Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Vétkes a balesetben, aki elengedett?

2010.02.23. 12:58 :: SilentSound

Nem tudom, hogy milyen tapasztalt sofőrökkel beszélt Mr Góré a lentebb vázolt, balesethez vezető közlekedési helyzetről, szerintem bizony egyértelműen ő hibázott. Azért persze érdekelne az is, hogy mivel menthetné a menthetőt.

Nagyjából két hete történt a következő eset a stafánia-mogyoródi-hungária csodás kereszteződésben.

Szép nyugodtan indultam a balra kanyarodó sávból a stefánia belső sávjából a zöld jelzésre. A szemből balra kanyarodóval táncoltunk egyet, egymásnak balra elkerültük egymást, majd a mögötte a belsőben érkező szintén balra kanyarodni szándékozó villantott, hogy mehetek.

Én erre elindultam, és mikor egy pillanat múlva jobbra néztem azt láttam hogy egy piros suzuki tart felém olyan 40 körül a külső egyenesen haladó illetve jobbra kis ívben kanyarodó sávból. A gázra léptem hátha megússzuk de csak annyit sikerült elérni hogy nem az első ajtót kapta el ahol édesanyám ült, hanem a hátsót, ahol nem ült senki.

A pillanat izgalmában elismertem a felelősséget mert én kanyarodtam a suzuki pedig egyenesen jött, és ilyenkor elvileg neki van elsőbbsége de később gondolkoztam a dolgon, és beszéltem nálam még tapasztaltabb sofőrökkel, és arra jutottunk hogy nem ennyire egyértelmű a helyzet.


Innen érkezett az autós, aki oldalba kapta a posztírót

Eleve furcsa hogy egyszerre jöhetett az egyenesen menő és a kanyarodó, mert a legtöbb kereszteződésben nem engedik egyszerre a balra kanyarodót és a mellette lévő sávban az egyenesen menőt pont az ilyen helyzetek elkerülése végett. Mivel ugyanis ha az ember balra akar kanyarodni úgy hogy már részben a szembe sávban van(ami szintén balra kanyarodó) akkor a szembesávban balra kanyarodótól nem látni rá a külső sávra, csak ha az ember kitolja az orrát az autónak ami balesetveszélyes (kivéve ha az ember magas építésű autóval van vagy olyannal aminek rövid az orra).

Lehet hogy rosszul tudom és ez a kereszteződés kivétel, vagy én tudom rosszul, lényeg hogy nem vagyok biztos benne hogy végülis ki volt a hibás illetve még nem mentem vissza a kereszteződésbe megnézni hogy hogy vált a lámpa.

Ezért szeretném vitára bocsátani hogy én voltam e a hülye vagy a suzukis, vagy mindketten, illetve hogyha tényleg egyszerre engedik itt a balra kanyarodót és az egyenesen menőt akkor nem veszélyes ez egy kicsit?

Mert szerintem eléggé az...

312 komment

Címkék: budapest közlekedés autó baleset veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 16:13:32

@lxrose:

Ne ide írogass, hanem rajzold le vazzeg milyen közlekedési forgalmi helyzetet, felesleges táblázást alkotnál a hülyeségeddel. :))

bélabú 2010.02.23. 16:14:16

@Mityu: a két elsőbbségadás kötelező tábla kölcsönösen kiüti egymást, és jobbkezes lesz a szitu. :-)))

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 16:17:25

@bélabú:

Háááááát ez aaaz?! :DD De akkor meg mi a lófsznk a tábla-e? :DDDDD

2010.02.23. 16:17:33

@Mityu: Na, jól van, a gyengébbek kedvéért megpróbálkozom egy Móricka-rajzzal:

__________________________ ____________________
Védett út Védett út
--------------------------- --------------------
__________________ __ __ _ ____________________
I I ' I
I ' I ' I
alárendelt-> I ' I ' I <- Kerékpárút
I ' I ' I

A jobbra kanyarodó autó az alárendelt úton van, a biciklis egyenesen haladna. (Mert hogy ez volt, amire reagáltam.)

2010.02.23. 16:18:11

@lxrose: Na, a rajz szar lett,mire megjelent.

Nikorene 2010.02.23. 16:18:41

@trixilw: szegény sünök, fordulhatnának is vissza :D

theutat villám 2010.02.23. 16:19:32

Elolvasva a kommentek kb. felét azért ijesztő, hogy micsoda vita alakult ki egy teljesen egyértelmű, hétköznapi, elméletileg problémát nem okozható szituációból.

1. Konkrét helyszínen egyszerre kap zöldet az egyenesen haladó és az összes kanyarodó sáv.

2. Ebből kifolyólag elsőbbséget kell adni, mintha egy normál kereszteződés lenne.

3. Hihetetlen, hogy azon vitáztok, telezöld, vagy nyilaszöld, aki ezt nézi, már régen rossz (pl. Megyeri - Fóti kereszteződés: Váci út irányába egyik sáv CSAK balra, másik CSAK egyenesen, mégis mindenkinek egyszerre van zöld. Itt is mennél, mint a hülyegyerek szétnézés nélkül?).

4. Faszom se nézi, hogy telezöld vagy nem, épeszű ember kanyarodásnál megnézi, jön-e valaki szemből, mert SZÁMTALAN ilyen kereszteződés van. Én nem is értem, hogyan lehet valakinek evidens, hogy mehet, ha zöldje van. Baszki, hol éltek?

Posztíró ha ezekkel nincsen tisztában, be se üljön kocsiba, mert ön- és közveszélyes. Ebben a szituációban nincs kérdés, meg ha, meg nem egyértelmű...

A pöcsömbe, csak le kellett gépelnem.

2010.02.23. 16:19:58

@lxrose: Blogmotor kivette a "space"-eket.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 16:22:46

@lxrose:

Vald be őszintén nincs jogosítványod. :))

2010.02.23. 16:23:44

@Mityu: Majd ha te bevallod, hogy nincs eszed. :-)

trixilw 2010.02.23. 16:25:25

@Nikorene: Most sajnáljuk őket :) :) :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 16:27:28

@lxrose:

Cica, a kanyarodó járműnek minden egyenesen haladó járművel szemben hátránya van. Minek ezt külön kitáblázni, te nagyon te?! :DDD

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.02.23. 16:31:04

Két balra kanyarodó akkor merre kerüli egymást szbályosan? Sose tudtam és általában nem autózok körbe, hanem mindketten levágjuk a sarkot, azaz: egymás jobb oldalán haladunk el. Szabály van erre? Hol? thy

Nikorene 2010.02.23. 16:32:22

@trixilw: már sajnáltam 5 percig... ennyi elég is lesz sztem :D

Boss88 2010.02.23. 16:32:53

@theutat villám:

maarha okos vagy. csak éppen van mikor nem lát ki az ember a másik autó mögül. És egyébként is éhes voltam meg fáradt is oké?:D:D

Legközelebb jobban figyelek de most már fejezzétek be a veszekedést gyerekek!!:D:D:D

Boss88 2010.02.23. 16:34:28

@Mr Góré: jah és emiatt siettem is:P:P

theutat villám 2010.02.23. 16:34:59

@droid_:
Van, a kreszben, meg mikor a jogosítványod csinálod, jobb helyeken így tanítják, feltéve, hogy levezetted a szükséges gyakorlati órákat. Körbe kell autózni, így szabályos. Az más kérdés, hogy legtöbben az egyszerűbb megoldást választják. Az meg elég szomorú, hogy nem tudod, persze csak akkor, ha van jogosítványod.

2010.02.23. 16:35:24

@Mityu:
""Tudod-e, hogy ha jobbra fordulsz, és az út mellett kerékpárút fut a járdán, akkor az ott jövő kerékpárosnak is elsőbbsége van?"

Kivétel, ha egyéb tábla mást nem jelez (kerékpárosnak háromszög néha szokott lenni). :) "

Ráadásul az utóbbit te írtad, így nem tudom, mi okoz gondot egérke.

Kisrendor 2010.02.23. 16:38:38

Gondolom már sokan leírták és lusta vagyok végigolvasni, úgyhogy leírom úgy, mintha én lennék az első.

Először is (bár nem vagyok szabálysértési előadó, tehát nem autentikus a mondanivalóm), de 100%, hogy te voltál a hibás.

Abban a kereszteződésben, mint nagyon sok másikban, egyszerre engedi a kanyarodó és egyenesen haladó járműveket (tehát telezöldet ad). Az egyenesen haladó járműnek MINDIG elsőbbsége van. Az, hogy az egyik sávban elengedtek, attól még sajnos a másikban jöhet valaki, aki ezt nem teszi meg.

Ennyi, remélem segíthettem.

Üdv

theutat villám 2010.02.23. 16:39:10

@Mr Góré:
Akkor ne ülj autóba. Ne haragudj, nem okos vagyok, csak megpróbálok mindig észszerűen vezetni (persze nem mindig sikerül, mert én sem vagyok tökéletes). De ez nagyon-nagyon-nagyon (nem tudom jobban hangsúlyozni) egyértelmű szituáció, szomorú, hogy egyeseknek nem. Ezért érdemled meg a lebaszást. Mert ha valaki ott lendületből megy át 50-nel és oldalba ver, akkor lehet most más gondod is lenne, mint itt olvasni a szidalmakat a hülyeséged miatt.

ps.: az nem tűnt fel, hogy a melletted lévő sávban is mennek egyenesen,mármint a Te irányodban? Ugyanis ott ugyanaz a szituáció erről is meg arról is? Ne válaszolj...

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 16:44:32

@lxrose:

És? Mit kéne pluszban kitáblázni? Amikor egyértelmű kinek van előnye?

A személyeskedést meg szerintem be is fejezheted... Tudom jön a "nem én kezdtem" dumád. :)))

dzsaszper 2010.02.23. 16:45:37

még valami, ami az eddigi kommentekből nem derült ki:

a kijelölt átkelőhelynél járművel párhuzamos közlekedésben meg kell állni, ha a melletted közlekedő jármű megállt (és olyan sebességgel kell megközelíteni, hogy meg tudj állni). ez egy speciális, a gyalogosokat a kijelölt gyalogos átkelőhelyen védő szabály. Járműre való analógia nem megy, ha valaki lemond az elsőbbségéről, a többiek még nem mondtak le. Mr Góré, szerintem egyértelmű a helyzet.

Ez már off, de a zebránál párhuzamosban megállás elvileg vonatkozik a kerékpáros mellett elhaladó járműre is. Ha a kerékpáros megáll, és az őt elhagyni készülő gépjármű még nem hagyta le, akkor a gépjárműnek is meg kellene állnia... Időnként elgondolkozom kerékpárosként, hogy biztonságos-e megadnom a gyalogos elsőbbségét...

sas70 2010.02.23. 16:47:27

Egy hasonló szitut egyszer én is majdnem beszívtam. A belső sávban jövő gk. elengedett, a külsőben meg egy ifjú titán pengetett rendesen. Szerencsére résen voltam és figyeltem, így nem lett csatt.
Egy normális országban, egy párhuzamos közlekedésű úton, egy kereszteződésnél, ha az egyik lemond az elsőbbségéről, akkor a mellette haladó is megteszi ezt, pontosan azért, hogy ne legyen ilyen baleset. Persze a posztíró a hibás, ez nem vitás, de azért én a másiknak is megadnék egy minuszt, hogy tanuljon belőle. Persze mivel ő is mehet a szervízbe, remélhetőleg nem csak azt a tanulságot vonta le belőle, hogy egy marha eléfordult. Bár ebben sajnos kicsit kételkedem.

theutat villám 2010.02.23. 16:48:55

@droid_:
31. §(3) A járművel másik útra - ha közúti jelzésből más nem következik - jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy, hogy a jármű a bekanyarodás után a menetirány szerinti jobb oldalon maradjon. Ha az úttest menetirány szerinti jobb oldalán kerékpársávot jelöltek ki, a jobbra bekanyarodásra - a kerékpár forgalom akadályozása nélkül és ha burkolati jel ezt lehetővé teszi - a kerékpársáv igénybevételével kell felkészülni.

(4) Ha a jármű méretei vagy egyéb ok miatt az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseit megtartani nem lehet, a bekanyarodást fokozott óvatossággal - szükség esetén erre alkalmas irányító személy igénybevételével - és úgy kell végrehajtani, hogy a bekanyarodó jármű a többi járművet ne veszélyeztesse.

Ha továbbra sem egyértelmű, akkor csak azt kérdezném Tőled, hogy amennyiben mindkét fél szabályosan, ahogy elő van írva, tehát balra NAGY ÍVBEN szeretne bekanyarodni, akkor előfordulhat-e olyan szituáció, ami egymás megkerülése nélkül megy végbe?

Boss88 2010.02.23. 16:49:49

@theutat villám: de válaszolok.
Értem amit mondasz és óvatosan közelítem meg az olyan kereszteződést ami épp nem ismerős.

És lehet hogy meglep a dolog de tényleg tudták határozottan megmondani hogy én voltam a fasz, jópáran mondták h nem teljesen egyértelmű és lehet h beszopták volna.

És nem kezdő vezetők, meg boyracerek, hanem 15-20-25 éve max pici koccal vezető sokat autózó emberek.

Érted már miért nem volt egyértelmű a dolog elsőre? Ritkán járok ilyen kereszteződésben, csak hasonlóban és ezért indultam el magabiztosan. jobbra nem néztem hogy mit csinálnak abban a sávban, ez lehet hogy hiba volt.

Benéztem a dolgot, megesik. De úgy éreztem meg kell még rágni ezt a dolgot, hogy máskor ne legyen ilyen.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 16:50:03

@dzsaszper:

Gondolod, ha autóval állok meg nem suhan el mellettem pár eszetlen? :))

2010.02.23. 16:51:38

@Mityu: "Tudod-e, hogy ha jobbra fordulsz, és az út mellett kerékpárút fut a járdán, akkor az ott jövő kerékpárosnak is elsőbbsége van?"

Mityu válasza:

"Kivétel, ha egyéb tábla mást nem jelez (kerékpárosnak háromszög néha szokott lenni). :)"

Majd később:

"Cica, a kanyarodó járműnek minden egyenesen haladó járművel szemben hátránya van. Minek ezt külön kitáblázni, te nagyon te"

És most:

"Mit kéne pluszban kitáblázni? Amikor egyértelmű kinek van előnye? "

Mit lehet még erre reagálni?

trixilw 2010.02.23. 16:52:05

@theutat villám: Egymásba mennek és átmegy egyik a másikon, mit nem értesz ezen? :)

sas70 2010.02.23. 16:53:06

@droid_:
A címkék között a jobb sávon, megtalálod a hivatkozást, és elolvashatod a kreszt! Évente én is újraolvasom, sose lehet tudni, az én fejem sem káptalan.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 16:53:46

@lxrose:

Menj már ki vazze az Üllőire a Fradi pályához... :DD

2010.02.23. 16:54:59

@theutat villám: "Ha továbbra sem egyértelmű, akkor csak azt kérdezném Tőled, hogy amennyiben mindkét fél szabályosan, ahogy elő van írva, tehát balra NAGY ÍVBEN szeretne bekanyarodni, akkor előfordulhat-e olyan szituáció, ami egymás megkerülése nélkül megy végbe?"

Igen, főleg nagyobb útkereszteződéseknél.

Alikam 2010.02.23. 16:57:08

Persze, hogy te voltál a hülye posztoló. Most azt vártad, hogy itt felülírják a KRESZ-t?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.02.23. 16:57:24

@theutat villám: a szabályban nem látom, képet meg én is rajzolok. Kereszteződés közepén, ahol jellemzően nincsenek sávok, nehéz sávban maradni. Nagy ív meg viszonylagos sztem, ahogy én szoktam gyakran a "közepes ívet" nyomni, ott még elfér egy kisíves jobbos mellettem.

Persze ha fárasztó, nem kell keresgélni, ez vonatkozik sas70-re is.

2010.02.23. 16:58:14

@Mityu: Magadnak ellentmondó hozzászólásaidból az melyiket igazolná? Minden nap ott járok el egyébként.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 17:03:47

@lxrose:

Egyszerre két elsőbbség adást szabályozó tábla a kerékpár út és autóval igénybe vehető út találkozásánál című történetet. Pont amiatt, mert az egyenrangú forgalmi viszonyokat eredményezne. :) Kicsit nézzél körül. Ott még van balra kanyarodó autó és kerékpáros találkozása is. S nem nulladik típusú egyik sem. :)

Nikorene 2010.02.23. 17:08:54

@Mr Góré: lehet, hogy nem említetted nekik, hogy tele zöldes a kereszteződés, hiszen itt mi világosítottunk fel róla?

theutat villám 2010.02.23. 17:16:41

@droid_:
nem keresni fárasztó, hanem a szabályokat megérttetni egy olyan emberrel, aki azzal érvel, hogy ő így szokta. Igen, képzeld én is úgy szoktam és olyankor nem vagyok szabályos. Viszont Veled ellentétben ezzel legalább tisztában vagyok és nem próbálom megmagyarázni a hülyeséget.

Igazából azt nem tudom eldönteni, hogy olvasni nem tudsz, vagy tényleg ennyire hülye vagy? Jobbra kis ív, balra nagy ív.

tundrazuzmo (törölt) 2010.02.23. 17:19:46

"pillanat izgalmában elismertem a felelősséget"

Na, akkor remélheted, hogy ez az izgalmas pillanat örökké tart, merthogy a felelősségeden semmi sem változtat. Ha két sávból jöhetnek, akik keresztezik az utadat, akkor két sávnak kell elsőbbséget adni.

Az esetleg másra utasító rendőr, jelzőlámpa, kanyarodó főútvonal már csak kivételek, és nem a szabály.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 17:20:14

@lxrose:

S még megbonyolítom neked azt a kereszteződést:
Akkor érdekes ott a szitu, ha nem működnek a közlekedési lámpák. :))

tundrazuzmo (törölt) 2010.02.23. 17:25:39

@Peetee: Jól mondod!

Ugyanennek a szituációnak az egyik alesete, amikor a jobbra kanyarodó sávban 2-3 autóig tart a zöld, aztán valakit beledudálnak a gyalogosok közé, mert mongolidióta, és nem tud menni. Ha megússza, és átmegy a gyalogok között, akkor OK. De ha véletlenül elcsap egyet, akkor hiába mutogat hátra, hogy ők dudáltak!

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.23. 17:28:50

@tundrazuzmo:

Engem a rakparton akart hasonlóképpen ledudálni egy sietős tarisznya. Jah, hogy közben jöttek szembe az nem zavarta egyáltalán. Araszolt a rakpart, megálltam kiszálltam és megérdeklődtem, hogy ugyan már szerinte hány személyes a jogosítványom? A válasz hebegés ezerrel... :))

"streetfighter" 2010.02.23. 17:40:34

@sas70:
"Egy normális országban, egy párhuzamos közlekedésű úton, egy kereszteződésnél, ha az egyik lemond az elsőbbségéről, akkor a mellette haladó is megteszi ezt"

Ez nem országtól, hanem a figyelemtől függ.
Mindenhol vannak figyelmetlen emberek és mazsolák.
Tegnap egy francia bontotta volna le az autómat ha nem állok meg. Az igaz hogy elnézést kért.

2010.02.23. 17:47:08

@Mityu: "Egyszerre két elsőbbség adást szabályozó tábla a kerékpár út és autóval igénybe vehető út találkozásánál című történetet. Pont amiatt, mert az egyenrangú forgalmi viszonyokat eredményezne."

Senki nem mondta, hogy a tábláknak egymással "szemben" kell lennie. A helyzet arra vonatkozott, hogy ha út mellett kerékpárút halad és az autós jobbra akar kanyarodni miközben keresztezi a kerékpárutat. Erre írad te, hogy a biciklisnek tábla is szokott lenni néha.
Én meg erre azt, hogy akkor az autósnak is kellene, mert a tábla az utat szokta védeni, nem kerékpárost szopatni.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.02.23. 17:50:12

@theutat villám: ne hagyd magad felidegesíteni, én sem teszem, tudod, a stílus maga az ember. Szóval hol van a szabályban, hogy honnan kell kerülni? A "nagy ívben" fogalom meghatározása is megfelelne.

2010.02.23. 17:55:41

@droid_: Nem lehet benne, mert akkor annak is ott kellene lenni, hogy kivétel az egyszerre balra kanyarodó járműveket lámpával szabályozva, ahol az előtte kanyarodáson kívül semmi más nem logikus.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.23. 17:57:55

hábakker, ez elég gáz!
Nem az, hogy benézted és összetörted az autót, mert ez előfordulhat, hanem az, hogy utólag itt magyarázod, hogy dehát honnan kellene tudni, meg ki a hibás.

Nem mellesleg ezért nem szabad udvariaskodni.
Az egy olyan helyzetet teremt, amire nem lehet számítani.

2010.02.23. 17:58:29

@lxrose: Úgy értem, nyíl alakú zöld lámpával szabályozva.

gishi 2010.02.23. 18:04:49

@kolbászoszsömle: Annyira egyetértek, hogy örülök, hogy nem kell leírnom amit gondolok. :-)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.02.23. 18:29:02

@lxrose: Nekem - és úgy tűnik, másoknak is - majdnem mindig ez a logikus (telezöldben és lámpák nélkül is), éppen ezért kérdezem, hogy milyen szabály ellen vétek (vétünk). Ez egy kérdés, nem érvelés (igaz, villám?).

Ottopappa 2010.02.23. 18:30:28

@Mr Góré: Hát vegyük úgy, hogy ezt a forgalmi szitut most elbasztad, de én a többiekkel ellentétben játszom a nagypofájú mindentudót... Ez van, néha hibázunk, néha kimarad valami, mostmár legközelebb erre is odafigyelsz azt kész. Legjobbakat.

Marty Mcfly 2010.02.23. 19:20:25

@Ottopappa:
kvára nem bírom a fejed, de néha igazakat írsz, akkor viszont csak támogatni tudlak... yess!!! :-)

főboszorka45 2010.02.23. 19:23:17

@lxrose: bocs, hogy csak most válaszolok: nem, itt nem lehet 2x jobbra menni, az út másik oldallán villamos és vasúti sín húzódik...
és kb 2 km-en keresztül sehol sem lehet jobbra menni, és utána is csak akkor, ha Dunakszire kersz emnni.
szóval a lámpás zebra kb a keresztződés előtt 30m-el van,a külső szilágyi meg itt2*3 sávos.....
bőven van idő, hogy kikerüljön, aki egyenesen akar továbbb menni, mert már látja, hogy a besorolás utn kint hagytam a balra indexet, és lassítok, tehát balra fogok kanyarodni....nekem kell megvárnom a másik 3 sávot, hogy ott mindenki elhaladjon,ekkor tudok csak kanyardoni....aki az utcából ki akar kanyarodni, bármely irányban annak van macisajtja....Igaz, hogy ez nemrég van csak ott, mert az előző tábla eltűnt, de érdekes módon sosem volt beleset, valahogy mindenkinek evidens, ha a főútvonalra kanyarodom, akkor mindenképpen elsőbbséget adok....

főboszorka45 2010.02.23. 19:37:07

@lxrose: mégegy... az utca egyirányú, a külsó szilágyiról befelé....
ha nem lehne az, akkor meg lehetne oldani, hogy egy másik utcából bemnnei, de az meg szemből egyirányú, érdekes itt a közlekedés...
A házunk előtt van parkoló, és azon a kis részen kétriányú, hogy ki lehessen hjatani, de csak vagy 30 méteres szakasz szintén.
marad a balra kanyarodás macerája....
mellesleg a s mogyród útjáról a szántóföld útjára is kell legalább 5 perc, hogy ki tudj kanyarodni balra....

indapass90210 2010.02.23. 19:51:10

Mondtátok a posztolónak, vagy mondjam én?

Ottopappa 2010.02.23. 20:08:53

@Marty Mcfly: A mondatod második része okés, de az elsőt nem értem... Miért? Mióta? Mivan?? Már csak mer azt se tudom, ki vagy...

Boss88 2010.02.23. 20:17:36

@Ottopappa: kösz, én is így érzem, és ha az ember nem biztos valamiben akkor kérdezzen én azt vallom.
Aki fél kérdezni az szégyell tanulni. Ez az összes nagyokosonak szól aki kurvára nem érti miért írtam meg az esetet. a Legjobbakat neked is

Marty Mcfly 2010.02.23. 20:30:37

@Ottopappa:
nem ke parázni... :-)
amúgy "azt sem tudom, ki vagy"... innen a blogról...
peace

Valaki más 2010.02.23. 20:51:20

Komolyan,ez most kérdés? Tőle is, meg a tapasztalt haverjaitól is azonnal el kell venni a jogosítványt örökre.

spanyol inkvizíció 2010.02.23. 21:06:19

@Mr Góré: Remek. Most pedig arra kérlek, menj, és tájékoztasd azokat a nálad tapasztaltabb sofőröket is, akikkel beszélve elbizonytalanodtál. Ugyanis egy autómat már sikerült totálkárosra törni egy ilyen elém kanyarodó miatt... (mondjuk ott lámpa sem volt - de a belső sávban mellettem lévő lemondott az elsőbbségéről, amit a kanyarodó úgy értett, hogy az enyémről is a belsőben haladó mondott le. Aznap nagy bevétele lehetett a kreszkönyv-árusoknak, ha mindenki, akinek tanácsoltam, vett, mert jó néhányan odajöttek "szakérteni", miszerint nekem el kellett volna engednem a delikvenst. A kiérkező rendőrök csak röhögtek, amikor meghallották, hogy szóról szóra ugyanaz a kettőnk verziója...)

Ottopappa 2010.02.23. 21:10:11

@Marty Mcfly: Vágom. Szóval néhány beszólásom ezek szerint kiverte a biztit... Há van ez így, sose voltam egyszerű ember erről itt: iwiw.hu/pages/user/userdata.jsp?userID=8741863 meggyőződhetsz... (nem vagyok szégyenlős gyerek...)

Na béke!

indapass90210 2010.02.23. 21:17:37

@Ottopappa: ahogy elnézem, te nyugodtan beszólogathatsz!

"streetfighter" 2010.02.23. 21:26:20

@Mr Góré:

Itt nem az a baj, hogy tévedtél, hanem az, hogy még utána kérdezősködsz, hogy ki a hülye.

kamushamus 2010.02.23. 22:15:44

Mr Góré
Ezért szeretném vitára bocsátani hogy én voltam e a hülye vagy a suzukis, vagy mindketten, illetve hogyha tényleg egyszerre engedik itt a balra kanyarodót és az egyenesen menőt akkor nem veszélyes ez egy kicsit?

Mert szerintem eléggé az...
Ott abban a kereszteződésben nincs balra kanyarodó sáv.
A Stefánia felől van egy jobbra kanyarodó,egy egyenesen haladó,és egy egyenesen+balra kanyarodó.Tehát hogy ki a hülye az nem kérdés:)

erdbeere 2010.02.24. 00:20:40

Szerintem az egyértelmű, hogy az egyenesen jövőnek volt elsőbbsége, tehát a posztíró a hibás. Vagy mire gondol? Hogy a másik áthajtott a piroson? Mert ha nem, és zöldje volt még, akkor mégis hogyan lehetne más a hibás, mint a posztíró?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.24. 01:12:18

@Mr Góré:
Örülünk, hogy a telizöld fogalmát némi lakatosmunka árán sikerült megismerned!

Én azt ajánlom, tanulmányozd még a KRESZT, mert könnyen lehet, hogy nem egyedül a telezöld volt az, amiről "nem volt szó a tanfolyamon"
Ha ez az alapművelet kimaradt, könnyen lehet, hogy a közlekedés tart még számodra egyéb meglepetéseket.
Remélem, hogy az összes szabály egyenként megtanulása nem eredményez egy-egy hasonló posztot (vagy komolyabb bajt).

McKelek 2010.02.24. 08:01:21

Jaja, elég egyértelmü a dolog. Az egyenesen haladónak elsöbbsége van, a kanyarodó a hunyó.

blogsámán 2010.02.24. 09:31:40

@"streetfighter":

Szerinted mi a rosszabb a jövőre és a közlekedés többi részvevőjére nézve?
Ha
1. Felteszi ezt a kérdést nagy nyilvánosság előtt, és a válaszokból egyértelműen kiderül, hogy a postíró volt a tudatlan, de innentől fogva megtanulja.

vs

2. Nem teszi fel ezt a kérdést, és továbbra is abban a tudatban autózik tovább, hogy ő mindent jól csinált.

Szerintem a 2. verzió mindenképpen rosszabb.

Kalányos Márió 2010.02.24. 09:33:25

Jobb lenne, ha soha nem kapná vissza a posztoló a kocsiját, és inkább gyalog közlekedne...

babel 2010.02.24. 10:00:10

Tényleg megér ennyi választ egy ilyen kérdés??? :D

A posztot idetoló jól teszi, hogy kérdez, csak nem most kellett volna neki, hanem a KRESZ vizsgája előtt, az elméleti oktatójától. Akkor és ott volt az ideje/helye az ilyen kérdések tisztázásának. A forgalomban már késő és drága is ilyet kérdezni.

Azzal semmi bajom, ha valaki elbambul, rosszul lesz, vagy egyszerűen hibázik. Mindenkivel előfordulhat, csak van aki már ezt tudja, meg van aki még tökéletesnek hiszi magát. Az egész csupán idő kérdése. Viszont ha az elméletet sem tudja, akkor fogjon egy nagy ollót, vágja ketté a jogosítványát, és adja le a két darabot a legközelebbi rendőrőrsön. Előre is köszönöm. :)

"streetfighter" 2010.02.24. 10:30:20

@blogsámán:

Én úgy gondolom, hogy a posztolónak először a kresz könyvet kéne forgatnia.
Ha még ezek után sem világos (ebben az esetben ez nagyon szomorú) akkor forduljon a nyilvánossághoz.
Őt lehet, hogy a "nagy tapasztalatu" ismerősei tájékoztatták félre. Jó lenne azokkal nem találkozni az úton.
Én szerintem ennyire egyértelmü szituációt vitatni nagyon gáz. Saját magát járatja le.

vivax 2010.02.24. 10:33:30

jobb lenne, ha az utak sosem kereszteznék egymást...
ó, miért is nem építenek alul-felüljárókat mindenhová, ahol keresztezhetik egymást?

2010.02.24. 10:40:31

@lxrose: "Szerintem nem sok olyan helyzet van, amikor a kerékpáros vele párhuzamosan haladó úton jobbra forduló autóval találkozik, és csak a kerékpárosnak van elsőbbségadás kötelező táblája. Ha igen, az elég nagy baj."

Nyugtassatok meg, hogy ez érthető rajz nélkül is mindenki másnak (Mityun kívül)! Mert amit ő erre reagált, abból kiderült, hogy ő nem. Itt ugye autóvezetők vannak általában, így ennek a helyzetnek a megértése egyfajta elméleti beugró egy KRESZ vizsgához.

2010.02.24. 10:47:03

@bélabú: "kevered a szezont a fazonnal. A gyalogátkelőhelyre vonatkozik az "előtte 5 méter,utána bármennyi" megkötés. A kresz konkrétan kimondja, hogy az útkereszteződéstől számított 5m-en belül nem szabad megállni. Kresz, 40.§, 5. bekezdés, "d" pontja."

A teljesség kedvéért:

"d) körforgalmú úton, útkereszteződésben és az úttestek széleinek metszéspontjától számított 5 méter távolságon belül, ha a közúti jelzésből más nem következik; az útkereszteződésben az úttorkolattal vagy útelágazással szemben megálló járműre - ha ez a többi jármű bekanyarodását nem akadályozza - a tilalom nem vonatkozik;"

A mondat befejezése szerintem engem igazol.

2010.02.24. 10:54:52

@theutat villám: "Ha továbbra sem egyértelmű, akkor csak azt kérdezném Tőled, hogy amennyiben mindkét fél szabályosan, ahogy elő van írva, tehát balra NAGY ÍVBEN szeretne bekanyarodni, akkor előfordulhat-e olyan szituáció, ami egymás megkerülése nélkül megy végbe?"

Amennyiben egy egysávos szűkebb úton akarnak egyszerre bekanyarodni balra, akkor előfodulhat -e olyan szituáció, hogy egymás mögött nagy ívben tudnak kanyarodni?
Ha meg kell várni, hogy a másik elhaladjon melletted, akkor az már kis ív lesz balra is, mint ha jobbra mennél.

2010.02.24. 11:00:06

@Mityu: "S még megbonyolítom neked azt a kereszteződést:
Akkor érdekes ott a szitu, ha nem működnek a közlekedési lámpák. :))"

Hát igen, a kerékpárosnak valóban érdekes, mert hiába halad védett úton a Könyves Kálmán felől a Népliget irányába, ha az autósok nem állnak meg neki.

PitBuli 2010.02.24. 11:00:24

Ez fotóshop, ilyen ember nem létezik! Ezt csak Silent írta, hogy feldobja a nézettséget. :)
Bár végül is a Maunika showban is adják emberek az arcukat a nyilvánvaló baromságukhoz.

2010.02.24. 11:09:27

@főboszorka45: Hát ezek szerint akkor it lehet türelmet tanulni. :-)

2010.02.24. 11:10:56

@Ottopappa: És hány centis már az a bicepsz? :-)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.24. 11:34:13

@lxrose:

Könyves Kálmánon nem is haladhat kerékpáros. A kerékpár út meg alárendeltje a Könyvesnek. Mondtam már, menj már ki nézzél körül... :)))

leaping cat 2010.02.24. 11:42:56

Nem az alapkérdéshez szólok hozzá, hanem ahhoz a mellékesen felmerült kérdéshez, hogy az egymással szembe érkező, egyaránt balra kanyarodó járművek hogyan kerülik ki egymást, elölről, vagy hátulról. Erről maga a KRESZ semmit sem ír, viszont a kommentár (amely persze nem hivatalos, és sok esetben vitatható, itt azonban teljesen logikus) szerint:

Az útkereszteződéshez egymással szemben érkező és egyaránt balra bekanyarodó két jármű a keresztezés középpontjának a megkerülésével egymás mellett elhaladva, széles útkereszteződés esetén pedig a keresztezési középpont előtt, egymás mellett elhaladva végezhetik a balra bekanyarodást. Ha az útkereszteződés, illetve a bekanyarodó járművek mérete a balra bekanyarodás ilyen végrehajtását nem teszi lehetővé, akkor az a jármű fejezheti be elsőként a balra bekanyarodást, amelyik azt nyilvánvalóan előbb megkezdte. Megközelítőleg egyszerre érkezés esetén pedig mind a két jármű vezetője köteles megállni és udvariassági alapon kell a továbbhaladás sorrendjét eldönteniük.

Két szóval összefoglalva: "Ésszel, emberek"

2010.02.24. 12:02:00

"Könyves Kálmánon nem is haladhat kerékpáros. A kerékpár út meg alárendeltje a Könyvesnek. Mondtam már, menj már ki nézzél körül... :)))"

Most én is kezdjem fölényes nevetéssel, ahogy te be szoktad fejezni minden hozzászólásodat?
Pár éve Csepelről járok biciklivel a Stadionok felé. Csepelen még nincs kerékpárút, de a híd utántól igen. Egy rövid szakaszt leszámítva (Lágymányosi híd alatt) folyamatos a kerékpárút, ami egyszer bal, egyszer jobb oldalon halad. Az általad annyira ismert és sokat emlegetett helyen éppen a jobb oldalon megy és csak lámpák szabályozzák a kerékpáros haladását. A jobbra forduló autóknak a lámpa nem működése esetén elsőbbségadás kötelező tábla van érvényben alatta kerékpáros kiegészítéssel. A Népligethez közelebbi oldalon sajnos csak elsőbbségadás kötelező táblát tettek, így ez elég veszélyes a szabályokhoz ragaszkodó kerekeseknek. (Itt is van kiegészítés.)
Lehet neked még tanítani valamit, vagy te már olyan okos vagy, hogy ez reménytelen?

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.24. 12:06:05

@lxrose:

Látom nehezedre esik körülnézni alaposan. :))

főboszorka45 2010.02.24. 12:21:08

@lxrose: igen, és még arra sem számíthatsz, hogy esetleg a lámpa pár perc múlva piros lesz, a szembejövőnek. Mert kicsi a valószínűsége, hogy akkor éppen az előző lámpát a gyalogosok bepirosítják....

little honey 2010.02.24. 12:36:07

Háát, ez a posztoló nem százas. Az szabálytalan, aki lemond az elsőbbségéről?

Gyorsan jelezném, is, hogy a hajszárító is veszélyes, ha ész nélkül kádban használják - nehogy el kelljen majd olvasnunk uezt a postot a hajszárító forgalmazhatóságáról a homáron fogy.védelmi reklamációként...

2010.02.24. 12:47:07

@Mityu: Innentől kezdve a "komolytalan" kategóriába sorollak és csak úgy a magam szórakoztatására reagálok arra, amit írsz. Mert te már tényleg egy vicc vagy. Na tanítson téges a Csernus!

2010.02.24. 12:48:25

@lxrose: helyesbítek:...tanítson téged...

2010.02.24. 13:21:02

@Mityu: www.ferencvaros.hu/egyeztetett_kszt/konyvesk_ulloi_mav_gyali/I_szoveges%20munkareszek/4_szoveges%20vizsgalatok.pdf

Ajánlom figyelmedbe az alábbi bekezdést:
1.8.5. Gyalogos és kerékpáros forgalom

És szintén:
index.hu/belfold/budapest/halallista06/
w3.hdsnet.hu/szivbicajosok/hetkoznapok.htm

Csak azért, hogy nehogy egyszer ne vegyél észre egy kerékpárost, aki az általad nem létező úton halad.

záporjózsi 2010.02.24. 16:29:53

@kolbászoszsömle: Lehet valaki udvarias, de ésszel. Abban a kereszteződésben speciel épp annyi ideig zöld a lámpa, hogy fullosan megteljen balkanyarosokkal, akik egymás mögött ki tudnak ürülni. Az egy másik kérdés, hogy értelmes mennyiségű jármű csak szabálytalanul tud bekanyarodni, de veszélyhelyzet nélkül.

@theutat villám: A telezöld és a maszkos közötti különbségnekott az értelme, hogy a maszkos azt is jelenti, hogy nem kell keresztforgalomra számítanod (jobb helyeken gyalogosra sem!!!). Magyarországon a maszkosnál is kell gyalogosra számítanod, általában a legbeláthatatlanabb helyeken. Ha a nyíl mindig védelmet adna, akkor az órás forgalom 5-10%-át is pluszban át lehetne hajtani.

@lxrose: A Könyves-Hungária-Róbert körúton ahol van kerékpárút, ott útszéli és így a főútról lekanyarodókkal szemben elsőbbsége van. Az persze nem lenne baj, ha kerékpáros látható lenne, a remekül megszerkesztett és elhelyezett villogó izéket nyugodtan el lehet felejteni, azok kiértékelése (biztosan kerékpáros-e, milyen messze van, mekkora sebességgel jön, stb.) indokolatlanul hosszú idő akkor, amikor még egy csomó dologra kell figyelni.

blogsámán 2010.02.24. 17:35:20

@"streetfighter":

Igen, saját magát járatja le, de ennek a kockázatát mégis bevállalta a post írója, hogy okuljon, és szerintem pont ezért nem szabad elítélni. Már csak azért sem, mert lehet, hogy egy másik hasonlóan nem 100% KRESZ tudású ember is olvassa a kommenteket, és ő pont azért nem fogja vitára bocsátani azokat a kérdéseket, amikben nem biztos, mert korábban a másikat is mindenki lehülyézte, ergo ugyanúgy a hibás gyakorlatnak megfelelően fog továbbra is vezetni. Én inkább bátorítanám azt a gondolatot, hogy ha valakinek nem tiszta egyik-másik közlekedési szituáció, akkor tegye közzé, még akkor is (vagy talán pont ezért), ha a nagy többségnek evidens.
Másrészt szerintem az nem a tanuló hibája, ha valamit nem tanul meg, és a rendszer mégis átengedi. Úgy kéne vizsgáztatni, hogy ezek a hiányosságok kiderüljenek. Azt pedig elég nehéz elvárni valakitől, hogy olyan problémára kérdezzen rá, aminek a létezéséről egyáltalán nem is tud.
Pár hónappal ezelőtt pedig már azt is kifejtettem, hogy a KRESZ oktatásunk könyvestől együtt nem áll a helyzet magaslatán, mivel az egész azt célozza, hogy az embereket felkészítse a vizsgán előforduló kérdések megoldására. A helyes az lenne, ha magát a jogszabályt kellene megtanulni, és azt értelmezve végigbeszélni a szituációkat. Szerintem.

"streetfighter" 2010.02.24. 20:17:39

@blogsámán:
"ha valakinek nem tiszta egyik-másik közlekedési szituáció, akkor tegye közzé, még akkor is (vagy talán pont ezért), ha a nagy többségnek evidens"
Ez rendben is van de én fenntartom, hogy ez túl egyértelmű helyzet volt a kérdezősködéshez.
A következő az lesz aki a piros miben létéről fog vitát nyitni?
Itt voltak TÉNYLEG érdekes szituációk vitára bocsájtva, amiből lehetett tanulságot levonni.
De ebből???

annonimka (törölt) 2010.02.25. 10:20:32

Csak úgy mondom ,nem hallgatok senkire ,főleg intésre nem ,esetleg ha rendőr irányít de még ott is vigyázva ,mert az intés lehet bármi ,nem tudod biztosan .És csak egy lehetőséged van ,nem javíthatsz .

záporjózsi 2010.02.25. 10:23:59

@annonimka: Helyesen teszed, hiszen a cselekedeteidért Te felelsz. Volt már olyan, hogy elengedtek, de nem volt hová menni, mert állt a sor. Nehéz volt meggyőzni az udvariast, hogy most nem aktuális.

2010.02.25. 11:28:51

@záporjózsi: "A Könyves-Hungária-Róbert körúton ahol van kerékpárút, ott útszéli és így a főútról lekanyarodókkal szemben elsőbbsége van. Az persze nem lenne baj, ha kerékpáros látható lenne, a remekül megszerkesztett és elhelyezett villogó izéket nyugodtan el lehet felejteni, azok kiértékelése (biztosan kerékpáros-e, milyen messze van, mekkora sebességgel jön, stb.) indokolatlanul hosszú idő akkor, amikor még egy csomó dologra kell figyelni."

Egyetértek abban, hogy vannak rosszul felmérhető helyek, amelyek emiatt balesetveszélyesek, főleg ha ehhez még hozzájön, hogy este van és esetleg a kerékpárosnak még lámpára sem telik. A villógókat autóból nehezebb észrevenni (főleg, ha nem elől fehér, hátul piros), de hogy a piros lámpát, ami nagy és elég jól látható helyre van téve és még erősen is világít, nos azt "illene" észre venni és aszerint cselekedni nem csak akkor, ha az illető úgy látja, hogy nincs ott forgalom. (Pont az általad említett ok miatt, hogy esetleg nem veszi észre.)

záporjózsi 2010.02.25. 12:49:01

@lxrose: Szerintem a megállni tilost is ugyanígy észre kellene venni. Meg a záróvonalat. Meg a forgalomtól elzárt területet. Meg a ködlámpát nem fönt hagyni. Meg a gyalogost a zebrán elengedni. Sorolhatnánk még.
Persze milyen szép is lenne, ha a kerékpáros is észrevenné azt a nagy, világító, érett bogyót.
Persze milyen szép is lenne, ha a gyalogos a zebrán menne, odafigyelve. (A múltkor rámdudáltak, hogy miért állok már vagy 20 másodperce. 2 gyalogos a saját pofázásától nem vette észre, hogy át akar kelni és szabad az út.)

CoIie 2010.02.27. 12:27:50

Ha itt tartunk..., a ködlámpát be kellene tiltani és leszerelni! ;))) Nem jó az semmire, csak zavarkeltésre!
Ja, a xenont is... ;)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.02. 11:26:38

Úgy látom a piros és a zöld nyíllal sikerült eltalálni a narancssárga napocskát, de a sárga nyilas még gyakorolhatna!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása