Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Van, hogy nem a hátulról csattanó a hibás

2010.05.01. 14:07 :: SilentSound

Vagyis nemcsak van ilyen, hanem olyan történetet kaptam Pistitől, amiben hivatalosan is a hármas baleset középső tagját hozták ki - a leírás alapján teljesen jogosan - vétkesnek. Van ilyen is, egy kis jó a rosszban.

Írtad, hogy nem hallottál még olyanról, hogy az első legyen a hibás. Én megpróbáltam, nekem sikerült. :) 2008.szept.1-én szerettem volna vásárlás után a Praktiker-ből haza jutni az M5 felé.

Miközben a IX. kerület Máriássy utcából jobbra kanyarodtam zöld lámpánál a Mester utcára előttem egy Opel kombi tette ugyanezt, és persze ilyenkor szemből a Lurdy parkolójából is zöld a lámpa onnan pedig a jobbra kanyarodta a mester utcára az autók ahonnan sokan mennem tovább a Lágymányosi híd felé.

Aki szokott arra járni vagy megnézi a műholdképeket, az láthatja, hogy a két „keresztező” forgalomnak pár száz métere van, hogy átverekedjenek egymáson.

Röviden maga a történet annyi, hogy az Opeles haladt, a csatolt képen kék vonalon, én kicsit mögötte haladva a sárgán, és szemből közénk bekanyarodva gondolta egy Octaviás, hogy megy a jobbra kanyarodó úton tovább.

Viszont homokszem került a gépezetbe, mert miközben az Octaviás a tükörben azt nézte, hogy befér-e közénk az Opeles megállt egy másik „versenyzőt” elengedni az Octaviás meg kb. 20-al belement, én meg mivel az Octavia a követési távolságot helynek nézte bele a hátulról a hirtelen megálló Octaviába.

Persze az Octaviás miután kiszállt azt állította, hogy ő ügyesen megállt és én toltam bel az Opelba.


A helyszín a levélíró kiindulóhelyének szemszögéből, szemből indult el a baleset okozója

Természetesen Rendőrt hívtunk, kb. 4 szeri telefon és 3 óra után ki is értek. A rendőrök mindenkit meghallgattak, felvették az adatokat és a tanúvallomásokat.( tudtommal ott már nem hangzott el az Octaviás szájából a beletolós rész)

Ezután mindenki ment haza a törött autójával, és néhány hónap után jött a határozat, hogy a balesetben középső Octavia hibázott, az ő biztosítója fizeti az első és a hátsó autó javítását is, és még kapott valamennyi büntetést is.

ui.: nem ismertem a bírót és nem fizettem neki.

40 komment

Címkék: közlekedés autó baleset büntetés kresz pozitív

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eml 2010.05.01. 14:22:59

Korrekt!

Még annyi, aki a Praktiker felől jön annak a külsőbe, aki a Lurdy felől jön annak a belsőbe kell érkeznie.

Silent: Kell norc link a helyszínről?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.01. 14:33:55

@eml: Ha már így megkérdezted, tettem bele azt is. ;)

eml 2010.05.01. 14:37:14

@SilentSound: Közben már megcsináltam 3 nézetből én is.

"streetfighter" 2010.05.01. 14:53:15

Hát igen.
Ezek a vagánykodás árnyoldalai.
Néha túl sok felé kell figyelni.
Ez most nem jött össze.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.05.01. 15:54:43

Annyi javítás, hogy aki a Lurdyból jön, az ugye balra kanyarodik, nem jobbra és a keresztezésre nem "pár száz" méter van, hanem szerintem kevesebb, mint ötven. (Ami megmagyarázza - bár persze nem menti - miért próbálnak ott sokan a kelleténél bátrabban átmenni a másik sávba.)

Egyébként jogos a határozat, de itt nem a klasszikus hátulról jövés esete forog fenn, hanem a "bevágok féktávon belül", ezért volt a középső a hunyó.

hulyemagyar 2010.05.01. 17:02:35

"és persze ilyenkor szemből a Lurdy parkolójából is zöld a lámpa onnan pedig a jobbra kanyarodta a mester utcára az autók ahonnan sokan mennem tovább a Lágymányosi híd felé."
"én meg mivel az Octavia a követési távolságot helynek nézte bele a hátulról a hirtelen megálló Octaviába."

Fájt olvasni ezt a fogalmazást.

romesz 2010.05.01. 17:27:16

Vezetni tudni kell, es ilyen alkalommal nem a gazt nyomjuk, hanem fekezesre keszen vezetunk.

romesz 2010.05.01. 17:33:05

Az oktaviasnak egyaltalan nem lett volna szabad bekanyarodnia a 2 auto koze. Ha szabalyosan kozlekedik akkor megkellett volna varnia, hogy a jobbra kanyarodok elhaladjanak es csak mogejuk fordulhatott volna be.

Mocskos Kaviár 2010.05.01. 18:13:10

Ilyen van. Egyszer három sávos úton két oldalról ugyanarra a helyre akartunk bemenni. De megúsztuk.

Shopping 2010.05.01. 18:24:08

Te mennyire ráérsz!!!

Ilyen,- senkit nem érdeklő- blogokat irogatni...

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.05.01. 18:39:23

Könyörgöm, ha már megbizonyosodik hogy befér, ergo be fog sorolni, akkor mi a bánatot bambulja még a tükröt?

cindbl 2010.05.01. 18:42:42

ez miert furcsa? mindig a masodik a hibas :)

ugyanis ha az csattan, akkor a fizikat nem lehet megeroszakolni, es ha a harmadik be is tartja a tavolsagot, akkor is csattanni fog.

vérengző kismalac 2010.05.01. 19:10:22

"Van, hogy nem a hátulról csattanó a hibás"

Elképesztő, hogy mik vannak!
Eddig ilyen szituációt el sem tudtam volna képzelni.
Köszönöm, hogy felnyitottátok a szemem.
E komoly információ birtokában, sokkal magabiztosabban és tapasztaltabban fogok rész venni a forgalomban, mindannyiunk szerencséjére és talán örömére is.

Kicsi79 2010.05.01. 19:11:17

@Shopping: Ha nem érdekel, minek olvasod???

RaveAcE 2010.05.01. 19:35:42

Egyébként milyen bírót? "és néhány hónap után jött a határozat" - ez inkább rendőrségi papírnak tűnik.
Bíró csak ez után lesz, ha Oktávia nem békül ki a határozattal.

RaveAcE 2010.05.01. 19:36:53

@Shopping:
Te mennyire ráérsz!!!

Ilyen,- senkit nem érdeklő- blogokat kommentezni...

zuzúpetas 2010.05.01. 19:51:49

Na,én ennél mondok cifrábbat is!
8-hónapot ültem ausztriában a sitten,két közlekedési baleset miatt!
MINDKETTŐ AZONOS:elől megyek,forgalmi okból fékeztem,mögöttem belémjön a 30 tonnás osztrák,az elsőnél megsérültem!
Először,a kamionost hozták ki hibásnak,követési távolság meg nem tartása miatt!
3-év múlva ,kapok egy levelet,hogy lesz tárgyalás a baleset ügyében,mert az osztrák kamionos azt irta egy beaványban,hogy ok nélkül fékeztem!!!
Na erre,beülök a kocsiba,kimegyek a tárgyalásra,csattan a bilincs!
Az eljáró biró elmondja:a magyarok csalnak ausztriában,satufékeznek az osztrák kamionok elött,hogy a biztositó kifizesse a rommátört magyar autót!
Nekem,7 év alatt két balesetem volt,ez nem lehet véletlen!
Elitéltek két évre,ebből 8 hónapot le kellet ülni kint.Magyaráhattam én a kreszt,nem érdekelte őket!
Mondjuk,kint hotel volt a magyar börtönökhöz képest,de Schengen óta betettek a magyar nyilvántartásba is!Szopás!

pizsama 2010.05.01. 19:54:22

Utálom a követési távolságot ellopó bepofátlankodókat.

misitcom 2010.05.01. 20:16:24

Már kezdtem beletörődni,hogy szövegértésem egyes,és már éppen leakartam ülni mikor másnak is feltűnt a fogalmazás furcsasága.

Szerintem nem a bírót fizette le,hanem az érettségibizottság elnökét.

közlekedő edény 2010.05.01. 21:15:30

És hol a vér? Hol az Octáviás kidobóhaverja, és miért nem bukkan fel az opelos anyósa, ráadásul mindez egy praktikeres bevásárlás után?
Micsoda unalmas szombati történet :D
Jó ilyet hallani, ha simán megy az igazságszolgáltatás.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.01. 21:18:03

"tudtommal ott már nem hangzott el az Octaviás szájából a beletolós rész"
Látod, pedig simán kamuzhatta volna ezt is, szerencsétekre balfasz volt.

Amúgy örülök, hogy egyszer végre született értelmes, objektív ítélet is.

Amúgy igen, a követési távolságot helynek nézők meg ott koppannak, amikor kén az a távolság, és nem tudnak megállni...

metal · http://electric.blog.hu 2010.05.01. 21:19:40

1. ha bevégnak elég féktávon belül, majd fékeznek, akkor értelemszerűen nem a hátsó a hibás (a probléma ezzel az, hogy ha nincs tanú, és az első nem ismeri el a bevágást, akkor nehéz bizonyítani).
2. hármas esetben nem biztos, hogy a hátsó a hibás, mert a középső is lehet, ha ugyanis ő elnézi a féktávot, és nekimegy az elsőnek, akkor a vártnál hamarabb áll meg, és a mögötte jövő nem biztos, hogy meg tud mögötte állni, pedig ő szabályosan ment.

De az elédbevágást kivéve, az első autó soha nem lehet hibás egy ilyen balesetben, még akkor sem, ha CoiT barátunk, még mindig vitatja ez előző ilyen posztot!

dr kíváncsivagyok 2010.05.01. 22:45:55

Az eset leírása alapján belementél volna az első autóba akkor is, ha nem kanyarodik közétek a balek. A sebességkülönbség és a csattanás ténye alapján. fizikai lehetetlenség, hogy az a 4 méter számított volna. Csak az első autós vétlen.

"streetfighter" 2010.05.01. 22:51:30

@zuzúpetas:
"Mondjuk,kint hotel volt a magyar börtönökhöz képest"

Akkor a magyarOKAT , tehát többet is ismersz belülről??
Ez azért elgondolkadtató. :(

kirby a parancsnok 2010.05.02. 08:25:36

az ilyen idióta kereszteződéseket kellene inkább megszüntetni, miért nem lehet felváltva
zöld a két szembejövő forgalomnak? Jó, így nő a dugó, de legalább nem kell egyszerre két irányba figyelve besorolni..

b p 2010.05.02. 09:14:48

Ebben a balesetben azért nem a hátsó a hibás, mert ennek semmi köze a normál követési távolságos ráfutáshoz, hanem ez sávváltás és/vagy kanyarodás közben az elsőbbség meg nem adásából következett be.
Nekem is volt ilyenem. 3-an voltunk és az első lett a hibás. A második ki akarta kerülni az elsőt, aki az Erzsébet-hídon 4-gyel ment. Besorolt elém a belső sávba követési távolságon belül, ekkor kiderült, hogy az arc azért ment 4-gyel, mert meg akart fordulni (!) a hídon, mindezt egy párhuzamos sávot keresztezve. Lett csattanás, és a legelső lett a hibás.

SakiCitizen 2010.05.02. 09:21:44

Most tényleg mindenki írja le az egyéni sérelmét bizonyítván, hogy igen, mindenki más is lehet hülye az utakon? :S

Fehérvár Kapitány 2010.05.02. 10:29:30

@SakiCitizen: Ha nem tetszik, minek olvasod el? Valaki kényszerít?

Mondjuk az osztrákos-börtönös sztori durva.

zuzúpetas 2010.05.02. 17:55:15

@"streetfighter": Hello,nem,sosem voltam büntetve,talán gyorshajtásért igen.

A magyar börtönviszonyokról sokat lehet olvasni,látni a különböző médiákban.
Nekem ott külön szobám volt,kulcs az ajtóban,belülről!Saját tv,virágok az ablakban,Satelit(az összes magyar adóval)rendes autószerelő munka az ottani BV garázsában(csak uj transporterek,illetve a szomszédos biróság biróinak uj a6,a8 audijai..)Több volt a havi keresetem,mint itthon a minimálbér!
Csak nem engedtek haza,és bekerültem az itthoni "büntettesek nyilvántartásába"

Ha "Silent" megirja,szivesen mesélek részleteket!

"streetfighter" 2010.05.02. 18:21:19

@zuzúpetas:

Akkor bocs! :)
Elég szomorú, hogy lecsukhatnak egy segg kamionos vallomása alapján.
Nem voltak tanúk a kamionos állítását megcáfolandó?
3 év mulva még ezzel foglalkoztak?

zuzúpetas 2010.05.02. 21:21:23

@"streetfighter": a történet nem ilyen egyszerű..ugyanis,a kamionos(ok)is azt mondta,hogy ő szúrta el,nem tartotta a kötelező követési távolságot!A véleményüket 3 év múlva változtatták meg az ügyészség kérésére!
A kinti biztositó kifizette a magyar autóban a kárt(ami nem is az enyém volt)nekem meg 1000euro fájdalom dijat a kórházi kezelésekre.
Azt tudni kell,hogy az osztrák-német rendőrségi nyilvántartások nagyon precizek.

A testvérem kiadta a lakását egy illetőnek,aki városom béli.Ez a valaki,bejelentkezett a lakcimnyilvántartóba,tehát ez a cim volt a lakcimkártyájába is.Ők-nevezzük csak Daninak-kinti baleseteket csináltal,ebből éltek.
Öszetörették valami kinti cimbivel a magyar kocsikat,és a kinti biztositó(mellyek sokkal korrektebbek mint a magyarok)kifizették a kárt.
Évek múlva,Dani kiköltözött a hugom lakásából,és én költöztem be.Igy,az én cimem is ez lett,azaz azonos Dani cimével,aki már rég máshol lakott!
A balesetem után 3 évvel,Daniék megbuktak valamin,és a számitógép kidobta a cim azonosságot!
Az osztrák egy kalap alá vett-a közös cim miatt-és azt hitték,az egy banda,hiszen 7 év alatt nekem is volt kettő,igaz,a másodikban nem fizettek semmit.
Önként kimentem az osztrák biróhoz,aki az ügyész jelenlétében kész tények elé állitott!
Annyit kell mondanom,nagyobbat fékeztem mint a forgalom megkivánt(ami teljesen szubjektiv dolog)és mehetek haza.Ha nem ezt mondom,3 év börtön valami nyomortelepen.(Auztriába is van ilyen)
Nem volt először ügyvédem,csak menekültem volna a helyzet,a bezártság elől,igy annyit mondtam a tárgyaláson:"ich bin schuldig"ami annyit tesz,hibás vagyok!
A tárgyalások végéig -8 hónap-ott tartottak(szökés,elrejtőzés),de mivel én önként mentem ki,igy egy 3 csillagos helyre raktak.
Tulajdonképpen,a Móri gyilkosságot is elismertem volna ebben a helyzetben,csak engedjenek haza.Vége lett a tárgyalásnak,rögtön el is engedtek,azaz elvittek a határig,persze elötte kitiltottak ausztriából.Az őrökkel való jó viszonyomat(ingyen javitottam mindegyik kocsiját)jellemezte,hogy az őrök bulit szerveztek számomra,volt olyan,aki sirt hogy hazaengedtek!:)(nem vicc)
Nem is izgatna,jó kis németnyelv tanfolyamnak fognám fel,ha az egyezmények szerint nem dobták volna át az itéletet a magyar nyilvántartásba,igy olyan,mintha itthon itéltek volna el!
Egyébként,az osztrákok is sejtették,valahol sántitott az egész eljárás,mert az osztrák köztársasági elnök 2-hónap elnöki kegyelmet adott,persze nem számitott ez már semmit...
Egy jó ügyvéd kellett volna...

52 · http://52nap.blog.hu 2010.05.03. 03:01:58

@zuzúpetas: Nem tudom tudtad-e hogy aki kivette a lakást ebből élt, hogy nem jelentkezett ki, hogy mi minden szólt a "kis családod" ellen, ismerted-e azt a városodbélit aki kivette a lakást...

Két egyforma baleset, úgy mész kamion előtt, hogy az tartja veled a lépést, pedig nincs forgalom (s hacsak nem lakott terület némi forgalommal, akkor mehetnél gyorsabban is).

Ha ismeretség okán kaptak olcsó lakást ahhoz, hogy bűnözzenek, akkor érthető, hogy nem tűnsz ártatlannak, azt bizonyítanak amit tudnak. Ha valamit bevallasz és ülsz egy kicsit felesleges azért strapálniuk magukat többet bizonyítsanak rád (pl. szervezetten követtetek el biztosítási csalást, te háttérben megbúvó maffiózó vagy), ellenben biztos nem úszod meg az ilyen következményeket.

Szalay Művészeti Szalon · http://www.szalayszalon.hu 2010.05.03. 09:15:38

Ennyire értelmezhetetlen mondatokat a XIII. század óta nem írtak. Javaslom a beküldőnek, hogy vegyen néhány ismétlő órát magyar nyelvtanból! Idézek egy mondatot, bár szerintem úgyse tudja az illető, honnan származik és mi a lényege:
"A királynét megölni nem kell félnetek jó lesz ha mindenki egyetért én nem ellenzem."

Take-it-Easy 2010.05.03. 10:31:28

@MilitaryFigurák: akkor még nem olvastál posztot Tornádótól...

@zuzúpetas: Rechtschutzversicherung...? Javaslom.

interpreter 2010.05.03. 20:02:02

@zuzúpetas:
A követési távolságot a KRESZ szabályozza, annak is a 27. §-a, mely szerint “járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött -ennek hirtelen fékezése esetén is- meg lehessen állni“.

Mi van,ha berepül egy méhecske,vagy az elöttünk lévőnek megáll a szive!Belemegyünk?!
Ha egy héten hétszer mennek beléd(tételezzük fel,hogy mindig más kocsival),akkor mind a hét esetben a hátuljövő felelősség biztositója állja a cehet,még akkor is-a példádnál maradva-ha te raboltad ki a Móri bankfiókot!
Looser voltál,hogy elismerted!Az Labancok egyébbként is különc egy banda!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása