Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

8 és fél óra alatt az M1-en át

2010.05.21. 09:35 :: SilentSound

Nagy eséllyel pályázhatna a leghosszabb nicknévvel rendelkező posztbeküldő címre Dudálj, ha műkörmöd van!, akinek amúgy mint megtudtam, nincs is műkörme. Ellenben az M1-es beszakadásának napján, tegnapelőtt próbált a Budapesthez közeli Dunavarsányba eljutni, több-kevesebb sikerrel. Azóta elvileg a visszaút is megvolt, remélem, arról is kapunk majd egy beszámolót tőle.

Az alábbi történetben nincsenek parasztok, nincsenek dudálások, nincs lincselés. Ezt igazából tudósításnak és egyfajta feszültség-levezetésnek szánom. Ha posztolod köszi, ha nem, köszi, hogy elolvasod. :)


Fotó forrása: index.hu

Eddigi autózásaim legnagyobb sz*pásába keveredtem tegnap. A reggeli órákban mentem Szombathelyre, az M1-en Győr felé Bp.-ről. Délután fél 2-kor indultam Szombathelyről vissza. Az első hibát ott követtem el, hogy nem hallgattam a rádiót. Gyanútlanul ráálltam az M1-re du. 3-kor, majd 10 percnyi autózás után a forgalom megállt. Már akkor megijedtem egy kicsit, mert nap, mint nap megélem az M0-on kialakuló torlódásokat, így belegondoltam, hogy ahhoz képest egy ekkora autópályán mekkora és milyen lassú lehet a sor.

Felhívtam az autópálya infót, ahol mondták, hogy a víz elmosta az autópályát Győrhöz közel. Gyakorlatilag még akkor sem fogtam fel, miről beszél a hölgy; mintha azt mondta volna, hogy kitört egy csillagközi háború, és az űrlények épp most bombázták le a Nyugati teret. Fel sem fogtam, amit mondott, hisz a torlódáson kívül semmit sem láttam.

Felhívtam egy ismerősömet, kutasson már egy kicsit az interneten. Hallottam, ahogy levegő után kapkod a képeket látva. Próbáltam információhoz jutni, mire számítsak, merre megyünk, mit csinálunk most. Letereltek az autópályáról egy M19 nevű útra. Életemben nem jártam arra, fogalmam nem volt, merre vagyok, és milyen irányba tartok épp.

A haladás sebességét szemléltetve: 3-kor álltam meg az autópályán, fél 4-kor értem el a néhány km-re lévő M19-es utat. A látvány leírhatatlan volt. Ennyi autót, kamiont, buszt egy sorban állni, még életemben nem láttam. Naivan azt hittem, szépen csorgunk majd a terelés mentén, és majd valahol visszamegyünk a autópályára.

2 teljesen kilátástalan órányi egy helyben állás és kínos, kényszerű bokorba pisilés után, kissé sokkos állapotban visszafordultam, hogy már mindegy merre, csak hadd haladjak. Kinéztem a 81-es főutat Pápa felé, így visszamentem a pályára Hegyeshalom irányába. Mikor lejöttem róla Győrszentivánnál, megint csak az az elkeserítő sor fogadott: egy rendőr közölte, hogy a 81-es le van zárva a víz miatt, forduljak vissza, de ilyen állapotban nem javasolja, hogy útnak induljak bármerre is (belenéztem a tükörbe – tényleg riasztóan festettem.

Alice Cooper hozzám képest csak kísérletezget). Azt mondta, ha haladni szeretnék, menjek át Szlovákiába Győrnél, majd Komáromnál jöjjek vissza az M1-re, bár ő nem menne. Családom nem szerette volna, ha átmegyek egyedül Szlovákiába, kérték, vessem el az ötletet. A távolból próbáltak lelkileg, útvonalilag segíteni, amiért rendkívül hálás vagyok nekik! Puszi nektek! :)

A GPS nem volt a helyzet magaslatán, ugyanis nem tudta, hogy beszakadt a pálya, víz alatt az utak. Benavigáltam Győrbe, megálltam pihenni egy benzinkúton. A fülemen a telefon, egy orosz tollat kér kölcsön (olyan stresszben volt, hogy fel sem tűnt neki, hogy oroszul beszéltem hozzá :)), idegen emberek próbálnak segíteni egymásnak útvonalilag.

Teljes volt a káosz. Magyarország térképet már nem tudtam venni, elvitték mindent. A kutas srác a kasszánál már úgy köszönt, hogy merre szeretnék menni. Mondom, Veszprémre gondoltam – mögöttem egy srác mondja, arról jön a 82-es úton, és megy is vissza, az út keskeny, kanyargós, de forgalom szempontjából jól járható.

Így hát vízzel, élelemmel, üres hólyaggal és reménnyel felszerelkezve elindultam a 82-esen. Az úton látszódott, hogy ennél kisebb forgalmat szokott bonyolítani, de így is üdítő volt majd’ 80 km-es sebességgel hasítani. (Zirc és környéke gyönyörű, legközelebb jövünk ide kirándulni.) Veszprémet hamar elértem, onnan tovább Székesfehérvár, M7, M0, weolcome home, 22:00. Így tettem meg a Szombathely – Dunavarsány viszonylatot 8 és fél óra alatt.

Csattanó is van: ma este vissza kell mennem Szombathelyre. :)

További jó munkát, jó posztokat!

178 komment

Címkék: közlekedés autó baleset autópálya dugó útlezárás női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hard 2010.05.21. 13:58:59

@1 Fószer: Én majdnem erre jöttem haza tegnap bp-ről, csak én az M1-en indultam Bicskénél le, majd Sörédnél ráhajtva a 81-esre. Kisebb kitérő. És ez a Söréd-Bicske út elég élvezetes, forgalom sem volt rajta.

(---Flúgos Buszos---) 2010.05.21. 13:59:44

Így van,a vonatok alig késnek valamit a 20 km/h-s ottani korlátozás miatt.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.21. 14:00:08

@efi: Nehogy már valaki hülye legyen, mert autóval mert menni. Szánalom.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.21. 14:00:34

@efi: Írta a posztoló, hogy nem hallgatta a rádiót, így csak ott szembesült a gondokkal a helyszínen. Egyébként a vasúti töltések is fel vannak sok helyen lazulva, az IC-k se száguldoznak ilyenkor százötvennel...

Fritz1 2010.05.21. 14:03:11

@Peetee: Nem tudom, konkrétan milyen történetekre gondolsz, én is hallottam néhányat. Ennek ellenére úgy gondolom, nem szabad, hogy félelemben éljünk emiatt!
Felkészülten kell kimenni, úgy, hogy semmibe ne lehessen belekötni. Legyen pöpec minden az autón. Óvatosnak kell lenni és gyanakvónak, de egyben nyugodtnak, higgadtnak és magabiztosnak. Szabályokat betartani. Így nem találnak fogást rajtad.

Egyesek azt mondják, kell némi plusz alázat a hivatalos szervekkel szemben, én ilyet soha nem mutattam, mégsem basztattak.

Persze az itthon megszokott kekeckedő, virtuskodó, szabályokat be nem tartó magatartással közlekedő autóst hamar megtalálják.

Engem még soha nem bántottak és nem is szivattak meg ott. Pedig többet járok arra, mint egy átlag ember.

(---Flúgos Buszos---) 2010.05.21. 14:04:04

@hard: Az is egy jó út végül is. :)))
Azt azért nem ajánlottam,mert tudod,sokan félnek az ilyen utakon,akik a pályához vannak szokva,viccet félretéve.

Én azóta szemezgetek így a térképpel,amióta volt tavaly Július végén Tatabánya után az a baleset pénteken,mikor teljes útzár volt azon az oldalon a veszélyes anyagot szállító miatt.

webmestar 2010.05.21. 14:04:10

@Peetee: régen a szerbek voltak ilyenek, de már ők is megszelídültek. Emlékszem 98 környékén 3x állítottak meg, 2x büntettek is érthetetlen nyelven magyarázott dolgok miatt :D

Amúgy a nyáron Helsinkiig jutottam kocsival, át Szlovákián és a lengyeleken is, na és melyik ország rendőre kapott el és akart bezárni börtönbe (ezzel sikerült kihúzni belőlem 100 eurót...)? A litvánnak. De nem gondolom h mindenlitvánkorrupt stb :)

cork77 2010.05.21. 14:04:23

@1 Fószer:
Off:
meg lehet szokni, hidegen a nyári kánikulában finom is tud lenni.
On.

Darth Revan 2010.05.21. 14:08:35

"Családom nem szerette volna, ha átmegyek egyedül Szlovákiába, kérték, vessem el az ötletet."

He??? Valamirol lemaradttam? Zombik garazdalkodnak szlovakiaban, akik maganyos magyarokra vadasznak? Esetleg habzo szajjal Jan Slota varja a szlovakian at kerulo magyar autosokat?

hard 2010.05.21. 14:09:03

@1 Fószer: Hát mondjuk néhány 40t-st,k buszt meg lószállítót a szakadó esőben jókor jó helyen kellett megelőzni, ha nem akartál utánuk cammogni sokat. Ezek mellett meg alig férni el, kezdő sofőrnek lehet nem ajánlott. Meg amikor a kanyarban nem fér el a kamion jön a sávodban, az necces tud lenni. Mondjuk sötétben lehet én sem erre jövök.

Kukettó (törölt) 2010.05.21. 14:12:36

@Darth Revan:

Balesetnél lehet belőle probléma.
Pl ha kint kórházba kerül.

cork77 2010.05.21. 14:20:19

@Kukettó: akkor soha többet ne menjen senki külföldre sehova, mert baleset ott is érheti?

Tarajos Goethe 2010.05.21. 14:40:44

Nem merem megkérdezni hogy Szombathely-Budapest viszonylatban mi értelme van az M1-esen menni.

Főleg mióta megvan a Balaton-Északi part elkerülő út.

hard 2010.05.21. 14:42:41

@cork77:
Azért egy tervezett nyaralás előtt lehet kötni vmi jó biztosítást.
Ettől persze most még simán lehet szlovákia felé kerülni. Régen mi is átjártunk tankolni, sörért, stb. 1-szer volt gond, amikor otthon maradt a forgalmi.

sanya18 2010.05.21. 14:45:11

@SilentSound: Azok amúgy se, kivéve a győr-budapest vonalat (160) ;-)

Marcellusca 2010.05.21. 14:46:25

@cork77: Ne is!
Mindenki maraggyon a seggén! :D

Frantic 2010.05.21. 14:50:15

Csatlakoznék néhány előttem szólóhoz. Én is rendszeresen járok Szombathely és Budapest között. A legnagyobb marhaság az M1 autópálya felé menni. Egyszer próbaképp megtettem, de rájöttem, hogy sokkal kényelmetlenebb, lassabb, mint az M7-es, 8-as út (pedig nem volt dugó).
Persze, nem akarok átszoktatni senkit, mert tök jól lehet haladni. :o)

(---Flúgos Buszos---) 2010.05.21. 14:51:20

@Tarajos Goethe: ..mert ezt dobja a GPS.
Meg a lustaság fél egészség.

(---Flúgos Buszos---) 2010.05.21. 14:53:47

@Frantic: Most néztem meg,km-ben ugyanannyi a 2 útvonal neki. amin ment,meg ami te is írsz.

átlátó 2010.05.21. 15:09:53

Műkedvelő, digitális közlekedő vagy, ezért megértem az ijedségedet...

(---Flúgos Buszos---) 2010.05.21. 15:14:53

Az nincs bent a posztban,hogy milyen kocsija van!!!!!!!! :)))

AzHofi 2010.05.21. 15:22:06

Nem tudom miért kell bármilyen állapotba is kerülni egy vismaior miatt, vagy egy elterelés miatt. Idegosztályon volt-e a kedves műkörmös bokorba pisilős?

orangutan 2010.05.21. 15:29:17

Azoknak a nagyonbölcseknek, akik (utólag) a vonatot javasolták: vonatból is volt jópár az esős napokon, ami 8 óra felett teljesítette a Budapest-Szombathely távot.

lifelike 2010.05.21. 16:09:35

jól látszik a mostani esetből hogy milyen röhejes a magyar közúthálózat
nem csak azért mert 1 helyen beszakad, meg másik 2 helyen víz alá kerül
hanem mert ettől egy fél ország megbénul...
VICC

építsetek utakat tolvaj politikusok!

wiener 2010.05.21. 16:12:15

Engem egyetlen mondat lepett meg, az hogy a család nem szeretné ha _egyedül_ átmenne Szlovákiába (!!!)(???) Valami komoly külpolitikai dologról lemaradtam volna? Vagy miért ez az óvatosság?

TAXI 2010.05.21. 16:33:16

Lehet, hogy le vagyok maradva, de nálam mindig van térkép az autóban. Teljes Európa és Magyarország részletesen. Még a legkisebb utak is rajta vannak. Rengeteg időt és idegeskedést lehet megspórolni egy kis előrelátással.

odeon 2010.05.21. 16:40:21

Szombathelyről az M70 ( Tornyiszentmiklós) 1 óra onnan az M7 (Letenye) 15 perc onnan BP 2 óra.

Riasom 2010.05.21. 16:41:10

Én is a "Családom nem szerette volna, ha átmegyek egyedül Szlovákiába" kitételen akadtam meg, ez a fajta beszariság azért már túlzás az EU meg Schengen időszakában. Mellesleg ismerem is pont az itt szóba került útszakaszt, hát bárcsak ne lenne annál rosszabb környék Magarországon, utak állapotát is beleértve... És mondom ezt úgy, hogy volt már odakint probléméám a rendőrökkel, olyan is volt, hogy érezhetően a szivatás volt a céljuk, de ez a "távcsővel vadásznak a magyar autósokra" dolog ez egyszerűen röhejes.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.21. 16:53:10

@Riasom: + aki ezen akadt fenn: Az én édesanyám is tuti aggódna, ha felhívnám egy ilyen hírrel, pedig tudja, hogy nem vagyok elveszve. Az más kérdés, hogy ha Szlovákián keresztül vezet a leggyorsabb út, akkor az aggódás ellenére arra mennék, de a szülők ilyenek, féltik a gyereküket, nem értem, miért rugóztok ezen ennyien...

webmestar 2010.05.21. 17:07:07

@SilentSound: nem tudom, nővérem montegeróba ment stoppal :D Ehhez képest egy Szlovákia komolyan milyen bajt okozhat???

efi 2010.05.21. 17:11:23

Kár azon lovagolni, hogy VOLT 20 km/h seb. korlátozás (ami kb +10 percet jelent). Pl ma az első reggeli IC konkrétan 7 percet késett Győrig. Dehát mondom, hiába, akihez hozzánőtt az a kocsi, mindig keres valami kifogást. Jelen esetben 7 perc= 300 perc, nemde?

min 2010.05.21. 17:24:31

Tegnap Graz mellettautóztam ahol felújítják az autópályát. Basszus ott csak a leendő aszfaltréteg alatti betonalap olyan vastag mint a képen a zuzalék feletti teljes rész aszfaltostul. Kár, hogy nem fotóztam le. Amúgy a 8-as teljes hosszában nyugisan járható volt. A magyar építőiparról ismét kiderül, hogy profik a szargyártásban.

hard 2010.05.21. 17:40:54

Szlovákiai részen menni annyival lehet rosszabb, hogy aki stresszes, és itthon sem találja fel magát az idegen nyelvű táblánál vége. Már nincs hazai térerő sem, lehet drágán telefonálni. Meg nem árt, ha van nálunk külföldi fizetőeszköz. Mert ha tényleg megállítanak és találnak vmi kis szart, megvág 10-50EUR-ra hiába nyújtod a bankkártyádat.
Szóval nem emberevők és yetik vannak odaát, de aki bepánikol/eltéved annak jobb ha nem külföldön teszi.

eml 2010.05.21. 17:52:23

@min: Végre valaki EZT is szóba hozta, a német pályán az aszfalt alatti betonréteg vastagsága 70 cm.

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.05.21. 17:55:02

A posztoló tipikus példája a GPS-használó tájékozodási-amatőrnek, akinek ha lemerül az elem a cuccban, akkor hívni kell a hegyimentőket.

A megoldás: Vámosszabadi (H) , Komárno (SK), Párkány (SK) Esztergom (H), Budapest (ez melyik országban lehet? :-)

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.05.21. 18:00:19

@hard: "Már nincs hazai térerő sem, lehet drágán telefonálni. Meg nem árt, ha van nálunk külföldi fizetőeszköz."

A Szlovákián keresztül vezető út a Duna bal partján megy 80%-ban, szóval van magyar térerő.... a külföldi fizetőeszköz problémáját pedig egy - ma már mindenkinek a tárcájában ott lapuló - bankkártya megoldja. A büntetés sem probléma. Otthagyod a kocsit, elsétálsz az automatáig, kiveszed, aztán átadod a rendőrnek. (sajnos tapasztalatból mondom)

(---Flúgos Buszos---) 2010.05.21. 18:04:29

@SilentSound: Azért lovagolunk rajta,mert egyszerűen fenomenális.Elmegy az ország egyik végébe,és mikor hazaindul,megijed,hogy mitévő legyek.

Mivel a felező itt nem segít,a közönségtől segítséget nem tudott,mert volt minden nyelvű körülötte,de magyar egyse,mert azok már mind kerültek,így maradt a telefonos segítség,ami méginkább tetézte a pánikot a kedves posztolóban.

Az ilyenektől szoktam félni útközben. :)))

ne most 2010.05.21. 18:05:41

@Frantic: A GPS javasolta Győr útvonalat választotta, ami normális esetben jóval gyorsabb. Sajnos régebbi GPS tipus TMC nélkül.

(---Flúgos Buszos---) 2010.05.21. 18:06:04

"A büntetés sem probléma. Otthagyod a kocsit, elsétálsz az automatáig, kiveszed, aztán átadod a rendőrnek. (sajnos tapasztalatból mondom)"

Nálunk mikor lesz ez így.....................

(---Flúgos Buszos---) 2010.05.21. 18:08:50

@ne most: Mondjuk azt sem értem,hogy GPS nélkül az emberek nem tudnak elmenni pl. Bp-ről Szombathelyre GPS nélkül???

Az oké,hogy könnyebb városon belül a címet megtalálni,de útközben is ezt kell néznie????

Ezt hirdeti sok minden,hogy vannak az előrelátó sofőrök,akik megtervezik az útvonalat,nem elindulnak vaktában.

ne most 2010.05.21. 18:13:03

@1 Fószer: GPS-el sokkal pihentetőbb, főleg ha nem gyakran jársz arra. Szól a lejáró előtt stb.

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.05.21. 18:15:31

Nálunk sincs gond, mert kapsz egy szép kövér csekket és már nyomhatod is tovább :-)))

Egyébként a tót fakabátok sem voltak különbözőek a magyaroktól (tujképp magyarok voltak, csak tót egyenruhában) :

Volt vagy 5 évig egy 80-as tábla a Komáromból Pozsony felé kivezető úton egy felüljárón. A táblát levették (két nappal azelőtt még ott volt), a rendőrök meg kiálltak mérni. Én kurvára figyelek, 5 év alatt 2-szer kaptak el gyorshajtáson (200.000 km-t mentem ezalatt) pedig a nick-em nem véletlen, és láttam is a rendőrt, de azt hittem, hogy szabályos vagyok 80 kmh-val. Megállított és a következő párbeszéd zajlott le:

- Jó napot! Gyorsan ment! 50 helyett 78-cal.
- Jó napot! Ott a híd előtt a 80-as tábla.
- Nemrég levették. (vigyor)
- Mennyi?
- 200 euró.
- Mi? Egy hónap alatt keresek annyit!
- Jó akkor száz!
- Nincs pénzem, hol van egy bankautomata?
- Tíz percre innen, a gyárnál.
- Kocsival?
- Nem. Gyalog.

Ezután elmentem, kivettem, kicsengettem a köcsögnek és továbbmentem.

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.05.21. 18:16:36

@1 Fószer: nálunk kapsz egy fasza kövér csekket és már tolhatod is tovább.

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.05.21. 18:18:32

@ne most: Igen. utána meg elromlik a GPS és nem találnak haza :-)

ne most 2010.05.21. 18:22:05

@közlekedési bűnöző: Előbb mossa el a víz az M1-est.

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.05.21. 18:26:17

@ne most: a lényeg ugyanaz. Ha nincs GPS, aki hozzászokott vak és süket lesz. Olyan mint a mobiltelefon. Régen fejből nyomtál 200 telefonszámot. Most meg a barátnődét se, mert ott van a mobilban.

''autónepper.'' 2010.05.21. 18:28:42

OFF: az esőzés miatt egy csomó állat elpusztult én nagyon sajnálom őket! ismertek már annyira hogy leszarok mindent de az állatokat nagyon sajnálom! 1 hete mentem városba és egy szakadt fiat panda ment előttem 2 ilyen 20 éves forma sráccal akik azzal szórakoztak hogy 1xer egy kutyára következő alkalomkor pedig 2 galambot akartak elütni mivel ezt én láttam és elégé zavart fogtam melléjük mentem és úgy rátéptem a kormányt hogy gyerek csak úgy kapkodta a levegőt és elfehéredett és nem is mert menni csak 30al :D:D még ki akartam szállni a lámpánál is csak direkt úgy jöttek hogy ne kellejen meg állniuk...:S:S

Öreg Sam 2010.05.21. 19:07:26

Az sem volt semmi,mikor a taxisblokád alkalmából Sopronból két nap alatt értem Kecskemétre GPS és papirtérkép nélkül...
Csak úgy érzésből,mindenféle zergebaszta ösvényeken jöttem,de a Duna végképp megakasztott.Éjszaka szállás Dunaujvárosban,hajnalban ébresztett a recepciós,hogy a komp átvisz "okosba",ha gondolom...
Gondoltam :))

atlbilbaoo 2010.05.21. 19:08:32

Szombathelyről csak a sznobok mennek az egyesre!!
87-esen le a 8-asra, onnan végig, Veszprém után már 2x2 sáv van, Székesfehérvár, majd az M-7es.
Vagy a 88-ason Celldömölk, Pápa, majd a a 82-es vagy 83-ason fel az M-1-re, ha ahhoz ragaszkodsz!

Badbitie 2010.05.21. 19:08:40

Én most értem haza, igaz nem ide indultam, de amikor 2 órás küzdelem után sem jutottam fel az M3-asra (kivezetőn baleset, áll az egész, a Szentmihályi felhajtótól kilóméteres sorok, és akkor még fent sem vagy a pályán...), akkor feladtam a reményt, majd holnap reggel megyek. 1 éves gyerekkel ilyen 8 órás kalandtúrák már nem férnek bele. :s

min 2010.05.21. 19:13:40

@atlbilbaoo: Már Herend után 2x2 sáv van nem kell Márkón átmenni illetve több helyen is van 2x2 sáv autóút szakasz a 8-ason.

atlbilbaoo 2010.05.21. 19:13:45

@közlekedési bűnöző:
Vámosszabadi-Révkomárom!!!!( nem Komarno)-Párkány- Esztergom- Budapest.
Szebben hangzik!

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.05.21. 19:16:46

Azért írtam Komárno-t, hogy egyértelmű legyen, hogy Szlovákiáról beszélek. Persze utólag belegondolva igazad van.

atlbilbaoo 2010.05.21. 19:21:08

@min:
Köszönöm, én azt már nem tudtam, mert Jánosházánál mindig letértem és Pápa Bakonyszombathely Kisbér felé, a Bakony alján közlekedem!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.21. 19:40:52

@efi: Ezzel az a baj, hogy a vonat általában az állomáson áll meg, és van, akinek máshol van elintézni valója.
Másrészt pedig, ha egyszer kifizette az autót, akkor miért ne használja?

igazi hős 2010.05.21. 19:43:03

@eml: Mivel azt előrelátóan tankokra tervezték...

Kukettó (törölt) 2010.05.21. 20:29:39

@cork77:

Szerinted ha kórházba kerül biztosítás nélkül, akkor mi lesz?

Fittipaldi 2010.05.21. 20:35:42

@min: az a vicces, hogy az osztrák pálya talán még olcsóbban is épült mint a hazai.

potha 2010.05.21. 20:45:23

na hozzátéva a mai sztorimat az 1es főútról....

Amúgy ma 2 óra volt mire hazaértünk Győrből Komáromba...

Győrtől Gönyüig győk2vel, aztán onnan Ácsig száguldás, Ácsnál pedig totált megállt minden, az emberek az úton sétálgattak....

Úgyhogy az lett belőle hogy Ácsnál megléptünk Bábolna felé át Nagyigmándra és úgy be Komáromba...

De mennyi paraszt autós volt istenem...

Egy faszparaszt bmw-s elkezdte kielőzni az álló sort úgy, hogy leszarta h ki jön szembe, egy szuzukisnak az árokba kellett lerántani a kocsit mert ez nem is lassított és nem is igyekezett kicsit a záróvonal felé húzódni....

Nem semmi....

Egy audis meg a záróvonalas előzése után, úgy gondolta, hogy rajtunk keresztül sorol vissza, kapott 1 perces dudát meg pár középső ujjat... Onnantól kicsit megszeppent :D

maholnap · http://koklerbroker.blog.hu/ 2010.05.21. 20:58:45

Soha nem értettem, hogy miért nem érzi, tudja valaki bármikor, hogy merre van észak?! Én mindig érzem, tudom, sőt bárhonnan tudom, hogy merre kell hazafelé, vagy akármerre elinduljak. Napfény, fényviszonyok, csillagok, erdőben fák mohos oldala, de az M'-esen Bp.-ről Győr felé jobbra van Észak-ÉNY, balra Dél-DK. Ennél mi sem egyszerűbb, tehát ha jobbra 90 fokban elterelnek, akkor természetesen az égtájak is mások lesznek előttem, és oldalra, minő meglepetés, épp ők is 90 fokkal fognak "elfordulni". A családom csodálkozott rajtam amikor Palermoban autóztam egy kirándulás alkalmával, és pontosan tudtam, hogy a Tukory sugárút merről merre néz, és hová lehet rajta eljutni. Egyszer néztem előtte a térképre, és menet közben tudtam merre vannak az égtájak.

Tájékozódni tudni kell, ha nem megy, akkor használj térképet, ha az sincs, vagy nem tudod olvasni, akkor GPS.

awsedrftg 2010.05.21. 21:00:59

Nem olvastam a kommenteket...De azt nem értem, hogy valaki Szombathelyről eleve minek megy Győr felé Budapestre....
Eleve 8-as, Veszprém, (itt el lehet dönteni, hogy le Kenese felé, vagy tovább Fehérvárnak) aztán M7-es. Most nincs nálam GPS hogy kipróbáljam, de régen egyszerű térképhasználattal is egyértelműen erre mentem (gpsről még hallomása se volt az embernek akkor), de a google útvonaltervező is így küld....

(---Flúgos Buszos---) 2010.05.21. 21:45:57

@Hurrá Torpedó: Amióta a Kekszgyárat bezárták Győrben,és átvitték Fehérvárra. :))))

Ezen elsiklottunk szerintem páran. Nem csoda,hogy eltévedt amúgy.

közlekedő edény 2010.05.21. 22:00:05

A szlovákdömping után én azért rákérdeznék, hogy miért szakadt be az ÚTTEST? Aha víz, nagyon sok, öregem, bazi sok víz, aha. Nekem ez akkor sem tetszik, vmi gyanús ;)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.05.21. 22:22:56

@1 Fószer: akkor jó, aszittem arrébtolták, vagy nevet váltott fehérvár...

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.05.21. 22:24:14

@közlekedő edény: egy 40 centis patak az esőzések és az árvíz hatására egyszer csak Rába mennyiségű vizet kezd szállítani. Szerinted ki tud erre mérnökileg felkészülni?

SLacc 2010.05.21. 22:26:07

Hadd okoskodjak már, gondolom, sokadikként:
1. Térkép a kocsiban. Mindig.
2. A GPS-t, ha már van, megtanulom kezelni.
3. Szlovákiába pedig át lehet menni.

implacabile_2 2010.05.21. 22:26:11

@ne most: Tökmindegy, mert a TMC sem az M1 teljes útzárról nem tudott, sem arról, hogy a 81-es le van zárva Győrtől Kisbérig. A Kék Duna rádió meg kívánságműsort sugárzott közlekedési hírek helyett. Csókoltatom a TMC szerkesztőket!!!
Egyébként Bécsből jöttem szerda délután, 3 óra alatt Budapesten voltam. M1-en Győrig, 82-esen Pannonhalmáig, onnan kertek alatt Kisbérre, onnan keresztül a Vértesen Császár-Dad felé Tatáig, majd M1 Budapestig. Ja, Astrám van és max 160-at tud.
Akik meg kint álltak sárga mellényben, szarjanak sünt, mert halvány fingjuk nem volt arról, hogy merre lehet menni. Egy jó fej rendőr tudott segíteni Nyalkán, hála és köszönet érte.
Viszont megdöbbentő volt, hogy 20t fölötti járgányokkal kóvályogtak szerencsétlen román, macedón, litván kamionosok 3 méter széles erdei utakon úgy, hogy a többi eltévelyedett szembejövő be kellett álljon a fák közé az erdőben, hogy elférjenek.
Magyarország, 2010.

misinator 2010.05.21. 22:38:19

Éljen a civilizáció!
Tiszta sci-fi, ahogy összeomlik a zember, ahogy kicsúsznak alóla az általa teremtett körülmények, szolgáltatások.
Mi a büdös franc volt a második világháborúban a mindenkori megszállókkal?
Se autópálya, se segítőkész helybéliek, se térképek a benzinkutaknál, se táblák/ vagy, ha igen, akkor gondosan megforgatva -szakcikkben olvastam/, oszt' még a GPS-t is leárnyékolták a bombázókötelékek felhői...

szerella 2010.05.21. 22:47:01

@közlekedő edény: ez egy jogos kérdés.
Itt biztos nem 70 cm betonalapot raktak, meg egyebeket se.

(---Flúgos Buszos---) 2010.05.21. 22:53:57

81-est nem mostanában fogják feloldani Mezőörsnél,mert most csinálták azt a kis hidat,ez a víz meg hullára tette.

Minimum 2 hét.

Van egy jó hír. Megnyitották az utat Bőny és Bana között.

sozofe 2010.05.21. 22:57:23

A tegnapi nap nekem is betett az M1-sen. Előtte éjjel 11-kor indultam Aachenb-ből. Egész végig nagyon jó tempóban lehetet jönni. Bécsnél az S1-sen ki volt írva már a Mátrix táblára, hogy 'M1 Autobahn Ungarn - Überschwemmungen - Kompletier Gespert." Nem nagyon értettem és nem is foglalkoztam vele. 9-kor léptem be Hegyeshalomnál és 15:30-kor értem haza Budapestre. Egy előnye volt, 200 oldalt elolvastam a könyvemből vezetés közben. :) Azaz inkább állás közben. Én az 1-es főúton dekkoltam, amikor a ráidó azt harsogta,hogy csak két óra plusszal kell számolni. Szerintem ez 5 óra plusz volt..

eml 2010.05.22. 00:06:36

@igazi hős: Amennyiben az A( és a Q7, Az X5 és az SLK tank, akkor igen.

eml 2010.05.22. 00:22:30

@sozofe: Kinnt hinni szoktam a mátrixnak. Szerintem ezentúl te is.

igazi hős 2010.05.22. 00:38:31

@eml: Nem, a Harmadik Birodalom autópályáit konkrétan a Tigrisekre illetve harcászati méretű terhelésre tervezték (bár tankok sosem mentek rajta, arra a vasút hatékonyabb és az már kész volt, míg az autópálya hálózatnak csak a töredéke).

eml 2010.05.22. 01:00:29

@igazi hős:
Amiről te beszélsz, az a Hitlerbahn. 1984-ben még mentem rajta.

Én a mostaniról beszélek, NatGeo-n (vagy valamelyik másik hasonló adón) volt múltkor, kb 3 hónapja egy film a német pályáról, 70 cm beton, ezt az adatot megjegyeztem.

(---Flúgos Buszos---) 2010.05.22. 11:49:17

@eml: Tényleg volt,én is láttam,de az már jó régen volt.

AMúgy jól mondták ott a filmben,hogy az autópályát nem a kamionok teszik tönkre,hanem a víz.

Mutatták,hogy milyen szépen lejt kint mérnöki pontossággal az autópálya a csatornák felé.
Én ezt jegyeztem meg.

igazi hős 2010.05.22. 12:18:39

@eml: Az Autobahn-t mit olyat Hitler propagálta, egyrészt hogy munkát teremtsen, másrészt hogy a német mérnöki tudományt (és persze a nép nagyságát) bizonyítsa. Akkor tervezték meg több mint tízezer km autópályát és elkészült 2000km. Ez lett az etalon, később mikor újra volt pénz, sem csinálták másként, még a nyomvonalak sem nagyon változtak kivéve a keleti részt.

eml 2010.05.22. 17:13:16

@igazi hős:
Az első autópálya a Berlin-München volt ha jól tudom. A háborúig sok készült el, nem tudom pontosan mennyi, de a gyors helyváltoztatás igénye mellett hadi jelentősége is volt. Németország a harmincas évekre már erősen motorizált volt, az akkori Európa többi részéhez képest. A német autók már akkor tudtak tartósan 120-150 km/h-val haladni.

A nyugati oldalon folyamatosan haladt a sztrádabővítés a háború után, és ott a nyomvonalak kialakításánál figyelembe vettek egy esetleges későbbi egyesítést, leszámítva a Braunschweig-Göttingen-Fulda-Schweinfurt-Bayreuth vonalat. A Berlinbe irányuló tranzitközlekedés fenntartása érdekében a 'Berliner Ring' és Nyugat Berlin közötti szakaszt már akkor az NSZK építette meg, felújította a Wittstock-Hamburg szakasz NDK beli részét is, bekötő utat építettek Schwerin és az autópálya között (keleten), valamint hozzájárultak mindhárom tranzitszakasz fenntartásához. (Berlin-Hamburg, Berlin-Braunschweig, Berlin-Hof, és az NSZK hajlandó lett volna az Eisenach-Bad Hersfeld szakaszon az államhatáron levő viadukt teljes ujjáépítésére is, de mivel az NSZK nem volt hajlandó a belnémet határállomás NDK oldali teljes megfinanszírozásához, ezért ez az utolsó projekt csak 1988-ra kezdett megvalósulni, de akkor már a keleti közútkezelőnél is kezdték érezni a változás szelét, illetve a viadukt már kezdett összeomlani, és muszáj volt tenni valamit.

Amit ebből ki akarok domborítani, az az , hogy a keleti részen a Berlin-Rostock szakaszt leszámítva nem történt autópályaépítés, a Forst-Cottbus-Lübbenau (a valamikori Südost Autobahn, mely Sziléziába ment, Krakkó irányába) szakasz még 88-ban is félautópálya volt, 2x1 sávval, (mint a mai M19) és több helyen nem volt külön oldali felhajtó, hanem úgymond forgalommal szemben kellett ráhajtani.

Ezzel szemben a nyugati oldalon bőséges fejlesztés volt a 40 év külön államiság alatt is. Például az A5 és az A67, mely párhuzamosak egymással, és az A5 2x4 sávos.

Nyugaton a hitleri nyomvonalakhoz sem ragaszkodtak.

eml 2010.05.22. 17:14:37

@1 Fószer: És azon nem is áll meg a víz, mint itt. Ott is van folt folt hátán autópálya, A8 München-Salzburg pl, de ott a folt nem üt, míg itt az M1-en lassan nem tudom használni a külső sávot, mert szétbassza az autómat.

bee-lah 2010.05.22. 20:46:33

valaki, hozzáértő elmondhatná, hogy a magyar előírásoknak megfelel-e ez a kép?
Hallottam, hogy az M7-esnél "sejtették", hogy hol lesz a minőség ellenőrzés: ott és +-10 méteren meg volt az előírás szerinti vastagság, azon kívül spóroltak...

Ma már ott tart a tudomány, hogy roncsolás mentesen fellehetne mérni az összes autópályát ~3 nap alatt (ezek a geofizikusok csudára ügyesek :) )...
és ahol nincs meg a előírt réteg, ott a kivitelezőt b.sszák meg és utána még fizessen is...
a ppp-s szerződések felbontására mondjuk jó indok lenne...

remélem valamelyik döntéshozónak is eszébe jut ez...

B1

eml 2010.05.22. 21:25:33

@bee-lah: Itt odáig jutott a minőségellenőrzés, hogy egymás mellett befúrnak az útba 5-6 db 10 cm átmérőjű lyukat, onnan kiveszik a cuccot, megnézik, tanulmányozzák, majd a lyukat otthagyják, esetleg 4 hónap múlva kiöntik valami fod híg szutyadékkal.

(---Flúgos Buszos---) 2010.05.23. 10:21:34

@eml: ...amiben utána megint megáll a víz,és széjjelpréseli a régebbi aszfaltot.

sozofe 2010.05.23. 11:38:36

@eml:
A világon az első autópályához hasonló szakasz az AVUS volt Berlinben. Magántőkéből épült 1921-ben és díjköteles volt. Ennek megfelelőn az AVUS futam- és tesztszakaszként szolgált, nyilvános használat nélkül. Az első nyilvános autópályát Konrad Adenauer, akkori kölni főpolgármester adta át Németországban – egykoron hivatalosan, mint „gépkocsi út” (németül „kraftwagenstraße“) – Köln és Bonn között, a mai A555-ös autópályaként, 3 évig tartó építést követően 1932. augusztus 6-án. A pálya elsőbbséget adott a közlekedőknek és mindkét irányban 2 sávos volt, mely a mai autópálya léptékének alapját adja.[3] Kialakításában a nevezett út adta az autópályák karakterét. A szakasz csak 1958-ban, annak meghosszabbításával kapta meg hivatalosan az autópálya minősítést. Az első igazán nagy és jelentős autópálya építésének terve a HaFraBa (németül „Hansestädte-Frankfurt-Basel magyarul: Hanza városok -Frankfurt-Basel) volt, melynek északi szakasza a mai A7 autópálya, délen az A5 autópálya. Az eredeti terveknek megfelelően épült 1933-tól a Frankfurt-Darmstadt szakasz.[4] Németországnak van a legsűrűbb autópálya hálózata a világon és harmadik leghosszabb hálózata kb. 12.550 km-el az USA (75.376 km), Kína (45.400 km) után.

eml 2010.05.23. 12:08:30

@sozofe:
Akkor már ezt is ajánlom:
de.wikipedia.org/wiki/Reichsautobahn

1927 Berlin-München az első hosszú szakasz.

Jó a német wiki a témáról, gondolom te is onnan vetted amit írtál. El is tettem a linket, mert majd nyugiban átolvasom.

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.05.23. 14:25:20

Itt vagyok, hogy ízekre pofoztassam magam.
Nem olvastam el minden reagálást, de nagy vonalakban látom, hogy nem lehet olyat írni, hogy ne köpködjenek a kedves hozzászólók.
Nem fogok magyarázkodni, nincs rá okom, néhány dolgot tisztázok csak:
- a gps-t sosem használtam, ezért nem ismerem minden opcióját. Az ülés alól szedtem elő; a férjem ragaszkodott hozzá, hogy legalább legyen nálam, bármi történik. Akkor vettem elő először.
- elinduláskor természetesen megtervezem az útvonalat, nem szoktam elkóricálni sehol. Ebben az esetben az történt, hogy nem ismerem a környék kisebb útjait.
- évek óta járok Szombathelyre; az első időkben kipróbáltam a 8-as utat is, de időben, távolságban tökéletesen egyforma volt az M1-86 kombinációval, valahogy az utóbbi rögzült.
- vonattal is jártam, de autóval sokkal kényelmesebb, mert ahol én lakom, onnan gyalog 3 km a helyi vasútállomás, onnan a Kökire megy a vonat, ahonnan át kell még bumlizni a délibe a szombathelyi vonathoz. Háztól házig autóval cca. 3,5 óra, ugyanez vonatokkal, gyaloglással, átszállással jóval több.
- a szlovák téma: nem is gondoltam volna, hogy ezen az egy ártatlannak szánt mondaton kezd el mindenki rugózni. Semmiféle rasszista irányú szándék nem vezérelte sem a családomat, sem engem. Nem úgy a rendőrt, aki az útvonalat javasolta, de köpködött a "csehszlovákokra" (sic!), és azt mondta, ő be nem tenné oda a lábát. De ez mellékes, a sztori szempontjából nincs jelentősége.

Amit senki nem vett figyelembe, az az érzelmi oldala a dolognak. Nem vagyok ironman, igen, kétségbeestem, mikor fogok hazaérni. Nem tudtam, mitévő legyek. Nem esett jól egyedül ücsörögni órákon át, nem esett jól több száz ember előtt kiszállni az autóból, és becaplatni egy bokor mögé.

A tanulságokat levontam: aktualizálom az autóstérképet az autóban (mert van, de régi), teszek egy elemlámpát is a csomagtartóba, indulás előtt mindig meghallgatom a közlekedési híreket, és soha többet nem posztolok. :)

A sztereotip gondolkodás azért úgy látom, töretlenül tartja magát: nincs műkörmöm, nem is volt, de egy teljesen hülye nickből hihetetlen összefüggések levonhatók. :)

sozofe 2010.05.23. 19:02:09

@eml.
Nem én a magyar wiki-ről vettem de akkor nem jól forditoták. Bocsi.

eml 2010.05.24. 00:20:56

@Dudálj, ha műkörmöd van!: Posztolj máskor is, én okultam belőle!

Segített megérteni egy másik réteg gondolkodását, picit ráláttam a nők bajaira, a nők közlekedési logikájára.

eml 2010.05.24. 00:23:28

@sozofe:
Szerintem jól fordították, de énbennem a Berlin-München rögzült, és valóban, 1927-ben az ELSŐ HOSSZÚ szakasz volt az. De az volt az első szakasz amit te írtál. A németben is.

Érdekes adalék, hogy az első kancellár, Konrad Adenauer, rendelkezett a háború előtti németországban közéleti múlttal. De ez már OFF

(---Flúgos Buszos---) 2010.05.24. 11:36:07

@Dudálj, ha műkörmöd van!: Meg lehet kérdezni a helyi "őslakosokat",hogy merre indulj,ha már bementél egy kútra,mert kút legközelebb a "téglás iskola után van,vagy az Ipar úton a Volánnál,ahova betehetted a lábad.

Ha tőlem nem kérdezik meg,hogy mit keresnek,úgy nem tudok segíteni,mert pl. én mikor idegen helyre megyek és nem találok meg valamit,akkor a legelső ember,aki sétál az utcán,attól megkérdezem.

Én egyszer itt Győrben segítettem a Hödlmayr-eseknek,mert volt legalább 10 autószállítós tréleres,és rossz volt nézni,hogy feltartják a forgalmat,az emberek,akiktől segítséget kértek,nem tudtak angolul.

Én meg szépen mondtam az első sofőrnek,hogy "Follow Me",és elvittem őket a telephelyre.

Aki kérdez tőlem itt Győrben,annak eddig mindig segítettem.

Tornado86 2010.05.24. 17:02:57

No igen: azért van egy sofõrök pici lelkének a frusztrációja hogy legyen mit félre tenni, szóval ha nekem az adott helyzetet kellett volna megoldanom, egyszerûen azt mondtam volna, hogy inkább átugrok északra szomszédolni egy kicsit, fõleg hogy schengeni a határ. Ja, hogy nincs térkép? Kit zavar? Csak tudja a kutas vagy egy taxis, hogy hol van egy netcafé, aztán ki lehet nyomtatni egy térképrészletet.
Másik dolog pedig a terelés, bár nem ismerem a terepet, de szerintem meg lehetett volna jobban is szervezni, pl. településen belül átmenetileg egyirányúsítva utakat hogy legyen irányonként 2-3 sáv, na meg 2 település között még az is mûködhet, hogy váltakozó irányban engedi el a forgalmat a lámpa. A technika adott, viszont nem pótolja az emberi hülyeséget, így kell az ember beavatkozása a forgalomirányításba, másképp õrült nagy káosz alakulhat ki és nem csak a fuvarosokat érintõ módon, szóval illene kicsit gondolkodni a rend éber õreinek, akik bizonyos esetekben jobban tennék ha nem a héber rend õrei lennének :)

tlantos 2010.05.25. 09:18:38

"...Családom nem szerette volna, ha átmegyek egyedül Szlovákiába..."
Ilyen egy hulye csaladot. Miert, ott megeszik az embert? Amugy mi is arra mentunk (csak egeszen Parkanyig), es teljesen jol jarhato volt. (meg igy egy kis knedlibeszerzes is volt :)

tlantos 2010.05.25. 09:19:31

@Dudálj, ha műkörmöd van!:
a 8-as ut mar egesz kulturalt lett mostanaban.

tlantos 2010.05.25. 09:30:06

@SLacc: terkep fejben :)
na jo, egy papiralapu nalam is mindig van, a gps otthon :)

sozofe 2010.05.25. 14:29:14

@bee-lah:
Mégis jelenleg szerintem az M7-es a legjobb állapotú autópályánk..












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása