Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mik ezek a táblák?

2010.08.24. 13:02 :: SilentSound

Ne aggódjatok, tervezek mára egy kicsit nagyobb lélegzetvételű posztot is, de ez a rövid kis levél is érdekes lehet nektek, mert nálunk ilyesmit nem nagyon látni. Promontor valahol Európában találkozott a lenti táblákkal az út szélén autózás közben. Aki képben van, azt kérem, hogy ne árulja el rögtön az elején, a találgatásból mindig sokkal viccesebb megoldások születnek!

Az autós külföldön utazva is általában ugyanazokat a táblákat látja, mint itthon, de azért vannak érdekes kivételek.

Szerintetek például hol láthatóak az alábbi táblák?

És mit jelentetenek? (Ez utóbbira különösen kiváncsi lennék, lévén nekem nem sikerült rájönnöm...)

82 komment

Címkék: közlekedés külföld autó kresz tábla

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hawkeye 2010.08.24. 13:21:41

Kínaiaknak így kell közlekedni, ha teherautóval, tankkal, vagy gyalog jönnek....

Peetee 2010.08.24. 13:22:26

Az jelenti, hogy melyik irányba, milyen tétekkel lehet játszani Black Jack-et vagy Pókert.
A harckocsi-logó a katonai támaszpontot jelöli, ott nem éri meg bunyózni a kártya közben :)

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2010.08.24. 13:28:18

Erdekes táblák. Meg a jelentésük is :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.24. 13:35:52

@Gerusz: Na ezt most kivettem, így már túl sok segítség. ;P

Dester 2010.08.24. 13:36:31

Azért itthon is van pár érdekes tábla. Érdemes megnézni pl. a vasút mellettieket (amelyek nyilvánvalóan a mozdonyvezetőnek szólnak).

Egyébként meg fingom sincs. Egészen odáig azt hittem meg tudom fejteni, amíg az utolsón meg nem láttam a tankot... Legalábbis talán az. Bár érdekes, hogy a teherautó nagyon stilizálva jelenik meg az ábrán, míg a tank perspektívából.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.08.24. 13:37:27

@Gerusz: Az eredetileg küldött képek nevében nem volt benne, de úgy látom, hiba volt SilentSoundnak előre elárulnom a helyet... ;-)

Dester 2010.08.24. 13:39:01

@SilentSound: szerintem meg írd át, úgy egyszerűbb. Ha Gerusz rájött, más is rá fog. ;)

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.08.24. 13:39:06

Egyébként megtaláltam őket, nem külföld-specifikus jelzések, még akár itthon is találkozhatunk velük. 50 komment fölött küldöm a linket.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.24. 13:41:46

@Gerusz: KRESZ-ben benne van?
vagy máshol keressem?

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.08.24. 13:41:59

@xaba99: Ha elárulnám, hogy kiknek szól, az már túl sok segítség lenne, de anno a KRESZ-oktatáson ilyen táblával nem találkoztam.

nyjozsi2 2010.08.24. 13:44:22

Csak nem a német rallye VB futamon járt Promontor kolléga?

Viszonylag kevés kereséssel a német wikipedia oldalon fellelhető a tábla a leírással együtt és valóban köze van a katonasághoz...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.24. 13:50:59

@promontor: Bocs, nem kávé előtt kellett volna kiraknom. :) De pl. nyjozsi2 nem onnan tudta meg, ahonnan az informatikusok elkezdenének vizsgálódni. ;D

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.24. 13:55:33

egyébként szerintem sebességkorlátozó táblák.
a bal oldali szám a kétirányú, a jobb oldali az egyirányú forgalomra vonatkozik

csokiájsz 2010.08.24. 13:56:31

ezek németben vannak az ótópályán és a bundeswehr-re meg a nátóra vonatkoznak. a jelentésüket nemtom.

dzsaszper 2010.08.24. 14:02:46

google képkereséssel is igen részletes leíráshoz lehet jutni :)

D4D 2010.08.24. 14:06:12

Főleg hidak elött látni.

A teher a gumikerekes, a tank a lánctalpas járművekre vonatkozik.

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.24. 14:14:35

Ezeket a táblákat a Cobra 11 maitt rakták,ki,hogy a Semirék tudják,merre van az arra,és hogy mennyivel tolják neki,hogy jó legyen a felvétel. :))

Reggie 2010.08.24. 14:15:29

Melyik oldali kereket hany barra kell fujni haladasi iranytol fuggoen. Figyelem ez a tankoknal kifejezetten fontos!!

1kutya 2010.08.24. 14:17:03

ahogy @D4D: is írta, szerintem a bundeswehr járműveinek sebességkorlátozó táblái (azt hogy pontosan melyik mit jelent ne kérdezzétek).

Köln környékén láttam párat belőlük, zömmel erdei utakon.

teabore 2010.08.24. 14:22:30

Rezgőcsiszolóval max. 70 km/óra, görkorival pedig 100-al is lehet menni. De csak föl-le!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.24. 14:51:19

Na azért ahogy nézem, a helyet ugyan kitaláltátok többen, de hogy mit jeleznek, azt nem. :)

nyjozsi2 2010.08.24. 14:58:37

@SilentSound: azt kérted, hogy ne fedjük fel az elején, akkor most már mondható?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.24. 15:00:26

@nyjozsi2: Szerintem nyugodtan. De ettől természetesen jöhetnek az alternatív alkalmazási területek. ;)

"Can't Stop The Signal..." 2010.08.24. 15:01:42

ja és a 3. táblán az nem tank, az egy polír gép. Biztos láttatok már ilyet, márványpadlót ilyennel polírozzák. :)

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2010.08.24. 15:04:05

Végre! :)
Innen: www.gettingaroundgermany.info/zeichen2.shtml

NATO military bridge classification signs
Posted near bridges and viaducts and indicates the safe load-carrying capacity of the bridge for military vehicles

Kb: melyik irányba milyen járművel mekkora a híd teherbírása :D

nyjozsi2 2010.08.24. 15:04:50

Katonasági járműveknek szól (tank ill. teherautó). A számok súlykategóriákat takarnak. Adott pl. egy tábla: 50/100. 50es alatt nyilak mindkét irányba, 100as alatt csak egyirányba. Mivel ugye tudjuk, hogy hídról vagy láthatóan épített, gyengébb teherbírású van szó, már ki is következtethettük, hogy az 50es kategóriába tartozó járművek egyszerre is áthaladhatnak a hídon, de a 100as kategóriába tartozókból egyszerre csak egy haladhat át, tehát meg kell várni az egyiknek, míg a másik átmegy.

de.wikipedia.org/wiki/Milit%C3%A4rische_Lastenklasse

oszt jónapot

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2010.08.24. 15:05:12

@Manodesign: Bár nem értem, hogy hogyan lehet különböző a híd teherbírása a két irányban????

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2010.08.24. 15:06:41

@nyjozsi2: Ezt nem találtam meg :(
De logikusabb, mint amit linkeltem :D

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.24. 15:23:29

Nekem magyarországon jobban tetszik,mikor egy 30-as Övezettel ellátott lakótelepen van egy kisútépítkezés,és ki teszik +-ba mégegyszer a 30-as táblát,amit persze már több mint egy éve ott felejtettek,és bal oldalra rakták ki,mert jobb oldalt végig térkövel ellátott járda van.

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.24. 15:24:30

@SilentSound: és jöhet a zsíroskenyér poszt mára.

Jöhetne már valami BKV köcsögölő!!!! :))))

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.08.24. 15:32:15

@Manodesign: Asszem, az a különbség, hogy ha csak egy irányban haladnak, akkor a híd közepén fognak menni, akkor pedig jobban bírja. De nem vagyok katona, szóval csak találgatok.

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2010.08.24. 15:34:20

@Gerusz: Lehet. De van minkét irányba, és egyirányba is azonos értéket mutató tábal is??
Ezt majd valami nato katona elárulja. Remélem.

sfdrake 2010.08.24. 15:37:15

@Manodesign: Szerintem félre érted, vagy én. Egyszerre kettő darab 50 es gép mehet rajta, vagy 1 db 100 as egy irányba. Másikon meg kibír egyszerre 2 70 est is ha nem egy irányba mennek. Gondolom híd szerkezet függő.

1kutya 2010.08.24. 15:40:08

aha, akkor nem sebesség, hanem sújkorlátozó!

megint tanultunk valamit...

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.24. 15:44:28

@1kutya: Szép is lenne,ha egy tank tudna 70 km/h-val menni. :))

cSa 2010.08.24. 15:48:44

@nyjozsi2: És miért mehet rajta teherautóból 100 tonnányi, miközben páncélosból csak 70?
Nekem kicsit olyan, mint az egy kiló vas és egy kiló toll esete.

cSa 2010.08.24. 15:49:56

@1 Fószer: A modernebbek tudnak.

Marcellusca 2010.08.24. 15:50:02

Én tudom, de a bloggazda kérésének eleget téve nem árulom el. :)
Bebebeeeeeee! :DDDD

Marcellusca 2010.08.24. 15:51:08

@promontor: Fogaggyunk, hogy a Balkánon, a vót Jugoszláviában jártál! :D

Marcellusca 2010.08.24. 15:56:48

@Manodesign: Mer' mocskok vagytok. :))))

Azé', tegyük hozzá, hogy súly- és NEM sebesség határokat jelölnek! Azaz a híd teherbírását jelölik. :)

Marcellusca 2010.08.24. 16:01:14

@Manodesign: Nem az irány a lényeg.
Az, hogy egyszerre hány irányban veszik igénybe.

Azaz max. 100 tonnáig igénybe vehető, BÁRMELY irányba, viszont KÉTIRÁNYÚ forgalom esetén csak max. 50-50 tonnával terhelhető.

Tehát egy irányba nincs gond, de, ha szembe találkoznak a hídon, akkor a fenti terhelést kell figyelembe venni!

cSa 2010.08.24. 16:02:12

@Manodesign: Na, komolyan kérdem, mert látom, hogy vágjátok:) Miért eltérő a teherbírás páncélosok esetén és teherautók esetén?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.24. 16:02:57

@1 Fószer:
Neked már egy villogo/dudáló mercis nem jó?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.24. 16:05:45

@Marcellusca:
Tehát egy irányba nincs gond, de, ha szembe találkoznak a hídon, akkor a fenti terhelést kell figyelembe venni!"

És ha libasorban 2-3-4 tank?

Marcellusca 2010.08.24. 16:24:28

@cSa: Fajlagos talaj-terhelés.

A 70t-ás tgk. kb. ugyanannyira terheli a hidat, mint a 100t-ás hk.
Az 1 négynetcentire jutó terhelés.

Marcellusca 2010.08.24. 16:27:38

@horex: Egyesével átkelnek. Ennyi. :)

Tudod: Követési távolság. :)))

Ha két hk. oszlop találkozik szembe, akkor az egyik megvárja, amíg a másik átkel. :)

nyjozsi2 2010.08.24. 16:28:05

@cSa:
Csak tippelek: egy gumikerekes teherautó kicsit hosszabb és több tengelyen oszlik szét a terhelés, mint egy rövidebb és koncentráltan terhelő lánctalpas esetében. Továbbá a gumikerék csillapítottabb terhelést jelent, mint a rázkódósabb lánctalp.

nyjozsi2 2010.08.24. 16:29:32

Csak tippelek: teherautóból lehet 100t, mert több tengelyen és gumikerekeken terhel, ráadásul csillapítottabban, mint a rázkódós, koncentráltan terhelő lánctalp.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.24. 16:37:24

Na kolbizsömi? Te vagy itt a vágópista mindenben, mik ezek? Innánk szavaid, Mester!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.24. 16:46:11

@Marcellusca:
A 70t-ás tgk. kb. ugyanannyira terheli a hidat, mint a 100t-ás hk."

Ez biza nem igaz! Sőt, oda-vissza sem igaz, hamá talajterhelésröl beszélünk
Ugye ahol elmegy a hk. ott a t.autó nem,ha egy akna felrobban az autó alatt, lehet a hk. elmegy felette

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.24. 16:48:29

@nyjozsi2:
Nem!
Híd terhelés esetén mindegy mi, ha 100tonna

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.24. 16:50:32

Hol találhatóak? Hát az út mellett.

Mit jelentenek? Ez most kérdés? Ki az a hülye, aki ezt nem tudja? Ne máááá!

:)

Marcellusca 2010.08.24. 16:58:49

@horex: Nyugodj meg, nem fog elmenni felette! Ki van az találva. :)

mr_x 2010.08.24. 17:18:47

@1 Fószer: www.youtube.com/watch?v=MT4eM7wwETE&feature=related

Mondjuk ezt csak 60-ig mutatjak, de azt tudja barmilyen terepen :-)

Es hogy birja egy range rover ellen :-)

www.youtube.com/watch?v=X0sGDbjTQ8Q

[mike] 2010.08.24. 18:11:06

@horex: A terhelés szempontjából valóban mindegy (egyébként nem az, mert lánctalpnál sokkal kisebb feszültségek jönnek létre...), csak a terhelés átadásának módja nem az. A megoldás a gumikerékben van :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.24. 18:14:26

@Marcellusca: Nagyon ne meruljunk bele, de...
egy 10kerekű 70t-ás teherautó kb 1m2-en nyomja a talajt
a 100t-ás hk. 16m2-en

Ha gondolod számold vissza kg/cm2-re
A taposóaknáknak meg különböző nyomásértékei vannak, hogy pl. ne robbanjon gyalogos alatt,mert "kárbavészne"

Kardics 2010.08.24. 18:18:00

És természetesen hídon tilos tartani a lépést:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.24. 18:19:41

@[mike]:
Lehet!
A mai hk-at gumirozott futóművel szerelik, talán még a lánctalp is abbol van, vagy legalább is vannak gumi tagok benne
/vagy valami ilyesmi/

Persze mos is én győztem azért :)

Marcellusca 2010.08.24. 18:52:11

@horex: Tehát 70t/m2 vs. 100t/16m2 (6,25t/m2)????
Asszem saját magad megválaszoltad, hogy ugyanazon hídon miért mehet át nehezebb hk., mint tgk. :)

Egyébként meg a lánctalp-csapszegek gumírozva vannak, illetve léteznek gumibetétes lánctalpak.
Imhol la: m.blog.hu/le/lemil/image/VB/Abrams/A1.jpg
www.geographic.hu/images/napihirek/10556.jpg

Marcellusca 2010.08.24. 18:56:34

@horex: Ja, és mi van, ha a gyalogos elmozdítja a DPG-vel szerelt hk. akna pálcáját? :DDDD

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.24. 19:46:43

@Marcellusca:
Nekifucc mégegyszer?
Esetleg ha a logarléc kéznél lenne :)

70t 1m2 = 7kg/cm2
100t 16m2= 0,625kg/cm2

Melyiknek nagyobb a talajnyomása szerinted?

cSa 2010.08.24. 20:02:38

Hát nem tudom, sztem nem akkora a hosszkülönbség egy teherautó és egy nehézpáncélos közt, hogy statikailag jelentsen valamit, de ettől persze még lehet.

Amúgy közben beugrott, hogy valami ismeretterjesztő műsorban mondták, hogy egy abrams - ami cirka hetven tonna - nagyjából ugyanakkora nyomást fejt ki adott felületre, mint egy ember, köszönhetően a nagy futófelületnek. Csak érdekességképp mondom, mert látom, hogy erről megy a csevej.

cSa 2010.08.24. 20:05:53

Tovább a nyomás sztem max az aszfalt állapota szempontjából érdekes. Igazából tök mindegy, hogy egy 80 tonnás vackok egy négyzetméteren vagy nyolcon helyezek el a híd közepén. Ha nem bírja, leszakad.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.24. 20:56:01

@cSa:
Igaz!
Nem is tudom hogy' kerult a talajnyomásra a duma

labi 2010.08.25. 09:56:18

Nem csak a híd teherbírása játszik, hanem a rajta lévő burkolaté is.

záporjózsi 2010.08.25. 10:36:57

@cSa: A kevésbé modernek közül is voltak ennyire gyorsak. Na nem az I. vh idején. :)

nullstring · http://www.bmwfanatics.hu 2010.08.27. 09:17:17

Én abban látom a megoldást 100 vs 70 témában, hogy mint fentebb írta valaki, csak efölött elsiklott a társaság: Ezek nem súlyhatárok, hanem súly kategóriák, és ez a fontos, mivel egy 100-as súlykategóriába eső teher, nem biztos, hogy van olyan nehéz, mint egy 70es kategóriába eső tank. Vagy nagy f@szság? :D

kamu nindzsa 2010.08.29. 07:47:17

Nálunk az országban is vannak ilyen táblák? Még soha nem láttam.

gari 2010.08.30. 00:53:44

És mi van akkor, ha egy tank meg egy tgk jön egymással szembe?

CD-R80 2010.08.30. 07:30:11

@gari: Akkor kiszállnak s isznak egyet.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.08.30. 20:46:35

Akkor most már belinkelem a teljes fotókat is: indafoto.hu/jozsefbiro/nato_tablak_nemetorszagban_201

A helyszíni megfejtést egyébként nehezítette, hogy általában a hidaktól távolabb helyezték el a táblákat, tehát egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy az mire vonatkozik.

(Egyébként pedig itt van a ténmáról egy eddig nem belinkelt oldal: www.globalsecurity.org/military/library/policy/army/fm/3-34-343/chap5.htm )

Peltak 2010.09.15. 21:42:13

Ezek katonai terhelés-besorolási ábrák. A kihelyezése a tagállam döntésétől függ békeidőben, műveleti területen kötelező.

A bal oldali az engedélyezett kétirányú forgalom a jobb oldal az egy irányú áthaladás esetén megengedett teher (hasznos és önsúly együtt)tonnában.

A piktogrammok magukért beszélnek, harckocsinál kisebb a megengedett tömeg, mint gumikerekes járműveknél.

Akit bővebben érdekel az keressen rá a stanag 2010, 2021, illetve AMovP-01 kulcsszavakra. Talán fenn van a neten. (Vagy nincs :) )












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása