Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ennyi gerinc sincs egy emberben?

2010.06.26. 10:21 :: SilentSound

Most kivételesen nem beküldött levelet fogok publikálni, hanem a saját tegnapi bosszúságomat szeretném veletek megosztani és kikérni a véleményeteket. Szokás szerint az út szélén, a padkával párhuzamosan parkoltam tegnap Kispesten a Vas Gereben utcában, az Ady Endre úthoz közel. Széles utca, a parkoló autók mellett minden különösebb gond nélkül elfér két busz is egymás mellett.

Tegnap valakinek mégsem sikerült az egyenes vonalú mozgást kivitelezni és amikor munka után visszamentem az autómhoz, azzal kellett szembesülnöm, hogy a bal tükröm szét van csapva, a burkolat eltörve, fényezés rajta szétcseszve, az egész kicsit behajolva az oldalablak felé. Ebből arra következtetek, hogy az illető autós szemből érkezett és feltehetően előzött egy másik autót nem kis sebességgel, mert kizárt, hogy valaki ennyire angolosan közlekedjen más esetben.


Csak mert úgyis ez lenne az első, amit valaki belinkel...

Emberünk elmérte az oldaltávolságot, ez lett a vége. Viszonylag toleráns ember vagyok, bosszant ugyan a hülyeség, de mindenki hibázhat, átfuthat az úton egy mókus, történhet bármi olyan, aminek ez lesz az eredménye. Olyan nagy baj nem lett, a tükör szélét kaphatta el a másik autó, bár pár fül letört, ideiglenesen vissza tudtam pattintani a tükörház burkolatát is, az elektromos mozgatás működik. Nem is ezzel van nekem a legnagyobb problémám.

Ellenben az mérhetetlenül felhúzott, hogy se egy cetli, se egy névjegy nem volt az ablaktörlőm alatt. Ezt tartom gerinctelenségnek. És szomorú, hogy így gondolom, de szerintem többen cselekednének hasonlóan, mint ahányan vállalnák a felelősségüket.

Azt kizártnak tartom, hogy nem vette volna észre a dolgot a sunyin lelépő sofőr, mert egy ilyen koccolás nem kis hanggal jár, aki annyira süket, hogy egy efféle csattanást nem hall meg, az egyébként is alkalmatlan az autóvezetésre. Nem akarok bosszút állni, nem akarom csákánnyal körbecsapkodni az autóját, baseball ütővel beverni az összes ablakát, kromofággal leönteni a kocsija tetejét, százas szögeket ütni az abroncsai oldalfalába és végezetül lerúgni a visszapillantó tükreit (bár nagyjából ez futott át az agyamon, mikor tegnap megláttam az autómat).

Nem bántam volna viszont, ha otthagy egy telefonszámot és ahelyett, hogy szarik bele és elmenekül a kb. tízezer forintos költség elől, bocsánatot kér legalább és ellentételezi a kárt, amit okozott.

Tudom, hogy erre így utólag szinte semmi esélyem nincsen, mert nem láttam, hogy ki volt. Nektek volt már hasonló esetetek akár pozitív, akár negatív végeredménnyel? És ha ti néznétek el a távolságot, megállnátok és otthagynátok egy fecnit a számotokkal? Biztos?

109 komment

Címkék: budapest közlekedés autó baleset sztereotípia béna tükör cserbenhagyás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

potha 2010.06.26. 10:52:11

@Mityu: Úgy látszik most vadásznak a teherautókra, jobb ha vigyázok :D

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.26. 10:56:00

@potha:

Szerintem - a hüje posztoló történetét is olvasva - nem válogatnak a károkozók.... :))

Rocko- 2010.06.26. 11:20:36

úúú józsi, az autózz kommentelőinek átka fog rád szállni!

olyanok, hogy "legyen minden kereke lapos reggel!" és a többi. :)

P75 2010.06.26. 11:25:08

en mar talaltam a bal visszapillantot az auto tetejen, tehat aki lecsapta, legalabb megallt, de uzenet nem volt.
En viszont egyszer meghuztam egy autot, hagytam telszamot, jelentkezett is, h 60ezer ft, mondtam, h no way, betetlap ki is toltottuk. Azota sem jelezte a biztosito a bonus besorolasunk emiatti valtozasat...

Szilizoli 2010.06.26. 11:27:35

Persze a poszter esetében ez nem játszik, de szeretem ezt a sztorit, ezért osztom meg veletek.
Barátom többször kísérte el a beszállító apját országos körutakra. Egyszer az öreg intézi a papírokat, haverom ül a kocsiban. (Robur) Jön egy koma, előírás szerüen letöri a tükröt, majd ő is megy papírt intézni. Végeznek:
-Fater! Az a csávó letörte a tükröt!
Az öreg -nem túl ideges típus- erre, előhúz egy vascsövet az ülés mögül és megindul a kocsi felé.
-Figyelj haver! Letörted a tükrömet.
-Én, nem!
-A fiam benn ült a kocsiban. 5 ezer adjál! Most, vagy én is letöröm a tiédet.
Csávó fizet, öreg visszasétál, elteszi a csövet, ugyanonnan előhúz egy új tükröt. Felcsavarozza és ezzel el is volt intézve a dolog.

cork77 2010.06.26. 11:29:09

Csúsztam már neki parkoló Wartburgnak a W123-mal, a Wartburg ajtaja bánta. A Merci lökőse koszos lett. Ott hagytam a számom, majd másnap találkoztunk és kifizettem egy ajtót neki. De nekem is jött egy fekete német rendszámú autó a parkolóházban,darabokra törve a lökhárítóm, ő nem hagyott semmi elérhetőséget sem. A kamerák persze hogy pont nem látták. Egy ember írta fel a típust, színt, rendszámot majd hagyta ott nekem a papírt. A rendőrségen azt mondták nem tudnak mit csinálni, pedig akkor még voltak határok. Mennyiből tartott volna a határon szembesíteni a hülyeségével? Kapjon az ilyen dupla defektet minden héten!

Seth Gecko 2010.06.26. 11:39:24

Nekem a körtér mellett csapták szilánkosra a tükrömet, és húzták meg az oldalát... A bosszantó, hogy tippem is van, ki lehetett. Árulkodó volt a festék színe és a magasság, amin meghúzta a bal ajtómat. Azóta a fehér kisteherautók közelébe sem állok. Ha magadra ismernél, köszönöm a becsületességed, amivel elhúztál onnan. Hazafelé meg nem volt kényelmes és biztonságos élmény csak jobb és belső tükörrel mászkálni.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.26. 11:40:49

S milyen sokféle módozata van a gerinctelenségnek. Engem jelentettek fel azért, mert 100 000,- Huf-os kárt okoztam. Egy másik autó bal oldalát végighúztam úgy a jobb oldali tükörrel egy E34-es BMW-vel, hogy az oldalablakok is törtek. A dologban volt egy kurva nagy szépséghiba. Az E34-esen mindebből a történetből egy hajszálnyi karcolás sem látszott.

XIII. kerületi kapitányságon én magam közöltem a vizsgálóval, hogy azonnal viszem az autót szemlére! Autószerelők is írásban igazolják, hogy ilyen jellegű javítás az autón nem történt.
Azóta nem tudom mi lett a feljelentővel, de ez viszont kimeríti a hatóság félrevezetését!

:)

Hurri Kán 2010.06.26. 11:48:08

Nekem a Németországból behozott kocsim lett tele ajtórányitásokkal meg lökhárítóhorzsolásokkal kb. 3 hónap alatt (kint 14 évig ezeket megúszta az autó!).
Meg a tükrömet 2X törték le kocsisorok között parádézó biciklis hülyegyerekek, persze egyik sem akart megállni. Mondjuk az egyiket sikerült megfogni mert nyár volt, le volt engedve az ablak és a jobb egyen barátom ott ült... Utána, kivágott gumival hazatolás közben biciklis barátunk talán elgondolkozott egy kicsit...

Normális vagyok? 2010.06.26. 11:50:55

Én is jártam már úgy, hogy kifordítva találtam meg a tükröt, nekem a tükörborítás rajta maradt, csak éppen keletkezett rajta egy 50es pénzérme nagyságú lyuk. Az ütést menetirányból kapta és érdekes módon így a saját autóm lyukasztotta ki a borítást, ahogy a tükör külseje nekiütődhetett az "A" oszlopnak, viszont éppen ezért csodálkozom, hogy maga a tükör nem tört el. A kár összegére már nem emlékszem pontosan, de kb 3-5000Ft volt. Cetli nálam sem volt. Annyit viszont tudok az esetről, hogy egy fehér taxi lehetett a vétkes (bár az ütést nem látték), mert aznap egy fehér taxis vizsgálgatta a tükrömet, majd elhajtott. Ezt az infót egy hajléktalantól kaptam (nem, nem kért érte pénzt) akit ismerek. Rendszámot sajnos nem látta, mert 2-3 autóval előttem állt meg.

Szóval a lényeg, hogy sok ilyen helyzet van, és a tanulság, hogy sokan egyáltalán nem éreznek felelősséget a mások tulajdona iránt. (a sajátjukat gondolom nagyon sajnálják)

sfdrake 2010.06.26. 12:00:57

Tesco parkolóban bent ültem a kocsiban, vártam a fiaimmal az asszonyt aki beszaladt venni valamit, jött a mellettem álló autó tulaja egy 50 körüli pasi a feleségével meg a lányával, és izomból neki nyitotta a kocsimnak az ajtaját, szerencsére kárt nem okozott a gumicsíkok értek össze, vagy ha horpadt is visszaugrott. Megkérdeztem tőle hogy finomabban nem megye az ajtónyitás bassza meg, mire mondta de megy és beült a kocsijába, szerencséje volt hogy nyugodt voltam meg hogy a kocsinak nem lett baja. Miután ez megtörtént ő elhúzott, pár percel később megérkezett az asszony is majd mentünk anyósékhoz a 44 esen cserkeszőlőbe, mikor is utolértem egy kék F Astrát amiből hirtelen nem a kipufogóból el kezdett ömleni a füst, mikor előztem láttam hogy a kedves 50 körüli fazon az akivel a parkolóban barátkoztam :D

akárki lehetek:-) 2010.06.26. 12:04:37

XVIII. Alacskai úton van egy kanyar, ahol Bp. és Gyál találkozik és meglehetősen szűk. Én egy Merci D410 kisbillenccsel, sóderral megrakva kanyarban lehúzódom amennyire tudok (villanyoszlop közvetlen az út szélénél), szemből Merci Sprinter érkezik, nem épp lehúzodva. Kopp, neki tükörház egy kicsit horzsolt, nekem tükör adieu. Rögtön megálltam és lepetésemre ő is. Javasolta menjünk el a közeli alkatrészboltba, belementem. Megvette a tükröt és fel is szerelte. Azóta, ha látjuk egymást nagyot integet előre.

akárki lehetek:-) 2010.06.26. 12:05:44

Éhes a blogmotor?
Silent adj neki enni!

Marcellusca 2010.06.26. 12:06:03

Szerintem hüjjje a posztoló, mer' nem is Ű szerepűl a klippben.
Ami egyébként QRVA NAAAAGY! :DDDD

Seth Gecko 2010.06.26. 12:06:05

@sfdrake: @akárki lehetek:-):

Íme a mesebeli igazság: A becsületest magasztalják, a rosszgonosz meg füstölve végzi. :)

''autónepper.'' 2010.06.26. 12:12:32

Azért kell bevásárló központoknál 2 helyet elfoglalva parkolni...:) Érdekes az én kocsimon mért nincs se horpadás se karcolás nyom ?:) és leszarom ha valaki azt mondja hogy húúúú de bunkóóóó vagy...:P

Ghunner 2010.06.26. 12:18:11

Ettöl még nem feltétlenül gerinctelen az illető!!
Lehet pillanatnyi hangulat vagy más ami miatt elment. Az meg se fordult senki fejébe hogy áru szállitáskor furgonnal lecsapja. Ha ott marad akkor meg kirugják mert késik a többi üzletböl és kárt is okoz.
Én is jártam igy, dugó miatt késésbe voltam meg tiszta ideg, rátolattam egy Audi A236-osra de köcsög kivagyi módon parkolt ugyhogy leszartam el jöttem. Lett neki egy kis fehér csík meg horpadás az ajtóján ami neki semmi 1 csikkal kevesebbet sziv fel a következö buliban de nekem meg az állásom ha neki állok papirozni.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.26. 12:40:53

@Ghunner:

Egy-két apró tévedés a gondolatmenetben de sebaj.

A kis csík helyrehozatala lehet egy picit több, mint egy adag, főleg ha mélyebb. Károkozásra nem hivatkozási alap a "köcsög kivagyi parkolás". Álló (parkoló) autó soha nem hibás. A tilosban sem!

Nem ott maradni kell, hanem cetlit hagyni... Legalább az esélyét megteremteni, hogy később korrekten rendezni lehessen az esetleges felmerülő dolgokat. :)

Lacaca 2010.06.26. 12:54:29

Ez nem egy telibe dekorált Swift? Olyan barnás-narancssárgás színű? Mert akkor én voltam... Bocs

2010.06.26. 12:57:35

@Ghunner: ...akkor te is egy köcsögkirájj vagy!...

Marcellusca 2010.06.26. 13:00:18

@Lacaca: LOL!

Óarany-metál, baze! :D

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.26. 13:01:45

@Lacaca: @Marcellusca:

Csilivili cizellált? Hol is láttam eztet? :))

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.26. 13:02:21

@Marcellusca:

Amúgy nem óarany, hanem gulyásleves színű.... :DDD

tboykaa 2010.06.26. 13:03:47

@"autónepper": Én meg a tuskó parkolójában, a legtávolabbi helyen állok meg, ahol csak lehet.
A sok paraszt nem szeret gyalogolni, sose áll mellém senki. Egy db. kis horpi van a kocsimon, azt is a Művészetek Palotája mélygarázsában szedtem össze, hiába...ott is vannak idióták...

Lacaca 2010.06.26. 13:10:06

@Marcellusca: Menekülés közben nem volt idő megfigyelni. Tudtam, egy nagy darab kigyúrt ogre a gazdi

Marcellusca 2010.06.26. 13:19:03

@Mityu: LOL!

@Lacaca: Nem, nem, az Ogre az más. :D

Ghunner 2010.06.26. 13:45:02

@ton-ton: Megnéznélek én téged nagyszájú ha a munkát megélhetésed forog kockán. Sunyítanál mint szar a fűben gyanítom.

(---Flúgos Buszos---) 2010.06.26. 13:46:23

@tboykaa: Én is ugyanígy teszek itt Győrben a Hipernél,és hátul mindig van hely,és hasonló gondolkodású emberek,így még nekem nem volt problémám hátul!!!!

"streetfighter" 2010.06.26. 13:50:26

Nekem az 1 éves autómnak a parkolóban úgy nekivágta a mellettem lévő az ajtaját, hogy kicsit behorpadt és lejött a festék.
Néztem a szomszéd autót egy szakadt Wartburg.
Hát az ilyennel mit lehet csinálni?
Belerúgtam az oldalába, hogy behorpadt. Fifti- fifti, és aránylag megnyugodtam. :)
Mellesleg, ha szabálytalanul állna valaki és levinném a tükrét, nagy ívben leszarnám.

(---Flúgos Buszos---) 2010.06.26. 13:53:12

Én szemtanúja voltam egy ilyen esetnek itt Győrben a Mészáros Lőrinc utcán a Fészek árúház előtt.

Áll egy VW Caddy a többi kocsival együtt félig a járdán,félig az úton,de ugye ez volt a legszélesebb a többiek között.Na,jön a gyerek a ponyvás 3,5 tonnás Oroszlánosával,és a plató szélével hullára törte a visszapillantót,de úgy hogy még a visszapillantó nyeléből is csak 1 centi maradt. A srácok oda vittel árút a Fészekbe,ahol állt a kocsi,kb. 3 kocsival előrébb álltak meg,de nem szóltak a sofőrnek,hogy ők verték le csutkóra. Egymással szemben mentek el a bejáratnál is.
Én meg már a régebbi tanulságaimból inkább kimaradok ilyenekből.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.26. 13:55:05

@Ghunner:

Megélhetésem forgott kockán amikor az ElMű-nél rohangáltam címről címre. Ugyanis kikerült volna az autó a seggem alól. Az ElMű-s kocsikat csak egy belső jogosítvány megléte esetén vezethettük. Ha koccoljuk a verdát - tökmindegy ki a hibás - azt a kis bizbaszt bevonták. A menetlevelet meg a művezető adta ki, tehát nem igazán lehetett okosba. Illetve lehetett, de ha kiderült, hogy sunyin vezetek másnap mehettem az akkor még létező munkakönyvemért.

(---Flúgos Buszos---) 2010.06.26. 13:57:50

@AjanlatGuru: Nekem is egy ugyanilyen sárvédőívhorpadásom van a mai napig a kocsin,a lökös meghúzásával együtt. CSak ez mind egy szórakozóhelynél,vagy be volt nyomva a paréj,vagy a barátosnéknak odaadták az autót,mert az még józan,és tud vezetni éjjel 3-kor.

Azóta én kerül az ilyen parkolásokat,ahol párhuzamosan kell parkolni,mert hawerom kocsiján,(szarik bele 18 éves verda már),neki 3 centis hézag van a kasztni és a hátsó lökhátrító között,mert gondolom mindig mikor parkolt valaki vagy ment el,az mindig nyomott rajta egy finomat.

(---Flúgos Buszos---) 2010.06.26. 14:01:45

Siletsound

Nyugi,nekem is vitték már el így a kocsim tükrét,mert az előtte lévő meg állt,hogy átengedi a gyalogosokat,mivel nem tudott megállni,így jobbra rántotta a kormányt,így a bal ajtótól kezdve mindent vitt. Nekem 9 hónap alatt sikerült a pénzt kicsikarni a biztósítótól.

Azóta annyiszor más hibájából javíthattam volna csomó karcolási hibát az autón,de akkor mindig eszembe jut,mennyi idő,mire ki tudod javítattni,így inkább kerülsz szitukat.

(---Flúgos Buszos---) 2010.06.26. 14:02:37

@"streetfighter": "Mellesleg, ha szabálytalanul állna valaki és levinném a tükrét, nagy ívben leszarnám."

Így van,én is így vélekedek.

"streetfighter" 2010.06.26. 14:18:41

Azért ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem, hátva valamelyik gyökér olvassa ezt a blogot:
Ha egy kisebb forgalmú, szűkebb utcában állnak az autók a jobb vagy a bal oldalon akkor a gyenge képességü gépjárművezető miért a szembe oldalon áll meg?
Talán azért mert annyira primitív, hogy nem jut el az agyáig, hogy ha jön egy béna sofőr, vagy egy nagyobb teherautó, akkor valamelyik autót meghúzhatja?
Remélhetőleg az övét, de ez korántsem biztos, ha ritkán állnak az autók.
Na az ilyen hülye megérdemelné, hogy lebontsák a fél oldalát persze megállás nélkül. :)

szekőcei 2010.06.26. 15:28:02

Ilka utcában pár hónapja véletlenül meghúztam egy Focus II-t az Omegámmal - le akartam húzódni; csak azt nem vettem figyelembe, h egy fekvőrendőrön állt az autó.
Az enyémen semmi nem látszott, az övén egy a lámpa mögött a fényezés sérült.
Kiszálltam, otthagytam egy A4-es lapon a nevem, telefonszámom.
Másnap felhívott, találkoztunk ott egy krimóban, lepapíroztuk az egészet, bejelentettem a biztosítómnál.

Rá egy hónapra ugyanúgy sérült volt az autó, nem javíttatta ki.

Egyszerűen nem tudtam otthagyni a kocsit sérülten - elképzeltem, én mit éreznék.

az a másik eb 2010.06.26. 15:38:38

Veszprém, tesco parkoló, autókiállítás. Kocsi bal hátsó ajtaja 15 centi hosszan végighúzva(gondolom bevásárlókocsi lehetett).
A sérülés körül valamilyen cukros ragacs, gondolom meg is tapogatta. Vagy egy 300 kilós tehén nem fért el a két parkoló kocsi között, és az övcsat lehetett, vagy faszsetuggya, elefánt??. Akkor volt nálam első hete az autó. Legalább karcolta volna alá, hogy bocs. Írtam sms-rovatba is, hátha magára ismer a görény, és felhív, de nem, ez nem egy ilyen ország. Ez rosszabb, mint egy állatkert. Ja, az a szép az egészben, hogy direkt félreeső helyre álltam, nehogy baja legyen:D

Everyl 2010.06.26. 15:51:22

olvasva a kommenteket van szopó rendesen, én idáig egész jól megusztam (a pici karcokat persze én sem számolom az ajtókon, lökhárítón), sőt még ismeretséget is kötöttem otthagyot névjegykártya alapján.

Mégis a legviccesebb havanna lakótelepen volt:

Szűk kis utca, jön szembe egy autó, becsülettel 1 m-t hagyva a parkoló autóktól, na remek itt nem férünk el, gondolom, húzodok le amennyire csak tudok, majd kurva nagy csatt a jobb tükör felől (majd beszartam akkora). Remek, félreállok, sétálok vissza, kipattan egy srác a fiatból amire rácsuktam a tükrét (mázli volt mert menetiránnyal szembe állt, így nem törtem le, csak gondolom ő is beszart) és már messziről kiabál, hogy nincs semmi baj, nem történt semmi, menjek csak tovább.
Ezen nagyon meglepődtem, ok egy körbesötétített E38-at vezetek (felesleges hőbörögni, drága mint egy plázacica, cserébe megfizethetetlenül kedvesek és előzékenyek az autóstársak) viszont nem vagyok egy tipikus bmw ogre (186/85). Persze lehet, hogy diller volt, és nem akart bámuló embereket, vagy annyira minőségi a fiat, hogy össze sem karcoltam a burkolatot, ezt már sosem tudom meg.

[megmondoember] 2010.06.26. 15:58:41

Azért hozzátartozik a történethez, hogy aki esetleg még olyan indíttatású is lenne, hogy helyt akarna állni az okozott kárért, annak is eszébe jutnak - a többek között ilyen és hasonló blogokon olvasott - történetek, amikor a tulaj kapva az alkalmon, nem csak az okozott kárt, de még tíz másik százéve meglévő - saját maga által okozott - kárt is mindjárt ki akarna fizettetni a delikvenssel, esetleg utólag direkt pluszban megtörve még itt-ott az autót (mert hogy az ajtó mellett az első elem is rohad, ha azt is meghúzza gyorsan pluszban akkor rá tudja verni annak a cehjét is a becsületes balesetokozóra). Persze körbefotózással ezt kordában lehet tartani (bár a fotóról sem mondja meg senki utólag mi az általunk okozott friss, és mi a két hónapos sérülés ugyanazon az oldalon), de őszintén hol és ki a fasznak van ideje és lehetősége minderre egy tipikus úton?

Perillustris 2010.06.26. 15:59:21

Ilyenek ezek a köcsög biciklisek, ha autóba ülnek. Csak karcolnak, s törnek-zúznak. Hát mivé lett a világ?

@Mityu: "A vezető ülés támláján piros kabát Országos Mentőszolgálat felirattal."

Semmit nem jelent. Sokan azért szereznek egyet és teszik jól látható helyre a kocsiban, hogy a parkolóőr kegyesebb legyen. Ld. még "polgárőrség" feliratú mellény.

Suszter és a Gyík 2010.06.26. 15:59:45

Ausztriában élek - ezt gyorsan közlöm, mielőtt valaki azt gondolná, hogy sci-fi az, amit írok.
Reggel megyek le a Seat Altea XL-emhez, ami alig 4 hónapos, és egyben gyöngyszeme a családnak. Szóval ripityára törve az eleje, de olyan mértékben, hogy először átmentem másik parkolóba, hátha rossz helyen hagyta az asszony az éjjel a kocsit. Frontálisan mentek bele, ezt azonnal megállapította a kiérkező rendőr, majd elvitte egy autómentő a kocsit. Egész nap mérgelődtem, mert azt tud csak az ember. Este viszont csöngetnek, ott áll egy idősebb úr, akiről kiderült, hogy éjjel kissé részegen belegázolt az autónkba. Senki nem sérült meg, az autójának viszonylag kis kára lett. De eljött, bocsánatot kért, és természetesen állt minden költséget, kezdve a rendőri kiszállással, és az autómentővel. Nem sokat szarozott az öreg.
Hasonló szép dolgokat mindenkinek!

[megmondoember] 2010.06.26. 16:01:34

Arról már nem is szólva, hogy adott esetben pl. egyáltalán nem biztos, hogy az volt a felelős a történtekért, aki letörte a tükröt és meghúzta az autót (hiszen nem ismerjük mindez hogyan történt), hanem simán lehet, hogy ő pl. csak így tudott egy súlyosabb balesetet elkerülni, a balesethelyzetet előidéző igazi felelős (függetlenül attól, hogy konkrétan nem ő húzta meg az adott autót) meg szépen - és feltehetően sértetlenül - tovaszáguldott.

Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2010.06.26. 16:03:16

Az én autómat a szemem és a benzinkút biztonsági kameráinak láttára törte össze egy balfék, majd megpróbált elslisszolni. Oda kellett állnom a kocsi elé, hogy ne menjen el, és végül azzal sikerült maradásra bírni, hogy elmondtam neki, hogy azonnal rendőrt hívok, ha távozik. Mikor nagy nehezen kiszállt, nem akarta elismerni, majd ismét felvilágosítottam, hogy rosszul jár, ha a rendőr intézkedik, mert még meg is büntetik, majd megmutattam neki az autóm festéknyomait a lökhárítóján. Szerencsém volt, mert fél évvel korábban egy másik jóindulatú zúzta le a lökhárítómat, majd angolosan távozott.
Azt már nem is sorolom a károk közé, hogy a szomszéd nem képes a vonóhorgos autójával úgy parkolni, hogy ne hagyjon ároknyi nyomokat a rendszámomon...

[megmondoember] 2010.06.26. 16:05:02

@Suszter és a Gyík: Azért az én szememben ez nem olyan pozitív történet. Neked nyilván az - legalábbis egyelőre -, mert megtérítették a károdat; a másik oldalon viszont a tata megúszta az ittas vezetést egy szaros polgári üggyel. Társadalmi szempontból nem ez a legjobb kimenetele a dolognak, é s azért írtom, hogy neked is csak egyelőre pozitív, mert amikor - az elmaradt büntetés és felelősségrevonás hiányában - ismét ittasan vezető tata legközelebb nem az autód, hanem az éppen hazaigyekvő feleséged, gyerek, vagy te magad üti majd el, akkor már nem fogsz olyan pozitívan példálózni az esettel.

Thresher 2010.06.26. 16:05:34

Nekem kicsit felemás sztorim van:

Megyek a pláza parkolójába, kb. 50 üres hely volt, de lusta csórikámnak pont az én sávomban, a bejárathoz legközelebb kellet parkolnia, ráadsul tilosban. Mindegy, útból mínusz 1,5 méter, de még simán elférek mellete, balról kikerülöm majd. Szembejövőnek lett volna elsőbbsége, de aki szembe volt, az is éppen kiállt valahol előttem vagy 15-20 méterrel. Akkor lassan csorgok a parkoló autó mellé, orral már rég elértem a seggét, mikor látom hogy a szembe lévő végzett a kiparkolással, és full gázzal felém indul. Biztos derogált neki hogy nem vártam meg míg elhagy engem, bár én azt hittem normális emberrel van dolgom, gondoltam mire emberi tempóban ideér(értsd: nem 3asban száguld felém), már rég nem zavarom.

De nagyon zavartam, lazán hozzám "jött", bögő motorral fel a járdára, és mellettem el. (Nem volt sok haja, ha értitek) Én meg kaptam az agyfrászt, mert friss jogsis vagyok, gyenge rutinnal, lényeg hogy ösztönösen félre rántottam a kormányt, puff, koppanás.

Kikerülés után megnéztem, a parkoló kocsinak semmi baja, viszont az én tükröm behajlott. Zsír, gondoltam, ennyivel megúsztam és kihajtottam a tükröt...Viszont mielőtt beszálltam volna, becsuktam a parkoló autó tükrét... Nem egy nagy bosszú, de a faszom volt tele akkor, hogy 2 hülye miatt ment fel a pulzusom.

Dzsafar 2010.06.26. 16:15:07

Sziasztok!
Nos,mint mindig,itt is látszik,hogy szarni másra,inkább eloldalgok,mert gyáva szar vagyok.
Sajnos,nekem hasonló esetem már annyi van,hogy nem is számolom őket.
Ám a legutóbbi azért bennem is felnyomta a pumpát.Egy csaj,aki saját elmondása szerint még sosem okozott balesete,velem azért kivételt tett,és lekoccolta az álló autóm elejét.Miután minimális volt a sérülés,kértem menjen haza,és gondolkodjon el,mit tett.
Betétlapot nem kértem,neki nagyobb volt a kára,minek szivassam még én is.Haverom kijavította a lökhárító élét,2-3 ezer pénzből csinos lett.
Gond sehol,béke van.
Amikor készen lett,aznap este az Ikea parkolóba beállok,10 perc múlva jövök,s rosszat sejtek,mert látok egy bevásárló kocsit kilógni az autóm és a fal között.
Valaki a kettő közé úgy bepréselte,hogy a belem jött ki,mire kihúztam,leállni nem lehetett,mert a fél lökös így is leszakadt!
A kúrva anyját,mert ez viszont szándékos dolog,ha előbb jövök meg,belehajtogatom a bevásárló bringába!
Szóval,azért ez már tényleg elég magas genyóság volt.
Ja,és teljes fényezés a lökhárítón,14 pénzért.Ha olvassa az elkövető,pusztuljon el!!

misitcom 2010.06.26. 16:21:37

Nekem nincs ilyen történetem.( legalábbis hülye leszek elárulni,hogy mennyi tükröt törtem már le)

Arra nem gondol senki,hogy esetleg egy biciklis tette!?Tudjátok,ezek a biciklisek mindenre képesek.

Puch Cavette 2010.06.26. 16:30:35

Anno nekem ugy huzta vegig az egesz baloldalt egy gyoker, hogy beszallni sem lehetett onnan. Se cetli, se bocsi persze.
Egy hete meg az erkelyrol lattam, ahogy a Mercis beletolat egy parkolo autoba, es csikorogva elszelel. (Rendszam egy reszet lathattam csak, mert este volt + azt, hogy eleve torve volt a Merga hatulja, uveg helyett nylon a hatso szelvedo, ezert nem latott hatra rendesen az uriember. Aztan lementem megnezni, mi maradt, de szerencsere nem okozott lathato kart semmiben.)
De ezeknel is gusztustalanabb esetnek voltam tanuja kb. 4 honapja. A Megane-os elbambult, es belerongyolt az elotte megallo Corsaba - a kocsinak a fel eleje eltunt, szakadt, frocskolt minden. Meg allora sem fekeztek a kerekek, mar szurta az egyest es eltunt. Es most jon a java. 2 perc mulva visszatert, mert - gondolom, egy utcaval arrebb - eszrevette, hogy a csattnal leesett a rendszamtablaja is. Megallt egy masodpercre, de meglatta a Corsas kezeben, amit keres, valamit kurvaanyazott neki, es ujra lelepett. Katartikus elmeny volt latnom, ahogy a helyszinelok atvettek a rendszamtablat. Remelem, azota megtanulta, hogy ekkora gyokerseget mar a torveny sem hagy buntetlenul.

biohazard 2010.06.26. 16:40:01

Röviden: Atyámba kolleganő beletolat, atyám elnéző, nincs semmi baj, nő otthon gondolkodok, másnap feljelenti apámat, hogy hátulról belement. Rendőrség ki, elviszik helyszíni rekonstrukcióra, szorul a hurok a nyaka körül, szembeportás kijön érdeklődni,majd megmutatja a rendőrségnek a kamera felvételeit. Nőt vagy három pontban feljelentik (hatóság flrevezetése, hamis tanúzás stb.)

És sajnálom a tükrödet, de mint látod, a geciségnek nincs felső határa.

vérengző kismalac 2010.06.26. 16:56:38

Multkor az út szélén ásták a csatornát úgy, hogy JCB tolólapjának a körme mint a penge kilógott az útra. Volt elterelő tábla! Vagányul ki akartam centizni, de pont kamion jott szembe.
Nem sikerült.
Mint a konzervesdobozt felvágta az autót a köröm. Az utasok jó, hogy nem estek a gödörbe. :)
Megállok nézzük egymást a munkagépessel, kérdezem, adjak betétlapot?
Nem muszáj mondja, legalább került egy kis festék a körömre. Jót röhögtünk.
Azért vannak még nagyvonalu emberek. :)

Gera 2010.06.26. 17:03:12

Az elmúlt kb másfél évben 3 ilyen esetem volt, egyszer sem hagyott ott semmit a delikvens. Ez nekem sajnos arra utal, hogy a gerinctelen férgek, akik pár ezerért az anyjukat is eladnák, sajnos többségben vannak.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.06.26. 17:06:45

@Ghunner: Ja értem, ha sietett, akkor nem gond, hogy nem hagyott elérhetőséget, semmi probléma, engedélyt kérek meghunyászkodni... Elolvastad te, amit írtál???

@Lacaca: Elcseszted, már nincs teledekorálva. ;) Pedig most rádverhettem volna a balhét és kifizettettem volna veled! ;D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.06.26. 17:12:29

@[megmondoember]: Az én esetemben szó nem lehetne arról, hogy más sérülést is meg akarnék javíttatni vele, mert nincs más sérülés az autón. De ez is egy jó kifogás, amivel lehet lelkiismeretet nyugtatni...

Chieftec 2010.06.26. 17:17:21

Két hete Pécs felé tartva az én bal tükrömet is szemből szétzúzta egy teherautós. Általam ismeretlen okokból áthúzta a kormányt a sávomba (ha nem korrigálok nem csupán a tükröm bánja). Ő is sz*rt megállni. (ezúton is köszi)

''autónepper.'' 2010.06.26. 17:21:00

@Chieftec: mért nem mentél utána? tuti hogy én utána mentem volna... mikor látod is ki volt simán utána kellet volna menned azt kicsit elbeszélgetni vele;)

HDCase 2010.06.26. 17:21:27

Van egy régi Mitsubishim. Sokáig nem is használtam, igy pár hete mikor úgy alakult a dolog, hogy (valamelyest kényszerüségből és "jobb hijján") újra összerakattam, megjavittattam, lemüszakiztattam és úgy általában véve értelmetlenül sok pénzt költottem arra, hogy újra használhassam.

SilentSoundhoz hasonlóan, leparkoltam az utcán, padkával párhuzamosan. Szabályosan, a kijelölt parkolohelyek közt a legelsöbe - elöttem már csak a zebra és a körúti keresztezödés volt. Reggelre valami hasonló gerinctelen figura - feltehetöen vonóhorgos autójával, rátolatott az autómra, annyira, hogy a rendszámot begyürte az autó alá, az olajhütőt ráhajlitotta a vizhütöre, behajlitotta szépen az egész autó orrát egy ponton, annyira hogy a motorháztetö nem is nyilt késöbb.
Sehol egy betétlapot nem hagyott, se egy cetlit, se névjegyet, semmit. Négy napra rá, hogy az autó végre elkészült. Hát, szorú voltM és persze dühös, teljesen tehetetlenül..

Amit viszont nem értek, hogy mi a francot akrt ott elöttem csinálni?? Parkolni biztosan nem, hiszen ahhoz nem volt helye.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.06.26. 17:24:29

@HDCase: Szerinted zavarta volna a parkolásban, hogy zebra van alatta? Csak nyilván miután összegyűrte az autódat, elhúzta a belét, hátha nem látta senki...

Vkat118 2010.06.26. 17:31:04

Egyszer levittem egy kedves kopasz úriembernek a tükrét (én voltam a hibás), leparkoltam megvártam és elnézést kértem, megkérdeztem, hogy kifizessem e készpénzben vagy adjak papírt róla. Megnézte a tükrét és válasz helyet egy artikulálatlan kurvaaaanyádaaaat ordítást kaptam, leütött és majdnem megfojtott a nyakláncommal, kb egy évig megmaradt a sebhely a nyakamon mintha felakasztottam volna magam... Gyönyörű, aztán elhajtott... Azóta vezettem vagy 8 évet balesetmentesen, de szerintem ma már nem keresnék problémákat saját magamnak hasonló szituációban, hanem húznék el a picsába.

Reggie 2010.06.26. 17:35:28

@Slaydo: Mert nem szurtad hasba kessel?

HDCase 2010.06.26. 17:35:50

@SilentSound: hát azért ahhoz már tényleg vastag pofabör kell, hogy egy ennyire forgalmas helyen, egy akkora reccsenés és csattanás után, a visitó riasztó hangja mellett csak úgy, misemtörtént-flegmasággal, simán elhajtson onnan.. Ráadásul ez egy lámpás keresztezödés, igy elképzelem ahogy még nyugodtan megvárta a következö zöldet is.. Tényleg nem értem.

Vkat118 2010.06.26. 17:42:52

@Reggie: Azért bakker, mert nem toltam le az idegenlégióban 15 évet, hogy folyamatos harckészültségben járkáljak a városban és figyeljek, hogy éppen ki fog nekem támadni:D Ja meg nem vagyok trendi és nem tartok magamnál kést.

Félre Beszélő 2010.06.26. 17:59:38

Én egyszer egy benzinkútról hajtottam ki, de meg kellett állnom elsőbbséget adni. Amint megállok belémjött hátulról egy Passat. Kiszállok, kiszáll a sofőr is, az utasa bent marad. Mondja, hogy nincs semmi, mondom, hogy dehogynem, nézze, megtört a lökös, a fényezés, el is ment a hátulja kicsit. Mondja, ad 30 000-et és kész. Mondom, hogy várjon már, nézzük meg rendesen és álljuk félre először a parkolóba és töltsünk papírt.
Azt mondta, hogy nem ide áll, hanem a sarkon a parkolóba menjünk. Persze elhajtott, azóta sem láttam.

Elmentem a rendőrségre, feljelentést tettem, megvolt a rendszám, plusz jeleztem, hogy a benzinkút kamerája valszeg rögzítette az eseményeket. Az már rögtön kiderült, hogy volt biztosítása. A benzinkútra visszamentem, azt mondták, h nekem nem adják ki a felvételt, de a rendőrségnek 24 órán belül - amíg nem törlődik - kiadják. A felvételen éppen minden megvolt, rendszámmal, cakk-pakk.

Két hónap múlva kaptam egy lezáró határozatot, hogy a kocsi tulaját nem tudták beidézni, az idézést nem vette át, a szomszédok nem ismerik. Mire megkaptam attól, aki átvette (nem ott laktam, ahova kézbesítették), addigra a fellebezési határidő letelt. Ennyit a hatékony rendőrségről. Csak elb...sztam plusz két órát a feljelentéssel. VIII. kerület, halmozottan hátrányos helyzetű elkövető.

tundrazuzmo (törölt) 2010.06.26. 18:04:40

Pár jótanács - tapasztalatból
- 50-100 méterrel kell távolabb állni a bejárattól hipermarket parkolók esetén, és nem vadászni kell a parkolót, hanem üres helyekre állhatsz. Csíkra is.
- El kell menni a parkolók eldugottabb részeire: pl. Westend 2. emelet, Árkád 3. emelet, stb. Max fél perccel tovább tart elérni a liftet mintha közelebb állsz be, de annyit nyersz azon, hogy nem kell a parkolóban centizgetni, oda-vissza tologatni.
- Ha a városban mész valahova, 1-2 keresztutcával, mellékutcával odébb is meg lehet állni.

Eredmény mindösszesen: parkolóba beállás 10 sec alatt megvan. Nem nyit rád ajtót a szomszéd, nem húz meg, stb. NÉHA kicsit gyalogolnom kell a célig/kijáratig/liftig. Nekem megéri.

Kicsi79 2010.06.26. 18:08:17

@SilentSound: Kifogás van, gerinc nincs.

Az igazi Vaszilíj Zajcev 2010.06.26. 18:12:01

Silent!

És ha te néznéd el a távolságot, megállnál és otthagynál egy fecnit a számoddal? Biztos?
szerintem egyáltalán nem biztos.

KawaBazsy 2010.06.26. 18:32:51

Anno a kopott Barkasunkkal fékeznem kellett forgalmi okból, mire a mögöttem haladó VW Vento belém csókolt. Kiszálltunk, a fiatal sofőr gyerek meg volt ijedve, kérdezte, kell e betétlap. Kinyitottam a hátsó ajtót, kétszer rárúgtam belülről h kihorpadjon, majd nemleges válasszal visszaültem. A srác meg csak azon siránkozott, h mit fog szólni az apja, ha hazaviszi a kocsit.. :-) (Az egyik lámpa tört ki, meg némi karc keletkezett.)

Lacaca 2010.06.26. 18:54:41

@Slaydo: Nem kell akkora fuxot hordani, amivel meg lehet ölni :)

Cartman (ex Cartman) 2010.06.26. 19:04:10

Három hónapon belül éppen ma a harmadik alkalommal húzták meg a kocsimat (+ egyszer csak a lélekjelenlétemen múlt, hogy épp nem)...

"Azt kizártnak tartom, hogy nem vette volna észre a dolgot a sunyin lelépő sofőr"
Az egyikük viszont az én esetemben tényleg észre sem vette, mit csinált! Nagy nyugodtan ment tovább, és amikor utánamentem és megkérdeztem, hogy "Észre se vette, hogy meghúzta a kocsimat?" (parkolóból kiállásnál szedte túlságosan alá a kormányt), akkor még megkérdezte, hogy "Igen? Melyiket?" :)

Tudom, most bunkó férfisoviniszta leszek, de a négy esetből csak egy férfi károkozó volt, a többi három nő. Félek, az is jellemző viszont, hogy pont a férfi volt, aki elhúzta a csíkot...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.06.26. 19:10:03

@Az igazi Vaszilíj Zajcev: Igen, biztos. Bennem van ennyi tartás. De nem teszek neked szemrehányást a feltételezésért, mert nem ismersz. :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.06.26. 19:11:54

@Cartman (ex Cartman): Ne legyél biztos benne, hogy nem vette észre, nem csak a focisták tudnak ártatlan arccal színészkedni. :) Egy kisebb koccanásnak is általában elég nagy hangja van.

Cartman (ex Cartman) 2010.06.26. 19:17:28

@SilentSound:
Akkor Oscar-díjat neki! A tükörből láttam szinte végig az arcát... A hang egyébként itt nem volt olyan nagy. Gyakorlatilag csak a hátsó lökhárítóm bal oldalát húzta meg. Őt el is engedtem, mindenféle betétlapozás nélkül.

sergioleone 2010.06.26. 19:36:17

Mi a faszt vártál? Magyarországon élsz, nem?

MB LA 2010.06.26. 19:40:24

Auchan - de akár lehetne Tesco is - Szfvár.
Araszolok a parkolóban, nincs hely. Megállok kiengedni egy kitolatni szándékozót, erre ugyanebben a pillanatban nagy csattanás, oldalról belém állt egy másik. Nagy slunggal,vonóhoroggal természetesen. A kis japán űrautóm ajtaja teljesen K.O. Emberem erősen illuminált, elkezd nekem magyarázni, hogy az övé dobozos (Astra) ezért nem lát ki rendesen és én meg nem vagyok udvarias, egyébként is mikori a jogsim, mennyit vezetek. (Céges az autóm? Még egy saját autóm sincs???) Azt mondja: "ronggyal le lehet törölni a sérülést". Mire én: akkor törölje, de addig is felírnám az adatait, amennyiben elismeri. Itt párszor megingott, mire közöltem, hívjunk rendőrt, forduljon telefonos segítségért. Elismerte... 390ezer forintjába került - a biztosítójának - az elemcsere. Ennyit a "ronggyal le lehet törölni"-ről. Bele sem merek gondolni, mi van, ha sajátom az autó, nem vagyok ott - és nem lenne casco-m.

telekino · http://globalicum.blog.hu/ 2010.06.26. 20:38:15

az elmúlt egy hónapban kétszer húzták meg a hátsó lökhárítómat parkolóban,betétlap egy szál se (OBI ill. Cora parkoló)
azon csodálkoztam volna ha legalább egy cetlit hagynak...

ralli 2010.06.26. 21:23:46

Én jártam már így, mint károkozó. Beletolattam egy Uno-ba a házunk előtt. Nekem semmi kár, másik jobb eleje lebontva. Szakadó eső...
Névjegykártya becsomagolva az ablaktörlő alá. Két napig semmi... aztán telefonált a srác, hogy miért is raktam oda a kártyát...
Kérdezem, nem nézted a kocsid elejét?? Akkor esett le neki. Normális volt, betétlap odaad. És mindenki boldog... Szerintem ez a normális ha idegbeteg módjára elcsesztem valamit...

Gaffel-Kölsch 2010.06.26. 21:38:32

Nekem is volt egy szitum.
Anno zsigulival kentem, es kiparkolasnal egy regi trabi hatso lampajat lebombaztam, de szerencsere csak a bura törött szet.
Nem volt messze az autosbolt vettem egy uj burat, es mar majdnem racsavaroztam, akkor tünik fel a tulaj. Az elejen azt hitte, hogy el akarok valamit lopni, de aztan tudtara adtam, hogy mi törtent, es csak röhögött es megköszönte, hogy milyen korrekt vagyok. azert örülök, hogy nem egy nagydarab szekreny volt es nem vagott szajon, de ebbe csak kesöbb gondoltam bele.

SimiTomi 2010.06.26. 21:39:53

Én - amíg kocsival jártam dolgozni - a XIII. kerületben parkoltam. Először a bal első lökhárítót húzták meg. Aztán hátul húzta meg valaki. Naná, hogy senki nem jelentkezett...

2010.06.26. 22:01:12

Igen, két esetben is hagytam már cetlit. Csak az egyiket írom le, tanulságos ez is:

Kitolattam egy telephelyről kanyarodva, bele egy holtteremben parkoló autó lökösébe. Nem gyorsan, de "eltaláltam". Láttam, hogy lepattant a helyéről a "sértett" autón a lökös, hagytam egy cetlit a telefonszámommal. Este hívott az ember, és azt mondta, hogy kösz, de már le volt törve, másnap cserélik a szervizben úgyis. Simán lehúzhatott volna, így utólag is kösz, hogy nem tette.

J.W. Booth 2010.06.26. 22:03:09

BP. III. Kolosy tér. Feleségem tolat ki a merőleges parkolóból, jobbra hátra néz - semmi, elindul, balról (menetiránnyal szemből, záróvonal van középen) autós jön, vonóhorog jól megnyomja a vezető ajtaját. Nem érezte magát hibásnak, de ami történt megtörtént, betétlap odaad, károkozás elismerve.

A biztosítóm nem értesített károkozásról, bónusz nem ugrott vissza, tehát valószínűleg a biztosító rendőrt játszott és nem fizetett.

misi46 2010.06.26. 23:25:50

SilentSound ! Azért ha parkolsz, behajthatnád a tükrödet. Én 41 éve behajtom. Sőt a jobboldalit is, mert legutóbb egy kedves idióta ököllel letörte.

eml 2010.06.27. 00:22:22

@J.W. Booth:
Vagy még nem zárult le az ügy. 2 éven belül bármikor kijöhet, plusz nem a károkozástól, hanem a kifizetéstől számítva ugrik a bonus.

Mitmiért? 2010.06.27. 01:10:34

Egyszer elkaptam egy parkoló autó bal tükrét. Hagytam a sofőrnek névjegyet azzal hogy hívjon fel. Cseng a telefon, kérdi az ember, hogy miért kellett felhívni engem. Kérdem, hogy a tükrét látta-e már? Ja igen egy picit elhajlott és a tükör is kiugrott a házból. Szerencsére vissza lehetett pattintani, és a tükör háza sem sérült meg. Másnap küldött egy köszönő e-mailt hogy ott hagyatm a telefon számomat.A szomorú az egészben, hogy ez nem természetes....

purplehaze 2010.06.27. 06:31:08

:( Vazze! Nekem még soha nem volt autóm. De olvasom a sztorikat végképp elment tőle a kedvem hogy valamikor is rászánjam magam autóvásárlásra.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.06.27. 11:24:08

@misi46: Szándékosan nem hajtom be a tükröt, mert akkor annyival merészebben mérik a távolságot és ha elnézi, akkor nem a tükör szélét csapja meg, hanem viszi az egészet mindenestül, esetleg az autó oldalát is végighúzza. Akkor már inkább ez. De nehéz eldönteni, mindkét verziónak megvan a maga előnye és hátránya, mert onnan is lehet nézni, hogy ha behajtottam volna, akkor talán nem megy neki. Fene se tudja, mi a jobb. A megoldás az volna, ha ésszel mennének az emberek.

SereG 2010.06.27. 13:34:35

Nekem is ilyen volt zuglóban egy fél éve, de csak a bosszúság maradt. Jó, mondjuk csak lepattant a burkolat és az én kocsim elé került, a karcokon kívül nincs más baja. Azóta, ha eszembe jut, behajtom a tükröt.

c.vieri 2010.06.27. 19:49:00

Nekem márciusban volt utoljára ilyen esetem. Audis nem idén barnult gyerek beletolatott a kocsi oldalába (párhuzamosan parkoltam, T alakú kereszteződéstől nem messze, visszatolatott és be akart fordulni), természetesen ott hagyta a p*csába a művét (vezetőülés ajtaját benyomta faszán) Szomszéd, aki látta, írt egy cetlit rendszámmal, típussal, színnel. Rendőr kihív, stb. Június elején jön rendőrségi határozat: nem volt jogsija a gyereknek soha, hamis jogsit mutogatott a rendőröknek, és ami a csúcs, másodszorra bukott le totál ugyanígy a gyerek :D Ha teszem azt hagy egy cetlit, hogy "hívj fel, xxxxxxx a számom, megegyezünk, fizetem a kárt", jobban jár.
Ezúton is köszönöm a szomszédnak a segítséget, hogy felírta, és még ki is jött, mikor látta, hogy ott szentségelek a kocsi mellett! (meg tanúskodott is)

eml 2010.06.27. 21:41:58

@c.vieri: Becsüld meg az ilyen szomszédot! Főleg hogy még tanúskodott is.

c.vieri 2010.06.27. 23:30:12

Meg is becsülöm :) Összetehettem a kezemet, hogy egy rendes emberrel kerültem össze egy házba. Szerencsém volt.
Amúgy nekem se ez ovlt az első, az ajtó rányitásokat szinte már észre se veszem (ill. észreveszem azonnal, háklis vagyok a kocsira :) de szinte már megszoktam), de pl. mikor a jobb hátsó ajtóm elejétől, a hátsó lámpáig majdnem végighúzta a tükrével a kocsit, műanyag szart tapasztva a fényezésre, amit csak gépi polír szedett le, az kivágta a biztosítékot. Hozzáteszem ez a táv kb 2 méter, nem kicsi autóról van szó :) (Ford Scorpio)

Alex3000 2010.06.28. 09:03:18

Szerintem a közlekedés és a publikus WC tükrözi leginkább egy ország kulturáltságát. Nézzük meg itthon hogy áll a két dolog. Nincs több mondani valóm...

SimiTomi 2010.06.28. 09:25:40

@Babu2000: Hát, ha már itt tartunk, akkor mondjuk egyszerűbb, ha azt mondod, hogy a közterületek állapota.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.06.28. 13:36:21

A szarokbele magatartásról.
A Tescó parkolóban, Gödöllőn történt.
(tudom nem vagyok sikeres)
Egy kb 70+ bácsi pakolt a suzuki swift gépjárművébe, majd amikor végzett, a bevásárló kocsit elengedte az enyhén leejtős parkolóban.
Nagyjából az én kocsim fele ment, de még volt időm kiugrani, és elkapni a besárlókocsit.
Beálltam mögé keresztbe, és kérdőre vontam, hogy ez milyen munka?
Még azt is letagadta, hogy ő ott vásárolt.
Vajon hány embernek okozott már így bosszúságot?

Sajnálom már, hogy nem fényképeztem le.
Sajnos egy 70+ bácsit nem osztok ki pofonnal, de rászolgált volna a lelkem!

eml 2010.06.28. 14:30:42

@newtehen:
Már jogsit sem adnék a felének.

B! 2010.06.28. 23:13:14

Nem kedvelem azokat, akik nem tudnak beállni a két csík közé. Elveszik a parkolóhelyet mástól. Lehet a réten parkolni, ott nem kell fosni, hogy rányitják az ajtót. Az úton meg középen megy, nehogy összetörjék... Ha két vonal közé parkolt autó mellé odaférek, akkor biza' ráállok, hogy a tükör összeérjen, aztán szálljon be úgy ahogy tud...
Persze ha megvár, akkor megbeszélhetjük. És nem olyan autóval járok, aminek úgyis mindegy.

B! 2010.06.28. 23:14:13

Tehát helyesen az úgy szól, hogy két parkolóhelyet elfoglaló autó mellé odaférek...

fidoone 2010.06.29. 19:30:40

Valaki nem tudja, hogy mennyibe kerül egy skoda fábia bal oldali komplett tükör? Sajnos a múlt évben megcsúsztam a vizes úton és kissé átsodródtam a szembe sávba. Szerencsére csak a tükrök robbantak le, tényleg csak a tükrök. Betétlapot adtam és néhány hónap múlva kaptam az értesítést, hogy a biztosító 180.000 forintot fizetett....... Én sokallom de már mindegy. Az én új tükröm (G astra, motoros, fűthető el. állítható, fényezett burkolatú) a kapcsolatok lévén mindössze 36 e.Ft-ba került. A skodán aranyból van?

(---Flúgos Buszos---) 2010.06.30. 00:48:01

@fidoone: Átbaszták a biztósítót,szal tuti,ismerős alapján ment,vagy a kárszakértővel több mindent felvetett.

főboszorka45 2010.07.08. 12:47:00

Nekem VW-m van, tudok egy jó boltot, ahol az utángáyrtott 1/3-ba kerül, mint a gyári ár+ van bontó is a közelben.

Én már fél éve horodk egy fehér csíkot a szép zöld autómon, mert a Felvonuláso téren valaki meghúzta, csak festékcsere volt. Legalább az ő autója zöld lett.
A biztosítót tti, hogy átvágták, utángyártott cuccot kihozta volna 60-ból is.
Nekem tele a hócipőm a két parkolót elfoglaló terepjárósokkal, audisokkal, stb.

Teganp is megyünk haza a gyerekkel ( ő vezetett, kiválóan vezet eyébként.) nagy audi előttünk vagy öt percig a két sáv között flangál. Én nem értem: nincs jobbratartási vagy sávtartási kötelzettség?
Vagy be volt lőve a nő, vagy nem tudom mi lehetett.

Én egyébként nemcsak a jogsit venném el, hanem a kocsit is elkoboznám, azonnal, a helyszínen.
Mert mit neki, másnap beleül, és nem érdekli, hogy jogsija a yardon van, és ha szerencséje van, akkor ki sem derül a dolog....

főboszorka45 2010.07.08. 12:48:18

Ja... Csillag autósbolt, XV ker. VW csoport utángyártott alkatrészek+audi












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása