Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Hol a hiba a képen?

2010.06.13. 17:43 :: SilentSound

Rosszqtya küldött egy szép fotót és mellé néhány szót így vasárnap estére a hűsítő sör mellé. Mert ilyen dög melegben két dolgot lehet csinálni, csobbanni a vízbe valami strandon, meg blogot olvasni a hűvös szobában.

No akkor tessék még1x megnézni, mert kivételesen nem az autó(s)al van a hiba! :)

Pár hónapja felújították a Lajos utca Amfiteátrumtól kifelé lévő részét... járdákat csináltak, csatornáztak, parkolókat építettek, etc... DE(!) ki volt az az elmebeteg, aki úgy tervezte meg az utcát, hogy a parkoló járda felőli végébe tette a tűzcsapot!?

Beáll az autós szabályosan a kiépített parkolóba, ezzel blokkolva a tűzcsapot! REMEK!! Remélem az is ebben a házban lakik, aki ezt a felújítást így ebben a formában átvette! Nem vagyok szakember (biztos van itt ilyen...) de nem kell ezt pár építési hatóságnak, illetve a kerületi tűzoltóságnak is aláírni, hogy így jó és kiadható az építési engedély?

91 komment

Címkék: autó parkolás tűzoltó útfelújítás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

#&@ 2010.06.13. 17:51:56

mellette meg ott a bejáró, ahova tilos állni... ott szépen elvezetik csövet/beáll tűzoltó/amit akarnak , nem azon a 2 méteren múlik az oltás szerintem...
vagy ha nagyon útban van a kocsi, úgyis arrébb teszik.

Riska 2010.06.13. 18:09:28

Miért nem nyitják meg szökőkútnak ebben a hőségben?

cork77 2010.06.13. 18:19:39

Tűzoltóknak fenntartott parkolóhely. Ha a taxiknak lehet saját? :-)

bebike 2010.06.13. 18:29:48

Csak valami túlbuzgó közterületes ne büntessen meg érte senkit :D

Reggie 2010.06.13. 18:33:37

En ugy tudom hogy egy tuzolto tomlo 30 meter hosszu. Az az 1.5 meter nem fog szamitani. De a tuzcsapot 1.5 meterrel arrebbtelepiteni se lett volna nagy melo.
Blokkolva azert talan nincsen a tuzcsap, mivel a csatlakozasok a jardaval parhuzamossan neznek, es nem a parkolo ill. uzlethelyseg fele, tehat a nyomas alatt levo tomlonek is marad eleg hely.

Rahsid 2010.06.13. 18:42:37

Az a neccesebb ha valami magasan képzett tolatás közben kiüti.

akossteiner 2010.06.13. 18:56:23

Pont ebben a házban lakom (nem én vettem át...), és azt gondolom, hogy ha emberünk körülnéz a városban, lehet hogy feltünik neki, hogy a legtöbb helyen pontosan így vannak elhelyezve a tűzcsapok. Nincs ezzel semmi baj, a tűzoltók gond nélkül betörik az ott álló autó ablakait és áthúzzák rajta a tömlőt... Viszont inkább (mint tőlünk nyugatra) valóban oda kéne irni hogy az a hely a tűzoltósűgnak van fenntartva.

U.i.:legközelebb a kedves taxis csináljon képet arról is, hogy napközben hogyan parkolnak az emberek az út közepén úgy, hogy a garázsból sem lehet kiállni...

potha 2010.06.13. 19:07:09

Bárcsak lenne hűvös szobám meg söröm.

Ehelyett marad a 30 fokos szoba, meg a húgy meleg víz :D

misitcom 2010.06.13. 19:37:11

A tűzcsap mellett nekem még az is furcsa,hogy a kapuban egy cölöpön négy tábla van.Úgy emlékszem,hogy egy oszlopon max. három tábla lehet mert agyilag ennyit bír egy úrvezető is értelmezni.

qwertzu 2010.06.13. 19:53:14

@potha: Hűtőd sincs?

@Rahsid: Ott a pont. Elég alacsony is ráadásul.

uf28x61 2010.06.13. 20:07:07

Amerikaban tilos parkolni tuzcsap mellett a jardaszegelyen. Magyarorszagon egyaltalan szabad oda beallni?

Gera 2010.06.13. 20:14:15

Szerintem a tűzoltók nem szokták a tűzcsapnál derékszögben meghajtani a tömlőt, úgyhogy semmi gond. Inkább az a szar, hogy ha valaki nem figyel, simán beletolat.

magyar bucó 2010.06.13. 20:15:08

Nincs ezzel semmi baj, azon kívül, hogy párszor ki fogja ütni néhány tolatásra alkalmatlan vezető.

Jam25 2010.06.13. 20:16:39

ha jol tudom a magyar torvenyek szerint tuzcsap ele nem lehet parkolni, igy ebben az esetben ezt a parkolohelyet uresen kell hagyni. A kivitelezo erdekesen oldotta meg, vagy ez volt a cel, hogy a tuzoltok baj eseten tudjanak parkolni, es a legkozelebbi parkoloorabol pedig ervenyes jegyet valtani :)

SzLacika 2010.06.13. 20:17:50

Szerintem vannak annyira kreatívak a tűzoltók, hogy találjanak megoldást a probémára, ha mégis útban van az autó :)
Lásd pl.
failblog.org/2010/02/24/parking-fail-13/

Marcellusca 2010.06.13. 20:26:10

@potha: Asszem elcsípted a poszt igazi mondanivalóját. :D

Káposztakukac 2010.06.13. 20:30:39

@Jam25: ilyen csak amerikában van. magyarországon sosem volt tilos tűzcsap előtt parkolni, ja amúgy parkolóhelyról van szó.

angxdd 2010.06.13. 20:35:59

Nem blokkolja a tűzcsapot! Főleg, hogy a járdával párhuzamosan van a kivezetése... Ellenben biztos lesz pár szerencsés, aki jól nekitolat majd :S

highroller 2010.06.13. 20:41:37

@akossteiner: azért ilyen ablakbetörősdibe ne reménykedj, ez innen nyugatabbra is legközelebb csak az USA-ba szokás (azért ott se napi rutin...). Jelenleg idehaza többek között ezen folyik a vita h jogszabályokat kéne módosítani mert semmilyen esetbe nem lehet megrongálni semmit közvetlen életveszély elhárítása közben se(pl ha a kosaras autó nem tud letalpalni akk rá*aszás van és addig kell helyezkedni vele amíg rongálás nélkül nem lehet telepíteni a kosaras járművet még ha ehhez kicsit kéne is csak megnyomni az autókat egy sűrű lakótelepi parkolóban)Ill. ha nagyon akarsz öncélúan bármit megrongálhatsz ilyen esetbe is csak azzal az illetővel fizettetik ki a kárt aki csinálta hiába mentett meg közbe akár 3-4 embert is vele. Nah többek között ilyenek miatt nem lesz ablakbetörés sőt ha valamilyen olyan durva ráállás lenne a tűzcsapra, hogy nem lehet csatlakozni rá és megnyitni (bmikor előfordulhat, a legnagyobb idióták képesek megcsinálni h ilyen szinten blokkolják)akkor meg lehet próbálni kézierővel eltolni ha nem megy akkor meg el kell menni szépen megkeresni a másik legközelebbi tűzcsapot... Sajnos itt minden dolog teljesen szembenánl azzal ami logikus lenne az ilyen helyzetekbe (és másba is jellemző, ez Magyarország egyik ismertetőjegye)

Rókakígyó 2010.06.13. 21:00:26

Én azt hittem, hogy nem lehet tőle normálisan parkolni. Szerintem sem zavarja a tűzoltót, mert van neki mozgási lehetősége. Nem kell pont a csap mellett állnia.

"streetfighter" 2010.06.13. 21:02:47

A tűzcsap elhelyezésével szerintem semmi gond, de egy lebetonozott hajlított csőből készült védelmet a parkoló felé nem ártott volna elhelyezni. :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.06.13. 21:10:10

próbált már itt valaki egy nagynyomású tűzoltócsövet derékszögben meghajlítani nyomás alatt? na akkor nem írnátok ekkora baromságot :))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.13. 21:13:02

@Reggie: Ráadásul pl. az autót kötik a csapra + az autó szivattyúz, és olt. De attól még tényleg nincs túl jó helyen.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.06.13. 21:17:34

Nem tudom, mennyivel rosszabb az, ha valaki egy olyan tűzcsap mellé parkol, ami elég szellősen van telepítve, tekintve, hogy ott egy kapubejáró, mint az, hogy egy forgalmas út még forgalmasabb járdáján van. Lsd. Budafoki út Mol székház mellett. Buszmegálló, villanyoszlop, kapubehajtó etc. A tervezőket kéne inkább előszedni, az aknafedélelhelyezőkkel párhuzamosan.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.06.13. 21:35:36

Tessék bejelenteni és majd festenek egy nagy X-et a parkolóhelyre!
Minek annyi parkoló?
Mindenki menjen biciglivel!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.06.13. 21:36:24

Be kell jelenteni, és majd festenek a parkolóhelyre egy nagy X-et...

Civilfurgon 2010.06.13. 21:42:35

Legyen ez a legnagyobb baj ebben a városban. Ezzel együtt tényleg nem ügyes.

PeriAttila 2010.06.13. 21:53:12

Szerintem a posztoló a hülye :D

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.06.13. 22:01:11

PeriAttila 2010.06.13. 21:53:12
köszönöm :-)

cso zsi 2010.06.13. 22:01:38

@cork77: Saját taxishely? Mesélj, mit tudsz ilyenről? A mezítlábas a járdán "én itt szoktam..." az nem mérvadó. A taxitársaságok viszont súlyos pénzeket fizetnek drosztdíjként.

BKV reszelő 2010.06.13. 22:02:52

@PeriAttila: Szerintem meg kolbászoszsömle a hülye xD

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.06.13. 22:14:41

sün te itt? :) pedig még nincs is dél! :))

agyament 2010.06.13. 22:17:37

gratula a blog.hu motorhoz, ahol nem korlátozzák a beírható tartalmat :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.06.13. 22:17:39

cso zsi · www.szepsegbolt.info/ 2010.06.13. 22:01:38
ne keverjük a szezont a faxommal!
minden bp-i taxiengedéllyel rendelkező fizet a drosztért per pill. 25k-t évente a droszt kezelő kht-nak, aki csak elqrja a pénzt de xarik mindenre... ezért is van szinte minden droszt tele civil kocsikkal... a többi része a dolognak lényegtelen...

algi 2010.06.13. 22:36:54

@#&@: Igaz, a tűzoltóknak semmiség az egész. Amikor erre szükség van, épp úgysincs más gondjuk.

a kis herceg 2010.06.13. 22:38:23

Az volt már, hogy a posztoló a hibás?

:D

robinzone 2010.06.13. 22:43:20

nagyobb baj, hogy odaállok a kompaktótómmal, oszt nem tudom miatta kinyitni a hátulját sopping után. ez az igazi szívás!

Greenman-in-greensuit 2010.06.13. 22:45:25

nincs négy tábla az oszlopon. oda is ki van írva kép formátuma JPG, csak a J nem látszik egy rohadt fától!

misitcom 2010.06.13. 22:52:50

@Greenman-in-greensuit: JPG??Mert ha még LPG azt érteném.Sőt jogos,mert a gázos autókat nem látják szívesen zárt helyen.De akkor is négy.

böme 2010.06.13. 23:16:45

@highroller: De be lehet törni az autó ablakát. Az élethez- és testi épséghez való jog magasabb rendű, mint a tulajdonhoz való jog.

A80 2010.06.13. 23:26:34

Az a tűzcsap mindig is ott volt. És mindig is parkoltak előtte. Szerintem örülni kéne, hogy végre elkészült az a 200 méteres szakasz a Lajos utcán, és nem felelős a tervező minden meglévő hibáért.

mqqq 2010.06.13. 23:30:03

kicsit bulváros a hír, semmi baj nincs a tűzcsappal, kurvára nincs blokkolva, még akkor se ha valaki 1 mm-re rááll, mivel a tömlő oldalról kerül rá, a tűzoltó autó meg úgyis ott áll meg ahol akar baj esetén...

Káposztakukac 2010.06.13. 23:32:44

@highroller: ez is nettó hülyeség. a ptk. teljesen pontosan szabályozza a kárfelelősség szabályait veszélyhelyzet esetén. (konkrétan kártérítés és kártalanítás formájában)
a tűzoltók bármikor rongálhatnak, amennyiben a feladatuk teljesítése során erre szükség van és az okozott kár nem haladja meg a feltételezett elhárítandó kárt (arányosság).

eml 2010.06.13. 23:35:19

Nálunk a közteres, ha valaki a tűzcsap 1,5 méteres körzetében várakozik, megbünteti.
Állítólag van rá szabály. A KRESZ-ben nem találtam.

gozos 2010.06.13. 23:50:41

Hehe, ideális hely kerékpártárolónak :)

Matrix_ 2010.06.14. 00:13:38

Elvileg ha jól tudom az Orsz. Tűzv. Szab.-ban van benne, hogy a tűzcsapokat így meg úgy hozzáférhetőnek kell hagyni. De ezt nem kell tudnia minden pógárbak, de értelmes ember azért betartja. Viszont a terület tulajdonosának, bérlőjének stb-jének, ha szükséges, fel kell tüntetnie a parkolási tilalmat pl táblával, amennyiben ez a tűzoltóság szerint indokolt. Ha nem tünteti fel, akkor valószínű a helyi tűzoltó, akik átvette az építményt és a hozzá tartozó területet, nem találta ezen jelzések elhelyezését indokoltnak. A tűzoltók meg nem szaroznak. Asszem.

Napapapapi 2010.06.14. 00:33:36

Szerintem oldalt kellene a platóra tenni az árut. A kereskedő nem vette észre, hogy a számla értékében nem kapta meg a 300 db kicelli dribert.

(---Flúgos Buszos---) 2010.06.14. 01:02:59

@eml: Én is úgy tudom,hogy hagyni kell helyet a tűzcsapoknál,nem volt méterről szó.

a kertész tömlővel 2010.06.14. 01:08:43

ha lenne pázsit a környéken,akkor a kertész tömlővel meglocsolná h ki ne száradjon ebbe a görögös de mégis magyaros kánikulában.
a fordos jol parkol.ő tuttta

Zzzz_ 2010.06.14. 01:13:57

A tűz oltása közben meg már minek menteni a garázsból az autókat ...

zsoci 2010.06.14. 02:11:12

Hé ez nem amerika ! Nálunk SEMMI sem tiltja a tűzcsapho parkolást, a tüzoltót meg nem fogja akadályozni, megoldja. Ez egy felesleges hiszti volt..

2010.06.14. 05:58:02

Az a baj az ilyenekkel, hogy a tűzoltók előszeretettel rongálnak, mondván mi megtehetjük. Nincs is ezzel semmi gond, de az azért túlzás, hogy kigyullad egy étteremben egy kuka, és ezért szétcsapkodnak 2 autót, merthogy rossz helyen álltak. Láttam én már ilyet!
Az autókban keletkezett összesen 500.000 Ft kár, míg az étterem 20.000Ft-ból kifestetett.

Értem én hogy az ő munkájukat ne akadályozza senki, ugyanakkor ha el lehetne kerülni a rongálást, ők akkor is inkább abba az irányba mennek el, ahol a legtöbb zúzás van.

Egyéves Önkéntes 2010.06.14. 07:11:47

El lehet egy oszlopon négynél több táblát is helyezni, csak akkor kell egy plusz kiegészítő tábla ugyanazon az oszlopon "Figyelem, négynél több tábla az oszlopon" felirattal.

Georgigi 2010.06.14. 08:06:05

Hol a hiba a képen?
Azért a megengedett 5km-es tábla sem semmi a behajtó. Ha nyitva, akkor nem látszik.
A táblák között pedig van egy „5” ös, de az mire vonatkozik?

Georgigi 2010.06.14. 08:17:23

@Hivatásos beszólóművész:
Nálam az előbb kimaradt egy „n”.
Azért, ha a lakásod égne, másképpen vélekednél. Igaz? :)

Franky4fingers 2010.06.14. 08:22:31

Ez teljesen rendben van. Ugyanis az egyetlen szabad hely ahol a tűzoltó biztosan meg tud állni, az a kapubejáró. Onnan gondolom azért van 2 méterre a tűzcsap, mert technikailag nem lehetett közelebb tenni

Georgigi 2010.06.14. 08:28:19

@Hivatásos beszólóművész:
„Tűzre-vízre vigyázzatok! Le ne égjen a házatok!”
Csak azért írom még ezt neked, mert „művésznek” érzed magad. Csak érzed magad. :)
A tűzoltók viszont több milkós értéket védhettek meg.
Ennyi.
@Franky4fingers:
Technikailag már járt ember is a Holdon. :)

supracoger · http://supracoger.blog.hu/ 2010.06.14. 08:38:33

majd kiüti valami nyomorék és akkor nem lesz probléma

akárki lehetek:-) 2010.06.14. 08:39:21

Helyszín: Bp. IX. Berzenczey u. 11.
A tűzcsap a Kalos végénél. Így tervezték a parkolót, és nem csak itt!

www.norc.hu/pano/2H1OcaO1/

ostván 2010.06.14. 09:00:19

A konkrét szabályok pontos ismerete nélkül én is azt látom a legnagyobb gondnak, ha valaki nekitolat a tűzcsapnak. Egy nagy autóval ezt alig tudja elkerülni, ha be akar férni a helyre. Tényleg lehetett volna a parkolót másként kialakítani (pl. ferde beállás - talán).

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.06.14. 09:14:31

Ahogy itt mennek a dolgok, úgysincs benne víz, tehát tök mindegy.

Tron65 2010.06.14. 09:16:24

A Váci úti NYUFIG torony mellett még korlát is van a járdaszélén a tűzcsapnál.
Egy Twingós szerint azért, hogy csak ő tudjon odaállni (nagyobb nem tud ráfordulni), így vagy 20-30 centire van az orra a csonktól.

ági anyu 2010.06.14. 09:17:05

A probléma egy ecsettel és egy kevés festékkel orvosolható - X felfestése tilthatja a megállást. Ez benne van a Kreszben

GG81 2010.06.14. 09:19:33

ismerem a tűzcsapos szabályokat, de azért ezek az elhelyezések, amiket írtatok is felvetik a kivételek lehetőségeit... látszik, hogy a tűzcsap csatlakozó pontjai mindig szabad síkba esnek sosem a parkoló autók felé. ez így akkor most már lehet? ha már mindkét helyen parkolóhelyet is festettek fel!?

ladislaus 2010.06.14. 09:32:45

@Rahsid: máris lesz szokokut :)

atompyka 2010.06.14. 09:39:29

@akossteiner:
"Viszont inkább (mint tőlünk nyugatra) valóban oda kéne irni hogy az a hely a tűzoltósűgnak van fenntartva."
De csak ha be is tartatják. Kben úgyis odaállnak, mint az Újhegyi úton az új lakóparknál: tele van parkolva a tűo felvonulási terület. Az, hogy ők égnek benn saját maguk miatt, nem zavarja a lakókat...

atompyka 2010.06.14. 09:42:35

@Georgigi:

"Azért a megengedett 5km-es tábla sem semmi a behajtó. Ha nyitva, akkor nem látszik.
A táblák között pedig van egy „5” ös, de az mire vonatkozik? "
Az oszlopon van egy sebkorl tábla, az ajtón meg egy semmit nem jelentő tábla.

tollas 2010.06.14. 10:01:22

Nincs ezzel olyan gond, amit miatt a bloggoló felháborodott.
Bár csak ilyen jellegű dolgokon kellene lamentálnunk.

Phoenix1985 2010.06.14. 10:07:51

Tisztelettel! :)

Olyan "aranyos", hogy hozzáértés nélkül mennyire szeretnek emberek hozzászólni. Én értem a késztetést, de azon kijelentések, melyek szerint el lehet férni és egyebek (gépjármű rongálás) megmosolyogtatnak. Élet- és vagyonvédelem legyen a kulcsszó, a tűz nem kérdezi meg, hogy mikor terjedhetek tovább és egyebek. A polgárnak természetesen nem is ezt kell tudni, hanem azt, hogy van aki segít, ha baj van. Épp ezért ne szemmértékre mérjen senki semmit, tény, hogy hiba is történhetett kivitelezéskor.
Jogszabály szerint a következőt azért érdemes tudni jelen helyzetben:
– A tűzcsapokat állandóan hozzáférhetően kell tartani azokat eltorlaszolni még ideiglenesen sem szabad.

– A tűzcsapoknál a tűzoltó gépjárművek részére úgy kell felállítási helyet biztosítani, hogy azok mellet legalább egy nyomsávú közlekedési út szabadon maradjon.

Még egyszer:
Ha tűz van, minden másodperc elengedhetetlenül fontos!

Doboz 2010.06.14. 10:14:39

Jaj gyerekeim az Úrban. Nem értitek ti sem, hogy miért került oda az a tűzcsap?! Nah én elmondom. Azért, mert ott volt a helye. A vezeték ott ment.:DDDD
Aki nem érti, hogy miért ott megy az kérdezze meg kezelőorvosát vagy gyógyszerészét:DDDDD

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.06.14. 10:17:08

@gadam001: Tűzoltó ismerősöm mondta: Magyarországon minden tüzet három nappal előtte be kell jelenteni! :-)

salted 2010.06.14. 10:28:08

lábamon meg bakancs

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.06.14. 10:33:16

@akárki lehetek:-): Így van! Ha ezt mindenki betartaná, nem kellene a tűzcsap sem.

Phoenix1985 2010.06.14. 10:33:45

Mindennel lehet viccelődni, de ha véletlenül bekövetkezik a baj, akkor hirtelen lekerül a vigyor az arcokról. Vajon miért van ez? Mert a többség azt gondolja, vele az nem történhet meg. Én akkor is vallom, hogy jobb felkészülni, mint utána gyötrődni.

csibra 2010.06.14. 10:34:22

A tűzcsap valójában vízcsap.

zootyi 2010.06.14. 10:44:07

Ez milyen lüke poszt..
Tűzoltó ismerősöm mesélte ha rossz helyen állsz (esetleg mint a képen a tűzcsap van "rossz" helyen) akkor simán elhúzzák az autódat esetleg ha olyan a hangulat, akkor az autón keresztül vezetik a csöveket.

akárki lehetek:-) 2010.06.14. 10:46:26

@gadam001: Viccelődünk, mert nincs megtiltva!
Ha jön a baj azt komolyan vesszük, viszont egy lehetséges haláleset miatt nem fogunk egész életünkben gyászruhában járni, hogy felkészüljünk rá! Amíg van humorérzék addig gyakorolni kell a humort, mert az megkönnyíti az életet.
Ettől függetlenül, ez nem jelenti azt, hogy nem vesszük komolyan a veszélyt!

ehhh 2010.06.14. 11:05:07

en nem ertem, hogy mi van ezen blokkolva, a tuzcsapra nem kell a tuzoltoautonak raallni, eleg, ha az ember oda tud menni, hogy racsatlakozzon.

hegyilany 2010.06.14. 11:05:26

@Rahsid: Ahhoz azért nem árt egy ZIL vagy Tatra. :)

potha 2010.06.15. 07:18:08

@qwertzu: Messze van a szobától :D

@Marcellusca: Kiragadtam a lényeget :D

PitBuli 2010.06.16. 09:33:40

Azért óvatosan azzal, hogy csak úgy "kiüti majd azt valaki". Láttam én olyat, hogy polgárunk kakóval nekitolatott a tűzcsapnak, mert nem látta, ugyanis alacsonyabb a kocsi hátuljánál. A tűzcsapnak nem lett semmi baja sem, egy millimétert sem mozdult, viszont az autó hátulja atomjaira hullt...

Alex3000 2010.06.16. 15:02:26

Az USA-ban több méteren belül tilos parkolni a tűzcsapoknál. Be is tartják, mert viszik a kocsidat mint a szar... Itt vajon működne egy ilyen szabály? És ebben az esetben ha tűzoltóknak arrébb kell vonszolniuk a kocsit és az ebben keletkezett esetleges kárt az autóban ki fogja kifizetni???

Deszkás 2010.06.20. 08:38:46

@kolbászoszsömle: biciKli, biciKli, biciKli,
Olyan szó nincs, hogy biciGli!!!

Deszkás 2010.06.20. 08:43:18

@RosszQtya: Így van! Rendet kell tenni a parkolóhelyeken! Nem megy az hogy a civil a taxis helyen parkol, a taxis az áruszállító helyen, az áruszállító meg keressen magának helyet. Ugyanez igaz úgy is, hogy a civilek simán beállnak az áruszállításra fenntartott helyre, én meg ha árut szállítók, keressek helyet magamnak, mert ő BMW terepjárójával oda áll átlósan! Pl Blahánál a Rákóczi és a Dohány utca között.

Deszkás 2010.06.20. 08:52:25

@ostván: Na ne már! A Ford számomra kombinak tűnik, és mennyi hely van még előtte! Befér oda hosszabb autó is, na nem csatahajó! Az keressen magának más helyet. :D

Deszkás 2010.06.20. 08:55:51

@espadazo - Játékbolt:: Rosszul mondta! A nagyobb tüzeket kell előre bejelenteni, a kisebbeket pedig be kell vinni. :D












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása