Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Megérdemli a verést, aki szemetel?

2010.08.07. 18:09 :: SilentSound

Szemetelni bunkóság, mindegy is, hogy valaki gyalog teszi vagy az autó ablakán vág ki valamit. Akkor is láthatóan mérges voltam, amikor a balfi blogos hétvégén láttam ilyet a keménymag egyik tagjától, aki remélhetőleg fogta a többiek tekintetéből az üzenetet és azóta sem csinált ilyet. Aabroncs kollégája viszont olyan jelenetet nézhetett végig, ahol a negatív főszereplő végül jól ráfaragott. Persze felvetődhet a kérdés: jogos önvédelem vagy önbíráskodás volt? Ha utóbbi, akkor milyen más módon lehetne megnevelni az ilyen igénytelen barmokat?

Rövidke kis történet, nem is én voltam a tanúja, de tanulságos lehet. Ugyan arra járunk dolgozni a kollégámmal, én is láthattam volna, sajnálom is, hogy nem láttam.

Érdliget, vasútállomás, néhány héttel ezelőtt. Emberünk békésen gurul a sorompó felé, amiről ugye tudjuk, hogy mindig piros. Most is az. Sebaj, békés a nyári reggel… Előtte állt két akármilyen autó, ebben a történetben ennek szó szerint semmi jelentősége… Eddig békés minden.

Azonban egyszer csak, mint a mesében, kinyílik az első autó vezető oldali ablaka és emberünk egyáltalán nem diszkréten (no nem mintha akkor ez elfogadható lenne), fogta és kidobott egy szeméttel teli zacskót az út kellős közepére...

Nem semmi, már ez sem, azonban a történet még csak most kezdődik! Legtöbbször, valljuk be, sajnos egy ilyen mutatvány megtorlatlan marad…

A mai reggel kicsit más! A mögötte álló autóból kiszáll egy szép darab fiatalember és felveszi a szemetes zacsit, majd egy mozdulattal bevágja a nyitott ablakon és békésen elindul visszafelé! Nem rossz, nem rossz!

Erre viszont érthetetlen módon kipattan az autóból a szemetelő és sértetten kérdőre vonja a srácot, ezt mégis hogy gondolja!?!? Szó szót követ, emberünk keményít, majd ütésre emelni/emelné a kezét! Nem kellett volna... :-) A sztori a szemetelő számára egy szép nagy veréssel ért véget…

Rosszat csinált és rossz lóra is tett. Győzött az igazság… Ugye jól gondolom, ha azt mondom, nem sajnáljuk nagyon a szemetelőt?

223 komment

Címkék: közlekedés autó hülye erőszak büntetés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.08. 16:36:13

@ehhh:
nem hiszem, hogy itt errol lenne szo
vart a pirosnal a kotsog es egy reklamszatyorba osszeszedte a kocsijabol a szemetet
hogy miert nem tudta addig vinni meg nincs szemeteskozelben az felfoghatatlan
/az en kocsimbol most 5 perc alatt ossze tudnek szedni 3 zacsko szemetet/
en ugy tudom a szemetdij kotelezo, meg nyaraloknal is

Mr Neanderthal 2010.08.08. 16:36:17

persze hogy megérdemelte
amúgy hogy tanul az ilyen ökör?

Goompah 2010.08.08. 16:47:06

@lófő: Nocsak, te lány vagy? Nem baj, ha összekötöm a fagylaltevéssel?

Goompah 2010.08.08. 16:54:28

@hagyma: Olyan van, hogy kisebb kukát választhatsz, és akkor valamivel kevesebb szemétdíjat fizetsz. Aztán amikor a család megérkezik a nyaralóba, túl hamar megtelik a kuka.

Semmi nem menti a szemetelést, ezért nem is mentségként írom, de azért az is pofátlanság, hogy egy nyaralótulajdonossal egész évre megfizettetik a szemétdíjat, amikor csak max. 2-3 hónapot tölt a nyaralóban, az év többi részében meg üresen áll az épület.

nemezisazis 2010.08.08. 17:05:48

az ilyeneket verjék is el.

Goompah 2010.08.08. 17:07:15

@lófő: Ennyire azért nem tudok franciául. Régebben még talán ment volna, de nagyjából mindent elfelejtettem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.08. 17:10:18

@Goompah:
hat ez teny de nagyobb kukat kell valasztani
azert azt nehez kovetni, ki mennyi idot tolt a nyaralojaban
nyugdijas rokonaim kint vannak 10 honapot
de mint mondtam itt valoszinuleg nem szemetelhelyezesi gond volt
a lusta kotsog nem volt kepes megallni egy kontenernel es addig a zacskot a kocsijaban hagyni
azert a varosokban vannak szemetesek, legalabb ott ahova vasarolni jar
es ez gy zacsko volt nem egy zsak

FotelTroll 2010.08.08. 17:11:48

aabroncs: eh a jobb elollel az a baj, hogy a hujeutas amikor beul egybol szetrugja, aztan esetleg azt mondja 'bocs' de nekem kell osszeszednem. a valton ronda proli dolog de arra jutottam ugy sose pottyan ki a zacskobol.
es igen a legpofatlanabb amikor O KERI KI MAGANAK hogy helyette szeded ossze a szemetet. hja, ez mar csak a kultura megint.
btw anyamek eltek par evig nemetorszagban, es ha ott ne gyujtod szelektiven a hulladekot (mondjuk veletlenul nem figyelsz es a szines uveget a feher uveghez dobod) a szomszed ugy feljelent mint a picsa... szoval van am kornyezettudatossag korulottunk, csak itt megint visszakanyarodunk a 'welcome to hungary' feelingbe. es a tortenetedben a legviccesebb, hogy hat bazmeg a horgasznak erdeke, hogy rend legyen ott ahol horgaszik, megis leszarja. mert az, hogy az autos kibassza a szemetet 'majd az ittlakok osszeszedik' jeligevel, addig a horgasz a sajat portajara szarik. ez igy meg nagyobb lol :D

levee 2010.08.08. 17:45:47

Bocs, hogy belekötök, de muszáj: jogos védelem van (ha már), és nem "jogos önvédelem". Egyébként szerintem a két dolog teljesen különbözik, a fickó rátámadt, itt megkezdődött a jogos védelmi helyzet, jól lepofozta párszor, megvédte magát, ennyi a történet. Az még nem önbíráskodás, hogy odament visszaadni neki a zacskót.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.08. 17:55:28

@levee:
most nem fogok jogaszkodni, de ez nem volt sem onvedelem, se onbiraskodas
az onvedelemhez persze tudnunk kene a tamadas hevesseget
es az ellentamadas hevessseget
sima szemeteles/ buntetendo/
es esetleg a garazdasag megall/ akar mindket oldalon/

Goompah 2010.08.08. 18:03:31

@hagyma: Nem vagyok jogász, de a jogos önvédelmi helyzet már akkor fennáll, ha a támadő előkészületet tett a támadásra, vagyis fenyegetőleg lépett fel (kéz ütésre emelése). Tudomásom szerint a törvény nem teszi kötelezővé a menekülést a támadás elől (kivéve talán közvetlen rokon esetén?), de azt sem írja elő, hogy meg kell várnom, amíg megütnek.

Kizárólag a védelem arányossága előírás, de ez nem írható le pontosan, sok mindentől függ, leginkább a bírótól. :( De életet fenyegető támadés esetén az arányos védekezés sem követelmény.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.08. 18:13:38

@Goompah:
de eloirja es nincs kulobseg rokon vagy nem rokon kozott
azert is onvedelem, mert nem verheted peppe ha esetleg meg akar pofozni, torekedni kell az elharitasra
ezt mondtam en is, amit vegen jol latsz, nemm tudjuk milyen volt a tamadas hevessege/egy kis lokdosodes miatt nem lehet lecsapni/ es nem tudjuk milyen volt maga a veres
onvedelem altalaban akkor all fent ha megtamadnak
ez egy konfliktus volt az utcan, mindketten tettek erte, hogy bekovetkezzen
/a szemetelo valszinu tobbet/
garazdasag

jelentéktelen alak 2010.08.08. 18:20:36

@Kicsit Karcos: Az nem, mert az része annak. Az idegen onnan, az nem szemét. Nem zavar, az sem, ha egy vaddisznó szarik a gyalog ösvényre. De az igen, ha egy kutya teszi pl.

Az erdő nem arra való, hogy az alma csutkákat ott tároljuk! Tessék vissza tenni az uzsonnás zacskóba és elvinni a következő szemeteshez, vagy haza és ott komposztálni.

Nyilván vannak az erdőben is gyümölcsök, termések, stb. amik lehullanak és másutt szemétként néznének ki. De az erdőben nem, mert része az erdőnek.

Az sem mindegy, hogy milyen erdőről van szó.

Ha egy teljesen vad erdő (pl Bükkben lévő) ahol teljesen normális, hogy a vadak ürüléke ott van az ösvényen, vagy ősszel lomb borítja vastagon.
Egy park erdőben, már elvárás lehet, hogy az utakat tisztán tartsák, de a fák között ott is renden vannak ezek a dolgok.
Egy parkban viszont még a fák alatt is illene takarítani a természetes hulladékokat is.
De az almacsutka, még az almásban idegen és csúnya szemét. Nem, hogy másutt.
Miért gond úgy kezelni, mint bármilyen más szemetet?

Lacaca 2010.08.08. 18:21:34

@FotelTroll: A motoros/robogós a kresz által jogosult a sávok között előre menni a lámpánál.

jelentéktelen alak 2010.08.08. 18:22:24

@Goompah: Én nem látom a fokozatokat. Szemetelés ez is, az is. Le kellene szokni az ilyen válogatásról. Nyilván nem azért ment oda az erdőbe, hogy mások almacsutkáit nézegesse. Akkor miért gondolja, mások éppen az ö csutkájára kiváncsi?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.08. 18:32:58

@jelentéktelen alak: Teljesen igazad van, vagy mégsem..Ha a hangsúlyt az esztétikára helyezzük, igen, de ha a környezet károsításra, akkor nem. Valóban nem szép, de nagyságrenddel jobban elfogadható és nem károsítja a környezetet, pár nap alatt eltűnik, sőt még táplálék is lehet, télen az állatoknak, tehát egy lapon sem lehet emlegetni egy mekis zacskó szeméttel, asszem ez nem is kérdés..Bár arról vitázhatnánk, csak,hogy eldobom-e a gyümölcs maradékát, vagy sem....Egyelőre oda nem tudunk eljutni,hogy nyáron ezer fok melegben a rohadt dekket ne dobják ki a kocsiból a sok eszetlen bunkó..Ennél tovább még nem is jutottunk...

jelentéktelen alak 2010.08.08. 18:39:12

@Aabroncs: Szemét az, ami hulladég és a környezetétől idegen. Én ezt nem tudom másként látni. Mint ahogy ebben fokozatokat sem tudok elfogadni.

Jó az tényleg súlyosabb, ha valaki nukleális hasadó anyagot hajít el, mintha egy mekis zacskót. Ez egyik öl is, másik "csak" szennyez.

De az almacsutkát, akkor sem az erdőben kell eldobni. El lehet az etető helyen, ha a vadakat akarod vele etetni, de csak úgy elhajítani, nem illő.
Ez számomra elfogadhatatlan.

jelentéktelen alak 2010.08.08. 18:41:33

@Aabroncs:
Bécsben a fiakkerek elé kötött lovak is egy zsákba pottyantanak. Szegény, bécsi verebek bánatára. Pedig milyen jót csemegézhetnének az út felületéről....
Vagy mégis helyes, hogy nincsen teli a város lószarral? Miért más az erdő?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.08. 18:42:09

@Aabroncs:
a papir eleg jol es gyorsan elbomlik
a mekit meg szeretik az allatok
el fog tunni mind a ketto
dekket kocsibol kiloni telen is bunkosag
mondjuk az enertekrendszerem szerint kocsiban, lakasban amugysem cigizunk
foleg ha utas is van

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.08. 18:57:54

@jelentéktelen alak: Nem, természetesen nem. Ebben is jól látható a különbség kultúrák közt...Szoktak lovak sétálnia horgásztanya körül, Budafokon. Természetesen ürítenek, ott, ahol jól esik nekik. A lovasok ott hagyják, ahol van a cuccot. Meg sem fordul a fejükben,hogy el kéne maguk után takarítani az utcáról. Az egyik ott lakó háza előtt álltak meg utoljára, nem hittem el, mosolyogva elmentek a lovasok, maguk után hagyva 20 kg lószart. Hihetetlen volt. Számomra sem elfogadható, rosszul fejeztem ki magam, talán. Kát rossz közül az elfogadhatóbb...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.08. 19:04:06

@Aabroncs:
meg a korok kozott
100 eve gondolom a tehen es loszar, utobbi varoson is nem okozott nagy gondot
na amugy kutyaszaar sokkal tobb van mint lo
es termeszetesen latom a kulonbseget ha almacsutkat dobnak ki vagy akkumlatort
de egyiket se kene
lecet

Goompah 2010.08.08. 19:04:44

@hagyma: "azert is onvedelem, mert nem verheted peppe ha esetleg meg akar pofozni, torekedni kell az elharitasra"

Ez fakad az arányos védekezés elvéből.

Ám én továbbra is úgy tudom, nem vagy köteles elmenekülni a támadó elől. Sajnos jogszabályra nem tudok rákeresni, mert vicces módon bár a törvény nem ismerete nem ment fel a büntetés alól, a törvényt ingyenesen nem ismerheted meg, csak pénzért. Az elérhető ingyenes keresők meg használhatatlanok.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.08. 19:11:56

@Goompah:
koteles nem feltetenul vagy de vizsgaljak
pl, ha egy tok reszeg hadonaszik egy kessel es siman le tudsz lepni, nem ertekelik ha mellbeszurod
pedig kes volt nala is
ezek egyedi esetek
mindig kulon vizsgaljak, hogy harithatta volna el, tul ment -e idegbol egy fokon, vagy egyszeruen nem volt mas valasztasa
ennek az autosnak nem tudom milyen valasztasa volt, mert nem voltam ott, de nem egy tipikus onvedelem
ha sulyos testi sertest okoz valoszinuleg O lett volna a hunya
de ugy erzem kis lokdosodes volt meg par pofon
/nem tudom ertelmezni a szep nagy veres kitetelt/

Goompah 2010.08.08. 19:12:15

@jelentéktelen alak: Az egyik különbség az, hogy az erdő öntisztuló (még mindig csak az almacsutkáról beszélek!), míg az utca nem annyira az.

Még nagyobb különbség az, hogy az utcán nemcsak az almacsutkát, hanem az erdőben található minden szerves anyagot (falevelet, ágakat, füvet, talajt, rothadó növényi és állati maradványokat stb.) szemétnek éreznéd - mert az is lenne. Tehát az összehasonlításod ebből a szempontból erős csúsztatás, de ezt ne vedd sértésnek. Az erdőben viszont egyik sem az, és az almacsutka annyira nem rí ki.

Ezzel persze nem védeni akarom a szemetelőket, de vegyük már észre, hog ya fekete és a fehér között vannak fokozatok.

Lacaca 2010.08.08. 19:19:11

Szerintem boldogok lehetnénk, ha az erdőben, vagy az út szélén a legdurvább szemét egy almacsutka lenne. Ki tudnék vele békülni.

jelentéktelen alak 2010.08.08. 19:30:08

@Goompah:
Tehát ha jól értem, akkor az teljesen rendben van, ha valaki ez elpusztult kutyáját, macskáját, az erdőben elhajítja. Bocsánat, nem rendben, de elfogadhatóbb, mintha valaki egy TV csomagolását dobja ki az utcán.

Hát én egyiket sem tudom elfogadni! Igaz, hogy erdő öntisztító, de ami nem oda való, az ettől még nem oda való. Ilyen alapon, az utcáról is elfújja a szél a a karton papírt, meg a hungarocellt.

Amit tényleg nem értek! Miért okoz gondot elvinni az almacsutkát a szemetesig? Miért kell ostoba ideológiát gyártani, a szemetelés bármely formájának megmagyarázására?

Ha a makk lehullik, vagy a nyest elpusztul, az normális egy erdei talajon, pont úgy része annak, mint tavasszal a hóvirág, vagy ősszel az avar.
Az almacsutka viszont nem illik bele ebbe a körbe. Tehát, szemét. Pont úgy szemét, mint a nejlon zacskó. Attól, hogy az egyik 2nap alatt bomlik le, a másik 20000év alatt, nem változtat azon, hogy mindkettő szemét.

jelentéktelen alak 2010.08.08. 19:31:46

@Lacaca: Örülök, hogy Te beérnéd ennyivel.

Bár értem, mit akarsz ezzel sugallni, nem értek ezzel egyet.

Shinjuku 2010.08.08. 19:54:34

@jelentéktelen alak: Hacsak nem az erdei vadalmafa alatt egy arra kóricáló mosómedve dobta el a csutkát... Az azért rendben van nem?

Goompah 2010.08.08. 19:55:07

@hagyma: A tökrészeg alak épp rossz mozgás-koordinációja miatt nem jelent komoly veszélyt. Ha pl. csak közepesen ittas, akkor máris más a helyzet, mert az ilyen ember meg épp kiszámíthatatlan, de még jól mozog, tehát nagyon veszélyes.

@jelentéktelen alak:

Kérlek, ne forgasd ki a szavaimat, jó?

"Tehát ha jól értem, akkor az teljesen rendben van, ha valaki ez elpusztult kutyáját, macskáját, az erdőben elhajítja. Bocsánat, nem rendben, de elfogadhatóbb, mintha valaki egy TV csomagolását dobja ki az utcán."

Kevésbé elfogadhatatlan. Érzed a jelentésbeli különbséget?

"Miért okoz gondot elvinni az almacsutkát a szemetesig? Miért kell ostoba ideológiát gyártani, a szemetelés bármely formájának megmagyarázására?"

Pl. mert nem biztos, hogy a közelben van szemetes. Ilyenkor az ember azt mondja magában, hogy az almacsutkát nem cipelem magammal, bedobom a fák közé. A nejlonzacskót és társait viszont nem dobja el, mert az már sokkal nehezebben bomlik le.

"Az almacsutka viszont nem illik bele ebbe a körbe."

Mi van akkor, ha az erdőben van vadalmafa? Annak a termése lehullik és elrohad. Egy ilyen erdőbe már beleillik az almacsutka? Hiszen az általad leírt körbe beleillik.

Kérlek, értsd meg a következőt: Azzal, hogy valamit csúnyának, csúnyábbnak vagy kevésbé csúnyának ítélek meg, azzal nem adok felmentést a helytelen tett alól. Csak vannak fokozatok, ahogy egy bíróság sem szab ki életfogytiglant egy bolti lopásért. (OK, egyes USA-béli államokban a három dobás elve alapján előfordul sajnos, de ez más tészta.)

plephyl 2010.08.08. 19:55:41

nem sajnáom a kisköcsögöt, megérdemelte!

ennek az országnak rendre van szüksége.

kicsiben és nagyban is...

vasgyuszi 2010.08.08. 19:56:11

Ezaz polgártársak, csak így tovább!!!
Az egyértelmu esetekben tökéletes ez a megoldás. Csak a lebukástól való félelmnek van visszatartó erje a neveletlen parasztoknál. Jó nagy verést minden ilyen esteben és akkor pár év és változik az általános morál.

Megjelent a fény az alagút végén!

Mégegyszer köszönöm bátor emberünknek!!!

Shinjuku 2010.08.08. 19:59:09

@vasgyuszi: Igen, sőt ha ugyanazt a formát többen is megagyalják amikor eldob valamit akkor végső soron kialakulnak a pavlovi reflexek amikor már a szemét kézben fogása is a verés érzését indítja el...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.08. 20:18:48

@Goompah:
nincs kulonosebb nezetelteres koztunk de akkor is azt mondom ez sem onvedelem sem onbiraskodas nem volt
perpatvar egy zacsko szemet korul
ha nagyon verekedtek, akkor garazdasag
semmi mas
bar az is eleg

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.08. 20:22:04

lehet konnyu testi sertes, sulyis testi sertes, gyilkossagi kiserlet
ebben az esetekben kell vizsgalni az onvedelmet mint olyat
2 hulye pofozkodik az nem onvedelem es nem onbiraskodas

Shopping 2010.08.08. 20:41:52

CSIKKET KIDOBNI ŐSI ROMÁN SZOKÁS!!!!!!!!

Ne tedd!!!!!!

A nappalidban sem pöckölöd el, ha végeztél a cigivel.

Arra nem gondol a dohányos, hogy KI A FASZ SZEDI ÖSSZE???? ( senki)

ZöldszemM2 2010.08.08. 20:43:04

Amszterdamm is szemetes, de ennek ellenére - kultúrált !

Goompah 2010.08.08. 20:48:29

@hagyma: A jelen eset megítélésében semmi nézeteltérés nincs köztünk, ez így van. Önvédelem nem volt, mivel a szemetet visszadobó ember valamilyen módon kiprovokálta a konfliktust (ettől persze még igaza volt a szemét dolgában), és önbíráskodás sem volt, mert a szemét visszadobásával nem büntette a másikat.

Goompah 2010.08.08. 20:55:24

@Goompah: Ezzel persze látszólag ellentmondtam korábbi magamnak, de ez csak azért van, mert nem tudunk e szempontból lényeges részleteket, pl. hogy pontosan milyen fenyegetően lépett fel a másik fél.

Don T. Boy · http://m69.freeblog.hu 2010.08.08. 21:09:36

A történetet végig olvasva jogos volt minden mozzanat.

Először az,h visszadobta a szemetet, aztán meg az, h a magán uralkodni nem tudó szemétlegényt padlóztatta.

Aki nem ért a szolíd gesztusból, és még neki áll följebb, annak jár ami jár, és mégcsak mosogatni sem tud vele.
:))

2010.08.08. 21:11:06

Legyenek ilyen vicces Robin Hood sztorik is itt, helyes :))

jelentéktelen alak 2010.08.08. 21:11:38

@Goompah:

"Kevésbé elfogadhatatlan. Érzed a jelentésbeli különbséget?"

Érzem, de nem értek vele egyet.

"Pl. mert nem biztos, hogy a közelben van szemetes. Ilyenkor az ember azt mondja magában, hogy az almacsutkát nem cipelem magammal, bedobom a fák közé. A nejlonzacskót és társait viszont nem dobja el, mert az már sokkal nehezebben bomlik le.
"

Ilyen alapon bármit eldobhatok, bárhol. Egy csomó olyan helyet tudok, ahol nincsen szemetes a közelben. Az meg, mi miként, mennyi idő alatt bomlik, annak megítélése egyén függő. Számodra belefér egy alma lebomlási ideje, nekem nem. Másnak a nejlon zacskó bomlási ideje is belefér, nekünk nem.

"Mi van akkor, ha az erdőben van vadalmafa? Annak a termése lehullik és elrohad. Egy ilyen erdőbe már beleillik az almacsutka? Hiszen az általad leírt körbe beleillik.
"

Nem illik bele. Egy lehullott rohadó alma, része az erdőnek. Az általad lerágott csutka, nem az akkor sem, ha ott szedted a fáról.
Az a te szemeted. Semmi keresni valója az erdőben.

Nem tudom, miért okoz ez gondot valakinek. Rengeteget járom a természetet hátizsákkal. Többnyire itthonról viszek magammal kaját. Gyümölcsöt is. Miután megettem az almát, mindig marad hely a hátizsákban a csutka számára. hogy lehet, hogy másoknak csak az egész alma fér bele a zsákba, de a lerágott csutka nem fér vissza???
Nekem teljesen természetes, hogy az erdőt úgy hagyom magam után, ahogy abba bementem.
Miért megbocsátható, ha valaki szemetet hagy az utána érkező számára? Még ha az a szemét egy alma csutka is?
Ilyen alapon a megállóban is elköpködhetem a szotyi héját, hiszen takarítják, meg a madarak is feleszik. Addig meg ki lehet bírni a magok között várakozva, nem? Azért ez mégsem olyan műn, mint mintha a mekis ketchup-ot kenném a váró ablakára. Vagy mégis? Mert szerintem igen. Pont akkora bunkóság mindkettő, mint az erdőben a csutkát eldobni.

Don T. Boy · http://m69.freeblog.hu 2010.08.08. 21:12:17

@plephyl:

Rövid, velős, igaz!

Én már azt várom, mikor egy politikai vitában nyilvánvalóan hazudik az egyik, a másik ekkor odalép hozzá, majd "ne hazudj, köcsög!" felszólítás után pofángyűri.
Végre lenne értelme nézni a választási vitaműsorokat
:)

Don T. Boy · http://m69.freeblog.hu 2010.08.08. 21:13:45

@vuvuzela importőr:

Csak nehogy neked is begyűrjön egy vuvuzela irritált fradidrukker:D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.08. 21:32:37

az azert nekem fura, hogy ez egy autos blog, de napi szinten kerul elo az eroszak verbalis es fizikai formaja a kozlekedesben

Shinjuku 2010.08.08. 21:36:30

@vuvuzela importőr: Főleg hogy itt hétvégén is van poszt...

Shinjuku 2010.08.08. 21:40:48

... de valahol utközben elveszítettük az almacsutkás szálat...

v2peti 2010.08.08. 21:45:07

"Családi háznál eldöntheti a tulajdonos, hogy akar-e szemétdíjat fizetni, mert elképzelhető, hogy ő nem termel szemetet. Az ezt választóknak 3 megoldása van. 1. tényleg komposztál, odafigyel, eléget, akármi. 2. Van a közelben lakótelep, aminek a nagy gyűjtőkukájába hordhatja. 3. Marad az erdő, mező, autóbólkihajigálás. "

4. Sok városban van már olyan szemeteszsák, aminek az árában benne van az elszállítás díja. Így megoldható az alkalmi szemetelés kérdése is, elég csak kirakni a ház elé.

Goompah 2010.08.08. 21:46:31

@jelentéktelen alak:

Te mindent egyenlő súlyosan elítélsz, én látom a fokozatokat, de ezen nem veszünk össze. Azt hiszem, ebben nem fogjuk meggyőzni egymást - nem mintha cél lenne, másokat elnézve már az is komoly pozitívum, hogy kulturáltan tudunk vitatkozni egymással.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.08. 21:50:26

@jelentéktelen alak: Biztos észrevetted, sok dologban egyet értünk. most azonban rossz szempont szerint ítélsz. Szemetelni elsősorban nem a rossz esztétika miatt nem illik és nem célszerű, hanem a környezet károsító hatása miatt!!! Innentől pedig érthető kell legyen amit próbálunk mondani, hogy egy almacsutka és egy nejlon zacskó között hatalmas különbség van! Megjegyzem továbbá, hogy számomra esztétikailag sem akkora gond a természetes hulladék, mint a nem lebomló.. Azonban abban igazat adok neked, hogy ez nem elfogadható ideológia a a szemetelésre, de az erdőben sétálva az uzsonnából szerintem is eldobható az almacsutka, míg a papíztacskó nem!

jelentéktelen alak 2010.08.08. 22:03:15

@Aabroncs:

Hát tényleg nem értünk egyet...

környezet károsító hatása annak a nejlon zacskónak is van, amit a kukából kiürítve a szemét telepre visznek és ott tárolnak. ott pont olyan gyorsan bomlik le, mint az erdőben. Viszont az erdőben csúf látványt nyújt, míg a tájban gyönyörködni kevesek járnak a szemét telepre.

Én elfogadom, hogy másként gondoljátok, de szívből remélem, hogy eljön az idő, mikor úgy mehetek az erdőbe kirándulni, hogy nem kell más ételhulladéka miatt kevesebb élménnyel beérnem.

Az én szememet bizony bántja az almacsutka csak úgy, mint az ugyancsak elrohadó rozsdás lavór.
De egy dolog biztos. A lábnyomon kívül, mást tőlem származót, nem fogtok utánam találni az erdőben. Még akkor sem, ha egyesek esetleg el is várják, hogy megmaradt almacsutkával az állatokat etessem.

És ezzel a vita részemről lezárva.

sevcsik 2010.08.08. 22:06:23

@kovi1970: ugy latszik a kollega nem allt ketszer sorba, amikor a humorerzeket osztottak. de a gratulaciot koszonom.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.08. 22:12:42

@Aabroncs:
a papirzacskoban semmi karos nincs egy eso bemossa
beszivja a fa es ujra papir lesz
es mi van ha mindenki eldobna az almacsutkat, de mindenki mindig?
es ha almacsutkat el lehet, miert nem lehet paprikaskrumplit kolbasszal?

2010.08.08. 22:17:33

Szerintem megérdemelte a verést hősünk. Ebben a mai túlszofisztikált jogállamiságban, tele öntudatlan tuskó bunkó parasztokkal, szerintem egyetlen módon lehet bármit végérvényesen tudatosítani: Nyugodtan megállunk a hibázó proletár előtt, közöljük vele hogy ne szemeteljen, majd 3 igazi csattanós lapaj nyomatékosító pofonnal otthagyjuk, hátha elgondolkodik. Ebből ért csak a suttyó.

Egyébként minél kényelmesebb a világunk, annál többen válnak zsírparaszttá. Kb 1 perc kidobni a szemetet, egy erre rendszeresített kukába, de nem erre is sajnálják az időt. Nemrég értem haza. A társasházunk parkolójának a kapuja, fél-automata. Van egy kinyit és egy bezár gomb. Természetesen a kinyit gombot mindenki, a bezár gombot csak a jobbsorsra érdemes 20% ismeri. Majd becsukja a szél, vagy aki akarja. Nem tudom miért lakja a kárpát medencét, koncetráltan ennyi tahó...

Shinjuku 2010.08.08. 23:05:00

@Jankove: Így is van... üsd csak meg... Le kéne pofozni a sok suttyót is aki nem kapcsolja le a lámpát amikor elmegy otthonról és napalmot azoknak a taplóknak akik belehugyoznak a hullámfürdőbe.

Goompah 2010.08.08. 23:15:16

@Jankove: "Nyugodtan megállunk a hibázó proletár előtt, közöljük vele hogy ne szemeteljen, majd 3 igazi csattanós lapaj nyomatékosító pofonnal otthagyjuk, hátha elgondolkodik. Ebből ért csak a suttyó."

Amit te mondasz, abban is van nem kevés ráció, hiszen a törvény ezeket a szemetelő bunkókat nem éri utol, sőt még téged néznek hülyének, ha hatósághoz fordulsz - ami az illető adatainak ismerete nélkül eleve reménytelen próbálkozás lenne.

A gondot én ott látom, hogy mindenkinél máshol van a toleranciahatár: van, aki az átlagnál sokkkalta szigorúbb. Ez jól látható volt jelentéktelen alak esetében, amivel persze nem akarom őt bírálni. Mi van akkor, ha jelentéktelen alak egy olyan erős ember, aki célul tűzte ki magának a szemetelők megregulázását az általad méltatott pofonok alkalmazásával? Ha ő ilyen lenne, akkor már az almacsutka eldobásáért (az erdőben!) is megkapnád tőle a három hatalmas pofont, noha az almacsutkáról eléggé megoszlanak a vélemények és olyanok is kissé extrémnek tartják jelentéktelen alak differenciálatlan szigorúságát, akik egyébként maguk is elítélik a szemetelést.

Ezért nem tartom helyesnek az erőszakot. Mert hát akkor ki véd meg az extrém emberek pofonjaitól? Nem véletlen, hogy az önbíráskodást (mert ez az lenne) nem sok helyen tolerálják.

jelentéktelen alak: Ne vedd magadra, nem tartalak ilyen agresszív embernek, csak példa volt.

jelentéktelen alak 2010.08.08. 23:48:42

@Goompah:

"jelentéktelen alak: Ne vedd magadra, nem tartalak ilyen agresszív embernek, csak példa volt."

Nem vettem és teljesen egyet értek Veled ezen mondandódat tekintve.
Nem a mi feladatunk nevelni a másikat, legalábbis nem ilyen módszerekkel.

(Bár nem tartom magam extrémnek. De ügye ki tatja magát annak? :-) )
Mikor kölykökkel járom az erdőt és látom, hogy eldobják az alma csutkát, banán héjat, stb.-t felszedetem velük. De ritkán fordul ilyen elő, mert előtte szólok és mutatom, hogy miként kell vissza csomagolni az uzsonnás zacskóba és vissza tenni a hátizsákba.

Pistie 2010.08.09. 06:40:55

@jelentéktelen alak: az erdő pont az a hely, ahol el szabad dobni az alma csutkát. Mivel gyakorlatilag pár nap múlva már nem is felfedezhető -mert elbomlik- ráadásul még a természetnek is jót teszel vele, mivel attól még hogy nem eszed meg vannak benne tápanyagok.
Gyakran járunk külföldre is túrázni, és sehol sem volt még gond, hogy eldobtuk volna. Ők is eldobják. Az erdőben mindenki eldobja az almacsutkát - csak te nem :)

Egyébként a szemetelő megkapta ami járt neki a poszt esetében.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.09. 08:41:04

@hagyma: :-) Nem mondtam, hogy el KELL dobálni, hiszen én sem dobom el, csak azt,hogy melyik az elfogadható és melyik nem. A természetes hulladék és a szemét között van különbség. Még akkor is, ha a szemét is bomló anyag, hiszen az esztétikai szempont is nagyon fontos. Én azért szeretném, ha az almacsutka lenne a legnagyobb gondunk:-))

Perillustris 2010.08.09. 08:44:52

Csak így evickélhetünk ki a balkáni szintű mocsárból: ha az emberek észrevehetően lenézik a szemetelőket, a kutyájukat a járdára szaratókat, stb. A bátrak, avagy a jobb futók pedig kenjék is bele a szart a suttyók arcába (ruhájába).

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.09. 08:47:18

@Pistie: Én is így gondolom, de Jelentéktelen alaknak és hagyma-nak abban van pici igazuk, hoy azért az valóban gáz lenne, ha mondjuk egy felkapott kiránduló helyen a túra nyomvonalát szeméttelep szegélyezné, ezen megfontolásból:-) Áradna a rothadó gyümölcs szaga, elég rosszul is nézne ki:-)) Szóval a határt borzasztó nehéz meghúzni, pont azért, amit Goompah mond...Ezért valóban a legegyszerűbb, ha nem szemetelünk.

modav 2010.08.09. 08:52:15

Ez a történet így szép és tanulságos:)

isssti 2010.08.09. 09:29:49

@akárki lehetek:-): ne haragudj, de ez a "nem indexelős után megyek, szólok neki udvariasan, s onnantól kezdve szorgosan indexelni fog" történet kicsit(nagyon )életszerűtlen: engem is idegesit a sok indexnélküli, de eszembe nem jutna, mégoly udvariasan sem, szólni, mert tuti, h. anyázás lenne rá a válasz: B.Pesten ti. ez a kultúrszint!
Sajna ez van!
Rendet csinálni pedig a közlekedési rendőrség dolga volna: kampány-figyelemfelhivás, majd büntetés-szigor.

Csak kár, hogy nagyivben lesz...ják az illetékesek..

isssti 2010.08.09. 09:38:12

@Ssipak: ..hogy én személy szerint mennyire tartok az átlag magyarhoz, azt nem valószinű, hogy meg tudnád itélni!
Viszont feriddel kapcsolatban kicsit félreértettél: természetesen nem ő egyszemélyben a felelős a mai morális mocsokért - hanem a mögötte álló gátlástalan ultraliberális söpredék - melynek ezennel hálistennek vége!
..remélem te is velem együtt örülsz az örömhirnek! ;o)

Perillustris 2010.08.09. 10:08:21

Tetü csikkeldobók. :P

ex-dr. vuk 2010.08.09. 11:16:27

@isssti: ugyerted, hogy a politika a felelos a szemetelesert is? (az igaz, hogy nem buntetik, sajnos). Es ugy gondolod, hogy most, hogy a fidesz szinre lepett az emberek azonnal abbahagyjak a szemetelest?..

OMFG.

ex-dr. vuk 2010.08.09. 11:18:48

@Rekspa: a szemetelesnek mi koze a kreszhez?
Csak az uttestet tilos szemetelni? Szerintem barmit tilos (ha nem, akkor igy kene lennie).

Goompah 2010.08.09. 11:29:00

@Aabroncs: Így van, ahogy írod.

Az eddigi vitában elkövettük azt a hibát, hogy mindenkor és minden körülmények között érvényes viselkedési (vagy szemetelési?) szabályokat próbáltunk megfogalmazni. Aztán belefutottunk abba, hogy OK, az erdőben nem nagy bűn eldobni az almacsutkát, no de mi van akkor, ha egy százfős társaság teszi ugyanezt az tisztáson?

Hát ez az, amire nem lehet egyértelmű szabályt alkotni. Na de ha már autósblog, akkor nézzünk körül a közlekedésnél is. Ott van pl. a látási vagy forgalmi viszonyoknak megfelelő sebesség fogalma. Erre képtelenség előre pontos értéket megfogalmazni, ide már a józan ész is kell, ami jópár embertársunkban távolról sincs meg. Így aztán ha teret hagyunk a józan ész működésének, akkor rögtön megoldódik az út mentén felhalmozódó almacsutkák problémája is: Ha látok pár csutkát az út mentén, akkor ebből nem arra következtetek, hogy ha más megtette, úgy én is nyugodtan eldobhatom a sajátomat, hanem arra, hogy ennyi már bőven elég az út mentén, nem fogom a sajátommal is szaporítani.

Persze a józan észre még nehezebb szabályokat alkotni, vannak, akiknek ez ismeretlen fogalom, pl. a posztbéli szemetelő.

jelentéktelen alak 2010.08.09. 19:00:32

@isssti:

Nézd. Távol álljon tőlem a kötekedés, de úgy gondolom, hogy sületlenséget írtál.

Magamat meggyőződéses liberálisnak tartom, bár sosem voltam semelyik párt szimpatizánsa. Na most ha vissza olvasod a szemeteléssel kapcsolatos hozzászólásaimat, akkor be kell lásd, hogy minimum megkérdőjeleződött a kijelentésed a liberálisok és a szemetelés közötti összefüggésben.

Tisztelettel...

atila68 (törölt) 2010.08.09. 19:48:11

Én az utcán szemetelő polgártárshoz, autóból lámpánál szemetet kihajítóhoz szoktam barátságosan mosolyogva odaszólni, hogy;
"Valami leesett!"
Nem olyan látványos, de nem kell utána lepofozni a tagot.

isssti 2010.08.09. 23:07:17

@vuk_: NEm igy értem: a totális morális válságért, amiben ha vkire rászólsz, h. szemetel, neki áll feljebb és örülhetsz ha nem ver pofán --és ez még csak egy kis fajsúlyú példa!!

Szóval ezért MAXIMÁLISASN az elmúlt 8 év csaló-tolvaj-hazug bagázsa a felelős!

Erre több szót nem is fecsérelnék, annyira sajnálatosan magátólértetődő tény!

Ami a Fideszt illeti: ha csak felét megcsinálják annak, amit vállaltak, már klasszisokkal jobb lesz.
Ha nem, mehetnek ők is a lecsóba, ferenc testvérékkel együtt!

isssti 2010.08.09. 23:15:43

@jelentéktelen alak: talán tekintsünk el attól, ki mit tart sületlenségnek: a konkrétumokat tekintve pedig - ha ismered a magyarországi liberálisok elveit, viselkedését, akkor semmi okod kétségbevonni állitásom helyességét.
Ha, mint mondod, még azonosulsz is velük, akkor meg végképp csak sajnálni tudlak érte, mélységesen.
Ha pedig arra próbáltál célozni, hogy nem szimpatizálsz az elmúlt 8 évben láthatott "liberalizmussal", akkor meg csak arra lennék kiváncsi, miről beszélünk? Mért próbálod az ezeket illető kritikámat helyretenni?

..valahol valamit kavarsz..

jelentéktelen alak 2010.08.09. 23:54:34

@isssti:
Kerek-perec kijelentetted, hogy a liberalizmus a felelős azért, hogy az emberek szemetelnek, hogy morálisan ilyen romlottak.

Erre írtam, hogy én liberális vagyok, vagyis szabad elvű, szabadság elvű és a hozzászólók között azon kevesek egyike, aki szerint, egy alma csutkát sem szabad eldobni, még az erdőben sem. Akkor miért is én, mint liberális vagyok felelős a szemetelésért???

Szerencsére nem dőlök be az ilyen politikai postoknak. Így pontosan tudom, hogy Magyarország akkor is roppant szemetes volt, mikor Kádár elvtársnak tapsoltak a parlamentben. Akkor meg minden volt, csak nem liberalizmus (ebben talán egyet értünk)

Nem tudom Te hol élsz, de én az elmúlt 8 évben nem tapasztaltam liberalizmust Magyarországon, sőt. És nem az elmúlt 8 évvel nem szimpatizálok a magyar politikát illetően, hanem az elmúlt 20évvel (Azt megelőző évekkel sem, de abban szerintem megint egyetértünk).

Szóval, lehet valamit kavarok, de hogy Te nem vagy tisztában liberális szó jelentésével és tartalmával, az biztos. Ezek alapján a véleményed is megkérdőjelezhető.

Annál is inkább, mert egy ország politikusait, az adott ország társadalma neveli és választja ki. Tehát nem a politikus rontja el az országot és annak a lakósságát, hanem a lakóság a politikust. Persze ezt kicsit bonyolult felfogni...

cso zsi 2010.08.10. 08:06:49

@jelentéktelen alak: Nem vetted észre? Úgy 16 éve kezdődött a látványosabb része. A burkolt az a rendszerváltás előtti években megindult.
Nem kell bedőlni semminek, csak ki kell kandikálni a buksiból.
Ebben az országban mindenki azt hiszi, hogy mindent szabad, és minden rossz, ami a rendszerváltás előtt volt. Elértük, hogy szabadabb ország vagyunk, mint az USA. A "nagy halak" büntetlenül garázdálkodnak, a kisstílűek csak a tömegközlekedésen lógnak, és/vagy a Kresz szabályokat nem veszik figyelembe.
Azt, hogy ki mit visz az utcára pártok támogatásával, hogy bárhol bárki szarhat az utcán-járműveken az sem a sosemvolt kommunizmus bűne.
Gyakorlatilag bármit megkérdőjeleznek, ami a múlt rendszerben tilos volt. A behajtani tilost, a piros lámpát, és a hamutartó földre ürítését, valamint a csikk kihajigálását a kocsiablakon.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.10. 08:55:40

@isssti: Amit itt írsz, szánalmas és nevetséges. Ezt a két dolgot (is) összemosni, no ezt köszönheted csak a királyodnak...Ez pedig nem politikai blog. Eszerint,pls..

bikila 2010.08.10. 12:29:15

@FotelTroll:
akkor hirtelen ranyitni az ajtot, majd megtanulja a kreszt.

+++ Neked kéne tanulnod a KRESZ-t, mert látom nem nagyon megy.

isssti 2010.08.10. 23:18:11

@jelentéktelen alak: Ha nem haragszol, nem kivánnék veled hosszú vitába-magyarázkodásba bonyolódni: mindenki azt és abban hisz amiben csak akar.
Ha te igy látod a dolgokat, hát váljék kedves egészségedre.
Utóiratként azért felhivnám becses figyelmed arra, ami e kishazában az elmúlt 8 évben -nem mellesleg a liberalizmus zászlaja alatt- zajlott.
..már feltéve, ha éppen nem aludtál az emlitett időszakban (ha igen, azért mélységesen irigyelni tudlak csak -bárcsak nekem is módom lett volna mondjuk hibernálni magam 8 évre..)

isssti 2010.08.10. 23:29:49

@Aabroncs: Javaslatom: ha szánalmasnak és nevetségesnek tartod amit itt irok, akkor szánjál és nevess ki - szived joga: ki a csudát érdekel?!

Nekem is jogom van a véleményemhez, csakúgy mint neked: és persze ettől még a dolgok csak pont úgyanúgy maradnak - maximum valamelyikünk téved.
Ennyi!

..ami pedig az elmúlt 8 év hozadékaként kialakult morális válság (ez tény, butaság lenne vitatnod)- és e posztban leirt jelenség közti összefüggést illeti: szűklátókörűségre vallana nem belátnod.. s hogy ennek mi köze az "én királyomhoz", hát ezt a rejtélyt talán fejtsd meg te, s ha megtetted, esetleg azt is üzend meg ki az illető -hátha én is okosabb leszek általa!
(csak nehogy azt válaszold, hogyazorbán - mert az már kezd nagyon-nagyon uncsi lenni!!)

Leeroy of SMV Design 2010.08.11. 05:27:25

Én egy olyan útszakaszon járok dolgozni (gyalog), ami mellett szépen sorjáznak a kocsikból kidobott szeméthegyek, persze nem közvetlenül az út mentén, idővel kicsit beljebb kerülnek. Szoktam is mondani, hogy Mo. 2010 - tökmindegy, ki van hatalmon, az emberek alapmentalitása nem változik. Ha erre lenne akkora energia fecsérelve, mint a két pofára való politizálásba, már rég egy tisztább országban élhetnénk.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.11. 08:17:26

@isssti: azorbánpedig...Te is egy áldozata vagy az agymosásnak, ezért nem várom el,hogy láss..aki átesett rajta, vak, mint a bányaló, Te pedig jól láthatóan átestél..Pontosan az az uncsi már, hogy a hozzád hasonló emberek mindenből V. Orbán királynak próbálnak politikai tőkét kovácsolni, még most is..Köze nincs semmihez. Az én értékrendem és az emberek értékrendje nem változik sem az előző 8 évtől sem attól ami előtte volt..Ez neveltetés kérdése, nem politikai kérdés, ahogyan ezt Te szeretnéd itt erőltetni. Azonban azért, hogy teljesítsd a kvótát a király előtt, igen a hibás :Gyurcsány F.! Befejezhetnénk az offolást?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.11. 08:19:17

@Yann Le Pentrec: Ahogy mondod! Isssti és s hozzá hasonlók szerint csak a szocik, libsik dobálták el az ország szemetét..Komolyan, még el is hiszeik..Elképesztő..

isssti 2010.08.11. 09:21:22

@Aabroncs: Mégegyszer: nyugodtan higgy amit és amiben akarsz - akár rólam, v. bárki másról is - szived joga! ..másrészről meg ki a csudát érdekel?!
Csak ne csináld ilyen erőszakosan: ha én el tudom fogadni, hogy más véleményed van, akkor próbáld meg te is -hátha menni fog!

Leeroy of SMV Design 2010.08.11. 09:40:06

Nem az elmúlt 8 évben kezdtek el így szemetelni, akármennyire is sulykolod a pártpropagandát. Az már megint egy más kérdés, hogy a rendszerváltás óta milyen mértékben álltunk át a fogyasztói társadalomra, elég arra gondolni (ami sajnos világtendencia), hogy a visszaváltható üvegben forgalmazott üditőitalok hogyan szorultak vissza, mert mindent eldobható műanyagpalackban árulnak. És ami eldobható, el is dobják, nincs értéke, nincs megszervezve a begyűjtése. És ez csak egy a sokféle potenciális szeméttípus közül, általánosságban átvették a klasszikus csomagolások helyét az évszázadok alatt (max. fotodegradálódó) lebomló műanyagok, a környezet ezáltal extra terhelést szenved. Most még nem késő a fejünkhöz kapni. Ha már mindenáron politizálni kell, akkor ott a sokat hívatkozott kétharmad: tegyenek ezen ügyekben is, az ellenzék biztos nem fogja meggátolni őket! És nem visszafele kell mutogatni, tekintsünk a jövőbe, mindenki álljon át környezettudatosabb viselkedésre, és akkor nem lesznek ilyen anomáliák.

isssti 2010.08.11. 17:35:08

@Yann Le Pentrec: Utóljára, csak itt, csak most: NEM az utóbbi 8 évben találták fel a szemetelés intézményét, szerintem sem!

Csak mindösszesen a szemeteléshez és az annál sokkalta-sokkalta súlyosabb vétségek, sőt bűncselekményekhez kapcsolódó "még nekem is áll feljebb, mert én megtehetem..stb" szemlélet sajnálatos hozománya az elmúlt 8 év gátlástalan lenyúlás-csalás és hazugságsorozatainak.

Aki ezt nem látja, az NEM AKARJA látni - hogy miért, azt inkább kerülném -nem szeretek "pátpropaganda", vmint "agymosás" elcsépelt jelzőkkel dobálózni -természetesen ugyanezt a jogot nem vonom meg sem tőled, sem mástól: csak rajta, ha igy könnyebben megy! ;o)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.11. 18:26:53

@isssti: Off:Ne viccelj már..Most kezdjünk el mutogatni? A híres Fideszes szentekre..Akkor csak olvass, de előtte vedd le a szemellenződet:erdlako.hu/component/content/article/57-%C3%89rdi%20sz%C3%A9l/137-az-aba-utcai-hid-tervezese.html
Ez csak itt nálunk, a kis mikrokozmoszunk...Nem kellett keresnem...
Fideszes városvezetés..A szentek..Nálunk egy hat méteres híd a patakra, csak tervezésben 19.432.000 Ft+ áfa! LOL A hídra valami kétszáz milla és a többit már meg sem említem, annyira off..Olvasgass kicsit...Sehol sincsenek az SZDSZ-s városvezetéshez, pedig azt hittük sokan, annál gyengébb, rosszabb nem lehet:-)
Vagy emlegessük a király eddigi nagy ötleteit? Médiatörvény, "lenin" kép a falra,(nemzeti együttműködési bohózat?) ami még a fideszesek egyik-másikának is sok? :-) ...Szerintem hagyjuk....Az agymosás a fidesszel együtt emlegetve pedig minden, de nem elcsépelt...""még nekem is áll feljebb, mert én megtehetem..stb" szemlélet sajnálatos hozománya az elmúlt 8 év gátlástalan lenyúlás-csalás és hazugságsorozatainak." Ez egyszerűen nem igaz. Ferdítés...Semmi köze sincs semmihez a hétköznapi ember maga dönt a tetteiről...A nagypolitika nem befolyásolja,hogy én ember vagyok-e vagy sem...Sőt ez kis híján sértő, hisz épp nem csak azt mondod, ha nem vagyok fideszes, szar ember vagyok. Az elvakultság csúcsa..

Sorry a nagy offért., én befejeztem és kimondottan sajnálom a politizálást! Elnézést!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.11. 19:08:41

@Aabroncs: Semmilyen politikus szentekre ne mutogassunk itt inkább. :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.12. 08:31:43

@SilentSound: Mert ráadásul az Sci-fi? :-) Ok. Tényleg elnézést, csak az elvakultság bőszít fel...

isssti 2010.08.12. 09:43:05

@Aabroncs: Értem. Nos, ezek szerint merőben más állásponton és véleményen vagyunk.
Azért nincs harag, ha nem szeretm a ballib tolvajokat, ugye?

Cserébe megigérem, hogy neked is fenntartom a véleményedhez való jogot - ami persze nem jelenti azt, hogy a legkevésbé is egyetértenék veled.

Úgyhogy változatlan kijelentem, az ilyen pofátlan szemetelők-szabálytalankodók az elmúlt 8 év gátlástalan csalás és hazugságsorozatainak mintáján okulva pofátlanodtak el, s váltak gátlástalanná.

Bocs, hosszú lesz, de egy szemléletes példa: feritek "igazságbeszédét" követő héten megyek az egyirányú utcában, ahol lakom: szembe jön egy srác Corsájával, de oly magabiztosan, hogy meg kell álljak. Mire bátorkodtam megszólitani: "Bocs, de ugye tudod, hogy ez nem szabályos?" A leereszkedő gúnnyal előadott válasz: " nahát, akkor ezt most elk*rtam, nem kicsit: nagyon" ...majd pofámba röhögve elvárta, hogy én engedjek utat neki!

A fiatalember a külső mintákat oly rugalmas gyorsasággal elsajátitó korosztály képviselője volt. Azóta számtalan követőjét látom: pl. e posztban emlitettet is: az ilyenek 10 éve még summogtak - ha meg is próbálkoztak ilyen stiklikkel, jól beégtek hasonló esetben.

Persze ha nem akarod érteni, 100 példából sem fogod - ezt belátom, de hátha mégis..

És ugye te sem gondolod komolyan, hogy ennek bármi köze a NAGY viktorhoz, mint kivételes rajongásom tárgyához?

Leeroy of SMV Design 2010.08.12. 11:32:44

Mi sokan a narancsos tolvajokat SEM szeretjük. Van viszont néhány provokátor, aki minden semleges témát összeszemetel ezekkel a gondolatmenetekkel - ahogy Aabroncs írta fentebb, az egyes emberek tevékenységét ne vezessük már vissza az ország irányítására, mert a "fejétől büdös a hal" nem mindig érvényesül! Inkább visszafele érvényes a logika, miszerint egy ilyen nép ilyen kétes minőségű vezetőket képes csak kitermelni magából. Na jó, és ennyit a politikáról, mindenki tegyen rendet maga körül, és utána lehet észt osztani, vagy nyugodtan hátradőlni.

Goompah 2010.08.12. 11:38:03

@Yann Le Pentrec: "Inkább visszafele érvényes a logika, miszerint egy ilyen nép ilyen kétes minőségű vezetőket képes csak kitermelni magából."

Néplélek?
With due respect, ezzel nem értek egyet. Nem hiszem, hogy a magyar nép (bárhogy definiáljuk is) alapvetően erkölcstelenebb lenne pl. a briteknél vagy a svédeknél. Abban egyetértünk, hogy a becstelenség nem függ attól, ki melyik párt tagja.

Leeroy of SMV Design 2010.08.12. 12:49:06

Én sem, sőt nem is szemetelek, igyekszem minél kisebb környezeti "lábnyomot" hagyni magam után.

@Goompah: Más és más kultúrákról beszélünk. Itt nem látja senki a jó példát, így nem is teszi a magáévá. Az említett svédeknél, vagy akár (más szinten, hogy a ló túlsó felére is átessek kicsit) Szingapúrban van közösségi tudat, nem ennyire individualista egyénekből áll a társadalom összesége, így könnyebb is a környezetvédelmi normákat elfogadni, ill. elfogadtatni.

isssti 2010.08.13. 23:29:04

Takaritottak!
:o))))

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.14. 13:36:26

@isssti: ...persze megint csak félig...Ettől kivagyok...

ff48bp 2010.08.15. 17:20:09

Családi házban lakom, elhagyott környéken. Egyre inkább a szombati esti partik helyévé válik, én meg türelmesen szedegetem a szemetet másnap, teszem a szemetesembe, amiért én fizetek havonta, hiszen más nem szedi össze. Miért ez a normális? Ha valaki az utcán van, miért gondolja, hogy bármit eldobhat a fűbe? Már tervezem, hogy egy éjjeli kamerát felszerelek, aztán a rendszám alapján bejelnteném őket, de vajon lenne értelme? Lehet ma rendszám alapján valakit ilyenért feljelenteni? Nem hiszem. Inkább csak felveszem a kesztyűt és csendesen gyűjtöm a szemetet. A mások szemetét, amit kidobnak az ablakon. Néha persze cseles vagyok és a kisebbeket az utcai szemetesbe dobom, hiszen nincs messze, csak 5 méterre, a túloldalon. Nekem van rá időm, az éjszakai szemetelőnek nincs. Ő biztos nagyon elfoglalt, mi másért szemetelne?

eml 2010.08.15. 22:00:09

@ff48bp:
Kamerával megfigyelt terület feliratú táblát kell kitenned, akkor már jogszerűen gyüjtöd a felvételt, de foglalkozni fognak-e veled...?

Goompah 2010.08.15. 22:33:15

@eml: Nem biztos, hogy közterületet akár így is megfigyelhet. Hiába no, a magyar törvények mind-mind a bűnözőket és a szabálysértőket védik. :(

eml 2010.08.16. 01:18:06

@ff48bp: Akkor alakulj egyesületté! :)

Hotyhogy 2011.03.12. 21:14:57

A szemetelő akkor érdemli meg a verést, ha azt a büntetés formát demokratikus úton bevezeti a nép, és rendes bírósági ítéletként ki is szabják azt rá.

Máskülönben nem érdemelhet meg semmilyen önkényes verést.

Ha estleges tettleges támadását jogos önvédelemmel leszereli a megtámadott, aminő ütést vagy rúgást rendesen nem hívhatunk verésnek, akkor olyanból eredő sérüléseit sem értelmezhetjük megérdemeltnek.

Oly sérüléseit sajnálatosan szükségesnek kell szemlélnünk azonban, és azokért ő csakis saját magát okolhatja.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása