Nem igazán tudom eldönteni Nándor levele alapján, hogy itt most ő volt az, aki hirtelen és veszélyesen vágott be a motoros elé, aki gyorsabban érkezett nála, vagy utóbbi nem tudta elviselni, hogy egy autó besorol elé, mikor ő menne. Mindenesetre menet közben tükröt törni a motorosnak sem életbiztosítás.
Alant a rövid történet, több idő megírni és elolvasni, mint amennyi idő alatt lezajlott az egész. Nos, eddig előzékeny voltam a motorosokkal, de köszönhetően a ma reggeli incidensnek, ezt mostantól hanyagolom.
M3 bevezető, Budapest felé, lámpás kereszteződés előtt a felüljárónál. Belső sávban hajtok (80as táblánál kicsit felette, jájj), de szokás szerint ez hosszabb, mint a többi, így a jobb tükörbe pillantok, kb 5 autónyira csak egy motoros a távolban, index ki, majd átsorolok a középsőbe, ahol kb 2 autónyi hely van előttem, aztán a sor.
Egy pillanattal később már csak annyit hallok, hogy csatt, a jobb tükröm hajlik előre, majd a motoros úr mellettem elzúgva anyáz (gondolom én, merthogy a bukó lefojtja a hangot), középső ujjat mutogat, aztán a három sáv autói között szlalomozva bátran, olyan Sir Robinosan elhúz. UYY-4xx valami ilyesmi a rendszáma, nem vagyok biztos még az elejében sem, igyekeztem megfigyelni, de csak így sikerült. Ezúton is elnézést kérek a motoros úrtól, hogy feltartottam a temetőbe igyekezvén, legközelebb nem fordul elő.
Magánemberként nincsen semmi problémám, mivel az autó céges, tehát egy csereautós kényelmetlenséget okozott csak. Ellenben, mint a cég képviselője, kikérem magamnak, hogy holmi vadszamár extra költségeket generáljon, mert ő épp úgy gondolta, hogy gyorsasági futamot rendez a középső sáv igénybevételével. Sajnálom, hogy nem tudtam megjegyezni a rendszámát, mert a feljelentés ezzel elég foghíjas lenne.
Most nem megyek bele a jobbra tartsba, a sebességkorlátokba meg ilyenekbe, mert úgyis mindenkinek megvan a maga véleménye, és mert többnyire én is állat mód vezetek. De a tükörtörés (szilánkosra tört), na az nem pálya. Még ha motoros úr össze is fosta magát a két keréken, és így vezette le a parát.
Legközelebb javaslom a körülményeknek megfelelően vezetni, és felkészülni, hogy a szabályos autózás peremén haladó kis szemüvegesek nem 3 másodpercig nézik a tükröt, hogy most vajon a kb 5 autónyi helyet a motoros milyen gyorsan küzdi le a lámpa előtt a középsőben, hanem bizony akkora kamionnyi helyet biztonságosnak fognak megítélni.
Na jó, mégis van magánemberi véleményem, motoros úr. Pöttyös az inged?
Lacaca 2010.08.15. 10:21:26
Polli80 2010.08.15. 10:24:51
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.15. 10:25:02
Lacaca 2010.08.15. 10:28:43
Gratulákok, szerintem mnden motoros hibás az eset miatt. Majd valahogy túléljük, hogy csatlakozol az autósok 95%-ához. Óriási veszteség!
Egyébként, ha tényleg olyan gyorsan ment a motoros, hogy 5 autónyi távolságot egy pillanat alatt legyőzött, majd a kép lassul, motoros mutogat kicsit, te olvasgatod a rendszámot, majd ismét hyper sebességre vált a rendező, és a motoros a 3 sávon szlalomozva elhúz, akkor tényleg fasz volt. Kár, hogy nem biztos, hogy meg tudjuk az ő verzióját.
Lacaca 2010.08.15. 10:29:43
Lacaca 2010.08.15. 10:30:37
cso zsi 2010.08.15. 10:45:17
"A kétkerekű motorkerékpárok és a kétkerekű segédmotoros kerékpárok esetében – a megadott biztonsági feltételekkel – lehetővé vált az előre haladás az ÁLLÓ járművek mellett, között. "
kreszvaltozas.hu/page/16/kerekpar
"Az R. 36. §-a a következő (12) bekezdéssel egészül ki:
„(12) Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell ÁLLniuk – előre sorolás céljából –, kétkerekű motorkerékpárral, illetve kétkerekű segédmotoros kerékpárral az ÁLLÓ járművek mellett, vagy azok között, kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az ÁLLÓ járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha
a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.”"
Tisztelet a kivételnek, hálistennek egyre többen teszik. De jópáran tesznek a szabályokra (az új, nekik kedvezőre is).
A minap néztem az www.utv.hu/kamera/astoria/karoly_krt kamera képét a felbontás miatt.
Az egy sávon HALADÓ kocsisor mellett a szembejövőn 3 motoros is előre igyekezett.
Lacaca 2010.08.15. 10:55:14
Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.08.15. 10:58:55
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.15. 11:14:22
Minden posztban benne van,hogy leszarom az autót,mert céges.
Rock me Amadeus 2010.08.15. 11:31:44
U betűs az eleje, megnyugodhatsz.
Deszkás 2010.08.15. 11:32:47
Deszkás 2010.08.15. 11:33:42
szaGértő 2010.08.15. 11:33:54
_John_Doe_ 2010.08.15. 11:36:23
Mostantól rohadjon meg az összes autós.
Rock me Amadeus 2010.08.15. 11:40:45
Amúgy tegnap láttam, ahogy egy piros lámpánál egy Family Frost kocsi nekiállt érthetetlen módon tolatni, sikeresen lebontotta a mögötte álló kocsi elejét.
Igazából csak azt nem értem, hogy miért nem lehet céges kocsira vigyázni. ~ Ha valaki használt autót vesz, Isten óvja a céges kocsiktól.
cso zsi 2010.08.15. 11:45:25
Mert @Pál a postoló: érdekes módon tudja, hol a hiba.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.15. 11:46:00
Deszkás 2010.08.15. 11:51:15
Deszkás 2010.08.15. 11:52:49
szőketisza 2010.08.15. 11:53:48
Szerintem a - zömmel 20-30 éves - motoros blogozók többsége (ahogy a bringások is) sebzett vadként vetik magukat az ilyen posztokra.
mahet 2010.08.15. 11:55:18
www.kocsim.hu/_erdekes-videok/151/hydroplaning-motorral
Lacaca 2010.08.15. 11:58:01
Lacaca 2010.08.15. 12:00:13
szőketisza 2010.08.15. 12:02:26
min 2010.08.15. 12:03:19
szőketisza 2010.08.15. 12:04:23
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.15. 12:10:54
Gondolom a posztoló nem a saját cégének a kocsijával ment. Ha az övé lett volna,akkor azt írja,hogy drága egy tükör,és tökmindegy hogy CASCO nem CASCO. Még egyszer ugyanolyan nem lesz,mint gyári állapotában.
Én ilyenkor szoktam szörnyülködni,hogy mikor ráülök egy másik teherautóra,és akkor az úgy néz ki belül,hogy még a munkás ruhám is 2 nap munka után tisztább.
Engem csak a trehányság,meg a leszarom,mert nem az enyém a tulajdonjog.
@szőketisza: Valószínűleg.
Közöd??? 2010.08.15. 12:13:31
amúgy ha motoros elé vágok be, gyakran szoktam hiszen ő a gyengébb és van rajta fék is, használja ha jótakar, mindig figyelem melyik oldalról próbál utánna eljönni mellettem és arra húzok kicsit akkor látja hogy tükörtörés nem megy mivel figyelek és rárántok ha megpróbálja.
Lacaca 2010.08.15. 12:19:09
prérikutya 2010.08.15. 12:21:59
Ez pl. szándékos gyorshajtás, de azon felháborodik, ha valaki utoléri (aki szintén sz.rik a szabályokra).
cso zsi 2010.08.15. 12:23:00
Belül hogy néz ki egy autó? A vállalkozóké és hivatásos sofőröké gyakorlatilag guruló retikül, és szemetesvödör egyben. Akié túl tiszta, az valószínűleg az ablakot használja szemetesnek.
2010.08.15. 12:26:12
@prérikutya: Aha, te meg 80-as táblánál mindig 80-nal mész, 30-asnál 30-cal... Ennyire ne legyél már álszent! :D
cso zsi 2010.08.15. 12:27:16
2010.08.15. 12:33:12
Még szerencse, hogy úgy nagy átlagban egyre jobban figyelnek az autósok a motorosokra és viszont. Sokkal jobb motorozni évről évre.
Lacaca 2010.08.15. 12:42:15
prérikutya 2010.08.15. 12:43:37
Igyekszem. Ezért nem kaptam még trafis csekket az elmúlt 14 év alatt.
penumbra1984 2010.08.15. 12:45:41
Amúgy a fenti poszt remekül példázza az átlag közlekedési kultúrát. Egyik 19 a másik 1 híján húsz.
Posztírónak: És akkor mostantól nem kíméled a motorosokat? Mi vagy te, valami önjelölt ítéletvégrehajtó, aki most aztán megtorolja azt a tükröt az ártatlanon is? Honnan veszed magadnak a jogot, hogy az utakon leckéztess bárkit is?
Jó lenne ha leszállna mindenki a magas lóról és jobban figyelne a közlekedés többi résztvevőjére. Döbbenetes ez a sok idegbeteg egoista kretén az autókban/motorokon.
prérikutya 2010.08.15. 12:45:53
Nyilván a motoros azért vitte le a tükrét,mert ő is 80 felett ballagott, csak nem egy kevéssel, hanem sokkal.
Ne várjuk el másoktól a szabályok betartását, ha mi is teszünk rá...
Erick 2010.08.15. 12:47:39
2010.08.15. 12:51:45
2010.08.15. 12:56:38
Közöd: aztán beállsz egy lámpához, dugóba stb... és beszorulsz. Ha a motoros is ekkorra primitív seggarc, akkor rábasztál.
Mi többiek, a normális autósokkal (szerencsére ebből van több, a "fajtádbeli" csökkent képességű a kisebbség) meg teljesen jól elközlekedünk. Évről évre fejlődve a közös közlekedésben. De ezt te soha sem fogod megérteni, ahhoz kicsit magasabb intelligencia kellene, mint ami egy reteknek van.
prérikutya 2010.08.15. 12:58:03
"amúgy ha motoros elé vágok be, gyakran szoktam hiszen ő a gyengébb és van rajta fék is, használja ha jótakar"
Azért kíváncsi lennék, ha a játékodat a haverom játszaná el veled egy Renault Magnummal közel 40 tonnával, hogy mit szólnál hozzá. Mert ott ugye Te lennél a gyengébb.
Daihelyon 2010.08.15. 13:01:34
Kulcsószó: "igyekszem".
prérikutya 2010.08.15. 13:02:31
Viszont ha (én is) hunyó vagyok, akkor nem jár a szám.
Daihelyon 2010.08.15. 13:04:23
Csak én érzem, úgy hogy @Közöd???: irónikus hangvételben írta a mondókáját, amit itt mindenki véresen komolyan vesz?
Daihelyon 2010.08.15. 13:05:03
Akkor most miért is jár? Hisz csak "igyekszel", így nincs semmi jogalapod itélkezni.
prérikutya 2010.08.15. 13:06:18
Ha egy balesetben nem (sem) tartom be a szabályokat, akkor nem jár(na).
Lacaca 2010.08.15. 13:06:21
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.15. 13:06:52
Hétévégén letörlöm a műszerfalról a port,meg autómosókefével kisöpröm a lábteret. És a fehér műanyag kávéspoharat mindig viszem magammal,és azt berakom az ajtó kesztyűtartójába,és abba gyűjtöm a szemetet,egyedül csak a banánhéjat,meg az almacsutkát dobálom ki az ablakon.
Lassan átszeretnék ülni buszra,és akkor meg mutathatom az embereknek,hogy tiszta környezetben is lehet élni.
Érdekes módon,mikor kisepertem az egyik ismerősömnek a buszát,érdekes módon nem szemetelték össze 15:00 és 22:30 között. Ha látják,hogy nincs szemét,akkor nem dobnak hozzá.
Ugyanígy van a céges autó is,ha azt látja,hogy belül szeméttelep,szélvédő belül zsíros,kívül csak az eső mossa az autót,akkor valószínű az emberek 80 %-a nem fogja kitakarítani,mert ilyen neveltetésben,és hozzáállásban nőtt fel.
toyotaska 2010.08.15. 13:09:00
És egy jó tanács a végére: TÜKÖRBEN NEM AZT NÉZZÜK MILYEN MESSZE VAN VALAMI, AZ KÖZÖMBÖS, A SEBESSÉGÉT ÍTÉLJÜK MEG ÉS AZT, HOGY MIRE ELÉ ÉRÜNK HOL LESZ. 5 AUTÓ TÁVOLSÁG MIND1, GURULHATOTT VOLNA 20 AL IS ÉS JÖHETETT VOLNA 160 AL IS.
Lacaca 2010.08.15. 13:11:27
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.15. 13:11:39
ettől függetlenül már én is fogtam ki olyan állatot, aki majdnem felkenődött a kocsimra.
dugóban legalább 150-nel cikázott a körúton...
ekkerjoz 2010.08.15. 13:12:28
vasgyuszi 2010.08.15. 13:13:51
Lacaca 2010.08.15. 13:13:54
vasgyuszi 2010.08.15. 13:14:25
toyotaska 2010.08.15. 13:20:03
Csak szépen adja meg mindenki az elsőbbséget. Többi kresz szabály értelmetlen:) Az elsőbbségmegadás elmulasztásán kívül nincs más baleseti ok. Ha gyorshajtás miatt átsodródik valaki a szembejövő sávba, ott is az elsőbbség megadás hiányzik, nem biztosította a szembejövő elsőbbségét.
pcmci 2010.08.15. 13:25:10
hakapeszimaki1986 2010.08.15. 13:29:09
www.youtube.com/watch?v=FJwvt6-0OJo
j311 2010.08.15. 14:00:05
Volt idő amikor előzékeny voltam a motorosokkal, mostanában meg úgy vagyok vele, hogy az autó többet véd belőlem, mint belőle a ruha, hát vigyázzon magára ő, ne a többi közlekedő. Nálam kaptak esélyt, eljátszották. Nem egy motoros játszotta el, hanem a rendszeres csalódás velük szemben...
toyotaska 2010.08.15. 14:05:18
Erick 2010.08.15. 14:05:38
Lacaca 2010.08.15. 14:07:07
j311 2010.08.15. 14:09:58
A kerékkulcs, meg hasznos dolog, főleg az ülés mellett tartva. Sosem lehet tudni, hogy mikor lazul meg egy csavar...
j311 2010.08.15. 14:15:11
Szerinted mekkora pofával üvöltözne és követelné a fejemet egy ilyen hülyegyerek, ha én törném darabokra az ő tükrét? Sokkal nagyobbal mint egy autós. Rögtön előszedik azt is, hogy bezzeg az autóst védi a másfél tonna fém, ő meg csak egy törékeny motoros és az élete veszélyben volt, mert letört a tükre...
A dolog nagyon egyszerű: ha értelmes motorosok lennének az utakon, arányaiban nem lenne több bunkó mint az autósok közt, akkor nem születnének ilyen történetek...
toyotaska 2010.08.15. 14:16:34
"ráhagyom , hogy megoldja a saját maga által okozott balesetveszélyes helyzetet."
Tudod milyen kemény a motorháztetőm. Engem megvéd.
Így látod te is ugye?
yanchi345 2010.08.15. 14:19:28
@j311: lehet, sok "buzi" motoros van, de ha nem vigyázol a motorosokra, akkor a "nem buzit" érdemtelenül akadályozod. OK, az erőszakossal keménykedj, de ne azért, mert motorozik, hanem azért, mert úgy viselkedik. Sosem értettem (autóban ülve sem), miért jó az valakinek, hogy behúzódik egy szabályosan közeledő motoros elé, nehogy már annak jó legyen. Persze, velem nem is "buzi" a legtöbb motoros, de lehet, ez nem véletlen.
(a cikkben említett motorizált f@szkalap a leírtak szerint az "üdítő" kivétel kategóriájában indul, temetéséről később intézkednek.)
felix71 2010.08.15. 14:20:30
azt az egyet kellene figyelembe venni hogy ha baleset történik akkor az a motorosnak fog FÁJNI.Igen a motorosok is tudnak balfaszok lenni,de.Ha kell a konfrontácio akkor azt be kell vállani.Mindenestül.Én ha lassan motorozom lehuzodom.De elvárom ezt vissza is.És nem hiszem hogy az autos társak akik arra hivatottak hogy az autojukbol(autojukkal) oktassák a szabályos közlekedésre a motorosokat.
Még valami autos urak.Akikel soha nincs konfrotáciom:nagy sötét drága autok volánjaiknál nagyon rossz arcu eröszalos emberekkel.Ök a legnormálisabbak,ha sietek.
j311 2010.08.15. 14:21:00
yanchi345 2010.08.15. 14:24:21
toyotaska 2010.08.15. 14:25:22
2010.08.15. 14:27:05
j311 2010.08.15. 14:27:29
Aztán jön a következő motoros, aki megint tiszta lappal indul, hogy megtartja vagy sem az már az ő dolga.
Csak azért nem tartok be egy motorosnak sem, mert motoros, ki kell érdemelni a "speciális bánásmódot", de utána ne reklamáljon!
Az már egy másik kérdés, hogy alapvetően bunkónak tartom az összeset. Ebből a körből is ki lehet lépni, csak ezt is ki kell érdemelni.
Marcellusca 2010.08.15. 14:27:55
Kötsög motorosok! :)
Ezekkel a kétkerekűekkel csak baj van az utakon. :DDDD
j311 2010.08.15. 14:29:26
Erick 2010.08.15. 14:30:42
Nos jóérzés az ,h az autósok nagyrésze veszi azt a pici fáradtságot ,h akár fél sávot is lehúzódva elenged. Egyre inkább nagyrész. Másik vonal a ritkán vezetők és sajna de így van az idősebb figyelmetlen sofőrök akik anyuval már csak a hétvégi ebédet útban a nyaraló felé dumálják meg. Ezek viszont figyelmetlenek a másik autóssal szemben is. Telós plázacicák potenciális gyilkosok,de ők sem direkt teszik.Bár ha elüt baxhatom... A legroszabb kategória az itt megszólat néhány köcsög egyedek egyik másik példánya. Ők a DIREKT GECIK! Ha széles az út akkor is beszűkítik ,mert ne járjon náluk jobban senki..Sértettek ,de nem ránk hanem a világra és a sikertelenségüket ,kis pöcs létüket egy helyen az úton tudják kompenzálni a gyengébbel szemben. Ők az igazi férgek , ilyenek voltak az oviban is.. Lacika jobban futott náluk ,de ha egyszer elkapták jól szétbaszták az arcát ,mert jobb náluk. Nos ezek a potenciális gyilkosok.
2010.08.15. 14:34:58
Egyszer ugrottak nekem egy ilyen vassal, de a kis agresszív családapukát megmentette a feleségem. Neki is ott volt a szerelővasa, balfék.:)))
Marcellusca 2010.08.15. 14:35:45
"Fadugattyú", az öreg motoros. :D
záporjózsi 2010.08.15. 14:38:56
.lll. 2010.08.15. 14:39:50
toyotaska 2010.08.15. 14:40:35
@C16SE: Elég komikusak a fegyverrel/kerékkulccsal/kormányzárral hadakozók. És kibaszott vicces mikor elveszik tőlük aztán sírva ülnek vissza az autóba .
indapass90210 2010.08.15. 14:42:21
.lll. 2010.08.15. 14:42:41
j311 2010.08.15. 14:44:24
Internet: 4 000 HUF
Délutáni trollkodás: megfizethetetlen :DDD
i524.photobucket.com/albums/cc329/all-in-flynn/successful-troll-is-successful.jpg
rekszem 2010.08.15. 14:47:49
mert jogom van hozzá
Akik az autójukkal leszorítják a motorost, kerékpárost az egyrészt egy nyamvadt kis köcsög, másrészt előbb vagy utóbb valaki egy piros lámpánál úgy veri szájba, hogy csak vidáman néz
vagy mondjuk csattan a lánc a tetőn :)))
rekszem 2010.08.15. 14:48:47
Ez elsősorban neked szól, te csíra majom.
rekszem 2010.08.15. 14:50:21
én meg azokra, akik egy kibaszott bádogdobozzal tolókocsikáznak az utakon és azt hiszik nekik ez alanyi jogon jár és ettől erősebbek is
Reggie 2010.08.15. 14:52:51
Marcellusca 2010.08.15. 14:56:51
Mert nincs teljesen igaza.
Van igazság abban, amit ír, de nem 100%-ban.
Erick 2010.08.15. 14:58:21
.lll. 2010.08.15. 14:58:50
jogos,jóérzésű bringás azért a bringásúton teker inkább
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.08.15. 15:01:38
erre egy másik jármű vezetője széttöri a tükrét.
tökre életszerű.
Reggie 2010.08.15. 15:02:30
De ahhoz is gratulalok, hogy minden informacio hianyaban, helybol engem itelsz el, es vakon veded a motorost. Biztos nagyon remek ember lehetsz, de anyad helyeben megszoritottam volna a koldokzsinort a nyakad korul.
Marcellusca 2010.08.15. 15:05:04
"Tiszelt autos kollegák!
azt az egyet kellene figyelembe venni hogy ha baleset történik akkor az a motorosnak fog FÁJNI." - Lesz@rom, bazzeg!
És ezt a múltnap a bringás posztnál is leírtam.
Ha szabálytalan, ne nekem kelljen rá vigyáznom, mert ő a sérülékenyebb!
Vigyázzon ő saját magára!
És itt közölném, hogy alapvetően semmi bajom a motorosokkal, főleg a szabályosokkal!!!
Viszont rühellem a szabálytalanokat.
Mindegy milyen szerepben vesz részt a közlekedésben!
Marcellusca 2010.08.15. 15:10:24
Igaz, én minden nap látok, de lehet csak a kialvatlanság az oka. :D
Egyébként vót a héten bringás poszt. Próbálkozz ott! :DDDD
Marcellusca 2010.08.15. 15:16:39
Mi jogalapja van egy köcsög motorosnak (mert az ilyen köcsög!), hogy kárt tegyen a tulajdonomban?
Ha meg az autóval kiütöm a motort alóla és leverem a veséjét, akkor kvittek vagyunk?
Komolyan mondom, agyf@szt kapok ettől a sok retardált, frusztrált JÁRMŰVEZETŐtől!
Igen, igen, minden kategóriát bele vettem. Mert mindegyiknek van valami frusztrációja, amit a nálánál gyengébben, lassúbbon, kevésbé manőverezhetőn tölt ki.
neurotikk! (törölt) 2010.08.15. 15:17:23
Ha hiszitek, ha nem.
Mellesleg ez nem ma tortent es nem az M3-ason.
Mert ma es ott az osszes motoros gondatlansagbol elkovetett emberores kategoriaba tartozott volna, ha barmi tortent volna (nem rajtuk mult).
Szerintem Magyarorszagon a biztonsag kedveert meg kellene tiltani a motorok forgalomba helyezeset.
86c 2010.08.15. 15:17:54
neurotikk! (törölt) 2010.08.15. 15:20:58
hogyne!
Meg anyajegye a bal fule mogott.
szőketisza 2010.08.15. 15:21:37
Nos, a hozzászólásokat olvasva nem tévedtem. A többségük valóban indulatosan - esetenként bunkó, alpári stílusban - reagál minden őket ért kritikára.
Erick 2010.08.15. 15:23:36
de kiütni a vasat az gyilkosság pláne direkt...
egy súlyban van a kettő?
Marcellusca 2010.08.15. 15:23:54
Egyre több normális motorossal találkozni.
Nem erőszakosak, nem tulakodnak, nem fúrják magukat mindenáron. Tudnak a forgalom ritmusával közlekedni.
És sokan megköszönik, ha előzékeny vagy velük.
De, sajnos, köztük is vannak idióták.
Mint ahogy bármely járműkategóriában.
A kreténség nem jármű függő! :)
Reggie 2010.08.15. 15:25:36
Marcellusca 2010.08.15. 15:26:22
Erről (is) kifejtettem már a véleményem, nem egy posztnál.
Szánalmas ...
Ha többet akarsz tudni, kérdezd Lacacát!
.lll. 2010.08.15. 15:27:13
mostanság már nem izgatom nagyon magam,már pár hete hétvégi ótós lettem,átváltottam békávére
tudod,önnek jár:DD
Marcellusca 2010.08.15. 15:30:53
Majd jönnek statisztikákkal a nagyokosok ("Én abban a statisztikában hiszek, melyet személyesen hamisítottam.") és jól megcáfolnak. :)
Sajnos ez is mérhetetlen dolog. Olyan, mint a közbiztonság: érzed, tapasztalod, hogy jó vagy sem. Látod, tapasztalod, miként közlekednek az emberek és ebből saját magadnak levonsz egy következtetést.
Reggie 2010.08.15. 15:32:43
fezoGT 2010.08.15. 15:36:49
Erick 2010.08.15. 15:36:54
BKV reszelő 2010.08.15. 15:55:18
Motorosnak meg soha nem hagyok rést én sem. Köszönjék a tükörtörő példányoknak. Anyja tükrét tördelje a barma.
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.15. 16:14:34
Autóval sem nyomom neki, mert lámpa van, könnyen lehet sötétsárga, és valaki satuzik, vagy zöldre nem indul gyorsan az előttem lévő, és akkor csatt.
Jogilag persze a posztoló szívhatja meg, mert ugye ő váltott sávot. DE: kedves motoros, ha már gyorsabb és kevésbbé széles járművel mész, akkor vegyed már a fáradságot, hogy nem csak odahúzol neki, hanem figyelsz arra, hogy a másik felméri-e azt, hogy te 2 sec alatt ott vagy a holtterében, és nem szívatod az autósokat!! Meggyőződésem, hogy kis odafigyeléssel ez megelőzhető lett volna, és ez szól a posztolónak is!
2010.08.15. 16:40:16
.lll. 2010.08.15. 16:42:33
www.youtube.com/watch?v=FJwvt6-0OJo
egyittlakó (törölt) 2010.08.15. 16:48:06
Mert gyökér vagy. Mit kerestél a hátsó ajtajánál? Ha be akartál szállni, miért nem vártad meg, hogy álljon le? Ha nem akartál beszállni, akkor mi a lószart kerestél a holt terében? Meg mi az, hogy átjött a te sávodba, talán kibérelted magadnak?
Nem 25 éve motorozol bazze, csak 25 napja (robogóval)... rosszabb vagy a bringásoknál, öcsi...
vércseharcsa 2010.08.15. 16:48:58
Te így látatlanban egy kis pöcs vagy aki jól meg akarta szivatni a SZABÁLYOSAN közlekedő motorost.
Miután a motoros beverte a pofádat és kijöttél az intenzívről itt próbálod lófaszjóska történetedet előadni.
Gratulálunk!
hintalo 2010.08.15. 16:52:18
motorbaleset.blog.hu/
szaGértő 2010.08.15. 16:57:05
cb600f 2010.08.15. 16:58:38
Az összes autós köcsög, mert egyszer az egyik reflektorral jött mögöttem, amikor tömött sorban 40-nel mentünk az M7-esen a Balatonra!
Az összes kerékpáros köcsög, mert egyszer az egyik átment a piros lámpán!
Az összes gyalogos köcsög, mert egyszer az egyik lelépett elém az útra!
Az összes buszos köcsög, mert egyszer egyik kihajtott elém a buszmegállóból!
Az összes taxis köcsög, mert egyszer az egyik 2 centire a seggemben ment!
Az összes teherautós köcsög, mert egyszer az egyik 5km-en keresztül előzött egy másikat az M1-esen!
(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.08.15. 16:59:59
Tipusok:
-Sebességhuszár: belső sávban, 90km/h-nál tol le.
-Kilométerhuszár: belső sávban, 60km/h sebességgel lassul.
-Biztosítási csaló: Szerencs utcai lámpa előtt tövig nyomja, majd a sárga jelzésnél vészfékez, félig becsúszva a kereszteződésbe (hátha valaki seggbe találja). Mögötte jövőnek bőszen mutatja a '80-as években felszerelt automata trafit.
-Öngyilkos jelölt: posztoló által hűen jellemzett motorosok.
-nagyjancsi (kisbetűvel, egybeírva): Heves Volán és egyéb fuvarozási vállalatok gépkocsivezetői. Onnan ismered meg, hogy a belső sávban, hatalmas járművel, 100-as táblánál 130-cal szeretne közlekedni. Az előtte haladót fényjelzéssel tájékoztatja ebbéli akaratáról.
-Szűzkislány: jellemzően 50 év körüli mami, aki életében nem járt errefelé, a Kacsóh-nál az Árpád híd felé fog menni, ezért már a Metro-nál a belső sávba sorol. Könnyen összetéveszthető a Kilométerhuszárral, de ő 40km/h-val hajt.
-Villám Vili: kihasználja az út teljes szélességét, rutinosan cikázik mindhárom sávon. Onnan ismered fel, hogy bár a Szentmihályi útig már háromszor leelőzött, a Szerencs utcánál 5 autóval mögötted áll.
-Vezéregyéniség: autójával a Hősök tere felé hajt. Ezért természetesen a legbelső sávban hajt, 60 és 75 km/h sebességgel. Elérve a Kacsóh felüljárót, a záróvonalon sorol kifelé, bal tükrével érintve a korlátot.
.lll. 2010.08.15. 17:04:57
lófart,csak a képeket nézem:D
télleg vót?
[mike] 2010.08.15. 17:07:12
2010.08.15. 17:07:15
Mellesleg nem biztos, hogy jó dolog kerékkulccsal védekezni. Adott esetben csak jobban feldühíted az illetőt. Persze ha úgy bánsz vele, mint Bruce Lee a nuncsakuval...
szaGértő 2010.08.15. 17:07:54
hakapeszimaki1986 2010.08.15. 13:29:09
szaGértő 2010.08.15. 17:09:03
Kimaradt a mindig szabályosan közlekedő, aki kategórába sorolja a többieket. :D
dr. Trebitsch 2010.08.15. 17:19:49
phaszfej 2010.08.15. 17:21:04
(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.08.15. 17:42:05
Öccs 2010.08.15. 17:54:10
@penumbra: És a motoros honnan veszi magának a jogot a tükörtörésre?
Úgy általában kérdezném a motorosoktól:
derogál normálisan a sávBAN közlekedni?
Vagy azt tanítják, hogy mindig a vonalon kell közlekedni?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.15. 17:57:05
:)
.lll. 2010.08.15. 17:58:43
a há :D
pakesz (törölt) 2010.08.15. 18:17:28
Deszkás 2010.08.15. 18:17:37
Ez az egy szabályos volt! :DDD
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.15. 18:24:10
Óóóó, válcsá nikket , vasgyúróra!
Lacaca 2010.08.15. 18:24:53
Etniez 2010.08.15. 18:26:40
Akkor holnaptól én is "vadásszak" az autósok tükrére?
Egyébként a post nem életszerű. Szerintem inkább az történhetett, hogy jött a motoros, te pedig bevágtál elé, ezért kikerülő manővert kellett végrehajtani ahelyett, hogy befejelte volna a hátsó szélvédődet.
Manőver közben meg vagy direkt vagy szándékosan elkapta a tükrödet...
Sajnos sok autós nem fogja fel, hogy a motor nem autó, nincsen se abs, se karosszéria, se öv, se semmi. Egy motoros meghalhat, ha hülyén jössz be elé és megijed.
És egy életét féltő ember bármire képes lehet...
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.15. 18:28:23
5 autónyira mögötte jött a motoros, tehát nyugodtan válthatott sávot
Nem Németo. ez hogy 200-ra is kell számitani, a pályán
Motoros szarjon sünt és örüljön hogy nem tanyázott el!
Mielött valaki ekézne, vegyesen motorozok is és életem nagyobb részét motoron éltem le.
Öccs 2010.08.15. 18:30:24
Talán ebben az esetben nem. De tudod azt sem értem, hogy a (védtelen, szegény és ártatlan) motoros elé hogyan tudtak bevágni. Ha száguldozik, nem a belső sávban kellett volna lennie?
BTW: Lehülyézhetsz, csak mert jelen esetben nem volt szándékosság. De ettől még nem lesz vétlen a motoros.
Öccs 2010.08.15. 18:31:39
Ha ennyire nincs a motoron semmiféle biztonsági cucc és meghalhatnak a motorosok, akkor miért száguldoznak?
majkanni 2010.08.15. 18:32:13
És itt Londonban (majdnem) mindenki így csinálja.
Lacaca 2010.08.15. 18:32:33
Etniez 2010.08.15. 18:34:10
Tudom, csak a motorosok száguldoznak, az összes többi közlekedő betartja a sebességhatárokat...
Engem ne etess légyszííííííí. Az egész ország gyorshajt folyamatosan.. Az autók is... Csak téged a motoros zavar, engem az összes.
Etniez 2010.08.15. 18:35:07
Esetleg a motoros nem ötvennel jött és az öt autó neki mondjuk 1 mp volt. Ilyenkor meg nem kell sávot váltani elé, busz elé sem ugranál be így.
Öccs 2010.08.15. 18:37:08
Az autós kicsivel 80 felett ment. Ha a sávváltás ideje alatt ledarálta az 5 autónyi hátrányt, akkor kb. mennyivel mehetett?
Szerinted mit kéne tenniük az autósoknak? Ha meglátnak a tükörben egy motorost, moccanni se merjenek?
Tegyük fel, hogy az autós valóban indexelt: ha a motoros látta, hogy a belső sávból az autós jobbra indexel (logikusan jobbra is akar menni), miért nem ment a belső sávba az autós helyére?
majkanni 2010.08.15. 18:38:05
egyittlakó (törölt) 2010.08.15. 18:43:46
Dehogy nem fogja fel. Ezért nem jár motorral...
"És egy életét féltő ember bármire képes lehet..."
Például arra is, hogy leszáll a motorról és akkor mindenki jól jár...
egyittlakó (törölt) 2010.08.15. 18:46:08
Mert a társadalomnak donorokra van szüksége (és itt speciel nem az agyra gondoltam).
:-)
mysterioN 2010.08.15. 18:47:08
A jobbra kanyarodók nagy esélyel semmit sem látnak belőlem a parkoló autóktól, ha úgy megyek mint sok kezdő hogy gondolom úgyis megadják az elsőbséget = meghaltam (erről nem az autós tehet, tényleg nem látni a bringautat onnan). Ha ezeket a szitukat elsőbségem folyamatos átadása árán sikerül is elkerülni, jöhetnek a kocsiból kiszállók, a kivágódó ajtók, vagy a féloldalasan a kocsi felé igyekvők, akik persze nem halhatják hogy jössz, körbenézni/visszapillantóba belenézni meg épp elfelejt, nem figyel stb. Nem egy embert sikerült már ott sajnos kisebb sérülésben részesítenem... egyszerűen nem tudsz mit csinálni, mész nem sokkal mondjuk úgy 20 al, fa mögül lelép az üzletemberke, és hopp satu fék, de már esély sincs, ilyenkor jellemzően a parkoló autó is kap egy falatot, illetve a bringa kereke se ütközésre van tervezve. Ergó ha kényelmes tempóban mész is kész életveszély, szerencsére még egy embert se sikerült még megnyomorítanom, de ez bizony néha nekem fáj jobban, mert akkor inkább vetődök oldalra... de bakker nehogy már nekem keljen, vagy akárkinek félnie amiatt mert egy kerékpárutat odabaszat valami aktakukac a város közepére. Nem nem teszem se magamat ki ennek se más embertársamat. Aki meg anyázik emiatt az lobbizon az ügyért vagy hasonlók, de ne keménykedjen villáskulcsával meg a kasznijával, mert rossz pillanatomban irtóra begurulok. Amúgy meg nagyon erős a közlekedésben a szemléletváltás, évről évre figyelmesebb a nagy átlag, és a kommunikáció is kezd pozitiv irányba tolódni, illetve rengeteg már az olyan autós aki kurvára rendes, figyelmes stb. LE A KALAPPAL ELŐTTÜK !
ember100 2010.08.15. 18:48:48
Helló !
Azért ez nem teljesen így van , nekem mint közlekedő félnek nem mindenre kell felkészülnöm, pl. arra hogy valaki a 80 as táblánál 120 al repeszt , bizony , az autós mindent megtett ami a KRESZ szerint elvárhaó volt :) ja , amúgy gyalogolok , bringázok , segédmotorrozok ,és autózok is , tehát tudom miről van szó :):):
2010.08.15. 18:49:46
Ettől függetlenül a tükörlerugás csúnya dolog, agressziónak nincs helye az utakon.
2010.08.15. 18:54:36
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.15. 18:54:43
Nehulyéskeggy má'!
ELmondta ,igy volt nyilván
1 mp?? Miröl beszélsz? SZámold már ki, 1sec alatt 50m?
Ha 20m 4 kocsi, kb 180-at kellet volna jönnie és szerinted akkor az autós a hibás?
És az autós köznben ment 80km/h-val
egyittlakó (törölt) 2010.08.15. 18:55:15
Kulturált motoros betartja a KRESZ-t, nem száguldozik a városban és nem halad folyamatosan a felező vagy a záróvonalon.
Az autóstól meg ne várd el, hogy folyamatosan a tükröket lesse a hülye motorosok miatt, mert neki speciel előre kell nézni vezetés közben.
Tőlem se várja el senki, hogy toleráns legyek azokkal a vadbarmokkal szemben, akik éjszaka durrogtatják a szaros motorjukat, mert nekem reggel munkába kell mennem (kipihenten).
ember100 2010.08.15. 18:58:08
Helló !
Azért a gyorshajtás és gyorshajtás között van enémi különbség , itt pl. az hogy a motoros reletív gyorshajtása volt a sok , kb. 20 30 km/h az azért sok egy ilyen helyzetben , én sem előzöm meg a pirosnál álló autókat ennyivel , mert könnyen végem lehet mint a botnak :)
2010.08.15. 18:58:22
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.15. 18:58:36
Meséld el hogy érné utol a motoros az autóst,
lakott v. lakatlan területen?
Marcellusca 2010.08.15. 19:02:51
Ezért Te sem maradhattál ki! :DDDD
bikila 2010.08.15. 19:04:25
A poszthoz: ebben az esetben a motoros jó eséllyel hunyó volt, és nem jogosította fel a tükörlerúgásra az sem, ha az autós hibázott. Mindkét oldalon elég sokan vannak a kellően idióták. Az utóbbi években egyébként az autósok nagy része figyel a motorosokra és elég segítőkész - legalábbis motorosként ezt tapasztalom. Persze vannak akik nem figyelnek, vagy direkt betartanak, de szerencsére nem ez a jellemző. Sajnos abban jó pár embernek van igazsága, hogy vannak olyan motorosok - pontosabban motoron ülő idióták, akik elvárják, hogy figyeljenek rájuk a forgalomhoz képest jelentős sebességkülönbség esetén is. Ez persze autós oldalon is megvan.
Egész Ny-Európában és máshol is a motorok teljesen elfogadott közlekedési eszközök. Szokás szerint itt vannak olyan emberek, akik szerint ez a közlekedési forma "zsákutca". Egész távol kelet városi közlekedése félig megbénulna a motorok nélkül. Kicsit tájékozódni kéne, mielőtt sületlenségeket írogatnak egyesek.
egyittlakó (törölt) 2010.08.15. 19:06:15
Sajnos, sokszor a bringások nem adnak rá esélyt, hogy vigyázzanak rájuk. Én pedig azért nem járok soha bringával, mert ez itt nem Hollandia. Sokan pedig azt hiszik...
Aki biciklizik, az számítson a következményekre is, ha bemerészkedik a veszélyes helyekre. Nem minden autós figyel. Én eddig több bringást is kilapíthattam volna, de megtanultam reagálni az öngyilkos jelöltekre...
:-)
Marcellusca 2010.08.15. 19:06:52
"És egy életét féltő ember bármire képes lehet... " - Ja. Mongyuk nem ül motorra. :D
Marcellusca 2010.08.15. 19:07:31
egyittlakó (törölt) 2010.08.15. 19:14:42
Először is nem érted, amit írok (megértem: motoros vagy)... :-)
Itt is elfogadott eszközök a motorok. A baj azokkal van, akik rajta ülnek (ahogy mondtad: motoron ülő idióták).
Másrészt én nem szeretném, ha Budapest úgy nézne ki, mint egy vietnami nagyváros.
bikila 2010.08.15. 19:16:32
Az autóstól meg ne várd el, hogy folyamatosan a tükröket lesse a hülye motorosok miatt, mert neki speciel előre kell nézni vezetés közben.
+++ Menj el Olaszországba, ott majd megtanulod, hogy a tükrökbe márpedig bele kell pillantani pár másodpercenként.
Motorosként is ezt teszem, hogy tudjam mi is történik körülöttem - és pl. nehogy egy figyelmetlen jóember hátulról telibetrafáljon... sajnos kezdő időszakomban erre volt példa, ez volt eddig az egyetlen balesetem.
Persze előre kell nézni, de azért igencsak nem elhanyagolható hányad a nagy előrenézés közben telefonál, eszik esetleg mindkettő, szépítkezik, dumálgat, bagózik, basztatja a rádiót, keres valamit az ülés alatt stb... ezek persze beleférnek. De az, hogy ellenőrizze, hogy jönnek-e mögötte pl. a belső sávban az autópályán gyorsabban (nem feltétlenül motoros) azt már nem képes felfogni, csak akkor amikor már lebarnult a tarkója a reflektortól, vagy megsüketült a dudától. És akkor még neki áll feljebb.
Vagy sávváltás közben nincs energia rendesen oldalra fordítania a fejecskéjét, mert hogy 1 perce sem volt ott (szerinte) semmi. És még sorolhatnám.
Ha jót akarsz magadnak mindig tudod, hogy mi történik körülötted minden irányban. Motoron ez a balesetmentes közlekedés egyik alapja. Amúgy autóban is, csak sokan nem tudnak róla. Max. a következmények mások, de az sem mindig.
Etniez 2010.08.15. 19:17:47
2, zöld lámpa esetén felveszem a tempót.
Aztán hogy-hogy nem, mindig akad egy-két hülye autós, aki mit sem törődve a tempómmal (ami jelen helyzetekben nem szokott sok lenni), bevág elém. Ilyenkor vagy vész fékezek vagy kikerülöm.
Szerintem ez is egy ilyen helyzet lehetett, érdekelne a másik fél meséje is... Mert amit a postoló leír, az kurvára nem életszerű. Motorosok nem szokták lerugdosni a sávot váltó autók tükreit puszta hobbiból...
Aztán megint megjöttek a trollok a donor szöveggel, tökre szánalmasak. Nézzétek meg, hányan halnak meg egy évben a hyperbiztonságos autóban és hányan motoron.
bikila 2010.08.15. 19:25:45
A motor, mint "közlekedési zsákutca" dolgot nem Te írtad, csak már nem volt kedvem visszanézni, hogy ki mondta ezt.
Amúgy nem motoros vagyok elsősorban, hanem ember volnék, aki többek motorozik is.
Én sem szeretném, ha úgy nézne ki bármelyik város itthon elhiheted, csak egy példa volt :)
Én úgy vagyok vele, hogy aki nem tudja felfogni és elfogadni a motorozással (vagy autózással) járó kockázatokat - és ennek megfelelően vezetni, vagy csak simán tart az egésztől, az jobb, ha nem csinálja, mert abból jó nem fog születni.
bikila 2010.08.15. 19:27:05
Helyesebben: aki többek közt motorozik is.
Deszkás 2010.08.15. 19:28:40
mysterioN 2010.08.15. 19:36:15
Az meg hogy vigyázzanak rám, nahgát az igazán kitüntetett figyelem, amit én és szerintem legtöbben el se várunk. Én vigyázok magamra, és eddig elég jól be is jött. A trükk az hogy figyelni kell! Igyekszem figyelni mindenki helyett is. Ha autók köztz megyek hatványozottan. Az meg hogy nem Hollandia, talán nem is baj, meg nem is tudom hogy ott milyen is valójából. Egyszerüen arról van szó hogy szerintem el kéne fogadni hogy van akinek ez jutott, így tudok bemenni melózni stb. Én nem osztom az észt hogy mijen csúnya dolog hogy saroktól sarokig autóval megy valaki, meg enélkül nem is tud élni. Lesz@rom, hadd menjen.
Az viszont szerintem kicsit erős hogy aki bringázik számítdon a következményekre, mintha valami bűnt követne el... Ha valaki nem tud figyelni az egyszerüen BKV-zon legyen az autós/motoros/bringás.
"Sajnos, sokszor a bringások nem adnak rá esélyt, hogy vigyázzanak rájuk"- ezt nem vágom pontosan, de nyilván kell legyen ilyen is. Sajnos autós is van bőven aki nem ad esélyt arra hogy szabályosan közlekedj mellette... de ez olyan elfusárlt tipikus blogos odavissza de ti is de mi is szintű beszélgetéshez vezet amihez nincs nagyon kedvem. Egyszerüen: Mindig csak az adott közlekedési szituációra koncentrálok, nem szabad érzelmekkel belemenni, csak hidegfejjel. És naponta töbször ér inzultus 95 % teljesen indokolatlanul, illetve mert én bringával megyek.
Nem nekünk kell szerencsére se kitalálni a szabályokat, se bíráskodni mások felett. Én mindig a magam hibáját keresem és próbálom javítani, máskülömben nem fejlődhetnék. És minden konfliktus ellenére tartom a pozitív nézeteimet MINDEN résztvevővel szemben, és úgy érzem ahogy telnek az évek, ez a stratégia bevállik, és általánosságba is figyelmesebbek az emberek egymással. Ez van fejlődünk, és gyanítom hogy pár év múlva már vércikik lesznek az ököljogon gondolokozó járművezetők, de nyilván lesznek majd más problémák, majd azon is túllépünk. És végsősoron mind ugyanabba a szomgtengerben fürdünk, miértis ne lehetnénk bajtársisasak egymással, még akkor is ha néha a másik inkább villáskulcsal akar átsegíteni a nehezén, de ilyen gyökerek meg amúgy is ott vannak voltak és lesznek is az élet minden területén.
bikila 2010.08.15. 19:42:22
Etniez 2010.08.15. 19:49:11
Sok autós egyszerűen nem foglalkozik a nála kisebbel (motorossal, biciklissel, gyalogossal), hiszem olyan kis pici pont a visszapillantóban vagy a szélvédőn...
Ha nem motoros, hanem busz jött volna, az autós is jobban körülnéz, mert a busz nem csak a tükrét vitte volna le ilyen esetben, hanem esetleg szarrá törte volna a kocsiját.
toyotaska 2010.08.15. 19:52:29
Nekem régen volt swiftem, állandóan történt valami az utakon, rámhúzták a kocsit, kifordultak elém,nem engedtek be előzéskor. Most se X5 el járok de tized annyi esemény nem történik azóta velem.
Suzukisokat pont úgy utálják mint a motorosokat:) illetve inkább :(
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.15. 19:52:36
Kowalski76 2010.08.15. 20:29:49
Autoskent sosem veszem fel ezt az alpari stilust es mindig vigyazok mindenki epsegere, de ilyen tapasztalatok utan azert hadd ne kelljen mar szeretnunk a "ketkereku kollegakat". Tudom nem szep dolog az altalanositas, de mukodik. Tovabbi szep estet. :)
Deszkás 2010.08.15. 20:37:06
Petrodon 2010.08.15. 20:41:07
"mert többnyire én is állat mód vezetek" --> Gratulálok...
Azért meg mert bevágtál egy másik jármű elé (mert nem tudod használni a tükröt) az állkapcsodat kellett volna szilánkosra törni kis szemüveges pöcs...
Deszkás 2010.08.15. 21:01:30
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.15. 21:44:28
-a motoros azért, mert leverte e tükröt
-a posztoló meg azért, mert nem ment utána, és törte le ő is valamelyik tükrét.
Az itt a lényeg, ami független a történet lényegétől, szóval ezután több kommentet felesleges írni. Aki mégis megteszi, az hülyébb, mint a motoros, és a posztoló együttvéve.
:)
Perillustris 2010.08.15. 22:01:32
ROTFL
"streetfighter" 2010.08.15. 22:08:41
"Miért kellene az autósnak feltételeznie, hogy a motoros utoléri sávváltáskor, mikor már ő is gyorsan megy?"
"csak azt nem gondolta, hogy a motoros a 70-es után az ő 80-as tempójánál is gyorsabban érkezik"
Általában nem gondolkodni és feltételezni kell, hanem nézni!
Újdonság mi?
Mit is várhatunk tőled? :D
an-dee 2010.08.15. 22:18:34
Nem volt kedvem 180 kommentet végigolvasni, lehet más is írta, szóval: "így a jobb tükörbe pillantok, kb 5 autónyira csak egy motoros a távolban". Te IDIÓTA, nem csak azt kell megnézni a tükörben hogy mi van ott, hanem azt is hogy milyen a mozgása. Ha nem motor hanem egy több tonnás kamion lett volna, akkor Te most nem ide írkálnál, hanem a család siratna.
Mellesleg motorozom, kerékpározom és autót is vezetek (van amikor gyermekekkel) tehát nem idióta módon vezetek, de a hétvégén már az M1-n 10km után át akart hajtani rajtam egy nagytudású kb 120-szal mentem a belső sávban és amikor mellé értem akkor döntött úgy hogy átjön az én sávomba. Az autó kb 100-zal mehetett.
Szóval a hétvégén elhatároztam hogy motoron ülve új hobbim lesz, számolni fogom a tükröket amiket leverek :)
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.15. 23:07:53
Faszé kell megenni a zasszony fogalmazásgátlókészletét posztírás előtt...
''autónepper.'' 2010.08.15. 23:38:41
''autónepper.'' 2010.08.15. 23:47:10
egyittlakó (törölt) 2010.08.16. 06:47:16
BSZAJKA
Etniez 2010.08.16. 06:55:48
Deszkás 2010.08.16. 07:46:45
Deszkás 2010.08.16. 07:48:24
Deszkás 2010.08.16. 07:50:51
Látja a motorost és a bizalmi el alapján azt gondolja, hogy simán befér elé. Nem csak nézni kell, hanem gondolkodni is. Újdonság, mi? Na de mit is várhatunk tőled, aki csak néz, de még látni sem lát, és gondolkodni sem tud.
Perillustris 2010.08.16. 08:06:25
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.16. 08:26:49
Hátranéz, öt autónyira mögötte jön valami, ami a sávváltás pillanatában viszi a tükröt???
Írva van valami arra a tükörre.
Igaz, hogy angolul, de rá van írva.
Ez az egyik.
A másik meg azt kell eldönteni, hogy az a fontos, hogy igazad legyen, vagy az, hogy elkerüld a balesetet!
Emberünk az incidens után nem azt vizsgálja, hogy ezt hogyan kerülhette volna el, hanem azt magyarázza, hogy ő mindent jól csinált, a motoros meg hülye volt.
Ennek viszont csak a második része igaz.
Marcellusca 2010.08.16. 08:50:28
Marcellusca 2010.08.16. 08:52:28
Marcellusca 2010.08.16. 08:53:54
Háromszor kell írni és négyszer frissíteni, hogy megjelenjen valami. :P
"streetfighter" 2010.08.16. 09:05:52
Ja, a bizalmi elv.
Ha csak a bizalmi elv szerint közlekednénk, akkor halomra törnének az autók te szerencsétlen. Hányan nem figyelnek, benéznek valamit stb..
Egy TAPASZTALT (nem te) sofőr a tükörből meg tudja állapítani a közeledő jármű sebességét annyira, hogy elé hajthat e, és nem gondolkozik, hogy itt ennyi meg annyi a megengedett sebesség, akkor ő ennyivel meg annyival jöhet.
A közlekedésben ELŐRE kell gondolkodni, hogy ki milyen hibát követhet el és azt, hogyan védheted ki szorult helyzetben, és nem azon ki mennyivel mehet körülöttünk!
Te inkább fel se állj!
"streetfighter" 2010.08.16. 09:11:19
Ja, a bizalmi elv.
Ha csak a bizalmi elv szerint közlekednénk, akkor halomra törnének az autók te szerencsétlen. Hányan nem figyelnek, benéznek valamit stb..
Egy TAPASZTALT (nem te) sofőr a tükörből meg tudja állapítani a közeledő jármű sebességét annyira, hogy elé hajthat e, és nem gondolkozik, hogy itt ennyi meg annyi a megengedett sebesség, akkor ő ennyivel meg annyival jöhet.
A közlekedésben ELŐRE kell gondolkodni, hogy ki milyen hibát követhet el és azt, hogyan védheted ki szorult helyzetben, és nem azon ki mennyivel mehet körülöttünk!
Te inkább fel se állj!
Deszkás 2010.08.16. 09:44:05
@"streetfighter": De úgy látom, továbbra sem értitek miről beszélek. Bizalmi elv, hogy megbízunk a közlekedőkben, hogy betartják a KRESZt. Ha hátranézek és azt látom a városban, hogy öt autónyira mögöttem jön valaki, akkor miért ne bízzak abban, hogy beférek elé? Miért kell nekem azt gondolnom, hogy az illető a maximális sebességet jelentősen túllépi?
"ELŐRE kell gondolkodni," "Általában nem gondolkodni és feltételezni kell, hanem nézni!" Na most akkor kell gondolkodni, vagy nem? Döntsd már el!
Lacaca 2010.08.16. 10:14:00
2 dolog van még, ha a motoros tényleg gyorsan ment, akkor ő is fasz volt, illetve végülis az autós tükörhasználatához lett igazítva a szükséges eszközmennyiség.
Deszkás 2010.08.16. 10:21:39
Deszkás 2010.08.16. 10:25:15
Marcellusca 2010.08.16. 10:38:06
Lacaca 2010.08.16. 10:48:10
Yasashi Tanuki 2010.08.16. 10:48:16
www.napiszar.com/video/2010/07/06/dikk-ez-a-vago-pista/
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.16. 10:51:51
EZ az amit nem számol ki senki, pedig ált.8.osztály fizika
/nem mintha én most ki tudnám/
Legyen az az 5 autó táv 50m
Autós menjen 85-tel, hisz azt mondta erős 80
Ez az a pillanat amikor elkezd sávot váltani
Reakcióidő+elhatározás legyen 2mp.
Legyen 3mp az ütközéskor
1 mp alatt beérte az autóst, miközben az ment 85-tel?
Mennyivel kell jönni a motorosnak és ettöl a pillanattol kezdve mikor éri be az autóst?
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.16. 10:56:54
Elég nagy km/h jött ki a motorosra, hulyeséget nem akarok irni
Majd valaki okosabb kiszámolja
Deszkás 2010.08.16. 11:03:08
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.16. 11:05:11
Motoros zúzta le a:
a) jobb tükrömet
b) jobb vesémet
c) pofázó autóscsávót
d) a másik életfogytost a börtönséta alatt
Autós és motoros
a) két jó barát
b) rivalizálás
c) esett egymásnak az M3 bevezetőn
d) együtt vertek meg egy szabálytalan gyalogost
Ha gyorsabb motoros jön mögöttem, akkor
a) elengedem
b) elengedem, ha akarom
c) elengedem, ha nem veszélyes
d) elengedem a fülem mellett ha ugat
A helyes tesztet kitöltők motoros fűrészt nyerhetnek!
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.16. 11:08:41
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.16. 11:16:01
Lacaca 2010.08.16. 11:16:16
ööööööööööööööö, letörte a tükröt.
Nézzük a többi "paramétert": autó gyorsabb, mint 80, motor KB 5 autónyi távolságra van. Az időről még ettől is pontatlanabb infó van, tükörbe néz MAJD index ki, MAJD sávváltás.
Maradjunk annyiban, hogy sok ismeretes az egyenlet.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.16. 11:31:49
Ugy gondolom, tükörbe néz, elhatározza, rákészül, erre mondtam 3mp-et
Ritka, hulye, aki kipillant a tukörre és már rántja is a kormányt.
Észlelni is kell mit lát, aztán kezdi a manővert
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.16. 11:35:43
Ugy gondolom, tükörbe néz, elhatározza, rákészül, erre mondtam 3mp-et
Ritka, hulye, aki kipillant a tukörre és már rántja is a kormányt.
Észlelni is kell mit lát, aztán kezdi a manővert
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.16. 11:39:46
Ugy gondolom, tükörbe néz, elhatározza, rákészül, erre mondtam 3mp-et
Ritka, hulye, aki kipillant a tukörre és már rántja is a kormányt.
Észlelni is kell mit lát, aztán kezdi a manővert:
Marcellusca 2010.08.16. 11:42:48
lg-m 2010.08.16. 11:51:35
a postoló írhatott volna néhány konkrétumot, hátha akad pl szemtanú, vagy akár a motoros. milyen autóval volt, milyen jellegű motor volt az? milyen színű? nekiáll mutogatni a motoros, és a rendszám 6 karakteréből csak az U a biztos? ugyan...
''autónepper.'' 2010.08.16. 12:00:34
lg-m 2010.08.16. 12:02:36
''autónepper.'' 2010.08.16. 12:05:49
''autónepper.'' 2010.08.16. 12:07:15
cso zsi 2010.08.16. 12:24:32
Egy 7-800 méteres szakaszról beszélünk, attól függően, hogy a felüljáró előtt, vagy után pillantotta meg a motorost a tükörben.
A norc.hu képeire hagyatkozva már a Szentmihályi úti kijárótól 80 km/h, majd a felüljáró lábánál "autópálya vége" és "lakott terület" (Budapest) tábla van kihelyezve, ami azonnali 50-et jelent (hacsak azóta nem korrigálták a dolgot).
Majd egyszer csak lesz egy 70-es tábla, 100 méterrel később egy 60-as, majd 200-zal odébb az 50-es tábla. Lassítani muszáj, mert a sűrű lámpaváltás miatt nem biztos, hogy zöldre érsz oda, viszont a lámpa túloldalán szinte állandó jelleggel van kihelyezett mérőkocsi.
Egyes motorosok tudják magukról, hogy "láthatatlanok" így ennek tudatában közlekednek, általában nem szokott velük afférba keveredni az ember. Mások viszont gyorsak, egy "előre kiszámított röppályán" haladnak, amit a gyors döntéshozó képességével azonnal módosítani tud, viszont a közlekedés többi résztvevője erről nem értesül.
(mint a béjemvés, aki nem indexel, mert mire kettőt villanna, úgyis befejezte az előzést...)
Az autós részéről történt egy sávváltás, amit ezek szerint rosszul mért fel. Ebből következően ütközött a motorossal, aki elesett, és azóta gerinctöréssel kórházban fekszik.
Avagy mégsem. Mivel a sértett motoros (útvonalában, büszkeségében, vagy csak úgy) fénysebességgel haladása közben a fotonágyúk nem dezintegrálták az elékerülő tárgyakat, dühből-bosszúból letörte a tükröt, és továbbhajtott. Mert a jelek szerint baja nem eshetett. A gerincének főleg nem, mert ő anélkül közlekedett.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.16. 12:28:18
A blogmotorosnak kéne lezúzni a tükrét
Szerver terror , aztán mégse
Igy persze nem lehet előzni
Megyek is valami onlány Tetris játékra
:)
2010.08.16. 12:42:30
Egyébként ez a bizalmi elv dolog a KRESZ elején amolyan irányadó, hogy egyáltalán autóba merj ülni. Baleset esetén az első, amit néznek, hogy ki nem tartotta be az elsőbbségadásra vonatkozó szabályokat. A sebességtúllépés csak akkor játszik, ha a gyorshajtó jármű nem észlelhető kellő időben, mert mondjuk takarásból jön gyorsabban, mint a megengedett (kanyar pl.).
A bizalmi elvvel szemben áll, hogy a baleseteket minden eszközzel igyekezni kell megelőzni. Tehát pl. egyirányú utcában számíthatsz arra, hogy megkapod az elsőbbséget balról, de ettől függetlenül még oda kell nézned és ha azt látod, hogy az illető lassítás nélkül fog keresztülhajtani a kereszteződésen, akkor nem mész ki elé, mert úgyis ő lenne a felelős. Esetleg a hatósági orvosszakértő megállapítja később, hogy az illető abban a pillanatban kapott egy infarktust, te meg börtönben végezheted, ha azt is megállapítják, hogy neked látnod kellett volna, hogy az autó jön és nem fogjátok tudni elkerülni egymást. (Mert neked is fokozott óvatossággal kell megközelítened a kereszteződést.)
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.16. 12:55:50
Én 144-et számoltam a motorosra, ezek szerint nem tuloztam
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.16. 12:59:28
A sebességtúllépés csak akkor játszik, ha a gyorshajtó jármű nem észlelhető kellő időben, mert mondjuk takarásból jön gyorsabban, mint a megengedett (kanyar pl.)."
Ahogy te tévecc,mindkét esetben!
max 30-70%-ra mindkettőt kihozzák hibásnak a motorosnál, de a jobbkéznél semmi esetre sem.
Remélem nem közl.szabálysértéseket tárgyalsz
2010.08.16. 13:12:04
2010.08.16. 13:22:50
Nem tárgyalok semmit egyébként. A jobbkéznél is lehetsz felelős a körülményektől függően. Ha pl te 50-nel hajtasz be az egyenrangúba a másik meg 10-zel jön balról és nem észlel időben, mert mondjuk mindkét oldalt parkolnak és 5 m-ig ellátva nem észlelt téged időben (autó orra került ki eléd), akkor téged is felelőssé tehetnek. Ehhez hasonló poszt is volt, hogy valaki zöld lámpánál igyekezett, hogy még átérjen és közben ütközött egy balra kanyarodóval, aki már lényegesen előbb a kereszteződésben volt. A bíró felelősnek találta, és azzal indokolta, hogy a járművezetés veszélyes üzem és egy kereszteződsét fokozott óvatossággal kell megközelíteni akkor is, ha zöld a lámpa.
"streetfighter" 2010.08.16. 13:44:06
Ha vezetsz, akkor tudod miről beszélek.
Ne hasogasd a szőrszálakat! :D
És azt is tudnod kell, hogy magadban bízz, ne a másikban!
Perillustris 2010.08.16. 13:46:29
webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:cP1bcGGBq9cJ:mba.birosag.hu/resource.aspx%3FResourceID%3DGetDocStoreFile%26EntryID%3D2295+megt%C3%A9veszt%C5%91+sebess%C3%A9g&cd=2&hl=hu&ct=clnk&gl=hu
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.16. 13:48:22
Van tapasztalatod is?"
Csak amiket olvasok.
Miket felsorolsz lehet, de korábban olyan példát hoztál ami nem lehet
Nehogymá az autóst kaszálják el ha a motoros ugyan nem látszott,de 150-nel jött
Vagy a balol jövőnél én gondolkodás nélül behajtok eléje
A persze "kötelező" hogy benézek balra, még erős főutvonalon is pislantok a mellékutra, mert onnan is kitörhet egy marha
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.16. 13:56:33
Aszongya:
"Az elsőbbséggel rendelkező jármű részére annak sebességétől függetlenül kell elsőbbséget adni(...) kivéve, ha éppen a sebesség túllépése zárta ki az észlelhetőséget, avagy megtévesztő volt”
Tehát kivéve ha.. és a következő rész arra vonatkozik akinek elsőbbsége volt, tehát az autósra vonatkozik hogy tullépte-e a sebességet és nem a motorosra
Ha nem igy értelmeznénk, akkor a szabályosan hajtó autós, hibás lenne azzal az indokkal, hogy a motoros 150-nel jött és ezért nem volt észlelhető
Ha 200-zal jön a motor, "még bűnösebb" az autós?
Tehát engem motorost felment ha igy közlekedem a biróság? Kétlem.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.16. 13:58:35
Az elsőbbségre jogosult, aki a megengedett sebességet túllépte, az elsőbbségadási kötelezettség megszegésével összefüggő közúti balesetért ugyancsak felelősséggel tartozhat, kivéve, ha a baleset a jármű megengedett sebessége mellett is bekövetkezett volna.”
Vagy én értem félre és ti a motorost ekézitek, míg én is?
:)
Deszkás 2010.08.16. 13:58:38
Deszkás 2010.08.16. 13:59:47
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.16. 14:01:40
egy balra kanyarodóval, aki már lényegesen előbb a kereszteződésben volt. A bíró felelősnek találta"
Bocs, ez igy van, helyesen
Nem azt állitottam, ha előnyöm van,mindig van
Deszkás 2010.08.16. 14:04:29
Nándor_a_kisszemüveges 2010.08.16. 14:05:05
Csak hogy tisztázzunk valamit: nem akartam a "ki volt a fasz" kérdéskört feszegetni, merthogy mindketten azok voltunk. A poszt lényege az "hirtelen felindulásból, pánik hatására felvillanó önkéntes rendőr, károkozással", ami szerintem nem járja. Ha bárki mást látott bele a posztba, az olvassa el újra.
Ja igen, egy nyegle kis pöcs is vagyok, de mint mondtam, nem ez a poszt lényege.
És nem, a motoros (ahogy a szövegben is benne van) nem maradt ott, hogy beleverje a KRESZt a bukójával az állkapcsomba, hanem (gondolom én) eljárását olyan egyértelműen jogosnak tartotta, hogy a 3 kocsisor között bátran továbbszlalomozott, ahelyett, hogy a helyszínen tanúkat gyűjtve agitált volna a motorostársadalom meg nem értettsége mellett.
Befejezésképpen a motorosok iránti előzékenységem megváltozására: aki azt vette le, hogy ezentúl "büntetni" fogom a motorosokat, mint valami 21.századi Charles Bronson, az lassuljon már le, és ne magából induljon ki. Ez csak annyit tesz, hogy mostantól nem leszek előzékeny, nem csinálok helyet, hogy a mozgó! kocsik közt is elférjetek, ahogy eddig tettem, satöbbi. Vannak motoros barátaim, családtagjaim is, miért is veszélyeztetném a puha testüket? Veszélyeztetik ők magukat eleget...
Nándor
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.16. 14:21:43
Ja igen, egy nyegle kis pöcs is vagyok"
Legközelebb csak ennyit posztolj, az is megér ennyi kommentet
:))
Deszkás 2010.08.16. 14:48:43
Ez a gyakorlat szerint azt jelenti, hogy bizonyos sebességtúllépés esetén már nem várható el az elsőbbségadásra kötelezettől, hogy jól mérje fel a helyzetet."
cso zsi 2010.08.16. 14:58:19
2010.08.16. 15:15:25
2010.08.16. 15:19:15
Integrált Szerverterror 2010.08.16. 15:21:14
2010.08.16. 15:26:57
Integrált Szerverterror 2010.08.16. 15:29:06
Szerintem ez jobb megoldás.
labi 2010.08.16. 15:30:08
Másrészről aki ott azon a szakaszon tolja neki, miközben a forgalom a táblák miatt visszalassul ötvenre (főleg hogy mostanában szinte mindig rendőrök ácsorognak ott ami szabályos magatartásra ösztönzi a népet) plusz helyezkednek is, az egy balfasz.
Tőlem tolhatja neki a sok donor, én rendes vagyok velük, le is húzódom hogy had menjenek (hiszen a legidegesítőbb dolog számomra egy mögöttem haladó motoros, mert állandóan azt kell sasolnom, hogy balról, jobbról, felülről vagy alulról akar a következő pillanatban megelőzni), de azért annyi esze lehetett volna hogy az pont nem az a hely ahol komoly kockázat nélkül meg lehet ezt tenni.
Deszkás 2010.08.16. 15:41:43
"streetfighter" 2010.08.16. 16:02:50
Fokozatok tudod, vannak fokozatok!
A jobbkéznél én soha nem bízok meg senkiben. Mindig megbizonyosodom, hogy tudja meg kell állnia, vagy úgy megyek elé, hogy akkor még meg tudjon állni, ha még sincs képben.
Volt, aki rám dudált. :D
Én mindig figyelek a többiekre, ezért nem ismerem a karosszérialakatosokat. :)
Rám neked nem kell rossz értelemben számítadod, mert mire leesik a tantusz én már ott sem vagyok! :DDD
Figyelek helyetted is, ne majrézz!
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.16. 16:20:08
"streetfighter" 2010.08.16. 16:32:08
Kötözködünk, kötözködünk?
Kezdem unni a veled való vitatkozást, de ha akarod:
Nekem nem kell nagy autó ahhoz, hogy legyek "valaki".
Mindig szántam az ilyen embereket. Jó szöveg a biztonság, de az mára lejárt lemez.
A feltünés, az én vagyok valaki, az az igazi indok. Röhej!
A megjegyzésemben pedig nem kis irónia volt, de te ezt úgy sem érted.
egyittlakó (törölt) 2010.08.16. 16:32:37
"streetfighter" 2010.08.16. 16:33:04
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.16. 16:59:39
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.16. 20:51:20
Ha nem az öregapád borotválkozótükrét raktad ki, akkor igen.
2010.08.16. 21:28:45
@kolbászoszsömle: Nem törvényszerű, az enyémre sincs ráírva, és kapásból tudnék mondani még sok autót aminek nincs ráírva a tükrére.
Azokra van ráírva amiket nagyobb számban visznek ki az USA-ba, ugyanis ez is a hülye, fogyatékos, baromállat amerikaiak miatt van.
Nem elég hogy a gyökereknek annyi eszük sincs hogy tudják, a tükörben látható objektumok kisebben a valóságnál, de miután még baleset is lett, még beperelgették az autógyártókat ami miatt őket nem figyelmeztették ezzel kapcsolatban... -.-"
LaMeRick 2010.08.16. 21:30:54
Jó kis jogi blabla, de próbálj meg abból kiindulni, hogy elsőbbsége a motorosnak volt. Nándi ugyebár észlelte a motorost, csak a sebességét nem tudta felmérni. Így max. azon lehet csámcsogni, hogy a motoros sebessége megtévesztő volt-e (itt a jogi kiskapu), ezen meg aztán az idők végezetéig lehet vitatkozni, meg még azon is, hogy Nándi órája mennyit csal, stb. Én is egy 70-30-ra tippelnék Nándor kárára.
cso zsi 2010.08.16. 21:38:43
Perillustris 2010.08.16. 21:40:45
Vagy szerinted a sutyerák rövidítésed megfejthetetlen?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.16. 22:01:32
anyad a baromallat es fogyatekos
OK?
apad meg gyoker
rolad nem is nyilatkozom
LaMeRick 2010.08.16. 22:12:41
LaMeRick 2010.08.16. 22:13:27
2010.08.16. 22:14:38
Ha annyira értelmesek az amerikaiak, akkor miért mindig ott vannak az ilyen balhék? Miattuk van ráírva a mikrókra hogy élő állatot berakni nem ajánlott (vagy ilyesmi), érdekes módon csak náluk lett balhé a Toyota "beragadó gázpedáljai" miatt, miattuk van rá írva az autók tükreire egy teljesen evidens dolog, és még sorolhatnám.
Mind azért, mert a gyökér berakott egy macskát a mikróba, mert nem volt annyi esze hogy kinyomja a kuplungot meghaltak nem is tudom hányan emiatt, vagy mert nem tudta hogy kisebbek a tükörben látszó objektumok a valóságnál, persze ebből is lett karambol. És ezek után pereltek! Nevetséges, nincs még egy ilyen primitív "nép". Ja, és vagy válaszolj normálisan, vagy sehogy. Ilyen, és ehhez hasonló primitív "választ" nem fogadok el.
ON
2010.08.16. 22:15:34
"streetfighter" 2010.08.16. 22:16:19
Azért legyünk őszinték, nem az eszükről híresek. :D
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.16. 22:17:04
Az UAZoméra tényleg nincs ráírva semmi.
Igaz, leverte egy faág és sziloplaszttal ragasztottam rá konkrétan öregapám kerek borotválkozótükrét...
A többin meg van.
Viszont a posztból úgy látszik, itt, ájrúpában sem ártana ráírni egysmást.
2010.08.16. 22:21:40
Ha annyira értelmesek az amerikaiak akkor miért mindig ott van ilyen balhé?
Miattuk van ráírva a mikrókra hogy élő állatot berakni tilos, az autók tükreire egy tök evidens dolog, és még sorolhatnám.
Mert a baromnak nincs annyi esze hogy felfogja, a macskája megdöglik ha berakja a mikróba, és hogy a tükörben látható dolgok kisebbek a valóságnál, és hogyha beragad a gázpedál akkor nem a 911-et kell hívni, hanem kinyomni a kuplungot. És még ezer, meg ezer ilyen, és ehhez hasonlót lehetne mondani. Nincs még egy ilyen primitív egy "nép". Ha válaszolj akkor pedig értelmesen tedd, mert az előző válaszod több mint lúzerség.
ON
2010.08.16. 22:23:08
katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.08.16. 22:29:53
Egyébként én ha 5 (10, 20..) autónyi távra valamit látok a tükörben sávváltás előtt, az óvatosságra int, mindig duplán meggyőződök róla hogy a következő mozdulatommal nem teszem-e próbára a Pauli-elvet - szomorú hogy ezt az egyébként alapvető, és nem túl megerőltető gesztust sokan megspórolják.
A bizalom pont addig tart ameddig a zemberek szabálykövetése, nem egy balesetet úsztam meg azért mert bizalmatlan vagyok. Balkanyarnál mögülem sort előzők, jobbkezet nem ismerők, elsőbbségadás fogalmával hadilábon állók és hasonlók hada tör folyamatosan az életemre, eddig sikerült gond nélkül kezelnem - eddig, de ki tudja mikor lesz ez is kevés?
2010.08.17. 00:43:50
Deszkás 2010.08.17. 08:48:59
Deszkás 2010.08.17. 08:52:03
Deszkás 2010.08.17. 08:56:23
Deszkás 2010.08.17. 09:02:35
"streetfighter" 2010.08.17. 09:09:21
Na látod, a te ismerőseid között is van ilyen. :D
cso zsi 2010.08.17. 09:10:16
Gondolj bele, hogy az adott mikrosütő gyártó mekkora kártérítést kellett, hogy fizessen. Meg kell előzni a bajt. Nem a macskasütést, hanem a perköltséget.
Perillustris 2010.08.17. 09:19:35
Ez egy urban legend. :)
Deszkás 2010.08.17. 10:07:41
Deszkás 2010.08.17. 10:08:30
Deszkás 2010.08.17. 10:09:23
Deszkás 2010.08.17. 10:10:06
Perillustris 2010.08.17. 11:41:53
Perillustris 2010.08.17. 11:46:02
Deszkás 2010.08.17. 12:52:33
OFF Mint most a busz esetén bejelentette a magyarok ügyvédje, hogy beperli a várost, a hatóságot, a buszt gyártót, mindenkit, és kategorikusan kijelentett, nyerni fog. ON
"streetfighter" 2010.08.17. 14:38:40
És mégis, honnan tudod mikor kell óvakodnod, ha nem is ismersz? :D
Deszkás 2010.08.17. 15:41:25
"streetfighter" 2010.08.17. 21:07:33
Próbáltam normális hangnemben írni neked, de úgy látszik ez nálad nem jön be. :(
Mivel kezdem unni és nem akkarok a stílusodban válaszolni, ezért én itt most befejeztem.
Deszkás 2010.08.17. 22:06:43
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.08.17. 23:50:49
2010.08.18. 12:47:32
www.alon.hu/blogs/index.php?blog=6&title=london_kozelebb_van_mint_gondolnad&more=1&c=1&tb=1&pb=1
Deszkás 2010.08.18. 14:46:29
2010.08.18. 15:00:34
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.20. 07:54:09
De, ha az a legnagyobb probléma, hogy nincs ráírva, valamint szerinted a nagyapád borotválkozótükre és a visszapillantó tükör között ez az egyetlen különbség, akkor hagyjuk.
Emberünk benézte a helyzetet, a leírás alapján a tükörben tűnt 5 autónyi messzeségben lévőnek a motros, aki a sávváltás utáni pillanatban lerúgta a tükröt.
A bunkója.
**ADAM** 2010.08.21. 11:05:59
Nem vagyunk ám mind bunkók - csak egy páran és néha.
Köszönjük a türelmet, egyre több autós egyre jobb fej.
betűmix kft (törölt) · www.betumix.hu 2010.08.22. 08:38:39
Még neki állt feljebb, hogy nem tud menni a forgalomtól és ezért ment mindig elém. Hozzáteszem 5 másodperc múlva már tudott menni...
Az ilyeneket úgy szívesen felkenném a járdára..
Deszkás 2010.08.22. 08:55:50
Emberünk benézte a helyzetet, mert a motoros jelentősen túllépte a megengedett sebességet, különben nem ért volna oda 5 autó távolságból. Ha a motoros csak 90-nel ment volna, még akkor sem ért volna oda 5 autó távolságból.
cso zsi 2010.08.22. 12:32:09
Tegnapi élmény Tiszafüreden.
Pozitív: Két motoros megállt a település utolsó gyalogátkelőjénél, átengedve a gyalogokat.
Negatív: Besoroltak egymás mellé, majd egy "kövéret húzva" alacsonyan elrepültek. Az egyiken hiányzott a rendszámtábla, a másikon "véletlenül" sáros lett, átlósan, hogy az utolsó betű, és a középső és utolsó számjegy olvashatatlan volt.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.22. 21:15:56
Azt pedig nem tudod, hogy jelentősen túllépte-e a megengedett sebességet, csak azt, hogy belenézett a tükörbe a faszinger és anélkül sávot váltott, hogy tudta volna, hogy mi van körülötte.
A vezetés vizsgán ez nem hibapontot, hanem bukást ér, lévén néz, de nem lát.
Oda kell figyelni vezetés közben, és legfőképpen pedig, ha baj van, nem azt megidelogizálni, hogy a _másik_ miért volt hülye, hanem azon gondolkozni, hogy legközelebb _én_ hogyan tudom elkerülni az efféle szituáció kialakulását.
"Legközelebb javaslom a körülményeknek megfelelően vezetni, és felkészülni, hogy a szabályos autózás peremén haladó kis szemüvegesek nem 3 másodpercig nézik a tükröt, hogy most vajon a kb 5 autónyi helyet a motoros milyen gyorsan küzdi le a lámpa előtt a középsőben, hanem bizony akkora kamionnyi helyet biztonságosnak fognak megítélni." - ezen különösen kiakadtam.
Itt a hülye vak, aki annyira el van szállva magától, TERMÉSZETESNEK veszi azt, hogy általában fogalma sincs arról, hogy mi történik körülötte az úton.
Ez egy kecskeméti sofőr, amelyik arra nem képes, hogy belenézzen a tükörbe, hátraforduljon, hogy van-e valaki a tükrének a holtterében, visszafordulva újra belenézzen a tükörbe, és csak akkor kezdjen új manőverbe, ha a kétszeri tükörbenézés közben nem észlelt változást.
Nem bazeg, ez egyszer néz a tükörbe, és akkor is minek...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.23. 00:08:29
Noh, ha ennyi ment át, akkor miért vettelek volna emberszámba?
Deszkás 2010.08.23. 14:09:04
Deszkás 2010.08.23. 14:09:57
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.23. 23:11:55
Éppen ezért nem tartalak semmire.-
Ha neked annyi a véleményed az egészről, hogy nincs is ráírva a tükörre, hogy a benne látott dolgok közelebb vannak, mint amit a kép mutat, hát evvan.
Ha tényszerű akarnál lenni, akkor arra reflektálnál, ami biztos abból, amit leírt a faszinger: Sávváltás utáni pillanatban lerúgták a tükrét.
A többi csak magyarázkodás, szavaiddal élve: ferdítés.
És pont leszarom, hogy ki mit gondol, hiszen aki egyetért velem, az nem vitatkozik, aki meg nem, az úgy hülye, ahogy van.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.24. 00:00:13
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 00:09:25
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.24. 00:11:36
Na ez jó..Most már legalább tudom, hová soroljalak. Én kérek elnézést...Neked van igazad...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 00:24:05
Mindenkit meg lehet győzni, csak az eszközt kell megtalálni!
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.24. 08:01:29
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.24. 09:31:55
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.24. 09:51:47
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.24. 10:10:33
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.24. 16:33:49
Deszkás 2010.08.24. 19:23:10
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 19:53:09
he?
Deszkás 2010.08.24. 20:25:30
Deszkás 2010.08.24. 20:26:23
Értelmi szinted a nullán áll, érvelni meg nem tudsz. LOL!
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 20:36:20
Erre komolyan kíváncsi lennék!
Vagy arra, hogy milyen jelentést tulajdonítasz az egyes szavaknak, mert _lehetséges_ hogy van olyan értelmezés amik alapján koherens egésszé állnak össze, de azon a magyar nyelven, amit én beszélek, így, ahogy használod őket, nincs jelentésük!
Szóval kedves Deszkás!
Hogyan kell érvelni egy kérdésben?
Áruld el nekem, ó hatalmas mester!
Utána meg azt, ha az egy pillanattal később, az nem a közvetlenül utána szinonimája, akkor mi!
Válaszod előre is köszönöm!
Deszkás 2010.08.24. 20:57:05
És még véletlenül sem úgy kell érvelni, hogy a másikat elkezded a sárba tiporni, mert azzal nem érsz el semmit. Azzal csak saját magad járatod le.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 21:41:26
Sehol.
Sőt, azt is írtam, hogy hülye. Mert az.
A kiegészítésem annyi volt a dologhoz, hogy az autós sem volt teljesen tiszta az ügyben.
Cizelláltan fogalmazva, a veszélyes üzemben elvárható gondosság nem jellemezte a cselekedeteit.
Valami olyat írtam, hogy a leírás (és az események) alapján ez az autós nincs tisztában azzal, hogy mi van a környezetében, és vakon cselekszik, bízva abban, hogy ő az egyedüli hülye az úton.
Ezt abból gondolom, hogy így van (most jön egy érvelés), mert ha belenéz a tükörbe, elfordítja a fejét, hogy nincs-e valaki a holttérben, és a visszafordulás közben belenéz a tükörbe, akkor látnia kellett volna, hogy a motoros szabálytalanul közeledik.
Viszont nem így váltott sávot a leírás alapján, hanem belenézett a tükörbe, látott egy motorost "messze" index, sávváltás, csatt...
Így nem lehet, nem szabad, mert lehet, hogy nem egy bunkó motorossal fog ott találkozni, hanem a holttérből előbukkanó autóval, vagy egy olyan motorossal, aki ettől meghal.
Summa sumarum, egy szóval nem mondtam, hogy a motoros nem volt hülye, azt mondtam, hogy ilyen esetekben nem biztos, hogy az a helyes gondolkodás, hogy miért a másik a hibás, inkább azon kell elgondolkozni, hogy én, a szenvedő fél hogyan kerülhettem volna el a szituáció kialakulását.
- Közben persze lehet hülyézni az ellenséget, csak tisztában kell lenni azzal, hogy a balesetek java be sem következne, ha mindkét fél odafigyelne arra, amit éppen csinál.
Ha a megfelelő alázattal állna hozzá a közlekedéshez, ha nem az lenne a fő bátorságforrás, hogy a másiknak úgyis szabályosnak kell lennie.
Ha jól elolvastad a posztot, a poszt írója is gyorsan ment.
Gyorsabban, mint a megengedett sebesség, és ENNEK ELLENÉRE nem figyelt a környezetére.
Szóval kb. ennyi.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 21:41:59
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.25. 08:16:46
Te szinte mindig mindenhol ezzel jössz és ezután elkezded lehúzni a vétlen felet.Olvasd vissza magad. Az alapelveddel nincs baj, csak te betegesen kezeled, átesel a ló túlsó oldalára. Ha van rá mód, el kell kerülni a balesetet, de ha mégis megtörténik, a felelősség a vétkesé marad! Márpedig ebben az esetben a motoros lépte át a megengedett sebességet, ez a vétkesség megállapítható. Aki épp sávot vált, egy szabálytalan motoros kedvéért nem nézheti a jobbos tükröt és nem nézhet hátra folyamatosan, hátha jön az őrült motoros..Amit lehet, megtette..A hátratekintést pedig ne hangoztasd, mert merem állítani, hogy Te magad sem ellenőrzöd minden sávváltásnál a krájzlered holt terét...Innentől bármikor jöhet neked is egy hasonló helyzet, ahol Te megtettél mindent, aztán mégsem tudod kivédeni a koccanást, mert a másik fél nem tett meg mindent, ebben az esetben vélhetően sokkal gyorsabban jött a megengedettnél...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.25. 08:28:49
OK, hogy szeretsz az "áldozat" mellé állni, meg a "gyengébbet" a "nem agresszívet" védeni, de ebben az esetben nincs ilyen.
Emberünk gyorshajt, és nem figyel, aztán itt rinyál, anélkül, hogy elgondolkozna azon, ami történt, és kioktatja a motorost arról, hogy legyen szabályos, mert ő, a magasságos autós, nem az.
Ha nem nézném minden esetben a krájzlerem holtterét, már elég sok autót, motorost, biciglist, lovaskocsit, csőrös szkániát kivasaltam volna.
Ez egy alapvető dolog, automatizmus, ami hozzá tartozik a vezetéshez.
Mint az index, vagy a biztonsági öv.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.25. 09:02:10
Én csak nagyon ritkán kell hátranézzek, mondjuk belül olyan tükröm van, ami segít, de merem állítani, hogy még sohasem ijesztettem be motorost..Bőven elegendő kell legyen a jobbos tükör, ha a motoros nem baromállat...Ha baromállat, akkor meg nem elég..Ha valóban az ellenőrzés hiánya miatt alakult volna ki a fenti szitu, akkor sokkal több motoros halna meg elnézett sávváltások miatt..Itt nem erről van szó..Ellenőrizni nem tudjuk, de fogadni mernék, a motoros nagy sebességgel, jobbról kerülni akart, rutintalanul, mert ha ilyet teszek, akkor számítok arra, mi van, ha az éppen sávot akar váltani. Ő nem tette...
"Ez egy alapvető dolog, automatizmus, ami hozzá tartozik a vezetéshez.
Mint az index, vagy a biztonsági öv. "
Ez pedig egy másik vita..Szerintem nem...Ez autófüggő.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.25. 09:46:49
A vizsgán is kérik, ha nem csinálod megbuksz, ennél sokkal fontosabb, hogy ha úgy váltasz sávot, hogy nem győződtél meg arról, hogy nincs senki a holtteredben, akkor az csak a szerencsének köszönhető, ha nem történik baleset. Szerencséd van, hogy épp nincs ott senki.
A jobbos tükör _nem_ elegendő. A jobbos tükör holtterében elfér egy kisbusz.
Persze, most lehet azon filozofálgatni, hogy de a skoda fábia xlh 1.3 lc tükrének nincs is holttere, mert ott bla-bla-bla, de ez nem igaz.
Az a tükör, ami nincs 3-4 darabból, az mindig rendelkezni fog holttérrel, és három-négy tükör ellenőrzésének ideje összevethető egy fejfordításos holttérellenőrzéssel.
Az eléggé elképzelhetetlen, hogy addig, amíg a holtteret ellenőrizgetem lelépjen elém egy gyalesz, lévén, ha van erre esély, nem sávot akarok váltani, hanem megmenekülni a gyalesz elől.
Az pedig, hogy autófüggő-e a biztonsági őv, index, az annyiban igaz, hogy az UAZ-ban pl. nincs biztonsági öv.
Nem azért, mert az olyan jó autó, hogy abba nem kell, hanem azért, mert a ruszkik nem tettek bele.
Index viszont van benne.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.25. 16:12:00
"Az eléggé elképzelhetetlen, hogy addig, amíg a holtteret ellenőrizgetem lelépjen elém egy gyalesz, lévén, ha van erre esély, nem sávot akarok váltani, hanem megmenekülni a gyalesz elől." Ezek a hozzászólásaid azok, amiktől görcsöt kap az agyam..Mond meg nekem, hogy ez mitől kizárt? Mitől kizárt az, hogy amíg a jobbos tükröd nézegeted,és hátra forogsz, azalatt előtted olyan valami történjen, (jó akkor nem gyalog,)ami miatt előtted okozol balesetet. A hátranézés pedig nem kötelező a vizsgán, csak lehetséges opció! Nekem is volt ám vizsgám és van jogsim. Még egyszer, nem kötelező! Nézz utána..(vicc is lenne, ha az lenne)
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.25. 21:15:13
Mondd két D-vel írandó, mert úgy lesz felszólítás. Ha egy d-vel van, akkor kijelentés.
És attól kizárt, hogy nagyobb követési távolságot tartok, mint amennyit az az idő alatt megteszek, ameddig nem a haladási irányba nézek.
De fordítsuk meg!
Ha nem nézel be a holttérbe, honnan tudod, hogy nincs benne senki?
Erre _tényleg_ kíváncsi vagyok!
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.25. 21:16:57
Deszkás 2010.08.26. 08:37:26
Na itt ütközik a véleményünk, mert szerintem igen. Tudod a visszapillantó tükör nem arra van, hogy másodpercekig nézze, mennyivel is jön a motoros. Elővette a bizalmi elvet, miszerint ha már ő is a megengedett felett halad, akkor a motoros nem fogja beérni.És nagy különbség van 70 helyett 80-nal menni, és 130-cal. De nem mentegetem az autóst, mert neki sem kellett volna túllépnie a sebességkorlátozást, de joggal gondolhatta, hogy a motoros nem fog odaérni.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.26. 08:43:43
Milyen bizalmi elvről beszélsz?
Arról, hogy bízol abban, hogy csak te szabálytalankodsz?
Valamint a holttérbe bele KELL nézni.
Deszkás 2010.08.26. 09:10:27
A másik kérdésedre meg ott a válaszomban a válasz. Olvasd el figyelmesen!
"streetfighter" 2010.08.26. 09:21:14
Nem csalódtam benned.
Másokat mószerolsz be Silentnél, hogy tiltsa ki, meg hasonlók. Szánalom!
Szerintem ehhez neked semmi közöd! Kinek képzeled te itt magad?
Hadd döntse már el a bloggazda, hogy kivel van baja és kit tiltson ki!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.26. 09:37:58
"streetfighter" 2010.08.26. 09:52:47
Nem is az aggódás miatt írtam, hanem ez az elveimmel ellentkezik.
Mellesleg gondoltam, hogy nem ilyen mószerolások alapján döntesz. :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.26. 09:54:50
autozz.blog.hu/2010/08/19/strandbufe_off_topic
2010.08.26. 11:59:19
Ha a tükrös esetre gondolunk, ott egyetlen nehezítés van, hogy nem direktben látod a másik mozgását és valószínűleg jóval kevesebb időd van rá, de egy jelentős sebességkülönbséggel jövő járművet sokkal rövidebb idő alatt fel lehet mérni ha már a látóteredben van, mint amelyik csak kicsit jön gyorsabban. Neked nem az a fontos, hogy pontosan mikor fog odaérni, ha te sávot váltasz, hanem az, hogy kockázatos lesz-e ha sávot váltasz? Magyarán belekalkulálsz autómatikusan egy kis tévedési lehetőséget mindkettőtöknek, hogy ne ezen múljon valaki halála adott esetben.
2010.08.26. 12:08:34
Deszkás 2010.08.26. 12:31:36
2010.08.26. 12:37:44
Deszkás 2010.08.26. 13:05:35
2010.08.26. 13:10:02
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.26. 13:16:11
Ha ő maga nem tartja be a szabályokat, miért hiszi azt, hogy más betartja?
Miben bízik?
Abban, hogy ő az egyetlen az úton, aki szabálytalankodik?
Nem érzed egy kicsit visszásnak a jelen szituban a bizalmi elvre való hivatkozást?
Tényleg nem?
Mellesleg a bizalmi elv miatt ment mellé a motoros.
Bízott abban, hogy az autós betartja azt a szabályt, miszerint sávváltás előtt meggyőződik az autós annak veszélytelenségéről.
Vagy neki már nincs bizalmi elv, mert gyorshajt?
Az csak az autósnak van, hiszen ő csak kicsit gyorshajt?