Egy-két órája itt az irodában a kolléganőm mesélte a hétvégi élményeit az M7 három sávos szakaszáról és az ott szokásos jobbra nem tartásról. Utána jutott eszembe, hogy ezt a témát ugyan már több posztban is alaposan kitárgyaltuk, jött egy levél pár hete, amiben Riska ennek a helyzetnek egy speciális változatát írta le, amiben talán nem ő a hülye, de ezt majd ti eldöntitek!
Ítéletidő, eső, szél, stb., jövünk az M7-en Budapest felé. Már elhagytuk Székesfehérvárt, tehát 3 sávos az út. A rossz időjárási körülmények miatt 100-110 körül autózok, nem is mennek nagyon nálam gyorsabban, egy két "jani" van csak, aki nyomja neki a belsőben.
A legkülső sávban utolérek egy kistehert, tükörbe nézek, távolban vannak csak fények, és már sorolok is ki, nem akarok a mögötte lévő vízfelhőbe belekerülni. Mivel a szél hajlamos a kocsit fél méterekkel is arrébb tenni, ezért különösen óvatosan előztem. Már egymás mellett haladunk, mikor beérkezik mögém egy volvo, és a seggemre tapadva követ.
Nem foglalkoztam vele, gondoltam elgurult a gyógyszere és egy yaris szélárnyékában akar közlekedni... Simán megelőzhetett volna, mert közel s távol nem volt rajtunk kívül senki azon a szakaszon, ott volt az üres, legbelső sáv. Elhaladtam a furgon mellett, gondoltam nem sorolok ki egyből s terítem be vízzel, hanem kicsit még előrébb megyek, és csak utána térek vissza a szélső sávba.
Alig, hogy a kocsim hátulja elhagyta a teherautó elejét, a volvos veszettül el kezd villogtatni és még jobban tolni. Se ködlámpám nem égett, se semmi nem indokolta cselekedetét. Az, hogy a szememben ezer pontban csillogott a vizes visszapillantóról visszaverődő fény, nem jutott eszébe, nyilván meg akart tanítani a jobbratartásra, ami azért groteszk, mert engem személy szerint nagyon idegesít, ha üres szélső sáv mellett valaki a középsőben autókázik, többször kifakadtam már kommentekben is a blogon emiatt :D
Nem mellesleg orkánerejű szél, és üres belső sáv mellett tette mindezt volvos barátunk, aki, miután visszasoroltam, fénysebességgel tovaszáguldott.
Kérdem én: WTF?
(---Flúgos Buszos---) 2010.06.28. 14:15:55
Mit törődsz vele,egy szakadó esőben,hogy mennyi vizet kap a kisteher??? Annyi vízzel nem kap többet egy Yaristól,hogy meghaljon ott helyben.
SzZ 2010.06.28. 14:37:16
SzZ 2010.06.28. 14:38:24
Bocs, bocs, bocs, az előző nem személyeskedés volt, helyesbítek:
a volvós nem látta, hogy van még egy sáv
cso zsi 2010.06.28. 14:47:11
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.06.28. 14:47:39
Az meg miért érdekeljen, hogy mögöttem mennyi ideget eszik egy nyilvánvalóan nem beszámítható volvós? Ha nekem akar jönni, mert annyira elborult már, úgyis nekem jön.
dzsaszper 2010.06.28. 14:52:57
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.28. 15:02:32
Mióta márkaspecifikus az emberi hülyeség? :)
Marcellusca 2010.06.28. 15:06:44
teabore 2010.06.28. 15:09:30
Egyébként marhára nem jó, ha valaki 10 m-re tőlem jön ilyen körülmények között vissza, mert még kevesebbet látok és már nem tudom feljebb kapcsolni az ablaktörlőt...
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.28. 15:19:28
Ma Buzukist előztem meg majdnem kereszteződésben aztán körforgalomban. Mert az istennek nem óhajtott 30-nál többel haladni. Kereszteződésbe érve érzékelte, hogy rendőrök intézkednek és kikerülés megkezdésekor majdnem megállt vazze. :DD
Aztán Váci úton szokásos betartok, mint segítek komplikáció: egy citrojenes gondolta úgy, hogy addig sürgőssé vált a haladása, amíg elé besorolnék. De utána már nem volt sietős. Csak addig, amíg úgy látta "nehogymábegyere elém köcsög"
helyzet volt. :)))
(---Flúgos Buszos---) 2010.06.28. 15:35:00
De azért jó volt.
Agyalap 2010.06.28. 15:35:05
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.28. 15:36:08
Senki nem dudált nem villogott, nem anyázott. Nem rázott öklöt. Lehet rosszkor voltam arra felé???
:))
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.28. 15:37:30
(---Flúgos Buszos---) 2010.06.28. 15:37:54
Mikor én is ráérek,mikor megyek Pestre Győrből,akkor megyek a régi úton,és max 1 órával több az út,de a régi úton legalább nyugi van,és élvezhetem a szabadidőmet.
Bladika 2010.06.28. 15:45:56
- egyesek annyira féltek, hogy 60-70 km/h-val közlekedtek. Mindezt a középsőben.
- voltak akik olyan 100 km/h-val mentek, ők a legbelsőben
- és voltak akik 130 km/h-val mentek (volna)
Na most el lehet képzelni ebből mi alakult ki. Hogy a kamionok jobbról előzték a középsőben remegőket. A 130-al közlekedők pedig érték utol a többieket. Teljesen megértem, hogy előtte felidegesítette magát a Volvos, mert én is ideges voltam. Ugyanis én is mentem volna 130-al, mert szakadó eső csak szakaszos volt, és akik 130-al mentek azok egyszerűen amikor ömlött, akkor ők is lassítottak, de amikor meg lehetett menni akkor mentek és mindezt JOBBRA TARTVA. Akik 60al mentek nem is tudom mit gondoltak, hogy miért biztonságos amit csináltak. Esőben 60-al a középsőben, ködzáró nélkül mint a posztoló! Nem értem az embereket!
Tornado86 2010.06.28. 15:46:24
Tornado86 2010.06.28. 15:48:58
A posztoló 60a mérföldben igaz :)
(---Flúgos Buszos---) 2010.06.28. 15:50:09
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.28. 15:55:04
Sima nyári derült égboltos, napsütéses időben hányan szexuálnak jobbra tartani? :))
Sopronba menet volt mikor az M1-esen 3 km-ént kellett kizavarni a bent alig 110-el indok nélkül terpeszkedő "mert nekem jogom van itt menni" idiótákat. :))
Esőben mi a jó istentől kell félni annyira, hogy ne merjek 130-al menni, illetve előzést befejezve visszasorolni a külsőbe?
Na most ezt nem tőled kérdezem tulajdonképpen, csak hátha tudod rá a választ, mert fogadok aki így közlekedik az nem. :))))
Egy régi autópályás szokásom:
- a tükörbe rendszeresen hesszölöm a mögöttem történteket
- ha gyorsabb jön, de még van előrébb egy teherautó kiliftezek a két teherautó közé. Elengedem a gyorsabbat majd ha lehet visszasorolok a másik teher előzéséhez. Nincs villogás, anyázás, ökölrázás....
:))))
_ng_ 2010.06.28. 15:56:13
Én azt olvastam, hogy 100-110-zel ment, és a középsőt csak előzésre használta.
A mondatod másik felét meg nem is értem: miért baj az, hogy valaki a szabályoknak és a józan paraszti észnek engedelmeskedve ködzáró nélkül megy esőben (és nem égeti ki fölöslegesen a mögötte közlekedők retináját)?
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.28. 15:59:38
Nálam a hátsó ködlámpa valós indokkal (tehát amikor nem a mögöttem jövő ködlámpáját kapcsoltattam le) nem is tudom mikor működött utoljára. Felkapcsolva sem felejtem, mert kifejezetten zavaró a műszerfalon a citromsárga visszajelzője... :)))
Tornado86 2010.06.28. 15:59:41
Esetleg sokáig élt az USA-ban, ahol az a menekülõsáv egyes szakaszokon.
1kutya 2010.06.28. 16:03:07
aztán mikor elhúzott mellettem, akkor láttam, hogy egy kolleganő szintén cégessel. csütörtökön felelősségre is vontam, mondván én szeretném még látni a kiscsaládom, de kaján vigyort kaptam válaszul.
igaz ő volt az, aki az újságokban is szerepelt anno, mikor az első nagy EU-s 3-napos gyorshajtóvadászaton belenézett a trafiba 50-es táblánál, városban 110-el:)
_ng_ 2010.06.28. 16:07:36
eml 2010.06.28. 16:08:58
Minek a ködzáró? Főleg ha vannak mögötted?
Az összeset aki feleslegesen égeti a ködzárót, tarkón lőném. Már okafogyottá válna az előző poszt is.
janikahhh (törölt) 2010.06.28. 16:28:13
old bahaman 2010.06.28. 16:31:27
''autónepper.'' 2010.06.28. 16:34:27
_ng_ 2010.06.28. 16:46:32
isti77 2010.06.28. 16:49:23
Nem akarom egyiknek sem a pártját fogni, de ilyen esetekben, amikor az egyik szabálytalansága akadályozza meg a másikat abban, hogy szabálytalankodjon, felmerül a kérdés, hogy akkor most melyikük a nagyobb bumburnyák?
Riska 2010.06.28. 16:49:56
@Bladika: nem 60-nal mentem és hidd el, van ködzáró fény a kocsimon, tudom mikor kell használni és mikor nem, és nem azért megyek 110-zel mert fosok, hanem mert a remek magyar autópályákon megáll a víz én meg nem szeretnék felúszni :) Valamint mint említettem, viharos szél fújt, de te menj 130+ -szal, ha úgy gondolod, te dolgod ;)
cso zsi 2010.06.28. 16:52:27
''autónepper.'' 2010.06.28. 16:58:52
és a volvós azért maradt mögötte mert lehet a belsőbe is mentek mellette?:D
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.28. 16:59:12
Más szabálytalanságára hivatkozva Te nem követhetsz el szabálytalanságot. Ezt se felejtsd el. :))
_ng_ 2010.06.28. 17:07:59
''autónepper.'' 2010.06.28. 17:13:24
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.28. 17:16:49
Jó, hogy nem havazik.... :DDD
tundrazuzmo (törölt) 2010.06.28. 17:23:49
Esőben pedig minden hülyének nyomnia kell a pedált, hiszen ha egy autót sem törnek össze a parasztok, akkor hogyan vészelik át a recepciót az autógyárak???
_ng_ 2010.06.28. 17:24:31
Talán neked is feltűnt, hogy másik autó mögött haladva úgy látod, hogy "többszörös intenzitással esik". Duplaannyi vízben pedig feleannyit látsz. Csöpörgő esőben nem számít, de ha szakad, igen.
_ng_ 2010.06.28. 17:26:43
''autónepper.'' 2010.06.28. 17:30:56
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.28. 17:32:59
Nekem meg az furcsa még mindig, hogy 2 lábam van, de pedál az 3 .... :)))
_ng_ 2010.06.28. 17:42:28
''autónepper.'' 2010.06.28. 17:45:41
titko 2010.06.28. 17:46:55
Mentünk Szolnokról és Szajol felé az E60-ason (4-esen).Az Autószalon után 2x2 sávosra vált az út. Még száraz idő volt,gyenge forgalom. A szélső sávban egy 3 autós konvoj volt amit előztem és miután elhaladtam a konvoj mellett utolértem egy fehér Daewoo-t a belső sávban. Óra szerint 85-tel büntetett szó szerint, hiába villogtam rá csak ment ment a belsőben. Szabálytalanul elhaladtam mellette jobbról ( igen bevallom, nem volt kedvem 84-gyel a külsőben beállni, mert akkor a mögöttem jövők lehet legyilkoltak volna ha lezárjuk az utat teljesen)mutattam a sofőrnek, hogy normális szerinte a belső sávban haladni folyamatosan? Az utánam jövők is próbálkoztak fénykürtölni, de semmi hatása nem volt (hozzáteszem egy 70+ os bácsika vezette a daewoo-t mellette becses neje rezzenéstelen arccal nézett előre). A szajoli lámpánál még mindíg a belső! sávban mellémért ( megfogott a lámpa) és erősen gesztikulálva magyaráz valamit. Letekerem az ablakot és próbálom magam türtőztetni, hogy semmi csúnyát nem mondva elmagyarázom a bácsinak, a párhuzamos közlekedés egyik aranyszabályát, de láttam nem érti a szituációt. Csak azt hajtogatta "Már megbocsájtson de a sebességhatár". Még a lámpa zöldreváltása előtt odalöktem " Miért mi maga talán rendőr" és eljöttem.
Nem az idősségével volt a bajom, hanem azzal, hogy nem értette, hogy másokat ezzel akár veszélyhelyzetbe is sodorhat
Bladika 2010.06.28. 17:51:50
Többiek: márpedig aki azt állítja, hogy semmit sem ér abban a permetben a ködzáró, az szerintem még nem vezetett esőben. Sokkal előbb észre lehet venni és a ti biztonságotokat szolgálja. Az meg nevetséges, hogy vakít! Milyen követési távolságot tartotok, hogy autópályán szakadó esőben (+permet) vakít a ködzáró? Nem esik! Szakad! Ha nem voltatok ott, akkor fölöslegesen ne okoskodjatok!
Tornado86 2010.06.28. 18:09:13
No igen: rá lehetett volna vágni azt, hogy ott 110, aminél szintén le kell húzódjon a fontoskodó drótostót sarkonálló nõnemû direkt felmenõjébe :)
titko 2010.06.28. 18:19:12
Hát ott speciel 90 a max sebesség hiába 2x2 sávos, a rend éber őrei előszeretettel kaszálnak ott.
Nem is száguldoztam mert abból már kinőttem de hagy ne keljen 85-tel hajtanom egy idősődő "tanárúr" miatt.
Riska 2010.06.28. 18:21:53
Van a kocsin ködzáró, szoktam is használni, ha egyedül megyek az úton és rosszak a látási viszonyok, de ha vannak közvetlenül mögöttem, akkor nem látom hasznát, csak vakítom a mögöttem jövőt.
Bladika 2010.06.28. 18:23:19
[mike] 2010.06.28. 18:46:24
min 2010.06.28. 19:05:20
Múltkor mentem le a velencei tóra és a Bp felé haladó oldalon volt valami értekezlet ami miatt a mi oldalunk is bedugult mert szokás szerint ment a balra néz sz kitágul és béget effektus.
na ahogy ott állunk, kivétel nélkül 5-ös X5-ös BMW és a6 audi előzött mindenkit a leállóban. Lehet, hogy véletlen de tényleg csak ez a 3 típusú autó bunkózott.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.28. 19:11:52
Általában más a foncsorozása/fénytörés kialakítása a ködlámpáknak. S a hátsó helyzetjelző 10W-val ellentétben 21W-os szokott lenni a hátsó ködlámpa izzója. :))
Kowalski76 2010.06.28. 20:11:09
Az igazi szakadó esőben, amikor 70-el megy az audi is a pályán, nagyon is praktikus a ködzáró. A "tömör" esőfalon keresztül az út is rosszul látható, nemhogy két gyenge helyzetjelző."
Ez hatalmas baromsag, bocs...
A kodzaro feladata a tomor, nem eppen atlatszo suru kod atvilagitasa kicsit nagyobb tavolsagig. Konvolyban csak az utolso autosnak kene hasznalni - ahogy a neve is jelzi - "zarofeny". Ezzel szemben a suru esofal atlatszo, raadaasul prizmakent szorja a fenyt mindenfele - gyengebbek kedveert "vakit mint allat". Az ilyenek idiotak mogott menni nemcsak kellemetlen, hanem a fekezesenek eszlelese is sokkal tovabb tart.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.28. 20:14:13
Ugye nem baj, ha megkérdezem, hogy ezt miért nekem címzed? :)))
Clearvoyance 2010.06.28. 21:31:25
Ha valaki észleli, hogy mögötte is vannak célszerü lekapcsolnia, mert pont amiatt csattannak bele hátulról. Kétoldali ködzárónál pár km után már a féklámpát sem veszi észre az ember.
A posztoló meg akkor menjen ki a külsőbe az előzés után ha azt biztonságosnak ítéli. Ha ő úgy látta, hogy felcsaphatja a vizet és azzal elvakíthatja a megelőzött autót vezetőt, jogosan maradt még.
Nem csak saját magunkért vagyunk felelősek közlekedéskor.
angxdd 2010.06.28. 21:36:24
min 2010.06.28. 21:44:35
Ezzel a kijelentésről erősen lehet vitatkozni.
Egy sűrű esőben ahol egy kamion is segíti vízfelverődéssel a nem látást a rendes helyzetjelzőkből semmi sem látszik és inkább vakuljon meg a mögöttem lévő minthogy hátulról belém rongyoljon. Van olyan eső ahol nem zavaró legalábbis engem nem zavar sőt...
min 2010.06.28. 22:08:25
Kowalski76 2010.06.28. 22:10:02
"Ugye nem baj, ha megkérdezem, hogy ezt miért nekem címzed? :)))"
pfff... hoppa, bocs! Az eredeti cimzett "old bahaman 2010.06.28. 16:31:27" lett volna.
Sajnos en sem tudom hogy neztem ezt be, talan jobban elvakitottak a kodlampasok mint gondoltam volna... :D Mindegy, inkabb toltok meg egy poharral es iszok az egeszsegedre ;)
Kowalski76 2010.06.28. 22:28:35
Esoben, sotetben azert latsz rosszabbul mert minden fenyforras sokkal jobban szorodik. Az igaz hogy a helyzetjelzo halvanyabb lehet, de normalis sofort szerintem nem erheti meglepeteskent amikor egy elotte halado esofalba hajtva egy autot talal. A kodlampast persze hamarabb veszed eszre total messzirol, moge erve viszont feklampajat meg kesobb...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.06.28. 22:30:28
Jól be kellett volna satuzni, oszt' jónapot! Minek szarakodni az ilyen idijótákkal? :)))
Bónuszkérdés: Szerintetek @"autónepper": barátunknak mennyit nő a ...a egy-egy ilyen ütős, helyesírási hibáktól mentes kommentek megírása után?
min 2010.06.28. 22:38:22
Nekem még nem okozott gondot a felvillanó féklámpa észlelése világító zárófény mellett
''autónepper.'' 2010.06.28. 22:41:35
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.06.28. 22:44:25
''autónepper.'' 2010.06.28. 22:45:51
neked csak itt nagy a pofád életbe ilyen egy pofonos ember lehetsz:S de semmi gond sok hozzád hasonló van ;)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.06.28. 22:47:38
Inter Face 2010.06.28. 22:50:07
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.06.28. 22:53:40
Kowalski76 2010.06.28. 22:57:53
A bizalmatlansag nem gond, nalam is szeriatartozek :) Ez en latasomat kod nelkul viszont tulvezerli a zarfeny (nehez eszrevenni a nala kisebb ingereket). Egyetlen megoldas a karacsonyfa mogott lemaradni, kiloni, elozni.
''autónepper.'' 2010.06.28. 23:00:50
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.06.28. 23:06:26
eml 2010.06.28. 23:13:06
Yarissal ha 110-el mersz menni, akkor ott még egy Avensis simán tud menni 140-et, nehezebb egy tonnával, ezért nehezebben úszik fel, nehezebben lökdösi a szél. Ezt mind vedd figyelembe, mikor a Volvosról ítélkezel.
eml 2010.06.28. 23:20:23
Lehet tovább magyarázni.
Inter Face 2010.06.28. 23:29:26
Tornado86 2010.06.28. 23:29:31
Kioktatásnak szerintem jó szöveg, mondjuk jó tudni. Nekem speciell az a hozzáállásom, hogy "Hallottál már radarjelzõrõl? Mehetsz! :D". Na de akárhogy is nézem, genetika kérdése is ez, elég édesapámat néznem, aki továbbra se gyökkettõvel hajtja a verdát, bár állítása szerint (meg szerintem is :) ) kevésbé veszettül mint 8-10 éve.
laskagomba 2010.06.28. 23:39:50
Én rendkívül gyűlölöm, amikor a normál fényszóró helyett használják a ködlámpát. De amikor kb. másfél hónapja, amikor az első nagy felhőszakadás volt (Szentendre, Eger akkor úszott el), az M3-on mentem délután Egerbe, Gödöllő környékén olyan orbitális eső kezdett esni, hogy csak azokat az autókat láttam, akiknek fel volt kapcsolva a ködzáró. (Ja, én tartom a követési távolságot) Ekkor felkapcsoltam én is, persze csak amíg a felhőszakadás tartott. Egyébként szerintem nem is az eső, hanem a felverődő vízfüggöny volt az, ami miatt a hátsó lámpát nem lehetett, csak jóval a követési távolságon belül észlelni.
A dolog fizikájához nem értek, de a láthatósághoz ott kellett.
(---Flúgos Buszos---) 2010.06.28. 23:43:30
Erre koccintsunk,mert 20 év múlva se fog épülni egy ilyen szakasz.
ezeröcsi 2010.06.28. 23:56:42
Én nem szoktam soha senkit nevelni, ha balesetveszély van, néha dudálok egyet (de nem vagyok dudahuszár sem), hogy felhívjam rá a figyelmet, de semmi több. Nem kezdek el szívózni még utána.
Senkinek a kesztyűtartójában nincs ott a Bölcsek Köve, senki nem lehet felhatalmazva arra, hogy népnevelésbe fogjon...
eml 2010.06.28. 23:57:38
ezeröcsi 2010.06.28. 23:59:03
eml 2010.06.29. 00:07:13
Igazából onnan közelítem a dolgot, hogy a Yaris viharban nem olyan stabil, mint egy nagy autó. Pl Avensis.
ezeröcsi 2010.06.29. 00:16:29
De én azt próbáltam a két hozzászólásommal elmondani, hogy a közlekedés egy marha nagy csapatjáték. Aki gyengébb képességű, arra is illik tekintettel lennie az erősebbeknek. Csak az a baj, hogy a sok lelki nyomorék, ha beül valami jó autóba, akkor máris mindenkin uralkodni akar, ebből születnek az ilyen nevelések is.
Jim Raynor 2010.06.29. 00:18:23
"Bónuszkérdés: Szerintetek @"autónepper": barátunknak mennyit nő a ...a egy-egy ilyen ütős, helyesírási hibáktól mentes kommentek megírása után?"
ha a "...a" az amire gondolok, akkor szerintem 3 centisről 5 centisre.
TH 2010.06.29. 00:59:33
És én is kikapcsolom a hátsó ködlámpát, ha jönnek mögöttem...
szal próbálnék belekötni a posztolóba, de nem találtam semmit, amin kötözködni tudnék most. Maradna még az érthetőség, és a helyesírás, mint minden troll utolsó mentsvára, de még azzal sincs gond...;-)
TH 2010.06.29. 01:00:14
TH 2010.06.29. 01:03:33
Zsola777 2010.06.29. 01:20:10
A volvós meg megtanulhatná, hogy előzési szándékot nem villogással, hanem dudával jelzünk lakott területen kívül :)
A követési távolság be nem tartásáról ne is beszéljünk.
eml 2010.06.29. 02:40:50
Pedig ahol a jogsit osztják, nekem anno megtanították. És itt most nem téged bántalak, hanem az iskolát, ahol jogsit szereztél.
Aquaplaning függ:
- Gumik
- Sebesség
- Tömeg
- Vízréteg vastagsága
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.29. 05:02:40
"Az a baj ezzel az országgal, hogy itt mindenki olyan hihhhhetetlenül okosnak képzeli magát, hogy azt hiszi, hogy egyáltalán felmerül benne a gondolat, hogy bárkit is megneveljen."
Az az igazán baj ezzel az országgal, hogy egyszerűen vannak x emberek akik nem hajlandóak az adott tevékenységet jól csinálni. Lehet általánosítok, de ha kicsit körülnézek elég sok területen találok ilyen jelenséget.
Amivel lehet ez a jelenség nem igazán mutatkozna:
- nem veszem be reggel a leszarom tablettát
- megtanulom az adott eszközt használni. Hogy maradjunk az autónál, hány autóst látni, hogy erősen ráférne egy alapos gyakorlás. A viselkedése miatt pedig a nevelés!
- körültekintően, flexibilis logikát használva cselekszem az adott helyzetben. ÉS JÓÓÓÓL!
- nem utolsósorban nem gondolom úgy, hogy felhatalmazva érzem magam arra, hogy embertársamat szidalmazzam, pedig nekem kéne mélyen kussolnom!
- ha konditerembe járok és nem csak haverokkal jópofizni, hanem néha súlyzózni, nem érzem úgy, hogy a testi erőfölényemet azért építem fel, hogy bizonyítékul szolgáljon, hogy mindig nekem van igazam.
Itt nem egyszerűen a Bölcsek köve tulajdonlásáról van csak szó. :))
Teccik érteni? :))
KaPé 2010.06.29. 06:49:21
Minden meg van magyarázva. Több normálisan közlekedő motorost látok, mint volvost, pedig motorosoknál is elég gyenge az arány.
Mille38 2010.06.29. 06:59:18
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.29. 07:35:28
Tippelek: ámérikában az autó nem villongás, a kivagyiság eszköze, hanem ugyan olyan használati tárgy, mint a többi. Na meg gondolom a rendőrbácsik/nénik nem elfordulnak, ha valami olyat látnak amihez kötelezően van közük. Plusz a videofelvételen látható szabálysértéseket pedig igen nehéz kidumálni... :)))
Jerky_Maistro 2010.06.29. 07:50:28
RPG-t, vállról indítható rakétát.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.29. 08:12:52
Aztán mint Brúsz Willisz csak kapkodnám a verdát a sok, össze-vissza süvítő vállról elindított rakéták elől a városban.... :DD
Roy 2010.06.29. 08:27:43
Egyszer-kétszer megtettem azzal aki le akart tolni az útról. A hatás nem maradt el, volt aki emiatt keresztbe állt az úton.
vivax 2010.06.29. 08:27:53
mondjuk sima esőben nem is meglepő az ilyesmi - majd ha jönnek az első havak és kilóhússzal csapatják a kétszámjegyű ótvar burkolatú, kanyargós utakon, az lesz az igazi;) mer' a profi gumi, meg a 3 betűs kütyük simán megbasszák a fizikát, mint tudjuk.
Magyarvagyok_Nemturista 2010.06.29. 08:35:52
Ahogyan én látom, Magyarországon az oktatók soha senkinek nem beszélnek:
1. A követési távolság betartásának fontosságáról
2. A párhuzamos közlekedés szabályairól, és a jobbra tartási kötelezettségről
Valószínűleg azért őrzik ezt a titkot ennyire, mert az autópályán elhalálozó emberek hatalmas terhet vesznek le a társadalombiztosító és a nyugdíjbiztosító remegő vállairól. Ők már többet nem járnak orvoshoz, és nyugdíjat sem kapnak.
Az ódikban, Mercédeszekben, és BMWkben ülő gyilkosok az autóban lévő passzív és aktív biztonsági rendszereknek köszönhetően túlélik a balesetet, és jó esetben már másnap autóba ülhetnek, folytatva gyilkos hadjáratukat a szerencsétlen mazsolák ellen, így enyhítve az ország költségvetési gondjain.
Szerintem tiszta haszon, hogy vannak ilyenek, mert nélkülük az államcsőd réme kísértene szegény kis országunk felett.
Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2010.06.29. 08:35:58
így is lehet...
Shirkan8 2010.06.29. 08:39:23
Azok mindenre képesek.
oszamaci 2010.06.29. 08:44:11
Ha előre felé mész akkor miért hátra világitasz? Miből gondolod, hogy vak a mögötted jövő? Köd eső hasonló szó vagy betük?
Esőben ködlámpát használni prosztóság a viz szétszórja és felerősiti és már messziről zavarja az embert.
Netszamuráj 2010.06.29. 08:45:42
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.06.29. 09:08:33
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.06.29. 09:19:19
J.G. 2010.06.29. 09:23:48
Bekapcs.
Mindjárt más lett volna a volvo viselkedése.
Persze akkor kell bekapcsolni, amikor már villogtat, jelezve, hogy észrevetted.
Rong 2010.06.29. 09:43:53
Rong 2010.06.29. 09:58:38
Rong 2010.06.29. 10:01:52
Rong 2010.06.29. 10:03:15
old bahaman 2010.06.29. 11:01:07
Érdekes módon azalatt a 15 perc alatt, amíg intenzíven esett, az emberek 80%-a felkapcsolta a hátsó ködlámpáját - ezen őszintén elcsodálkoztam. Valóban lehet, hogy ez szabálytalan, de nekem segített a tájékozódásban, és bevallom férfiasan, egyáltalán nem zavart vagy vakított azoknak a ködlámpája, akik mögött/mellett haladtam. De biztosan nem magamból kéne kiindulni :)
gz 2010.06.29. 11:07:51
TH 2010.06.29. 11:10:09
eml 2010.06.29. 11:19:13
Valahol van rá egy tapasztalati képlet, de nem találom.
''autónepper.'' 2010.06.29. 11:43:05
www.youtube.com/watch?v=tkwvKNl6qDM&feature=related vennétek inkább róla példát !:D
Rong 2010.06.29. 13:38:49
Nem zavar hogy 160 felett mész. Menj. Ha a utolérsz igyekszem, hogy ne tartsalak fel. Az se érdekel ha egy swiftel előzől meg (ilyenekből nem csinálok presztízs kérdést). Nem tudhatom miért sietsz. Lehet, hogy csak hülye vagy de lehet, hogy a gyereked fekszik kómában a hátsó ülésen és kórházba rohansz. Én ettől még a látási és időjárási viszonyoknak megfelelően vezetek. Nem vagyok autóversenyző, hogy mindig a határon autózzak. Én se szeretem ha országúton 80-al gurulnak előttem, jobb szeretek tempósan menni. És utálom ha autópályán kamiont valaki 100-110-el előz. De nem idegelem magam miatta mert abból kapkodás, kapkodásból hiba lesz. Hibából pedig könnyen baleset. Ha valaki lassú előttem majd megelőzöm ha tudom. Nem állok neki nevelni csak mert erősebb autóm van. Azt meghagyom a kisf*szuaknak :)
Nem zavar, hogy 160 felett mész. A hozzáállásod zavar. Azért mert az autód tud akár 200-al is menni még nem jogosít fel arra, hogy engem veszélyeztess. Nem a sebességeddel. A hozáállásoddal. Beállsz mások seggébe, villogsz, ordibálsz, mutogatsz. Nem látsz át az előtted haladón. Nem azért mert koszos az ablaka, hanem mert pipa vagy és nem figyelsz. Jó magyar szokás szerint két kamion közül egy kisteher kiugrik előzni. Megy 90-el. Előtted a "bunkó paraszt aki fel mer tartani" 120-al. Hirtelen kell fékeznie te meg egyszerűen belecsókolsz hátulról. Te is csak emberi reflexekkel rendelkezel így hidd el esélyed sincs megállni. Ha mákod van balra felkenődsz a szalagkorlátra. Ha nem, akkor a kamion alatt végzed. Így fogsz megdögleni.
És nem azért mert 160 felett mész. Hanem mert idiótán vezetsz. Úgyan olyan idiótán mint a tötymörgők akik nem veszik tudomásul, hogy mások is vannak rajta kívűl az úton. Csak te jobban nyomod a gázt.
Nem zavar, hogy 160 felett mész. A beképzeltséged zavar. Hogy azt hiszed tudsz vezetni, mert 160 felett mész. Pedig a gázpedált nyomni egyszerű. Azt hiszed, ha kapsz egy defektet 160 felett csak megnyomod a féket és megállsz. Pedig nem. Ha defektet kapsz megdöglesz mert rutinod az nincs. Csak a nagy arcod meg a defektes autód... 160 felett :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.06.29. 13:42:04
''autónepper.'' 2010.06.29. 14:33:33
''autónepper.'' 2010.06.29. 14:34:37
Magyarvagyok_Nemturista 2010.06.29. 14:55:17
Valószínűleg kicsi a pöcsöd, vagy más miatt van komplexusod nem tudom. Lehet, hogy apukád tapizott, vagy szerelmes vagy anyukádba, nem érdekel. Az érdekel, hogy te meg a hozzád hasonlók embereket ölnek, és te meg a hozzád hasonlók szemben az ártatlanokkal túlélik.
A SZABÁLYOK (KRESZ) - azért vannak, hogy megóvják az emberek életét. Belegondoltál már abba, hogy ha mindenki betartaná a szabályokat, senki se halna meg az utakon? Tudsz te egyáltalán gondolkodni?
Rong 2010.06.29. 15:43:58
Megpróbálom akkor egyszerűbben.
Én is utálom ha feltartanak. De nem idegelem magam mert az veszélyes. Előzök amint tudok.
Leszarom mennyivel mész. Nem a sebességed a gond, hanem mentalitásod.
Villogsz dudálsz mutogatsz. Nem a vezetésre/környezetedre figyelsz. Veszélyes! Pláne ha egy önkéntes rendőrbe botlasz. Veszélyes! Mert a paraszt még büntifékezik is egyet az arcodba és tök mindegy hány kilométert vezettél beleszállsz. Veszélyes!
És ha pont mögötted megyek az rám nézve is veszélyes! Ez még inkább zavar! Kis türelemmel hamarabb előbbre jutsz.
Autópályán 140 körül haladok. Ha mögém kerülsz a lehető leghamarabb elengedlek. Menj ha akarsz. Nem zavar, hogy gyorsabb vagy. Ami zavar, hogy hiába nőttél fel autók között egy idegbeteg állat vagy és úgy is vezetsz. Ez veszélyes. Minimális türelmed sincs, mert te kocsik között nőttél fel ezért mindenki takarodjon előled te vagy a király.
Te tipikus példája vagy az önző beképzelt autósnak, akinek erőgép van a segge alatt. Ez is veszélyes. Nem kezdem el magyarázni miért, mert az egód ugysem engedi, hogy felfogd.
Rong 2010.06.29. 15:55:12
Francba... átmentem személyeskedésbe. Pedig nem akartam. A vita melegágya :D Pedig én se szeretnék vitatkozni. Csak szerettem volna felhívni a figyelmed arra, hogy amit csinálsz az rád nézve is életveszélyes. Akár tetszik akár nem :) És tudom, hogy nem tetszik, hogy vannak lassabbak nálad de egyszerűen nem tehetsz ellene. Törődj bele, hogy ha nincs előtted senki, nyomhatod. Ha vannak, akkor meg kell várnod amíg el tűnik előled/meg tudod előzni. Így spórolsz az izzóval is :)
Na mára ennyi voltam :)
lotht 2010.06.29. 17:14:25
Ebben - miután majdnem megölte egy késsel Jethro Gibbs ügynököt -, valami ilyesmi választ adott Michelle Lee ügynök erre a kérdésre: Nem azt mondta, hogy fegyverek között nőtt fel?
- De igen, apám azonban nem engedte, hogy hozzájuk nyúljak.
cbsncis.wetpaint.com/page/Michelle+Lee
"streetfighter" 2010.06.29. 17:29:42
"Belegondoltál már abba, hogy ha mindenki betartaná a szabályokat, senki se halna meg az utakon?"
Tényleg?
Na, ne légy már ennyire okos, te mindent szabályt betartó!
Mi van a figyelmetlenséggel, az emberi hülyeséggel, a türelmetlenséggel, a műszaki problémákkal...?
Tudsz te egyéltalán gondolkodni?
Magyarvagyok_Nemturista 2010.06.29. 18:59:47
"streetfighter" 2010.06.29. 20:22:11
Legalább te tudd már, hogy mit írsz ember! Beidéztem.
Te a SZABÁLYOK betartásáról írtál.
Már többször, többeknek írtam itt, hogy egymás szüleit hanyagoljuk, ajánlom ezt neked is!
Ezzel nem érsz el nagyobb hatást, csak ellenszenvet!
A sebesség határokat nagyon sokan nem tartják be, köztük én sem ez igaz.
Ha ennyire képben vagy, akkor talán az indokaimra is emlékszel. :)
Mellesleg a "minden szabályt betartó", tökölő, béna sofőrök általában több balesetet okoznak, mint az aki gyorsan, de ésszel autózik, és minden idegszálával az útra figyel.
Jim Raynor 2010.06.29. 21:02:18
"hogy autók közt nőttem fel"
ezek szerint az autók nem tanítottak meg helyesen írni. lett volna egy hely, ahol talán célszerűbb lett volna az idődet töltened. úgy hívják, általános iskola.
másrészről, ha a szabályok betartása szerinted ennyire megvetendő, a következő száguldozó barmot kirángatom a faszba a kocsijából, és agyonverem egy csőkulccsal. ha a kresz-re lehet szarni, akkor a Btk-ra is lehet. sry, ez van.
Riska 2010.06.29. 22:20:48
btw. aquaplaning: ~1-2 hónapos zsír új nyárigumik vannak a kocsin, az a baj szerintem, hogy egyáltalán szóbakerül autópályán 130nál az aquaplaning. Miért áll meg a víz a kva autópályán?
Amin meg megy a huza-vona, a hátsó ködlámpát nyilván a többség csak addig használja, amíg mögé/közel érnek, utána lekapcsolja.
Autonepper mellett meg inkább ülnék, csak ne üssön el :DD
''autónepper.'' 2010.06.29. 22:49:12
@Jim Raynor: már megint alom világba élsz!
ülj le 1es!:D:D
atila68 (törölt) 2010.06.29. 23:05:42
WTF?
Magyarvagyok_Nemturista 2010.06.29. 23:18:48
A KRESZ-t azért találták ki, hogy senki ne haljon meg. Ha mindenki betartana minden szabályt - a műszaki hibát és a vezetés közben bekövetkező rosszullétet leszámítva - nem lenne esély sem a balesetekre, mert nem alakulhatnának ki balesetveszélyes szituációk sem. Érted? Nem érted. Egyszer majd megérted, és akkor gondolj arra amit tőlem hallottál.
Kit érdekel, hogy te minden idegszáladdal figyelsz? Csak egy bazi nagy rizikófaktor vagy az egyenletben semmi más!!! De nem baj, te még ezt is megengedheted magadnak kicsi gyilkos. Na pá, és álmodj szépeket. (Mert gondolom az még megy.)
Jim Raynor 2010.06.29. 23:20:23
"alom világba" lol.
na kezeld le szépen a pattanásaidat, aztán húzzál aludni, hülyegyerek, holnap el kell kezdened tanulni a nyelvtan pótvizsgára.
persze tudom, véletlenül sem egy siklóvállú, recskamester kis szánalomgép vagy, hanem egy Ferrarit hajtó ketrecharc-világbajnok, ezzel együtt megkockáztatom, hogy le kellene már kattani a need for speedről, kisfiam.
Inter Face 2010.06.30. 01:33:12
Erről van valami hivatalos adatod esetleg ,vagy csak igazolni akarod a folyamatos szabályszegésed? Mert a baleseti statisztika pont nem ezt mutatja .Éppenhogy a gyorshajtás a leggyakoribb baleseti ok! Senkit nem zavarna a szabályt betartó sofőr,ha mindenki betartaná azt.És bizony ,baleset is sokkal kevesebb lenne.
Riska 2010.06.30. 09:36:52
@atila68: rosszul érted
@Inter Face: a bizonytalanul és indokolatlanul vezetők is ugyanúgy balesetveszélyes szituációt okoznak, amikor kikényszerítik a mögöttük haladóból az előzést pl.
"streetfighter" 2010.06.30. 09:47:38
"gyorshajtás a leggyakoribb baleseti ok!"
Persze, mert ez a legkézenfekvőbb és erre a legegyszerübb ráfogni. Egyébként tényleg vannak egy páran, akik úgy száguldoznak, hogy se tapasztalatuk se rutinjuk. Ezt én is többször látom az utakon.
"Erről van valami hivatalos adatod esetleg ,vagy csak igazolni akarod a folyamatos szabályszegésed?"
Csak a saját nevemben beszélhetek. :)
Van ismerősöm aki olyan messze van a gyors vezetéstől és a szabályok megszegésétől, mint Makó Jeruzsálemtől, de évente töri az autóját. :)
Tisztázzuk, nem szegek folyamatosan szabályt!
Budapesten nem igazán lehet gyorsan autózni a nagy forgalom miatt. Egyszerüen nincs értelme, néhány esettől eltekintve. :)
Az országutakon lehet, de ésszel!
Riska 2010.06.30. 10:04:57
"streetfighter" 2010.06.30. 10:11:46
Igen régóta vezetek, és max. kis anyagi kárral járó koccanásban voltam ludas.
Talán ez a bizonyíték, hogy nem ész nélkül száguldozom, mert az embernek nem lehet MINDIG szerencséje!
A te hülye szöveged miatt, nem fogok változtatni a vezetési stílusomon!
"Ha mindenki betartana minden szabályt - a műszaki hibát és a vezetés közben bekövetkező rosszullétet leszámítva - nem lenne esély sem a balesetekre, mert nem alakulhatnának ki balesetveszélyes szituációk sem."
Te tényleg ennyire gyenge képességü vagy?
Neked mi a szabályszegés te szerencsétlen?
Arra mit mondasz amikor valaki megáll a stop táblánál, néz jobbra balra, aztán mégis kihajt a másik elé?
A vezető anyukára, aki lehajol a gyerek által földredobott játékért és közben átkormányoz a szembe sávba?
A holtfáradt sofőrre aki elalszik a volánnál?
Arra aki egy kutya miatt elkapja a kormányt és velszalad a járdára több gyalogost elütve?
Na, ezen gondolkodj el nagyokos!
"streetfighter" 2010.06.30. 10:15:49
Szerinted 22 év alatt nem volt ilyen?
Elmentünk egymás mellett. :)
Aki odafigyel, az időben befejezi az előzést.
Gondolom erre utaltál.
Megfelelő jármű azért nem árt. ;)
''autónepper.'' 2010.06.30. 11:01:57
@Jim Raynor: csak ez tudod hajtogatni? köszi hogy meg nevettettél:DDD nem vagyok ketrec harcos de sosem maradtam még alul egy hozzád hasonló szájhőssel szembe;) Ferrarit se hajtok de én már legalább mentem Ferrari-val te ezt nem mondhatód el a kis csóró életedről :(
Pataki84 2010.06.30. 12:11:36
Pataki84 2010.06.30. 12:12:37
''autónepper.'' 2010.06.30. 12:32:33
TH 2010.06.30. 12:36:28
"Vagy inkább mind a ketten átlagon felül jól vezetünk xD "
Ha ez igaz is lenne, az is csak az átlagról mond akkor lesújtó véleményt, nem az én képességeimet dícsérné. ;-)
Riska 2010.06.30. 15:23:40
Na, akkor majd gyorsulhatnánk egyet :D
Persze nem a yarisommal mennék hanem apuci 2.4es benzines 187 pacis Camryjával :DDD
''autónepper.'' 2010.06.30. 22:15:27
FDToth 2010.06.30. 22:48:52
A másik meg az állandó tanítás. Város, 3 sávos autóút, 70 max. Belsőben megyek, 85-tel, szépen kiteszem a bal indexet h menjen le előlem. semmi. pedig miből állna elengedni engem? Kiteszem jobbra az indexet, megelőzném, de nyomja neki mint az őrült, felmegy 90-95-ig. Ennek mi értelme? Utána még ő mutogat...
Annyira nincs közlekedési kultúra...
cso zsi 2010.06.30. 23:34:31
Riska 2010.07.01. 12:03:57
Riska 2010.07.01. 12:05:14
''autónepper.'' 2010.07.01. 15:56:22
atila68 (törölt) 2010.07.03. 08:34:13
Riska 2010.07.03. 09:37:40