Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem poénból van ott záróvonal!

2010.05.20. 11:29 :: SilentSound

Az autóvezetés oktatók legegyszerűbben úgy szokták elmagyarázni a záróvonal fogalmát, hogy arra falként kell tekinteni és tilos átlépni. Nyilván ez abban az esetben nem igaz, ha valami fix akadály miatt kerülni kell rajta keresztül, de ilyenkor ezt fokozott óvatossággal kell megtenni úgy, hogy a szembejövőket ne akadályozzuk vele. Daily Shark esetében viszont még csak ilyesmiről sincs szó, mert a sok nagyon sietős autós tíz-húsz másodpercet sem bír várni arra, hogy a busz elinduljon a megállóból.

Már elég régi olvasód vagyok, gondoltam, én is küldök egy esetet, mely nagyon bosszant, lévén szinte minden nap szembesülök vele. A XII. kerületben a Városmajor utcára szoktam rákanyarodni az Alma utcában, mert a Határőr utcából ez az első lehetőségem oda lejutni. Már amikor engedik.

Amint látható, az Alma utcáról balra kanyarodóknak van egy kis fogadósávja, amiből be tudnak sorolni a forgalomba a Városmajoron, ez záróvonallal van elválasztva a szembejövő forgalomtól. A Városmajor utcán meglehetősen sűrű a forgalom általában sokszor hosszú, folyamatos kocsisorok haladnak, és eszük ágában sincs kiengedni az ott kikanyarodni akarókat, még akkor se, ha eleve lassú a haladásuk. Legtöbbször 15-20 kocsit is ki kell várni a reggeli csúcsban, mire egyvalakit kiengednek.

Az egyetlen könnyebbséget az jelentené, hogy időnként jön a busz és beáll a megállóba, ilyenkor végre kikanyarodásra várók mehetnének a fogadósávba.

Azért a feltételes mód, mert a valóságban ez úgy történik, hogy megáll a busz, majd a kocsisor a záróvonalon át minden további nélkül folyamatosan kerüli ki, az én fogadósávomban, ezzel lehetetlenné téve a kikanyarodást.

De még ha egy kis lyuk is támad a forgalomban, akkor meg az teszi veszélyessé, hogy a busz takarásában nem láthatom, kivárnak-e mögötte, vagy szabálytalanul kerülni kezdik, legutóbbi is ez történt, busz megállt, éppen semmi nem jött, kikanyarodtam a fogadósávba, ahol szembetaláltam magam egy nagy svunggal a záróvonalon át velem szembe érkező kisteherautóval, és csak úgy tudtam elkerülni az ütközést, hogy mivel nagy szerencsémre az én oldalamon nem volt épp autó, be tudtam ugrani a sávba azonnal, de ha épp jönnek mellettem, akkor tuti a csattanás...

Ehhez hasonló eset már legalább ötször fordult elő. Legutóbb azt csináltam, hogy megálltam ott, ahol jött szembe velem szabálytalanul, az én sávomban a buszt kerülő autós és vártam kicsit, hogy esetleg észbekap-e, majd mikor be tudtam sorolni a haladósávba, szép lassan, komótosan gurulni kezdtem, szorosan mellé érve, lehúztam az ablakot, és kiordítottam "ZÁRÓVONAL, bazmeg!", de láthatóan fogalma se volt, miről beszélek.

Érdekes, hogy eszükbe se jut, hogy miért is van ott az a fogadósáv és hogy a záróvonal azért van, hogy azt ne lépjék át...

212 komment

Címkék: budapest közlekedés autó veszélyes kresz záróvonal

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.20. 11:42:25

Az álló járművet záróvonalon ki lehet kerülni, szóval itt lényegtelen, hogy záróvonal van-e, vagy nincs, szóval ezt inkább ne kiabáld. Viszont akkor is ki kellene várni, míg a kikanyarodók elmennek.

Viszont ha még nem kanyarodott ki az autó a mellékutcából, akkor a buszt kikerülőknek van elsőbbségük.

Ja, és én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.05.20. 11:42:42

majd küldök egy posztot a thököly-hungária kereszteződésről, az még egy érdekes hely...

Devil 2010.05.20. 11:53:34

Szerintem a BKV a hulye mert hulye helyre teszi a buszmegallokat.
Valamiert imadjak a keresztezodesek ELE 2 meterrel tenni oket, a busz mogott haladok nem kis oromere.
Az utasok fel- es leszallasa egyebkent minek minosul? Milyen szabalyok vannak arra hogy hol allhat meg a busz? Mert ahol nem fernek el mellette az autok a KRESZ szerint nem lenne szabad "jarmuvel" (tehat BKV busszal sem) megallni:
40. § (1) Járművel megállni (...)
b) ahol a jármű és az úttesten levő záróvonal vagy a jármű és az úttest másik szélén álló jármű között legalább három méter széles hely nem marad;

Devil 2010.05.20. 11:54:59

Ja az elozobol kimaradt hogy
(5) Tilos megállni:
b) ahol a jármű és az úttesten levő záróvonal vagy a jármű és az úttest másik szélén álló jármű között legalább három méter széles hely nem marad;

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.20. 12:04:23

Két eset lehetséges:

Ha a busz forgalmi okból áll meg, tehát nem minősül megállásnak, ezért nem lehet kikerülni. De ez esetben az elindulása sem elindulás, tehát nem vagyok köteles beengedni a külső sávba, mivel azt csak elinduláskor kell.
Vagy ha megállásnak számít, ez esetben kerülhető, és tiltott helyen is áll meg.

ez szerintem egy bug.

Tron65 2010.05.20. 12:08:36

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Ezt is rosszul tudod!
@Devil:
Egy kis kiegészítés:
Jelen esetben nem azért áll meg, mert nem akar továbbmenni a busz. Ezt úgyhívják: forgalmi okokból áll meg. Azt m,eg olyan helyen is szabad, ahol kinnvan a megállnitilos tábla is.
Amúgy Bp. XIII. TEVE utca (!):
Végig záróvonal. A Róbert felé a végén 2sávos soroló, a másik oldalon parkolnak.
Igencsak rendszeres, hogy a Robi felé menők símán nyitnak egy második sávot még a soroló előtt. Ja hogy a szembejövők nem férnek el? Sünt nekik!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.20. 12:08:38

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Na erre mutass nekem egy KRESZ paragrafust. :)

@newtehen: Na valami ilyesmire akartam utalni egy sorral feljebb.

Marcellusca 2010.05.20. 12:11:08

@Devil: Nem csak elé, hanem 2m-rel utána.
Busz meg jelez, hogy megáll a megállóban, a keresztutcából jövő meg azt hiszi, hogy bekanyarodik.
Emiatt is láttam már érdekes helyzeteket. :)

Marcellusca 2010.05.20. 12:15:42

@Tron65: Az utasfelvétel miért számít forgalmi oknak?
És, ha igaz (miért ne lenne igaz?), amit @Devil: írt, akkor 12abc a BKV-s forgalomszervezőnek és annak, aki ezt/ezeket jóváhagyta!

Tron65 2010.05.20. 12:24:24

@Marcellusca:
Azért forgalmi ok, mert menetközben kicsit nehézkes az utasok le és felszállása.
Azzal egyetértek, hogy igen szerencsétlen helyre került a buszmegálló.

1kutya 2010.05.20. 12:25:03

"nem fal az a záróvonal, csak ha rendőr áll mellette":DDD

egyébként én sem vettem még észre, hogy döccenne rajta a kerék, tehát ha kell biza én átmegyek rajta (mármint a záróvonalon, még mielőtt valaki...):D

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.20. 12:26:49

@Tron65: Akkor én is megállhatok kitenni az utasom a tilosban, egy kereszteződés előtt? Nem minősül megállásnak? Vagy ezt mi szabályozza pontosan?

csz0 (törölt) 2010.05.20. 12:27:47

Gondolom, hogy rendszeres fültövön simogatással és masszív prémiumokkal jutalmazzák azokat, akik ilyen buszmegállókat terveznek és hagynak jóvá....

eml 2010.05.20. 12:27:57

@SilentSound: Ha műszaki hiba miatt áll, akkor kikerülheted, mivelhátulról nem tudod eldönteni miért áll, ezért kikerülheted. Ha simán forgalmi okok miatt állna, akkor megállás előtt nem tenné ki az irányjelzőt jobbra.

Lusta vagyok paragrafust keresni rá.

De nézd életszerűen, ha én a Lánchííd közepén kereket cserélek, addig álltok mögöttem, míg kicseéltem?
Vagy ha esetleg a fennt nevezett megállóban áll az alacsonypadkós busz, éppen az érsebészetre jött vele négy mozgáskorlátozott rokkantkocsis, akkor 4-5 percig állni kell mögötte, amíg rámpa ki, négy kocsi egyenként le, rámpa vissza?

Take-it-Easy 2010.05.20. 12:34:36

Szerintem ilyen helyzetben ha csittcsatt van, 50-50% a felelősség. A záróvonalon előzőnek azért, mert tilosban előzött, az útra kanyarodónak azért, mert meg kell győződnie arról, hogy rákanyarodhat-e az útra (ilyenkor sajnos senkit nem szokott érdekelni, hogy fizikálisan meg tudott-e győződni róla...)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.20. 12:42:07

@eml: Ez azért már nagyon belemagyarázás. Ha a busz műszaki okok miatt áll, akkor először kirakja az elakadásjelzőt, utána meg a hátsó ablakba tesz valami jelzést (régi buszokon járatszám tábla keresztbe). Lehet ezt egyértelműen jelezni. Ha meg index jobbra és megáll a megállóban a szegélynél, akkor nyilván utascsere van.
Amúgy meg mikor láttál te egyszerre négy kerekesszékest egy buszon? Mennyire életszerű szerinted amit írtál? :)

@Easyke: Ha frontális az ütközés, akkor meg már nem kanyarodásról beszélünk a kikanyarodó autó esetében sem.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.20. 12:42:46

@''autónepper":

"Én is így szoktam utállok a busz mögött várakozni. :-) "

Te írni olvasni is utálhattál.
Összetartozó dolgok ezek.

eml 2010.05.20. 12:44:58

@SilentSound: Igazad van, a négy kerekesszék nem életszerű, de helyközi buszt már láttam állni 10 percig a megállóban, sima utasfelvétel céljából. Akkor ott is tíz percig mögötte kell állni?

jaafar 2010.05.20. 12:50:19

Mondom a megoldást. Pont akkor nem kellene kikanyarodni, amikor a BUSZ ott áll. Hiszen a posztoló tudja, hogy mögüle kijöhetnek az autók. Vagy ha igen, dudáljon, hogy vegyék észre. (Még mielőtt írnák, leszarom, hogy mikor lehet dudálni) Meg kéne tanulnia besorolni, illetve ha állnak az autók vagy csak csorognak, nyugodtan tolja ki az orrát, nem fognak neki menni 20km/h-val. Legyen már kicsit élelmesebb és találja fel magát.
Ha nem fogják a kukiját, pisilni sem jár?

Geitenbeffer_ 2010.05.20. 12:51:10

Aki utál busz mögött várakozni, az gondolom vasúti sorompónál is utál. Akkor azon miért nem megy át?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.20. 12:54:29

@eml: Úgy látom, már ketten is megválaszolták a kérdésedet, nekem már nem is kell. :)

@jaafar: A KRESZ első sora: "A közúti közlekedés biztonsága és zavartalansága fontos társadalmi érdek. A biztonságos és zavartalan közlekedés alapvető feltétele, hogy a közlekedési szabályokat mindenki megtartsa és számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják. Emellett szükséges az is, hogy a közlekedés résztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben."

Arra próbálok ezzel utalni, hogy nehogy már azért ne kanyarodjak ki, mert esetleg várnia, tolatgatnia kelljen néhány szabálytalankodónak...

@Geitenbeffer_: Láttam én már nem egy olyat is...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.20. 12:55:02

@Geitenbeffer_: Én sosem megyek át a sorompón. Mindég félrerepül, amikor letörik, nem tudok rajta átmenni...
:-D

jaafar 2010.05.20. 13:03:46

@SilentSound: Ezt ugye te sem gondolod komolyan. :-) Ez olyan, mint valami mesekönyv eleje. :-) "Emellett szükséges az is, hogy a közlekedés résztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben." Ezek alapján akkor mindenkit jelentsünk fel, mert megsérti a KRESZ-t. Silent, inkább informatikai blogot vezess. Vagy horgolj terítőt. De neked a valós életről semmi fogalmad nincs sajnos.
Ezek után kitilthatod a userem innen, de semmi nem fog változni. Csak öngólt lőnél.

Te kikanyarodnál úgy,hogy tudod, hogy összetörhetnek? Hiába nem te vagy a hibás. Ott akarsz állni órákat, mert pl. várjátok a rendőrt? Főleg, ha szakad az eső vagy hideg van? Ennyire csökönyös vagy? Meg is érdemled.

Take-it-Easy 2010.05.20. 13:06:04

@SilentSound: ez igaz. Én az oldalról belecsattanós részre gondoltam, amikor írtam.

Take-it-Easy 2010.05.20. 13:08:22

@jaafar: ugye ez részedről nem volt komoly? Ezt ne Silentnél, hanem a KRESZ íróinál reklamáld.

_ng_ 2010.05.20. 13:10:35

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
"Az álló járművet záróvonalon ki lehet kerülni, szóval itt lényegtelen, hogy záróvonal van-e, vagy nincs, szóval ezt inkább ne kiabáld. Viszont akkor is ki kellene várni, míg a kikanyarodók elmennek.
Viszont ha még nem kanyarodott ki az autó a mellékutcából, akkor a buszt kikerülőknek van elsőbbségük.
Ja, és én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg."

Jéééézusom...
Eddig azt hittem, csak poén a nicked...

lotht 2010.05.20. 13:13:17

@jaafar: "Hiszen a posztoló tudja, hogy mögüle kijöhetnek az autók. "
Ha ismeri a helyet, akkor a mondatod helyesen: hiszen a posztoló tudja, hogy mögüle nem jöhetnek az autók.
Pont.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.20. 13:19:54

@jaafar: Ennyiért még nem szoktam kitiltani senkit, bírom a kritikát. Ha valaki mindent és mindenkit fikáz, az más eset. :)
Az esetre visszatérve, itt nem arról van szó, hogy az lenne a jellemző, hogy csukott szemmel repülnek át a záróvonalon, ergo maximum szembe jön és mindketten megállunk. Ha valakit ki akarnál venni a forgalomból, ne velem kezdd, mert jópár éve vezetek baleset okozása nélkül.

Alex3000 2010.05.20. 13:29:06

RENDŐRÖK ILYENKOR MERRE JÁRNAK???

lotht 2010.05.20. 13:29:09

@jaafar: Te átlépnéd a záróvonalat úgy, hogy tudod, hogy összetörhetnek?

Marcellusca 2010.05.20. 13:46:26

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Viszont, ha a busz - mint írták - forgalmi okból áll, akkor nem.
Ugyanaz a szitu lenne, mintha a piros lámpánál állókat kerülnéd ki, záróvonalon keresztül.

"streetfighter" 2010.05.20. 14:01:36

A záróvonalat csak körültekintéssel lehet átlépni, mert lehet, hogy van értelme!

1kutya 2010.05.20. 14:09:30

@"streetfighter": mert ha nincs akkor csak átbújhatunk alatta?:DDD

kpetya 2010.05.20. 14:25:32

@Tron65:

Nem ártana elolvasnod a kreszt!

III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak

d) Megállás: járművel a be- és a kiszálláshoz, vagy a folyamatos fel- és lerakáshoz szükséges ideig, ... történő egy helyben tartózkodás.

Vagyis a busz tilosban állt meg.

Marcellusca 2010.05.20. 14:29:52

@kpetya: Erre kívántam utalni. :)
Meg arra, hogy éppen ezen szituációk - és szabályok betartása - miatt alakítanak ki buszöblöket. Mert egy buszöböl mellett nyugodtan lehet záróvonal, abban - szabályosan! - megállhat a busz. :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.20. 14:36:11

@kpetya: Nehogy azt mondd már, hogy a buszmegállóban a busznak tilos megállnia...

kpetya 2010.05.20. 14:38:46

@SilentSound:

40. §
(5) Tilos megállni:
b) ahol a jármű és az úttesten levő záróvonal vagy a jármű és az úttest másik szélén álló jármű között legalább három méter széles hely nem marad;

Az adott helyen a busz tilosban állt meg. Hülye egy helyzet, egy rossz kresz miatt. Ez van.

esef 2010.05.20. 14:52:05

@eml:
Nem, nem állunk mögötted 10 percig. Belevágunk autóval együtt a Dunába. Vagy segítünk és akkor csak 3 percig tartod fel a forgalmat.
@kpetya:
Elég érdekesen értelmezed a kresz-t... A buszmegálló tábla csak dísznek van ott, vagy a cigányok nem viszik el, mert nem alumínium?

"streetfighter" 2010.05.20. 14:57:37

@1kutya:
Vicces. :)
Sajnos azért sok olyan van, hogy nem látom értelmét a záróvonalnak. :(

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.20. 15:00:33

@kpetya: Hát tény, hogy ehhez jogász kéne, hogy mi van akkor, ha két bekezdés üti egymást. :) De józan paraszti ésszel egyértelmű a helyzet, ha megkérdezel egy rendőrt, ő is azt fogja mondani, hogy a buszmegállóban a busz megállhat, tökmindegy, mennyi hely van a záróvonalig. Megvárod és kész.

kpetya 2010.05.20. 15:04:43

@esef:

Esetleg ha találnál a kreszben egy pontot,hogy buszra a 40§(5)b nem érvényes.

kpetya 2010.05.20. 15:09:33

@SilentSound:

Mármint melyik két bekezdés??

Nincs itt semmi ellentmondás, csak néhány buta jogalkotó akiknek vszinű szándéka az volt, hogy ilyen-olyan biztonsági okok miatt ne elözgessék/kerülgessék a buszt ha megállóban áll, csak épp elfelejtették betenni kivételként, hogy ilyenkor a buszra nem vonatkozik a megállási tilalom.

A szabál az szabál. Mindenkire kötelező. :)

kpetya 2010.05.20. 15:13:16

@esef:

A buszmegálló tábla a tájékoztatást adó táblák közé tartozik. Csak annyit jelent, hogy ott van a megálló, de nem hatálytalanítja az egyéb megállási szabályokat.

MrZed001 2010.05.20. 15:30:19

Csendbe jegyzem meg, hogy ott az Alma útnak olyan k.beb.szott lejtése van, hogy a legkisebb hó, jég, és csak csúúúúúúszol be keresztbe a Városmajor forgalmába, szóval nem egy életbiztosítás az a kereszteződés eleve sem.

Aki a buszmegállót oda tette, és nem 20 méterrel visszább meg sz.rjon sünt.

eml 2010.05.20. 15:47:41

OFF
@SilentSound: Nem kritika, de az idő önmagában lópikulát sem ér. Ha ki akarod domborítani, mennyit vezetsz, akkor a km-t és az időt együtt említsd meg!

Múltkor a köténylemezem hozzáért a járdához, anyám kiabált egy sort (övével voltunk, alacsonyabb az övé eleje). Bezzeg ő már 3 éve jár azzal az autóval, de még egyszer sem ért le! Össz ment a 3 év alatt 17 ezret a kocsival, annyit amennyit én hat hét alatt megyek.

Vissza ON a poszthoz:
A Fehérvári úton a rendőr is így kerüli mögöttem a buszt, és még egyszer sem szóltak ezért, de nem csak ott, hanem mindenhol máshol se.

Szerintem is az álló járművet kikerülhetjük zárón, mivel nem tudjuk miért áll ott. Nem biztos hogy bekapcsolja az elakadásjelzőt, ha nem kapcsolja be, akkor mögötte kellene állni az álláspontod szerint.

eml 2010.05.20. 15:49:16

@esef:
Inkább nem mondok semmit, de a színvonalad sajna nem éri fel a kérdésem lényegét.

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.05.20. 16:18:31

Nekem Budán már honvágyam van!
Pesti vagyok!

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.05.20. 16:23:39

Ugyan már, ZÁRÓVONAL?!
Még a szaggatottat sem tisztáztuk, hogy mit kell ott csinálni:

www.hegylakok.hu/?p=271

atila68 (törölt) 2010.05.20. 16:29:00

@Devil: Egy fogalom a megállás, és egy másik a várakozás.

atila68 (törölt) 2010.05.20. 16:30:05

@newtehen: Egy dolog a forgalmi okból történő megállás, és egy másik ha megállóba érkezik a busz.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.05.20. 16:32:48

1. fogadósáv van a balra kikanyarodóknak
2. A záróvonal kifejezetten arra a részre van csak felfestve, máshol nincs.

Ebből szerintem csak az következhet, hogy éppen azért van záróvonal ott, hogy a kikanyarodókat védje és megakadályozza, hogy a busz mögött haladók szembetalálkozzanak vele.
Már csak azért is, mert amíg a busz ott áll, másképp meg se lehet győződni arról, hogy ki lehet-e jönni, csak ha az ember már annyira kimegy a kereszteződésbe, hogy akkor már ki is kanyarodhat.

A busz jellemzően 20-30 másodpercnél nem áll többet és a reggeli csúcsban, amiről a poszt szól, amúgy is elég lassú az utcában a haladás, sokat nem veszít vele, ha nem előzi ki. Viszont annak, aki már a huszadik kocsit látja elhúzni, még akkor is, ha szép lassan tolja kifelé az autó orrát a keresztútra, hogy hátha valaki kiengedi, nagy segítséget jelenthet egy kis előrelátás és másikkal való udvariasság és az a minimális gondolkodás, hogy belássa valaki, a fogadósáv és a záróvonal jelentését.
Persze ezt mifelénk ne várja az ember.

Shadwell 2010.05.20. 16:36:38

A záró vonal, az záró vonal. Ha busz nem szabad kikerülni. Csak ha lerobbant. Akkor meg vészvillogogó, ha az nem működik elakadás jelző háromszög.

Sok helyen van megálló mellett záró vonal, nem ok nélkűl... Mi lenne, ha mindenki kerülgetné a buszokat amig a megálóban tartozkodik...ajjaj...

" záróvonal: hosszirányú folytonos vonal, amely az úttest felezővonalát jelzi, illetőleg a két forgalmi irányt, a forgalmi sávokat egymástól, vagy a nyílt villamospályát a forgalmi sávtól választja el; a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad; ha azonban közvetlenül a záróvonal mellett terelővonal is van, a záróvonal a terelővonal felől - az előzésre, illetőleg a bekanyarodásra vonatkozó szabályok megtartásával - átléphető;"

Nem látok terelő vonalat.... PONT

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.20. 16:43:26

A megállóban álló busz mióta áll forgalmi okból?

Shadwell 2010.05.20. 16:47:23

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Mert a közösségi közlekedés és vele járó "jelenségek" a forgalom részei... Azé. Leülhet egyes! :)

Kun András 2010.05.20. 16:51:04

Ha Városmajor utca, akkor hadd említsem meg a Szamos utcai kereszteződést. Van ott, a Városmajor után egy kihajtó rész azoknak, akik lentről jönnek a Szamos utcából. E mellette jövő sáv meg el is kanyarodik egy kicsit, hogy az utcából kihajtók elférjenek.
A legtöbb faszparaszt persze levágja ezt a kanyart, megy tovább egyenesen. Amíg egyszer oldalba nem küldi egy t72-es a marháját.

Más topic. Felhívom a kedves (főleg női) sofőrök figyelmét, hogy a jobbra tartás a sávon belülre is vonatkozik! Magyarul, ne tapadj rá a sávelválsztó záróvonalra, mert ha szembe jön egy kamion, ugrott a tükröd!

Shadwell 2010.05.20. 16:55:10

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Honnan? Pl. A villamosról leszáló gyalogosok is forgalmi szituáció: Elsőbséget élveznek pl.: "villamos megállóhelynél levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között áthaladó gyalogosok, a menetrend szerint közlekedő járművek megállóhelyéről az úttestre lelépő gyalogosok, az autóbuszra felszálló és arról leszálló gyermekek"

kpetya 2010.05.20. 16:56:45

@Shadwell:

te nem ártana neked sem, ha elolvasnád a kreszt. utasok ki-beszállása okán történő áldogálás az biza megállás amit a 40§ szabályoz. forgalmi okból történő megállás pl a piros lámpa, ha elötted valaki bal kanyart óhajt venni és elsőbbséget ad a szembejövőnek stb.

Továbbá nem kérdés, hogy szabad-e záróvonalon át kikerülni vagy sem. Mint ahogy az sem, hogy ha mégis megteszik, attól még elsőbbségük van a macisajtos útról érkezőkkel szemben. Viszont a busz szabálytalul állt meg ott.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.20. 16:57:04

@newtehen: Úgy látszik, hogy a kreszben van olyan fogalom is, hogy a "megállóba érkező busz". Biztosan hiányoztam, mikor ezt tanították.

[mike] 2010.05.20. 16:57:39

Nem tudom ki, mennyiszer próbálkozott kresz-ből, de egyszer sem olvastam azt a szót, hogy KIKERÜLÉS! áróvonal ide, vagy oda, ki lehet kerülni a buszt. Ha csattanás van, akkor egy gond adódhat csupán, ki, mikor kanyarodott, illetve kerülte ki a buszt.
Hasonló eset, mikor balra nézés közben kifordul az ipse jobbra, de hopp: a sávban éppen egy előző autó. Ki volt a pöcs? Aki nem győződött meg róla, hogy kifordulhat jobbra.
Forgalmi okból áll a busz? Te jó ég gyerekek. Ennyi erővel, ha beáll valamelyik híd, menjetek neki az előttetek haladónak, mert megállni tilos :D

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.20. 16:58:21

@atila68: Igen, itt már idézték is többen a szabályt, hogy miért NEM minősül a megállóban történő megállás forgalmi oknak. Tehát tilosban áll meg. Nna ugye.
Könnyebb, mint egy kacsa? Tehát boszorkány!

tundrazuzmo (törölt) 2010.05.20. 16:58:39

Hát igen. Balra kanyarodni tudni kell. Azt nem tanítják meg sokaknál, mert a kifelé-befelé-hátrafelé-előrefelé parkolásnál csak az autókhoz kell igazodni, a balra kanyarodás pedig humán-játszma. Szép szemkontaktusok, merészen kidugott kocsiorrok, szerény köszönetrebegések, vagy anyázások. És az esetek egy részében 3 jobb kanyarral ki is lehet váltani a "gyilkos balkanyart"...

pnc 2010.05.20. 16:58:43

én sose értettem, hogy miért nem a kereszteződés után rakják a buszmegállókat, sokkal kevésbé zavarná a forgalmat, stb.

kpetya 2010.05.20. 16:59:22

@newtehen:

erre gondolsz?

d) Megállás: járművel a be- és a kiszálláshoz, vagy a folyamatos fel- és lerakáshoz szükséges ideig, illetőleg - ha a vezető a járműnél marad - egyéb okból legfeljebb 5 percig történő egy helyben tartózkodás.

e) Várakozás: járművel a megállásnál hosszabb ideig történő egyhelyben tartózkodás.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.20. 17:00:54

@[mike]: Én kb. a második kommentben leírtam, de aztán mindenki megkövezett érte.

Shadwell 2010.05.20. 17:10:18

Da de a lényeg:

KRESZ értelmezés ide, KRESZ értelmezés oda, európai megoldás az, hogy szépen megvárod a buszt míg a megálló helyen tartózkodik. Nincs olyan élet szituáció, hogy nem bírsz várni max 20mp-et. Nincs DE.

Utálom amikor valaki a kiskapukra hivatkozva igazolja saját igazát... Még jó, hogy nálunk nem precedens jog van, mert még valaki előszedne valami 1850-es döntést amiben megengedik, hogy lovaskocsival kikerülhető az álló omnibus.... hjaj...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.20. 17:13:12

@Shadwell: "KRESZ értelmezés ide, KRESZ értelmezés oda"
Pont ezért tartunk itt.

Attól, hogy neked így tetszene, még a kresz szerint kell közlekedni. Nincs DE.

[mike] 2010.05.20. 17:15:10

@...::: Flúgos Kamionos :::...: jogos.
@Shadwell: pontosan! Jó érzésű állampolgár nem teremt balesetveszélyes helyzetet, hogy 3 autóval előrébb legyen...

xahib 2010.05.20. 17:15:12

@Daily Shark: Egyetértek maximálisan.
A záróvonal nem azért van ott, mert maradt még egy vödör festék.

Ha valami oknál fogva erős és visszafoghatatlan vágyam van arra, hogy kikerüljem a buszt, kurva lassan teszem, ha a busz közben elindul, én megállok és kusslok, ha valaki közben kijön abból a nyüves utcából szintén megállok és kussolok.
Mert nem léphettem volna át a záróvonalat.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.20. 17:29:18

Én a Róbert Károly krt.-on a belső sávban haladó villamosra is rá szoktam villogni. Miért megy a belsősávban, amikor nem mehet ott???

R242 2010.05.20. 17:41:04

A záróvonal, az záróvobal, nincs mese, aki mást állít, az nézzen utána:
c) záróvonal: hosszirányú folytonos vonal, amely az úttest felezővonalát jelzi, illetőleg a két forgalmi irányt, a forgalmi sávokat egymástól, vagy a nyílt villamospályát a forgalmi sávtól választja el; a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad; ha azonban közvetlenül a záróvonal mellett terelővonal is van, a záróvonal a terelővonal felől - az előzésre, illetőleg a bekanyarodásra vonatkozó szabályok megtartásával - átléphető;

Itt nincs olyan, hogy kikerüléskor átléphető, de a kikerülést szabályzó 35. §-ban sem.

Tehát aki ott a buszt kerüli ki a záróvonalat átlépve, azon TANKKAL mennék át, oszt jónapot.

sunshinetrip 2010.05.20. 17:50:53

jesus, en is arra jarok minden nap, sot az elmult 8 evben is arra jartam. meg soha, ismetlem, s o h a nem volt gondom a kikanyarodassal! probaljunk mar meg letezo problemakrol blogbejegyzest irni...

new_kid 2010.05.20. 18:14:29

@pnc: busz mögött jó eséllyel beállna a kereszteződés amíg az üríti a tartalmát a megállóban. Az még jobban zavaró lenne...

romesz 2010.05.20. 18:18:16

A buszmegallo valoban rossz helyen van a keresztezodes elott. Mar csak azert is, mert igy a keresztiranybol kifordulni szandekozo jarmuvek, nem latjak, hogy mi van a busz mogott.

A masik a busz mogott erkezo jarmuvek nem kerulhetnek a zarovonalon, meg kell varniuk a busz indulasat ha tovabb akarnak menni. Egy kivetel ha a busz lerobbant, de akkor csak fokozott ovatossaggal kerulhetik, nem veszelyeztetve a zarovonal tuloldalan haladokat.

Rahsid 2010.05.20. 18:49:41

@sunshinetrip: Nem vagy te egy kicsit nagyravágyó? Lehet hogy nem kéne ilyen felelőtlenül itt vagdalkoznod az igényeiddel, mikor már igazán tudhatnád hogy itt a vezetés nem azt jelenti hogy VEZETÜNK, hanem a paragrafusok mindennél jobban való ismerete, majd ha eldurvul a buli, akkor hajnalig tartó eszmecsere a notoriús gyorshajtókról,a potenciális gyilkosokról, akik 70 km/h-val kielőzték őket, mert ők -(a SOFŐRÖK GYÖNGYEI)- 40-el baszakodnak az 50-es táblánál, mert nekik az olyan jóóóó.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.20. 19:21:15

Végre valaki leírhatná, hogy a megállóban álló buszt miért nem lehet kikerülni záróvonalon.

SzG-1978 2010.05.20. 19:31:18

Csak egyvalamit nem mondott senki: mégpedig, hogy az "Elsőbbségadás kötelező" tábla az úttest teljes szélességére vonatkozik. Amúgy meg ha záróvonal van, de az úton autó áll, szabályosan kikerülhető. Ha lerobbant, ha leparkolt, ha csak megállt a buszmegállóban, még ha nem is busz.
Még akkor is, ha besorolósáv van kialakítva a kanyarodónak.

Purci Úr 2010.05.20. 19:35:55

Egyesek honnan veszik hogy a záróvonal azért van, mert arra a szakaszra több lóvé jutott (vagy kevesebbet loptak el...) így több festék jutott?!?!?!?!
CSAK kerékpárost és segédmotorkerékpárt előzhetsz meg záróvonalnál. Nonszensz hogy nem tudnak egyesek kb. 10mp-t várni a busz mögött. A kövi lámpánál úgyis beér a busz...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.20. 19:39:44

@Purci Úr: "CSAK kerékpárost és segédmotorkerékpárt előzhetsz meg záróvonalnál."

Ezt inkább gondold át még egyszer.

"mert záróvonal van! azé."
Ezt meg már 25-ször hallottam. De magyarázatot még egyet sem. De az előző mondatod alapján nem is tőled várom.

SzG-1978 2010.05.20. 19:40:22

Az előzés és a kikerülés két különböző dolog.
Előzni csak mozgó járművet, kikerülni csak álló járművet lehet. A záróvonal nem vonatkozik a kikerülésre. Csak az előzésre, megfordulásra, de egy olyan forgalmi akadályra, ami foglalja egy helyben állva a sávot, nem. Forgalmi akadály minden, ami csak ott lehet, bármilyen okból, csak álljon, ez a lényeg.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.20. 19:44:03

@SzG-1978: Szerintem ha útépítés folyik egy záróvonallal ellátott szakaszon, ezek ott is megállnak, és várnak, míg a munkások nem végeznek. Mert állítólag kikerülni nem lehet.

Purci Úr 2010.05.20. 19:45:57

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Csak másokat ismételnék, de ha huszonhatodjára sem érted meg akkor felesleges, majd talán egy rendőr felvilágosít...

Rahsid 2010.05.20. 19:52:33

@Purci Úr: Jah, csak nem mindegy hogy az én pofámba pöfög, ami kényes az ilyesfajta dolgokra, vagy a te pofádba, aminek meg úgyis mindegy.

eml 2010.05.20. 20:03:33

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Szerintem ki lehet. Mivel hátulról nem tudod, hogy miért áll ott.

Purci Úr 2010.05.20. 20:04:04

@Rahsid:
Igen, ez a része elég gázos, hogy addig szívd az Euro5ös dízel motort. A hülye közlekedési mérnök aki kitalálja, hogy záróvonal legyen a buszmegállónál, vagy hogy miért kell "fogadósávot" kialakítani pont egy ilyen helyen az rejtély. De van még ezer ilyen hely ahol értelmetlenűl csinálták meg, és emiatt szívunk.

eml 2010.05.20. 20:04:23

@Purci Úr: Én a rendőrrel együtt kerülöm ki, és a rendőr nem szól érte. Pedig ott jött mögöttem.

hipokrita 2010.05.20. 20:08:00

Szerintem, akárhogyan lenne kényelmes, meg kell várni, amíg elindul a busz, és nincs probléma. Annyi ideig sosem szokott ott állni. Látjátok, és nincs stressz! Milyen szép így az élet, nem? :)

Purci Úr 2010.05.20. 20:09:49

@eml:
"Szerintem ki lehet. Mivel hátulról nem tudod, hogy miért áll ott."

Nem látod hogy megállóban áll? Általában ilyenkor indexel és emberek fel-, ill. leszállnak.

eml 2010.05.20. 20:12:34

@Purci Úr: Indexel, mert megáll. Álló jármű mögött ott kellene állni? Nem életszerű.

Rahsid 2010.05.20. 20:17:32

@eml: Jó, azért ezt ugye te sem gondolod komolyan? :D Vajon miért áll ott? :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.20. 20:19:44

És ha megállóban áll, akkor mi van? Semmiben sem változtat azon, hogy ÁLL.

Győ 2010.05.20. 20:22:12

Az a hibás egyértelműen aki kijön, ha ott elsőbbséget kell adni.
Ha valaki megáll azt ki kell kerülni semmi esetre sem mögötte megállni.

Purci Úr 2010.05.20. 20:23:55

@eml:
Igen, a busz esetében is, ha záróvonal van és tudod hogy nem férsz el mellette. Van egy olyan kresz szabály is, hogy előzékenyen ki kell engedni a buszt, amikor a buszöbölből indul ki a megállótól.
Ha az álló jármű, műszaki hiba miatt áll, akkor nyugodtan előzhetik. Parkoló autónak meg be kell tartani a kötelező 3m-t.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.20. 20:28:59

@Purci Úr: "Igen, a busz esetében is, ha záróvonal van és tudod hogy nem férsz el mellette."
Igazán leírhatnád már, hogy ezt mire alapozod.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.20. 20:38:10

@Purci Úr: Remélem, nem vagyok szemtelen, de megkérhetnélek, hogy idézd be a paragrafust? Köszi.

Rahsid 2010.05.20. 20:44:44

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Kizárólag elméleti síkon mozogva, a szabályokon keresztül megközelítve elképzelhetetlennek tartom, hogyha a buszmegállót megelőzően van záróvonal , akkor te ott kikerülhesd a buszt, hiszen nagyon sok helyen a zebra a buszmegálló után van. Ha valaki a buszt beérve 50el kikerüli, és kiesik elé a zebrán egy kisgyerek, mire egyáltalán a fékre lépne már rég kivasalta a gányba.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.05.20. 20:46:34

Látom sikerült újabb remek konstrukciót találni a tilosba kihelyezett buszmegállóval.

Mondjuk én hajlanék arra az értelmezésre, hogy a buszmegálló tábla pont azt jelzi, hogy ott a busz igenis megállhat, tehát rá nem érvényesek a 40. paragrafus megállással kapcsolatos tiltásai. Szerintem ehehz nem kell explicit kivétel, de persze lehet ezen vitatkozni, hátha összejön még párszáz komment ;-)

Viszont akár tilosban áll ott az a busz, akár nem, attól még nem lehet a záróvonalon átlépve kikerülni. A a sokat emlegetett KRESZ magyarázat szerint:

"A záróvonal egyéb esetben csak végszükségi helyzetben (pl. elromlott jármű kikerülése, baleseti veszély elhárítása) léphető át, ilyenkor is a megfelelő biztonsági intézkedések (pl. alkalmi irányító személy állítása) mellett. "

Namost szerintem az nem végszükség, hogy egy busz áll a megállóban. Pontosan lehet tudni, hogy fél-egy percen belül tovább fog indulni. Ez kb. ugyanannyi várakozás, mintha forgalmi okból (pl. lámpa) állna ott.

Rahsid 2010.05.20. 20:47:09

Az hogy te kellő körültekintéssel kikerülöd rendben van, de ezer százalék hogy szabálytalan.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.20. 20:48:10

@Rahsid: Találgattok itt össze-vissza, látom már belekombináltad a zebrát is, de konkrét szabályt egyikőtök sem tud beidézni. Inkább ne égessétek magatokat tovább :)

Purci Úr 2010.05.20. 20:48:31

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Nem vagy szemtelen. De most a legkevésbbé van erre időm. Nézz utána, majd ha lesz időm én is előveszem a könyvet. :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.20. 20:53:46

@Rahsid: Még nem. És neked azt, hogy vicces vagy?

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.05.20. 20:54:36

@kpetya: A következô paragrafus implicite tartalmazza:

"h) más járművel a villamos, autóbusz vagy trolibusz megállóhelyet, illetőleg taxiállomást jelző tábla előtt 15 méter, utána 5 méter távolságon belül, kivéve, ha útburkolati jelből más következik;"

A hangsúly a "más jármûvel" szavakon van, tehát ezekkel meg szabad állni.

Rahsid 2010.05.20. 20:56:31

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Az hogy kamionosként nem látod át annak a logikáját amit mondok téged minősít, nem engem. De égesd csak magad.

eml 2010.05.20. 20:57:10

@promontor:
"Namost szerintem az nem végszükség, hogy egy busz áll a megállóban. Pontosan lehet tudni, hogy fél-egy percen belül tovább fog indulni. Ez kb. ugyanannyi várakozás, mintha forgalmi okból (pl. lámpa) állna ott."

Ha helyközi, akkor akár 10 percet is állhat.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.20. 21:01:00

@Rahsid: Purci Úr már beégett. De te is próbálkozz, neked is sikerülni fog.

1kutya 2010.05.20. 21:06:26

BUSZ = a Budán Utazókat SZívató jármű!

no ezért van itt gond:-DDD

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.20. 21:12:35

@Rahsid: Hát, ha már elfogytak az érvek, jön a személyeskedés. Megszokott dolog ezen a blogon.

:)))))))))

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.05.20. 21:12:40

@Rahsid: Furcsamód teljesen igaza van, a kresz nem szabályozza, hogy milyen célból álló jármûvet szabad kikerülni.

A józan ész pedig nem jogi fogalom.

Warthog 2010.05.20. 21:18:19

Ezen a helyena buszmegálló messzebb van a kereszteződéstől, kb ott, ahol a Norc fotón valaki a kerítésnek dőlve áll. Így az álló buszt kikerülők a kereszteződés előtt, a záróvonal érintése nélkül visszasorolhatnak. A záróvonalat azért tették ki, hogy a Városmajor utca forgalmát az Alma utca felől kerülők ne álljanak be másodikként a sor mellé, hanem jóval a lámpa előtt soroljanak be.

Rahsid 2010.05.20. 21:18:26

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Nekem voltak érveim, amire te nem tudtál mit reagálni. Mert olyan sötét vagy mint az ágyú.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.20. 21:20:45

@Rahsid: Érveid? Hol? Én nem láttam egyet sem, csak találgatásokat. De ha neked azok érvek, akkor bocs.

Rahsid 2010.05.20. 21:22:57

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ezzel szemben te mit tudtál felhozni? Mire alapozod az állításod? lehet akár helyes is, de így te is csak találgatsz. Persze hogy ezeket megértsd, nem várom el tőled.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.20. 21:27:05

@Rahsid: Ok, én befelyeztem, már leírtam mindent, az értelmesebbek megértették, te meg tovább kötekedsz, jó szórakozást. :)

Rahsid 2010.05.20. 21:30:09

BefeLYezted?:) Ki értette meg? Mit irtál le?

íyxcvb 2010.05.20. 21:30:31

@promontor:
Elég jól megfogalmaztad a dolgokat, csak egy kis adalék.
Aki járt kresz tanfolyamra annak megtanították a következőt, amit röviden csak erősorrendnek szoktak nevezni: rendőr, lámpa, tábla, közúti jelek (pl útburkolati jel), egyéb szabályok.
Ebben az esetben az útburkolati jel valóban tiltaná a megállást (bár ez a busz esetében tényleg forgalmi ok), de a kihelyezett megálló helyet jelző tábla magasabb "rendű" és a busz részére a kellő ideig megengedi a megállást. És ezt a mögöttes forgalomnak el kell viselnie.
Azon is érdemes néha elgondolkodni, hogy különböző rendeltetésű járműveknek más és mást jelent a forgalmi ok. A tömegközlekedésben részt vevőknek például azt is, hogy időnként megállnak utasokat letenni meg felvenni.

Rahsid 2010.05.20. 21:43:10

@íyxcvb: Ezt elmagyaráznátok ennek a szerencsétlen kamionosnak is?

Drdnght 2010.05.20. 21:54:35

a "busznak szabad-e ott megallnia" kerdesre a 18.§ l pontjaban, es a 17.§ d pontjaban van a valasz. Aki ezt nem tudja megerteni, feldolgozni es nem talaja a KRESZ-t eleg konretnak annak valami baja lehet a gondolkodas modjaval szerintem. Megoldas, surgosen elindul amerikaba (abba az eszakiba), ott szivesen latjak az olyanokat akiknek meg a legkomplexebb szabalyozas se eleg konkret.

Purci Úr 2010.05.20. 21:58:17

Na a Flúgos is olvassa el íyxcvb kommentjét. Ez áll a könyvben is, ha nem is szószerint, de érthetően. Igen, érthetően. :)
Hiába mondod hogy beégtem, veled ellentétben én tudom értelemzni az olvasott szöveget.
De ha még mindig kéne az én érvem, kérlek, máris utánanézek, csak h eleget tegyek egyesek konokságának.

Rahsid 2010.05.20. 22:05:38

Mi van flúgos, csak nem porig égetted magad?

lotht 2010.05.20. 22:06:28

Vajon ebben a buszmegállót miért kerítették le záró/terelővonal kombinációval?
Biztosan nem azért, hogy bátorítsák a megállóban álló busz megelőzését.
Főleg azért sem, mert ilyenkor a busztól nem láthatod, mit is mutat a lámpa.
www.norc.hu/pano/2rWEk6oH/

lotht 2010.05.20. 22:08:24

@lotht: kikerülését, természetesen.
Az első mondatomat pedig megért, aki meg akarja érteni.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.05.20. 22:11:59

@eml: A poszt nem helyközi buszmegállóról szól.

Szerintem ha megáll előtted valaki és záróvonal is van, az az alap, hogy vársz. Aztán ha van nyomós okod arra, hogy feltételezd, az illető nem fog onnan elmenni, akkor kezdhetsz gondolkodni azon, hogy kikerüld.

Az semmiképp nem kóser, hogy "lendületből" átvágsz a záróvonalon.

Aki meg kikanyarodna, az szerintem joggal feltételezi (bizalmi elv, ugye), hogy a busz mögül senki nem fog a záróvonalon a kikanyarodónak fenntartott sávba átmenni.

"streetfighter" 2010.05.20. 22:35:13

Az azért tényleg szomorú, hogy valakiben felmerül, hogy szabályszegés nélkül kerülheti ki a buszt a záróvonalon keresztül.
Én megteszem de tudom, hogy szabálytalan és nagyon óvatos vagyok. :)
Rahsidnak igaza van. Rengetegszer zebra van a buszmegálló mögött, sőt még kereszteződés is!
Ez szerintem jó nagy baromság, de Magyarországon mit is várunk?
Multkor is előzöm a buszt záróvonalon keresztül ÓVATOSAN, erre mit látok: A zebrán a busz mögött lelép a nő. Én illedelmesen megálltam és átengedtem mert SZÁMÍTOTTAM rá. Még meg is köszönte.
Ha lendületből előztem volna, akkor lehet, hogy most nem itt irogatnék. :)

kitfisto 2010.05.20. 22:54:14

hat elegge hulyen van megcsinalva nem lehetett volna megcsinalni ugy hogy forditva legyen a 2 sav?

(---Flúgos Buszos---) 2010.05.20. 22:56:23

Szólok,hogy a megállókat az önkormányzat helyezi ki.
BKV csak egy teljesítő cég.

kitfisto 2010.05.20. 22:56:42

@kitfisto: ugyanis a busz ott eroteljesen akadalyozza a forgalmat plusszban meg zarovonal is van, ergo a masik megoldhato dolog az lenne, hogy a busz felre tudjon allni onnan amig megall a megalloban

igazi hős 2010.05.20. 23:19:25

150 hozzászólás mindenféle KRESZ értelmezéssel és még senki nem írta, hogy a bringás persze sávon belül kerülheti a buszt? (Aztán meg át a piroson, "mert megtehetem")
Csalódtam a kollégákban, hova lett az autós virtus :-)

igazi hős 2010.05.20. 23:24:19

@"streetfighter": Abban nem látok ellentmondást, hogy a busz ott áll meg, ahol gépjárművel egyébként is meg szokás állni vagy legalább lassítani: zebra, lámpa, kereszteződés. A gyalogos meg úgy is toronyiránt fog továbbmenni, tehát életszerű lenne a busz-, villamos-, trolimegálló teljes szélességében zebrát festeni, akkor a leszállók többsége szabályosan kelne át.

Rot 2010.05.20. 23:50:26

ebben az egészben az a legviccesebb, hogy mikor elkezded kikerülni a buszt, még a saját sávodban mész...
utána szűkül csak a kikanyarodó miatt

cso zsi 2010.05.20. 23:56:46

@kpetya: Most a többi kommentet még nem olvastam, de erre reagálnék csípőből.
Ugyanis sok ilyen megálló van. A többség előtt egy gyalogosátkelőhely is átvezet az úttest túlsó oldalára. A záróvonal nem véletlenül van ott.

cso zsi 2010.05.20. 23:59:06

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Valaki lopja a nickedet, és hülyeségeket ír a nevedben. :)))

cso zsi 2010.05.21. 00:02:04

@eml: Bp-n nem láttam még sárga buszt (azóta fehér és piros is van), ami megállóban (nem végállomáson) percekig állt volna.

cso zsi 2010.05.21. 00:04:01

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Most olvastam bele a témába, és szokatlan volt a válasz, a korábban tőled olvasottakhoz képest.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.21. 00:06:46

@cso zsi: De valaki magyarázza már meg, hogy egy álló járművet miért nem lehet kikerülni...

cso zsi 2010.05.21. 00:18:28

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Tényleg elmagyarázták többen is. A megállóban állás utascsere miatt, ugyanolyan forgalmi ok, mint a piros lámpa, vagy a STOP-tábla. Nem parkol (várakozik), és nem műszaki (meghibásodás) okból áll ott. Ezeket ugyanis ki lehet kerülni. Feltételekkel.
35. § , valamint 34. § 1-5.
És csak ezek után térhetünk rá egy záróvonal mellett elromlott jármű kikerülésére, amihez jogunk van, hiszen előbb-utóbb tovább kell haladnunk, de csak körültekintően, esetleg segítség igénybevételével, hiszen útkanyarulatban is előfordulhat a dolog.

eml 2010.05.21. 00:28:33

@promontor: @cso zsi:

És vidéki eseteket nem lehet megbeszélni?
Vidéken nincs záróvonal?

Akkor tehát ha vidéken áll a busz immár a megállóban 10 perce és záróvonal van mellette, akkor ott kell állni mögötte?
Csak mert ahol lakom, ott reggel tíz perc alatt 500 m-re tud nőni a sor, és igenis kikerüljük reggelente a záróvonalat.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.21. 00:46:58

@cso zsi: "A megállóban állás utascsere miatt, ugyanolyan forgalmi ok, mint a piros lámpa, vagy a STOP-tábla."
Oké, de akkor ennyi erővel akárki megállhat a megállni tilosban is, hogy kitegye/felvegye a nagyanyját.
Ja, és igen, ezt már többen is írták. Viszont még senki sem indolota meg, hogy ez miért forgalmi okból történő megállás. Van itt 160 komment, de még egyet sem láttam, ahol valaki megindolokná ezt. Érdekes, de mindegy.

Na, én megyek aludni, mindenkinek rémálmokkal teli jóccakát! :)))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.21. 04:04:32

"Érdekes, hogy eszükbe se jut, hogy miért is van ott az a fogadósáv és hogy a záróvonal azért van, hogy azt ne lépjék át..."
Vajon tudják-e mi az a záróvonal?

Nekem pl eszembe nem jut záróvonalnál előzni, kikerülni. Kivéve persze terelés, vagy ott veszteglő autó. De buszt... Az úgyis elhúz onnan.

A másik, hogy lakott területen kívül meg általában veszélyes helyeken van záró. Az se esik le a legtöbbeknek. Hegynek felfele, stb., előznek, mintha muszáj lenne.

SzG-1978 2010.05.21. 06:37:03

Azt nem értem, hogyan jön ide az erősorrend.
Az meg tévedés, hogy kétkerekű járművel sávon belül előzhető a gépkocsi. Viszont kikerülhető.
A zebra megint egy más kérdés, mert ha egy zebra előtt áll egy autó, mindegy milyen okból, meg kell állni. Tehát a busz kikerülésekor is meg kell állni a busz mellett, amennyiben van zebra.
És a kikerülés mérlegelésekor nincsen különbség a lakott terület, valamint azon kívüli területet illetően, ahogy a megállás időtartama sem számít.
Még mindig az a véleményem, hogy ha a macisajtos utcából kikanyarodik valaki, akkor minden irányba elsőbbséget kell adnia.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.05.21. 07:45:44

@eml: Meg lehet beszélni, csak tisztázni kell, hogy az, hogy X helyen tíz percig áll esetleg a busz, az nem ok arra, hogy bárhol máshol záróvonalon kerülgessenek egy buszt, ami éppen áll.

Egyébként meg kulcskérdés a helyismeret. Ha gyakran jársz arra és tudod, hogy az a busz MINDIG tíz percig áll ott, akkor nyilván kikerülheted, persze óvatosan.

Ha nincs helyismereted, akkor szerintem azt kell feltételezned, hogy az a busz mindjárt indul. Kivéve, ha van valami nagyon nyomós ok arra, hogy az ellenkezőjét gondold, pl. vészvillog, tizenöt méteres sor áll az első ajtónál és nem halad. De mondjuk ez utóbbinak a felméréséhez általában idő kell, tehát a normális az, hogy vársz egy kicsit, amíg rá nem jössz, hogy sokáig is állhat ott. Ráadásul abban is biztosnak kell lenned, hogy a busz előtt szabad lesz az út.

Egyébként meg ha gyakran jársz arra, szóvá lehet tenni a Volánnál meg az önkormányzatnál, netán a közútkezelőnél a problámát, hogy csináljanak valamit.

"streetfighter" 2010.05.21. 08:29:02

@ColT:
"Hegynek felfele, stb., előznek, mintha muszáj lenne."

Na épp erre utaltam, csak nem írtam le.
Nem muszáj, de egy erős autóval nem fogok egy lassú mögött kullogni, ha a záróvonalat átlépve is, de gond nélkül le tudom előzni!
Hadd én döntsem már el, hogy be tudom e időben fejezni az előzést, és ne az íróasztal mögött valami segg!

kpetya 2010.05.21. 08:44:11

@cso zsi:

bakker, jogsid van? tombolán nyerted? Az "utascsere" nem forgalmi ok.

kpetya 2010.05.21. 08:46:10

@cso zsi:

Lehet, de attól még elvben tilos ott megállni. Ha esetleg hiányoztál volna mikor ezt oktatták:

d) Megállás: járművel a be- és a kiszálláshoz, vagy a folyamatos fel- és lerakáshoz szükséges ideig, illetőleg - ha a vezető a járműnél marad - egyéb okból legfeljebb 5 percig történő egy helyben tartózkodás.

e) Várakozás: járművel a megállásnál hosszabb ideig történő egyhelyben tartózkodás.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.21. 08:46:22

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Te el sem olvasod, amit mások írnak, mi? Akkor, neked, mert kamionos vagy, még egyszer:""A záróvonal egyéb esetben csak végszükségi helyzetben (pl. elromlott jármű kikerülése, baleseti veszély elhárítása) léphető át, ilyenkor is a megfelelő biztonsági intézkedések (pl. alkalmi irányító személy állítása) mellett. ""
Szerinted? Ha műszaki okokból áll, vészvillogó megy.......Tehát ha nincs vészvillogó, nem lépheted át a záróvonalat.

Ez persze kínos, tehát nem fogsz rá reagálni vagy személyeskedésnek titulálod..

kpetya 2010.05.21. 08:49:55

@Drdnght:

Basszus, mond az neked vmit, hogy "Tájékoztatást adó táblák"??? Nem adnak felmentést a megállási tilalom alól

(5) Tilos megállni:

b) ahol a jármű és az úttesten levő záróvonal vagy a jármű és az úttest másik szélén álló jármű között legalább három méter széles hely nem marad;

kpetya 2010.05.21. 08:51:16

@Aabroncs:

Értem, vagyis ha elektromos probléma miatt nem müködik a vészvillogó, akkor nem lehet kikerülni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.21. 08:51:50

@Rot: Nem, a legviccesebb az, hogy amikor nincs záróvonal, és elkezded kikerülni a buszt, ő meg gondol egyet, és elindul. Autóbuszöböl esetén külön poénfaktor, amikor kib@ssza eléd az elejét.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.21. 08:52:09

@eml: akkor szabályt szegtek. Csak ez volt itt a kérdés és nem a megítélése. Vannak olyan élethelyzetek, mikor meg kell szegni a szabályokat. A fenti nem olyan...Aki itt megszegi, baleseti vészhelyzetet teremt..Ott vidéken is a nagy forgalmú kereszteződés előtt van a megálló? Ugye nem?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.21. 08:54:07

@kpetya: Ez szánalmas kibúvó, ugye tudod? Erre a megfelelő válasz: Nem, akkor át kell ugratni...

Akkor kint az elakadás jelző háromszög...

Tudom, és ha azt meg ellopták?

....

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.21. 08:57:57

@Aabroncs: Furcsa a kresz szó szerinti idézésére azt mondani, hogy számalmas kibúvó. :-D
Amúgy nagyon sok VALÓBAN elakadt buszt láttam már Pösten, és egyik sem méltóztatott kirakni a háromszöget.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.21. 09:05:37

Zárójelben megjegyzem, hogy a kresz 56§-a rendelkezik a műszaki hibás járművekről, és ez alapján a háromszög csak lakott területen kívül kötelező. A Vészvillogóval pedig csak meg szabad jelölni, de nem kötelező.
Tehát: Lakott területen belül nincs lehetőséged megállapítani hátulról, hogy valóban műszaki hiba miatt áll-e ott a busz.

kpetya 2010.05.21. 09:18:15

btw

mi köze van az elsőbbég meg nem adásnak ahhoz vki szabálytalankodott és átlépte a záróvonalat. Attól még az elsőbbség jár neki. Vagy nem?

Rahsid 2010.05.21. 09:23:56

@"streetfighter": Igen, valahogy sejtettem hogy te megfogod ezt érteni...

igazi hős 2010.05.21. 09:46:55

@kpetya: Már megrágtuk ezt egyszer (párszor): szerinted az egyirányú utcából szabálytalan irányba kijövőnek jár a jobbkéz vagy sem?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.21. 09:52:30

@Aabroncs: Elolvastam, egy ideig reagáltam is rá, de mikor már 88-szor leírjátok ugyanazt, akkor már kezdem unni.

"streetfighter" 2010.05.21. 10:07:21

@Aabroncs:

Nem akartam vele dicsekedni, de most, hogy mondod... :D
Mellesleg megnézném azt a pár szerencsétlent aki nem csinálná utánam. :)

kpetya 2010.05.21. 10:10:21

@igazi hős:

Az attól függ, hogy nekem kell megadnom, vagy én jövök onnan. :)

A gyorshajtónak jár az elsőbbség?

"streetfighter" 2010.05.21. 10:24:33

@kpetya:

Nem tudtad?
Mindig annak van előnye aki gyorsabban jön, mert az nem biztos, hogy meg tud állni.
Ezért kell elengedni.
Életösztön is van a világon. :D

igazi hős 2010.05.21. 11:38:59

@newtehen: Pont ezért szerepelt nálam a szabálytalan szó. A tízzel hasító kukásautó nem tipikus veszélyforrás.

pengusz 2010.05.21. 11:47:35

Sokat olvasom a blogot. Itt ugyanazt látom, mint az utakon: az emberek egyik fele szabályosan próbál közlekedni, a másik fel pedig megmagyarázza, miért lehet 55-90-nel menni 50-es táblánál, miért lehet megállni bárhol, miért lehet jobbról előzni, miért lehet átmenni a piroson, úgy általánosságban minden szabályszegésüket meg tudják magyarázni. És persze azok a hülyék, akik megpróbálják betartani a szabályokat. :) Meg a posztoló :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.21. 12:43:43

@pengusz: Az első mondatodnak kifejezetten örülök, ennek hangot kell, hogy adjak. :)
A többire meg én is annyit tudok csak mondani, hogy hűen tükrözi az autóvezetői társadalmat a sok komment. Annyit hozzá kell azért tenni, hogy az olvasóknak sokkal nagyobb része értelmiségi foglalkozású, meg magas iskolai végzettségű, mint a kommentelőknek. Akinek nem inge, ne vegye magára, nem a hozzászólókat akarom sértegetni, csak érdekes adat.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.21. 12:49:17

@SilentSound: Ez azt jelenti, hogy az értelmesebbek csak olvassák a blogot, a "kevésbé értelmesek" pedig kommentelnek is? :))))

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.21. 12:50:20

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Kizárólag statisztikailag, a jelenlévők pedig mindig kivételek! ;)))

igazi hős 2010.05.21. 12:54:12

@newtehen: Mi jöhet ki megkülönböztető jelzés nélkül 10 felett? Megkülönböztető jelzésű járműnél viszont nem vitatkozunk elsőbbségről, ugye?

kpetya 2010.05.21. 13:47:57

@pengusz:

szabálytalan volt a busz: tilosban állt meg
szabálytalan volt aki a zárón került
szabálytalan volt a posztoló mert nem adta meg a védett úton lévőnek az elsőbbséget.

kpetya 2010.05.21. 13:50:16

@igazi hős:
ujabban kerékpáros.

hol van a kreszben, hogy csak annak jár az elsőbbség aki betartja a szabályokat?

kpetya 2010.05.21. 13:55:01

@igazi hős:

(15) Ha az (1) bekezdés a), b), n) és z) pontjában említett jelzőtábla alatt az 59/a. ábra szerinti kiegészítő táblán autóbuszt és/vagy kerékpárt mutató ábra van, a jelzőtáblával jelzett tilalom a menetrend szerint közlekedő autóbuszra és/vagy kerékpárra nem vonatkozik.

igazi hős 2010.05.21. 14:16:46

@kpetya: Akkor ez most egy "jól hallható, határozott igen" az eredeti kérdésre? Köszönöm.

eml 2010.05.21. 14:29:36

@SilentSound: "az olvasóknak sokkal nagyobb része értelmiségi foglalkozású, meg magas iskolai végzettségű, mint a kommentelőknek. "

Ezt honnan tudod?

kpetya 2010.05.21. 15:00:49

@igazi hős:

nem.

megismétlem, attól függ melyik fél vagyok.

"... Saját felróható magatartására előnyök szerzése végett senki sem hivatkozhat. ..."

vérengző kismalac 2010.05.21. 15:40:22

nemis értem honanveszik aztat hogy akik ide irogattnak kevesseb iskolát végeztek azoktol akik csakk olvasgatnak
én mindenesttre felvagyokk háborulva

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.21. 15:59:39

@eml: Csináltunk anno egy felmérést, amit több, mint ezren töltöttek ki, abból szűrtem le. :)

_ng_ 2010.05.21. 16:22:53

@kpetya: "Basszus, mond az neked vmit, hogy "Tájékoztatást adó táblák"??? Nem adnak felmentést a megállási tilalom alól"

Segítek: Tájékoztatást adó tábla a "Kijelölt várakozóhely" is, és ott akkor is várakozhatsz, ha azt egyéb szabály amúgy tiltaná.
Az Autóbusz megállóhely egy olyan tájékoztató tábla, amely az autóbuszok számára a kijelölt megállóhelyet jelzi (gyk.: ott _kell_ megállniuk, még akkor is, ha amúgy azt más szabály tiltaná), neked meg azt, hogy ott és előtte 15, utána 5 méterrel még akkor sem állhatsz meg, ha azt amúgy más szabály nem tiltaná.
(Az Egyirányú forgalmú út egy olyan tájékoztató tábla, ami többek között megtiltja, hogy tolass, de -- egyéb feltételekkel -- engedi a bal oldalon történő megállást, ami amúgy tilos. Ésatöbbi.)

igazi hős 2010.05.21. 16:29:22

@vérengző kismalac: Szerintem abból amit írnak. És mi tagadás jogos.

cso zsi 2010.05.21. 16:49:22

@kpetya: Mesélj, akkor mi a bánat?

_ng_ 2010.05.21. 17:02:03

@cso zsi: Bár a KRESZ nem részletezi, hogy mi a "forgalmi ok", egyértelműen az úton képződött akadály, ami miatt nem tudsz továbbhaladni. Így az autóbusz valóban nem forgalmi okból áll meg a megállóban, hanem az üzemszerű működéséből kifolyólag (ahogy pl. a kukásautó is). Te viszont már forgalmi okból állsz mögötte egészen addig, amíg el nem indul vagy szabályosan ki nem tudod kerülni.

dzsaszper 2010.05.21. 17:49:48

@kpetya: régen emlékeim szerint benne volt, most nem találom.
Így egy esetleges balesetnél csak az a kérdés, a szabálytalanul kerülő jármű már beért a kereszteződésbe.
Ha nem, akkor egyértelműen ő a hunyó.
Ha igen, akkor meg elvileg az, aki a mellékutcából jön. Ezzel együtt a szabálytalanul kerülő autóst szerintem korrektül vennék elő közúti veszélyeztetésért...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.05.21. 18:06:59

@kpetya:

"szabálytalan volt a busz: tilosban állt meg"

Hm, meglepne, ha találnál olyan jogalkalmazót, legyen az rendőr, közlekedési hatóság vagy éppen bíróság, aki szerint a megállóban megálló busz szabálytalan lenne.

De tegyél egy próbát, jelentsd fel őket és számolj be az eredményről!

(Szerintem is ott tévedsz, ahogy erre már többen rámutattak, hogy azt hiszed, a "tájékoztatást adó" tábla az csak valami reklám, aminek nincs következménye a KRESZben. Pedig van.)

"szabálytalan volt aki a zárón került"

Ebben egyetértünk.

"szabálytalan volt a posztoló mert nem adta meg a védett úton lévőnek az elsőbbséget. "

Ez meg szerintem attól függ, hogy pontosan hol találkoztak: a posztíró azt mondja, "kikanyarodtam a fogadósávba, ahol", hát szerintem ebben az esetben nem volt szabálytalan...

sunshinetrip 2010.05.22. 01:24:06

ha szabad megjegyeznem csondben meg1x hogy ez egy nem letezo problema:D aki ismeri a helyet, tudja jol h nincs az a barom, aki ki akarna kanyarodni abba a csoppnyi savba ami amugy regen nem volt ott, foleg ha ott a bazinagy busz, ami takar nem kicsit, es nem utolsosorban hogy a Varosmajor egy enyhe emelkedo a Moszkva felol, mindenki zuzza, lofaszt kanyarodsz ki:D ha meg dugo van akkor ugyis nyugis es amugy az alma utca olyan kurva meredek, hogy allo helyzetbol startolsz, van ido mindenre...

ehhh, szomoru.

miert nem irtok inkabb a kalvin terrol? na az sport!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.22. 05:23:31

@"streetfighter": Jó, ha valaki szembejön majd a hegy tetején, miközben te előzöl - mondjuk egy Volvo FH12 - akkor majd ő eldönti, hogy az erős autódból mi marad.

bikila 2010.05.22. 08:35:22

@kpetya:

"szabálytalan volt a busz: tilosban állt meg"

A buszmegállóban??? A buszvezető nem mérlegelhet - ha van utas a megállóban, vagy valaki jelezte a leszállási szándékát időben - meg kell állnia.

Az lehet, hogy nincs szerencsésen kihelyezve egy buszmegálló, de az már nem a te dolgod, hogy eldöntsd, hogy a busz ott szabályosan áll-e meg... Ha meg a buszmegálló szerinted nincs jó helyen, akkor azt az gondolom NKH-nál és/vagy a BKV-nál kell jelezni.

De, amíg ott a buszmegálló, addig a busz tök szabályosan áll meg ott az utascsere érdekében, még akkor is, ha az általad idézett paragrafus szerint nem.

Nincs az a hatóság, aki ezért megbüntetné a buszvezetőt.

"streetfighter" 2010.05.22. 13:07:00

@ColT:
Szánalmas vagy!
Én 3 azaz három másodperc alatt letudom az előzést.
Csak akkor kezdek bele, ha be is tudom fejezni!

rushman 2010.05.22. 14:10:05

@promontor: Ja. A kijelölt gyalogosátkelőhely is tájékoztató tábla, vagyis bátran ignorálható. Sosem értettem, miért kiabálnak utánam a közelében álldogáló emberek. :)

Már bocsánat, de szerintem az a NORMÁLIS viselkedés, hogy ha a busz utasokat szállít fel-le, akkor szarva a világra átgázolhatunk mindenen (parkon, bokron, záróvonalon, téglafalon, szemből érkező közlekedőtársunkon, esetleg jobbról előzve az éppen leszálló utasokon át), hogy megelőzzük/kikerüljük azt a gonosz buszt, aki direkt megáll szabálytalanul, MINKET feltartva! És akkor még az elsőbbséget sem adják meg, kikanyarodnak elénk? Pedig semmilyen szabályt nem szegtünk meg. Hát itt már mindent szabad?! Itt MI vagyunk a fontosak, a többi mind idióta, gyenge, barom, alsóbbrendű lény, akik mind arra várnak, hogy teljesíthessék kívánságainkat, utat adhassanak NEKÜNK.

Szóval, ha valakinek ezt végigolvasva nem a szánalmas jelző jut eszébe, vagy egy idióta, aki képtelen felfogni, vagy tahó, aki nem akarja felfogni a KRESZ filozófiáját. Semmi gond, emberek egész életeket élnek le ilyen állapotban, nem kell szégyellni. Csak annyit kérnék, kevesebbet használják ezentúl gépjárművüket. Köszönöm.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása