Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A franciáknál sem leányálom a közlekedés

2010.08.25. 10:46 :: SilentSound

Don Blasius volt olyan szerencsés, hogy külföldön, Franciaországban nyaralt és ha már autóval ment, gyűjtögette a közlekedéssel kapcsolatos tapasztalatait is, hogy aztán megírhassa nektek. Ha netán te is autóval indultál útnak valamelyik távolabbi országba, szintén örömmel veszek valami hasonló beszámolót!

Vér nem lesz a posztban, de úgy gondolom, hogy másoknak is érdekes lehet, ha esetleg autóval szeretne eljutni Franciaországba. Mi így tettünk, mert bár időnk az kevés volt, energiánk annál több, így Párizs megnézése után délnek vettük az irányt, így alkalmunk nyílt némi loire-völgyi és provence-i tekergésre is. Odafelé Ausztria-Németország, visszafelé Olaszország-Szlovénia volt az útvonal. Jó alkalom volt ez megfigyelni a különböző vezetési szokásokat és közlekedés szervezést, voltak különbségek. Inkább Franciaországról írok, mert a többi már szerepelt posztokban, ha jól tudom, meg eleve ott töltöttük a legtöbb időt.

Franciaország sok tekintetben átmenet Nyugat- és Dél-Európa között, és ez a közlekedési kultúrára is igaz. Párizsról inkább csak kívülállóként tudok nyilatkozni, csak a Periferique-en és azon kívül vezettem, a szállásunk egy külvárosi (Ivry) szállóban volt, ami garázst is biztosított és ez nemcsak borsos árú utcai parkolás miatt volt lényeges. Egyébként is nagyon jó a tömegközlekedés ott és nem is drága.

Ép autót csak elvétve találni, minden autón apróbb-nagyobb karcok-horpadások, sokszor a kocsi sarka hiányzott lámpástul, nem számított nekik. Szerintem ezek jó részével nem is törődnek, nekik nem számít. Párhuzamos parkolásnál tényleg igaz, hogy egyes utcákban annyira egymásra állnak, hogy csak a másik meglökésével lehet kiállni. Ez felveti a kérdést, hogy mi van például az automata váltós kocsikkal. Lejtős utcákon azért nincs így, ott azért kéziféket behúzzák, muszáj. :)

Városokban egyébként is megéri zárt parkolóházakba állni, mert sehol sem drágább, mint az utcán, viszont nyugi van valamennyire, kisebb az esélye, hogy meghúzzák, bár kizárni nem lehet. A fizető zónák pedig eléggé ki vannak terjesztve, Párizs egész közigazgatási területe (Périferique-n belül) ilyen, de a vidéki városokban is nehéz ingyenes helyet találni.

A jelzőlámpáknál az olaszokhoz hasonlóan kimarad a piros utáni piros-sárga fázis, egyből zöldet ad a piros után. Így aki nem figyel, az élvezheti a mögötte állók dudakoncertjét. :)

Ennek megelőzésére a hagyományos lámpák alá az úttól kb. 1 m magasra kisebb lámpákat szerelnek (akkora, mint a kerékpáros lámpa), aminek köszönhetően a sor elején álló autósnak sem kell kitekeredve figyelnie percekig, hogy mikor vált a lámpa, hiszen szemmagasságban láthatja. Ráadásul kissé befordítva az úttest felé, hogy tényleg látszódjon.

Körforgalom nagyon sok van, lakott területen kívül szinte minden elágazásnál. Ezek elsőbbségadás táblával szabályozottak, viszont városokban jobbkezes körforgalmak is előfordulnak. Klasszikus példa a párizsi Diadalív körüli körforgalom, jobbkezes és elég gyorsan érkeznek be oda az autók a beletorkolló sugárutakról.

Amikor ott jártam, torlódást nem láttam, pörgött rendesen a forgalom. Ilyen körforgalom több is van Párizsban és Marseille-ben is. Nem olyan vészes ez, mint elsőre hittem, mert az ilyen körforgalmak előtt lámpák is vannak a betorkolló utakon, amik az egyes irányokat megfogják. Kihajtásnál hol indexelnek, hol nem.

Sokkal több a jobbkezes utca aránylag, mint nálunk. Ha országútról beérünk városba, nagyon kell figyelni, volt olyan, hogy a "főutat" keresztező mellékutcán nem volt tábla, jobbkezes volt a kereszteződés.

Autópályák: a forgalmasabb sztrádák irányonként 3 sávosak, jó minőségűek (sokkal jobb, mint a németeknél). Nagyvárosokat elkerülő szakaszok kivételével fizetősek (kapus rendszer), nem olcsók, 200 km kb. 15 Euro. A táblázás elég jó, időben van kitéve minden információ. Benzinkutak kb. 50 km-enként vannak. Jó megoldás, hogy mindig felsorolják egy kijelzős táblán az elkövetkező 3-4 kutat, hány kilométerre van, milyen kút, mennyi annál a benzin és a gázolaj ára.

Figyelni kell nagyon a sebességhatárokra és a követési távolságra. Ezeket ellenőrzik kamerával helyenként. Van olyan szakasz, ahol 2-3 kilométerenként vannak elhelyezve a kamerák. Ezért viszont itt autópályán nyugisabb közlekedni, mint idehaza, nincsenek 160-200-zal mindenkit levillogók. Egyébként sávonként az átlagos sebesség kb: külső 100, középső 120-130, belső 130-140. Nincsenek nagy különbségek, egyenletes a tempó, nincsenek ráfékezések és emiatt torlódások.

Ugyanakkor nem nagyon partnerek abban, hogy besorolj. Ha a gyorsítósávon érkezik valaki, a külső sávban haladó, ha lenne is hova, nem húzódik beljebb. Másik gyakori jelenség, hogy az előzött autó elé kicentizve érkeznek meg vissza, sokszor fékezésre kényszerítik a lassabb járművet. Ezt hamar megszoktuk. Ilyenkor egyébként indexelnek. Sok helyen kint van tábla; esős időben csak 110 km/h a megengedett sebesség, ezt is ellenőrzik persze.

Az országutak is elég jók, van ahol kétszer két sávosak és 110-130 sebességhatárral majdnem autópályák, de ingyenesek, olykor kiváltható vele a drága sztrádázás. Mellékutakon is tartható általában a megengedett 90, jó az utak minősége. Városi utakon már vannak úthibák, repedések, keresztbordák, nincs kolbászból a kerítés itt sem, de legalább több rétegen átnyúló mély kátyúkat nem láttam.

A francia autósok viselkedése az utakon nem túl barátságos, bár északon még teljes nyugalomban lehet közlekedni, ott még a szabályokat is nagyjából betartják, nem sietnek, nem mennek át záróvonalon, piros lámpán. Dél felé haladva durvul a helyzet. Nem feltétlenül szabálytalanok, hanem inkább nagyon erőszakosak.

Ha elsőbbségük van, ahhoz foggal-körömmel ragaszkodnak, senki nem mond le róla, még ha százan jönnek mögötte, akkor sem. Akinek macisajtja-stoptáblája, elfogyó sávja van, vagy csak be akar fordulni balra, az várhat, míg kinő a szakálla, nem engedik el és nagyon erős a forgalom. Látják, hogy ki akarsz jönni, de inkább rágyorsítanak és bambulnak maguk elé, tudomást sem véve a többi közlekedőről. Fokozottan igaz ez Marseille-re. Ez a város mindig is valahol tele volt renitens elemekkel, láttunk eleget belőlük, gyalogost és autóst is (amolyan Blaha-fíling :D).

És sávot váltani bizony könnyebb index nélkül. :P Ellenkező esetben a másik sávban menő autós az index láttán a gázra lépett szinte minden esetben, nehogy be tudjak sorolni. Talán a külföldi rendszám is kiváltja belőlük ezt, de úgy láttam, a helyi autósok is így tudnak érvényesülni. Sokkal kevésbé tartják be a szabályokat, mint északon. Sokan vezetnek kézben tartott telefonnal.

Itt fordult elő az az eset is, amikor az egysávos egyirányú alagútban a mögöttem jövő robogós pizzafutár nekiállt ledudálni, de nem tudtam volna sehova se lehúzódni előle (megengedett maximális sebességgel mentem). A srácon még sisak sem volt, és persze miután megelőzött, mutogatott, majd ment tovább, de a sztráda felé. Robogóval, bukósisak nélkül. Csak ne előttem essen el... Szerintem Marseille-hez képest Budapest egy német város. Na jó csak majdnem.:)

Gyalogosok: nem jellemző itt sem, hogy megvárnák a zöldet, ha úgy látják, hogy nem jön semmi vagy messze van még. Lámpa nélküli zebrán viszont csak akkor engedik el őket, ha már leléptek, de akkor sem mindig.

Kerékpárosok: ők viszont mintha fegyelmezettebbek lennének, igaz segíti őket, hogy van elég bicikliút. A legtöbb egyirányú utcába behajthatnak fordítva is, ezt tábla jelzi. De ezt megengedik egész szűk utcákban is. Úgy láttam, hogy ésszel kezelik ezt a bringások és nem is élnek vissza vele, szűk utcán nem láttam szembemenő biciklist annak ellenére, hogy joggal tehetné. Járdán tekerő bringást nem sokat láttam.

Összességében jó túra volt, és nem beszélek le senkit az oda autózásról. Itthon is elég sok hülye van, odakint még jobban oda kell figyelni.:) Nálunk is rossz a közlekedési morál, van hová fejlődnünk, de azt hiszem ők ezen a téren több tekintetben rosszabbul állnak (talán az autópályás levillogók hiánya üdítő kivétel), keserű öröm, tudom. :P

És bár gyönyörű, látnivalókban gazdag ország, mégis autót vezetve megkönnyebbültem az "Italia" felirat megpillantásakor, pedig aztán az olaszok sem szentéletűek. :)

110 komment

Címkék: közlekedés külföld autó kerékpár parkolás lámpa

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marcellusca 2010.08.25. 12:19:16

@cork77: Nincsenek.
Félnek.
Vadászidény van.
xD

1kutya 2010.08.25. 12:20:00

nekem meg elszállt a kommentem!

tisztára olyan ez a blokkmotor, mint a franszia autók.

megbízhatatlan...

1kutya 2010.08.25. 12:21:04

@Marcellusca: még éppen nincs, de közel már a szeptember:-DDD

fenegetem is már a sörétest:)

hgg266 2010.08.25. 12:44:56

@FDToth: lehet h neked "tök normális" parkolás közben nekimenni más autóknak, de ha ekkora balfasz vagy, járj inkább rollerral..

én 2éve voltam Franciao.ban, tapasztalatok hasonlók, kivéve autópálya, mert ott egyszerűen lehetetlen haladni; mindhárom sávban mennek 110-el kb, aki meg gyorsabb, az cikázik, én is ezt tettem.. ja és egy 3 órás út alatt kb 2-3-szor előfordul tök váratlanul h állóra fékez az egész kocsisor; vészfékeznek előtted (szerencsére elakadásjelzővel), aztán mintha semmi sem történt volna, megindul a sor..
..traffit meg le lehet szarni, ahol nem volt forgalom, 180-190 megvolt nekem is, bünti azóta sem jött, elveszett az eu-s bürökrácia útvesztőiben:)

FDToth 2010.08.25. 12:57:30

@hgg266: nekimenni? a lökhárító minimális sebesség mellett deformáció után visszaáll eredeti állpaotába, sérülés nem lesz rajta. próbáld ki te is! csak akkor lököm meg a parkoló autót, ha rámállnak vagy ha szűkebb a hely.

hgg266 2010.08.25. 13:04:36

kiállásnál még azt mondom oké, ha beállnak elém,meg mögém is annyira h van 5-5 centi, de beállásnál eleve nem próbálkozom olyan helyre ahova csak így tudnék beállni..sokszor nem értem azokat akik egy 4,5 méteres kocsival akarnak beállni a 4 méteres helyre..
mellesleg egyszer valaki olyan ügyesen parkolt be elém, h a kocsim lökhárítójának a sarkán 20 centis sárga csíkok voltak..lehet h ő is csak finoman akart nekem jönni:)

mrzigi 2010.08.25. 13:11:05

@FDToth:
"nekimenni? a lökhárító minimális sebesség mellett deformáció után visszaáll eredeti állpaotába, sérülés nem lesz rajta."

Kivéve, ha jó kis spoilerseted van elöl-hátul (oldalt) ... mert az törni fog.
Szóval a kezét törném el annak, aki a kocsimmal flipperezne

cork77 2010.08.25. 13:19:38

@Marcellusca: @1kutya: nem lehet veletek komolyan beszélni! :-) Citroën 2CV-re gondoltam. De majd a poszttoló (nem jut eszembe a neve :-) megválaszolja talán!

Zolko004 2010.08.25. 13:28:24

Érdekes poszt...
Én is a héten értem haza egy haszonló túráról, csak ellenkező irányban:) (Ausztria, Szlovénia, Olaszország, Franciaország, Belgium, Luxemburg, Németország, Ausztria)
Augusztusban Marseille-ben és Párizs-ban is ingyenes a parkolás a sárga pöttyel jelölt parkolóórákhoz tartozó zónákban! Vadászni kell a parkolóhelyekre, de nem lehetetlen vállalkozás, én is találtam és még a kocsit sem húzták meg...
Ami engem jobban zavart, hogy sok helyen nem voltak felfestve a sávok, ott természetesen ahányan elfértek egymás mellett, annyian mentek:) és nem ritka a belsőből jobbra vagy szélsőből balra kanyarodás.
Augusztus 10-től az olaszoknál is ingyenes a kék parkoló.
Egyébként meg oda kell figyelni és semmi gáz nem lesz.
Azzal meg nem tudok egyetérteni, hogy azért van a lökhárító, hogy használjuk... ha nincs hely nem állok be, ha rámállnak, akkor vagy eltolom valahogy kézzel, vagy megvárom, de nem fogok lökdösődni! (ha esetleg valakit rajtakapnék, amint a kocsimat finoman lökdösi, mert az neki természetes, akkor én természetesen arconvágnám ;) )

''autónepper.'' 2010.08.25. 13:30:03

mindenki azzal jön hogy magyarórszágon mindenki villog autópályán...
érdekes engem mért nem villognak le sosem autópályán?

csak kicsit kell kint jobban figyelni akkor:) aki itthon normálisan elközlekedik az kint se fog semmi nehézségbe ütközni:)

Anti Anyag (törölt) 2010.08.25. 13:42:27

@''autónepper.'': Akkor nem jársz eleget autópályán. Bár szerencsére nálunk is ez már múló divat, simán megesik.

Én is jártam így. Oldalt kamionok, előttem kocsisor kb. 120-al, gyökér a hátam mögött villog.

1kutya 2010.08.25. 13:50:58

@''autónepper.'': "érdekes engem mért nem villognak le sosem autópályán?"

baszki, nézzél bele a tükörbe, aztán menj ki, nézd meg a kocsidat!

azér...:-DDD

1kutya 2010.08.25. 13:52:06

@cork77: háát...

ha nem repül túl magasan én azt is lövöm:-DDD

pete_r 2010.08.25. 13:56:16

@mrzigi: Meg a lábát is...! Nem normális eljárás "helyet csinálni", ha nem férsz el.

pyrogate · http://laalbirroja.blog.hu/ 2010.08.25. 13:59:18

én is voltam most Franciaországban, Nizza városán kívül nem nagyon volt káosz, sőt a gyorsabb autók között voltam, el is engedtek. Egyedül az olaszoknál volt probléma, mert minden balfasz a belsőben megy, jobb oldalon ezer kamion/lakókocsi a sor halad 120-szal és mögöttem villognak az alfával. Hova az anyámba menjek? Semerre nem lehetett. Aztán amikor végre 40km után volt szabad hely (komoly!), lementem előle és hiába mutogatott, a következő 80km-t mögötte tettem meg. Többet ugyanis nem haladt ő sem...
Más kérdés: szlovén autópályán olasz rendszámú románok. Nekik bizony a kurva anyjukat:)

''autónepper.'' 2010.08.25. 14:07:06

@1kutya: mért mibaja van most a kocsimnak ?:D:D:D:D meg mért nézek tükörbe?:D már megint mi tettem:(:D:D:D

@Anti Anyag: sokat járok pályán...

@teabore: ahhhhh meg változtam tudod:D:D:D:D:D ( ezt azért nem kell komolyan venni):D:D:D

GG81 2010.08.25. 14:21:56

jó kis körkép... danke, mi most készülünk fransziába... vagy spanyolba is kicsit.

mi ez az olaszban a kék helyek szeptember 10-től free-k? erre van ott kiírva infó? ez olyan szezonális dolog?

mert azt tudom, hogy splitben meg vasárnap ingyenes... siófokon meg szezonban éjfélig, füreden meg hajnali 4-ig fizetős! :-D

1kutya 2010.08.25. 14:25:20

@''autónepper.'': hát, tudod te azt nagyon jól:-DDD

@pyrogate: szia pyro! jól elmentél. hanyagoltátok is az albirroját D-vel együtt, haragszom is rátok:)

egyittlakó (törölt) 2010.08.25. 14:27:09

Don Blasius: "Gyalogosok: nem jellemző itt sem, hogy megvárnák a zöldet, ha úgy látják, hogy nem jön semmi vagy messze van még."

Ha úgy látják... fantasztikus dolog, mert itt a gyalogosok nem hogy nem látnak, de nem is akarnak. A francia gyalogos tehát szétnéz átkelés előtt, amit a magyar puhatestű már csak azért sem akar megtenni, mert neki elsőbbséget biztosít a KRESZ (stb. bla-bla-bla)... Pedig jó volna beiktatni azt a szabályt, hogy zebrára lépés előtt kötelező legyen szétnézni (gyalogos zöld lámpánál is).
Kevesebb ember halna meg...

FDToth 2010.08.25. 14:28:31

@mrzigi: kivételek... már leírtam h csak akkor ha fényezetlen a lökhárító! spolierezett autót minek lökdösnék? nem kárt akarok tenni más autóban, csak használni a lökhárítót.

''autónepper.'' 2010.08.25. 14:29:40

@1kutya: nem tudom mire gondolsz:D:D:D:D:D:D de akkor lehet hogy amire gondolsz akkor annak köze van hogy nem villognak le engem ...:D:D:D:D

pyrogate · http://laalbirroja.blog.hu/ 2010.08.25. 14:40:26

@1kutya: 1 hónapos szabit vettünk ki, én közben végigjártam Európát. Lehet, hogy küldök is Ide valami posztot:) (osztrák, német, svájci, francia, olasz, spanyol, portugál, szlovén tapasztalatokról)

demagofób 2010.08.25. 14:50:29

Franciaországban az a szép, hogy minden város ami kb 300km-re van egymástól teljesen más.
Észak és dél "ellentéteknek" történelmi hagyományai vannak. Rengeteg komédia szól erről. Például Lyonban mindenki úriember. Ha jön egy útszűkület akkor összezárnak mint a cipzár, hiába van az egyiknek elsőbbsége. Ez annyira így van, hogy akinek nincs elsőbbsége már szét se néz. Csak sávot vált.

Amúgy nem fog senki beengedni. Itt nem kell foglalkozni semmivel csak sávot kell váltani, majd a többiek figyelnek rám elv van.

1kutya 2010.08.25. 14:58:24

@pyrogate: legalább jó volt?

@''autónepper.'': namostakkor részletezem: kigyúrt, kopasz "vállalkozó" egy fekete dögben... így rémlik valami?:-DDD

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.25. 15:02:22

@pyrogate: Ha a bevezetőben rákattintasz a "külföldön" szóra, nagyjából látni fogod, milyen országokból volt már beszámoló. Azokból se baj, ha van új vélemény ami már volt, de szűzeknek mégjobban örülök. ;)

záporjózsi 2010.08.25. 15:20:34

"Körforgalom nagyon sok van, lakott területen kívül szinte minden elágazásnál. Ezek elsőbbségadás táblával szabályozottak, viszont városokban jobbkezes körforgalmak is előfordulnak. Klasszikus példa a párizsi Diadalív körüli körforgalom, jobbkezes és elég gyorsan érkeznek be oda az autók a beletorkolló sugárutakról."
Az Étoile mivel jobbkezes, nem körforgó. A betorkolló utak jelzőlámpával (is) szabályozottak, de a kimenet nem. Ráadásul macskaköves.

záporjózsi 2010.08.25. 15:25:13

@FDToth: Ez az elöl lévő autó nagyon szimpi. Amúgy viszont Németország az, ahol nem rémálom az, ha szabályosan közlekedsz...

pyrogate · http://laalbirroja.blog.hu/ 2010.08.25. 15:29:07

@demagofób: Lyonban egy probléma van: rengeteg a bevándorló. Minden rasszizmus nélkül mondom, hogy kevésbé kultúráltak (mármint náluk otthon más a vezetési morál, ennyi). De azért a többség rendes ott.

@1kutya: naná, hogy jó volt:)

@SilentSound: okok, rá fogok nézni:)

@záporjózsi: én Nimes-ben láttam olyan körforgalmat, ahol 4 lámpa volt BELÜL és még plusz 4 a kivezetőknél is. Sok értelme nincs, végig állt benne a forgalom.

demagofób 2010.08.25. 15:47:36

@pyrogate: Hát ettől még a vakon váltunk sávot nagyon megy Lyonban. Két lábbal állnak a fékbe ha sárgára vált a lámpa. Ha a gyalogos leteszi a lábát a zebrára akkor is. Gyönyörű baleseteket lehet látni ebből.

_John_Doe_ 2010.08.25. 15:58:11

Én bírom a párizsi közlekedést. Az itthoni csicskák döbbennének, mikor beparkolnak két helyre, a két kerék közé véve festést, és bekarcolna melléjük jobbról és balról is egy kisautó.

Ott arra használják az autót amire való, közlekedésre.

Zolko004 2010.08.25. 16:04:25

@GG81:
augusztusról volt szó, de igen ilyen szezonális dolog.... alapból a sárgával festett a helyieké, ill. az ott dolgozóké, a kék pedig fizetős, parkolójegyes.
Megkérdezed és elmondják szívesen, majdnem mindenki beszél ott angolul.
A franciáknál parkolóautomata van mint pesten, ott ki is van irva, hogy mikor free... (de csak a sárga pöttyös, a fehér nem ;) )

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.25. 16:10:25

Na, holnapra én is írok egyet a magyarországi közlekedésről :)

És azt mondtam már, hogy itt mindenki hülye? :)

hgg266 2010.08.25. 16:26:41

@pyrogate: mi 2 hete jöttünk haza olaszo.ból, az összes benzinkút tele volt románnal, ahogyan azok viselkednek..pl.parkolóban köpködnek, szemetel, kuka mellé hugyozik, hangoskodnak, "rajoskodnak", a hónaljszagukat meg már 10 méterről érzed... ha dönteni kéne h ők v a c...nyok a primitívebb létforma, nagy bajban lennék...

Globetrotter2014 2010.08.25. 16:27:59

A franciák nagyon rosszul vezetnek, vűrsoban életveszélyesek, aki tehetei ájszaka érkezzem páriszba, tegye le az autót és tömegközlekedjen, megéri anyagilag is... Pályán meg mint a zombik, a baj az hogy külföldön is. Egy francia námetoszágban ugyanúgy 125-tel fog menni a korlátlan övezetben, mint a 100as korlátnál. Ő ugyebár a német sebességtáblákat nem érti... Amúyg megéri a strssz, mert az ország szinte mindenhol gyönyörű és nagyon rá van állva a turisztikára...

2010.08.25. 16:35:37

@demagofób: az hogy megáll sárgára vagy gyalogosnak teljesen rendben van, azt nem értem, ki a kretén aki a seggében megy és nem figyel, hogy belefut? :)

Marcellusca 2010.08.25. 16:37:23

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Mindenki magából indul ki. :)))

De, hun van mán a posztoló? :)

mrzigi 2010.08.25. 16:41:41

@FDToth:
"már leírtam h csak akkor ha fényezetlen a lökhárító! spolierezett autót minek lökdösnék? nem kárt akarok tenni más autóban, csak használni a lökhárítót. "

Maradjunk a realitás talaján: kocsiba beszáll, nem fér el ezért (meg mert egy béna f.sz) lökdösi a többi kocsit ... és tesz rá jó magasról, hogy éppen egy 200.000 Ft-os első-hátsó spoilert vág ripityára.
Ennyi, minden más mese.
Megnézi-e, hogy fényezett, vagy spoileres?
Ugyanmár királylány ... kb annyira amennyire betétlapot ad.

Papichulo 2010.08.25. 16:44:00

En mindig mosolygok amikor valaki negativan iteli meg az europai kozlekedes barmely aspektusat is. Az elmult tiz evet nagyreszt Latin-Amerikaban toltottem, tobb tizezer kilometert vezettem jopar amerikai orszagban es kijelenthetem, hogy ahhoz kepest Magyarorszag peldaul kozlekedes-biztonsagi oktatofilmnek szamit. :)

FDToth 2010.08.25. 16:47:29

@mrzigi: fényezetlen, műanyag lökhárítóra spolier? nane... attól h nem fér el, még nem biztos, hogy béna vki. ha rendesen rádállnak é snincs más lehetőség, akkor spoliertörés. gondolom te is ezt tennéd, mert a rádálló gépkocsi tulaját előkeríteni...

''autónepper.'' 2010.08.25. 16:48:12

@1kutya: jah hogy erre gondoltál:D:D:Dd most már igen rémlik valami:D:D:D:D de látod mindenek meg van a maga előnye:D:D:D:D:D:D

Tornado86 2010.08.25. 16:49:13

@Marcellusca:
Lehet nem bírta a fentebbi kritikámat, mely szerint a francia közlekedés Temesvár - Bukarest - Konstanca keverék :) Vagy épp most akar utána járni :)

Tornado86 2010.08.25. 16:50:03

@Papichulo:
Szerintem küldj be egy írást errõl :)

Marcellusca 2010.08.25. 17:02:03

@Tornado86: Járt ő már arra is. :)
Ha jól emlékszem írt is posztot.

ave 2010.08.25. 17:03:44

Francia autopalyak tenyleg pazarok, csak nem augusztusban kell menni rajtuk. :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.25. 17:12:00

Pfff

"Vér nem lesz , se leányálom"
Akkor nem daszunk ma sem
:)
Nehogy offoljak
ma megjártam a Belváros-XIII.ker-XVIII.ker-Lakatos lakotelep-Margit hid utvonalat

Egy hulyével találkoztam a Szt.István kőruton szirénázott a Margit hidtol a Marx-térig, ott lekapcsolta és ment a tömeggel
Na a hulye ez volt
Béke van az utakon :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.25. 17:17:04

@horex: Gyakran jársz a lákátos lakótelepnél? Mert lehet, hogy akkor egymást is szoktuk idegesíteni. ;D

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.25. 17:20:45

pizzás és persze miután megelőzött, mutogatott,"
Te rokkant vagy, nem tudtál neki bemutatni?
Azt megérti franciául is

A sztráda meg milyen unalmas lehet, ahogy leirod
Francse menne ott
A mi pár km-es sztrádáinkon pezseg az élet, ott meg el lehetne aludni
Tiszta balesetveszély
Biztos nincs is franciába autozz.blog
:))

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.25. 17:25:05

@SilentSound:
Nem-nem!
Vagy 40éve ott vettem a Horex-emet, pont ahogy balra az Üllőiröl fordulunk, ott még van pár családi ház, az utnál kissé mélyebben
Aztán vagy 2x , de az is ezelött vagy 25évvel volt
Most az ItalInox cégnél voltam a Lakatoson
Nagyon korrekt segitőkész cég, dicsérem innen is
De ha a Belvárban jársz szivesen idegenvezetlek :))

Don Blasius 2010.08.25. 17:58:13

@Marcellusca:
Itt a hülye posztoló.:)) És a legelső komment pont az, amire számítottam, nem csalódtam. :)))

@Tornado86:
Dél-Erdélyben pont nem jártam még, de Kolozsvár-Vásárhely fele már többször és tényleg volt belőle poszt. :)

@pyrogate:
Aix-en-Provence-ban is volt egy lámpás körforgalom, aminek sok értelmét nem láttam, még csak több sávos sem volt.

@cork77:
Voltak, de nem sokat láttam. Meg egyáltalán kevés öreg autót láttam. Volt egy ház Provence-ban, ami előtt több zsír állapotú DS is parkolt. Meg egyszer leelőzött a sztrádán egy Peugeot 504 Coupé. Gyönyörű volt. :) Amiből még sok van és youngtimer korú, azok 205, 309, 405-ös Peugeot-ok, R5, 19, 21-esek, valamennyi BX, ZX, meg persze Kettesgolfok, Unók. Ezeknél inkább újabb, de lelakott, szétütött autók a jellemzőek.

@1 Fószer:
Marseilleben a parkok és buszmegállók is tele voltak ott csövező láthatóan nem francia egyedekkel, tovább nem mondanám, mert még le leszek rasszistázva. Nem úgy, mint Pesten, hanem sokkal sűrűbb előfordulással. És persze az elmaradhatatlan ablakmosósokkal. Ha If vára még börtön lenne, megtölteném ott azt gyorsan párszáz évre. xD

záporjózsi 2010.08.25. 18:06:03

@pyrogate: Jelzős kört már én is láttam. Győr, Szeged. Meg persze külföldön. :)

Papichulo 2010.08.25. 18:21:58

@Tornado86: Nem vagyok tulzottan grafoman, ezert inkabb kerestem par videot az orszagrol/varosrol, ahol az elmult par ev legnagyobb reszet toltottem es sokat vezettem is:
www.youtube.com/watch?v=I7iBv7qw53I
www.youtube.com/watch?v=_hLoZO11t7g
www.youtube.com/watch?v=yrGQ567eKLo
ez meg a tomegkozlekedes:
www.youtube.com/watch?v=nuJFBU2w_9s
www.youtube.com/watch?v=JBHvP_8wxEU

Amugy a primet nalam az vitte, amikor a 2*3 savos "autopalyan" Bogota fele egy 18-wheeler a kulso savbol 180 fokban a masik kulso savba fordult gondolkodas, index es korulnezes nelkul. Jopar auto nagyot fekezett, en is...

mr_x 2010.08.25. 18:37:31

"Ugyanakkor nem nagyon partnerek abban, hogy besorolj. Ha a gyorsítósávon érkezik valaki, a külső sávban haladó, ha lenne is hova, nem húzódik beljebb."
Nem erted a logikat :-)
Ha csak kered akkor nem fog beengedni viszont ha bevagsz ele akkor nem fog anyazni.
Miutan erre rajottem, nem volt tobb problemam a bekaevokkel. :-)

1kutya 2010.08.25. 18:47:22

@''autónepper.'': naugye!

néha kéne a nagy, kopasz fejeddel gondolkodni is:-DDD

Andreas2 2010.08.25. 19:13:06

"Ugyanakkor nem nagyon partnerek abban, hogy besorolj. Ha a gyorsítósávon érkezik valaki, a külső sávban haladó, ha lenne is hova, nem húzódik beljebb."

Szerencsére városon belüli autópályaszakaszokon kint van az egyenrangú kereszteződés tábla, így a felhajtón érkezőknek elsőbbségük van a külső sávon érkezőkkel szemben:
maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=paris,france&ie=UTF8&hq=&hnear=P%C3%A1rizs,+%C3%8Ele-de-France,+Franciaorsz%C3%A1g&layer=c&cbll=48.820665,2.323164&panoid=wYSTCyOHc_l9GKqzJ_xNBA&cbp=13,299.37,,0,-2.3&ll=48.820697,2.323002&spn=0.001748,0.004823&z=18

"Ha országútról beérünk városba, nagyon kell figyelni, volt olyan, hogy a "főutat" keresztező mellékutcán nem volt tábla, jobbkezes volt a kereszteződés."

Sőt még lakott területen kívül is (90 km/ó) sok helyen egyenrangú kereszteződésben csatlakoznak gazdasági utak.

''autónepper.'' 2010.08.25. 19:16:40

@1kutya: NEEEE szóóóójááááábeeeeeeeeeeee:D:D:D:D:D nincs is nagy fejem:D

Marcellusca 2010.08.25. 19:31:56

@Don Blasius: Tudod: rám számíthatsz. :)))

Don Blasius 2010.08.25. 19:32:54

@mr_x:
A városon belüli sávváltásoknál alkalmaztam is, de sztrádán nagyobb a kockázat.

@Poggyasz:
Igen, tényleg volt ilyen tábla, de nem mindenhol. De ahol volt, ott hosszabb is volt a gyorsítósáv, nem volt ott gond.

1kutya 2010.08.25. 19:34:19

@''autónepper.'': én beszólni?

szted mernék?:-DDD

egyébként kéne egy jó ár a skodára, hamár...:-DDD

Don Blasius 2010.08.25. 19:34:41

@Papichulo:
Hű, mennyien járnak ott Daewoo-val! ;)

1kutya 2010.08.25. 19:39:20

@Poggyasz: és jöttek is a traktorok?

mert az néha lehet gáz.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.25. 19:41:09

@Poggyasz:
Nade anyáznak is ott vagy csak tömeg trafikk van

Ez a jó hülyités
www.youtube.com/watch?v=ZLLxsUD3xiM&feature=related

''autónepper.'' 2010.08.25. 19:41:11

@1kutya: lökjed adatokat róla azt mondok egy árat rá...

különben is ne is merj beszólni mert leviloglak téged:D:D:D:D:D:D

Tornado86 2010.08.25. 19:43:45

@Don Blasius:
Bár a dél-erdélyiek sokkal kamikazébbak :)
@Marcellusca:
Kolozsvár nem Temesvár, szerintem illene felcsapnod egy térképet :)
@Papichulo:
Ez így érthetõ, bár tény ami tény, Európában azért gyorsabban mennek a kocsik.

Andreas2 2010.08.25. 20:15:33

@1kutya:
Úgy emlékszem egyszer sem, vidéki utakon alig volt forgalom. Lehet hogy ennyire erősek ott a mezőgazdasági szakszervezetek, elintézték maguknak az elsőbbséget :)
Mi azért lelassítottunk mindig, mert nem tudtuk hogyan mondják franciául, "kérem húzza ki a vállamból a boronatárcsát, mert fáj" :)

Andreas2 2010.08.25. 20:19:16

@horex:
mr_x tapasztalatát tudom megerősíteni, semmi anyázás. A sofőrünk egyszer csúnyán bement egy körforgalomban érkező francia elé. A franciának arcizma sem rezdült, lefékezett majd dudálás nélkül továbbment ahogy elmentünk előle.

.lll. 2010.08.25. 20:27:00

aztán a posztoló hozott-e jóféle dizsoni mustárt?

1kutya 2010.08.25. 20:27:15

@''autónepper.'': 2005.06, 1.6 őskövület benzin, ambiente+kisbőrcsomag+digitklíma+könyöklő+metálfény+aluráf
futásteljesítmény: 195.000
végig szagszervízben szervizelt, jobb első sárvédő cserés (nem kalapált).

1kutya 2010.08.25. 20:31:16

@Poggyasz: :-DDD

de ha mégegyszer azt modja valaki hogy boronatárcsa, azért ütök! van ugyanis borona (az a vasrács, amiből olyan 20 centis szögek állnak ki és magágyelőkészítésre használják), meg van a tárcsa (zómmel x alakú, acél forgótányérokkal és sekély talajművelésre való).

"boronatárcsa" nincs!!! punktum!!!

Don Blasius 2010.08.25. 20:34:06

@lófő:
Dijonban nem jártunk. De eredeti francia mustár amúgy is volt már itthon. De a provance-i bort lehet, hogy lassan fel is bontom. :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.25. 20:51:13

@Poggyasz:
A franciának arcizma sem rezdült"
Tiszta sor, arcideg bénulás

Mondtam, unalmas arrafelé vezetni
:))

''autónepper.'' 2010.08.25. 22:14:27

@1kutya: ya és kp kell vagy bizományos?

''autónepper.'' 2010.08.25. 22:16:43

@1kutya: ja és a színe milyen? ülések? céges volt? törzskönyv? saját neveden van?

1kutya 2010.08.26. 08:40:14

@''autónepper.'':

1. igen
2. kp, de akár csere is érdekel (persze fiatalabb ráfizzel)
3. fekete, szürke, magán, tk nálam a szekrényben, teljesen tiszta.

mr_x 2010.08.26. 08:51:57

@Don Blasius: "A városon belüli sávváltásoknál alkalmaztam is, de sztrádán nagyobb a kockázat."
En szinte csak sztradan jartam Franciaorszagban, es ott tapasztaltam ezt. Index ki, es mar jon is, te meg old meg.

Ja igen, kodzarofeny hasznalata mint a tankonyvben. Kod leereszkedik, mindenki felkapcsolja (amig moge nem ersz), amint eltunik a kod mar veszi is le.
Ha megsem akkor az 99% kulfoldi.

Marcellusca 2010.08.26. 10:12:20

@1kutya: Na, mégegy kalapos skodás. :)))))))

Mé' akarol szabadúni tűle? Jó ótó az. :D

GG81 2010.08.26. 10:25:48

@Zolko004: köszi az infót... tavaly volt kis francia tapasztalat Lille-ben, ahol a déli szieszta idején is free! :-D szieszta, csak mert francia, északfranciában, észmegáll, de biztos melegük van ott is... ennyi erővel magyaországon is simán lehetne mindenhol sziesztaidő!!!
bocsi a kicsit offért! ;-)

Marcellusca 2010.08.26. 12:04:06

@1kutya: Émmeg a kisebbet cseréltem olyanra. :)))

''autónepper.'' 2010.08.26. 14:25:29

@1kutya: hát kpba olyan 1.4 körül...ha olyan kulturált téleg:D

''autónepper.'' 2010.08.26. 14:26:06

@1kutya: de most nem tartok rá még igényt... szal nem tom neked mennyire sürgős:D

1kutya 2010.08.26. 15:41:11

@''autónepper.'': nem sürgős, csak megkérdeztem, hogy zudjam hova "belőni" magam.

azért köszi!

''autónepper.'' 2010.08.26. 17:24:16

@1kutya: oké oké ha kell valami sikits:)

Take-it-Easy 2010.08.28. 14:00:22

Hűűűjjjeepooosztolóóó, kimegy Kűűfőődóórszáágba, oszt hazagyün soszt poanaszkodiiik...?! :DDDDD
Egyébként el fogom olvasni a posztot... Valamikor :)))

Don Blasius 2010.08.28. 14:29:14

@Easyke:
Egyáltalán nem panaszkodik. :)

Take-it-Easy 2010.08.28. 14:34:34

@Don Blasius: írtam is, hogy MAJD elolvasom a posztot :))) Egyébként ez csak amolyan beszólás volt, mint Marcelluscáé. Csak hogy én se maradjak ki a sorból :DD
Elolvastam a posztot. Azért továbbra is az a benyomásom, hogy nem szeretnék Franciaországba menni, főleg autóval nem... :(

Don Blasius 2010.08.28. 15:21:36

@Easyke:
Tudom-tudom. :)))
Azért én nem bántam meg. :) Kellő odafigyeléssel elkerültük a forró helyzeteket (helyeket nem, mert délen már meleg volt:)), viszont tényleg oda mentünk, ahova akartunk, sok mindent meg tudtunk nézni, meg sok mindent nem, de arra az idő volt kevés. :S

9 nap alatt megnéztük Párizst, voltunk a Loire-völgyben, Provence-ban, Monte-Carloban, a Garda-tónál. :) Persze Párizsba vissza kell menni, de hát ezzel eleve számoltunk is. :)

Take-it-Easy 2010.08.28. 18:41:25

@Don Blasius: igen, azért ahhoz túl sok szép hely van Franciaországban ahhoz, hogy az ember ne menjen el legalább egyszer életében, ha megteheti. Én is meg fogom tenni egyszer, csak előtte be kell szerezzek valami szuperszonikus füldugót, mert a nyelv marhára zavarja a fülemet... :DDD

Don Blasius 2010.08.28. 19:02:20

@Easyke:
Na nekem sem jött az be, az olasz beszéd sokkal szebben hangzik. :)

A másik, hogy ha értenek is angolul, franciául válaszolnak.:) De volt, hogy egy szállodai recepcióssal is csak mutogatva meg a számokat leírva értettünk szót. :)

Take-it-Easy 2010.08.28. 19:17:25

@Don Blasius: pffff... igen, ez nagyon gáz. És ez csupán hozzáállás kérdése...

Don Blasius 2010.08.28. 19:37:08

@Easyke:
De nem általános. Voltak nagyon kedves segítőkész emberek, egy nagyon bunkó pincért leszámítva tényleg nem volt semmi gáz helyzet. Persze autóba ülve meg tudnak őrülni. :P

Take-it-Easy 2010.08.28. 19:43:26

@Don Blasius: hihi :) ez mondjuk ránk, magyarokra is érvényes. :)

Alikam 2010.08.30. 15:38:53

@egyittlakó: kötelező is, mert ha mondjuk egy villogó mentő csapja el, akkor beszopta:)

karlmax 2010.09.07. 10:29:48

Mi januárban voltunk Párizsban és a sok elrettentő figyelmeztetés után pozitívan csalódtam. Azt mondták, hogy megmozdulni sem lehet majd autóval, pedig igen. 4 napot voltunk a városban és mindenhova autóval mentünk a nap minden szakában. Hiába nagy a forgalom, mennek mint az állatok, eléd vágnak, nem beszélve a Diadalív megkerüléséről, ami valójában egy hatalmas (kb 10 sávos, de nem tudom pontosan) körforgalom felfestés nélkül, mégis lehetett haladni. egyszer sem ültem dugóban, komolyan egyszer sem. Volt hogy lelassult a forgalom, de lehetett haladni. JObb volt mint Pest közlekedés szempontjából. Bár nekem, más szempontból is jobban tetszett.

spotty 2010.09.08. 11:34:00

Imádom Párizst! :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása