Örülök, amikor KRESZ kérdéses levelet kapok, mert akár a posztolónak van igaza, akár nem, vagy épp csak meg szeretne tudni valami, ami számára nem egyértelmű, gyakoribb, hogy mások is tanulhatnak belőle. Viasz Major arról érdeklődik, hogy gáz-e, ha a lenti képen látható köforgalomba ötvenes tempóval érkezik meg és lassítás nélkül megy rajta át és mi van akkor, ha valaki kicsit lassabban kapcsol, ő meg beleszáll az elé behajtónak. Az utcaképet nézegetve külön sebességkorlátozó tábla ugyan nincsen, de biztos nem véletlenül vannak ott azok a sárga csíkok, meg van a KRESZ-ben egy ilyen pont, szerintem baleset esetén legalább megosztott felelősségről kell beszélnünk:
28.§ (3) Útkereszteződést járművel csak olyan sebességgel szabad megközelíteni, hogy a vezető eleget tehessen elsőbbségadási kötelezettségének és e tekintetben másokat a jármű sebességével ne tévesszen meg.
Egy kreszes kérdést eresztenék el, ami inkább fejtörő, meg kíváncsi lennék a véleményekre (és hátha más is, persze csak ha Te is úgy gondolod).
A képen látható kereszteződés egy körforgalom Kőbányán, a Harmat és Gitár utca kereszteződése. A jelölések nem feltétlenül egyértelműek, ezért némi magyarázat: jómagam többnyire a sárga nyíllal jelzett irányból közeledem, és egyenesen mennék tovább (második kihajtó). Sokszor jönnek autók a kék nyíl irányából, míg a sötét narancs nyíl azt jelzi, hogy ott a Harmat utca folytatása egyirányú, a jelzett irányban.
Tehát a sárga irányból közeledve én, aki ismeri a kereszteződést, hamar fel tudja mérni, hogy van-e olyan a körforgalomban, akinek elsőbbséget kell adnom (ez már bennlévő autó, vagy szemből érkező lehet, a bal oldali irányból, a Harmat utca felől nem jöhet senki). Ha nincs, akkor az elsőbbségadás kötelező tábla ellenére (vagy inkább az elsőbbségadást kutyafuttában letudva), akár lassítás nélkül, 50-nel is bemegyek a körforgalomba.
Veszélyes innen 50 km/h-val megérkezni a körforgalomba?Igen ám, de a kék nyíl irányából érkezők gyakran meglepődnek ezen, nem számítva arra, hogy valaki ilyen sebességgel jön, és gyakran elindulnak maguk, pedig véleményem szerint elsőbbséget kéne adniuk a balról érkező, a körforgalomban levő autónak (nekem), és nem hirtelen fékezésre kényszeríteni.
Én legalábbis így értelmezem a körforgalom szabályait ezen speciális helyzetben is. És más?
Hozzáteszem, hogy amikor jómagam a kék nyíl irányából jövök, akkor én ott majdnem állóra lassulok, hogy pont a "magamfajtáknak" meg tudjam adni az elsőbbséget - mielőtt megkapnám, hogy a posztoló hülye, persze úgyis megkapom...
Take-it-Easy 2010.04.02. 12:27:36
bikila 2010.04.02. 12:30:26
A konkrét helyzettől függetlenül még hozzátenném, hogy akinek elsőbbsége van, az sem érkezhet megtévesztően nagy sebességgel, amire nincs mód reagálni.
Tornado86 2010.04.02. 12:32:00
Bár van még egy lehetõség: ha egy átlagos képességû autós nem ismeri a helyi szokásokat.
Take-it-Easy 2010.04.02. 12:40:49
Kicsihuszar 2010.04.02. 12:44:49
lotht 2010.04.02. 12:46:38
Teljesen hasonló a helyzet a szomszédos körforgalomban, a Mádi utca és a Gitár utca kereszteződésében.
Elég furán lettek kialakítva ezek a körforgalmak, a nyomvezetésük lehetővé teszi, hogy a korábban alárendelt utakon érkezve szinte lassítás nélkül áthajts a körforgalmon.
lotht 2010.04.02. 12:48:00
Én így gondolom. Más vélemény?
2010.04.02. 12:48:20
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.04.02. 12:52:11
Coyote82 2010.04.02. 12:53:18
Ha beletrafálsz a kek nyil iranyabol kozlekedobe, akkor elso korben ot fogjak hibaztatni az elsobbsegadasi kotelezettseg elmulasztasaert, ugyanakkor fellebezhet, amiert olyan nagy sebesseggel kozelitetted meg a helyet, hogy neki idoben reagalni mar nem volt ideje.
Ha ez mondjuk konkretan en lennek, es tulelnem az utkozest akkor valoszinuleg rahajtogatnam az arcodra az autodat :-)) Akik nem ismerik a kornyeket, attol nem varhatod el, hogy extra modon vigyazzanak, viszont ok elvarhatjak toled, hogy te ugyanugy ovatosan kozelits, mint barki mas.
ági anyu 2010.04.02. 12:57:52
Pepe83 (törölt) 2010.04.02. 12:59:06
A körforgalom szabályainak ismerete nem függ a helyszíntől. A posztoló a megengedett legnagyobb sebességgel érkezik és ha nem kell megadnia az elsőbbséget, akkor dinamikusan próbál továbbhaladni.
Az más kérdés, hogy számítani kell arra, hogy más nem adja meg az elsőbbséget.
Amúgy pont ezért a körforgalom a legjobb helyszín arra, hogy a kocsid elején lévő sérüléseket a másik biztosításának terhére csináltasd meg :)))))
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.04.02. 13:05:35
aki kijön elé, az hülye.
Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.04.02. 13:13:17
(kivéve segédmotoros kerékpár)
nyjozsi2 2010.04.02. 13:30:03
Mindenki közelítsen úgy, hogy ha kell, akkoe tudjon elsőbbséget adni. Pont.
Jut eszembe marhára ki tudok borulni azokon az amatőrökön, akik ha kell/ha nem majdnem vagy teljesen megállnak minden körforgalom előtt. Könyörgöm, ha messziről látja, hogy nincs benne senki, akkor miért kell megállni? Ezzel miért kell dugót képezni? Dugni egy kettest és usgyi, el onnan...
Ottopappa 2010.04.02. 13:36:53
trixilw 2010.04.02. 13:37:59
Ha nekem jönne, mert nem látom, hogy ő 50-el rongyol át a beláthatatlan helyről, akkor jogosan kezdhetne hordani a hozzátartozója rokkantkártyát amikor őt szállítja.
bikila 2010.04.02. 13:42:59
Szerintem nem jó mindig azzal számolni, hogy majd mindenki vigyáz rád/megadja az elsőbbséged, mert ez előbb-utóbb nem fog bejönni. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy védett útvonalon minden kereszteződésnél lassítani kell, csak azt, ha tudod, hogy ha van egy nem jól belátható rész, ahonnan valaki kijöhet, akkor onnan ki is fognak jönni valamikor. Motoron legalábbis ez a hosszú élet titka.
Marcellusca 2010.04.02. 13:43:07
trixilw 2010.04.02. 13:44:26
mi van akkor ha valami idióta csóka a naranccsal jelölt egyirányú utcából, szabálytalanul, forgalommal szembe, behajt a körforgalomba. És mondjuk erre nem számít az 50-el közlekedő sárga útról jövő ember és találkoznak egy totálkár kiséretében?
Ki lesz a hunyó? Mert ugye a narancs helyről jövő csóka szabálytalan volt, de csak addig a pillanatig amíg be nem ért a körforgalomba. Utána teljesen szabályos. Mire lehet hivatkozni?
Jut eszembe, nem is kell idiótának lenni az egyirányú úton való ellentétes közlekedéshez. Elég csak egy borostyánsárga villogó este 10 és reggel 6 között. Még hangja sincs, mint mondjuk a mentőnek.
a távoli rokon 2010.04.02. 14:00:42
1kutya 2010.04.02. 14:01:20
ráadásul, ahogy látom zebra is van, tehát elvárható lenne!
ahogy látom Dövan még nem volt, tehát:
"a poszt-toló a hülye":DDD
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.04.02. 14:02:21
Mint ahogy jobbkezes kereszteződésbe se rongyolsz bele 50-nel, mert lehet a másik nem vesz észre vagy szimplán hülye és elindul.
1kutya 2010.04.02. 14:06:28
RaveAcE 2010.04.02. 14:09:44
Ha elcsapod, még a sírkövet is fizetheted.
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.04.02. 14:09:47
belsoseg.blog.hu/2010/03/31/megolnek_a_korforgalomban
Matrix_ 2010.04.02. 14:15:32
Az hogy valaki szabályokat betartva közlekedik még nem jelenti azt, hogy nem hülye.
index-cenzura.biz 2010.04.02. 14:17:58
függetlenül attól ,hogy nem tűzoltó :DDD
muhi 2010.04.02. 14:20:20
Nazareus 2010.04.02. 14:20:46
Deneware. 2010.04.02. 14:23:27
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.04.02. 14:25:16
aliblog 2010.04.02. 14:25:50
SzLacika 2010.04.02. 14:26:10
Mikor hülyén néztem rá és megkérdeztem ez mi a kénköves kutyafasz volt, azt mondta ő mindig így csinálja, ha úgy látja nem jönnek szembe.
Bár tényleg gyér volt a forgalom, közepén olyan magas a domb, amitől nem is látni a másik oldalt...
Még életben van a csávó, de én azóta sem ültem be mellé és nem is fogok.
közlekedési bűnöző (törölt) 2010.04.02. 14:26:12
jaja... lánglovagokon... hülyegyerek. 50 kmh-ról beszélt a posztoló és nem 150-ről.
1kutya 2010.04.02. 14:26:38
Deneware. 2010.04.02. 14:26:50
közlekedési bűnöző (törölt) 2010.04.02. 14:27:04
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.04.02. 14:28:16
Ibn al-Haiszam 2010.04.02. 14:28:52
1kutya 2010.04.02. 14:30:02
anno amikor újfalunál megcsinálták a 42-es/47-es körforgóját, 1 hónapig szinte minden nap hasalt egy román/bolgár/lengyel kamion a földkupac tetején:DDD
Ibn al-Haiszam 2010.04.02. 14:30:24
ági anyu 2010.04.02. 14:30:41
Atesz. 2010.04.02. 14:31:39
közlekedési bűnöző (törölt) 2010.04.02. 14:32:42
Ha már mindenképpen a szabályosságot hajszolod itt ezen a blogon, akkor legyél korrekt! A faszi nem gyilkolt meg senki, hanem a halálukat okozta. Nagy különbség!
jelentéktelen alak 2010.04.02. 14:33:21
A KRESZ valahogy úgy fogalmaz, hogy sebességet úgy kell megválasztani A SEBESSÉGHATÁROKON BELÜL, hogy a belátható útszakaszon ÉS MINDEN OLYAN AKADÁLY ELŐTT, AMIRE SZÁMÍTANI KELL meg tudjunk állni. Ezen felül a cikkben is idézett kereszteződésekre vonatkozó szabályt is figyelembe kell venni. Tehát az adott helyen az ötven az elméleti maximum. Gyakorlatilag ott annyival nem lehet szabályosan menni.
sokan élnek abban a tévedésben, hogy a sebességlimit az azonos az elvárt sebességgel. Pedig az csak a max. Azon belül kell megválasztani a helyes tempót. Ez lehet 10 és lehet 49 is. Helyzete válogatja, hogyan szabályos. De a relatív gyorshajtás többnyire inkorrekt is. Mint a posztoló esetében is...
lr 2010.04.02. 14:34:20
A posztolónak az ezen, és a "defenzív vezetés" fogalmán való elgondolkodást javaslom.
aliblog 2010.04.02. 14:34:35
ezek szerint 40 alatt!:
www.jogiforum.hu/forum/34/11838
fakof 2010.04.02. 14:36:00
közlekedési bűnöző (törölt) 2010.04.02. 14:39:12
Szerintem meg így működik:
Ha nem történik semmi, akkor nem történik semmi. Ha meg elbaszod a gyalogost, akkor az a helyzet, hogy akkor is gyorsan hajtottál, ha történetesen gyök kettővel mentél. A bíróságon lemeszelnek és kész. És senkit sem érdekel, hogy előtte mit csináltál. Ahogy az orvosi műhibapernél sem szarják le, hogy az adott orvos hányezer ember életét mentette meg. A bíróságot az az egy eset érdekli, ahol hibázott...
Ibn al-Haiszam 2010.04.02. 14:39:34
jelentéktelen alak 2010.04.02. 14:41:23
"fokozott óvatosság az hány kilométer / óra?"
Helyzete válogatja. Ha baleset lett belőle akkor sok volt. Ha sikerült elkerülni, akkor nem volt sok.
Úgy szoktam közlekedni, hogy BÁRMI lehet előttem. Nem megyek bele egy kanyarba 90-el, ha nem látom, hogy a kanyarban nincsen-e egy feltorlódott kocsisor vége. Független attól, hogy szokott-e ott ilyen lenni, vagy sem.
Pont így kellene egy zebrát, kereszteződést, körforgalmat, stb. is megközelíteni.
Bladika 2010.04.02. 14:42:10
Másrészről pedig a posztoló nincs tisztában a körforgalom szabályaival. Aki a kék nyíl irányából érkezik annak nem a sárga nyíl irányából érkezőnek kell elsőbbséget adnia, hanem annak aki a körforgalomban már bent van. Nagy különbség! Ugyanis ha a posztoló 50el rongyol be abba a körforgóba, nagyobb az esélye, hogy ő rohan bele valakibe, aki a kék nyíl irányából nála sokkal lassabban megy be, de ő nála még előbb.
Bert Maverick 2010.04.02. 14:42:28
közlekedési bűnöző (törölt) 2010.04.02. 14:44:21
közlekedési bűnöző (törölt) 2010.04.02. 14:45:09
jelentéktelen alak 2010.04.02. 14:47:01
Valóban, de csak akkor láttam, mikor már elküldtem a kommentem... :-)
Örülök, hogy más is így látja, mert szerintem úgy korrekt, ahogy mi látjuk a helyzetet. :-)
Bladika 2010.04.02. 14:48:49
"fokozott óvatosság az hány kilométer / óra?" Fokozott óvatosság az akkora sebesség amivel az adott útszakaszon előfordulható minden akadály előtt még biztonságosan megtudunk állni. Valahogy így volt anno a KRESZ könyvemben. Tehát nem megyek be a beláthatatlan országúti kanyarba 90-el, mert tudom, hogy ott mehet egy mezőgazdasági gép. De nem megyek az autópályán 50el mert tudom, hogy ott a gyalogosoknak és a mezőgazdasági gépeknek mindennemű közlekedés tiltott. Na valami hasonló volt a szövegezése a könyvnek. Annyira pontosan már nem emlékszem.
Ez az amit sokan nem értenek és akkor a balesetnél rendőrt hívnak, mert a vétkes szajkózza, hogy mert a másik nem olyan sebességgel ment, hogy minden körülmény között meg tudjon állni. Pedig nem! Az adott útszakaszra! És ebbe nem tartozik bele, a meg nem adott elsőbbség. Az elsőbbség meg nem adása nem számít ilyen szituációnak.
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.04.02. 14:48:54
Ibn al-Haiszam 2010.04.02. 14:48:57
közlekedési bűnöző (törölt) 2010.04.02. 14:50:40
jelentéktelen alak 2010.04.02. 14:53:18
"nincs mit kifejteni rajta. Aki halálos közúti balesetet okoz, az nem gyilkos. Még a Császár Előd sem, pedig sokan gyilkosozzák.
"
Ez azért így könnyelmű kijelentés. Vannak olyan helyzetek, mikor bizony gyilkos. Ha a járművét fegyverként használja és pl azzal szorítja a falhoz az áldozatát. De én még arra is simán használom a gyilkos jelzőt, aki lakott területen 150+al írt ki valakit egy buszmegállóban.
Ez utóbbi a vaktában lövöldöző ámokfutóval azonos kategória szerintem, aki gyilkos, ha öl.
Ám aki durrdefekt miatt vált sávot és ez valakinek az életébe kerül, az nem gyilkosság. Az baleset.
Ezen két-három szélsőséges helyzet között nehéz meghatározni, hogy hol a határvonal. De szerintem nem jelenthető ki, hogy aki öl az nem gyilkos, ha járművel teszi!
107! 2010.04.02. 14:53:35
Pl.: azt nem értem, hogy miért kell határon autózni. Tök felesleges. Majd egyszer a kék nyíl irányából érkezik egy Kama3, aztán elveszi a kedved. Legalábbis remélem, hogy az fog érkezni, nem pedig egy kissrác a bringájával mondjuk a túlsó gyalogátkelőn.
@jelentéktelen alak:
Egyet értek veled. Felüljáró, éles kanyar... bárminek a túloldalán lehet álló kocsisor, vagy bármi más, ami mögött jó megállni.
Azért a körforgalomnál érdekes jelenség a bénázás is. Elég sűrűn látok ilyet. Jól belátható minden, mégsem halad a sor.
Ja, és az irányjelző! A halálom, ha nem használják a körforgalmat elhagyó autóstársak.
Alikam 2010.04.02. 14:56:59
A Körforgalomnak pont a lényeg,e hogy lassú de egyenetes haladást lehet vele elérni.
Ha 50-el belemész a másiknak meg satufékeznie kell az se nem lassú se nem egyenletes.
ági anyu 2010.04.02. 15:00:11
Azotúl, hogy szabálytalan, parasztság is ... miért kell a másikat akadályozni a továbbhaladásban azzal, hogy nem jelezzük a szándékot a körforgalom elhagyására?
Matrix_ 2010.04.02. 15:01:51
Tehát szabályos, csak bolond.
ági anyu 2010.04.02. 15:01:52
Ibn al-Haiszam 2010.04.02. 15:02:31
A Btk. 166. paragrafusa, pedig pontosan definiálja a tényállást és a büntetést.
Egyébként ha nagyon ki akarod mosdatni az ilyeneket, akkor fogalmazhatsz úgy is hogy "korlátozta az emberi élethez fűződő jogainak gyakorlásában". Az attól még emberölés.
jelentéktelen alak 2010.04.02. 15:02:56
Sok minden nem tartozik abba a kategóriába, amire számítani kell. De ha Te nem látod meg időben, hogy valaki ott elsőbbséget kell adjon Neked és mégsem teszi, akkor ő sem láthatta meg időben, hogy Te jössz és elsőbbséget kell adjon Neked. Remélem érted a logikáját! :-)
Egyébként miből gondolod, hogy autópályán nem kell gyalogosra számítanod???
Szerinted egy műszaki hibás autótól, helikopterrel kell elmenni a segélykérő telefonig? Nem mindenütt van mód a korláton kívül menni...
Nyilván más szitu egy autópálya, mint egy lakó-pihenő övezet. De mindkét helyen megvan az, amire figyelni kell. Így autópályán is a 130 nem az elvárt tempó, hanem a megengedett maximum. Én bizony már álltam is autópályán a belső sávban és teljesen szabályosan tettem. :-)
PitBuli 2010.04.02. 15:05:39
Rav Antal 2010.04.02. 15:06:46
107! 2010.04.02. 15:07:37
Jogilag nincs olyan, hogy gyilkosság. Az csak a filmekben van. Nálunk az emberölésnek vannak különböző minősített esetei. Az tény, hogy van különbség ebben-abban, de a végeredmény ugyan az: valaki meghal. A családtagok fájdalmán szerintem nem enyhít, hogy gondatlanságból, vagy szándékosan, itt csak az érte járó években van különbség.
Bladika 2010.04.02. 15:07:40
Amúgy haver magából kikelve üvöltött velem, mert ő megjegyezte nekem, hogy "meg kéne baszni az anyját, annak aki ezeket kitalálta" én meg mondtam, hogy inkább használni kéne megtanulni, ne ez kiborította. Erre ő, hogy képtelenség, mert hogy nem vagyunk képesek a fejünket annyira hátrafordítani. Máig sem értem pontosan mire gondolt. Én azóta is előszeretettel megyek a körforgalomban a belsősávban és míg a jobboldalon várakozik kb. 30 autó én úgy használom ahogyan azt kell és mindenki mellett elhúzva megyek a dolgomra. (megjegyzem akik a külsőben állnak nem mennek ki az elsőn csak a harmadikon, mert mennek az Ósan-ba vásárolni)
közlekedési bűnöző (törölt) 2010.04.02. 15:08:03
Bladika 2010.04.02. 15:11:46
Ibn al-Haiszam 2010.04.02. 15:22:48
jelentéktelen alak 2010.04.02. 15:23:45
Nem. Arra nyilván nem számítok. De mint írtam, minden út típusnak megvannak a jellemzői, amire figyelni kell. Autópályán sem mindig a 130 az indokolt.
Mind e-mellett vannak helyzetek helyzetek, mikor autópályán is kell számítani egy eléd lépő gyalogosra, még ha nem is ezek a helyzetek a jellemzőek. Pont emiatt fogalmaz úgy a KRESZ is, hogy a körülmények a mérvadóak, mert nem lehet az összes körülményt egy könyvbe összegyűjtve elemezni.
Aki vezet, annak van jogosítványa. Akinek van jogosítványa, az nyilván orvosilag is alkalmas, hogy felmérje e körülményekből adódó helyes sebességet.
Furcsa, hogy mindezek ellenére a többség jóval az indokolt tempó felett halad.
s.p. 2010.04.02. 15:25:52
mahet 2010.04.02. 15:26:34
gery555 2010.04.02. 15:31:31
Jössz a sárga nyíl irányából és berongyolsz a körforgalomba 50-el, mert arra számítasz, hogy a kék nyíl irányából érkezők szinte állóra lassítanak, mint ahogy azt te is szoktad, ha arról érkezel. De gondolom, hogy sokan nem ismerik a módszered, mert ritkán járnak arra és általában lassítani szoktak belépéskor.
+
lefordultam a székről:
"Igen ám, de a kék nyíl irányából érkezők gyakran meglepődnek ezen, nem számítva arra, hogy valaki ilyen sebességgel jön, és gyakran elindulnak maguk, pedig véleményem szerint elsőbbséget kéne adniuk a balról érkező, a körforgalomban levő autónak (nekem), és nem hirtelen fékezésre kényszeríteni."
gondolkozz, ha 50-el bemész egy körforgalomba (a fenti képből látható, hogy 1 ms-nél nem töltesz el benne több időt, amíg átmész egyenes), tehát aki neked jobbról bejön a körforgalomba és nem adja meg neked az elsőbbséget, az azért van, mert Te akkor még NEM vagy benne a körforgalomba és azért kell lassítanod, mert utolérsz egy 20-al szabályosan közlekedő (aki lelassított a behajtás előtt) másik autót.
Ezzel a viselkedéseddel másokat és saját magadat veszélyezteted!
Jok3r 2010.04.02. 15:38:00
Pettyes Szfinx 2010.04.02. 15:52:49
Ha az az ökör beszáguld a körforgalomba 50-nel, simán előfordulhat, hogy mikor a másik kilép a körforgalomba, ő MÉG NINCS BENT a körforgalomban, és megb.ssza oldalról a szabályosan közlekedőt, aki jelen esetben nem a poszt írója. Elsőbbséget ugyanis annak adok meg, aki a körforgalomban VAN!!! És amilyen rövidek ezek a körforgalmak... folytassam...?
Tehát a posztoló nem szabályos!!!! Szabálytalan is és hülye is!!! Ennyi a történet, kár tovább agyalni rajta.
Pettyes Szfinx 2010.04.02. 15:53:55
hvuk 2010.04.02. 15:58:10
Továbbá van még egy fontos dolog. Ketté kell választani a helyzetet, a körforgalom ugyanis gyakorlatilag két kereszteződésnek minősül egymás után, ahol az első kereszteződésnél neked kell megadnod az elsőbbséget, a másodiknál meg neked kell, hogy megadják. Tehát először a levélírónak meg kell adnia az elsőséget. Ehhez olyan sebességet kell választania, hogy erre képes legyen. Az 50 km/h erre megfelelő, az autó féktávolsága kb. 10-11 méter erről a sebességről, tehát még extrém esetben is meg fogja tudni adni az elsőséget (de normál esetben mindenféle vészfékezés nélkül is sikerül neki, mivel jól belátható a kereszteződés). Ezután jön egy kereszteződés, ahol viszont már neki adják meg az elsőbbséget. Ekkor már lényegtelen, hogy ő mennyivel megy (ha nem lépi túl a megengedett sebességet). Vagy az ide írók a Nagykörúton haladva minden kis keresztutcánál 30-re lassítanak, "hátha kijön elém egy félvak nyugdíjas kalapos vezető" felkiáltással?
Van azonban két további dolog. Az egyik, hogy mivel ő látja a vezetésének kockázatát, de nem ugyekszik csökenteni annak vezsélyességét, így vezetésében nem érvényesíti a defenzív elvet. Ezt persze nem kötelező érvényesíteni, KRESZ nem írja elő, így nem is lehet megkövetelni. De épp az előre láhtató veszélyessége miatt érdemes emiatt csökkenteni mondjuk 40-re a sebességet. A másik megfontolandó dolog, hogy itt van egy zebra is, ahol viszont az autósnak kell elsőbbséget adnia. A zebra még jól belátható, de a környezete nem, így bármikor leléphet elé egy gyalogos. Emiatt itt szerintem nem korrekt az 50 km/h, mert nem jár el kellő körültekintéssel a zebra megközelítésénél.
hvuk 2010.04.02. 16:00:54
Pettyes Szfinx 2010.04.02. 16:01:25
Pettyes Szfinx 2010.04.02. 16:03:39
Pettyes Szfinx 2010.04.02. 16:07:05
gery555 2010.04.02. 16:07:16
Tehát egy sík terepen haladsz főútvonalon, és látod, hogy egy traktor közeledik az út fele neked jobbról, amin te haladsz, ezért lassítasz, mert lehet, hogy a traktor 25-el átmegy előtted (itt te jogosan azt gondolod, hogy lelassít)...
igen ez a szituáció egy kicsit másabb, de a lényeget akartam vele megfogalmazni.
---------------
De ha a sárga nyíl felől érkező autós is lelassít (amit az emberi józan ész diktál), akkor a kék nyíl felől érkező még simán befér elé.
A kék nyíl felől érkezőnek csak az utolsó pillanatban fog leesni, hogy egy "barom" jön és nem lassít, így késztetve a kéket, vészfékezésrere (nyilván 20km/h-val nem sok, de pont annyira elég, hogy az ő mögötte érkező neki koccanjon (mert nem tartotta be a követési távolságot), így megint csak a sárga nyilasnak lesz szerencséje (mert mindig az ártatlan hal meg)
atompyka 2010.04.02. 16:08:24
Sztem körforgalomba ne lehessen kisívű jobbkanyar nélkül behajtani.
2010.04.02. 16:09:29
atompyka 2010.04.02. 16:10:26
hvuk 2010.04.02. 16:13:12
Magyarán, elvileg, ha a másik _már_ bent van a körforgalomban, akkor te meg fogsz tudni állni, ha meg _még_ nincs bent akkor meg nem te vagy a hibás.
SzZ 2010.04.02. 16:14:37
Az adott körforgalom (minden reggel arra megyek) lentről (sárga nyíl) szépen belátható, a zebra és környéke is. A fordítva egyirányúból kijövő mentőt két okból is hagyjuk: egyrészt szirénázna, ami ugye hallatszik, másrészt az egyirányú utca irányában van a kórház...
Szóval, az a tapasztalatom, hogy tök mindegy, hogy 50-nel, 30-cal vagy 20-szal
megyek be a körforgalomba, a Harmat utcánál állók jó része teljesen megdöbben. Ők ugyanis a körifori előtt jól megállnak, még jobban körülnéznek - és ezt várják el a másiktól is. És nem képesek felfogni, hogy valaki egész egyszerűen behajt a körforgalomba, ezzel az ő elindulási szándékukat semmibe véve.
Minősített eset az az autóstárs, aki megszokásból vezet. És mivel korábban sok-sok évig a Harmat utca volt a fölérendelt út, ezért még most is eszerint vezet.
cambridge.on 2010.04.02. 16:15:16
A hétköznapi életben én még nem hallottam az emberölő kifejezést. Csak azt, hogy gyilkos.
Emberekkel kapcsolatban, teszem hozzá.
Ez már a második rosszul kialakított körforgalommal kapcsolatos cikk rövid időn belül.
Jelenesetben egy egyszerű jobbkéz-szabály megtenné.
JMC 2010.04.02. 16:18:17
Egyrészt:
- az a gyalogos, aki a teherautó előtt három méterrel lép le a járdáról a zebrára messze van a szabályostól, hiszen a gyalogos kötelessége, hogy meggyőződjön arról, hogy áthaladásával nem veszélyezteti-e a közlekedőket. Ez biza benne van a KRESZben, még akkor is, ha erről a gyalogosok tekintélyes része nem tud. Ezért mondom, hogy az általános iskolai tanrend részévé kéne tenni a KRESZ oktatását. Más kérdés, hogy az ilyen gyalogos nemcsak szabálytalan, hanem életképtelen is.
Másrészt:
- aki azt mondja, hogy úgy vezet, hogy BÁRMI előtt meg tudjon állni az egész egyszerűen nem tudja, hogy mi az a bármi. Nemcsak a földútról kikanyarodó pótkocsis traktor meg a kiguruló labda után vetődő gyerek, hanem mondjuk Gödöllőnél a pályára rászakadó hídelem is beletartozik. Vagy a rakparton haladva akármelyik hídról egy elédugró öngyilkosjelölt.
[/off]
Atika!!! 2010.04.02. 16:18:55
hvuk 2010.04.02. 16:20:24
Annak nincs igaza aki arra hivatkozik, hogy még nincs benne a másik a körforgalomban. És? De mire elkezdek behajtani már bent lesz. És akkor minimum akadályozni fogom, hacsak nem csattanunk.
A körforgalom lényege az, hogy gyorsítsa a kereszteződésben az autók forgalmát. Aza lényege, hogy neked a behajtáskor csak balra kell figyelned, nézni, hogy ott jön-e olyan akinek meg kell adnod az elsőséget. Megközelítés szabályso módja:
- Közeledsz, balra nézel, jön-e valaki
- Ha jön akkor fékezel és elengeded
- ha nem akkor nem kell fékezned (amennyiben a körforgalom biztonságosan bevehető ezzel a tempóval), hanem behajtasz a körforgalomba.
- majd a megfelelő helyen indexelés után kihajtasz.
Ennyi. Azzal, hogy ki jön és hogyan jobb oldalról elvileg nem kell törődnöd.
hvuk 2010.04.02. 16:22:18
s9e (törölt) 2010.04.02. 16:24:05
De ezt maga is tudta.
Korábban itt jobbkézszabály volt. Aztán körforgalmat csináltak mert a sárga vonalon érkezőnek az lehetett az érzésük, hogy főútvonalon haladnak(széles kétsávos út) Hát nem. Jómagam a kék vonalon szoktam érkezni és pont az ilyen barmoktól félek. Remélem egy teherautóba fog beleszaladni és nem egy gyerekeket szállító autóba. Ezzel is javul majd az emberiség genetikai állománya.
***A posztoló hülye!***
hvuk 2010.04.02. 16:24:38
Ha ez így van akkor neki bizony ott majdnem állóra kell lassítania. Ennyire egyszerű ez.
Komolyan nem értem a dolgot. Ha ezt a Nagykörútra vagy a Hungáriára kihajtáskor elvárjuk akkor itt miért nem?
gery555 2010.04.02. 16:26:20
----------
és mi van akkor ha a kék nyíllal jelölt autós is berongyol 50-el? Ekkor a sárga fog neki menni a kék hátuljának, vagyis a sárga a hibás
Nazareus 2010.04.02. 16:26:22
"Ha ő oldalról megy bele a másikba akkor a másik a hunyó (ezt tuti fix ugye)."
Nem tuti fix. Elképzelhetö, hogy pl. valaki behajt félig majd megáll valamiért (müszaki hiba, kutya szalad át az úton, stb.).
"Hogy a másik behajtson a körforgalomba annyira, hogy már teljesen bent legyen és bent haladjon, ahhoz nagyon sok időnek kell eltelnie (alsó hangon 2 másodpercnek)"
Nem feltétlenül. Ne abbólj indulj ki, hogy a Harmat utcából jövök teljesen meg fognak állni. Bemehet az 10-20-30-al is és beérhet _hamarabb_, mint a posztoló.
Mindenesetre a lényeg az, jövök mondjuk a Harmat utcából, elnézek balra, nincs senki a körforgalomban, akkor behajtok. Nem kötelességem felmérni, hogy ki mennyivel _fog_ behajtani 1 másodperc múlva. Ha pedig bementem elötte, akkor már nekem van "elsöbbségem". Akkor is, ha 10-el, ha 50-el, vagy ha 150-el hajt be.
Szóval nagyon szituációfüggö, hogy kinek van elsöbbsége, mindenesetre nem lehet egy általános kijelentést tenni, hogy a posztolónak igaza van, vagy nincs igaza. Lehet olyan szituáció, amikor igaza van és olyan is, amikor nincs. Épp ezért felelötlen a viselkedése, mert nehéz, néha pedig lehetetlen felmérni elöre, hogy "Jeee ez most olyan, hogy biztos nekem van elsöbbségem".
hvuk 2010.04.02. 16:34:35
Ha a kék nyíllal jelölt berongyol 50-el akkor hülye, mert olyan tempóval közelítette meg a kereszteződést, hogy nem lett volna képes megadni az elsőbbséget.
hvuk 2010.04.02. 16:36:11
gery555 2010.04.02. 16:36:32
kamushamus 2010.04.02. 16:39:57
SzZ 2010.04.02. 16:42:46
Azért, mert a sárgának nem jöhetnek balról, és a szemből érkezőt is látná.
A kék meg nehezebben látja meg a neki balról érkezőt.
kamushamus 2010.04.02. 16:43:12
s9e (törölt) 2010.04.02. 16:50:12
Egyébként számít? Változtat azon, hogy így bemenni ebbe a körforgalomba egy baromság?
Bougheau Tschichka 2010.04.02. 16:56:22
Körforgalom előtt mindenkinek elsőbbséget KELL adni, aki a körforgalomban autózik!!!
Itt nincs jobbkéz-szabály, a körforgalomba lépést megelőzően mindenkinek elsőbbségadás kötelező táblája van (ha itt nincs, keressék a környékbeli fémhulladék lerakó telepen)
Még egyszer:
A KÖRFORGALOM MINDEN IRÁNYBÓL ELSŐBBSÉGADÁS KÖTELEZŐ TÁBLÁVAL ELLÁTOTT CSOMÓPONT
(kell, hogy legyen)
Tornado86 2010.04.02. 17:06:17
Logikus, ezért is fejeztem ki magam röviden és tömören e mellett. Inkább egy kis motorfék mint 1 koccanás.
@lotht:
Konkrétan erre céloztam.
infrablu 2010.04.02. 17:08:28
Lipi1945 2010.04.02. 17:12:47
Viszont ha az adott esetben belerombolsz valakibe, ott szerintem te leszel a hunyó.
Mivel a körforgalomban lévő autóknak kell elsőbbséget adni, nem a körforgalomhoz balról nagy sebességgel érkezőknek.
Ekkora sebességnél mikor az "ellenfél" belép a körforgalomba te valószínüleg még a körforgalmon kívül voltál.
Ha belémjönnél én erre hivatkoznék.
Lipi1945 2010.04.02. 17:15:59
ági anyu 2010.04.02. 17:45:27
107! 2010.04.02. 17:46:47
Ennyire azért ne nézz hülyének!!! Még a feltételezés is sértő!!! (bocsánat, hogy nem tettem mögé :-), azt hittem egyértelmű.)
107! 2010.04.02. 17:49:44
Csak azért szóltam bele, mert vitáztatok itt lényegtelen részeken, és ezért is írtam, hogy a családtagok szempontjából tök mindegy minek nevezzük.
Roy 2010.04.02. 17:51:30
Don Blasius 2010.04.02. 17:56:02
Az avatarodon pedig egy BA3 részlete látható. ;):)
metal · http://electric.blog.hu 2010.04.02. 18:11:12
nonolet (törölt) 2010.04.02. 18:19:57
Ez a tökéletes válasz...
Aki ELŐBB lépett be az nyer ütközés esetén.
A beszáguldó esetén azzal nehezítve, hogy
az általa MÉG belátható ív hosszon
NEKI MEG KELL TUDNI ÁLLNI!
A max sebességét ez korlátozza....
50-ről ehhez cirka 25 méter kell!
nonolet (törölt) 2010.04.02. 18:24:25
ott gondoskodni kell sebesség korlátozásról
kényszerlassításról (fekvő rendőr pl)
Ha nincs gondoskodva, akkor pedig
piszkálni kell az illetékes hatóságot...
indapass90210 2010.04.02. 18:30:14
ági anyu 2010.04.02. 18:45:39
városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.04.02. 18:58:41
Hát kurvára! Úgyhogy ezzel szerintem fel is jelentetted magad a redőrségnél. Drakulálok!
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.02. 19:15:09
107! 2010.04.02. 19:15:53
Már azt hittem, csak én viccelődöm így. Köszi, akkor a hiba nem az én készülékemben van. :-)
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.02. 19:18:58
Don Blasius 2010.04.02. 19:22:09
A társasjátékhoz plüssdobókockákat kellene kiosztani, amit tükörre akaszthatnak a játékosok. :))
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.02. 19:24:53
Jah télleg, és ha dupla-hatost dobnak akkor kétszer körbemehetnek a körforgalomban... :DD
Deneware. 2010.04.02. 19:31:55
Mille38 2010.04.02. 20:04:01
Az pedig, hogy "a kórház az egyirányú utcában másik irányba van", éppenséggel nem indok arra, hogy onnan SOSE jöhet mentő.
107! 2010.04.02. 20:16:33
SzG-1978 2010.04.02. 20:55:22
Gratulálok, hogy Te is ilyen paraszt vagy, hogy még fel is vagy háborodva, miért nem mehetsz át 50-nel. Szerintem vasúti átjárónál is próbálkozhatsz nyugodtan.
indapass90210 2010.04.02. 21:02:50
atompyka 2010.04.02. 21:04:40
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.02. 21:09:17
Vasúti átjáró felé közelít a tehervonat. A mozdonyvezető morfondírozik:
- Teherautó nincs keresztben előttem, a többi meg nem akadály! -
:DD
atompyka 2010.04.02. 21:09:38
Kell? Én látom a KRESZben, hogy ne lehetnének akár jobbkezesek a körforgalmú út kereszteződései...
indapass90210 2010.04.02. 21:16:10
atompyka 2010.04.02. 21:18:59
Megkerestem, lehetnek. Az utak forgalomszabályozásáról szóló rendeletből pár éve kivették azt, hogy a ,,Körforgalom'' jelzőtáblát az ,,Elsőbbségadás kötelező'' jelzőtáblával együtt a körforgalomba csatlakozó minden úton el kell helyezni...
atompyka 2010.04.02. 21:21:00
dávidzoli 2010.04.02. 21:21:02
indapass90210 2010.04.02. 21:24:57
@dávidzoli: nemrég vezettem rx400h-t, abból még fékpor sem nagyon van, pláne egy enyhe fékezésnél.
atompyka 2010.04.02. 21:26:10
Na, ez meg a mást mond egy másik jogszabályban: az „Elsőbbségadás kötelező” jelzőtáblát el kell helyezni ... körforgalomba betorkolló úton az úttorkolat előtt (a körforgalom jelzőtábla felett)...
Szép. De a KRESZben még mindig nem találom, hogy a körforgóban haladónak elsőbbsége lenne, tehát csak a maci(ka)sajt miatt van...
atompyka 2010.04.02. 21:28:46
atompyka 2010.04.02. 21:32:59
"Az pedig, hogy "a kórház az egyirányú utcában másik irányba van", éppenséggel nem indok arra, hogy onnan SOSE jöhet mentő."
Ellenben ha jön, azt meghallod. Amit nem hallasz meg, az a sárga villogós, ő viszont max. 10-zel jöhet...
1kutya 2010.04.02. 21:34:11
ebből aztán semmi következtetést nem lehet levonni...
Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2010.04.02. 21:42:29
Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2010.04.02. 21:43:14
A rája szarik rája 2010.04.02. 21:47:23
Don Blasius 2010.04.02. 21:54:40
Egykori volt autószerelőm azt jól ismervén is átszáguldott rajta 90-nel. Én meg néztem nagyokat, akkor éppen szerencsére nem az én autómat vezette. :P
A rája szarik rája 2010.04.02. 21:59:32
kepfeltoltes.hu/view/100402/korforgalom_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
hvuk 2010.04.02. 22:06:41
relhist 2010.04.02. 22:12:36
Javaslom, önnevelési célzattal közelítsétek meg gyakrabban a harmat ill. mádi utcákon haladva a körforgalmakat és tapasztaljátok meg, milyen "vicces" dolog a körfogalomba 50kmh-val berobbanó autóstárs.
Remélem azt felméritek a körfogralomba való 50kmh-val való megérkezés közben, hogy:
- a gitár utcán bármely irányban közlekedve a gitár utca mentén lévő kerítések takarásából érkeztek a körforgalomba;
- a kérdéses körforgalmak max 20m átmérőjűek (inkább 15m), így 50kmh-val kb 1,5-2 sec alatt átértek rajta, ami a reakcióidővel összemérhető időmennyiség;
- a Harmaton hasonlóan dinamikusan érkező autóstárs a takarás miatt későn észlel titeket, így mivel azt látja, hogy senki nincs a körforgalomban (ugye te akkor még nem vagy bent, mert különben láthatna...) behajt, te meg 50kmh-ról vészfékezve szépen oldalba vered (mennyi a fékút? 30 m?). Ekkor a rendőrök megmérik a fékutad hosszát, modellezik a szituációt, azaz azt, hogy amikor a harmat felől belépett az autóstárs, te már bent voltál-e vagy sem, és szépen kiszámítják, hogy te bizony a harmat felől érkező _után_ léptél be a körbe, így elsőbbséged sem volt vele szemben.
- vajon mi van akkor, ha a körforgalom nektek második kihajtójánál lévő zebrán valaki épp lelép elsőbbsége biztos tudatában (ld: fogadó úttesten közlekedő gyalogos elsőbbsége)
Értem én, hogy nagyon csábító a kvázi egyenes áthajtás lehetősége, de attól az még egy körforgalom, minden kihajtójánál zebrával és némelyiket kerékpárút keresztezi.
Csak nehogy egyszer meglepetést okozzon a gitáron haladva szintén nem belátható harmaton illetve mádin közlekedő 85-ös buszcsalád valamely tagja. :D
Ettől még jó sz@r az a két körforgalom, mert akkora helyre nem lehet értelmes méretű körforgalmat építeni. Mégis azért építették meg, mert korábban a stop táblával védett harmat ill. mádi utcákon szabályosan közlekedőket rendre keresztbeverték a gitár utcán száguldozó, a stop táblát figyelmen kívül hagyó autósok...
relhist 2010.04.02. 22:14:00
A cím nem jó: mert baleset nem lesz, hanem már volt az említett körforgalmakban. Erről a hátrahagyott törmelékek árulkodnak
1kutya 2010.04.02. 22:22:17
libraSVK 2010.04.03. 00:25:51
Ebbol a szempontbol egy esetleges utkozesnel az az eset all fen, mintha a korforgalomban utolerne es nekimenne az elotte haladonak. Termeszetesen, nehez bizonyitani, hogy is van a dolog valojaban, de mindenkeppen a posztolo helyeben ovatosabban kozlekednek az adott szakaszon.
Nekem speciel, ha ilyen esetben nekem jonne valaki 50-nel, bizonyara nem a baleset esetleges okozasa lenne a legnagyobb bunom...
libraSVK 2010.04.03. 00:48:29
honnan tudja ez a barom, hogy amiota legutobb ment arra, nem csinaltak a bal oldali egyiranyubol ketiranyu utat?
atompyka 2010.04.03. 08:24:59
Mert mondjuk 5 perce ment rajta utoljára.
atompyka 2010.04.03. 08:32:14
"Mégis azért építették meg, mert korábban a stop táblával védett harmat ill. mádi utcákon szabályosan közlekedőket rendre keresztbeverték a gitár utcán száguldozó, a stop táblát figyelmen kívül hagyó autósok... "
Inkább a STOP táblánál megállást kellett volna kierőltetni (mondjuk occsóér egy-két darab - az első kicsi, figyelmeztet, a második viszont csak állásból abszolválható - jól kitalált döglöttzsaruval), mint e poszt és az ott található törmelékek által igazoltan nem odavaló, de drága, viszont magas repiértékű körforgalmat felrajzolni...
(Érdekes, hogy néha pont a nem átgondolt hatású döglöttzsaru teszi balesetveszélyessé a kereszteződést, mint a Bodza/Mádi # esetében...)
atompyka 2010.04.03. 08:33:26
Persze, pont az a következtetés, hogy nincs egyértelmű következmény... :-)
Yoli87 2010.04.03. 09:15:31
atompyka 2010.04.03. 09:25:06
Hogy ki volt a f@sz? Van egy macisajtom. Mire utasít? Engedjem el a keresztező úton érkező jművet. Azaz ne menjek be elé féktávon belül. Kellő odafigyeléssel tudnia kellett a kéknek, hogy a védett úton érkezni fog egy jármű, aminek ő pont a féktávján belül lesz? Sztem igen. Az Üllőin kimész elé? Ugye, nem?
A rája szarik rája 2010.04.03. 10:02:41
atompyka 2010.04.03. 10:11:30
A sárga helyében kimennétek a zöld elé (akinek láthatóan nem kell lassítani a ráforduláshoz, és neki balról szintén láthatóan nem jön senki) annak tudatában, hogy ha tartja az 50-et, belétek megy?
atompyka 2010.04.03. 10:12:30
Yoli87 2010.04.03. 10:47:56
Geli. 2010.04.03. 14:02:07
relhist 2010.04.03. 19:33:57
Most akkor te nem vágod, mi a szitu? Lelassítasz a kék nyomvonalon érkezve az elsőbbségadás kötelező táblánál a körforgalom előtt olyan mértékig, hogy meggyőződhess arról, hogy senki nem érkezik védett útvonalon.(mint ahogy azt ilyen jelzés esetén szokás). Elnézel balra, a Gitár felé, és észleled, hogy egy autóstárs hozzád hasonlóan megközelíti a körforgalmat, de még nem haladt be a körforgalomba, azaz még nincs a védett útvonalon. Hozzád hasonlóan egy elsőbbségadás kötelező tábla hatálya alatt áll éppen.
A KRESZ-nek megfelelően ilyenkor behajthatsz a védett útra. Ha már behajtottál, neked van elsőbbséged a kintről érkezőkkel szemben. A körforgalom esetében _nem_ kell elsőbbséget adni a körforgalomba vezető úton közeledő, de a körforgalomba még be nem lépett autónak. Még akkor sem, ha 200kmh-val jön. Persze ilyenkor megvárod, még elhalad a barom, mert nem akarsz csattanást, de ettől még nincs elsőbbsége.
Clearvoyance 2010.04.04. 09:29:06
Vagy akár nappal egy mentő.
Azért mert egy utca egyirányú, az nem azt jelenti, hogy onnan soha egyáltalán nem jöhet ki semmi.
Lassíts. Megéri.
Inkább visszaveszem a gázt és a lendületet 1000-szer, minthogy egy a KRESZ-t nem ismerő gyerek kitekerjen elém.
Tron65 2010.04.04. 15:49:55
Buszba! Mégpedig csuklósba. A 85-ös ugyanis az szokott lenni. Igaz, a 185 meg szóló, de az is nagyot csattan.
Szerintem lassíts!
Clearvoyance 2010.04.05. 08:24:09
Látod azt nem tudom, hogy ott milyen busz jár, de a lényeg, hogy egyirányúból éjszaka jöhet ami sárgával villog, illetve bármikor ami kékkel.
GG81 2010.04.06. 10:45:57
1. a zebra
2. az időzítés. a kék irányból elnéznek balra, messze van és nem kell arra számítania, hogy 50-nel ronygolna valaki a körforgóba, már a zebra miatt is! szóval behajt és erre megérkezne a körforgalomba a hajtós, akkor érkezne meg/be a körforgalomba, amikor már a kék irányból benn van/volt bőven akire mérges a posztoló.
tehát a posztoló a hüje.
GG81 2010.04.06. 10:49:21
GG81 2010.04.06. 10:57:36
amit te linkeltél egy főút és két alárendelt becsatlakozása, legyen az egy vagy 2 kereszteződés. a posztban meg egy körforgalom szerepel.
onnantól van elsőbbsége az általad vélt elsőbbségűeknek, amikor már nagyobb terjedelemben a védett úton tartózkodnak vagy épp átlépik a saját macisajtjuk vonalát... tehát a sárga is kikanyarodhat a te példádban, mert ha már félig kint van, akkor az azt jelenti, hogy elnézett jobbra, de a védett úton nem jött senki, mire lassabban kikanyarintotta a verdát érkezik rá egy mellékútról valaki. magyarul fékez a lúzer hajtós és elkerüli a balesetet, mert az a dolga és a posztolónak is, mert az még tisztább eset. a körforgalomba még be sem lépve akarja érvényesíteni az elsőbbségét, ami egy kicsit pofátlan...
GG81 2010.04.06. 11:16:34
főleg, ha egy kereszteződés, akkor a sárga jobbkézre esik a hajtósnak (, mint egy klasszikus kanyarodó főút alárendelt merőleges jobbkezes becsatlakozó példa esetén...)
atompyka 2010.06.14. 14:38:37
Az mindegy ebből a szempontból, hogy az én kereszteződésbelépésem pillanatában hol tartózkodik, ha egyértelmű, hogy "hirtelenféktávon" belül kerülök elé. És(sel nem kezdünk mondatot, tudom...) sztem igenis erősen hasonló a szitu: a körforgalom nem más, mint egy végtelen út, (általában, de nem feltétlenül védett) kereszteződések egymásutánjával.