Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ebből egyszer baleset lesz

2010.04.02. 12:07 :: SilentSound

Örülök, amikor KRESZ kérdéses levelet kapok, mert akár a posztolónak van igaza, akár nem, vagy épp csak meg szeretne tudni valami, ami számára nem egyértelmű, gyakoribb, hogy mások is tanulhatnak belőle. Viasz Major arról érdeklődik, hogy gáz-e, ha a lenti képen látható köforgalomba ötvenes tempóval érkezik meg és lassítás nélkül megy rajta át és mi van akkor, ha valaki kicsit lassabban kapcsol, ő meg beleszáll az elé behajtónak. Az utcaképet nézegetve külön sebességkorlátozó tábla ugyan nincsen, de biztos nem véletlenül vannak ott azok a sárga csíkok, meg van a KRESZ-ben egy ilyen pont, szerintem baleset esetén legalább megosztott felelősségről kell beszélnünk:

28.§ (3) Útkereszteződést járművel csak olyan sebességgel szabad megközelíteni, hogy a vezető eleget tehessen elsőbbségadási kötelezettségének és e tekintetben másokat a jármű sebességével ne tévesszen meg.

Egy kreszes kérdést eresztenék el, ami inkább fejtörő, meg kíváncsi lennék a véleményekre (és hátha más is, persze csak ha Te is úgy gondolod).

A képen látható kereszteződés egy körforgalom Kőbányán, a Harmat és Gitár utca kereszteződése. A jelölések nem feltétlenül egyértelműek, ezért némi magyarázat: jómagam többnyire a sárga nyíllal jelzett irányból közeledem, és egyenesen mennék tovább (második kihajtó). Sokszor jönnek autók a kék nyíl irányából, míg a sötét narancs nyíl azt jelzi, hogy ott a Harmat utca folytatása egyirányú, a jelzett irányban.

Tehát a sárga irányból közeledve én, aki ismeri a kereszteződést, hamar fel tudja mérni, hogy van-e olyan a körforgalomban, akinek elsőbbséget kell adnom (ez már bennlévő autó, vagy szemből érkező lehet, a bal oldali irányból, a Harmat utca felől nem jöhet senki). Ha nincs, akkor az elsőbbségadás kötelező tábla ellenére (vagy inkább az elsőbbségadást kutyafuttában letudva), akár lassítás nélkül, 50-nel is bemegyek a körforgalomba.


Veszélyes innen 50 km/h-val megérkezni a körforgalomba?

Igen ám, de a kék nyíl irányából érkezők gyakran meglepődnek ezen, nem számítva arra, hogy valaki ilyen sebességgel jön, és gyakran elindulnak maguk, pedig véleményem szerint elsőbbséget kéne adniuk a balról érkező, a körforgalomban levő autónak (nekem), és nem hirtelen fékezésre kényszeríteni.

Én legalábbis így értelmezem a körforgalom szabályait ezen speciális helyzetben is. És más?

Hozzáteszem, hogy amikor jómagam a kék nyíl irányából jövök, akkor én ott majdnem állóra lassulok, hogy pont a "magamfajtáknak" meg tudjam adni az elsőbbséget - mielőtt megkapnám, hogy a posztoló hülye, persze úgyis megkapom...

178 komment

Címkék: budapest közlekedés autó baleset veszélyes kresz körforgalom

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mahet 2010.04.02. 15:26:34

Minden kereszteződésben illik lassítani. Lehet, hogy nem is jön egy teherautó jobbról, de pl egy babakocsit azért áttolhatnak a zebrán.

gery555 2010.04.02. 15:31:31

hát ezen a poszt írón jót nevettem!

Jössz a sárga nyíl irányából és berongyolsz a körforgalomba 50-el, mert arra számítasz, hogy a kék nyíl irányából érkezők szinte állóra lassítanak, mint ahogy azt te is szoktad, ha arról érkezel. De gondolom, hogy sokan nem ismerik a módszered, mert ritkán járnak arra és általában lassítani szoktak belépéskor.

+
lefordultam a székről:
"Igen ám, de a kék nyíl irányából érkezők gyakran meglepődnek ezen, nem számítva arra, hogy valaki ilyen sebességgel jön, és gyakran elindulnak maguk, pedig véleményem szerint elsőbbséget kéne adniuk a balról érkező, a körforgalomban levő autónak (nekem), és nem hirtelen fékezésre kényszeríteni."

gondolkozz, ha 50-el bemész egy körforgalomba (a fenti képből látható, hogy 1 ms-nél nem töltesz el benne több időt, amíg átmész egyenes), tehát aki neked jobbról bejön a körforgalomba és nem adja meg neked az elsőbbséget, az azért van, mert Te akkor még NEM vagy benne a körforgalomba és azért kell lassítanod, mert utolérsz egy 20-al szabályosan közlekedő (aki lelassított a behajtás előtt) másik autót.

Ezzel a viselkedéseddel másokat és saját magadat veszélyezteted!

Jok3r 2010.04.02. 15:38:00

@gery555: Plusz ha "egyenesen" hajt ki ott is zebra van... Lehet a kihajtásnál kötelező irányjelzésre sem lesz ideje...

Pettyes Szfinx 2010.04.02. 15:52:49

@Nazareus: itt az igazság, és el vagyok képedve, hogy ez a hozzászólás elkerülte mindenki figyelmét!!!!!!!!!
Ha az az ökör beszáguld a körforgalomba 50-nel, simán előfordulhat, hogy mikor a másik kilép a körforgalomba, ő MÉG NINCS BENT a körforgalomban, és megb.ssza oldalról a szabályosan közlekedőt, aki jelen esetben nem a poszt írója. Elsőbbséget ugyanis annak adok meg, aki a körforgalomban VAN!!! És amilyen rövidek ezek a körforgalmak... folytassam...?
Tehát a posztoló nem szabályos!!!! Szabálytalan is és hülye is!!! Ennyi a történet, kár tovább agyalni rajta.

hvuk 2010.04.02. 15:58:10

A posztolónak alapvetően igaza van, ha csak a körforgalmat nézzük. Néztétek a térképet és a fényképet amit mellékelt? Jól látszik, hogy a neki jobbról jövők már kb. 30 méterről láthatják, hogy ő jön. Ez azt jelenti, hogy közel 2 másodpercük van rá, hogy reagáljanak rá. Akinek ennyi nem elég, az ne üljön autóba.

Továbbá van még egy fontos dolog. Ketté kell választani a helyzetet, a körforgalom ugyanis gyakorlatilag két kereszteződésnek minősül egymás után, ahol az első kereszteződésnél neked kell megadnod az elsőbbséget, a másodiknál meg neked kell, hogy megadják. Tehát először a levélírónak meg kell adnia az elsőséget. Ehhez olyan sebességet kell választania, hogy erre képes legyen. Az 50 km/h erre megfelelő, az autó féktávolsága kb. 10-11 méter erről a sebességről, tehát még extrém esetben is meg fogja tudni adni az elsőséget (de normál esetben mindenféle vészfékezés nélkül is sikerül neki, mivel jól belátható a kereszteződés). Ezután jön egy kereszteződés, ahol viszont már neki adják meg az elsőbbséget. Ekkor már lényegtelen, hogy ő mennyivel megy (ha nem lépi túl a megengedett sebességet). Vagy az ide írók a Nagykörúton haladva minden kis keresztutcánál 30-re lassítanak, "hátha kijön elém egy félvak nyugdíjas kalapos vezető" felkiáltással?

Van azonban két további dolog. Az egyik, hogy mivel ő látja a vezetésének kockázatát, de nem ugyekszik csökenteni annak vezsélyességét, így vezetésében nem érvényesíti a defenzív elvet. Ezt persze nem kötelező érvényesíteni, KRESZ nem írja elő, így nem is lehet megkövetelni. De épp az előre láhtató veszélyessége miatt érdemes emiatt csökkenteni mondjuk 40-re a sebességet. A másik megfontolandó dolog, hogy itt van egy zebra is, ahol viszont az autósnak kell elsőbbséget adnia. A zebra még jól belátható, de a környezete nem, így bármikor leléphet elé egy gyalogos. Emiatt itt szerintem nem korrekt az 50 km/h, mert nem jár el kellő körültekintéssel a zebra megközelítésénél.

hvuk 2010.04.02. 16:00:54

@hvuk: Röviden összefoglalva: a zebra miatt lassítania kell mindenképpen. Ha nem lenne zebra, akkor meg azért érdemes lassítania, hogy fel tudjon készülni a vezetésre tökéletesen alkalmatlan debilek által okozott balesetek megelőzésére.

Pettyes Szfinx 2010.04.02. 16:01:25

Mit láthatnak? Hogy MÉG a körforgalmon kívül repeszt? Legfeljebb azért adják meg az "elsőbbséget", mert nem akarnak idejekorán meghalni, és nem azért, mert így szabályos. Ugyanis - még egyszer mondom - ilyen esetben a körforgalomban MÁR BENT lévőnek kell megadni az elsőbbséget.

Pettyes Szfinx 2010.04.02. 16:03:39

@hvuk: Nem így van. Azért kell lassítania (a zebrán -mint indok - kívül), mert nincs bent a körforgalomban, és könnyen lehet, hogy egy másik jobbról jövő előbb lép be a körforgalomba, mint ő. És ilyen sebességnél kezelhetetlenné válik a helyzet könnyen.

Pettyes Szfinx 2010.04.02. 16:07:05

És még valami. Ha bent lenne a posztoló már a körforgalomban - mint ahogy állítja -, akkor nem jönnének ki elé, főleg nem 20-szal. Tehát még csak igazat sem mond. Ugyanis ki az a barom, aki bemegy a körforgalomba, mikor más közlekedik ott???

gery555 2010.04.02. 16:07:16

@hvuk: "A posztolónak alapvetően igaza van, ha csak a körforgalmat nézzük. Néztétek a térképet és a fényképet amit mellékelt? Jól látszik, hogy a neki jobbról jövők már kb. 30 méterről láthatják, hogy ő jön. Ez azt jelenti, hogy közel 2 másodpercük van rá, hogy reagáljanak rá. Akinek ennyi nem elég, az ne üljön autóba."

Tehát egy sík terepen haladsz főútvonalon, és látod, hogy egy traktor közeledik az út fele neked jobbról, amin te haladsz, ezért lassítasz, mert lehet, hogy a traktor 25-el átmegy előtted (itt te jogosan azt gondolod, hogy lelassít)...
igen ez a szituáció egy kicsit másabb, de a lényeget akartam vele megfogalmazni.

---------------

De ha a sárga nyíl felől érkező autós is lelassít (amit az emberi józan ész diktál), akkor a kék nyíl felől érkező még simán befér elé.
A kék nyíl felől érkezőnek csak az utolsó pillanatban fog leesni, hogy egy "barom" jön és nem lassít, így késztetve a kéket, vészfékezésrere (nyilván 20km/h-val nem sok, de pont annyira elég, hogy az ő mögötte érkező neki koccanjon (mert nem tartotta be a követési távolságot), így megint csak a sárga nyilasnak lesz szerencséje (mert mindig az ártatlan hal meg)

atompyka 2010.04.02. 16:08:24

Nagyon magyaros, elbaltázott lett az a két körforgalom. Eddig a Harmatnak-Mádinak volt egyértelmű, STOPtáblás elsőbbsége, most fordítva, a Gitár lett kvázi védett (azaz elsőbbségadási kötelezettség és lassítás nélkül áthaladható), de már nem egyértelműen. Elmebeteg az, aki úgy tervez meg egy körforgót, hogy bármelyik irány lassítás nélkül át tud rajta haladni. Itt meg még az egyirányúsítások miatt fokozott az átszáguldási ingerencia.
Sztem körforgalomba ne lehessen kisívű jobbkanyar nélkül behajtani.

2010.04.02. 16:09:29

@KoszPap: Én Bladikával értek egyet. Ha a lassabban haladó előbb ér be a körforgalomba, akkor neki van elsőbbsége. Ez nem a szokásos védett utas helyzet.

atompyka 2010.04.02. 16:10:26

A kék nyíl felől érkező csak majdnem állóra lassítva tudja időben észlelni a balról szabályosan jövő sárga veszedelmet.

hvuk 2010.04.02. 16:13:12

@Pettyes Szfinx: Válasszuk ketté a dolgot. Ha ő oldalról megy bele a másikba akkor a másik a hunyó (ezt tuti fix ugye). Ha meg hátulról kapja el, akkor lehet, hogy ő, lehet, hogy a másik. De ha 50-el megy akkor meg kell tudnia állnia ilyenkor, mivel ahhoz, hogy a másik behajtson a körforgalomba annyira, hogy már teljesen bent legyen és bent haladjon, ahhoz nagyon sok időnek kell eltelnie (alsó hangon 2 másodpercnek, de inkább többnek).

Magyarán, elvileg, ha a másik _már_ bent van a körforgalomban, akkor te meg fogsz tudni állni, ha meg _még_ nincs bent akkor meg nem te vagy a hibás.

SzZ 2010.04.02. 16:14:37

Az a helyzet, hogy a posztírónak kivételesen igaza van. Illetve lenne, mert ha tudja hogy mások benézik a manőverét, akkor az veszélyes, függetlenül attól, hogy az adott másik balfasz.

Az adott körforgalom (minden reggel arra megyek) lentről (sárga nyíl) szépen belátható, a zebra és környéke is. A fordítva egyirányúból kijövő mentőt két okból is hagyjuk: egyrészt szirénázna, ami ugye hallatszik, másrészt az egyirányú utca irányában van a kórház...

Szóval, az a tapasztalatom, hogy tök mindegy, hogy 50-nel, 30-cal vagy 20-szal
megyek be a körforgalomba, a Harmat utcánál állók jó része teljesen megdöbben. Ők ugyanis a körifori előtt jól megállnak, még jobban körülnéznek - és ezt várják el a másiktól is. És nem képesek felfogni, hogy valaki egész egyszerűen behajt a körforgalomba, ezzel az ő elindulási szándékukat semmibe véve.

Minősített eset az az autóstárs, aki megszokásból vezet. És mivel korábban sok-sok évig a Harmat utca volt a fölérendelt út, ezért még most is eszerint vezet.

cambridge.on 2010.04.02. 16:15:16

@107!: Elfogadom,hogy a gyilkosság mint olyan nem létező fogalom a jogban.
A hétköznapi életben én még nem hallottam az emberölő kifejezést. Csak azt, hogy gyilkos.
Emberekkel kapcsolatban, teszem hozzá.

Ez már a második rosszul kialakított körforgalommal kapcsolatos cikk rövid időn belül.
Jelenesetben egy egyszerű jobbkéz-szabály megtenné.

JMC 2010.04.02. 16:18:17

[off]
Egyrészt:
- az a gyalogos, aki a teherautó előtt három méterrel lép le a járdáról a zebrára messze van a szabályostól, hiszen a gyalogos kötelessége, hogy meggyőződjön arról, hogy áthaladásával nem veszélyezteti-e a közlekedőket. Ez biza benne van a KRESZben, még akkor is, ha erről a gyalogosok tekintélyes része nem tud. Ezért mondom, hogy az általános iskolai tanrend részévé kéne tenni a KRESZ oktatását. Más kérdés, hogy az ilyen gyalogos nemcsak szabálytalan, hanem életképtelen is.

Másrészt:
- aki azt mondja, hogy úgy vezet, hogy BÁRMI előtt meg tudjon állni az egész egyszerűen nem tudja, hogy mi az a bármi. Nemcsak a földútról kikanyarodó pótkocsis traktor meg a kiguruló labda után vetődő gyerek, hanem mondjuk Gödöllőnél a pályára rászakadó hídelem is beletartozik. Vagy a rakparton haladva akármelyik hídról egy elédugró öngyilkosjelölt.
[/off]

Atika!!! 2010.04.02. 16:18:55

Lehet, hogy szabályos amit csinálsz, hogy 50-nel rongyolsz át a körforgalmon (bár a körforgalmak 90%-ában mindig van egy 40-es tábla...), de azért a józan ész nem azt diktálja hogy így járjál...

hvuk 2010.04.02. 16:20:24

@gery555: Ezt a traktoros részt nem értem. Hogy jön ez ide?

Annak nincs igaza aki arra hivatkozik, hogy még nincs benne a másik a körforgalomban. És? De mire elkezdek behajtani már bent lesz. És akkor minimum akadályozni fogom, hacsak nem csattanunk.

A körforgalom lényege az, hogy gyorsítsa a kereszteződésben az autók forgalmát. Aza lényege, hogy neked a behajtáskor csak balra kell figyelned, nézni, hogy ott jön-e olyan akinek meg kell adnod az elsőséget. Megközelítés szabályso módja:

- Közeledsz, balra nézel, jön-e valaki
- Ha jön akkor fékezel és elengeded
- ha nem akkor nem kell fékezned (amennyiben a körforgalom biztonságosan bevehető ezzel a tempóval), hanem behajtasz a körforgalomba.
- majd a megfelelő helyen indexelés után kihajtasz.

Ennyi. Azzal, hogy ki jön és hogyan jobb oldalról elvileg nem kell törődnöd.

hvuk 2010.04.02. 16:22:18

@SzZ: Teljesen egytértek. A körforgalom lényege, hogy nem kell előtte megállni csak akkor, ha meg kell adnod az elsőbbséget! Pont arra van kitalálva, hogy minél több autó tudjon adott idő alatt biztonságosan áthajtani.

s9e (törölt) 2010.04.02. 16:24:05

***A posztoló hülye.***
De ezt maga is tudta.
Korábban itt jobbkézszabály volt. Aztán körforgalmat csináltak mert a sárga vonalon érkezőnek az lehetett az érzésük, hogy főútvonalon haladnak(széles kétsávos út) Hát nem. Jómagam a kék vonalon szoktam érkezni és pont az ilyen barmoktól félek. Remélem egy teherautóba fog beleszaladni és nem egy gyerekeket szállító autóba. Ezzel is javul majd az emberiség genetikai állománya.
***A posztoló hülye!***

hvuk 2010.04.02. 16:24:38

@atompyka: "A kék nyíl felől érkező csak majdnem állóra lassítva tudja időben észlelni a balról szabályosan jövő sárga veszedelmet."

Ha ez így van akkor neki bizony ott majdnem állóra kell lassítania. Ennyire egyszerű ez.

Komolyan nem értem a dolgot. Ha ezt a Nagykörútra vagy a Hungáriára kihajtáskor elvárjuk akkor itt miért nem?

gery555 2010.04.02. 16:26:20

a traktoros lényege az, hogy te látod, hogy ő jön, csak úgy mint a kék nyíl felől érkező is látja, hogy jön a sárga nyíl felől autó. Tehát a kék nyíllal jelölt autó bemegy a sárga előtt, hiszen a józan ész diktálja, hogy ő is le fog lassítani, csak úgy mint a traktornál, hogy te nem fogol lassítani, mert azt diktálja a traktoros esze, hogy meg kell állni

----------

és mi van akkor ha a kék nyíllal jelölt autós is berongyol 50-el? Ekkor a sárga fog neki menni a kék hátuljának, vagyis a sárga a hibás

Nazareus 2010.04.02. 16:26:22

@hvuk:
"Ha ő oldalról megy bele a másikba akkor a másik a hunyó (ezt tuti fix ugye)."

Nem tuti fix. Elképzelhetö, hogy pl. valaki behajt félig majd megáll valamiért (müszaki hiba, kutya szalad át az úton, stb.).

"Hogy a másik behajtson a körforgalomba annyira, hogy már teljesen bent legyen és bent haladjon, ahhoz nagyon sok időnek kell eltelnie (alsó hangon 2 másodpercnek)"

Nem feltétlenül. Ne abbólj indulj ki, hogy a Harmat utcából jövök teljesen meg fognak állni. Bemehet az 10-20-30-al is és beérhet _hamarabb_, mint a posztoló.

Mindenesetre a lényeg az, jövök mondjuk a Harmat utcából, elnézek balra, nincs senki a körforgalomban, akkor behajtok. Nem kötelességem felmérni, hogy ki mennyivel _fog_ behajtani 1 másodperc múlva. Ha pedig bementem elötte, akkor már nekem van "elsöbbségem". Akkor is, ha 10-el, ha 50-el, vagy ha 150-el hajt be.

Szóval nagyon szituációfüggö, hogy kinek van elsöbbsége, mindenesetre nem lehet egy általános kijelentést tenni, hogy a posztolónak igaza van, vagy nincs igaza. Lehet olyan szituáció, amikor igaza van és olyan is, amikor nincs. Épp ezért felelötlen a viselkedése, mert nehéz, néha pedig lehetetlen felmérni elöre, hogy "Jeee ez most olyan, hogy biztos nekem van elsöbbségem".

hvuk 2010.04.02. 16:34:35

@gery555: Traktoros példát hagyjuk. Semmit sem értek belőle.

Ha a kék nyíllal jelölt berongyol 50-el akkor hülye, mert olyan tempóval közelítette meg a kereszteződést, hogy nem lett volna képes megadni az elsőbbséget.

hvuk 2010.04.02. 16:36:11

Egyszerűsítsük helyzetet, jó? Legyen olyan a körforgalom, hogy minden irányból jól belátható és nincs zebra. Ekkor szerintetek mi az a sebesség amivel a körforgalomba be lehet hajtani, amennyiben neked balról senki sem jön?

gery555 2010.04.02. 16:36:32

na én akkor most azt nem értem, hogy a kék miért hülye, ha bemegy 50-el, de a sárga nem, ha ő is 50-el megy be?

kamushamus 2010.04.02. 16:39:57

@s9e: Valószínűleg kevered a szezont a fazonnal.Sosem volt ez jobbkezes kereszteződés.

SzZ 2010.04.02. 16:42:46

@gery555:
Azért, mert a sárgának nem jöhetnek balról, és a szemből érkezőt is látná.
A kék meg nehezebben látja meg a neki balról érkezőt.

kamushamus 2010.04.02. 16:43:12

@kamushamus: Hacsak nem 15+ évvel ezelőtt.

s9e (törölt) 2010.04.02. 16:50:12

@kamushamus: Aha. A kéknek volt elsőbbsége. Lehet. Olyan sokat nem járok arra.
Egyébként számít? Változtat azon, hogy így bemenni ebbe a körforgalomba egy baromság?

Bougheau Tschichka 2010.04.02. 16:56:22

HÜLYE

Körforgalom előtt mindenkinek elsőbbséget KELL adni, aki a körforgalomban autózik!!!

Itt nincs jobbkéz-szabály, a körforgalomba lépést megelőzően mindenkinek elsőbbségadás kötelező táblája van (ha itt nincs, keressék a környékbeli fémhulladék lerakó telepen)

Még egyszer:

A KÖRFORGALOM MINDEN IRÁNYBÓL ELSŐBBSÉGADÁS KÖTELEZŐ TÁBLÁVAL ELLÁTOTT CSOMÓPONT

(kell, hogy legyen)

Tornado86 2010.04.02. 17:06:17

@Easyke:
Logikus, ezért is fejeztem ki magam röviden és tömören e mellett. Inkább egy kis motorfék mint 1 koccanás.
@lotht:
Konkrétan erre céloztam.

infrablu 2010.04.02. 17:08:28

A szerzőnek igaza van, ha arra járok (gyakran) én sem lassítok, ha belátható távon nem jön egy madár... Mert ez a körforgalom és a párja a Maglódi út felé úgy lett kialakítva, hogy egy derékszögű kereszteződésbe beleszartak egy középső kört. Az erre ritkán járók nem is feltételezik, hogy itt körforgalom van, a nagyobb járművek főleg a Maglódihoz közelebbit be sem tudják venni. A busz sem.... Szóval azért veszélyes, mert aki későn kapcsol, az azt hiszi hogy jobbkezes hely.

Lipi1945 2010.04.02. 17:12:47

50el menni a körforgalomban gyanítom önmagában nem szabálytalan.

Viszont ha az adott esetben belerombolsz valakibe, ott szerintem te leszel a hunyó.

Mivel a körforgalomban lévő autóknak kell elsőbbséget adni, nem a körforgalomhoz balról nagy sebességgel érkezőknek.

Ekkora sebességnél mikor az "ellenfél" belép a körforgalomba te valószínüleg még a körforgalmon kívül voltál.

Ha belémjönnél én erre hivatkoznék.

Lipi1945 2010.04.02. 17:15:59

@Lipi1945: Egyébként meg a probléma megoldása a hasonló kis körforgalmaknál néhány fekvőrendör kihelyezése lenne, mert ebből egyszer tényleg baleset lessz.

ági anyu 2010.04.02. 17:45:27

@Lipi1945: Tán Bécs környékén láttam olyan megoldást, hogy Stop-tábla van a belépésnél.

107! 2010.04.02. 17:46:47

@s.p.:

Ennyire azért ne nézz hülyének!!! Még a feltételezés is sértő!!! (bocsánat, hogy nem tettem mögé :-), azt hittem egyértelmű.)

107! 2010.04.02. 17:49:44

@Ibn al-Haiszam:

Csak azért szóltam bele, mert vitáztatok itt lényegtelen részeken, és ezért is írtam, hogy a családtagok szempontjából tök mindegy minek nevezzük.

Roy 2010.04.02. 17:51:30

Körforgalomba belépőkre elsőbbségadás kötelező a körforgalomban lévőekkel szemben. A háromszögletű tábla nem mackósajtot ábrázol.

Don Blasius 2010.04.02. 17:56:02

@107!:
Az avatarodon pedig egy BA3 részlete látható. ;):)

metal · http://electric.blog.hu 2010.04.02. 18:11:12

Aki benn van a körforgalomban, annak elsőbbséget kell adni, de a leírt szituációban szinte biztos vagyok benne, hogy amikor a másik elindul, te még nem vagy benne, ergo nem kell elsőbbséget adnia számodra! Ez ilyen egyszerű!

nonolet (törölt) 2010.04.02. 18:19:57

@metal:

Ez a tökéletes válasz...

Aki ELŐBB lépett be az nyer ütközés esetén.
A beszáguldó esetén azzal nehezítve, hogy
az általa MÉG belátható ív hosszon
NEKI MEG KELL TUDNI ÁLLNI!

A max sebességét ez korlátozza....
50-ről ehhez cirka 25 méter kell!

nonolet (törölt) 2010.04.02. 18:24:25

...ha pedig NINCS meg a 25 méternyi beláthatóság a belépőtől balra, akkor
ott gondoskodni kell sebesség korlátozásról
kényszerlassításról (fekvő rendőr pl)

Ha nincs gondoskodva, akkor pedig
piszkálni kell az illetékes hatóságot...

indapass90210 2010.04.02. 18:30:14

@107!: pedig nem is hüjeség a kamazt kamaháromnak ejteni. Mi úgy szoktuk.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.04.02. 18:58:41

Hogy veszélyes-e innen 50 km/h-val megérkezni a körforgalomba?

Hát kurvára! Úgyhogy ezzel szerintem fel is jelentetted magad a redőrségnél. Drakulálok!

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.02. 19:15:09

Szerintem a körforgalom a hülye! Monnyon le! :))

107! 2010.04.02. 19:15:53

@Don Blasius: @Dövan:

Már azt hittem, csak én viccelődöm így. Köszi, akkor a hiba nem az én készülékemben van. :-)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.02. 19:18:58

Nekem a posztból és a hozzászólásokból összességében az jön le, hogy egy egyszerű közlekedési helyzetből is milyen rettenetesen túlbonyolított maszlagot tud a magyar ember összehozni. S ami számomra szörnyű, ezzel találkozom napi szinten az utakon. Mikor fogjuk úgy gondolni, hogy a közlekedés egy társasjáték és nem egymás terhére kellene alkotni?! :))

Don Blasius 2010.04.02. 19:22:09

@Mityu:
A társasjátékhoz plüssdobókockákat kellene kiosztani, amit tükörre akaszthatnak a játékosok. :))

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.02. 19:24:53

@Don Blasius:

Jah télleg, és ha dupla-hatost dobnak akkor kétszer körbemehetnek a körforgalomban... :DD

Deneware. 2010.04.02. 19:31:55

@SilentSound: Bocsi, azt hittem nem ment el a comment, oly soká kellett várni. Beírtam a lényeget hát még 1x... ;o)

Mille38 2010.04.02. 20:04:01

@hvuk: Én viszont a kék irányból szoktam érkezni, és NEM LEHET BELÁTNI az utcába 50 méterre. Egyrészt, amint a felső képen látszik, hogy növényzet takarja, másrészt - ami NEM látszik a képeken - a kereszteződés domboldalon van és a sárga nyíl irányából az út emelkedik. Érdekes, hogy a vízszintessel bezárt szöget mint akadályt milyen nehezen vesszük észre, mint ebben az esetben is. A kék irányból érkező LEFELÉ kell nézzen és emiatt az érkező észrevételezése kicsit nehezebb. Ez egy olyan hely, ahol alaposabban körül kell nézni.
Az pedig, hogy "a kórház az egyirányú utcában másik irányba van", éppenséggel nem indok arra, hogy onnan SOSE jöhet mentő.

107! 2010.04.02. 20:16:33

Csak mint érdekesség jegyezném meg, hogy megkülönböztetőjelzések ide vagy oda, nem szívesen választjuk az egyirányú utcákat szembe. Könnyen beszorul az ember, és amit nyerni lehetne vele, azt csúnyán be is lehet bukni. Persze vannak kivételek. Na meg ugye motorral mit számít. :-)

SzG-1978 2010.04.02. 20:55:22

Én minden nap erre járok, és bosszankodtam is, hogy egy elvileg közlekedésmérnök tervező megtervez egy ilyen szar körforgalmat, amiben nem annak kell elsőbbséget adnom nap mint nap, aki bent van a körforgalomban, hanem aki közelít felé 50-60-as tempóban.
Gratulálok, hogy Te is ilyen paraszt vagy, hogy még fel is vagy háborodva, miért nem mehetsz át 50-nel. Szerintem vasúti átjárónál is próbálkozhatsz nyugodtan.

indapass90210 2010.04.02. 21:02:50

@SzG-1978: miért ne próbálkozhatna vasúti átjáróban? A vonat szinte mindig időben fékez.

atompyka 2010.04.02. 21:04:40

@hvuk: Ez így igaz, persze, ettől még a körforgalom lényege az lenne, hogy egyenlősítse az esélyeket, veszélytelenítsen, pont azáltal, hogy minden irányból lassan lehet behajtani. "Normál" kereszteződésben már STOP táblát szoknak rakni ennyire rosszul belátható helyre. Ez főleg a Mádira vonatkozik, az szvsz még rosszabb.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.02. 21:09:17

@Dövan:

Vasúti átjáró felé közelít a tehervonat. A mozdonyvezető morfondírozik:
- Teherautó nincs keresztben előttem, a többi meg nem akadály! -

:DD

atompyka 2010.04.02. 21:09:38

@Bougheau Tschichka:
Kell? Én látom a KRESZben, hogy ne lehetnének akár jobbkezesek a körforgalmú út kereszteződései...

indapass90210 2010.04.02. 21:16:10

@Mityu: szerintem egy kisebb autót észre sem vesz. Egyszer mentem haza Bpről vonattal és a vagont amiben ültem, Pákozdnál telibeverte egy opel. Észre sem vettem, a mozdonyvezető is gondolom csak tükörből, mert akkor derült ki, hogy mi történt, amikor megálltunk a nagy büdös semmi közepén. Mondjuk elütni egy vonatot, ahhoz azért tehetség kell.

atompyka 2010.04.02. 21:18:59

@atompyka:
Megkerestem, lehetnek. Az utak forgalomszabályozásáról szóló rendeletből pár éve kivették azt, hogy a ,,Körforgalom'' jelzőtáblát az ,,Elsőbbségadás kötelező'' jelzőtáblával együtt a körforgalomba csatlakozó minden úton el kell helyezni...

atompyka 2010.04.02. 21:21:00

@Dövan: Van olyan ismerősöm, aki ki is siklatta, és még él. Igaz, csak a Piroskát...

dávidzoli 2010.04.02. 21:21:02

Szerintem lassíts, 1-2 gramm fékpofapor olcsóbb mint 1-2 élet.

indapass90210 2010.04.02. 21:24:57

@atompyka: azért a "csak Piroska" is tartalmaz anyagot rendesen :) Gondolom nem kispolákkal ment neki.

@dávidzoli: nemrég vezettem rx400h-t, abból még fékpor sem nagyon van, pláne egy enyhe fékezésnél.

atompyka 2010.04.02. 21:26:10

@atompyka:
Na, ez meg a mást mond egy másik jogszabályban: az „Elsőbbségadás kötelező” jelzőtáblát el kell helyezni ... körforgalomba betorkolló úton az úttorkolat előtt (a körforgalom jelzőtábla felett)...
Szép. De a KRESZben még mindig nem találom, hogy a körforgóban haladónak elsőbbsége lenne, tehát csak a maci(ka)sajt miatt van...

atompyka 2010.04.02. 21:32:59

@Mille38:
"Az pedig, hogy "a kórház az egyirányú utcában másik irányba van", éppenséggel nem indok arra, hogy onnan SOSE jöhet mentő."
Ellenben ha jön, azt meghallod. Amit nem hallasz meg, az a sárga villogós, ő viszont max. 10-zel jöhet...

1kutya 2010.04.02. 21:34:11

@atompyka: nekem meg volt ismerősöm, aki az L200-al belerongyolt egy kerítésbe és meghalt.

ebből aztán semmi következtetést nem lehet levonni...

Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2010.04.02. 21:43:14

@Atiqua->: Ezt hívják relatív gyorshajtásnak.

A rája szarik rája 2010.04.02. 21:47:23

Ajánlom a posztoló figyelmébe a budaörsi repülőtérnél lévő körforgalmat, na az: a temető felöl érkezve nyílegyenes. Ha nem lenne a macisajtm, az ember ismeretlenül akár 90-nel képes behajtani. Ha ezt megteszi, akor lehet, hogy fordulhat vissza, de már koporsóban...

Don Blasius 2010.04.02. 21:54:40

@Fűszoknyás őstermelő a Svéd Aldiból:
Egykori volt autószerelőm azt jól ismervén is átszáguldott rajta 90-nel. Én meg néztem nagyokat, akkor éppen szerencsére nem az én autómat vezette. :P

hvuk 2010.04.02. 22:06:41

@Mille38: Ezt biztos nekem szántad? Én nem írtam arról, hogy be lehet látni 50 méterre. Gondolom valaki másnak válaszoltál, de vajon kinek? Örök titok marad. :)

relhist 2010.04.02. 22:12:36

Kedves Viasz Major és a harmat-gitár gitár-mádi körforglomba kamikázeként érkező társai!

Javaslom, önnevelési célzattal közelítsétek meg gyakrabban a harmat ill. mádi utcákon haladva a körforgalmakat és tapasztaljátok meg, milyen "vicces" dolog a körfogalomba 50kmh-val berobbanó autóstárs.

Remélem azt felméritek a körfogralomba való 50kmh-val való megérkezés közben, hogy:
- a gitár utcán bármely irányban közlekedve a gitár utca mentén lévő kerítések takarásából érkeztek a körforgalomba;
- a kérdéses körforgalmak max 20m átmérőjűek (inkább 15m), így 50kmh-val kb 1,5-2 sec alatt átértek rajta, ami a reakcióidővel összemérhető időmennyiség;
- a Harmaton hasonlóan dinamikusan érkező autóstárs a takarás miatt későn észlel titeket, így mivel azt látja, hogy senki nincs a körforgalomban (ugye te akkor még nem vagy bent, mert különben láthatna...) behajt, te meg 50kmh-ról vészfékezve szépen oldalba vered (mennyi a fékút? 30 m?). Ekkor a rendőrök megmérik a fékutad hosszát, modellezik a szituációt, azaz azt, hogy amikor a harmat felől belépett az autóstárs, te már bent voltál-e vagy sem, és szépen kiszámítják, hogy te bizony a harmat felől érkező _után_ léptél be a körbe, így elsőbbséged sem volt vele szemben.
- vajon mi van akkor, ha a körforgalom nektek második kihajtójánál lévő zebrán valaki épp lelép elsőbbsége biztos tudatában (ld: fogadó úttesten közlekedő gyalogos elsőbbsége)

Értem én, hogy nagyon csábító a kvázi egyenes áthajtás lehetősége, de attól az még egy körforgalom, minden kihajtójánál zebrával és némelyiket kerékpárút keresztezi.
Csak nehogy egyszer meglepetést okozzon a gitáron haladva szintén nem belátható harmaton illetve mádin közlekedő 85-ös buszcsalád valamely tagja. :D

Ettől még jó sz@r az a két körforgalom, mert akkora helyre nem lehet értelmes méretű körforgalmat építeni. Mégis azért építették meg, mert korábban a stop táblával védett harmat ill. mádi utcákon szabályosan közlekedőket rendre keresztbeverték a gitár utcán száguldozó, a stop táblát figyelmen kívül hagyó autósok...

relhist 2010.04.02. 22:14:00

Még valami:
A cím nem jó: mert baleset nem lesz, hanem már volt az említett körforgalmakban. Erről a hátrahagyott törmelékek árulkodnak

libraSVK 2010.04.03. 00:25:51

Tudtommal a korforgalomra az ervenyes, hogy aki benne van, annak van elsobbsege. Amig a posztolo nem lepte at a korforgalom hatarat, addig nem vonatkozik ra ez elsobbseg. Azert korforgalom a korforgalom, hogy ha pl. minden iranybol erkezik egyszerre auto egy ures korforgalomba, akkor mindegyik lenyegeben megallas nelkul besorol, es a szukseges kijaraton kisorol. Es egyik besorolo sem ad elonyt a masik besorolonak, mert nincs miert!
Ebbol a szempontbol egy esetleges utkozesnel az az eset all fen, mintha a korforgalomban utolerne es nekimenne az elotte haladonak. Termeszetesen, nehez bizonyitani, hogy is van a dolog valojaban, de mindenkeppen a posztolo helyeben ovatosabban kozlekednek az adott szakaszon.
Nekem speciel, ha ilyen esetben nekem jonne valaki 50-nel, bizonyara nem a baleset esetleges okozasa lenne a legnagyobb bunom...

libraSVK 2010.04.03. 00:48:29

Meg csak a hozzaszolasok felet olvastam el, de felmerult bennem egy kerdes:
honnan tudja ez a barom, hogy amiota legutobb ment arra, nem csinaltak a bal oldali egyiranyubol ketiranyu utat?

atompyka 2010.04.03. 08:24:59

@libraSVK:
Mert mondjuk 5 perce ment rajta utoljára.

atompyka 2010.04.03. 08:32:14

@relhist:
"Mégis azért építették meg, mert korábban a stop táblával védett harmat ill. mádi utcákon szabályosan közlekedőket rendre keresztbeverték a gitár utcán száguldozó, a stop táblát figyelmen kívül hagyó autósok... "
Inkább a STOP táblánál megállást kellett volna kierőltetni (mondjuk occsóér egy-két darab - az első kicsi, figyelmeztet, a második viszont csak állásból abszolválható - jól kitalált döglöttzsaruval), mint e poszt és az ott található törmelékek által igazoltan nem odavaló, de drága, viszont magas repiértékű körforgalmat felrajzolni...

(Érdekes, hogy néha pont a nem átgondolt hatású döglöttzsaru teszi balesetveszélyessé a kereszteződést, mint a Bodza/Mádi # esetében...)

atompyka 2010.04.03. 08:33:26

@1kutya:
Persze, pont az a következtetés, hogy nincs egyértelmű következmény... :-)

Yoli87 2010.04.03. 09:15:31

Itt régen a sárga felől érkezőknek STOP tábla volt kint de az esetek jelentős százalékában nem vették figyelembe, ezért kialakították a körforgalmat! De amint látom, a berögződés egyes emberekben megmaradt és még mindig nem lassít!! Múltkor pont ott, pont egy ilyen fasz ment bele a kék rész felől érkezőbe... A mögötte álló buszról néztem végig! Csak azt sajnálom, hogy nem a buszba ment bele!!! Pedig akibe belementek megállt és gondolom amikor elindult gondolom gondolta hogy majd lassít...., de nem lassított!!

atompyka 2010.04.03. 09:25:06

@Yoli87:
Hogy ki volt a f@sz? Van egy macisajtom. Mire utasít? Engedjem el a keresztező úton érkező jművet. Azaz ne menjek be elé féktávon belül. Kellő odafigyeléssel tudnia kellett a kéknek, hogy a védett úton érkezni fog egy jármű, aminek ő pont a féktávján belül lesz? Sztem igen. Az Üllőin kimész elé? Ugye, nem?

atompyka 2010.04.03. 10:11:30

keptar.terep.hu/album209/utza
A sárga helyében kimennétek a zöld elé (akinek láthatóan nem kell lassítani a ráforduláshoz, és neki balról szintén láthatóan nem jön senki) annak tudatában, hogy ha tartja az 50-et, belétek megy?

atompyka 2010.04.03. 10:12:30

Egyébként mekkora "A" minimuma, hogy ez már két kereszteződés legyen és ne egy jobbkezes (pl. Újköztemető)?

Yoli87 2010.04.03. 10:47:56

@atompyka: De miután benn volt a körforgalomban az emberünk már Ő volt a "védett úton" szerintem.... Aki meg belecsattant az meg a hibás. Szerintem!

Geli. 2010.04.03. 14:02:07

egyértelműen gyökér vagy. A kék nyíl irányából érkező akkor lép be a körforgalomba amikor még te nem vagy benne. Innentől kezdve ha beleszállsz te vagy a vétkes 100%ban.

relhist 2010.04.03. 19:33:57

@atompyka:
Most akkor te nem vágod, mi a szitu? Lelassítasz a kék nyomvonalon érkezve az elsőbbségadás kötelező táblánál a körforgalom előtt olyan mértékig, hogy meggyőződhess arról, hogy senki nem érkezik védett útvonalon.(mint ahogy azt ilyen jelzés esetén szokás). Elnézel balra, a Gitár felé, és észleled, hogy egy autóstárs hozzád hasonlóan megközelíti a körforgalmat, de még nem haladt be a körforgalomba, azaz még nincs a védett útvonalon. Hozzád hasonlóan egy elsőbbségadás kötelező tábla hatálya alatt áll éppen.
A KRESZ-nek megfelelően ilyenkor behajthatsz a védett útra. Ha már behajtottál, neked van elsőbbséged a kintről érkezőkkel szemben. A körforgalom esetében _nem_ kell elsőbbséget adni a körforgalomba vezető úton közeledő, de a körforgalomba még be nem lépett autónak. Még akkor sem, ha 200kmh-val jön. Persze ilyenkor megvárod, még elhalad a barom, mert nem akarsz csattanást, de ettől még nincs elsőbbsége.

Clearvoyance 2010.04.04. 09:29:06

Azért azt megnézném ha a posztoló éjszaka a szokott lendületével belefúrodik egy kukáskocsiba...
Vagy akár nappal egy mentő.
Azért mert egy utca egyirányú, az nem azt jelenti, hogy onnan soha egyáltalán nem jöhet ki semmi.
Lassíts. Megéri.
Inkább visszaveszem a gázt és a lendületet 1000-szer, minthogy egy a KRESZ-t nem ismerő gyerek kitekerjen elém.

Tron65 2010.04.04. 15:49:55

Kukáskocsiba?
Buszba! Mégpedig csuklósba. A 85-ös ugyanis az szokott lenni. Igaz, a 185 meg szóló, de az is nagyot csattan.
Szerintem lassíts!

Clearvoyance 2010.04.05. 08:24:09

@Tron65:
Látod azt nem tudom, hogy ott milyen busz jár, de a lényeg, hogy egyirányúból éjszaka jöhet ami sárgával villog, illetve bármikor ami kékkel.

GG81 2010.04.06. 10:45:57

@Pettyes Szfinx: nah, pontosan valami ilyesmire gondoltam.

1. a zebra
2. az időzítés. a kék irányból elnéznek balra, messze van és nem kell arra számítania, hogy 50-nel ronygolna valaki a körforgóba, már a zebra miatt is! szóval behajt és erre megérkezne a körforgalomba a hajtós, akkor érkezne meg/be a körforgalomba, amikor már a kék irányból benn van/volt bőven akire mérges a posztoló.

tehát a posztoló a hüje.

GG81 2010.04.06. 10:49:21

@relhist: jól beszél. a körforgalomba belépés ideje a nem mindegy. az, hogy előtte milyen forgalmi rend volt az már csak mese.

GG81 2010.04.06. 10:57:36

@atompyka: a két szituáció nem ugyanaz.
amit te linkeltél egy főút és két alárendelt becsatlakozása, legyen az egy vagy 2 kereszteződés. a posztban meg egy körforgalom szerepel.
onnantól van elsőbbsége az általad vélt elsőbbségűeknek, amikor már nagyobb terjedelemben a védett úton tartózkodnak vagy épp átlépik a saját macisajtjuk vonalát... tehát a sárga is kikanyarodhat a te példádban, mert ha már félig kint van, akkor az azt jelenti, hogy elnézett jobbra, de a védett úton nem jött senki, mire lassabban kikanyarintotta a verdát érkezik rá egy mellékútról valaki. magyarul fékez a lúzer hajtós és elkerüli a balesetet, mert az a dolga és a posztolónak is, mert az még tisztább eset. a körforgalomba még be sem lépve akarja érvényesíteni az elsőbbségét, ami egy kicsit pofátlan...

GG81 2010.04.06. 11:16:34

@GG81: természetesen balra nézett el a védett útra, amikor még a másik hajtós is egy alárendelten volt... ráadásul a balra nézéssel nem kell abba a kisutcába is benéznie a sárgának, ami akkor egyenrangú vele...

főleg, ha egy kereszteződés, akkor a sárga jobbkézre esik a hajtósnak (, mint egy klasszikus kanyarodó főút alárendelt merőleges jobbkezes becsatlakozó példa esetén...)

atompyka 2010.06.14. 14:38:37

@GG81: hááát, nem vagyok meggyőzve. Számomra a macisajt azt jelenti, aki úgy érkezik, hogy a védett úton fog tudni nekem jönni (ill. csak hirtelen fékezéssel és/vagy irányváltással tudja ezt elkerülni).
Az mindegy ebből a szempontból, hogy az én kereszteződésbelépésem pillanatában hol tartózkodik, ha egyértelmű, hogy "hirtelenféktávon" belül kerülök elé. És(sel nem kezdünk mondatot, tudom...) sztem igenis erősen hasonló a szitu: a körforgalom nem más, mint egy végtelen út, (általában, de nem feltétlenül védett) kereszteződések egymásutánjával.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása