Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Hagyta volna, hogy frontálisan ütközzek

2010.05.08. 11:32 :: SilentSound

András bemutatja, hogy milyen az, amikor három ideges autós kerül egy helyre. Tulajdonképpen az egész történéssorozat elején még senki nem idegbeteg, aztán végül egyikük sem úszta meg a magas vérnyomást. Kivéve talán a vicces kedvű, ámde narkolepsziás sportbatárt vezető sofőrt.

Azt hiszem a blogba pontosan illő, de rövid eseményt éltem át, amit megosztok veletek. Történt tegnap (2010.04.25.), egy verőfényes, meleg vasárnap délután, helyszín: Budapest, Magyarország.

A Margit-híd felől északi irányba hajtok le a budai alsó rakpartra, de a még a felső rakparton a lámpa megfog. A sorrend a lámpa előtt: egy Porsche Cayenne, egy mentőautó (megkülönböztető jelzés nélkül), majd én.

A lámpa zöldre vált, hosszú másodpercekig semmi, majd a mentő röviden rádudál a Porsche-re, aki végre elindul, és kb 10-el elgurul addig a lámpáig, ez már az alsó rakparti becsatlakozás rendőrlámpája, ami szintén piros. Hozzáteszem, hogy a lehajtó tetején lévő lámpától egyáltalán nem lehet látni, hogy a lehajtó alján lévő lámpa piros, barátunk egyszerűen csak nagggyon-nagggyon ráér, és a többiek icccci-picccit sem érdeklik.

Amikor a lehajtó alján lévő lámpa zöldre vált, a Porsche-ban megint várakozás, tökölés, tájkép nézés (vagy orális szex?!).

A mentő sofőrje begőzölt, nagy gázadással (alig láttam a koromtól) és gumicsikorgással a záróvonalon át, a kereszteződésben, a járdaszigetek között megelőzi a szuttyogó Porsche-t. Nem szabályosan, de megértem a mentősofőr indulatát.

A Porsche megint csigatemóban indul, rendkívül lassan gyorsul (egy IFA legyorsulná) - a lassúságot talán még tetézi is, hogy ámulatból-amulatba esett, amiért a mentő megelőzte. Már bőven a rakparton vagyunk, ahol 70-es a sebességkorlátozás, de mi még mindig 30-cal megyünk. Na, az 1.4-es Astrámmal lendületet veszek, és előzni kezdem a barátunkat. Rendben meg is előzöm, és a biztonságos követési távolságot is kiszámolva húzódnék vissza a saját sávomba, de látom, hogy Porsche-s barátunk felébredt hosszú téli álmából (vagy meghiúsult az orális szex?!), beletapos a gázba, és mellém ér, hogy ne tudjak visszamenni.

Tehát itt vagyok, megyek a szembejövő sávban 80-90-el, szemben azért közelednek autók, mellettem pedig egy kretén, aki nem enged visszamenni. Ígyhát maradt a vészfékezés, majd gyors visszasorolás Porsche-s barátunk mögé, aki tovább gyorsulva immár 130-al repeszt az alsó rakparton (biztos lendkerekes az autó, nehezen indul meg, de ha egyszer elindul..., megjegyzem szép koromfelhőt ő is hagyott - nem, nem kondenzcsík volt, azt is felismerem) és hamar utoléri a mentőst és óriásit fékez, hogy visszalassuljon a rakparti tempóra. Végül a feltorlódott sornak köszönhetően 60-as tempóval szépen elautózunk az óbudai szigetig, ahol szép emlékekkel elbúcsúzunk egymástól.

Tanulság? Biztos van, nem tudom. Mindenki vonja le magának.

De kérdés, hogy ki volt a hülye:

1. A Porsche Cheyenne-es ürge, mert a városnéző kedvéhez nem párosult hideg vérmérséklet?

2. Az Astrás, mert az autóflottájából miért nem a Köenigseggjét, vagy a Bugatti Veyronját használja az 1.4-es Astra helyett egy vasárnapi családi kirándulásra?

3. A mentős, amiért gumicsíkokkal festette át a szép, fehér záróvonalat és koromfelhővel szennyezte be az amúgy sem tisza budapesti levegőt?

112 komment

Címkék: budapest közlekedés autó hülye veszélyes mentő

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marcellusca 2010.05.08. 12:01:48

Mindennapos. :)

Egyébként, hüjjje a posztoló, mer' nem tuggya, hogy mindig, mindenhol annyival lehet közelekdnyi, amennyivel a mercis/ódis/béjemvés úri kedve úgy tartya. :D

FaZon 2010.05.08. 12:43:20

Majd a kamionos megmondja hogy ki a hülye!

eml 2010.05.08. 12:44:27

Tanulság: Hamarabb kell visszasoroloni, lehet kihívásnak vette, hogy sokáig magad mellett üresen hagytad a sávot.

Bladika 2010.05.08. 13:04:22

Már várom az első seggfejet aki előhúzza a KRESZt és azzal jön, hogy semmi sem tiltja, hogy 10el menjen, csak az van, hogy a megengedettnél nem lehet többel menni.

eml 2010.05.08. 13:11:13

@Bladika: Igen, mehet akár gyök kettővel is, de az előzést akár lassítással is elő kell segíteni.

Tornado86 2010.05.08. 13:32:02

@Bladika:
Pedig dereng egy olyasmi, hogy indokolatlanul lassú haladásnak minõsül ha a max. megengedett sebesség 60%a alatt mész, bár nálam ez gyakran 160% :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.08. 13:43:01

Az áhított KRESZ idevonatkozó passzusai:

26. §

(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.

valamint:

34. §

(6) Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad.

Geitenbeffer_ 2010.05.08. 13:46:08

@eml: Nekem is pont ez a hír jutott szembe a kezdőmondatról :-)
"András bemutatja, hogy milyen az, amikor három ideges autós kerül egy helyre."

Marcellusca 2010.05.08. 13:53:22

@Mityu: Köööszöööönjüüük szééééépeeeeen. )))

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.08. 13:54:40

@Marcellusca:

Jól van Marcellusca fijam, gyere ki a táblához és töröld le a vizes szivaccsal! :))

egy atlag 2010.05.08. 14:14:55

Milyen komplexusa van annak aki porsche cheyenne-el jár?

_John_Doe_ 2010.05.08. 14:40:09

Posztíró vazze, mennyit szopatnak téged, hogy mindenről az orális szex jut eszedbe?

A Cayennes meg ha így történt, nyilván egy tahó, nem azért mert tízzel ment, hanem mert az előzéskor akadályozta a másikat.
És én a mentőst se menteném fel, öt méter előnyért nem előzünk záróvonalon, cikázunk a járdaszigetek között.

_John_Doe_ 2010.05.08. 14:41:34

@egy atlag:
Ehhez nem komplexus kell, csak pénz.

Rahsid 2010.05.08. 14:50:43

@"autónepper": Felejtsd már el a null forintos passatod, senki nem fogja magát összeszarni a kormoló kocsidtól. :)

''autónepper.'' 2010.05.08. 15:05:56

@Rahsid: mindegy:( már úgy se sokáig fogok ezzel járni mert át ülök egy a6 2.5tdi-be :)

különben is minek sietni városba? úgy se fogsz ellőbbre lenni mert a következő lámpa úgy is meg fog... szal felesleges.

_John_Doe_ 2010.05.08. 15:19:49

@"autónepper": "már úgy se sokáig fogok ezzel járni mert át ülök egy a6 2.5tdi-be "

Na, az is csak egy tucatautó. Vagy valamivel az alatt.

Rahsid 2010.05.08. 15:24:54

Ez 2.5tdi A6-os olyan mint az alkoholmentes sör, vagy a guminő.

Rahsid 2010.05.08. 15:28:25

@"autónepper": Te teljesen hülye vagy? Egyáltalán nem vagyok rászorulva a roncsodra, nincsenek anyagi gondjaim sem, egyszerűen nem tartok igényt egy olyan autóra, ami annyit ér mint egy sapka szar.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.08. 15:28:55

@"autónepper":

Speciel nekem nem köll. Nekem van mááááásik. :DD

Tornado86 2010.05.08. 15:34:16

@eml:
Sittre vele, egyébként olvastam.

_John_Doe_ 2010.05.08. 15:56:42

@"autónepper":
A 17 éves fiamnak is jobb kocsit vettem.

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.05.08. 15:57:41

Mindehhez hozzátehetjük, hogy a fenti lámpa után akárhogy igyekszel, lent mindenképpen piros fogad... de mindig...

Valaki ezt tudja, valaki pedig felrobban az idegtől.

Ahogyan a Csalogány utcából a felső rakpartra kanyarodva is mindig piros fogad az első lámpánál (kikanyarodva még zöld, és aki nem ismeri, nyomja ezerrel, hogy még átférjen, de persze nem sikerül). Én sem szoktam sietni azokon a helyeken, ahol tudom, hogy pirosra vált. Szépen csorgok, hogy ha nem muszáj, nem állnék meg, és röhögöm, aki nyomja ezerrel, hátha... aztán persze piros...

Itt jöhetne a képbe pl. a lámpaváltások optimális beállítása. Tudom, hogy nehéz, de van egy-két csomópont, ahol tényleg bosszantó sorrendben váltanak a lámpák.

Külön jelzőtábla hiányában a KRESZ lakott területen belül nem ismeri az indokolatlanul lassú haladást, így a Porsche egészen addig nem hibázott, amíg nem kezdett el száguldozni. Aztán ott hibázott másodszor, hogy nem engedte visszasorolni az előzést végző járművet: minden forgalomban résztvevőnek kötelessége (a KRESZ szerint is) a baleset elkerülése, és tudni kell lemondani az elsőbbségről ilyen esetben (is). Hibázott a mentős, mert szabálytalanul előzött. Az Astrás talán ott hibázott, hogy elment 90-ig is, holott csak 70 a megengedett. Azért azalatt a 20 km/h különbség alatt már látszik, hogy befejezhető-e az előzés, vagy nem (főleg 1.4-es Astrával, nekem is volt, tudom, hogy lomha egy dög). Ha nem fejezhető be, fék, visszasorolás. Ettől függetlenül a Porsche nyugodtan kiegyenesíthette volna a Görzenál kanyarját pl. a Duna felé, feltéve, hogy nem akadályozza meg semmi és senki abban, hogy igyon egy kis vizet...

"streetfighter" 2010.05.08. 16:13:12

@_John_Doe_:

A jobb az nagyon szubjektív. :)
Neked lehet,hogy az, másnak egy rakás sz...

Seth Gecko 2010.05.08. 16:23:35

Egy kis utánanézés, ahogy ezt oly sokan megteszik:

"Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat
akadályozza.
Autópályán és autóúton külső kényszerítő ok nélkül 60 km/h sebességnél lassabb
haladást általában indokolatlanul lassú haladásnak kell tekinteni."

Számszerűsítve csak az autópályán van.

-Mögöttem haladnának
-Nem műszaki hibás az autóm
-Nem fagyiskocsit vezetek

Akkor tessék már a megengedett sebesség közelében autózni!

Vagyis bölénypilótánk igenis indokolatlanul lassan haladt, hiszen a mögötte lévőket akadályozta. Semmilyen olyan körülmény nem játszott közre, amiért őterebélyessége cammogásra lett volna itéltetve.

(forrás: reginaautosiskola.hu/filebase/KRESZvaltkivonat.pdf )

_John_Doe_ 2010.05.08. 16:24:50

@"streetfighter":
Igazad van. :)
Nyilván neki mások az igényei (azaz nekem), mint egy neppernek.

Tehát jobb helyett, akkor, értékesebbet mondok.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.08. 16:26:25

@RivalComp:

"Külön jelzőtábla hiányában a KRESZ lakott területen belül nem ismeri az indokolatlanul lassú haladást,"

Azért ez így ebben a formában nem kis baromság. :)

''autónepper.'' 2010.05.08. 16:31:11

ám a napokba velem is történt egy érdekes dolog. fő úton mentem mikor utol értem egy ilyen kisebb családot akik 1 daewoo matizal mentek nem lehetett előzni mert jöttek szembe mögöttem jött egy régebbi SWIFT tapad rám nagyon menne. 1.8as ford mondeoval voltam szal nem egy erő gép. elfogytak a kocsik szemből elkezdek előzni swiftes ugyan úgy tapad rám. befejeztem az előzést gondoltam majd lehagy de NEM. ugyan abba tempóba jött végig utánam amivel én mentem ha gyorsabban akkor gyorsabban ha lassabban akkor lassabban. nem értetem a reakcióját.. és hozzá teszem nem 90venel mentem:) hanem 120al kb. nem mert lehagyni vagy mi fordul meg az embereknek fejébe ilyenkor?

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.05.08. 16:39:19

@Mityu: lehet, de muti meg nekem, és tényleg elhiszem... jó pap holtig tanul...

Kicsi79 2010.05.08. 16:48:32

@"autónepper": Inkább egy 3.0 benzin... :-)

csak john 2010.05.08. 16:49:04

1. Hibázott a mentős, mert szabálytalanul előzött.
2. Hibázott a Porsche sofőrje, mert az előzést segíteni kell nem akadályozni.
3. Hibázott az Opel sofőrje, mert ha 30-al megy és kimegyek előzni, akkor az 1.4-et nem kell kilencvenig kiforgatni, hogy megelőzze.
4. Hibázott Rudolf Diesel, mert megengedte, hogy a motorját személyautókba is betegyék! Ki az a fillérbaszó, aki (sport)kocsiból gázolajosat vesz?

Kicsi79 2010.05.08. 16:57:31

@"autónepper": Vagy ha már Audi:

2000-es Audi S8 4.2 Quattro (még a "tepsi" kasznis).

Kicsi79 2010.05.08. 16:59:43

@"autónepper": Igen, mármint nem Audi, de jelenleg egy '92-es Opel Omega Caravan 3.0 24V automata van a tulajdonomban. Csak nem azzal járok.

''autónepper.'' 2010.05.08. 17:02:25

@Kicsi79: azok az s8ak jók :) azért az omega is tud menni ha karba van tartva rendesen :D

Kicsi79 2010.05.08. 17:07:51

De hogy a poszthoz is szóljak:

A Porsche-s egy gyökér volt, a mentős meg kicsit türelmetlen. De egyébként tényleg nem érdemes sietni, és nem csak a városban. Most voltam Cegléden, visszafelé Albertirsánál megelőzött egy Octavia, majd eltűnt a látóteremből. Én haladtam kényelmesen állandó gázállással 80-nal, lakott területen lassítva 50-re. Mindezek után nemsokkal megálltam mögötte a vecsési Shell kútnál. És nem a kútról jött ki éppen. Akkor miért kellett úgy sietni? Pedig ez erősen 30km távolság, bőven elhagyhatott volna.

Kicsi79 2010.05.08. 17:10:56

@"autónepper": Korához képest meglepően fickós.

Az S8-cal egy baj van: a futóműhöz drága az alkatrész, és elég érzékeny az itthoni utak minőségére. Épp ezért nem nagyon szeretnek költeni rá a magyar tulajok, és mind szét van hullva.

''autónepper.'' 2010.05.08. 17:21:12

@Kicsi79: ne foglalkozz vele olcsón hozzá lehet jutni ezekhez a gépekhez már... még ha költeni is kell rá nagy élményt nyújtanak ezek a vasak... sokkal jobb mint ha veszel egy hiteles kis autót amivel nem vagy boldog hidd el ;)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.08. 18:08:28

Ha minden igaz S. Andrásnak lesz még egy tétel a bűnlajstromán:
- hatóság félrevezetése

Híradóban telefonon bejátszott tanúvallomás alapján mondom (írom).

pakesz (törölt) 2010.05.08. 19:05:07

nehany teny:
- az elozes az egy veszelyes muvelet
- akit eppen eloznek annak is
- 80 as tempoval barmilyen jo autoval nem egszseges betonoszlonak csapodni
- a frontalis utkozes az ugyanolyan mint a betonfal ha mind a ket auto ugyanolyan, ebben az esetben rosszabb (kiveve ha egy kis dugesz auto jott szembe)

Káposztakukac 2010.05.08. 19:06:03

a leírás alapján szeri9ntem a porsche vészüzemmódban volt(nehéz elindulás, alacsony sebesség, kormolás, stb.) csendben jegyzem meg, hogy a rakpart végén van a vw óbuda. gondolom az volt a cél.

Káposztakukac 2010.05.08. 19:08:59

@Mityu: ameddig stohl mást nem vádol meg bűncselekmény vagy szabálysértés elkövetésével azt mondhat, amit akar.

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.05.08. 19:10:13

@Mityu: ok, nincs több kérdés, viszaszívtam... mire megírtam, ott volt. Az autóút/-pálya 60-as minimum megvolt, de az indokolatlan akadályoztatás, mint szabály nem (mondjuk nem is szokásom). Köszi! :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.08. 19:14:52

@Káposztakukac:

Ez azért tévedés, mert ha jól vettem ki a történésekből Bucit tanúként hallgatták ki, s büntetőjogi felelősség terhe mellett hazudozhat. :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.08. 19:35:37

Eszenyi Enikőt mindjárt megdugják a Megasztarban :D

sosem 2010.05.08. 19:51:26

@Mityu: Ezért használják előszeretettel az "ismeretlen elkövetőt" : )))

.lll. 2010.05.08. 19:52:48

egyszer velem is szarozott/pont a rakparton/egy ilyen szarzsák/előztem és nem akart beengedni/,de ráhúztam az autót,s láss csodát beengedett és jött utánam szép csendben

Buci,görény vagy!

Káposztakukac 2010.05.08. 19:57:19

@Mityu: magát vagy hozzátartozóját még tanúként sem köteles terhelni. ebbe belefér az is, h eltitkol vagy elhallgat valamit, esetleg nem mond semmit, stb., ameddig mást nem vádol meg alaptalanul. mondjuk azt se tudni pontosan mit mondott...

Kicsi79 2010.05.08. 20:00:15

@Káposztakukac: A legundorítóbb az egészben, hogy ezt is meg fogja úszni egy ejnye-bejnyével. (Vagyis nem fog többet kapni, mint az előző esetnél.) De ha ezt Te vagy én, vagy innen bármelyikünk tette volna...

Káposztakukac 2010.05.08. 20:00:34

@Mityu: magát vagy hozzátartozóját még tanúként sem köteles terhelni. ebbe belefér az is, h eltitkol vagy elhallgat valamit, esetleg nem mond semmit, stb., ameddig mást nem vádol meg alaptalanul. mondjuk azt se tudni pontosan mit mondott...

Káposztakukac 2010.05.08. 20:03:25

@Kicsi79: nem hiszem. ezért szerintem minimum próbaidő, de leginkább felfüggesztett jár majd.

dr kíváncsivagyok 2010.05.08. 20:16:19

@eml: Az az előzés már szabálytalan, ami lassításra kényszerít , de ezt a taplóságot (nem csak nagy űrtartalmú autóktól) nap mint nap tapasztalom. amikor meglátja hogy előzik, hirtelen sürgőssé válik az útja. Az állatja.

dr kíváncsivagyok 2010.05.08. 20:17:30

@kíváncsivagyok: hozzáteszem : egyértelműen közúti veszélyeztetés, ha baleset adódik, Ő a hunyó !!!

Kicsi79 2010.05.08. 20:18:22

@Káposztakukac: Hát normális esetben bőven az járna. Csak sajnos még mindig Agyarországon vagyunk. Pénz beszél... És a másik ügy ha jól sejtem, úgyis elévült már.

Lazy Cat 2010.05.08. 20:19:38

Igen. Szépen kitesszük az indexet jobbra, és lassan, de határozottan visszatérünk a sávunkba. Nem érdekes, hogy pont mellettük van. Mielőtt a tükrünk összeérne, fékezni fog. 30 év alatt nem sokszor kellett alkalmaznom, de mindig működött. Benne is ott van, hogy nem igazán szabályos amit csinál, és félti az autóját is. Nekem meg mindenképp jobb ha őt lököm fel, mint a frontális ütközés (ezt ő is tudja, és inkább helyet ad nekem).

dr kíváncsivagyok 2010.05.08. 20:19:48

@Mityu: Bucinak ennyi előzménnyel melegítik a priccset. ( Teljesen jogosan, a köcsögje jól keres, meg van mindene , híres stb. de annyi esze sincs mint egy makákónak.)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.08. 20:21:01

@Káposztakukac:

Ez így van, csak azt ne felejtsd el, hogy mint tanúként igazmondásra kötelezett és nem tagadta meg a vallomástételt abban az esetben bejátszik az egyéb körülmény figyelembe vétele. Ha arra bármilyen adat, tény merül fel, hogy a vallomásával kapcsolatban kétségek merülnek fel sajnos vagy nem elindítja a bizonyítási eljárást. Ha kiderül, hogy a vallomása nem fedi a valóságot, akkor érdekes helyzetbe hozta önmagát.
Nem véletlen szokták többszemélyes elkövetés esetén rögtön különválasztani a brancsot, s az összebeszélést megakadályozni.

dr kíváncsivagyok 2010.05.08. 20:22:58

@Lazy Cat: Ez azért rizikós . 38 éves jogsival volt ilyenem is, de van olyan tapló, akinek fontosabb az egója, mint a kocsija épsége. Nem is beszélve a tudás nélküli kivagyokmivagyok típusról, aki megijed a saját hülyeségétől !

Unter Bahn (törölt) 2010.05.08. 20:24:46

Hát, kedves posztíró, velem egyszer próbálták meg ezt a manővert és mivel Kama3 jött szembe, bizony én ráhúztam a kormányt...

Persze nyomta a dudát mint állat, aztán pár km után beállt a sor, így visszaballagtam megkérdezni hogy mi a baj, de a sofőr szemmel láthatóan nem értette a nyelvet, pedig okos szóval elmagyaráztam volna, hogy nem várhat tőlem akkora lojalitást, hogy frontálisan menjek egy teherautó alá...

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.08. 20:26:46

@kíváncsivagyok:

Előző autóm bal első ajtaján nekem is van egy ilyen "ego" horpadás. :)

ecopower 2010.05.08. 20:31:19

Rossz hírem van,nem sokat tehetünk az ilyen taplókkal.Jó eséllyel egy vagy több kopasz kigyúrt bodzaszedő állat ül az autóban.1.Ráhúzhatta volna az Astrás,de jó eséllyel átgázolt volna rajta a tapló.Majd azt vallja,hogy az Astrás elnézte a szembejövő forgalmat,megijedt,és visszarántotta a sávjába.A biztosító jól fizet,még marad is.2.Ráfog előzés közben egy nagy mordályt,de ha nincs bátorsága használni is,ez sem jó,mert ezeknél is akad a sifonérban.Konklúzió:lekövetni,és gránátot alá,ha megáll.Senki sem fog sírni a tetű után.

Lazy Cat 2010.05.08. 20:37:10

@Unter Bahn: Igen, a dudaszó fontos kelléke az ilyen mutatványnak. Én pedig azt mondom, ha volt ideje dudálni, nem is volt kemény a helyzet. Ha csak a gumik csikorgását, csúszását hallani, az már tényleg komoly. Ott mentik a menthetőt, nem érnek rá dudát nyomni...

Lazy Cat 2010.05.08. 20:45:34

@kíváncsivagyok: Az én jogsim csak 31 éves... De ha jönnek szembe, én visszahúzódok a sávomba. Még ha kamion van ott, akkor is. Még akkor is több esélyem van, mint frontális ütközésnél. Egyébként meglepően nagyot tud taszítani egy egyenesen menő járművön egy kb. 5 kilométeres relatív sebességgel oldalról érkező, tonna feletti vas... Kamiont is le lehet vágni az útról, ha az ember a kormányzott kerekének ütközik.

indapass90210 2010.05.08. 21:02:44

Van itt olyan, akinek cayenne-je van?

Káposztakukac 2010.05.08. 21:13:49

@Kicsi79: a másik persze, h elévült. pénzbüntit kapott, kifizette. meg nem vezethetett.

@Mityu: mivel tv-ben is bevallotta, hogy ittasan vezetett, szerintem tárgytalan ez a diszkusszió.

indapass90210 2010.05.08. 21:15:53

@Mityu: ha nem lenne regadó, mert Németo.-ban már 15-20K ajrójér kapni :) Gázt bele, azt hajrá :)

kalapácstollú 2010.05.08. 21:38:24

@Bladika: "semmi sem tiltja, hogy 10el menjen, csak az van, hogy a megengedettnél nem lehet többel menni."

Na, ez komoly vélemény...

kalapácstollú 2010.05.08. 21:39:54

Most akkor Cayenne vagy Cheyenne?

kalapácstollú 2010.05.08. 21:43:14

@Kicsi79: Lehet, hogy sietett, odaérjen a kútre, mielőtt elfogy az üzemanyaga, nem?

Zsola777 2010.05.08. 21:49:24

Az ilyen köcsög azért lassú, mert mobilozott. Miután letette, megint nyomta.
A szomorú az, hogy van egy többmillás kocsija, és nem telik egy nyamvadt kihangosítóra vagy headsetre. Pedig max. csak félhavi részlet.

bikila 2010.05.08. 22:01:56

@Káposztakukac: és miközben előzték, hirtelen átváltott vészüzemmódról normál üzemmódra?

nyugis manus 2010.05.08. 22:29:36

Nem kell mindig türelmetlenkedni, kis millió reális jogos oka lehet annak hogy valaki olyan lassan vezet, ami mások számára idegesitő lehet.

Csak néhány példa:

- Nem is menni akar, hanem megállni szeretne
és parkolóhelyet keres.
- Keresi a Kökörcsin u. 17-et és minden
házszámot megfigyel.
- Csinos miniszoknyás lányok sétálnak a járdán akik elvonják az ember figyelmét.

- Álmos, fáradt esetleg tökrészeg és nem tud koncentrálni.
- Nem müködik a fék, csak motorfékkel tud lassitani. ( egy alkalommal én is igy jöttem keresztül Budapesten ).

- folyton felforr a hűtőviz.

Több figyelemmel és empátiával kellene kezelnünk lassabban közlekedő honfitársainkat.

Mocskos Kaviár 2010.05.08. 23:19:45

Az a véleményem, hogy a vízkő egy kemény, agresszív anyag. (ld. mosógépek fűtőszála)
Szóval ne rallizzatok rakparton. Okés?

Én egyébként ilyeneket nagyon ritkán és körültekintően előzők, nagy lendületből. Mert igen, az ő autója erős és könnyen meg tud viccelni. Dühítő szituáció valóban. A legtöbb normális, bérből élő embert eleve frusztrálja, egy luxusautó látványa (akár bevallja, akár nem), pláne ha lassan megy, és pláne ha szemétkedik. Nem is tudom büntetett-e meg valaha rendőr olyan autóst, aki gátolta az előzést... Tudtok ilyenről?

Zsola777 2010.05.08. 23:20:33

@nyugis manus: Hehe, a következő megoldások csak ezekre az esetekre, hogy le legyen forgalmi akadály a lassan hajtó (hiszen a forgalomban résztvevőnek mihamarabb fel kell vennie a forgalom ritmusát ugye).

- Ha meg akar állni, használja az indexet;
- A Kökörcsin utcát nézze meg a térképen, vagy a GPS-en állítsa be _mielőtt_ elindul. Ha elvesztette út közben, álljon félre (index), nézze meg, úgy menjen tovább;
- A miniszoknyás csajokat menet közben is lehet nézni, de ha ezért lelassít, valszeg. én is :)

- Ha nem tud koncentrálni, álljon félre, NE vezessen!
- Ha nem működik a fék, el sem indulhat!!!
- Folyton felforr? Akkor is mehet a legmagasabb fokozaton alapjáraton (a levegő haladás közben jobban hűti), és ha felforrt, álljon félre, amíg lehűl. Ha meg siet, hívjon trélert.

Még néhány példa? :)

Papírsárkány 2010.05.09. 00:30:31

@nyugis manus:"
- Nem is menni akar, hanem megállni szeretne
és parkolóhelyet keres.
- Keresi a Kökörcsin u. 17-et és minden
házszámot megfigyel.
- Csinos miniszoknyás lányok sétálnak a járdán akik elvonják az ember figyelmét."

Jah, mindezeket a rakparton... ;)

kilobike 2010.05.09. 06:01:45

Ki a hülye?
1. Aki 70-es szakaszon 80-90-el megy.
2. Aki a "családi kiránduláson" összeakaszkodik egy Porsche-s barommal(remélem a gyerekek be voltak azért kötve hátul).
3. Aki Budapest után még odaírja, hogy Magyarország.
4. Stohl András.

korankelo · http://korankelo.tumblr.com/ 2010.05.09. 06:31:46

A posztoló a hülye, mert miért ment Budára az 1.4-es Astrájával.

fidoone 2010.05.09. 07:20:12

Ismerős történet, velem is megtörtént már ez a Pongrác úton. Az elkövető egy Renault Thalia tanulóvezetőjének az oktatója volt. A Kerepesi út felől bekanyarodva az első 100 métert 15 - 20 km/h tempóval tette meg, eddig tartott a záróvonal. Gondoltam kielőzöm, de az oktató ezt sértésnek vehette. Szembe kamion, visszasorolási lehetőség nuku mivel a többiek is felzárkóztak. 80-as tempóig kellett nyomni mire sikerült otthagyni. A tanuló szerintem teleszarhatta az ülést, a kamion satufékezett. Ha a kamion nem fékez kicsinál az a barom. Mindez már vagy 5 éve történt.

akárki lehetek:-) 2010.05.09. 07:20:35

A hüjjje az aki az ilyenen kiakad manapság.
Magyarisztán és Pirézia fővárosának útjain ez az elfogadott. Aki ezt sérelmezi ne üljön autóba (főleg családostul). Az ilyet egyébként messzire kerülni kell (mondjuk az Alpok felé), előbb-utóbb vagy felgyorsít, vagy elkanyarodik. Amúgy családi kiránduláson, mi a faxnak kell sietni. Lássa a gyerek milyen fasza apucija van? Na őbelőlük lesz a következő agresszív generáció.

akárki lehetek:-) 2010.05.09. 07:25:51

Különben sem nyomom 90-ig, 70-nél már látszik mit akar és vissza tudok menni mögé.
@fidoone: Ilyen esetben nem igaz, hogy nem tudsz visszasorolni mögé, a többiek is látták a dolgot, úgyhogy vissza tudtál volna sorolni, csak téged irritált a "T" betű, és ha törik ha szakad Te akkor is megelőzöd.

fidoone 2010.05.09. 07:31:51

@akárki lehetek:-): Én voltam ott és nem Te. Tehát talán jobban láttam azt, hogy mit lehet és mit nem. Amúgy kíváncsi vagyok Te mennyi ideig cammognál 20-al 50 helyett.
A gyorsítása hirtelen, váratlanul történt és nekem egy öreg gyenge diesel autóval ezt nem sikerült olyan gyorsan megoldani.
A többiek is látták ...... de leszarták.
Nem csak T betű volt az autón: ez egy hivatalos oktató kocsi volt oktatás közben, az oktató az anyósülésről intézte a dolgokat.
De azért köszi, hogy ilyen okos vagy.

fidoone 2010.05.09. 07:35:35

Amúgy az ilyen büntető majmok mellé nem biztos, hogy szerencsés visszasorolni mert akkor talán egy büntiféket kapok.

fidoone 2010.05.09. 07:38:57

És nem nyomtam 90-ig. 80-at írtam ami egy öreg autóban jó ha 70-75. Te már 90-ről beszélsz: na így terjed a pletyka.

akárki lehetek:-) 2010.05.09. 07:41:19

A mentősről egy példa: Ferihegy mellett 2x2 sávos részen szirénázva jön befelé irányban a mentő. Mindenki lehúzódik a jobbszélsőbe, mentő kb 100-l belsőben el. Gyorsforgalmihoz érve sziréna+kékvillogó kikapcs, normál tempóra leleassít, szépen a forgalommal együtt végig az Üllői-ig, majd ott a sziréna+kékvillogó újra bekapcs, és újra száguldás. Nos a Por-se-n kívül lehet, itt is volt még valaki aki hüjjjje volt?

akárki lehetek:-) 2010.05.09. 07:47:39

@fidoone: Félreolvastál, a 90 nem neked szólt, olvass újra. Nem kell bemutatnod a helyet és nem kell bemutatnod az ilyen tanulókocsikat. Sokszor előfordul, hogy szerencsétlen tanuló nem tudja hirtelen feljebb kapcsolni a váltót ezt gondolom te is tudod, aztán mikor végre sikerül, nyomja neki észre sem véve, hogy mást bajba sodor. Még a gyakorlottakkal is előfordul az ilyen. Aki azt állítja, hogy vele ilyen sosem fordul elő, az hazudik.

akárki lehetek:-) 2010.05.09. 07:52:29

Egyébként addig szoktam mögötte menni, amíg muszály. Mihelyst látom, hogy meg tudom előzni, vissza 2 és tűz, ilyenkor nyomhat olyan kövéret amilyet csak akar, le van hagyva. Hozzáteszem az enyém nem öreg csak: 14 éves Opel Corsa 1,7 szívódízel kisteher, ami ugyebár köztudottan egy versenyautó.

akárki lehetek:-) 2010.05.09. 07:54:54

Annyi hely meg mindig van, hogy egy személyautót be lehessen rakni másik 2 közé (kérdezd meg a taxisokat). Kivéve amikor mégsem:-)

akárki lehetek:-) 2010.05.09. 07:58:30

A Pongrácz út, Hős u., Zách u., Salgótarjáni út, és a környékbeli utcák tele vannak ilyen tanulóautókkal, mert a Pongrácz út-Salgótarjáni út kereszteződéséhez közel van egy tanpálya éa vizsgahely.

indapass90210 2010.05.09. 08:14:45

Mobile.de-n van egy tuareg, aminek az elejét átépítették cayenne-nek. Dízel cayenne-re kell rákeresni, ha valaki kíváncsi.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.05.09. 09:16:44

Mert mindig az idegbetegeskedés.

Szabad tízzel menni.
Lehet, hogy ő úgy ítélte biztonságosnak.

Nincs hozzá közöd.

BKV reszelő 2010.05.09. 09:28:20

@fidoone: Hidd el, az oktató is félti a kocsiját. Kezdj el ilyenkor bátran visszahúzódni a sávodba és a paraszt, aki melléd gyorsít előzés közben, megtalálja a satuféket azonnal.

Mielőtt a sok okos leparasztozna, közlöm: Aki az életemmel játszik, annak az életét én komolyan kockára teszem azonnal.

Gera 2010.05.09. 09:29:08

Emberünk nyilvánvalóan telefonált, de a 80as IQból ilyenkor a vezetésre már nem jut, ezért marad a gyalogtempó. Amint letette, az agya átcsoportosította az erőforrásokat és onnantól hozta a szokásos és elvárható baromállat formát.

BKV reszelő 2010.05.09. 09:29:15

@BKV reszelő: Különösen akkor, ha médiageci az illető és mindenképpen, ha stohl a neve a fasznak vagy hajdú.

BKV reszelő 2010.05.09. 09:30:30

@Gera: Javítanálak. Nem erőforrásokat, hanem erőforrást. Kimarad az oka....és ez az oka mindennek. :)

akárki lehetek:-) 2010.05.09. 09:52:37

Nem lesz már új poszt???? Ez a hétvégi??

glinolid 2010.05.09. 10:55:51

Nem semmi.
Tanulságok: felvezető autót sosem előzünk meg.:-)
Mindháromnak van jogsija és még így sem tudnak vezetni. LOL.
Tegnapi élmény. Debrecen és Hszoboszló között, autókáztam. Egy szemben haladó előzött: 70-es tábla, záróvonal, előzni tilos tábla mellett. Nekem lassítani kellett, hogy a jogsival rendelkező barátunkkal elkerüljem a frontális ütközést. A másik jogsival rendelkező 60-as és előzni tilos tábla ellenére, a balra kanyarodó sávban előz le mindenkit kb. 80-90-nel. Mindez egy 15 km-es szakaszon történt.

_John_Doe_ 2010.05.09. 10:58:28

@Dövan: ráadásul az még az előző-előző touareg, abból is a hulladékabb.

_John_Doe_ 2010.05.09. 11:00:18

@Gera: "Emberünk nyilvánvalóan telefonált, de a 80as IQból ilyenkor a vezetésre már nem jut,"

Vazze, ez mennyire igaz. A számát se tudom, mennyi ilyen tahóval találkozom naponta, autómárkától, nemtől függetlenül csinálják egyesek.

bikila 2010.05.09. 13:18:17

@kolbászoszsömle: az teljesen ok, ha ő azt a sebességet ítélte meg biztonságosnak, de akkor utána ne akadályozza az előzést.

atila68 (törölt) 2010.05.10. 10:19:53

Attól, hogy a Porsche Cayenne úgy néz ki mint egy tiszai halászcsónak négy kerékkel még nem ok, hogy türelmetlen légy.
Az sem, hogy előtted a mentősnek elgurult a gyógyszere.

Alex3000 2010.05.10. 16:06:47

A helyzet a következő: A Porschés szokás szerint bunkó paraszt, és azt hiszi övé a világ. A mentős türelmetlen, de beszari, és nem rádudál még egyszer, hanem szabálytalanul elhajt mellette. A 3. autósunk pedig megszívta.

isti77 2010.05.11. 10:42:15

A mentősnek mi köze volt a kettőtök csatájához? Ő megoldotta a saját dolgát egyszerűen. Furcsa lenne, ha PÁV I-gyel gondot okozna a helyzetfelismerés. Ez a munkája.
Gondolod, hogy azért szívatott meg téged a porschés, mert rá haragudott? Biztos vissza tudta volna előzni őt is, ha nagyon akarja a szigetig. Bár aki mentőssel áll le szívózni, az nagyon frusztrált lehet.

isti77 2010.05.11. 10:45:00

@Babu2000: . "A mentős türelmetlen, de beszari, és nem rádudál még egyszer, hanem szabálytalanul elhajt mellette"

Nem hinném, hogy valakit csikorgó kerekekkel, záróvonalon át megelőzni kevésbé provokatív cselekedet, mint rádudálni. Nem beszari volt, csak egy igazi díszmagyar köcsög. Dehát itt inkább az a feltűnő, ha valaki nem az.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.19. 12:41:34

Ez nem a töltődobálós csóka? Jó lenne vele összefutni, mert kh-s a töltőm. Tud amúgy másmilyet is, vagy csak nokia van?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása