Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem hajthat be a kerékpáros az egyirányúba szemből!

2010.04.11. 13:22 :: SilentSound

Van az év elején módosított KRESZ-nek egy olyan része, amit a média is az egyik leglényegesebb elemnek tekintett és a mai napig előkerül, csak épp hibásan, amivel közvetve akár balesetet is előidézhetnek, ugyanis félreinformálják az embereket. A szabálymódosításnak az a fele valahogy megragadt mindenhol, hogy a kerékpárosok év elejétől behajthak szemből is az egyirányú utcákba. Ebben a veszélyes az, hogy a biciklisek túlnyomó része úgy gondolja, hogy ennyi a szabálymódosítás, arra nem is gondolnak, hogy esetleg volna ennek feltétele, mert erről valahogy sehol nem beszél senki.

Az erre vonatkozó rész ezt mondja ki egészen pontosan:

17.§ (3) Ha az „Egyirányú forgalmú út” jelzőtáblák (104. és 105. ábra) alatt elhelyezett kiegészítő táblán (105/a. ábra) autóbuszt és/vagy kerékpárt mutató ábra jelenik meg:

a) az úttesten kijelölt kerékpársávon, ennek hiányában az úttest jobb széléhez húzódva a kerékpáros,

b) az autóbusz forgalmi sávon a menetrend szerint közlekedő autóbusz,

c) a kerékpáros által is igénybe vehető autóbusz forgalmi sávon - az autóbusz részére kijelölt közlekedési iránnyal megegyezően - a kerékpáros is

a jelzőtáblán megjelölt iránnyal szemben közlekedhet.

Kiemeltem a feltételt vastag betűkkel. Tehát ahol nincs a képen látható kiegészítő tábla az egyirányú utat jelző kék tábla alatt (és értelemszerűen az utca túlsó végén a behajtani tilos alatt), akkor a kerékpáros nem hajthat be szemből. Ha netán valakinek nem lenne egyértelmű, a hivatalos magyarázat kicsit más szavakkal is leírja a változtatás lényegét:

A módosítás részletezi azokat az eseteket, amelyekben erre utaló kiegészítő tábla engedélyezheti, hogy az egyirányú forgalmú úton az autóbuszok és kerékpárok a megjelölt iránnyal szemben is közlekedhessenek. A kerékpárosok ezt az úttesten kijelölt kerékpársávon, ennek hiányában az úttest jobb széléhez húzódva, vagy az autóbuszok részére kijelölt irányban az általuk igénybe vehető buszsávban tehetik meg.

Miután év eleje óta kétszer is majdnem kinyírta magát egy-egy biciklis, aki azt gondolta, hogy neki van igaza, lényegesnek tartottam, hogy szülessen erről egy poszt. Blogsámán is ezzel a problémával foglalkozik, de láthatóan ő is arról van meggyőződve, hogy a kerékpárral közlekedők bárhol haladhatnak egyirányú utcában forgalommal szemben.

Az utóbbi idők KRESZ kérdései és legutóbbi változása engem is arra sarkallt, hogy felvessek egy témát. Előre leszögezem, hosszú évek óta nem közlekedek kerékpárral, de tinédzsr koromban szinte csak ezzel közlekedtem, amint az idő lehetőv tette. Az utóbbi időben vagy autózom, vagy BKV-zom.

Azonban minden esetben igyekszem a közlekedők tömegét megfigyelni, és mérhetetlen ellenszenvet tud bennem kiváltani, ahogy a kerékpáros közlekedők nagy többsége magasról tesz a KRESZ rájuk is vonatkozó előírásaira (pl.: piros lámpán áthajtás tipikus eset), vagy éppen a szerzett jogok sokszor életveszélyes kierőszakolása (Nem tudom másnak betudni azt, amikor egy kerékpárúton holttérből nagy sebességgel hajt be egy kerékpáros a kanyarodó autó elé.

Elsőbbsége van, ezt senki nem vitatja, de önveszélyes, amit csinál.). Ehhez a viselkedéshez a KRESZ módosítással egy újabb adut kapnak a kezükbe a kerékpárosok, nem tudom, hogy ez bárkinek szöget ütött-e a fejébe. Gondolom kitaláltátok: az egyirányú forgalmú útra szemközti irányból történő behajtásra gondolok.

Szerintem ez már önmagában is oltári balesteveszélyes (különösen a gyalogosok részére, akik megszokásból esetleg csak az egyik irányba néznek a lelépés előtt), de én az utca végi, pontosabban utca eleji elsőbbségadási kötelezettségre gondolok.

Tegyük fel ugyanis, hogy az útról, amin haladok, jobbra nyílik egy egyirányú utca, melyről jöhet kerékpáros. Mi történik ilyenkor? Korábban miután meggyőződtem, hogy egyirányú az utca tőlem távolodó irányba, viszonylagos biztonságba érezhettem magam, mert onnan néhány extrém esetet leszámítva jármű közeledésére nem kellett számítanom.

Most viszont bármikor előrobbanhat egy kerékpáros, aki velem szemben (tekintve, hogy jobbról érkező jármű) elsőbbséget élvez. Még extrémebb a helyzet, ha én ráadásul főútvonalon megyek. Elvileg ilyenkor még ennyire sem kellene számítani elém kihajtó járműre, de mivel a kerékpárosnak nincsen elsőbbségadás táblája (hiszen miért raknának ki egy egyirányú utcába a forgalom irányával ellentétesen egy táblát), simán hiheti, hogy jobbkéz szabály alapján elsőbbsége van.

Ez akár még lámpás kereszteződés esetében is előfordulhat. Szóval szerintem ez a szabályozás ebben a formában abszurd, vagy a közút kezelőjének figyelni kell arra is, hogy ilyen esetben az egyirányú utca forgalommal ellentétes irányába is helyezzen el megfelelő elsőbbséget szabályozó eszközöket. Ti mit gondoltok?

És itt van Király lényegretörőbb, tömörebb levele, amivel ugyanerre a problémára mutat rá:

Kérdezem: Én egy városi útvonalon haladok személygépkocsival, ami egyébként a keresztező útvonal esetén jobbkezes.

Jobbról van egy betorkolló utca, mely egyirányú, felőlem behajtható.
Az új KRESZ szerint szemből bahajthat a kerékpáros, kiérkezik az általam használt útvonalra kinek mi a teendője?????????

Nekem jobbkézszabályt kell alkalmazni? DE miért, egyébként más nem jöhet.

Kíváncsi lennék mit tud a kerékpáros, pláne ha megállás nélkül kihajt, mert azt hiszi, hogy neki előnye van, mert neki jobbról nem jön semmi. Én pedig lehet, hogy elütöm, pláne ha més részeg is!!!

Ki csinálta ezt a barom szabályt a kerékpáerosoknak? Kíváncsi vagyok a vélemenyetekre.

És még bemásolhatnék egy pár levelet, ami év eleje óta érkezett a témában, mert volt egy pár. A közös bennük pedig az, hogy mindenki készpénznek veszi, hogy szabályos az, ha a biciklis behajt a behajtani tilosba. Autós oldalról ez még nem is feltétlenül gáz, mert legalább midnen kereszteződést óvatosabban közelítenek meg, ellenben a kétkerekűeknek hamis magabiztosságot ad. Mit gondoltok, mit lehetne tenni azért, hogy képbe kerüljön ezzel mindenki és ne haljanak meg balesetben többen is azért, mert a média nemtörődömségéből eredő félinformációkkal félrevezeti a közlekedőket?

331 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset kerékpár veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Perillustris 2010.04.12. 00:48:41

@szaGértő: Autósból sokkal több idióta van. A múltkor számoltam, mert az utcára néz az ablakom. Nem engedi meg tábla, hogy gyorsabban menjenek az autósok.

Egy biciklisre kb. 300 autós jut, aki gyorshajtást követ el. Az az egy bicajos meg mindig ugyanaz, ha végigállnék itt fél napot (amire se kedvem, se időm), akkor kb. 2:5000 lenne az arány.

Perillustris 2010.04.12. 00:51:08

@cso zsi: Ennyire nem szoktál elszállni a számokkal. Mi történt?

Perillustris 2010.04.12. 00:52:57

@Orbán Diktor: "Az utak nem kerékpárosoknak készültek, hanem elsősorban az autóknak"

Tényleg? Gondolom ez már többszáz-többezer éve így van.

Perillustris 2010.04.12. 00:56:53

@Novi bácsi: "és igen, van jogosítványom, és ergo ismerem a KRESZ"

Tehát jól tudod, mit nem tartasz be éppen? Mert kb. ennyit számít.

Ergo.

Perillustris 2010.04.12. 01:00:33

@jaafar: "foglamam sincs, hogy ki az a barom"

Remélem, a kérdés költői volt. Mert a válasz talán megsértene.

Perillustris 2010.04.12. 01:02:47

@Novi bácsi: "Tényleg nem érzitek, hogy ez sérti az alkotmányos jogokat és nélkülöz minden logikát?"

Szerintem te nem igazán értesz a joghoz, ami persze nem baj, csak szállj le a magas lóról. Persze akváriumod sem volt, ez is lejön a kommentedből.

blogsámán 2010.04.12. 05:47:26

@Orbán Diktor: Ha jobbra behajtani tilos táblát látsz, akkor kiegészítő tábla nélkül is elsőbbséget kellett adnod eddig is.

blogsámán 2010.04.12. 06:11:43

@vuk_: Igen, igazad van, jöhet jármű, ezért is írtam a "néhány extrém eset" kifejezést, mint pl. a te általad is jelzett kukásautó, vagy éppen a megkülönböztető jelzéseket használó járművek. Az a vád meg, hogy megszokásból vezet valaki, nem feltételnül igaz. Ugyanis egy tipikus egyirányú utcás, jobbkezes környezetben elég jó támpontot ad a kereszteződés megközelítésének módjában a kereszteződés előtt lévő kötelező haladási irány tábla.

blogsámán 2010.04.12. 06:13:50

@vuk_: ha így van, akkor máris nyugodtabb vagyok, csak én erről nem vagyok meggyőződve. Pont ezért született a post.

blogsámán 2010.04.12. 06:19:36

@Csorfab: Baromi okos vagy, csak éppen nem egy olyan hely van, ahol jobbra kis íves kanyarodásnál, kerékpárútat keresztezve csak az utolsó pár méteren észleled, ha jön kerékpáros, a tükörben is holttérben van, és én ilyen helyeken kérek a kerékpárosoktól nagyobb empátiát, mert ha 20-30 km/h-val közelít meg egy ilyen kereszteződést, akkor a legjobb szándék ellenére is veszélyes helyzetek adódhatnak.

blogsámán 2010.04.12. 06:29:41

@Perillustris: Akármilyen hihetetlen, de nem szoktam piros lámpán áthajtani.

ági anyu 2010.04.12. 07:27:23

@blogsámán: Ez nagyon dícséretes, de ezt messze nem mondhatja el magáról mindenki. Vagy két hete a Campona végállomásnál láthatósági mellényben, a középen elhelyezett járdaszigetről fényképezte a rendőr a piroson átmenőket. Minden második lámpánál volt ilyen ...

ági anyu 2010.04.12. 07:42:26

@jaafar: " Vagy ezek az emberek váltóruhával mennek dolgozni, és előtte a mnkahelyen zuhanyoznak is? Nem hinném."
Pedig de ... Van egy barátunk, aki a Helikopter lakóparkból jár be majdnem mindennap bringával a belvárosba. Az egyik legnagyobb bank egyik üzletágának a vezetője. Beér, letusol(van minden alkalmazott számára szabadon használható tusoló), felveszi a szép ruháját ...

Karcsika_Szemüveges 2010.04.12. 08:16:38

@Georgigi: Igen, az ember a legnagyobb állat.

Te SEGFEJ, ne baszogasd az állatokat -- de hirtelen!!!

cso zsi 2010.04.12. 08:19:02

@ági anyu: Kegyed már csak tudja. Nekem ez 30 évnyi budapesti vezetési tapasztalat.
Ha az irodisták (vez.ig-től a kézbesítőig) bezúztak a munkahelyükre, akkortól járható a város. Délután 4 körül újra kezdődik, és 6 - fél 7 felé csillapodik. Hullámszerűen terjed kifelé, de az eloszlás miatt nem annyira feltűnő, mint a befelé közlekedés.

cso zsi 2010.04.12. 08:22:08

@Perillustris: Visszamehetünk a Római Birodalomig. Azokat az utakat részben a lovaknak, nagyobb részt a valamilyen állati erővel vont kocsiknak építették.
Úton, gépi meghajtással közlekedő jármű 50-80 év előnnyel rendelkezik, mint a kerékpár.

Kazimír 2010.04.12. 08:45:52

Kisvárosban élek, de itt is bőven akadnak egyirányú szembe-kamikázék (általában bicajos, de volt már kisáruszállító is nem egyszer!). Ez kerékpárosként is elborzaszt, sőt már többször majdnem ütköztem is velük, ahogy nagy sebességgel szemből kihajtottak az egyirányúból én pedig kanyarodtam volna be, hát még autósként. Ilyenkor csúnyákat gondolok róluk.. pedig a szüleik igazán nem bántottak..

Sixx! Anyád is nyugger? 2010.04.12. 09:02:50

@cso zsi: "Úton, gépi meghajtással" - azért a lovaskocsit nem sorolnám ide. :DD

czejp (törölt) 2010.04.12. 09:03:30

A behajtani tilos tábla alatt is van kiegészitő tábla, vagy a biciklis csak a kihajtáskor tudja meg, hogy behajthatott-e?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.12. 09:07:40

@Sixx! Anyád is nyugger?: A gép és a ló között az a különbség, hogy ha a ló lesz működésképtelen, azt meg lehet enni.

ex-dr. vuk 2010.04.12. 09:15:19

@blogsámán: kotelezo haladasi irany nem jelent semmit. Attol, hogy pl. egyenesen + jobbra mehetsz egyaltalan nem jelenti azt, hogy jobbrol nem johetnek. Siman megszunhet az egyiranyusag barmelyik szakaszon (Szegeden sok ilyen van, hogy egy utca egyik szakasza egyiranyu masik meg nem). Ezt a keresztutcabol sosem fogod tudni megallapitani.
Azt, hogy johet-e szembe keros pedig az egyiranyu (kekalaponfehernyil) elejen tudhatod, mivel ott is ott van a kivetelt jelzo tablacska.
Szoval szerintem eleg rendesen le van ez tablazva, es egyaltalan nem ertem, hogy mire fel az aggodas (kiveve akik megszokasbol vezetnek, de azok nem mervadok).

ex-dr. vuk 2010.04.12. 09:17:58

@blogsámán: Illetve meg tudhatod allapitani a keresztutcabol, ha latod az egyiranyu tablat: de akkor egybol latod rajta a kivetel tablat is, szoval egybol tudhatod, hogy szamithatsz kerekparosra. De ha mar annyira lelassitottal, hogy mindezeket meg tudod allapitani mar reg nem gond elsobbseget adni sem. Szoval csak a megszokasbol vezetok suhannak at egy ilyen keresztezodesen, akik "tudjak", hogy a jobbra eso utca egyiranyu...- de ok hulyek.

teabore 2010.04.12. 09:20:44

Annyira életszerű, hogy a közútfenntartótól meg az önkormányzatoktól kimennek és felülvizsgálják az egyirányú utcákat, hová lehetne kitenni a kiegészítő táblákat!....
Csinálhatnánk fordítva is: mindenhol legyen megengedve, hogy a kerékpárosok behajtsanak, csak a külön táblával megjelölt utakra nem. Na, hány kiegészítő tábla lenne?

Másrészt: mert csak a kerékpárosok mennek szembe az egyirányúban, naná! Persze, megint azt látom, hogy Budapest hogy el van maradva a kerékpáros közlekedés terén a vidéki átlaghoz képest...

Poptaritop 2010.04.12. 09:30:39

@czejp: Van.

Őszintén szólva én eddig csak olyat láttam, ahol behajtani tilos alatt volt a kiegészítő tábla. Az autós meg nem tudta mi van mert semmi nem tájékoztatta.

ex-dr. vuk 2010.04.12. 09:53:55

@drRoot: Szegeden csak olyan van ahol mindket oldal ki van tablazva...

Vegaaa 2010.04.12. 09:53:57

@kolbászoszsömle: "Tehát jön az autós, kihúzódik bal oldalra, mert kanyarodni akar, aztán jön a biciglis vele szemben, kinek kell kire várnia?"

neked is azt kell hogy mondjam, hogy legyél kicsit gyakorlatiasabb. az átlag autós gondolom nem 2 centire húzódik oda a padkához és ha a biciklissel annyira egyszerre érnek oda a keresztezödéshez, akkor a biciklis majd megoldja az autó és a padka közötti helyen. ebben az autós is segithet egy icipici kormánymozdulattal, ha már látja a kerékpárost. tapasztalataim szerint az autósok többsége szük utcában nem szokott szivbajos lenni és minimális oldaltávval megelözi a kerékpárost. ha ez megy, akkor menjen az egyirányúban is. önérzetet persze sérthet a dolog, de ez már egyéni szociális probléma.

Vegaaa 2010.04.12. 09:55:36

@vuk_: "Szegeden csak olyan van ahol mindket oldal ki van tablazva..."

még olyan is van, ahol már 1 éve kinnt virit a "forgalmi rend megváltozott" tábla.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.12. 10:04:34

@Vegaaa: Nem a gyakorlatias megoldás érdekel, hanem a SZABÁLY!

Tudod, az a dolog érdekel, hogy KINEK VAN ELSŐBBSÉGE!

Én nem jókedvemből húzódok le balra, a biciglis nem jókedvéből teker velem szemben.
Az egyikünk azt teszi, amihez JOGA van, a másikunk meg azt, amit ELŐÍR neki a KRESZ.

lr 2010.04.12. 10:11:45

Na mizu, kellett 1 kommentgenerátor poszt így választások idején? :P

Amúgy a témafelvetés nagyon jó, már mikor elkezdte az agyas média ebben a formában tolni a módosítás után, akkor lehetett sejteni, h vicces lesz.
Azt hiszem, halálos baleset is volt ebből azóta.

A posztban felvetett kérdésre válaszolva: szerintem hülyeség ellen nincs orvosság.
Első körben el lehetett volna olvasni a jogszabályi szöveget, hisz akinek jogosítványa van, az nem csak a szerzésekor érvényes Kresz ismeretére kötelezett. (Persze-persze, a kerékpárosok többségének nincs, és akkor a befőttekről, a bútorról és a nagymamáról nem is beszéltünk.)

Arra az esetre, ha mégsem lenne (bár közlekedőként hasznos így is ismerni legalább ami rá vonatkozik), vagy ezt mondjuk túl nyakatekertnek érezné a honpolgár (bár sztem. ekkor már eleve veszett fejsze nyele - lévén, hogy a Kresznél közérthetőbb és logikusabb magyar jogszabály nemigen létezik), a Magyar Kerékpárosklub csinált egy összefoglalót a bringásokat érintő változásokról.

Ha ez sem lenne jó, akkor tényleg a média marad, és talán az a szokatlan jelenség tehetett be, hogy az internetes portálokon is szinte mindenütt hibásan, vagy hibás hangsúllyal röppent fel a hír.

Valszeg semmi olyat nem írtam, ami nem hangzott el korábban, de most 258 kommentet nem tudok elolvasni, uakkor. talán statisztikailag hasznos, ha szerepel itt még egy autóval és bringával is járó (a szabályosságnál első sorban inkább a biztonságosságot szem előtt tartó, de a posztban vázoltakat épp ezért veszélyesnek érző) véleménye.

ex-dr. vuk 2010.04.12. 10:12:09

@kolbászoszsömle: Ha az autos latja, hogy az utca elejen az egyiranyu tabla alatt ott virit a kiegeszito kivetel tabla, akkor csak annyira huzodik balra, hogy meg egy bringas elferjen szembe. Ennyi. Bonyolult?

ex-dr. vuk 2010.04.12. 10:13:01

@kolbászoszsömle: Lasd elozo. Nem huzodsz ki balra teljesen, es nincs ertelme elsobbsegrol beszelni (ez nem utszukulet).

blogsámán 2010.04.12. 10:21:11

@vuk_: Igazad van, hogy nem 100%-os biztonságú, de ahol csak egy nyomtávnyi utca van keresztben és a köt. haladási irány tábla engedi a jobbra fordulást is, azért ott nagy valószínűséggel nincs szemből autó forgalom, de abban igazad van, hogy lassítva kell közelíteni, és az egyirányú kiegészítője megadja a megoldást. Ugyanakkor még mindig gondot jelent az, ha én történetesen főúton megyek. Ilyenkor vagy kell kitenni az egyirányú utcába elsőbbségadás táblát a nem szokványos irányból is, vagy ilyen helyen nem lehet ilyen engedményt tenni a kerékpárosoknak. Én viszont attól tartok, hogy erre nem biztos, hogy figyelnek a közútkezelők. Ha tévedek, akkor minden rendben. Egyébként te vagy az egyetlen, aki az eredeti problémafelvetésemre érdemben reagált, ugyanis nem az autós-kerékpáros ellentétek szítása volt a célom, de úgy látom a legtöbben csak erre helyezték a hangsúlyt.

blogsámán 2010.04.12. 10:24:17

@czejp: Jogos a kérdés. Elvileg itt az V. ker. új fő utcája most rendelkezik a szükséges paraméterekkel, és én úgy láttam, hogy a felhajtáskor a becsatlakozó út végén van egy tábla pl. az elsőbbségadás alatt, ami felhívja erre a figyelmet. Szerintem a behajtani tilos alá KRESZ szerint nem lehet ilyen kieg. táblát elhelyezni, vagy tévedek? MIndegy, majd megnézem a gyakorlatban.

GG81 2010.04.12. 10:24:29

ha elfér hajtson be és ha van táblája és nekem is volt táblám (az egyirányú be) alatt kiegészítő, hogy jöhetnek... igaza van minden bringás védőnek és minden általánosítás ellenzőnek, ha ez európa lenne, akkor sima egyirányúbe nem hajtana be szemből bringás, csak ahol tábla engedi és figyelmeztet mindenki mást! jah, hogy ez a balkán és a szuicid bringás csak a KRESZ mondat első felét memorizálta, bahajthat, de a de részt, a kiegészítő táblást már átugrotta.

megelőzni a sort jobbról. naná. bringázunk is mostanság és előztük jobbról, addig az autóig, amelyik nem indexelt jobbra. megötte táboroztunk le. elindul a sor és még a mellettünk levő is el akart volna kanyarodni. jah, hogy az index használata spórolásból csak a kanyar előtt 2cm-en használatos!!! INDEXelni kedves autósok!

autósként pedig mindig nagy oldaltávot tartok a bringások mellett, mert tudom milyen genyák a csatornafedelek, amiket egyébként kocsival is kerül az ember.
viszont nincs kegyelem, olyan egyirányúba behajtóval szemben, ahol nincs engedélyezve, a zebrán nem biciklizünk elsőbbségünk tudatában, jutalom minimum duda! bringásként nekem sem esik ezeket a kötelezettségeket betartanom, mert tudom autósként mit várnék el, mire számítanék...

ex-dr. vuk 2010.04.12. 10:25:41

@blogsámán:
Ha beengedik a kerekparost szembe, es annak a vegen "fout" (nem jobbkezes) van, akkor ki KELL tenni szembe a macisajtot. Ez nem kerdes. Ha nem teszik ki az pont olyan, mintha egy sima uton "elfelejtenek" kitenni.
Ez az egyiranyu utca dolog olyan, hogy amennyiben van kivetel (a szokasos kukasauton kivul), akkor az mar NEM egyiranyu (teljesen), tehat aszerint kell eljarni. Ha ezt elmulasztjak az egbekialto infrastrukturalis hiba, es celszeru bejelenteni a megfelelo helyen (polg.mesteri hivatal? kozlekedesi hatosag? tudja a franc)

A jobbkezesekkel nincs gond, szerintem. Csk a megszokasbol vezetok csinalnak gondot ebbol.

ex-dr. vuk 2010.04.12. 10:27:06

@blogsámán: termeszetesen a behajtani tilos es az egyiranyu tabla ala is lehet, sot KELL kiegeszito tabla. Kulonben honnan tudja a bringas, hogy bemehet-e?.. Ezek egyutt jarnak. Szegeden ez siman megvan.. Sok elbaszott tablazas van itt, de erre legalabb ugyeltek.

ági anyu 2010.04.12. 10:33:24

@cso zsi: Bizony tudom ... mert én meg üzletkötőként jártam a várost 10 éven keresztül :)

Perillustris 2010.04.12. 10:42:47

@GG81: "ha ez európa lenne, akkor sima egyirányúbe nem hajtana be szemből bringás, csak ahol tábla engedi és figyelmeztet mindenki más"

De, behajt ott is. Persze ez nem mentség senkinek.

Másrészt - mivel az egyirányúsítás alapvetően az autóforgalom miatt történik - nyugatabbra sokkal elterjedtebb az ilyen utca. Sőt, van ahol akkor raknak ki táblát, ha kivételesen nem lehet behajtani "szemből" (keskeny utca pl.).

GG81 2010.04.12. 10:52:06

@Perillustris: nah, a féknélküli bringás. hogy magyarázzunk egy betükkel és ábrákkal teli könyvet, aki még az alapvető és KÖTELEZŐ biciklis felszereléseket sem szereli fel a közúton használt járművére, bocsánat roncsvasdarabjára. féket a bringádra, utána okoskodhatsz a jogaidról. előbb a kötelezettségek!

Riska 2010.04.12. 11:20:35

Múltkor megyek a Ménesin (egyirányú, parkoló autók, pont elférek). Nézem, szembe csaj teker velem az út _közepén_. Mondom b.szodanyád, nekem kellett volna félreállnom két parkoló autó közé h elengedjem nagykegyesen -gondolta ő- és bejött velem szemben a parkoló autók miatt leszűkült részre, ahol k.vára nem fért el mellettem. Mivel csaj volt, nem kezdtem el neki a kresz rejtelmeiről magyarázni, de már majdnem ráordítottam amikor nagykegyesen felmászott az -amúgy üres- járdára.

GG81 2010.04.12. 11:45:28

@Riska: gúd jáb! ;-)

ő eztet meg nagy durcával egészen máshogy meséli egy bringás blogon, ahol a sok elvakult és vetemült havesen bólogat neki. a kresz vajon mi?

Mighty 2010.04.12. 14:15:42

Valaki meg tudja mondani, hogy hány ilyen egyirányú utca/út van ma Budapesten/Magyarországon, ahol behajthatnak kerékpárosok/buszok?

Van egy olyan sejtésem, hogy 1, esetleg 2 kezemen meg lehet számolni.

No, akkor ennek fényében rinyáljatok, amiatt, hogy milyen nagy kiváltság ez a bringásoknak...

Az, hogy páran (autósok, kerékpárosok, motorosok egyaránt) a médiából tanulják a KRESZ-t sajnálatos dolog :(

jaafar 2010.04.12. 14:39:15

@ági anyu: Ez így lenne normális. Ha ilyen feltételekkel meg tudja oldani, igaza van. Legalább nem költ kondibérletre. De sajnos nincs minden munkahelyen zuhanyzó. Pl. a sárga-fekete osztrák bank egyik irodaházában sincs zuhanyzó, pedig nem 100 ember dolgozik ott.

igazi hős 2010.04.12. 15:03:23

@Mighty: Inkább az a probléma, hogy napokig rosszul mondták a KRESZ változásokat, ahogy ezt a változást is csak félig ("behajthatnak a kerékpárosok") és csak napok múlva szólt valaki, hogy "hülyék vagytok, a mondat végét is mondjátok be". A Világok harca óta látjuk, hogy a tömeg hisz a médiának, ismerni kéne a felelősséget.
Ha azt mondták volna be, hogy "eltörlik az általános sebességkorlátozást" és nem teszik hozzá "a vasúti átjárókban", akkor a sok Schumacher 120-szal ment volna a falu főutcáján. Persze ilyenkor egyformán hülye aki leadta a hírt és aki kontroll nélkül elhitte.

GG81 2010.04.12. 15:36:27

@Perillustris: ez egy autós blog, nem hangoztatnám ennyire, hogy nemhogy a KRESZ-t veszik egyesek rugalmasan, hanem az alapvető közlekedésbiztonsági előírásokat is.
Vidd műszakiztatni a tragacsod, ennyi.

igazi hős 2010.04.12. 16:26:50

@GG81: Nem gondolod, hogy az itt megszólaló bringások sokkal inkább képesek a járművüket megfelelő állapotban tartani, mint a jelenlévő autósok? Autóban is kicserélem az izzót, de a bringán egyszerűbb, viszont fékbetétet csak a bringán cserélek, az autót szerelőhöz viszem. Ráadásul amíg nem síkit a vason, addig nem is érzem, hogy kopott a betét, a bringáé meg a szemem előtt van.
A vidéki Józsi bácsik többsége persze csak akkor foglalkozik a bringájával, amikor valami épp szétesik, de még mindig kevésbé károsak és veszélyesek mint a levelezőn vizsgázott roncsok.

ex-dr. vuk 2010.04.12. 16:47:43

@Mighty: Csak Szegeden legalabb 30 ilyen utcaszakasz van. Es varhato ujabb ennyi a kozeljovoben.
Hosszu tavon a belvarosban varhatoan nem marad olyan egyiranyu, amin ne lenne kivetel kerekparosnak.

fidoone 2010.04.12. 17:41:55

Előző héten találkoztam egy "kedves" kerékpárossal aki szembe jött velem a Hungária körúton a szélső sáv közepén. A legszebb az volt, hogy mikor lefékeztem a baromfi belülről került ki. Szóval ezek után minden jármű számítson a szemből érkező bringásra: villamos, repülő..... bárhonnan jöhetnek. Mert nekik jogaik vannak!

ági anyu 2010.04.12. 17:50:32

@jaafar: Ez egyébként elég szomorú, bár valószínű, hogy ugyanezen bank ausztriai központjában van zuhany - mert létezik az igény. Nálunk azért ezzel is van baj.
Férjeméknél volt helye a zuhanyzónak, de nem volt bekötve. Egészen addig, míg többen nem gényelték. És nem csak a kerékpározás miatt

jaafar 2010.04.12. 17:59:24

@ági anyu: Hát igen. Elég kellemetlen amikor nyáron munka után az agyonizzadt ingben felszállnak a BKV-ra. :-) Én ezért nem vagyok hajlandó BKV-val utazni. Még dereng sulis koromból, hogy reggel is és télen is milyen kipárolgású emberek képesek felszállni. És nem a hajléktalanokra gondolok. ;-) Azok nem bringáznak.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.12. 18:01:04

@igazi hős: Azért nem érzed, mert a fékhatás, amíg meg nem szólal a tücsök a fékbetétben (sőt utána sem) nem változik. Amíg van a fékbetét vasán a kopórészből, az fékez. A kopást pedig automatikusan utánállítja egy "automatika".

A tücsök meg azért van benne, hogy ciripeljen, hogy mindjárt elkopik a betét és vidd el kicserélni.
Mire a vas a vason fog, az elég hosszú idő és roppant hangos dolog.

Kb egy éve nem hallottam így közlekedő autót.
EZT a részét rendben tarták az autónak.
Ami hibádzak az a lengéscsillapítás, szilentek.

De az meg nem gáz, akármit is mesélnek róla. Max nem száguldozik a pógi.

pengusz 2010.04.12. 19:12:39

Amikor bejött ez az új dolog, kerékpárosként én is azon gondolkodtam, hogy amikor behajtanék fordítva egy egyirányú utcába, akkor ott a behajtani tilos tábla. Akkor hogyan hajthatnék be, hiszen nincsen ott, hogy "Kivéve kerékpár"?
Persze ehhez ismerni kell a KRESZ-t, és nem a liberális médiából tájékozódni a vázlatos szabályokról :)

RaveAcE 2010.04.12. 21:43:45

@Lacaca: Megszokta, hogy nem ad elsőbbséget...

Vegaaa 2010.04.12. 21:50:29

@blogsámán: "Ugyanakkor még mindig gondot jelent az, ha én történetesen főúton megyek. Ilyenkor vagy kell kitenni az egyirányú utcába elsőbbségadás táblát a nem szokványos irányból is, vagy ilyen helyen nem lehet ilyen engedményt tenni a kerékpárosoknak."

remélem értem hogy mit mondasz, ugyhogy hozok is gyorsan egy szegedi példát:) van itten egy rövid utca, amely az autóknak egyirányú, a kerékpároknak pedig kétirányú. van mellette egy másik utca, amely nem derékszögben, hanem kb 45 fokos szögben keresztezi ezt a kis utcát. viszonylag nagy rajta az autós forgalom és a sarki ház is faszán takar mindent. szerencsére a tervezök nem voltak barmok, ezért úgy oldották meg a dolgot, ahogy te leirtad. kitették az elsöbbségadás kötelezöt a nem szokványos irányból is:
www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=jizzjunkzmm&thumb=6

Vegaaa 2010.04.12. 21:58:48

egy másik szegedi példa, bár ezen kevésbé látszik, de hidd el úgy van az:
www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=muwhljywm2y&thumb=6

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.04.12. 22:06:44

@cso zsi: kisforgalmú utca, ahol troli jár.. Persze.

A kisforgalmú utca az, aminek fogalmad sincs a nevéről, mert nem szoktál arra járni.

Chtka 2010.04.12. 22:19:34

Olyan érdekes olvasni a sok szabályos autóst, akik elmondják az összes biciklist analfabéta baromnak. A kerékpáros oldalakon a kreszváltozás kihírdetése óta sokan és sokszor elmondták az új szabályokat, fújt is rájuk sok biciklivel közlekedő :-)
(Mármint, hogy nem változott semmi, de azt aztán jól az orrunk alá dörgölik.)

Naponta látok autósokat, akik busznak képzelik magukat a Lónyai utca-Mátyás utca sarkán (mindkét irányból behajtani tilos, kivéve BKV) vagy a Vágány utca-Dózsa György út felöli végében (buszsáv).
Rendszeresen kerülök problémás helyzetbe, mert autóstársaim nem indexelnek és nem is néznek körbe. (Lengetem a karom, mint egy idióta, mire kedvesen elhúz mellettem 5 centire, hogy bevághasson az orrom elé. Én meg nem győzök kapkodni a fék után az indexre kitett kezemmel.)

Szóval, a közlekedési kultúrát lehet egyedül a bicikliseken számon kérni, csak nem érdemes, hiszen együtt vagyunk az utakon.

igazi hős 2010.04.12. 23:11:06

@kolbászoszsömle: Tudom, hogy nem változik a fékhatás, nem is ezért írtam, hanem (eszerint nem elég jó) példának arra (GG81 műszaki vizsgás mondatára, különösen a "tragacs"-ra reagálva), hogy bár az autót is karbantartatom (hisz a családom is benne ül rendszeresen), de a bringán mind az ellenőrzést, mind a karbantartást meg tudom tenni magam.

Perillustris 2010.04.12. 23:57:27

@GG81: "nemhogy a KRESZ-t veszik egyesek rugalmasan, hanem az alapvető közlekedésbiztonsági előírásokat is"

Gondolom már nem csak a bicajosokról beszélünk.

"Vidd műszakiztatni a tragacsod, ennyi."

Úgy, ahogy sok tisztelt gépjármű-tulajdonos? Aki csak szól a havernak, és el sem kell vinnie a kocsit? Vagy a műhely jolly joker kocsiját kötik a padra?

Kezeltesd a komplexusod, a bringám jobb műszaki állapotú, mint sokezer gépkocsi az utakon.

Perillustris 2010.04.13. 00:00:56

@Riska: "két parkoló autó közé"

No lám, csak-csak kiderül, hogy az egyirányúsításra miért került sor: 6-8 méter széles útból 6-8 kell az autóknak. El kell tüntetni mindenhonnan a parkoló autókat az egyik oldalról, máris lesz széles úttest, szembe normális szélességű kerékpársávval.

Perillustris 2010.04.13. 00:06:06

@RaveAcE: Nyilván ott voltál, ha ilyen okos vagy.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.04.13. 00:23:10

@Georgigi: "A szabályokat emberek hozzák, és emberek hágják meg."

Nem-nem! Az emberek az asszonyokat hágják meg. Amire te gondolsz, az az áthágás.

cso zsi 2010.04.13. 00:52:10

@droid_: De arra előbb-utóbb ráhágnak. :)))

cso zsi 2010.04.13. 01:13:30

@Perillustris: "El kell tüntetni mindenhonnan a parkoló autókat az egyik oldalról..."
A környékünkön parkolóórásítás, ÉS "egyik oldali autóaeltüntetés" van folyamatban "megállni tilos" táblák kihelyezésével.
A terület főként lakóházakból áll, de egy-egy irodaház odapottyant 100-200 méternyire, a főútvonalra. A központi okmányiroda előtt természetesen meghagyták a kétoldali parkolási lehetőséget, gyaníthatóan a várható bevétel miatt.
A mellette lévő keresztutcában félkerekes járdán parkolás lett kialakítva pár éve, táblával megerősítve.
www.norc.hu/pano/0ZVh60No/
A táblaerdő kihelyezésekor ez eltűnt, (kukával együtt). Ott nincs "megállni tilos", csak bírságszedés. A helyi lakosokat vegzálják. Vajon, akik eddig ott álltak, ahová a "megállni tilos" táblák kerültek, hol parkolnak ezután? Az önkormányzat kiaosztotta a lakossági matricákat, a parkolóhelyeket elvette. 50-100 éves épületek nagyobbrészt, és van egy új építésű, garázsos ház is. A sarki számtechnagyker, és az NHH saját parkolót biztosít a vendégek számára is. A szemközti lakó egyik helyre sem mehet be. Ahol elfért 30 autó (és ez miatt, lakossági kérésre egyirányúsítottak két utcácskát), most 8 autó állhat az 50 évvel ezelőtt kialakított parkolóöbölben, az út további részén tiltva van.
Biztos ugyanazok a lakók kérték, ugye?

Perillustris 2010.04.13. 01:46:43

@cso zsi: Szerencsés környék. Én már annak is örülnék, ha nem kéne lemenni az úttestre babakocsival a járdán parkoló tahók miatt.

GG81 2010.04.13. 08:01:49

@Perillustris: csak épp közforgalomban nem vehetnél részt vele. egy versenyautó is kifogástalan állapotú, trádá!

komplexus, az inkább neked van, hogy bizonyítani próbálod mindig ennek az ellentét és nem veszel tudomást arról, hogy úgy pofázol bele mindenbe, hogy a legalapvetőbb szabályokra sz@rsz. tökéletes magyar mentalitás vagy és még te ítélkezel a műszakin ügyeskedők felett... ez olyan gerenda/szálka eset! és nem utolsó sorban a rendőr a rendszámot elkobozza, lekapar matrica, de a tragacsod bezúzza helyben vagy mit csinál? semmit, mert egy szenny szabálytalan azonosíthatatlan szemét!

GG81 2010.04.13. 08:06:15

@igazi hős: de, ha alapból leszereli róla a féket? nem gondolod, hogy te sem azzal kezded az új autó vásárlást, hogy kikötöd a fékköröket, mert majd elég lesz a motorfék és kézifék kombó!

igazi hős 2010.04.13. 08:16:05

@GG81: Szerintem emlékszem a sztorira (fixire nem kell fék), de Peri nem az a fixis, akire gondolsz. Ha mégis rosszul emlékszem, linkeld be az eredeti témát.

Perillustris 2010.04.13. 08:23:57

@GG81: "a tragacsod bezúzza helyben vagy mit csinál? semmit, mert egy szenny szabálytalan azonosíthatatlan szemét!"

Á, tényleg nem komplexus... Egy hozzászólásba minimum háromszor írd le, hogy "tragacs", hátha úgy könnyebb az élet. Még akkor is, ha ez biciklire nem is használatos szó. LOL

"a legalapvetőbb szabályokra sz@rsz"

A távolbalátó képességedet szerintem érdemes kamatoztatni, ha a székedből ülve hasonló megállapításokat tudsz tenni.

"a rendőr a rendszámot elkobozza"

Miért kobozná el, ha van érvényes műszaki? Meg amúgy sincs lényegi közúti ellenőrzés.

De persze minek magyarázom.

Perillustris 2010.04.13. 08:28:47

@igazi hős: Az nem érdekes. Nem is igazán értettem, de ráhagytam, biztos jobban tudja mivel és hogyan közlekedem.

GG81 2010.04.13. 09:09:22

@igazi hős: kb. arról van szó és az egész lényege, hogy olyan (ne) ossza az észt, akinek még műszakilag alkalmatlan (verseny) járművel akar és vesz részt a közúti forgalomban.
kerégyagyas sztori volt, ami szintén blog.hu-s, így a nick, ha nem nagyon hasonló, akkor egyről beszélünk.

én is bringázok és tam is sokat, de meg tudtam különböztetni egy oválpályára használandó versenygépet egy utcai verziótól. mi, miért olyan kialakítású, mi milyen funciót lát el, tisztelni a szabályokat és az élet gyakorlatát.

reakciót mást nem is vártam, de itt aztán még aktuálisabb felhívni az autóstársak figyelmét, hogy lehetnek bármennyire roncs autók az utakon, valamennyi üzemi fékük akkor is van, és akkor még ott van a fémdoboz is körülöttük, meg a motorfék, míg egy ilyen elvakult szuicid hajlamú puhatestű kavirnyászik köztük, olyan eszközzel, amivel a megálláshoz szükséges cél tartozékot teljes mértékben leszerelték, élő szövet a belső fémvázon, amit egy profinak hitt egyenetlen erejű "motorfék" fog csupán a pedál állásától függően. de legalább egy ilyen matricává alakítása után nyugodtan lehet szemlélődni a műszaki ellenőrzések során.

GG81 2010.04.13. 09:10:38

@Perillustris: visszaszerelted a fékeket?

Riska 2010.04.13. 10:40:09

@Perillustris: Nem igazán értem, hogy jönnek ide a parkoló autók, felfestett parkolóhelyek vannak kialakítva az utca meg egyirányú, ez igaz, de mi köze van ennek ahhoz hogy a biciklis szabálytalanul jött velem szemben, állóra kellett miatta fékeznem, majd pofákat vágva mászott fel a járdára? o.O

Macaroon · http://habcsokespuszedli.blogspot.com/ 2010.04.13. 11:06:18

@cso zsi: nos sejtheted, hogy nem azokra céloztam akik munka okán ülnek autóban...

Macaroon · http://habcsokespuszedli.blogspot.com/ 2010.04.13. 11:10:46

@GG81: szerinted százalékosan többen szarnak kerékpáron a KRESZ-re mint akik autóban ülnek?

(amúgy egy dolgot nem értek: a hülye bringás túl sok embert nem veszélyeztet, - lelkileg igen, azt természetesen megértem - ha ki akarja nyírni magát mit aggódtok helyette is?)

Perillustris 2010.04.13. 12:38:12

@GG81: Nem szereltem vissza, mert le sem szedtem. Ez nem jött be, újat dobhatsz! :P

Perillustris 2010.04.13. 12:44:19

@Riska: Ez egy elvi kérdés. Azért egyirányú, hogy mindkét oldalon lehessen parkolni, miközben marad hely haladni is. Ezzel kiszorítva a biciklit, ami így veszít a hatékonyságából. Ezért találták ki azt, hogy a "másik" irányba kialakítják a kerékpáros nyomvonalat. Nyilván ott, ahol elfér mindenki.

Perillustris 2010.04.13. 12:45:47

@GG81: "lehetnek bármennyire roncs autók az utakon, valamennyi üzemi fékük akkor is van"

Sokat ér, ha a kocsi egy méterrel a gyalogos után áll meg.

Riska 2010.04.13. 15:52:48

@Perillustris: igen, de az említett szakaszon nem volt ilyesmi kialakítva, így a biciklis szabálytalanul hajtott az úton, miközben úgy gondolta, hogy a KRESZ-t betartva közlekedik.. Aztán felkenődik valaki motorháztetejére, mert nem számít rá az egyirányú utcából senki.

Perillustris 2010.04.13. 16:37:23

@Riska: Nyilván sokan tévedésben élnek, de a legtöbben tudják, hogy szabálytalanul hajtanak be az egyirányú utcába szemből. Éppen ezért sokkal jobban figyel és vigyáz.

cso zsi 2010.04.13. 21:42:58

@Perillustris: Egyesek szerint ez közúti közlekedésre alkalmas jármű.
img5.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/7464761_2681953cd33d0308834ea4ac7588e29f_xl.jpg

Pedig csak a "mi a különbség a két kép között" egyik fele, vagy a "mi a különbség a kerékpár, és a gumicsíkon guruló fémhulladék között" rejjtvény feladványa.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.04.13. 22:18:18

@cso zsi: feladom. Mi a probléma a bringával a képen? Még fék is van rajta. A hozzászólás olvasásakor valami hardcore fixit hittem a link mögött.

Perillustris 2010.04.13. 22:52:32

@cso zsi: Ne fárasszál már! Ennek ugyanúgy megvan a párja a "túloldalon is": szabálytalanul átalakított, sufnituningolt roncsok képében. És akkor a magukról túl sokat képzelő sztrítrészerekről nem is beszéltünk.

igazi hős 2010.04.13. 23:26:59

@cso zsi: Mi a bajod ezzel? Ez enyém is kb. ilyen csak váltós, ezért van rajta hátsó fék is. (Nincs rajta lámpa, de az lehet a tulaj táskájában, én is ott hordom.) Ha a fixit a kisebb fékhatás miatt nem fogadod el teljes értékű féknek, akkor ugye szerinted az ezerkettesen (gyk. 2101) egyáltalán nincs fék, hiszen az is echte izomerőből fékez és nem 100 kilót hanem 1000-et.

cso zsi 2010.04.13. 23:30:35

@flugi_: "Mi a probléma a bringával a képen?"
Látsz a képen bringát? :)))

@Perillustris: Van bizony.
2in1, bár lehet, hogy több az egyben:
img7.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/7466055_561aaf0b8a90464eeb281393b533cc42_xl.jpg
Valami ledes futófény, vagy piros/kék villogó van az első szélvédőre feltappancsolva.
Pici rendszám, mert az az elsődleges, amit a kaszni átkalapálása után megigényelnek.
A fóliába nem lehet belekötni, de a füstgomoly az elgondolkodtató.

cso zsi 2010.04.13. 23:42:12

@igazi hős: A 74 utániakban (21011) már volt fékrásegítő, az ezeröcsi gyártásakor ebbe is beletették. Vagy tévedek.
"Izomerősből" csak a 100-as Skoda volt alattam.

igazi hős 2010.04.14. 00:22:10

@cso zsi: Eszerint apósomé 74 előtti volt, de abban tiporni kellett rendesen. Bevallom azt hittem a fékszervó az ezerötös "extrája" volt.

Riska 2010.04.14. 15:57:06

@Perillustris: ok, akkor két külön dologról beszélünk :D Igazad van, de az én általam vázolt helyzetben pont hogy nem erről volt szó :)

GG81 2010.04.17. 08:24:19

látom azért még ment a rugózás ezen a fék dolgon. ;-)
még, hogy mi a probléma egy 1 fékes fixivel, a KRESZ meg a oválversenypálya. egy izomtaposós fékű autó is kétkörön fékez legalább.

ff48bp 2010.05.26. 15:08:34

Talán csak magamnak írom, de azért jólesik leírni: mostanában halálfélelmem van zöldben elindulni a bicajommal, mert szinte biztos, hogy keresztben egy biciklis elém fog jönni a pirosból. Szerintem elég lehetetlen állapot. Miért nem büntetnek már a rendőrök minden piroson áthajtó biciklist, ahol csak lehet? Valahol véget kellene vetni ennek az áldatlan állapotnak, mondom én, a biciklis.

Perillustris 2010.05.26. 15:45:41

@ff48bp: Nem vonom kétségbe soraidat, de tapasztalataim alapján ennyire nem durva a helyzet.

Van sok köcsög bringás, elém rögtön kettő kis gyíkarc kanyarodott ki egyik nap egy mellékutcából, leszarva a macisajtot, de a fenti leírás kicsit túlzó.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.26. 18:12:29

@ff48bp: Hát bakker, ha most itt lennél, megcsókolnálak! Mé nem te vagy a biciklis szövetség elnöke??? :-)))

Perillustris 2010.05.26. 20:33:31

@Aabroncs: Ez már csak ilyen. Az EMPAMO sem szólalt még fel soha a járdára parkoló prosztók ellen. :P

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.26. 21:08:35

@Perillustris: Az empamo egy rakás szerencsétlen idióta gyülekezete. Nálam kb. a 2. körlevelükkel elásták magukat. És azóta még párszor...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása