Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szirénával sem könnyű a mentőknek

2010.05.10. 12:00 :: SilentSound

Gondolkodtam rajta, hogy Ádám linkjét csak a blog facebook oldalára linkeljem-e be, vagy annak ellenére tegyem ki külön posztnak, hogy semmi kommentár nincsen hozzá. A videó viszont megér annyit, hogy utóbbi változat mellett döntsek, mert tökéletesen látszik általa, sokszor hiába van kék villogó meg tízszólamú sziréna, az olyan utakon, mint az M0 déli szakasza vagy a ferihegyi gyorsforgalmi út, küzdeni kell a mentőknek is, hogy a baleset helyszínére jussanak. Ennek pedig része a centizgetés, a táblák arrébbpakolása, a tökön-paszulyon át kikerülés és végső esetben a forgalommal szemben, belső sávban haladás is. Az alábbi videóban pedig az összes most felsorolt nehézségre van példa. És ez csak egy kivonulás.

148 komment

Címkék: video közlekedés autó baleset veszélyes mentő

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.05.10. 14:20:53

sajnos pont a legrosszabb helyen kellett mentonek mennie.. belso sav 2m szelesre van "vagva", a kulsoben is savszukites van az 51-M5 kozotti szakasz epitese miatt. nem lett volna jobb Csepel felol mentot kuldeni?

Walter Melone (törölt) 2010.05.10. 14:39:49

Respekt srácok!

Mondjuk ez így nagyon durva!

A legtöbb kamionos is szarik a mentőre. Nem takarodnának le a padkára...

Layosh 2010.05.10. 14:44:57

Na nem lennék mentős... azért van vér a pucájában, hogy az M0-án bevállalt a szembe forgalmat. Én már az egeret szorítottam miközben néztem.

Atika!!! 2010.05.10. 14:48:47

A végén jutott eszembe, amikor megláttam a másik mentőt: Miért innen jött a mentő? A balesetes oldalon is jöhetett volna szembe, forgalom nélkül.
Mindenesetre minden tiszteletem a mentősöké, hogy félcentire képesek karcolás nélkül elférni bármi mellett.

cso zsi 2010.05.10. 14:49:49

@esef: Mosolyogna a sor elején a gombóccá gyűrt autójában az, aki úgy döntött. Húsz éve naponta keseríti meg emberek életét akár egy koccanás. Az nem kerül sokba?

cso zsi 2010.05.10. 14:53:29

@Tron65: Ha kilométerszámot is mondanak, akkor megállapítható. 1-29-ig az 1-es út, és M5-ös közé esik. Igazi baleset a többi szakaszon akad, de elvétve.

KPZ 2010.05.10. 14:57:21

Köszönjük nekik, hogy ezt is vállaják.

csapos1 2010.05.10. 15:00:54

Az M0 jelenlegi állapotáért az Antall kormány közlekedési miniszterét, Schamsula Györgyöt kell "dícsérni". Azért lett ilyen, hogy át lehessen adni a választások előtt.

eml 2010.05.10. 15:04:28

@RosszQtya: Egy kamion 18 méter, amúgy igazad van.

2010.05.10. 15:06:29

@Leadfoot: Na ja, ha egyszer nincs már hová menni, mert egyik oldalt is korlát, meg a másik oldalt is korlát és a 2 sáv is úgy lett megtervezve, hogy 3 autó már nem nagyon fér el, főleg, ha az egyik kamion, amiből egy olyan úton elég sok van, amit elméletileg arra találtak ki, hogy ezek elkerüljék a belvárost. Szóval nem kivánom, hogy egyszer azért az emberért kelljen így menni, aki ebben a fantasztikus végtermék tervezésében, vagy a szerződéskötés létrehozatalában részt vett, nem is beszélve azokról a korrupt politikai döntéshozókról, akik miatt az egész "ezer év" alatt lett kész, és akkor is drágán.

eml 2010.05.10. 15:11:39

@Deluxe the ForumTroll: Majd ha műveséd lesz, 14 órakor kell dialízisre menned, akkor majd másképp látod.

nem kéne... 2010.05.10. 15:15:33

namost azt nem értem, hogy ha áll a sor és a baleset a sor elején van, akkor ménem az álló irányon mennek be, a baleset utáni lehajtón, szemben a forgalommal? mért a baleset MÖGÖTT kell bemenni, hogy aztán áthámozza magát a sorokon?
vagy valamit rosszul gondolok?

DonnaNyányó 2010.05.10. 15:18:01

@eml: az egyéni nyomorod senkit nem érdekel, ez itt nem panaszblog.

:D

.lll. 2010.05.10. 15:28:04

a nullás szar ahogy van, a mentősök jók, a benzin kurva drága,pedig a vpiaci ára 10 kib&szott %-ot csökkent,deluxe pedig retardált:D

"streetfighter" 2010.05.10. 15:34:10

Az az egy a szerencséje a balesetett szenvedteknek, hogy a mentősök sofőrje nem olyan, mint az ide irogatók nagy része.
Még jó, hogy tud centizgetni, még jó, hogy mer menni lezáratlan szembe forgalomban, még jó, hogy feltalálja magát.
Ez a dolga, ha nem lenne rá alkalmas akkor (remélem) nem csinálhatná.
Mellesleg minden tiszteletem az övék, mert az anyagi elismerés az gáz. Ezt csak elhivatottságból lehet csinálni.

Káposztakukac 2010.05.10. 15:57:19

sokan elfelejtik, hogy amikor az M0-át átadták, sokan pénzkidobásnak tartották, mert alig volt rajta forgalom.

zar116 2010.05.10. 16:13:06

www.youtube.com/watch?v=2c-qW_81p7A

Ezt kell megnézni, lehet a példát venni a germánokról. Szanaszét húzódva várják, hogy elmenjen középen, még szlalomozni se nagyon kell. A baleset előtt párszáz méterrel meg civil autók zárnak, hogy legyen hely, és a leállóban senkinek sem jut eszébe elmenni. Hol vagyunk ettől még Balkanisztánban?

Alex3000 2010.05.10. 16:13:48

Köszönjük meg a vezetőinknek, hogy ilyen széles, jó minőségű, leállósávos, biztonságos autóutat adtak át a lakosságnak a sok sok adónkból.

eml 2010.05.10. 16:19:30

@zar116: Jó link! Erre hivatkoztam felljebb hsz-ben még az elején.

ohrana 2010.05.10. 16:26:33

@xaba99: robogós mentőstől elvették apénzt - a sanghaji szarpavilon harmadából meg 100 évig működhettek volna.

Szerzsi 2010.05.10. 16:27:31

Elbaszott egy szakasz ez.Köszönjük minden felelős magyar politikusnak,hogy csak a fele pálya épült meg.Múltkor tűzoltó szorult be,húzódott mindneki le előle,de nem nagyon volt hová.Ha beáll a sor,nincs hová menni.Egyik oldalon a betontömbök, a másikon a szalagkorlát.Szerencsétlen tűzoltók 1 km-et futottak,de a diszpécser is egy tök volt,hogy nem a csepeli lahajtónál küldte be őket.

cso zsi 2010.05.10. 16:30:47

@Káposztakukac: Azok hányan lehetnek? Tízen?
Az M0 ötlete már a II.VH előtt felmerült, pedig akkor még autópályáink sem voltak. Viszont kezdett növekedni a városon áthaladó forgalom, amit kis időre visszavetett az elosztásos alapon működtetett járműértékesítés.
Kicsi volt a forgalom? Az M7-M1 még csak-csak, de az M5 anno hasonló cipőben járt, mint nemrég az M6-os. Nem volt hová menni rajta. Húsz év alatt a határon kívüliek megszokták, és jól is jártak az M1-M0-M5 vonallal. Gyakorlatilag magyarországi tankolás nélkül átroboghatnak az országon 5-6 óra alatt.
Ha kész lesz a déli szakasz, akkor kb 20 percet, és sok-sok életet lehet majd nyerni.
Ami elveszett, azt meg senki nem hozza vissza, de azért a döntéshozók csorgathanának bele egy kicsit a zsebükből.

2010.05.10. 16:36:02

@nem kéne...: Tudod, milyen kaliberű bejelentések vannak? Pl. ilyesmik:
-Mentők? Megyünk itt az M1-en, és van itt egy baleset.
-Hol? Melyik irányban?
-Pest felé. Tatabánya meg Pest között.
-Hányas km-nél?
-Azt most nem látom, pont nincs itt tábla.
-Mi történt?
-Azt nem tudom pontosan, csak két autót láttam, de nem álltam meg, mert sietek.
És innentől már nem kell kérdezni, hány sérült van, meg kb. milyen állapotban, meg be van-e szorulva valaki, meg folyik-e valami a kocsikból. És még jó, ha tényleg a Pest felé menő oldal, meg tényleg elhagyta már Tatabányát. Rengeteg a hasonló kaliberű bejelentés. Az a szerencse, hogy ha nagyobb balhé van, akkor egyszerre többen is bejelentik, és akkor már a több adatból ki lehet rakni, mi történhetett. De a helyszín gyakran nem biztos. Olyankor indul el az autó a legtávolabbi felhajtótól, mert akkor biztosan megtalálja. De még olyan is lehet, hogy nem egy baleset van, hanem kettő. És azt hiszi megérkezett ahhoz, amit jelentettek, pedig dehogy. Szóval, gyakran nem lehet tudni, melyik irányból jobb megközelíteni a helyszínt. Ez is egy ilyen lehetett.

"streetfighter" 2010.05.10. 16:36:20

@zar116:

Hogy lehet a két videót egy napon említeni te .....?

cso zsi 2010.05.10. 16:38:29

@skecher: Talán műtét folyt benne. A nénó a bentieket is zavarja, nem csak a többi közlekedőt. Nem mehet "ezerrel", mert a sérültet kezelni kell, vágni, varrni. Egy üdítőt nem tudsz úgy meginni egy autóban, hogy ne öntsd le magad.
A "kedvtelésből" bekapcsolt nénó csak a folyamatosan szabad út miatt kellett.

Ettől függetlenül ott sem mindenki 100-as, de az esetleg betudható a munkának.
A közlekedési balesetek esetkocsijaiban ülők (mentő, rendőr, tűzoltó) sok minden csúfságot láthattak már.

portis · http://www.online-szallas.com 2010.05.10. 16:49:49

Hinnye... jó stresszes meló!
Mennyi lehet a pulzusa a fickónak?

2010.05.10. 17:05:36

@portis: Volt erre felmérés. :) A kiérkezésig nagyon magas, és utána a helyszínen csökken a normális fölé kicsivel, mikor kiderül, mivel is van dolga.

jabba2 2010.05.10. 17:20:06

A magyar videón látni,hogy az állítólag "profi"kamionosok úgy bele vannak állva egymás valagába,hogy esélyük sincs lejjebb húzódni.
A német felvételen azért széjjelebb vannak,le is tudnak húzódni!

foto háber 2010.05.10. 17:25:54

ez nem gyenge mentős le a kalappal van rutin

v2peti 2010.05.10. 17:29:48

"Azért lett ilyen az M0, mert kellett, de pénz az akkor sem volt rá. Ilyenre sikerült, de lehetett menni mosolyogni és szalagot átvágni... "

Borkos csomag ide, gazdasági válság oda, azért 20 év alatt csak meg lehetett volna csinálni a folytatást, még akkor is, ha van egy nagy tétel (Duna híd) a költségek között.

jelentéktelen alak 2010.05.10. 17:32:45

Le a kalappal az ilyen munkát végzők előtt!
De remélem, az úrvezetők és kamion sofőrök is tanultak annyit a videóból, hogy hagynak helyet az előttük álló mögött, kitérni ilyen esetben.
Külön őszinte nagyra becsülésem annak, aki kiugrott a kamionból és arrébb tette a táblát. Biztos más is megtette volna, ha ilyen helyzetben van, de azok közül akik megtehették volna, csak ő benne volt ennyi emberség.

hipokrita 2010.05.10. 17:38:34

Sztem nincs olyan ember ebben az országban, aki ne tudná, hogy az M0 el van cseszve. Leállósáv? :(

VLaszlo 2010.05.10. 17:40:31

Ma reggel fél füllel hallgattam a TV-t, ahol pont a mentősök munkájáról volt egy riport.
Ami megdöbbentő volt, hogy bruttó 110e Ft-ért vállalják vidéken a mentős sofőrök a havi munkát, 25 év munkaiszony után!!!
Ez ám az igazi NAGY MAGYARORSZÁG! Le a kalappal előttük!

off

lavór 2010.05.10. 17:42:07

Csak úgy feltenném a kérdést: hol is vannak a motorosrendőrök ilyenkor?

"streetfighter" 2010.05.10. 17:50:13

@lavór:

Fölpattanna mögé a mentős, vagy mi?

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.05.10. 17:52:12

@Babu2000: és hány életbe került nekünk az általuk jóváhagyott út...

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.05.10. 18:02:54

@cork77: "a türelem M0-t terem.:-) "
:))

Kár, hogy már elfogyott. Most készülök motorra ülni, mert ha fixen beindul a bővítés, nagy b*zmeg lesz mindennap. Cca. 2 hete már szinte minden reggel állunk az 51-es és a 6-os között, visszafelé pedig mindennapos az araszolás Diósd és Csepel között. Ennyi időm és idegsejtem nekem nincs.

tundrazuzmo (törölt) 2010.05.10. 18:04:52

Nem olvastam a kommenteket, de első felháborodásomban csak annyit, hogy a kutyafülét a sok kamionosnak! Mit csinálnak ezek a hüjegyerekek? Diszkózenét hallgatnak 150 decibellel? A személykocsik már mind fel voltak kenődve a beton sávelválasztóra, de ezek csak akkor mozdultak, amikor már a mentő a hátukban volt. Vak is, süket is, jogosítványa is van? Sok a jóból...

lavór 2010.05.10. 18:09:16

@"streetfighter":

Ez most komoly? Szerinted nem tudna a két kocsisor között jóval előrébb forgalmat terelgetni, a mentős meg legalább tudna haladni. Á, ez tényleg Magyarország. :(

lavór 2010.05.10. 18:12:24

@lavór:
De igazad van, sokkal jobb a motor mellet csípőre tett kézzel szigorúan nézni.

Csabi. 2010.05.10. 18:25:23

Ez hátborzongató. Milyen idegek kellenek, hogy ezt a sok fantáziátlant kerülgessék??
Es közben valaki meg épp elvérzik.

cso zsi 2010.05.10. 18:25:44

@zar116: Nézd meg alaposabban azt a videót. azért vannak széthúzódva a kocsik, mert már egy vizeslajt elment köztük. A forgalmat hivatalos szerv tartja fel, az autósok jó 2-300 méter távolságra állnak az esettől így valószínű, hogy a helyszínelő intézkedése miatt. A "szuper" németek közben ugyanúgy ügyeskednek autóval is, kamionnal is, mintha csak itthon lennénk. Mint azt már többen megjegyezték, nincs hely az M0 déli szakaszán. Ott megy a tűzoltó a német videón, ahol nálunk a betonelemek vannak.

Tavaly volt egy "esemény" az egyik német pályán éjfél felé. Szintén háromsávos, haladunk tempósan. A képbe egyszercsak bejön egy rendőrautó, kigyújtja a "karácsonyfát", villog rajta minden, ami lehet.
Majd visszavesz a sebességből, és lelassítja a forgalmat, állóra. A hátsó ablakban lévő kijelzőn ezeket közli is írásban. Mivel nem baleset volt, csak keresett valamit, engedélyezte a követést.
Amikor megtalálta valami kisebb állat tetemét, azt bezsákolta, leoltotta a nem kellő jelzésekt, és felszabadította a pályát.

Csabi. 2010.05.10. 18:26:12

(persze nem a betonelválasztóra becsülettel felkenődöttekre gondolok)

zar116 2010.05.10. 18:33:38

@Meister: Az azért látszik itt is, hogy a kammijonok is fűrészfogban állnak, félkerékkel a leállón, az autók a belsőben meg félkerékkel a zöldön, hogy a nagydög haladni tudjon...
Lehet, hgoy a német videókon már volt "felvezető" forgalom, amitől szétváltak az autók, de lehet, hogy nem. Akkor viszont amikor a dugóba megérkeztek, eleve úgy álltak meg, hogy széthúzódtak kétoldalra, mert így vannak kondicionálva. Lehet?

schdl (törölt) 2010.05.10. 18:41:26

Az M0-ás a közhiedelemmel ellentétben nem autópálya, hanem autóút, ezért nincs rajta sok helyen leállósáv. Kétségtelen, hogy nem jó, amilyen most.

Alikam 2010.05.10. 18:54:01

Az egész M0-ásat fel kéne robbantani, és újragondolni...

Rahsid 2010.05.10. 19:06:24

@Kangörény_: A jó kurva anyád! :)
Ha a belső sávban lévők kb 20 centit kihúzódnának, és nem automatice a fékbe állnának bele, már sokat segítenének.

sosem 2010.05.10. 19:20:51

Most is beleestem a nulláson egy óra hosszás araszolásba, baleset miatt. Egy parkoló, a város körül...

"streetfighter" 2010.05.10. 19:23:37

@lavór:

Mit terelgetne?
Nem látsz a szemedtől, hogy a kamionok olyan szorosan vannak, hogy nem tudnak lejjebb húzódni?
Ha valamit is elérne, addigra lemenne a nap!

lavór 2010.05.10. 19:30:23

@"streetfighter":
Ja, el se tudott menni a mentő, ugye, olyannyira nem lehetett lejjebb húzódni. Emellett a szembejövő sávot a motorosrendőrök jó előre tudták volna biztosítani. De tényleg mindegy, nem érted.

astyi 2010.05.10. 19:39:56

Le a kalappal a Mentősök elött!!!
Hol van a motoros mentő?

egy maréknyi dollár 2010.05.10. 19:58:10

Jól megoldották a helyzetet,gratula.
Én életemben egyszer használtam ezt az utat;nagyon nyomasztó volt,pedig az idegesítő araszoláson kívül nem történt semmi rendkívüli.Visszafelé jövet már az M7-re lógott ki a sor egy baleset miatt.
Akkor értettem meg az M0-t gyalázó véleményeket.
Lehet ezzel az úttal/szakmai,építészeti szempontból/ valamit kezdeni vagy maradnak a dugók és a hátborzongató mentő-,tűzoltó-mutatványok?

rushman 2010.05.10. 19:59:07

A videót látva ezek fogamazódtak meg bennem:
- hm, ilyen vékony lenne a mentőautó?
- bunkó kamionos
- hol a leállósáv?
- lehet, hogy terepjáróval többre mennének... hummert minden mentősnek (kár, hogy az kicsit szélesebb)
- vagy legalább egy gally(tábla)törő rácsot
- hm, egy jófej kamionos
- ez a csipogás vajon kívülről jön?
- forgalommal szemben? de jó is lenne kipróbálni :)

Napkutya 2010.05.10. 20:01:03

@tundrazuzmo: Van süket kamionos is, de: Ahhoz, hogy a több méteres vontatmány bal hátsó sarkát kifelé vigye, ELŐRE kell gurulnia, és nem is keveset.

Nem értem ez egyeseknek miért nem nyilvánvaló.

Menne a nyomorult, de az a negyven-ötven centi amivel épp a másik mögött áll ehhez kevés. Én az nem értem, hogy miért nem csinálnak az út mellé legalább egy keskeny földutat ilyen esetekre. (Szerviz- és mentőjárművek)

Úgysem akarna senki menni rajta, pláne, ha szigorúan büntetnék. (A kamerák látják.)

rushman 2010.05.10. 20:09:22

@Napkutya: Nem vezettem még kamiont, de nekem azt tanították, hogy mindig hagyjak akkora távolságot az előttem haladótól/állótól, hogy mögötte bármit meg tudjak tenni (pl lehúzódás). Namármost ha valaki kamionos, attól még lehetne előrelátó, és tudhatná, hogy valószínűleg valamerre le kell majd húzódnia. Ha nem kell, hát nem kell, mit veszít? Persze valakinek meg ez nem nyilvánvaló.

Attól, hogy idióta módon rááll valaki seggére úgy, hogy alig tud mozdulni, miért is nem nevezhető vétkesnek?

A szervizút jó dolog... a tervező mégsem látta jó ötletnek.

Marr 2010.05.10. 20:22:35

hu bakker en nem akarok balesetbe keveredni az m0-n. omg

Napkutya 2010.05.10. 20:36:42

@szmeby: Igaz is, meg nem is.Az előrelátás részében teljesen igazad van! Sajnos, ahhoz, hogy legyen annyi helye, mint amennyit írtál, mindig, mindegyiknek kb. annyi helyet kellene hagynia, mint egy szgk. hossza, vagy még többet. (Soknak tűnik, de tényleg kell ennyi. Próbáld magad elé képzelni...) Sajnos előbb-utóbb valamelyik "élelmes autós" betalál ebbe a résbe.

A jó múltkor egy Scania kamionos versenyen fotóztam, ahol aztán tényleg vérprofik forgolódtak és álltak vonalra.

Hely nélkül ők is tehetetlenek. Persze, még egyszer, az előrelátásban 100%-ig igazad van.

eml 2010.05.10. 20:47:27

@cso zsi:
Németországban a Kresz úgy tanítja, ha megáll a forgalom a pályán, akkor a belsőknek teljesen fel kell húzodni középre, a külső-középsőnek sávon belül jobbra, leállót elfoglalni tilos (12 hónap eltiltás jár érte). A bal és jobb/középső sáv között a félrehúzódással a mentők felvonulási útja van biztosítva.

ági anyu 2010.05.10. 20:50:07

@eml: Már akkor is halálút volt. Mindennapra jutott halálos baleset. Azért tudom, mert már akkor is itt laktunk közvetlenül mellette ... Csakhogy 94-ben fontosabb volt az, hogy a választások előtt minél több kész legyen. Minden héten átadtak belőle egy darabot :(

eml 2010.05.10. 20:54:49

@ági anyu:
Ha ott laksz, akkor azt mondd meg légyszi, mikor ugrott meg rajta ennyire a forgalom.

Korai emlékeim szerint, amikor még csak az M5 és Tétény köztt volt kész, akkor még nem volt rossz.

Napkutya 2010.05.10. 21:01:31

@ági anyu: Szerintem is ez a legnagyobb gond. A 0-ás abban a pillanatban, ahogy elengedték rajta a főút-pályaközi forgalmat, "javíthatatlan, lezárhatatlan, nélkülözhetetlen" lett, és ettől mindenki összecsinálta magát, amikor el kellett volna ismerni, hogy erre a sz.ra bűn(!!!) ráterelni több autópálya forgalmát.

Gondolom arra is emlékszel, amikor még nem voltak középen betonok és kétnaponta löktek át valakit a szembe sávba.

Dester 2010.05.10. 21:56:42

@Pepe83: De, létezik. Hallottam már néhány sztorit mentőstől.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.10. 22:48:23

a videot megneztem
a kommenteket nem olvasom vegig kivetelesen
tulhosszu es dolog az ido
1/ ilyen utat eletemben nem lattam, hogy 2v2 sav leallo nelkul es kozepen is lzarva
sehol menekulesi utvonal
mar ertem miert van ennyi baleset ott
kozepen lezart uton atmenni a szembejovo savba akar mento akar nem
nem OK
hihhetetlen
ez egy halalut

Marr 2010.05.10. 23:03:27

@hagyma: azért raktàk oda a betont, mert korábban még több baleset volt --előszetetettel tèvedtek át a túloldalra.
nem mintha ez jó lenne. m0 béna.

cso zsi 2010.05.11. 00:16:11

@eml: Nem kell ezt ragozni, nálunk is ez a teendő.
De jó magyar szokás szerint csavarnak rajta egyet, és városban már mindenki a széle felé húzodjon, akkor is, ha belül betonfaltól nem tud továbbmenni a nénósautó.
Márpedig "Mózes-módra", mint a pályán kell, rugalmasabb a dolog.
Hálistennek a többség vagy nem tudja, vagy esze van, és városban is széthúzódik.
(Az elv az, hogy akkor a két forgalmi irány lesz a "tenger", de ez nagyon ritkán jön be. Tisztább átmenni a szembejövőbe, azok ugyanis látják, hogy jön velük szembe a mentő.)

cso zsi 2010.05.11. 00:19:44

@Napkutya: Anno még a Kreszben benne volt, hogy ha nem katonai konvoj (ami közé tilos volt besorolni), akkor a tgk-nak 70 méter köv.táv. volt az előírás lak.ter.-en kívül.
Most pályán, ha van 40, akkor a levillogós ámokfutónak az elég a jobbról előzéshez, a szabályosnak viszont kevés a biztonságos lelassításhoz, hogy ámok elől kihúzódjon.

cso zsi 2010.05.11. 00:27:49

@szmeby: Szervízút... ja.
Az összes eddig épült pályánk közelében ott fut a régi, nem fizetős út. Ha leszáll egy UFO bármelyikre, viszonylag hamar ki lehet terelni a forgalmat. Az M0 az egy mesterséges, önkormányzatok/lakosság/zöldek által módosított nyomon fut a puszta közepén, vagy kettévágva egy lakóterületet. (Van egy régebbi térképem, azon kissé más volt a tervezet, mint ami most lett a keleti, és északi részből.)
Némi mezőgazdasági út fut a pálya néhány szakszán. Balesetkor nincs menekvés, csak a kijárón. Ebből következően beáll, mint a szög, amíg 10 km-rel hátrébb rá nem jönnek, hogy nem buli arra menni. Most már került fel pár tájékoztató tábla, így a télen 3 km-nél nem volt hosszabb a sor a szemközti sáv kamionbaleseténél.
Persze mára is jutott egy 4-es kamionfasírt.

"Négy kamion rohant egymásba az M0-son

* MTI

2010. május 10., hétfő 15:56 | Frissítve: 8 órája

Négy kamion rohant egymásba hétfő délután az M0-s dél-budai szakaszán, ezért torlódásra kell számítani a környéken.

A baleset az M0-s 12. kilométerkövénél történt az M5-ös felé tartó sávban.

A rendőrség a műszaki mentés idejére lezárta a külső sávot, így csak egy sávban halad a forgalom. A balesetben senki nem sérült meg."

záporjózsi 2010.05.11. 08:40:22

@cso zsi: "Van egy régebbi térképem, azon kissé más volt a tervezet, mint ami most lett a keleti, és északi részből."
Van még régebbi, érdekes módon a Hungária körút jelszó alatt találod.
jhoward.freeweb.hu/

ági anyu 2010.05.11. 08:55:59

@Napkutya: Pontosan erre utaltam ...

ági anyu 2010.05.11. 08:58:46

@cso zsi: Ez az az út, amit egyébként 2 kilométerenként betrafipxoznék, kameráznék. A gyorsan hajtókat, cikázókat, belső sávban a tiltás ellenére haladó tehergépjárműveket nagyon súlyosan büntetném ... kivétel nélkül

ági anyu 2010.05.11. 09:04:08

@eml: De, akkor is szar volt ... annyira nem, mint amikor elért az egyesig, ebbe teljesen igazad van, de akkor is jutott mindennapra súlyos baleset. Nem beszélve arról, hogy már akkor M0- nak hívták, tehát lehetett tudni, hogy előbb-utóbb nagyobb lesz a forgalom ... a tervek szerin egyébként már az első szakaszt is 2*3 sávosra, autópályának kellett volna megépíteni

záporjózsi 2010.05.11. 09:10:34

@ági anyu: Autóútként volt az mindig, csak az M miatt mindenki autópályának hívta (ld. pl. M2, M15, M70). Ráadásul az építése előtt 220 évvel még nem is oda tervezték, csak kitolták. Az M0 a mostani déli hídhoz kapcsolódóan a ma "ipartelepi feltáró út" névvel fémjelzett terv nyomvonalán ment volna. Na ez a 3-as út és az 51-es út között személyautóval -15 percet jelentett volna a maihoz képest.

cso zsi 2010.05.11. 09:47:57

@záporjózsi: Ezért is gázos, hogy amit anno ígértek, nyakoncsapták egy keskenyített (arra ia az volt a jelszó, hogy nincs elég pénz!!) Lágymányosi híddal, majd a forgalamat lobbiérdekeknek engedve 5-6 kilométerrel hosszabb útra terelték.
Magasépítésű pálya? Gondolom, a rendszerváltáskor minden ötletet kidobtak, mert "csak rossz lehet".
Az állandóan citált kerékpárosparadicom Amszterdamban bent a városban van a kész körgyűrű, több helyen magasépítésű, kb 30 km hosszú, és az összes autópályát elérni róla.
Körbeér.

cso zsi 2010.05.11. 09:53:08

@ági anyu: Van rajta pár kamera, láttam is esténként "dolgozni". Mivel az M0-t főként déli-délkeleti szomszédaink használják, így a szabálysértéseket is ők követik el nagyobb számban. ( na meg a nagy sötét szlovákrendszámosok)
Pocsék a pálya vonalvezetése, bár lehet, hogy anno még a lehetőségekből a legjobbat hozták ki. Anna-hegynél elkélt volna egy alagút. A traffipax olcsóbb, és jobban hoz a konyhára. A balesetes járművek meg élénkítik a gazdaságot. :)))

záporjózsi 2010.05.11. 10:07:42

@cso zsi: A lágymányosi híd nem a pénzhiány miatt lett ilyen keskeny. Eredetileg 2×3 sáv volt, villamos nélkül. Aztán bejött a villamos, viszont a pillérek épp kanyarulatban vannak és hosszabbodtak meg jópár méterrel.
A magasépítésű M0-t a rendszerváltás előtt már kidobták. A
Hungáriát legalább is már nem úgy építették meg, a villamos pedig 1984-ben elindult.
Az M0-n nem csak a külföldiek és a nagy értékűek szabálytalanok. Költői kérdések még: Miért tol a kamion, amikor bő 80-nal megyek? Miért tol, amikor 70-es vagy 60-as tábla van?

cso zsi 2010.05.11. 10:39:17

@záporjózsi: A kamionnak az M0 déli szakaszán eleve csak 70 km/h a megengedett, ezt nemzetiségi hovatartozás nélkül áthágja mind. Az előzni tilosokat éppúgy.

1984-ben milyen villamos járt a Hungátián?
Akkor már a Váci úton nem járt a 33-as, ami átvitt budára, mert a metróépítés miatt fel volt túrva. Majd az Árpád hidat is megszélesítették 2x3 sáv + villamosra.
Járt még a 23-as villamos a Vajda Péter utcától a Könyvesen, tán a Vágóhídig.
Aztán végre elkészült a Hungária-gyűrű, az elejétől a végéig (csak a Lurdyig) 2x3 sáv + villamos kivitelezéssel.
A Lágymányosi az villamossín nélkül is keskeny. Mi lesz, ha le akarják kanyarítani a Szerémire? Elvesznek a forgalmi sávokból?
Ott a palack nyaka. Azért keskeny a Lágymányosi, mert úgyis ott van a "közelben" az M0. Igaz a kettő közül minimum egy híd hiányzik, ami az általad linkelt oldalon a csepeli Ady Endre - Budafoki és/vagy Perem út, majd a budai oldalon a Feltáró út és (mit a d isten9 az ottani Ady Endre nyomvonalán menne.

záporjózsi 2010.05.11. 11:02:43

@cso zsi: Igaz, az nem a Hungária, hanem a Bécsitől a Honvédig ment kétkocsis tátrával. Róbert Károly. Bírom ezeket a remek szakaszolásokat...

A 23-as a Könyvesen a Vágóhídig, majd a Ferenc körútig járt. Aztán a Népligetig vissza, majd a Gyáli útig. Aztán RIP.

A villamosnak megvan a hely a Szerémi felé. Nagyon szűken, de megvan.

záporjózsi 2010.05.11. 11:06:31

@cso zsi: "1984. XI. 6. megindul az 1-es Bécsi út - Lehel utca között 2 T5C5 szerelvényekkel." www.villamosok.hu

cso zsi 2010.05.11. 11:29:16

@záporjózsi: Ezt tudom, itt lakom ezer éve.
ettől még a Domus, és a Népliget között csak az 55-ös busz járt. Még bicikliztem a kockaköves Róbert K.-n. Autóval kis híján beborultam a Domusnál az épülő aluljáróba, akkoriban még a gázpedált többre tartottam, mint a fizikát, és a nedves villamossínt. De a Vajda Péter utáni keskeny és kockaköves Könyves K. mindig olyan "vidéki" érzéssel töltött el. Pedig akkor már a 4-es utat a Népligeti belső úton lehetett megközelíteni, és az Üllői kezdett használhatóvá válni a Gyorsforgalmi felé.

Riska 2010.05.11. 13:39:13

Respekt annak az embernek aki elhúzta a 2. táblát a mentő elől, respekt annak a kamionnak aki kb 60ról fékezte állóra a kamionját elég záros időn belül h a szemből felhajtó mentőt elengedje, viszont az összes majom szgkvezető szarjon sünt, aki még egy métert előrébb tudott volna gurulni/jobban ki tudott volna húzódni stb., valamint farfekvésest szarjanak azok a kamionsofőrök, akik b.tak megmozdulni.

záporjózsi 2010.05.11. 13:45:43

@Riska: A fizikai korlátok adta ellenvetéseket páran már leírták.

ági anyu 2010.05.11. 14:08:51

@cso zsi: Hát, lehet, hogy az általam látott terv régebbi volt, de azon autópályaként volt defiiálva - az igaz, az előbb rosszul írtam, nem 2*3, hanem 2*2 sávval és mindkétoldalon leállóval.

cso zsi 2010.05.11. 14:57:43

@ági anyu: Ha az M0-ról beszélünk, akkor igen. Közben a Hungária-gyűrűre, és a Lágymányosi hídról folytattunk Záporjózsival kis eszmefuttatást.

amenta 2010.05.11. 16:22:43

Maxi respekt a mentősöknek!

Az m0-t meg úgy ahogy van el kéne takarítani, és alapoktól újra kezdeni. Kár hogy ez nem ilyen egyszerű... :(

cso zsi 2010.05.11. 21:13:37

@amenta: Nem kell. Az ugyanis csak az egyik fele, amit kétirányúnak használunk. Ha megnézed a pálya felett átívelő felüljárókat, látod, hogy a másik lábak közül hiányzik a másik úttest.
Ez a szakasz 20 éve abban a stádiumban van, mint anno az M7-es Siófoknál. Az autópálya fele elkészült, ott sináltak rá 3 sávot, és helyenként az egyik, majd a másik iránynak engedték az előzést. Ahol nem engedték, ott voltak a halálos balesetek.
Itt 2x2 lett, majd egyszer csak odakerültek a betonelemek.

CD-R80 2010.05.14. 09:32:32

@jabba2: Igen, mert ott nem ugyanezek a kamionok járnak, ugye?
A szomszéd fűje megint zöldebb néhány tapasztalt emberkének.

cso zsi 2010.05.14. 16:09:40

@CD-R80: Nagyrészt tényleg ugyanezek járnak, de valószínűleg tudják, hogy ahol "zöldebb a fű", ott vastagon fog a ceruza is. Bizonyos fokú vétség fölött az országba sem léphet be jó ideig.

CD-R80 2010.05.14. 20:43:22

@cso zsi: Hallottad vagy olvastad valahol?
Leszokhatnátok már ezekről a mesékről. Biztos kitiltják mert a másfélsávos úton nem tud lehúzodni hová a 18 méteres szerelvénnyel. Érdekes, itt nem hallom senkitől a plusz 10%-ot, de autópályán meg fikázza mindenki a kamionokat mert lassan mennek.. Aki fél az M0-tól menjen busszal s ne bűnbakokat keressen mindig. Németo.-ban is ugyanennyi vakhangya van, s stauban a felhajtón álló villogó-szirénázó mentőt se a személyautós engedi be. Ellenben a seggében ott lohol legalább 2-3 személyautó mert miért ne.

cso zsi 2010.05.14. 21:14:40

@CD-R80: A németországi, középső és belsősávos lassúhajtókkal is összehozott már a sors, és a jugó, meg román rendszámú kamionokkal is, akik odakint hirtelen tudták, mekkora köv.táv kell két kamion között, és nem "tolnak" senkit. Vagy legalábbis kevésbé, mint itt a déli M0 halálúton. Nem tudom, mivel, és milyen sűrűn jársz az M0-on. Volt szerencsém nagyobb géppel is menni, talán az egyetlen lehettem, aki az előírt sebességnél nem haladt gyorsabban. Kisautóval viszont sikerült kifognom pótós trélert, aki "elfelejtette", hogy a gépes mögött még van valami, és elkezdett besorolni elém, amikor épp előztem volna. Cseppet sem mókás, amikor a jobb oldali ablakon megpróbál beköszönni az utánfutó hátsó kereke. A mögöttem jövő is topon volt, mert ahogy látta, hogy ráugrom a fékre, már tépte is a kocsiját a külsőbe a tréler helyére. ez az "élmény" bő tíz éve volt. A hírek, Lánglovagok.hu mégis sűrűn értesít ott történ különböző fokú eseményekről. A heti kettő az olyan megszokottnak tűnik.

kasmat 2010.05.14. 22:24:11

mennyivel egyszerűbb lenne a sok kamion tartalmát vonatra tenni ...
am meg respect a sofőrnek :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.15. 00:54:19

@kasmat: De még gondolkodni mennyivel egyszerűbb lenne!

záporjózsi 2010.05.15. 17:35:01

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Részben igazat adok, igen, jobb lenne egy része (!!!) vonaton. Viszont a magyar vasút ma nincs olyan állapotban, hogy alternatíva lehessen. Sajnos.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.15. 21:13:56

@záporjózsi: Egy részét valóban lehetne vonaton szállítani. Viszont ennek gyakorlatilag csak a tranzitforgalomnál lenne jelentősége, úgy, mint pl. Svájcban. Előírás szabályozza, hogy milyen árut lehet kamionnal szállítani, a többi árut viszik vonaton.

Valahogy így meg lehetne oldani nálunk is, de egyrészt nem biztos, hogy gazdaságosabb volna, mint a közúti szállítás, mivel itt kicsit mások az út- és domborzati viszonyok, mint Svájcban, másrészt pedig a vasúti forgalom annyival nőne, hogy a jelenlegi vasútvonalaknak nem lenne erre kapacitásuk.

Ehhez természetesen a magyar vasutat jelentősen át kellene alakítani.

Viszont ha ez meg is történne (ami sosem fog), akkor meg az lenne a baj, hogy mennyit kell állni a vasútátjáróban, mert mindig jön vonat, vagy hogy nagyon lelassulna a vasúti személyközlekedés.

záporjózsi 2010.05.17. 12:04:27

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ha a magyar vasút nem így állna hozzá, akkor az általad felsorolt problémák nagy része megoldható lenne. A gáz az, hogy a vasúton az ügyfél még mostanság sem igazán ügyfél, az eljutási időt pedig nem órákban, hanem napokban érdemes mérni. A vasúti trehányságról és árukárról nem is szólva.
A vasútvonalak kapacitása megfelelő eszközökkel hatékonyan növelhető. Amit most látsz vasútépítés címen, az ennek a klasszikus ellenpéldája...

Navarone 2010.06.20. 14:46:44

Érdekes volt ez a videó, de legalább látszott rajta, hogy próbáltak segíteni a mentősnek.
Én most Vietnamban vagyok, Hanoi-ban. Itt nincs ilyen. Egymás hegyén-hátán mennek az autósok, motorosok. Egyik nap ülök a taxiban, jön a mentős. SENKI sem engedte előre. Sőt nyomultak ELÉ. Rettentően dühös lettem.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása