Néhány hülye politikai spamen kívül nem sok olyan sztorit találtam a postaládánkban, ami kötődik a nemzeti ünnephez, na de majd a mai napot túlélve hátha lesz, aki megírja a mai városlezárósdival kapcsolatos élményeit. De hogy frappánsan átkössek, 1kutya levele is a magyarokról szól, legalábbis egy bizonyos kategóriáról, akik mindig, minden áron rohannak.
Egy olyan problémát szeretnék felvetni, ami talán érdekelné a kedves "kollegákat" is. Elég gyakori - legalább is erre keleten - és számomra érthetetlen a dolog, ráadásul a minap 2x is majdnem lökhárítócserét eredményeztek a kialakult szituációk (mármint az én autómon).
Tehát:
Ugye mindannyian ismerjük a "bevágok, aztán mindenkire kakilok" típusú járművezető katagóriáját. Röpke havi 3-5000 km-es, zömmel kelet magyarországi utazásaim során négy fajtáját különböztettem meg a fent említett safjőröknek:
- a városi "paraszt": csendben csorog kifelé a kereszteződésből, elnéz jobbra/balra, szemkontaktus, aztán mikor féktávon belül érsz, kivág eléd. Ez még hagyján, te padlófék, anyázás, de ami utána következik... Csigatempóban (értsd 25-30km/h) elcsorog a következő utcáig (3-400m) és lekanyarodik!
- a városi "kihaénnem": kétsávos út, kocsisor párhuzamosan halad 50-60-as tempóval. Már közel a kereszteződés, de mivel sietős, mögüled kivág és előtted keresztbeautózva, satufékkel beáll a kanyarodóba (ami éppen piros, dehát ő "siet"). Természetesen az ütközés elkerülése végett itt is satu és még örülj, ha a mögötted jövő hely üres, mert bajnokunk éppen az imént jött ki onnan.
- országúti "partizán": zömmel Józsibácsi vagy Marisnéni a hétvégiről. Frankón felhajt az egyszámjegyű úton közlekedő kocsisor elé/közé, felveszi a számára biztonságos 60-as tempót, ezzel elhajt a 0-10km-re lévő faluig/városig, ott kiszáll (lekanyarodik, beáll a kocsibehajtóra, szerencsétlenebb körülmények között megáll a sávban, míg kinyitja a kaput). Természetesen ezen útjainkon folyamatos a forgalom mindkét irányba, tehát esélyed sincs megelőzni.
- az autópályás: a városi kihaénnem alteregoja lehet, mivel akciója hasonló. Ballagsz 130+-al a kamionsort előzve, megérkezik mögéd (a bunkóbbja villog is!) és miután a varrógépet izzadtan beteszed a legelső kamion elé, bevág, intenzíven lassít (te természetesen padló, örülsz, hogy a kamion nem tolja be az elsősegély dobozt a hátadba) , majd kihúzódik a lassítóba. Ennek a minap megismertem egy alfaját is: a közeledő lehajtó előtt már beáll a kamion mögé, de mivel felmérte, hogy a 90-es csordogálás közben egy pöcsköszörű megelőzte, kivág mögéd, betuszkol a kamion elé, majd az utolsó pillanatban - saját maga és még min 2 ember életét veszélyeztetve - beslisszan a lehajtóba.
Gondolom fent említett "műmájereket" ti is ismeritek, találkoztok velük nap mint nap.
Azon túl, hogy a poszttoló:) a hibás:
Ezek tényleg ennyire sietnek, vagy társadalmunk frusztráltsága tényleg ekkora méreteket öltött???
szaGértő 2010.03.15. 15:54:28
Az, hogy melyik kit korlátoz, az dinamikusan változik a forgalmi helyzettől függően.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.15. 15:58:54
Akkor ezek szerint nemcsak én találkozok nap, mint nap ilyen szerencsétlenekkel.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.15. 15:59:47
Akkor ezek szerint nemcsak én találkozok nap, mint nap ilyen szerencsétlenekkel.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.15. 16:02:18
Hülye, hülye, hülyeee! :)
Leadfoot 2010.03.15. 16:05:05
Marty Mcfly 2010.03.15. 16:23:48
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.15. 16:26:12
potha 2010.03.15. 16:47:04
ági anyu 2010.03.15. 16:51:36
1kutya 2010.03.15. 17:03:18
@Marty Mcfly: ezen a környéken mondjuk írhatnék öngyilkosjelölt román ámokfutókról is, de rögtön megjelenne Tornado barátunk...:DDD
FDToth 2010.03.15. 17:05:46
1kutya 2010.03.15. 17:06:17
1kutya 2010.03.15. 17:10:03
szemenagy 2010.03.15. 17:14:18
Most akkor a polgári lehajtó jobbra van, vagy éppen középen? Ejhh, ezek az ünnepek, meg a politika... :))
1kutya 2010.03.15. 17:16:55
szemenagy 2010.03.15. 17:17:20
1kutya 2010.03.15. 17:18:05
szemenagy 2010.03.15. 17:19:15
1kutya 2010.03.15. 17:27:48
Lacaca 2010.03.15. 17:29:15
A többivel egyet értek, de ha valaki attól megizzad, hogy valaki villog mögötte, az nem üljön volán mögé. Különösen, ha kihívás egy kamion elé kihúzódni. Ha meg a másik hülye intenzíven lassít, akkor ott még valaminek történnie kellett. Pl egy kis féklámpa villogtatás, mutogatás, esetlen a kamion 93-mal előzése.
szaGértő 2010.03.15. 17:48:05
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.03.15. 17:56:42
Amikor egy záróvonalon keresztül körültekintés nélkül sávot váltó neki kezd magyarázni arról, hogy egy a másik sávban szabályosan haladónak miért lett volna joga nekimenni.... :)))
Vagy említsem meg újra a karácsony előtti egyirányú utcába - kézben tartott mobillal - behajtó magyarázkodását, hogy az szerinte miért volt jó úgy, ahogy produkálta. :)))
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.15. 17:58:13
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.03.15. 18:01:41
Neszeee:
bokorutca.mityu.fotoalbum.hu/viewlarge/pictureid/9673703
:DD
Marty Mcfly 2010.03.15. 18:02:35
a megelőztek-húúdefájnekem-nademajdjólmegírom-addigishazatütymörgök50el-kalapotfel-típus?
:-)))
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.15. 18:19:31
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.03.15. 18:27:06
Lassan nálam is érik egy amolyan összefoglaló posztra érett íromány. A címe lehetne a Zorán & Presser - Valaki mondja meg szám címe is. Vagy lehetne a "Miért jó ez így"? :))
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.15. 18:34:35
Davver · http://davver.freeblog.hu 2010.03.15. 18:48:31
Engem ez annyira frusztrál és idegesít, hogy elmondani nem tudom. Nem értem az analógiát, ha tudom hogy, beérek a faluba és előttem 5 autó megy és tudom ,hogy elfogok balra kanyarodni, akkor minek megyek bele egy ilyen nem is veszélytelen előzésbe mert a sor végére minimum 100 feletti tempóval érek a településre (lakóházak közé) és 20m múlva lekanyarodok balra, és lesz*rom a többieket akik állóra fékeznek, ahelyett, hogy 50el becsordogálok és elkanyarodok, és nem tartok fel senkit! Valakinek valami értelmes magyarázat erre a jelenségre?
ági anyu 2010.03.15. 19:26:30
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.15. 19:39:19
ági anyu 2010.03.15. 19:45:39
potha 2010.03.15. 21:13:49
Nagyon megérdemelte a verést!
Az ember esze megáll...
megint 2010.03.15. 21:14:31
ági anyu 2010.03.15. 21:18:19
belekotty 2010.03.15. 21:30:59
MrZed001 2010.03.15. 21:39:53
Megy át a főút a falun, mész 50-55-el, leelőz.
Megy fix 60-65-el.
Aztán lakott terület vége tábla, és továbbra is 60-65-el megy. Leelőzöd. Mész 90-el.
Következő falu, utólér, előz ....
Tipikus hülyedroid
1kutya 2010.03.15. 21:48:24
értsd meg, az 1.3cdti varrógép nem sportautó (különösen nem az 1300kilós opel kasztnyiban). nem én akartam ilyen autót, hozzám b.aszták, örülök neki, hogy ez is van (korábban kvázi cégesként egy 5milliós saját autót amortizáltam le 3 év alatt). kihozom belőle amit lehet, igaz így negyvenhez közel már nem vagyok egy sztrítrészer, de szeretek haladni és az ilyen vadbarmok felcseszik az agyam.
kimerítő voltam?
1kutya 2010.03.15. 21:52:39
húzzuk is érte rendesen, bár egy 65 éves emberrel már úgy sem lehet mit kezdeni:DDD
vmaast 2010.03.15. 21:52:44
De most komolyan...
Naponta látni olyanokat, akiket két dolog zavar csak a közlekedésben. Az autó, és a többiek.
vm
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.15. 22:11:08
"streetfighter" 2010.03.15. 22:14:32
Ezért kell 130-al menni! Akkor nem ér utol.
Mellesleg nem hiszem, hogy 90-el mész csak magadnak sem vallod be.
MrZed001 2010.03.15. 22:22:18
GPS szerint 85-95 között.
És igen, megesik, hogy utolér, mert van 2 falu között mondjuk 2 km, aztán át a falun, majd megint 2km főút ...
Megesett már, hogy meguntam és amikor előztem ledudáltam (igen, a lassanhajtókat, feleslegesen feltartókat szoktam, lehet gyűlölni), majd amikor jött mögöttem nem hagytam visszaelőzni.
Ne száguldozzon már a parasztja lakott területen belül!
1kutya 2010.03.15. 22:22:56
de miért is baj ez neked?
anyahajókabinajtóhajtogató 2010.03.15. 22:23:02
Görögben van egy olyan sofőr típus (kb 5 ből 1-2) aki rádnyomul mint állat az irányonként egy sávos úton, nem előz meg a hosszú és jellemzően felező vonalas részeken hanem vár amíg jó sokára elértek egy záróvonalos kanyarodó útszakaszig, akkor kimászik a seggedből, életveszélyesen beelőz majd hosszan megy előtted pont annyival mint amennyivel te... Néha ölni tudnék ezektől.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.15. 22:26:27
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.15. 22:35:24
Mert egy süvölvény bunkó vagy. Egy kelet magyarországi szutmorgó.
Azé bazeg.
Szubcsángó.
1kutya 2010.03.15. 22:39:08
(béke!)
1kutya 2010.03.15. 22:40:36
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.15. 22:41:43
Így irjuk: kelet-magyarországi, meg 130+-szal.
Béke
:)
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.15. 22:43:40
Hogy ősapja lehessek egy kolbászoszsömle kánnak.
1kutya 2010.03.15. 22:54:21
1kutya 2010.03.15. 22:55:47
csak csinálni kell hozzá 10+ gyereket. bár ha itt-ott hullatod a magot még sikerülhet is:DDD
Zsola777 2010.03.15. 23:29:19
Egy rakás lámpa úgy van beállítva, hogy a megengedett sebességgel haladva nem lehet folyamatosan haladni, csak egy kicsivel többel (pl. 70 helyett valós 80). Pedig a zöldhullámot kifogni igen gazdaságos dolog.
A többi "egytől egyig dilettáns" :)
blitzkrieg 2010.03.15. 23:50:53
Tornado86 2010.03.16. 00:28:10
De vannak olyanok, akiket az engem közveszélyesnek tartót katonának küldenének. Pont ma délelõtt csorogtam olyan 40 körüli tempóval, egy fickó jött mögöttem nagy svunggal, majd a szembõl jövõt megállásra késztetve bizonygatta hogy õ a jani, persze a kb. 150m-el odébb levõ fekvõrendõrnél utolértem. Ez csak 3 ember életét veszélyeztette, de volt olyan eset, amikor 8at sodort valaki veszélybe, jöjjön ez a következõ bekezdésben.
Csíkszeredából mentem aznap haza, Ludas környékén megelõztem egy magát a Janinak képzelõ 206os Peugeot-ot nyúzó emberkét, bár folytonoson át nem épp szabályos, viszont õ addig legalább 4x gyorsított rám. Aranyosgyéresen és Tordás is be-beragadtam, valamint eléggé álmos napom volt aznap, így Torda Kolozsvár felöli kijáratánál utolért. Én szabályosan használva a belsõ sávot elõztem a mászó kocsisort, aki ismeri a terepet, az tudja hogy sokat kell ott mászni, valamint el is fogy a motor levegõje. Emberünk agyament módjára lámpázik, balindex használatával jelzem neki az elõzés tényét, aztán ahogy nem jön senki szembõl, õ át a dupla folytonoson, majd direkt úgy akart bevágni elém hogy koccolja le a bal elsõ sárvédõmet vagy késztessen satura. Viszont nem abból a fából faragtak, így gázelvétel-kormány kicsit jobbra kombinációval oldottam meg (hegynek fel nem satuzunk csak ha nagyon muszáj). Hogy hogy jön ki a 8 ember, egyszerû: az én autómban 5en, a külsõ sávon haladó Daciában 2en voltak, õ pedig egyedül a 206osban. És ha megcsapja a kocsim orra a 206os hátulját, valószinû hogy õ pördül meg. Hogy szebb legyen, kicsivel odébb lendületbõl otthagytam a majmát, hadd tanuljon az esetbõl. Egyébként meg lelki szemével látta is az egyik velem utazó ismerõs a koccanást.
Perillustris 2010.03.16. 00:42:19
Marty Mcfly 2010.03.16. 06:21:32
csak húzom a fejed... :-)
ági anyu 2010.03.16. 08:02:40
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.03.16. 08:32:33
Társadalmunk képét vetíti le közlekedési morálunk. Egyre többen vannak a szabályokra nagy ívben tevők. Nem csak az utakon, a mindennapi életben. Mert ezt látják...
1kutya 2010.03.16. 09:24:05
trixilw 2010.03.16. 10:52:50
Gontar 2010.03.16. 11:31:45
Ezekkel minden reggel találkozom. Meglehetősen korán járok be dolgozni, így forgalom gyakorlatilag 0, de azért mindíg akad pár barom, aki a lámpánál ha elsőnek állok meg mellém áll az amúgy kanyarodó sávban és onnan akar megelőzni... Ha nem túl bunkón teszi ezt, és még indexel is, akkor általában beengedem. Ha nem indexel, csak húzza rám a kormányt akkor meg nem: normálisan elindulok, és visszadudálom a "helyére". Ehez hozzátartozik az is, hogy izmozni soha nem szoktam (tehát nem direkt kibaszásból padlógázzal indulok, hogy "csakazértsemjöhetbeelém"), és mivel a járgány céges (balesetben elszenvedett sérülések javításáról is a cégem gondoskodik), illetve ha belémjön akkor egyértelműen ő lesz a hibás jogilag is ezért balesetem még nem volt ilyenből (másból sem sohasem - kopp-kopp).
Take-it-Easy 2010.03.16. 11:37:14
Én a 3-as és 4-es esettel találkozom igen gyakran...
Valamelyik nap az M0-ás "szokásos" beállásának következményeként az M5-ösről Bp. felé kívántam kerülni. Még az M5-ösön a szélső sávban előttem álló autós a birkaszellemet követve a leállósávon kezdte előzni a kocsisort.
Kb. egy óra múlva a Lágymányosi híd felé csordogálva egyszer csak megjelenik a mellettem lévő sávban. Megérte neki a leállósávos mutatvány, valóban...
Take-it-Easy 2010.03.16. 11:38:26
A 3-as és 4-es esettel találkozom a legtöbbet. X-(
Take-it-Easy 2010.03.16. 11:39:16
Pataki84 2010.03.16. 13:18:12
cso zsi 2010.03.16. 13:38:24
A Gyorsforgalmi szélén (Gyömrői út) haladok a külsőben 50-nel, és közel 3 tonnával.
Autóstársunk a belsőben haladó 4-5 kocsi közé begyűrte magát, majd miután megelőzött, rájött, hogy ő arra az utcasarokra akar parkolni, ahová épp odaért. Satu....
Ha csőrös tgk lett volna alattam, az betolta volna a hátsó ülést a motorig.
Én meg tolassak úgy, hogy közben nem tudom, van-e mögöttem bárki is, mert csak a busz, vagy kamion szélesebb, mint a dobozom.
Dudaszóra sem reagált semmit.
Várakozni tilos van, így joga van megállni.
Ugyanúgy, mint a nem messze lévő postahivatalnál, ahol néhány autós az úton, de a postakocsi az orral az útra lógva parkol. Sofőr nélkül. Pedig úgy már nem oké.
cso zsi 2010.03.16. 13:49:01
Könyves K. -Fék utca sarok, a Lurdy oldalán.
Jobb szélső sáv elfogy, hogy legyen balra kanyarodó, így csak két egyenes sáv marad.
A legnagyobb csúcsban is igen kevés autó akar ott balra kanyarodni, de azért akad pár.
A jobboldali elfogyó vége buszmegálló, de az csak kb 10 percenként akadály.
A gond az út melletti Sinosz, és autóstelepek.
Az elfogyóból általában beengedik az autókat, a buszt még kötelező is. A felgyorsuló autósokat viszont meglepi a telepekre beés kihajtók állóra fékezése.
Egy ilyen móka képes akár két lámpaváltásnyi ácsorgást generálni.
Hát még, ha a telepről a balra kanyarodóba evickél át.
jobbos 2010.03.16. 14:20:13
Péntek éjjel az M3-on megyek a külső sávban, mögöttem egy batár verda villog, majd elhúz mellettem a leállósávban, közben dudálva...
záporjózsi 2010.03.16. 16:16:53
- Nyugati - Dráva utca
- Angyalföldi Tesco - Árpád út.
- valahol kint még 1 rövidke szakasz.
A többi 70-es vagy 60-as. Olyannyira, hogy a zöldhullám tényleg 60/70 km/h (tábla szerinti) sebességet kér, ha lassabban megy a sor, szívás van.
@cso zsi: Gyömrőin 50-nel, ez jó! :D Én is szoktam próbálkozni. A nagy, kék, Volvo7700A meg tol...
A Könyvesen az a palacknyak pedig egy iszonyú tervezési hiba, bár az a lényege, hogy előtte van elég hely, álljanak ott. Csak éppen nem csak ott állnak, mert ha az egyszer beáll, akkor a Prielle Nellikétől az Üllőiig áll...
@post: Igen, az általános frusztráltságtól ilyenek.
Perillustris 2010.03.16. 19:15:23
ági anyu 2010.03.17. 08:51:24
BMW MB 2010.03.17. 10:25:33
Szerintem mindenkit tarkón kellene lőni. Az lenne a legjobb. :)))
XSB 2010.03.17. 20:48:03
pixie1 2010.03.17. 22:18:44
- miért borul el az agya egyeseknek egy raduddantástól, amikor este, szemerkélő havasesőben, a nem éppen sztrádai kamaraerdei úton, előzni tilosnál úgy gondolja, hogy ő most kivag, mert a szembejövő sávban feléiparkodók elől pont jó lesz a köztem és az elöttem haladó közöti hely, én nyilván úgyis satufékezni fogok.
- ezek után a német rendszámú BMW fékezget, ismét vissza a szembesávba, mellém lassul, majd le akar szoritani. Vissza elém, lekanyarodó sávnál megáll. Álldogál az út közepén, mert azt találta ki, hogy én majd kikerülöm, ő felgyorsít, ha elveszítem a "versenyt", akkor majd nem enged vissza, én nekimegyek a táblának, ha másnem, akkor majd nekiszorít.
A paraméterek: BMW 520-as, 180 LE, versus Toyota Yaris, 87 LE.
Hogy ez a tirpák mégis mit kompenzálhatott?
_O_ 2010.03.18. 19:19:15
Azt elég ha ő tudja, jaj de szánalmas az ilyen :D
greencurse 2010.03.19. 23:27:15
Volt olyan "élményem", hogy autópályán kamiont előztünk, 130 kényelmesen elég volt hozzá, egyszer csak a semmiből feltűnik egy kis piros folt, a következő pillanatban már dudál le minket. Csak tudnám hova menjek: a kamionra vagy a bokrokra középen... Valami hülye angol volt jobbkormánnyal, nekiállt mindenféle "szépeket" mutogatni és imitálni arra vonatkozóan, hogy mit kellene tennünk. Annyira közel jött, hogy át lehetett volna nyúlni és beépíteni az orrát, de inkább hagytam, hagy tekeredjen majd fel egy oszlopra.