Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Át akarnak verni vagy én vagyok vak?

2010.06.30. 15:47 :: SilentSound

Visszatérő helyszín a Ponty utca, korábban is volt már poszt, aminek főszereplője volt, most itt van ismét. Csilla alaposan megnézte a környéket, hogy jó helyre parkoljon, mégsem sikerült neki. Legalábbis papíron, kérdés, hogy a vád mennyire fedi a valóságot, ehhez kéri a segítségeteket.

Azért írok emailt neked, mert a blogodon 2 bejegyzést is olvastam a Ponty utcával kapcsolatban, ezért szeretném elmesélni a velem természetesen ebben az utcában történt incidenst. És egyben kérném segítséged, hogy hallottál e már ilyesmiről, esetleg pont itt? Vagy, ha valaki ismeri a környéket elképzelhetőnek tartja-e?

A történet: 2010. május 29-én Angol nyelvvizsgára érkeztem a párommal együtt a Budapest I.ker Ponty utcában található Szakközépiskolába. Mivel egyáltalán nem ismerjük a környéket és izgultunk is a nyelvvizsga miatt, cirka egy órával előbb érkeztünk mint kellett volna.

És pont ezen okok miatt, még az átlagosnál is jobban figyeltünk, hogy hova lehet parkolni, behajtani stb... A ponty utca jobb oldalára parkoltunk (a saroktól több mint 5 méterre). Megnéztük, hogy parkolóövezet, de szombat volt, így nem fizetős a parkoló. Dél környékén nekem el kellett mennem és egy óra múlva vissza mentem ugyanoda.

Mikor kanyarodtam be az utcába egy szembejövő autóból szóltak, hogy ez egy egyirányú utca. Én nagyon meglepődtem, mert nem láttam behajtani tilos táblát sehol. Le parkoltam ugyanoda, ahol előtte is parkoltam és visszasétáltam az utca elejére megnézni, hogy tutira nem egyirányú az utca. Mondanom sem kell tábla sehol.

Ezek után nagyjából egy hónap múlva kaptunk egy levelet, miszerint a Ponty utcában megállni tilos táblánál parkoltunk (bírság 30.000,- Ft). Felhívtam az ügyintézőt, hogy kizárt, hogy megállni tilosban parkoltam, mutasson nekem képet róla. Mondta, hogy nézzem meg a közigbirsag.hu-n. Megnéztem és ott a kép, ahol a megállni tilos tábla belóg a képbe.

Nem hiszem el, hogy egyikünk se vette észre azt a táblát, mikor ketten voltunk, kétszer is megnéztük, ha nem többször. stb...
Azt is érdekesnek tartom, hogy az autón nem várt semmi "cetli" mikor visszaértem.

Én úgy gondolom, hogy a tábla nem volt ott amikor én odaálltam. Vagy utólag odatették, vagy csak a fényképre rakták rá. Én nem Pesten lakom, ezért nem tudom megnézni az utcát.

Kérlek segítsetek. Tényleg van ott megállni tilos tábla? Mindig ott szokott lenni?

47 komment

Címkék: budapest autó büntetés parkolás tábla lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.06.30. 15:57:42

hazafelé megnézem, aztán kiderül :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.30. 16:01:08

Egy megállni várakozni tilos tábla van 20 m kiegészítő táblával a NORC szerint.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.30. 16:02:49

Az utca másik végéről meg egy megállni és várakozni tilos van kirakva kiegészítő tábla nélkül.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.30. 16:05:24

Felette a fizető parkolási zóna tábla (Fő utca felől).
A Ponty utca nem egyirányú (NORC-on látottak alapján).

"streetfighter" 2010.06.30. 16:15:02

A megállás miatt nem mindegy honnan hajtottatok be!
Íme: www.norc.hu/street-view/

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.30. 16:18:03

@"streetfighter":

Na igen, csak van egy Parkolási zóna kezdete tábla is. Az honnantól szól és mit jelent, ha nem a parkolási lehetőség kezdetét? :D

záporjózsi 2010.06.30. 16:35:52

Mindkét végén van megállni tilos.
@Mityu: A zóna kezdetét jelöli. A zóna mindkét oldalra vonatkozik, a megállni tilos csak ahova ki van téve.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.30. 16:38:53

@záporjózsi:

A felső végénél 20 m-es kiegtábla is van. NORC képn legalább is... :)

theutat villám 2010.06.30. 17:07:49

Ponty oda kellett állnod?

(haha)

eml 2010.06.30. 17:13:13

A Ponty u. alsó vége:
www.norc.hu/embed.aspx?id=a6259949d3da896caf8e2d0e5d9e89d4&ppa=289.3&r=30&vla=-4.3&lz=60&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf
Az előző szakasz a másik végéről:
www.norc.hu/embed.aspx?id=ca4e3df9fb0e8ac81df641269b953575&ppa=124.8&r=19.3&vla=-5.6&lz=60&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf
Ha a szemközti fal előtt álltatok, akkor jogos a bünti.
A lenti megállni tilos tábla nincs megismételve a kereszteződésben, tehát onnantól felfelé hatályát veszti. Sajnos ezt sok I kerületi közterületes nem tudja.
www.norc.hu/embed.aspx?id=ca4e3df9fb0e8ac81df641269b953575&ppa=124.8&r=-93.3&vla=-7.3&lz=60&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf
A felső végén az utcának egy 20 méteres megállási tilalom van.
www.norc.hu/embed.aspx?id=dcfb3297ae639e1f37c6c76a8f0a7b81&ppa=245.9&r=226.1&vla=-5.1&lz=60&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf
Ha a 20 méteren belül álltál, akkor is jogos.

A Ponty u. végig kétirányú.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.06.30. 17:19:06

Valóban eléggé ciginek tűnik a Norc.hu szerint..Kellemetlen, de ott van, ha jól látom.

Riska 2010.06.30. 17:41:53

Az említett szakközépiskolában húztam le 4 évet, ha van szerencséje a posztolónak akkor az én angoltanárom nyelvvizsgáztatta.
De hogy ON is legyek, a levélből csak az nem világos, hogy a ponty utca melyik részén parkolt a jobb oldalon. Az iskola lépcsőjétől lefelé a nagy fa kapuig végig lehet parkolni jobb oldalt. Mondjuk sokat dobna az ügyön ha látnánk mi is azt az ominózus fényképet..

(---Flúgos Buszos---) 2010.06.30. 18:00:37

Képek alapján valószínűleg, VAK vagy.

De ha bedobod Silentnek a birság képét is rendszám nélkül,akkor tutira ki derül.

beste 2010.06.30. 18:44:57

Magyar helyesírási vizsgára nem akarsz elmenni? Bár előtte egy kis továbbképzés nem ártana...

randomuser1 2010.06.30. 19:42:28

A témához nemtok hopzzászólni mert eddig asse tudtam h létezik első kerület, viszont az illusztráció egyszerűen zseniális :)

Atika!!! 2010.06.30. 20:35:38

Érdekes a kitáblázás. Ha fentről mész, akkor a Kapucni utca után, a menetirány szerinti bal oldalon megállhatsz, tehát ott, ahol lentről tábla tiltja. A fenti képről márpedig nem látni ott táblát!
Viszont én úgy tudom, hogy a menetirány szerinti bal oldali kereszteződés nem oldja a korlátozó táblákat.

misitcom 2010.06.30. 20:39:29

A ponty utca jobb oldalára parkoltunk

Szerintem azzal nincs is baj,hogy a jobboldalon parkoltál.Csak nem mindegy,hogy az utca melyik végén hajtotál be.Ugyanis a leírásodból nincs eldöntve,hogy melyik is a Te jobboldalad.

Shopping 2010.06.30. 21:01:44

posztoló a Kapucinus utcából fordult lefelé a Fő utca felé.

Ha arról jössz, nem látod a táblát...

De valszeg a kerületi hatóságok is tisztában vannak a helyzet nem tisztázott voltával,
EZÉRT JÁRNAK ODA NAP MINT NAP BÜNTETNI!!!!

Kapjon szívrákot az összes!!!!

Bladika 2010.06.30. 21:03:32

OFF:

Árulja már el nekem valaki, hogy honnan lehet leszedni a hatályos KRESZ-t? Nem hiszem el ezt a kibaszott országot, hogy még aki akarja tudni annak is meg kell érte küzdenie. Mint valami titkos okirat! Eddig a netjogtar-ról szedtem de az halott. Kinek kell a puncsosának lenni, hogy lehessen egy titkos másolatom a KRESZ-ből?

eml 2010.06.30. 21:08:51

@Bladika: Itt van jobb oldalt, a képek alatt.

Bladika 2010.06.30. 21:14:12

@eml: Internal Server Error

Bladika 2010.06.30. 21:14:51

@eml: Most akkor csak tőlem nem elérhető, vagy meg sem nézted csak úgy mondtad?

eml 2010.06.30. 21:17:31

@Bladika: Eddig mindig ment ott.

metal · http://electric.blog.hu 2010.06.30. 21:32:53

@Atiqua->: "Viszont én úgy tudom, hogy a menetirány szerinti bal oldali kereszteződés nem oldja a korlátozó táblákat. "

Már miért ne oldaná? Jöhetsz onnan úgy, hogy nem láttad a táblát? Akkor logikusan oldja!

"(2) Az (1) bekezdés a) és b) pontjában említett jelzőtáblák hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződésig tart, kivéve

a) ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg,

b) ha ellenkező értelmű jelzőtábla a tilalmat előbb feloldja,

c) a (3) bekezdésben említett esetet.

(3) Az (1) bekezdésben említett jelzőtáblák alatt - a tábla síkjára merőlegesen - elhelyezett kiegészítő táblán nyíl jelezheti, hogy a tilalom hatálya a táblától kezdődően vagy a tábláig áll fenn (a nyíl iránya a korlátozás alá eső terület felé mutat, 62. ábra), illetőleg a tábla előtt és után egyaránt fennáll (63. ábra)."

Itt nincs semmi ilyen.

angxdd 2010.06.30. 21:35:48

nem értem mi a probléma! menet irány szerinti jobb oldalon szabad parkolni csak kétirányú utcában (ez olyan.)

behajtott a kapucni utca felől, nincs tábla, jobb oldalon megállhat. Egyedül arra kell figyelnie, hogy az úttest túloldaláig meglegyen a 3 méter, illetve a kereszteződésig at 5 méter. tejjesen irreleváns, hogy szemből milyen tábla van ott. Lehet bármilyen, mindegy!

ha szemből jött, akkor tábla van, nem állhat meg, kész.

ha legfentről jött, akkor 20m-en át tilos parkolni, utána szabad, mert nem tiltja semmi.

angxdd 2010.06.30. 21:38:04

@Atiqua->: "Viszont én úgy tudom, hogy a menetirány szerinti bal oldali kereszteződés nem oldja a korlátozó táblákat. "

Rosszul tudod :) Mindegy milyen utca, ha szintbeli kereszteződés, akkor még a mindkét irányból behajtani tilos is oldja!
Sőt, még a földút becsatlakozás is. Lakotton kívül hasznos odafigyelni erre, mikor ki van szórva a sok sebességkorlátozás...

hipokrita 2010.06.30. 21:54:39

Kellene a bírságról készült kép (rendszámtalanítva persze), mert így csak találgathatunk. Lehet, hogy a posztoló elnézte, lehet, hogy a parkolóőr nézte el. Előbbi esetben nincs vitának hely, utóbbiban meg úgysincs remény a felülbírálásra, de miénk az erkölcsi győzelem.

esef 2010.06.30. 22:03:30

@Bladika:
magyarorszag.hu-ról le tudod szedni...

esef 2010.06.30. 22:05:16

@Bladika:
Vagy a blogmotor szar, vagy ki lettem tiltva, de eltűnt a kommentem.
A magyarorszag.hu-ról le tudod szedni a hatályos KRESZ-t.

Bladika 2010.06.30. 22:58:05

@esef: Köszönöm, meg van!

Wish1973 2010.06.30. 23:34:07

sokat nem adnék a norc-ra. kíváncsiságból megnéztem a mi utcánkat, és ahol több, mint egy éve "megállni tilos" tábla és felfestés van a saroktól 10 m-re, az a képen nem szerepel. szóval kevéssé naprakész.

Káposztakukac 2010.06.30. 23:49:37

@Wish1973: persze, hogy nem az. nem járják be havonta az országot. kb. 2008-2009 téli a képanyag.

kispista 2010.07.01. 00:01:17

@Káposztakukac: Pedig milyen jó lenne a realtime streetview! A munkahelyen ülve láthatnánk mikor jöz a parkolóőr vagy a közterületfelügyelő és arrébbállhatnánk az autóval.

Jó a norc, de a goggle jobb minőségű, és kevesebb benne a hiba.

cso zsi 2010.07.01. 01:11:35

@Wish1973: Visegrádi utca?
@Káposztakukac: Inkább nyári képekből áll, vagy tavasz végi. A mi utcánkat szombaton, vagy vasárnap fotózták, mert sok helyi lakó kocsija nincs ott.

.lll. 2010.07.01. 11:13:43

nem mindegy,hogy tükörponty vagy vadponty utca

titan 2010.07.01. 11:35:19

Mindig Pontyokról van szó ezen a blogon :) Halászblog.

Riska 2010.07.01. 11:58:38

@Shopping: ha viszont a kereszteződés fölött van a tábla, akkor azt a kereszteződés érvényteleníti

záporjózsi 2010.07.01. 15:30:07

@Mityu: Na ja, de ezzel ellentétest nem is írta. ;))))

Agyalap 2010.07.02. 07:54:50

Küldd el a képet, megnézem egyik nap a táblát (vagy a helyét) :)

Бабаяга 2010.07.02. 08:50:05

Engem is bűntettek meg azért, mert a közterületesek egyik nap kitették a táblát az egyik belvárosi utcában, a másik nap pedig nem. Elvileg ennek nyoma kell, hogy legyen, még az ideiglenes táblázást is adminisztrálni kell(ene). Tehát ha annyira érdekel, akkor nem csak a fotó, hanem egyéb doksik alapján is utána lehet járni a dolognak.

metal · http://electric.blog.hu 2010.07.02. 10:19:55

@Бабаяга: Igen, de a fotón látsania kell a táblának, ha azon látszik, akkor nincs miről beszélni, ha nem látszik, akkor sincs.

Bobby Baccala 2010.07.02. 13:42:43

az utca nem egyirányú, nem tudom milyen majom mondhatta.
ha a fő utcáról kanyarodsz a ponty utcába akkor sajnos tényleg megállni tilos van érvényben az út jobb oldalán a kapucinus utcáig. sok értelme nincs ellenben előszeretettel jönnek a közteresek ide bírságolni. igazából örüljetek, hogy nem kaptatok bilincset, mert az a módi.

Csilla214 2010.07.05. 07:41:43

Kedves Hozzászólók!

Köszönöm mindenkinek, hogy írtatok! Sajnos a hozzászólásokbók az derült ki, hogy mi vagyunk VAKOK. :)
(A Fő utcáról kanyarodva parkoltam a jobb oldalon, a Kapucnis utca előtt).
Rendes volt tőletek, hogy ennyien írtatok, legalább megnyugodtam, hogy nem igazságtalanul kell kifizetnem a nem kis összegről szóló bírságot.
Mégegyszer köszönöm szépen mindannyiotoknak.

Csilla

Bobby Baccala 2010.07.06. 17:55:43

@Csilla214:

inkább csak figyelmetlenek vagytok. ha legközelebb erre jártok, akkor érdemes először a kapucinus iskola parkolójában helyet keresni, mert az legalább ingyenes.

gobandi 2011.02.03. 21:50:06

Szia Csilla!
3 napja engem is ott büntettek meg, ahol téged, és biztos vagyok benne, hogy nem volt semmiféle megállni tilos tábla a Fő u.- Ponty u. sarkán, mikor leparkoltam. 45 perc múlva azonban a szélvédőn fogadott egy aprócska büntető cetli a Bevetési Osztálytól. Pár órával később visszamentünk "helyszínelni": a tábla alsó 10 centije földes volt, a csavarok pedig teljesen tiszták voltak. A fölötte található parkolási zónát jelző táblái ezzel szemben koszosak, rozsdásak. Levonva a megfelelő következtetéseket, úgy döntöttem, panaszlevelet írok a közig. hivatalnak. Hihetetlenül felbőszít, hogy ártatlanul kell fizetnem egy halom pénzt.

szintén átvert zenész 2011.03.26. 19:54:28

Sziasztok!

Totál ugyanaz történt velünk is, mint gobandival és Csillával. Amikor megálltunk tutira nem volt ott a tábla! Parkolás után direkt lementünk megnézni a táblákat. Csak a parkoló övezet meg a 30-as zóna volt kint. Miután egy hét múlva ma megkaptam a büntetést (a fotón a hol volt, hol nem volt táblával) és visszamentem a helyszínre, engem is új csavarok és földes tábla fogadott...szerintem a bokor tövébe dugják. Mit lehet ilyenkor tenni, hogy igazságtalanul ne kelljen 30 ezer forintot befizetni? Nem bűncselekmény amit csinálnak? Köszi, hogy olvastatok!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása