Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Dögöljön meg a szomszéd összes tehene!

2010.02.26. 19:17 :: SilentSound

Mindennapi dolog, hogy az autósok betartanak egymásnak, nem engedik be maguk elé a másikat, mert az köcsög béemvés, ódis, szutyukis, esetleg egyszerűen csak azért, mert nehogy már neki jobb legyen. Ez utóbbira olvashattok most egy szösszenetet József billentyűzetkopácsolásának eredményeképpen, mégpedig halmozott formában, mivel a történet szenvedő alanya egy busz, illetve a rajta utazó sok ember.

A jó sofőr eszköztárának fontos eleme az autó megfelelő pozícionálása, pl. piros lámpánál. Az alábbira látunk egy alapszintű példát:

A helyszín: Móricz Zsigmond körtér, a Bartók Béla út Gellért tér felé vezető sávjai, a Szent Imre szobor előtt.

A probléma: Itt az út két sávja mellett van egy buszöböl a 7-es buszcsalád számos egyedének. Található itt továbbá egy piros lámpa, aminek az a következménye, hogy az út két sávjában gyakran állnak az autók, nehezítve a busz kiállását.

Az eléggé el nem ítélhető módon buszbérenc közlekedésszervezők úgy próbálnak segíteni a kiállni szándékozó buszoknak, hogy a piros lámpa előtt a kötelező megállást jelző vonalat oly módon festik fel, hogy azon a büszöböl túlnyúljon, így a busznak legyen lehetősége a lámpánál álló első autó elé kikanyarodni.

A megoldás: A helyzet megoldása természetesen rendkívül egyszerű. Az nem lehet, hogy egy nyavalyás dízelokádó Ikarus (vagy Volvó) elénk vágjon, ezt nem hagyhatjuk! Ennek megakadályozásához mindössze annyit kell tennünk, hogy túlgurulunk pár méterrel a megállást jelző vonalon, így a busz máris nem képes kikanyarodni elénk.

A csatolt fénykép konkrét példát mutat a helyes eljárásra. Hondás vezetőtársunk rutinosan oldja meg a helyzetet (sajnos a fényképezőgép képstabilizátora nem állt a helyzet magaslatán, így a pontos rendszám híján a Hónap Buszbosszantó Vezetője díj kipostázását nem tudjuk megoldani). Tanuljunk tőle, alkalmazzuk bátran! A buszok várhatnak!

116 komment

Címkék: budapest közlekedés busz autó hülye tömegközlekedés kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.26. 19:22:15

Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg.

Egyébként meg szerintem KDK-391 :)

csak john 2010.02.26. 19:42:30

Én is rühellem a buszokat. Ha megoldható, hogy szabálytalankodás nélkül megakadályozzam azt, hogy elémjöjjön, megteszem. Lassúak, büdösek, a DME gombot nélkülük is rendszeresen kell használni.

107! 2010.02.26. 19:43:00

Lehet, hogy nem is lesz több komment? :-)

107! 2010.02.26. 19:46:58

@csak john:

Én egyedül a gyorsforin utálom őket. Mi szükség felküldeni az előzésre szinte alkalmatlan szakaszra, ahol egyébként szabályosan is lehetne veretni, amit ugye sem a sárga, sem a kék nem tud. Ráadásul az első végig is gurulgat, nem csak azt a pár métert teszi meg, mint kék társa.

BKV-t én is segítem, de azért azzal is tisztában vagyok, hogy vissza is élnek a helyzetükkel, és akad, aki ki is erőszakolja a segítséget. Azt azért annyira nem nézem jó szemmel.

Rahsid 2010.02.26. 20:32:21

Ezt kár volt leírni.

Don Blasius 2010.02.26. 20:44:18

@107!:
Spórolnak ott pár percet, korábban átmentek a felüljárón a Gyömrőire. Szar hülye korlátozás, hogy a BKV a saját buszait 50-ben limitálta, így lakott területen kívül is annyival szüttyögnek. A gyorsforgalmi eleve el van rontva, úgy ahogy van, Köki és Ferihegy 1 előtt szinte sosem lehet a megengedett 90-nel haladni, már a 60-nak is örülni szoktam.

Egyébként meg városban jobban örülnék a trolik elterjedésének, nem büdösek és még gyorsulnak is. :)

Plumper 2010.02.26. 20:49:35

télen még hagyján, de nyáron a klíma sem segít abban, hogy ne folyton a kocsimba fújják az összes füstöt. gázmaszkot kéne rendszeresítenem az anyósülésre. a buszokat elengedem, aztán amint lehet, megelőzöm, a (kis)teherautókat főleg. kék/fekete füstokádásból elég ennyi.

Plumper 2010.02.26. 20:50:58

@Don Blasius: ja, én imádom a trolikat. múltkor is átsétáltam egy troli mögött, ami kanyarodott. rutinosan befogtam az orrom, az arcom elé tettem a kezem, mint buszoknál kell, de hirtelen rájöttem, hogy ettől a géptől csak a megszokott, kellemes elektromos illatot érezhetem.:-)

arthur877 2010.02.26. 20:53:03

Aki ment már folyamatosan egy ilyen füstölő büdös lassú nyamvadt BKV busz mögött, az tudja, hogy nem akarja sokszor ezt "élvezni", ergo bármi áron maga mögött akarja tudni!
Én is!

acel 2010.02.26. 21:00:32

@Don Blasius:
Olyan 10 percet spórolnak csak, buszonként 100 köcsögnek. És rövidítik a követési időközt is vagy 2-3 perccel a rövidebb úthossz miatt.
Egyébként a Köki átépítése miatt változtattak, most a felüljáróróé nem lehet a kökit megközelíteni.
BKV- busznál olya nem láttom hogy annyira lelassította volna a mögötte haladót hogy az ne érhesse be az előtte levőt. A beszteség a köv lámpánál márve 0 mp. És 90-nel sem lehet menni csak a shell kút után. (ls előtte egy kicsit a metró felett.

acel 2010.02.26. 21:01:53

@arthur877:
Izé- az a kis gomb ott műszerfalon az mi? Vagy ahoz gondolkodni is kell?

egyittlakó (törölt) 2010.02.26. 21:04:29

A kötelező megállást jelző vonalat rajtam kívül szinte mindenki leszarja.

kafferbivalybalamber 2010.02.26. 21:06:40

Ugyan már, ez itt egy egyszerű, hétköznapi Vonali Ökör. Annyi van belőlük mint a fene, és erről lehet őket megismerni: csakazértis tovább gurul a vonalnál, hogy ezzel is mutassa, mennyire szarik ő a szabályokra. Mer fasza gyerek. Az amúgy is rosszul elhelyezett lámpát persze ezek után még kevésbé látja, úgyhogy leginkább csak dudaszóra indul. Biztos indulna kolompra is, de az ritkán van a többi autóban.

Charlie Brown 2010.02.26. 21:11:26

A nyitó tézis azért pontosítsuk csöppet: másik autóst nagyon helyes nem beengedni, amennyiben az durván szabálytalan és/vagy pofátlan előrefurakodással próbál mások rovására előnyhöz jutni (kanyarodósávon előrevágtatni majd a végén befurakodni, leállósávon jobbról sort előzni, stb.) Ha ilyenkor minden autóban én ülnék, az ilyenek estig várhatnának arra hogy beengedjék őket.

hagyományos mosópor 2010.02.26. 21:11:28

"Mindennapi dolog, hogy az autósok betartanak egymásnak, nem engedik be maguk elé a másikat, mert az köcsög béemvés, ódis, szutyukis, esetleg egyszerűen csak azért, mert nehogy már neki jobb legyen."

persze, nem az a bunkó, aki tolakodik, hanem aki nem engedi be. és persze nem az a baj, hogy pofátlan, hanem az, hogy biztos mindenki irigy a dömperére.

igazi taplómagyar hozzáállás, Silentsound.

hagyományos mosópor 2010.02.26. 21:13:50

@hagyományos mosópor: ezt persze nem a buszos esethet írtam, abban egyértelmű, hogy a KDK-391 (?) rendszámú bordó Honda tulaja a suttyó.

cork77 2010.02.26. 21:15:24

@kafferbivalybalamber: Volt barátnőm anyjának a Nivába villamoscsengő volt a duda!Mindenki félreállt ha megszólalt a nem halk csengő!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.02.26. 21:16:58

ez a móricz azért is jó, mert már itt bemegy a tirpák a legbelső sávba 30al, mert majd az erzsébet hídnál balra fordul és lehet szívni végig miatta...

hagyományos mosópor 2010.02.26. 21:18:00

@cork77: évek óta szeretnék olyat szerezni a kocsimba/robogómra!
HONNAN?????
:)

RaveAcE 2010.02.26. 21:23:28

@Charlie Brown: ámen
Ma is oktattam egy versenyzőt. Jobbra kanyarodásnál nem látta mackósajtot (én jöttem egyenesen).
Csak annyira vicces ez, hogy pont ott pont mindíg kiengedek egy autót (zippzár). Már ha nem pofátlan. Ez nagyon az volt.

@cork77:
A villamoscsengő jó dolog, mondta már más is. Igaz, azt is mondta, hogy ha sokáig nyomod, leolvad a kábele. De jó lehet a légkürt is.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.02.26. 21:25:47

Szerintem az ilyen megálláshoz elég egy nagy adag hülyeség, nem kell rosszindulat is. A sofőrök nagy többsége odáig jutott az evolúció folyamán, hogy: "jééé dejóóó mehetek még két métert és akkor előrébb vagyok meg a zebrára se lógok". Értelme persze semmi, de nézd meg, kurva sok kereszteződésnél, ahol nincs ilyen kialakítás, előrébb mennek, holott előnyük ebből egy csepp sem származik, csak felbasszák pár ember agyát, amikor pont olyan helyen csinálják, ahol okkal van úgy felfestve a jel. Például a busz nem tudja bevenni a kanyart, ha előrébb állsz meg.

Na mindegy, szerintem nem volt rosszindulatú a sofőr csak szimplán egy idióta, akinek nem kéne közlekedésben lennie, de az autósok 80 százaléka ilyen, evvan.

Tornado86 2010.02.26. 21:28:06

@Plumper:
"télen még hagyján, de nyáron a klíma sem segít abban, hogy ne folyton a kocsimba fújják az összes füstöt." - tipp: keringesd ilyenkor a belsõ levegõt.

kafferbivalybalamber 2010.02.26. 21:28:12

@cork77: Jó is az. Nagyonhülye haverom a V43-as mozdony két kürtjét (mély-magas) használta, 8-10 bar nyomásról. Na az nem csak majdnem úgy szól, mint a vonat, hanem egészen pontosan.
De az ilyen Vonali Ökörnek az is mindegy, a következő vonalnál is túl fog gurulni. Akkor is, ha a szemből bekanyarodó kamion visszataszigálja, mert nem fér el tőle.
Az ökör nehezen tanul.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.26. 21:28:43

Észrevettétek, hogy a posztolónak qrva koszos az ablaka?
Szóval: Hüjje a posztoló.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.02.26. 21:29:09

@Tornado86: azt hittem most megjegyzed, hogy te gázadással megoldottad volna a helyzetet.

steflac 2010.02.26. 21:34:46

egyszer lehetne már itt egy rendes post is.
mindig csak ez a nyávogás-nyafogás..

Plumper 2010.02.26. 21:40:22

@Tornado86: attól télen bepárásodnak az ablakaim, nyáron pedig csak kis ideig jó. aztán elhasználódik a levegő, meg lehet fulladni.

@hagyományos mosópor: vagy az autósboltokban (pl. homasita) kapható elektromos kürtök?

SÜN 2010.02.26. 21:43:13

ez a post egy FOS

CoIie 2010.02.26. 21:43:47

Tisztán látszik, hogy az egy lekopott 'valami'. A jobb oldalon már nem is látni. Ott lépte át a busz is /pedig nyilvánvaló a folytatódás az útszegélyig, nem?/! :)
Elhanyagolt ez a város, mit várunk a résztvevőktől? Gondolatolvasást??!! :(

hagyományos mosópor 2010.02.26. 21:43:50

ha már az megvolt, hogy a posztoló hülye, akkor szögezzük le azt is, hogy:

1. szerintünk fotóbolt
2. ez kamu
3. ne általánosíts!
4. csak irigyek vagytok a buszra, mert nagy, drága viszont ronda.

kihagytam valamit?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.02.26. 21:51:09

Milyen szépen felújított 435-ös van a képen :)

hagyományos mosópor 2010.02.26. 21:55:37

@RaveAcE: kösz, a google-t feltelepítettem már a világhálóval együtt a komplúterem memóriájába, csak én valami használhatót, beszerelhetőt keresek évek óta, az sem baj, ha röfög, csak villamos csengő hangja legyen.

Don Blasius 2010.02.26. 22:01:51

@acel:
Nem is azzal van bajom, hogy ott mennek a buszok, hanem ahol még a lakott terület is fel van oldva, ott miért mennek a BKV-buszok 50-nel.

Plumper 2010.02.26. 22:05:13

@Don Blasius: monnyuk amelyiknek kiszakadóban van az alja, az egyáltalán ne menjen, nemhogy 80-nal.

vagyok59 2010.02.26. 22:08:43

Ezt azt hiszem Győrben 100.000 Ft-ra büntetik. (Túlgurulsz a vonalon, tehát átmentél a pirosban).

Óriási felháborodás lett belőle, pedig jogos. (Mondjuk a kiló elég sok).

Ha kap a ratyi egy csekket mondjuk 30.00-ről, nem gurul át a vonalon.

maholnap · http://koklerbroker.blog.hu/ 2010.02.26. 22:17:41

A hondás nem tud tolatni, összetörte a csomagtartó közepét a felső íven. Nem egy asszertív fajta, az biztos.

Miért van az, hogy némely emberek figyelnek másokra, mások jogait is elismerik anélkül, hogy a magukét hagynák eltiporni, és a maguk jogait is elismertetik, érvényre juttatják anélkül, hogy másokat eltipornának. Ez az asszertivitás.

Amikor beállok egy parkolóba, én bizony körülnézek a szomszédok autóira, hogy majd ki tudnak-e állni onnan, nem lógok-e be a járdára, vagy a forgalmi sávba (esetleg a villamos sinekre, ahogy a Bécsi úton hetente megesik Isten barmaival)... És ettől még nem érzem magam szubmisszívnek, és az egész pár másodpercig tart csupán.

Don Blasius 2010.02.26. 22:22:19

@Plumper:
Ja, hát igen. Le kellett volna már cserélni őket, de ezt mindenki tudja. :(

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.02.26. 22:23:48

@d.z.: néha járok a 150 vagy 250 buszokkal (volt 41) ott, ahol az Egér útról bekanyarodik Kelenvölgybe, és _mindig_ tolat a hídon egy kocsi a vonalig vissza, jellegzetes "ne nézzél már, honnan tudhattam volna" arckifejezéssel.

tygger 2010.02.26. 22:27:20

bkv busz felőlem várhat, ameddig akar. pofátlan köcsög a buszsofőrök nagy része, akkor is rád húzza a kormányt, ha esélyed sincs a megállásra, tisztelet a kivételnek. miután egyszer az egyik seggfejnek utasokkal tömve gurult el a gyógyszere és próbált összetörni rendre centikre megállva tőlem üvöltözve (a következő megállóban az összes utas le is menekült), megfogadtam, hogy én soha többet be nem engedek egyet se. bocsi minden bkv-stól, így jártatok.

cork77 2010.02.26. 22:33:35

@hagyományos mosópor: A BKV-nál dolgozott a néni,gondolom onnan "közbeszerezte".

Plumper 2010.02.26. 22:35:05

@maholnap: én is megnézem, pl hogy ne álljak túl közel a másik parkoló autóhoz, nehogy rámbassza a bunkója az ajtaját. drágább BMW-k és Audik mellé be sem állok, ha máshol is van hely, mert a végén még simán legyalulja az enyémet. kiszáll, rányitja, még rá is köp, ha túl ideges a szteroidtól, koxtól. neki mind1, aprópénz a javítás, nekem nem.

miako74 2010.02.26. 22:37:17

Nem kenyerem a vitatkozás és teljesen egyetértek azzal,hogy nehogy már én beengedjek egy buszt magam elé egy egész megálló erejéig (többnyire ott úgyis kiáll) és ezzel segítsem a buszonként kb. 100 ember eljutását a-b. Nehogy már kikapcsoljam a klímát (hisz az autó megvételekor azt is kifizettem és jogom van használni) arra a 3-4 percre míg előttem megy, vagy ne adj isten belső keringetésre kapcsoljak. Akinek meg nem telik autóra, azok miből gondolják, hogy joguk van eljutni a céljukhoz ha én arra közlekedek. A sok csóró proli. Ott dögöljenek meg a fűtetlen, vagy épp 60-70 fokos kaszniban. Ahogy látom akadnak itt akik így gondolják. Gratulálok! És igen xarom a sünt és lassítom az ország előrejutását.

BoGyesz 2010.02.26. 22:43:14

Itt Bezzegországban a buszos csak kirakja az irányjelzőt és már húzza is ki a busz orrát, minden autós fékez és beengedi, főleg azért mert elsőbbsége van és ezt nagyon is használja. Itt is vannak régi buszok amik lassúak, de a városi sebesség 50-60km/ó úgyhogy nem idegeskedik senki ha esetleg kijött elé a busz.

vérengző kismalac 2010.02.26. 22:43:17

"Dögöljön meg a szomszéd összes tehene!"
És a kecskéi élhetnek vagy mi?
Nem ezt nevezik fajgyűlöletnek?

ave 2010.02.26. 22:45:31

Ritkan utazom buszon, de a multkor nagyon orultem, amikor egy buszos egy jobbrol furakodo taxist eloszor jol bepreselt a padka es busz koze, majd amikor a taxi felig a jardan probalt elobbre jutni meg drasztikusabb leszoritasban folytatta, igy a taxis kenytelen volt megvarni a csuklost. Orultem.

Itt is a busznak kemenynek kell lennie. Rahuzni az autora es kesz.

Plumper 2010.02.26. 22:49:39

@vérengző kismalac: nem, ez egy ilyen tipikus magyar mentalitás-szeletke. mint a másik ember pénztárcájában való kutakodás, a prosztózás.

Pumpui 2010.02.26. 23:50:37

@tygger: A bosszú a sötét oldal része! És ebben az esetben súlyos idiótaság is... :-)

Mayday 2010.02.27. 00:11:52

Egyzserű miért nem engedik be sokan a buszokat: az istennek se gyorsít 35 fölé, ami pl. egy kihalt, záróvonalas úton vagy ha nincs záróvonal, de szembeforgalom igen) kifejzetten agyvéreztető, plána ha 60-as tábla van (pl. a Halmi-erdő a 18. kerben).

Ha ő nem tisztel meg azzal hogy nem tart fel, én sem fogom.

NEM ÉRDEKELNEK azok a kommentek, hogy sokat fogyaszt meg olyan műszaki állapotban van, hogy nem tud 40 fölé gyorsulni!!! Akkor nem kell kiengedni a buszgarázsból és kész. Benne van a kreszben hogy csak kifogástalan műszaki állapotú jármű vehet részt a közúti közlekedésben.

potha 2010.02.27. 00:25:01

És ha nem helyi, és véletlenül ment túl?

Az is lehet :)

webmestar 2010.02.27. 00:39:45

én vagyok a hülye, ha azt mondom, hogy az az autó úgyis egyből kilő, mögötte meg nincs senki, szóval a busz is egyből besorol. Akkor meg? Ki dögöljön itt meg, ki bunkó? LOL:D Senkinek nem lett a helyzetből baja. Szerintem a posztírónak csak az a baja, hogy a csávó megelőzte. De ha ez igaz, akkor ne ülj autóba...Mert itt kérem nem akadályoztak senkit. Persze ettől még szabálytalan volt.

Reggie 2010.02.27. 00:50:55

Azert nem kell felteni a buszsoforoket sem. A bartok belan rendszeresen a belso savban mennek, pedig van buszsav. ezt pedig a kresz tiltja.

gozos 2010.02.27. 01:28:37

KRESZ tudtommal előírja, hogy lakott területen belül a buszöbölből indexelő buszt KÖTELES VAGY kiengedni.

Vagy tévedek? Csak 20 éve volt így?

Lorethal 2010.02.27. 07:08:25

@gozos: Ha jól emlékszem a januári kreszemre akkor köteles vagy kiengedni ha az hirtelen fékezés nélkül megoldható

Mackósajt66 2010.02.27. 07:13:53

Na mondjuk azért a buszosokat sem kell félteni - nagy tisztelet a kivételnek.

Tegnap a Szlovák úton akartam átmenni keresztben, a buszos állt ki a megállóból, de nem tudott menni, mert a Szlovák út be volt dugulva.

De azért annyira csak előregurult, hogy keresztben elállja az utamat a nagy csuklós döggel, gondolom "ha én nem tudok haladni, ne tudj te se" alapon.

A 7-es buszcsalád vonalán meg vannak olyan buszos, aki azzal szórakozik, hogy a busz után futó utas (aki azt hiszi, hogy megvárja a busz) képe előtt csukja be az ajtót, és ezen nagyon jól mulat (nem írom többes számban, remélem egyedi jelenség, amit láttam).

Don Quixote de la Ferko 2010.02.27. 07:17:21

Ebből a fotóból az derül ki, hogy a posztoló irigy a szomszédja bordó akármijére, és amikor meglátta gyorsan lefotózta, amint az elment a megállóban álló busz mellett. Aztán kerített mellé egy szép, megható történetet.

(Hol a piros lámpa (az ablakban látszó valami lehet egy utas kabátja is), mi a garancia, hogy nem induló autó, ami nyugodtan elmehet a busz mellett, mert az még nyitott ajtóval ácsorog... lehet, hogy az autós egy gyalogos miatt lassít, etc... Tisztázatlan fogalmi szituáció, egyoldalú nézőpont alkalmazásával)

genyamagyar 2010.02.27. 07:30:57

Rá kell húzni a kormányt az ilyen bunkókra!

Ahol nincs párhuzamos közlekedés, ott megtiltanám a helyijáratos buszok előzését.

efhábé 2010.02.27. 08:48:54

@Lorethal: Ezt magyarul úgy mondják, hogy elsőbbsége van a busznak.

efhábé 2010.02.27. 08:50:30

@genyamagyar: Miért is? Beteg-e vagy-e? Miért ne lehetne megelőzni egy helyijáratos buszt?

randomuser1 2010.02.27. 09:12:24

monnyuk aképen egyértelműen láccik, ha a piros autó szabályosan áll meg, a buszból lekesen hömpölygő kipufogógáz egyben megy a kocsijába, függetlenül a belső keringetéstől... attól h 50 embernek nem telik autóra még nem kötelező a szerencsésebbek életét megnehezíteni, van villamos, troli, azok is ócskák de legalább nem büdösek.

Mollyka08 2010.02.27. 09:15:57

@efhábé: Rosszul tudod!
Bár lakott területen belül köteles vagy a megállóhelyről elinduló autóbuszt kiengedni, -amennyiben ezt hírtelen fékezés, vagy irányváltoztatás nélkül megteheted,- de az autóbusznak nincs elsőbbsége, mert "elinduló" járműnek számít.
Ha elsőbbsége lenne, akkor minden körülmény ellenére, tehát hírtelen fékezés, vagy irányváltoztatással is MEG KELL ADNOD AZ ELSŐBBSÉGET!

Mollyka08 2010.02.27. 09:18:40

@XXXXXXX: Baromság! A képen egy IK 435-ös van, melynek hátul van a motorja és így a kipufogója is, tehát a képen látható szituban pont nem megy tele a szgk. kipufogó-gázzal.

"streetfighter" 2010.02.27. 09:19:05

A buszt is emberek vezetik, ezért van bunkó, paraszt buszsofőr és van rendes is.
A helyszínen nem sokat járok, de a zöldnél ha normálisan elindul a kocsi akkor nem tart fel senkit. Az ő utána jövő már tudná szivatni a buszt.
Az én gyakorlatom az hogyha nem jön mögöttem senki akkor valószínüleg nem engedem ki a buszt, ha jönnek akkor kiengedem, bár leelőzöm ahogy a legkisebb lehetőség is adódik.
Ez a poszt is mint a legtöbb túl van spilázva.

kutya vacsorája 2010.02.27. 09:20:03

városban beengedem (mert sok utaska van, és úgyis minnyá ott a következő megálló), vidéken soha (mert lassú és büdös, és sokáig megyünk "vonatban").

Lorethal 2010.02.27. 09:22:36

efhábé nem pont úgy van az az elsőbbség... mollynak van igaza.

Kicsi79 2010.02.27. 09:31:16

@Plumper: Ha bepárásodik, akkor nem ártana pollenszűrőt cserélni.

A poszthoz:

Nem értem, egyesek miért gondolják, hogy nekik szabad 50-100 embert föltartani azzal, hogy nem engedik ki a buszt a megállóból. A következőnél úgyis megint megáll, és simán el lehet menni mellette. Miért olyan nehéz ez? Egyébként a KRESZ-ben is le vagyon írva: A lakott területen belül a menetrend szerinti buszjáratot segíteni kell akár lassítással is a buszöböl (megálló) elhagyásánál. Ez nem azt jelenti, hogy állóra kell fékezni, ha kiteszi az indexet, csak ha látom, hogy indulna, akkor lassítok kicsit, és villantok egyet. pár száz méter után úgyis megint félreáll.

randomuser1 2010.02.27. 09:32:45

@Mollyka08: ja, tényleg, ez a posztoló szélvédőjén csillog, nem füst. akkor visszavontam. sose tudom melyik busz merről büdös...

Matko Destanov · http://opni.blog.hu/ 2010.02.27. 09:47:05

Én egyetértek azzal, hogy a busz büdös meg lassú, meg azzal is, hogy a k&#&#{#&@ anyját a tolakodós rohadékoknak, viszont azt magyarázzátok meg nekem - ha már a poszt címe a szomszéd tehén megdöglését taglalja - hogy mire jó az, mikor valaki mondjuk simán beférne egy adott szituációba, de a másik szándékosan rágyorsít az addig tartott tempójára, csak hogy azértse jusson be elé senki.

2010.02.27. 09:49:49

Ami az utakon történik nap mint nap, nagyon jól reprezentálja az ország mentális, morális állapotát. Tényleg válság van, leginkább az emberek egymáshoz állásán, és a fejekben.

Észrevettem, hogy az index használata az utóbbi időben úgy hat a kedves autós társakra mint a bikára vörös posztó: ahogy bekapcsolom sávváltáshoz, 10 autósból 9 máris kövér gázt ad, mellém érve, ellehetetleníti a sávváltást. Ugyanez igaz a megállóból induló buszra is. Sosem értettem mire jó ez a paraszt magatartás. Mert ha beengedné, 10 perccel később érne haza?

Én igyekszem tartani a zippzár elvet minden esetben, egyet beengedünk, aztán megyek én. Természetesen az ügyeskedőket ott szopatom ahol tudom. Várja ki mindenki a sorát, ha siet, induljon el időben. Postán sorban állva sem divat beelőzni a sort.

Kicsi79 2010.02.27. 09:51:17

@XXXXXXX: Ennek a típusnak nem oldalt van a kipuff, hanem hátul. Kicsit benézted.

2010.02.27. 09:57:35

@Matko Destanov: "de a másik szándékosan rágyorsít az addig tartott tempójára, csak hogy azértse jusson be elé senki."

Sok oka van.
-Leginkább mert tízmillió önző ember országa lettünk, önmagunkon kívül nem látunk mást.

- Bizonyos anyagi nivó felett élőknél automatikussá válik az ÉN.

- Senki sem tud időben elindulni az uticéljához. Tudja hogy budapesti közlekedés gáz, ennek ellenére az utolsó pillanatban szánja rá magát az indulásra, aztán végigkurvaanyázza és tolakadja az utat.

ééjjéé · http://eletjaradek.freebase.hu 2010.02.27. 10:17:40

@egyittlakó: én se szarom le, tehát már 2-en vagyunk!

Nade 2010.02.27. 10:27:42

Talán olvassa buszos is ezért kérdem: miért kell az autósokkal szemétnek lenni sok szituációban? Indokolatlanul akadályozni, rádudálni?
Gondolhatnának rá, hogy az ilyen "megbüntetett" autósoktól mit kapnak vissza a buszosok, amikor nekik lenne szükségük segítségre!
Bármennyire is undorító sok buszos, azért én többnyire segítek nekik, mert a rajtuk utazókra gondolok.
Egyébként meg a bKV, ha nem a lopás kötné le, akkor pl. azzal is foglalkozhatna akár szankciók révén is, hogy mennyire kulturált, "európai" közlekedési stílust közvetítenek, terjesztenek, mutatnak Magyarországról a pesti buszosok, amikor direkt szívatják, "büntetik" az autósokat!

Mollyka08 2010.02.27. 10:58:04

@Nade: Igaz ugyan, hogy már nem vezetek "kék buszt", de korábban több évig igen. Jelenleg különjáratot vezetek, ezlrt talán tudok Neked válaszolni:
1. Nem biztos, hogy a busz vezetője bunkó. Próbáltál már 16-18 tonnás járművel közlekedni, amelyiken ÁLLÓ - sokszor - NEM KAPASZKODÓ utasok vannak? Eltudod képzelni, hogy hány utasnak történhet baja csak abból, hogy udvariasan megpróbálsz fékezéssel beengedni valakit magad elé?
2. A legtöbb buszos igenis jó szakember. Men azért dudál, mert bunkó, hanem azért, hogy felhívja a járművére a figyelmet! Egy busz vezetése jóval összetettebb és nehezebb feladat, mint egy szgk-é!
3. Nem mindegy, hogy naponta 1-2 órát vezetsz szgk-t, vagy 8-9 órát autóbuszt, vállalva annak minden felelősségét. A buszonutazó 50-100 emberért a buszvezető felel!!

Nade 2010.02.27. 11:24:22

Mollyka08 2010.02.27. 10:58:04
Szép szlogen-szöveg, amit írsz, de te is tudod, nem erről beszélek.
Csak egy példa, hogy más is értse:
amikor a busz szabálytalanul begurul a kereszteződésbe megállni, ahol dugó van, kizárólag azért, hogy a keresztező alárendelt útvonalról ne tudjanak áthaladni, elkanyarodni előtte. Az miféle "biztonság" következménye?

Mollyka08 2010.02.27. 12:00:58

@Nade: Természetesen ez nem helyes, de egyszer én is voltam ilyen szituban. Az ötödik zöld jelzésre sem indultam el - pedig buszsávon, a vonalnál álltam,- de a jobbra kanyarodók mindíg feltöltötték elöttem az utat. Aztán egy utas elkezdett mérgelődni, hogy így sosem érünk át! Sajnos igaza volt, ezért a következő zöldbe behajtottam és kb. 3 lámpafázison keresztül blokkoltam az egész kereszteződés forgalmát. Vannak esetek, amikor nem tudsz mit csinálni. Ha meg csak sportból teszi a buszvezető, akkor Ő, DE CSAK IS Ő a bunkó. Ne általánosítsunk!

CoIie 2010.02.27. 12:05:14

Kéklámpán nem gondolkodik még a BKV? Ez az egyetlen üdvözítő megoldás, nemde? ;)

tundrazuzmo (törölt) 2010.02.27. 12:08:59

Nekem van egy működő gyakorlatom: odafigyelek a másikra, és próbálom az optimális megoldást kihozni a helyzetből. A buszt általában beengedem, de pl. a Kerepesi úton befelé, a CEU előtt van egy olyan buszöböl, ahol rendszeresen elszáguldok a buszok mellett. Miért is? Mert ha befékezek, akkor a kereszteződésben marad a mögöttem jövő 2-3 autó, és az károsabb, mint ha a busznak kell várnia 5-10 mp-et. Ezt ott a buszok is tudják, és általában ki sem rakja addig a jobbraindexet, míg el nem megy mindenki. Kéremszépen: ezt nevezem én közösségi közlekedésnek. Amikor mindenki előzékeny és törekszik az optimális megoldásra. Aki nem így autózik, azt sajnálom, biztosan sokat kell idegeskednie mások és a maga hibái miatt.

tundrazuzmo (törölt) 2010.02.27. 12:20:53

@Mollyka08: Tök igaza van a buszvezetőnek, én is begurulnék ebben az esetben. A buszosnak ugyanis azt is mérlegelnie kell amikor „előzékenyen” hagyja feltöltődni a sávot a keresztutcából, hogy feltorlódik mögötte a forgalom, és nem maradhatnak ott örökre. A keresztutcában lévő pedig – ha jó sofőr – akkor kb. 10 mp alatt átlátja, hogy miért gurult be a busz a kereszteződésbe. És akkor nem anyázik. De az lenne a legjobb, ha akkor sem anyázna, ha nem érti, hanem inkább gondolkodna egy kicsit.

aph 2010.02.27. 12:21:11

A KRESZ ez ügyben (is) világosan fogalmaz: ha jelez a busz, ki kell engedni, mert elsőbbsége van... ennyi, vitázni már nincs is miről...

Mollyka08 2010.02.27. 12:21:59

@tundrazuzmo: Szerintem is ez a megoldás! :-))

Mollyka08 2010.02.27. 12:25:24

@aph:Rosszul tudod!
Bár lakott területen belül köteles vagy a megállóhelyről elinduló autóbuszt kiengedni, -amennyiben ezt hírtelen fékezés, vagy irányváltoztatás nélkül megteheted,- de az autóbusznak nincs elsőbbsége, mert "elinduló" járműnek számít.
Ha elsőbbsége lenne, akkor minden körülmény ellenére, tehát hírtelen fékezés, vagy irányváltoztatással is MEG KELL ADNOD AZ ELSŐBBSÉGET!

aph 2010.02.27. 12:44:08

@Mollyka08: valóban... meglestem a popntos ide vonatkozó passzust. ennek alapján: ha jelez a busz, ki kell engedni. az adott szituációban (20-al araszoló kocsik) ez nem jár hirtelen fékezéssel, valamint a felfestés is direkt azt szolgálja, hogy ha a busz jelez, akkor el tudjon indulni. mellesleg ha párhuzamosan egymás mellett áll két jármű, és zöld lesz a lámpa, akkor melyik álló jármű az elinduló, és melyik álló jármű a haladó?
szóval: a kresz világosan fogalmaz: nem elsőbbséget ad, csupán kimondja, hogy ki kell engedni, ha jelez a busz. ha ezt a tényt csak akkor akarják észrevenni kedves sofőrtársak, amikor már csak hirtelen fékezéssel lehetne kiengedni a "hajót a kikötőjéből", akkor persze sose fog kijutni onnan egy forgalmas úton.

Mollyka08 2010.02.27. 13:13:14

@aph: Egyszerű. A forgalmi (haladó) sávon álló jármű van forgalomban a KRESZ szerint, míg a járda mellől (megállóból) induló busz minősűl elinduló járműnek. Egyébként a Magyar Biróság hivatalos állásfoglalása szerint: a megállóból kiinduló autóbusz mindaddig elinduló járműnek minősűl, mig az "autóbusz megállóhely" jelzésű táblát a jármű hosszának felével meg nem haladta. Tehát, ha a busz kijón eléd a megállóból, és neki ütközöl és a megállótábla vonala a busz első felének a tartományán belül van, a buszvezető a felelős a balesetért. Ha a tábla a második felében van, akkor beszoptad.

hgg266 2010.02.27. 13:16:13

nem tudom ti hol éltek, nekem a buszosokkal semmi bajom, mindig kiengedem őket, megköszönik, utána max kielőzöm, ennyi. ha balfasz vagy előzni, akkor meg szagold a füstöt..

gishi 2010.02.27. 21:00:37

@boO.2.0: Szerintem is kár volt leírni. A kocsi segge a busz hátsó kerekénél. Tehát még be is engedhette a buszt.
Ennyi.
Minek a poszt?!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.02.27. 21:20:06

@gishi: Hogy minek a poszt? Hát, azt hiszem elsősorban egy ingyenpóló reményében született... ;-)

Visoznt a leírt helyzet valós, a busz nem fért ki és a Hondás láthatóan szándékosan gurult ezért előre. Öt másodperccel később a buszsofőr ki is hajolt az ablakon és finoman be is intett a Hondásnak, de aztán kénytelen volt megvárni, míg a Hondás elment.

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Nem is igaz, annyira nem koszos! De azért a magam részéről jelöllek a poszt legeredetibb beszólása díjra. ;-)

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.02.27. 22:25:29

@gishi: "A kocsi segge a busz hátsó kerekénél. "

Igen, ilyen buszon is utaztam már, aminek a csukló vége :D

Ötvennél is hogy kell kapaszkodni a fityegő gumiba, hogy ki ne essen hátra az ember :D

SzárnyasFejvadász 2010.02.28. 06:20:17

Ajánlom mindenkinek, hogy meg kéne ám nézni a NORC-on is a helyet (én sajnos napi rutinból ismerem), ahol jól láccik, hogy

1) a buszmegálló tábla hajszálpontosan a megállást jelző csíkkal egyvonalban van, tehát a buszos az, aki előrébbhúzott (ergo Ő dögleszti éppen a szomszéd tehenét)

2) emiatt aztán a vonaltól Qvára nem látni a sarki lámpát

ja, meg a gyorshetes állandóan a belső sávban toligál, hogy aztán a Móriczon egy elegáns oldalvetődéssel ki a megállóba, onnan meg vissza a belsőbe, mert majd a Rudasnál balra kell mennie az Elizabetre :)

cso zsi 2010.02.28. 09:38:53

@SzárnyasFejvadász: Az autósnak (és a motorosoknak is!!!) a vonal jelzi a lámpa előtti megállás helyét.
A busznak van külön jelzője, ami hamarabb indítja, mint a forgalom többi résztvevőjét. Azért, hogy ki tudjon húzódni a forgalmi sávba a megállóból, ahonnan egyébként is köteles lenne az autós kiengedni. A Norcon már nem látszik az a felfestés, ami eleve a villamossínre küldte fel a buszt, amíg 49-es pótlás volt. Ha a Bartók B. azon szakaszát buszsávosítanák, akkor most azon sírnánk.
A sarki lámpát fogod látni, amikor a busz már elment.

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2010.02.28. 15:23:49

Na ez az a post amit teljesen felesleges volt kirakni.

záporjózsi 2010.03.01. 00:02:49

@XXXXXXX: Én azért megyek busszal, mert ugyan kösz, telik autóra is (évi kb. 50000 km erejéig...), sőt, parkolásra is, de egyszerűbb és könnyebb busszal közlekedni. Amikor cuccom van, akkor rákényszerülök az autóra, de a 7-es busz kb. 2 percenként jön és nincsenek vele parkolási problémáim... Ha annyira nagyra vagy a kocsiddal és nem akarsz buszt látni, költözz Amerikába valami putri városba, amelyiknek még tömegközlekedésre se telik...

Az adott megállóban nem lehet mást csinálni, csak a jelzéseket kell követni és máris előnye va a busznak. Mondjuk én még nem láttam ott az utóbbi 2 évben kirívó dugót, de valószínűleg azért, mert ha esélye van, akkor nem arra megyek. De az biztos, hogy a villamosmegállónál szűnik meg a buszsáv és ezt kihasználandó vannak olyanok, akik nagyon belelendülve próbálnak előnyre szert tenni. Ez nem is lenne gond, mert szabad, de a sor sokszor már úgyis 50-nel megy, a lámpa is 50-es, ezért gyorshajt, majd észreveszi, hogy a lámpa sárga, így satu és utána vonal mögé csúszás.Persze onnan még látszik a lámpa, így magasról tesz rá, hogy a busz is kijöhessen.

Az a sáv azért is van úgy, hogy a buszok a villamossínre felhajthassanak. Többek szerint jobb lett volna a Bartókra még egy buszsáv, de szerintem jobb így, a villamossal közösen, hiszen nem csökken a sávok száma a közúton. Ahol van buszsáv, ott igyekeznek a lámpákkal is segíteni a forgalmat. A buszöböl előnyitása nem egyszerűen csak a busz előnyét, hanem a villamospályára sorolás miatt az autósok biztonságát is szolgálja.

A buszöbölből a buszt kiengedni kötelező. Nekem kb. 1-2 percbe szokott telni megelőzni, addig belső keringetésen van a szellőztető. 1 gombnyomás meg egy kis gázelvétel (esetleg egy villogás) és egy csomó embernek takarítok meg pár másodpercet vagy egy-egy elcsípett lámpa miatt 1-2 percet.

@SzárnyasFejvadász: Ha mindenki beengedné a sebeshetest, amikor a szűk sávon kerékpárost előz vagy vészvillogós furgont kerül ki, akkor várhatóan mindig visszatérnének a külsőbe. Ha Neked nem tetszik, ne menj arra. Legalább fog tudni haladni a busz...

SzárnyasFejvadász 2010.03.01. 08:37:51

@cso zsi: a busznak akkor is a saját jelzőtáblája vonalában kell(ett volna) megállnia, nem 5-6 méterrel előbb. Mondtam, hogy nem ártana megnézni a norc-ot, ott van egy piroshetes, ami szépen a táblája vonalában áll, bal első sarkánál a megállást jelző vonallal. kienfgedni meg nem köteles, csak elő kell segíteni :P

SzárnyasFejvadász 2010.03.01. 08:42:59

@záporjózsi: nem tetszik, de másfelé nem vezet út. A piroshetesek meg a Tétényitől végig a belső sávban szoktak szambázni, eszükbe nem jut rálépni a villamossínre (még ott sem, ahol lehet (a shell kúttól a Feneketlen tóig). A belső sávot folyamatos haladása egyébként meg tételesen is tiltaná nekik a kresz... Tedd a szívedre a kezed: 80%-ban bent vannak. Jogok igen, kötelesség nem?

Tron65 2010.03.01. 09:07:37

@SzárnyasFejvadász:
Halvány lila segédfogalmad sincs, miről beszélsz!
A buszmegálló táblája ugyan valóban ottvan, ahol a fényképen a csík látszik.
DE az a csík a szélső forgalmi sávé!
A buszoknak majdnem pont a sarkon (vagyis jó 2 méterrel előrébb) van festve egy másik, bár az nemlátszik.
Téged meg nemérdekel.
Amúgy meg:
"Olyan 10 percet spórolnak csak, buszonként 100 köcsögnek"
Az úgy 1000 perc.
Te mennyit spórolsz azzal, hogy nem engeded be a buszt???

Tron65 2010.03.01. 09:11:01

@SzárnyasFejvadász:
"Tétényitől végig a belső sávban szoktak szambázni"
Ha ilyen jó megfigyelő vagy, légyszíves azt is számold össze, hogy az adott útszakaszon mennyi személyautó parkol, vagy csak pofátlan módon vészvillogóval ácsorog a szálső sávban.
Gellért tér- Hamzsabégi közt volt, amikor 50-et (!!!) számoltam, pedig megállni tilos van mindkét oldalon szinte végig.

záporjózsi 2010.03.01. 09:16:33

@SzárnyasFejvadász: "eszükbe nem jut rálépni a villamossínre"
Az autóbuszokra nem csak a KRESZ, hanem a forgalmi utasítás is vonatkozik. Akkor mehet a vágányra, amikor arra parancsot kap. Még külön jelző is van erre.

A sebeshetesek egyébként jól szokták tartani az 50-et így semmi okom arra, hogy ne engedjem be őket. Kicsit nehezebben gyorsulnak, de ritka az az eset, hogy lámpát veszítenének. Ezek után nekem aztán mindegy, hol mennek - bár én nem irigykedem arra, hogy az a néhány tucat ember esetleg gyorsabban halad és nem lesz nekem a kárukra 0-1 perc előnyöm.

Perillustris 2010.03.01. 09:50:05

@107!: "gyorsforin"

ÁÁÁÁÁÁÁ!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.03.01. 10:04:17

@Perillustris: Valld be, hogy csak irigy vagy, mert ott nem szabad biciklizni! ;)))

záporjózsi 2010.03.01. 10:21:32

@107!: Mindenütt vannak erőszakosabb figurák. Ezt a közlekedésben meg kell szokni... A gyorsforgalmi érdekes, úgy hülyeség ahogy van. De a nagy "veretés" a busz mögött az 90 helyett 70 km/h, ahol meg ennél kevesebb, ott a busz is mehet annyival. Persze be kellene tartani - a busznak is. :)

Tron65 2010.03.01. 10:30:29

@záporjózsi:
Érdekes, hogy többen szidták már a (ferihegyi?) gyorsforgalmira felhajtó buszokat.
Amennyiben tényleg erről az útról van szó, szeretném elmondani, hogy minden nap a Kökin szállok át.
Úgy 5 méterre a Ferihegyitől.
Szinte minden este lépésben megy a kocsisor.
NEM a buszok miatt

SzárnyasFejvadász 2010.03.01. 10:37:01

@Tron65: félreértesz: ha a busz ELEVE úgy áll be a megállóba, hogy a megállótábla a derekánál van, na az a szomszéd tehenének döglesztése...

ez meg nagyon teccett: ”van festve egy másik, bár az nemlátszik.” :))

ami a párhuzamosan álló vészvillógósokat illeti, abban tök igazad van - azokat én is irtom. Bár többnyire furgonok és nem szeméykocsik. Ha már ilyen jó megfogyelő vagyok :P

SzárnyasFejvadász 2010.03.01. 10:41:32

@záporjózsi: akkor meg mi a töknek a villamossínre rávezetett forgalmi sáv??? Amúgy megfigyeltétek, hogy a Bartókon a Tétényi és a Rolling Rock (bocs a Fadrusz) között SEMMI nem tiltja, hogy más is ráhajtson?!

1) útburkolati jel kifejezetten ráviszi a forgalmat (a Hamzsabéginél)
2) se BUSZ felirat, se buszsáv tábla a Fadruszig...

Érdekes megoldás! Csak eszükbe ne jusson pótolni ;)

záporjózsi 2010.03.01. 10:48:20

@SzárnyasFejvadász: Lehet a BKV-nál feljelenteni azért, mert szabálytalanul állt be a megállóba. Amúgy ott a 240E-k szoktak tanyázni.

záporjózsi 2010.03.01. 10:52:50

@SzárnyasFejvadász: A BKV szolgálati szabályzata tiltja. Viszont rosszul tudod, pl. a villamosmegállóknál a terelőnyíl megvan. Emellett a sávkiosztás táblával van jelölve, a villamos pedig zárt villamospálya.

A villamospályára akkor és csak akkor szabad a buszokat rávezetni, ha a közúton lényeges hátrányba kerülnének. A villamosokat ekkor ugyanis akadályozzák, de nem annyira, mint az autók a buszokat.

Perillustris 2010.03.01. 11:26:48

@SilentSound: Nem szabad? Akkor ezért dudálnak és integetnek mindig a mögöttem jövők?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.01. 13:33:38

@Mollyka08: Ilyenkor mindig kiderül, hogy a szívsebész munkája kutyafüle egy buszvezető komoly, odafigyelést igénylő nehéz munkájához képest. :-)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.03.08. 13:04:04

@SzárnyasFejvadász: A busz rendesen állt be a megállóba, csak aztán szeretett volna onnan kihajtani. Ezért előrébbgurult, ugyanis a buszöböl tovább tart, mint a buszmegálló tábla, pont azért, hogy ki tudjon kanyarodni a piros lámpnál szabályosan álló autók elé. De "hősünk" nem hagyta. Amikor látta, hogy a busz megindul, ő is a biztonság kedvéért még egy kicsit előrébb gurult, hogy véletlenül se férhessen ki.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 13:08:03

@newtehen: Nem egészen, de próbálj meg egy akkora buszt vezetni a városban, teli utasokkal. Nem egyszerű...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.09. 12:12:05

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Teljesen igazad van.
A múltkor pld. a BKV figyelőn vitatkoztam egy buszvezetővel arról, hogy az, hogy nem fér el kanyarban a sávjában a busz nem jogosítja fel automatikusan, hogy a másik sávba áttérve az ott autózót leszorítsa, esetleg a szembe sávba kényszerítse. Egy ilyen embernek valóban komoly kihívást jelenthet egy busz vezetése. De valójában azért lássuk be nem egy akadémikusi végzettséget igénylő feladat.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 12:24:25

@newtehen: Nem jogosítja fel, és a tag valószínűleg nem is volt egy észkombájn, de a legtöbb buszos és kamionos nem annyira hülye, mint ahogy sokan képzelik.

efhábé 2010.03.09. 14:44:38

@Mollyka08: Rosszul tudod, egy árva szó sincs a szövegben irányváltoztatásról.
Annyit ír a szöveg, hogy hirtelen fékezés nélkül, lassítással vagy akár megállással kell lehetővé tenni az elindulását.
Magyarán fogalmazva az elindulni készülő busznak elsőbbsége van (nem, nem a KRESZ pontosan definiált értelmében, de abba, mint látszik, neked is beletörik a bicskád)

Megjegyzem, ez teljesen paralell az elsőbbségadás általános szabályaival, ahol azt írja, hogy az elsőbbségadásra kötelezett az elsőbbségre jogosultat nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének HIRTELEN megváltoztatására.
Tekintve, hogy a busz áll, ezért itt a kötelezettség pont fordítva érvényes, tehát az elsőbbségre jogosult nem kényszerítheti az elsőbbségadásra kötelezettet sebességének HIRTELEN megváltoztatására.

Az a legegyszerűbb, ha úgy jegyzed meg és úgy próbálsz vezetni, hogy a busznak indulásnál elsőbbsége van...

efhábé 2010.03.09. 14:46:06

@Lorethal: Lásd fent, nincs igaza, szó sincs irányváltoztatásról.
Egyedül hirtelen fékezésre nem kényszeríthet a busz, egyébként neked akár meg is kell állnod.

efhábé 2010.03.09. 14:48:28

@Kicsi79: "Ez nem azt jelenti, hogy állóra kell fékezni, ha kiteszi az indexet,"

De, azt jelenti:

(3) Lakott területen belül a járművek vezetői kötelesek az elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusznak és trolibusznak a megállóhelyről való elindulását (a jobb szélső forgalmi sávba való besorolását) - ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehető - lassítással, [b]szükség esetén megállással[/b] is lehetővé tenni. Az autóbusz, illetőleg a trolibusz vezetője azonban ilyen esetben is csak akkor indulhat el, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása