellett elhaladó járműre is. Ha a kerékpáros megáll, és az őt elhagyni készülő gépjármű még nem hagyta le, akkor a gépjárműnek is meg kellene állnia... Időnként elgondolkozom kerékpárosként, hogy biztonságos-e megadnom a gyalogos elsőbbségét...
sas70 2010.02.23. 16:47:27
Egy normális országban, egy párhuzamos közlekedésű úton, egy kereszteződésnél, ha az egyik lemond az elsőbbségéről, akkor a mellette haladó is megteszi ezt, pontosan azért, hogy ne legyen ilyen baleset. Persze a posztíró a hibás, ez nem vitás, de azért én a másiknak is megadnék egy minuszt, hogy tanuljon belőle. Persze mivel ő is mehet a szervízbe, remélhetőleg nem csak azt a tanulságot vonta le belőle, hogy egy marha eléfordult. Bár ebben sajnos kicsit kételkedem.
theutat villám 2010.02.23. 16:48:55
31. §(3) A járművel másik útra - ha közúti jelzésből más nem következik - jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy, hogy a jármű a bekanyarodás után a menetirány szerinti jobb oldalon maradjon. Ha az úttest menetirány szerinti jobb oldalán kerékpársávot jelöltek ki, a jobbra bekanyarodásra - a kerékpár forgalom akadályozása nélkül és ha burkolati jel ezt lehetővé teszi - a kerékpársáv igénybevételével kell felkészülni.
(4) Ha a jármű méretei vagy egyéb ok miatt az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseit megtartani nem lehet, a bekanyarodást fokozott óvatossággal - szükség esetén erre alkalmas irányító személy igénybevételével - és úgy kell végrehajtani, hogy a bekanyarodó jármű a többi járművet ne veszélyeztesse.
Ha továbbra sem egyértelmű, akkor csak azt kérdezném Tőled, hogy amennyiben mindkét fél szabályosan, ahogy elő van írva, tehát balra NAGY ÍVBEN szeretne bekanyarodni, akkor előfordulhat-e olyan szituáció, ami egymás megkerülése nélkül megy végbe?
Boss88 2010.02.23. 16:49:49
Értem amit mondasz és óvatosan közelítem meg az olyan kereszteződést ami épp nem ismerős.
És lehet hogy meglep a dolog de tényleg tudták határozottan megmondani hogy én voltam a fasz, jópáran mondták h nem teljesen egyértelmű és lehet h beszopták volna.
És nem kezdő vezetők, meg boyracerek, hanem 15-20-25 éve max pici koccal vezető sokat autózó emberek.
Érted már miért nem volt egyértelmű a dolog elsőre? Ritkán járok ilyen kereszteződésben, csak hasonlóban és ezért indultam el magabiztosan. jobbra nem néztem hogy mit csinálnak abban a sávban, ez lehet hogy hiba volt.
Benéztem a dolgot, megesik. De úgy éreztem meg kell még rágni ezt a dolgot, hogy máskor ne legyen ilyen.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 16:50:03
Gondolod, ha autóval állok meg nem suhan el mellettem pár eszetlen? :))
theutat villám 2010.02.23. 16:51:16
google, a barátod:
www.kreszteszt.com/images/tesztlapok/teszt3_19.jpg
2010.02.23. 16:51:38
Mityu válasza:
"Kivétel, ha egyéb tábla mást nem jelez (kerékpárosnak háromszög néha szokott lenni). :)"
Majd később:
"Cica, a kanyarodó járműnek minden egyenesen haladó járművel szemben hátránya van. Minek ezt külön kitáblázni, te nagyon te"
És most:
"Mit kéne pluszban kitáblázni? Amikor egyértelmű kinek van előnye? "
Mit lehet még erre reagálni?
trixilw 2010.02.23. 16:52:05
Boss88 2010.02.23. 16:52:12
sas70 2010.02.23. 16:53:06
A címkék között a jobb sávon, megtalálod a hivatkozást, és elolvashatod a kreszt! Évente én is újraolvasom, sose lehet tudni, az én fejem sem káptalan.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 16:53:46
Menj már ki vazze az Üllőire a Fradi pályához... :DD
2010.02.23. 16:54:59
Igen, főleg nagyobb útkereszteződéseknél.
Alikam 2010.02.23. 16:57:08
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.02.23. 16:57:24
Persze ha fárasztó, nem kell keresgélni, ez vonatkozik sas70-re is.
2010.02.23. 16:58:14
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 17:03:47
Egyszerre két elsőbbség adást szabályozó tábla a kerékpár út és autóval igénybe vehető út találkozásánál című történetet. Pont amiatt, mert az egyenrangú forgalmi viszonyokat eredményezne. :) Kicsit nézzél körül. Ott még van balra kanyarodó autó és kerékpáros találkozása is. S nem nulladik típusú egyik sem. :)
Nikorene 2010.02.23. 17:08:54
theutat villám 2010.02.23. 17:16:41
nem keresni fárasztó, hanem a szabályokat megérttetni egy olyan emberrel, aki azzal érvel, hogy ő így szokta. Igen, képzeld én is úgy szoktam és olyankor nem vagyok szabályos. Viszont Veled ellentétben ezzel legalább tisztában vagyok és nem próbálom megmagyarázni a hülyeséget.
Igazából azt nem tudom eldönteni, hogy olvasni nem tudsz, vagy tényleg ennyire hülye vagy? Jobbra kis ív, balra nagy ív.
tundrazuzmo (törölt) 2010.02.23. 17:19:46
Na, akkor remélheted, hogy ez az izgalmas pillanat örökké tart, merthogy a felelősségeden semmi sem változtat. Ha két sávból jöhetnek, akik keresztezik az utadat, akkor két sávnak kell elsőbbséget adni.
Az esetleg másra utasító rendőr, jelzőlámpa, kanyarodó főútvonal már csak kivételek, és nem a szabály.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 17:20:14
S még megbonyolítom neked azt a kereszteződést:
Akkor érdekes ott a szitu, ha nem működnek a közlekedési lámpák. :))
tundrazuzmo (törölt) 2010.02.23. 17:25:39
Ugyanennek a szituációnak az egyik alesete, amikor a jobbra kanyarodó sávban 2-3 autóig tart a zöld, aztán valakit beledudálnak a gyalogosok közé, mert mongolidióta, és nem tud menni. Ha megússza, és átmegy a gyalogok között, akkor OK. De ha véletlenül elcsap egyet, akkor hiába mutogat hátra, hogy ők dudáltak!
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 17:28:50
Engem a rakparton akart hasonlóképpen ledudálni egy sietős tarisznya. Jah, hogy közben jöttek szembe az nem zavarta egyáltalán. Araszolt a rakpart, megálltam kiszálltam és megérdeklődtem, hogy ugyan már szerinte hány személyes a jogosítványom? A válasz hebegés ezerrel... :))
"streetfighter" 2010.02.23. 17:40:34
"Egy normális országban, egy párhuzamos közlekedésű úton, egy kereszteződésnél, ha az egyik lemond az elsőbbségéről, akkor a mellette haladó is megteszi ezt"
Ez nem országtól, hanem a figyelemtől függ.
Mindenhol vannak figyelmetlen emberek és mazsolák.
Tegnap egy francia bontotta volna le az autómat ha nem állok meg. Az igaz hogy elnézést kért.
2010.02.23. 17:47:08
Senki nem mondta, hogy a tábláknak egymással "szemben" kell lennie. A helyzet arra vonatkozott, hogy ha út mellett kerékpárút halad és az autós jobbra akar kanyarodni miközben keresztezi a kerékpárutat. Erre írad te, hogy a biciklisnek tábla is szokott lenni néha.
Én meg erre azt, hogy akkor az autósnak is kellene, mert a tábla az utat szokta védeni, nem kerékpárost szopatni.
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.02.23. 17:50:12
2010.02.23. 17:55:41
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.23. 17:57:55
Nem az, hogy benézted és összetörted az autót, mert ez előfordulhat, hanem az, hogy utólag itt magyarázod, hogy dehát honnan kellene tudni, meg ki a hibás.
Nem mellesleg ezért nem szabad udvariaskodni.
Az egy olyan helyzetet teremt, amire nem lehet számítani.
2010.02.23. 17:58:29
gishi 2010.02.23. 18:04:49
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.02.23. 18:29:02
Ottopappa 2010.02.23. 18:30:28
Marty Mcfly 2010.02.23. 19:20:25
kvára nem bírom a fejed, de néha igazakat írsz, akkor viszont csak támogatni tudlak... yess!!! :-)
főboszorka45 2010.02.23. 19:23:17
és kb 2 km-en keresztül sehol sem lehet jobbra menni, és utána is csak akkor, ha Dunakszire kersz emnni.
szóval a lámpás zebra kb a keresztződés előtt 30m-el van,a külső szilágyi meg itt2*3 sávos.....
bőven van idő, hogy kikerüljön, aki egyenesen akar továbbb menni, mert már látja, hogy a besorolás utn kint hagytam a balra indexet, és lassítok, tehát balra fogok kanyarodni....nekem kell megvárnom a másik 3 sávot, hogy ott mindenki elhaladjon,ekkor tudok csak kanyardoni....aki az utcából ki akar kanyarodni, bármely irányban annak van macisajtja....Igaz, hogy ez nemrég van csak ott, mert az előző tábla eltűnt, de érdekes módon sosem volt beleset, valahogy mindenkinek evidens, ha a főútvonalra kanyarodom, akkor mindenképpen elsőbbséget adok....
főboszorka45 2010.02.23. 19:37:07
ha nem lehne az, akkor meg lehetne oldani, hogy egy másik utcából bemnnei, de az meg szemből egyirányú, érdekes itt a közlekedés...
A házunk előtt van parkoló, és azon a kis részen kétriányú, hogy ki lehessen hjatani, de csak vagy 30 méteres szakasz szintén.
marad a balra kanyarodás macerája....
mellesleg a s mogyród útjáról a szántóföld útjára is kell legalább 5 perc, hogy ki tudj kanyarodni balra....
indapass90210 2010.02.23. 19:51:10
Ottopappa 2010.02.23. 20:08:53
Boss88 2010.02.23. 20:17:36
Aki fél kérdezni az szégyell tanulni. Ez az összes nagyokosonak szól aki kurvára nem érti miért írtam meg az esetet. a Legjobbakat neked is
Marty Mcfly 2010.02.23. 20:30:37
nem ke parázni... :-)
amúgy "azt sem tudom, ki vagy"... innen a blogról...
peace
Valaki más 2010.02.23. 20:51:20
spanyol inkvizíció 2010.02.23. 21:06:19
Ottopappa 2010.02.23. 21:10:11
Na béke!
indapass90210 2010.02.23. 21:17:37
"streetfighter" 2010.02.23. 21:26:20
Itt nem az a baj, hogy tévedtél, hanem az, hogy még utána kérdezősködsz, hogy ki a hülye.
kamushamus 2010.02.23. 22:15:44
Ezért szeretném vitára bocsátani hogy én voltam e a hülye vagy a suzukis, vagy mindketten, illetve hogyha tényleg egyszerre engedik itt a balra kanyarodót és az egyenesen menőt akkor nem veszélyes ez egy kicsit?
Mert szerintem eléggé az...
Ott abban a kereszteződésben nincs balra kanyarodó sáv.
A Stefánia felől van egy jobbra kanyarodó,egy egyenesen haladó,és egy egyenesen+balra kanyarodó.Tehát hogy ki a hülye az nem kérdés:)
Ottopappa 2010.02.23. 23:07:10
erdbeere 2010.02.24. 00:20:40
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.24. 01:12:18
Örülünk, hogy a telizöld fogalmát némi lakatosmunka árán sikerült megismerned!
Én azt ajánlom, tanulmányozd még a KRESZT, mert könnyen lehet, hogy nem egyedül a telezöld volt az, amiről "nem volt szó a tanfolyamon"
Ha ez az alapművelet kimaradt, könnyen lehet, hogy a közlekedés tart még számodra egyéb meglepetéseket.
Remélem, hogy az összes szabály egyenként megtanulása nem eredményez egy-egy hasonló posztot (vagy komolyabb bajt).
McKelek 2010.02.24. 08:01:21
blogsámán 2010.02.24. 09:31:40
Szerinted mi a rosszabb a jövőre és a közlekedés többi részvevőjére nézve?
Ha
1. Felteszi ezt a kérdést nagy nyilvánosság előtt, és a válaszokból egyértelműen kiderül, hogy a postíró volt a tudatlan, de innentől fogva megtanulja.
vs
2. Nem teszi fel ezt a kérdést, és továbbra is abban a tudatban autózik tovább, hogy ő mindent jól csinált.
Szerintem a 2. verzió mindenképpen rosszabb.
Kalányos Márió 2010.02.24. 09:33:25
babel 2010.02.24. 10:00:10
A posztot idetoló jól teszi, hogy kérdez, csak nem most kellett volna neki, hanem a KRESZ vizsgája előtt, az elméleti oktatójától. Akkor és ott volt az ideje/helye az ilyen kérdések tisztázásának. A forgalomban már késő és drága is ilyet kérdezni.
Azzal semmi bajom, ha valaki elbambul, rosszul lesz, vagy egyszerűen hibázik. Mindenkivel előfordulhat, csak van aki már ezt tudja, meg van aki még tökéletesnek hiszi magát. Az egész csupán idő kérdése. Viszont ha az elméletet sem tudja, akkor fogjon egy nagy ollót, vágja ketté a jogosítványát, és adja le a két darabot a legközelebbi rendőrőrsön. Előre is köszönöm. :)
"streetfighter" 2010.02.24. 10:30:20
Én úgy gondolom, hogy a posztolónak először a kresz könyvet kéne forgatnia.
Ha még ezek után sem világos (ebben az esetben ez nagyon szomorú) akkor forduljon a nyilvánossághoz.
Őt lehet, hogy a "nagy tapasztalatu" ismerősei tájékoztatták félre. Jó lenne azokkal nem találkozni az úton.
Én szerintem ennyire egyértelmü szituációt vitatni nagyon gáz. Saját magát járatja le.
vivax 2010.02.24. 10:33:30
ó, miért is nem építenek alul-felüljárókat mindenhová, ahol keresztezhetik egymást?
2010.02.24. 10:40:31
Nyugtassatok meg, hogy ez érthető rajz nélkül is mindenki másnak (Mityun kívül)! Mert amit ő erre reagált, abból kiderült, hogy ő nem. Itt ugye autóvezetők vannak általában, így ennek a helyzetnek a megértése egyfajta elméleti beugró egy KRESZ vizsgához.
2010.02.24. 10:47:03
A teljesség kedvéért:
"d) körforgalmú úton, útkereszteződésben és az úttestek széleinek metszéspontjától számított 5 méter távolságon belül, ha a közúti jelzésből más nem következik; az útkereszteződésben az úttorkolattal vagy útelágazással szemben megálló járműre - ha ez a többi jármű bekanyarodását nem akadályozza - a tilalom nem vonatkozik;"
A mondat befejezése szerintem engem igazol.
2010.02.24. 10:54:52
Amennyiben egy egysávos szűkebb úton akarnak egyszerre bekanyarodni balra, akkor előfodulhat -e olyan szituáció, hogy egymás mögött nagy ívben tudnak kanyarodni?
Ha meg kell várni, hogy a másik elhaladjon melletted, akkor az már kis ív lesz balra is, mint ha jobbra mennél.
2010.02.24. 11:00:06
Akkor érdekes ott a szitu, ha nem működnek a közlekedési lámpák. :))"
Hát igen, a kerékpárosnak valóban érdekes, mert hiába halad védett úton a Könyves Kálmán felől a Népliget irányába, ha az autósok nem állnak meg neki.
PitBuli 2010.02.24. 11:00:24
Bár végül is a Maunika showban is adják emberek az arcukat a nyilvánvaló baromságukhoz.
2010.02.24. 11:09:27
2010.02.24. 11:10:56
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.24. 11:34:13
Könyves Kálmánon nem is haladhat kerékpáros. A kerékpár út meg alárendeltje a Könyvesnek. Mondtam már, menj már ki nézzél körül... :)))
leaping cat 2010.02.24. 11:42:56
Az útkereszteződéshez egymással szemben érkező és egyaránt balra bekanyarodó két jármű a keresztezés középpontjának a megkerülésével egymás mellett elhaladva, széles útkereszteződés esetén pedig a keresztezési középpont előtt, egymás mellett elhaladva végezhetik a balra bekanyarodást. Ha az útkereszteződés, illetve a bekanyarodó járművek mérete a balra bekanyarodás ilyen végrehajtását nem teszi lehetővé, akkor az a jármű fejezheti be elsőként a balra bekanyarodást, amelyik azt nyilvánvalóan előbb megkezdte. Megközelítőleg egyszerre érkezés esetén pedig mind a két jármű vezetője köteles megállni és udvariassági alapon kell a továbbhaladás sorrendjét eldönteniük.
Két szóval összefoglalva: "Ésszel, emberek"
2010.02.24. 12:02:00
Most én is kezdjem fölényes nevetéssel, ahogy te be szoktad fejezni minden hozzászólásodat?
Pár éve Csepelről járok biciklivel a Stadionok felé. Csepelen még nincs kerékpárút, de a híd utántól igen. Egy rövid szakaszt leszámítva (Lágymányosi híd alatt) folyamatos a kerékpárút, ami egyszer bal, egyszer jobb oldalon halad. Az általad annyira ismert és sokat emlegetett helyen éppen a jobb oldalon megy és csak lámpák szabályozzák a kerékpáros haladását. A jobbra forduló autóknak a lámpa nem működése esetén elsőbbségadás kötelező tábla van érvényben alatta kerékpáros kiegészítéssel. A Népligethez közelebbi oldalon sajnos csak elsőbbségadás kötelező táblát tettek, így ez elég veszélyes a szabályokhoz ragaszkodó kerekeseknek. (Itt is van kiegészítés.)
Lehet neked még tanítani valamit, vagy te már olyan okos vagy, hogy ez reménytelen?
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.24. 12:06:05
Látom nehezedre esik körülnézni alaposan. :))
főboszorka45 2010.02.24. 12:21:08
little honey 2010.02.24. 12:36:07
Gyorsan jelezném, is, hogy a hajszárító is veszélyes, ha ész nélkül kádban használják - nehogy el kelljen majd olvasnunk uezt a postot a hajszárító forgalmazhatóságáról a homáron fogy.védelmi reklamációként...
2010.02.24. 12:47:07
2010.02.24. 12:48:25
2010.02.24. 13:21:02
Ajánlom figyelmedbe az alábbi bekezdést:
1.8.5. Gyalogos és kerékpáros forgalom
És szintén:
index.hu/belfold/budapest/halallista06/
w3.hdsnet.hu/szivbicajosok/hetkoznapok.htm
Csak azért, hogy nehogy egyszer ne vegyél észre egy kerékpárost, aki az általad nem létező úton halad.
záporjózsi 2010.02.24. 16:29:53
@theutat villám: A telezöld és a maszkos közötti különbségnekott az értelme, hogy a maszkos azt is jelenti, hogy nem kell keresztforgalomra számítanod (jobb helyeken gyalogosra sem!!!). Magyarországon a maszkosnál is kell gyalogosra számítanod, általában a legbeláthatatlanabb helyeken. Ha a nyíl mindig védelmet adna, akkor az órás forgalom 5-10%-át is pluszban át lehetne hajtani.
@lxrose: A Könyves-Hungária-Róbert körúton ahol van kerékpárút, ott útszéli és így a főútról lekanyarodókkal szemben elsőbbsége van. Az persze nem lenne baj, ha kerékpáros látható lenne, a remekül megszerkesztett és elhelyezett villogó izéket nyugodtan el lehet felejteni, azok kiértékelése (biztosan kerékpáros-e, milyen messze van, mekkora sebességgel jön, stb.) indokolatlanul hosszú idő akkor, amikor még egy csomó dologra kell figyelni.
blogsámán 2010.02.24. 17:35:20
Igen, saját magát járatja le, de ennek a kockázatát mégis bevállalta a post írója, hogy okuljon, és szerintem pont ezért nem szabad elítélni. Már csak azért sem, mert lehet, hogy egy másik hasonlóan nem 100% KRESZ tudású ember is olvassa a kommenteket, és ő pont azért nem fogja vitára bocsátani azokat a kérdéseket, amikben nem biztos, mert korábban a másikat is mindenki lehülyézte, ergo ugyanúgy a hibás gyakorlatnak megfelelően fog továbbra is vezetni. Én inkább bátorítanám azt a gondolatot, hogy ha valakinek nem tiszta egyik-másik közlekedési szituáció, akkor tegye közzé, még akkor is (vagy talán pont ezért), ha a nagy többségnek evidens.
Másrészt szerintem az nem a tanuló hibája, ha valamit nem tanul meg, és a rendszer mégis átengedi. Úgy kéne vizsgáztatni, hogy ezek a hiányosságok kiderüljenek. Azt pedig elég nehéz elvárni valakitől, hogy olyan problémára kérdezzen rá, aminek a létezéséről egyáltalán nem is tud.
Pár hónappal ezelőtt pedig már azt is kifejtettem, hogy a KRESZ oktatásunk könyvestől együtt nem áll a helyzet magaslatán, mivel az egész azt célozza, hogy az embereket felkészítse a vizsgán előforduló kérdések megoldására. A helyes az lenne, ha magát a jogszabályt kellene megtanulni, és azt értelmezve végigbeszélni a szituációkat. Szerintem.
"streetfighter" 2010.02.24. 20:17:39
"ha valakinek nem tiszta egyik-másik közlekedési szituáció, akkor tegye közzé, még akkor is (vagy talán pont ezért), ha a nagy többségnek evidens"
Ez rendben is van de én fenntartom, hogy ez túl egyértelmű helyzet volt a kérdezősködéshez.
A következő az lesz aki a piros miben létéről fog vitát nyitni?
Itt voltak TÉNYLEG érdekes szituációk vitára bocsájtva, amiből lehetett tanulságot levonni.
De ebből???
annonimka (törölt) 2010.02.25. 10:20:32
záporjózsi 2010.02.25. 10:23:59
2010.02.25. 11:28:51
Egyetértek abban, hogy vannak rosszul felmérhető helyek, amelyek emiatt balesetveszélyesek, főleg ha ehhez még hozzájön, hogy este van és esetleg a kerékpárosnak még lámpára sem telik. A villógókat autóból nehezebb észrevenni (főleg, ha nem elől fehér, hátul piros), de hogy a piros lámpát, ami nagy és elég jól látható helyre van téve és még erősen is világít, nos azt "illene" észre venni és aszerint cselekedni nem csak akkor, ha az illető úgy látja, hogy nincs ott forgalom. (Pont az általad említett ok miatt, hogy esetleg nem veszi észre.)
záporjózsi 2010.02.25. 12:49:01
Persze milyen szép is lenne, ha a kerékpáros is észrevenné azt a nagy, világító, érett bogyót.
Persze milyen szép is lenne, ha a gyalogos a zebrán menne, odafigyelve. (A múltkor rámdudáltak, hogy miért állok már vagy 20 másodperce. 2 gyalogos a saját pofázásától nem vette észre, hogy át akar kelni és szabad az út.)
CoIie 2010.02.27. 12:27:50
Ja, a xenont is... ;)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.02. 11:26:38