A Mecsekről sokunknak jut szerintem eszébe még mindig a fedélzeti kamerával rögzített motoros baleset viszonylag sok idő elteltével is, Leadfoot most autós verzióban látott itt közveszélyes öngyilkosjelöltet, nem is egyet. Csak a szerencsén múlt, hogy épp nem jött szemből senki.
Majdnem 2,5 éve minden munkanapon megteszem a Pécs-Szekszárd-Pécs útvonalat. Már vakon le tudnám vezetni ezt a távot, és természetesen láttam már pár cifra dolgot. De a következőhöz hasonlót még nem nagyon (egyszer már sajnos igen). Az eset ma (2010. május 26.) reggel 7:50 körül történt meg a hatos út Mecseket átszelő szakaszán.
Pécs felől Szekszárd irányába tartva a második völgyhidat elhagyva van egy 2x2 sávos rész, ami után a mi oldalunk ismét 1 sávosra szűkül, és innentől lefelé megyünk a hegyről. Szembe viszont (mivel ők hegynek fölfelé jönnek) nagyjából a mecseknádasdi hajtűtől végig kapaszkodósáv van.
Ez a szakasz elég kanyargós, beláthatatlan, végig záróvonal is van természetesen, nincs megszakítva, mint más kapaszkodósávos részeknél.
A dombtetőn, az egy sávosra szűkülésnél értem be a következő sort: elöl egy lassan haladó teherautó, mögötte kamion (LHC-845), leghátul egy Xsara Picasso (JZL-531). Tényleg lassan mentünk lefelé, talán 50-60 lehetett a tempó, de ezen a részen amúgy is 60-70 a korlátozás (egy helyen még 40 is van). Hozzá kell tenni, kissé talán túlzó a korlátozás, de jogos, mert elég sok a baleset ezen a részen.
Viszont nem hosszú szakasz, ki lehet bírni, ha beszorul az ember egy lassabb jármű mögé. A Picasso sofőrje viszont már itt nézegetett kifelé a kamion mögül, ekkor állítottam fényképezésre a telefonomat, mert láttam, hogy ebből lesz még érdekesség…
Ahogy mentünk lefelé, előzni nem lehetett, hiszen vagy kanyar jött, vagy szemből érkezett valaki. Ennek ellenére a Picasso sofőrje folyamatosan két kerék közé vette a zárót (akkor is, ha jöttek szembe a belsőben, elég „érdekes” volt – ld. 1. kép). Aztán az egyik kicsit jobban belátható szakaszon elfogyott a türelme, és előzésbe kezdett.
Már ez se semmi, mert ha valaki szemből gyorsan érkezik, akkor komoly gáz lehet (az egészről kicsit a hírhedt mecseki motoros baleset jutott eszembe). Viszont itt jön a lényeg: szinte ugyanabban a pillanatban, ahogy a Picasso sofőrje előzni kezdett, a kamionos is kitette az indexet, és maga is a teherautó előzésébe kezdett.
Így a következő helyzet alakult ki: a saját forgalmi sávjában a lassú teherautó, mellette a szembejövők belső sávjában a kamion, amellett a szembejövők külső sávjában pedig a Citroen. Ezen a kanyargós, rosszul belátható szakaszon elfoglalták az egész utat ezzel a tandem-előzéssel (a második fotón ennek a manővernek már csak a vége látszik). Megúszták, nem jött szembe senki…
Engem megfogott a teherautó, csak a Mecsekről kiérve, Mecseknádasd előtt előztem meg szabályosan. Nem sokkal később utolértem a kamiont is, Hidas előtt pedig a Picassót (pedig nem mentem különösebben gyorsan) – hát ezért kellett ez a nyaktörő manőver. A Citroen hátsó ablakában „Eladó” felirat volt, és egy telefonszám. Elgondolkoztam, hogy ha megáll, leolvasom a számot, és felhívom, hogy gratuláljak, de Bonyhádnál megelőztem, és többet nem láttam.
És igen, a posztoló a hülye, mert vezetés közben fényképezett, vállalom. :)
mukaretes 2010.05.29. 10:26:44
potha 2010.05.29. 10:40:47
Nem akarok véleményt mondani, mert úgyis jön majd pár idióta, aki úgyis megmondja, hogy Ő aztán előzhet itt is, mert ő csillivilli reflexekkel rendelkezik...
potha 2010.05.29. 10:41:48
Ok azt benéztem :D
Marcellusca 2010.05.29. 10:45:19
romesz 2010.05.29. 10:48:44
indafoto.hu/mromvari/image/7937753-83e047e2/user
szabalytalnul es elet veszelyesen eloznek, de meg sem nyernek vele semmit
GyLovag 2010.05.29. 11:19:25
Pl Nagykanizsa, Zalaegerszeg viszonylatban a dimbes-dombos utakon rendszeres, hogy szembe jön valaki velem a sávomban, mert a dombra fölfelé előzget. Az viszont a rosszabb, mikor ezt egy megrakott kamion teszi, mert azoknak is baromi sietős szokott lenni.
indapass90210 2010.05.29. 11:20:36
Káposztakukac 2010.05.29. 11:25:01
Rahsid 2010.05.29. 12:22:10
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.05.29. 12:23:57
Épp a napokban találtam ugyanilyet, motoros videóban, elképesztő - ez a külső íven előzés, a legundorítóbb dolog, amit ember csak elkövethet:
www.hegylakok.hu/?p=516
fotoznijo 2010.05.29. 12:35:08
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.29. 12:40:36
Kiállt piliscsabai haverom előzni, majd azt vettük észre, hogy minket előzés közben előz egy utánfutós autós... :DDD
.lll. 2010.05.29. 12:44:14
montecarloba dolgozol?
Stevedoki 2010.05.29. 12:47:24
Kuruttya 2010.05.29. 12:53:51
szakikám · http://autoolaj.hu 2010.05.29. 13:02:05
indapass90210 2010.05.29. 13:21:14
ovatosduhaj 2010.05.29. 13:22:42
Mylady 2010.05.29. 13:33:54
atila68 (törölt) 2010.05.29. 13:43:13
---
Én videózni szoktam.
atila68 (törölt) 2010.05.29. 13:45:36
Látod ennek ellenére nem hülyézlek le mert valaki más, előtted haladó szabálytalankodik.
indapass90210 2010.05.29. 13:50:46
Kapitány_1 2010.05.29. 13:53:11
cork77 2010.05.29. 13:58:40
indapass90210 2010.05.29. 14:04:45
Tornado86 2010.05.29. 14:18:40
maps.google.com/?ie=UTF8&ll=46.959497,22.679933&spn=0.003339,0.006899&t=k&z=17 . És ez szinte közvetlenül utána a másik: maps.google.com/?ie=UTF8&ll=46.955748,22.681403&spn=0.003339,0.006899&t=k&z=17 . De még tudom fokozni, szóval nem kell felfújni a dolgot.
Ami a citroenest illeti, arról pedig a fabiás kolléga jutott eszembe, aki a szándékosan veszélyes elõzéseivel akart idegelni, 0 sikerrel persze, bár szerintem egyáltalán nem volt veszélyes a manõver.
kaskala 2010.05.29. 14:20:33
Kuruttya 2010.05.29. 14:24:16
''autónepper.'' 2010.05.29. 14:27:46
romesz 2010.05.29. 14:30:42
indafoto.hu/mromvari/image/7940625-49013d02/user
kaskala 2010.05.29. 14:35:56
idiota
''autónepper.'' 2010.05.29. 14:38:06
''autónepper.'' 2010.05.29. 14:38:46
romesz 2010.05.29. 14:53:33
az a gond, hogy most nem jott senki, de legkozelebb hasonlo esetben egy hasonlo idiota jon 200al szembol es nem lesz ido elmenekulni az utjabol.
''autónepper.'' 2010.05.29. 14:57:54
Reggie 2010.05.29. 14:59:11
''autónepper.'' 2010.05.29. 15:03:15
Reggie 2010.05.29. 15:06:02
Erted? Szerencsere nem celszeru eletet bizni.
romesz 2010.05.29. 15:18:17
Reggie 2010.05.29. 15:23:00
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.29. 15:24:56
tehat nem lehet elozni
tovabb nincs mirol beszelni
/tudom lehet, csak tiltva van/
''autónepper.'' 2010.05.29. 15:26:02
@Reggie: nem fognak semmit tenni szal kár is elmenned...
Reggie 2010.05.29. 15:26:52
romesz 2010.05.29. 15:30:24
@"autónepper": Rendicsek ne 200al, csak 130al jojjon valaki szembol. Az nem annyira gyors es eleg minden napi is. Akkor az elozesben levo, de gyorsulas keptelen kávé darálóval hova menekülsz?
Reggie 2010.05.29. 15:33:22
romesz 2010.05.29. 15:40:11
Reggie 2010.05.29. 15:43:29
Reggie 2010.05.29. 15:44:59
JimK1rk 2010.05.29. 15:50:14
(nekem meg nincs magyar billentyuzetem, te nyertel!)
''autónepper.'' 2010.05.29. 15:51:42
belagezabela 2010.05.29. 15:52:04
Mastadoc 2010.05.29. 15:57:03
romesz 2010.05.29. 16:01:44
belagezabela 2010.05.29. 16:04:49
Nebassz má ilyen megoldást gyerek talál ki.
Lipi1945 2010.05.29. 16:12:31
romesz 2010.05.29. 16:16:23
Az igazi Vaszilíj Zajcev 2010.05.29. 16:19:15
Lipi1945 2010.05.29. 16:19:22
8Gbit 2010.05.29. 16:24:52
www.youtube.com/watch?v=vAoeJUKg36g
Azzal az üzenettel,hogy én más hibájából tanulok inkább és oda akarok érni ahova megyek!
Egy percig sem sajnálom ha ott maradsz valahol, mert nem értettem meg a mondanivalóm lényegét.
/ Nem a fikázás volt /
jelentéktelen alak 2010.05.29. 16:26:10
Az ilyen veszélyesen, vakon vezetőket, akik a másik éberségével és a szerencsével oldják meg a saját felelőtlenségük által okozott helyzetett, azokat egy kalap alá kellene venni az iskolában, bevásárló központokban, vagy az utcán vaktában lövöldözővel, mikor a büntetést mérik.
Számomra a citroenes és a kamionos is ilyen lövöldöző, aki éppen nem talált el senkit. Ettől még közveszélyes és felér egy gyilkossági kísérlettel a műve. Hogy elbénázta? Ez a szerencséje. Ez nem tudás, ez ügyesség, ez mázli.
romesz 2010.05.29. 16:26:31
randomuser1 2010.05.29. 16:28:39
belagezabela 2010.05.29. 16:29:40
jelentéktelen alak 2010.05.29. 16:31:00
látom, a kultúra kibaszta a biztosítékot...
Lipi1945 2010.05.29. 16:31:05
8Gbit 2010.05.29. 16:32:07
Bocsi az elírásért
jelentéktelen alak 2010.05.29. 16:33:18
Mert biztosan le van zárva út szemből. Igaz?
Ha egy ideje nem jön veled szemben senki, akkor nyugodtan menjél át a szembe sávba és vezess tovább csukott szemmel. Hiszen ha eddig nem jött senki szemből, akkor nyilván nem is fog... :-)
belagezabela 2010.05.29. 16:41:31
randomuser1 2010.05.29. 16:43:17
Kandabula 2010.05.29. 16:50:16
Tornado86 2010.05.29. 16:53:59
Irigykedj csak, úgyis lepereg rólam :)
Lipi1945 2010.05.29. 16:56:15
Ahogy így a képet elnézem, egy előzés még belefér, nade mindkét szembesávot elfoglalni?
Ráadásul a 3 ból kettő teherautó, nemolyan eccerű úgy már az a 4 autó egymás mellett, ha csak egy jön szemből. Nem mindenki olyan profi mint mi itt a fórumon. ;)
"streetfighter" 2010.05.29. 16:57:33
Én ott 5-6 autót előzök meg egyszerre!
Lipi1945 2010.05.29. 16:59:14
akárki lehetek:-) 2010.05.29. 17:04:06
jelentéktelen alak 2010.05.29. 17:06:38
"streetfighter" 2010.05.29. 17:10:45
Széltében csak kettő mellett férnék el. :)
Viccet félre téve:
Ahol egy kamion el kezd előzni, ott még egy átlag autóval is több autót le lehet hagyni. Az enyém meg koránt sem átlag. :DDD
akárki lehetek:-) 2010.05.29. 17:12:47
"streetfighter" 2010.05.29. 17:14:04
Aki egy kicsit is tapasztalt az tudja, hogy igazam van. :)
Semmi veszélyes nincs benne!
Ez is olyan hely amire már többször utaltam, felesleges a záróvonal. Sok ilyen van. :(
akárki lehetek:-) 2010.05.29. 17:16:26
"streetfighter" 2010.05.29. 17:18:41
Viccnek jó, de életben ilyet sosem csinálok ha necces a helyzet. Pl. nem elég hosszon látható be a szakasz és a kamionnak már necces a befejezés.
Személyautó után sem szeretek menni csak ha nagyon tiszta a helyzet, de már így is találkoztam olyannal aki "fél óráig" előzött, hogy rohadna meg!
"streetfighter" 2010.05.29. 17:20:26
Na, miért van ott?
Kiváncsi vagyok. Mert, hogy nagyon hosszan belátható az tény.
akárki lehetek:-) 2010.05.29. 17:21:59
akárki lehetek:-) 2010.05.29. 17:22:39
bagsmkt 2010.05.29. 17:24:58
sunglasses.shoemkt.com/mbt-womens-kisumu-sandal-c-1125.html
www.87415555.com.cn/vibramfivefingers-c-1133.html
akárki lehetek:-) 2010.05.29. 17:25:19
akárki lehetek:-) 2010.05.29. 17:27:48
Kínaiból szabadon magyarra?
"streetfighter" 2010.05.29. 17:28:21
Pontosan!
Már eddig is az volt, akkor egyszerübb végig festeni. :(
jelentéktelen alak 2010.05.29. 17:31:41
Aki perceket takarít meg minden nap, az éveket veszít az életéből.
Ha eltekintünk a penge élen táncolásból eredő baleseti kockázattól, akkor is igaz a mondás. Bármilyen nyugodt is az ember, ha rohan, akkor stresszesebb. A stressz, meg ha lassan is, de öl. Sok szép évtől fosztja meg magát, aki néhány percért stresszeli magát.
Nekem, többet ér az pár év, mint az a pár perc naponta.
Másokat arra kérek, hogy tartsák ezt tiszteletben! Ne kockáztassák az én éveimet az ö perceik miatt!
Előzzön meg, ha siet! De nekem ehhez ne kelljen semmit hozzátennem! Akkor sem, ha engem előz és akkor sem, ha szemből jövök! Oldja meg úgy, hogy nekem ne legyen tenni valóm,vagy várjon addig, míg meg tudja így oldani!
akárki lehetek:-) 2010.05.29. 17:33:49
venszivar 2010.05.29. 17:36:03
akárki lehetek:-) 2010.05.29. 17:37:02
FDToth 2010.05.29. 17:45:04
jelentéktelen alak 2010.05.29. 17:48:00
Hegyvidéki úton, 5-6 autó biztonságos előzése, már nem túlzás kategória.
5-6 autó több, mint 100méter hosszat jelent. Ráadásul ezek még haladnak is (hiszen előzöl és nem kikerülsz ügye)
Ha csak 60-al halad a sor, és te a duplájával, akkor egy másik 100 métert tesz meg az előzés ideje alatt. Közben jöhetnek szemből is a te tempóddal, akár az előzés kezdetétől. Tehát erre is kell helyet hagyni. mindehhez, ideális esetben 1km belátható egyenes LEGALÁBB kell!
Nem láttam még olyan hegyvidéki utat, ahol van ilyen.
Aki kicsit is tapasztalt, az tudja, hogy igazam van :-)
Vagyis az 5-6 autós kijelentéseddel vagy vetítesz, vagy gyilkossági kísérletet követsz el vele.
jelentéktelen alak 2010.05.29. 17:49:36
Örökké, nem. De az 200 év, amit terveztem is alig elég, hogy mindent átéljek, amit akarok.
jelentéktelen alak 2010.05.29. 17:50:23
Pataki84 2010.05.29. 17:57:11
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.29. 18:07:23
Még mindig jobb, mintha a szembejövőn csattan az ember.
Nem hülyeségből van ott záróvonal + sebességkorlát, akinek esze van, az felfogja.
Éjjel pedig rendszeresen állatok ugrálnak elő az út mellől.
(Róka, őz.)
Az előzéshez pedig gratulálok. Naponta találkozni ilyen idiótákkal.
Másik kedvencem a városban 50-et tartó autósokat 70-nel megelőző, majd a következő pirosnál megálló autósok.
Leadfoot 2010.05.29. 18:55:51
Vuperi 2010.05.29. 19:00:25
''autónepper.'' 2010.05.29. 19:04:11
Leadfoot 2010.05.29. 19:09:26
Vagy szerinted normális, hogy hárman párhuzamosan mennek az út teljes szélességében, mikor egy sáv az övék, és záróvonal van?
Vagy az felmenti bármelyik vétkes felet is, hogy szerencséjük volt, és nem lett gebasz?
Mondom, majdnem 2,5 éve járok erre minden nap. Talán egyszer előztem itt: egy traktort, aki ment vagy 15-tel (amúgy tilosban, mert a traktorok ki vannak tiltva szinte az egész hatosról - innen is). Pedig egy Picassónál jóval erősebb autóm van.
Pataki84 2010.05.29. 19:13:58
''autónepper.'' 2010.05.29. 19:17:27
megint 2010.05.29. 19:19:16
Leadfoot 2010.05.29. 19:34:47
És az nem mentesít senkit ezek alól, hogy épp mákja volt, és nem lett baj.
Ezzel az erővel a múltkori esetre is legyinthetünk, mikor a fickó pályán ment forgalommal szemben. Hát ilyen van, nem...
Én nem osztom ezt a gondolatmenetet.
És még valami: mondom, nem mentem gyorsan, de nem is sokkal később beértem és leelőztem mindkét szabálytalan előzőt. Akkor miért kellett ezt megcsinálni? Én (a fotózáson kívül) szabályosan közlekedtem), mégis előbb értem célhoz, mint ők.
@"streetfighter": Nem egy piros Fiat Coupéval szoktál járni?
Nem véletlen, hogy itt nincs megszakítva a záró, mint sok más helyen a hatoson a hasonló szituációkban. Egyszerűen kevés a hely a biztonságos előzésre. Pedig sebességgel az én kocsim is bírná, hidd el...
De elkezded ott tolni lefelé, mire végzel az előzéssel már mész rendesen. És ha akkor bukkan ki valaki a kanyarból, aki szintén "tempót autózik", akkor már gáz van...
"streetfighter" 2010.05.29. 19:35:25
Nyílván arra céloztam, hogy egy töketlen megy elöl a többi segg utána.
Ez max. 75m, mert a sok bunkó egymás seggében megy.
Őket simán leelőzöm ezen a szakaszon.
Ha közben megjelenik valaki szemben akkor bemegyek a "libák" közé.
A záróvonal nem érdekel, ha látom, hogy simán befejezem az előzést.
Reggie 2010.05.29. 19:39:16
@Leadfoot: Az autoban fotozni miota tilos?
jelentéktelen alak 2010.05.29. 19:40:51
Ha egymás seggében mennek, akkor hová fogsz a "libák" közé bemenni???
Ha meg rendes követési távolságot tart mindenki, akkor több mint 100méter a 6 autóból álló sor.
továbbra sem tudom, hogy vetítesz, vagy elhibázod az gyilkossági kísérleteidet...
"streetfighter" 2010.05.29. 19:42:36
Régebben jártam arra. Én budapesti vagyok, de imádom az ilyen utakat. :)
Az előzési lehetőséget nagyon sok minden befolyásolja. A legfontosabb az autó, és a tapasztalat. Sokan még gondolni sem mernek előzésre, amikor én már leelőztem őt és az elötte lévőt is. Ez naponta előfordul.
Sok tapasztalatom van országuti gyors vezetésben, ezért bízom a megérzéseimben. :)
Egyébként soha nem vennék olasz autót. :)
szépjuhászné 2010.05.29. 19:42:58
Reggie 2010.05.29. 19:43:21
''autónepper.'' 2010.05.29. 19:43:26
jelentéktelen alak 2010.05.29. 19:43:39
Az bántja sok ökör büszkeségét, hogy kép készül(het) a baromságáról és félnek, hogy előbb, vagy utóbb bizonyíték lesz ez és a tökükre lépnek.
Sajnos erre még várni kell...
Reggie 2010.05.29. 19:43:55
Reggie 2010.05.29. 19:44:45
Leadfoot 2010.05.29. 19:45:15
jelentéktelen alak 2010.05.29. 19:48:47
De ő leírta, hogy mobillal tette...
Egyébként ha bármilyen módon is módosítod a képet, vagy adatait, semmit nem ér az egész (a jog előtt)
Mondjuk, ha ilyen állatok miatt kerülök én, vagy más meleg helyzetbe és a fotó segítségemre van, tuti bevállalom a büntetést a fotózásért mobillal, hogy a veszélyes vezető ne ússza meg büntetlenül a marhaságát.
De ha szerencséje volt és nem lett baleset, akkor nem érdekel.
"streetfighter" 2010.05.29. 19:50:45
A libák közé is be szoktam férni. Azért annyi hely szokott lenni.
A poszban szereplő pontos hosszt nem tudom, csak amit a fényképről saccoltam, arra írtam a kocsik számát. Lehet, hogy csak 4-5 de biztos, hogy nem 1-2. :)
Reggie 2010.05.29. 19:50:58
"streetfighter" 2010.05.29. 19:51:22
A libák közé is be szoktam férni. Azért annyi hely szokott lenni.
A poszban szereplő pontos hosszt nem tudom, csak amit a fényképről saccoltam, arra írtam a kocsik számát. Lehet, hogy csak 4-5 de biztos, hogy nem 1-2. :)
jelentéktelen alak 2010.05.29. 19:54:37
Ha Magyarországon kellene élnem és közlekednem, tuti volna ilyen az autómban.
Az ilyen hülyéket is leleplezné, ha balesetet csinálnak, meg a büntető fékezők ellen is jó ellenszer...
"streetfighter" 2010.05.29. 19:57:41
Szerintem téged nem érdekelne, mert a mentalitásod nagyon távol áll ettől. :)
Szerintem ez a helyes.
Mindig mosolygok, amikor valaki elkezd kekeckedni, de messziről lerí róla, hogy fingja sincs az egészről.
jelentéktelen alak 2010.05.29. 20:01:48
"A libák közé is be szoktam férni. Azért annyi hely szokott lenni."
Na persze. Ha ők fékeznek, meg mennek a padkára.
És ők a libák???
Aki ennyire ügyes, az oldja meg már maga az ilyen helyzetet mások segítsége nélkül!
Persze tudom, az előzőt segíteni kell a KRESZ szerint. De a KRESZ szerint záró vonalon nem előzünk ügye?
Ha rád nem vonatkozik a KRESZ, akkor a libákra sem vonatkozik ám!
Az általad leírtak alapján te pontosan az nagyképű zseni lehetsz, aki mások ügyességének köszönheti hogy még él, de a saját tudásodnak tulajdonítod.
A mázli és tudás között nem csekély a különbség.
Persze lehet -remélem- csak vetítesz!
Leadfoot 2010.05.29. 20:05:38
Talán a Bonyhádhoz közeli autóbontónál lehetne egy rövid ilyen szakasz. Talán...
Persze akinek izmosabb autója van, az 1-2 záróvonalas helyen biztos tud előzni biztonságosan. De egyrészt ez nem ilyen hely, másrészt a szabályozásnál nem különböztetnek meg ezres Swiftet és Merci SLR-t...
"streetfighter" 2010.05.29. 20:13:46
Országúton normális követési távolságot kell tartani!
Ez nem záróvonal függő!
Nem más oldja meg, hanem én oldom meg, mert bemegyek és kész!
Azért ne előzzek mert nem tartanak a többiek normál követési távolságot?
Ilyen alapon ott kulloghatnék időtlen időkig a sok pancser mögött.
És most nem a jelzett szituációról, hanem általánosságban beszélek! Ahol normálisan lehetne előzni.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.29. 20:15:29
És rendszeresen megáll a lámpánál, van hogy el is hladok mellette, persze utána megint elhúz...
Gyakori az ilyen.
"streetfighter" 2010.05.29. 20:18:14
"De egyrészt ez nem ilyen hely"
De ez pontosan egy olyan hely. A fényképről egyértelmű.
Ahol egy kamion megkezdi egy másik előzését és őt meg még egy "versenyautó picassó" is leelőzi az csak olyan hely lehet. :)
jelentéktelen alak 2010.05.29. 20:24:52
"Országúton normális követési távolságot kell tartani!
Ez nem záróvonal függő!
"
Pont ezt írtam én is és ezért zavaros, ami írsz.
"Nem más oldja meg, hanem én oldom meg, mert bemegyek és kész!"
Ha rendes követési távolságot tart valaki, akkor oda gond nélkül be lehet sorolni. Ha 5-6 autó megy így egymás után akkor a kocsisor hossza kb 100méter.
Ha nem tartanak elegendő követési távolságot, akkor a veszélyeztetésük nélkül, nem tudsz oda besorolni. Te mégis bemész.
No comment.
"Azért ne előzzek mert nem tartanak a többiek normál követési távolságot?"
Nem előzzél szabályosan! Vannak az előzésnek feltételei. Ilyen feltétel, pl. az is, hogy mások zavarása nélkül be tudod az fejezni. Ha erről nem tudsz meggyőződni, akkor ne előzzél! várd ki, míg lehetőséged lesz rá!
De nem akarlak én téged vezetni tanítani, hiszen te annyira, annyira ügyesen vezetsz...
jelentéktelen alak 2010.05.29. 20:28:35
"Ahol egy kamion megkezdi egy másik előzését és őt meg még egy "versenyautó picassó" is leelőzi az csak olyan hely lehet. :)"
Na most 2 lehetőség bontakozik ki előttem.
1. Hitelt érdemlően biztosítani tudták az előzést végzők, hogy senki nem fog az adott szakaszon dinamikusabb sebességgel szembe jönni.
2. Ez mégis az a hely, csak éppen mázlis volt a helyzet.
jelentéktelen alak 2010.05.29. 20:33:10
Két lehetséges verzió van.
1. Biztosítva volt, hogy az előzés ideje alatt, nem lesz szembe forgalom.
2. Ez mégis egy olyan hely, csak most éppen mázlis volt a helyzet.
jelentéktelen alak 2010.05.29. 20:34:09
@"streetfighter":
bocs, azt hittem eltűnt, amit írtam...
"streetfighter" 2010.05.29. 20:37:12
Röhejes vagy!
Mások zavarása nélkül?
Ő zavarhat engem? Miatta nem lehetne előzni?
Kvittek vagyunk és kész!
Te aztán főleg ne akarj engem tanítani, vicces is lenne!
Azért ahol egy kamion el mer kezdeni előzni, ott egy személyautó simán előzhet, de nem akarlak tanítani. :)
Leadfoot 2010.05.29. 20:43:52
Ez nem az a hely... mert ha valaki szemből kivágódik a kanyarból mondjuk csak százzal, akkor nincs hova menni, ott van vele szemben a három jármű egymás mellett.
jelentéktelen alak 2010.05.29. 20:44:03
Lehet, hogy én röhelyes vagyok, de meg vagy közveszélyes, vagy álmodozó. :-)
Az, hogy a másik zavar téged a lassabb haladásával, az elfogadható a közúton. akadályozni nem akadályozhat, de simán zavarhat.
Ha te valakit az előzéseddel zavarsz, pl. ha az előzés megszakításaként be akarsz sorolni a 4 méteres autóddal egy 3 méteres helyre, akkor azzal a többieket veszélyezteted.
Ez minden, csak kvitt!
Erre mondom én, hogy vagy kizárólag a NFS-ben vezettél még autót, vagy ámokfutó vagy.
jelentéktelen alak 2010.05.29. 20:45:49
És akkor is ő az ügyes, ha ezért nem, mert mindenki más lemenekült az útról. :-)
Az ilyen magabiztos sofőröktől mentsen meg az ég!
Tornado86 2010.05.29. 20:53:50
Ne haragudj, hogy csatlakozok a vitához, de az az érzésem, most kéne megkérdezzem azt, amit pár kollégától megkérdeztem egy tavaly nyári posztom kommentjei között, azaz mit gondolsz a filmen látható fickó vezetési tudásáról: www.youtube.com/watch?v=pWekfgLNdUI ?
"streetfighter" 2010.05.29. 21:01:44
Én nem a poszbéli hülyeségről, hanem a helyről beszélek!
Én igenis le tudok biztonsággal több autót előzni azon a szakaszon, ha a manőver megkezdése elött nem jön szembe senki, de ha jön lehet,hogy még akkor is. Nem tudom az út konkrét hosszát, csak a fotóból meg a posztodból indulok ki.
Ahol egy kamion elkezd előzni az nem lehet rövid!
Reggie 2010.05.29. 21:07:20
A tobbi elozest belathato szakaszokon csinalta, messze elter a postban targyalt esettol.
"streetfighter" 2010.05.29. 21:09:54
Én nem vagyok álmodozó, hanem tapasztalt, ennyi.
Nem akarok nagyképünek tünni, de aki nem hozzám hasonló stílusban vezet, annak fingja sincs a dolgokról.
Te autópályákon nyomod, mint itteniek a 90%-a.
Ezért a legtöbb autós nem tud előzni. Nem ismeri az autója határait és tapasztalata sincs. Nem tudja felmérni a megfelelő távolságot. Az erős autó nem elég. :)
Én mindig országúton megyek autópály helyett, mert élvezem.
Úgyhogy ha itt valaki taníthatna valakit akkor az nem te lennél. :D
jelentéktelen alak 2010.05.29. 21:12:37
Videón nézni a forgalmat, más mint az életben.
Így csak benyomásokat tudok írni a kérdésedre.
Vezetési tudást, ennyi alapján nem lehet felmérni!
Nekem túl gyorsnak tűnt, különösen a második faluban, de ez lehet a videó hibája is.
"2'40" körül, nekem a Seat túl közelinek tűnik. Ez lehet megint csak a videó hibája, de én úgy érzem nagyobb távolságot kellene ott tartani.
3'33" nál az előzés is inkorrektnek tűnik. Ez megint lehet a videó hibája, de én inkább soroltam volna a Transit mögé.
Hogy a dobozos valami mögött nem tart megfelelő követési távolságot a sofőr, az kétlem, hogy a videó miatt tűnik úgy.
Ha az elé az autó elé kifut állat, vagy baleset éri a domb tetőn, vagy bármi miatt vészfékez, akkor tuti a baleset.
Ez felelőtlen.
Ha ez a felelőtlenség jellemző a pilótára, akkor nem tartom jónak a vezetési tudását.
Leadfoot 2010.05.29. 21:12:56
Ott is elfért volna a srác, csak hát jött szembe valaki szintén elég gyorsan, a belsőben. Itt is megtörténhet.
És mikor emberek megnyomorodnak és/vagy meghalnak, akkor már nem lesz nagy jelentősége, hogy a másik is hibázott.
Mondom, ismerem a helyet, nagyon-nagyon sokat járok arra, és ha a saját kocsimmal vagyok, nem is kifejezetten csiga tempóban közlekedem. De itt talán egyszer előztem, poroszkáló traktort.
Nem tudom pontosan megbecsülni, mennyire lehettek a kanyartól, mikor visszatértek a sávjukba, de nem voltak már messze. Ha onnan kibukkan valami, pláne ha nagyobb sebességgel, az elég kellemetlen meglepi lett volna.
Oké, erősebb autóval talán kevésbé rizikós, de akkor is benne van a kockázat. Főleg, hogy mire az előzést befejezed (előzéskor ugye padlógáz), már nagyon felgyorsulsz. És ha épp akkor jön valaki szembe, akkor van a hoppácska...
Lipi1945 2010.05.29. 21:14:33
jelentéktelen alak 2010.05.29. 21:21:50
Autópályán akkor megyek, ha valahová elutazom. Jellemzően országúton megyek és igyekszem kihasználni a limit adta lehetőségeket.
Itt Írországban, ez ritkán lehetséges a keskeny, kanyargós és túl forgalmas utak miatt, de az igyekezetemet ez sem veszi el. gyakrabban előzök, mint engem előznek.
De soha nem előzök olyan pofátlanul, hogy a másiknak fékeznie kellejen miattam, vagy le kelljen mennie a padkára (annál is inkább mert itt jellemzően nincsen padka).
Mindig úgy vezetek, hogy a belátható úton meg tudjak állni. Így kanyarok, bukkanók előtt, gyakran kell 10km/h re lassulnom.
2 esetben mentett meg ez a tulajdonságom a balesettől.
A vezetni tudás, a forgalom helyes értelmezése, nem merül ki a nagy sebességben és "húzós" előzgetésekben!
Mint írtam, nem akarlak tanítani! De én is megválogatom a tanáraimat!!!
"streetfighter" 2010.05.29. 21:24:17
A mecsaki motoros egy szerencsétlen volt, és kanyarban előzött úgy, hogy nem tudta bevenni a kanyart.
Ez a hely számomra simán jó egy vagy több autó leelőzésére ebben biztos vagyok.
Nem tudom milyen autóval járkálsz, de akkor nem lehet egy gyorsaság, vagy te vagy túlzottan "aggodalmas". :)
"streetfighter" 2010.05.29. 21:30:22
Én mindig azt mondom, mindenki vezessen saját belátása szerint és ne tegyen keresztbe a másiknak.
Tízre lelassítani nagyon durva, de hát te tudod. Majd egyszer megtolnak hátulról. :)
Aki nem tartja be a megfelelő követési távolságot az meg fékezzen csak! (nem vészfékezésről van szó) Majd legközelebb betartja. :)
romesz 2010.05.29. 21:30:49
Ez a srac is pontosan ugy gondolta mint te. Sot mi tobb, ugy is kezdte az elozest mint ahogy te elgondoltad. Egyetlen autot elozott csak.
www.youtube.com/watch?v=vAoeJUKg36g
jelentéktelen alak 2010.05.29. 21:31:23
"
A mecsaki motoros egy szerencsétlen volt, és kanyarban előzött úgy, hogy nem tudta bevenni a kanyart."
:-)
Hát ez az. Ha meg nem jönnek vele szemben, akkor meg szerencsés.
Szerencse, vagy pech. Szó nincsen itt tudásról, ez szerencse, vagy pech. Tudás az, ha te irányítod a dolgokat és nem a sors, vagy a környezeted.
Tornado86 2010.05.29. 21:31:44
@Reggie:
3:27 - szerintem arra gondolsz, hogy szembõl is jöhetett volna valaki gyorsan. Viszont ami a filmen nem igazán látszik, hogy másik oldalról kissé ugrató jellegû az út, így 120-130nál egy jó útfekvésû autóval is ugratás lehet a vége, szóval ki volt az számolva.
4:44 - Teljesen egyértelmû, melyik gyalogos merre tart.
4:58 - Itt tényleg illett volna megállnia és idõben észre is lehet venni a gyalogost annál a tempónál, viszont gyakori jelenség hogy csak úgy ott áll a gyalogos a zebránál és nem akar átkelni.
@jelentéktelen alak:
2:40 - oldalról jöhet a satuzást elõidézõ veszély, így egyszerre reagálják le.
3:33 - Ezt már feljebb leírtam.
Valamint szerintem csak megerõsíteni tudod, hogy ha ismersz egy adott útszakaszt, akkor a veszélyeit is ismered, így pl. azokat a helyeket, ahonnan elédugrik nagy valószínûséggel 1-1 állat. Ott viszont nem tudok ilyenrõl. Valamint nem elhanyagolandó a Dacia kb. 40-50%al nagyobb féktávja se.
@Lipi1945:
Valahogy össze kell hangolni a kocsi reakcióit azzal amit csinálni akarsz, ez pedig megy neki. Mellesleg egy nála jobb sofõr sokkal hamarabb bedarálja a filmen megelõzöttként szereplõ jármûveket ha siet.
romesz 2010.05.29. 21:34:15
"streetfighter" 2010.05.29. 21:35:08
Na innen is látszik a túlbiztosított hozzáállásotok.
Semmi gond a transit leelőzésével.
"streetfighter" 2010.05.29. 21:39:35
Te miről beszélsz?
A hozzá nem értéséről ad tanubizonyságot az, aki ezt a szakaszt a motoros balesethez hasonlítja!
Én vakon nem előzök, csak ott ahol elég hosszú NEKEM az út hossza. Neked lehet, hogy rövid. :)
jelentéktelen alak 2010.05.29. 21:40:16
"Tízre lelassítani nagyon durva, de hát te tudod. Majd egyszer megtolnak hátulról. :)"
képzelj el, egy 5,5-6 méter széles utat, ami egy patak felett átívelő pár száz éves kőhídon vezet keresztül. A híd közepe, a partokhoz képest, kb. 1.5méterrel van feljebb.
Szitáló esőben mentem arra, akkor éppen senki előttem, vagy mögöttem. A hídnál lassítottam, kb 10-15-re, mert nem láttam túl a közepén. Mikor túlértem a csúcson és már lefelé volt az autó eleje, ott láttam meg búsuló tehenet előttem 3-4 méterre, az út közepén. Az útra érvényes sebesség limit 100km/h
A másik esetben a kőkerítés takarásból, egy kanyar belső ívéből jött ki elém egy traktor a farmról.
A kanyar egy 4-5 méter széles úton volt és derékszögű volt. Gyakran járok arra és nem ritka a baleset. Az úton a sebesség limit 80km/h.
Mindkét esetben 20-nál lassabb voltam.
Aki olyanok közé sorol be, akik egymás seggében autóznak, az nem TUD rendes követési távolságot tartani...
Reggie 2010.05.29. 21:42:29
@Tornado86: Maskor rakd fejmagassagba, a kamerat, hogy azt lehessen latni amit te latsz. 3:27-es tenyleg hatareset. 4:44-nel lehet hogy egyertelmu, hogy merre megy a gyalogos, csak a gyalogos termeszetenel fogva joval kevesbe kiszamithatobb viselkedesu mint egy auto. A nem vart veletlen esemenyek miatt celszeru lassitani, pl ha megbotlik akkor nem 100al mesz rajta keresztul, majd csapodsz be valamelyik hazba. Igy is ugy is belehal, de a tovabbi karokat jelentosen redukalja.
4:58 egyszer lesz nem gyakori jelenseg es atmesz rajta. Ha igazan jo vezeto akarsz lenni, akkor celszeru idoben eszrevenni es megallni. Legfeljebb a gyalogos a fasz ha nem megy at, de te nem leszel az mert nem utod el veletlenul se. Raadasul a gyalogosok a szaguldozok es meg nem allok miatt alig mernek mamar lelepni a zebrara. Ha azt latjak, hogy gyorsan mesz, de meg igy is siman meg tudsz allni a zebra elott, akkor hozzajarulsz egy olyan kep kialakitasahoz mely szerint nem esz nelkul, veszelyesen szaguldozol, mert a gyorshajtasod ellenere is meg tudsz allni. Igy nem azt jegyzi meg a gyalog hogy nemma megint itt egy fasz, hanem azt, hogy ez legalabb figyel is rajuk.
"streetfighter" 2010.05.29. 21:47:48
Ha ilyen necces a helyzet az más tészta.
Én normális országútra gondoltam. Ezek abnormális körülmények. :)
@Reggie: Az szerintem nem volt hiba.
Reggie 2010.05.29. 21:49:04
"streetfighter" 2010.05.29. 21:49:49
Ha te ilyen "jól belátható" helyeken előzöl, akkor ott baj van. :)
Ez abszolút beláthatatlan.
jelentéktelen alak 2010.05.29. 21:49:58
Ha az a dobozos Dacia, akkor annak még a kereke is kieshet menet közben. :-)
Az meg nem látszik oldalról. mindenképpen túl közel volt hozzá.
Fent tartom, hogy az egyértelműen felelőtlenség volt.
De a többi lehet, hogy a videón jött át máskép. Nekem akkor is túl gyorsnak tűnt.
Az igaz, hogy egy ismert útszakaszon mindenki jobban tudja, hogy mik lehetnek a veszélyek. De nekem tűnt úgy, hogy bármi veszéllyel is foglakozott volna a pilóta...
"streetfighter" 2010.05.29. 21:52:13
A tranzitot én is simán leelőztem volna.
romesz 2010.05.29. 21:52:59
"streetfighter" 2010.05.29. 21:55:39
Szerintem ez csak költői kérdés volt. :D
Tudod a véleményem, ha előző hozzászólásaimat elolvastad.
Reggie 2010.05.29. 21:56:23
Lipi1945 2010.05.29. 22:01:10
Jahogy ettől már jó söfőr valaki?
Szerintem a srác nem különösebben jó söfőr, minden hülyegyerek így vezet.
Tornado86 2010.05.29. 22:02:03
Nem ismerem a tagot, aki filmezte, a sofõrt se, viszont tény, hogy szabad szemmel többet látsz mint amit a kamera visszaad.
4:44 - Megoldhato a megbotló gyalogos kikerülése.
4:58 - Akkor le is lépett volna vagy legalább a zebra szélén kezdett volna el ácsorogni.
@jelentéktelen alak:
Elõször is rákérdezek arra, ami az elõzõ hozzászólásomból kimaradt, azaz hogy merre tengeted napjaidat?
Másfelõl szerintem jobban teszed ha nem fikázol olyan kocsit, amit nem ismersz, azaz bezzeg a Renault... :) Tudni kell, merre kanyarodik az út és csókolom, így egyértelmûen fenntartom (igekötõs ige, tehát egy szó), hogy nagyon is tudta, miért tart akkora követési távolságot, amekkorát.
A videóban nincs semmi gyorsítás, sõt ha azzal a kocsival akkor sietek, 4:30 körülre már utolérem a végén a Hármasfaluban felbukkanó verdát. Ami meg a veszélyekkel való foglalkozást illeti, szerinted miért maradt le az elején a kisteherautó mögött?
"streetfighter" 2010.05.29. 22:07:21
A kamera képe alapján (mivel azt látjuk) NEM volt necces az előzés, mert a szembe hövő tetejét lehetett volna látni!
"streetfighter" 2010.05.29. 22:14:39
Egy "átlag autóst", aki nem élvezi a vezetést, csak el akar jutni A-ból B-be, úgysem lehet meggyőzni, hogy ott is lehet veszély nélkül előzni, ahol ők nem akarnak (mernek, tudnak).
Tornado86 2010.05.29. 22:18:18
Elég szétnézni, hányan nem tudják kihasználni az autóik képességeit. Én gyakrak "tolok" magam elõtt 100 ló körüli gépeket elõzéskor, pedig csak 75 áll a rendelkezésemre, igaz az utóbbi picit hozzáálltam feljavítani a gázolajat, hogy kb. úgy menjen a szerkezet mint 2008 végéig, lévén euro 5ös gázolajjal mind tüsszent meg köhög 1-1 komolyabb gázra, euro 4essel viszont nem tette ezt :) Szóval ez része annak hogy valaki jó sofõr legyen.
Na de nézzük meg, miket hibázik, szerintem legalábbis:
Rendre túl nagy íveket ír le kacsázás közben, amikor Erdõszentgyörgy után kiér a faluból, kimegy az út bal szélére és simán, lassítás nélkül megvan a kamion is (2:12 körül). Ez így elég lett volna a 2:27nél megelõzött Passat elõzéséhez, mindjárt nyert kb. 10 mp-et + egy megelõzött autót, hisz így 2:30 és 2:35 között meglett volna az Inca is. Ebbõl következik, hogy simán le tudta volna gyûrni a Dacia által felvezetett karavánt, fõleg ha idõben bekészíti a megfelelõ fokozatot, kivédve a turbólyukat ezzel. Nagyjából 3:00 és 3:05 között ért volna így oda, ahova 3:30 környékén érkezik meg és lendületbõl. Szóval mindjárt 1:45 helyett lenyomja az adott távot 1:20 körül. 20 mp mondjuk a na bumm és akkor mi van eset, viszont ha ugyanezeket az arányokat számoljuk 1-1 hosszú úton, már jelentõs az idõmegtakarítás azzal együtt hogy csak a loser siet, a fontos embert megvárják. Mellesleg 3:07kor csúnyán megterhelte a kuplungot és a váltót, ahogy 3:45nél is. Kapásból ennyi hibát vettem észre, mégha 1-2 közül simán írható az óvatosság számlájára is.
Tornado86 2010.05.29. 22:19:24
Értem én a célzást, így eszmecsereként fogom fel oszt hadd irígykedjenek :)
Reggie 2010.05.29. 22:26:38
Reggie 2010.05.29. 22:27:13
1kutya 2010.05.29. 22:40:44
de nem kevésbé, mint az a bolgár kamionos, amelyik ma délután a 47-esen kb 10 centire ment a helyközi busz mögött, így az én és a szembe jövő bmw-s lélekjelenléte kellett, hogy ne legyen csatt (én kifilóztam, hogy a buszt ugyan már nem, de a kamiont még megelőzöm, és amikor kimentem mellé szembesültem a ténnyel,hogy a 4,5m-es oktáviát sajnos még Rodolfó mester sem tudja a busz, meg a kamion közötti 10 centibe bepasszírozni).
Reggie 2010.05.29. 22:45:13
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.29. 22:46:27
Bazz, megint van olyan, aki a picassóst, meg a "kamionsofőrt" védi? Faszom megáll.
Lipi1945 2010.05.29. 22:52:54
''autónepper.'' 2010.05.29. 23:23:38
"streetfighter" 2010.05.29. 23:25:38
Melyik az a seggfej?
jelentéktelen alak 2010.05.29. 23:29:54
Írországban élek. Nem fikázok olyan autót amit nem ismerek. Egy 1310-es Dacia volt az első autóm. A helyesírási kiigazítást köszönöm. Bár ez nem egy nyelvészeti fórum, de sosem baj tanulni.
De még így is fenntartom, hogy nincsen ok a túl kicsi követési távolságra. Elméletileg akár összeérő lökhárítókkal is lehetne autózni, hiszen mi oka volna bárkinek is fékeznie egy egyenes jól belátható úton. De bizonyos óvatosság, szerintem mégis szükségszerű. Az élet tele van meglepetésekkel.
Az én tapasztalatom, hogy jellemzően 3másodperc kell elteljen az egymást követő autók egy bizonyos pontnál történő elhaladása között. Sok minden befolyásolja ezt az értéket, de jellemzően ott keresendő a helyes követési távolság. A dobozos autó mögött, ennem a töredéke sem volt. Ez akkor is felelőtlen, ha te azt állítod, hogy tudatosan tette.
Nem kell ahhoz a videón sem gyorsítani, sem lassítani, hogy téves érzetet keltsen. Sok múlik, az optika látószögén, a pozícióján, stb. (Pl. ha a kamera az autó tetején van, lassabbnak hat ugyan az a tempó, mint amit a talaj közeléből rögzítene.)
Bennem az érzet volt, hogy országúton 100-160, lakteren (a második faluban) kb 90-110 lehetett a tempó. Ez nekem mindenképpen soknak tűnik. Egy ilyen falusi úton -ahol nincsen járda- 45-50 szokott lenni a tempóm. A zebra közelében, még annyi sem.
Az ilyen országúton, 120nál többet kevés helyen mennék. De jellemzően a limit, 80 és 100 közötti tempónál többet nem is tesz lehetővé. Nekem meg mindig elég a limit szerinti max.
"streetfighter" 2010.05.29. 23:32:30
Pontosan.
És osztják az észt, hogy milyen lehetetlen ott előzni ahol, egy kamion be tudja fejezi az előzést, és még a picasso leelőzi az előző kamiont. Ebből lehet következtetni az út hosszára.
Az más téma, hogy jöthetett volna szembe valaki.
Rahsid 2010.05.29. 23:35:08
Egy evidens dolog, hogy beláthatatlan, illetve kevésbé belátható helyeken úgy állunk neki előzni, hogy akármennyivel jönnek, vissza tudjunk sorolni. Közveszélyes faszkalap vagy. Nem több.
jelentéktelen alak 2010.05.29. 23:42:27
Miért gondolod, hogy aki nem hozza a másikra a frászt, az nem élvezi a vezetést?
Lehet úriember módjára is élvezni valamit, meg elbódult emberként is.
Én pl. tudom úgy élvezni a vezetést, hogy ezzel mást ne hozzak kellemetlen helyzetbe.
Nem fejezek be úgy előzést, hogy azzal másnak lassítania, lehúzódnia kelljen. Ha nem tudnék így befejezni egy előzést 100%-ra akkor inkább bele sem kezdek. Pedig én sem szeretek mások mögött cammogni.
jelentéktelen alak 2010.05.29. 23:45:31
"Az más téma, hogy jöthetett volna szembe valaki."
Miért más téma???
Az mindig benne van a pakliban, nem?
Akkor lehet ott lehet valahol biztonságosan előzni, ha az előzés közben felbukkanó szembejövőt sem zavarja a tervezetten befejezett előzés. Nem az a biztonságos előzés, ahol szerencsére nem jött ki senki szembe a kanyarból. :-)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.29. 23:46:06
"streetfighter" 2010.05.30. 00:04:08
Te most tényleg nem érted, vagy csak nem akarod?
Azon az úthosszon ahol egy kamion leelőz egy másik teherautót (nem segédmotor, nem bicikli, nem mozgássérült tolókocsiban, nem gyalogos) normál sebességgel haladó TEHERAUTÓT az utal az alőzési út hosszára. Ott én 4-5 normál sebességü autót simán leelőzök. Ha jönnek szembe akkor kevesebbet, de valamennyit biztos.
És úgy, hogy a szembe jövőt nem zavarom.
"streetfighter" 2010.05.30. 00:08:30
"Miért gondolod, hogy aki nem hozza a másikra a frászt"
Ez egy nagyon tág fogalom! Sok pancser autózik aki mindentől beszarik! Ha jönnek vele szembe száz méterre már villog. Az ilyenekre vissza szoktam villogni. Még arra is van időm. :)
jelentéktelen alak 2010.05.30. 00:25:44
Alakul. Pár órája még 5-6 autót vállaltál be, most meg 4-5 öt. holnap estére eljutunk a reális számhoz is, ha így megy tovább. :-)
De nem az a gond, hogy mennyit hagysz le, hanem hogy hogyan teszed. Felteszem, a sebesség korlátozás pont annyira hat rád, mint a záróvonal. Ha pedig egy elvtestvéred jön szembe, mikor a kanyar előtti utolsó bevállalt autót előzöd, akkor ott valakinek erősen fékeznie kell, vagy le kell mennie az útról, vagy különben csatt lesz.
Ezért nem nem értem, hanem nem hiszem, hogy biztonságos az a manőver, amit te itt bevállalandóként leírsz.
A poszt szerint a kezdő sebesség 50-60 lehetett.
Egy kamion -ami talán nem is volt megrakva- lejtőn hamar felvesz egy 90körüli tempót, ami elég egy teherautó előzéséhez. Ha nem is egy kanyar előtt. A citroen -a 2. kép szerint- már majdnem a kanyarban tért vissza a sávjába. Az az egyenes, talán 500-700méter lehet. Az a szakasz tényleg elég lehagyni akár 10 autót is, ha nem egy nyitott közútról van szó. De mivel az közút, ott jöhetnek szembe is.
Amíg egy őrült van csak a történetben, jó esetben egy káromkodás lesz a dologból. De több őrült, vagy őrült és pancser kombinációban biztos a baleset.
jelentéktelen alak 2010.05.30. 00:29:07
És a kocsisorod kapcsán még nem is beszéltem az egyéb körülményekről.
Mikor a nagyon ügyes és nagyon gyors pilótánál úgysincsen gyorsabb és úgy kezd előtted előzni, hogy nem néz a tükörbe és kiteszi eléd az autóját, mikor már előzöd.
Vagy sértett alak, akit ugyan ne előzzél már meg és gyorsít, mikor mellette vagy.
Le lehet őket is hagyni, de mind mind plusz idő és táv. Ha nincsen tartalékod, akkor baj is lehet belőle.
''autónepper.'' 2010.05.30. 00:32:51
jelentéktelen alak 2010.05.30. 00:38:48
Akinek nem inge, ne vegye magára!!!
Biztonságos utazást mindenkinek!
sziasztok
Kandabula 2010.05.30. 01:58:10
Más: a hozzászólások alapján a magyarság közlekedési balesetek miatt fog kihalni. Ne feledjük, fájdalmas! Az egyénre és a közösségre nézve is!
romesz 2010.05.30. 03:20:57
eml 2010.05.30. 03:34:50
Nagyon sokan fel vannak háborodva az eseten. Olyan sokan, hogy nem értem a záróvonalon hogy történhetnek előzések. Engem ma kora este 4 autó előzőött meg, ebből 3 záróvonalon, pedig Bp- Agglomerációba haza, 41 km 32 perc volt.
2
Az (részemről benne van, ha belátható és sima ügy, akkor előzünk, persze azért nem bármi áron.
3-an egymás mellett, a 3 szerintem, az a sok, nem a záró.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.30. 04:00:02
Ott a pont!
@"streetfighter": Az a baj, hogy a Picasso-t csak a hülye sofőrje gondolja versenyautónak...
"streetfighter" 2010.05.30. 08:54:50
Az autók száma a körülményektől függ! De úgy látszik hiába magyarázom. :)
Az egyenes legelején elkezdem előzni őket, (60-ról 100-ra kb. 3-4 mp.) és ha nem jön szembe senki, akkor simán be is fejezem. Ha meglátom, hogy feltünik valaki a kanyarban, akkor besorolok az előzöttek közé.
Mellesleg a nagyobb számra jobban ugrik a más mentalitásu olvasótábor. :DDD
Biztos lehetsz benne, hogy kétes kimenetelü előzésbe nem szoktam belemenni. 22 év alatt (ebből 16 "folyamatos" országúti) az embernek nem lehet mindig szerencséje. :D
A tisztán látás végett:
Nem a tartom elfogadhatónak a posztban leírt esetet, soha nem is írtam ilyet! Sőt nagyon balesetveszélyes volt.
Én arra hívtam fel a figyelmet, hogy azon a szakaszon a záróvonal ellenére, egy gyors autóval több autót le lehet előzni.
@ColT:
Igen, azzal nem kéne vagánykodni. :)
Rahsid 2010.05.30. 09:12:24
Leadfoot 2010.05.30. 09:35:38
Ő is azt hitte, hogy van elég kraft a 750-es GSXR-ben, tehát biztos elfér, csak hiba csúszott a számításba, mikor valaki jött szembe, méghozzá gyorsan.
Leadfoot 2010.05.30. 09:40:15
Leadfoot 2010.05.30. 09:42:24
''autónepper.'' 2010.05.30. 09:59:44
''autónepper.'' 2010.05.30. 10:02:08
@romesz: így van.
Rahsid 2010.05.30. 10:09:59
''autónepper.'' 2010.05.30. 10:16:24
"streetfighter" 2010.05.30. 10:58:08
Fejezzük be, mert nagyon nem vagy képben. :)
Holt ügy veled erről vitatkozni.
Az agyadig sem jut el amit mondok.
"streetfighter" 2010.05.30. 11:08:38
Leadfoot 2010.05.30. 11:31:35
sydo 2010.05.30. 11:42:43
tudod, a tatára is villogtak, mikor a pályán ment a szemközti oldalon.
Tornado86 2010.05.30. 11:46:43
A bringást kiszúrtam, a tél kivételével gyakori jelenség az adott szakaszon. A kamionos ugyan átlógott, viszont ha jelzi neki a mögötte haladó 1-2 villantással hogy megelõzte, veszi a lapot. Másik pedig az, hogy lett volna még hely balra húzódni.
@jelentéktelen alak:
Gondolom az íreknél jóval nyugisabb a forgalom mint Európa ezen részén. Mellesleg nem tudom mi lehetett azzal az 1310es Dacia-val, de nekem bizony sose volt olyan érzésem hogy mindjárt megelõz egy kerék, pedig 1x Torda bejáratánal eleresztettem 150el, faterem ugyanabból a verdából kb. 4 évvel korábban az M3ason 175öt hozott ki. Ami a helyesírást illeti, nincs mit.
Ha ott betartja a 3 mp-et, jóformán sose tud elõzni, másik pedig hogy elég ismerned saját reakcióidõdet, valamint az elõtted haladó kocsikat. Na meg ami sokat számít, az a gumi. Lehet a fickónal valami prémium kategóriás cucc van a kocsiján míg sokak valószinüleg spóroltak ezen is + ott a légnyomás ami szintén sokat dob a latba, bár ezekrõl elvileg nem tudhatunk semmit. Az optikán valóban sok múlik, bár így is kivehetõ a sebesség, amit bizony úgy választott meg a tag, hogy bármi is bukkanjon fel, idõben meg tudjon állni.
"streetfighter" 2010.05.30. 11:59:29
Ha tudsz szöveget értelmezni, akkor abban a távolságot is leírtam. :)
A hülyék nem érdekelnek.
billencses 2010.05.30. 12:11:19
c.vieri 2010.05.30. 12:11:48
"streetfighter" 2010.05.30. 12:12:04
Ne érts félre, nem te vagy a hülye, hanem aki indokolatlanul villog! :)
billencses 2010.05.30. 12:19:18
"streetfighter" 2010.05.30. 12:20:45
Ott te jöttél szembe?
billencses 2010.05.30. 12:24:59
"streetfighter" 2010.05.30. 12:38:01
"jelzek hogy mehet. De nem, jön tovább a seggembe"
Ide is irogat egy két ilyen "kolléga". :(
Mármint, hogy lehetne előzni, de nincs 1 Km tiszta egyenes, tehát az nem biztonságos. :D
''autónepper.'' 2010.05.30. 12:53:48
billencses 2010.05.30. 12:55:35
akárki lehetek:-) 2010.05.30. 13:05:24
Te segítökész vagy csak a mostani vezetők 95%-a nem ismeri ezt a jelzést és dühöng, mert "ez a fasz indexel jobbra mégsem fordul le". Előzni meg autópályán tanultak.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.30. 13:08:11
akárki lehetek:-) 2010.05.30. 13:12:11
Én a 0,1%-ba tartozom:
Kérem a segítséget
Megköszönöm a segítséget
Tudok vezetni
Szerény vagyok
Én vagyok Bonaparte
:-)))
billencses 2010.05.30. 13:15:23
akárki lehetek:-) 2010.05.30. 13:16:57
Hát igen a nevető negyedik:-)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.30. 13:17:55
:-DDDDDDDDDDDD
akárki lehetek:-) 2010.05.30. 13:19:24
90-nel kaminyon mögött szélárnyékban menni eccerű országúton nem is rossz úgyis annyi a megengedett és felét eszi az ótó.
akárki lehetek:-) 2010.05.30. 13:19:58
A zápolók monták:-)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.30. 13:20:29
akárki lehetek:-) 2010.05.30. 13:21:44
És igenis tudd meg:
Szép is vagyok!
akárki lehetek:-) 2010.05.30. 13:23:05
Ezt még megbodogult zsigulis korszakomban alkalmaztam.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.30. 13:26:23
akárki lehetek:-) 2010.05.30. 13:29:13
Hát nekem, meg nekem, meg a zápolók szerint is:-)
billencses 2010.05.30. 13:29:44
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.30. 13:31:31
u.i.: Silent meg nemsokára kirúg a sok offolásért, de annyi baj legyen :)))
akárki lehetek:-) 2010.05.30. 13:32:55
Dehogynem! Az enyém nagyobb:-))))
akárki lehetek:-) 2010.05.30. 13:34:50
Nem fog kirúgni, mert még mindig az a kérdés:
Előzhetünk-e 3 ótót széltében hegynek felfelé, szél ellenében?
billencses 2010.05.30. 13:37:46
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.30. 13:38:15
billencses 2010.05.30. 13:40:26
akárki lehetek:-) 2010.05.30. 13:53:56
billencses 2010.05.30. 14:00:16
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.30. 14:03:09
Ja, nem arról van szó? :DDD
billencses 2010.05.30. 14:04:38
billencses 2010.05.30. 14:06:00
Leadfoot 2010.05.30. 16:00:45
"Mármint, hogy lehetne előzni, de nincs 1 Km tiszta egyenes, tehát az nem biztonságos."
Ha esetleg rám céloztál: az 1 km tiszta egyenes meg a záróvonalas hegyi út között van egy kis különbség.
Mikor megvettem a jelenlegi autómat, rám is sokan villogtak előzéskor, pedig simán elfértem.
Csak én felfogtam, hogy a szemből jövő nem tudja, mit tud az én autóm, és sokszor nem tudja pontosan felmérni a sebességet, ezért fosik és villog.
Lehet, hogy szomorú, de az úton nem mindenki vérprofi (vagy hiszi ezt magáról), és igenis úgy kéne autózni, hogy a vasárnapi vezetőkre se hozzuk rá a frászt.
"streetfighter" 2010.05.30. 19:09:40
Itt tényekről van, szó nem hitről!
Azt hiszem, hogy nem fog beférni. Röhej.
Hinni a templomban kell!
Igaz amit írsz, néhányan az előzöttek között is megdöbbennek, hogy merek előzni, és már fékeznek is.
Kit érdekel? A saját autójából indul ki.
Na akkor mi van? Azért ne előzzek pillanatok alatt, mert más azt HISZI, hogy nem fog sikerülni? Nehogy már ő döntse el.
Ezt te sem gondolod komolyan?
Én olyan vagyok akire a billencses utalt. Ott tökölnek a kamion mögött ketten én meg leelőzöm őket és még a kamiont is! Azért ne tegyem mert Ő szerintük nem lehet még előzni? Vicces!
Egyébként a megjegyzést akinek nem inge nem veszi magára!
Kandabula 2010.05.30. 21:38:28
Leadfoot 2010.05.30. 21:42:27
Aztán mitől tény az a tény? Mert te azt mondod?
Akármilyen hihetetlen, nem mindenki akkora nagy profitök mint te. A jogsit odaadják a mazsoláknak meg a vasárnapi vezetőknek is. És olyanokat előzni, amivel a másikra a frászt hozod, egyszerűen bunkóság.
"Nehogy már ő döntse el."
Nem ő dönti el, hanem a KRESZ, de te akkora májer vagy, hogy azt is felülírhatod, gondolom.
"Én olyan vagyok akire a billencses utalt. Ott tökölnek a kamion mögött ketten én meg leelőzöm őket és még a kamiont is! Azért ne tegyem mert Ő szerintük nem lehet még előzni? Vicces!"
Nem értem, ez hogy jön ide... Ilyet én is megcsinálok. Ha lendületből érkezem, és a kocsim simán bírja, miért ne? De ez még nem jelenti automatikusan azt, hogy a szembejövőbe belefagyasztom a szart.
Leadfoot 2010.05.30. 21:45:18
Ugyanúgy meg tudta volna ideologizálni, hogy a záróvonalon előzéssel egyáltalán semmi baj sincs, mint te.
''autónepper.'' 2010.05.30. 22:38:49
"streetfighter" 2010.05.30. 22:46:43
"Aztán mitől tény az a tény? Mert te azt mondod?"
Segítek: Attól, hogy már elkezdtem és korrektül be is fejeztem több száz (ezer?) előzést, ezért, és mondhatom, hogy van tapasztalatom.
"És olyanokat előzni, amivel a másikra a frászt hozod, egyszerűen bunkóság."
Mit képzelsz?
Mindenkinél előzés elött diskurzust fogok folytatni, hogy egy átlag autó önt 8 mp alatt előzné le, de én ezt megteszem 4 mp alatt, kérem ne ijedjen meg mert valószínű ehhez nincs hozzászokva?
Nem veszélyeztetem fogd már fel! Csak fele idő alatt előzöm le mint gondolná!
A motoros baleset helyszínét a te általad felvetett helyszínez hasonlítani, már ne is haragudj, de egy dilettáns, kezdő, tapasztalatlan és "vak" sofőrhöz méltó.
Az egyik lehet, hogy rád illik?
Van egy feltételezésem, de remélem, hogy nem igaz.
Te régebben ész nélkül száguldoztál, aztán jól megütötted a bokádat. Azóta meg te lettél a "hittérítő"?
És igen, a te általad jelzett szakaszon, a hosszát tekintve semmi gond nincs az előzéssel, a záró vonalat kivéve. :)
Azért egy kamionos, akár hol nem kezd egy másik teherautó előzésébe! :D
vape 2010.05.31. 10:19:20
Ilyen helyzetben azért a teherautós csávó teremtett balesetveszélyes helyzetet finoman szólva. KRESZ mittudomén hanyadik paragrafus és annak egyik bekezdése: előzés megkezdése előtt bizonyosodjunk meg arról is, hogy mögöttünk már nem kezdtek előzésbe.
Bár ha még azon a szakaszon is záróvonal volt, akkor mindketten barmok voltak.
esef 2010.05.31. 20:11:52
Pár hete volt a poszt az Oroszló és Sásd közötti dimbes-dombos szakaszról. Jelentem, már kint van a 40-es tábla.
Bobby Baccala 2010.05.31. 23:07:18
menj az m60/m6on..ott nincs ilyen para...max beszakad az alagút vagy a leállósáv :D
Kandabula 2010.06.01. 01:19:43
''autónepper.'' 2010.06.02. 23:08:45
and/or 2010.06.03. 13:20:13
Mikor van szó a KRESz-ben "LEHET"-röl?
Olvassátok el mégegyszer figyelmesebbenn: a "SZABAD" után!
Ahol nem szabad, ott nem lehet!
Ahol szabad, ott a körülményektöl függöen lehet is.
Vagy nem.