Akinek a cím így önmagában is mond valamit, az meg sem lepődik rajta, hogy a most következő péntek délutáni posztot Stirlitz küldte, hogy osszam meg veletek az M7-esen szerzett élményeit.
2010. május 24. Pünkösd hétfő. Stirlitz a kaposvári ügynökkel lefolytatott találkozó után hazafelé tart Budapestre.
17.25: Stirlitz kihajt az ügynök kaposfüredi házából a 67-es útra. Irány Budapest!
17.45: Stirlitz árgus szemekkel fegyeli a 67-es út szembejövő forgalmát. Fontos jelzés, hányan indultak már haza a Balatonról. Élénk forgalom, de nem vészes. Talán az autópályán is lehet majd menni.
18.10: Stirlitz ráhajt az M7-esre. Nincs nagy forgalom, lehet hajtani. Stirlitz megkönnyebbülten sóhajt. Már csak a 71-es út csatlakozójától tart.
18.26: Beüt a krach. A 71-es csatlakozásánál beáll az autópálya, áll a sor. Stirlitz elfojt egy káromkodást. De mi lehet ez? - Gondolja.
18.30: A sor nagyon lassan halad, 5 és 10 kilométer/óra lehet a sebesség. Útfelújítás nincs, gondolja Stirlitz, arról tudnék. Baleset lesz, dönti el, biztos bombáztak a mieink. De hol? Az nagyon nem mindegy.
18.32: Meglódul a sor, 60-70-el lehet haladni. Na, gondolja Stirlitz. De nem, pár száz méter után megint megáll mindenki. Kár, gondolja Stirlitz.
18.36: Továbbra is lassan araszol a sor. Stirlitz számbaveszi a lehetőségeket. Van itt egy letérő, érdemes lemenni? Tudni kéne, hol van a baleset és hány sáv van lezárva. Persze a rádió nem mond semmit, hiába pásztázza az összes adót. Moszkva is hallgat.
18.42: Stirlitz unalmában a leállósávon előretolakodókat számolgatja. Van jó pár, most éppen egy BMW húz el. Biztos Bormann embere, gondolja. Vagy Himmleré?
18.46: A benzinkútnál van egy információs tábla, az írja, baleseti torlódás, csak 2 kilométer. OK, gondolja Stirlitz megkönnyebbülten, akkor nem térünk le, talán nyolcra hazaérünk.
18.50: Hm, ez már több, mint két kilométer, gondolja Stirlitz a kilométerszámlálóra pillantva. Ez most tudatos dezinformáció volt vagy csak apró tévedés? Ne menjek le mégis az autópályáról? Vagy ez csapda? Müller tesztel?
18.51: Nocsak, egy francia ellenálló, gondolja Stirlitz, amikor egy C1-es elhúz mellette a leállósávban. Biztos üldözik a Gestapo emberei.
18.52: Mindjárt itt a lepsényi lehajtó a régi 7-es útra. Lemenjek, ne menjek? - kérdi magától Stirlitz.
18.53: Nem megyek, dönt Stirlitz, ennyi kockázatot muszáj elvállalnom. Megbízom az információs táblában, mindjárt elérjük a balesetet.
18.56: Átmentünk a híd alatt, elől látszik egy villogó fény. Ott lesznek a rendőrök.
18.57: Itt van a baleset, csak egy apró koccanás. Három autó, két német rendszámú. Ezekkel a németekkel mindig csak a baj van, gondolja Stirlitz, de majd megneveljük őket. De miért volt ekkora sor? Nincs lezárva egy sáv se, mindhárom koccant kocsi és a rendőrautó is a leállósávon állnak. Mindegy, lehet menni.
20.15: Stirlitz hazaért. Leparkolja az autóját a háza előtt.
21.15: Összegezzük a tanulságokat, gondolja Stirlitz, és elkezdi írni a listát:
1: Vasárnap este a legapróbb baleset után is beáll Budapest felé az autópálya. Tulajdonképp szerencsém volt, hogy csak félórát veszítettem.
2: Meg kellene nevelni ezeket a magyarokat, hogy ne lassítsanak, ha már csak a leállósávban van baleseti helyszínelés. Mikor én odaértem, már régen lehetett volna menni, de mindenki csak azután gyorsított fel, hogy elhaladt az rendőrök mellett. Mögöttük meg kilométeres volt a sor. Illetve tízkilométeres.
3: A leállósávban száguldozók rendszámát el kell küldenem Vorosilovnak, hogy ezeket szedje össze egy kis átnevelő munkára, ha majd ideér a front.
4: Felvetni a központi bizottságban, hogy a többezres dugót okozó balesetek felelőseit szigorúbban kellene büntetni.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.28. 13:40:00
- A Vörös Hadseregben - válaszolta Stirlitz, majd elgondolkodott, hogy nem fecsegett-e túl sokat.
* * * * * * * * * * * *
Stirlitz megy az erdőben, amikor megreccsen a bokor.
- Legközelebb nem hagyom otthon a pisztolyomat - gondolta Stirlitz.
- Legközelebb? - gondolta a medve.
* * * * * * * * * * * *
A tavasz utolsó pillanata...
- Letartóztatom - gondolta Müller.
- Lelövöm - gondolta Stirlitz.
- Csütörtök - gondolta a pisztoly.
Nikorene 2010.05.28. 13:40:09
Marcellusca 2010.05.28. 13:45:29
És, most nincs szívem leírni, hogy hüjjje a posztoló. :DDDD
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.05.28. 13:45:57
Take-it-Easy 2010.05.28. 13:58:21
Marcellusca 2010.05.28. 13:59:58
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.28. 14:07:00
.lll. 2010.05.28. 14:08:19
Marcellusca 2010.05.28. 14:08:33
(---Flúgos Buszos---) 2010.05.28. 14:09:08
"2010. május 24. Pünkösd hétfő 17:25"
"21.15: Összegezzük a tanulságokat, gondolja Stirlitz, és elkezdi írni a listát:
1: Vasárnap este"
Neki majdnem egy hét kellett hozzá,hogy felfogja agyilag,hogy mi történt a hét elején???
Ezért ilyen a közlekedésünk,mert 6 napra rá jön meg mindenkinek az esze.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.28. 14:09:22
Take-it-Easy 2010.05.28. 14:19:29
randomuser1 2010.05.28. 14:24:59
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.28. 14:29:45
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.28. 14:33:10
Miért nem írsz posztnak valót? :)
Marcellusca 2010.05.28. 14:33:14
Marcellusca 2010.05.28. 14:36:32
Nem a posztoló, az biztos. :D
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.28. 14:38:22
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.28. 14:39:03
Take-it-Easy 2010.05.28. 14:47:25
@Marcellusca: :D
hawkeye 2010.05.28. 14:53:24
Jól írsz...!!!
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.28. 15:20:27
Teljesen jogos. :)
SzLacika 2010.05.28. 15:24:57
Na igen.
Hogy én mennyire rühellem a bámészkodó birkákat, és nem 1-2 csinálja, hanem 10-ből 9. Basszus, sose értettem mit lehet ezen élvezni. És mindig ez van, valahányszor baleset történik, mert vagy a roncsok miatt nem lehet rendesen menni, vagy az ilyen marhák miatt.
Másik dolog meg: aki autópályán balesetezik legtöbbször az is egy bénabéla. Nyíl egyenes úton, ahol lényegében csak a követési távolságra (és néha oldalra/hátra) kell figyelni, balesetet okozni abszolút balfaszság.
cork77 2010.05.28. 15:30:13
Ha az Árpád-hídon buda felé baleset van, pest felé is csak araszol a sor, mert nagy tempónál nem látni a vérfoltokat.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.28. 15:31:27
"Másik dolog meg: aki autópályán balesetezik legtöbbször az is egy bénabéla. "
Sokan azt nem mérik fel (vagy nem tudják felmérni. Miért is nem?), hogy autópályán kicsit más sebességek vannak. Ami kicsit más vezetéstechnikát igényel.
Persze aki megszokta, hogy a motorháztetőnél messzebb soha sem néz annak magyarázhatod. S a legtöbb ilyen kurvára nem fogja fel mit is csinál. Városi közlekedésnél is a legtöbb ráfutásos baleset azért következik be, mert szexuál kicsit előrébb látni (nem csak nézni), mint az előtte lévő. Persze követési távolságról csak a KRESZ oktatáson hallott, hogy azt hogyan kell kivitelezni arról fogalma nincs. Azt meg sem említem, hogy telefonálást sokkal fontosabbnak tartja, mint a vezetésre koncentrálást... :))
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.28. 15:35:11
Volt olyan történés az Árpád hídon, amikor mind két oldalon szinte egy vonalban volt kocc... Szerintem a második kocc az első kocc bámulói alkották. :DDD
kozlekedes.mityu.fotoalbum.hu/viewlarge/pictureid/71779
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.28. 15:35:49
Lehet, hogy nem akartak rendőrt elütni, aki esetleg kibóklászik a leállóból.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.28. 15:45:45
vérengző kismalac 2010.05.28. 15:57:33
A semmiről írt valamit, mert néha még mosolyogtam is.
A végén azért kinyírhatná egy náci ügynök.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.28. 15:59:18
Nem nyírja ki, mert Stirlitz is náci ügynöknek néz ki... :)))
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.28. 16:15:20
Ugye? Nekem is ez volt az első gondolatom.
Amúgy hogy vagy? Holnap szombat, és a szomszédban malacölés :)))
vérengző kismalac 2010.05.28. 16:30:22
Már megint? Na, ne mááá...
Multkor is épp, hogy megúsztam. :D
@Mityu:
De nem olyan ruszki feje van? És az mindig gyanús. :D
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.28. 16:33:47
zsitva 2010.05.28. 16:50:10
18.10: Stirlitz ráhajt az M7-esre.
---------------
Te Stirlitz szól hozzá a somogy megyei közúti rendőr. Mennyivel is jöttél Te Kaposfüredtől az M7-ig lévő falvak lakott területi szakaszain?
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.28. 16:50:23
Cocánkat nem engedem bántani ám! Ragasszunk neki tapsifülest, s addig répát rágcsáljon. Nyúlpörit csak nem akarnak a disznóság mellé? :))
tocibacsi 2010.05.28. 16:53:35
tocibacsi 2010.05.28. 16:58:19
Tehát: "ötvennel bazdmeg" - gondolta Stirlitz...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.28. 17:01:06
@Mityu: Nyulat a jövő héten akarnak ölni :)
Tornado86 2010.05.28. 17:27:35
közlekedő edény 2010.05.28. 17:41:26
szakikám · http://autoolaj.hu 2010.05.28. 17:41:36
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.05.28. 17:54:38
Devil 2010.05.28. 17:55:27
Tehat ha valaki egyszer nagyot lassitott es az ut terhelsese eleg nagy volt, akkor kialakul azon a helyen egy lassito autokbol allo "virtualis dugo" ami csak akkor szunik meg ha az ut terhelsese (a dugot alkoto autok utanpotlasa) negyon lecsokken.
Video: videosift.com/video/Traffic-Jam-Simulation
Devil 2010.05.28. 17:57:57
vwisb7.vkw.tu-dresden.de/~treiber/MicroApplet/
Devil 2010.05.28. 18:05:06
Bluesrider 2010.05.28. 18:06:51
Reggie 2010.05.28. 18:07:59
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.05.28. 18:38:56
De mindezektől függetlenül a leállósávban levő jármű mellett csak csökkentett sebességgel és nagy figyelemmel szabad elhajtani, ez tudtommal szabály, mert a sáv mellé, esetleg a sávomba kilépő emberre, kiguruló tárgyra is fel kell készülni. Ha tetszik, ha nem. Az autópályán pedig minden lassítás torlódást okoz, ezt már tudjuk, ezért töri a fejét a sok szakember, hogy hogyan lehetne ezt elkerülni.
ági anyu 2010.05.28. 18:39:32
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.05.28. 18:43:00
misitcom 2010.05.28. 18:56:30
Jeff 2010.05.28. 18:59:21
A blogod kommentjeinek 80%-a fikázás. Ezentúl másképp lesz?
Lipi1945 2010.05.28. 19:11:39
Peetee 2010.05.28. 19:34:12
mit várt, 130al robogjon mindenki a sérült járművek mellett, a rendőr néha bemenne a haladó sávba fényképezni, esetleg a tanukkal egyeztetni, mutogatni hogy mi-hogyan történt.
Menjen mindenki vakon előre, hogy ez a stirglic' - f@sz hazaérjen a Tévéműsorra...hátha elütnek még 1-2 embert...
Ekkora idiótát!!!
Bosszantó, ha azért állunk, mert baleset van, de az ég szerelmére ,gondolja már végig, hogy mekkora egy út áteresztő-képessége, ha azon tartósan és egyenletesen 100-1300km/h halad a forgalom, vagy ha 30-50el lehet csak menni a sérült járművek és a helyszínelés miatt.
egyszerű logika, nem azért araszoltál, mert minden második autó megáll és hosszan nézi a sérült autókat....te majom!!!
Csorfab 2010.05.28. 19:46:01
beste 2010.05.28. 19:47:54
sasasa 2010.05.28. 19:57:43
Stirlitz tudta,hogy elszólta magát. :)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.28. 19:57:47
:)
Reggie 2010.05.28. 20:09:08
vérengző kismalac 2010.05.28. 20:43:46
Milyen szomszédaid vannak, basszus?
Semmilyen kis állat nincs biztonságban?
anr96 2010.05.28. 20:50:47
misitcom 2010.05.28. 20:57:41
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.28. 20:57:58
vérengző kismalac 2010.05.28. 20:58:13
Stirlitz bosszúsan vette észre a díszegyenruháján éktelenkedő nyálfoltot. Majd életében először megrémült...
- A rádiós köpött - gondolta.
misitcom 2010.05.28. 20:59:16
killermoney 2010.05.28. 21:14:12
Na ez pl azért lehet mert valaki mondjuk néhány perccel azelőtt satuzott egy kurva nagyot és a mögötte lévő még nagyobbat és így tovább mindenki kicsit lassabbra míg a végén megáll a forgalom.
Amikor a szembejövő forgalom áll na az a bámészkodás miatt van :D De ha ezt büntetnék akkor felállíthatnának egy fizető kaput is :)
igazi hős 2010.05.28. 21:49:12
eml 2010.05.28. 22:06:04
Izet 2010.05.28. 22:21:21
- Kurvák - gondolja Stirlitz.
-'Stirlitz' - gondolják a kurvák...
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.05.28. 22:24:56
Perillustris 2010.05.28. 22:26:57
szaGértő 2010.05.28. 22:32:31
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.28. 22:44:31
Mezőbándi 2010.05.28. 23:03:16
Tavaly ment ujbol az orosz csatornan, kiszinezve! Itthon tobbszor is ment szerintem, de kb 78-80 tajekan biztosan.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.28. 23:11:01
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.05.28. 23:29:25
Hogy jogos-e a felvetés, hogy mehetnének gyorsabban? Egyfelől az biztos, hogy lassítani kell, ha valakik állnak a leállósávon, de nem húszra. Másfelől, eredetileg ott nyilván nem a leállósávban volt a baleset, oda csak később húzódtak ki a résztvevők. Tehát valószínűleg volt lezárt sáv egy darabig, ami csak később szabadult fel. Kérdés, reális-e az elvárás, hogy a lezárás megszüntével a dugó eleje elkezdjen hátrafele mozogni. Ha mindenki optimálisan viselkedne, akkor szvsz igen, csak az emberek ritkán szoktak optimálisan viselkedni.
@anr96: hu.wikipedia.org/wiki/Stirlitz
ave 2010.05.28. 23:43:12
Kurvara bosszant, mi a faszt kell nezegetni, sose ertem meg.
romesz 2010.05.28. 23:45:36
indafoto.hu/mromvari/image/7940625-49013d02/287243
romesz 2010.05.28. 23:51:53
mákos,metélt 2010.05.29. 00:05:16
Perillustris 2010.05.29. 00:59:25
eml 2010.05.29. 01:02:09
övön alul 2010.05.29. 01:05:47
Ha már ilyen az emberi természet, miért nincs paraván a rendőröknél? A gyorshajtás ellen ép ezt, a kiváncsiságot kellene bevezetni; preparált vagy valósághű baleseti fotókkal kellene lelassítani ott a forgalmat, ahol ez szükséges.
romesz 2010.05.29. 01:31:04
Vorosilov mindig is arra epitett, hogy a besugoktol mindent megtud. Regen is igy mukodott a dolog es ugy latszik ez a fajta soha nem fog kihalni sajnos.
Jelentsuk fel, hisz a hatosag megigerte, hogy megved minket. Mint George Orwell 1984 cimu regenye mutatja.
eml 2010.05.29. 01:46:19
www.youtube.com/watch?v=9J-lrv9LKUw
Német kell hozzá.
eml 2010.05.29. 01:50:23
Stirlitz a kantinban kért egy scsít.
atila68 (törölt) 2010.05.29. 07:30:05
Perillustris 2010.05.29. 11:15:02
Pár éve a tűzoltóknak egy kilométert kellett gyalogolniuk a felszerelésükkel a hasonló tahók miatt, mert egyszerűen nem tudtak tovább menni a tűzoltóautóval.
Valóban jobb lenne, ha ezt az illetékes hatóságok tennék rendbe, de mivel látjuk, hogy ezt a rendkívül bonyolult feladatot hosszú évek óta képtelenek megoldani, minden civil megoldás jól jöhet. Az egyik a megszégyenítés lehetősége.
(Egyik barátomat elég keményen elővette a cégvezetés amiatt, hogy a parkolási szégyenfalra felkerült a kép a céges kocsiról, amin virított a logó. Csak amiatt úszta meg, mert céges ügyben állt meg, s így hülyén jött volna ki a lépés.)
Tron65 2010.05.29. 13:52:17
Szintén pünkösd hétfő, Leányfalu -> Budapest, 11-es út.
Torlódó sor, több perces állások.
SEMMI nem volt sehol.
Az egyetlen, 40-nel korlátozott útszegély építés mellett pont 40-nel sikerült folyamatosan elhaladni.
Reggie 2010.05.29. 14:48:43
romesz 2010.05.29. 15:49:02
felesegemnek a fotozas. Neked meg a feljelentgetes. :D
Reggie 2010.05.29. 15:51:51
Csigorin 2010.05.30. 00:13:26
eml 2010.05.30. 03:10:26
Egyik barátomnak a MUNKASZERZŐDÉSÉBEN benne van, ha bármely bünti, KRESZ-PARKOLÁS, bármi jön a céges kocsira, akkor a megkérdezése nélkül levonják a fizujából! Még akkor is ha esetleg jogtalan? Azt mondja igen.
eml 2010.05.30. 03:15:05
Az Autobahnpolizei a kamera felvétele alapján küldött neki egy csekke: 80€ + 4 pont.
Írt egy levelet, melyben részletezte nők körében fellépő havi gondokat, a 80€-t elengedték, de a 4 pont maradt.
Érdekes hogy nálunk inkább a pontot engednék el.
cso zsi 2010.05.30. 18:58:53
A taxis az esetleges borravalóért, de az saját döntés, hogy kockáztat-e párszáz forintért ezreket.
A sóderszállító már a megélhetésért vállal be olyat, amit nem kéne.
A nemzetközi fuvarban utazó perceken, félórákon bukhat egy aznapi-határidős áruátvétel.
A városi áruterítő az esetlegesen kijelölt rakodóhellyel számolhat. Ami, ha nem elérhető akkor a kiskocsizással veszít időt.
Karbantartók, kábeltévések, telefonosok dettó. Ha egy ügyfélnél belefutnak a "tutiba", cseszhetik a napi tervet.
[mike] 2010.05.31. 00:29:04
somur 2010.05.31. 11:43:52
Sétál Stirlitz az erdőn, madarat lát a fán.
- Varjú. - Gondolta Stirlitz.
- Anyád. - Gondolta a holló.
Take-it-Easy 2010.05.31. 11:59:19
Nagyon kemény a videó. És mennyire igaza van!
Alex3000 2010.05.31. 16:30:01
Mariusz 2010.06.01. 01:31:24
Két hete pénteken - hosszúhétvége - M7 Balaton felé Budaörstől, tehát tulajdonképpen a kezdetektől.
Indulás 11:00 körül. Rádió bemond, baleset a 40-es Km-nél, torlódás.
A 20-as Km-nél megálltunk, és 0-5km/h-val tettük meg a maradék 20km-t. 3 autós nagyobb koccanás, semmi súlyos.
Gáz be, 135-ös tempót fel, indulás a hétvégi telek, ahol sok lesz a munka a viharok után.
10 percet sem mentünk, újabb dugó. Ezúttal mi?
(közben bemondják, hogy a régi 7-es áll mint a cövek - utólag jó döntés volt hogy nem tértünk le)
Újabb 10-20km-es állás, közben rádió bemond: kigyulladt egy teherautó. A következő meteoritbecsapódás lesz...
Elértük a drága teherautót, illetve már csak az alvázat, a többi- beleértve az egészet, mindenestül - hamuvá lett, semmi nem maradt belőle.
Ezután mehettünk, több, mint 1,5 óra alatt értük el Szfehérvárt az m-en, és a máskor 50 perces út kb 130 percesre sikeredett.
Nem volt egy spórolós nap.
Személyi sérülés sehol nem történt.
Mariusz 2010.06.01. 01:32:56