Mindennapi dolog, hogy az autósok betartanak egymásnak, nem engedik be maguk elé a másikat, mert az köcsög béemvés, ódis, szutyukis, esetleg egyszerűen csak azért, mert nehogy már neki jobb legyen. Ez utóbbira olvashattok most egy szösszenetet József billentyűzetkopácsolásának eredményeképpen, mégpedig halmozott formában, mivel a történet szenvedő alanya egy busz, illetve a rajta utazó sok ember.
A jó sofőr eszköztárának fontos eleme az autó megfelelő pozícionálása, pl. piros lámpánál. Az alábbira látunk egy alapszintű példát:
A helyszín: Móricz Zsigmond körtér, a Bartók Béla út Gellért tér felé vezető sávjai, a Szent Imre szobor előtt.
A probléma: Itt az út két sávja mellett van egy buszöböl a 7-es buszcsalád számos egyedének. Található itt továbbá egy piros lámpa, aminek az a következménye, hogy az út két sávjában gyakran állnak az autók, nehezítve a busz kiállását.
Az eléggé el nem ítélhető módon buszbérenc közlekedésszervezők úgy próbálnak segíteni a kiállni szándékozó buszoknak, hogy a piros lámpa előtt a kötelező megállást jelző vonalat oly módon festik fel, hogy azon a büszöböl túlnyúljon, így a busznak legyen lehetősége a lámpánál álló első autó elé kikanyarodni.
A megoldás: A helyzet megoldása természetesen rendkívül egyszerű. Az nem lehet, hogy egy nyavalyás dízelokádó Ikarus (vagy Volvó) elénk vágjon, ezt nem hagyhatjuk! Ennek megakadályozásához mindössze annyit kell tennünk, hogy túlgurulunk pár méterrel a megállást jelző vonalon, így a busz máris nem képes kikanyarodni elénk.
A csatolt fénykép konkrét példát mutat a helyes eljárásra. Hondás vezetőtársunk rutinosan oldja meg a helyzetet (sajnos a fényképezőgép képstabilizátora nem állt a helyzet magaslatán, így a pontos rendszám híján a Hónap Buszbosszantó Vezetője díj kipostázását nem tudjuk megoldani). Tanuljunk tőle, alkalmazzuk bátran! A buszok várhatnak!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.26. 19:22:15
Egyébként meg szerintem KDK-391 :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.02.26. 19:23:59
csak john 2010.02.26. 19:42:30
107! 2010.02.26. 19:43:00
107! 2010.02.26. 19:46:58
Én egyedül a gyorsforin utálom őket. Mi szükség felküldeni az előzésre szinte alkalmatlan szakaszra, ahol egyébként szabályosan is lehetne veretni, amit ugye sem a sárga, sem a kék nem tud. Ráadásul az első végig is gurulgat, nem csak azt a pár métert teszi meg, mint kék társa.
BKV-t én is segítem, de azért azzal is tisztában vagyok, hogy vissza is élnek a helyzetükkel, és akad, aki ki is erőszakolja a segítséget. Azt azért annyira nem nézem jó szemmel.
Rahsid 2010.02.26. 20:32:21
Don Blasius 2010.02.26. 20:44:18
Spórolnak ott pár percet, korábban átmentek a felüljárón a Gyömrőire. Szar hülye korlátozás, hogy a BKV a saját buszait 50-ben limitálta, így lakott területen kívül is annyival szüttyögnek. A gyorsforgalmi eleve el van rontva, úgy ahogy van, Köki és Ferihegy 1 előtt szinte sosem lehet a megengedett 90-nel haladni, már a 60-nak is örülni szoktam.
Egyébként meg városban jobban örülnék a trolik elterjedésének, nem büdösek és még gyorsulnak is. :)
Plumper 2010.02.26. 20:49:35
Plumper 2010.02.26. 20:50:58
arthur877 2010.02.26. 20:53:03
Én is!
acel 2010.02.26. 21:00:32
Olyan 10 percet spórolnak csak, buszonként 100 köcsögnek. És rövidítik a követési időközt is vagy 2-3 perccel a rövidebb úthossz miatt.
Egyébként a Köki átépítése miatt változtattak, most a felüljáróróé nem lehet a kökit megközelíteni.
BKV- busznál olya nem láttom hogy annyira lelassította volna a mögötte haladót hogy az ne érhesse be az előtte levőt. A beszteség a köv lámpánál márve 0 mp. És 90-nel sem lehet menni csak a shell kút után. (ls előtte egy kicsit a metró felett.
acel 2010.02.26. 21:01:53
Izé- az a kis gomb ott műszerfalon az mi? Vagy ahoz gondolkodni is kell?
egyittlakó (törölt) 2010.02.26. 21:04:29
kafferbivalybalamber 2010.02.26. 21:06:40
Charlie Brown 2010.02.26. 21:11:26
hagyományos mosópor 2010.02.26. 21:11:28
persze, nem az a bunkó, aki tolakodik, hanem aki nem engedi be. és persze nem az a baj, hogy pofátlan, hanem az, hogy biztos mindenki irigy a dömperére.
igazi taplómagyar hozzáállás, Silentsound.
hagyományos mosópor 2010.02.26. 21:13:50
cork77 2010.02.26. 21:15:24
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.02.26. 21:16:58
hagyományos mosópor 2010.02.26. 21:18:00
HONNAN?????
:)
RaveAcE 2010.02.26. 21:23:28
Ma is oktattam egy versenyzőt. Jobbra kanyarodásnál nem látta mackósajtot (én jöttem egyenesen).
Csak annyira vicces ez, hogy pont ott pont mindíg kiengedek egy autót (zippzár). Már ha nem pofátlan. Ez nagyon az volt.
@cork77:
A villamoscsengő jó dolog, mondta már más is. Igaz, azt is mondta, hogy ha sokáig nyomod, leolvad a kábele. De jó lehet a légkürt is.
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.02.26. 21:25:47
Na mindegy, szerintem nem volt rosszindulatú a sofőr csak szimplán egy idióta, akinek nem kéne közlekedésben lennie, de az autósok 80 százaléka ilyen, evvan.
RaveAcE 2010.02.26. 21:26:34
www.vatera.hu/uv_villamos_csengo_kolomp_163285791.html
/google/
Tornado86 2010.02.26. 21:28:06
"télen még hagyján, de nyáron a klíma sem segít abban, hogy ne folyton a kocsimba fújják az összes füstöt." - tipp: keringesd ilyenkor a belsõ levegõt.
kafferbivalybalamber 2010.02.26. 21:28:12
De az ilyen Vonali Ökörnek az is mindegy, a következő vonalnál is túl fog gurulni. Akkor is, ha a szemből bekanyarodó kamion visszataszigálja, mert nem fér el tőle.
Az ökör nehezen tanul.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.26. 21:28:43
Szóval: Hüjje a posztoló.
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.02.26. 21:29:09
steflac 2010.02.26. 21:34:46
mindig csak ez a nyávogás-nyafogás..
Plumper 2010.02.26. 21:40:22
@hagyományos mosópor: vagy az autósboltokban (pl. homasita) kapható elektromos kürtök?
SÜN 2010.02.26. 21:43:13
CoIie 2010.02.26. 21:43:47
Elhanyagolt ez a város, mit várunk a résztvevőktől? Gondolatolvasást??!! :(
hagyományos mosópor 2010.02.26. 21:43:50
1. szerintünk fotóbolt
2. ez kamu
3. ne általánosíts!
4. csak irigyek vagytok a buszra, mert nagy, drága viszont ronda.
kihagytam valamit?
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.02.26. 21:51:09
hagyományos mosópor 2010.02.26. 21:55:37
Don Blasius 2010.02.26. 22:01:51
Nem is azzal van bajom, hogy ott mennek a buszok, hanem ahol még a lakott terület is fel van oldva, ott miért mennek a BKV-buszok 50-nel.
Plumper 2010.02.26. 22:05:13
vagyok59 2010.02.26. 22:08:43
Óriási felháborodás lett belőle, pedig jogos. (Mondjuk a kiló elég sok).
Ha kap a ratyi egy csekket mondjuk 30.00-ről, nem gurul át a vonalon.
maholnap · http://koklerbroker.blog.hu/ 2010.02.26. 22:17:41
Miért van az, hogy némely emberek figyelnek másokra, mások jogait is elismerik anélkül, hogy a magukét hagynák eltiporni, és a maguk jogait is elismertetik, érvényre juttatják anélkül, hogy másokat eltipornának. Ez az asszertivitás.
Amikor beállok egy parkolóba, én bizony körülnézek a szomszédok autóira, hogy majd ki tudnak-e állni onnan, nem lógok-e be a járdára, vagy a forgalmi sávba (esetleg a villamos sinekre, ahogy a Bécsi úton hetente megesik Isten barmaival)... És ettől még nem érzem magam szubmisszívnek, és az egész pár másodpercig tart csupán.
Don Blasius 2010.02.26. 22:22:19
Ja, hát igen. Le kellett volna már cserélni őket, de ezt mindenki tudja. :(
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.02.26. 22:23:48
tygger 2010.02.26. 22:27:20
cork77 2010.02.26. 22:33:35
Plumper 2010.02.26. 22:35:05
miako74 2010.02.26. 22:37:17
BoGyesz 2010.02.26. 22:43:14
vérengző kismalac 2010.02.26. 22:43:17
És a kecskéi élhetnek vagy mi?
Nem ezt nevezik fajgyűlöletnek?
ave 2010.02.26. 22:45:31
Itt is a busznak kemenynek kell lennie. Rahuzni az autora es kesz.
Plumper 2010.02.26. 22:49:39
Pumpui 2010.02.26. 23:50:37
Mayday 2010.02.27. 00:11:52
Ha ő nem tisztel meg azzal hogy nem tart fel, én sem fogom.
NEM ÉRDEKELNEK azok a kommentek, hogy sokat fogyaszt meg olyan műszaki állapotban van, hogy nem tud 40 fölé gyorsulni!!! Akkor nem kell kiengedni a buszgarázsból és kész. Benne van a kreszben hogy csak kifogástalan műszaki állapotú jármű vehet részt a közúti közlekedésben.
potha 2010.02.27. 00:25:01
Az is lehet :)
webmestar 2010.02.27. 00:39:45
Reggie 2010.02.27. 00:50:55
gozos 2010.02.27. 01:28:37
Vagy tévedek? Csak 20 éve volt így?
Lorethal 2010.02.27. 07:08:25
Mackósajt66 2010.02.27. 07:13:53
Tegnap a Szlovák úton akartam átmenni keresztben, a buszos állt ki a megállóból, de nem tudott menni, mert a Szlovák út be volt dugulva.
De azért annyira csak előregurult, hogy keresztben elállja az utamat a nagy csuklós döggel, gondolom "ha én nem tudok haladni, ne tudj te se" alapon.
A 7-es buszcsalád vonalán meg vannak olyan buszos, aki azzal szórakozik, hogy a busz után futó utas (aki azt hiszi, hogy megvárja a busz) képe előtt csukja be az ajtót, és ezen nagyon jól mulat (nem írom többes számban, remélem egyedi jelenség, amit láttam).
Don Quixote de la Ferko 2010.02.27. 07:17:21
(Hol a piros lámpa (az ablakban látszó valami lehet egy utas kabátja is), mi a garancia, hogy nem induló autó, ami nyugodtan elmehet a busz mellett, mert az még nyitott ajtóval ácsorog... lehet, hogy az autós egy gyalogos miatt lassít, etc... Tisztázatlan fogalmi szituáció, egyoldalú nézőpont alkalmazásával)
genyamagyar 2010.02.27. 07:30:57
Ahol nincs párhuzamos közlekedés, ott megtiltanám a helyijáratos buszok előzését.
kadsikoooo · http://tinyurl.com/yldy9sj 2010.02.27. 07:47:16
efhábé 2010.02.27. 08:48:54
efhábé 2010.02.27. 08:50:30
randomuser1 2010.02.27. 09:12:24
Mollyka08 2010.02.27. 09:15:57
Bár lakott területen belül köteles vagy a megállóhelyről elinduló autóbuszt kiengedni, -amennyiben ezt hírtelen fékezés, vagy irányváltoztatás nélkül megteheted,- de az autóbusznak nincs elsőbbsége, mert "elinduló" járműnek számít.
Ha elsőbbsége lenne, akkor minden körülmény ellenére, tehát hírtelen fékezés, vagy irányváltoztatással is MEG KELL ADNOD AZ ELSŐBBSÉGET!
Mollyka08 2010.02.27. 09:18:40
"streetfighter" 2010.02.27. 09:19:05
A helyszínen nem sokat járok, de a zöldnél ha normálisan elindul a kocsi akkor nem tart fel senkit. Az ő utána jövő már tudná szivatni a buszt.
Az én gyakorlatom az hogyha nem jön mögöttem senki akkor valószínüleg nem engedem ki a buszt, ha jönnek akkor kiengedem, bár leelőzöm ahogy a legkisebb lehetőség is adódik.
Ez a poszt is mint a legtöbb túl van spilázva.
kutya vacsorája 2010.02.27. 09:20:03
Lorethal 2010.02.27. 09:22:36
Kicsi79 2010.02.27. 09:31:16
A poszthoz:
Nem értem, egyesek miért gondolják, hogy nekik szabad 50-100 embert föltartani azzal, hogy nem engedik ki a buszt a megállóból. A következőnél úgyis megint megáll, és simán el lehet menni mellette. Miért olyan nehéz ez? Egyébként a KRESZ-ben is le vagyon írva: A lakott területen belül a menetrend szerinti buszjáratot segíteni kell akár lassítással is a buszöböl (megálló) elhagyásánál. Ez nem azt jelenti, hogy állóra kell fékezni, ha kiteszi az indexet, csak ha látom, hogy indulna, akkor lassítok kicsit, és villantok egyet. pár száz méter után úgyis megint félreáll.
randomuser1 2010.02.27. 09:32:45
Matko Destanov · http://opni.blog.hu/ 2010.02.27. 09:47:05
2010.02.27. 09:49:49
Észrevettem, hogy az index használata az utóbbi időben úgy hat a kedves autós társakra mint a bikára vörös posztó: ahogy bekapcsolom sávváltáshoz, 10 autósból 9 máris kövér gázt ad, mellém érve, ellehetetleníti a sávváltást. Ugyanez igaz a megállóból induló buszra is. Sosem értettem mire jó ez a paraszt magatartás. Mert ha beengedné, 10 perccel később érne haza?
Én igyekszem tartani a zippzár elvet minden esetben, egyet beengedünk, aztán megyek én. Természetesen az ügyeskedőket ott szopatom ahol tudom. Várja ki mindenki a sorát, ha siet, induljon el időben. Postán sorban állva sem divat beelőzni a sort.
Kicsi79 2010.02.27. 09:51:17
2010.02.27. 09:57:35
Sok oka van.
-Leginkább mert tízmillió önző ember országa lettünk, önmagunkon kívül nem látunk mást.
- Bizonyos anyagi nivó felett élőknél automatikussá válik az ÉN.
- Senki sem tud időben elindulni az uticéljához. Tudja hogy budapesti közlekedés gáz, ennek ellenére az utolsó pillanatban szánja rá magát az indulásra, aztán végigkurvaanyázza és tolakadja az utat.
ééjjéé · http://eletjaradek.freebase.hu 2010.02.27. 10:17:40
Nade 2010.02.27. 10:27:42
Gondolhatnának rá, hogy az ilyen "megbüntetett" autósoktól mit kapnak vissza a buszosok, amikor nekik lenne szükségük segítségre!
Bármennyire is undorító sok buszos, azért én többnyire segítek nekik, mert a rajtuk utazókra gondolok.
Egyébként meg a bKV, ha nem a lopás kötné le, akkor pl. azzal is foglalkozhatna akár szankciók révén is, hogy mennyire kulturált, "európai" közlekedési stílust közvetítenek, terjesztenek, mutatnak Magyarországról a pesti buszosok, amikor direkt szívatják, "büntetik" az autósokat!
Mollyka08 2010.02.27. 10:58:04
1. Nem biztos, hogy a busz vezetője bunkó. Próbáltál már 16-18 tonnás járművel közlekedni, amelyiken ÁLLÓ - sokszor - NEM KAPASZKODÓ utasok vannak? Eltudod képzelni, hogy hány utasnak történhet baja csak abból, hogy udvariasan megpróbálsz fékezéssel beengedni valakit magad elé?
2. A legtöbb buszos igenis jó szakember. Men azért dudál, mert bunkó, hanem azért, hogy felhívja a járművére a figyelmet! Egy busz vezetése jóval összetettebb és nehezebb feladat, mint egy szgk-é!
3. Nem mindegy, hogy naponta 1-2 órát vezetsz szgk-t, vagy 8-9 órát autóbuszt, vállalva annak minden felelősségét. A buszonutazó 50-100 emberért a buszvezető felel!!
Nade 2010.02.27. 11:24:22
Szép szlogen-szöveg, amit írsz, de te is tudod, nem erről beszélek.
Csak egy példa, hogy más is értse:
amikor a busz szabálytalanul begurul a kereszteződésbe megállni, ahol dugó van, kizárólag azért, hogy a keresztező alárendelt útvonalról ne tudjanak áthaladni, elkanyarodni előtte. Az miféle "biztonság" következménye?
Mollyka08 2010.02.27. 12:00:58
CoIie 2010.02.27. 12:05:14
tundrazuzmo (törölt) 2010.02.27. 12:08:59
tundrazuzmo (törölt) 2010.02.27. 12:20:53
aph 2010.02.27. 12:21:11
Mollyka08 2010.02.27. 12:21:59
Mollyka08 2010.02.27. 12:25:24
Bár lakott területen belül köteles vagy a megállóhelyről elinduló autóbuszt kiengedni, -amennyiben ezt hírtelen fékezés, vagy irányváltoztatás nélkül megteheted,- de az autóbusznak nincs elsőbbsége, mert "elinduló" járműnek számít.
Ha elsőbbsége lenne, akkor minden körülmény ellenére, tehát hírtelen fékezés, vagy irányváltoztatással is MEG KELL ADNOD AZ ELSŐBBSÉGET!
aph 2010.02.27. 12:44:08
szóval: a kresz világosan fogalmaz: nem elsőbbséget ad, csupán kimondja, hogy ki kell engedni, ha jelez a busz. ha ezt a tényt csak akkor akarják észrevenni kedves sofőrtársak, amikor már csak hirtelen fékezéssel lehetne kiengedni a "hajót a kikötőjéből", akkor persze sose fog kijutni onnan egy forgalmas úton.
Mollyka08 2010.02.27. 13:13:14
hgg266 2010.02.27. 13:16:13
gishi 2010.02.27. 21:00:37
Ennyi.
Minek a poszt?!
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.02.27. 21:20:06
Visoznt a leírt helyzet valós, a busz nem fért ki és a Hondás láthatóan szándékosan gurult ezért előre. Öt másodperccel később a buszsofőr ki is hajolt az ablakon és finoman be is intett a Hondásnak, de aztán kénytelen volt megvárni, míg a Hondás elment.
@...::: Flúgos Kamionos :::...: Nem is igaz, annyira nem koszos! De azért a magam részéről jelöllek a poszt legeredetibb beszólása díjra. ;-)
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.02.27. 22:25:29
Igen, ilyen buszon is utaztam már, aminek a csukló vége :D
Ötvennél is hogy kell kapaszkodni a fityegő gumiba, hogy ki ne essen hátra az ember :D
SzárnyasFejvadász 2010.02.28. 06:20:17
1) a buszmegálló tábla hajszálpontosan a megállást jelző csíkkal egyvonalban van, tehát a buszos az, aki előrébbhúzott (ergo Ő dögleszti éppen a szomszéd tehenét)
2) emiatt aztán a vonaltól Qvára nem látni a sarki lámpát
ja, meg a gyorshetes állandóan a belső sávban toligál, hogy aztán a Móriczon egy elegáns oldalvetődéssel ki a megállóba, onnan meg vissza a belsőbe, mert majd a Rudasnál balra kell mennie az Elizabetre :)
cso zsi 2010.02.28. 09:38:53
A busznak van külön jelzője, ami hamarabb indítja, mint a forgalom többi résztvevőjét. Azért, hogy ki tudjon húzódni a forgalmi sávba a megállóból, ahonnan egyébként is köteles lenne az autós kiengedni. A Norcon már nem látszik az a felfestés, ami eleve a villamossínre küldte fel a buszt, amíg 49-es pótlás volt. Ha a Bartók B. azon szakaszát buszsávosítanák, akkor most azon sírnánk.
A sarki lámpát fogod látni, amikor a busz már elment.
Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2010.02.28. 15:23:49
záporjózsi 2010.03.01. 00:02:49
Az adott megállóban nem lehet mást csinálni, csak a jelzéseket kell követni és máris előnye va a busznak. Mondjuk én még nem láttam ott az utóbbi 2 évben kirívó dugót, de valószínűleg azért, mert ha esélye van, akkor nem arra megyek. De az biztos, hogy a villamosmegállónál szűnik meg a buszsáv és ezt kihasználandó vannak olyanok, akik nagyon belelendülve próbálnak előnyre szert tenni. Ez nem is lenne gond, mert szabad, de a sor sokszor már úgyis 50-nel megy, a lámpa is 50-es, ezért gyorshajt, majd észreveszi, hogy a lámpa sárga, így satu és utána vonal mögé csúszás.Persze onnan még látszik a lámpa, így magasról tesz rá, hogy a busz is kijöhessen.
Az a sáv azért is van úgy, hogy a buszok a villamossínre felhajthassanak. Többek szerint jobb lett volna a Bartókra még egy buszsáv, de szerintem jobb így, a villamossal közösen, hiszen nem csökken a sávok száma a közúton. Ahol van buszsáv, ott igyekeznek a lámpákkal is segíteni a forgalmat. A buszöböl előnyitása nem egyszerűen csak a busz előnyét, hanem a villamospályára sorolás miatt az autósok biztonságát is szolgálja.
A buszöbölből a buszt kiengedni kötelező. Nekem kb. 1-2 percbe szokott telni megelőzni, addig belső keringetésen van a szellőztető. 1 gombnyomás meg egy kis gázelvétel (esetleg egy villogás) és egy csomó embernek takarítok meg pár másodpercet vagy egy-egy elcsípett lámpa miatt 1-2 percet.
@SzárnyasFejvadász: Ha mindenki beengedné a sebeshetest, amikor a szűk sávon kerékpárost előz vagy vészvillogós furgont kerül ki, akkor várhatóan mindig visszatérnének a külsőbe. Ha Neked nem tetszik, ne menj arra. Legalább fog tudni haladni a busz...
SzárnyasFejvadász 2010.03.01. 08:37:51
SzárnyasFejvadász 2010.03.01. 08:42:59
Tron65 2010.03.01. 09:07:37
Halvány lila segédfogalmad sincs, miről beszélsz!
A buszmegálló táblája ugyan valóban ottvan, ahol a fényképen a csík látszik.
DE az a csík a szélső forgalmi sávé!
A buszoknak majdnem pont a sarkon (vagyis jó 2 méterrel előrébb) van festve egy másik, bár az nemlátszik.
Téged meg nemérdekel.
Amúgy meg:
"Olyan 10 percet spórolnak csak, buszonként 100 köcsögnek"
Az úgy 1000 perc.
Te mennyit spórolsz azzal, hogy nem engeded be a buszt???
Tron65 2010.03.01. 09:11:01
"Tétényitől végig a belső sávban szoktak szambázni"
Ha ilyen jó megfigyelő vagy, légyszíves azt is számold össze, hogy az adott útszakaszon mennyi személyautó parkol, vagy csak pofátlan módon vészvillogóval ácsorog a szálső sávban.
Gellért tér- Hamzsabégi közt volt, amikor 50-et (!!!) számoltam, pedig megállni tilos van mindkét oldalon szinte végig.
záporjózsi 2010.03.01. 09:16:33
Az autóbuszokra nem csak a KRESZ, hanem a forgalmi utasítás is vonatkozik. Akkor mehet a vágányra, amikor arra parancsot kap. Még külön jelző is van erre.
A sebeshetesek egyébként jól szokták tartani az 50-et így semmi okom arra, hogy ne engedjem be őket. Kicsit nehezebben gyorsulnak, de ritka az az eset, hogy lámpát veszítenének. Ezek után nekem aztán mindegy, hol mennek - bár én nem irigykedem arra, hogy az a néhány tucat ember esetleg gyorsabban halad és nem lesz nekem a kárukra 0-1 perc előnyöm.
Perillustris 2010.03.01. 09:50:05
ÁÁÁÁÁÁÁ!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.03.01. 10:04:17
záporjózsi 2010.03.01. 10:21:32
Tron65 2010.03.01. 10:30:29
Érdekes, hogy többen szidták már a (ferihegyi?) gyorsforgalmira felhajtó buszokat.
Amennyiben tényleg erről az útról van szó, szeretném elmondani, hogy minden nap a Kökin szállok át.
Úgy 5 méterre a Ferihegyitől.
Szinte minden este lépésben megy a kocsisor.
NEM a buszok miatt
SzárnyasFejvadász 2010.03.01. 10:37:01
ez meg nagyon teccett: ”van festve egy másik, bár az nemlátszik.” :))
ami a párhuzamosan álló vészvillógósokat illeti, abban tök igazad van - azokat én is irtom. Bár többnyire furgonok és nem szeméykocsik. Ha már ilyen jó megfogyelő vagyok :P
SzárnyasFejvadász 2010.03.01. 10:41:32
1) útburkolati jel kifejezetten ráviszi a forgalmat (a Hamzsabéginél)
2) se BUSZ felirat, se buszsáv tábla a Fadruszig...
Érdekes megoldás! Csak eszükbe ne jusson pótolni ;)
záporjózsi 2010.03.01. 10:48:20
záporjózsi 2010.03.01. 10:52:50
A villamospályára akkor és csak akkor szabad a buszokat rávezetni, ha a közúton lényeges hátrányba kerülnének. A villamosokat ekkor ugyanis akadályozzák, de nem annyira, mint az autók a buszokat.
Perillustris 2010.03.01. 11:26:48
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.01. 13:33:38
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.03.08. 13:04:04
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 13:08:03
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.09. 12:12:05
A múltkor pld. a BKV figyelőn vitatkoztam egy buszvezetővel arról, hogy az, hogy nem fér el kanyarban a sávjában a busz nem jogosítja fel automatikusan, hogy a másik sávba áttérve az ott autózót leszorítsa, esetleg a szembe sávba kényszerítse. Egy ilyen embernek valóban komoly kihívást jelenthet egy busz vezetése. De valójában azért lássuk be nem egy akadémikusi végzettséget igénylő feladat.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 12:24:25
efhábé 2010.03.09. 14:44:38
Annyit ír a szöveg, hogy hirtelen fékezés nélkül, lassítással vagy akár megállással kell lehetővé tenni az elindulását.
Magyarán fogalmazva az elindulni készülő busznak elsőbbsége van (nem, nem a KRESZ pontosan definiált értelmében, de abba, mint látszik, neked is beletörik a bicskád)
Megjegyzem, ez teljesen paralell az elsőbbségadás általános szabályaival, ahol azt írja, hogy az elsőbbségadásra kötelezett az elsőbbségre jogosultat nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének HIRTELEN megváltoztatására.
Tekintve, hogy a busz áll, ezért itt a kötelezettség pont fordítva érvényes, tehát az elsőbbségre jogosult nem kényszerítheti az elsőbbségadásra kötelezettet sebességének HIRTELEN megváltoztatására.
Az a legegyszerűbb, ha úgy jegyzed meg és úgy próbálsz vezetni, hogy a busznak indulásnál elsőbbsége van...
efhábé 2010.03.09. 14:46:06
Egyedül hirtelen fékezésre nem kényszeríthet a busz, egyébként neked akár meg is kell állnod.
efhábé 2010.03.09. 14:48:28
De, azt jelenti:
(3) Lakott területen belül a járművek vezetői kötelesek az elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusznak és trolibusznak a megállóhelyről való elindulását (a jobb szélső forgalmi sávba való besorolását) - ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehető - lassítással, [b]szükség esetén megállással[/b] is lehetővé tenni. Az autóbusz, illetőleg a trolibusz vezetője azonban ilyen esetben is csak akkor indulhat el, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről.