Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kishíján elgázolt babakocsival együtt

2010.07.14. 15:37 :: SilentSound

Én már azt az idióta trillázását is utálom a mirelites kocsiknak. Falvakban még megértem, hogy hasznos, ahol csak délután kettőig van nyitva a bolt és azt is csak hétköznapokon, de Budapesten mi a francért kell a hétvégi pihenés közben is ezt hallgatni??? Kicsit elkalandoztam az eredeti témától, amiről gringomacskacico írt panaszlevelet. Őt ugyanis nem az agytörzsig hatoló dallam zavarta, hanem hogy a jégkrémes kocsit vezető sofőr a babakocsiban ülő gyermekével együtt majdnem elgázolta a zebra közepén.

Nem szoktam írni semmilyen blogba, de ami ma (07. 12.) délután történt velem az mindenképp publicitást érdemel. A kisfiammal sétáltam az Orczy kertben, 5 óra körül indultam hazafelé és az Üllői út - Korányi Sándor utca kereszteződés felé vettem az irányt.

Az Orczy kerthez sokan a Természettudományi Múzeumnál szoktak átvágni a Korányi Sándor u-nál (néha én is) de mivel ott nincs zebra, gondoltam elsétálunk a Klinikák sarkáig, ahol viszont van. A zebránál balra nézve láttam hogy az Üllőről nem kanyarodik senki, mert piros van, épp az Üllőire felkanyarodni szándékozóknak volt zöld a lámpa.


Majdnem ilyen lett a történetben szereplő kocsi is...

Jobbról jött egy F***** F****-os autó, de olyan kellemesen középtávra tőlünk. A zebra közepén jártam a babakocsit tolva, amikor realizáltam hogy bizony a F***** F****-os nem 50-nel jön, hanem sokkal többel, és a teherautó hangjából ítélve gyorsít!

Nyilván el akarta érni a zöldet, csöppet sem zavarta hogy a babakocsival én a zebra közepén járok. Nem tudom milyen közel hajtott el mögöttem, áttért a szemközti sávba (szerencsére nem jött senki) hogy kikerüljön, esze ágában sem volt fékezni.

Engem levert a víz, a kisfiamat gyorsan feltoltam a járdára, de közben már kiabáltam, hogy "Normális vagy? A zebrán akarsz elütni?" Azt hiszem be is intettem neki. Persze nem érte el a zöldet és amint átváltott a lámpa, rükvercbe csapta a kocsit és elkezdett visszatolatni felém, szintén nem kis sebességgel.

Már majdnem odaért amikor előkaptam a telefonomat és elkezdtem fotózni, erre sávot váltott és visszament a kereszteződéshez. Hát mit mondjak, nem kicsit voltam ideges, remegő kézzel-lábbal indultam hazafelé, de sajnos itt még nem volt vége a dolognak.

A kedves "úriember" mindezek után - nem tudom mekkora kerülőt téve - egyszer csak szembejött a Füvészkertnél (szintén nagy sebességgel, az ottani zebrát sem figyelembe véve), csikorogva leállt az út szélére amikor meglátott, letekerte az ablakot és artikulátlanul elkezdett velem üvölteni, hogy "HÜLYE VAGY B+? KITOLOD ELÉM A GYEREKET AZ ÚTRA? HÜLYE VAGY?"

Ezen annyira megdöbbentem, hogy csak annyit tudtam visszakiabálni, hogy a zebra közepén voltunk, b+! Majdnem elütöttél a zebra közepén! Továbbra is kiabált (megjegyzem én is, majd szétvetett az ideg) majd csikorgó gumikkal elhajtott.

Nekem is van autóm, több éve vezetek, pontosan tudom hogy milyen távolságról lehet megállni úgy hogy nem kell satuféket nyomni. Hja, hogy valakinek fontosabb egy zöld lámpát elérni, mint egy babakocsis anyuka a zebrán...hát erre nem tudok mit mondani.

Szóval üzenem ennek a kreténnek:

1. Városon belül 50 a megengedett sebesség, tök mindegy hogy olvadnak a jégkrémek a csomagtérben, akkor sem mehetsz 70-nel csak azért hogy elérd a zöldet!

2. Ha a zebra mellett a cumisüveget lóbálva jeleztem volna az átkelési szándékomat, akkor is meg kellett volna állnod, nemhogy akkor amikor a zebra közepén járok! Ehhez képest te még gyorsítottál!

3. Remélem attól, hogy mentél egy kört és mindezek után leordítottad a fejemet, most rendes embernek érzed magad és csöppet sem furdal a lelkiismeret.

Velem ellentétben bizonyára jól fogsz aludni, sajnos én még mindig annyira ideges vagyok hogy valószínűleg nem fogok tudni aludni sem, mert majdnem elgázoltál a gyerekemmel együtt.

153 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye erőszak veszélyes gyorshajtás zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jelentéktelen alak 2010.07.14. 20:38:56

Nem értem. Egyesek szerint a gyalogosnak, különösen, ha babakocsit tol, űzött vadként kell fürkésznie a veszélyeket és kitérni előlük. Ez addig normális is, hogy az életösztön is ezt diktálja. De elvárni másoktól, beteges.
Ha autóval, megyek egy zebra felé úgy érek oda, hogy aki le lép az útra, annak előnyt tudjak adni. Nem úgy, hogy ne merjen lelépni az útra. Ez a normális, ez emberi és ez el is várható másoktól, hiszen a KRESZ is így rendelkezik.
Így aztán a gyalogosnak nem is kell éberen, menekülésre készen az életét féltve átkelni a zebrán.
Miért is kellene, mert néhány barom elvárja?
Hát az ilyen barmok miatt olyan a közlekedési morál, amilyen. :-(

lepegetoexkavator 2010.07.14. 20:42:16

Alapvetően szerintem nem vitás az, hogy a modern Bagaméri volt az idióta ebben az esetben. A babakocsi pedig nem versenyautó, így érthető, hogy az anyuka nem futva tolta át a zebrán.

Annyit azért hozzátennék, hogy a gyalogosok elsőbbsége mellett, megfelelő szabályozással és szankciók kilátásba helyezésével kéne kötelezni a "puhatestűeket" is arra, hogy a képességeikhez mérten minimalizálják a zebrán való tartózkodásukat. Félreértés ne essen, nem az zavar, ha egy járókeretes idős hölgy miatt kell fél percet várnom, hanem az, hogy sokszor az életerős tizenévesek ( továbbiakban: Ők) a zebrán áttotyogva élnek társadalmi életet. A kedvencem az, amikor én jobbra fordulnék, de ott zebra van, persze a gyalogosoknak is zöld a lámpa és Ők fensőbbséges vigyorral az arcukon, elsőbbségük teljes tudatában rajzanak még villogó zöldnél is. A szerencsétlen autósok közül pedig jó, ha 2-3 átfér. Na az lenne a jó, ha az ilyen magatartásnál Ők is kaphatnának jó sok számjegyű bírságot.

szobakutty 2010.07.14. 20:56:29

az index címlapon kicsit félreérthető a cím, olyan mint az "a királynőt megölni nem kell félnetek jó lesz"

kispista 2010.07.14. 21:02:17

@lepegetoexkavator: Villogó zöldnél is lehet még az úttesten tartózkodni (hasonlóan a sárgánál sem kötelező padlóféket bevágni).
Az nem zavar, amikor éppen egy főútra nem tudsz kihajtani a nagy forgalom miatt, csak a gyalogosok?
Ha meg siet a gyalogos a zebrán, amiatt fikázza a hozzád hasonló fogyatékos banda, mert nem elég körültekintő.

A family fosos sofőrök térdét meg tapossátok szilánkosra, így elkerülhetőek az ilyen esetek.
Az ilyen vadbarmok mindig is így közlekedtek, tehát erről a cég is tud, vagyis szándékosan alkalmaz potenciális gyilkosokat.

kispista 2010.07.14. 21:02:54

@RosszQtya: A járdán meg a taxisok kerekeit, ugye?

atila68 (törölt) 2010.07.14. 21:03:18

"Jók" ezek a sztorik. Mindennaposak.
Legutóbb majdnem beleszálltam v'kibe hátulról, mert satuznia kellett (no milyen vas? igen!) egy fekete terepjáró miatt, nem voltam rest belekönyökölni a dudába, kis híján kiszedett az autóból, a leggyengébb a "faszkalap" volt.
Val'szeg zavarta, hogy nekem volt merszem dudálni, neki nem.

kispista 2010.07.14. 21:10:01

Ha valaki szeretné jelezni a problémát a cég vezetésének:

iwiw.hu/pages/user/userdata.jsp?userID=10674196

Telefonszám is van.

a wiw meg a cégjegyzék nyilvános adatbázis, mielőtt valaki reklamálna.

lepegetoexkavator 2010.07.14. 21:27:59

@kispista: A "hozzám hasonló fogyatékos banda" többi tagjának hozzáállásáról nyilatkozni nem tudok...

Magam részéről talán annyit, hogy ötven-ötven százalékban közlekedem autóval ill. gyalog és BKV-val, szóval mind a két oldalról érintett vagyok. Amikor a közlekedés környezetkímélőbb módját részesítem előnyben, akkor is igyekszem az autós helyzetébe is belegondolni. Fejbiccentéssel megköszönöm a hozzáállását, ha átenged és - tekintettel arra, hogy ezt az egészet egy együttműködési és nem hatalmi helyzetnek tekintem - bizony szedem a lábaimat. Ja, és legfőképpen határozott vagyok, mert tudom, hogy autósként is a bizonytalan mozgású gyalogost tudom a legkevésbé lereagálni.

Rahsid 2010.07.14. 21:31:00

@"streetfighter": Szerintem erre a szituációra semmiféle mentség nincs. Pedig aztán nem vagyok az a kresz tisztelő polgár, de egy babakocsis anyuka annyira szent és sérthetetlen, hogy már az is egy rohadék köcsög, aki nem áll meg a zebra előtt, látva ha jön babamobillal egy kismama.Nehogy még centizgetni...

Rahsid 2010.07.14. 21:32:33

Hülyeségeken nem szoktam kiakadni, de ez szerintem tabu. :)

jelentéktelen alak 2010.07.14. 21:35:43

@lepegetoexkavator:

"...Fejbiccentéssel megköszönöm a hozzáállását, ha átenged..."

Ezt hogy kell érteni? megköszönöd, hogy enged élni az elsőbbségeddel? Te egy talpig Úriember vagy! :-)
Gondolom, mindenkinek meghálálod, hogy élni hagy a jogaiddal, hogy nem gázol át rajtad, nem néz levegőnek.

Ne érts félre, semmi bajom ezzel, csak olyan muris. :-)

lepegetoexkavator 2010.07.14. 21:45:42

@jelentéktelen alak: Jaja mondták már, hogy murisan és avíttasan udvarias vagyok.:))

Az gondolom világos, hogy nem a négysávos utakon szoktam biccentgetni, mert az már inkább olyan lenne, mint egy metál koncert. Csak egy lehetséges hozzáállást akartam prezentálni.

Részemről ennyi volt az OFF, a posztban leírt esetben tényleg az autós volt az übergyökér.

naívkiscsaj 2010.07.14. 21:58:45

Nem értem a hozzászólások egy részét. Elég régóta van jogsim, közel 20 éve. De volt babamobilom is. Ütöttek el minket is majdnem a zebrán, méghozzá úgy, hogy az autós udvariasan lassított, elengedett (nem mellesleg betartva ezzel a SZABÁLYT), én elindultam szépen a babamobillal, majd a járda közepén engedelmeskedve az ösztöneimnek kikukucskáltam balra, és abban a pillanatban egy idióta barom vágott át a másik sávon kb 70-nel. Ui ez egy egyirányú, ámde két sávos útszakasz volt, és a nagyon sietős autósnak eszébe sem jutott, hogy ugyan az autós kolléga miért is áll a zebránál. Mi volt a szerencsém? Hogy óvatos anyukaként kicsit viccesen ugyan, de nem magam előtt toltam a kocsit, hanem magam mellett, így nem lógott ki fél méterre, méterre előttem. Ezért még mindig él a gyerekem. Kérdezem én a kedves babakocsis anyukagyűlölő kommentelőt: ha netán akkor úgy tolom a kocsit, ahogy általában egy babakocsit szoktak, és kivasalja a gyereket a barom állat, akkor én lettem volna a hibás?
Egyébként a többi kedvencem: a KRESZT betartó autósként nem egyszer, nem kétszer szembesülök azzal, hogy hiába lassítok, állok a zebránál, ha a szembe jövők csak jönnek, jönnek, jönnek, és nem állnak meg a gyalogosnak. Ilyenkor ki a barom?
És miért ez a nagy felháborodás a kismama részéről? Mert ő a babakocsit tolta, ahogy pl. a fűnyírót is toljuk. És igen, felháborít az, ha egy táskát cipelő kisgyereket, egy idős mamit, egy babakocsis anyukát nem engedünk át, nem vagyunk udvariasak velük, mert ők igenis jóval kiszolgálatottabbak, mint az életerős ifjak, vagy az autó volánja mögött ülők.

1kutya 2010.07.14. 21:58:53

írjuk már ki nyugodtan: Family Frost.

egyébkén éppen a legutóbbi hetek valamelyikében indulnék éppen a kocsibejáróból, mikor jön az FF-es autó és hóthalálos nyugalommal beáll mögém (2000 lelkes falu, bárhol megállhatna péntek délután). mikor kiszállok és közlöm vele, hogy én biza kitolatok! mire ő közli (közben már nyitja a kocsi hátulját): a szomszédok meg vásárolnának! finoman tudtára adtam, hogy én meg a navarával kitolom a szemközti árokba!

nagyduzzogva eltolta a sárga szutykot mögülem, de ami anyázást kaptam...

"streetfighter" 2010.07.14. 22:05:35

@Rahsid:
A gyalogosok előnyét én sem vitatom, sőt fokozottan ügyelek rájuk és szinte mindig átengedem őket, de itt nem ezt, hanem a veszélyességet firtattam.
Az sokkal veszélyesebb amikor a kétsávos úton előz valaki a zebrán meg hasonlók, sűrű forgalomnál.
Itt szerintem a furgonos teljesen tisztában volt mindennel, észrevette a gyalogost, tehát nem feltétlenül veszélyes, hanem bunkó, paraszt, szabályszegő volt.

D4D 2010.07.14. 22:47:58

@Daihelyon: @Jim Raynor: @TH: @ruskyy:
A hatályos Kresz szerint úgy kell megközelíteni a zebrát, hogy bármikor odaérkező gyalogos esetén meg tudjunk állni. Ezzel a szabályozással átestünk a ló túlsó oldalára, mert a posztoló is hajtogatja az elsőbbségét, de a KÖZÉPTÁV számomra nem jelenti azt, hogy féktávon kívül. Naponta kb 10 gyalogost látok, aki körülnézés és a járda szélén megállás nélkül csak halad a zebrán. Mikor egyiküket megdicsértem a bátorságáért, akkor azzal jött, amit kicsit fenntebb írtam, miszerint az autónak bármikor meg kell tudni állni a zebránál.
Tehát:
Nem kell a zebrát autóval Fittipaldi módjára megközelíteni, minden esetben fokozott óvatossággal kell lenni.
Nem kell mindenáron az autó előtt átkelni. Át lehet mögötte is.

D4D 2010.07.14. 22:51:26

@vuk_:
Ha viszont a zebra felénél, esetleg túl volt, akkor az autó csak bunkó volt. Mellesleg én sem várom meg minden esetben a gyalogost, hogy fellépjen, de nem 10 cm-re a háta mögött megyek el. Legalább egy métert hagyok, ha ezáltal nem kell megállnom, esetleg egy lámpát nem kések le.

jelentéktelen alak 2010.07.14. 22:51:52

@lepegetoexkavator:

Ha már OFF és hozzá állás:

Érdekes a kifejezés, hogy "átengedem a zebrán a gyalogost".

Ez csak nekem olyan, mintha az autós kegyet gyakorolna azzal, hogy átengedi? Nem úgy hangzik, mintha az autóban ülő lemondana az előnyéről, hogy kedvezzen a gyalogosnak?

Ez olyan, mintha azt mondanám, hogy megálltam a pirosnál, hogy elengedjem a zöldnél áthaladókat.

Úgy gondolom, hogy megadni az elsőbbséget a zebrán közlekedő gyalogosnak, nem kegy. Nem átengedi az autós, hanem elsőbbséget ad a védett zebrán közlekedőnek.

Tudom, hogy kicsinyeskedésnek tűnik amit írok, de nem tartom kizártnak, hogy az ilyen szerencsétlen szóhasználat miatt gondolják sokan, hogy csak egy opció előnyt adni a zebrán a gyalognak.

Vélemény?

TH 2010.07.14. 22:52:11

@D4D: Jól értem, h. te úgy értelmezed a sztorit, h. a nő elindult, és olyan gyorsan eljutott félútig, h. a jobbról - féktávon belül érkező - autó elmenni előtte már nem tudott, megállni sem, ezért egy durva manőverrel épp hogy csak félre tudta rántani a kormányt?

D4D 2010.07.14. 22:55:03

@Semper Fidelis:
"Ha CSAK EGY autó jön, attól nem várom el hogy megálljon. "

Tudod ez azért van, mert nem akarok bármi áron élni az elsőbbségemmel.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.07.14. 23:00:28

@D4D:

Mostanában elég sokat járok Brüsszelben. Ha becsukott szemmel, cigánykerekezve megyek át a zebrán, akkor is megáll az autó. Autómárkától, a vezető életkorától, és bármi mástól függetlenül. Ez sok más helyen így van arrafelé.
Lenn Szicilián ledudáltak, ha zöldem volt a zebrán, ledudáltak ha piros, nem volt különbség. De tudtam, hogy senki nem fog kivágni.
Még lentebb Marokkóban, az ötmilliós Casablancában a kétszer kétsávos utak keresztezésében nincs lámpa a gyalogosoknak, a párhuzamos autóforgalommal lámpa nélkül kelnek át, a közlekedők figyelnek egymásra. (meg a kordékra, meg a lovakra, szamarakra, stb.:)

Itthon fokozott óvatossággal kell megközelíteni a zebrát, mert nekem is volt, hogy mögöttem, előttem elsuhant a megengedettnél nagyobb sebességgel az illető, vagy épp nem állt meg a belső sávban valaki. És lehet azt mondani, hogy menjünk át az autó mögött (ma például a Belső Bécsi úton kb. 20 autó ment el anélkül, hogy egy is megállt volna a gyalogosoknak a lámpa nélküli zebránál), de nekem mégis szimpatikusabb a brüsszeli módszer.... (körültekintéssel ott is persze)

D4D 2010.07.14. 23:02:02

@TH:
1
Lehet az anyuka rosszul mérte fel az autó sebességét és kisétált elé.
Nem valószínű

2
Anyuka látt az autót, de elsőbbsége tudatában lelépett elé, azzal a csakazértisátmegyek mert elsőbbségem van hozzáállással.

Ha így volt, akkor a furgonos, aki esetleg valóban gyorsan jött, lassított, majd a motorhang változása az is lehetett, hogy visszaváltott, majd az anyuka háta mögött elment. Szabálytalanul, ráadásul bunkó módon agresszíven, kevés oldaltávot hagyva.
Ez a valószínű verzió.

Most lehet a féktávon vitázni, mindenesetre anyaként inkább várok 5 másodpercet a járda szélén, mert szeretném a gyerekemet felnevelni.

Témát lezártam.

D4D 2010.07.14. 23:03:38

@mestska: A lónak két oldala van, de legjobb a közepén ülni, mert onnan lehet messzire ellátni.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.07.14. 23:05:04

ja, de eddig a csúcs akkor is volt itthon, amikor a Krisztina téren a zebra közepén velem szemben jött egy bmv-s. Igaz szép szabályosan akkor jött, amikor a gyalogosoknak volt zöld :)
Aztán amikor széttettem a kezem, hogy ezt mégis hogy, akkor a hátsó ülésről kihajolt egy kopasz idióta, és elkezdett üvölteni, hogy (innentől nyomdafestéket nem tűrő...)
szóval még neki állt fentebb. :)
Ez sehogy nem kapcsolódott a Family Frostos sztorihoz, csak eszembe jutott :)))

dmm 2010.07.14. 23:11:58

nem értem.
1. a kijelölt gyalogátkelőhely eleve azt jelenti, hogy ott gyalogosok kelnek át, erre számítani lehet, sőt kell) ráadásul úgy, hogy a járművekkel szemben elsőbbségük van.
2. a közlekedés részvevőit elvben egyenlőnek kell tekinteni, mégis van egyfajta morális sorrend, és ebben a sorrendben pl. a babakocsit toló (gyalogos) előbbre sorolt, mint az, aki egymaga, jobb kondíciók mellet közlekedik. bár a morális kérdésekben az intelligencia is szerepet kap.
3. az, aki nem fogja fel, hogy másfél tonna vassal körülvéve (ez esetben ez kb. 3 tonna, gondolom) egyfajta felelősséggel is tartozik azokkal szemben, akiket maximum valamennyi textil takar, az nem alkalmas arra, hogy ennek a rendszernek alanya legyen.
4. attól, aki elvégzett egy tanfolyamot, amit az követett, hogy jogosítványt kapott arra, hogy a közlekedésben részes legyen, attól elvárható lenne, hogy (elvi) többlet tudása által nagyobb felelősséget tanúsítson.
5. xaba99 hozzászólásait annyira primitívnek tartom, hogy biztos azokat kellene kommentelni, de nem tudok arra a szintre lemenni.
28 éve vezetek. az attitűd, miszerint a gyalogosnak is ismernie kell a forgalmat, a féktávolságot, meg mittomén mit, már elég régen nem kifogás a számomra a saját faszságaimra, így aztán régen nem is hivatkozom rá. aki ezt teszi, az még nem alkalmas valszeg arra, hogy felelős partner legyen. vezettem sok helyen, akár olyan kaotikus körülmények között, mint a marokkói, szír vagy éppen jordán viszonylat, vagy olyan rendezett helyzetben, amilyen az USA. minden esetben a gyalogos épsége volt a vezér elv. Igazából most is többet időt töltök budapesten kívül, mint ott, időm nagyobbik részében párizsban vezetek autót. ott is előfordul, hogy nem adják meg az elsőbbséget a zebrán a gyalogosnak – ritkán -, de ott nem tolatnak vissza és nem fenyegetnek meg, hanem elnézést kérnek, amiért nm tették meg.
autót vezetni nem jog, hanem felelősség.

OoVICoO 2010.07.14. 23:14:21

Haverommal esett meg, hogy a felesége kiszállt a kocsibol a gyerekkel, majd átmentek a zebrán és a haverom szeme láttára centiken múlt hogy elgázolja egy barom. A haverom kopasz kigyúrt és nem félős, kipattant a kocsibol kiszedte az embert és a hajánál fogva ütötte hozzá a kocsihoz a nő (igen nő volt) fejét, de pont jött egy rendőrautó, a rendőrök leszedték és megbilincselték, kapott 1 év felfüggesztettet.
Hát nem tudom én mit csináltam volna ugyanebben a helyzetben.

balambher 2010.07.14. 23:14:54

Előrebocsájtom, hogy babakocsis apuka vagyok, gyakorló vezető (20 éve), és nem szeretek az autóval feleslegesen megállni.
- ennek ellenére autósként babakocsinak mindig megállok, és azt tapasztalom, hogy más autósok többnyire nem tesznek így.
- gyalogosként pedig extrán vigyázok a kicsikre, és eszembe nem jutna kétes szituban lelépni az útra. Feltételezem, hogy aki kisgyermekes szülő, pláne ha vezet is, hasonlóképpen gondolkozik. Ebből az következik, hogy a fagyis sofőr viselkedésére nincs mentség. Akkor se lenne, ha az anyuka piroson ment volna át, de így különösen nincs. Az ilyen szarjon sünt, Batz-papuccsal verjék agyon, stb.

2010.07.14. 23:18:15

@D4D: de itt most a posztról van szó. komolyan ennyire korlátolt vagy?
teljesen egyertétek azzal, hogy a gyalog kurvára nézzen körül, mielőtt lelép, de a POSZT SZERINT itt nem erről volt szó, hogy hirtelen lépett volna le a furgon elé, aki egy VÉSZFÉKES KIKSERÜLÉSSEL tudta csak elkerülni a bajt.

hátborzongató, hogy mennyi ember látja fekete-fehéren a világot, a legkisebb képzelőerő, és némi gondolkodás az már derogál.
a hasonló témákban is, mindkét félnek IGAZA - néhány súlyosabb dilettánst leszámítva, mint pl. nepper barátunk - van, és képesek elbeszélni egymás mellet többszáz hozzászóláson keresztül.

az egyik fél köti a karóhoz, hogy MINDENKÉPP megkell állni az autósnak, ami ugye lehetetlen, ha takarásból/rohanva lépnek a zebrára, a másik fél ezzel jogosan nem ért egyet, aztán mehet is a szájkarate. miközben reményem szerint, valahol belül mindenki érzi, hogy igaza van a másiknak, de mint mondtam, gondolkodni meg némi képzelőerőt használni, az már nem megy.

(---Flúgos Buszos---) 2010.07.14. 23:29:39

@balambher: Én ezektől szoktak félni,akik irogatják,hogy 20 éve van jogsija,de egy KRESZ vizsgán úgy elhasalna,hogy hirtelen RESET gombot nyomogatva menne ki a teremből.

Nem köll a rizsa,azt hiszed magadról,hogy tudsz vezetni,aztán a végén kiderül,hogy SZEVA!

dzsaszper 2010.07.14. 23:41:32

@D4D:
3. lehet, hogy kicsit lassabban tologatta azt a babakocsit, a gépkocsi meg nem megfelelő sebességgel közelítette meg a zebrát és nem bírt volna megállni.

Zebrán a 0,5 km/h-val haladó járókeretes nénikre is számítani kell, és nekik is meg kell tudni adni az elsőbbséget, és az ijesztés önmagában is tilos. pont.

tundrazuzmo (törölt) 2010.07.14. 23:51:28

Meg lehet állni a zebra előtt! Nem kellene veszélyeztetni egy kisgyerek életét!

TH 2010.07.14. 23:55:32

@1 Fószer: a posztoló? :)

@tundrazuzmo: Miért, egy felnőttét kellene?

min 2010.07.15. 00:08:22

Amikor valaki a zebrán van nem kerülgetjük sem jobbról sem balról hanem megállunk amíg át nem ér..

TH 2010.07.15. 00:15:02

@min: legalábbis bőven áthaladt előttünk...azért ha az út másik oldalára megy, mint ahol mi vagyunk, akkor nem muszáj végigvárni, amíg eléri a járdát...

(---Flúgos Buszos---) 2010.07.15. 00:19:39

@tundrazuzmo: Csatlakozok hozzád,én inkább gyalog el engedem azt a 3 autót,ami éppen jön,nem engedek a kísértésnek,hogy a mögöttelévő beledurranjon,mint a másik poszt videójában,sokkal jobb átmenni,mikor nincs senki körülöttem,így tuti nem ér baj.

Van aki szereti kockáztatni az életétés lelép a kocsi elé.

(---Flúgos Buszos---) 2010.07.15. 00:20:47

@TH: Szerintem dízel Felíciája van,mert olyan lassú autó,hogy még egy Hiace-t is megelőz,gondolom hozzá van szokva,hogy a zebrán is nehezen érek át.

(---Flúgos Buszos---) 2010.07.15. 00:24:04

www.youtube.com/watch?v=6BL41QGiW9E&feature=related

Sun is shining!!!!!!!!!!!!!

Remélem ma nem köt belém senki Gazdagréten,mert arra megyek délben,fel a Törökbálinti úton,lefelé meg nem a Mező felé megyek,hanem Győr felé.
Aki meg akar előzni elengedem,majd számonkérem,hogy miért szennyezi ennyire a levegőt,ilyen nagy gyorsításokkal.

Intizar 2010.07.15. 01:03:49

@atila68: Ó, autós hősök! Ha már merő büntetésből (úgy értem, nem baleset elkerülése céljából, tehát szimpla agresszióból) használjátok a dudát, igazságosan megbüntetve ezzel x méteres körzetben minden egyes autóst, gyalogost, biciklist, gyalogmotoros kiskölyköt, kóbor lovascowboyt, kutyát és nem utolsósorban a környéken lakó hitvány gazokat, akkor legalább ne dicsekedjetek vele!

pakesz (törölt) 2010.07.15. 01:33:51

megoldas: be kell kamerazni a fel varost, majd szolni hogy nezzek vissza a felvetelt

joco 2010.07.15. 01:57:18

@xaba99: ne haragudj, de a kurva anyád

flamer 2010.07.15. 02:19:33

@atila68: Nézd, ha már egyszer olyan köcsög fasz vagy, hogy nem tartasz normális követési távolságot és feleslegesen dudálsz, akkor legalább ne dicsekedj vele, mert abból csak az derül ki, hogy egy kis enyhe autizmus is befigyel nálad.

@xaba99: Neked nem tudok mit írni, akkor orbitális fasz vagy, hogy ha azt szavakkal lefesteném, nincs az a monitor, amin elférne.

psr6 2010.07.15. 06:43:58

Aha, én is arra jutottam, ismerve akereszteződést, hogy piroson ment át a kismama. Az FF sem volt grállovag, de nem ő volt először a hülye. A sorrend pedig fontos.

egyittlakó (törölt) 2010.07.15. 06:45:19

"Biztos én tudom rosszul, de úgyvan leírva hogy úgy közelítsd meg a zebrát hogy bármikor meg tudj állni, és mindig a gyalogosnak van elsőbbsége (nem lámpás zebránál)."

Ahogy mondod: így van leírva. Akkor mégis miért halnak meg annyian a zebrán? Látom, hogy még mindig nem érted miről papolok.

egyittlakó (törölt) 2010.07.15. 06:58:02

@Daihelyon: "egyitlakó: a következő paraszt, aki nem ismeri a szabályokat"

Tévesen ítélsz meg, gyökér. Ismerem a szabályokat, mert eddig senkit nem vasaltam ki és engem sem ütött el senki eddig. Tudod miért? Mert nem tekintem a zebrát a járda meghosszabbításának és nem gondolom azt, hogy ha közeledő autó elé lépek, akkor az biztosan meg tud (akar) állni. Továbbá nem gondolom azt, hogy halhatatlan vagyok. Szóval elsőbbség ide vagy oda, én MINDIG figyelek (főleg gyalogosan).

Nzoltan 2010.07.15. 07:08:22

Rendszámot megjegyezni, majd felvenni a kapcsolatot a Family Frosstal és befenyíteni.
Mondván nem kell nekik az ingyen negatív kampány.
Én kirugatnám az illetőt.

egyittlakó (törölt) 2010.07.15. 07:15:09

@Nzoltan: Nagy humanista lehetsz. Aztán tartsd el a gyerekeit és fizesd ki a hitelét. Vajon téged már rúgtak ki életedben? Nem akarok minden vadmarhát megvédeni, de mindenki tévedhet. Rúgassuk ki azonnal, ez a megoldás. Gratulálok: moslék ország hasonló lakókkal...

Vin 2010.07.15. 07:40:05

Kedves Levélíró!

Kár volt billentyűzetet ragadnod. Úgyis megkapod, hogy te vagy a hibás, mert minek szülsz gyereket, minek viszed utcára, miért babakocsiban, miért a zebrán közlekedsz, miért élsz, miért nem döglesz meg inkább, akkor a fent kommentelő trollok élete is jóval könnyebb lenne, és egyáltalán! Hogy a faszba mersz még reklamálni?! Az ilyen húgyagyú köcsögök soha a kurva életben nem ismernék el a saját faszságukat! Láttál te már olyat, hogy egy ilyen posztra lett volna értelme írni? Akit az édesanyja-apja értelemmel ruházott fel, annak nem kell ilyesmit olvasgatni, akit meg nem, azt meg csak bőszíti, ha nyilvánvalóvá válik a sötétsége. Szóval nyugodj meg, esetleg tégy feljelentést (én azt tenném), és örülj, hogy a babád jól van!

SereG 2010.07.15. 08:08:09

Ez egy többsávos út, ugye? Nem az történt, hogy a furgon egyszerűen azért nem lassított, mert sávot váltva folytatni tudta az útját (most mindegy, milyen sebességgel)?
Tegyük hozzá, hogy a szituációt egész könnyű elképzelni: miért is maradnál a középső sávban, ha nem jön semmi a másikba, és nem kényszerülsz fékezésre, mert a középen tébláboló gyalogost simán kikerülöd ezzel(?)
Vagy rosszul értem?
Ahogy én látom, semmilyen veszélyeztetés nem lenne az akcióban, hacsak nem az, hogy a jármű a megengedett sebességnél többel haladt, de ez csak egy ideges állapotban született vélelem. Utána persze a furgonos önbecsülését sértette az anyuka kirohanása.
Az mindenesetre csücskös, hogy képtelen volt átlépni az afféron, és még megpróbált visszatolatni.
Vessetek rám követ, de én azért kíváncsi lennék az érem másik oldalára is.

Yasashi Tanuki 2010.07.15. 08:14:37

Számtalanszor látok olyat, hogy a zebránál az autósok lámpája már pirosra vált, de még 2-3 autós azért átsuhan.
Mivel a gyalogosok az ilyen lámpáknál meg van győződve az elsőbségéről kevésbé figyeli a forgalmat.
A zebrákra is ráállíthatna a rendőrség néhány mobil egységet és kioszthatnának néhány büntetést naponta. Az ilyen ellenőrzés jóval egyszerűbb és olcsóbb mint a trafipax mivel elég egy kamerát kirakni és amelyik autós átmegy a piroson már mehet is neki a büntetés.

Jim Raynor 2010.07.15. 08:22:19

@SereG:

1. nem többsávos.

2. gyalogost a zebrán nem kerülgetünk.

schdl (törölt) 2010.07.15. 08:40:42

Nekem a sokkterápiás videó jutott eszembe, azt hiszem hasonlóképpen kezdődik.

Az igazi Vaszilíj Zajcev 2010.07.15. 08:43:06

"streetfighter"-rek értek egyet.
Minden bizonnyal a szituáció korántsem volt annyira veszélyes, mint ahogyan azt itt a tisztelt anyuka beállítja. Gondoljunk csak a fényképezésre! Ha valóban hajszálon múlik a dolog, akkor az ember örül, hogy azt megúszta, és nem kezd el fotózgatni reflexből, hacsak tényleg nem volt olyan forró a szituáció. A posztoló írásával, mely egyébként összeszedetlen - de ezt tudjuk be zaklatott idegállapotának - alapvetően más a probléma.

Mindenekelőtt tévedés ne essék: a furgonos tahó, bunkó emberként viselkedett, más stílus - sajnos - az ilyentől nem is várható el.

Továbbá az, hogy babakocsi is szerepel a történetben - tekintettel a korábbi tragédiákra - szerintem is csak súlyosbítja a helyzetet. De:

Én azt gondolom, hogy nem így kerek ez a történet, ahogyan a posztoló leírta. Mi emberek önmagunkkal szemben rendkívül elnézőek és toleránsak vagyunk, más esetebén kevésbé. Vélelmezem, ha a furgonos egy hatalmas kört leírva - időt és pénzt nem sajnálva - meg akarta " vitatni " az adott szituációt, akkor ott valami igazsága neki is lehet a dologban. Nem tudjuk a teljes igazságot, a babakocsis nő elmondása alapján ismertük meg csak ezt a történetet. Ha meghallgatnák a furgonost, lehet, hogy más színezete lenne ennek a sztorinak. Gondolok itt arra a gyalogos magatartásra, amellyel magam is gyakran találkozom. Konkrétan arra, hogy az átkelőhely előtt megállok, jelzem kézzel, hogy az elsőbbséget megadtam, majd a gyalogos nagy öntudattal megkezdi az áthaladást. Ám a zebra közepén rájön, hogy mégsem annyira sietős neki, ekkor majdnem megáll ott az út közepén, és gúnyosan az ember pofájába röhög, mondván: na, jól megszívattalak. ( Az emberke előtt százan mentek el nagy sebességgel, egyik után sem integetett volna, de aki tiszteletben tartja a szabályokat, azzal viszont szemét módon viselkedik. ) Szerintem itt is valami hasonló történhetett.

Azért abban bízom, hogy amikor az itt posztoló anyuka autóba ül, akkor legalább ő felelősséggel kezeli a hasonló közlekedési helyzeteket. Ugyanis, amikor gyermekeinkkel át akarunk haladni az átkelőhelyeken, akkor 10 esetből 9 alkalommal nők ( no comment ! ) szoktak ránk gyorsítani...

Deszkás 2010.07.15. 08:55:48

@SereG: A leírt helyen 2x1 sáv van. A kerüléshez a leírás szerint is átment a szembejövő sávba. Szerinted az mennyire szabályos zebrán?

Deszkás 2010.07.15. 08:58:21

@Yasashi Tanuki: Az egy dolog, de mikor a villogó zöldön még nekiindul, elkezd szaladni, de a lendület csak addig tart, míg pirosra nem vált a lámpa és az út közepén leáll, és már csak sétál, nem fut. Mi a francért lódul neki nagy sebességgel, ha utána mégse siet át? Minek tartja fel az autós sort, miért nem rohan tovább, ha már annyira sietett át a túloldalra?

Deszkás 2010.07.15. 09:07:27

@Az igazi Vaszilíj Zajcev: "ha a furgonos egy hatalmas kört leírva - időt és pénzt nem sajnálva - meg akarta " vitatni " az adott szituációt, akkor ott valami igazsága neki is lehet a dologban. "
Vagy csak azt hitte, hogy van igazsága! A cégünk előtt kicsit hülyén festették fel a sávokat, megszűnik a parkolórész bal oldalt (1 irányú út), és így a kereszteződésnél már 3 sáv lesz a 2 helyett. Persze úgy hogy a középen lévő kimegy balra, a jobboldali középre, és jobb oldalon nyílik egy jobbra kanyarodó. Ez olyan sáveltolásos módon kis ívvel megy. Már fényvisszaverőket tettek az aszfaltba, de még mindig vannak, akik nem látják, hogyan mennek a sávok. Sok a dudálás, és nem egyszer volt már, aki kiszállt és ordított a buszvezetővel, másik autóval, hogy leszorítják, meg mit dudál rá, ő egyenesen ment. Persze, de a fizikai egyenes sávváltással járt, így ő vág be más elé. Szóval a lényeg az, hogy nincs igaza, csak ő hiszi azt, és ezért képes más ember fejét leordítani. Egyszer már egy ilyen mögött álló autóból is kiszálltak csitítani, hogy nincs igaza. Jó, hogy nem fajult tettlegességig az eset.

ági anyu 2010.07.15. 09:44:35

@xaba99: Mindenkinek megkell állni ... kismama, öreg néni, bodybuilder ...

"streetfighter" 2010.07.15. 09:46:51

@Deszkás:

A furgonosnak nem volt igaza sőt bunkó volt, de az anyuka (aki szokott vezetni) figyelembe vehette volna a következőket (főleg babakocsival) a necces helyzeteket elkerülendő:
- a furgonos mögött nem jön senki
- zöld a lámpája, had menjen
- elég gyorsan jön
- utána kényelmesen átmegyek, babakocsival lassabb vagyok
- 3mp és már itt sincs
Nem ajánlott:
- nekem van előnyöm, igaz utána is átmehetnék, de majd én megmutatom
- nehogy már szágukdozzon ez a bunkó
- ki le nem szarja, hogy át akar érni a zöldön

Én valószínűleg babakocsival a furgon után keltem volna át, mert felfogtam volna, hogy a zöldön akar átmenni ezért agresszív. A gyermekemet nem sodrom veszélybe, de nem vagyunk egyformák.

ági anyu 2010.07.15. 09:47:27

@Az igazi Vaszilíj Zajcev: Őszintén szólva találkoztam már olyan autóssal, aki biztos volt benne, hogy a kerékpárost nem illeti meg a jobbkézszabály - annyira, hogy Ő maga hívta ki a helyszínelőket, miután elütött ...

ági anyu 2010.07.15. 09:52:53

@egyittlakó: Azért, mert az autósok egyrésze még mindig kegynek ítéli, ha a gyalogost átengedi a zebrán - azért van javulás, nem igaz, hogy nem.
Egy dolog az, ha a gyalogos figyelmetlen és az autó már nem tud megállni - de itt nem erről van szó. Esze ágában sem volt megállni. Ez azért nagy különbség

.lll. 2010.07.15. 10:01:17

rendszámot kitenni,hátha olvassák a cégnél is

P75 2010.07.15. 10:16:10

@SereG: akkor miért tolatott vissza beszólni?

teabore 2010.07.15. 10:40:37

gépfegyvert minden babakocsis anyukának! Akkor biztos megáll, valószínűleg még a zebrát sem közelíti meg...

_wood_ 2010.07.15. 10:47:48

@ági anyu: nem fotóztad le véletlenül a srác arcát, mikor a helyszínelők tájékoztatták a szabályokról és a büntetés várható mértékéről?

...na nem mintha nem tudnám elképzelni. :)

esef 2010.07.15. 10:49:10

Mivel nekem is kellett már elrántanom a gyereket autó elől, tudom milyen érzés. Tehát a büdös kurva anyját a fagyisnak.

@"streetfighter":
A nyíregyházi gyorsot esetleg ne várja meg és engedje el?

ex-dr. vuk 2010.07.15. 10:58:29

@Az igazi Vaszilíj Zajcev:
"Ám a zebra közepén rájön, hogy mégsem annyira sietős neki, ekkor majdnem megáll ott az út közepén, és gúnyosan az ember pofájába röhög, mondván: na, jól megszívattalak."

Ezt te komolyn gondolod? Az emberek azert mennek at a zebrakon, hogy szopassak az autosokat?
Istenem... Ezert tartunk.. na mindegy.

Deszkás 2010.07.15. 11:01:07

@"streetfighter": Miért lennél babakocsival lassabb? Kerekei vannak, ugyanolyan sebességgel tudod áttolni a zebrán, ahogy te egyébként át szoktál haladni.
A furgonnak zöld lámpája volt, de gyorsítva sem érte el. Mennyire lehetett az zöld?

Deszkás 2010.07.15. 11:02:42

@"streetfighter": Ja és hát furgonról beszélünk. Honnan tudni, hogy nem jött mögötte senki? Te átlátsz rajta?

ex-dr. vuk 2010.07.15. 11:25:50

@"streetfighter":
Igazad van, a babakocsival zebran atkelni kivano volt a fasz, akarhonnan nezzuk.

Az a baj, hogy az ilyeneket nem lehet lecsukni preventive baleset okozasa elott, sajnos meg kell varni, amig megol valakit...

Frigyesmester 2010.07.15. 11:30:34

A hiba biztos bennem van, hogy nem tudom összerakni a történetet.

A posztíró az Orczy kertből indult el az Üllőin a Korányi felé. Az Orczy kert bejárata pont az Üllői-Orczy sarkán van, vagyis a Nagyvárad téren. Van egy általában lezárt bejárata a Bárka színháznál, illetve a Természettudományi Múzeumnál (a volt Ludovika). Viszont az Üllőin keresztbe van jelzőlámpás zebra a Ludovika tér-Ernő utcánál. A Korányi Üllői kereszteződésén kívül és azon túl még van egy a Klinikák metróállomásnál (Szigony és Thaly Kálmán utca).

Az Orczy kerthez sokan vágnak át a Természettudományi Múzeumnál a posztíró szerint. Az a kérdés, hogy gyalog, vagy autóval. Mert autóval a Múzeum előtt a Ludovika téren enyhén szólva nehéz, főleg a Humán Szakközépiskola előtt. Az Üllőiről a Korányira ÍGY átvágni semmi értelme nem lenne autóval, mert a Korányi és Diószeghy utcákban nincs bejárata az Orczy kertbe. Az Üllőin a városból kifelé haladva meg csak Korányinál lehet balra kanyarodni – de akkor mi értelme az átvágásnak (a Nagykörút és a Nagyvárad tér között a Nagytemplom utcánál és a Korányinál lehet balra kanyarodni az Üllőin Kispest felé).

„Elsétálunk a Klinikák sarkáig”: ez vajon melyik kereszteződés lehet? A Ludovika térnél a Nőgyógyászat és a Radiológiai klinika van – de ezen a sarkon a szervízúton nincs zebra. A Korányi-Üllői saroktól meg kissé „beljebb” vannak a klinikák. Ott van még az Üllői-Szigony kereszteződése, erre jobban ráillik a leírás – de itt a Szigony utca csak egysávos a metróállomás előtt; vagyis, nincs „szemközti sáv”.

A Füvészkertnél: ami a Korányi-Illés sarkon van. Ha az Üllőire kanyarodott fel, akkor bizony jó nagy kerülőt kellett tennie, hogy visszajusson a Füvészkerthez! Ha a városközpont felé kanyarodott az Üllőire, akkor a Bókay – Apáthy - Balassa –Tömő – Illés utcán kellett volna haladnia; lassú útvonal a Bókay állapota, az Apáthy zsúfoltsága végett, a Tömő tele van kátyúval és munkagéppel. És a Tömőről az Illésre kikanyarodni egy „élmény. Ha „kifelé” kanyarodott az Üllőire, akkor a Nagyvárad térnél az Orczy útra, onnan egészen el a Sárkány utcáig, majd Diószeghy utca, ahonnan szintén élmény kanyarodni a Korányi Sándor utcára. Ha már a Füvészkertnél lévő zebra szóba került, mint helyszín: a Füvészkertnél az Illés utcán van zebra. A zebrát keresztezve vagy a Tömő felől érkezett, vagy a Korányiról egy hajtűkanyarral kanyarodott az Illésre. A posztoló által írt nagy sebesség a füvészkerti zebra felé csak a Tömő felől lehetséges.

Most akkor azt (sem) nem értem, hogy hogyan kerültünk előtte az Üllői-Korányi kereszteződésnél lévő zebrához, amikor a Ludovika téren a Korányin keresztbe van még egy zebra a szervízút-Belklinika sarkán (ami viszont nem védett jelzőlámpával)?

Lámpaváltásnál rükverc: Mind a Korányinál, mind a Szigonynál nincs olyan messze a zebra az Üllőitől, hogy számottevő idő kelljen a keresztforgalom eléréséhez. Az Üllői-Korányi kereszteződésben, mikor a Korányiból jövőknek teljesen piros van, akkor az Üllőin először a városközpont felé menő forgalom indul el – ergo: a posztoló által leírt sebességnél tuti, hogy nem tudott volna megállni, legfeljebb az Üllőin elindult egyik autóban.

És mindez hétfőn délután 5-kor a mindig zsúfolt Üllői-Korányi, vagy Üllői-Szigony kereszteződésben. Ott megnézném, hogy hogyan lehet tolatni! Hozzá kell tenni, hogy mind a Szigony, mind a Korányi olyan utca az Üllői közelében, hogy a gyalogosok körültekintés nélkül kóricálnak az úttesten, a Korányiban a Ludovika térnél sok a parkoló autó, és sűrűn váltogatják egymást (II. Belklinika). Így azt is megnézném, hogy hogyan lehet ott jóval többel száguldozni, mint 50… különösen hogy a Korányi útburkolata is kissé „hepehupás”.

Viszont ha a posztoló azt LÁTTA, hogy az ámokfutó jégkrémes el akarta érni a zöld lámpát – vagyis LÁTTA azt, hogy ott épp zöld a lámpa a Korányiból érkező autósoknak, akkor viszont a Üllői- Korányi sarkán a Korányin keresztbe lévő zebrán bizony tilosnak kellett lennie… ha viszont az Üllőin lévő zebrán akart átmenni, akkor nem láthatta, hogy mit mutat a jelzőlámpa a Korányiból érkező autósoknak. „Amúgy” az Üllői-Korányi kereszteződésben a sárga összesen 2 másodperc. Érdekesség kedvéért: az Elnök utcában az Orczyt keresztező forgalomnak szóló lámpa zöld jelzése összesen három másodpercig tart (+2 másodperc sárga a piros előtt)!

Azt tudom, hogy a Szigony utcai lakótelepen a Losonci térnél rendszeresen megfordul és parkol egy jégkrémes. Autósként ritka bunkó és agresszív…

És most nyugodtan lehet hülyézni… :)

"streetfighter" 2010.07.15. 11:44:13

@Deszkás:

Te ezt komolyan kérdezed??
Basszus, ha te nem látod a jobbról jövő (tehát a túloldalon) furgon mögötti utat, akkor ott csak magadban keresheted a hibát. :)

"streetfighter" 2010.07.15. 11:48:58

@vuk_:

Hangsúlyozom, hogy én nem úgy vezetek mint a furgonos.
Én valószínűleg megvártam volna a gépjármű elhaladását ebben a szituációban.

Nem mondtam, hogy gringomacskacico volt a hibás!

Deszkás 2010.07.15. 11:54:08

@"streetfighter": Khmm. Gondolkozz el az eseten, olvasd el még egyszer a postot! Nem tudom, miért kellene bárkinek zebrán átkelve egyáltalán azt néznie, hogy majd mögötte átmegy, ha nem jön senki. Neki van elsőbbsége, a furgon megállhatott, ha akar. A nő körbenézett, látta, hogy messze a kocsi, meg tud állni, így elindult. Miért kellene egyáltalán azt néznie, hogy jön-e mögötte valaki, ha úgy ítéli meg, biztonságosan át tud kelni az úton még előtte?

"streetfighter" 2010.07.15. 12:08:01

@Deszkás:

Én elolvastam és megértettem veled ellentétben, mert te láthatóan az én írásomat nem tudtad értelmezni.
Nem baj.
Nincs nagy jelentősége, mert csak opcióként vetettem fel, és mivel nem voltam ott, lehet, hogy nem is úgy történt ahogy elképzeltem. :)

"Nem tudom, miért kellene bárkinek zebrán átkelve egyáltalán azt néznie, hogy majd mögötte átmegy, ha nem jön senki. Neki van elsőbbsége"

Nekem nem ilyen a hozzáállásom, főleg ha nem sietek és egyedül akarok átkelni. Menjen, majd utána átmegyek. 3-4mp-et kibírok. Neki fékeznie kell újra gyorsítani stb... nem éri meg.

dzsaszper 2010.07.15. 12:14:09

@1 Fószer: ez az, amit egy gyalogos tanácsolhat egy másik gyalogosnak, de amire egy járművezető sosem hivatkozhat egy gyalogossal szemben.

ex-dr. vuk 2010.07.15. 12:21:25

@1 Fószer: ha a mogotte jovo beledurran az mar kettos hiba: kovetesi tavolsag. Ez esetben mindketten megerdemlik.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.07.15. 12:22:43

@Frigyesmester:

Hát, szerintem kicsit túlbonyolítod. A posztoló gyalog ment, nem értem, minek morfondírozni olyasmin, hogy hogyan keveregsz arrafele autóval.

A zebra is pontosan be lett azonosítva, nézd meg a kommenteket, még norc-os link is van rá.

Azt nem tudom, onnan mennyre éles szem kell ahhoz, hogy konkrétan a lámpát lássa valaki, de azt biztos lehet látni, hogy a Korányiból kanyarodnak az autók ki az Üllőire, amiből vaslogikával a lámpa színét is ki lehet találni. (Egyébként a poszt másik szereplője is kitalálta, nyilván azért nyomta a gázt veszettül.)

Deszkás 2010.07.15. 12:35:31

@"streetfighter": 1:1. Szerintem te nem értetted, szerinted én nem. Szerintem itt be is fejezhetjük a vitát. Mellesleg másik postnál sem értettél meg. :S

Frigyesmester 2010.07.15. 13:34:52

promontor • jozsefbiro.blog.hu/ 2010.07.15. 12:22:43

„A posztoló gyalog ment, nem értem, minek morfondírozni olyasmin, hogy hogyan keveregsz arrafele autóval.”
- A posztoló írta, hogy később összefutott a furgonossal a Füvészkertnél. Ennek kapcsán fejtegettem, hogy az Üllői-Korányi kereszteződésből az Üllőire kikanyarodás után a FURGONOS hogyan juthatott el a Füvészkertig. A furgonos mitől volt abban totálbiztos, hogy a babakocsis anyuka is a Füvészkert felé tart gyalog?

„A zebra is pontosan be lett azonosítva, nézd meg a kommenteket, még norc-os link is van rá.”
- A posztban írottakból indultam ki elsődlegesen. A környéken lakom 35 éve, de a poszt alapján nem volt egyértelmű a helyszín.

„Azt nem tudom, onnan mennyre éles szem kell ahhoz, hogy konkrétan a lámpát lássa valaki…”
- Idézek a posztból: „A zebránál balra nézve LÁTTAM hogy az Üllőről nem kanyarodik senki, mert piros van, épp az Üllőire felkanyarodni szándékozóknak volt zöld a lámpa.” Ez még egy önellentmondás, mert EGYSZERRE nem láthatta az Üllői, és a Korányi gépjárműforgalmát szabályozó lámpákat, mert 90 fokban háttal vannak egymásnak – ha már a járda szélén volt. Akkor láthatta EGYSZERRE a két lámpát, ha az Üllői-Korányi sarkon mindkét járdaszegélytől minimum 4 méterre volt – ott, ahol a zöldterület kezdődik a Ludovika téren.
- Az újabba logikai bukfenc az, hogy HA az Üllőire felkanyarodni szándékozóknak volt zöld, akkor az Üllőin keresztülmenő zebrán volt zöld, és a Korányit keresztezőnek tilos. Ha a posztíró zölden ment át a zebrán, akkor az Üllőin kellett átmennie a IX. kerületbe (de akkor hogy került a posztíró a VIII. kerületben lévő Füvészkerthez akkor, mikor a furgonos?); ha a Korányin ment keresztül, akkor bizony a saját és a gyereke életével játszva a tiloson ment át egy 2x2 sávos, forgalmas úton.

És ha már kissé túlbonyolítom szerinted, akkor még egy ellentmondás a posztban :), idézek a posztból: „A kedves "úriember" mindezek után - nem tudom mekkora kerülőt téve - egyszer csak szembejött a Füvészkertnél (szintén nagy sebességgel, az ottani zebrát sem figyelembe véve), csikorogva leállt az út szélére amikor meglátott…”
- A furgonos nagy sebességgel a Tömő felől jött az Illésen a posztíró felé, akkor azért érdekes a dolog, mert a Füvészkert előtti zebra kb. 5 méterre van a Korányi-Illés kereszteződéstől. Ha a zebrán áthaladva állt meg a furgon az út szélén, akkor vagy pont a Füvészkert bejárata előtt KANYARBAN kellett volna megállnia, vagy a KANYAR után a Korányi Sándor utcában a kertészet előtt. Vagyis: akkor a furgonos a posztírót a zebrán való átszáguldás, így a kanyar ELŐTT kellett meglátnia – mert nem hiszem, hogy a Füvészkert kőkerítésén átlátna a kanyar mögé a furgonos. Illetve a posztíró hogyan láthatta a kanyar takarásában a furgonos zebrán át való száguldását. Szóval, konkrétan hol is volt a Füvészkert előtti „leordítás”? A furgonos ezek szerint megállt volna 50-nél nagyobb sebességről fékezve 5 méteren belül úgy, mindezt pár másodperc alatt?

Mindez nem menti a furgonos baromarcúságát…

tundrazuzmo (törölt) 2010.07.15. 14:03:42

@dekanter: Kend a hajadra a szpemmelt rozédat. Jusse nézem meg a videót.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.07.15. 14:12:25

@Frigyesmester: Továbbra is azt gondolom, hogy túlbonyolítod.

A helyszín az olvasók minimum 95%-ának egyértelmű volt, rajtas kívül még egyvalaki hitte, hogy az Üllői melletti zebráról volt szó.

"Idézek a posztból: „A zebránál balra nézve LÁTTAM hogy az Üllőről nem kanyarodik senki, mert piros van, épp az Üllőire felkanyarodni szándékozóknak volt zöld a lámpa.” Ez még egy önellentmondás..."

Szerintem ez jól mutatja a túlbonyolítást: nyilván nem mikronos precízitással van megfogalmazva a mondat, de szerintem józan paraszti ésszel kikövetkeztethető, hogy a posztoló azt látta, hogy 1) az Üllőiről senki nem kanyarodik be 2) a Korányiról viszont kanyarodnak az Üllőire, és ezekből levonta a lámpák színére vonatkozó következtetést.

nagybela2 2010.07.15. 14:36:20

kár hogy nem volt nálad pisztoly.

én pedig felmentettelek volna a bíróságon.

VOLNA.

ezvan...

(---Flúgos Buszos---) 2010.07.15. 16:02:23

@vuk_: Én nem szeretném magamat laposra veretni,és nem megyek semmire se vele,ha ő összetöri más autóját,attól engem,ugyanúgy össze kell kaparni a zebráról.

Rahsid 2010.07.15. 22:08:26

Ne mááá'...hamisítják a nevem.

Rahsid 2010.07.15. 22:09:17

Nem írod át? Ez így nagyon tré.

kéjenc 2010.07.18. 06:43:31

Én is ott lakom,és én se tudtam,hogy melyik zabráról van szó.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.07.18. 15:59:27

haha én egy family frostost befenyítettem pontosan öt évvel ezelőtt, hogy ha mégegyszer a házunk előtt áll le trallalázni, kinyúvasztom, és ezt a kutyával is demonstráltam. (mindig a frászt hozta a gyerekekre alvásidőben, csak azért)
Erre most, hogy ennénk fagyit, az istennek sem tudom megállítani, inkább a gázpedálra lép, ha meglát. Szóval csak óvatosan, ha nem akartok a későbbiekben gyalogolni a nyalnivalóért. XD

Deszkás 2010.07.18. 21:16:32

@Dariengo: Csütörtökön jövök haza, hát nem úgy állt be az utcába, hogy elállta az egész utcát, meg én sem tudtam normálisan beállnia házunk elé.

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2010.07.19. 11:33:55

Vidéki kisvárosban lakom, inkább csak egy nagy falu, de Magyarországon ez már városnak számít. Tavasszal friss volt a biciklim, a lányomé is, gondoltam eltekerünk a közeli sportpályára, ott körözünk egy kicsit, majd haza. Mivel a gyerek csak 5 a járdán haladtunk, ami ugyan szabálytalan, ám falun senkinek nem fáj higgyétek el, mivel alig van gyalogos. Ráaadásul a gyerek kora miatt a 10 km/h sebességet sem nagyon léptük át.
Egy helyen át kellett kelünk az úton, és nyomógombos lámpa van. Hát megnyomtuk, vártunk, zöld lett. Mondom a gyereknek, ne induljon, mert jön egy teherautó várjuk meg, hogy megáll. Nos jól tettem, a teherautó lassítás nélkül áthajtott a neki piros lámpán. Amikor rákiáltottam, és kalimpáltam - gondolom nem hallotta mit mondtam, de amúgy sem lehet nagy jelentőssége, mivel kb. annyi lehetett, hogy "Mit csinálsz?", akkor egyszerűen megvonta a vállát. Hirtelen haragú emberként lehet, hogy utána mentem volna, de a lányom miatt ez ki volt zárva. Ennyire még nem húztam fel magam szinte semmin, és a leírtakhoz képest ez egy dajkamese.
Tanulság? Ha van csak annyi, hogy a kölcsönös bizalom elve monnyon le, ha a gyermekemnek is bajom eshet, nem bízok meg idegenekben.

dzsaszper 2010.07.22. 14:20:41

@koc: ez megint az, amit egy gyalogos tanácsolhat egy másik gyalogosnak, de amire egy járművezető egy gyalogossal szemben sosem hivatkozhat.

Alikam 2010.07.30. 17:04:32

Kellemetlen de azért annyit hozzátennék, hogy mostanság a gyalogosok mindenféle körültekintés nélkül lelépnek a zebrára, de az még hagyján, egyre sűrűbb, hogy oda is lazán lelépnek ahol nincs is elsőbbségük!

Én persze gyalog is szoktam közlekedni emg autótval is, amikor nincs elsőbbségem, akkor maximális körültekintéssel lépek le, mert nekem nincs bozótvágóm, kettő, ha megállnak és intenek, akkor megköszönöm.

Ritka faj lehetek, mert én ilyet nem sokszor tapasztaltam még.

Ennyit ér az autósok elleni több éves lobbi lejáratókampány.

Már minden idióta akinek négynél kevesebb kereke van azt hiszi, mindent megtehet.

titan 2010.08.10. 12:30:20

@Az igazi Vaszilíj Zajcev: amikor átengednek a zebrán, én is egy mosollyal és egy biccentéssel köszönöm meg (ha foglalt a kezem) az autósnak, akkor is, ha épp zebrán megyek át, és ilyenkor bizony velem is megesik, hogy a szembejövők viszont nem engednek egy darabig el. Ha megnézed, ugyanazt a helyzetet írtam, le, mint amit te, csak egy picit más megvilágításban. Lehet, ha átértékeled a dolgokat észreveszed, hogy a gyalogos nem gúnyosan mosolyog, hanem köszönet- és elismerésképp.

@Frigyesmester: bevallom nekem se volt teljesen tiszta, hogy melyik zebráról volt szó, de miután belinkelték rájöttem, hogy igazuk van, és a posztolónak is igaza volt. Te is értékeld át egy picit a dolgokat szerintem. Ja és ahhoz hogy tudd, hogy melyik lámpa mit jelez, nem kell feltétlen az összeset látnod, az egyikből logikusan következtethető a másik.

DenisaM 2010.10.07. 11:18:59

@xaba99: De! A rutinnál, mint minden normális ember, aki nem a piacon veszi a jogsiját... Gyorsítás vonalnál megállás feladatnál... :D

DenisaM 2010.10.07. 11:28:05

@xaba99: De! Rutinon, amikor a gyorsítás megállás feladat van... legalábbis azoknak, akik nem a piacon veszik a jogsit... :D

ForeignerBR 2012.02.22. 08:37:20

Kicsit brazilosaban kénne kezelni ezeket, nálunk már körben vették volna a csávot és kis hiány lincselés lett volna belöle....itt meg sem mernek szolalni az emberek, azért is van telle bunkoval, ja a másik ott nem kötöszködnek mert nagyon könyüen meg eshet hogy mind a kétt ember tart magánál egy stukkert és nem fél használni....Nem egy - kétt storit tudok mikor arcban löték egy mást , szerintem ezt csökenti a számot...ami jó.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása