Nem csinált nagy titkot Gera abból, hogy gyorshajtott autópályán, még ha nem is olyan sokkal, mindemellett viszont majdnem szétkenődött az aszfalton, amikor egy nála is gyorsabban száguldó kisteherautó sofőrje megijedt, mikor meglátta az új szélén sebességet mérő rendőröket. Gratulálok hozzá, hogy van olyan, akinek annyi esze van, hogy a saját és mások életénél is fontosabbnak tartja azt, hogy ne kapjon csekket.
Egy rövid történetet szeretnék megosztani az autós kollégákkal, szerintem érdekes, ennyire hülye emberrel még nem találkoztam autópályán. Április 15-én dél körül Szegedről Budapestre tartottam az M5-ön a megszokott 148 km/h-s (gps) tempómban. Az idő jó volt, a forgalom nem volt nagy, szép nyugisan haladtunk tempomattal.
Messzebb előttem megláttam egy kamiont, úgyhogy bementem a belsőbe, majd nemsoká feltűnt mögöttem egy bordó Mercedes Vito, ami gyorsan közeledett, úgyhogy visszamentem a külsőbe, mert láttam, hogy még elmegy mellettem, mire utolérjük a nyergest. Így is történt, a Vito elzúzott mellettem úgy 180-nal.
Már korábban világosan látszott, hogy a kamion előtt a belső és a külső sáv is tök üres, szóval lassítás nélkül mentem is vissza a belsőbe a Vito mögé, majd rögtön mentünk is el a kamion mellett, amikor a Vitot vezető idióta minden előjel nélkül teljes erővel beleállt a fékbe, 180ról lelassított 80ra és visszament a kamion mögé.
Baromi kevésen múlott, hogy nem kaptam telibe hátulról, pár pillanatra komolyan azt hittük, hogy ott halunk meg. Meglehetősen értetlenül álltam a történtek előtt, bementem hát a Vito mellé, dudáltam egyet, majd mindenféle jókívánságokat küldtem neki a zárt ablakon keresztül, aztán megelőztem a kamiont és akkor láttam, hogy mi történt:
Emberünk meglátott a leállóban egy fámalézeres rendőri egységet. Hihetetlen. Mielőtt valaki követési távolságról kezdene papolni, üzenem, hogy betartottam, hiszen nem mentem neki, pedig aránylag váratlanul ért, hogy gyakorlatilag megállt az üres autópályán. Na most innen üzenem neki, hogy legközelebb gondolkozzon már el, hogy megér-e az élete néhány 10ezret, mert akár ott is maradhattunk volna mind.
SÜN 2010.04.19. 18:05:28
kamushamus 2010.04.19. 18:05:35
Barom
Blokkolnám 2010.04.19. 18:08:42
Totálisan megértelek, idióta a Vito tulajdonosa. Ki kellett volna inteni egy pihenőbe és rádobni 2 méternyi földet.
Viszont amit most kapni fogsz itt a blogon a 148 km/h miatt, azt valószínűleg nem teszed zsebre :)
eml 2010.04.19. 18:28:39
Ahamm 2010.04.19. 18:29:41
Ez a "fehér dobozos" (és többi "fehér dobozos" is, ami 3500kg feletti össztömegű) nem mehetnek 90 km/h-nál többel sehol sem (Magyarországon)!!!
_ng_ 2010.04.19. 18:29:50
130 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 103.71 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út 36.11, a fékút 67.6 méter.
Ha egy hirtelen eléd kerülő akadálynál 130 km/h sebességgel épp megtudtál volna állni, 148 km/h sebességgel haladva 103.71 méter megtétele után 79 km/h sebességgel ütközöl vele.
Ez az akadály szempontjából nézve körülbelül olyan, mintha egy emeletes lakóház 8. emeletéről esett volna le (25 méterről).
Kalti · http://kalti.blog.hu 2010.04.19. 18:33:00
Ahamm 2010.04.19. 18:34:54
www.kisdoboz.hu/fekut/
A FORRÁS!!!
2010.04.19. 18:39:36
Tajszon 2010.04.19. 18:46:31
@Ahamm: Már megbocsáss, de 1 Vito mióta 4600kg?
soleeroo 2010.04.19. 18:46:44
aki napi szinten gyorshajt, annak nem ujdonsag, hogy trafipaxot meglatva reflexbol tapos az ember a fekre. nem kell ezt tullihegni, remelem nem lesz 500 hozzaszolasos post belole. mindenki elore nezzen, ne az ipodjaval jatszon vezetes kozben. ennyi.
akik meg tombolnak (mert lesznek ilyenek) hogy mindenki tartsa be a kiirt sebesseghatarokat es ilyen nem fordulhat elo, annak meg azt uzenem, hogy igaza van!
;-)
na joccakat.
csz0 (törölt) 2010.04.19. 18:55:35
No van egy ötletem a további problémák elkerülésére:
130 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 103.71 méter, ebbõl a reakcióidõ alatt megtett út 36.11, a fékút 67.6 méter.
20 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 7.16 méter, ebbõl a reakcióidõ alatt megtett út 5.56, a fékút 1.6 méter.
No ez még mindig sok, 7 méter alatt ugyebár legalább hétszer meg lehet halni!
5 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 1.49 méter, ebbõl a reakcióidõ alatt megtett út 1.39, a fékút 0.1 méter.
Nem jó, másfél méteren az életem múlhat, pedig csak öttel mentem... inkább ülök otthon.
Lipi1945 2010.04.19. 19:02:26
Egyébként az, hogy nem megy bele az elöl menőbe a hátsó még nem jelenti azt, hogy megfelelő volt a követési távolság. Mert ha kissebb mint kéne akkor az elöl menőnek nem kell satuznia, hogy a mögötte lévőnek kelljen és leperegjen elötte az élete.
Persze ezt csak úgy az esettől függetlenül mondom.
Volt, hogy jött egy barom a seggemben, oszt kiakart rohanni elém egy kutya, és reflexből ráléptem a fékre, de akkor leesett, hogy itt ez a barom, és a végeredmény azvolt, hogy egy határozottabbat rásimítottam a fékre és rögtön fel is engedtem, a mögöttem jövő pedig visító gumikkal majdnem belémjött még ígyis, szerencsére végül a kutya is (vissza fordult) és a kocsik is megúszták sértetlenül, persze az illető nemtúl kultúrált hangnemben tette szóvá, hogy fékezni merészeltem elötte.
Ottopappa 2010.04.19. 19:15:01
schdl (törölt) 2010.04.19. 19:19:34
kamushamus 2010.04.19. 19:26:12
De ha már 4600kg,akkor nem 90,hanem 80km/h
szunyii 2010.04.19. 19:38:52
spellbinder 2010.04.19. 19:43:23
Yoli87 2010.04.19. 19:45:05
Levi 2010.04.19. 19:46:30
eml 2010.04.19. 19:48:31
A Vitós a hibás, mert nem lát. Ha gyorshajt, akkor nézzen is!
wektor77 2010.04.19. 19:49:56
911 Turbo 2010.04.19. 19:50:12
kafferbivalybalamber 2010.04.19. 19:53:55
Fékezni kellett. 148-ról.
Jujj.
Megborzongtam.
Még elképzelni is szörnyű.
ne most 2010.04.19. 19:54:59
Aki 180-al nyomul pályán az soha sem fékez 80-ra trafi miatt.
Leonard Zelig 2010.04.19. 19:55:58
littlerock 2010.04.19. 20:00:42
egyittlakó (törölt) 2010.04.19. 20:01:07
A posztoló hülye. Ki nem fossa le a "megszokott" 148 km/h-ás tempóját, amikor 130 km/h a megengedett sebesség? Megint elszalasztottunk egy értékes donor akciót (és itt nem az agyakra gondoltam).
az a másik eb 2010.04.19. 20:01:40
RaveAcE 2010.04.19. 20:02:11
A többi hülye sügérnek kellene jobban figyelni.
Frank99 2010.04.19. 20:04:21
fel kell tenni a blokkolót, qva messziről jelez, és nem kell beállni a fékbe....
ma a Balaton É-i partján 3x jelzett be...
és nem hibásan..... ott voltak....
egyittlakó (törölt) 2010.04.19. 20:05:52
Nem azért hibás, mert nem lát, hanem azért, mert maffiózó. Akinek ilyen autóra telik, az nem mindig becsületes (tisztelet annak az 1%-os kivételnek)...
Ja, hogy mé maffiózó? Hát mer don Vito Corleone is az volt...
ZePY 2010.04.19. 20:06:07
igazi hős 2010.04.19. 20:06:37
holex20 2010.04.19. 20:09:19
Lásd: "Szartam egy sünt 130-nál. "
:)
Vateraman 2010.04.19. 20:09:28
Frank99 2010.04.19. 20:10:48
Ezekkel mikor csinálnak valamit? Jó lenne ha tudnák,hogy a km-órájuk úgy 3-5 km-el többet mutat, mint amivel valóban mennek, elképesztő, hogyan közlekednek azok, akinek fingjuk nincs a sebességről, a mérésről, a mérési határokról és a közlekedésben a másokhoz való viszonyuláshoz...
nem mindenki a TUSKÓBA megy bevásárolni...
és ezek miatt bizony igen érdekes szituációk vannak az előzéseknél...
egyittlakó (törölt) 2010.04.19. 20:10:57
az ügyeskedő vagy csaló újgazdag majmoknak kellene hozni egy olyan törvényt, hogy ha elkapják egy ilyen szerkezettel, örökre tiltsák el a vezetéstől
akkor megtanulná a büdös barom, hogy az igazi nagyok limót és sofőrt alkalmaznak...
aki maga vezeti a luxus autóját, az kis farkú frusztrált, magamutogató gyökér...
min 2010.04.19. 20:14:32
Mert gyorsan ment? A mnögötte lévő is.
Mert hirtelen fékezett? Bármi okból fékezhet hirtelen az ember. Nem kell a másik seggébe mászni.
Parajpuding 2010.04.19. 20:15:44
egy maréknyi dollár 2010.04.19. 20:16:17
Orbán Diktor (törölt) 2010.04.19. 20:17:37
Mert gyorsan ment? "
Hihetetlen, de IGEN.
schdl (törölt) 2010.04.19. 20:19:25
Egyszer pályán jártam úgy, hogy belsőből húzódtam ki szélsőbe, hogy a gyorsabb elmehessen. Arra számítottam, hogy a gyorsabb elsuhan mellettem, utána visszatérhetek a belsőbe. Igen ám, de a külsőben az ember pályán nem 80, 90, vagy 100-al ment, hanem 60-al. Volt fékezés meg anyázás, amikor megérkeztem mögés 120-al :D
min 2010.04.19. 20:20:00
Frank99 2010.04.19. 20:21:49
én nem beszéltem így kis barátom, te se tedd.
nem is süllyedek le a szintedre. Nem azért van fenn, mert hülye módra közlekedek, hanem mert télen a 30-as tábla mögött bujkáló ellenforradalmárokat ezzel ki lehet szűrni.
És ha valaki úgy közlekedik, mint a VITO akkor tegye fel....
amúgy 60.000,- Ft nem egy nagy pénz, és megér ennyit.
indapass90210 2010.04.19. 20:22:08
Egyébként meg lehet nézni a profilomon a képet, ennyi látszik a rendszámból 240-mről. Nem lett skálázva, csak vágva.
Ápuka 2010.04.19. 20:24:11
zsukszerű vmi bolgár, kamion moldáv rendszámmal...és mint tudjuk német pályák jelentős részén nicns sebességkorlátozás....
de azért a balkéni hülyék megtanulhatnának figyelni másra is, ez erre az országra is igaz, egymás seggében vonatozik mindenki, akár 80-nal, akár 180-nal....nyugatabbik felén európának nincs vonatozás....nmax vmi melegbárban... O :)
frotto (törölt) 2010.04.19. 20:28:02
A sebességet és a követési távolságot, a kresz szerint, az út és látási viszonyok szerint kell megválasztani. Tehát a belátható szakaszon bellül meg kell tudni állni. Bármit tesz az előtted haladó. Szóval tök feleslegesen "szóltál át" a Vito-ba. Egyébként nem rég olvastam, hogy indul tanfolyam. Kreszből is meg vezetésből is.
2010.04.19. 20:34:47
Bambano 2010.04.19. 20:35:06
min 2010.04.19. 20:48:37
Gera 2010.04.19. 20:50:19
Gera 2010.04.19. 20:52:26
Gera 2010.04.19. 20:56:08
Frank99 2010.04.19. 20:57:08
na persze.
amióta van ez a nagy zero tolerancia, azóta SOKSZOROSA az ilyen vezető....
korában is volt, elnéztem, de azóta sokkal több van.
nem vagyok taxis, tehersofőr, 14 év alatt 230.00m,- km-t vezettem, sokat láttam. De ez, ami az utakon van most, az vicc.
és meggyőződésem, hogy veszélyesebb szitukat hoz a csigasor, mintha valaki ismerve a kocsiját és a saját korlátait, gyorsabban közlekedik.
Tornado86 2010.04.19. 20:57:26
4,6t-as Vito - ról nem tudok, de ha mutatsz egy link-et elhiszem hogy van.
@ne most:
És ugyanígy figyel az is, aki országúton halad gyorsan, ha elolvasod pár írásomat, meggyõzõdsz róla.
@ZePY:
Sokáig így tudtam, de ami traffipaxnál lézert jelez a detektorom, mind kis távon mért.
@Frank99:
Szerintem sorolhatnánk még.
theutat villám 2010.04.19. 20:57:50
azért még biztos nem, majd 155-től
még 120-nál is lehet haladni 145-tel
persze ha a parások éppen nem 110-zel zakatolnak előtted, mert a. félnek a sebességtől b. félnek a traffipaxtól (110 biztos ami biztos) c. azt hiszik, nem mindegy, hogy 130-cal vagy 150-nel borulsz meg, és okádják az átkokat mindenkire, aki normális sebességgel halad
galeria.totalbike.hu/hirek/2010/01/13/a_kozuti_birsagok_2010ben/?current_image_num=2&image_size=m#
Gera 2010.04.19. 20:58:11
Gera 2010.04.19. 20:59:47
Gera 2010.04.19. 21:01:00
Kukori és Kotkoda 2010.04.19. 21:04:52
Balfasz vagy.
tt60 2010.04.19. 21:05:18
A szemmértéked alapján max. lovaskocsit vezethetnél...
Legalább ne hencegnél vele...
Gera 2010.04.19. 21:06:44
Gera 2010.04.19. 21:09:07
2010.04.19. 21:10:14
Gera 2010.04.19. 21:10:29
schdl (törölt) 2010.04.19. 21:12:16
Gera 2010.04.19. 21:13:14
Frank99 2010.04.19. 21:13:32
a legnagyobb távolság, amikor jelzett úgy 1200 m volt.
fényképet 100-200 m-en tud készíteni, ami sok mindentől függ.
Bőven van idő lassítani, fékezni.
És akit nem érdekel mi lesz a többi közlekedővel, csak Ő érjen haza nyugodtan a shoppingolásból, hát ezek miatt előzgetünk, néha úgy, ahogy nem kellene....
de ezeknek MI köcsög újgazdag, meg szabálytalankodók vagyunk, halvány lila gőzük nincs, hogy esetleg miért villogok rá...
"streetfighter" 2010.04.19. 21:15:30
50 helyett?
Gera 2010.04.19. 21:16:36
OoVICoO 2010.04.19. 21:18:27
ui.
hogy az Árpának nem sikerült azért nem kell lemondani róla.
"streetfighter" 2010.04.19. 21:19:24
Te villogsz főúton? Minek?
A szüttyögők rám szoktak villogni, mikor elhúzok mellettük.
Frank99 2010.04.19. 21:21:15
talán hogy mennnyen...
:-)))
egyittlakó (törölt) 2010.04.19. 21:21:30
Köszi, kifejtenéd bővebben is? Nem mintha kinézném belőled, hogy le tudnál írni két mondatot...
egyittlakó (törölt) 2010.04.19. 21:25:18
Nem kellene. Új-Zélandon 100km/h a limit az autópályán. Legyen itt is annyi. Aki villogni akar, menjen jó sok pénzért a hungaroringre. A biztonságosan, nyugodtan közlekedni akarókat pedig hagyják békén.
Deneware. 2010.04.19. 21:26:04
Gera 2010.04.19. 21:27:45
indapass90210 2010.04.19. 21:27:53
Frank99 2010.04.19. 21:28:40
béna volt.
ennyi.
Frank99 2010.04.19. 21:29:17
beza!
hehe!
Krinyo 2010.04.19. 21:30:07
Rahsid 2010.04.19. 21:31:03
Krinyo 2010.04.19. 21:31:52
Ne legyen. Az ilyen takarodjon a palyarol es menjen kozuton, ott elalhat nyugodtan, es ne zavarja, aki haladni szeretne.
Frank99 2010.04.19. 21:33:13
akinek ez újgazdag + köcsög az járjon 40-el az új sevroletel....
de ne csodálkozzon, hogy mások haladnak az úton, ő meg a vacsorára is 1 óra késéssel ér haza. hehe.
indapass90210 2010.04.19. 21:33:56
Haywood 2010.04.19. 21:34:45
A másik oldalról viszont: aki ok nélkül padlóféket nyom (indokolatlanul hirtelen és nagyot fékez), miközben jönnek mögötte, az közúti veszélyeztetés bűntettét követi el, még akkor is, ha nem lett belőle baleset. És nem kell azzal jönni, hogy "de lehetett volna rá oka", mert a lényeg pont az, hogy nem volt. Tehát az ő szuverén döntése volt, hogy kockáztatja a maga és másik életét. Az pedig, hogy megúszta, már nem rajta múlott. Szóval jogilag és sáros amellett, hogy simán ostoba. Remélhetőleg addigra már elkészült róla a fénykép.
vlgymir 2010.04.19. 21:35:28
Én is békésen megyek az autópályán, nem villogok, és nem mászok a nyakába senkinek annál is inkább, mert abban az országban, ahol én autózom, ott ezt büntetik, méghozzá nagyon hatékonyan.
Haywood 2010.04.19. 21:36:19
Rahsid 2010.04.19. 21:36:31
Tornado86 2010.04.19. 21:37:12
1x emlékszem hasonlóra, szóval elárulod milyen radarjelzõt használsz? Nekem mellesleg egy Cobra 9430asom van jelenleg.
indapass90210 2010.04.19. 21:38:00
Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.04.19. 21:39:38
És van egy aranyszabály. általában az az autós a húnyó, akinek az eleje van összetörve.
vlgymir 2010.04.19. 21:39:41
Frank99 2010.04.19. 21:39:44
csak ezt az indokolatlan fékezést igen nehéz bizonyítani.
Na, éppen ezért igyekszem én a sor elejére mindig.
:-)
(szinte) mindig a hátulsó a hibás.
és így látom, mi történik az úton előttem.
jó is ez így.
:-)))
indapass90210 2010.04.19. 21:39:48
iqlight (törölt) 2010.04.19. 21:39:54
Asszony jobbra tőled, gyerkőc hátul a gyerekülésben. Valahogy azóta 140 körül megszólal a belső hang, hogy ácsi elég lesz, inkább külső sáv 125-135 vagy ahogy épp a forgalom adja. Aki tudja miről beszélek, annak nem szorul magyarázatra, aki meg nem az majd megtudja (gondolom).
De, hogy hasonló élményt megosszak, nem kell gyorshajtani ahhoz, hogy majdnem belerohanj az előtted levőbe. Talán épp múlt nyáron M7 kocsiba be, Balcsira le, kamionok mellett el belső sávban c.a. 120-130 tempóban. Előttem senki mögöttem, se nagyon mi baj lehet, hát csak a két kamion közül elém index nélkül kivágó kolléga kb 80-90-el. Előttem hát mit mondjak pár 10 méterrel, satufék+ABS megmentette a dolgot de irtó necces volt...
Rahsid 2010.04.19. 21:40:50
Elkérem az összes engem érintő pikcsőrt, aztán albumba rakosgatom őket.
Frank99 2010.04.19. 21:41:25
ECHO Lasertek
A szerelő 2010.04.19. 21:42:29
vlgymir 2010.04.19. 21:43:14
Szerintem időközönként érdemes lenne újraolvastatni a KRESZt mindenkivel, magamat is beleértve.
Rahsid 2010.04.19. 21:43:16
indapass90210 2010.04.19. 21:43:26
Haywood 2010.04.19. 21:44:51
Gera 2010.04.19. 21:44:55
Frank99 2010.04.19. 21:46:37
aha
látnak, ha nincs blokkoló.
viszont FÉNYKÉPET (ami a rencámot olvashatóan mutatja) 100-200 m között tudnak készíteni.. hibába látja, hogy mennyivel mentél, akár meg is fordulhatsz, lekanyarodhatsz meg is állhatsz....
ez fizika, optika stb....
nem kell fosni.
és senki nem mondta, hogy ezerrel menjél lakott területen.
csak tudjad, hogy hogyan működik a rencer. Sokan írják a neten, hogy látták a rendőrt, és nem jött csekk.
Ezért. Nem kell fosni. 100-200 m-en belül igen. azon túl, TIPLI VAN....
:-)))
vasgyuszi 2010.04.19. 21:46:51
Rahsid 2010.04.19. 21:48:16
vlgymir 2010.04.19. 21:50:49
Egyébként pedig tőlem mindig mehetsz előre, mert elengedlek, ha nem tolsz le az útról, mert azt nem szeretem.
Gera 2010.04.19. 21:50:58
popsy · http://www.ejatekok.hu 2010.04.19. 21:51:05
Haywood 2010.04.19. 21:51:51
Gera 2010.04.19. 21:55:16
Haywood 2010.04.19. 21:56:54
vlgymir 2010.04.19. 21:57:52
De mondok egy másik példát 100 méteren belül.
M0, Megyeri híd előtt 80-as sebesség. Út kanyarodik, Te lelkesen törexel elsőnek, én megyek 80-al (tempomat). Kijösz a kanyarból, meglátod a trafit, de már késő. Bocs.
Frank99 2010.04.19. 21:57:58
kösz
nem vagyok notorius gyorshajtó.
de szeretem látni az utat, volt komoly balesetem, ahol más okozta a balesetet, azóta CSAK azzal foglalkozom, hogy mi van előttem, és én lássam először. Ennyi.
és amíg tv. engedi fenn lesz a blokker. mert ILYEN esetekben sem árt, ha jelez.
Imho a Vitos akkor fékezett, amikor SZEMMEL meglátta az autót. a blokkolóm minimum 3-400 m-el előbb jelez, tehát előbb lassítok, mint VITOS barátunk szinte blokkol...
kispista 2010.04.19. 22:01:46
Tanulj meg vezetni, addig is maradj a külső sávban 110 Km/h-val!
Haywood 2010.04.19. 22:03:05
vlgymir 2010.04.19. 22:04:22
1. Megelőzöd, aki előtted halad,
2. Kicsit lemaradsz az előtted menőről.
Én mindkettőt használom. A második különösen nehéz látási viszonyok között jó. Akkor keresek is olyat, mint Te, és messziről követem. Volt már olyan eset, amikor szinte üres volt az út, és egy autós társammal így mentünk 200 km-t. Amikor elfáradt, lelassított, én előre álltam és vezettem, majd megint váltottunk. És mindeszt ismeretlenül. Aztán én jobbra, ő meg balra. Ilyen is lehetséges.
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.04.19. 22:07:31
kispista 2010.04.19. 22:08:45
"
és meggyőződésem, hogy veszélyesebb szitukat hoz a csigasor, mintha valaki ismerve a kocsiját és a saját korlátait, gyorsabban közlekedik.
"
Ja, de a saját korlátait kevés ember ismeri, a képességeiket a legtöbben felülbecsülik, lásd a posztolót. Vagy Tornado86-ot a szuper előzéseivel.
Ha 130 helyett mész 160-nal, 100 km-es távon 8,6 percet takarítasz meg. Ennyiért megéri meghalni! Főleg ha a hozzászólások írogatásával hetente 10x ennyit cseszik el valaki.
"streetfighter" 2010.04.19. 22:08:57
Aki mindig rendesen autózik az nem is fogja megtudni. ;)
kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2010.04.19. 22:10:10
Frank99 2010.04.19. 22:10:13
nem vagyok igazmondó.
a legújabb lézer annyival tud többet, hogy rögzíti a pontos helyet (GPS alapon) és beküldi a kapitányságra, nem lehet piszkálni. :-(( az összes blokkoló és jelző jelzi ezt a lézert is...
hogy mikor, kit, milyen távolságról lő ki, kocsija, színe, magassága stb. válogatja.
Nekem SZEMBŐL lapos, világos színű autóm van, ez igen sokat visszaver a lézerből, amit meg benyel, azt a blocker visszaküldi zavarással infrával..
az érzékelő a rendszám mellett van (jobb és bal) és mielőtt elérné a fényképezhető távolságot, azalatt fékezhetsz.
a rendőrnek VAN lehetősége olyan pontra (pl. lámpa) állítani a lézert, ahol van visszaverődő sugár, és mérhető, de nem igazán foglalkoznak vele -tapasztalat- mert az érdekli, hogy mi van a következő autóval....
Ma 3x állították rám a sugarat egy mérésen belül -gondolom nem látták a sebességet- amúgy 50-el mentem, majd mikor elmentem mellettük, már ismét a forgalomra néztek..
ennyi.
indapass90210 2010.04.19. 22:12:36
Frank99 2010.04.19. 22:15:30
így kell vezetni!
kár, hogy kevesen vagyunk így!
indapass90210 2010.04.19. 22:15:56
Gera 2010.04.19. 22:16:28
Rahsid 2010.04.19. 22:16:32
frotto (törölt) 2010.04.19. 22:17:17
Mert, ha ő megelőzött, aztán lassított, aztán lassítottál, és nem mentél bele.
Akkor tulajdon képpen történt egyáltalán valami?
És mire is volt jó az "átköszönés ablakon át" ?
És akkor miért írtad le a történetet?
Frank99 2010.04.19. 22:17:57
senki nem mondta, hogy így kell meghalni.
aki nem tud pályán vezetni ne menjen pl. autópályára. A feleségemet soha nem engedném pályán vezetni, mert nem képes (és ez nem bántás) a több sávot figyelni.
Dan20VT 2010.04.19. 22:18:32
Gera 2010.04.19. 22:19:49
Haywood 2010.04.19. 22:19:57
Ha valaki fegyvert fog rád és rádlő, majd a lövedék 2 centire megy el a fejed mellett, akkor történt valami tulajdonképpen? Nem? Akkor mitől fostad le a bokád?
Rahsid 2010.04.19. 22:21:49
Gera 2010.04.19. 22:22:54
Gera 2010.04.19. 22:23:50
indapass90210 2010.04.19. 22:24:29
"streetfighter" 2010.04.19. 22:25:42
Te kis szerencsétlen.
Lehet, hogy te elöbb okozol balesetet ha vezetsz egyáltalán (ilyen mentalitással remélem nem) a pöcsöléseddel, mint az aki gyorsabban hajt, de minden idegszálával az útra figyel.
AzHofi 2010.04.19. 22:25:55
Rahsid 2010.04.19. 22:27:25
Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.04.19. 22:30:21
Egy notórius gyorshajtónál, amint átlépi a megengedett sebességet, azonnal be kell kapcsoljon az agyában egy új veszélyforrás keresése ez pedig a traffipax. Azok a gyorshajtók, akikben nincs meg a deffenzív vezetés e sajátossága, azok fizetnek évente sokszor gyorshajtásért. Simán luzerek. Bevett szokás, hogy idegen területen, ahol nem ismerjük a traffipaxok szokásos helyét, ott ráállunk egy gyorshajtó farvizére és úgy tudunk gyorsan menni. Csak a villanást kell figyelni és fékezni. Ha gyoshajtasz és rádvillan egy szembejövő, akkor nem azon agyalsz, hogy be van e kapcsolva a lámpád, hanem egyből fékezel és sasolod a rendőröket a két oldalon. Ha lelassultál 50-re, akkor nézegetheted a pilácsodat. Ha nem világított, akkor megnyugodsz, felkapcsolod és "push the pedal to the metal".
Ezekhez vagy van egy pilótának érzéke vagy nincs. Egy darabig lehet tanulni, de a deffenzív vezetéshez való érzék adott kinél jobb kinél gyengébb. Egy autós 3 irányváltásából lehet tudni, hogy a pilóta tud e vezetni vagy sem. Sokszor abból is, ahogy látom a tekintetét a belső visszapillantójában. Az a "minischumacher", aki autópályán 180-al megy el egy nyugodtan haladó konvoly mellett úgy, hogy nem a féken tarja a lábát, abban benne van egy jövőbeni karambol. Ebben az esetben inkább dudáljon és villogjon, hogy lássák, hogy jön, akik majd hazamenve megírják, hogy egy bunkóval találkoztak. De legalább élnek :)
És valóban jól mondod, több ilyen nyugodt ember kellene az utakra :) Ennek ellenére általában nem szokott nagyon gyorsabb lenni senki :) Ha gyorsabban mész, mint a többi autós, akkor helyettük is neked kell gondolkodnod !
Mondom ezt úgy, hogy hosszú évtizedek után most volt egy kisebb koccanásom. Hátulról belémkanyarodott egy rendőrautó, amíg én szabályosan álltam, mert átengedtem a gyalogosokat a zebránál :)
"streetfighter" 2010.04.19. 22:31:48
Te megbecsteleníted Hofi nevét.
Ő nem volt korlátolt.
min 2010.04.19. 22:31:51
Amig magunkat nem fikázzuk ha hülyeséget csináltunk addig a másikat se.
Én értem a problémádat csak azt nem fogadom el ilyenkor, hogy minden felelőséget a vitóra hárítsz miközben ebben a szituban ha gond lett volna mindketten sárosak lennétek. Te a távolság miattő meg a indokolatlan vészfék miatt.
eml 2010.04.19. 22:32:30
"100km/h a limit az autópályán. Legyen itt is annyi."
Járjon mindenki gyalog, az még biztonságosabb.
Albániában sem volt közúti baleset 45-88 között.
''autónepper.'' 2010.04.19. 22:33:02
Frank99 2010.04.19. 22:33:54
bizony nálad a pont!
Gera 2010.04.19. 22:35:28
Itt jegyezném meg, hogy túl gyakran azért nem történik olyasmi, ami miatt az autópályán minden előjel nélkül nyom valaki egy satut.
Rahsid 2010.04.19. 22:35:39
eml 2010.04.19. 22:37:34
Gera 2010.04.19. 22:37:59
"streetfighter" 2010.04.19. 22:41:16
Basszus, ha én mindig egy gyorshajtóra várnék idegen területen, akkor soha nem mennék gyorsan.
Vagy neked mi a gyors?
Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.04.19. 22:46:59
@Gera: Te pedig menj a külső sávban és gyűjts élményeket a következő írásodhoz :)
Már, hogy a fenébe ne történt volna semmi velem? Olvasva az írásodat bele tudom élni magam a Vito-s helyébe.
"Megyek a belső sávban tempósan, mert szült a feleségem. Előztem egy autóst meg egyteherautót. Ahogy elhagytam a teherautót láttam, hogy traffipax van előttem, így fékeztem. Hallom ám, hogy a hülye mögöttem majdnem belémjött hátulról, mert a valagamban autózik. Még neki állt feljebb, pedig megmentettem egy csekktől" Csók :)
Uzi 2010.04.19. 22:47:35
eml 2010.04.19. 22:48:47
Elmondom neked ott lépésben, max 5km/h, az is gyorshajtás!
indapass90210 2010.04.19. 22:49:33
''autónepper.'' 2010.04.19. 22:51:46
Gera 2010.04.19. 22:52:00
''autónepper.'' 2010.04.19. 22:53:05
eml 2010.04.19. 22:55:40
"Ha gyoshajtasz és rádvillan egy szembejövő, akkor nem azon agyalsz, hogy be van e kapcsolva a lámpád, hanem egyből fékezel és sasolod a rendőröket a két oldalon. Ha lelassultál 50-re, akkor nézegetheted a pilácsodat. "
B+ a múltkor ki volt menve az egyik izzóm, emiatt 40 perccel később értem haza, mert sose tudtam miért villognak. Másnap reggel kicseréltem.
Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.04.19. 22:56:03
Gera 2010.04.19. 22:56:09
Haywood 2010.04.19. 22:56:14
Másrészt a defenzív szóban egy f betű van.
min 2010.04.19. 22:56:39
atila68 (törölt) 2010.04.19. 22:57:36
Faxnak egy ilyen vasba ilyen motrót tenni?
eml 2010.04.19. 22:58:14
eml 2010.04.19. 23:00:52
Egyébként nem tippeltem. A betű látszik, a számokért meg megnéztem az enyimet és a szomszédét, és az alapján annyi.
Mocskos Kaviár 2010.04.19. 23:01:44
Azoknak pedig, akik a sebességhatár eltörlését szorgalmazzák, mutatni kéne egy-két videót, vagy továbbmegyek egy-két helyszínelést végig kéne nézni. A 160 addig biztonságos, amíg nem történik valami váratlan.
Haywood 2010.04.19. 23:03:35
Ha meg már megszült (ezt írtad), akkor meg hova a f@szba rohansz, azt akarod, apa nélkül nőjön fel a gyerek?
Gera 2010.04.19. 23:03:44
Liquid_Night 2010.04.19. 23:08:16
Fater vén Lada Samarája is megáll 100ról 45-50 méter alatt közepesen gagyi gumikkal (teszteltem), valamint az akármilyen M6373i ABS ABC GTI BMWnek is kell legalább 38-40 méter 100ról, labor körülmények között...és akkor nem beszéltünk arról hogy a reakcióidő mekkora részét képezi a valós fékutnak. Vagy nem tudom, a te "felső kategóriás" autód helyetted fékez?
Közveszélyes barom...
Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.04.19. 23:08:30
eml 2010.04.19. 23:09:20
193 km/h nincs sérült
www.youtube.com/watch?v=KbdH-J6UoYI&feature=related
Tükör nélkül bejött
www.youtube.com/watch?v=R5KH269CbX4&feature=related
min 2010.04.19. 23:11:56
''autónepper.'' 2010.04.19. 23:11:58
min 2010.04.19. 23:13:26
Egy kicsit túl van rugózva a téma.
Gera 2010.04.19. 23:13:29
eml 2010.04.19. 23:13:40
Nem igaz.
Az én autómnak a féke jobb anyagból van, és a hőterhelésre kevésbé lesz megbízhatatlan mint a másik.
Ezért lassul a nagy drága autó jobban, ugyanis a nagy drága autó fékje úgy van méretezve, hogy 250-ről is meg lehessen vele állni, míg e Buzuki fék 250-ről kb 100-nál elfüstölne.
Gera 2010.04.19. 23:14:28
min 2010.04.19. 23:15:25
Liquid_Night 2010.04.19. 23:16:28
Amúgy jelzem hogy olyan kocsival járok ami a magyar autópark 97%át állva hagyja, és az elején majdnem azért lettek baleseteim mert a betanult fullgázzal kezdjük az előzést-ből majdnem ráfutásos balesetek lettek:) Csak én beismerem...
min 2010.04.19. 23:17:26
Amaz fasz volt te pedig egy kicsit benézted.
min 2010.04.19. 23:19:22
97% egy kicsit erősnek tűnik.
Liquid_Night 2010.04.19. 23:20:27
Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.04.19. 23:21:53
De ha ez nem tetszik, akkor vegyünk egy másik gyorshajtásra okot adó szituációt. Pl a vékonyfosást. Nekem 2 vagy 3 ilyen szituációm volt :)
És igazad van, én is felkenődhetek egy szabálytalanul előző kamion elejére, megcsúszhatok egy sárfelhordáson és kieshet az egyik kerekem ez benne van a pakliban. De a férfiak az autót nem közlekedési eszköznek tekintik, hanem élvezeti cikknek a dominenciájuk kiterjesztésének ezért hajtanak gyorsan. (Ha nem egyedül utazom, akkor nem megyek gyorsan. Nem szeretem látni a halálfélelmet az utitársaim arcán :) )
Akikre ez nem vonatkozik ők közlekednek. :)
''autónepper.'' 2010.04.19. 23:21:58
de te nem azért veszel jobb kocsit "pózolj" vele? mert ha nem akkor minek neked olyan erős kocsi ami állva hagyja a magyar autó parkot?:S
Liquid_Night 2010.04.19. 23:22:14
Mit vártam?:) Defenzíven vezetek, miattam mehetsz utadra...
Liquid_Night 2010.04.19. 23:23:44
tkazmer 2010.04.19. 23:24:22
ugyanis igen, a felső kategóriás autók jelentős része magától fékez. tudom, nehéz ezt megérteni, de meglepő módon van olyan, amelyik városban neked menni sem tud, nyomhatják neki a gázt ahogy akarják...autópályán meg "Adaptive Cruise Control"-nak nevezik azt a mágikus varázseszközt (tehát az "ACC" rövidítést is vedd fel a listádra a BMW nevéhez), amelyik követi az előtted haladót, gyorsít ha ő gyorsít és fékez ha ő fékez.
Liquid_Night 2010.04.19. 23:24:59
Majd ha egyszer hideg lesz, abba se lesz semmi.
eml 2010.04.19. 23:25:16
"magyar autópark 97%át állva hagyja"
Ha ez igaz akkor tudnod kellene azt is hogy jobb a fékük.
Gera 2010.04.19. 23:25:17
min 2010.04.19. 23:26:23
Én a neked címzet hozzászólásba a közted és a nepper közötti vitára utaltam ahol azon kakaskodtok lassan, hogy kinek az autója az erősebb.
Gera 2010.04.19. 23:26:37
eml 2010.04.19. 23:26:40
" de közúton az a bizonyos egy számít...ez nem versenypálya vazz."
Az az egy nem mindegyik hanyadik.
''autónepper.'' 2010.04.19. 23:27:18
Liquid_Night 2010.04.19. 23:28:22
Mellesleg ha nem tűnt volna fel az ostoba embert szapulom...ijesztő milyen sötétség van itt:)
Gera 2010.04.19. 23:28:51
min 2010.04.19. 23:29:36
''autónepper.'' 2010.04.19. 23:29:50
Gera 2010.04.19. 23:31:36
Gera 2010.04.19. 23:33:34
Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.04.19. 23:33:35
Egyébként a te helyzetedből teljesen igazad van én is elküldtem volna az anyjába ott helyben, hogy levezessem a feszültségemet, de a következő kilométerek alatt elgondolkodtam volna, hogy mekkora balfék voltam, hogy 140-el a másik seggében autózom és eszembe sem jutott volna megírni.
De ettől függetlenül senki ne menjem gyorsan ! Azokat sokkal nehezebb megelőzni :)
Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.04.19. 23:34:51
Liquid_Night 2010.04.19. 23:34:53
Valamint köszönöm Önöknek, négykerekű idiótáknak azon közállapotokat ami miatt folyamatosan szigorítják a sebességhatárokat, büntetéseket, szabályokat...
Jelzem, hogy a legközelebbi emberkéknek aki számomra veszélyhelyzetet teremt, néhány jól irányzott sallerral fogom megköszönni, és levezetni az adrenalint, remélem, hogy nem lesznek köztük!
Üdv.
cso zsi 2010.04.19. 23:37:17
Lelketek rajta.
img9.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/7530919_7a60188a9ffa8614ea7ac5049846518f_xl.jpg
A bal oldali szerint 86 km/h, a jobb oldali szerint 93 km/h. Óra szerint 90 km/h.
Mindenki megnyugtatására -mielőtt "egyik óccsó, másik drága" vita kerekedne-, megjegyezném, hogy már mindkét eszköz az enyészeté. Az olcsó nem bírta a 4 méter magasból való esést. A drága egyszerűen megunta a működést.
( a kép készült: 2008. december 28., 13:53:50 Nokia 6233 telefonnal a 33-as úton)
Unter Bahn (törölt) 2010.04.19. 23:37:54
1. számú leghülyébb: a Posztoló!!! Hogy miért??? Két okot mondok: először is mindig a posztoló a leghülyébb, ez TÖRVÉNY!!! Másodszor miért gondolja, hogy a trafi ~150 közeli 'barátságra' volt kalibrálva??? A tv +15-öt ad a szabs tv. szerint, de 0-t a közig.tv szerint, tehát ha szivatásra ment a dolog, akár 131-gyel is lehet csekket fizetni valamely önkormányzatnak...
2. sz. leghjülyébb: MB Vito sefőr: lehet hogy van detektorja, de a Fáma III. aztat leszarja, volt szerencsém a Mátrában próbálni, jól elhelyezve 0 méter lehetősége van a delikvensnek a riasztástól a lassításig, 400 méterről már tuti éles képet ad, akár éjszaka is, egyedüli túlélési esély a zavaróval szerelt... de annak meg minek satuzni???
3. leghülyébb: Rendőr+FAMA-laser: ...de most tényleg indokoljam??? Hát odament, kimérte, hogy hova kell állni, hogy az előbukkanó autó semmit már ne tudjon tenni... hát nem ő a legkevésbé hülye???
min 2010.04.19. 23:39:07
tkazmer 2010.04.19. 23:41:34
www.volvocars.com/uk/top/about/news-events/pages/default.aspx?itemid=6
OK, talán nincs még mindegyik felső kategóriás autóban ilyen rendszer, a mennyiségre utaló jelző valóban túlzás lehetett a részemről.
ha valami spontán elémvág, akkor azt meg ugyanúgy elcsapom akkor is, ha hagyományos módon fékezek. sőt, megkockáztatom, hogy egy computernek jóval gyorsabb a reakcióideje mint egy embernek, ilyen módon a reakcióidőből származó veszteség is kisebb lehet.
Mikrobi 2010.04.19. 23:53:55
kispista 2010.04.20. 00:18:46
" Gera 2010.04.19. 22:19:49
@kispista: Magyarázd már el, mi volt a gond a képességeimmel.
"
Az, hogy nem vagy képes felmérni a követési távolságot. Az hogy nem fogod fel, azon a pár percen semmi sem múlik. Főleg hogy 10x annyi időt baszol el itt a blogon.
Alikam 2010.04.20. 00:21:20
Milyen lámer használ tempomatot?
Nem bírtok sebességet tartani mindenféle komolyabb megerőltetés nélkül? Faláb SC vagy mi?
Első órás rutin óra, sebességtartás.
igazi hős 2010.04.20. 00:32:11
Fricibá' 2010.04.20. 00:34:56
2. Lehagy egy még nagyobb barom.
3. Lefékez és te majdnem beleszállsz.
4. Fel vagy háborodva.
Tanulság: Két hülye majdnem megöli egymást az autópályán, esetleg még a kamiont is bevonnák a balesetbe.
Ne ide irkálj, hanem sürgősen iratkozzál be KRESZ továbbképzésre, mielőtt ártatlanok halnak meg miattad.
Pont.
Alikam 2010.04.20. 00:43:19
Semmi szükségem arra, hogy a jobb lábamat megmozgassam egy kicsit. Teljesen lazán tudom tartani órákon át a pedálon. Betámasztom sréhen, nesze kész is a tempomat.
Amúgy is baromira zavarna ha nem lenne akár egy pillanatig is a gázpedál felett a lábam.
Hogy kontrollálod így az autót egy vészhelyzetben?
pruntyike 2010.04.20. 05:12:47
Atika!!! 2010.04.20. 07:12:56
cso zsi 2010.04.20. 07:34:26
Az 1-2 óránkénti pihentetés az hosszabb utat feltételez. 1500km-n nekem is jól esett volna egy tempomatos autó. Valószínű, hogy egy hazai, 200-250 km-s út autópályás részein is jól jöhet, volt már "szerencsém" olyan autóhoz, ahol a gázpedál rugója olyan erős volt, hogy fél óra alatt elfáradt a lábam.
Haywood 2010.04.20. 07:56:05
Amúgy meg kb gyorsabban lehet vele fékezni, mint tempomat nélkül, mert gyanús szituációban eleve a fékpedálon tarthatod a lábad, hogy röftön nyomd, ha kell.
Rahsid 2010.04.20. 08:02:45
Rahsid 2010.04.20. 08:03:22
Frank99 2010.04.20. 08:12:12
az egy dolog hogy látta....
a kérdés, milyen messze volt, a sok értetlen.
ha mondjuk 100-200 m-en belül, akkor késő.
ha túl, bizony lehet lassítani, de nem satuval...
amúgy a blookkoló blokkolja és jelzi a FAMA III-at is, sőt a legújabbat is, amiben ua. a lézeregység van....
golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2010.04.20. 08:37:02
Gondolom a tempomatot sem lehet 130-ra beállítani, mindig kell az a jó érzés, hogy én kivétel vagyok.
golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2010.04.20. 08:40:07
Mit kellene tennie?
Belehajtani az előtte fékezőbe?
Ez a tipikus más farkával való csalánverés szerintem!
Jocóó 2010.04.20. 08:49:29
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.20. 08:54:27
Alex3000 2010.04.20. 08:54:38
esef 2010.04.20. 09:01:25
Csak néha az ilyen száguldozó barmokat kell figyelni a tükörben...
igazi hős 2010.04.20. 09:10:53
@cso zsi: Pontosan. Magyar autópályán nem lehet másfél óránál többet menni egyhuzamban, de már ott is jól jön, pláne ha előtte egy órát araszolt mire kiért a városhatárra.
ati27 2010.04.20. 09:11:17
Mér faszság a 130? Ha 160 lenne? mennyivel gyorsabban érsz oda valahová? Pláne egy ilyen kis országban? Azt a kis nyereséget amit összeszedsz pl 100 km-es elveszted egy pirosra váltó lámpánál.. Viszont beszélgethetünk a 130 és a 160-170-el száguldó autó fékut külömbségéről, esetleg mozgási energiájáról.. A kettő összefügg, és a sebsség négyzetével arányos. Ha ez mond valamit. Itt 110 (kitüntetett helyeken 120) a korlát autópályán, és a poén: betartják.. kb 99%-ban. A nagyobb poén itt az 1.8-as motorú autóra azt mondják: kicsi a motorja.. :) Másrészt egy "icipicit" nagyobb ország területre..
2010.04.20. 09:15:00
Mintha azon a 10-60 km/h különbségen órák, napok múlnának. 10-20 percekről beszélünk magyar viszonylatban.
10-20 percért kockára tesztek mindent?
Józan pókeres gondolkodással, rájöhetnétek, hogy 100Ft-os kasszáért nem teszek kockára 10.000 Ft.-t.
lyesmith 2010.04.20. 09:18:25
130 a megengedett. Remélem megbüntettek.
Mindenki kurvaanyázik amikor HP a mozgássérültek helyén parkol.
Sokkal kevesebb lenne a mozgássérült ha az ilyen ek mint te betartanák a törvényt.
ati27 2010.04.20. 09:20:51
Lenne sok-sok halott.. :)
ati27 2010.04.20. 09:28:32
Ez nem éppen igaz. egy buzuki 1000 kg körül van, egy felskategóriás Merdzsó, bömös, kb 50%-al nehezebb! No már csak ismerni kellene az 1/2m*v2 (vé négyzet) összefüggést! Ezé vannak bazi nagy pizzakorongok egy sel merdzsón, de fékhatásában nem nagyon van releváns külömbség! Amugy a fékrendszereket az autóiparban biztonsági tényezével számolják.. Hidd el egy-két vészfékezés belefér egy buzukinál is..
jagger3 · www.jagger.hu 2010.04.20. 09:33:57
A rövid véleményem , a poszt írója egy rendkivül ostoba ön és közveszélyes faszfej.
Miért is?
nem a rendőr miatt kell betartani a közlekedési szabályokat hanem ez( jogkövetés)lenne a normális viselkedés alapból.
Igy a jelenetre és veszélyhelyzetre sem került volna sor.
Nem mentség hogy üres volt a pálya és a másik is gyorsan ment.
Az ilyen hozzáállású embereket addig kell büntetni akár kilóméterenként automata trafival , amig meg nem tanulja a megengedett max sebesség autópályán Magyarországon 130 km/óra!!!
Haywood 2010.04.20. 09:48:14
isti77 2010.04.20. 09:51:26
Javasolnám, hogy ha már így ragaszkodsz ezekhez a "nem kerek" értékekhez, állj át 143-ra, és akkor még a rendőrökre sem kell figyelni, mert az pont a megengedett 130 + 10% toleranciának felel meg.
Igaz, akkor 8 perccel később érsz Szegedről Pestre.
indapass90210 2010.04.20. 09:56:03
isti77 2010.04.20. 09:57:57
Haywood 2010.04.20. 09:58:29
indapass90210 2010.04.20. 10:02:30
megengedett+közig alsó határ+ 2 esetleg 3%. Vagy esetleg ez fölött még valamennyivel.
130+20+150*0,03=ez durván 155.
Alatta nem fognak szórakozni senkivel, mivel úgyis mindig mindenkinek a közvetlen hozzátartozója vezet.
igazi hős 2010.04.20. 10:10:42
indapass90210 2010.04.20. 10:15:09
Egyébént amikor lefotózták a kocsim 126-tal, akkor a radarjuk 124-es limitre volt belőve 100-as korlátozásnál.
jagger3 · www.jagger.hu 2010.04.20. 10:24:57
ati27 2010.04.20. 10:27:26
Lehet hogy a sebességeknél is be kellene vezetni a zéró toleranciát. Mert ahogy látom itt bebizonyitjátok hogy a kresszben előirt 130 km/h az valójában 152! Naa ezért tart ott az ország ahol van.. Méghogy a politikusok, :) azok is csak olyanok mint a plebs.. :)
Haywood 2010.04.20. 10:28:20
ati27 2010.04.20. 10:29:59
Haywood 2010.04.20. 10:31:37
Liquid_Night 2010.04.20. 10:34:58
Múlt hétvégén mentem először a hírhedt 4es úton, és nem jöttem rá hogy miért halálút, hiszen patent aszfalt, jó nyomvonal, nyújtott kanyarok, ami kell. Aztán amikor feltűnt hogy a 110es utazóm ellenére sorba előznek kicsik és nagyok egyaránt, meg szemből is, és hogy hogyan, akkor megértettem. Mintha 70el mennék a kis poros mellékúton, csak a különbség az előzési táv hossza...
Volt aki kilométereken át jött a nyílegyenesben utánam, majd kanyarba előzött, volt aki 1.2es motort üvegen ordíttatva ment el 10km/h különbséggel, volt aki 180+nyélgázon húzott el a sor mellett...és 10ből 9 remegve a kormányra feszülve, gőzzel sem arról h na akkor mivan...olyan bizonytalanul h engem idegesített...na ez van itt is:)
ne most 2010.04.20. 10:36:11
indapass90210 2010.04.20. 10:38:14
@Haywood: senkinek nincs egy szava sem azon felül, csak 149-re meg 152-re teljesen más a tényállás.
ne most 2010.04.20. 10:39:21
indapass90210 2010.04.20. 10:46:04
ati27 2010.04.20. 10:47:13
Aham, akkor magyarázd el nekem, hogy egy civilizált orszégban kint a 110-es tábla, akkor 110-el mennek. Az autóuton 90, és ha 90-el megyek senki nem akar letaszajtani az útról? Ha 70, akkor 70! ha 50 akkor 50! És nem 152, nem 108, nem 84, nem 58. Ja igen, egyik ismerőst elkapták 50 helyett 56-al, 3000 korona... A másik átment egy sárgán, majd pár hét mulva gyorshajtás, jogsi ugrott 2 hónapra. Megin mást, enyhén ittas vezetésen. Jogsi 1 évre el, plusz 2 havonta orvosi vizsgálatok, hogy mennyire iszik, 1 éven keresztül.. Na azóta szériatartozék nála egy komoly alkoholszonda.. Mert többet nem akar ilyenbe keveredni.. Volt egy másik srác akit elkaptak azért mert nem volt bekötve a biztonsági öv! Majd ugyanaznap elkapták enyhe gyorshajtásért! A jogsi bevonva pár hónapra. Mérlegelés nélkül...
Haywood 2010.04.20. 10:54:49
indapass90210 2010.04.20. 10:57:11
Haywood 2010.04.20. 11:01:07
mi nem foglalt még 2010.04.20. 11:09:32
legközelebb is tartsd be és akor sem fogsz meghalni.
enyire egyszerű az egész.
mi nem foglalt még 2010.04.20. 11:12:19
sőt ha 80-al akkor még rövidebb.
sőt ha el sem indulsz otthonról akkor a legrövidebb.
hülyeség ehz a mondóka hogy enyivel elöbb megállsz lassabb sebességről.
ami ugyan igaz csak felesleges szócséplés.
cso zsi 2010.04.20. 11:14:41
Rahsid 2010.04.20. 11:17:35
Nagyon sok németet és osztrákot látok az elmúlt napokban felénk, és rohadtul nem 50-el tötyögnek, hanem felveszik a forgalom ritmusát, mennek szépen 60-70-el. Ennyi.
cso zsi 2010.04.20. 11:19:11
A javasolt odakint is 130, de szabad fölötte menned a saját felelősségedre.
Amit úgy érts, hogy bármilyen esemény, ami abból ered, hogy te gyorsabban mész az ajánlottnál, téged terhel.
cso zsi 2010.04.20. 11:20:55
eml 2010.04.20. 11:24:03
Ilyen meg szerintem már sehol nincsen, hogy gyorshajtás miatt félre állítják az embert."
Elvétve van, de azt kb 20 km-ről tudom. Pályán amúgy se kell megállni nekik mert veszélyes. Le kell kísérjenek.
eml 2010.04.20. 11:26:13
90-nél 5L
120-nál 5,5L
150-nél 6,2L
Ez pont a 2-3 szorosa ugye.
cso zsi 2010.04.20. 11:27:57
ami ugyan igaz csak felesleges szócséplés. "
Azt látni, hogy felesleges. De városban is sokat jelent az az 5 (fékút)-10 (féktávolság) méter, amivel hamarabb megállsz 50-ről, mint 60-ról. 3 méterrel többet teszel meg másodpercenként, mint 50-nel.
Ahol az előbbi megállt, az utóbbi még 40 körül halad.
eml 2010.04.20. 11:32:01
A politikus a múltkor az M7-en 200+ ment. Villogva dudálva.
TökömTele 2010.04.20. 11:33:22
Ha te is jártál volna legalább néhány alkalommal abban az országban, nem kérdeznél ilyet, mint ahogy más sem.
Viszont ha tényleg nem jártál ott, ajánlom, hogy egyszer próbáld ki.
Nézd már meg, mekkora különbség van az alapvető hozzáállásukban mindenhez, és nem csak a közlekedésben. A közlekedési kultúra egy dolog, de sok minden lemérhető rajta keresztül.
Ott nincs olyan, hogy a lassabbakat durván letolják, annak ellenére sem, hogy az átlagtempó sokkal nagyobb, mint amivel egy "mazsola" közlekedik.
Nem veszik semmibe a motorosokat, bringásokat, gyalogosokat
Nincs fartúrás
Nincs büntető fékezés
Nincs kresz analfabetizmus
Nincs eszetlen önző rohanás
...vagy legalábbis nagyon ritkán és persze megfelelően szankcionálva...
Viszont többnyire van tolerancia egymás iránt, felelősségtudatos közlekedés, jóval nagyobb arányú szabálykövetés - és persze szigorúbb és arányosabb büntetések.
Ég és Föld.
Szóval messze vagyunk még, nagyon messze. Nyugodj meg, a mi életünkben nem lesz itthon sebességhatár eltörlés sehol, de az is lehet, hogy soha nem.
indapass90210 2010.04.20. 11:35:39
TökömTele 2010.04.20. 11:36:03
igazi hős 2010.04.20. 11:38:02
jagger3 · www.jagger.hu 2010.04.20. 11:40:47
Kedves!
Hát már miért történt volna meg??? emmyire retard nem lehetsz!!!
Ha 130-al megy a posztoló akkor a vítós olyan előnyre tesz szert ami nem készteti vészfékre, sőt ha a vító is betartja a 130at, akkor egyáltalán nincs szükség fékezésre max belemosolyogsz a trafiba és nincs fejfájás , se csekk.
Vegyük már észre , a szabályok betartása nem rendőrfüggő kötelesség!!
eml 2010.04.20. 11:42:20
Elqrtam! Helyesen
90-nél 5L
110-nél 5,5L
130-nál 6,2L
150-nél 7,5L
170-nál 8,5L
200-nál 10,0L
Bocsi, de kávézom, reggelizem, fórumozom.
jagger3 · www.jagger.hu 2010.04.20. 11:44:37
indapass90210 2010.04.20. 11:46:44
indapass90210 2010.04.20. 11:48:41
TökömTele 2010.04.20. 11:52:12
Sejtettem amúgy, mert nem igazán hallottam még olyan autóról, ami 150-nél 6 liter körül kajálna...Főleg, hogy 90-nél is ilyen étvágytalan :)
Haywood 2010.04.20. 11:54:53
Mész 130-cal a külsőben. Kezdesz utolérni egy kamiont, közben a tükörben látod, hogy valaki jóval gyorsabban jön a belsőben. Megállapítod, hogy nem kell fékezned, pont elmegy melletted, aztán te is megelőzheted a kamiont. Azt is, látod, hogy a kamion előtt töküres a pálya. Mikor a furgon már a kamion mellett jár, kb 20-30 m-rel előtted, bemész a belsőbe. Ekkor felvillan a féklámpája. Mire rájössz, hogy nem csak kicsit lassít, hanem áll a féken és emiatt neked is padlóféket kell nyomni, addigra gyakorlatilag 130-ra lassított, te is ráállsz a fékre, a furgon közben már lassabb a kamionnál, és közeledik hozzád is. Aztán bemegy a külsőbe a kamion mögé. 80-nal. Neked 130-ról kellett eléggé gyorsan és váratlanul 80-ra lassítani.
Persze ez a szituáció szerinted elképzelhetetlen.
Eljutottál a szövegben a 148-ig, ott megakadt a fogaskerék és a lényeget nem sikerült átlátni.
ati27 2010.04.20. 12:10:16
Nem, nem betartom a szabályokat! Nem voltam sosem az a tipus aki majmolja a többieket.. Persze azért otthon van egy-két érdekes szitu, amit szintén meg kellene szüntetni a "másik" oldalon.. Jó példa erre a 81-es ut kisbér után 10+ kilóméterre kirakják a 40-es táblát, és ez már így van legalább 10 éve. Na egy nemzetközi tranzit úton évtizedekig táblával "javítani" az utat, szégyen. Ok, nincs pénz.. Mondok mást: Vasuti kereszteződés: Konkrét hely, a vasutvonalat már 10+ éve bezárták, forgalom nincs, ráadásul jelzőőrös verzió, hogy még alattomosabb legyenhelszégjelző tábla elhelyezése: 10 méterrel az andráskereszt előtt, vasuti átjáró, majd ez után kb 50m-rel kezdődik a település! Természetesen a rendőrök pénzbeszedő helyként használják.. Na ez sem tesz jót a mentalitásnak.... Mindkét oldal sáros..
eml 2010.04.20. 12:15:50
ati27 2010.04.20. 12:17:21
Na ja.. évtizedekig éltem a 81-es nevezetű tranzit út mellet. Na az osztrák, német rendszámú autók 90%-a török, jugó, román sofőrőkkel "üzemel" és ők nagyon jól tudják hogy mi itt a norma, egy kis dugieuró stb.. :), másrészt nem hiába van 100 méterenként kereszt az út mellett. És ha véletlen erre téved egy osztrák az is tudja ezt a módit.. Pl a helyi "főtörzs" rendszeresen kiállt az út mellé, volt is kacsalábon forgó háza, 3 autója..(persze nem azért mert széttete a lábát :) ) Mert ugye jól fizetik őket..
ati27 2010.04.20. 12:19:32
Mán megtörtént! :) Sweden.. :)
eml 2010.04.20. 12:19:43
40-50 km elég hozzá, hogy bemérd.
indapass90210 2010.04.20. 12:24:03
''autónepper.'' 2010.04.20. 13:07:10
@eml: az én kocsim egy kicsivel többet eszik igaz de az meg van chipelve ...
mi nem foglalt még 2010.04.20. 14:47:44
és ezzel a logikával fel is számoltuk a közlekedést, nem lessz kenyér a boltokban, hús az üzletekben stb...
ati27 2010.04.20. 14:58:24
nem érted amiről szó van.. Hanem ha van egy limit akkor az nem az, hogy a limit +20%. Gondolom akkor is sirnál ha mondjuk a fizud 100% 250 rongy de ebből most levonunk 10%-ot blusz még egy kicsit! :)
ügyfélszolgálatos 2010.04.20. 15:13:19
Rahsid 2010.04.20. 16:36:24
Alikam 2010.04.20. 17:36:54
Klíma kéne, de sajnos nincs:)
A féken tartod a lábadat? Egyre jobb, a kérdés, hogy akkor mi köze van a kényelemhez?:))
Hagyjuk ezt a tempomatot, mert ilyet csak lúzerek használnak, a végén még azt is elfeljtitek, hogy melyik a fék és melyik a gáz.
Láttam már ilyet. Biciklis havert úgy elütötték mint a szart.
Kérdezte a rendőr a nőtől, hogy ezt hogy? Azt mondta látta biciklist, de ijedtében a gázra lépett véletlenül...
Haywood 2010.04.20. 17:45:12
Írtam olyat, hogy folyamatosan a féken tartom lábam?
A szervónak meg mi köze az úttartáshoz? Egyedül kis sebességnél jelent segítséget (<5kmh), afölött nem igazán számít, hogy van-e.
cso zsi 2010.04.20. 20:20:36
A törökök kimaradtak a korábbi sorból.
Agyalap 2010.04.21. 11:13:17
Hogy valaki a gázra lép a fék helyett? Jó hogy nem véletlenül a jobb oldalra ült be vezetni...
A poszt meg kissé furcsa abból a szempontból, hogy ha delikvensünk 148-at állít be a tempomaton - gondolnám, hogy 130 lenne a megengedett sebesség. Miért satuzik akkor 80-ra a Vito? Biztos?
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.21. 16:07:04
Akkor meg már menj inkább gyalog, az való neked.
Hotyhogy 2011.03.12. 22:42:10
A 180-nal száguldó másik szabályszegő is hozzád hasonlóan veszélyes és rossz autóvezető.
Szerencsések voltatok, és a rendes más úthasználók is ott körülöttetek, hogy a ti rendbontó randalírozásotokat sikerült nekiük is sérülés és kár nélkül megúszniuk.
A tanulság az, hogy mi magunk vezessünk mindenkor szabályosan, és úgy várjuk el ugyanazt mindenki mástól is.