Gondolkodtam rajta, hogy Ádám linkjét csak a blog facebook oldalára linkeljem-e be, vagy annak ellenére tegyem ki külön posztnak, hogy semmi kommentár nincsen hozzá. A videó viszont megér annyit, hogy utóbbi változat mellett döntsek, mert tökéletesen látszik általa, sokszor hiába van kék villogó meg tízszólamú sziréna, az olyan utakon, mint az M0 déli szakasza vagy a ferihegyi gyorsforgalmi út, küzdeni kell a mentőknek is, hogy a baleset helyszínére jussanak. Ennek pedig része a centizgetés, a táblák arrébbpakolása, a tökön-paszulyon át kikerülés és végső esetben a forgalommal szemben, belső sávban haladás is. Az alábbi videóban pedig az összes most felsorolt nehézségre van példa. És ez csak egy kivonulás.
Szirénával sem könnyű a mentőknek
2010.05.10. 12:00 :: SilentSound
148 komment
Címkék: video közlekedés autó baleset veszélyes mentő
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
mukaretes 2010.05.10. 12:05:14
Hargita 2010.05.10. 12:10:44
Leadfoot 2010.05.10. 12:14:36
Mocsok szemét M0, aki ezt anno így kitalálta, azt minden nap ide-oda autóztatnám rajta egy Kispolskival.
És ezen a videón még csak nem is volt különösebben hülye autós sem, mert az a legfélelmetesebb...
Stiel 2010.05.10. 12:16:50
esef 2010.05.10. 12:17:57
Azért lett ilyen az M0, mert kellett, de pénz az akkor sem volt rá. Ilyenre sikerült, de lehetett menni mosolyogni és szalagot átvágni...
Rahsid 2010.05.10. 12:18:09
záporjózsi 2010.05.10. 12:22:56
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.05.10. 12:25:08
eml 2010.05.10. 12:26:24
Magyarországon ahol hely van sem valósul ez meg.
A régi Mnullán pláne nincs hely, de az is hülye (diszpécser) aki hátulról küldi be a mentőt. Ilyenkor zárni kellene, és szemből az üres pályán felküldeni.
Az hogy zárás nélkül felment szemből - az nagyon meleg. Tudom, jót akart.
Egy barátom mentőzik, ő már mutatott nekem ehhez hasonló felvételeket.
Rahsid 2010.05.10. 12:26:43
Take-it-Easy 2010.05.10. 12:26:49
Kötélből lehet a mentősök idegrendszere, komolyan mondom... Tisztelem őket.
fatal 2010.05.10. 12:27:56
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.05.10. 12:29:36
Pepe83 (törölt) 2010.05.10. 12:37:57
Amúgy elismerésem minden mentősnek.
eml 2010.05.10. 12:38:32
PÁV I, Hazavinni olyan kb 100-160 között. Ez függ a helytől, beosztástól, pluszfeladattól (áposlóskodik is, garázsmester is)
Van para is, de az nagyon változó, volt már napi 50 Ft-juk per fő/nap, és 12000/fő/nap.
A mentőállomáson általában maguk fizetik a kábel tV-t, internetet ha van, saját kávéfőző van sok helyen stb.
Tornado86 2010.05.10. 12:42:24
DonnaNyányó 2010.05.10. 12:43:23
Sok a hullarabló hiéna közöttük (több rokonomat kipakolták "mentés" közben, itt egy gyűrű ott egy kis kápé), és nem mentség, hogy keveset keresnek.
Ja, ne tépjétek a szátokat, hogy bezzeg majd ha hozzád jön a mentős stb, mert unalmas (ásít).
Jó, hogy vannak a világon, de azért egy videó miatt ne törjön már ki a nyálazási hiszti.
eml 2010.05.10. 12:44:59
Amikor elment az M1-ig, akkor kellett volna szélesíteni, legkésőbb.
Tehát nem az építőt kell ekézni, hanem aki pár év múlva a szélesítést elcseszerintette.
Pepe83 (törölt) 2010.05.10. 12:46:03
Mindenki találkozott már bunkó mentőssel. Pár napja előttem is tötymörgött egy kb. negyvennel és csak akkor kapcsolta be a szirénát ha azt akarta, hogy szétspicceljenek előle az autók. Ettől függetlenül tényleg nehéz munkát végeznek és fontos, hogy ezt elismerjük.
Take-it-Easy 2010.05.10. 12:46:38
2. nem minden mentős rabolja ki a betegeket. Az alacsony kereset egyébként szerintem sem mentség semmire úgy általában véve.
Rahsid 2010.05.10. 12:51:33
cork77 2010.05.10. 12:54:12
DonnaNyányó 2010.05.10. 12:54:19
potha 2010.05.10. 12:58:02
Mindenhol vannak rossz emberek és jó emberek.
Nekem még egy rokonomat sem pakolták ki.
Pont emiatt nem kéne általánosítani, nemde?
DonnaNyányó 2010.05.10. 13:01:08
olvass vissza, ha nem megy, majd segítek.
Rahsid 2010.05.10. 13:01:11
DonnaNyányó 2010.05.10. 13:04:37
eml 2010.05.10. 13:04:43
Szünj meg, ez nem a Köcsögblog.
Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.05.10. 13:24:45
Atesz. 2010.05.10. 13:28:24
Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.05.10. 13:29:06
Tron65 2010.05.10. 13:32:15
Na de hol?
Amikor a rádió bemondja: az M0 KÖRgyűrű Szeged (???) felé menő oldalán ...
Ez akkor hol is van?
''autónepper.'' 2010.05.10. 13:35:41
eml 2010.05.10. 13:45:59
A Baleset helyszínén kell zárni az átmenő forgalmat, a következő kijáró lehajtója üres. Azon meg sokkal hamarabb odaér a mentő.
Arra sem árt figyelni, hogyha van egy baleset az M7-en, Pest megyében, Tárnok előtt, zárni nem lehet (3 sáv) akkor ne az érdi mentőt küldjék, mert az csak masrtonvásári kerülővel tud a helyszínre menni. Ha van zárás, akkor Érdről nem feltétlen, de egyel arrébb Tárnokról fel tud menni szembe a forgalommal.
A rádiós híradások, amiket mi hallgatunk, ebből a szempontból tényleg szarok. De ők hidd el jól tudják. Habár már tévedt el mentő is.
cork77 2010.05.10. 13:57:29
kell az 2010.05.10. 13:57:41
megkülönböztetni nem nagyon lehet őket ha hátulról visítva érkeznek csak mikkor elhaladnak
STi-2009 2010.05.10. 14:03:36
Csőlátású faszfej :D
DonnaNyányó 2010.05.10. 14:09:35
A legrosszabbak a kék villogóval nem rendelkező betegszállítók, azok ugye semmivel sem többek, mint bármely jármű, de valami elképesztően pofátlanok. Nyomakodnak, bevágnak, buszsávoznak stb.
Na ezeket helyből legéppuskáznám.
Ha sürgős betegszállító, legyen villogója. Ha nincs, akkor levegőnek kell nézni és nem engedni parasztkodni.
1kutya 2010.05.10. 14:12:11
azé respect a kamionosnak, mert kiszállt akadálymentesíteni.
schdl (törölt) 2010.05.10. 14:13:23
Egy kérdés, mert számomra ez nem derült ki:
Milyen járművel van a mentős? Olyan szűk helyen manőverezik, mintha motorral lenne :O (persze ezt nem tartom valószínűnek)
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.05.10. 14:13:53
hát nem irigylem a mentősofőröket, mocsok egy munka és még meg se fizetik!
szal rispekt nekik!
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.05.10. 14:16:57
1 segített a többi ahhoz is hülye volt, hogy észrevegye a szerelvény végén álló mentőt, az xar duma, hogy nem hallotta, meg a tükörből is ellátni a szerelvény végéig azt a 10-12 métert fényes nappal :D
Dr Kangörény 2010.05.10. 14:19:25
Nincs hova lehúzódni, te fasz.
szvsz 2010.05.10. 14:20:00
A megoldas tényleg az amit már irtak: szembeforgalom leállit, mentő szemből beküld. Jobbhelyeken meg mentőhelikopter. Az legalább ne szirénázza szét a zember agyát :)
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.05.10. 14:20:53
Walter Melone (törölt) 2010.05.10. 14:39:49
Mondjuk ez így nagyon durva!
A legtöbb kamionos is szarik a mentőre. Nem takarodnának le a padkára...
Layosh 2010.05.10. 14:44:57
Atika!!! 2010.05.10. 14:48:47
Mindenesetre minden tiszteletem a mentősöké, hogy félcentire képesek karcolás nélkül elférni bármi mellett.
cso zsi 2010.05.10. 14:49:49
anyahajókabinajtóhajtogató 2010.05.10. 14:50:14
cso zsi 2010.05.10. 14:53:29
KPZ 2010.05.10. 14:57:21
csapos1 2010.05.10. 15:00:54
eml 2010.05.10. 15:04:28
2010.05.10. 15:06:29
eml 2010.05.10. 15:11:39
nem kéne... 2010.05.10. 15:15:33
vagy valamit rosszul gondolok?
DonnaNyányó 2010.05.10. 15:18:01
:D
szaGértő 2010.05.10. 15:22:16
.lll. 2010.05.10. 15:28:04
"streetfighter" 2010.05.10. 15:34:10
Még jó, hogy tud centizgetni, még jó, hogy mer menni lezáratlan szembe forgalomban, még jó, hogy feltalálja magát.
Ez a dolga, ha nem lenne rá alkalmas akkor (remélem) nem csinálhatná.
Mellesleg minden tiszteletem az övék, mert az anyagi elismerés az gáz. Ezt csak elhivatottságból lehet csinálni.
Káposztakukac 2010.05.10. 15:57:19
zar116 2010.05.10. 16:13:06
Ezt kell megnézni, lehet a példát venni a germánokról. Szanaszét húzódva várják, hogy elmenjen középen, még szlalomozni se nagyon kell. A baleset előtt párszáz méterrel meg civil autók zárnak, hogy legyen hely, és a leállóban senkinek sem jut eszébe elmenni. Hol vagyunk ettől még Balkanisztánban?
Alex3000 2010.05.10. 16:13:48
eml 2010.05.10. 16:19:30
ohrana 2010.05.10. 16:26:33
Szerzsi 2010.05.10. 16:27:31
cso zsi 2010.05.10. 16:30:47
Az M0 ötlete már a II.VH előtt felmerült, pedig akkor még autópályáink sem voltak. Viszont kezdett növekedni a városon áthaladó forgalom, amit kis időre visszavetett az elosztásos alapon működtetett járműértékesítés.
Kicsi volt a forgalom? Az M7-M1 még csak-csak, de az M5 anno hasonló cipőben járt, mint nemrég az M6-os. Nem volt hová menni rajta. Húsz év alatt a határon kívüliek megszokták, és jól is jártak az M1-M0-M5 vonallal. Gyakorlatilag magyarországi tankolás nélkül átroboghatnak az országon 5-6 óra alatt.
Ha kész lesz a déli szakasz, akkor kb 20 percet, és sok-sok életet lehet majd nyerni.
Ami elveszett, azt meg senki nem hozza vissza, de azért a döntéshozók csorgathanának bele egy kicsit a zsebükből.
Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2010.05.10. 16:34:30
www.youtube.com/watch?v=KwCI_b_HGRE&NR=1
2010.05.10. 16:36:02
-Mentők? Megyünk itt az M1-en, és van itt egy baleset.
-Hol? Melyik irányban?
-Pest felé. Tatabánya meg Pest között.
-Hányas km-nél?
-Azt most nem látom, pont nincs itt tábla.
-Mi történt?
-Azt nem tudom pontosan, csak két autót láttam, de nem álltam meg, mert sietek.
És innentől már nem kell kérdezni, hány sérült van, meg kb. milyen állapotban, meg be van-e szorulva valaki, meg folyik-e valami a kocsikból. És még jó, ha tényleg a Pest felé menő oldal, meg tényleg elhagyta már Tatabányát. Rengeteg a hasonló kaliberű bejelentés. Az a szerencse, hogy ha nagyobb balhé van, akkor egyszerre többen is bejelentik, és akkor már a több adatból ki lehet rakni, mi történhetett. De a helyszín gyakran nem biztos. Olyankor indul el az autó a legtávolabbi felhajtótól, mert akkor biztosan megtalálja. De még olyan is lehet, hogy nem egy baleset van, hanem kettő. És azt hiszi megérkezett ahhoz, amit jelentettek, pedig dehogy. Szóval, gyakran nem lehet tudni, melyik irányból jobb megközelíteni a helyszínt. Ez is egy ilyen lehetett.
"streetfighter" 2010.05.10. 16:36:20
Hogy lehet a két videót egy napon említeni te .....?
cso zsi 2010.05.10. 16:38:29
A "kedvtelésből" bekapcsolt nénó csak a folyamatosan szabad út miatt kellett.
Ettől függetlenül ott sem mindenki 100-as, de az esetleg betudható a munkának.
A közlekedési balesetek esetkocsijaiban ülők (mentő, rendőr, tűzoltó) sok minden csúfságot láthattak már.
portis · http://www.online-szallas.com 2010.05.10. 16:49:49
Mennyi lehet a pulzusa a fickónak?
2010.05.10. 17:05:36
jabba2 2010.05.10. 17:20:06
A német felvételen azért széjjelebb vannak,le is tudnak húzódni!
foto háber 2010.05.10. 17:25:54
v2peti 2010.05.10. 17:29:48
Borkos csomag ide, gazdasági válság oda, azért 20 év alatt csak meg lehetett volna csinálni a folytatást, még akkor is, ha van egy nagy tétel (Duna híd) a költségek között.
jelentéktelen alak 2010.05.10. 17:32:45
De remélem, az úrvezetők és kamion sofőrök is tanultak annyit a videóból, hogy hagynak helyet az előttük álló mögött, kitérni ilyen esetben.
Külön őszinte nagyra becsülésem annak, aki kiugrott a kamionból és arrébb tette a táblát. Biztos más is megtette volna, ha ilyen helyzetben van, de azok közül akik megtehették volna, csak ő benne volt ennyi emberség.
hipokrita 2010.05.10. 17:38:34
VLaszlo 2010.05.10. 17:40:31
Ami megdöbbentő volt, hogy bruttó 110e Ft-ért vállalják vidéken a mentős sofőrök a havi munkát, 25 év munkaiszony után!!!
Ez ám az igazi NAGY MAGYARORSZÁG! Le a kalappal előttük!
off
lavór 2010.05.10. 17:42:07
"streetfighter" 2010.05.10. 17:50:13
Fölpattanna mögé a mentős, vagy mi?
Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.05.10. 17:52:12
Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.05.10. 18:02:54
:))
Kár, hogy már elfogyott. Most készülök motorra ülni, mert ha fixen beindul a bővítés, nagy b*zmeg lesz mindennap. Cca. 2 hete már szinte minden reggel állunk az 51-es és a 6-os között, visszafelé pedig mindennapos az araszolás Diósd és Csepel között. Ennyi időm és idegsejtem nekem nincs.
tundrazuzmo (törölt) 2010.05.10. 18:04:52
lavór 2010.05.10. 18:09:16
Ez most komoly? Szerinted nem tudna a két kocsisor között jóval előrébb forgalmat terelgetni, a mentős meg legalább tudna haladni. Á, ez tényleg Magyarország. :(
lavór 2010.05.10. 18:12:24
De igazad van, sokkal jobb a motor mellet csípőre tett kézzel szigorúan nézni.
Csabi. 2010.05.10. 18:25:23
Es közben valaki meg épp elvérzik.
cso zsi 2010.05.10. 18:25:44
Tavaly volt egy "esemény" az egyik német pályán éjfél felé. Szintén háromsávos, haladunk tempósan. A képbe egyszercsak bejön egy rendőrautó, kigyújtja a "karácsonyfát", villog rajta minden, ami lehet.
Majd visszavesz a sebességből, és lelassítja a forgalmat, állóra. A hátsó ablakban lévő kijelzőn ezeket közli is írásban. Mivel nem baleset volt, csak keresett valamit, engedélyezte a követést.
Amikor megtalálta valami kisebb állat tetemét, azt bezsákolta, leoltotta a nem kellő jelzésekt, és felszabadította a pályát.
Csabi. 2010.05.10. 18:26:12
zar116 2010.05.10. 18:33:38
Lehet, hgoy a német videókon már volt "felvezető" forgalom, amitől szétváltak az autók, de lehet, hogy nem. Akkor viszont amikor a dugóba megérkeztek, eleve úgy álltak meg, hogy széthúzódtak kétoldalra, mert így vannak kondicionálva. Lehet?
schdl (törölt) 2010.05.10. 18:41:26
Alikam 2010.05.10. 18:54:01
Rahsid 2010.05.10. 19:06:24
Ha a belső sávban lévők kb 20 centit kihúzódnának, és nem automatice a fékbe állnának bele, már sokat segítenének.
sosem 2010.05.10. 19:20:51
"streetfighter" 2010.05.10. 19:23:37
Mit terelgetne?
Nem látsz a szemedtől, hogy a kamionok olyan szorosan vannak, hogy nem tudnak lejjebb húzódni?
Ha valamit is elérne, addigra lemenne a nap!
lavór 2010.05.10. 19:30:23
Ja, el se tudott menni a mentő, ugye, olyannyira nem lehetett lejjebb húzódni. Emellett a szembejövő sávot a motorosrendőrök jó előre tudták volna biztosítani. De tényleg mindegy, nem érted.
astyi 2010.05.10. 19:39:56
Hol van a motoros mentő?
egy maréknyi dollár 2010.05.10. 19:58:10
Én életemben egyszer használtam ezt az utat;nagyon nyomasztó volt,pedig az idegesítő araszoláson kívül nem történt semmi rendkívüli.Visszafelé jövet már az M7-re lógott ki a sor egy baleset miatt.
Akkor értettem meg az M0-t gyalázó véleményeket.
Lehet ezzel az úttal/szakmai,építészeti szempontból/ valamit kezdeni vagy maradnak a dugók és a hátborzongató mentő-,tűzoltó-mutatványok?
rushman 2010.05.10. 19:59:07
- hm, ilyen vékony lenne a mentőautó?
- bunkó kamionos
- hol a leállósáv?
- lehet, hogy terepjáróval többre mennének... hummert minden mentősnek (kár, hogy az kicsit szélesebb)
- vagy legalább egy gally(tábla)törő rácsot
- hm, egy jófej kamionos
- ez a csipogás vajon kívülről jön?
- forgalommal szemben? de jó is lenne kipróbálni :)
Napkutya 2010.05.10. 20:01:03
Nem értem ez egyeseknek miért nem nyilvánvaló.
Menne a nyomorult, de az a negyven-ötven centi amivel épp a másik mögött áll ehhez kevés. Én az nem értem, hogy miért nem csinálnak az út mellé legalább egy keskeny földutat ilyen esetekre. (Szerviz- és mentőjárművek)
Úgysem akarna senki menni rajta, pláne, ha szigorúan büntetnék. (A kamerák látják.)
rushman 2010.05.10. 20:09:22
Attól, hogy idióta módon rááll valaki seggére úgy, hogy alig tud mozdulni, miért is nem nevezhető vétkesnek?
A szervizút jó dolog... a tervező mégsem látta jó ötletnek.
Marr 2010.05.10. 20:22:35
Napkutya 2010.05.10. 20:36:42
A jó múltkor egy Scania kamionos versenyen fotóztam, ahol aztán tényleg vérprofik forgolódtak és álltak vonalra.
Hely nélkül ők is tehetetlenek. Persze, még egyszer, az előrelátásban 100%-ig igazad van.
eml 2010.05.10. 20:47:27
Németországban a Kresz úgy tanítja, ha megáll a forgalom a pályán, akkor a belsőknek teljesen fel kell húzodni középre, a külső-középsőnek sávon belül jobbra, leállót elfoglalni tilos (12 hónap eltiltás jár érte). A bal és jobb/középső sáv között a félrehúzódással a mentők felvonulási útja van biztosítva.
ági anyu 2010.05.10. 20:50:07
eml 2010.05.10. 20:54:49
Ha ott laksz, akkor azt mondd meg légyszi, mikor ugrott meg rajta ennyire a forgalom.
Korai emlékeim szerint, amikor még csak az M5 és Tétény köztt volt kész, akkor még nem volt rossz.
Picsasereghajtó 2010.05.10. 20:56:46
Ez voltmár?
www.youtube.com/watch?v=C8dyEqAc35A
Napkutya 2010.05.10. 21:01:31
Gondolom arra is emlékszel, amikor még nem voltak középen betonok és kétnaponta löktek át valakit a szembe sávba.
Dester 2010.05.10. 21:56:42
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.10. 22:48:23
a kommenteket nem olvasom vegig kivetelesen
tulhosszu es dolog az ido
1/ ilyen utat eletemben nem lattam, hogy 2v2 sav leallo nelkul es kozepen is lzarva
sehol menekulesi utvonal
mar ertem miert van ennyi baleset ott
kozepen lezart uton atmenni a szembejovo savba akar mento akar nem
nem OK
hihhetetlen
ez egy halalut
Marr 2010.05.10. 23:03:27
nem mintha ez jó lenne. m0 béna.
Tűzgolyó 2010.05.10. 23:09:57
www.langlovagok.hu/cgi-bin/lang/index.cgi?view=film_keres&ID=208
cso zsi 2010.05.11. 00:16:11
De jó magyar szokás szerint csavarnak rajta egyet, és városban már mindenki a széle felé húzodjon, akkor is, ha belül betonfaltól nem tud továbbmenni a nénósautó.
Márpedig "Mózes-módra", mint a pályán kell, rugalmasabb a dolog.
Hálistennek a többség vagy nem tudja, vagy esze van, és városban is széthúzódik.
(Az elv az, hogy akkor a két forgalmi irány lesz a "tenger", de ez nagyon ritkán jön be. Tisztább átmenni a szembejövőbe, azok ugyanis látják, hogy jön velük szembe a mentő.)
cso zsi 2010.05.11. 00:19:44
Most pályán, ha van 40, akkor a levillogós ámokfutónak az elég a jobbról előzéshez, a szabályosnak viszont kevés a biztonságos lelassításhoz, hogy ámok elől kihúzódjon.
cso zsi 2010.05.11. 00:27:49
Az összes eddig épült pályánk közelében ott fut a régi, nem fizetős út. Ha leszáll egy UFO bármelyikre, viszonylag hamar ki lehet terelni a forgalmat. Az M0 az egy mesterséges, önkormányzatok/lakosság/zöldek által módosított nyomon fut a puszta közepén, vagy kettévágva egy lakóterületet. (Van egy régebbi térképem, azon kissé más volt a tervezet, mint ami most lett a keleti, és északi részből.)
Némi mezőgazdasági út fut a pálya néhány szakszán. Balesetkor nincs menekvés, csak a kijárón. Ebből következően beáll, mint a szög, amíg 10 km-rel hátrébb rá nem jönnek, hogy nem buli arra menni. Most már került fel pár tájékoztató tábla, így a télen 3 km-nél nem volt hosszabb a sor a szemközti sáv kamionbaleseténél.
Persze mára is jutott egy 4-es kamionfasírt.
"Négy kamion rohant egymásba az M0-son
* MTI
2010. május 10., hétfő 15:56 | Frissítve: 8 órája
Négy kamion rohant egymásba hétfő délután az M0-s dél-budai szakaszán, ezért torlódásra kell számítani a környéken.
A baleset az M0-s 12. kilométerkövénél történt az M5-ös felé tartó sávban.
A rendőrség a műszaki mentés idejére lezárta a külső sávot, így csak egy sávban halad a forgalom. A balesetben senki nem sérült meg."
záporjózsi 2010.05.11. 08:40:22
Van még régebbi, érdekes módon a Hungária körút jelszó alatt találod.
jhoward.freeweb.hu/
ági anyu 2010.05.11. 08:55:59
ági anyu 2010.05.11. 08:58:46
ági anyu 2010.05.11. 09:04:08
záporjózsi 2010.05.11. 09:10:34
cso zsi 2010.05.11. 09:47:57
Magasépítésű pálya? Gondolom, a rendszerváltáskor minden ötletet kidobtak, mert "csak rossz lehet".
Az állandóan citált kerékpárosparadicom Amszterdamban bent a városban van a kész körgyűrű, több helyen magasépítésű, kb 30 km hosszú, és az összes autópályát elérni róla.
Körbeér.
cso zsi 2010.05.11. 09:53:08
Pocsék a pálya vonalvezetése, bár lehet, hogy anno még a lehetőségekből a legjobbat hozták ki. Anna-hegynél elkélt volna egy alagút. A traffipax olcsóbb, és jobban hoz a konyhára. A balesetes járművek meg élénkítik a gazdaságot. :)))
záporjózsi 2010.05.11. 10:07:42
A magasépítésű M0-t a rendszerváltás előtt már kidobták. A
Hungáriát legalább is már nem úgy építették meg, a villamos pedig 1984-ben elindult.
Az M0-n nem csak a külföldiek és a nagy értékűek szabálytalanok. Költői kérdések még: Miért tol a kamion, amikor bő 80-nal megyek? Miért tol, amikor 70-es vagy 60-as tábla van?
cso zsi 2010.05.11. 10:39:17
1984-ben milyen villamos járt a Hungátián?
Akkor már a Váci úton nem járt a 33-as, ami átvitt budára, mert a metróépítés miatt fel volt túrva. Majd az Árpád hidat is megszélesítették 2x3 sáv + villamosra.
Járt még a 23-as villamos a Vajda Péter utcától a Könyvesen, tán a Vágóhídig.
Aztán végre elkészült a Hungária-gyűrű, az elejétől a végéig (csak a Lurdyig) 2x3 sáv + villamos kivitelezéssel.
A Lágymányosi az villamossín nélkül is keskeny. Mi lesz, ha le akarják kanyarítani a Szerémire? Elvesznek a forgalmi sávokból?
Ott a palack nyaka. Azért keskeny a Lágymányosi, mert úgyis ott van a "közelben" az M0. Igaz a kettő közül minimum egy híd hiányzik, ami az általad linkelt oldalon a csepeli Ady Endre - Budafoki és/vagy Perem út, majd a budai oldalon a Feltáró út és (mit a d isten9 az ottani Ady Endre nyomvonalán menne.
záporjózsi 2010.05.11. 11:02:43
A 23-as a Könyvesen a Vágóhídig, majd a Ferenc körútig járt. Aztán a Népligetig vissza, majd a Gyáli útig. Aztán RIP.
A villamosnak megvan a hely a Szerémi felé. Nagyon szűken, de megvan.
záporjózsi 2010.05.11. 11:06:31
cso zsi 2010.05.11. 11:29:16
ettől még a Domus, és a Népliget között csak az 55-ös busz járt. Még bicikliztem a kockaköves Róbert K.-n. Autóval kis híján beborultam a Domusnál az épülő aluljáróba, akkoriban még a gázpedált többre tartottam, mint a fizikát, és a nedves villamossínt. De a Vajda Péter utáni keskeny és kockaköves Könyves K. mindig olyan "vidéki" érzéssel töltött el. Pedig akkor már a 4-es utat a Népligeti belső úton lehetett megközelíteni, és az Üllői kezdett használhatóvá válni a Gyorsforgalmi felé.
Riska 2010.05.11. 13:39:13
záporjózsi 2010.05.11. 13:45:43
ági anyu 2010.05.11. 14:08:51
cso zsi 2010.05.11. 14:57:43
amenta 2010.05.11. 16:22:43
Az m0-t meg úgy ahogy van el kéne takarítani, és alapoktól újra kezdeni. Kár hogy ez nem ilyen egyszerű... :(
cso zsi 2010.05.11. 21:13:37
Ez a szakasz 20 éve abban a stádiumban van, mint anno az M7-es Siófoknál. Az autópálya fele elkészült, ott sináltak rá 3 sávot, és helyenként az egyik, majd a másik iránynak engedték az előzést. Ahol nem engedték, ott voltak a halálos balesetek.
Itt 2x2 lett, majd egyszer csak odakerültek a betonelemek.
CD-R80 2010.05.14. 09:32:32
A szomszéd fűje megint zöldebb néhány tapasztalt emberkének.
cso zsi 2010.05.14. 16:09:40
CD-R80 2010.05.14. 20:43:22
Leszokhatnátok már ezekről a mesékről. Biztos kitiltják mert a másfélsávos úton nem tud lehúzodni hová a 18 méteres szerelvénnyel. Érdekes, itt nem hallom senkitől a plusz 10%-ot, de autópályán meg fikázza mindenki a kamionokat mert lassan mennek.. Aki fél az M0-tól menjen busszal s ne bűnbakokat keressen mindig. Németo.-ban is ugyanennyi vakhangya van, s stauban a felhajtón álló villogó-szirénázó mentőt se a személyautós engedi be. Ellenben a seggében ott lohol legalább 2-3 személyautó mert miért ne.
cso zsi 2010.05.14. 21:14:40
kasmat 2010.05.14. 22:24:11
am meg respect a sofőrnek :)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.15. 00:54:19
záporjózsi 2010.05.15. 17:35:01
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.15. 21:13:56
Valahogy így meg lehetne oldani nálunk is, de egyrészt nem biztos, hogy gazdaságosabb volna, mint a közúti szállítás, mivel itt kicsit mások az út- és domborzati viszonyok, mint Svájcban, másrészt pedig a vasúti forgalom annyival nőne, hogy a jelenlegi vasútvonalaknak nem lenne erre kapacitásuk.
Ehhez természetesen a magyar vasutat jelentősen át kellene alakítani.
Viszont ha ez meg is történne (ami sosem fog), akkor meg az lenne a baj, hogy mennyit kell állni a vasútátjáróban, mert mindig jön vonat, vagy hogy nagyon lelassulna a vasúti személyközlekedés.
záporjózsi 2010.05.17. 12:04:27
A vasútvonalak kapacitása megfelelő eszközökkel hatékonyan növelhető. Amit most látsz vasútépítés címen, az ennek a klasszikus ellenpéldája...
Navarone 2010.06.20. 14:46:44
Én most Vietnamban vagyok, Hanoi-ban. Itt nincs ilyen. Egymás hegyén-hátán mennek az autósok, motorosok. Egyik nap ülök a taxiban, jön a mentős. SENKI sem engedte előre. Sőt nyomultak ELÉ. Rettentően dühös lettem.