A Mecsekről sokunknak jut szerintem eszébe még mindig a fedélzeti kamerával rögzített motoros baleset viszonylag sok idő elteltével is, Leadfoot most autós verzióban látott itt közveszélyes öngyilkosjelöltet, nem is egyet. Csak a szerencsén múlt, hogy épp nem jött szemből senki.
Majdnem 2,5 éve minden munkanapon megteszem a Pécs-Szekszárd-Pécs útvonalat. Már vakon le tudnám vezetni ezt a távot, és természetesen láttam már pár cifra dolgot. De a következőhöz hasonlót még nem nagyon (egyszer már sajnos igen). Az eset ma (2010. május 26.) reggel 7:50 körül történt meg a hatos út Mecseket átszelő szakaszán.
Pécs felől Szekszárd irányába tartva a második völgyhidat elhagyva van egy 2x2 sávos rész, ami után a mi oldalunk ismét 1 sávosra szűkül, és innentől lefelé megyünk a hegyről. Szembe viszont (mivel ők hegynek fölfelé jönnek) nagyjából a mecseknádasdi hajtűtől végig kapaszkodósáv van.
Ez a szakasz elég kanyargós, beláthatatlan, végig záróvonal is van természetesen, nincs megszakítva, mint más kapaszkodósávos részeknél.
A dombtetőn, az egy sávosra szűkülésnél értem be a következő sort: elöl egy lassan haladó teherautó, mögötte kamion (LHC-845), leghátul egy Xsara Picasso (JZL-531). Tényleg lassan mentünk lefelé, talán 50-60 lehetett a tempó, de ezen a részen amúgy is 60-70 a korlátozás (egy helyen még 40 is van). Hozzá kell tenni, kissé talán túlzó a korlátozás, de jogos, mert elég sok a baleset ezen a részen.
Viszont nem hosszú szakasz, ki lehet bírni, ha beszorul az ember egy lassabb jármű mögé. A Picasso sofőrje viszont már itt nézegetett kifelé a kamion mögül, ekkor állítottam fényképezésre a telefonomat, mert láttam, hogy ebből lesz még érdekesség…
Ahogy mentünk lefelé, előzni nem lehetett, hiszen vagy kanyar jött, vagy szemből érkezett valaki. Ennek ellenére a Picasso sofőrje folyamatosan két kerék közé vette a zárót (akkor is, ha jöttek szembe a belsőben, elég „érdekes” volt – ld. 1. kép). Aztán az egyik kicsit jobban belátható szakaszon elfogyott a türelme, és előzésbe kezdett.
Már ez se semmi, mert ha valaki szemből gyorsan érkezik, akkor komoly gáz lehet (az egészről kicsit a hírhedt mecseki motoros baleset jutott eszembe). Viszont itt jön a lényeg: szinte ugyanabban a pillanatban, ahogy a Picasso sofőrje előzni kezdett, a kamionos is kitette az indexet, és maga is a teherautó előzésébe kezdett.
Így a következő helyzet alakult ki: a saját forgalmi sávjában a lassú teherautó, mellette a szembejövők belső sávjában a kamion, amellett a szembejövők külső sávjában pedig a Citroen. Ezen a kanyargós, rosszul belátható szakaszon elfoglalták az egész utat ezzel a tandem-előzéssel (a második fotón ennek a manővernek már csak a vége látszik). Megúszták, nem jött szembe senki…
Engem megfogott a teherautó, csak a Mecsekről kiérve, Mecseknádasd előtt előztem meg szabályosan. Nem sokkal később utolértem a kamiont is, Hidas előtt pedig a Picassót (pedig nem mentem különösebben gyorsan) – hát ezért kellett ez a nyaktörő manőver. A Citroen hátsó ablakában „Eladó” felirat volt, és egy telefonszám. Elgondolkoztam, hogy ha megáll, leolvasom a számot, és felhívom, hogy gratuláljak, de Bonyhádnál megelőztem, és többet nem láttam.
És igen, a posztoló a hülye, mert vezetés közben fényképezett, vállalom. :)
Az utolsó 100 komment: