Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Sorban lopják az autókat a Hungexpo környékén

2010.04.18. 15:46 :: SilentSound

Viktor levele alapvetően nem nekünk, hanem a BRFK-nak íródott, ám nyilván nem véletlenül az autózz!blog is a címzettek közt szerepelt. Nem tudom, hogy a statisztikák hogy alakulnak autólopások tekintetében az elmúlt évekhez képest, de ezek szerint az biztos, hogy közelében sincs annak a jelenség, hogy megszűnjön... Csak ez a környék ilyen gáz, vagy máshol is így van? Ha van autótolvajos sztorid, írd meg, vagy természetesen bármi mást autós-közlekedős témában!

Levelem megírására az késztetett, hogy a mai napon irodaházunk portásától ismételten azt a hírt kaptam, újfent elloptak egy autót az épületünkkel szemben található közterületről, melyet gyakorlatilag mindenki parkolóként használ.

Ez a közterület a Kerepesi út és az Albertirsai út sarkán található, és egészen a Pillangó utcai metrómegállóig terjed. Google Maps:

Köztudott, hogy amikor a HungExpo-n kiállítás van, ezen a részen rengeteg autós parkol le, majdhogynem egész napra itt hagyva az autójukat. Ehhez hozzá tartozik az is, hogy a szemben lévő épületekből, történetesen abból az irodaházból is, melyben dolgozom, nagyon sokan hagyják itt reggelente autójukat.

Az utóbbi 1 évben 12 autó lopásáról értesültem, továbbá 2 ízben én magam telefonáltam be a rendőrségre, mikor munkából hazafelé menet a saját autóm mellett álló járműveken észrevettem, hogy fel voltak törve.

Amiben biztos vagyok: 2-3 hónapon belül, elloptak innen egy VW polo, egy VW golf tipusú autót, feltörtek egy kombi opelt, ellopták mind a négy kerekét egy Suzukinak, 2 kerekét egy Nissan Micra-nak, 4 dízstárcsáját rá következő napon egy másik Nissan Micra-nak, és most a tegnapi napon ismét egy Opel-t loptak el.

Ez utóbbi eset alkalmával ezen kereszteződésben éppen aktívan beszélgetett 6 (hat fő) rendőr, akik elvileg a forgalmat irányítják. (Az most mellékes, hogy ez gyakorlatilag minden alkalommal így van. 6 rendőrt küldenek forgalmat irányítani mikor kiállítás van, akik egész nap beszélgetnek).

Habár a lopások alkalmával kiszálló rendőröktől minden alkalommal megkérdezzük, hogy mit lehet tenni, miért nem változik valami, minden alkalommal azt a választ kapjuk, hogy tudják, hogy itt ez van, de nem tehetnek semmit.

Kérdem én, ha tudják, hogy ez a terület ilyen szinten ki van szolgáltatva az autótolvajoknak, miért nem tudnak semmit tenni ez ellen, annak ellenére, hogy irodaházunk (tudtommal) készen áll(t) a megegyezésre, és nem zárkózunk el a közös megoldás megtalálása ellen, hiszen ez a mi érdekünk is lenne. Nem árulok el nagy titkot, hogy a hazai mentalitásnak köszönhetően, és a rendőrség válaszai alapján, már az a hír terjeng, valakinek érdeke ez, hogy ne változzanak a dolgok.

Kérném hivatalos állásfoglalásukat a fentieket illetően, továbbá tisztelettel kérem Önöket, amennyiben lehetséges, illetve létezik ilyen tervezet, avassanak be, hogy a jövőben várhatunk-e változásokat, valaki foglalkozik-e az üggyel, ha nem akkor miért nem, és mit tehetünk annak érdekében, hogy mielőbbi változás történjen ennek a területnek a biztonságosabbá tételéért, hiszen egyre inkább azt mutatja a statisztika, hogy heti szinten ellopnak, megrongálnak valamit.

99 komment

Címkék: biztonság autó rendőr parkolás autólopás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egyittlakó (törölt) 2010.04.18. 15:57:10

A francba... bringákat nem lopnak onnan? Már megint csak az autósokat szívatják?

hipokrita 2010.04.18. 16:08:33

Örülj neki, hogy a tiédet még nem lopták el. Sajnos ilyen országban élünk.

cork77 2010.04.18. 16:10:49

Ahol több az autó (érték) ott több a tolvaj is. Statisztikailag.

FDToth 2010.04.18. 16:17:50

a rendőr is magyar :)

Moleman 2010.04.18. 16:24:47

@egyittlakó: Egy lopott autó esetében kb 500× jobban foglalkozik vele a rendőrség.
Szóval nem kell rosszat kívánni a bringásoknak. Ha ettől boldogabb vagy, az én bringámat fél éve lopták el, egyetem előtt, térfigyelő kamera alól. Annyira nem voltak képesek a sünök, hogy a kamera felvételét kikérjék. Nekem meg persze nem adta ki a security, mert "csak rendőrségi kérésre lehet". És én akkor se nézhettem volna meg. Akkor minek az egész? Éljen Magyarisztán.

RaveAcE 2010.04.18. 17:06:09

Vegyetek már egy céges kamerát!

WSzabi 2010.04.18. 18:00:02

rendőröktől kérsz segítséget??
:D de aranyos gondolat..

eml 2010.04.18. 19:26:35

A rendőrök lassan csak a bevételben érdekeltek.
Nem feltétlen a sajátjukban.

Traffipax és egyéb objektív felelősség.

Tisztelet a kivételnek.

Nagyon jó a véleményem a III. kerületről, ott végre elkezdett rendőri munka folyni. Ugyanilyen jó a XXII. és az I. kerület.
A XI.-ben sokszor csak csesztetés megy. Szóltam egyszer rendőrnek az Etele tér környékén, tőle két sarokkal itt és itt mit láttam, válasz: most ő mit csináljon, ha bűncselekményt látok, hívjam a 107-et.
A II. és a XII. szintén jó irányba fejlődött, de még van hova javulni.

A mondeosokat meg kivonnám a forgalomból, mivel sokszor azt sem tudják, hol járőröznek, csak bizélgetik a közlekedőket. Van egy cimborám, soha nem sérti meg a kreszt. Éjjel 2-kor fél órán keresztül szondáztatták, mert nem hitték el neki, hogy nem ivott. Azt mondták neki, aki ilyenkor betartja az 50-et, az biztos hogy sáros.

sosem 2010.04.18. 19:42:42

Anyám, a postára menet, rendszeresen a XVI. kerületi kapitányság bejáratánál levő kerékpártárolónál hagyta, a tartóhoz kötve a bringáját. Míg el nem lopták onnan. Még a kapus volt megsértődve, mikor kérdőre vonta, hogy ez most hogyan is lehet?

eml 2010.04.18. 19:53:46

Baleset a Szarvas Csárda téren, helyszínelők 1 óra alatt értek ki. 1 sarokra a rendőrség.

Alikam 2010.04.18. 20:20:20

@eml: nem is szabad ilyenkor betartani a sebességhatárokat, ne adj isten lassabban menni, mert akkor tuti szemet szúrsz. Paraszt módon 15-20%-kal túl kell lépni a sebességet, akkor tuti nem csesztetnek.

fajitas 2010.04.18. 20:48:54

@eml: A helyszínelők a Hungária krt.-ról mennek ki, egy váltásban két csapat dolgozik Budapesten, számold ki, hogy naponta mennyi baleset történik, még jó, h egy óra alatt odaértek.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.18. 21:08:02

nyilvános akasztás egy Kato darura ahogy Iránban szokás.kisebb sulyú eseteknél csak kézlevágás.

Quarius_ 2010.04.18. 21:53:16

@fajitas: És mitcsinál a másik kismillió??
Én pécsen tudok olyan pogárőrt, aki egy év alatt 30!!! büntetést adott és ezért fizetik!!!
Manapság a rendőrségen már folyékony írás olvasás sem elvárás!!!
Mégis mire számítunk így???

ajh 2010.04.18. 22:03:50

ket es fel even belul 2 autom loptak el zugloban, egyiken nem volt casco...

es belesz@rik a rendorseg az egeszbe, gaz.

venszivar 2010.04.18. 22:27:05

Egy picit más ! Én találtam egy pénzügyileg üres pénztárcát,benne iratokkal.Elmentem a kb.ekm-re lévő őrsre,ahol egy fiúcska (rendőr szerű),kint cigizett,másik kint mobilozott !!!!
Bent kettő viháncolt röhögcsélt s üres tányérukkal többször elrohantak mellettem.Előkerült az ügyeletes s mikor megtudta,hogy mit akarok ,egyből rávágta,hogy ezt az önkormányzathoz kell leadni !!!!Rákérdeztem,hogy nekem ????No akkor kedvetlenűl "lekönyvelte"Odakint 4 azaz négy zsír új Ford várta ezeket a hős szolgálatkész .........Szerintük az én anyám.......

lutria 2010.04.18. 22:29:40

Az az érdekes hogy a parkoló mellett ott van az autószalon alkalmazottakkal(talán biztonsági kamerák is vannak)szemben a lakóépület/irodaház tele ablakokkal és egy forgalmas út,tehát nem egy néptelen terület és mégis oda vannak szokva az autótolvajok fényes nappal.

venszivar 2010.04.18. 22:31:35

@lutria: Csak nem vezérelt ,autómaták dolgoznak arra ???

jelentéktelen alak 2010.04.18. 22:43:01

Én egyszer láttam 2 gyanús alakot, akik elég egyértelműen lopási szándékkal bele-bele lestek minden ott parkoló autóba. Tovább sétálva az Expo felé a sarkon láttam 4 tétlennek tűnő -de nyilván lázasan ügyködő- egyenruhás rendőrt, akiknek lemondtam, hogy mi folyik a jelzett helyszínen. Megköszönték és miután elhagytuk őket, ők is elindultak az expo irányába -ami véletlenül pont nem arra van, ahol a gyanús alakok tevékenykedtek.

Kicsit más, de ugyan csak rendőrség...
Egy Pest megyei városban kiraboltak egy bankot jó néhány évvel ezelőtt. A híradóban láttam róla egy beszámolót. Aki nem ismeri a helyszínt annak csak egy hír, mint az is, hogy a riasztó megszólalása után 10perccel ott is volt az első járőr. Én ismerem a helyszínt és tudom, hogy a bank közös épületben volt a városi kapitánysággal. Az akkor még élő nagyanyám járókerettel jutott a rendőrség kapujától a bank bejáratáig 2,5 perc alatt (Az esemény után pár nappal lemértem) A rendőröknek a hír szerint ehhez alig 10perc kellett...

Ugyan ebben a városban, a szüleim kerítését egy az árkon átbukfencező autó rongálta meg. Az autós olyan szerencsés volt, hogy a bukfencek után, az autó a talpára állt és így bár lassan, de el is tudott hajtani. Szerencséjét tovább tetézte, hogy bár a baleset miatt az órás késéssel kiérkező rendőr begyűjtötte az autó leesett rendszámát, a sofőr elhagyott iratait és mobiltelefonját, nem sikerült nyomára akadni az elkövetőnek. Micsoda mázli. Igaz?...

A szerelő 2010.04.18. 22:49:18

maszekban nem lehet autótolvaj elfogó kisipart kiváltani? :) fejpénzért többen is lennének, akik vadásznának ilyenkor :)

eml 2010.04.18. 22:51:54

@fajitas: Ezek a helyszínelők a XVIII. kapitányságból jöttek ki. 1 sarok!

Martian (törölt) 2010.04.18. 22:53:45

Jelentsd be, hogy az ablakból úgy láttad, néhány kopasz, fekete ruhás-bakancsos fickó, piros-fehér sállal a nyakukban éppen autóban ülő etnikumot készül kibelezni.
:))

Bokortalan Lajtalan · http://facebook.com 2010.04.18. 23:01:35

Biztos Angelina Jolie és Jason Statham tolják. Nyugi, ha elkészül a film, mindenki visszakapja a verdát, miután X-Zibit még fel is tuningolta.

2010.04.18. 23:02:30

Fölösleges erőlködni a rendőröknél. Úgyse lesz semmi. A szomszédom lakásába betörtek, másodszor. Már be se jelentette. Minek?

tundrazuzmo (törölt) 2010.04.18. 23:17:45

Az lesz, hogy valaki elkezd vadászni a tolvajokra, aztán amikor rajtakapja, akkor viperával szétveri a térdüket. Amikor 5 ilyen fickót találnak, akkor majd a rendőrök odafigyelnek... És nem biztos, hogy tolvajok fognak odamenni többet...:)

Vateraman 2010.04.18. 23:45:24

@WSzabi: Ülj le, egyes! Madár!

Bokortalan Lajtalan · http://facebook.com 2010.04.18. 23:47:55

@WSzabi: Te kitől kérsz segítséget? Ukrán üzletemberektől, oké. De ha mondjuk nekik már nem tudsz fizetni? Vagy olyan nincs? És ez azt jelenti, hogy nem is lesz? Az nevet, aki utoljára nevet, kismadár, madár, madár, madár!!

balambher 2010.04.18. 23:56:03

Én nem aggódnék egy cseppet sem. Egy hete már egy másik országban élünk, ahol minden probléma hamarosan magától meg fog oldódni, nyilván ez is.

mokas_gizi 2010.04.18. 23:56:46

Nem lehetetlen, hogy valakit lefizettek ezért nem foglalkozik vele a rendőrség nem az első ilyen eset lenne...

Ma Magyarországon a törvény és a rendőr a bűnözőket védi...

Vateraman 2010.04.19. 00:06:09

@mokas_gizi: te meg hülye vagy. Ülj le, egyes neked is!

Chilly 2010.04.19. 00:08:52

Nem a legjobb megoldás, de wireless kamerát feltenni a parkolóba valamelyik oszlopra (kb. 2 db). Üzemeltetni a szemben lévő parkolóházból, vagy ha túl messze van, akkor a parkolóba állított nem feltünő gk-ból.

mokas_gizi 2010.04.19. 00:11:11

@Vateraman:

Kedvesem, nem akarlak elkeseríteni, de ma az országban így mennek a dolgok, még ha te nem is hiszed el...
Ha van pénzed kapcsolatod akkor nem csak rendőr hanem bírókat ügyészeket is megtudsz vásárolni...szomorú de ez így van...

eml 2010.04.19. 00:13:03

@Vateraman:

Pedig volt már ilyen.

Biztosan most is van. Valahol.

Előbb utóbb újra lesz.

Chilly 2010.04.19. 00:18:17

Illetve, ha nagyon nem bízol a rendőrökben és nem tudtok másnak szólni, aki szivesen ugrik, ha gyanusan settenkedő alakokat láttok, akkor a zuglói irodaházban lévők nyugodtan hívhatják a zuglói kerületőrséget vagy a polgárőrséget. Biztos lehetsz benne, hogy - bár a X. kerülethez tartozik - rámozdulnak!

Chilly 2010.04.19. 00:19:06

...mármint a parkoló területe tartozik a X. kerülethez...

eml 2010.04.19. 00:22:20

@Chilly: Kamera? Akkor ki kell írni a parkolóba, h kamerával megfigyelt terület, mkülönben a felvétel szart se ér.

jelentéktelen alak 2010.04.19. 00:41:32

@kermi:

Ez a legnagyobb butaság. A rendőrség is éppen ezt a vonalat szorgalmazza.
ezért tűnhet úgy, aki az adatokat nézi, hogy alig van bűncselekmény az országban és azt a keveset is mint sikeresen felderíti a rendőrség.
Mert nézzük csak mit csinált a szomszédod a második alkalommal?

Betörtek hozzá és ne tett feljelentést. Így megkímélte magát egy macerától, a rendőrséget a nyomozástól, az országot a romló statisztikai adatoktól, a betörőt meg a rendőröktől. Mindenki jól járt. De tényleg mindenki jól járt????

Ha szomszéd feljelentés tett volna, most lenne még egy olyan olyan ügy, amit nem képes felgöngyölíteni a rendőrség. A romló adatok miatt, a kapitányhoz is elér az a szorongatás, ami valamely EUs szervezet leminősítése miatt alakul ki. A kormány nem tud dicsekedni a javuló adatokkal, a kapitány meg nem kap akkora jutalmat. Elkezdik üldözni a betörőt, majd elkapják és a szomszédodnak be kell mennie az üggyel kapcsolatban az őrsre, hogy az övé-e amit találtak. Mindenki rosszul jár. De tényleg ekkor jár mindenki rosszul?

Érdemes ezen elgondolkodnia annak, aki nem tesz feljelentést, mondván minek.
látszólag mindegy. De éppen ezzel szépíti meg azokat javuló közbiztonsági adatokat, amin fel van háborodva, mert nem igazak.
Tényleg nem igazak! De vajon ki hazudott???

Maestro 2010.04.19. 00:52:11

Sziasztok!

Kicsit kapcsolódik, korábban posztoltam egy balesesetemet, csuklótörés lett a vége, szerdán szedték le végleg a gipszem.
Elmentem egy ügyvédhez, hogy most akkor mi van, azt hittem beszarok:
- vagy az van, hogy perelek, és akkor büntetőeljárás keretében a balesetet okozó nőt elítélik
- VAGY: megegyezünk peren kívül, kifizet, ÉS (na ez a durva) megszűnik ellene minden ezzel kapcsolatos eljárás.

hát bazmeg.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.04.19. 01:10:02

nekem 2x hozták vissza a kocsim, úgy hogy még nem tűnt fel, hogy ellopták! mindkettő a 15ben volt :)))

2010.04.19. 01:12:57

Persze hogy nem fog semmi változni. A rendőrségnek fontosabb dolga van: trafipaxolni ezerrel, és basztatni az autósokat, no nem a fekete A8-as autiban hentergő kopasz szekrényeket.

Hamár autófeltörés, megosztom én is a magamét. Nekem az elmúlt időszakban, rövid időn belül, kétszer törték fel az autómat. Egyik alkalommal a komplett hi-fi cucc bánta, + friss fényezés, ez utóbbit jobban sajnáltam. Másodjára nem vittek el semmit, mivel a két eset között nem volt nagy időbeli difi, se időm sem energiám nem volt pótolni a felszerelést, a tolvaj egyetlen értékkel találkozott csak: egy aszott wunderbaummal a visszapillantón.

Egy közeli hozzátartozóm -aki idestova nem csalás, nem ámítás HATSZOR volt elszenvedő alanya autója feltörésnek, utolsó alkalommal pedig az autóját is elvitték a tolvajok- meglehetős szkepticizmussal beszélt a rendőrség munkájáról, és eredményességéről. Röviden és tömören, ellopott hi-fi cuccokat akár be se jelentsünk, semmi értelme, időpazarlás, sose lesz meg sem a tettes, sem a szajré. Autóval hasonló a helyzet, bár ott néha véletlenek szoktak segíteni, ismerősi körben nemrég megkerült már két autó is, amiről lemondtak. Persze kifosztva, összecseszve otthagyva az árokparton.

Szóval, először hívtam rendőrt, -mindenki maga kárán tanul- rendkívül gyorsan a bejelentéstől számított másfél órán belül meg is érkeztek. Forró nyom tehát eleve kicsukva. Szándékosan nem nyúltam se zárhoz se semmihez, naívan gondolván, hogy majd vesznek ujjnyomot, elemzik a feltörés módját, keresnek valami tettes által otthagyott hajat, szarcsimbókot, fikadarabokat, bármilyen dolgot ami kicsit közelebb vihet az elkövető kilétéhez, újabb mini részletet adva a mozaikhoz. Ehhez képest egy jegyzőkönyv készült csak az esetről. Felhívtam a figyelmet a szomszédos állami épület kamerájára, melynek látószögből ítélve premier plánban vehette a feltörést, de rendőrök nem mutattak érdeklődést. Kérdeztem, hogyha se nyomot nem rögzítenek, se semmilyen adatot nem gyűjtenek az esetekről, hogyan kívánják megfogni az arcot, ill, ha véletlen megfogják, hogyan kívánják rábizonyítani a bűnösségét ? Nevetés jött válaszul. Mintegy költői kérdésként feltettem, hogy mik a kilátások? Semmi. Ha meglesz a tettes, majd polgári peres úton megtéríttethetem a káromat. Várakozásoknak megfelelően 30 nap után jött a levél a nyomozás lezárásáról, tettes kiléte a mai napig ismeretlen maradt. A második feltörésre már nem is hívtam rendőrt. Bezértam a kocsit, és visszafeküdtem aludni.

Értem én hogy egyszerűbb becsületes polgárokat rendszabályozni, és meleg autóból lézerezni, de miután csak a saját ismerősi körömben körbenézve, sokadik autófeltöréses/ellopásos esetről tudok, úgy gondolom ezek a problémák rég kimerítették az „elszigetelt eset” fogalmát. Valamit tenni kéne tán.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.04.19. 01:42:08

Pont ma jöttünk a Pongrác úton (a fenti expo hatására), ott meg lekerítettek sárga szalaggal egy füves placcot, 900 forint per gépkocsi, a Hős utca magasságában körülbelül. Néztünk is nagyot, hogy ott még megállni sem nagyon illik, nemhogy otthagyni egy napra az autót. Biztos az ismeretlen vidékieket be lehet palizni.

pakesz (törölt) 2010.04.19. 02:00:55

most komolyan irodahaz ott van es nem tudnak beszerelni jo minosegu videot?
raadasul ha az autoja is ott van ?
en a sajat lakasom kornyeken godnolkodom ilyenben, de hat kis büdzsém van csak de egy irodanak raadasul aki autoval jar?

pakesz (törölt) 2010.04.19. 02:06:22

@tundrazuzmo: hat ja csak ez azt jelenti hogy nem az allam teszi meg a szukseges lepeseket hanem az egyenek, es akkor legkozelebb egy rossz nezesert fog jarni terdszetveres
amugy a vendetta mint jogrendszer nem is rossz dolog, ott legalabb aranyos a buntetes(vagy jo sok penze legyen)

nazer 2010.04.19. 05:18:01

valószinünek tartom,hogy a rendőrök is benne vannak

Szabó bakter 2010.04.19. 05:35:22

járjatok bkv-val. ott még csak a bevételt lopják, a buszokat még nem.

magyar bucó 2010.04.19. 06:28:04

@Alikam: Mi abban a parasztság, ha késő éjjel, kihalt úton 50 helyett 60-nal mész (20%-os túllépés!)?

cambridge.on 2010.04.19. 06:34:19

Nézegetem mostanában az amerikai rendőrökről készült videót, ami hasonló eseteket mutat be.
Az óriási különbség, hogy ott nem szeretika tolvajt.
Azon a környéken ahol több autót elloptak leparkolnak egy preparált autóval. Néha a kulcsot is benne hagyják, az ajtó sincs bezárva.
Amikor valaki elviszi, akkor a következő sarkon távirányítóval leállítják a motort, és begyűjtik a delikvenst.
Tettenérés, ennél több nem is kell a börtönhöz.
De egy célszerűen felszerelt kamera is megteszi, ha felügyelik.

pioker1933 2010.04.19. 06:56:02

A sündörség egy vicc! Arra van kitalálva, hogy a törvény amúgy is betartókat basztassa. Pár hónapja kihívtam őket, mert pár részeg hajlékony a kapunkban ordibált és mikor megkértem őket, hogy távozzanak, egy méretes vadászkést állítottak a kapuba. Kihívtam a sünöket, de természetesen mire kiértek, négyen öt felé mentek. Viszont csak 8 métert. A járőr autóból ki sem szálltak, csak csorogtak egyet körbe a téren, majd az ügyeletesük visszahívott egy erősen lebaszó hangnemben, hogy nem láttak semmit, és nem értik, hogy miért hívtam ki őket. Ezúton is köszönöm, hogy az én adómból szolgálnak és védenek...elméletileg engem is.

krj 2010.04.19. 07:16:34

X. kerület rendőrkapitányságnak nem akarsz szólni?

BKV reszelő 2010.04.19. 07:31:36

@pakesz: pakesz Te igen egyszerű ! A rendőrség dolga a közrend védelme, akkor is, ha a polgár is merészel autóval járni. Másrészt egy irodaház nem jár autóval, az fixen nyugszik az alapjain. A benne ülők járnak/járhatnak autóval. De azokra a tulajdonosaikkal egyetemben a kékruhás bűnözőknek kéne vigyázni definitíve.

ohrana 2010.04.19. 07:37:40

A rendőrök részt kapnak az autótolvajoktól (akik feltörik, és akik az egészet elviszik).
Lenne itt nagy csodálkozás, ha a rendőrök autójában a hifiket végignéznék, meg ha a rendőrök mobiljait sorban azonosítanák - ey is sok, de több mint a feléért valaki más dolgozott meg. (Amúgy ha a rendőr nem partner ebben, akkor másnaptól olyan szolgálatba kerül, hogy megbánja, hogy rendőrnek ment. Mondjuk, örökös kapuügyelet, plusz a hétvégi diszkók őrzéséből is kimarad - ez, meg az utcai szolgálat havi százezer nettót jelent minimum.)

mindegykivagyok 2010.04.19. 08:03:18

Eggyetlen orszàg,ahol a lehetetlen dolgok lehetségessé vàltoznak!:(

Norbi 2010.04.19. 08:13:28

Nem lehet, hogy a kedves posztoló ahhoz a "maffiához" tartozik, akik a fizetős parkolókat üzemeltetik a Hungexpo környékén? :)))
Amúgy én is mindig ebben a parkolóban hagytam eddig az autót, ha kiállításra mentünk. Innen 10 perc jóleső séta csak a vásár, és ugye fizetni sem kell.

Amanitin3 2010.04.19. 08:18:22

@kermi:
bejelenteni azért kell, hogy legalább a bűnözési statisztikának köze legyen a valósághoz.

nyekk 2010.04.19. 08:26:34

Az alapvető probléma, hogy a rendőrség nem a bűnözőre haragszik, hanem arra, aki bejelentést tesz a bűncselekményről. Mert az munkát ad neki, rontja a statisztikát, stb.
Pl. erőszakos ablakmosókat jelentettem be (Hungária-Kerepesi sarok, Hungária-Üllői sarok, Hungária-Thököly sarok), nem tetszett nekik.
Pár éve (mert azóta fennáll a probléma) ugyanezt névvel, címmel jelentettem be, még jól meg is fi.ngattak (persze törvényesen)
Többször behívtak tanu meghallgatásra (fél nap alkalmanként)
Pedig ott megy el naponta 50 rendőrautó, ugyanennyi motorosrendőr, és mindhárom helyen a térfigyelő kamerák alatt zaklatják az autósokat.

Parajpuding 2010.04.19. 08:30:22

Igen!!!! Tessék oda is állítani egy rendőrt, hogy a parkolót őrizze.
Komolyra fordítva: még arra is kevés (plusz az a kevés is hülye és lusta), hogy közterületen gyalogjárőrözzön. Mint régen.
Jó esetben is csak autókázik, rossz esetben bent hűti a lét a kapitányságon.

Ha az ott parkolóknak ez probléma, dobjanak össze egy munkaidőben ott grasszáló bizt. őrre óradíjára/napidíjára. Bezzeg, ha valami vállakozó ilyen fizetős parkolót csinálna ott, akkor meg menne a siránkozás, hogy má sehol sem lehet parkolni ingyé.

Vidéki 2010.04.19. 08:57:11

Ez a mondat elhajlik az összeesküvés elmélet irányába:

„a hazai mentalitásnak köszönhetően, és a rendőrség válaszai alapján, már az a hír terjeng, valakinek érdeke ez, hogy ne változzanak a dolgok.”

Valójában arról lehet szó, hogy a folyamatok a kisebb ellenállás irányában zajlanak.

A rendőrök is emberek, ha a főnökeik nem követelik meg tőlük, hogy a kellemetlenebb feladatokkal is foglalkozzanak, akkor inkább hatan kedélyesen cseverésznek a közelben, mint hogy az autólopások megakadályozása ügyében keresztbe tegyenek akár egy szalmaszálat is.

Fikk a Nick 2010.04.19. 09:00:26

A legnagyobb gond ezzel a "tudjuk, de mit tehetnénk" válasz.
Hát ki a fa**m tehetne ez ellen, ha nem a rendőrség?
Általában sem vagyok jó véleméényel róluk.
Régebben rendszerghazdaként egyszer riasztottak, hogy az egyik telephelyen kirámolták az egyik PC-nket. Mindent vittek belőle, amit ki tudtak venni.
Kijött a helyszínelő, és nemhogy az elkövető, de az én újjlenyomataimat sem találta meg, pedig 1 nappal korábba nén raktam össze az egészet. A maradékot meg dobhattuk ki, mert minden csupa por volt. Alaplap, proci, minden. Erre volt esze a hülyének. Azóta tartom töketlen bagázsnak ezeket.

hubertusz 2010.04.19. 09:11:58

A rendőrség sajnos csak a statisztikában jó. Egyébként nem. Feljelentés, ügy a fiókba, sanálkozó levél azonnal megír, harminc nap elővesz, postáz.

Mezőbándi 2010.04.19. 09:29:55

amilyen gettók vannak a környéken... A Hős utcán se mennék végig gyalog, szürkületben

isti77 2010.04.19. 09:29:57

"Nem vagyunk a kapitálizmusban, hogy a dolgozónak dolgozni is kölljön."

Idézet Bánhidy Lászlótól alias Matuska bácsitól (Pogány Madonna, autómosós jelenet).

Csak az a gáz, hogy a film '80-as, de a kijelentés ma is aktuális. Igaz, eddig a kormány is ugyanaz volt... ezentúl is csak a neve lesz más. Na mindegy.

Kormányzár (sárga csészealj, a nevét nem tudom), beépített váltózár, kerékőr, gyújtásblokkolás, zárdugó (+ esetleg casco). Nem olcsó, de ha ez mind megvan, csak odébbáll eggyel a gyűjtő. Hacsak nem tekinti kihívásnak.

A törésvédő ablakfólia úgy tudom, tilos, mert általában sötétít is, a vijjogónak meg semmi értelme, a kutya sem figyel rá (Hacsak te magad nem, de ha messze van az autó, akkor esélytelen).

szita szita péntek 2010.04.19. 09:39:33

@Maestro: No, akkor én pontosítanék, ha megengeded!
- Ha büntetőeljárásban perelsz, akkor a vétkes az állam felé rója le a büntetését. Valahogy úgy kezeld ezt, hogy az állam azért büntet, mert az ő szabályai lettek megszegve és nem azért, mert te kárt szenvedtél. Ezt követően a te személyes károd egy másik, polgári peres eljárásban kerülhet mérséklésre - azaz kártérítésre ott számíthatsz.
- Ha megegyezel a baleset okozójával, akkor ugye nem jut el a bírósági szakaszig - nem lesz büntetés, csak kártérítés. Ez viszont akár több is lehet, mint a valós károd. Csúnya, de tekintheted ezt akár a vétkes intézményesített zsarolásának. (Ha nem kártalanítasz engem így, meg így, akkor büntető és polgári feljelentést teszek.)
- Kérlek tartsd szem előtt, hogy a közúti baleset okozója jellemzően NEM notórius bűnelkövető. Nem az a cél vezérelte, hogy téged jól elüssön. Szívem szerint figyelmedbe ajánlanám a mediációs eljárást! Kérdezz rá az ügyvédednél, tetszeni fog... Itt a cél az, hogy a vétkes és a kárvallott kölcsönösen megegyezzenek a kártalanítás módjában. A cél nem a vétkes büntetése, hanem a kárvallott vétkes általi kártalanítása. Történik mindez teljesen szabályozott keretek között... Ha nincs megegyezés még mindig nyitott az út a peres eljárásra. Egy-egy ilyen mediációs megegyezés általában komolyabb visszatartó erő az ismételt bűnelkövetéstől, mint a perrel kikényszerített büntetés. Komolyan olvass/kérdezz utána. Az ügyvéded meg cseréld ki, ha erről nem tájékoztatott...

Nade 2010.04.19. 09:54:29

A helyszín bemutatásához tartozik, hogy 200 méterre van egy rendőrségi laktanya, a "Forradalmi rendőri ezred". Illetve, jut eszembe, azóta már párszor átfestették a cégtáblát...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.19. 09:54:48

@Moleman: Jajj, istenkém. Jelezni kell a cégnek, akinek a kamerája rögzített, hogy bűncselekmény történt, őrizzék meg a felvételt. A rendőrség nem nagyon fog tenni semmit, ezért feljelentést kell tenni, és bizonyítékként kell hivatkozni a felvételre. Ha mégis letörlik, bűnpártolásért a kedves céget is bevonni a perbe, hiszen bizonyítékot semmisített meg.

indapass90210 2010.04.19. 09:58:47

@Maestro: miért, mit szeretnél tulajdonképpen? Elvenni a pénzét, aztán még lőjék is le a kedvedért?

nullstring · http://www.bmwfanatics.hu 2010.04.19. 10:22:25

"Kormányzár (sárga csészealj, a nevét nem tudom), beépített váltózár, kerékőr, gyújtásblokkolás, zárdugó (+ esetleg casco). Nem olcsó, de ha ez mind megvan, csak odébbáll eggyel a gyűjtő. Hacsak nem tekinti kihívásnak."

A VW polo rendelkezett ugrókódosindításgátlóval és váltózárral. Kamerák felvételeiből kiderült (mivel van kamera, csak éppen olyan szar a minősége, hogy nem látni rajta arcot), hogy ezen felszerelésekkel 2 azaz kettő perc alatt vitték el!

hagyományos mosópor 2010.04.19. 10:43:37

mások is leírták már előttem, hogy ma a magyar rendőrség gyakorlatilag egy jól szervezett, jól felfegyverzett maffiának tekinthető.

pénzbeszedés, és a becsüteles pógárok szivatása, mindezt teszik olyan törvényekkel a hátuk mögött, amiket hasonló maffiózók hoztak.

belédkötnek utcán, ha csúnyán nézel, és lehúznak, igazoltatnak, ha nem követtél el semmit, a jó csajoknak beszólnak, mint egy igazi, klasszikus maffiózó csapat, akik mindent megtehetnek.

nekem eszemben sincs rendőrt hívni, ha bajom van. minek? a posztíró se azon gondolkodjon, hogy mennyit kell még várni intézkedésre, mert olyan nem lesz.

ami egy normális országban a rendőrség intézménye, az itt fizetős szolgáltatás. tessék megfizetni egy bizt. őrt, és nem lesz kocsilopás.

szita szita péntek 2010.04.19. 10:47:19

@nullstring: Véleményem szerint az az autó vihető el nehezebben, ami egyedi védelemmel bír. Ha veszel egy kormányzárat nem sokat számít, kitanulták már a jómunkásemberek azoknak a csínját-bínját. Ha viszont "barkácsolsz" egy kicsit - az már okozhat fejtörést.
Másik javaslatom az lenne, hogy olyan váltózárat, kormányzárat próbáljunk elhelyezni, amit nálunk nem forgalmaznak. Az ísmeretlen típus eleve eleve elrettentő erővel bír - annak a fortéját még nem tanulták ki. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem tudják szétbontani, de értékes idő menne el a kísérletezésre, könnyebb keresni egy kommerszebb megoldást használó kocsit.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.04.19. 11:34:43

A megoldás adja magát. Userünk egész nap az autóját lesi, előbb utóbb megszűnik a munkahelye, azzal együtt a probléma is.

B@nális coitus 2010.04.19. 11:37:09

@eml: Nekem a XVII. kerületi helyszínelő a délutáni koccanásra este 10-kor ért ki. Aztán készített felvételeket, amiket soha nem találtak meg később...Elvesztek....

B@nális coitus 2010.04.19. 11:42:43

Ha már járőrözik a fakabát legalább figyelne és meglátná a közvetlenül előtte szabálytalanul forduló autóst!

MrZed001 2010.04.19. 13:13:01

"Az most mellékes, hogy ez gyakorlatilag minden alkalommal így van. 6 rendőrt küldenek forgalmat irányítani mikor kiállítás van, akik egész nap beszélgetnek"

Én örülök, amikor CSAK beszélgetnek.
Az a sz.r, amikor csinálni is próbálnak valamit.
Volt már olyan, hogy Hungáriáról jobbost dobva arra 50 azaz ÖTVEN perc volt a Hungária-Albertirsai út megtétele (400 m).
Gondoltuk, biztos baleset. Nos, ez nem nyert. Csak bohóckodtak ott a fakabátok.
Az egybefüggő sor vége egyébként az Erzsébet hídon át tartott (kolléga jött arról utánunk).
A főváros ütőerét sikeresen elszorította ájulásközeli állapotig 6 idióta rendőrnek nevezett kötsög.

"Habár a lopások alkalmával kiszálló rendőröktől minden alkalommal megkérdezzük, hogy mit lehet tenni, miért nem változik valami, minden alkalommal azt a választ kapjuk, hogy tudják, hogy itt ez van, de nem tehetnek semmit."

Fejétől bűzlik a hal. Mit várunk, amíg a "kis -székház-pisishez" hasonszőrűek vezetik a rendőrséget?
Amíg a statisztikáik legalább oly korruptak, mint a vezetőik?

Nade 2010.04.19. 13:26:52

@newtehen: De jó felvetés! A Zsanett ügyében is perbe hívták a kamerafelvételek manipulálóit, ugyebár...?

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.04.19. 13:26:56

MrZed001 2010.04.19. 13:13:01
Volt már olyan, hogy Hungáriáról jobbost dobva arra 50 azaz ÖTVEN perc volt a Hungária-Albertirsai út megtétele (400 m)."
kispálya! én múltkor 3.5 órát álltam az expo hotel előtt és nem mentem egy centit sem, mert mozdulatlan volt a sor a rendőrök miatt! :Z:Z

MrZed001 2010.04.19. 13:34:15

@RosszQtya:
Te nyertél :)
Mondjuk ritkán járok arra, pont a bohócok miatt inkább kerülök Mogyoródi felé.
Ott legalább CSAK trafiznak meg forgalmi-zöldkártyára utaznak.

MrZed001 2010.04.19. 13:39:48

És hogy hozzászólja a cikk érdemi részéhez is:
A lopás bűn. Az autó egy nagy értékű tárgy, hiszen egy új(szerű) Buzuki is a minimálbér 3-5 éves össz összegével ér fel (hitelként 10-15 évig fizeti az a szerencsétlen aki megvette).

Régen a lovak értéke volt ennyire magas.
Mit is csináltak a lótolvajokkal?
Kézlevágás, akasztás. TÁMOGATOM.

jaafar 2010.04.19. 13:56:43

Az ilyen fontoskodó idiótától mentesen meg az Isten, mint a postoló. Annyira halálra dolgozhatja magát, hogy van ideje egész nap a rendőröket figyelni az ablakból, hogy éppen mit csinálnak, és van ideje ilyenekkel foglalkoznia. Most tuti örül, hogy végre valami törtnént az unalmas, csapnivaló életében. Tényleg szánalmas, hogy majd ő tárgyal a rendőrséggel, stb. Dolgozzon inkább. :-) Meg a felsorolt bűncselekmények között a dísztárcsa lopás. Nincs a 4 dísztárcsa értéke 10.000Ft-sem, ráadásul az új trv. szerint már 20.000Ft a szabálysértés felső határa. Ilyenekkel nem is foglalkozik a rendőr.

Javasolnám, hogy a postíró vállaljon parkolóőr állást, ha már úgysem dolgozik. Így sokat tehetne a kollégák autóiért. :-) Ha tényleg ennyire a szívén viseli a dolgot.

eml 2010.04.19. 14:04:48

@jaafar: Tőled is lopnák el mindenedet 5000 Ft-onként, akkor lehet másképp vélekednél.

Esetleg felmerült benned, hogy az iróasztalától kilát az utcára. Dolgozni nem csak bányában lehet.

jaafar 2010.04.19. 14:20:26

@eml: 5.000,- Ft-onként elég nehéz és életszerűtlen is a lopás. Én dolgoztam irodában. Rohadtul nem tudtam arra figyelni, hogy mi zajlik az utcán. Vagy a papírokat vagy a monitort bámulod, ha meg éppen szusszanni akarsz, kimész a büfébe vagy a levegőre.

Nézd meg, komplet statisztikája van, hogy miket loptak el. 2 kerék, dísztárcsa, stb. Az ilyen fontoskodó idiótákat oda kell rakni parkoló őrnek. De házmesternek is jó lenne, mert az élete a megfigyelés. :-)

"streetfighter" 2010.04.19. 14:28:45

@jaafar:

A titkos ügynökök is jó megfigyelők. ;)

nullstring · http://www.bmwfanatics.hu 2010.04.19. 14:28:45

@jaafar: Nos a fontoskodó idiótának a munkája prgoramozó. A pontos statisztika onnan ered, hogy a portás valamiért kedveli, így mikor éppen haza indul, még elszívnak egy cigit a kapuban, akkor pedig bezony megtudja, hogy aznap megint elloptak egy kocsit. A többit meg talán onnan tudja, hogy a kollégáinak a kocsijáról van szó. Továbbá a rendőröket azért látja, mert azt a szusszanásnyi időt azzal tölti, hogy kinyújtózik, és közben kiles az ablakon. Továbbá az épület előtt mikor dohányzik, vagy kiugrik a BK-be kajáért.

Kiváncsi lennék, hogy ha Te is ott parkolnál nap-mint nap, mennyire foglalkoztatna a dolog...

MrZed001 2010.04.19. 14:46:59

@"streetfighter":
És én csak egyetérteni tudok vele.

Ez ami most van felháborítóan sz.r.

eml 2010.04.19. 14:53:22

@jaafar:
"5.000,- Ft-onként elég nehéz és életszerűtlen is a lopás."

Miért lenne ésszerűtlen? Nem kapok érte semmit! Te magad írtad!

indapass90210 2010.04.19. 14:57:51

@nullstring: szerintem hüje biciklis a csávó, azért nem érinti annyira a kérdés :)

Tajszon 2010.04.19. 17:43:29

@kermi: Valóban nem sok értelme van bejelenteni a betörést, lopást, autófeltörést stb.,sajnos. Viszont ha másért nem azért mindenképpen megéri, hogy a xarházi objektívfelelősség Kondorosi meg a haverjai, ne szajkózzák havonta a tv-ben, hogy állandóan javulnak a bűnözési és baleseti statisztikák.

Ps: Na de hová tűnt Kondorosi?!

jaafar 2010.04.19. 17:43:46

@eml: Félreértettél. Arra mondtam, hogy egy autót 5000,- Ft-onként ellopni elég életszerűtlen. :-)

@nullstring: Akkor én nem ott parkolnék, vagy feldobatnék egy kamerát, bár az sem ér sokat. A Mammut parkolóházakban is van kamera + biztonsági őr, mégis simán jártak magnózni a srácok. És nem rómaiak, hanem jól szituált budai gyerekek.

Tajszon 2010.04.19. 17:45:59

Amúgy nem akarok demagóg lenni, de ha történik valami be kell telefonálni, hogy gárdisták garázdálkodnak, vagy épp kopaszok svédeket vernek tuti 5 percen belül ott lesz 1 fél hadosztály.

atila68 (törölt) 2010.04.19. 23:00:44

Nem itt dörgetett bele a HÉV karbantartó kocsi a Renault Baumgartner szalonba, amiből aztán apu finanszírozta a fia F1 leszereplését?

atila68 (törölt) 2010.04.19. 23:02:23

VW Opel Suzuki Nissan....
Járjatok Skodával.

atila68 (törölt) 2010.04.19. 23:08:22

@Moleman: OFF
Bringa esetén mikor megveszitek fotó, számla fotó, vázszám (igen van ilyen) fotó!
Nyomtassátok ki mert a rendőrségen olyan számítógépek vannak amiken nincs(!!!) USB, és DVD(mit DVD, CD) író(mit író) olvasó.
Flopin (már arra sem emlékszem, hogy van helyesen) bevihetitek, az van.
Körbe kell járni az összes kerékpár kereskedőt a környéken, a rendőrök nem fogják, a bringák jelentős része ott köt ki.
Ha a kezedben van a rendőrségi jegyzőkönyv a kereskedő köteles a bringát bevenni, majd jegyzőkönyv és rendőri jelenlét fejében visszaadni.

WSzabi 2010.04.20. 14:34:29

@Vateraman: milyen megalapozott a véleményed.. te kis 1 bites!

WSzabi 2010.04.20. 14:38:22

@Bokortalan Lajtalan: Te egy igazi fogyatékos vagy, ugye? Én rendőrtől kérek segítséget, de nem úgy mint 1 sima utcáról beeső polgár, így lesz is eredménye. De tudom hogy mi a menete ha egy hozzád, vagy egy vateramanhoz hasonló retardált beállít hogy ellopták a szarját.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása