Friss kommentek

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Satufék 180-ról egy traffipax miatt

2010.04.19. 17:54 :: SilentSound

Nem csinált nagy titkot Gera abból, hogy gyorshajtott autópályán, még ha nem is olyan sokkal, mindemellett viszont majdnem szétkenődött az aszfalton, amikor egy nála is gyorsabban száguldó kisteherautó sofőrje megijedt, mikor meglátta az új szélén sebességet mérő rendőröket. Gratulálok hozzá, hogy van olyan, akinek annyi esze van, hogy a saját és mások életénél is fontosabbnak tartja azt, hogy ne kapjon csekket.

Egy rövid történetet szeretnék megosztani az autós kollégákkal, szerintem érdekes, ennyire hülye emberrel még nem találkoztam autópályán. Április 15-én dél körül Szegedről Budapestre tartottam az M5-ön a megszokott 148 km/h-s (gps) tempómban. Az idő jó volt, a forgalom nem volt nagy, szép nyugisan haladtunk tempomattal.

Messzebb előttem megláttam egy kamiont, úgyhogy bementem a belsőbe, majd nemsoká feltűnt mögöttem egy bordó Mercedes Vito, ami gyorsan közeledett, úgyhogy visszamentem a külsőbe, mert láttam, hogy még elmegy mellettem, mire utolérjük a nyergest. Így is történt, a Vito elzúzott mellettem úgy 180-nal.

Már korábban világosan látszott, hogy a kamion előtt a belső és a külső sáv is tök üres, szóval lassítás nélkül mentem is vissza a belsőbe a Vito mögé, majd rögtön mentünk is el a kamion mellett, amikor a Vitot vezető idióta minden előjel nélkül teljes erővel beleállt a fékbe, 180ról lelassított 80ra és visszament a kamion mögé.

Baromi kevésen múlott, hogy nem kaptam telibe hátulról, pár pillanatra komolyan azt hittük, hogy ott halunk meg. Meglehetősen értetlenül álltam a történtek előtt, bementem hát a Vito mellé, dudáltam egyet, majd mindenféle jókívánságokat küldtem neki a zárt ablakon keresztül, aztán megelőztem a kamiont és akkor láttam, hogy mi történt:

Emberünk meglátott a leállóban egy fámalézeres rendőri egységet. Hihetetlen. Mielőtt valaki követési távolságról kezdene papolni, üzenem, hogy betartottam, hiszen nem mentem neki, pedig aránylag váratlanul ért, hogy gyakorlatilag megállt az üres autópályán. Na most innen üzenem neki, hogy legközelebb gondolkozzon már el, hogy megér-e az élete néhány 10ezret, mert akár ott is maradhattunk volna mind.

295 komment

Címkék: közlekedés autó hülye veszélyes autópálya gyorshajtás traffipax

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

''autónepper.'' 2010.04.19. 23:27:18

@Liquid_Night: ahogy érzed...:D érdekes nekem is volt 300 le kocsim de sosem vittem zárt pályára...

Liquid_Night 2010.04.19. 23:28:22

@tkazmer: most magad alá lőttél, mert az a bizonyos ACC csak lassít, de nem fékez eleget ahhoz hogy elkerülje az ütközést. Érdekes ennyire ismered de ez új? Másrészt ha valami hosszú távon megy előtted azt észleli, hisz erre van belőve, de ha valami spontán elédvág, vagy satuz akkor kb annyit ér mint halottnak a csók.

Mellesleg ha nem tűnt volna fel az ostoba embert szapulom...ijesztő milyen sötétség van itt:)

Gera 2010.04.19. 23:28:51

@tkazmer: Szerintem a Ludas Matyihoz hasonló májer arcok elsőként kapcsolják ki ezeket a cuccokat, mert ugye egy igazi férfinak nincs szüksége ilyesmire, inkább a háziasszonyoknak való.

min 2010.04.19. 23:29:36

@Gera: Végülis nem azt írtam az előbb hogy ő fasz volt te pedig egy kicsit benézted?

''autónepper.'' 2010.04.19. 23:29:50

@min: én nem kakaskodok legyen neki erősebb :) de az én kocsim most is kint van... ellen be lehet h az ő kocsija csak egy állom :)

Gera 2010.04.19. 23:33:34

Na jól van, jóccakát mindenkinek, kábé olyanok voltak a kommentek, amit vártam :) Köszönöm a lehetőséget :)

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.04.19. 23:33:35

@Gera: Ha nem rólad szól, akkor miért nem úgy írtad, hogy láttad, hogy valaki majdnem belement a Vizoba hátulról? Vannak esetek, mikor nem a pár tízezer forintról van szó, hanem lehet, hogy ezek lettek volna az utolsó pontjai. Amúgy pedig a traffipax egy gyorshajtónak egy nemes ellenfél. Elkap vagy nem kap el.
Egyébként a te helyzetedből teljesen igazad van én is elküldtem volna az anyjába ott helyben, hogy levezessem a feszültségemet, de a következő kilométerek alatt elgondolkodtam volna, hogy mekkora balfék voltam, hogy 140-el a másik seggében autózom és eszembe sem jutott volna megírni.
De ettől függetlenül senki ne menjem gyorsan ! Azokat sokkal nehezebb megelőzni :)

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.04.19. 23:34:51

@Gera: Ha így lenne, akkor miért gyártanak a Trabant-nál jobb autót? :)

Liquid_Night 2010.04.19. 23:34:53

Uraim, rövidre zárom a vitát. Jó tudni, hogy defenzív vezetéssel az Önökhöz hasonló marhák által okozott helyzetek túlnyomó részét meg lehet oldani, a többihez pedig marad a már bevált jó reflex és odafigyelés.

Valamint köszönöm Önöknek, négykerekű idiótáknak azon közállapotokat ami miatt folyamatosan szigorítják a sebességhatárokat, büntetéseket, szabályokat...

Jelzem, hogy a legközelebbi emberkéknek aki számomra veszélyhelyzetet teremt, néhány jól irányzott sallerral fogom megköszönni, és levezetni az adrenalint, remélem, hogy nem lesznek köztük!

Üdv.

cso zsi 2010.04.19. 23:37:17

Gps szerint *** a sebességem.
Lelketek rajta.
img9.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/7530919_7a60188a9ffa8614ea7ac5049846518f_xl.jpg

A bal oldali szerint 86 km/h, a jobb oldali szerint 93 km/h. Óra szerint 90 km/h.
Mindenki megnyugtatására -mielőtt "egyik óccsó, másik drága" vita kerekedne-, megjegyezném, hogy már mindkét eszköz az enyészeté. Az olcsó nem bírta a 4 méter magasból való esést. A drága egyszerűen megunta a működést.
( a kép készült: 2008. december 28., 13:53:50 Nokia 6233 telefonnal a 33-as úton)

Unter Bahn (törölt) 2010.04.19. 23:37:54

Uraim, sorsolás következik:

1. számú leghülyébb: a Posztoló!!! Hogy miért??? Két okot mondok: először is mindig a posztoló a leghülyébb, ez TÖRVÉNY!!! Másodszor miért gondolja, hogy a trafi ~150 közeli 'barátságra' volt kalibrálva??? A tv +15-öt ad a szabs tv. szerint, de 0-t a közig.tv szerint, tehát ha szivatásra ment a dolog, akár 131-gyel is lehet csekket fizetni valamely önkormányzatnak...

2. sz. leghjülyébb: MB Vito sefőr: lehet hogy van detektorja, de a Fáma III. aztat leszarja, volt szerencsém a Mátrában próbálni, jól elhelyezve 0 méter lehetősége van a delikvensnek a riasztástól a lassításig, 400 méterről már tuti éles képet ad, akár éjszaka is, egyedüli túlélési esély a zavaróval szerelt... de annak meg minek satuzni???

3. leghülyébb: Rendőr+FAMA-laser: ...de most tényleg indokoljam??? Hát odament, kimérte, hogy hova kell állni, hogy az előbukkanó autó semmit már ne tudjon tenni... hát nem ő a legkevésbé hülye???

min 2010.04.19. 23:39:07

@Gera: hehe az autózz blogon ne várjál egyöntetü kommentelést. A társaság egyik fele szétszedi a posztolót a másik meg egyetért vele. Itt megoldást sose kapsz de inkább itt hergeljék egymást a népek mint az utakon:-)

tkazmer 2010.04.19. 23:41:34

@Liquid_Night:
www.volvocars.com/uk/top/about/news-events/pages/default.aspx?itemid=6

OK, talán nincs még mindegyik felső kategóriás autóban ilyen rendszer, a mennyiségre utaló jelző valóban túlzás lehetett a részemről.

ha valami spontán elémvág, akkor azt meg ugyanúgy elcsapom akkor is, ha hagyományos módon fékezek. sőt, megkockáztatom, hogy egy computernek jóval gyorsabb a reakcióideje mint egy embernek, ilyen módon a reakcióidőből származó veszteség is kisebb lehet.

Mikrobi 2010.04.19. 23:53:55

A mercis egy nagy barom, de azért 130-ról is könnyebb lett volna lelassítani, mint 150-ről. Ilyenkor az a 20 km/h is sokat számít!

kispista 2010.04.20. 00:18:46

@Gera:
" Gera 2010.04.19. 22:19:49
@kispista: Magyarázd már el, mi volt a gond a képességeimmel.
"
Az, hogy nem vagy képes felmérni a követési távolságot. Az hogy nem fogod fel, azon a pár percen semmi sem múlik. Főleg hogy 10x annyi időt baszol el itt a blogon.

Alikam 2010.04.20. 00:21:20

Tempomat, istenem.
Milyen lámer használ tempomatot?

Nem bírtok sebességet tartani mindenféle komolyabb megerőltetés nélkül? Faláb SC vagy mi?

Első órás rutin óra, sebességtartás.

igazi hős 2010.04.20. 00:32:11

@Alikam: Gondolom neked nincs, így érthető a reakció. Neked nem jobb ha 1-2 óránként megmozgathatod egy kicsit jobb lábad is, nemcsak azt az 5 centit mozoghatja a pedálon? Na ehhez tempomattal nem kell kiállni a parkolóba.

Fricibá' 2010.04.20. 00:34:56

1. Gyorshajtás.
2. Lehagy egy még nagyobb barom.
3. Lefékez és te majdnem beleszállsz.
4. Fel vagy háborodva.

Tanulság: Két hülye majdnem megöli egymást az autópályán, esetleg még a kamiont is bevonnák a balesetbe.

Ne ide irkálj, hanem sürgősen iratkozzál be KRESZ továbbképzésre, mielőtt ártatlanok halnak meg miattad.

Pont.

Alikam 2010.04.20. 00:43:19

@igazi hős: nincs, nem is éreztem sosem szükségét. Lámer dolognak tartom.

Semmi szükségem arra, hogy a jobb lábamat megmozgassam egy kicsit. Teljesen lazán tudom tartani órákon át a pedálon. Betámasztom sréhen, nesze kész is a tempomat.

Amúgy is baromira zavarna ha nem lenne akár egy pillanatig is a gázpedál felett a lábam.

Hogy kontrollálod így az autót egy vészhelyzetben?

pruntyike 2010.04.20. 05:12:47

Az M5 Szeged felől Budapestre megér több misét is. Már Bp. felé közeledve, hosszasan több tucat táblával korlátozva van a sebesség előbb 100-ra majd 80-ra. Ugyanis Pest előtt gyakran befullad a kocsisor, lépésben halad. Egy ilyen lépésben haladó kocsisor végére álltam 80-ról, ám nem sokkal ezután 130-ról nem tudott egy ürge lefékezni mögöttem, csak azért nem gyűrt fel, mert füstölgő kerekekkel elcsapta a kormányt a leálló sávba, a kocsisor végéhez képest még 20 méter kellett neki a teljes lefékezéshez. Gyilkos vagy öngyilkos, vagy egyszerűen idióta?

Atika!!! 2010.04.20. 07:12:56

Ha ő látta a lézert, a lézer is látta őt... Sőt...

cso zsi 2010.04.20. 07:34:26

@Alikam: @igazi hős:
Az 1-2 óránkénti pihentetés az hosszabb utat feltételez. 1500km-n nekem is jól esett volna egy tempomatos autó. Valószínű, hogy egy hazai, 200-250 km-s út autópályás részein is jól jöhet, volt már "szerencsém" olyan autóhoz, ahol a gázpedál rugója olyan erős volt, hogy fél óra alatt elfáradt a lábam.

Haywood 2010.04.20. 07:56:05

@Alikam: Fasza csávó vagy te is. Nyilván szervokormány sincs a kocsidban, meg klíma, meg semmi egyéb kényelmi felszerelés, hiszen minek az egy ilyen profi sofőrnek. Ilyenek csak a lúzereknek kellenek. Majd egyszer vezess le 8-10 órát egyben, aztán ha a végén fáj a térded, akkor gondolj a tempomatra.
Amúgy meg kb gyorsabban lehet vele fékezni, mint tempomat nélkül, mert gyanús szituációban eleve a fékpedálon tarthatod a lábad, hogy röftön nyomd, ha kell.

Rahsid 2010.04.20. 08:02:45

@Unter Bahn: 150ről indul a közig bírság. 131nél akkor tudnak megbüntetni, ha kikapnak a forgalomból.

Rahsid 2010.04.20. 08:03:22

Ilyen meg szerintem már sehol nincsen, hogy gyorshajtás miatt félre állítják az embert.

Frank99 2010.04.20. 08:12:12

@Atiqua->:
az egy dolog hogy látta....

a kérdés, milyen messze volt, a sok értetlen.
ha mondjuk 100-200 m-en belül, akkor késő.
ha túl, bizony lehet lassítani, de nem satuval...

amúgy a blookkoló blokkolja és jelzi a FAMA III-at is, sőt a legújabbat is, amiben ua. a lézeregység van....

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2010.04.20. 08:37:02

Nekem is az az érzésem, hogy hülyék a szabályok hiszen mindenki fantasztikusan jó sofőr, szuper autókkal.
Gondolom a tempomatot sem lehet 130-ra beállítani, mindig kell az a jó érzés, hogy én kivétel vagyok.

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2010.04.20. 08:40:07

Érdekes, hogy mindig az a barom,aki előttem fékez!
Mit kellene tennie?
Belehajtani az előtte fékezőbe?
Ez a tipikus más farkával való csalánverés szerintem!

Jocóó 2010.04.20. 08:49:29

Én ezeket az autópályás száguldotókat, a postírót meg a vitos haverját is elnézve megállapítom, hogy még mindig nem elég drága az a rohadt gázolaj... Ennyire nem számít hogy ilyen tempónál a normális 2x-3x zabálja a kocsi? Nagy a jólét... :)

Alex3000 2010.04.20. 08:54:38

Azok valóban primitíve emberek, akik ha meglátnak egy traffit 160-ról lelassít 100 vagy 90-re, amikor 130-al lehet menni. Ezt sosem értem meg.

esef 2010.04.20. 09:01:25

Életemben 2x mentem 160 felett. Na nem azért, mert az autó nem bírná, hanem magasról teszek rá, hogy 2,5 vagy 3 óra alatt érek le Pécsre/Debrecenbe/Szegedre. Végig nyugi van, végre van időm a kedvenc cd-ket hallgatni, a benzinkúton meg nem hagyom ott a gatyámat is.
Csak néha az ilyen száguldozó barmokat kell figyelni a tükörben...

igazi hős 2010.04.20. 09:10:53

@Alikam: Zöldséget beszélsz: gázzal akarod kontrollálni vagy fékkel inkább? Ahhoz nem kell átraknod a lábad? Egyébként meg a jó tempomatnál (szerintem ma mindegyik ilyen) "pihenteheted" a lábad a gázpedálon, ha erősebben nyomod a te szabad számít, ha kevésbe, akkor a beállított sebesség. Ja és gondolom tudod, hogy fékre a legtöbb tempomat lekapcsol és visszaadja az irányítást.

@cso zsi: Pontosan. Magyar autópályán nem lehet másfél óránál többet menni egyhuzamban, de már ott is jól jön, pláne ha előtte egy órát araszolt mire kiért a városhatárra.

ati27 2010.04.20. 09:11:17

@Dan20VT:
Mér faszság a 130? Ha 160 lenne? mennyivel gyorsabban érsz oda valahová? Pláne egy ilyen kis országban? Azt a kis nyereséget amit összeszedsz pl 100 km-es elveszted egy pirosra váltó lámpánál.. Viszont beszélgethetünk a 130 és a 160-170-el száguldó autó fékut külömbségéről, esetleg mozgási energiájáról.. A kettő összefügg, és a sebsség négyzetével arányos. Ha ez mond valamit. Itt 110 (kitüntetett helyeken 120) a korlát autópályán, és a poén: betartják.. kb 99%-ban. A nagyobb poén itt az 1.8-as motorú autóra azt mondják: kicsi a motorja.. :) Másrészt egy "icipicit" nagyobb ország területre..

2010.04.20. 09:15:00

Ezt a "140-180 km/h az átlagsebességem, mert én sietek mert fontos ember vagyok" lényeket sohasem fogom megérteni.

Mintha azon a 10-60 km/h különbségen órák, napok múlnának. 10-20 percekről beszélünk magyar viszonylatban.
10-20 percért kockára tesztek mindent?

Józan pókeres gondolkodással, rájöhetnétek, hogy 100Ft-os kasszáért nem teszek kockára 10.000 Ft.-t.

lyesmith 2010.04.20. 09:18:25

"megszokott 148 km/h-s (gps) tempómban"

130 a megengedett. Remélem megbüntettek.

Mindenki kurvaanyázik amikor HP a mozgássérültek helyén parkol.
Sokkal kevesebb lenne a mozgássérült ha az ilyen ek mint te betartanák a törvényt.

ati27 2010.04.20. 09:20:51

@OoVICoO:
Lenne sok-sok halott.. :)

ati27 2010.04.20. 09:28:32

@eml:
Ez nem éppen igaz. egy buzuki 1000 kg körül van, egy felskategóriás Merdzsó, bömös, kb 50%-al nehezebb! No már csak ismerni kellene az 1/2m*v2 (vé négyzet) összefüggést! Ezé vannak bazi nagy pizzakorongok egy sel merdzsón, de fékhatásában nem nagyon van releváns külömbség! Amugy a fékrendszereket az autóiparban biztonsági tényezével számolják.. Hidd el egy-két vészfékezés belefér egy buzukinál is..

jagger3 · www.jagger.hu 2010.04.20. 09:33:57

Tiszteletem!

A rövid véleményem , a poszt írója egy rendkivül ostoba ön és közveszélyes faszfej.

Miért is?

nem a rendőr miatt kell betartani a közlekedési szabályokat hanem ez( jogkövetés)lenne a normális viselkedés alapból.
Igy a jelenetre és veszélyhelyzetre sem került volna sor.
Nem mentség hogy üres volt a pálya és a másik is gyorsan ment.
Az ilyen hozzáállású embereket addig kell büntetni akár kilóméterenként automata trafival , amig meg nem tanulja a megengedett max sebesség autópályán Magyarországon 130 km/óra!!!

Haywood 2010.04.20. 09:48:14

@jagger3: te most melyik posztra válaszoltál? Mert hogy ezt itt nem olvastad el/értetted meg, az tisztán látszik.

isti77 2010.04.20. 09:51:26

Megszokott 148 km/h? Ez valami misztikus szám? Vagy ennyi a végsebesség? Nem 140, nem 150, 148, mint "megszokott". :-)
Javasolnám, hogy ha már így ragaszkodsz ezekhez a "nem kerek" értékekhez, állj át 143-ra, és akkor még a rendőrökre sem kell figyelni, mert az pont a megengedett 130 + 10% toleranciának felel meg.
Igaz, akkor 8 perccel később érsz Szegedről Pestre.

indapass90210 2010.04.20. 09:56:03

@eml: Nem annyi, legalábbis a kocsin nem ez van, meg a forgalmiban sem :)

isti77 2010.04.20. 09:57:57

Mellesleg a satuféknek nem sok értelme volt a forgonos részéről, a mostani mérőeszközök pár kilométerrel előbb észrevesznek téged, mint te a rendőröket, ebben biztos lehetsz.

Haywood 2010.04.20. 09:58:29

isti77: a +10% rég nem létező tolerancia. A 148 azért jó, mert mérési hibával is 150 alatt marad, 150 alatt pedig nem szoktak büntetni.

indapass90210 2010.04.20. 10:02:30

@isti77: a traffi kb úgy van beállítva, hogy:
megengedett+közig alsó határ+ 2 esetleg 3%. Vagy esetleg ez fölött még valamennyivel.

130+20+150*0,03=ez durván 155.

Alatta nem fognak szórakozni senkivel, mivel úgyis mindig mindenkinek a közvetlen hozzátartozója vezet.

igazi hős 2010.04.20. 10:10:42

@Dövan: Szerintem nincs ilyen bonyolult képlet, majd mindig egy írástudó a kollégákhoz számolni? Megnézik mennyivel megy a kalap nélküliek zöme, és e fölé kell kicsivel belőni, ha a gyorshajtókra mennek és kicsivel alá, ha a pénzre mennek.

indapass90210 2010.04.20. 10:15:09

@igazi hős: nem lőhetik be ez alá. Amiatt, mert ha megfognak autópályán a lézerjük szerint 152-vel, akkor at mondom, hogy B+, még a legjobb radarotok is téved 2%-ot 100 feletti tempónál. Tehát lehet, hogy csak 149-el ment a közvetlen hozzátartozóm, az meg még nem közoigbírságos. És ez valóban lehet igaz is.

Egyébént amikor lefotózták a kocsim 126-tal, akkor a radarjuk 124-es limitre volt belőve 100-as korlátozásnál.

jagger3 · www.jagger.hu 2010.04.20. 10:24:57

@Haywood: nagyon is jól értem, hidd el. Ha valaki gps szerint 148-al utazgat, az helyből szabálysértő, és ezt meg a panaszkodását helytelenítem!

ati27 2010.04.20. 10:27:26

@Dövan:
Lehet hogy a sebességeknél is be kellene vezetni a zéró toleranciát. Mert ahogy látom itt bebizonyitjátok hogy a kresszben előirt 130 km/h az valójában 152! Naa ezért tart ott az ország ahol van.. Méghogy a politikusok, :) azok is csak olyanok mint a plebs.. :)

Haywood 2010.04.20. 10:28:20

@jagger3: így van. A leírt esetnek meg nincs köze a 148 km/h-hoz, ha 130-cal megy, ugyanígy megtörtént volna.

ati27 2010.04.20. 10:29:59

Ja ennél már csak az lenne jobb, ha lehetne egy sört inni.. aztán igy lenne belőle 2-3-5.. Mer nézze már biztossúr én 120 kg vagyok, az pöcs meg 60.. És "mijogon iszik ő is 1-et, meg én is? Nekem 3 jár! + a hibahatár, tehát 5! ugyeugye?"

Haywood 2010.04.20. 10:31:37

@ati27: ha 131-nél büntetnének, akkor mindenki ugatna, hogy de ő 129-cel ment, meg a traffi pontatlan, stb. Ehhez képest, ha valaki 149-cel megy és a traffi szerint meg ez 152 volt, akkor sem lehet egy szava sem, hiszen a 130-at bőven túllépte.

Liquid_Night 2010.04.20. 10:34:58

Ijesztő sötétség van néhány fejben, és azt hiszem itt a blogon már láthatjuk az itthoni sofőrök teljes keresztmetszetét. Juteszembe:

Múlt hétvégén mentem először a hírhedt 4es úton, és nem jöttem rá hogy miért halálút, hiszen patent aszfalt, jó nyomvonal, nyújtott kanyarok, ami kell. Aztán amikor feltűnt hogy a 110es utazóm ellenére sorba előznek kicsik és nagyok egyaránt, meg szemből is, és hogy hogyan, akkor megértettem. Mintha 70el mennék a kis poros mellékúton, csak a különbség az előzési táv hossza...

Volt aki kilométereken át jött a nyílegyenesben utánam, majd kanyarba előzött, volt aki 1.2es motort üvegen ordíttatva ment el 10km/h különbséggel, volt aki 180+nyélgázon húzott el a sor mellett...és 10ből 9 remegve a kormányra feszülve, gőzzel sem arról h na akkor mivan...olyan bizonytalanul h engem idegesített...na ez van itt is:)

ne most 2010.04.20. 10:36:11

@ati27: Rosszul látod 152 a határ. Csak azért irtak 130-at, mert tudják, hogy úgyis ráteszel.

indapass90210 2010.04.20. 10:38:14

@ati27: azt is lehetne véralkoholra mérni, hogy mennyi a megengedett. Aki inni akarna egy sört mielőtt kocsiba ül legfeljebb vesz egy mérőt, hogy ne legyen vita a rendőrrel.

@Haywood: senkinek nincs egy szava sem azon felül, csak 149-re meg 152-re teljesen más a tényállás.

ne most 2010.04.20. 10:39:21

A magyar sík új egyenes autópályákon miért is kell 130-al menni? Ilen helyeken Németországban pl. egyáltalán nincs korlátozás.

indapass90210 2010.04.20. 10:46:04

@ne most: mert vannak akik már 100-nál is szédülnek. Olvass vissza :) Itt meg egyébként mindent a leghüjébbekhez mérnek. Ezért nem lehet inni egy pohárral indulás előtt, ezér kell 40-nel menni a 140-el bevehető kanyarokban, ezért kell záróvonalat festeni a kanyaroba, ezért kell rendőr az iskola elé reggelente. Ezért kell törvény arra, hogy nem fújjuk a füstöt a másik orra alá...

ati27 2010.04.20. 10:47:13

@ne most:
Aham, akkor magyarázd el nekem, hogy egy civilizált orszégban kint a 110-es tábla, akkor 110-el mennek. Az autóuton 90, és ha 90-el megyek senki nem akar letaszajtani az útról? Ha 70, akkor 70! ha 50 akkor 50! És nem 152, nem 108, nem 84, nem 58. Ja igen, egyik ismerőst elkapták 50 helyett 56-al, 3000 korona... A másik átment egy sárgán, majd pár hét mulva gyorshajtás, jogsi ugrott 2 hónapra. Megin mást, enyhén ittas vezetésen. Jogsi 1 évre el, plusz 2 havonta orvosi vizsgálatok, hogy mennyire iszik, 1 éven keresztül.. Na azóta szériatartozék nála egy komoly alkoholszonda.. Mert többet nem akar ilyenbe keveredni.. Volt egy másik srác akit elkaptak azért mert nem volt bekötve a biztonsági öv! Majd ugyanaznap elkapták enyhe gyorshajtásért! A jogsi bevonva pár hónapra. Mérlegelés nélkül...

Haywood 2010.04.20. 10:54:49

@ati27: Ehhez el kell költöznöd egy civilizált országba.

Haywood 2010.04.20. 11:01:07

@ati27: én egyébként laktam ilyen helyen, és az tényleg király, hogy mindenki betartja a szabályokat és sokkal kevesebb az idióta, az viszont már jobban fáj, hogy téged is szénné büntetnek, ha az itthoni mentalitással vezetsz. Azt meg nehéz levetkőzni, mert ebbe szocializálódtál. Szóval át kell ezt gondolni.

mi nem foglalt még 2010.04.20. 11:09:32

Kedves posztoló mivel betartottad a megfelelő követési távolságot szért nem haltál meg.
legközelebb is tartsd be és akor sem fogsz meghalni.
enyire egyszerű az egész.

mi nem foglalt még 2010.04.20. 11:12:19

@_ng_: sőt ha csak 120-al mész akkor még rövidebb a fék út.
sőt ha 80-al akkor még rövidebb.
sőt ha el sem indulsz otthonról akkor a legrövidebb.
hülyeség ehz a mondóka hogy enyivel elöbb megállsz lassabb sebességről.
ami ugyan igaz csak felesleges szócséplés.

cso zsi 2010.04.20. 11:14:41

@ne most: Több a 80-as tábla odakint az A3-as pályán, mint nálunk az összesen együtt.

Rahsid 2010.04.20. 11:17:35

@ati27: Ez a civilizált országban 100°%-ig betartják a sebességhatárokat duma úgy ahogy van egy faszság.
Nagyon sok németet és osztrákot látok az elmúlt napokban felénk, és rohadtul nem 50-el tötyögnek, hanem felveszik a forgalom ritmusát, mennek szépen 60-70-el. Ennyi.

cso zsi 2010.04.20. 11:19:11

@ne most: "Ilen helyeken Németországban pl. egyáltalán nincs korlátozás. "
A javasolt odakint is 130, de szabad fölötte menned a saját felelősségedre.
Amit úgy érts, hogy bármilyen esemény, ami abból ered, hogy te gyorsabban mész az ajánlottnál, téged terhel.

cso zsi 2010.04.20. 11:20:55

@Rahsid: Ha beszélni akarnál velük, érdekes dolgokat tapasztalnál. Törik a németet. Magyarul, románul, bolgárul, és jugoszlávul (bocs, de nem apróznám) viszont perfekek.

eml 2010.04.20. 11:24:03

@Rahsid: "
Ilyen meg szerintem már sehol nincsen, hogy gyorshajtás miatt félre állítják az embert."

Elvétve van, de azt kb 20 km-ről tudom. Pályán amúgy se kell megállni nekik mert veszélyes. Le kell kísérjenek.

eml 2010.04.20. 11:26:13

@Jocóó:
90-nél 5L
120-nál 5,5L
150-nél 6,2L

Ez pont a 2-3 szorosa ugye.

cso zsi 2010.04.20. 11:27:57

@mi nem foglalt még: "hülyeség ehz a mondóka hogy enyivel elöbb megállsz lassabb sebességről.
ami ugyan igaz csak felesleges szócséplés. "
Azt látni, hogy felesleges. De városban is sokat jelent az az 5 (fékút)-10 (féktávolság) méter, amivel hamarabb megállsz 50-ről, mint 60-ról. 3 méterrel többet teszel meg másodpercenként, mint 50-nel.
Ahol az előbbi megállt, az utóbbi még 40 körül halad.

eml 2010.04.20. 11:32:01

@ati27: "Lehet hogy a sebességeknél is be kellene vezetni a zéró toleranciát. Mert ahogy látom itt bebizonyitjátok hogy a kresszben előirt 130 km/h az valójában 152! Naa ezért tart ott az ország ahol van.. Méghogy a politikusok, :) azok is csak olyanok mint a plebs.. :)"

A politikus a múltkor az M7-en 200+ ment. Villogva dudálva.

TökömTele 2010.04.20. 11:33:22

@ne most: Már megint előjött a német példa, mint minden esetben a sebesség témában.
Ha te is jártál volna legalább néhány alkalommal abban az országban, nem kérdeznél ilyet, mint ahogy más sem.
Viszont ha tényleg nem jártál ott, ajánlom, hogy egyszer próbáld ki.

Nézd már meg, mekkora különbség van az alapvető hozzáállásukban mindenhez, és nem csak a közlekedésben. A közlekedési kultúra egy dolog, de sok minden lemérhető rajta keresztül.

Ott nincs olyan, hogy a lassabbakat durván letolják, annak ellenére sem, hogy az átlagtempó sokkal nagyobb, mint amivel egy "mazsola" közlekedik.
Nem veszik semmibe a motorosokat, bringásokat, gyalogosokat
Nincs fartúrás
Nincs büntető fékezés
Nincs kresz analfabetizmus
Nincs eszetlen önző rohanás
...vagy legalábbis nagyon ritkán és persze megfelelően szankcionálva...

Viszont többnyire van tolerancia egymás iránt, felelősségtudatos közlekedés, jóval nagyobb arányú szabálykövetés - és persze szigorúbb és arányosabb büntetések.

Ég és Föld.

Szóval messze vagyunk még, nagyon messze. Nyugodj meg, a mi életünkben nem lesz itthon sebességhatár eltörlés sehol, de az is lehet, hogy soha nem.

indapass90210 2010.04.20. 11:35:39

@cso zsi: hát persze... Már megin valaki, aki ismeri az összes embert, aki német rendszámmal közlekedik.

TökömTele 2010.04.20. 11:36:03

@eml: Ez milyen autó? 90-nél 5L, 150-nél 6.2L?

igazi hős 2010.04.20. 11:38:02

@Dövan: Hé, nem azt mondtam, hogy te képleted alá lövik be kicsivel, hanem a "kalap nélküli autósok" átlaga alá. Pl. ahol 70-es táblánál 90 és 100 között megy a többség, ott 100 (de inkább 110) alatt nem mérnek, ha az önjelölt sumaherekről készül tabló. Persze amikor a rendőrárváknak szerveznek gyűjtést, akkor lehet 92 is a limit.

jagger3 · www.jagger.hu 2010.04.20. 11:40:47

@Haywood:
Kedves!

Hát már miért történt volna meg??? emmyire retard nem lehetsz!!!
Ha 130-al megy a posztoló akkor a vítós olyan előnyre tesz szert ami nem készteti vészfékre, sőt ha a vító is betartja a 130at, akkor egyáltalán nincs szükség fékezésre max belemosolyogsz a trafiba és nincs fejfájás , se csekk.
Vegyük már észre , a szabályok betartása nem rendőrfüggő kötelesség!!

eml 2010.04.20. 11:42:20

@TökömTele:
Elqrtam! Helyesen

90-nél 5L
110-nél 5,5L
130-nál 6,2L
150-nél 7,5L
170-nál 8,5L
200-nál 10,0L

Bocsi, de kávézom, reggelizem, fórumozom.

jagger3 · www.jagger.hu 2010.04.20. 11:44:37

@ati27: Ezt csak megerősíteni tudom , minden civilizált országban nincs vita , ha 50 van kitáblázva akkor nem agyal a muki hogy mennyi limitbe fér bele , hanem 50el megy maximum!. Ez kéne itt is , nem pedig a limitekről , tűrésekről vitázni.

indapass90210 2010.04.20. 11:48:41

Ahogy elnézem itt alapvetően kétféle kommentelő van: a beszari, fillérbaszó, a szabályokra hivatkozó, de közben még annyival menni sem tudó kommentelők, meg azok, akik imádják az autókat.

TökömTele 2010.04.20. 11:52:12

@eml: Micsoda részletes fogyasztási felmérésed van:)
Sejtettem amúgy, mert nem igazán hallottam még olyan autóról, ami 150-nél 6 liter körül kajálna...Főleg, hogy 90-nél is ilyen étvágytalan :)

Haywood 2010.04.20. 11:54:53

@jagger3: Az a baj, hogy látszik, hogy fingod nincs, hogy mi történt.

Mész 130-cal a külsőben. Kezdesz utolérni egy kamiont, közben a tükörben látod, hogy valaki jóval gyorsabban jön a belsőben. Megállapítod, hogy nem kell fékezned, pont elmegy melletted, aztán te is megelőzheted a kamiont. Azt is, látod, hogy a kamion előtt töküres a pálya. Mikor a furgon már a kamion mellett jár, kb 20-30 m-rel előtted, bemész a belsőbe. Ekkor felvillan a féklámpája. Mire rájössz, hogy nem csak kicsit lassít, hanem áll a féken és emiatt neked is padlóféket kell nyomni, addigra gyakorlatilag 130-ra lassított, te is ráállsz a fékre, a furgon közben már lassabb a kamionnál, és közeledik hozzád is. Aztán bemegy a külsőbe a kamion mögé. 80-nal. Neked 130-ról kellett eléggé gyorsan és váratlanul 80-ra lassítani.
Persze ez a szituáció szerinted elképzelhetetlen.
Eljutottál a szövegben a 148-ig, ott megakadt a fogaskerék és a lényeget nem sikerült átlátni.

ati27 2010.04.20. 12:10:16

@Haywood:
Nem, nem betartom a szabályokat! Nem voltam sosem az a tipus aki majmolja a többieket.. Persze azért otthon van egy-két érdekes szitu, amit szintén meg kellene szüntetni a "másik" oldalon.. Jó példa erre a 81-es ut kisbér után 10+ kilóméterre kirakják a 40-es táblát, és ez már így van legalább 10 éve. Na egy nemzetközi tranzit úton évtizedekig táblával "javítani" az utat, szégyen. Ok, nincs pénz.. Mondok mást: Vasuti kereszteződés: Konkrét hely, a vasutvonalat már 10+ éve bezárták, forgalom nincs, ráadásul jelzőőrös verzió, hogy még alattomosabb legyenhelszégjelző tábla elhelyezése: 10 méterrel az andráskereszt előtt, vasuti átjáró, majd ez után kb 50m-rel kezdődik a település! Természetesen a rendőrök pénzbeszedő helyként használják.. Na ez sem tesz jót a mentalitásnak.... Mindkét oldal sáros..

ati27 2010.04.20. 12:17:21

@Rahsid:
Na ja.. évtizedekig éltem a 81-es nevezetű tranzit út mellet. Na az osztrák, német rendszámú autók 90%-a török, jugó, román sofőrőkkel "üzemel" és ők nagyon jól tudják hogy mi itt a norma, egy kis dugieuró stb.. :), másrészt nem hiába van 100 méterenként kereszt az út mellett. És ha véletlen erre téved egy osztrák az is tudja ezt a módit.. Pl a helyi "főtörzs" rendszeresen kiállt az út mellé, volt is kacsalábon forgó háza, 3 autója..(persze nem azért mert széttete a lábát :) ) Mert ugye jól fizetik őket..

ati27 2010.04.20. 12:19:32

@Dövan:
Mán megtörtént! :) Sweden.. :)

eml 2010.04.20. 12:19:43

@TökömTele:
40-50 km elég hozzá, hogy bemérd.

indapass90210 2010.04.20. 12:24:03

@ati27: Naugye, hogy mennyivel jobb! :D

''autónepper.'' 2010.04.20. 13:07:10

az a baj hogy sok olyan ember is vezet akinek minimális érzéke sincs a vezetéshez, nem lehet mindenki profi az igaz... de azé valamilyen szinten ha már meg csinálta a kibaszott jogsit vett egy autót akkor ne tartson fel engem ne bénázzon ellőttem ha lehet szerezzen egy kis rutint de ha nem megy akkor ne erőltesse senki mert úgy se lesz jó vége ...

@eml: az én kocsim egy kicsivel többet eszik igaz de az meg van chipelve ...

mi nem foglalt még 2010.04.20. 14:47:44

@cso zsi: ebben tökéletesen igazad van, de ha ezt elkezdjük levezetni akkor kiderül, hogy husszal még elöbb megállunk és tizzel még elöbb és ha el sem indulunk akkor biztos nem megyünk neki senkinek.
és ezzel a logikával fel is számoltuk a közlekedést, nem lessz kenyér a boltokban, hús az üzletekben stb...

ati27 2010.04.20. 14:58:24

@mi nem foglalt még:
nem érted amiről szó van.. Hanem ha van egy limit akkor az nem az, hogy a limit +20%. Gondolom akkor is sirnál ha mondjuk a fizud 100% 250 rongy de ebből most levonunk 10%-ot blusz még egy kicsit! :)

ügyfélszolgálatos 2010.04.20. 15:13:19

@iqlight: Ja én is így járok Komáromba, sztrádán max 135 ha a kiscsávó is hátul ül. Inkább érek egy kicsit később valahová, mint egyáltalán nem. A sok barom meg menjen a belsőben és csak annyi szívességet tegyen, hogy amikor megöleti magát azt egy fán tegye...

Rahsid 2010.04.20. 16:36:24

@cso zsi: Nagyjából azért belehet lőni hogy most az illető tényleg osztrák, ill. német-e, és ezek nem a kopasz magyar cigányok voltak az audájban.

Alikam 2010.04.20. 17:36:54

@Haywood: szervó van, az nem kényelmi, hanem biztonságosabb úttartási funkciót tölt be.

Klíma kéne, de sajnos nincs:)

A féken tartod a lábadat? Egyre jobb, a kérdés, hogy akkor mi köze van a kényelemhez?:))

Hagyjuk ezt a tempomatot, mert ilyet csak lúzerek használnak, a végén még azt is elfeljtitek, hogy melyik a fék és melyik a gáz.

Láttam már ilyet. Biciklis havert úgy elütötték mint a szart.
Kérdezte a rendőr a nőtől, hogy ezt hogy? Azt mondta látta biciklist, de ijedtében a gázra lépett véletlenül...

Haywood 2010.04.20. 17:45:12

@Alikam: Szóval nincs tempomatod, nem tudod milyen azzal vezetni, de az észt azt osztod róla. Mer' a haverodat egyszer elütötték vele, aztán nyilván mindenki más is egy balfasz, aki használja. Ha nem lenne tempomat, nem lennének balesetek se, mi?
Írtam olyat, hogy folyamatosan a féken tartom lábam?

A szervónak meg mi köze az úttartáshoz? Egyedül kis sebességnél jelent segítséget (<5kmh), afölött nem igazán számít, hogy van-e.

cso zsi 2010.04.20. 20:20:36

@Dövan: Nem az összeset, de azért sikerült már belefutnom pár "echte dajcs"-ba, akik pont úgy közlekedtek, mint nálunk az M7-en a "középsősávosok". A nagyvárost elhagyva elfogytak. Viszont rengeteg "hulladékhasznosító" közlekedik dátumos rendszámmal, akik évek óta áradatként zúgnak át Ausztrián, majd M1-M0-M5 vonalon Románia és Bulgária felé.
A törökök kimaradtak a korábbi sorból.

Agyalap 2010.04.21. 11:13:17

@Alikam: Bizony a szervo, a tempomat és a tolatóradar is kényelmi eszköz, nagyon jól használható dolgok. Aki sokat vezet, tudja őket értékelni.
Hogy valaki a gázra lép a fék helyett? Jó hogy nem véletlenül a jobb oldalra ült be vezetni...
A poszt meg kissé furcsa abból a szempontból, hogy ha delikvensünk 148-at állít be a tempomaton - gondolnám, hogy 130 lenne a megengedett sebesség. Miért satuzik akkor 80-ra a Vito? Biztos?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.21. 16:07:04

@ati27: Akkor 130 helyett mehetnél 110-el is, nem? Csak egy kis veszteség. Vagy 90-el, is nem? Csak egy kis veszteség.. Vagy 90 helyett akkor már 70-el is? csak egy kis veszteség. Vagy 70 helyett 50-el is, nem? Csak egy kis veszteség. Vagy 50 helyett 30-al is, nem? Csak kis veszteség. De akkor már 30 helyett 10-el? Nem?
Akkor meg már menj inkább gyalog, az való neked.

Hotyhogy 2011.03.12. 22:42:10

A "megszokott" 148 km/h-s tempód az M5-ösön bűnös életmódodat jelzi. Térj jó útra és ne sérts szabályt. Ne hajts sehol se túlsebességgel, és válj jó autóvezetővé.

A 180-nal száguldó másik szabályszegő is hozzád hasonlóan veszélyes és rossz autóvezető.

Szerencsések voltatok, és a rendes más úthasználók is ott körülöttetek, hogy a ti rendbontó randalírozásotokat sikerült nekiük is sérülés és kár nélkül megúszniuk.

A tanulság az, hogy mi magunk vezessünk mindenkor szabályosan, és úgy várjuk el ugyanazt mindenki mástól is.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása