Don Blasius volt olyan szerencsés, hogy külföldön, Franciaországban nyaralt és ha már autóval ment, gyűjtögette a közlekedéssel kapcsolatos tapasztalatait is, hogy aztán megírhassa nektek. Ha netán te is autóval indultál útnak valamelyik távolabbi országba, szintén örömmel veszek valami hasonló beszámolót!
Vér nem lesz a posztban, de úgy gondolom, hogy másoknak is érdekes lehet, ha esetleg autóval szeretne eljutni Franciaországba. Mi így tettünk, mert bár időnk az kevés volt, energiánk annál több, így Párizs megnézése után délnek vettük az irányt, így alkalmunk nyílt némi loire-völgyi és provence-i tekergésre is. Odafelé Ausztria-Németország, visszafelé Olaszország-Szlovénia volt az útvonal. Jó alkalom volt ez megfigyelni a különböző vezetési szokásokat és közlekedés szervezést, voltak különbségek. Inkább Franciaországról írok, mert a többi már szerepelt posztokban, ha jól tudom, meg eleve ott töltöttük a legtöbb időt.
Franciaország sok tekintetben átmenet Nyugat- és Dél-Európa között, és ez a közlekedési kultúrára is igaz. Párizsról inkább csak kívülállóként tudok nyilatkozni, csak a Periferique-en és azon kívül vezettem, a szállásunk egy külvárosi (Ivry) szállóban volt, ami garázst is biztosított és ez nemcsak borsos árú utcai parkolás miatt volt lényeges. Egyébként is nagyon jó a tömegközlekedés ott és nem is drága.
Ép autót csak elvétve találni, minden autón apróbb-nagyobb karcok-horpadások, sokszor a kocsi sarka hiányzott lámpástul, nem számított nekik. Szerintem ezek jó részével nem is törődnek, nekik nem számít. Párhuzamos parkolásnál tényleg igaz, hogy egyes utcákban annyira egymásra állnak, hogy csak a másik meglökésével lehet kiállni. Ez felveti a kérdést, hogy mi van például az automata váltós kocsikkal. Lejtős utcákon azért nincs így, ott azért kéziféket behúzzák, muszáj. :)
Városokban egyébként is megéri zárt parkolóházakba állni, mert sehol sem drágább, mint az utcán, viszont nyugi van valamennyire, kisebb az esélye, hogy meghúzzák, bár kizárni nem lehet. A fizető zónák pedig eléggé ki vannak terjesztve, Párizs egész közigazgatási területe (Périferique-n belül) ilyen, de a vidéki városokban is nehéz ingyenes helyet találni.
A jelzőlámpáknál az olaszokhoz hasonlóan kimarad a piros utáni piros-sárga fázis, egyből zöldet ad a piros után. Így aki nem figyel, az élvezheti a mögötte állók dudakoncertjét. :)
Ennek megelőzésére a hagyományos lámpák alá az úttól kb. 1 m magasra kisebb lámpákat szerelnek (akkora, mint a kerékpáros lámpa), aminek köszönhetően a sor elején álló autósnak sem kell kitekeredve figyelnie percekig, hogy mikor vált a lámpa, hiszen szemmagasságban láthatja. Ráadásul kissé befordítva az úttest felé, hogy tényleg látszódjon.
Körforgalom nagyon sok van, lakott területen kívül szinte minden elágazásnál. Ezek elsőbbségadás táblával szabályozottak, viszont városokban jobbkezes körforgalmak is előfordulnak. Klasszikus példa a párizsi Diadalív körüli körforgalom, jobbkezes és elég gyorsan érkeznek be oda az autók a beletorkolló sugárutakról.
Amikor ott jártam, torlódást nem láttam, pörgött rendesen a forgalom. Ilyen körforgalom több is van Párizsban és Marseille-ben is. Nem olyan vészes ez, mint elsőre hittem, mert az ilyen körforgalmak előtt lámpák is vannak a betorkolló utakon, amik az egyes irányokat megfogják. Kihajtásnál hol indexelnek, hol nem.
Sokkal több a jobbkezes utca aránylag, mint nálunk. Ha országútról beérünk városba, nagyon kell figyelni, volt olyan, hogy a "főutat" keresztező mellékutcán nem volt tábla, jobbkezes volt a kereszteződés.
Autópályák: a forgalmasabb sztrádák irányonként 3 sávosak, jó minőségűek (sokkal jobb, mint a németeknél). Nagyvárosokat elkerülő szakaszok kivételével fizetősek (kapus rendszer), nem olcsók, 200 km kb. 15 Euro. A táblázás elég jó, időben van kitéve minden információ. Benzinkutak kb. 50 km-enként vannak. Jó megoldás, hogy mindig felsorolják egy kijelzős táblán az elkövetkező 3-4 kutat, hány kilométerre van, milyen kút, mennyi annál a benzin és a gázolaj ára.
Figyelni kell nagyon a sebességhatárokra és a követési távolságra. Ezeket ellenőrzik kamerával helyenként. Van olyan szakasz, ahol 2-3 kilométerenként vannak elhelyezve a kamerák. Ezért viszont itt autópályán nyugisabb közlekedni, mint idehaza, nincsenek 160-200-zal mindenkit levillogók. Egyébként sávonként az átlagos sebesség kb: külső 100, középső 120-130, belső 130-140. Nincsenek nagy különbségek, egyenletes a tempó, nincsenek ráfékezések és emiatt torlódások.
Ugyanakkor nem nagyon partnerek abban, hogy besorolj. Ha a gyorsítósávon érkezik valaki, a külső sávban haladó, ha lenne is hova, nem húzódik beljebb. Másik gyakori jelenség, hogy az előzött autó elé kicentizve érkeznek meg vissza, sokszor fékezésre kényszerítik a lassabb járművet. Ezt hamar megszoktuk. Ilyenkor egyébként indexelnek. Sok helyen kint van tábla; esős időben csak 110 km/h a megengedett sebesség, ezt is ellenőrzik persze.
Az országutak is elég jók, van ahol kétszer két sávosak és 110-130 sebességhatárral majdnem autópályák, de ingyenesek, olykor kiváltható vele a drága sztrádázás. Mellékutakon is tartható általában a megengedett 90, jó az utak minősége. Városi utakon már vannak úthibák, repedések, keresztbordák, nincs kolbászból a kerítés itt sem, de legalább több rétegen átnyúló mély kátyúkat nem láttam.
A francia autósok viselkedése az utakon nem túl barátságos, bár északon még teljes nyugalomban lehet közlekedni, ott még a szabályokat is nagyjából betartják, nem sietnek, nem mennek át záróvonalon, piros lámpán. Dél felé haladva durvul a helyzet. Nem feltétlenül szabálytalanok, hanem inkább nagyon erőszakosak.
Ha elsőbbségük van, ahhoz foggal-körömmel ragaszkodnak, senki nem mond le róla, még ha százan jönnek mögötte, akkor sem. Akinek macisajtja-stoptáblája, elfogyó sávja van, vagy csak be akar fordulni balra, az várhat, míg kinő a szakálla, nem engedik el és nagyon erős a forgalom. Látják, hogy ki akarsz jönni, de inkább rágyorsítanak és bambulnak maguk elé, tudomást sem véve a többi közlekedőről. Fokozottan igaz ez Marseille-re. Ez a város mindig is valahol tele volt renitens elemekkel, láttunk eleget belőlük, gyalogost és autóst is (amolyan Blaha-fíling :D).
És sávot váltani bizony könnyebb index nélkül. :P Ellenkező esetben a másik sávban menő autós az index láttán a gázra lépett szinte minden esetben, nehogy be tudjak sorolni. Talán a külföldi rendszám is kiváltja belőlük ezt, de úgy láttam, a helyi autósok is így tudnak érvényesülni. Sokkal kevésbé tartják be a szabályokat, mint északon. Sokan vezetnek kézben tartott telefonnal.
Itt fordult elő az az eset is, amikor az egysávos egyirányú alagútban a mögöttem jövő robogós pizzafutár nekiállt ledudálni, de nem tudtam volna sehova se lehúzódni előle (megengedett maximális sebességgel mentem). A srácon még sisak sem volt, és persze miután megelőzött, mutogatott, majd ment tovább, de a sztráda felé. Robogóval, bukósisak nélkül. Csak ne előttem essen el... Szerintem Marseille-hez képest Budapest egy német város. Na jó csak majdnem.:)
Gyalogosok: nem jellemző itt sem, hogy megvárnák a zöldet, ha úgy látják, hogy nem jön semmi vagy messze van még. Lámpa nélküli zebrán viszont csak akkor engedik el őket, ha már leléptek, de akkor sem mindig.Kerékpárosok: ők viszont mintha fegyelmezettebbek lennének, igaz segíti őket, hogy van elég bicikliút. A legtöbb egyirányú utcába behajthatnak fordítva is, ezt tábla jelzi. De ezt megengedik egész szűk utcákban is. Úgy láttam, hogy ésszel kezelik ezt a bringások és nem is élnek vissza vele, szűk utcán nem láttam szembemenő biciklist annak ellenére, hogy joggal tehetné. Járdán tekerő bringást nem sokat láttam.
Összességében jó túra volt, és nem beszélek le senkit az oda autózásról. Itthon is elég sok hülye van, odakint még jobban oda kell figyelni.:) Nálunk is rossz a közlekedési morál, van hová fejlődnünk, de azt hiszem ők ezen a téren több tekintetben rosszabbul állnak (talán az autópályás levillogók hiánya üdítő kivétel), keserű öröm, tudom. :P
És bár gyönyörű, látnivalókban gazdag ország, mégis autót vezetve megkönnyebbültem az "Italia" felirat megpillantásakor, pedig aztán az olaszok sem szentéletűek. :)
Marcellusca 2010.08.25. 11:07:14
Mos' má' el is o'vasom. :D
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.08.25. 11:29:17
cork77 2010.08.25. 11:32:07
cork77 2010.08.25. 11:34:26
szaGértő 2010.08.25. 11:46:37
FDToth 2010.08.25. 11:50:53
én sokat vezettem párizsban, az erőszakosságot ott "tanultam". körforgalom élevezetes, aki nem tud vezetni és fél annak nem, lényeg h nem szabad hátra nézni, csak előre kell menni. torlódásnál annak van előnye, aknek előrébb van az autó eleje.
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.25. 11:51:29
Milyen az a Blaha feeling,meséljetek még +-ba,szívesen olvasom. :))
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.25. 11:52:10
Ha már szabad szembe menni,akkor már nem is tekernek be. Szemetek.
Tornado86 2010.08.25. 12:13:50
Marcellusca 2010.08.25. 12:17:19
És továbbra is fenntartom véleményemet! :D
Marcellusca 2010.08.25. 12:19:16
Félnek.
Vadászidény van.
xD
1kutya 2010.08.25. 12:20:00
tisztára olyan ez a blokkmotor, mint a franszia autók.
megbízhatatlan...
1kutya 2010.08.25. 12:21:04
fenegetem is már a sörétest:)
hgg266 2010.08.25. 12:44:56
én 2éve voltam Franciao.ban, tapasztalatok hasonlók, kivéve autópálya, mert ott egyszerűen lehetetlen haladni; mindhárom sávban mennek 110-el kb, aki meg gyorsabb, az cikázik, én is ezt tettem.. ja és egy 3 órás út alatt kb 2-3-szor előfordul tök váratlanul h állóra fékez az egész kocsisor; vészfékeznek előtted (szerencsére elakadásjelzővel), aztán mintha semmi sem történt volna, megindul a sor..
..traffit meg le lehet szarni, ahol nem volt forgalom, 180-190 megvolt nekem is, bünti azóta sem jött, elveszett az eu-s bürökrácia útvesztőiben:)
FDToth 2010.08.25. 12:57:30
hgg266 2010.08.25. 13:04:36
mellesleg egyszer valaki olyan ügyesen parkolt be elém, h a kocsim lökhárítójának a sarkán 20 centis sárga csíkok voltak..lehet h ő is csak finoman akart nekem jönni:)
mrzigi 2010.08.25. 13:11:05
"nekimenni? a lökhárító minimális sebesség mellett deformáció után visszaáll eredeti állpaotába, sérülés nem lesz rajta."
Kivéve, ha jó kis spoilerseted van elöl-hátul (oldalt) ... mert az törni fog.
Szóval a kezét törném el annak, aki a kocsimmal flipperezne
cork77 2010.08.25. 13:19:38
Zolko004 2010.08.25. 13:28:24
Én is a héten értem haza egy haszonló túráról, csak ellenkező irányban:) (Ausztria, Szlovénia, Olaszország, Franciaország, Belgium, Luxemburg, Németország, Ausztria)
Augusztusban Marseille-ben és Párizs-ban is ingyenes a parkolás a sárga pöttyel jelölt parkolóórákhoz tartozó zónákban! Vadászni kell a parkolóhelyekre, de nem lehetetlen vállalkozás, én is találtam és még a kocsit sem húzták meg...
Ami engem jobban zavart, hogy sok helyen nem voltak felfestve a sávok, ott természetesen ahányan elfértek egymás mellett, annyian mentek:) és nem ritka a belsőből jobbra vagy szélsőből balra kanyarodás.
Augusztus 10-től az olaszoknál is ingyenes a kék parkoló.
Egyébként meg oda kell figyelni és semmi gáz nem lesz.
Azzal meg nem tudok egyetérteni, hogy azért van a lökhárító, hogy használjuk... ha nincs hely nem állok be, ha rámállnak, akkor vagy eltolom valahogy kézzel, vagy megvárom, de nem fogok lökdösődni! (ha esetleg valakit rajtakapnék, amint a kocsimat finoman lökdösi, mert az neki természetes, akkor én természetesen arconvágnám ;) )
''autónepper.'' 2010.08.25. 13:30:03
érdekes engem mért nem villognak le sosem autópályán?
csak kicsit kell kint jobban figyelni akkor:) aki itthon normálisan elközlekedik az kint se fog semmi nehézségbe ütközni:)
Anti Anyag (törölt) 2010.08.25. 13:42:27
Én is jártam így. Oldalt kamionok, előttem kocsisor kb. 120-al, gyökér a hátam mögött villog.
1kutya 2010.08.25. 13:50:58
baszki, nézzél bele a tükörbe, aztán menj ki, nézd meg a kocsidat!
azér...:-DDD
teabore 2010.08.25. 13:51:59
1kutya 2010.08.25. 13:52:06
ha nem repül túl magasan én azt is lövöm:-DDD
pete_r 2010.08.25. 13:56:16
pyrogate · http://laalbirroja.blog.hu/ 2010.08.25. 13:59:18
Más kérdés: szlovén autópályán olasz rendszámú románok. Nekik bizony a kurva anyjukat:)
''autónepper.'' 2010.08.25. 14:07:06
@Anti Anyag: sokat járok pályán...
@teabore: ahhhhh meg változtam tudod:D:D:D:D:D ( ezt azért nem kell komolyan venni):D:D:D
GG81 2010.08.25. 14:21:56
mi ez az olaszban a kék helyek szeptember 10-től free-k? erre van ott kiírva infó? ez olyan szezonális dolog?
mert azt tudom, hogy splitben meg vasárnap ingyenes... siófokon meg szezonban éjfélig, füreden meg hajnali 4-ig fizetős! :-D
1kutya 2010.08.25. 14:25:20
@pyrogate: szia pyro! jól elmentél. hanyagoltátok is az albirroját D-vel együtt, haragszom is rátok:)
egyittlakó (törölt) 2010.08.25. 14:27:09
Ha úgy látják... fantasztikus dolog, mert itt a gyalogosok nem hogy nem látnak, de nem is akarnak. A francia gyalogos tehát szétnéz átkelés előtt, amit a magyar puhatestű már csak azért sem akar megtenni, mert neki elsőbbséget biztosít a KRESZ (stb. bla-bla-bla)... Pedig jó volna beiktatni azt a szabályt, hogy zebrára lépés előtt kötelező legyen szétnézni (gyalogos zöld lámpánál is).
Kevesebb ember halna meg...
FDToth 2010.08.25. 14:28:31
''autónepper.'' 2010.08.25. 14:29:40
pyrogate · http://laalbirroja.blog.hu/ 2010.08.25. 14:40:26
demagofób 2010.08.25. 14:50:29
Észak és dél "ellentéteknek" történelmi hagyományai vannak. Rengeteg komédia szól erről. Például Lyonban mindenki úriember. Ha jön egy útszűkület akkor összezárnak mint a cipzár, hiába van az egyiknek elsőbbsége. Ez annyira így van, hogy akinek nincs elsőbbsége már szét se néz. Csak sávot vált.
Amúgy nem fog senki beengedni. Itt nem kell foglalkozni semmivel csak sávot kell váltani, majd a többiek figyelnek rám elv van.
1kutya 2010.08.25. 14:58:24
@''autónepper.'': namostakkor részletezem: kigyúrt, kopasz "vállalkozó" egy fekete dögben... így rémlik valami?:-DDD
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.25. 15:02:22
záporjózsi 2010.08.25. 15:20:34
Az Étoile mivel jobbkezes, nem körforgó. A betorkolló utak jelzőlámpával (is) szabályozottak, de a kimenet nem. Ráadásul macskaköves.
záporjózsi 2010.08.25. 15:25:13
pyrogate · http://laalbirroja.blog.hu/ 2010.08.25. 15:29:07
@1kutya: naná, hogy jó volt:)
@SilentSound: okok, rá fogok nézni:)
@záporjózsi: én Nimes-ben láttam olyan körforgalmat, ahol 4 lámpa volt BELÜL és még plusz 4 a kivezetőknél is. Sok értelme nincs, végig állt benne a forgalom.
demagofób 2010.08.25. 15:47:36
Marcellusca 2010.08.25. 15:48:11
_John_Doe_ 2010.08.25. 15:58:11
Ott arra használják az autót amire való, közlekedésre.
Zolko004 2010.08.25. 16:04:25
augusztusról volt szó, de igen ilyen szezonális dolog.... alapból a sárgával festett a helyieké, ill. az ott dolgozóké, a kék pedig fizetős, parkolójegyes.
Megkérdezed és elmondják szívesen, majdnem mindenki beszél ott angolul.
A franciáknál parkolóautomata van mint pesten, ott ki is van irva, hogy mikor free... (de csak a sárga pöttyös, a fehér nem ;) )
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.25. 16:10:25
És azt mondtam már, hogy itt mindenki hülye? :)
hgg266 2010.08.25. 16:26:41
Globetrotter2014 2010.08.25. 16:27:59
2010.08.25. 16:35:37
Marcellusca 2010.08.25. 16:37:23
De, hun van mán a posztoló? :)
mrzigi 2010.08.25. 16:41:41
"már leírtam h csak akkor ha fényezetlen a lökhárító! spolierezett autót minek lökdösnék? nem kárt akarok tenni más autóban, csak használni a lökhárítót. "
Maradjunk a realitás talaján: kocsiba beszáll, nem fér el ezért (meg mert egy béna f.sz) lökdösi a többi kocsit ... és tesz rá jó magasról, hogy éppen egy 200.000 Ft-os első-hátsó spoilert vág ripityára.
Ennyi, minden más mese.
Megnézi-e, hogy fényezett, vagy spoileres?
Ugyanmár királylány ... kb annyira amennyire betétlapot ad.
Papichulo 2010.08.25. 16:44:00
FDToth 2010.08.25. 16:47:29
''autónepper.'' 2010.08.25. 16:48:12
Tornado86 2010.08.25. 16:49:13
Lehet nem bírta a fentebbi kritikámat, mely szerint a francia közlekedés Temesvár - Bukarest - Konstanca keverék :) Vagy épp most akar utána járni :)
Tornado86 2010.08.25. 16:50:03
Szerintem küldj be egy írást errõl :)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.25. 16:57:30
Marcellusca 2010.08.25. 17:02:03
Ha jól emlékszem írt is posztot.
ave 2010.08.25. 17:03:44
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.25. 17:12:00
"Vér nem lesz , se leányálom"
Akkor nem daszunk ma sem
:)
Nehogy offoljak
ma megjártam a Belváros-XIII.ker-XVIII.ker-Lakatos lakotelep-Margit hid utvonalat
Egy hulyével találkoztam a Szt.István kőruton szirénázott a Margit hidtol a Marx-térig, ott lekapcsolta és ment a tömeggel
Na a hulye ez volt
Béke van az utakon :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.25. 17:17:04
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.25. 17:20:45
Te rokkant vagy, nem tudtál neki bemutatni?
Azt megérti franciául is
A sztráda meg milyen unalmas lehet, ahogy leirod
Francse menne ott
A mi pár km-es sztrádáinkon pezseg az élet, ott meg el lehetne aludni
Tiszta balesetveszély
Biztos nincs is franciába autozz.blog
:))
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.25. 17:25:05
Nem-nem!
Vagy 40éve ott vettem a Horex-emet, pont ahogy balra az Üllőiröl fordulunk, ott még van pár családi ház, az utnál kissé mélyebben
Aztán vagy 2x , de az is ezelött vagy 25évvel volt
Most az ItalInox cégnél voltam a Lakatoson
Nagyon korrekt segitőkész cég, dicsérem innen is
De ha a Belvárban jársz szivesen idegenvezetlek :))
Don Blasius 2010.08.25. 17:58:13
Itt a hülye posztoló.:)) És a legelső komment pont az, amire számítottam, nem csalódtam. :)))
@Tornado86:
Dél-Erdélyben pont nem jártam még, de Kolozsvár-Vásárhely fele már többször és tényleg volt belőle poszt. :)
@pyrogate:
Aix-en-Provence-ban is volt egy lámpás körforgalom, aminek sok értelmét nem láttam, még csak több sávos sem volt.
@cork77:
Voltak, de nem sokat láttam. Meg egyáltalán kevés öreg autót láttam. Volt egy ház Provence-ban, ami előtt több zsír állapotú DS is parkolt. Meg egyszer leelőzött a sztrádán egy Peugeot 504 Coupé. Gyönyörű volt. :) Amiből még sok van és youngtimer korú, azok 205, 309, 405-ös Peugeot-ok, R5, 19, 21-esek, valamennyi BX, ZX, meg persze Kettesgolfok, Unók. Ezeknél inkább újabb, de lelakott, szétütött autók a jellemzőek.
@1 Fószer:
Marseilleben a parkok és buszmegállók is tele voltak ott csövező láthatóan nem francia egyedekkel, tovább nem mondanám, mert még le leszek rasszistázva. Nem úgy, mint Pesten, hanem sokkal sűrűbb előfordulással. És persze az elmaradhatatlan ablakmosósokkal. Ha If vára még börtön lenne, megtölteném ott azt gyorsan párszáz évre. xD
záporjózsi 2010.08.25. 18:06:03
Papichulo 2010.08.25. 18:21:58
www.youtube.com/watch?v=I7iBv7qw53I
www.youtube.com/watch?v=_hLoZO11t7g
www.youtube.com/watch?v=yrGQ567eKLo
ez meg a tomegkozlekedes:
www.youtube.com/watch?v=nuJFBU2w_9s
www.youtube.com/watch?v=JBHvP_8wxEU
Amugy a primet nalam az vitte, amikor a 2*3 savos "autopalyan" Bogota fele egy 18-wheeler a kulso savbol 180 fokban a masik kulso savba fordult gondolkodas, index es korulnezes nelkul. Jopar auto nagyot fekezett, en is...
mr_x 2010.08.25. 18:37:31
Nem erted a logikat :-)
Ha csak kered akkor nem fog beengedni viszont ha bevagsz ele akkor nem fog anyazni.
Miutan erre rajottem, nem volt tobb problemam a bekaevokkel. :-)
1kutya 2010.08.25. 18:47:22
néha kéne a nagy, kopasz fejeddel gondolkodni is:-DDD
Andreas2 2010.08.25. 19:13:06
Szerencsére városon belüli autópályaszakaszokon kint van az egyenrangú kereszteződés tábla, így a felhajtón érkezőknek elsőbbségük van a külső sávon érkezőkkel szemben:
maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=paris,france&ie=UTF8&hq=&hnear=P%C3%A1rizs,+%C3%8Ele-de-France,+Franciaorsz%C3%A1g&layer=c&cbll=48.820665,2.323164&panoid=wYSTCyOHc_l9GKqzJ_xNBA&cbp=13,299.37,,0,-2.3&ll=48.820697,2.323002&spn=0.001748,0.004823&z=18
"Ha országútról beérünk városba, nagyon kell figyelni, volt olyan, hogy a "főutat" keresztező mellékutcán nem volt tábla, jobbkezes volt a kereszteződés."
Sőt még lakott területen kívül is (90 km/ó) sok helyen egyenrangú kereszteződésben csatlakoznak gazdasági utak.
''autónepper.'' 2010.08.25. 19:16:40
Marcellusca 2010.08.25. 19:31:56
Don Blasius 2010.08.25. 19:32:54
A városon belüli sávváltásoknál alkalmaztam is, de sztrádán nagyobb a kockázat.
@Poggyasz:
Igen, tényleg volt ilyen tábla, de nem mindenhol. De ahol volt, ott hosszabb is volt a gyorsítósáv, nem volt ott gond.
1kutya 2010.08.25. 19:34:19
szted mernék?:-DDD
egyébként kéne egy jó ár a skodára, hamár...:-DDD
Don Blasius 2010.08.25. 19:34:41
Hű, mennyien járnak ott Daewoo-val! ;)
1kutya 2010.08.25. 19:39:20
mert az néha lehet gáz.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.25. 19:41:09
Nade anyáznak is ott vagy csak tömeg trafikk van
Ez a jó hülyités
www.youtube.com/watch?v=ZLLxsUD3xiM&feature=related
''autónepper.'' 2010.08.25. 19:41:11
különben is ne is merj beszólni mert leviloglak téged:D:D:D:D:D:D
Tornado86 2010.08.25. 19:43:45
Bár a dél-erdélyiek sokkal kamikazébbak :)
@Marcellusca:
Kolozsvár nem Temesvár, szerintem illene felcsapnod egy térképet :)
@Papichulo:
Ez így érthetõ, bár tény ami tény, Európában azért gyorsabban mennek a kocsik.
Andreas2 2010.08.25. 20:15:33
Úgy emlékszem egyszer sem, vidéki utakon alig volt forgalom. Lehet hogy ennyire erősek ott a mezőgazdasági szakszervezetek, elintézték maguknak az elsőbbséget :)
Mi azért lelassítottunk mindig, mert nem tudtuk hogyan mondják franciául, "kérem húzza ki a vállamból a boronatárcsát, mert fáj" :)
Andreas2 2010.08.25. 20:19:16
mr_x tapasztalatát tudom megerősíteni, semmi anyázás. A sofőrünk egyszer csúnyán bement egy körforgalomban érkező francia elé. A franciának arcizma sem rezdült, lefékezett majd dudálás nélkül továbbment ahogy elmentünk előle.
.lll. 2010.08.25. 20:27:00
1kutya 2010.08.25. 20:27:15
futásteljesítmény: 195.000
végig szagszervízben szervizelt, jobb első sárvédő cserés (nem kalapált).
1kutya 2010.08.25. 20:31:16
de ha mégegyszer azt modja valaki hogy boronatárcsa, azért ütök! van ugyanis borona (az a vasrács, amiből olyan 20 centis szögek állnak ki és magágyelőkészítésre használják), meg van a tárcsa (zómmel x alakú, acél forgótányérokkal és sekély talajművelésre való).
"boronatárcsa" nincs!!! punktum!!!
Don Blasius 2010.08.25. 20:34:06
Dijonban nem jártunk. De eredeti francia mustár amúgy is volt már itthon. De a provance-i bort lehet, hogy lassan fel is bontom. :)
Marcellusca 2010.08.25. 20:36:33
Don Blasius 2010.08.25. 20:42:00
Magas labda volt. :D
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.25. 20:51:13
A franciának arcizma sem rezdült"
Tiszta sor, arcideg bénulás
Mondtam, unalmas arrafelé vezetni
:))
''autónepper.'' 2010.08.25. 22:13:30
''autónepper.'' 2010.08.25. 22:14:27
''autónepper.'' 2010.08.25. 22:16:43
1kutya 2010.08.26. 08:40:14
1. igen
2. kp, de akár csere is érdekel (persze fiatalabb ráfizzel)
3. fekete, szürke, magán, tk nálam a szekrényben, teljesen tiszta.
mr_x 2010.08.26. 08:51:57
En szinte csak sztradan jartam Franciaorszagban, es ott tapasztaltam ezt. Index ki, es mar jon is, te meg old meg.
Ja igen, kodzarofeny hasznalata mint a tankonyvben. Kod leereszkedik, mindenki felkapcsolja (amig moge nem ersz), amint eltunik a kod mar veszi is le.
Ha megsem akkor az 99% kulfoldi.
Marcellusca 2010.08.26. 10:12:20
Mé' akarol szabadúni tűle? Jó ótó az. :D
GG81 2010.08.26. 10:25:48
bocsi a kicsit offért! ;-)
1kutya 2010.08.26. 11:54:26
Marcellusca 2010.08.26. 12:04:06
''autónepper.'' 2010.08.26. 14:25:29
''autónepper.'' 2010.08.26. 14:26:06
1kutya 2010.08.26. 15:41:11
azért köszi!
''autónepper.'' 2010.08.26. 17:24:16
Take-it-Easy 2010.08.28. 14:00:22
Egyébként el fogom olvasni a posztot... Valamikor :)))
Don Blasius 2010.08.28. 14:29:14
Egyáltalán nem panaszkodik. :)
Take-it-Easy 2010.08.28. 14:34:34
Elolvastam a posztot. Azért továbbra is az a benyomásom, hogy nem szeretnék Franciaországba menni, főleg autóval nem... :(
Don Blasius 2010.08.28. 15:21:36
Tudom-tudom. :)))
Azért én nem bántam meg. :) Kellő odafigyeléssel elkerültük a forró helyzeteket (helyeket nem, mert délen már meleg volt:)), viszont tényleg oda mentünk, ahova akartunk, sok mindent meg tudtunk nézni, meg sok mindent nem, de arra az idő volt kevés. :S
9 nap alatt megnéztük Párizst, voltunk a Loire-völgyben, Provence-ban, Monte-Carloban, a Garda-tónál. :) Persze Párizsba vissza kell menni, de hát ezzel eleve számoltunk is. :)
Take-it-Easy 2010.08.28. 18:41:25
Don Blasius 2010.08.28. 19:02:20
Na nekem sem jött az be, az olasz beszéd sokkal szebben hangzik. :)
A másik, hogy ha értenek is angolul, franciául válaszolnak.:) De volt, hogy egy szállodai recepcióssal is csak mutogatva meg a számokat leírva értettünk szót. :)
Take-it-Easy 2010.08.28. 19:17:25
Don Blasius 2010.08.28. 19:37:08
De nem általános. Voltak nagyon kedves segítőkész emberek, egy nagyon bunkó pincért leszámítva tényleg nem volt semmi gáz helyzet. Persze autóba ülve meg tudnak őrülni. :P
Take-it-Easy 2010.08.28. 19:43:26
Alikam 2010.08.30. 15:38:53
karlmax 2010.09.07. 10:29:48
spotty 2010.09.08. 11:34:00