Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Elakadásjelzővel vagy anélkül vontassak?

2010.04.09. 08:50 :: SilentSound

Nekem valahogy magától értetődő volt eddig, hogy vontatni elakadásjelzővel kell, mert úgy biztonságos, de ahogy /zazoo, eddig én sem nagyon néztem ennek utána. Miután levélírónk felhozott néhány dolgot, ami a sárga villogás ellen szól, rákerestem a témára és arra jutottam, hogy ugyan ki kell világítani a vontatott autót is, de a KRESZ olyat nem köt ki, hogy az elakadásjelzőnek is villognia kellene ilyenkor. Elromlott jármű vontatásánál ezt írja:

57.§ (8) A vontatott jármű féklámpáját és irányjelző berendezését - kivéve ha a járművet emelve vontatják - működtetni kell, továbbá - éjszaka és korlátozott látási viszonyok között - a vontatott járművet is ki kell világítani.

Régóta foglalkoztat a dolog, és tegnap is kettő ilyennel találkoztam. Annak nem néztem utána hogy mi van a KRESZ-ben, ezt majd úgyis megteszi az aki le akar hurrogni :), másrészt pedig inkább a gyakorlati szempontok szerint lenne jó beszélgetni erről kicsit.

Mármint arról, hogy jó dolog-e, ha vontatáskor a vontatott, vagy akár mindkét autó elakadásjelzője villog? Szerintem nagyon nem, eddig az alábbi dolgokat gyűjtöttem össze amik ellene szólnak:

- Ha messziről meglátok egy villogó elakadásjelzőt, az út szélén _álló_ autóra számítok, így mérem fel a kikerülési lehetőségeket stb, és elég rosszul érint amikor közelebb érve meglátom hogy -adott esetben - egy 50-60-nal haladó autóról van szó.

- A vontatott autó akksija fölöslegesen merül emiatt.

- A villogó autó (tehát ha a vontató is villog akkor egyik sem) nem tud indexelni, főleg többsávos úton veszélyes ha pl sávot kell váltani, vagy ha csak simán ki akarnak kerülni valamit.

- Főleg sötétben idegesítő mindkét sofőrnek a folyamatos villogás, a vontatottnak kisüti a szemét a vontató, a vontató a visszapillantóban látja a villogó 42 wattot.

A javaslat: helyzetjelzővel haladni (mármint tompítottal vagy reflektorral, nem köt bele:P ), mint bárki más. Hogy mégis meg legyen különböztetve a dolog, a hátsó szélvédőbe ki lehet rakni a háromszöget (ahol ez nem lehetséges, ott semmi, szerintem még mindig jobb ha egyszerűen lassan haladónak nézik elsőre, mintha a felsorolt hátrányokkal huzigálni).

Esetleg ha valaki közel ér, tájékoztatásilag fel lehet villantani az elakadásjelzőt, de semmiképp nem folyamatosan azzal haladni.

Ha a KRESZ egyértelmű akkor bocsi, nem néztem utána, de mint mondtam nem is az érdekel elsősorban, csak gondoltam érdemes (higgadtan :) ) elgondolkodni ezen közösen :P

273 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó lámpa kresz műszaki hiba

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

romesz 2010.04.09. 22:33:58

@A80: " Meg automata váltós kocsit amúgy sem ildomos..."

Ez csak bizonyos autokra igaz, a legtobb automatat lehet vontatni.

min 2010.04.09. 22:37:31

@romesz: A heveder tartósabb és erősebb mit a kötél. Szerintem egyszerűen megrángatták párszor mikor a hátsó ráfutott kissé az elsőre.
Ez némi földön huzigálástól nem kopkik el annyira, hogy amiatt szakadjon el.

min 2010.04.09. 22:39:22

@min: létezik acélsodronyos vontató"kötél" azt lehet rángatni egy darabig amig elszakad.

min 2010.04.09. 22:40:42

Ha engem hívna egy haverom, hogy vontassam eszembe sem jut számolni. Ingyen van. Úgy hívják, hogy szívesség...

cso zsi 2010.04.09. 22:41:17

@hagyma: Egy példa: www.ararena.hu/?curr_cat=AUTO&curr_panel=BYSAMP&curr_obj=szemelyauto_szallitas_dijak_szallitasi_dij_varoson_belul

De van, aki olcsónak látszik, 150-200 ft/km díjjal. Aztán kiállási díj, valamint le- és felpakolási díj.
A márkaszevizek ( a márkakereskedésekkel együtt) kezdenek megszűnni, és mindent javít mindenki, így továbbra is a 40 km-re lévő, bejáratott szerelőhöz hordják a kocsit. Aki ugyanolyan csóró, mint a bajba jutott, de attól még tud annyit mondani, hogy fizetsz, amikor lesz.
Azt hiszem, még nem ültem annyira modern autóban, amiben teljesen megszűnt a fékhatás szervó nélkül.

....

A kötél nem az úton húzástól kopik el, hanem a karosszéria éles elemeitől. De amióta feltalálták a becsavarozható vonószemet, azóta ez sem akkora probléma.

min 2010.04.09. 22:44:58

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Baszki ha a mögötte lévő ezen gondolkozik akkor nehogy bekapcsolja az ablaktörlöt mert ide-oda kell rángatni a fejét, hogy kilásson tőle.
Az olyan sofőr aki a vészvillogók megpillantásakor azon gondolkozik, hogy vajon most merre az sűrgősen tépje szét a jogosítványát.

terkeptelen 2010.04.09. 22:46:57

Egy érdekesség. (Nem olvastam végig a kommenteket, lehet, hogy már volt szó ilyesmiről.)
Szóval egyik alkalommal bringával mentem hazafelé Budán, 30-35 között. Sávot kellett váltanom, mert elfogyott az én sávom. Karjelzés stb. Persze nem engedtek be. Látom, hogy a következő és az azutáni autó között van épp elég hely a számomra. Ennek megfelelően felvettem a megfelelő sebességet, és közvetlenül az első kocsi hátsó lökhárítója mögött szépen besoroltam. Csak az volt a "ciki", hogy ez egy másik autót vontatott, én meg szépen besoroltam közéjük... Szerencsére időben észrevettem, hogy rosszkor vagyok rossz helyen. (Mellesleg sötét volt, ezért nehezen lehetett észrevenni.)

Tanulság:
Kulturált országokban:
1. beengedik a bringást,
2. vagy ha nem, akkor jelzik, hogy ne sorolj be...
3. könnyebb a sávváltás, mivel nem kell megosztani a figyelmet az autósok és az elől leselkedő kátyúk között...

romesz 2010.04.09. 22:48:01

@min: szerinted hany ember hasznal olyat az orszagban azok kozul akik lerobbanos jarganyokkal jarnak

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.09. 22:48:23

@romesz: Ezt így most hogy? A szabályokat be kell tartani.

Aki vontat, meg akit vontatnak, az cefetül figyel. Főleg, akit vontatnak. Ott autózik ugyanis egy másik autó seggében.
Nem fog félrenézni, meg ilyesmi.
Lesi az utat a vontató előtt, ha átlátszó a vontató, vagy a vontató seggét, ha nem, hogy meg tudjon állni, ha az fékez.
Ugyanis az a lényeg a vontatásnál, hogy a HÚZOTT autó fékezi, lassítja a vontatmányt.
Ez technikai dolog, egyszerűen így kell csinálni, mert fordítva rángatás van, nem lehet elindulni, elütik, eltépik a kötelet.

Mindezek mellet, a vontatott jármű kétféleképpen tud balesetet okozni: nem arra kanyarodik, amerre a vontató, vagy felkenődik a vontatóra.
A vontatóra való felkenődés nem probléma, ez kettejük ügye.

Ha nem arra kanyarodik, mint a vontató, akkor azt a rúd sem fogja megakadályozni. (a fenti subarus videóban bekapcsolt a kormányzárat a rúd vagy a vontató háromszög sem fogta volna meg, a háromszög meg vitte volna valószínűleg a vontatót is)
A vonó háromszög esetén, ha jól emlékszem, nem is kell ember a volán mögé, ha meg van, akkor, ha hozzányúl (megfogja a kormányt) bajt csinál.
Ha az elszabadul, nincs aki megállítsa az autót, így effektíve veszélyesebb, mint a kötél.

A kormányszervó hiánya mozgó autónál nem okoz jelentős nehézséget, nem lesz tőle nehezebb tekerni a kormányt. (tényleg nem, mert a szervó menet közben nem vagy csak annyit segít rá, hogy önmagát mozgassa).

A rúd segítségével elméletileg lehet fékezni a vontatott autót, de az én autómmal ilyet biztosan nem csinálna senki.
A vonószem nem arra van kitalálva, hogy annál fogva fékezzék az autót és ha nem sikerül és becsuklik (mert béna a sofőr) szarrá töri a rúd mindkét autót.
Plusz, a vontató féke nem biztos (biztos nem), hogy arra van méretezve, hogy dupla tömeget fékezzen.
Ez szerintem szintén veszélyforrás, amit azzal ki lehet küszöbölni, hogy a hátsó is fékez.
Kötéllel muszáj neki.

cso zsi 2010.04.09. 22:50:06

@romesz: Jól látom a Transportert a képen? Egy jóval öregebb példányt (T2??) Budakesziről Dunakeszire áthúztam a városon.
A sofőrje fél éve vizsgázott, és mégis gond nélkül értünk célba.
Általában én szoktam ülni a vontatott kocsikban, mert egy picit több van mögöttem, mint a kollégáknak. Amikor a vontató sofőrje nekiállt telfonálni, kissé elfeledkezett arról, hogy miért is megy viszonylag lassan. Onnantól tartottuk a forgalomtempóját.
A vontatott sofőrnek a legfontosabb dolga, hogy feszesen tartsa a kötelet.
Látnia kell, hogy mi történik a vontató előtt, és hamarabb fékezni, mint ahogy az őt húzó tenné.
Aki ezeket nem tudja megcsinálni, az lehet, hogy autót sem tud igazán vezetni.

jelentéktelen alak 2010.04.09. 22:53:08

@min: Attól, hogy ö nem fizet érte, Te még állod a költségeket. Tehát valaki fizet. Ingyen meg az van, amiért senki nem fizet.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.09. 22:57:40

@min: Twehát bekapcsolt elakadásjelzővel hogyan jelzed, hogy pl. balra akarsz kanyarodni?

romesz 2010.04.09. 22:59:44

@kolbászoszsömle: "A vontatóra való felkenődés nem probléma, ez kettejük ügye."

Ez egyertelmu dolog, de eppen ezert nem jo otlet a vontatas. A jelenlegi vontatasi eloirasok szerintem a multbol ragadtak itt, mikor kb minden 5 percben jott egy auto es nem volt gond belole. A jelenlegi forgalom mellett forgalomban vontatni nem idealis dolog.

cso zsi 2010.04.09. 23:00:41

@jelentéktelen alak: Barátság, szívesség. Lesörözve is, ill. ugyanilyen helyzetben a másikra számítva mégiscsak ingyen van.

A múltkor egy parkolóban be kellett húzni egy akkugyenge autót. Bikakábel egyikünknél sem, de kötele volt a (vadidegen) srácnak. 10 méter után járt a motor. Ha taxit hív, aki bebikázza, az kb 2000-be lett volna. Nekem mennyit kellett volna kérnem?

romesz 2010.04.09. 23:03:50

@cso zsi: " Jól látom a Transportert a képen? Egy jóval öregebb példányt (T2??) Budakesziről Dunakeszire áthúztam a városon. "

Jol latod, ez egy 87es T3as.
Nem mondtam en sehol, hogy nem lehet megcsinalni, akar sokkal messzebbre is el lehet huzni, de en inkabb kihivnam a vontatot. En evente $70-t fizetek azert, ha veletlen lerobbanok akkor 300 kilometerre elhuznak.

cso zsi 2010.04.09. 23:04:30

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Tudom, hogy balra fogok kanyarodni. Elakadásjelzőt leoltom, és kiteszem az irányjelzőt.
A kanyar után vissza.
Nem olyan nagy ügy ez.
Akár vontatnak, akár vontató vagyok. Szinte egyszerre csináltuk mindig, még akkor is, ha nem volt köztünk beszédkapcsolat.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.09. 23:07:13

@cso zsi: Az rendben van, de gondolod, hogy aki perceken át mögötted autózott, nézte, ahogyan villog az elakadásjelző, annak fel fog tűnni, hogy egyszer csak az egyik oldal villog? Szerintem még egy gyakorlott sofőrnek sem biztos, hogy hirtelen feltűnne, nem beszélve a mazsolákról.

cso zsi 2010.04.09. 23:07:22

@romesz: Igen, én is szívesebben fizetnék évi 70 dollárt erre. Arra felé ugye kb feleannyiba kerül a benzin, mint minálunk?
Amikor az aussiknál jártam, ott kb 2/3 - 3/4 volt az árkülönbözet, nem a mi javunkra. A keresetet meg szorzással lehetett kifejezni.

romesz 2010.04.09. 23:07:22

@cso zsi: en toltam mar be lokharitoval autot mikor nem volt bikakabel keznel. Most viszont mar mind 3 automban van kabel is es vontato heveder is. De a eveder nem azert, hogy vontassanak engem vagy en vontassak masokat kilometerekre. Csak annyira, hogy a kozvetlen bajbol kikeruljon a beteg jargany.

Netuddki. 2010.04.09. 23:07:46

@hagyma: Hát már jó régen nem jártál Magyarországon.
Na itt az van, hogy az "állam" elszedi az állampolgárok fizetésének 2/3-ad részét. Abból ugye ami amúgy sem túl sok. Ezek után már nem marad pénzük az embereknek, hogy ilyen úri huncutságot, mint fűnyírásért és WC tartály szerelésért másnak fizessenek. Amit tudnak azt maguknak megcsinálnak, amit meg nem azt pedig occón megcsinálja valami kontár, aki persze nem fizet ez után adót. Sőt, még az államtól vesz fel álláskeresési támogatást, mert ugye elhelyezkedni nem tud (és lehet nem is akar).

romesz 2010.04.09. 23:09:21

@cso zsi: majd idovel az is beszivarog, mint ahogy avillanyrendor es a parkolo ora is beszivargott

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.09. 23:10:24

@cso zsi: ezzel az a gond, hogy villog mindkét oldal, aztán egyszer csak nem villog az egyik oldal és ebből kell észrevenni, hogy kanyarodni akarsz.
Szerintem egyszerűbb nem nekimenni egy lassú autónak, mint észrevenni azt a különbséget, amit a vészindex és az index között van.

cso zsi 2010.04.09. 23:10:26

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Annak akkor a féklámpám sem mondhat sokat. :))
Ha annyira naiv, hogy úgy gondolja "biztos kiégett a jobbos", akkor kecskét hajtson, azt se az úton. Az igaz, hogy egyre silányabb az oktatás, és egyre katasztrofálisabb népek ülnek volán mögé.

jelentéktelen alak 2010.04.09. 23:12:27

@cso zsi:
Én végig azt mondom, hogy két saroknyi távolságon belül van értelme a vontatásnak -így annak is amit példaként hoztál. De az sincsen ingyen!

Aminek nem látom értelmét, hogy a balatonról haza húzni a havert ráadásúl keresztöl Budapesten...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.09. 23:15:52

@cso zsi: Nemtudom, de én úgy gondolom, hogy inkább azt vegyék észre később, hogy vontatják az autót, mint azt, hogy irányt akar változtatni.

cso zsi 2010.04.09. 23:18:31

@jelentéktelen alak: Annak ma már valóban nincs értelme. az M7-en tilos, a 7-esen elunod az életed. Amikor még a Zsigulit húztuk a Skodával, és "százé", meg "öccázé" tankoltunk, nem volt más választás. (hagymának, és romesznek volt...) ;)

romesz 2010.04.09. 23:23:07

@cso zsi: "egyre katasztrofálisabb népek ülnek volán mögé."

Nyilvan igy van a dolog, hiszen szinte mindenkinek van jogsija es az is vesz "autot" aki a buszberletet sem tudja megvenni. Termeszetesen arra nem marad penze, hogy redbe tartsa es ezert aztan neha az egesz orszagon vegig kell huzni, mert valami olyan baja van a kocsinak amit a haver tud csak a pajtaban megbutykolni.

Quentin, Montargis-ból (törölt) 2010.04.09. 23:30:59

@Tron65:
Javítsatok ki ha tévednék, de a háromszöget mintha bizonyos távolságba kellene kitenni az autó mögé. Na most, ha az autót vontatják, akkor ezt így hogy...? :-)

min 2010.04.09. 23:40:27

@Quentin, Montargis-ból:
Húzod a vontató kötéllel:-)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.09. 23:42:52

@Quentin, Montargis-ból: Kiteszed a háromszöget, és elvontatod előle az ótót. Akkoris mögötte lesz, méghozzá egy bizonyos távolságban :)))

cso zsi 2010.04.09. 23:46:23

@Quentin, Montargis-ból: A vontatott autó általában mozog. Tehát lassabban érsz oda, mint egy álló autóhoz. Amit muszáj kb 100 méternyire előjelezni a háromszöggel, főleg nem belátható kanyar esetében.
Vontatni a szabályok szerint 40 km/h-val lehet. Ha egy traktor 30-cal ballag a beláthatatlan kanyarban, akkor elkövet bármi szabályellenest?
Mert ha te "vakon" 90-nel bezúzol, akkor mindegy, hogy álló, vagy lassan haladó járműbe állsz bele.

min 2010.04.09. 23:46:40

@romesz: Nekem sodronyos van:-) Amikor az ominózus baleset történt nem volt se nekem se a cimborámnak kötele így felémjövet vett a benzinkúton ahol történetesen csak ilyet lehetett kapni.Jobb is mint a rendes köteles mert kisebb helyen elfér.

romesz 2010.04.09. 23:54:56

@kolbászoszsömle: "Aki vontat, meg akit vontatnak, az cefetül figyel. Főleg, akit vontatnak. Ott autózik ugyanis egy másik autó seggében."

Ezt tudom en is, voltam mar tagja en is ilyen szerelvenynek, mikor meg boho voltam es ugy gondoltam milyen ugyes vagyok.
Ha kell ma is huzok, de nem aszfalton hanem onnan ahonnan ki kell rantani a masikat.
De aztan kihivom a vontatot, neki is meg kell elnie valamibol :)

Quentin, Montargis-ból (törölt) 2010.04.10. 00:09:04

Ok, meggyőztetek. :-D

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.10. 00:45:56

@romesz: Én meg nem hívnám ki, mert nekem is meg kell élnem valamiből...
Ez szinte teljes egészében pénzügyi kérdés.

Ha elég sokat keresel, ha lerobban a technika a feneked alatt, hívsz két taxit. Egy tehertaxit, amelyik viszi a Bentley-t meg a sofőrt a szervizbe, meg egy másikat, amelyik Téged oda, ahova mentél.
Ha nem vagy ennyire gazdag, akkor kihívod a trélert aztán hazabuszozol és szarsz az egészre.
Ha meg az autód testvérek között is érne vagy háromszázezret, ha tudna menni, az a szerelő, amelyik eddig bütykölte (ezek szerint sikertelenül) meg hetven kilométerre van, a tréler meg harmincötezerért vinné oda, ahol majd negyvenért beröffentik, akkor inkább szólsz a havernak, aki ötezerért hazavisz.
Ezzel megnyerted az autód árának 10%-t, egyheti kereseted, két tank benzint, vagy a fiad biciklijét, esetleg a lányod görkorcsolyáját, vagy akár egy hosszúhétvégés tiszakécskei horgászparadicsomozást, stb.

romesz 2010.04.10. 01:01:42

@kolbászoszsömle: ez akkor mar nem annyira forgalom biztonsagi kerdes, hanem gazdasag politika.

jelentéktelen alak 2010.04.10. 01:06:01

@kolbászoszsömle:
Erre szoktam azt mondani, hogy akinek nincsen elég pénze egy autót fenntartani, annak nem kellene autót fenntartani.

Nem szégyen a nélkülözés, de az ciki mikor valaki ismeri a saját képességei határát. Legalábbis a szememben...

Úgy gondolom, hogy az autózás költségei nem merülnek ki abban hogy tankolok bele 2000-ért.
Van neki adója, vizsga díja, megfelelő szervizelési költsége, karbantartási költségek, biztosítás, és egyéb felmerülő költségek. Ilyen az is, hogy ha meghibásodik, akkor el kell szállítani.

Én a magam részéről, sosem voltam a száguldozás híve. Mindig beérem a sebességhatárokkal, sosem érdekel, ha valaki ennél gyorsabban menne mögöttem, de az sem bánt ha megelőznek. De sosem venném rá magam, hogy úgy jusson szerelőhöz, vagy haza az autóm, hogy ezzel másokat feltartsak. Így a vontatás hosszú távon szóba sem jöhet.

jelentéktelen alak 2010.04.10. 01:12:58

@jelentéktelen alak:

Kimaradt egy fontos szó...

"Nem szégyen a nélkülözés, de az ciki mikor valaki NEM ismeri a saját képességei határát. Legalábbis a szememben..."

intő jel, hogy mennem kell aludni. Jó éjt!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.10. 01:29:43

@romesz: Szerintem ez kb annyiban biztonsági kérdés, mint a kertészkedés.

Minden évben van olyan, aki levágja néhány ujját-lábát a fűnyírójával vagy elüti saját magát a rotakapájával, de mégsem gondolja senki, hogy meg kellene tiltani/vizsgához kellene kötni a magáncélú használatukat.

A szerelvény tagjain kívül másra (a többi közlekedőre) nem jelent szerintem veszélyt, ha kötéllel vontatják egymást, így ezt tiltani szerintem szimpla sanyargatás lenne, főleg, hogy bár én elég sokat autózok, nem találkozok havonta egynél több vontatott autóval,úgyhogy a problémát magát sem érzem kardinálisnak.

Hagyma mondta, hogy náluk Ámerikában tizenöt év alatt kétszer is úgy lerohadt az autó, hogy vinni kellett.
Nálunk, itt Magyarországon nem szokott hétévente annyira megállni az autó, hogy se tüled, se hozzád, így nem is kell attól tartani, hogy népszokássá válik az egymás vontatgatása.

romesz 2010.04.10. 01:42:10

@kolbászoszsömle: En eddig 3-4x kellett hogy kihivjam a vontatot es akkor is csak azert, mert egyszerubb es olcsobb volt igy.
Ertem pl azt, hogy a jargany benzinpumpaja felmondta a szolgalatot. Eloszor behuzattam egy kozeli muhelybe, ahol kaptam egy nagyon elvadult arajanlatot. El huzattam a 80km-el arreb levo szerelom muhelyebe ahol az egesz 1/3 osszegert kesz volt, Gyari uj alkatreszt tett bele.
Meg tudom erteni a kotellel vontatgatokat is, de szerintem nem csak sajatmagukra veszelyesek, hanem a kornyezetukre is.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.10. 01:50:24

@jelentéktelen alak: Ha hívsz egy trélert, akkor odaúton is feltartja a közlekedőket, amíg felcsörlőzi, addig is feltartja a közlekedőket, meg visszaúton is feltartja a közlekedőket, mert a trélerrel csak hetvennel szabad menni.

Mert az egy nagyon szép elv, hogy legyen a szekrényben még ötvenezer, meg még százezer, mert különben csak egy feketeseggű izé vagy, aki gányol, mert maga megoldja a problémát, ahelyett, hogy másra bízná, de ha havi 120k-et keresel, mert jól fizetett csavargyári munkás (esetleg tanár) vagy, akkor ez alapján a gondolkodás alapján nem vagy elég tehetős ahhoz, hogy fenntarts egy autót, hiszen mi van, ha nagykanizsai vagy és Záhonyban robban le, az meg kilencszáz kilométer és vagy Záhonyban keresel egy szerelőt, aki Ukrajnából hozza vagy viszi az autót, vagy tréleztetsz kétszázezerért, hogy az otthoni Józsi bütykölje.
Viszont ahhoz meg főleg nem, hogy a családdal elmenj a tömegközlekedés segítségével a hetven kilométerre lakó nagymamát meglátogatni, mert a buszjegy drágább, mint a benzin.

Alapvetően egy autó nem romlik el.
Amíg ott, ahol olajnak kell lennie van olaj, ahol zsírnak kell lennie van zsír, nem lesz járásképtelen az autó, mert előbb dobják ki a műszakiról, minthogy végleg beszarjon. (Citroen és Mazda RX széria nem ér, az külön állatfaj)
Erre oda KELL figyelni és a költségek az autóval tervezhetővé válnak.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.10. 01:56:57

@romesz: Meg kell tankolni az autót és nem megy tönkre a benzinszivattyú.
Az attól purcan ki, ha sokat járnak üres tankkal az autóval és nincs kenése (a benzin keni).
Vagy gázzal kell járni, és nincs is szükség arra az alkatrészre. :)

min 2010.04.10. 02:02:21

A lényeg a lényeg, hogy vontatni nem veszélytelen de nem is veszélyes ha mindenki figyel. Amerikát nem szabad alapúl venni mert ott álszent beszariak hozzák a döntéseket. (Lásd a az autók elcsúfításását a hülye gumibakjaikkal a lökhárítón)
Szerencsére az a gondolkodásmód nem fog európába jutni(legalábbis remélem).

min 2010.04.10. 02:06:30

@jelentéktelen alak:
Amit írtál arról tudod ugye, hogy egy nagy baromság?

romesz 2010.04.10. 02:09:13

@kolbászoszsömle: " Meg kell tankolni az autót és nem megy tönkre a benzinszivattyú."

Latod milyen igazad van:) !

Mindig teli tankoltam a kocsimat es soha nem engedtem 1/4 ala a mutatot. Sajnos nekem ilyen szerencsem volt evvel. Eddig 2szer kellett cserelnem a pumpat, szerintem ram jar a rud, mert csak ezen volt vele gondom. Viszont mostmar tudom, ha megall a pumpa, akkor kiveszem a hatso ulest es kalapaccsal oda vagok a pumpara 2-3x es akkor aturik a holtponton. Igy nem kell vontatnom hanem sajat labon megyek a szerelohoz vele :D

romesz 2010.04.10. 02:12:27

@min: a gumibak kb 30 evvel ezelott volt divatban,

romesz 2010.04.10. 02:22:55

@min: Ezek kozul melyiken van gumibak?

indafoto.hu/indaro/image/7385547-c3d02742

Es melyik lenne jo ha beszivarogna europaba?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.10. 02:25:14

@romesz: Ha mindig az megy tönkre, keress egy másikat. Mittomén, ha Toyotád van, tegyél bele egy GM-est, ha valami GM-os cucc, egy Toyotáét, vagy bármit, ami egy másik fajta autóba való.
A benzinszivattyú tényleg nem szokott kipurcanni, az nem az az alkatrész, ami tönkre szokott menni.
Főleg, ha sosem ürítetted még ki a tankot.
Szóval ott valami szériabaj van, vagy a szerelőd kipróbálja szárazon, hogy pörög-e, aztán berakja, az meg az utolsó leheletével küzd Neked, amíg nem kopogtatsz be hozzá.

romesz 2010.04.10. 02:32:15

@kolbászoszsömle: BMW E36 :) van belole ketto, de csak az egyikben van gondom a benzin szivattyuval. Az igaz, hogy abban tul vagyok a 400ezer km-en.

indafoto.hu/indaro/las_vegasnascar/slideshow

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.10. 02:45:58

@romesz: Az mindegy, mert a harmadik pumpát nyűvöd.
Azt kellene kitalálni, hogy mitől purcan ki, mert annak tutira oka van, hogy kipurcan és BMW-ben még nem is hallottam róla, hogy ez hiba lett volna (igaz másban sem, csak gázüzemű autóknál).
Ha beragadós a kipurcanás, akkor valami okból időnként nem kap üzemanyagot a szivattyú és időnként nincs kenés. (Ezt nem feltétlen veszed észre, nem fog rángatni ha mondjuk nyugodt tempóval autózol és a szivattyú csak a tizedét szállítja a szokásos mennyiségnek)
Ha meg nem beragadás, hanem ütésre gyógyulás, akkor nem-e kontakthiba? Hogy valahol el van törve a drót, esetleg testet nem kap rendesen. (már bocs, hogy jótanácsokat osztogatok, de szoptam már hasonló -mindig ugyanaz megy tönkre- dologgal és tudom, hogy bosszantó)

romesz 2010.04.10. 02:56:10

@kolbászoszsömle: ertem pontosan mire gondolsz, ugyan ezt mondja a szerelom is. Vegig ment mar az osszes lehetseges variacion es semmit magyarazatot nem talalt. En mar ugy vagyok vele, hogy ha 200ezret megyek egy pumpaval akkor elfogadom a dolgot. Kulonben nem beragados a dolog. Hanem egy ideig kihagy es utesre ujra indul. Mig a vegen mar az se jon be. Ez volt az elso pumpanal aztan a masodiknal mar nem vartam mig vegleg megall, hanem kicsereltettem vele.
A jelenlegi pumpa eleg fiatal, talan 10ezer van benne. Szerintem ez mar birja, mig bontoba nem kuldom a jarganyt

kell az 2010.04.10. 04:23:02

vontatás az jó
én is vontattam már meg engem is vontattak
most legutoljára a 4sen közel 100km-tert Szolnokig átlagsebesség valahol 75körül lehetett nem mondom hogy néha nem volt halálfélelmem főleg hogy aki vontatott ilyen hirtelen nagyot fékezős típus de még megvagyok

valakitől olvastam itt hogy acélsodronnyal vontat hát meg mondom sikeres ember lehet nem véletlenűl ilyen fonott gumiszerű a forgalomba kapható vontatókötelek mert lazulásnál az nem a földre majd a vontatott kocsi kereke alá kerül hanem először mint a gumi összemegy majd csak utána kerül a földre így megnehezítve a kerék alá kerülést

de sokszor láttam hogy ráhajtanak a kötélre és tépi is le a lökhárítót jobb esetbe csak a kötél szakad

a vészvillogóra meg ha nem jelzed sehogy hogy nem előzés miatt mész 2métere tőle tuti hogy rád fognak előzni és nem mindig van annyi idő hogy mindkét autót megelőzze és akkor hogy húzódik vissza
vészvillogó = nagyon körültekintés mindenki részéről és biztos hogy nem lesz gond

Reggie 2010.04.10. 04:41:46

Ha 300 km-t kell vontatni, es a vontatast vegzo auto fogyasztasa 8l/100km-rol 24l/100km-re no, akkor meg mindig kb 24e Ft az uzemanyag koltseg. Nem tudom miert olcsobb a treler.

Reggie 2010.04.10. 04:43:03

Ja es aki azt mondja, hogy a haver ideje is penz, az ugye a sor arahoz is hozzaszamolja a haverok idejet?

Deszkás 2010.04.10. 07:58:52

@romesz: Ez nem vontatókötél! Se nem kötél, se nem vontatásra való. Ez vontatókötél: elektroexpressz.hu/shop_ordered/5495/shop_pic/unas_516174.jpg

Deszkás 2010.04.10. 08:01:27

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Egyébként az ilyen okból jó a Skoda Fabia. vészvillogó mellett is működi az index. Abban az esetben ugyanis, ha az indexkart elmozdítom bármely irányba, hogy indexelni akarok vele, kikapcsolja a vészvillogót, és csak egy oldalon kezd el villogni, tehát indexel. Bocs, hogy kicsit bonyolultan fogalmaztam.

Orbán Diktor (törölt) 2010.04.10. 08:08:23

posztoló: "Ha messziről meglátok egy villogó elakadásjelzőt, az út szélén _álló_ autóra számítok"

Ne számíts semmire, csak nyisd ki a szemed.

"Főleg sötétben idegesítő mindkét sofőrnek a folyamatos villogás, a vontatottnak kisüti a szemét a vontató, a vontató a visszapillantóban látja a villogó 42 wattot."

Egyszerű: a két első villogót kiveszed indulás előtt (vagy betöröd őket).
A posztoló hülye.

Deszkás 2010.04.10. 08:22:39

@A80: Így konkrétan nem tilos autópályán vontatni. A lerobbanás helyétől az első kijáratig szabad. 56§ (3) A közlekedés biztonságát közvetlenül nem veszélyeztető műszaki hiba esetében a járművel - fokozott óvatossággal, lehetőleg kis forgalmú úton és időszakban - a legközelebbi olyan helyig szabad közlekedni, ahol a hiba elhárítható. Ha az ilyen műszaki hiba autópályán vagy autóúton következik be, arról a legközelebbi lehajtásra szolgáló úton, illetőleg útkereszteződésben le kell térni.

madmanic78 2010.04.10. 08:29:26

@Deszkás:

Pontosan. KRESZ 57$ Elromlott jármű vontatása

Nem kötelező az elakadásjelző, sőt:

(8) A vontatott jármű féklámpáját és irányjelző berendezését - kivéve ha a járművet emelve vontatják - működtetni kell, továbbá - éjszaka és korlátozott látási viszonyok között - a vontatott járművet is ki kell világítani.

A posztoló nem hülye, csak lusta guglizni..

korhadt ajtófélfa (törölt) 2010.04.10. 09:09:21

Én még úgy tanultam hogy nem kell ellankadásjelző ha vontatnak. Az oktatónk annyit mondott hogy a vészvillogót bekapcs akkor mindenki látja hogy itt gubanc van és óvatosabb lesz.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.04.10. 09:36:56

Vontatáshoz egy jótanács, főleg ha a vontatmánynak van valami elektromos problémája, és így se villogni, se dudálni nem tud:

Mobiltelefon (kihangosítva) mindkét kocsiban. Csodákra képes. Az a kötélhossznyi táv egy szervó nélküli kocsiban idegesítően kevésnek látszik! :)

bekbórd! 2010.04.10. 09:59:29

A kocsisor lassan halad (én még nem tudom, miért, biztos egy szuzukis :)- gondolom), szembe is sokan jönnek, ritkán lehet előzni. Egyszercsak oké minden, index ki, nyomnám a gázt, de látom, hogy a sorban második autó is indexel (tehát előzni akar - gondolom), úgyhogy vissza. Aztán később látom, hogy nem előz, hanem vontatják. És szemből megint jönnek. Káromkodok, mint állat.

Rahsid 2010.04.10. 10:10:41

Amikor ilyen nyomorék posztok megírásásához veszitek a fáradságot, nem szoktatok elgondolkozni, hogy ezt az időt normálisan is el lehetne tölteni?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.04.10. 10:39:12

Bocs, de nem tudom megállni... :)
@Rahsid: Amikor ilyen nyomorék komment megírásásához veszed a fáradságot, nem szoktál elgondolkozni, hogy ezt az időt normálisan is el lehetne tölteni? ;P

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.10. 10:52:53

@romesz: Abból látszik, hogy okos és hozzáértő szerelőd van, hogy ugyanazt mondja, mint én. ;-) :P

atila68 (törölt) 2010.04.10. 13:17:28

@SilentSound: Ugyanezt akartam megkérdeni Rahsidtól.
Gyanús a neve.
Biztos terrorista aki miatt nem lehet könnyen éjszaka kivilágítatlan repülőgépeket vontatni az országúton százzal mert nincs fékrásegítés az manuális váltón.

Én kérek elnézést éppen csak beleolvastam a kommentekbe.. Bizots mindenki a vasárnapi választásra koncentrál. Hehe.

romesz 2010.04.10. 14:37:23

@Deszkás: erdekes itt ezt a fajtat lehet kapni vontatasra, amit te mutattal azt nem lattam erre fele. De lehet, hogy csak nem akartam eszre venni, mert tul gagyi?

jelentéktelen alak 2010.04.10. 14:45:43

@kolbászoszsömle:

Én is úgy gondolom, hogy ezek a költségek az autózás részei. De azt ne akard nekem bemesélni, hogy olcsóbb, vagy kevésbé feltartó Záhonyból Nagykanizsára vontatni, mint szállítani?
Vontatni 40el szabad, szállítani 70el. Azért a különbség nem elhanyagolható.
A vontató autónak ugyan úgy el kell mennie az ország túlsó felébe a betegért, mint a teher autónak. De aztán mikor vontat, nagyságrendekkel többet fogyaszt, jobban kopik, mint a teherautó.
A család vonatoztatása meg valóban drágább mint az útra költött benzin. De éppen Te írtad le -nagyon helyesen- hogy az autó fenntartási költsége, nem merül ki a benzinköltéségben.

min 2010.04.10. 14:49:03

@kell az: A dinamikus kötél szar. A statikus direktebb infót küld...

min 2010.04.10. 14:53:45

@jelentéktelen alak:
Mert az autó fenttartásához nem tartozik hozzá a trélerezés és ha inkább vesz egy görkorit a gyereknek az árából akkor a józan ész szerint gondolkozik. Te sem úgy veszel tv-t vagy mást, hogy számolgatsz előre, hogy ha beszarik akkor ennyi meg annyi lesz...

jelentéktelen alak 2010.04.10. 14:56:16

@kell az:
100km-en át, 2 méterre az előtted haladótól, 70+ sebességgel, fék rásegítő nélkül? Túlélted és nem lottózol?

Rengeteg dolgot meg lehet csinálni, de sok mindent nem érdemes. Tudok egy történetet, mikor valaki égő ernyővel esett ki egy kilőtt repülőből 4-5ezer méter magasról a II. világ háborúban. Rá 50 évre még elmesélte a történetet egy TV stábnak.
Ennek ellenére a többség -én is- megvárom, míg leszáll az a gép és csak utána szállok ki belőle. Pedig a példa is mutatja, hogy túl lehet élni, ha közben száll ki az ember... :-)

Vészvillogásról: Nincs kialakult véleményem. De érdekes, hogy a környezetemben csak az érvel olyannal, hogy aki előz a beelőzz két autó közé, akivel történt ilyen, vagy eleve úgy előzz, hogy a másikat fékezésre kényszeríti.
Bennem fel sem merülne, ha húznának, hogy valaki közénk jöhet, mert én nem előznék úgy, hogy két egymáshoz közel lévő autó közé soroljak be. Ha nem tudom a kettőt együtt megelőzni, akkor nem is kezdek előzésbe.

jelentéktelen alak 2010.04.10. 15:00:14

@min: Te lehet, hogy nem így vásárolsz, de én igen.

Ha veszek egy TV-t akkor számolok annak a fenntartási költségével, amibe bele tartozik a villanyszámla emelkedése is, és az is, hogy esetleg szerelőt kell hozzá hívni.
Persze tudom, hogy sokan nem így gondolják. valahogy kifizetik hitelt de csak akkor tankolnak bele, ha épen marad arra is pénz. Az, hogy elromolhat, összetörhet, szerintük lehetetlen. Szerintem nem.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.10. 15:11:13

@jelentéktelen alak: "Én is úgy gondolom, hogy ezek a költségek az autózás részei. De azt ne akard nekem bemesélni, hogy olcsóbb, vagy kevésbé feltartó Záhonyból Nagykanizsára vontatni, mint szállítani?"

Noh, ha jól tudsz alkudni, számla nélkül eltrélerezik Neked az autót Záhonyról Nagykanizsára 150k HUF-ért, plusz lesz egy bukott napod (15k). (ismerek, aki ennyiért autót vesz)

Ha szólsz a havernak, hogy jöjjön el érted, akkor lesz egy kiesett napod (15k) jössz eggyel a havernek (15k) lesz üzemanagköltséged 50k. Ez 80k HUF. Meg lesz 20k HUF autóamortizációd.

100k HUF < 175k HUF.

75k HUF-ért meg amennyi szenvedtetést okoz az, hoy végigvonszolják az autót az országon, pont leszarom.
Ennél többet szopok a tutulós- meg a kukásautók miatt.

Valamit örvendetes, hogy Te ilyen tudatos vásárló vagy.
Én úgy szoktam venni valamit, hogy kell vagy nem kell, tudok-e nélküle élni vagy sem.
Ezért nincs tévém. lol

jelentéktelen alak 2010.04.10. 15:31:09

@kolbászoszsömle:

"75k HUF-ért meg amennyi szenvedtetést okoz az, hoy végigvonszolják az autót az országon, pont leszarom."

Pedig, ha korrekten számolnál ezt is forintosítanod kellene...

Záhony - Nagykanizsa hozzávetőleg 500km (bocs, ha tévedtem, remélem nem mentem nagyon mellé) Vagyis 90-es átlaggal a haver kb. 5,5 óra alatt van ott érted. Visszafelé, ha mázlitok van, nem kell lassítani sehol és végig bír húzni a szabályos 40el. Az kb 12,5 óra. még szöszöltök itt-ott +1 óra. már majdnem 20óráról beszélünk. 20óra vezetés önmagában nem egy wellness program. De ebből 12óra 2 méterre egy másik autótól olyan forgalomban, ahol a környezet tempója a minimum a 2 szerese a tietekének...

Hát nem kis szopás.

Lehet, hogy be sem vállalnám egy napba a dolgot sem húzó emberként, sem húzott emberként. Akkor még a szállás, kaja sincsen ingyért. Legalább is nekem nem szokott...

kell az 2010.04.10. 15:39:59

@jelentéktelen alak: a motor járt mert a váltókar bovden szakadt el és nem lehetett sebességet váltani ezért kellet vontatni
inkább járattam a motor minthogy ne legyen rendes fék
amúgy meg forgalmas úton vontatott autónál igenis számítani kell szűkös előzésekre alapból is nehéz előzni ha nagy a a szembe forgalom

kolbászoszsömle: tréleren való szállítás díja kb. 150Ft/km +egyéb költség(autópálya,alagút,kompátkelés)

jelentéktelen alak 2010.04.10. 15:41:05

@kolbászoszsömle:

Sajnos úgy tűnik eltűnt a hozzá szólásom, magprobálom összafogalani újra.

"75k HUF-ért meg amennyi szenvedtetést okoz az, hoy végigvonszolják az autót az országon, pont leszarom."

Úgy gondolom, akkor számolnál korrekten, ha ezt a tételt is forintosítanád.

Csak elnagyoltan is számolva:
Záhony - Nagykanizsa kb 500km.
A haverodnak ezt távot le kell autóznia. ha tud tartani egy 90-es átlagot, akkor ez úgy 5,5 óra.
Aztán szöszőltök még egy órát majd ideális esetben a szabályos 40-el haza húz 500km-en át, ami kb. 12,5 óra. Ez összesen 19 óra. biztos megálltok valahol kajálni is, ami már kb 20órára emeli az úton töltött időt.
20óra autózás önmagában sem egy wellness program, de úgy még kevésbé, hogy két autó 40el poroszkál a 90-es környezetben egymástól 2 méterre 12órán át.

Én nem is vállalnám be egy napba sem húzó, sem húzott emberként. akkor meg már van a szállásnak is költsége. Meg a kaja sem ingyen van.

Szerintem a szállítás mindenképpen olcsóbb.

jelentéktelen alak 2010.04.10. 15:42:21

@jelentéktelen alak:
Bocs, most látom, hogy mégsem tűnt el, csak az imént nem volt sehol. Bocs, nem akartam ismételni! Úgy látszik valami lassú a rendszerben...

Riska 2010.04.10. 16:06:17

@Deszkás: Ez engem nem húz el kocsi nélkül nem hogy a kocsimat ^^

Riska 2010.04.10. 16:09:01

@cso zsi: szervófékes autóval azért te is szarban lennél :) skoda favoritot vontattunk hegyről lefele, na az epic volt mivel b.szomnagy jeeppel húztuk ami ráadásul automata váltós, így gyakorlatilag a skodának kellett fékeznie a terepjárót is. nem szívesen próbálnám ki még1x

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.10. 16:23:21

@jelentéktelen alak: Szerinted ez éri meg, szerintem meg az, így Te trélert hívsz, ha bajba kerülsz én meg a Józsit.

jelentéktelen alak 2010.04.10. 16:27:49

@kolbászoszsömle:

Azért az érdekelne, hogy a 20óra eltökölése, (plusz az esetleges szállás) Neked hogy jön ki olcsóbban, mint a tréler. Hátha tanulok...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.10. 16:45:15

@jelentéktelen alak: 150k + 15k napidíj (a trélerezős napod elbaszod) 165k HUF.

Két ember napidíja 30k HUF szállás két emberre 15k HUF (béna vagy, vagy nem vagy hajlandó vendégházban aludni) 50k HUF üzemanyagköltség (valami iszonyú sokat fogyasztó tragaccsal jönnek megmenteni) 20k HUF amortizáció = 115k HUF.

Ha két napig jöttök hazafelé és mindkettőtökre (magadra is) 15k HUF-ot számolsz bérnek, még akkor is ötezerrel beljebb vagy, mintha 150k-ért hazatrélereznek.

jelentéktelen alak 2010.04.10. 16:51:08

Akkor igazad van. ki így dönt, ki úgy.

2 nap alatt azt az 5 rugót, biztos el kávéznánk, meg elkajálnánk. Ha mégis marad belőle, akkor az sem ér annyit nekem, mint a kényelmem. Még 20.000-ért sem vállalnék ilyen mókát, nem hogy 5000-ért. :-)

Reggie 2010.04.10. 17:07:08

@jelentéktelen alak: magadnak meg a havernak minek szamolsz bert? Ha kocsmazni mesz veluk, akkor beleszamolod ezeket a tenyezoket is a sorod/felesed araba?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.10. 17:09:20

@jelentéktelen alak: 35k HUF-ról beszélünk, mert a 15k-et naponta magadnak is odaadod. ;-)

Én 30k forintért (mire a zsebemben lesz) elég sokat dolgozok. Általában nem két napot és az átlag autósnak a havi háromszázezer forint nettó simán álomfizetés. :(

Viszont így kerek a világ: mindenki csinál amit akar - aki vontattatni akar, az vontattathatja magát, aki meg trélerre akar kapni, az trélerre kaphat!

peace

cso zsi 2010.04.10. 17:16:11

@Riska: Audi 100, Opel Omega kombi nem szervófékes? Mert járó, és nem járó motor között ég és föld volt a különbség. De nem szűnt meg nullára a fékhatás.

Riska 2010.04.10. 18:28:43

@cso zsi: 2001-es yaris fékpedálját leállított motor után 3x lenyomom és teljesen felkeményedik, utána taposhatom ahogy akarom, lejtőn lefelé nem állok meg vele. A kézifék meg eléggé fogyóeszköz lenne a fékhatás eléréséhez. Így marad az emelve vontatás, ha szükség lenne rá. De ugye szerencsére nincs 8)

jelentéktelen alak 2010.04.10. 20:54:05

@Reggie: Mert az én időm pénz. Akkor is pénz -ami kiesik- mikor igénylem a segítséget és akkor is, mikor viszonzom a segítséget.
Tehát bele kell számolnom, különben csal az egyenlet.

Ha vontatnak, vezetnem kell a vontatott autómat. Ha tréler viszi, akkor simán tudom intézni az ügyeimet a vendég ülésben. Így még keresek is azzal, hogy nem én vezetem haza az ép autómat. De ezt nem számoltam bele. :-)

jelentéktelen alak 2010.04.10. 20:58:05

@kolbászoszsömle:

Rendben, meggyőztél. Neked megéri, nekem nem. Végül is nem tilos, csak számomra túl fárasztó és kényelmetlen. Az az összeg amit fogsz vele, az nekem nem éri meg ezt a procedúrát. Neked igen és szerencsére mindenki maga választhatja meg, hogy miként dönt.

Béke Veled.. :-)

min 2010.04.10. 21:33:40

@jelentéktelen alak: Hú baszki..erre nem is mondok inkább semmit. Számold ki az életedet fillére de vigyázz nehogy hiba csússzon bele.

min 2010.04.10. 21:35:35

@kolbászoszsömle: Ez nem tudatos vásárlás hanem hülyeség...

eml 2010.04.10. 21:50:49

" helyzetjelzővel haladni (mármint tompítottal vagy reflektorral, nem köt bele:P ), mint bárki más. Hogy mégis meg legyen különböztetve a dolog, a hátsó szélvédőbe ki lehet rakni a háromszöget" - Nem lehet, ki KELL rakni a háromszöget, elakadásjelzőzni tilos.
Én így tanultam 92-ben.

jelentéktelen alak 2010.04.11. 02:36:13

@eml:
Elvileg az elakadás jelző háromszög, a hibásan veszteglő és nem a vontatott autó megjelölésére szolgál. Ennek megfelelően azt nem is az autóra kell kitenni, ha az autó mögé a szabályban leírt távolságra és a leírt módon.
Úgy tudom, hogy a KRESZ nem tiltja hogy vontatott autó hátsó ablakába kitedd a háromszöget, de nem is kötelez rá. Viszont egyre kevesebb autóba tudod ezt megtenni, mert nem fér el háromszög ott.
Ennek ellenére, ha van rá mód és magam jobb megoldásnak vélem, mint a vészvillogót.
Az igazi megoldás az szerintem, hogy egy rögtönzött táblát tenni hátra egy "vontatva" felirattal, jó látható helyre.
Bár -számomra legalábbis- elég egyértelmű, ha előttem 2 autó egymástól állandó 2 méteres távolságra halad, akkor nem a kaszkadőrök edzését látom, hanem vontatást. más eseteben ritkán tartják centire a 2 métert egymástól... :-)

De mint itt is kiderült, vannak olyan bamba emberek, akik a 3-4méteres autójukkal egy 2 méteres helyre akarnak sorolni egy előzés után. :-D

jelentéktelen alak 2010.04.11. 02:38:50

@min: Azért nem kell szégyenkezned! Nem vagyunk egyformák. Én lemondok a meglepetések varázsáról. Te meg megoldod az élet kihívásait... :-)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.11. 09:39:11

@Riska: Kipróbáltam anyósom járiszával.
NYOMNI kell a féket és fog az. :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása