Van az év elején módosított KRESZ-nek egy olyan része, amit a média is az egyik leglényegesebb elemnek tekintett és a mai napig előkerül, csak épp hibásan, amivel közvetve akár balesetet is előidézhetnek, ugyanis félreinformálják az embereket. A szabálymódosításnak az a fele valahogy megragadt mindenhol, hogy a kerékpárosok év elejétől behajthak szemből is az egyirányú utcákba. Ebben a veszélyes az, hogy a biciklisek túlnyomó része úgy gondolja, hogy ennyi a szabálymódosítás, arra nem is gondolnak, hogy esetleg volna ennek feltétele, mert erről valahogy sehol nem beszél senki.
Az erre vonatkozó rész ezt mondja ki egészen pontosan:
17.§ (3) Ha az „Egyirányú forgalmú út” jelzőtáblák (104. és 105. ábra) alatt elhelyezett kiegészítő táblán (105/a. ábra) autóbuszt és/vagy kerékpárt mutató ábra jelenik meg:
a) az úttesten kijelölt kerékpársávon, ennek hiányában az úttest jobb széléhez húzódva a kerékpáros,
b) az autóbusz forgalmi sávon a menetrend szerint közlekedő autóbusz,
c) a kerékpáros által is igénybe vehető autóbusz forgalmi sávon - az autóbusz részére kijelölt közlekedési iránnyal megegyezően - a kerékpáros is
a jelzőtáblán megjelölt iránnyal szemben közlekedhet.
Kiemeltem a feltételt vastag betűkkel. Tehát ahol nincs a képen látható kiegészítő tábla az egyirányú utat jelző kék tábla alatt (és értelemszerűen az utca túlsó végén a behajtani tilos alatt), akkor a kerékpáros nem hajthat be szemből. Ha netán valakinek nem lenne egyértelmű, a hivatalos magyarázat kicsit más szavakkal is leírja a változtatás lényegét:
A módosítás részletezi azokat az eseteket, amelyekben erre utaló kiegészítő tábla engedélyezheti, hogy az egyirányú forgalmú úton az autóbuszok és kerékpárok a megjelölt iránnyal szemben is közlekedhessenek. A kerékpárosok ezt az úttesten kijelölt kerékpársávon, ennek hiányában az úttest jobb széléhez húzódva, vagy az autóbuszok részére kijelölt irányban az általuk igénybe vehető buszsávban tehetik meg.
Miután év eleje óta kétszer is majdnem kinyírta magát egy-egy biciklis, aki azt gondolta, hogy neki van igaza, lényegesnek tartottam, hogy szülessen erről egy poszt. Blogsámán is ezzel a problémával foglalkozik, de láthatóan ő is arról van meggyőződve, hogy a kerékpárral közlekedők bárhol haladhatnak egyirányú utcában forgalommal szemben.
Az utóbbi idők KRESZ kérdései és legutóbbi változása engem is arra sarkallt, hogy felvessek egy témát. Előre leszögezem, hosszú évek óta nem közlekedek kerékpárral, de tinédzsr koromban szinte csak ezzel közlekedtem, amint az idő lehetőv tette. Az utóbbi időben vagy autózom, vagy BKV-zom.
Azonban minden esetben igyekszem a közlekedők tömegét megfigyelni, és mérhetetlen ellenszenvet tud bennem kiváltani, ahogy a kerékpáros közlekedők nagy többsége magasról tesz a KRESZ rájuk is vonatkozó előírásaira (pl.: piros lámpán áthajtás tipikus eset), vagy éppen a szerzett jogok sokszor életveszélyes kierőszakolása (Nem tudom másnak betudni azt, amikor egy kerékpárúton holttérből nagy sebességgel hajt be egy kerékpáros a kanyarodó autó elé.
Elsőbbsége van, ezt senki nem vitatja, de önveszélyes, amit csinál.). Ehhez a viselkedéshez a KRESZ módosítással egy újabb adut kapnak a kezükbe a kerékpárosok, nem tudom, hogy ez bárkinek szöget ütött-e a fejébe. Gondolom kitaláltátok: az egyirányú forgalmú útra szemközti irányból történő behajtásra gondolok.
Szerintem ez már önmagában is oltári balesteveszélyes (különösen a gyalogosok részére, akik megszokásból esetleg csak az egyik irányba néznek a lelépés előtt), de én az utca végi, pontosabban utca eleji elsőbbségadási kötelezettségre gondolok.
Tegyük fel ugyanis, hogy az útról, amin haladok, jobbra nyílik egy egyirányú utca, melyről jöhet kerékpáros. Mi történik ilyenkor? Korábban miután meggyőződtem, hogy egyirányú az utca tőlem távolodó irányba, viszonylagos biztonságba érezhettem magam, mert onnan néhány extrém esetet leszámítva jármű közeledésére nem kellett számítanom.
Most viszont bármikor előrobbanhat egy kerékpáros, aki velem szemben (tekintve, hogy jobbról érkező jármű) elsőbbséget élvez. Még extrémebb a helyzet, ha én ráadásul főútvonalon megyek. Elvileg ilyenkor még ennyire sem kellene számítani elém kihajtó járműre, de mivel a kerékpárosnak nincsen elsőbbségadás táblája (hiszen miért raknának ki egy egyirányú utcába a forgalom irányával ellentétesen egy táblát), simán hiheti, hogy jobbkéz szabály alapján elsőbbsége van.
Ez akár még lámpás kereszteződés esetében is előfordulhat. Szóval szerintem ez a szabályozás ebben a formában abszurd, vagy a közút kezelőjének figyelni kell arra is, hogy ilyen esetben az egyirányú utca forgalommal ellentétes irányába is helyezzen el megfelelő elsőbbséget szabályozó eszközöket. Ti mit gondoltok?
És itt van Király lényegretörőbb, tömörebb levele, amivel ugyanerre a problémára mutat rá:
Kérdezem: Én egy városi útvonalon haladok személygépkocsival, ami egyébként a keresztező útvonal esetén jobbkezes.
Jobbról van egy betorkolló utca, mely egyirányú, felőlem behajtható.
Az új KRESZ szerint szemből bahajthat a kerékpáros, kiérkezik az általam használt útvonalra kinek mi a teendője?????????Nekem jobbkézszabályt kell alkalmazni? DE miért, egyébként más nem jöhet.
Kíváncsi lennék mit tud a kerékpáros, pláne ha megállás nélkül kihajt, mert azt hiszi, hogy neki előnye van, mert neki jobbról nem jön semmi. Én pedig lehet, hogy elütöm, pláne ha més részeg is!!!
Ki csinálta ezt a barom szabályt a kerékpáerosoknak? Kíváncsi vagyok a vélemenyetekre.
És még bemásolhatnék egy pár levelet, ami év eleje óta érkezett a témában, mert volt egy pár. A közös bennük pedig az, hogy mindenki készpénznek veszi, hogy szabályos az, ha a biciklis behajt a behajtani tilosba. Autós oldalról ez még nem is feltétlenül gáz, mert legalább midnen kereszteződést óvatosabban közelítenek meg, ellenben a kétkerekűeknek hamis magabiztosságot ad. Mit gondoltok, mit lehetne tenni azért, hogy képbe kerüljön ezzel mindenki és ne haljanak meg balesetben többen is azért, mert a média nemtörődömségéből eredő félinformációkkal félrevezeti a közlekedőket?
RaveAcE 2010.04.11. 13:31:22
Másik kérdés: lámpánál indulok jobbra kanyarodva. Közben figyelni kell azt is, hogy nem előz-e jobbról a bringás. Merthogy megteheti és még elsőbbsége is van.
Lacaca 2010.04.11. 13:34:58
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.11. 13:36:13
enba 2010.04.11. 13:44:04
eppittvagyok 2010.04.11. 13:44:07
doxi2 (törölt) 2010.04.11. 13:47:01
Orbán Diktor (törölt) 2010.04.11. 13:48:52
Az én véleményem az, hogy el kell majd számoltatni mindenkit, minisztériumi szinten is, aki jóváhagyta ezeket az újításokat. Azt hittem eddig, hogy az alapelv az, hogy a KRESZ mindenkire, tehát MINDENKIRE egyformán érvényes. Itt tudatos diszkrimináció esete áll fenn a bringások javára, ami jogállamban nem történhetett volna meg. De milyen alapon is biztosít a kormányzat előjogokat egy bizonyos, önmagukat és másokat veszélyeztető rétegnek?
Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.04.11. 13:50:00
doxi2 (törölt) 2010.04.11. 13:50:29
Lacaca 2010.04.11. 13:51:13
_ng_ 2010.04.11. 13:51:34
„(1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetõleg – ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetõvé teszik – a lakott területen kívüli úton, a fõútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni.”
A jobbra kanyarodásodkor sincs elsőbbsége:
„(12) Ha a jármûveknek útkeresztezõdésben, útszûkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állnia, – elõre sorolás céljából – kétkerekû motorkerékpárral, illetve kétkerekû segédmotoros kerékpárral az álló jármûvek mellett, vagy azok között, kétkerekû kerékpárral az úttest szélén, az álló jármûvek mellett jobbról szabad elõrehaladni, ha
a) az elõrehaladáshoz elegendõ hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelzõ jármûveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.”
Reggie 2010.04.11. 13:51:39
Jeff 2010.04.11. 13:52:11
a legújabb nyugdíjastörvény szerint januártól a nyugdíjasok átmehetnek a piroson, de februártól kötelező lesz nekik.
Orbán Diktor (törölt) 2010.04.11. 13:52:28
Valóban nem baj, sőt vicces látvány. Bringázz a bicikliúton vagy a járdán, a puhatestűeket könnyebben ki lehet kerülni. Mehetsz gyalog is. Ha nem tetszik, vegyél magadnak autót és akkor a civilizáció magasabb fokára jutsz.
Don Blasius 2010.04.11. 13:53:47
doxi2 (törölt) 2010.04.11. 13:55:21
Reggie 2010.04.11. 13:55:41
najmanna 2010.04.11. 13:56:08
Orbán Diktor (törölt) 2010.04.11. 13:56:51
Értelmezési problémáid vannak. Amiről te beszélsz, az más tészta. Rendőrnek még elmehetsz, akkor teljesülhet az álmod.
teddybear01 2010.04.11. 13:57:00
Hirtelen azt sem tudtam mi van?
Fékeztem persze, de azért rám hozták a próbaszívrohamot. Szerencsére nem lett baj, de ez nem ezeken a barmokon múlott.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.04.11. 13:58:52
Orbán Diktor (törölt) 2010.04.11. 13:59:10
Sokkal egyszerűbb, ha a bringás nem hajt be szemből az egyirányú utcába. Nemde?
Rocko- 2010.04.11. 14:00:31
de kit érdekel? nyertek pár kerékpáros szavazót maguknak, az le van szarva ha ennek pár szellembringa az ára.
Lacaca 2010.04.11. 14:01:54
norbi2k 2010.04.11. 14:03:20
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.11. 14:03:58
A változtatások jó részét nem is lehetne változtatásnak nevezni. Másik blogon egyik kommentelő részletesen kigyűjtötte mi a változás és mi volt az akkori hatályban lévő szabályozás. Ez az egyirányú forgalmú úton szembe kerékpározást engedélyező kiegészítő tábla is létezett, csak ritka volt, mint a fehér holló.
Don Blasius 2010.04.11. 14:04:50
Főleg, hogy minősített eseteket (belvárosi forgalomszabályozás) leszámítva a következő utca úgyis a kívánt irányba lesz egyirányú. Kellett ezt erőltetni...
Reggie 2010.04.11. 14:14:09
supermatic 2010.04.11. 14:15:08
első számú: a kresz úgy van kitalálva, hogy EGYFORMÁN vonatkozzon mindenkire. gratulálok. ha valaha vettél a kezedbe kresz könyvet, feltűnhetett, hogy JÁRMŰKATEGÓRIÁK vannak. a kerékpár, szgk, smkp, kézikocsi, nyerges vontató stb. NEM ugyanaz a kategória. van, ahova az egyik behajthat, a másik nem. az egyik lassabban mehet csak ugyanott, mint a másik. valószínűleg azért, mert 50 kg és 20.000 kg közötti menetkész tömegről és 25km/h és 250km/h közötti végsebességről beszélünk. ezért kénytelen vagy előnyöket adni az egyiknek, és korlátozni a másikat. különben a kisebb szívni fog. viszont nem egy kerékpár áll szemben egy autóval, hanem egy ember egy másik emberrel. akinek ugyanolyan joga van használni az utat, mint a másiknak, függetlenül attól, hogy benzint vagy kenyeret használ az előrejutáshoz. ez az az egyenlőség, amire gondoltál.
amit meg a civilizáltság fokáról írtál.. hát az maga a buta fasiszta hozzáállás. mégis mitől lesz több az aki autóban ül? csak egyetlen érvet hozz azon kívül, hogy benzint vásárol (és eteti az osztrák autópályaépítő cégeket)!
Vegaaa 2010.04.11. 14:18:57
te is felülhetsz a kerékpárra, és akkor teljesülhet az álmod.
sobrijoska10 2010.04.11. 14:19:11
Alikam 2010.04.11. 14:19:19
Én inkább díjaznám a környezetbarát, kis méretű autókat, de ez a bringázás komolyan nem vehető. Hobbiknak jó, de azon kívűl csak ott tud érvényesülni ahol az adott város vagy ország erre rendezkedett be de már 50 évvel ezelőtt...
Én azt nem bírom, amikor a bringások mindenféle baromságot kitalálnak, hogy ők nem szennyezik a környeztet meg stb.
Lófaszt, csóróságból bringáznak oszt jó napot...
killermoney 2010.04.11. 14:21:19
supermatic 2010.04.11. 14:21:45
ne csinálj úgy, mintha tökéletesen ostoba lennél, a gondolkodás nem luxus, hanem kiváltság. és manapság kezd divatba jönni.
Sátán meg a Jocó 2010.04.11. 14:22:43
killermoney 2010.04.11. 14:25:09
Sátán meg a Jocó 2010.04.11. 14:26:07
Meg ne gyere nekem Dániával, egész Koppenhága akkora, mint Szeged, maga a szorosabb értelemben vett város lakossága tizede a Bp-inek, és az egész városszeerkezet teljesen más, így marad hely külön sávnak a bringásoknak, stb., stb.
Egyetlen dolog van, ami kultúrális fölény: a dánok kinn merik hagyni a bringájukat estére, mert ott nemhogy nem nyalja a seggét a kormány a Kolompár Godzilláknak, hanem épp ellenkezőleg, vasmarok: mindenki a helyén van kezelve.
avus · http://avus.blog.hu 2010.04.11. 14:27:45
"Lófaszt, csóróságból bringáznak oszt jó napot..."
Bizony, bizony.
www.origo.hu/utazas/20100329-biciklis-turizmus-kerekpar-bicikliut-szalloda.html
Kis idézet belőle:
"A kerékpáros turisták átlagos napi kiadásai általában 15 százalékkal magasabbak, mint a hagyományos turistáké, és költési hajlandóságuk is jobb."
Sixx! Anyád is nyugger? 2010.04.11. 14:28:07
kutas józsi 2010.04.11. 14:28:27
supermatic 2010.04.11. 14:29:21
biztosíthatlak róla, hogy nem csak hobbinak jó. nekem van autóm, motorom és bringám is, mindegyiket arra használom amire való. a kerékpár összehasonlíthatatlan bármivel, ha a belvárosban mozogsz. rengeteg időt nyersz vele, és nem baszod el a pénzed parkolásra. ha neked megéri a szabadidődet dugóban tölteni és korrupt féreg milliárdosok zsebét tömni a parkolódíjjal, akkor hajrá! megint csak azt tudom mondani, nem szégyen használni az agyad sem, ahelyett, hogy a saját megkövült nézeteiddel harsognád tele a világot. esetleg PRÓBÁLD KI és mondj véleményt.
Vegaaa 2010.04.11. 14:29:29
ez úgy müködik hogy van egy újságod amit szeretnél ha sokan megvennének, hisz az neked bevétel. a cimlapra hetvenkettes betümérettel odairod hogy Bajor Imre meghalt, részletek az 5. oldalon. a hüjegyerek megveszi és elolvassa hogy Bajor egy új szindarabban szerepel, és egy olyan szereplöt játszik akit a darab végén leszúrnak. csodálatos, nem?
avus · http://avus.blog.hu 2010.04.11. 14:30:34
min 2010.04.11. 14:33:27
idióta, közlekedésre alkalmatlan autósok siránkozásiat olvashatjuk eme rendkívüli poszton.
avus · http://avus.blog.hu 2010.04.11. 14:33:51
en.wikipedia.org/wiki/Copenhagen
Koppenhága területe 455 km2, Budapesté 525. Ehhez képest te leírod, hogy akkora, mint Szeged. Gratulálok.
supermatic 2010.04.11. 14:34:32
misitcom 2010.04.11. 14:35:02
Attól félek,hogy a biciklisek többsége még nem is hallott arról mi is az a KRESZ.Közbe olyan jogokkal ruházzuk fel őket amivel saját magát hozza életveszélyes helyzetekbe.
Scribent 2010.04.11. 14:35:18
idióta, közlekedésre alkalmatlan kerósok siránkozásiat olvashatjuk eme rendkívüli poszton.
PitBuli 2010.04.11. 14:36:38
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.11. 14:36:46
Arányában van annyi alkalmatlan közlekedő a kerékpárosok között is... Szerintem felesleges az alkalmasság kérdéskörét egy csoportra ráhúzni. :)
min 2010.04.11. 14:38:37
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.04.11. 14:39:09
min 2010.04.11. 14:42:55
Miért olyan nehéz ezekkel a szabályokkal közlekedni?
min 2010.04.11. 14:43:35
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.11. 14:44:01
Én is unom hidd el, hogy átlagban minden második-harmadik közlekedőt el kéne tiltani a közterület használatától. S tökmindegy, hogy kerékpáros, gyalogos, kerékpáros vagy autós. Jó régóta írogatom, hogy ideje lenne megtanulni közlekedni mindenkinek(!). S nem kérem leosztani semmilyen szempontból. A poszt pedig nem siránkozás, hanem egy jelenség írásba foglalása, ami szerintem sokakat érint.
Scribent 2010.04.11. 14:44:06
Tehát, ha valaki már többször lopott, akkor őt már nem szabad megbüntetni, mert úgyis újból lopni fog, részére legálissá kell tenni ezt a cselekedetet.
madmanic78 2010.04.11. 14:44:31
Rühelli a bicikliseket, és azért engedi be őket az egyirányúba, hulljon a férgese!
Na de térdre a Rékát, ha már tényleg van olyan elmebeteg biciklis aki behajt az egyirányúba, csak mert neki LEHET, és nincs kint neki a kiegészítő tábla, esélyes, hogy visszaváltok kettőt hármat, csak hogy biztosan értse, hibázott...
És ha neadj' isten még hepciáskodik, vagy cébézik a többi kreténnek vagy a törött küllője ami a tüdejéből áll ki megkarcolja a kocsimat, még meg is csapom..
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.11. 14:45:24
Szerintem olvasd el alaposabban a leírtakat. Érted baszki? :)
supermatic 2010.04.11. 14:47:59
szerintem simán le lehet nyelni ezt a békát. persze lehet, hogy azért vagyok ennyire megengedő, mert bringáról ültem kocsiba. de az tény, hogy arányaiban sokkal több felelőtlen, alkalmatlan falábú fakezű úrvezetőt látok, mint kerékpárost. a bringán a saját életed múlik a rutinon és figyelmen. a kocsiban nem érzed ezt a fajta veszélyt. kicsit összecsukod, nem történt semmi, majd összerakják.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.04.11. 14:48:02
Sixx! Anyád is nyugger? 2010.04.11. 14:48:26
Vegaaa 2010.04.11. 14:50:05
a dolog azért ennél árnyaltabb. például rengetegen gyorshajtanak autóval, pár évvel ezelött mégis megemelték a sebességhatárokat olyan utakon ahol nem veszélyes gyorsan hajtani. most is csak olyan utcákban lehet szembekerekezni, ahol az nem veszélyes. remélem érted a párhuzamot.
cso zsi 2010.04.11. 14:50:07
(most elnézést kérek a normális, szabalykövető kerékpárosoktól)
Azért találták ki, hogy a biGlisek (a mindent leszaró biciklisek) elfogyjanak az útjainkról. Ez nekünk autósoknak lesz jó. Meg a normális bringásoknak is.
szaGértő 2010.04.11. 14:50:42
Egy autóra kb. 300 bringás jut, aki visszafelé jön be. Az az egy autó meg mindig ugyanaz, ha végigállnék itt fél napot (amire se kedvem, se időm), akkor kb. 2:5000 lenne az arány.
cso zsi 2010.04.11. 14:50:45
szaGértő 2010.04.11. 14:51:30
Vegaaa 2010.04.11. 14:54:27
attól függ hogy melyik oldalról nézzük. én például sokkal több szabálytalanul parkoló és gyorshajtó autót látok mint biciklist, ebböl kiindulva mégsem mondanám hogy az autósok idiótábbak. az autó és a bicikli között rengeteg különbség van, így a velük elkövetett szabálytalanságok is mások.
Take-it-Easy 2010.04.11. 14:55:07
Egyébként meg mindenkinek egyéni joga biciklizni és autózni a maga megfontolásai alapján, csak tegyük ezt egymásra és a szabályokra odafigyelve.
cso zsi 2010.04.11. 14:56:06
Ki jöhet ki abból az utcából velem szemben?
A sárga villogós LASSú utcaseprőkocsi, vagy a gyors, de roppant hangosan szirénázó, és kék/piros fényt alkalmazó nénós autó.
Ha helyette egy lopakodó üzemmódú, mp3-tól süket bicajos jön (halk, és gyors), nekem semmi, a kocsimnak valamennyi baja esik. Neki???
Scribent 2010.04.11. 14:59:06
Olyan ez, mint a te példádnál maradva általánosítanék, ha ott lehet gyorsabban menni akkor mindenhol lehet.
hipokrita 2010.04.11. 14:59:40
Ez jó?
supermatic 2010.04.11. 15:00:00
a szabad lopás, rablás a biztonságot, jogbiztonságot, társadalmi rendet veszélyezteti. és mint ilyet, szigorúan büntetni kell.
az egyirányú utcában ellenkező irányba közlekedni kerékpárral... a saját testi épségét veszélyezteti. meg a szembe jövő autós lelki nyugalmát felkavarhatja.
finnországban ha építenek egy lakótelepet, nem betonozzák le az épületek előtti füves részen az utakat, várnak fél évet, hogy kikopjon a fű ott, ahol a legtöbben járnak.
valahogy így működik a képviseleti demokráciának nevezett dolog is. valaki kitapossa a füvet, és figyelnek rá, ha többen mellé állnak, akkor lesz, aki az ügyet képviselje a törvényhozásban, és végül a többség akaratával összevetve meghozzák róla a döntést.
gyanítom amúgy, hogy eu-s jogharmonizáció történik, nem itt szarták a spanyolviaszt a forgalommal szembe kerékpározás (feltételekhez kötött) engedélyezéséről.
cso zsi 2010.04.11. 15:01:01
Vegaaa 2010.04.11. 15:02:46
nagyon jól montad, mert ez tényleg olyan, hisz meg is teszik.
bovaryné 2010.04.11. 15:04:06
avus · http://avus.blog.hu 2010.04.11. 15:04:19
thinker_ 2010.04.11. 15:08:35
Orbán Diktor (törölt) 2010.04.11. 15:08:56
Nem. Az utak nem kerékpárosoknak készültek, hanem elsősorban az autóknak, nagyobb járműveknek. Egyszer megmérhetnéd az utak szélességét, akkor rá is jönnél a lényegre. Más tészta, hogy később a bringások megpróbáltak bepofátlankodni a nem neki épített sávokra.
Vegaaa 2010.04.11. 15:12:00
egyébként a 80% szerintem túlzás, de tényleg sokan szabálytalanok. én ezt annak tudom be, hogy a kerékpáros infrastruktúrák száma, jellege, állapota nem megfelelő, ezért alapból úgy nevelkednek hogy mennek amerre látnak. az autós is erre neveli:
mindegy merre csak takarodjál elölem. sokszor a kresz sem támpont nekik a buszsávos történet alapján. ezért próbálom itt most árnyalni a képet, mert az egész helyzet problémás és szeretném az autósok türelmét kivívni, mert bár nehéz de jó uton haladunk.
Orbán Diktor (törölt) 2010.04.11. 15:12:17
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.11. 15:13:22
Fel. Képanyag kell róla? Svájcban még vizsgára is kötelezettek a kerékpárral közlekedők. :)
@Orbán Diktor:
Rossz megközelítés.
Helyesen: Az utak járműveknek (is) készültek. Különböző szabályok figyelembe vételével igénybe vehető bármilyen járművel. Mondom szabályok figyelembe vételével. A kerékpár IS jármű! :)
Scribent 2010.04.11. 15:13:41
Scribent 2010.04.11. 15:15:48
Don Quixote de la Ferko 2010.04.11. 15:15:49
Szerencse, hogy a donor értelmi képessége nem megy a vesével.
htgkw 2010.04.11. 15:18:34
Sajnos ez is egyik olyan vélemény, amely a nem pontos hírek miatt terjed el. A kerékpáros NEM mehet az út közepén. Természetesen a jobbratartási kötelkezettsége nem szűnt meg. A régi KRESZ szövegéből a "szoros jobbratartási kötelezettség" -ből a "szoros" szó lett kivéve. Ennek indoka, hogy a életveszélyes csatornafedelek ne legyenek útban. (Van egy pár.) Az utak szélének minősége szintén hagy kivetnivalót maga után.
Üdv
HTG
Reggie 2010.04.11. 15:19:11
Orbán Diktor (törölt) 2010.04.11. 15:19:12
Én védjem meg a bringást a haláltól? Miért, neki mi a feladata? Sokáig erőltetted az agysejthiányos burádat?
Unter Bahn (törölt) 2010.04.11. 15:19:28
Ha már ebben a relációban említetted a kerékpárosokat, megpendíteném, hogy ha a Te hibádból baja esik a kerékpár-vezetőnek, a biztosításod alapján az orvosi költségeit és az anyagi kárt is kifizetik neki, az utolsó intim-piercing-ig. Ellenben ha egy ittas biciklis hullámzik eléd és miatta károd keletkezik - kezdve a kocsi megkarcolódásától a totálkárig, pl. mert elkapod a kormányt és alá mégy a szembejövő busznak - szvsz 99 %-ban magad állod a károdat...
Én pl. azért (is) kötöttem családi biztosítást, mert a biztosító átvállalja a felelősséget pl. azért is, ha a kutya véletlenül(!) kiszabadul és kárt okoz.
A közlekedés egyik meghatározó rétegének miért nem kell semmiféle biztosítással rendelkeznie (évente kb. 2000 Ft)???
"Jogom van ehhez"... "jogom van ahhoz"... és a felelősségtudat???
Georgigi 2010.04.11. 15:22:24
A patológián több sofőr várakozik, hogy új életet adhasson, és általában autóbalasetekben résztvevőknek. :)
gramercy 2010.04.11. 15:22:27
es halalosan komolynak gondoljak magukat, karjelzes meg minden
Don Quixote de la Ferko 2010.04.11. 15:23:50
Akkor gond egy szál se.
Tekerjen a pedáldroid ész nélkül.
Orbán Diktor (törölt) 2010.04.11. 15:25:04
Köszi. Ugye, te meg egy bringás vagy? Gratulálok, de azért van aki tovább tanul.
Novi bácsi 2010.04.11. 15:25:34
Lehet, hogy már valaki felvetette, de ha nem, akkor feltenném én a legevidensebb kérdést, ami egyébként megoldása lehetne a fent említett problémakörnek (is): ha nekem, mint gépjárművezetőnek, vagy egy motorosnak, robogósnak, akik részt veszünk a közúti forgalomban, KÖTELEZŐEN kell rendelkeznünk JOGOSÍTVÁNNYAL, akkor az úgyanitt közlekedő kerékpárosnak miért nem?!
KERÉKPÁROSJOGOSÍTVÁNYT!!!
Kresz oktatás, vizsga, közúti ellenőrzés, stb.
Hol itt az esélyegyenlőség és az azonos jogok és kötelezettségek?! Komolyan az ombudsmanhoz fordulok, mert kezd a helyzet tarthatatlanná válni.
És én is járok kerékpárral munkába, csak a többi kis gyíkkal ellentétben, én autóvezető aggyal közlekedek olyankor - és igen, van jogosítványom, és ergo ismerem a KRESZ-t.
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.04.11. 15:25:40
Rendszeres útvonalaim között van egyirányúban szembe haladás, és mindig van elég parkoló autó, amik közé besorolok, amikor épp jön szembe valaki. Az esetek felében egy kocsi sem jön, mivel alacsony forgalmú kis keresztutcáról van szó. Persze ezt is ésszel kell csinálni, de bringásként az ember simán hozzá kell szokjon, hogy minden autós helyett gondolkodik, mert sosem tudhatja, hogy ki látja és ki nem..
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.04.11. 15:26:27
avus · http://avus.blog.hu 2010.04.11. 15:27:32
Don Quixote de la Ferko 2010.04.11. 15:30:31
Mecerás lenne Józsi nénit rávenni a bringavizsgára.
És felesleges is.
Nem velük van a gond, hanem a fentebb említett egyedi esetekkel, akik értelem nélkül hiszik azt, hogy nekik mindent szabad.
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.04.11. 15:30:49
Don Quixote de la Ferko 2010.04.11. 15:34:24
Ez korrekt. Nem veled van a gond, te abba a csoportba tartozol, ami az autósoknál a normális 95%.
A baj az, hogy a bringásoknál ez 5%.
Vegaaa 2010.04.11. 15:35:18
Georgigi 2010.04.11. 15:39:31
Mindenki közlekedik, hogy eljusson innen-oda.
Szídhatjuk a pilótákat is, hogy miért kell a fellegekben járniuk. :)
Georgigi 2010.04.11. 15:43:32
A gyerekekkel mi a helyzet?
gramercy 2010.04.11. 15:43:40
vegulis minden valamire valo ferfi akart mozdonyvezeto lenni
Vegaaa 2010.04.11. 15:44:29
A baj az, hogy a bringásoknál ez 5%."
egyébként majd akkor leszek kiváncsi ezekre a százalékokra, amikor a kerékpáros infrastruktúrák száma annyi lesz, mint azt a kerékpárosok száma indokolja. mert ez az arány jelenleg konvergál a lófaszhoz, tehát nem csoda az a sok hülye odakinn.
jaafar 2010.04.11. 15:48:38
Tehát foglamam sincs, hogy ki az a barom, aki városi közlekedésre bringát használ. Mennyire igánytelen, amikor izzadtan, csapzottan odaér valahova ügyet intézni. Vagy ezek az emberek váltóruhával mennek dolgozni, és előtte a mnkahelyen zuhanyoznak is? Nem hinném.
Én maradok az autónál, a bicajos meg figyeljen magára. És ne akarjon már az autókkal versenyezni meg cikázni közöttük. Ahoz motort kell venni.
Vegaaa 2010.04.11. 15:49:16
A gyerekekkel mi a helyzet? "
és az egységes európai szabályokkal, amelyek alapvetöen tiltják a kerékpáros jogositványt?
mer igy vicces lenne hogy bevezetjük, aztán eljön egy svájci család balatonkerülö kerékpáros túrára és megbassza öket a rendör mer nincs jogsijuk.
ez olyan hülyemagyar lenne, nem?:)
cso zsi 2010.04.11. 15:49:31
Ja nem, naponta látom.
Novi bácsi 2010.04.11. 15:53:10
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.11. 15:54:25
:)
Vegaaa 2010.04.11. 15:54:57
gulasZuppe 2010.04.11. 15:57:42
A behajtani tilos táblákat feloldották, már nem léteznek. Amióta minden haramadik utcában utburkolati munkákat, csatornázást, vezeték javítást végeznek, néhány környék közlekedési szabályai jelentősen megváltozak.
(Ez azt jelenti, hogy egy tucat utca egyirányu lett, vagy éppen teljesen le van zárva a forgalom elol!, a mellete lévő utcákba meg tilos behajtani!!!-ez itt apoen-, ezért a szabályok megváltozak: a behajtani tilosba nem szabad bemenni, de mivel km-es kerülőkre kérnyerítik az embert ezért mindeki aki ismeri az új "szabályt" az lendületből fordul a tilosba (amugy nincs belőle gebasz mert elférnek, es működik a dolog...a gebasz az, hogy a felujitask miatt egyes kornyékek telejsen járhatatlanok lennek, én már a buszpályaudvarokon is megyek kocsival, mert ami pl az arpadhid pesti hitfőjét övező utcákban meg tereken zajlik az valami katasztrófa, egyes helyekre sehogy nem lehet eljutni legeljebb aki ott lakik es tudja hogy melyik a helyes szökőút - vagyis hogy melyik tilosba kell bemenni hogy célba érjünk...nem vicces siaralmas, és nem az hogy behajtanak, hanem hogy telejsen el vannak lehetetlenitve egyes kornyékek, akkora kerülőket kell menni, hogy az röhej - nem beszelve a margit hid lezarasról, mert akkor a kutya nem kolbászolna annyit az arpadhid körül!
/ON/
A kerekparosnak van biztositasa?
Ha a topicban irt esetben összecsokolunk egy bicajost aki ugyan tuleli de befejeli az ablakot es egyket elemet is fenyezni kell akkor mi van? Hajrá casco? Vagy fizet?
cso zsi 2010.04.11. 15:59:32
Arra az 50-60 centire, ami a kocsik között volt. Szerinted milyen üzenetet hagyott a két autó tulajdonosának, akinek a lökhárítófényezését módosította a pedálokkal?
ds3 2010.04.11. 16:00:26
Azt a mentalitást meg el kéne felejteni, hogy "nekem autóm van, húzzon a faszba a sok csóró, akinek még erre sem fussa". Nekem is van autóm, de hétköznap csúcsidőben hülye lennék a belvárosban használni.
Az autósok 95% normális? Nekem 5%-nál többnek tünik az a réteg, aki:
- nem áll meg zebránál
- soha nem indexel
- 60-nal száguldozik 30-as övezetben
... (sorolhatnám tovább)
5%-nál még azok is többen vannak, akik egyértelműen vezetni sem tudnak, de azért rendületlenül próbálkoznak.
Novi bácsi 2010.04.11. 16:00:44
Milyen jogon veszel részt benne, ha nem vagy rá felkészítve? Milyen jogon NEM KÖTELEZŐ neked az, ami nekem, mint autósnak, motorosnak igen, csak mert Te egy rohadt kerékpáron ülsz?! Mi a különbség? Miért menjek én börtönbe, mikor halálra gázollak, csak mert Te tudatlanul, arrogánsan és pofátlanul - mindenfajta "előképzettség" nélkül cikázol ott, ahol csak olyanok lehetnek egyébként, akik vizsgát tettek a SZABÁLYOKBÓL?!
Miért kivétel mindez alól a kerékpáros? Tényleg nem érzitek, hogy ez sérti az alkotmányos jogokat és nélkülöz minden logikát?
avus · http://avus.blog.hu 2010.04.11. 16:01:41
Bocs, nem személyeskedésből, csak ugye ha te barmozhatsz. Az én bringám csak fele a másfélnek, de már tartok ott, hogy egysebivel felmenni a Rózsadomb Centerhez sem izzaszt meg.
Vegaaa 2010.04.11. 16:02:07
szóval szerintem is kellene a keróra biztositás.
halar 2010.04.11. 16:06:50
ja, és ha egy egyirányúba behajthat szemből a bringás, az már kétirányú, csak az autósnak lesz egyirányú:)
halar 2010.04.11. 16:07:24
kerekparosklub.hu/tanuljuk-meg-kozosen-hogyan-hasznaljuk-a-kerekparosoknak-ket-iranyba-megnyitott-egyiranyu-utcakat
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.04.11. 16:11:25
Röptömben Szedtem 2010.04.11. 16:12:10
Vegaaa 2010.04.11. 16:16:16
bővebbben:
www.unece.org/trans/conventn/crt1968e.pdf
egyébként meg én sem értem, hogy te miröl beszélsz. van jogsim és mégis szabálytalankodom néha, amivel szerintem nem vagyok egyedül. a kutya egészen máshol van elásva, amit feljebb már leirtam.
kicsit próbálj meg gyakorlatiasabb lenni és akkor rájöhetsz hogy a kerékpáros jogositvánnyal járó pénz-, munka-, idöbefektetés sokkal több, mint amennyi szabályos kerékpáros lenne tőle.
Georgigi 2010.04.11. 16:17:47
Egyetértek
Georgigi 2010.04.11. 16:22:06
Azért nem kellene elfelejteni, hogy a kerékpár nem „gépjármű”
Akkor, ha nekik is kellene jogsi, mit kellene kitalálni a gyalogosoknak?
És hány éves kortól? :)
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.04.11. 16:22:35
Csak tippelek, igazából nem tudom miért tőlem kérdezed.
Georgigi 2010.04.11. 16:23:06
Vegaaa 2010.04.11. 16:25:32
Georgigi 2010.04.11. 16:27:48
Georgigi 2010.04.11. 16:29:03
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.11. 16:29:09
Azért azt se kéne elfelejteni attól, hogy a kerékpár nem "gépjármű" a gyalogos az gyalogos, ugyan úgy vonatkoznak rájuk is a közlekedés szabályai.
"A közlekedésben résztvevőkre vonatkozó általános rendelkezések
3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
a) a közúti forgalomra, valamint a közútnak és környezetének a védelmére vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket megtartani;"
O'Neil 2010.04.11. 16:30:47
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.11. 16:31:32
bovaryné 2010.04.11. 16:32:42
Tipikus kétszínű autós duma!Ha meg a bicikli előtte teker, jön a kirohanás: Ez mit keres az úton, ez nem jármű, játsszon a játszótéren, de ne is, inkább a Holdon!
cso zsi 2010.04.11. 16:34:38
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.11. 16:35:44
Egy kicsit mellélőttél ezzel. Tipikus buta hozzáállás. Soha semmilyen körülmények között nem mondtam, nem írtam ilyet, hogy ha előttem teker... Ugyanolyan joga van az úttesten közlekedni, mint nekem. Ha egyéb rendelkezésből más nem következik. Kicsit lassítsunk és gondolkodjunk mivel vagdalkozunk jó? :)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.11. 16:37:45
sofalwy 2010.04.11. 16:38:28
Sátán meg a Jocó 2010.04.11. 16:40:36
:)
Javaslok egy tanulmányutat oda, szeretettel. Bejárhatod az egészet azzal a marha hosszú metróval, de gyalog is :)
bovaryné 2010.04.11. 16:45:02
Konkrétan nem rád értettem, de úgy veszem észre, hogy nagyjából ez az autósok hozzáállása. Fizessen adót, mert ő is jármű, viszont, ne tartson fel, ha sietek, hiszen nem is jármű, csak egy bringa stb.....
Csupa - csupa ellentmondás a kedves autósok részéről.
bovaryné 2010.04.11. 16:46:44
Kamionosként a közlekedésről osztani az észt? Na neee!
georg 48 2010.04.11. 16:51:02
Látott már valaki rendőrt, aki éppen megbüntet egy bringást? Mert én nem!
Egyébként is! Nekik a legnagyobb bünti, ha halálra gázolják őket, vagy legalább örök életre nyomorékok lesznek.
Úgy legyen, amen!
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.11. 16:52:42
Szerintem ülj le, fújd ki magad. Kérsz valamit inni? :)
Kamionosunk meg lehet, hogy néha szokott írni használható gondolatokat is. Ne húzzuk rá azt a bizonyos inget, ha nem rá való! :))
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.11. 16:55:09
babsz 2010.04.11. 17:00:29
Az például teljesen adekvát, hogy a zebrát szabálytalanul kerékpáron megközelítő bringásnak megáll a kocsisor mindkét oldalt, hiszen az itteni autósok szintén szoktak biciklizni, és ők is tudják, milyen értelmetlen leszállni egy zebra erejéig. Mindkét fél tudja, hogy szabálytalanság, de nem csinálnak belőle ügyet. Eccerű. Ehhez hozzátartozik, hogy a bringás SEM ötvennel közelíti meg azt a zebrát, hanem afféle na-vajon-megállnak-e-sebességgel ( persze meg).
Van még egy olyan felhangja is a dolognak, hogy a kerékpárost kissé amolyan debil közlekedési résztvevőnek tekintik, akire külön kell ügyelni. De ez valamiért nem okoz problémát. Én még dudaszót itt bringás-gyalogos miatt nem hallottam. Szóval lehet ezt normálisan is...
avus · http://avus.blog.hu 2010.04.11. 17:02:01
Georgigi 2010.04.11. 17:05:02
A szabályokat emberek hozzák, és emberek hágják meg.
Miről is beszélünk?
Interlock (törölt) 2010.04.11. 17:06:16
Ez az egyirányúba behajtósdi szerintem nevetséges szabályozás, eddig is megtették, ezután is meg fogják, ha azt kényelmesebbnek vélik. Elég lett volna azt rögzíteni, hogy pl. szembe jövő jármű esetén kötelesek lehúzódni, szükség szerint megállni, hogy a jármű mozgása akadálytalan legyen, és veszélyhelyzet ne alakulhasson ki. Ha elég széles az egyirányú, még erre sem volna szükség, a nagyforgalmú helyeket pedig az értelmesebbje amúgy is kerüli.
Az út vagy utca végén viszont lassítás, ha kell, felkészülni az elsőbbségadásra, vagy meg nem adásra. Ehhez (a felfogáshoz) viszont valamit tényleg oktatni kéne már a bringásoknak is, a mindennapos tornaóra helyett inkább ilyeneket kellene az isokali anyagba építeni, és pár éven belül magától rendeződhetne sok probléma.
cso zsi 2010.04.11. 17:08:58
Aladár69 2010.04.11. 17:09:00
Mellesleg a VI. kerületi rendőrkapitányság autói rendszeresen használják indokolatlanul a megkülönböztető jelzést, amikor az Andrássyról balra nagyívben akarnak bekanyarodni a kapitányság felé. Basszák meg.
De ugyanígy idegesít a buszos is, aki 70 km/h-val száguld át a piros jelzésen az Andrássyn, és az a köcsög kerékpáros is, amelyik az Andrássyn a kerékpársáv és a szervízút ellenére a főúton teker szép komótosan.
Georgigi 2010.04.11. 17:12:06
Az oktatással, csak az a baj, hogy, ha nem tartatják be a szabályokat, akkor semmit nem ér. 28 éve hivatásos jogsival vezetek,és bringázom is. A tapasztalatom alapján mondhatom,hogy sok idióta kap jogsit, és sok barom kerékpáros hiszi azt, hogy halhatatlan. Igen, az ember a legnagyobb állat.
ex-dr. vuk 2010.04.11. 17:12:46
Te honnan tudod, hogy a keresztezo utca egyiranyu? Mert emlekszel ra? Emlekezetbol vezetsz? Nagy hiba, ami azonnal elo is jott.
Jobbkezes keresztezodes, tehat nincs mas dolgod, mint a jobbrol jovonek elsobbseget adni, legyen az biciklista vagy (22-06 ora kozott) sarga villogos kukasauto. Teljesen mindegy melyik utca merre egyiranyu.
ex-dr. vuk 2010.04.11. 17:15:58
Ha "kiveve kerekpar" akkor az utca maris nem (egeszen) egyiranyu, es igenis kiteszik a macisajtot, ha oda az kell.
cso zsi 2010.04.11. 17:19:03
Némelyiknek bejön, némelyikkel szembe jön a szabályos, némelyiket meg várja a rendőr a kanyar után.
Anno, boldogult Szikra nyomda is kisajátít(hat)ott egy utcaszakaszt, így azt kerülni kellett, akinek a túloldalt volt dolga. Bennfentes, vagy az oda is járó karbantartó büntetlenül áthajtahatott, amíg a túloldali kaput nem zárták be végleg.
Most hogy is lehet a Kozma utcából a Tündérfürtbe eljutni? Anno a Bogáncsvirág volt a megoldás.
maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&q=ak%C3%A1cfa&sll=47.485099,19.181002&sspn=0.004945,0.009645&ie=UTF8&split=1&rq=1&ev=zo&radius=0.23&hq=ak%C3%A1cfa&hnear=&ll=47.485033,19.181271&spn=0.004952,0.009645&t=h&z=17
Véletlenül szintén egy terjeszkedő nyomda, erős hátszéllel.... ( a többi az pol. nem folytatom)
Qju 2010.04.11. 17:20:54
Georgigi 2010.04.11. 17:23:05
Ennek mindegy lenne, hogy egyirányú, csak visszafelé. :)
velvet.hu/celeb/hcdb/napcelebje/2010/04/09/kommentekben_es_facebook-csoportokban_alazzak_hajdu_petert/
ginkgo 2010.04.11. 17:27:36
A probléma ott gyökeredzik, hogy az autósok nagy része elfelejti az autójában ülve, hogy amikor kiszáll ő is gyalogossá válik. Persze mindent meg is tesz annak érdekében, hogy minél kevesebbet kelljen gyalog menni. Aztán a probléma másik része, hogy az autós azt hiszi, hogy a drága pénzen vásárolt járműve + a méregdrága benzin (és parkolási díj) garantálja neki, hogy mindenkinél gyorsabban közlekedjen, pedig sajnos nagyot téved, a városi közlekedésben a kocsi messze nem a leghatékonyabb eszköz.
A kerékpárosok között sajnos tényleg rengeteg a majom, de azért ez nem azt jelenti, hogy el kell őket gázolni. A nagypofájúaktól kérdezném, hogy miután halálra gázolt egy kerékpárost, felmentették, a kerékpáros családján leverte a kárát elégedetten fog-e hátradőlni eme lelket gyönyörködtető és hosszadalmas procedúra után vagy esetleg legközelebb mégis inkább felemeli a lábát a gázról?
Nyugaton egyébként egy dologra jöttek rá: a (közúti) baleseteket minden áron el kell kerülni. Ennek köszönhető, hogy a gyalogost, bringást egymást elengedik, nem anyáznak és láss csodát néhány másodpercnél többet nem vesztenek az életükből.
Európa messzebb van mint valaha.
Georgigi 2010.04.11. 17:31:13
Vagy mi vagyunk távol.
supermatic 2010.04.11. 17:31:18
1. nem csak bringás szerkóban lehet biciklizni. sokan utcai ruhában, sőt akár megjelenős szerkóban, öltönyben tekernek. úgy csinálsz, mintha nem ebben a városban élnél, mintha nem látnád, hányan ülnek bringára nap mint nap. nyilván kiközösítik őket a munkahelyükön nap mint nap, a maradék pedig közfürdőben, uszodában vagy konditeremben dolgozik, ahol még köszönés előtt zuhanyozhat.
2. nem kell állandóan versenytempót menni, erre valók a városi kerékpárok. 20-25kmh-nál, 25 fok alatt nem izzadsz meg, ha nem tolod neki. és még mindig kétszer gyorsabban ott vagy bárhol. mondjuk a kocsimban sincs klíma, nem is hiányzik. persze lehet h ez hajlam kérdése.
Csorfab 2010.04.11. 17:36:02
Kedves posztoló, a járműve sebességét úgy kell megválasztania, hogy elsőbbségadási kötelezettségének minden körülmények között eleget tudjon tenni.
FalóNyúl 2010.04.11. 17:38:36
Interlock (törölt) 2010.04.11. 17:40:33
Többen említették a nyugati országok közlekedését. Sokat jártam Németországban autóval, ott ugye alapszint a tolerancia, de mesélték, hogy óvodás kortól kezdve van némi ránevelés, illetve a szüleik példája nagyon erős.
Nálunk is el kellene kezdeni valahol.
Georgigi 2010.04.11. 17:40:46
New Yorkban sok irodai dolgozó is tornacipőben érkezik a melóhelyére.
Nem írom le, hogy miért. :)
algi 2010.04.11. 17:41:54
FalóNyúl 2010.04.11. 17:43:01
Georgigi 2010.04.11. 17:46:34
Elkezdeni? Csak sajna ki?
Amikor látom reggel, hogy a sün is átmegy a "nagyon teli" piroson, mert azt hiszi, hogy nem látja senki?
Georgigi 2010.04.11. 17:47:23
Igen, mert ott több a gyalogos.
Interlock (törölt) 2010.04.11. 17:56:56
Ezzel együtt is csak azt tudom mondani, hogy a szülők, illetve az oktatás felelőssége az, hogy olyan generációk nőhessenek fel, melynek tagjai megfelelnek annak a szerepnek, amit utána betöltenek.
Oké, tudom, ez a mai világban egyre kevésbé működik. A gyerekeimmel azért megpróbálom...
Georgigi 2010.04.11. 18:01:17
Kihagytad, hogy aki nem tud bicajozni, az ne is próbálkozzon a jogsival.:)
A gyerekeimmel meg is tettem.
Georgigi 2010.04.11. 18:09:44
Mert a gyerekeim tudnak bicajozni, és jogsijuk is van? És felhívtam a figyelmüket, hogy milyen tírpák egy nép vagyunk? Ezért vigyázzanak jobban?
Interlock (törölt) 2010.04.11. 18:12:01
Marcellusca 2010.04.11. 18:13:24
Mi van abban az esetben, ha én a kocsimmal megyek az egyirányú utcában és onnan balra kívánok haladni?
A KRESZ szerint az úttest BAL széléhez kell húzódnom ebben az esetben.
Oda húzódtam.
És jön egy bringás - nekem balról - és be kíván hajtani jobbra, ahova én már behúzódtam.
Matrica lesz? :)
Georgigi 2010.04.11. 18:15:41
Az, hogy tudjon bicajozni jogsiszerzés elött?
Tudja meg, hogy milyen amikor elhúznak mellette?
Azért a véleményem az, hogy a legprimitívebb gyalogosokból lesznek a legköcsögebb "vezetők". :)
Asakura Hao 2010.04.11. 18:17:20
Georgigi 2010.04.11. 18:19:26
Tisztázatlan forgalmi helyzet. :)
Van ablakmosód? (a vér miatt) Vicc volt. :)
Interlock (törölt) 2010.04.11. 18:19:33
Bicajjal mondjuk eszembe nem jutna egy ilyen egyirányúba szemből behajtani (igazából a többibe sem...).
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.04.11. 18:22:12
Georgigi 2010.04.11. 18:23:38
Akkor bocs. A motor monygyon le. :)
Interlock (törölt) 2010.04.11. 18:24:58
Ebben lehet valami, a "na, most majd megmutatom" elv alapján...
cso zsi 2010.04.11. 18:25:25
Akkor is, ha nincs engedélyező (és a túloldalon az autósokat figyelmeztető) tábla.
Nem ekézés, vasalás a vége.
Georgigi 2010.04.11. 18:26:08
Tapasztalat :)
jaafar 2010.04.11. 18:26:09
Az irodaházba belépve meg szépen felhúzza a tűsarkút.
Akárki akármit mond, megizzadsz bojacozás közben. És ez nem edzettség kérdése. Pusztán biológia.
enba 2010.04.11. 18:26:34
Georgigi 2010.04.11. 18:28:10
A szappan meg a víz csodákra képes.
Fashionistas 2010.04.11. 18:28:11
cso zsi 2010.04.11. 18:30:45
Tudomásom szerint a képzés része volt a gyalogos, majd kerékpáros területismeret, mintha postás lennél.
Egyébként van igazsága a kollégának. Magam is bicajjal kezdtem, amit az akkori pesti forgalomban még meg lehetett tenni, bár a néhai 55-ös busz a Róbert Károlyon megmutatta, mit tud a menetszél egy 40-nel haladó jármű esetében.
babsz 2010.04.11. 18:30:46
babsz 2010.04.11. 18:37:46
Hozzáteszem, nekem csóri magyar gyereknek az iskola adta a bicajt, mivel nem volt. Szóval Interlocknak igaza van, ez bizony hivatalos tananyag "odaát". Nem ártott meg, az biztos.
babsz 2010.04.11. 18:38:26
kétszer is:p
Interlock (törölt) 2010.04.11. 18:39:32
@pafff: Múltkor írtam egy másik posztnál, hogy iskolásokat láttam "gyalogórán", a zebrán történő átkelést gyakorolták. El kellene valahogy terjedni ennek a dolognak, nem hiszem el, hogy a "nagyok" értelmetlennek látnák, illetve azt sem, hogy ne férne be a tanórák közé.
jaafar 2010.04.11. 18:43:35
Pont ezt mondom. Szappan, víz. Szerinted minden bringás amikor beér dolgozni rohan zuhanyozni?
cso zsi 2010.04.11. 18:46:40
Nekünk anno vagy környezetismeret, vagy osztályfőnöki óra részeként rémlik, és évente jött rendőrbácsi is, aki mutogatta a Kresz táblákat egy földrajz térképhez hasonló plakáton.
Apámnak volt egy műbőr kötéses Kresz-könyve, akkora volt, mint egy notesz. Később az általános noteszekbe is bekerültek a közúti jelzések, abból vagdaltam ki táblákat a terepasztalomra.
A nagy gyermekeimet azt hiszem, kellően megtanítottam az úton való átkelésre, de volt biciklijük, és ahogy engem sem, úgy őket sem lehetett mindenhová követni, ahová a haveri kör gurult. Mindketten vezetnek.
A legkisebb most lesz 6 éves. Ha nem "vizsgéztatják" - produkáltatják, akkor elmondja, hogy melyik tábla mit enged, mit tilt.
Interlock (törölt) 2010.04.11. 18:53:34
Fiam per pillanat babakocsiból tanulja a dolgokat, de ha rajtam múlik, ugyanabba az irányba halad majd, mint a tiéd :-)
Georgigi 2010.04.11. 18:54:03
Szerinted minden autós fürdik meló elött:)
Georgigi 2010.04.11. 18:56:31
"Nem hajthat be a kerékpáros az egyirányúba szemből!"
Orbán Diktor (törölt) 2010.04.11. 19:05:09
Hogy mit csináljak? Nem ettem meszet...
:-)
jaafar 2010.04.11. 19:13:34
Szerintem lehessen kis autóval akkor a biciklisávon is menni. Pl. Smart. Elfér simán a kocsisor mellett. A városligeti hídnál pl. telejsen kultúráltan. Majd megnézzük, hogy akkor mit szóltnak a bringások.
ukunoka 2010.04.11. 19:20:35
cso zsi 2010.04.11. 19:22:42
Bár nem én vagyok a havashenrik, de úgy tűnik, ebben is kivétel lehetek. eggel, és este is fürdök, nyáron (munkahelytől függően) napközben is.
Marcellusca 2010.04.11. 19:26:26
@Interlock: Bocs, de abból indultunk ki, hogy nem informálták a bringásokat, hogy csak táblával jelzett egyirányúba hajthatnak be.
Azaz jön, mint, ha tök szabályos lenne.
(Nem mintha a többség nem sz@rna a szabályokra.)
ryuk (törölt) 2010.04.11. 19:27:55
jaafar 2010.04.11. 19:27:56
Én még bringást nem láttam keménykedni fekete terepjáróval szemben. Ott érdekes módon fel tudja mérni a következményeket.
Vegaaa 2010.04.11. 19:28:41
szegeden az egyik egyetemi épület elött. én még nem vettem észre hogy az egyetemisták büdösebbek lennének mint az átlag, de te biztosan jobban tudod. egyébként ajánlom a galéria többi képét is megtekintésre, mert abból kiderül hogy nem csak az egyetemisták bicikliznek errefele. csak aztán nehogy azt hidd hogy a szegediek büdösek:)
jaafar 2010.04.11. 19:36:44
Ez a baj. Hogy sajnos az átlag is büdös. :-))
Jók a képek, látom vidéken a helyzet változatlan. Ott mindig is sokkal többen tekertek, mint Bp.-en. Ha esetleg nem tudnám, hogy éppen elhagytam-e a Budapest táblát, a sok bringás egyből eszembe juttatja. :-))
De a képeken látszik, hogy kijelölt bicikli úton tekernek és nem forgalommal szemben. És itt inkább ez a gond.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.11. 19:41:42
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.11. 19:44:20
Macaroon · http://habcsokespuszedli.blogspot.com/ 2010.04.11. 20:02:52
ági anyu 2010.04.11. 20:08:22
ági anyu 2010.04.11. 20:09:57
Macaroon · http://habcsokespuszedli.blogspot.com/ 2010.04.11. 20:10:48
Marcellusca 2010.04.11. 20:13:40
Macaroon · http://habcsokespuszedli.blogspot.com/ 2010.04.11. 20:15:50
cso zsi 2010.04.11. 20:19:00
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.11. 20:29:15
Melyik oldalon kell benne mennie a biciglisnek?
Kihúzódok az út bal oldalára (mint azt a KRESZ megköveteli), a biciglis meg szembekanyarodik velem.
Mindketten szabályosak vagyunk, ő meg ott van a szélvédőn.
Ilyenkor ki a hülye?
cso zsi 2010.04.11. 20:36:07
9 után is vannak autósok a város útjain, nem is kevesen. Nagy részük nem tespedés okán ül ott, henem kiszolgálja, szervizeli az irodaházi popsinövesztőket. Még az én munkakörömben is előfordul, hogy elég egy csavarhúzó, vagy egy adag szoftver valami kisméretű hordozón, és megoldást nyújtok. De többségében nem így van. A belvárosi ügyfeleinket már lemondjuk, vagy el sem vállaljuk. Szerszámosládával, létrával 5-6 kilométer informatikai kábellal nem lehet odabiciklizni. Behajtási engedélyt szerezni magán-, vagy vállalkozói autóra minden helyre, nem buli.
Ugyanakkor hibaelhárítás okán Pestet, és Budát is érinteni kell, logikus útvonaltervezés kizárt, hisz oda kell menni, ahol sürgősebb, és nem oda, ami épp útba esik. Rengeteg hasonló kisvállalkozás van, mindenféle szakiparral. Akit ismerek ételfutárokat (az egyik a közelben lakik, a másik a szomszéd irodaházba hord kaját), azok magánautóval járnak. Mágneses felirat, esetleg tetőlámpa, hogy épp melyik cégnek dolgoznak. Az irodaházba három cég szállít.
911 Turbo 2010.04.11. 21:29:03
ági anyu 2010.04.11. 21:33:18
Funkerman 2010.04.11. 21:39:52
1. bicikli(s)
2. ha a te szemszögedbôl nézzük, akkor a bal oldalán az útnak kell mennie a bringásnak
3. én még pl soha sem kötöttem ki senki szélvédôjén, pedig már jó néhányszor behajtottam egyirányú utcába, forgalommal szemben -rökk szilárd-józsef u. nem gyengén szûk-
annyi a titok nyitja, hogy oda kell figyelni a bringásnak, az autósnak pedig nem 30-cal kell kanyarodni
4. egyébiránt szerintem nem húzódik senki sehová az egyirányú utcában, hanem megy a közepén, mert azért egyirányú, mivel szûk. ergo jobban teszed ha a közepén mész, mert egyszer majd jól rádnyitnak egy ajtót. és a végén kiderült nem a megengedett max 30 km/órás sebességgel haladtál, ahogy az a kreszben elô vagyon irva.
Funkerman 2010.04.11. 21:42:23
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.11. 21:59:12
Az egyirányú utcának VAN jobb oldala.
Az egyirányú utcában is VAN jobbra tartás, VISZONT a KRESZ előírja, hogy ha balra kanyarodsz, akkor azt az út BAL széléről KELL megtenned.
Ezt nem írja felül az, hogy a biciglis jöhet szembe.
Tehát jön az autós, kihúzódik bal oldalra, mert kanyarodni akar, aztán jön a biciglis vele szemben, kinek kell kire várnia?
És honnan szeded azt, hogy az egyirányú utcában 30-cal szabad csak menni?
cso zsi 2010.04.11. 22:37:10
cso zsi 2010.04.11. 22:44:32
III. Mozaik utca - Leányfalu saroktól, majd a Sujtás utcánál is ahol ugyanez a bringaút visszatér.
Van pl. a Wekerle környékén a Zalaegerszeg utcánál.
www.norc.hu/pano/bZWKLs3t/
Devil 2010.04.11. 23:01:22
Tenyleg nem artana vegigolvasni a kreszt mielott bicajra ul valaki.
patkányarcúáginéni 2010.04.11. 23:31:19
nyugodtan visszatérhetnek a lovak is akár, meg persze a bicikli is nyerő...
okos ember nem várja meg, míg a körülmények kényszerítik valamire...a többiek meg...
glinolid 2010.04.11. 23:38:05
drumhead 2010.04.12. 00:04:11
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.12. 00:16:14
Perillustris 2010.04.12. 00:17:55
Semmi új. Fennakadás a piroson átkerekező biciklis pofátlanságán, közben mély kuss, hogy ezt mindegyik közelekedő - igen, az autósok is - megteszi.
Szerzett jogok? Nehogy már áthárítsd az út tervezőjének és az autó sofőrjének a felelősségét arra, aki - feltételezzük - a szabályok szerint közlekedik. Nehogy már a holttér jolly joker legyen, s felmentést adjon a körültekintő(sic!) vezetés alól!
Amúgy - nem meglepő módon - a fenti szabály civilizáltabb országokban nem jelent gondot.
Perillustris 2010.04.12. 00:25:32
"Na erről kellene leszoknia a kerékpáros társadalom ezen részlegének, s ha ez megvan utána harsogják, hogy mi a szívfájdalmuk."
Mert? A Megyeri-híd vagy az autópályák építésével megvárták, hogy legyen közlekedési kultúránk? Ez is egy szokásos blődség, ami minden hasonló témájú poszt alatt megjelenik.
kilobike 2010.04.12. 00:25:37
Perillustris 2010.04.12. 00:31:12
LOL
Perillustris 2010.04.12. 00:39:31
Pl. ilyen szabály sincs. Egyes főútvonal-részeken tilos bringázni, de nem azért mert "egyszámjegyű".
Reggie 2010.04.12. 00:42:13
Perillustris 2010.04.12. 00:48:41
Egy biciklisre kb. 300 autós jut, aki gyorshajtást követ el. Az az egy bicajos meg mindig ugyanaz, ha végigállnék itt fél napot (amire se kedvem, se időm), akkor kb. 2:5000 lenne az arány.
Perillustris 2010.04.12. 00:51:08
Perillustris 2010.04.12. 00:52:57
Tényleg? Gondolom ez már többszáz-többezer éve így van.
Perillustris 2010.04.12. 00:56:53
Tehát jól tudod, mit nem tartasz be éppen? Mert kb. ennyit számít.
Ergo.
Perillustris 2010.04.12. 01:00:33
Remélem, a kérdés költői volt. Mert a válasz talán megsértene.
Perillustris 2010.04.12. 01:02:47
Szerintem te nem igazán értesz a joghoz, ami persze nem baj, csak szállj le a magas lóról. Persze akváriumod sem volt, ez is lejön a kommentedből.
blogsámán 2010.04.12. 05:47:26
blogsámán 2010.04.12. 06:11:43
blogsámán 2010.04.12. 06:13:50
blogsámán 2010.04.12. 06:19:36
blogsámán 2010.04.12. 06:29:41
blogsámán 2010.04.12. 06:30:55
ági anyu 2010.04.12. 07:20:52
ági anyu 2010.04.12. 07:27:23
ági anyu 2010.04.12. 07:42:26
Pedig de ... Van egy barátunk, aki a Helikopter lakóparkból jár be majdnem mindennap bringával a belvárosba. Az egyik legnagyobb bank egyik üzletágának a vezetője. Beér, letusol(van minden alkalmazott számára szabadon használható tusoló), felveszi a szép ruháját ...
Karcsika_Szemüveges 2010.04.12. 08:16:38
Te SEGFEJ, ne baszogasd az állatokat -- de hirtelen!!!
cso zsi 2010.04.12. 08:19:02
Ha az irodisták (vez.ig-től a kézbesítőig) bezúztak a munkahelyükre, akkortól járható a város. Délután 4 körül újra kezdődik, és 6 - fél 7 felé csillapodik. Hullámszerűen terjed kifelé, de az eloszlás miatt nem annyira feltűnő, mint a befelé közlekedés.
cso zsi 2010.04.12. 08:22:08
Úton, gépi meghajtással közlekedő jármű 50-80 év előnnyel rendelkezik, mint a kerékpár.
Kazimír 2010.04.12. 08:45:52
Sixx! Anyád is nyugger? 2010.04.12. 09:02:15
Biztos vagy benne?
Sixx! Anyád is nyugger? 2010.04.12. 09:02:50
czejp (törölt) 2010.04.12. 09:03:30
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.12. 09:07:40
ex-dr. vuk 2010.04.12. 09:15:19
Azt, hogy johet-e szembe keros pedig az egyiranyu (kekalaponfehernyil) elejen tudhatod, mivel ott is ott van a kivetelt jelzo tablacska.
Szoval szerintem eleg rendesen le van ez tablazva, es egyaltalan nem ertem, hogy mire fel az aggodas (kiveve akik megszokasbol vezetnek, de azok nem mervadok).
ex-dr. vuk 2010.04.12. 09:17:58
teabore 2010.04.12. 09:20:44
Csinálhatnánk fordítva is: mindenhol legyen megengedve, hogy a kerékpárosok behajtsanak, csak a külön táblával megjelölt utakra nem. Na, hány kiegészítő tábla lenne?
Másrészt: mert csak a kerékpárosok mennek szembe az egyirányúban, naná! Persze, megint azt látom, hogy Budapest hogy el van maradva a kerékpáros közlekedés terén a vidéki átlaghoz képest...
Poptaritop 2010.04.12. 09:30:39
Őszintén szólva én eddig csak olyat láttam, ahol behajtani tilos alatt volt a kiegészítő tábla. Az autós meg nem tudta mi van mert semmi nem tájékoztatta.
ex-dr. vuk 2010.04.12. 09:53:55
Vegaaa 2010.04.12. 09:53:57
neked is azt kell hogy mondjam, hogy legyél kicsit gyakorlatiasabb. az átlag autós gondolom nem 2 centire húzódik oda a padkához és ha a biciklissel annyira egyszerre érnek oda a keresztezödéshez, akkor a biciklis majd megoldja az autó és a padka közötti helyen. ebben az autós is segithet egy icipici kormánymozdulattal, ha már látja a kerékpárost. tapasztalataim szerint az autósok többsége szük utcában nem szokott szivbajos lenni és minimális oldaltávval megelözi a kerékpárost. ha ez megy, akkor menjen az egyirányúban is. önérzetet persze sérthet a dolog, de ez már egyéni szociális probléma.
Vegaaa 2010.04.12. 09:55:36
még olyan is van, ahol már 1 éve kinnt virit a "forgalmi rend megváltozott" tábla.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.12. 10:04:34
Tudod, az a dolog érdekel, hogy KINEK VAN ELSŐBBSÉGE!
Én nem jókedvemből húzódok le balra, a biciglis nem jókedvéből teker velem szemben.
Az egyikünk azt teszi, amihez JOGA van, a másikunk meg azt, amit ELŐÍR neki a KRESZ.
lr 2010.04.12. 10:11:45
Amúgy a témafelvetés nagyon jó, már mikor elkezdte az agyas média ebben a formában tolni a módosítás után, akkor lehetett sejteni, h vicces lesz.
Azt hiszem, halálos baleset is volt ebből azóta.
A posztban felvetett kérdésre válaszolva: szerintem hülyeség ellen nincs orvosság.
Első körben el lehetett volna olvasni a jogszabályi szöveget, hisz akinek jogosítványa van, az nem csak a szerzésekor érvényes Kresz ismeretére kötelezett. (Persze-persze, a kerékpárosok többségének nincs, és akkor a befőttekről, a bútorról és a nagymamáról nem is beszéltünk.)
Arra az esetre, ha mégsem lenne (bár közlekedőként hasznos így is ismerni legalább ami rá vonatkozik), vagy ezt mondjuk túl nyakatekertnek érezné a honpolgár (bár sztem. ekkor már eleve veszett fejsze nyele - lévén, hogy a Kresznél közérthetőbb és logikusabb magyar jogszabály nemigen létezik), a Magyar Kerékpárosklub csinált egy összefoglalót a bringásokat érintő változásokról.
Ha ez sem lenne jó, akkor tényleg a média marad, és talán az a szokatlan jelenség tehetett be, hogy az internetes portálokon is szinte mindenütt hibásan, vagy hibás hangsúllyal röppent fel a hír.
Valszeg semmi olyat nem írtam, ami nem hangzott el korábban, de most 258 kommentet nem tudok elolvasni, uakkor. talán statisztikailag hasznos, ha szerepel itt még egy autóval és bringával is járó (a szabályosságnál első sorban inkább a biztonságosságot szem előtt tartó, de a posztban vázoltakat épp ezért veszélyesnek érző) véleménye.
ex-dr. vuk 2010.04.12. 10:12:09
ex-dr. vuk 2010.04.12. 10:13:01
blogsámán 2010.04.12. 10:21:11
blogsámán 2010.04.12. 10:24:17
GG81 2010.04.12. 10:24:29
megelőzni a sort jobbról. naná. bringázunk is mostanság és előztük jobbról, addig az autóig, amelyik nem indexelt jobbra. megötte táboroztunk le. elindul a sor és még a mellettünk levő is el akart volna kanyarodni. jah, hogy az index használata spórolásból csak a kanyar előtt 2cm-en használatos!!! INDEXelni kedves autósok!
autósként pedig mindig nagy oldaltávot tartok a bringások mellett, mert tudom milyen genyák a csatornafedelek, amiket egyébként kocsival is kerül az ember.
viszont nincs kegyelem, olyan egyirányúba behajtóval szemben, ahol nincs engedélyezve, a zebrán nem biciklizünk elsőbbségünk tudatában, jutalom minimum duda! bringásként nekem sem esik ezeket a kötelezettségeket betartanom, mert tudom autósként mit várnék el, mire számítanék...
ex-dr. vuk 2010.04.12. 10:25:41
Ha beengedik a kerekparost szembe, es annak a vegen "fout" (nem jobbkezes) van, akkor ki KELL tenni szembe a macisajtot. Ez nem kerdes. Ha nem teszik ki az pont olyan, mintha egy sima uton "elfelejtenek" kitenni.
Ez az egyiranyu utca dolog olyan, hogy amennyiben van kivetel (a szokasos kukasauton kivul), akkor az mar NEM egyiranyu (teljesen), tehat aszerint kell eljarni. Ha ezt elmulasztjak az egbekialto infrastrukturalis hiba, es celszeru bejelenteni a megfelelo helyen (polg.mesteri hivatal? kozlekedesi hatosag? tudja a franc)
A jobbkezesekkel nincs gond, szerintem. Csk a megszokasbol vezetok csinalnak gondot ebbol.
ex-dr. vuk 2010.04.12. 10:27:06
ági anyu 2010.04.12. 10:33:24
Perillustris 2010.04.12. 10:42:47
De, behajt ott is. Persze ez nem mentség senkinek.
Másrészt - mivel az egyirányúsítás alapvetően az autóforgalom miatt történik - nyugatabbra sokkal elterjedtebb az ilyen utca. Sőt, van ahol akkor raknak ki táblát, ha kivételesen nem lehet behajtani "szemből" (keskeny utca pl.).
GG81 2010.04.12. 10:52:06
Riska 2010.04.12. 11:20:35
GG81 2010.04.12. 11:45:28
ő eztet meg nagy durcával egészen máshogy meséli egy bringás blogon, ahol a sok elvakult és vetemült havesen bólogat neki. a kresz vajon mi?
Perillustris 2010.04.12. 14:09:53
Mighty 2010.04.12. 14:15:42
Van egy olyan sejtésem, hogy 1, esetleg 2 kezemen meg lehet számolni.
No, akkor ennek fényében rinyáljatok, amiatt, hogy milyen nagy kiváltság ez a bringásoknak...
Az, hogy páran (autósok, kerékpárosok, motorosok egyaránt) a médiából tanulják a KRESZ-t sajnálatos dolog :(
jaafar 2010.04.12. 14:39:15
igazi hős 2010.04.12. 15:03:23
Ha azt mondták volna be, hogy "eltörlik az általános sebességkorlátozást" és nem teszik hozzá "a vasúti átjárókban", akkor a sok Schumacher 120-szal ment volna a falu főutcáján. Persze ilyenkor egyformán hülye aki leadta a hírt és aki kontroll nélkül elhitte.
GG81 2010.04.12. 15:36:27
Vidd műszakiztatni a tragacsod, ennyi.
igazi hős 2010.04.12. 16:26:50
A vidéki Józsi bácsik többsége persze csak akkor foglalkozik a bringájával, amikor valami épp szétesik, de még mindig kevésbé károsak és veszélyesek mint a levelezőn vizsgázott roncsok.
ex-dr. vuk 2010.04.12. 16:47:43
Hosszu tavon a belvarosban varhatoan nem marad olyan egyiranyu, amin ne lenne kivetel kerekparosnak.
fidoone 2010.04.12. 17:41:55
ági anyu 2010.04.12. 17:50:32
Férjeméknél volt helye a zuhanyzónak, de nem volt bekötve. Egészen addig, míg többen nem gényelték. És nem csak a kerékpározás miatt
jaafar 2010.04.12. 17:59:24
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.12. 18:01:04
A tücsök meg azért van benne, hogy ciripeljen, hogy mindjárt elkopik a betét és vidd el kicserélni.
Mire a vas a vason fog, az elég hosszú idő és roppant hangos dolog.
Kb egy éve nem hallottam így közlekedő autót.
EZT a részét rendben tarták az autónak.
Ami hibádzak az a lengéscsillapítás, szilentek.
De az meg nem gáz, akármit is mesélnek róla. Max nem száguldozik a pógi.
pengusz 2010.04.12. 19:12:39
Persze ehhez ismerni kell a KRESZ-t, és nem a liberális médiából tájékozódni a vázlatos szabályokról :)
Lacaca 2010.04.12. 19:31:50
index.hu/bulvar/hirek/2010/04/12/meghalt_egy_biciklis_budapesten/
RaveAcE 2010.04.12. 21:43:45
Vegaaa 2010.04.12. 21:50:29
remélem értem hogy mit mondasz, ugyhogy hozok is gyorsan egy szegedi példát:) van itten egy rövid utca, amely az autóknak egyirányú, a kerékpároknak pedig kétirányú. van mellette egy másik utca, amely nem derékszögben, hanem kb 45 fokos szögben keresztezi ezt a kis utcát. viszonylag nagy rajta az autós forgalom és a sarki ház is faszán takar mindent. szerencsére a tervezök nem voltak barmok, ezért úgy oldották meg a dolgot, ahogy te leirtad. kitették az elsöbbségadás kötelezöt a nem szokványos irányból is:
www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=jizzjunkzmm&thumb=6
Vegaaa 2010.04.12. 21:58:48
www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=muwhljywm2y&thumb=6
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.04.12. 22:06:44
A kisforgalmú utca az, aminek fogalmad sincs a nevéről, mert nem szoktál arra járni.
Chtka 2010.04.12. 22:19:34
(Mármint, hogy nem változott semmi, de azt aztán jól az orrunk alá dörgölik.)
Naponta látok autósokat, akik busznak képzelik magukat a Lónyai utca-Mátyás utca sarkán (mindkét irányból behajtani tilos, kivéve BKV) vagy a Vágány utca-Dózsa György út felöli végében (buszsáv).
Rendszeresen kerülök problémás helyzetbe, mert autóstársaim nem indexelnek és nem is néznek körbe. (Lengetem a karom, mint egy idióta, mire kedvesen elhúz mellettem 5 centire, hogy bevághasson az orrom elé. Én meg nem győzök kapkodni a fék után az indexre kitett kezemmel.)
Szóval, a közlekedési kultúrát lehet egyedül a bicikliseken számon kérni, csak nem érdemes, hiszen együtt vagyunk az utakon.
igazi hős 2010.04.12. 23:11:06
Perillustris 2010.04.12. 23:57:27
Gondolom már nem csak a bicajosokról beszélünk.
"Vidd műszakiztatni a tragacsod, ennyi."
Úgy, ahogy sok tisztelt gépjármű-tulajdonos? Aki csak szól a havernak, és el sem kell vinnie a kocsit? Vagy a műhely jolly joker kocsiját kötik a padra?
Kezeltesd a komplexusod, a bringám jobb műszaki állapotú, mint sokezer gépkocsi az utakon.
Perillustris 2010.04.13. 00:00:56
No lám, csak-csak kiderül, hogy az egyirányúsításra miért került sor: 6-8 méter széles útból 6-8 kell az autóknak. El kell tüntetni mindenhonnan a parkoló autókat az egyik oldalról, máris lesz széles úttest, szembe normális szélességű kerékpársávval.
Perillustris 2010.04.13. 00:06:06
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.04.13. 00:23:10
Nem-nem! Az emberek az asszonyokat hágják meg. Amire te gondolsz, az az áthágás.
cso zsi 2010.04.13. 00:52:10
cso zsi 2010.04.13. 01:13:30
A környékünkön parkolóórásítás, ÉS "egyik oldali autóaeltüntetés" van folyamatban "megállni tilos" táblák kihelyezésével.
A terület főként lakóházakból áll, de egy-egy irodaház odapottyant 100-200 méternyire, a főútvonalra. A központi okmányiroda előtt természetesen meghagyták a kétoldali parkolási lehetőséget, gyaníthatóan a várható bevétel miatt.
A mellette lévő keresztutcában félkerekes járdán parkolás lett kialakítva pár éve, táblával megerősítve.
www.norc.hu/pano/0ZVh60No/
A táblaerdő kihelyezésekor ez eltűnt, (kukával együtt). Ott nincs "megállni tilos", csak bírságszedés. A helyi lakosokat vegzálják. Vajon, akik eddig ott álltak, ahová a "megállni tilos" táblák kerültek, hol parkolnak ezután? Az önkormányzat kiaosztotta a lakossági matricákat, a parkolóhelyeket elvette. 50-100 éves épületek nagyobbrészt, és van egy új építésű, garázsos ház is. A sarki számtechnagyker, és az NHH saját parkolót biztosít a vendégek számára is. A szemközti lakó egyik helyre sem mehet be. Ahol elfért 30 autó (és ez miatt, lakossági kérésre egyirányúsítottak két utcácskát), most 8 autó állhat az 50 évvel ezelőtt kialakított parkolóöbölben, az út további részén tiltva van.
Biztos ugyanazok a lakók kérték, ugye?
Perillustris 2010.04.13. 01:46:43
GG81 2010.04.13. 08:01:49
komplexus, az inkább neked van, hogy bizonyítani próbálod mindig ennek az ellentét és nem veszel tudomást arról, hogy úgy pofázol bele mindenbe, hogy a legalapvetőbb szabályokra sz@rsz. tökéletes magyar mentalitás vagy és még te ítélkezel a műszakin ügyeskedők felett... ez olyan gerenda/szálka eset! és nem utolsó sorban a rendőr a rendszámot elkobozza, lekapar matrica, de a tragacsod bezúzza helyben vagy mit csinál? semmit, mert egy szenny szabálytalan azonosíthatatlan szemét!
GG81 2010.04.13. 08:06:15
igazi hős 2010.04.13. 08:16:05
Perillustris 2010.04.13. 08:23:57
Á, tényleg nem komplexus... Egy hozzászólásba minimum háromszor írd le, hogy "tragacs", hátha úgy könnyebb az élet. Még akkor is, ha ez biciklire nem is használatos szó. LOL
"a legalapvetőbb szabályokra sz@rsz"
A távolbalátó képességedet szerintem érdemes kamatoztatni, ha a székedből ülve hasonló megállapításokat tudsz tenni.
"a rendőr a rendszámot elkobozza"
Miért kobozná el, ha van érvényes műszaki? Meg amúgy sincs lényegi közúti ellenőrzés.
De persze minek magyarázom.
Perillustris 2010.04.13. 08:28:47
GG81 2010.04.13. 09:09:22
kerégyagyas sztori volt, ami szintén blog.hu-s, így a nick, ha nem nagyon hasonló, akkor egyről beszélünk.
én is bringázok és tam is sokat, de meg tudtam különböztetni egy oválpályára használandó versenygépet egy utcai verziótól. mi, miért olyan kialakítású, mi milyen funciót lát el, tisztelni a szabályokat és az élet gyakorlatát.
reakciót mást nem is vártam, de itt aztán még aktuálisabb felhívni az autóstársak figyelmét, hogy lehetnek bármennyire roncs autók az utakon, valamennyi üzemi fékük akkor is van, és akkor még ott van a fémdoboz is körülöttük, meg a motorfék, míg egy ilyen elvakult szuicid hajlamú puhatestű kavirnyászik köztük, olyan eszközzel, amivel a megálláshoz szükséges cél tartozékot teljes mértékben leszerelték, élő szövet a belső fémvázon, amit egy profinak hitt egyenetlen erejű "motorfék" fog csupán a pedál állásától függően. de legalább egy ilyen matricává alakítása után nyugodtan lehet szemlélődni a műszaki ellenőrzések során.
GG81 2010.04.13. 09:10:38
Riska 2010.04.13. 10:40:09
Macaroon · http://habcsokespuszedli.blogspot.com/ 2010.04.13. 11:06:18
Macaroon · http://habcsokespuszedli.blogspot.com/ 2010.04.13. 11:10:46
(amúgy egy dolgot nem értek: a hülye bringás túl sok embert nem veszélyeztet, - lelkileg igen, azt természetesen megértem - ha ki akarja nyírni magát mit aggódtok helyette is?)
Perillustris 2010.04.13. 12:38:12
Perillustris 2010.04.13. 12:44:19
Perillustris 2010.04.13. 12:45:47
Sokat ér, ha a kocsi egy méterrel a gyalogos után áll meg.
Riska 2010.04.13. 15:52:48
Perillustris 2010.04.13. 16:37:23
cso zsi 2010.04.13. 21:42:58
img5.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/7464761_2681953cd33d0308834ea4ac7588e29f_xl.jpg
Pedig csak a "mi a különbség a két kép között" egyik fele, vagy a "mi a különbség a kerékpár, és a gumicsíkon guruló fémhulladék között" rejjtvény feladványa.
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.04.13. 22:18:18
Perillustris 2010.04.13. 22:52:32
igazi hős 2010.04.13. 23:26:59
cso zsi 2010.04.13. 23:30:35
Látsz a képen bringát? :)))
@Perillustris: Van bizony.
2in1, bár lehet, hogy több az egyben:
img7.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/7466055_561aaf0b8a90464eeb281393b533cc42_xl.jpg
Valami ledes futófény, vagy piros/kék villogó van az első szélvédőre feltappancsolva.
Pici rendszám, mert az az elsődleges, amit a kaszni átkalapálása után megigényelnek.
A fóliába nem lehet belekötni, de a füstgomoly az elgondolkodtató.
cso zsi 2010.04.13. 23:42:12
"Izomerősből" csak a 100-as Skoda volt alattam.
igazi hős 2010.04.14. 00:22:10
Riska 2010.04.14. 15:57:06
GG81 2010.04.17. 08:24:19
még, hogy mi a probléma egy 1 fékes fixivel, a KRESZ meg a oválversenypálya. egy izomtaposós fékű autó is kétkörön fékez legalább.
ff48bp 2010.05.26. 15:08:34
Perillustris 2010.05.26. 15:45:41
Van sok köcsög bringás, elém rögtön kettő kis gyíkarc kanyarodott ki egyik nap egy mellékutcából, leszarva a macisajtot, de a fenti leírás kicsit túlzó.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.26. 18:12:29
Perillustris 2010.05.26. 20:33:31
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.26. 21:08:35
Perillustris 2010.05.26. 23:28:59