Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Pofátlanság vagy a forgalom ritmusának felvétele?

2010.03.07. 16:15 :: SilentSound

Nagy forgalmú utak környékén gyakran van, hogy a keresztező, becsatlakozó utcákban feltorlódnak az autók, közlekedési lámpa meg nincs, ilyenkor a főúton jövők jóindulatán és a rákanyarodók reakcióidején múlik a továbbhaladás. Péter egy konkrét példán keresztül hozta fel ezt a jelenséget a hozzá kapcsolódó idegbeteg reakciókkal együtt. Mert ugye ha bepofátlankodunk, az bunkóság, viszont állni és várni meg azoknak idegesítő, akik mögöttünk jönnének. Mi a jó megoldás?

A következő rövid posztban nem maga a történet a lényeg, csak kíváncsi vagyok az olvasók véleményére.

Biztos mindenki ismeri azt a gyakori szituációt, mikor valaki egy felsőbbrendű úton haladva lemond elsőbbségéről, hogy egy autót elengedjen és ilyenkor a második vagy néha még a harmadik várakozó is próbálja kihasználni az adódó lehetőséget és még ő is kikanyarodik. Nem kevés baleset származik ebből.

Naponta járok a budai alsó rakparton északi irányba és kanyarodom fel a Halász utcánál a Bem rakpartra. Erről a helyről tudni kell, hogy a szemből 50-60 km/h-val érkezők – érthetően – ritkán adják meg az elsőbbséget így néha egy percet is várni kell, mire átjut az ember. Nos itt is elég gyakori, hogy több autós próbál átcsusszani a szemből érkezők előtt ezért folyamatos a dudálás és anyázás.

Az elmúlt napokban azonban újabb Darwin-díjas autósokra lettem figyelmes. Egyszer majdnem karambol is lett belőle. Másodikként várakoztam a feljutásra, az előttem lévőt elengedték, de én vártam, hogy engem is biztosan átengedjenek. Erre mögülem kivág egy taxi és mikor én is elindultam, nem sokon múlt, hogy összemenjünk. Persze a nagy tudású személyfuvarozó kisiparos dudál, mutogat, majd Bem rakparton még az egyezményes jelet is bemutatja.

Sejtem, hogy magában azt gondolta, hogy egy tétovázó barom vagyok, aki nem veszi fel a közlekedés ritmusát, én azonban továbbra sem fogok senkit vészfékezésre kényszeríteni csak azért, hogy 20 másodperccel előbb érjek át a kereszteződésen.

92 komment

Címkék: budapest közlekedés autó baleset hülye taxi kresz dugó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.07. 16:22:19

Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg. Ja, és most van vasárnap :)))

Ha valóban nagy a forgalom, és másképp nem lehet átjutni, akkor nem pofátlanság. Normális országokban, mint pölö Anglia, ilyen elő sem fordulhat, mert max. a második autó egyből átenged. Igaz, akkor meg a főút is bedugul :)

jaafar 2010.03.07. 16:28:29

Aha. Jó kis post. :-) Ezért kár volt koptatni a billentyűzetet.
Húzzál át rohadt gyorsan a kereszteződésen. Mert így szokás.

Rahsid 2010.03.07. 16:29:29

Ha a körülmények engedik, akkor én az előttem lévőt fedezzéként használva megyek sréen mögötte ha őt kiengedik.

gozos 2010.03.07. 16:36:09

Ha én engedek be így több járművet, az első kanyarodásakor fénykürttel szoktam villantni a következőnek is, hogy jöjjön bátran.

Ez egy jó szokás. A megerősítés mindig jobb, mint az erőszakoskodás.

Bibo65 2010.03.07. 16:36:40

Nem erre lett kitalálva a "zippzár elv"? Én pl. gyakran alkalmazom, de csak egy embert vagyok hajlandó beengedni magam elé.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.07. 16:37:17

Én sosem szoktam kiengedni senkit. Rohadjon meg mindenki ott, ahol van! :)))

killermoney 2010.03.07. 16:44:00

Hát sztem ez helyzetfüggő. De nagyon egyszerű ha én engedem a kanyarodót akkor ha már mást nem akarok kiengedni szépen el is indulok egyből persze csak lassan, na ha ilyenkor még vki beslisszol akkor nincsen semmi max kicsit leveszem a gázról a lábam viszont a következő már nem fog kijönni mert ott vagyok.

Ha meg a másik oldalon vagyok akkor attól függ mennyire sietek én is hajlamos vagyok kicsit erőszakosabb lenni nincs ebben semmi gáz :D

"streetfighter" 2010.03.07. 16:50:30

Szegény Péter nem rutinos!
A taxis már régen látta, hogy ott el lehet menni. Én sem szeretem a pöcsölőket, mert miattuk van a probléma mint itt is.
Bp.-en farkastörvények uralkodnak. Ezt tudomásul kell venni!
Erőszakosnak, rámenősnek, találékonynak kell lenni. Csak így jutsz előre.

zsarusztori · http://zsarusztori.blog.hu 2010.03.07. 16:56:12

tele van a város tökörészőkkel.

szemenagy 2010.03.07. 16:56:27

Mi (kopaszok a fekete ótóval) már régóta ismerjük ezt a helyet. A helyes megközelítés: a villamossíneken balra, majd a Francia Intézet parkolóján keresztül át a Fő utcába, ott vehemens dudálás kíséretében azonnal a buszsávba, és 3 trepnin végig, majd be a körforgóba kamu villogóval. Ja, a DAS kapja be :)

Nyikolaj 2010.03.07. 17:09:44

Ismerős a helyzet, ugyan ebben a kereszteződésben volt pénteken, hogy várakoztam, várakoztam, de soha nem volt hely besorolni. Jött egy RAV4, és nem hogy megállt mögöttem, mellettem jobbra megállt. természetesen nem láttam tőle jobbra. Ennyi logika szorult volna bele? Végül aztán elindultam (még jobban kihúzódtam, már rajta a sávon). Kifordultam, elindultam, és még neki állt fejjebb,

Rahsid 2010.03.07. 17:11:26

Annyira kíváncsi vagyok milyen lenne a városi közlekedés ha nem lenne tele ilyen töketlenekkel.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.07. 17:12:31

@szemenagy:
"Naponta járok a budai alsó rakparton északi irányba és kanyarodom fel a Halász utcánál a Bem rakpartra."
ahogy olvastam a postolót neked nem csak a közlekedés kultúrával van bajod:-)
"a rakprtról FEL!!! nem a főutcán az alagútig " volt az írás.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.07. 17:14:08

@Bibo65: a zppzár elv, azonos rangú utaknál érvényesahol elfog y az egyik sáv.

szemenagy 2010.03.07. 17:15:08

Bakker, most látom, hogy én feljebb gondoltam a poszt helyszínét 25 méterrel, bocs.

@Nyikolaj: Minek ott jobbra nézni? Nem árad még a Duna, a csajok meg baloldalon sétálgatnak fent....

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.07. 17:15:11

@Gyurma73: vagyis többsávosnál ahol elfogy az egyik sáv,pl a lágymányosi hidon budáról pestre.

Forest (törölt) 2010.03.07. 17:16:57

1. A mai forgalmi viszonyok között gyornak kell lenni mint egy mesterlövész, baromira figyelmesnek, miközben végig tudatosítani kell magadban hogy mások is vannak a világon.
Ez három alapvetően fontos dolog. A mai autósok többségének (mondjuk a felének) a háromból egy sem megy, a maradékot pedig három felé osztanám, miszerint megy az első, megy az első és a második, és megy mind a három.
Nagyjából a legutolsó szegmensnek nincsenek ilyen jellegű problémái.
A többiek zárkózzanak fel.

kispista 2010.03.07. 17:17:27

A zebrás posztban a gyalogos a hülye, mert nem vár egy percet.

Itt az autós a hülye, mert képes egy percig várakozni, ahelyett hogy szabálytalanul tolakodna.

szemenagy 2010.03.07. 17:23:44

@Gyurma73: zppzár, a rakprtról.... Amikor nekem kezdenek torlódni a mássalhangzók, mindig rámszól az asszony, hogy ne igyak többet.... :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.07. 17:55:07

esetleg egy kozlekedesi lampa felszerelese?

tundrazuzmo (törölt) 2010.03.07. 18:08:07

Havertől tanultam, mert nekem senki sem tanította az autósiskolában: ahol veszélyes balkanyar van, mert soha nem engednek ki, azt ki is lehet ám kerülni!

Teljesen jó taktika, ezer olyan hely van Bp-en, ahol ezzel kemény perceket lehet spórolni. Ahol meg nincs kerülőút, ott meg lehet várni-pofátlankodni, hogy beengedjenek. Amióta erre odafigyelek, azóta napi 1-2 ilyen balkanyarba futok csak bele.

Aki nem figyel ilyenkre, annak meg úgyis hiába mondom, valakinek végig kell állni a dugót a hungárián és a kerepesin, hogy én gyorsabban tudjak haladni a mellékutcákban...:)

Don Carnage 2010.03.07. 18:09:36

"Bp.-en farkastörvények uralkodnak. Ezt tudomásul kell venni!"

Tojok rá:)Nekem a megnyugvás területe.Mert mindenhova beférek.Természetesen adót sem fizetek:)

sosem 2010.03.07. 18:12:49

Az igaz, hogy a taxis hülye, viszont sokkal gyakorlottabb az átlagautósnál. Tehát gyorsabban, biztosabban fel tudja mérni a lehetőségeit. Ez nem menti fel, pláne, hogy bemutatta az "egyezményes jelet". El kell törni az ujját, oszt jónapot. )

tundrazuzmo (törölt) 2010.03.07. 18:15:54

@kispista: Nem mindig igaz ez a teória. Sajnos számtalan helyen van olyan, hogy egyszer az egyik irányból nem jó egy balkanyar, utána meg a másikból nem jó. Akinek hajlama van rá, az 30 mp alatt végiggondolhatja - és a tükör segítségével ellenőrizheti is - hogy hol jelent nagyobb torlódást/problémát a helyzet. Ha pl. a posztban leírt helyzet arról szól, hogy a posztoló balra-fel kanyarodna, és amíg ezt nem tudja megtenni, addig mögötte áll a sor - akkor nyilvánvaló, hogy mi a teendő...

ave 2010.03.07. 18:16:20

Taxis volt nem? Utas nelkul, termeszetesen.

Say no more

Marr 2010.03.07. 18:28:17

Szerintem továbbra se tolakodj be, ha egyszer nem
egyértelmű a helyzet. Ha meg van melletted nagy arcú taxis... Tegyél rá magasról.

has 2010.03.07. 18:43:19

Tarold le a taxist! Nem te vagy a hibás és neki sokkal nagyobb szívás , mig megcsinálják az autóját.

közlekedő edény 2010.03.07. 18:44:54

Azért mert taxis máris ő a marhatapasztalt nagyokos vezető? Ez baromság. Éppen hogy logikátlatnul, kiszámíthatatlanul, nem-autóznak, hanem mennek, mintha nem lenne fék a tevén, csak púp.
Tötyörögni pedig azok tötyörögnek, akiknek nem megy még úgy az autókezelés, ahogy kéne, velük azért kell türelmesnek lenni, mert ha mindenki szívatja, még rosszabbul fog vezetni, és fél év múlva úgy neked megy, hogy.

Rahsid 2010.03.07. 18:55:08

@közlekedő edény: Ehez is csak gratulálni lehet. :)

lamed 2010.03.07. 19:19:35

Ezek Szicíliában tudnak közlekedni:

www.youtube.com/watch?v=8otuA0slXiU&feature=related

Senki sem tökölődik, de mindenki piszkosul figyel a többiekre (!!!). Nekem ez a követendő példa. Volt szerencsém ott autót vezetni, és nagyon élveztem. Nincs ez a szájtáti béna bambulás, mint itthon, de olyat sem láttam, hogy ezerrel belerohant volna valaki a kereszteződésbe.

sosem 2010.03.07. 19:25:51

@lamed: Bezzeg Barcelona-ban. ) Csodákat láttam. Hölgy kifordul a sarkon, közben elviszi a parkoló autó lökhárítóját. Elmegy. Kisteherautó tolat a járdán. Felborít egy robogót. Talpra állítja, kirakodik, majd megy tovább. Stb. Nagyon lazán kezelik az apró koccanásokat... )

szemenagy 2010.03.07. 19:28:05

@lamed: Ha ilyet akarsz látni itthon, próbálj meg Pomáz irányából befordulni Budakalászra a Kék Hiltonnál...
Egy sima túlélő show kiscserkészek reggeli tornája ahhoz képest.
Kérdezzétek csak Matrix-ot, ha erre téved.

lamed 2010.03.07. 19:33:44

@sosem: Na jó, ilyen apró koccanások ott is mindennaposak, nincs is ép autó egy sem.

lamed 2010.03.07. 19:41:35

@szemenagy: Nálunk (majdnem) mindenki azt hiszi, hogy az alárendelt útról csak akkor lehet kijönni, ha "kiengednek", vagyis villognak, integetnek, piros szőnyeget terítenek stb, és ha nem teszik, akkor képes ott állni szájtátva akár órákig is, várva az engedélyre. És amikor meg ő jön elsőbbséggel, akkor fel sem merül benne, hogy az ő kegyes engedélye ( = villogás, integetés, piros szőnyeg stb) nélkül bárki is kijönne elé, és ha mégis kijön, akkor abba simán belerohan, hiszen nem számított rá.
Pedig ez működhet másként is, figyelve egymásra, lásd a fenti videón. Persze arra a szintre még sokáig nem fogunk eljutni. Talán soha :(

sosem 2010.03.07. 19:44:08

@lamed: Ott sem. ) De nem is tartják tragédiának. )

"streetfighter" 2010.03.07. 19:44:10

@lamed:
"Nekem ez a követendő példa.Na jó, ilyen apró koccanások ott is mindennaposak, nincs is ép autó egy sem."

Háát szerintem az elég gáz. Én allergiás vagyok az autómra, mármint arra, hogy ne legyen nyúzott, tört. Egy kis karc még belefér, de több nem.

szemenagy 2010.03.07. 19:53:43

@lamed: Asszem tisztában vagyok az akadályozás/veszélyeztetés különbségével, de azok a tagok akik néha rámdudálnak, mert esetleg szerintük tökölök, nincsenek tisztában azzal, hogy mekkora maflást tudok kiosztani.
Hozzáteszem, több, mint mint két évtizede róvom az utakat, több mint sok autó megfordult a kezem alatt, toltam a vasnak régen mindig, meg manapság is néha, törtem-zúztam, estem-keltem, de paraszt sosem voltam, inkább engedékeny.
Ami hiányzik az autósokból, az a kreativitás: nem hisztizni, néha lemondani az elsőbbségről, aztán sebesen továbbhaladni.

lamed 2010.03.07. 19:53:47

@"streetfighter": Ez azért nem egy mondat volt, a követendő példát az egymásra figyelésre értettem, nem a koccanásokra. Igaz hogy apró koccokkal tele vannak, de szerintem a nagyobb, sérüléssel járó törések ritkábbak mint nálunk. Persze statisztikám nincs róla.

Én sem szeretném, ha az autómon törés lenne, de ezt ott másként élik meg. Eladáskor szerintem meg sem nézik, nem veszít emiatt annyit az autó az árából, mint nálunk.

"streetfighter" 2010.03.07. 20:04:42

@szemenagy:
"de azok a tagok akik néha rámdudálnak, mert esetleg szerintük tökölök, nincsenek tisztában azzal, hogy mekkora maflást tudok kiosztani"

Aggresszív e vagy e he?
Nem csak a szemed nagy, hanem a kezed is?

lamed 2010.03.07. 20:29:23

Itt egy másik példa a pofátlanság vs forgalom ritmusának felvétele témában:

www.youtube.com/watch?v=Kibd3HGfAi4&feature=related

A benzinkút mögül jövőknek stop táblája lenne, de nem nagyon érdekel senkit... viszont besorolnak hibátlanul, nem tökölődnek. De a fentről jövők is figyelnek rájuk, nincs "akkor sem engedlek be", mint nálunk.
Még a sávok sincsenek felfestve.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.03.07. 20:53:09

"Erről a helyről tudni kell, hogy a szemből 50-60 km/h-val érkezők – érthetően – ritkán adják meg az elsőbbséget így néha egy percet is várni kell, mire átjut az ember."

Nekik van elsőbbségük.

nonolet (törölt) 2010.03.07. 21:07:50

miért kell olyan sokat várni ?!

KRESZ "b) Elsőbbség: ...
Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van,
az elsőbbségadásra kötelezett

nem kényszerítheti
- haladási irányának
- vagy sebességének
hirtelen!!!! megváltoztatására."

Tisztán látszik, hogy az elé lazán be/ki lehet menni, aki még emiatt nem kényszerül vészfékre és/vagy kormány elrántásra...

Majd lassít és enged!
Az elsőbbsége ugyanis NEM ABSZOLUT jog...

Csak annak jár aki MÁR olyan közel van, hogy
normál manőverrel nem tudna be/ki/el engedni.

Az sem tilos tehát, hogy
balra nagy ív vagy áthajtás esetén
amikor balról éppen jó akkor...szépen bemenjek a felezőig és ott várjam, hogy majd jobbról is jó legyen...

A balról jövök majd szépen megállnak addig :-)

Ezzel az Ő elsőbbségük már nem sérül, hiszen nem kell ehhez vészfekezni nekik...

Rahsid 2010.03.07. 21:32:17

" Senki sem tökölődik, de mindenki piszkosul figyel a többiekre "

Ilyen itt mért nincsen?

egyittlakó (törölt) 2010.03.07. 21:40:57

posztoló: "kanyarodom fel a Halász utcánál a Bem rakpartra. Erről a helyről tudni kell, hogy a szemből 50-60 km/h-val érkezők – érthetően – ritkán adják meg az elsőbbséget"

Nem akarok kötekedni, de a szemből jövőknek elsőbbsége van, ők csak lemondhatnak az elsőbbségükről, hogy téged (meg az adócsaló gazember hiénát) felengedjék a Halász utcába. Ja, hogy várni kell? Ez egy ilyen ország, ezt is a bringások cseszték el.

cso zsi 2010.03.07. 21:42:56

@Péter: "Naponta járok a budai alsó rakparton északi irányba és kanyarodom fel a Halász utcánál a Bem rakpartra. Erről a helyről tudni kell, hogy a szemből 50-60 km/h-val érkezők – érthetően – ritkán adják meg az elsőbbséget"

Gondolom ez csak elírás, mert ott sokmindened van, csak elsőbbséged nincs. Adott helyen lemondhatnak a javadra az elsőbbségükről, amit napközben könnyedén megtehetnek, ha épp feltorlódik a sor.

Naponta járok hasonló cipőben. Mostanában az illusztráción látható nagy furgonhoz hasonlóval nyomulok.
A telephely kijáratánál az úttorkolatban STOP-tábla, így meghúzhatom magam.
Igenám, de a 100 méternyire lévő jelzőlámpa pirosa 20-30 autót is megfog, akik ezáltal elállják a kijáratot.
Még az is a gázon áll, aki látja, hogy 10 méterrel előtte van a sor vége, és ha megállna, ki tudna engedni. Ráadásul balra kanyarodáshoz a jobbról érkezőkkel is meg kell küzdeni. (Ez valamiért könnyebb.)
Többek ránéznek a "nagy, fehér, biztos lassú" gépre, és rálépnek a gázra, hogy "őeléjük ugyan nem...."
Oszt érdekes módon, amikor kijutok, csuklósbusznyi hely marad mögöttem.

egyittlakó (törölt) 2010.03.07. 21:46:18

@szemenagy: "Ami hiányzik az autósokból, az a kreativitás: nem hisztizni, néha lemondani az elsőbbségről, aztán sebesen továbbhaladni."

Ez igaz, csak hogy ezzel él vissza minden köcsög. Én előzékeny vagyok, más meg ebből él. Azért tart itt ez az ország.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.07. 21:51:11

@cso zsi: "Többek ránéznek a "nagy, fehér, biztos lassú" gépre, és rálépnek a gázra, hogy "őeléjük ugyan nem...." "

Kedvencem, mikor a zistenért nem engednének ki, vagy ha elsőbbséged van, azért még csakazértis kifordulnak eléd, mert biztos lassú vagy...aztán, mikor utoléred, kiderül, hogy ő jóval lassaban megy, mint te...

Naponta tapasztalom ezt...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.07. 21:53:58

@egyittlakó: Tudni kell, mikor lehet lemondani az elsőbbségről. Csakis akkor, ha az illető biztosan nem, vagy csak nagyon nehezen tudna másképp kijönni, és a tolakodókat még véletlenül sem szabad kiengedni. Szerintem...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.03.07. 22:02:58

ez akkor szép ha a kereszteződésnél van gyorsítósáv a kikanyarodóknak, a főút viszont enyhén ívelt, és mögötted egy teherautó jön, amint kijött mögéd a gyorsítóba lószart nem látni a tükörbe az enyhén kanyarított főút miatt, csak a teherkocsit. akkor úgy szoktam hogy ha elindul kifelé, akkor én is.

egyéb esetben elcsorgom a gyorsító végére és megállok. néztek már hülyének, hogy mi van, de úgy nem tudok kimenni, hogy szart se látok. ott ráadásul már 70-80nel szoktak tépni mert városvége

Alikam 2010.03.07. 22:48:12

Teljesen egyértelmű, hogy a taxis full szabálytalan volt.

De azok már csak ilyenek. Még egy taxis ismerősöm is bevallotta, a taxis az egy külön állatfaj.

Minnél több fuvart csinál neki annál jobb, ezért ezeknek 20 másodperc is számít.

A magyarok többsége amúgy nem tud vezetni csak ugatja a témát.

Pesten különösen kritikus a helyzet, de vidkéen sem sokkal jobb.

Mindenki azt hiszi, hogy azért mert egyesbe tudja tenni az autót már milyen faja vezető.

Ipeg tegnap a Könyves Kálmánon haladt mindneki a maga megszokott kis hetvenes tempójába és hirtelen az orrom előtt két sáv közé(!) behúzódik egy luvnya és csutákra rálép a fékre.

Biztos eltévedt szegényke és azt hitte az úton ő egyedül közlekedik.

Nos, amíg ilyen embereknek jogsijuk van, addig ne számíts semmi jóra.

A taxis is bunkó, de legalább rutinos.

egyittlakó (törölt) 2010.03.07. 23:11:51

@Alikam: "már milyen faja vezető"

Mi az a "faja" ott nálatok a nyóckerben?

Invictus 2010.03.07. 23:13:46

@cso zsi: Szerintem azért nem szeretik sokan a furgont maguk előtt, mert nem lehet tőle látni, és ezért is maradnak le tőled.

Chilly 2010.03.07. 23:21:11

Rémlik egy autós kolléga, aki úgy 6 évvel ezelőtt, szakadó esőben jól kivárta, hogy azzal a bizonyos elsőbbségemmel elhaladjak a Halász utca feléig, majd padlógázzal megpróbálta a lehetetlent... És tényleg! Nem sikerült neki! Illetve ő jól volt, csak a lökhárítója maradt a vizes aszfalton... meg a kocsija kissé megroppantva. Sz@r ügy.

Zsola777 2010.03.08. 03:00:21

Akárhonnan jössz, meg kell saccolni a két út forgalmát, majd ennek arányában lehetővé tenni a továbbhaladást vagy élni a továbbhaladással.
Sajnos technikailag ez azért nehéz, mert sok az ostoba vezető, aki még a tükröket sem használja (így fogalma sincs azon út forgalmáról, amelyről jött), vagy azért, mert csak "féldugó" van, a nagy tempóban jövők nem szívesen állnak meg. Akkor is van a sok baleset. Hiába, a dugó szívás :)

gpetersz 2010.03.08. 06:23:36

Ja, most mindenki megmagyarázza a saját túlélési technikáit, de a post lényege pont nem ez, hanem az, hogy ez rajtunk áll, hogy ilyen lett ez a fasza közlekedés. Zippzár elv? Lószart mama! Pont az van amit a szerző is jelez. Ha egyet engedek akkor mintha átszakadna egy gát, és jön 2-3, míg én erőszakosan rá nem lépek. Nincs önkontroll senkiben. Vagy: nem engedek senkit.

(azokról a tahókról nem is beszélek akik szerint így jó ahogy van).

cso zsi 2010.03.08. 08:30:23

@Invictus: Vagy nem mindig...
Konkrétan én magam sem szeretek egy lomha, és nagyméretű járművet magam előtt, de pl a déli M0-on nem állok le versenyezni a kamionokkal, ha nekik sürgősebb.
Viszont ezek a mai furgonok nem Barkasok, IFA-k. A zárt kocsiszekrényűek 160-180 körüli végsebességet tudnak, a dobozosok valamivel kevesebbet. 130 paci egy 2 tonna alatti járgányt könnyedén mozgat. Velem jobban járnak a autóstársak a Kőbányai úton, mint a 9-es busszal.

Inter Face 2010.03.08. 09:51:25

Egyszer egyirányúból kellett balra kanyarodnom főútra.Szépen balra húzódva indexelek és várom az alkalmat,erre barom beáll mellém és gondolja ő majd jobboldalamról fog balra kanyarodni előttem és legyorsul 20méteren.Hát nem jött össze neki a jobbról előzés,feltereltem a járdára ahogy kell,szép nagyott zökkent a kereke a magas padkán..Gyalogos szerencsére kilométerekre nem volt.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.08. 10:05:37

Az előbbség megadásába az enyhe sebesség változtatásra vagy irányváltoztatásra való kényszerítés belefér. Ezt kell megérteni.
Gyakorlatban ez úgy néz ki, ha kimégy valaki elé, aki távolabb van még de ő fékezés nélkül belédrongyol, akkor minimum az 50-50% -os hibamegállapítás.

Rahsid 2010.03.08. 10:43:31

@Inter Face: Felkergeted a barmot a járdára, és a szerencsére bízod hogy van-e ott gyalogos vagy nincs? Darwin díjas barom vagy.

Inter Face 2010.03.08. 11:09:26

Bocs de én teljesen szabályosan kanyarodtam ,ő akart szabálytalanul jobbról beelőzni de nem jött össze neki.Nem kellett volna felmennie a járdára ,ha belátja hogy hülye volt és befékez időben.Gyalogos meg közelben sem volt ,mint írtam.

Take-it-Easy 2010.03.08. 11:26:08

A fenti szituációban a taxis egy barom volt. Az, hogy még fel is háborodik, csak tetézi a hülyeségét.

Rahsid 2010.03.08. 11:35:24

@Inter Face: Értem én hogy ő volt a pofátlan, de te szorítottad le, illetve fel a járdára, és az hogy gyalogos nem maradt fekve a helyszínen - ahogy te írtad, nem én találom ki- a szerencsén múlt, nem rajtad.

Rahsid 2010.03.08. 11:37:26

Ehez képest a leszorított autós vétke picsafüst.

Inter Face 2010.03.08. 11:37:34

Másik oldala a dolognak hogy vigyázni kell nagyon ,ha beenged valaki akkor is.Ismerőssel történt, hogy villantott a főúton jövő ,hogy mehet ,és mikor beért elé rágyorsított és szépen nekifékezett az oldalának.Szemét módon lebiztosítozta a kocsiját,ismerősnek meg tropára törte a verdát.Természetesen tagadta hogy villogott.

Inter Face 2010.03.08. 11:44:26

@Rahsid: nem engedtem be magam elé ,mert miért is?és nem húzódtam át a szembejövő sávba ,hiszen nem kötelességem elősegíteni más velem szembeni szabálytalanságát.Nem látta be ,hogy vesztett és nem fékezett időben,ezért nem én vagyok a hibás.Ha ütközés történt volna ,bármelyik helyszínelő nekem ad igazat mert jobbról nem kanyarodhat balra egyirányúból,főleg mást megelőzve,tehát ott sem kellett volna lennie és én nem is számíthatok rá

Rahsid 2010.03.08. 11:46:00

@Inter Face: Jólvan, ügyes gyerek vagy te. Eszed mint egy marék lepkének.

Inter Face 2010.03.08. 12:01:20

@Rahsid: Bár gyerek nem vagyok ,de ügyes az igen:D Sajáthibás balesetem nem volt még a levezetett sokszázezer km alatt.Volt már ilyen szitum máskor is de ott belátta a jobbról előző hogy velem emberére akadt és szépen befékezett mögém.Aki meg tovább púposkodik vesztett szituban azt meg várja a futóművesműhely

Inter Face 2010.03.08. 12:09:19

Közvetlenül a poszthoz.Főúton ha megyek és oldalról jönnének be mellékútról,mindig csak egyet szoktam beengedni,ezt jelzem is a helyezkedesemmel.Ha én jövök mellékútról és balra kanyarodnék,akkor várok egy kicsit ,amíg kis szünet nem lesz a kocsik közt balra,utána félig be a felezőig (van mikor nem veszik jó néven ,de ígyjártak),onnan már mindig első vagy max 2. kocsi beenged jobbról.Kezdőknél persze para van és kivárják hogy mindkét oldalról üres legyen az út,dehát idő kell hozzá míg megtanul az ember bátrabban menni.

Marcellusca 2010.03.08. 12:23:30

A legnagyobb pofátlanságnak azt tartom, mikor alárendelt útról bunkó módon beerőszakolja magát, majd nem képes felvenni a megengedett legnagyobb sebességet. 70-es táblánál 55-tel pirickázik. A forgalom ritmusáról ne is beszéljünk! És így, a nagy erőlködésének az az eredménye, hogy mindenki tötymörög mögötte. Csak adig sietős, amíg be nem kanyarodik. Utána már sz@rik a világra.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 12:34:29

@Marcellusca: Ja...szívemből szóltál :)...és mennyi ilyen bunkó köcsög van!

SzLacika 2010.03.08. 12:42:20

@Marcellusca: Van ennek az ellentéte is: Jön a seggedben, jön, jön, várja mikor előzhet, igen, most! Majd leelőz, de szinte azon nyomban befékez (jó esetben utána valamivel kibassza az indexet is) és bekanyarodik :)

SzLacika 2010.03.08. 12:43:53

...ha meg nem kanyarodik be, akkor beáll a (te sebességed - 5 km/h)-ra :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 12:54:05

@SzLacika: És ha ilyennek villogok, vagy dudálok, akkor bunkó vagyok?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 12:58:08

@SzLacika: Ugyehogyugye? Akkor most megnyugodtam :)))
Bár egyesek szerint ha nem csinálok semmit, akkor is bunkó vagyok, mert kamionnal megyek :)

Take-it-Easy 2010.03.08. 12:59:01

@SzLacika: a másik verziója a két település között mindenáron előzgető autós, akit aztán a következő lakott területen az első lámpánál úgyis utolérek, mert a lámpa megfogta őt.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 13:04:41

@Easyke: Esetleg a mindenhol 70-nel menő, akit a két falu közt megelőzöl, aztán a lakott területen visszaelőz, és kezdődhet minden elölről :)

Take-it-Easy 2010.03.08. 13:18:12

@...::: Flúgos Kamionos :::...: hihi, az se rossz... :)
Kötélidegzetűek előnyben!

Marcellusca 2010.03.08. 13:30:54

@SzLacika: Az az. Ha még valami finom. :)

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Ezt a bunkó kamionosok szokják csinyáni. :)))
Mer' sok nafta fogy az újra felgyorsításkor. :D

záporjózsi 2010.03.08. 13:58:18

@nonolet: ...és ez így van. Nagyon utálnak, amikor használom...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 14:01:58

@Marcellusca: Jaja, a köcsögök...büntetőfékezni kell előttük, oszt' kész :)))

záporjózsi 2010.03.08. 14:03:42

@cso zsi: Szerintem úgy akarta írni, hogy ritkán mondanak le az elsőbbségükről. Ott egyébként tényleg érdekes ez a helyzet, mert a mögötted jövő már amúgy is eszi a kefét 50-nél, ha még le is mondasz tuti belédmegy...

SzLacika 2010.03.08. 14:08:25

@záporjózsi: @nonolet: Az a baj, hogy sok hülye ezt nem tudja, csak megy ész nélkül és nem is készül fel arra, hogy lassítson. Aztán jön a satu, duda, anyázás.

záporjózsi 2010.03.08. 14:12:38

@SzLacika: Arra sincsenek felkészülve, hogy a STOP táblánál meg kell állni. Hiába állok meg, ha szexuális identitásánál fogva a seggemre pályázik - amihez nekem semmilyen affinitásom sincs...

SzLacika 2010.03.08. 14:33:41

@záporjózsi: :) Ennél csak az a rosszabb, ha te mész a védett úton, a másik meg menne keresztbe. Azért egy STOP-nál illik megállni. Ha ezt nem látom rajta, úgy veszem, hogy ki fog jönni és elveszem a gázt vagy épp gyorsítok :) Hogy megmaradjak az asszociációdnál, jópárszor megmentette a seggem ez a taktika :)

redriot77 2010.03.08. 20:15:08

@tundrazuzmo: "Havertől tanultam, mert nekem senki sem tanította az autósiskolában: ahol veszélyes balkanyar van, mert soha nem engednek ki, azt ki is lehet ám kerülni!"

Én pár éve láttam a diszkaverin egy filmet az amerikai UPS-ről: abban hangzott el, hogy a futárok útvonalát mindig úgy tervezik meg, egy kereszteződésnél se kelljen balra kanyarodniuk. Ennyire hardcoreban nem nyomom, de a zűrösebb helyeket, ahol túlságosan is mások jóindulatára és reflexeire van utalva az épségem, inkább kihagyom.

Én egyébként a zipzár elvet támogatom: egyet elengedek. Ha átengedem a másodikat is, akkor a harmadik emberben már a "megindult a sor!" algoritmus kezd futni -> ha kettőt elengedsz, akkor mindenkit elengedsz! Annyira meg nem vagyok kalkuttai Teréz anya, hogy minden keresztnél elengedjek mindenkit ha van elsőbbsége ha nincs. :)

Rahsid 2010.03.08. 20:21:58

@Inter Face: Kajak nem fogod hogy miről beszélek?

záporjózsi 2010.03.09. 13:13:30

@SzLacika: Hülyék mindenütt vannak. Egyes kereszteződésekben direkt nem a benzinspóroló fokozatban megyek, hogy legyen nyomaték, ha kell.

@redriot77: Tegnap elengedtem egyet - a második ott nyomult a hátsójában, esélyem nem lett volna továbbmenni. Ezek után mi motiváljon cipzárra?! Tudom, a lelkesedésem és az idealizmusom...

...Ahoj... 2010.03.28. 21:06:41

Lehet én vok a hülye, de ha feljövök az alsórakpartról és megyek a Batthyány felé akkor ott minek megállni, hisz ott 2 sávos az út, a bal oldali sáv az jön a Jégverem utcáról a jobb oldali meg az alsórakpartról kanyarodók sávja. Ha keresztezed akkor mondjuk szar minden irányban tök veszélyes ez a lehajtó ide már lámpa kéne












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása