Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A tűzoltók voltak a hülyék vagy az autósok?

2010.03.25. 13:21 :: SilentSound

Kőbe vésett szabály, hogy megkülönböztető jelzéseit használó járművet tilos előzni. Tamás ezt tudta is, többen meg nem, vagy épp nagy ívben khm, tettek rá. A három tűzoltóautóból kettő önkéntes rendőrködött, de nyilván azért, mert tudták, hogy úgyis útzár lesz előttük, csak zavarná őket a sok autó, akik megelőzik őket. A harmadik járművük viszont vagy elbambult, vagy csak nem akart kavarni, de pont ebből lett a kisebb kalamajka.

Egy számomra érdekes esetet szeretnék leírni. Szerintem elméleti vita inditásához jó alap.

Tegnap nap közben a 4-es úton mentem Szolnok felé. A ceglédi körforgalomnál 3 tűzoltóautó szó szerint bevágódott még előttem. Szirénáztak és nagy sebességgel haladtak. Szemmel láthatóan nagyon siettek és az autók számából kiderült, hogy valahol nagy baj lehet (sajnos az volt, ahogy az később kiderült).


Ő vezette volna a hátsó tűzoltóautót?
(Tudom, tudom, sztereotípia, diszkrimináció...)

Ahogy azt tanítják jobb KRESZ tanfolyamokon, minden autós félreállt, leállt, beengedte a tűzoltókat, ezzel nem is volt probléma. Aki nem ismeri a helyet, ez az a szakasza a négyesnek, ahol 2x2 sávossá bővítették az utat egy pár éve. Ez a szakasz a körforgalomtól indul és kb. 5-6 km hosszú. 110-es tábla van és itt lehet az autóknak könnyen megelőzni a kamionokat.

Nem siettem, így kb. 100-110 km/h-val mentem. Arra lettem figyelmes, hogy a tűzoltóautók nem távolodnak tőlem, sőt inkább én érem utol őket. Ezen meglepődtem, mert ahogy bementek a korforgalomba, arra tippeltem volna, hogy nagyon sietnek.

Természetesen érthető, hogy egy nagyobb felépítményű autó megrakva stb. nem mehet bizonyos sebességnél gyorsabban, ezzel nem is volt probléma. A meglepő dolog az volt, hogy páran elkezdtek előzni engem és utolérték a tűzoltókat, Magamban gondoltam, hogy ezt inkább távolabbról nézem......

Innentől egy kicsit vicces volt a helyzet: a tűzoltók szirénázva 100 km/h-val mennek a külső sávban (előttem), az autók kb. 120 km/h-val utolérik őket a belső sávban. A legutolsó tűzoltóautó elengedi őket, de a 2 első beáll középre, a szaggatott vonalra, az autók fékeznek és nem tudnak elmenni a belső sávban.

Ez így ment végig a 2x2 sávos szakaszon. Hogy meg érthetetlenebb legyen a helyzet: az autósok beletörődtek ebbe és beálltak a tűzoltóautók mögé, de ehhez még el kellett engedniük a 3. autót, aki beengedte őket , mert amúgy beszorultak volna a 3 tűzoltóautó közé.

Természetesen onnantól, hogy megint 2x1 sáv lett, a tűzoltók letoltak egy furgont az útról, ami szerintem veszélyes volt, mert az út mellett kavicságy van. A furgon lement, fékezett és visszament az útra, de ekkor már csak kb. 50-nel mehetett, a mögötte jövők meg 90-100 között. Voltak fékezések....

Szerintetek ezt így kellene?

- Az érthető, hogy szirénázó (tudom: megkülönböztetett jelzésű) autót nem előzünk, de akkor miért nem lehet, ha nem zavarják azok közlekedését?

- Ha szirénázó autó nem a megengedett legnagyobb sebességgel halad és nem azért van épp ott, mert forgalomlassító, balesetmegelőző stb. céllal megy az adott szakaszon, akkor meg lehet előzni?

Sajnos egy komolyabb balesethez mentek. kb. 10 kilométrerrel arrébb lezárták a 4-est, amit távolról láttam: egy kamion az egyik árokba, egy autó a másikba, mentők, tűzoltók, egyéb emberek tették a dolgukat. Remélem, hogy amúgy a balesetben nem volt komolyabb sérülés, legalábbis nekem mindkét árokban lévő autó a körülményekhez képest épnek tűnt.

78 komment

Címkék: közlekedés autó sztereotípia veszélyes kresz útlezárás tűzoltó megkülönböztető jelzés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hawkeye 2010.03.25. 13:24:52

Nem értem a problémát.

Tűzoltók?

Szirénáznak?

Hadd menjenek.....!

hawkeye 2010.03.25. 13:26:58

A posztoló netán azok közé tartozik, akik a mentőt, tűzoltót dafke nem engedik el?

Ha viszont meglát egy rendőrautót, szalad haza, cserélni a besárgult gatyót?

Csak nem....

teabore 2010.03.25. 13:31:17

Savazásképpen:

További elméleti vitaindítók:
-"egy kamion az egyik árokba, egy autó a másikba" - miért nem tudja manapság senki sem a -ban -ben toldalékokat használni?

-"Nem siettem, így kb. 100-110 km/h-val mentem."
110-es táblánál nem szabad többel menni, miért nem ez az alap?

A poszthoz:
Szirénázó tűzoltóautót nem előzünk. Pont.

Cheap Charli 2010.03.25. 13:32:37

Párhuzamos közlekedésre alkalmas úton a megkülönböztető jelzést használó járművet úgy engedjük el, hogy a sor ketté nyílik és középen a megy el a jármű. Na ezért mentek középen.

karlmax 2010.03.25. 13:32:45

Szerintem is jogos a kérdés, hogy ha 2 sáv van, akkor miért nem lehet megelőzni őket, de ez a szabály. talán azért, mert mikor újra 1 sáv lesz és a megengedett sebesség elméletben pl. lecsökken 50 km/h-ra és az autósok lassítanak, akkor a tűzoltó, aki tolja neki, utoléri őket és újra kezdheti meg az előzéseket. Persze ebben is van kikötni való. A Szabály az szabály, ez van.

szaGértő 2010.03.25. 13:33:43

"akkor miért nem lehet, ha nem zavarják azok közlekedését?"

Azért, mert aki megelőzte, az lehet, hogy később akadályozni fogja, ha forgalmi okokból utolérik. Például a balesetnél nem tud továbbmenni.

Elég egyszerű, nem?

karlmax 2010.03.25. 13:34:38

Persze ha valami balhé lett volna belőle, akkor jön a pereskedés, jön a kifogás. ezek elkerülése végett keresgéltem a minap és találtam egy jogi segítséget nyújtó oldalt. érdemes megnézni: get-shorty.com/shorty/data/jogvedelem/

Robcsek07 2010.03.25. 13:41:35

A tűzoltó autók pedig azért mentek 100 Km/h-val a 110-es szakaszon, mert 100 km/h-nál letilt a számítógép.
Megkülönböztető jelzést használó autót pedig nem előzünk. Elengedni pedig azért nem engedtek, mert valami Feribácsi vagy Józsibácsi úgyis el szeretett volna kanyarodni balra, ezzel pedig feltartva a vonulókat.

Take-it-Easy 2010.03.25. 13:43:18

Egyetértek SzaGértővel. Valószínűleg azért mentek annyival, mert azok az autók csak akadályozták volna őket később. Sőt, mi több: hogy megakadályozzák, hogy azok az autók gyarapítsák a később mentendő gépjárművek számát...

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.03.25. 13:45:30

@btiborc: Ez országút, helyed a külső sávban, belül megy az, aki előz, amíg előz.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.03.25. 13:45:35

@szaGértő: @Easyke: Kb. ezt írtam én is a bevezetőben. :)

Take-it-Easy 2010.03.25. 13:53:08

@SilentSound: ööö... akkor most lebuktam, hogy nem mindig szoktam a bevezetőidet elolvasni... :(
Bocs az akaratlan ötletlopásért. A jogdíjat a már ismert bankszámlaszámra utaljam? :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.03.25. 13:55:18

OFF
@Easyke: Jó lesz nokiás dobozban is, úgyis találkozunk holnap! ;))) Egyébként a bevezető azért van, mert abban szoktam összefoglalni, miről szól a sztori, hogy el tudják dönteni az emberek, hogy érdemes-e elolvasni. Sok újat nem szoktam benne írni. :)

trixilw 2010.03.25. 14:01:07

Azért megy annyival, mert annyival kell mennie. Ha neki 20Km/h az az ideális sebesség, ami a munkájához kell, akkor annyival megy, de megkülönböztető jelzéssel akkor sem előzzük meg. És igen, idióták voltak az emberek, és igen, le kell hogy tolják az idióta furgonost útról, ha az nem mozdul.
A másik, meg a többi birka. Miért volt fékezés? Nem csak elengedni kell egy tűzoltót, de megnövelt követési távolságot is hagyni mögötte. Mert senki nem tudja, hogy kit fognak letoltni, merre fognak kanyarodni és senki nem lát rajtuk át. Tessék minimum 100 métert hagyni mögöttük.
Szóval mégegyszer, nem a tűzoltók voltak a rosszak, hanem a sok idióta, akik a csordaszellem hatására még idiótábbak lettek.

szaGértő 2010.03.25. 14:01:57

@SilentSound: Ha tűz van te szólsz a tűzoltó csajnak, vagy megadod a számát? :D

1kutya 2010.03.25. 14:04:01

@SilentSound: "Kőbe vésett szabály, hogy megkülönböztető jelzéseit használó járművel tilos előzni." nem gondolod, hogy hülyeséget írtál (mán bocs)?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.03.25. 14:04:24

@szaGértő: Nem vagyok szemét, miért ne adnám meg a számát... 105. :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.03.25. 14:06:09

@1kutya: Látod, mekkora különbség lehet egy betű miatt? :) Kösz, hogy szóltál, természetesen csak elgépelés volt, nem azt akartam írni, hogy a tűzoltó nem előzhet. :P

1kutya 2010.03.25. 14:13:55

@SilentSound: áhh semmiség, csak gondoltam szólok...:D

amúgy nem nézel elég tévét! a zamerikai filmekben az ilyen csinos szőkék telefonszáma mindíg 555-el kezdődik:DDD

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.03.25. 14:17:56

Hányan nem tudják a Tűzoltónak is van(!) utasítást adó joga, mint a rendőrnek, forgalom irányítónak. Ugyan úgy köteles vagyok azt figyelembe venni, végrehajtani!

Buta magyar hozzáállás!

1kutya 2010.03.25. 14:18:04

@Marcellusca - nem kell Cavinton!: node hölgyem!:DDD

szextelefon, vagy telefonszex???

Take-it-Easy 2010.03.25. 14:19:50

@Marcellusca - nem kell Cavinton!: te mindig emelt díjas számokat akarsz hívogatni?! :D

záporjózsi 2010.03.25. 14:26:12

@Mityu: Ma már kinek nincs?! (ld. új KRESZ)

Egyértelműen az autósok jártak el szabályszegően és hülyén. Nem vitatom, hogy vannak olyan megkülönböztető jelzéseiket használó gépjárművek, amelyek nagyon lassan mozognak. (Silent: szerintem érdemes lenne lassúsági versenyt hirdetni. :)) Ettől még az elsőbbségük nem csak keresztben és előre, hanem hátulról is komolyan veendő. Pl. azért, mert a vezetőjét ezzel segíted. Ha kevésbé kell hátra figyelnie, több marad előre és gyorsabban odaérhet.

Marcellusca 2010.03.25. 14:30:34

@1kutya: Upsz! Ez mellé ment. :)))

@Easyke: Akar a franc! :)
De mindig ilyeneket adnak meg. :D

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.03.25. 14:43:20

Szirénázó tűzoltót nem előzünk, akár 20-szal, akár 120-szal megy. Pont.

histar007 2010.03.25. 14:49:32

Na most ha a szirénázó rendőr folyamrtosan 60-as halad autópályán, akkor?
Amúgy pedig ilyen esetben kellene egy rendőrnek biztosítani a tűoltók haladását akár a két sáv közé állva.
Németeknél asszem még asszem szöveget is ki lehet iratni a mögötte haladóknak: Mondjuk útzár, és akkor nincs kérdés.
Vagy ugye ott az úf föle szerelt mátrix tábla, ezeket is lehetne a próbaüzemen és a ködön kívül használni.

trixilw 2010.03.25. 15:02:24

@histar007: Ha a szirénázó rendőr 60-al megy a pályán, akkor nem előzzük, mert oka van. Meg ha mondjuk van a mentőknek 10 percük, hogy kiérjenek és kéne még 5 percet várniuk a rendőrökre hogy azok kisérjék őket, akkor szerinted meg kéne várniuk csak mert pár idióta nem tud haladni?

acel 2010.03.25. 15:02:58

A tűzoltó, mentő tudja miért használja a kéket.
Ha 20 megy és ennek ellenére szirénázik akkor megbízunk benne hogy nem feleslegesen a mi szívatásunk végett használja a szírénát, vagy azért hogy vacsorára hazaérjen.

Szirénázó fekete autót sem előzunk, mert még a végén igazoltatnak.

blogsámán 2010.03.25. 16:03:28

Ahogy azt már sokan leírtátok KRESZ szerint megkülönböztető jelzéseit használó járművet tilos előzni (függetlenül a sebességétől). Innentől fogva szerintem is az autósok voltak a hibásak, épeszű ember nem csinál olyat, mint amit itt megismerhettünk.

DE ha szó szerint értelmezem a dolgokat, akkor ott párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest van, ahol két azonos irányban haladó autó esetében nem beszélhetünk előzésről, csak egymás melletti elhaladásról. Vagy tévedek?

Riska 2010.03.25. 16:04:57

Nem értem hogy mi a pudvás pélóért akarod megelőzni azt a tűzoltót, ami ráadásul 100-zal megy bazzeg, hogy utána ismét visszaelőzzön? Ha a városban 30-40-nel megy a mentő, azt sem előzöm meg bakker, mert a köv. pirosnál megint állhatok félre. Kb ugyanez a szitu mint a BICIKLISEKKEL, azt is megelőzöm, a pirosnál megint előre csorog. De azon nincs kékfény :)

blogsámán 2010.03.25. 17:39:07

@Riska: Nincs rajtuk, de ráadásul a piroson is ugyanúgy átmennek.

Rav Antal 2010.03.25. 17:44:21

@Robcsek07: Megkülönböztető jelzés esetén nem tilt a számítógép, engedi, ami a csövön kifér.

Riska 2010.03.25. 17:53:15

@blogsámán: Velem szerencsére ritkán esik meg, hogy idegesítően sokáig előzgetjük egymást egy biciklissel. De.
Van buszsofőr ismerősöm, el lehet képzelni a Rákóczin, elmegy mellette busszal, pirosnál visszalőzi. Kiáll a megállóba, ezért 50m-rel odébb ismét pirosat kap, akárcsak a biciklis, aki nem tud elég gyorsan tekerni. Megint megelőzi, kiáll a megállóba, biciklis megint elmegy mellette, és ez így megy hosszú kilómétereken, hosszú 10-20 perceken keresztül. Kurva balesetveszélyes. Gyakorlatilag most szétoffoltam az agyamat.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.03.25. 17:54:50

@Riska:

Nem lenne egyszerűbb a bicajosnak szólni, bazze inkább szálljon fel?! :DD

ven3zia 2010.03.25. 18:57:16

A tűzoltó autókat felesleges szídni...Nem szándékosan "lassítják" a forgalamat. A kocsikban van egy automatikus rendszer ami 80 km/h-nál többel nem engedi menni a szert. A tűzoltószerek ( tűzoltóautók) legtöbbjének 120 km/h a míximumja. Csak az automatika nem engedi. Nem kell szídni egy olyan dolgot amihez nem értünk.Szerintem...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.03.25. 19:15:48

@blogsámán: lakott területen kívül az biza' előzés lesz!

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.03.25. 19:17:06

munjduk azokat sem értem, akik a megkülönböztető jelzést nem használó rendőrautót nem merik szabályosan sem megelőzni.

nyulambulam 2010.03.25. 19:19:05

@blogsámán: tévedsz, az előzés autópályán is előzés.

Azért nem szabad ott megelőzni a megkülönböztető jelzést használó járműveket, mert ahol egysávosra szűkül az út, akadályoznád őket. Kellemetlen, ha azért nem ér oda a balesethez a mentő / tűzoltó / rendőr, mert megelőzted és most nem tud elmenni melletted. Ráadásul ha nem előzöd meg, hamarabb végez a dolgával, vagyis hamarabb tovább tudsz menni.

Stiel 2010.03.25. 19:22:08

@Riska: biciklisnek egyszer kellene megvárnia, míg a busz annyi előnyt összeszed, hogy többet nem előzi meg (mármint a biciklis a buszt). Ez max 1 perc, én ezt szoktam tenni.

Marty Mcfly 2010.03.25. 19:27:39

@xaba99:
az egy külön poszt...
amúgy igen, van olyan :-)

"streetfighter" 2010.03.25. 19:36:33

Mia szarnak küldenek ki 3 autót egy ilyen balesethez? Közben erre meg arra nincs pénz.

indapass90210 2010.03.25. 19:39:12

A kurva nénikéjét annak, aki az M1 legelejére állította a traffisokat! Aki tudja ki tervezte így a szolgálatot, adja át!

''autónepper.'' 2010.03.25. 19:50:46

el kell engedni őket nem ok nélkül szirénáznak...

trixilw 2010.03.25. 20:17:17

@Dövan: Elég sokszor vannak ott, ráadásul folyamatosan mérik a 100-at is az automata trafik a bevezető úton. Nem jó buli ott 100-nál többel menni.

toyotaska 2010.03.25. 20:23:40

"a tűzoltók letoltak egy furgont az útról" A furgon ott se lehet az úton a tűzoltó előtt, tehát nem is lehet letolni. Nem lát a tükörben egy 15 tonnás szirénázó villogó piros autót? ha 130 al jön is van időm lehúzódni, megállni. Biztos félt a területi képviselő hogy elhűl a cigi.

" akkor miért nem lehet, ha nem zavarják azok közlekedését?"
Mert amikor odaér a balesethez, és így is van 1.5 km sor ne kelljen már + 30 autót kerülgetnie talán pl

MrZed001 2010.03.25. 20:35:21

@"streetfighter":
"Mia szarnak küldenek ki 3 autót egy ilyen balesethez?"
Sorolom:
1) kamion, sok üzemanyag. Pláne mióta elterjedtek a benyások, robbanásveszély.
2) kocsi, 50% esély benya, robbanásveszély.
3) min. 2 sérült. Árokban autók, lehet ki kell vágni egyik-másikból az embert, műszaki mentés.
4) ha már ég egyik(-másik), akkor azt el is kell oltani.
5) kamion rakománya is lehet gyúlékony.

Soroljam tovább, vagy rájössz mekkora ökörséget mondtál?

Amúgy igen, az Cegléd(Abony)-Szolnok közötti 2 sávos szakasz a 4-es egyik halálos része.
Persze az a 2 sáv valójában a 4 sáv első 2 sávjának készült, szóval nem csoda.
14 év alatt kb 10-14 km-en lett 4 sávos a 4-es Szolnokig (a numero uno halálút).
Köszönjük állambácsi, mert mi is így (nem!) szeretünk téged!

misitcom 2010.03.25. 21:02:39

Múltkor a tűzoltók már szóltak,hogy legyünk szívesek a tűzesettett három nappal előbb bejelenteni,mert a sok idióta autós miatt nehezen tudnak haladni az utakon.Így van még esély ,hogy időben kiérjenek és ne aludjon el a tűz magától.

"streetfighter" 2010.03.25. 21:03:01

@MrZed001:
Posztoló írta:
"Remélem, hogy amúgy a balesetben nem volt komolyabb sérülés, legalábbis nekem mindkét árokban lévő autó a körülményekhez képest épnek tűnt."

Miről beszélünk? 3 tűzoltó autó darabonként kb. 4 fő.
Te tűzoltó vagy, hogy így osztod az észt?

Tornado86 2010.03.25. 21:53:53

A csürhe gondolkozhatott volna hogy mi van ha odébb a 2x2 sávos úton feltartják a tûzoltókat, valamint sose tudhatja az ember hogy nem-e egy olyasvalakihez sietnek épp, akivel késõbb pont emiatt nem tud találkozni, esetleg lehet egy ismerõse, szóval nem túl sportszerû.
OFF
Február közepén egy mentõsofõrt tudtam volna megleckéztetni, mégis hagytam inkább menni.

hpty 2010.03.25. 22:14:20

@trixilw: 120-ig nincs obj.felelősség.... Én annyival szoktam ott menni, papír még nem jött!!!

Riska 2010.03.25. 22:34:32

@Mityu: lol :D
@Stiel: te abba a -sajnos csak- kb 2%-ába tartozol akkor a bicikliseknek, akik _tudnak_ normálisan, előzékenyen közlekedni Budapesten, nagyon-nagyon-nagyon ritkán látok ilyet, de olyankor mindig örülök. Respect.

miako74 2010.03.25. 23:43:57

@"streetfighter":
Kis segítség:
Balesethez 3 szer vonul ki. 1xfecskendő 6 fő, 1x fecskendő 4 fő, 1x műszaki mentőszer 2 fő.
A szabályzat szerint egy ember nem végezhet egyedül munkát a veszélyekre (tűznél omlás, balesetnél robbanás stb.) veszély miatt.
Vagyis a kárhely biztosítás 2 fő, beszorult sérültek esetében ha két autó van, karosszéria felnyitása 2x2 fő, megbontás után azonnali kiemelés 2 sérült esetén 2x2 fő. Van még 1 fő parancsnok, aki a mentést irányítja és van 1 fő helyettes pk., aki gondoskodik a megfelelő felszerelésekről, valamint ha megsérül a pk. a helyére lép. Ez pont 12 képzett tűzoltót jelent.

ági anyu 2010.03.26. 09:04:00

@Stiel: Erről azért egy másik eset is eszembe jutott ... qrva nagy dugó volt a Budafoki úton befelé, lépésben lehetett csak menni, mindkét sáv tele volt. Valami tűz miatt a Bartók Béla úton. Egy piros Honda Civic állandóan furakodva, dudálva, két megálló közt mindig az akkor még 3-as busz elé került. A sors iróniája az volt, hogy a megállónál a busz mindig visszaelőzte. Beállt, de mivel a kocsisornemigen mozgott, vagy lámpa is volt esetleg, mire indult, az orra 2-3 autóval mindig a Honda elé került :) Tartott ez pontosan a Prielle Kornélia utcai megálló előttig, ahol egy pofátlan manőver során összekoccant az előtte haladóval...

"streetfighter" 2010.03.26. 09:43:01

@miako74:

Ok. Ez elég szakszerü válasznak tűnt.
Ha ez az alőírás akkor rendben.
De mi van akkor, ha máshol ég valami komoly épület ők meg ott "lőgörögnek" (szabályzat miatt) egy szerencsére nem komoly balesetnél, ahol nincs is annyi emberre szükség?
Én ezért furcsáltam a dolgot.

záporjózsi 2010.03.26. 10:39:33

@"streetfighter": A tűzoltók ilyen furcsa emberek. Ettől még működik a dolog.

@ági anyu: Na igen. Ha áll a sor, akkor el kell fogadni, hogy sikeresen benyeltük a harci brét... Ilyenkor zene be, esetleg telefonálgatás. És vaskos röhögés a furakodókon. :D

Sárkányböffentő 2010.03.26. 10:40:52

@miako74: Köszönöm, leírtad helyettem a pontos felállást!

blogsámán 2010.03.26. 15:02:10

@xaba99: @nyulambulam: Igazatok van. Valóban előzésnek számít, bár ennek a lakott területhez nem feltétlenül van köze, mert a forgalom sűrűsége is befolyásolja ezt a fogalmat. Ugyanis akkor nem beszélhetünk előzésről, ha a 36. § (4) alapján haladunk, VAGY ha mindkét forgalmi sávban folyamatosan haladnak, és így halad el 2 autó egymás mellett ("1. sz. függelék III. rész c) alapján Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.").
Mivel itt egyikről sem beszélhetünk, ezért előzés volt/lett volna.

Megnéztem a megkülönböztető jelzéseit használó járművekre vonatkozó szabályt is:

"Magatartás a megkülönböztető vagy figyelmeztető jelzéseket használó járművekkel szemben
42. § (1) A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni.
(2) Megkülönböztető fényjelzést használó, álló járművet megközelíteni, illetőleg mellette elhaladni csak fokozott óvatossággal szabad.
(3) Megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművet előzni tilos. Az ilyen gépjármű mögött a követési távolságot úgy kell megválasztani, hogy az ne járjon a közlekedés többi résztvevőjének zavarásával.
(4) A figyelmeztető jelzést (sárga villogó fényt) használó járművet fokozott óvatossággal szabad megközelíteni, mellette elhaladni, vagy megelőzni.
(5) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van kijelölve, az azonos irányban valamennyi forgalmi sávban - egymás mellett haladó - hó eltakarítást végző és figyelmeztető jelzést használó járműveket tilos megelőzni. Az ilyen gépjárművek mögött a követési távolságot fokozott óvatossággal kell megválasztani."

A (3) alapján nem csak, hogy megelőzni nem szabad őket, de magyarra lefordítva még a követési távolságot is úgy kell megválasztani, hogy más autósok a megkülönböztető jelzésű járművek elengedése után ne legyenek a követő autósok által veszélyeztetve.

üveges · http://holtankoljak.blog.hu/ 2010.03.26. 16:47:25

Én elengedem. Ha villog a kék és bazi nagy a hangja, akkor sürgős dolga van sajna. És gondolom nem az anyósát viszi a plázába.

cso zsi 2010.03.26. 17:58:57

Szabad itt olyat, hogy "sunáznám"? :)))

indapass90210 2010.03.26. 19:07:03

@trixilw: nem is szokott ebbol gond lenni, de kozvetlen hozzatartozom, akit nem kivanok megnevezni ahogy szetvalt a palya feljebb nyomta a tempomatot.

Nem fogom sohasem megerteni, hogy az idiota, aki a szolgalatot szervezi, miert nem iskola ele teszi ezt? Fel akarja lenditeni a radarblokkolok forgalmat? Egyet most eladott. Mi a legjobb cucc a piacon?

MrZed001 2010.03.26. 20:33:03

@"streetfighter":
"Miről beszélünk? 3 tűzoltó autó darabonként kb. 4 fő.
Te tűzoltó vagy, hogy így osztod az észt?"

Nem, mindössze rendelkezem a józan paraszti észnek nevezett, erősen kihalóban lévő felfogó képességgel.

Abba belegondoltál mellesleg, hogy mi is történik egy balesetnél?
Józsika látja a buzukijából, aztán vagy megáll, vagy csak tárcsázza a tűzoltókat.
Rosszabb esetben a rendőröket, mentőket, és ők riasszák a tűzoltókat.
Mennyi szerinted a tényleges infómorzsa egy ilyen bejelentés nyomán? Vagyunk páran akik megállnánk és tényszerűen lediktálnánk a kamion esetleges veszélyességi besorolását is (hisz lehetett volna pl üzemanyag, gázpalack, mérgesgáz szállító is), de a javától max annyi az elvárható, hogy kamion+kocsi 1-1 árokba.
A tűzoltóknak ekkor igencsak jól felfogott érdeke a legrosszabbra készülni, hiszen ha éppen benyás a kamion, vagy azt szállított (vagy veszélyes anyagot), akkor ott k.rva nagy gáz lesz (mindkét értelemben)

Ha tűz lenne máshol amíg ideérnek és felmérik, akkor a megye másik alegységét küldenék oda. Ennyi.

És köszi miako74 a részletes leírást.

"streetfighter" 2010.03.26. 21:19:12

@MrZed001:
"Nem, mindössze rendelkezem a józan paraszti észnek nevezett, erősen kihalóban lévő felfogó képességgel."

Az a lényeg, hogy el is hiszed.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.03.27. 07:30:01

'..(megkülönböztetett jelzésű) autót nem előzünk, de akkor miért nem lehet..'

Azért B+ mert ez nem Ukrajna... én sem megyek éjjel 200-al a kihalt városban, pedig tökre nem zavarnék senkit ugye.
Esküszöm nem is értem mit akart.

MrZed001 2010.03.27. 08:39:45

@"streetfighter":
"Az a lényeg, hogy el is hiszed."
Az a lényeg, hogy a tények rendre engem igazolnak :P

"streetfighter" 2010.03.27. 15:10:18

@MrZed001:

Tények? Milyen tényekről beszélsz?
A tény az, hogy 3 tűzóltó autó ment ki egy olyan balesethez amihez lehet, hogy egy is elég lett volna. ( Ezt a büdös életben senki nem fogja bevallani. )
Vannak szabályok amik kötik őket, ezt el kell fogadni, de a tényen nem változtat, hogy valószínüleg min. 1 autó feleslegesen volt ott.
Ha ezt csak így lehet akkor legyen. Tényleg nehéz lehet előre felmérni a helyzet súlyosságát, csak hányan mennek ki egy tömegszerencsétlenséghez?

"streetfighter" 2010.03.27. 15:13:40

@MrZed001:

A "rendre" meg végképp értelmezhetetlen számomra, mert az folytonosságra utal, arról pedig nincs tudomásom. :)

fire_szergej 2010.03.28. 23:31:26

Érdekes történet: IFA fecskendővel vonultunk (kék lámpa, sziréna) Budapesten egy emelkedő 20km/h-ra lassított bennünket, jobbra kitekintve egy bringást láttam aki elteker mellettünk. Na ez szabályos? Vagy inkább gáz? :D

Egy másik állítólag megtörtént eset: lakástűzhöz vonultak a kollégák, egy VW bogár szőke kis hölgy által vezetve, mindig valahogy az útban volt,hol itt, hol ott akadályozta a kis utcákban a vonulást. Egyszer végre lekanyarodott a fecskendő elöl, majd a helyszínre kiérve láttak a fiúk, hogy valóban ég a ház, a kapuban egy VW bogár és egy szőke hölgy sikongat hogy "ÉG A HÁZAM"... Ezért nem ajánlott akadályozni bennünket!
KRESZ pedig kimondja megkülönböztető gjm-et előzni tilos (mégha 30 sávos úton is megyünk!)

fire_szergej 2010.03.28. 23:48:13

@"streetfighter": Na itt látszik az, hogy neked lövésed sincs a dolgokról. Bejön egy jelzés legyen az: kamion és 2 szgk ütközött. Mire gondolsz pajtás? Meghúzták az szgk fényezését! Nem, arra hogy a kamion begyűrte maga alá a kisautót, amiben pl egy család 5 fő utazott. Másik autóban is lehetnek 5-en plusz a kamionsofőr. 11 ember élete a tét! Na ezért kell, hogy 3 szer vonuljon. Ja és létszám: 6 fő egyes fecskendő: 2fő vág, 2 fő segít, 1 mentésirányít, 1 gk vezető (autónál kell maradnia) II fecskendő : 4 fő 2 sérülttel foglalkozik vagy forgalmat irányít, 1 háttérmunkát végez, 1 gkv autónál, mentőszer 1 fő felügyeli a kisgépeket (hidraulikus feszítő-vágó, stb...)
Itt minden logikusan és bebiztosítva van kitalálva! És ha nem komoly a baleset, csak annyi erő (fecskendő) marad kint a helyszínen, amennyi szükséges.

fire_szergej 2010.03.28. 23:51:49

A tűzoltók egy zárt közösség itthon, külföldön sokkal többet megmutatnak a munkájukból, mindennapjaikból és a média is sokkal többet foglalkozik velük.

Ja és ha egy út le van zárva és tűzoltó mondja, akkor ezt ugyanúgy kell érteni mintha rendőr mondta volna!!

cso zsi 2010.03.30. 00:12:07

Kis olvasgatnivaló, egész friss:

www.langlovagok.hu/jogor/19_megkulonbozteto-jelzessel-mindent-szabad

Készítette:
Dr. Lukács Botond
D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt.

(2010. március 29.)

sas70 2010.03.31. 14:31:08

-Megkülönböztető jelzést használó járművet nem lehet előzni?
-Nem!
-Miért?
-Csak, meg azért!
-De miéért?
-Mert ez a szabály!
-Hülye egy szabály.
-Az! Ha viszont egy balesetben te beszorulsz az összetört, égő autóba, akkor a hülye szabály a fontos, vagy az, hogy minél gyorsabban odaérjenek a tűzoltók, és kiszedjenek a kocsidból?!

ramgab 2011.06.06. 22:20:53

Tűzoltóautót nem csak nem szabad, de oltári nagy felelőtlenség is megelőzni.

A tűzoltó arra számít, hogy nem előzi meg senki, ha akadály van előtte ki fogja kerülni, ha bele is néz a tükörbe a holtteret nem biztos hogy lesz ideje figyelni aki mellette van meghal. Mikor bement középre a homo-primitivuszok életét védte.

Én egyébként minden friss jogsisnak kötelezővé tennék egy óra gyakorlatot teherautóval, had lássák mit látni onnan.

A tűzoltó ráadásul tele is van adrenalinnal, épeszű ember nagyívben elkerüli.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása