Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ez a táblázás is el van cseszve?

2010.04.14. 14:28 :: SilentSound

Nem is gondolnám, hogy két ekkora utca kereszteződésében ennyi probléma adódhat, mint amit Jan felhozott a szépen megrajzolt ábrával kiegészített levelében. Néha napján én is megfordulok ott, de mivel rendszerint a Pap Károly utcáról (a térképen lentről érkezve) kanyarodok balra a Gömb utcára, ezekből a gondokból nekem nem is tűnt fel eddig semmi. Kerékpárutakra mindenképpen szükség van, de azért nem ártana úgy megoldani, hogy mindenki életben maradjon közlekedés közben...

Ez egy érdekes kereszteződés, aki ismeri, annak csemege (XIII., Pap Károly utca- Gömb utca sarok). Kék nyilakkal a kerékpárosok, sárgával az autósok lehetséges haladási irányai vannak feltüntetve a teljesség igénye nélkül. A buké a kereszteződésbe befutó kerékpárutak táblázása: zebránál macisajt, zebra-hiánynál macisajt-hiány.

Rendszeres események:

1. Autó a sárga nyíl irányában közlekedve a zebra felé gyalogost érzékelve lassít, megáll, neki keresztben gyalogos+kerékpáros elindul, Mr. Sürgőssietek a kanyarodósávban jobbról előz, a többit képzelhetitek.

2.a. Autó a sárga nyíl irányában közlekedve a zebra felé gyalogost NEM érzékelve lassít, és inkább elengedi a kerékpárost, hiába van annak macisajtja.

2.b. Vagy nem engedi el, és ebből lesz csatt, mert a kerékpáros b*szik figyelni a tábláját.

3. Autó sikeresen túljutva a zebrán neki balra fordul. 2.a. eset után itt is elengedi a kerékpárost, esetleg gyalogost (bár nincs zebra), tülkölésre késztetve ezzel az épp odaérő, Újpest felé haladni kívánó autósokat (akiknek egyébként 2m-en belül úgyis meg kell állniuk a zebránál, ha van gyalogos).

A kereszteződés véleményem szerint a "közelmúltban" befejezett fejlesztésekkel együtt már kinőtte magát, azaz valami civilizáltabb megoldás kellene, rendszeres a dugó, a gyalogosok, kerékpárosok veszélyeztetése. A táblázás meg egyszerűen el van cseszve.

Rendszeres, hogy a délkeleti irányból érkező, Körút felé balra forduló BKV-busz (32?) csak úgy tud kijönni, ha kib*ssza az orrát, aztán majdcsak elengedi valaki. Legyünk szívesek kiengedni a buszt, úgyis lassítanunk kell a zebra miatt!

Szerintetek a problémákra milyen megoldást lehetne találni?

37 komment

Címkék: közlekedés busz autó kerékpár veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.04.14. 14:32:10

Ez nekem az "annyira elcseszett, hogy körfogalomért kiált" eset, de én elég körforgalom fetisiszta vagyok.

Take-it-Easy 2010.04.14. 14:37:42

Hümm. Nem ismerem a helyet, de ha nincs zebra, viszont van járda, akkor járda meghosszabbított vonalában a gyalogosnak van elsőbbsége a kanyarodó járművel szemben (3. ponthoz esetleg). Nekem legalábbis még így tanították.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.04.14. 14:46:01

@Csokis: Nem tudom, mennyire volna ott hely körforgalomnak úgy, hogy a buszok is kényelmesen el tudjanak férni...

ex-dr. vuk 2010.04.14. 14:49:25

@Easyke: Pontosan igy van. Ugyanez kerekparossal.
Nem idezek kresz szabalyt milliomodjara...

Kanyarodo jarmuvel szemben a parhuzamosan egyenesen menonek mindig elsobbsege van. Zebra/tabla ide vagy oda.

vérengző kismalac 2010.04.14. 14:51:33

"Szerintetek a problémákra milyen megoldást lehetne találni?"

Sétáló utcává kell alakítani a környéket.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.04.14. 15:02:13

@SilentSound: Nem ismerem a helyszínt, de így képről azt mondanám, hogy:
a.) nem kell nagy körforgalom, az angoloknál egy félméteres pöttyöt szoktak kerülgetni.
b.) az egész kereszteződést el kéne tolni egy kicsit ÉK-nek. Ott talán még lehetne egy külön jobbra kanyarodó sáv is, de ehhez tényleg ismerni kéne, mennyire forgalmas az egész kereszteződés.

cork77 2010.04.14. 15:13:00

@Csokis: rendkívül forgalmas a kereszteződés, két buszjárat (32, 120) közlekedik ott, ráadásul az egyik csuklós. Annyi hely nincs ott -szerintem- hogy akkora körforgalmat építsenek oda, ahol a busz tudna kényelmesen balra kanyarodni az utasok elborulása nélkül. Pluszba hozzáadódik még hogy az ÁEK -ba közlekedő mentők is elég gyakran erre közelítik meg a bejáratot. Így egy egy sávos körforgalomból a csúcsforgalomban hova állnának félre az autósok a mentőnek utat engedve? Megoldás: a biztos elsőbbségemről való lemondás akár a gyalogosok, akár a kerékpárosok, akár a balra kanyarodó busz javára. Azt a 15 mp-et kibírom.

Tron65 2010.04.14. 16:02:44

Amig ma Magyarországon állampolgári jogon mindenféle KRESZ ismeret nélkül bicajra ülhet valaki és bevetheti magát a forgalomba, mit várjunk?
Nemértem, hogy mért nem képesek az okosak mondjuk az általános iskola valamelyik alsóbb évében egy kis KRESZ oktatást beépíteni?

szaGértő 2010.04.14. 16:44:49

El lehet kezdeni sorozatban gyártani a "nekem volt igazam" felitarú sírköveket, tuti üzlet. :D

trixilw 2010.04.14. 16:48:36

Semmi baja nincs annak a kereszteződésnek, tökéletesen ki van táblázva mindenféle elsőbbségadási viszon, csak a sok hülyes (autós és biciklis is) nem ismeri a kreszt.
No de kezdjük az elején:
- A pap károly utcán jövő biciklisnek elsőbbsége van mindenkivel szemben, mivel a Gömb-ből kikanyarodó autósnak elsőbbséget kell adnia, a Gömbre kanyarodó autósnak szintén. A biciklis a főútvonalon megy egyenesen.
- A Teve utcából jövő bicikliseknek elsőbbséget kell adniuk mindenkinek
- A gyalogosoknak elsőbbsége van a zebrán mint tudjuk és a zebrával nem felfestett részen is mivel kanyarodó autóval szemben elsőbbsége van. Viszont nem hiába nem lett ott zebra, pont a forgalom könnyítése volt a cél, tehát az ott átmenő gyalogosban is annyi figyelem van mint egy amőbában. Kéne valami gyalogos itt tilos átkelni tábla...
- Rendes dolog a buszt elengedni, azonban nem kötelező és nem róható fel, ha valaki nem teszi, ráadásul a zebra is jól belátható ezért nem lehet azt mondani, hogy úgyis meg kell állni. Ha a Hungáriáról jövök és valaki szemből balra akar kanyarodni, akkor megállok, őt elengedem és ezzel egy-két olyan autóst is aki a Gömbből jön. Ellenkező esetben nem állok meg. De csakis azért állok meg, hogy a Pap Károly szemből jövő részét könnyítsem.

Csak még egy gondolat a végére. Ez az a tipikus kereszteződés amit ha belámpáznának, akkor háromszorosára nőne a várakozási idő. Boyracereket akik balesetet okoznak meg nem lehet kikerülni, sokkal több baleset szokott lenni az ez után következő Fáy-Röppentyű utca egyszerű kereszteződésben.

isti77 2010.04.14. 16:55:38

A táblák rossz helyen vannak, de a kereszteződés nem annyira gáz, mert a Gömb utca egyirányú a rendőrpalota felé, így csak a Pap Károly utca keresztirányú forgalmát kell figyelni. Mindig gyorsan átjutok .
Mostanában mindig ezen az útvonalon (Reitter-Szegedi út-Béke tér-Gömb u.) kerülöm ki a Róbert Károly krt mindennapi esti dugóját, ami az Árpád-hídtól a Vidámpark melletti felüljáróig tart.
A busznak viszont elég szar helyen van balra kikanyarodáskor az a járdasziget az út közepén, főleg úgy, hogy az út szélén még parkolnak is.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.04.14. 16:56:03

@vérengző kismalac: "Sétáló utcává kell alakítani a környéket."

automata szökőkutakkal, persze.

cork77 2010.04.14. 17:15:45

@trixilw: a Röppentyű-Fáy kereszteződés már nem annyira balesetveszélyes, ellenben a Röppentyű- Frangepán! Ott szokott lenni karosszéria hajtogatás sűrűn.

Nzoltan 2010.04.14. 17:29:51

Röppentyű - Petneházy, Petneházy - Teve.
Na, ezekben a kereszeződésekben előfordult, hogy napi 2-3 baleset is volt. Mikor a Petneházy kétsávos volt, éjszaka a honda prelude-ös majmok lámpanélkül gyorsultak a forgalommal szemben. Volt, hogy szilveszter éjfélkor is helyszineltek.:-)

Agyalap 2010.04.14. 17:31:07

Nem látom a táblák hiányát. Ha nincs macisajtja a kerékpárosnak, attól még nincs elsőbbsége a keresztben haladó forgalommal szemben. A kanyarodóval szemben meg csak akkor, ha megadják...
Én óvatos duhajként inkább kivárom @cork77-hez csatlakozva :)

lotht 2010.04.14. 17:36:54

@cork77: Az érdekes, főleg azért, mert nincs zebra, ami átvezetne a Röppentyűn.

cork77 2010.04.14. 17:43:06

@lotht: és a sávok sem nagyon vannak felfestve, annak ellenére hogy tavaly nyáron fejezték be a járdák szélesítését. Így az úttest keskenyebb lett, a sávok eltolódtak. Zebrát szerintem azért nem festettek oda, mert van a Fáy sarkon és a Petneházy sarkon is.
@Nzoltan: egy rendőrkapitány "alteregója" meg ott ment neki az álló kocsisornak ha jól emléxem?

n_gyula 2010.04.14. 17:44:10

agyalap , A Papp Károly a Főutvonal, A kerékpárut egyenesen halad , A Gömb utcáról érkezőkkel szemben is elsőbsége van a kerékpárutnak.
Nem kell oda macisajt !!

Körforgalom nem fér el,Főleg nem a cvsuklós buszhoz méretezett.
Zebra viszont volt, csak lekopott.
Viszont közel a segítség. Itt van az ÁEK.!
Massa-t is itt rakták össze !

mr_x 2010.04.14. 17:44:44

@SilentSound: "Nem tudom, mennyire volna ott hely körforgalomnak úgy, hogy a buszok is kényelmesen el tudjanak férni..."
Angol modra 25 centis (akarom mondani 10 collos ;-) ) potty kozepre :-)

911 Turbo 2010.04.14. 17:58:34

Bringást elengedni soha ! Ez az Én Critical Mass-em ! Kapják beeee!

1kutya 2010.04.14. 18:00:23

felszántani, sóval behinteni!

ezt már a régi rómaiak is tudták...:DDD

Georgigi 2010.04.14. 18:10:10

@911 Turbo:
Sok szerencsét, egy bringás sünhöz. :)

min 2010.04.14. 18:46:35

Bringázok de a kerékpárút ebben a formában ahogy most van felesleges Budapesten. A kerékpár út helyett lehetne a szélső autósáv szélesebb kicsit így nincs az, hogy ki hol van illetve a félősebbeknek szélesített járda ahol táblák és fokozott közerületis ellenőrzések biztosítanák a kúlturált közlekedést

min 2010.04.14. 18:52:49

@Tron65: Júúj ezt inkább hagyjuk mert nagyon gáz... Amig bárki 8 általános nélkül autóba ülhet addig ne feszegessük ezt a témát

2010.04.14. 18:54:18

oda kell figyelni, és nem vészes..

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.04.14. 18:59:26

@mr_x: Az biztos nagyon működne Magyarországon, mikor a rendes körforgalmon is keresztülszáguldoznak sokan, ld. nemrégi posztban a példát, mert úgyis az lesz a hibás, aki kintről nekimegy a száguldónak...

@min: Annyi igazság van Tron kommentjében, hogy ráférne valami kresz oktatás a gyerekekre alapozásnak tananyagon belül általános iskola első felében. Ártani nem ártana senkinek.
Viszont ezúttal egyetértek veled is abban, hogy jogosítványt is kaphat bárki, akinek van egy kis pénze. Azért a 8 általános szerintem is minimum volna, meg valami pszichológiai teszt. Lehet, hogy sokan elvéreznének és rinyálnának, de talán valamivel kevesebb közveszélyes barom volna az utakon.

min 2010.04.14. 19:31:16

@SilentSound: Abszolut hiányzik a kressz alapjainak oktatása már az óvodából. Ezzel maximálisan egyetértek. A felnőteknek szóló biztosítási rövidfilmek helyett előszedhetnék a MTV arhívumból csíkos úr történeteit a gyerekeknek.

eml 2010.04.14. 22:54:41

@vuk_: Nana! "Zebra/tabla ide vagy oda."
1 Rendőri karjelzés
2 Lámpa
3 Tábla
4 Útburkolati jel
5 Szabály

cso zsi 2010.04.15. 08:44:30

@mr_x: Azon a "pöttyön" nem tudna a a Gömbből a Pap Károlyra balra nagyívben kanyarodni a 32-es busz.
Alig 40-50 éves probléma ez a sarok.
Nem körforgalom, jelzőlámpa kéne oda.
Az utcák leszűkítésével (na, vajon kinek a rovására. és kinek a javára?), és a környék fizetőssé tételével, a kereszteződésben kialakított terelőszigetekkel napközben is meg tud bénulni a forgalom.

cso zsi 2010.04.15. 08:50:47

@trixilw: Bezzeg, amikor az egyszemélyes autós nem engedi ki a buszt a megállóból, akkor felháborodás van, hogy 1 vs. 40-100 ember....

Elsőbbségükbe már többen haltak bele. A gyalogosnál nagyobb sebességű kerekezőkre fehér bicikliket raknak ki. Fehér cipő is járna, vagy a gyalog képes megállni, ha veszélyben az élete?

Vagy lényegtelen, mert közel van az ÁEK, és aki akar "Vészhelyzet" stílusú ellátást, az megtapasztalhatja...
... hogy nem olyan.

glinolid 2010.04.15. 08:54:54

@cso zsi: ez mindenki rovására épült.
Szokás szerint elcseszték, vagy csak pénzt vettek ki a kerékpárút/járdá építésből. Egy egyszerű kerékpár sávval, vagy sárga szaggatott vonalas jelzéssel mindenki számára használható lett volna a Róbert Károly krt - Rozsnyay utca szakasz.

trixilw 2010.04.15. 09:36:45

@cso zsi: Lehet akár egy kisbusz is, ha engedi ki a buszt a megállóból, azzal szabályt sért. Ellenben ha ott nincs elsőbbsége, akkor nem.
De ez nem zárja ki azt, hogy nem kell felkészülni arra, hogy nem adják majd meg az elsőbbséget. Sok olyan kereszteződés van ott a 13. kerületben, amiben ha nem állok meg a balról jövőnek, akkor simán átmenne rajtam és még neki állna feljebb. De a defenzív vezetés nem egyenlő a félős, mindenkit elengedek vezetéssel.
Egyébként meg ha megállóban van a busz és látom, hogy már csönget de még nem indexel, akkor is megállok és elengedem. Mindig megköszönik.

@SilentSound: Pont tegnap sikerült majdnem elcsapnom egy 12-13 éves forma gyereket, aki úgy gondolta, hogy a zebrától 10 méterre fog átkelni és leszambázott minden körülnézés nélkül a járdáról. Látszott, hogy másfelé jár az agya, mert mikor rádudáltam ugrott egyet ilyedtében. Kéne nekik a kresz, de nagyon.

Marcellusca 2010.04.15. 12:02:42

@PTibi: Pontyosan. :)
Én a múltnap (ismét) jártam arra.
A Pap-ról kanyarodtam a Gömb utcára, balra, a Béke tér irányába. Nem okozott problémát. Észnél kell(ene) lenni. Mint általában vezetés közben.

Nagyobb problémát - majdnem csattanást - okozott, hogy az előttem haladó, már majdnem a kereszteződésbe érve - az occsó pillanatban - úgy gondolta, hogy ő bekanyarodik a benzinkútra. :)

tundrazuzmo (törölt) 2010.04.15. 13:42:42

Szerintem az eset nagyon egyszerű, és minden esetben visszavezethető más KRESZ szabályokra:
1. A zebrán jön a gyaller, egyértelműen elsőbbsége van, a jobbról, kanyarodósávban! előző tajparaszt jogosítványát el kell venni, autójából motorblokkot kitépni, helyét sóval behinteni...

2.a és b. Sajnos a kerékpárosokat fel kellene homályosítani, hogy ha kereszteznek egy olyan utat, amely mellett előzőleg a kerékpárút haladt, akkor KIZÁRT dolog, hogy elsőbbségük van. Az autós meg nyilván védi a drótszamarast a pépesedéstől, és azért lassít - ezért én nem tudom megvetni, életvédelmi okokból helyesen jár el.

3. Senki nem kényszeríti tülkölésre az Újpest felé menő autókat. Feltételezem, hogy a balra forduló autó úgy kezdi meg a kanyarodást, hogy tiszta a kereszteződés, és nem vág be senki elé. Ha ezután elsőbbséget kell adnia a biciklinek, akkor a szembe egyenesen jövő autó (aki ugye akkor érkezik csak) SZÉPEN lelassít, és vár max. 2-3 mp-et! Ennyi.

tundrazuzmo (törölt) 2010.04.15. 14:28:51

Egyébként talán az is hiba, hogy sokan úgy ülhetenek biciklire, hogy a legalapvetőbb KRESZ szabályokkal sincsenek tisztában. Nekem gyerekkoromban apám kb. 6 éves koromban vette elő a KRESZ dominót (volt ilyen is), és vettük át a "Közlekedj okosan" könyvet, diafilmet a kutyával meg a macskával. OK, nem volt 3D, nem volt web2, de balesetem sem volt gyerekkoromban biciklivel, és azóta sem.

Esetleg ezt kellene jobban hangsúlyozni általános iskolában, vagy a biciklihez is kellene valami minimális KRESZ teszt...

otapi 2010.04.16. 23:05:09

@tundrazuzmo:
Ezt nem értem:
"2.a és b. Sajnos a kerékpárosokat fel kellene homályosítani, hogy ha kereszteznek egy olyan utat, amely mellett előzőleg a kerékpárút haladt, akkor KIZÁRT dolog, hogy elsőbbségük van. "
Mi köze van az elsőbbségi viszonyokhoz, hogy a keresztbe menő út mellett "előzőleg" volt-e kerékpárút?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása