Annyira vasárnap van, hogy muszáj volt elsütnöm ezt a remeknek közel sem nevezhető szófordulatot. A mai történetet Attila ugyanis azért írta, mert Pécsett bizonyos helyeken egy örökkévalóság hazajutni, ha nem autóval, hanem robogóval vagy kerékpárral jár valaki, amióta indukciós hurkokat telepítettek a kereszteződésekhez. Az indukciós hurok lényege az (remélem nem írok nagy hülyeségek, a hozzáértők pontosítsanak nyugodtan), hogy ha egy nagyobb vízszintes fémfelület kerül fölé, akkor az megváltoztatja az áramkör elektromágneses tulajdonságait, amit a lámpa vezérlője érzékel és ennek hatására vált zöldre a kanyarodók lámpája rövid időn belül. Ebből adódóan ugyanígy gondban van az, aki autóval van ugyan, de az ideálisnál előrébb vagy hátrébb áll meg a lámpánál.
Elég régóta tervezem, hogy írok erről a problémáról, úgy érzem most telt be nálam a pohár.
Pécsen élek, közlekedek, naponta sok-sok km-t. Biciklivel, motorral, robogóval, autóval is. Volt egy idő, amikor nálunk is bevezették a kereszteződésekben a teli zöldet. Ahogy emlékszem, nem igazán vált be, szerintem a forgalom is túl nagy volt, és a vezetési kultúránk is fejletlen ehhez. Történt aztán, hogy modernizálták a kereszteződéseket.
A kanyarodó sávokhoz érzékelőket építettek az aszfalt burkolatba (a pontos technológiát nem ismerem). Szóval jön az autó, áthalad ezen, és akkor majd valamikor a következő lámpaváltási körben fog kapni egy zöldet az ő sávja is. Na igen ám, az ötlet nagyon jó, hiszen a forgalmasabb utakon zavartalanul haladhat a forgalom, és csak akkor kell megszakítani a zöldet, ha a keresztező útról tényleg érkezik valaki. Ideáig a rendszer hasznos és biztonságos is.
Csakhogy amikor jön a motoros – robogós – bringás, akkor már nem működik a dolog. Nem tudom, hogy ez az érzékelő rendszer mágneses alapon, vagy súlyérzékelőkkel működik, de az biztos, hogy a kisebb járműveket nem érzékeli.
Kb. fél éve tesztelem a rendszert, esténként próbáltam többször áthaladni a gépekkel az érzékelőn, több módon, de nem vált be. Röviden: előáll a helyzet, hogy nem kapok zöldet. Soha. (kivétel, ha egy autós kolléga érkezik mögém) Régebben ezt a rendszert csak este alkalmazták, most már kora délután is el tudok álldogálni pár lámpaváltási periódust, mire megkapom a zöldemet. A város több pontján alkalmazzák ezeket a lámpákat és rendszereket, egyre elterjedtebbek, szinte minden új kereszteződés megkapja ezeket az érzékelőket.
Csak egy kis részletet emeltem csak ki a térképen. Tegyük fel, hogy a kék karikában lakunk. A piros nyilak pedig a kanyarodási lehetetlenséget jelölik. Hogy jutunk haza? :)
Csak pár kérdés fogalmazódott meg bennem:
1. Esetleg úgy gondolták, a tervezők, hogy mi motoros – bringás - robogós társaság majd valami kerülő úton mászik haza? (Igen, a kommentelők kedvéért írom, meg lehetne oldani, parkolókban, házak mellett elkanyarodni, szlalomozni. Ez mind időben, mind biztonság szempontjából negatív eredményt hozna számításaim szerint. Úgy vélem megvan nekünk is a jogunk, hogy a normális úton haladjunk.)
2. Esetleg csak beállítási probléma? Összerakták a "csúcstechnikát", és majd jó lesz az embereknek?
3. A rendőr elnézné-e nekem, ha délután 2-kor vérpiroson elkanyarodnék balra nagy ívben? (a válaszom: "megnéztem, nem jött senki" lenne) :)
4. Hol tudom, ezt szóvá tenni, melyik fórumon, vagy állami szervezetnél?
5. Tudom, hogy Pécs Kertváros lakótelepén sok tízezren laknak. Megannyi ember jár autónál kisebb járművel. TÉNYLEG ennyire nemtörődöm emberek vagyunk? Senkinek nem jutott még eszébe, ezért szót emelni?
6. Esetleg megkockáztatom, hogy én vagyok a tudatlan, és valamilyen módon ki lehet csikarni a zöldet a lámpáknál. Aki tud bevált technikát, megosztaná velem?
u.i.: Nem szállnék vitába senkivel, hogy ne bringázzak, mert feltartom az autókat. Ne motorozzak, mert ön és közveszélyes. Ne robogózzak, mert nincs rendszámom, amúgy is BIZTOSAN 70es a henger, és 90-el megyek a városban… Amúgy is „AUTÓZZ”-ak inkább :))
Csak annyit mondanék, hogy a motorom ára után áfát fizettem és fizetem az adót is. A biciklim, robogóm után is fizettem az áfát. A benzinár nagy része is adó. Akkor legyenek szívesek ezért a pénzért egy normális közlekedést kialakítani. (Ahol nem kell magyar módra megint a kiskapukat keresgélni a legális útért. )
szekőcei 2010.08.29. 11:16:42
OFF: pécsi származásúként báncsaja fülem a "Pécsen". Az "Pécsett"... ;)
IPG 2010.08.29. 11:31:27
Egyébként a hurok beállításainál lehet a probléma, jobb helyeken a kerékpárost is észreveszi a hurok.
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.08.29. 11:35:41
off: pécsiek úgy mondják, hogy Pécsett? Sose tudtam, hogy mennyire használják a helyiek a hivatalosan helyes változatot, pl. győriek (többet ismerek mint pécsit), sose mondják, hogy Győrött.
zar116 2010.08.29. 12:04:43
SÜN 2010.08.29. 12:10:26
-d(-_-)b- 2010.08.29. 12:22:23
Ilyen érzékelős esetekben meg át kell menni, amikor nem jön senki. Nálunk pl. az egyik lámpás kereszteződésben (T-alakú) éjjel sem kapcsolják ki a lámpát, pedig akkor 1 autó/perc az átlag. Ilyenkor nyilván ki fogom várni, amíg zöldre vált...
Joco74 2010.08.29. 12:45:29
Ha valóban nem kapsz zöldet "soha", hivatkozz arra, hogy meghibásodott a lámpa... nem fogja elfogadni, de érdemes kipróbálni :)
gyuszó 2010.08.29. 13:25:47
szaGértő 2010.08.29. 13:30:25
Clearvoyance 2010.08.29. 13:31:35
Ha a hurok közepére áll már meg is szívta.
Nemrég nekem is sikerült kifognom egy ilyen szart. Annak ellenére nem vett észre, hogy hosszában ráálltam az érzékelő oldalsó részére. És még csak nem is bringával voltam. A motor +asszony +én majdnem 3 és fél mázsa.
A mágnes jó ötlet lehet, láttam róla egy videót. Azon úgy tűnt nem is kell túl nagy.@IPG:
Máshol sem...
gyuszó 2010.08.29. 13:52:30
D4D 2010.08.29. 13:53:27
Más, de téma.
Bp II. Pitypang utca - Zöldlomb utca lámpa, Pitypang felől hurkos.
Volt a közműépítés, ezért a Pitypangban hátrább került a megállásvonal, de a hurok nem. Nem lehetett előre menni a hurokra, mert az a rész le volt szűkítve a munkagödör miatt, és ha valaki előrement a hurokra, akkor azt kockáztatta, hogy a vakon kanyarodók belecsattannak.
Ott és akkor még autóval sem lehetett zöldet kapni.
Átérzem a posztoló problémáját, de a motor hasára történő mágnesbarkácsolást nem tartom megfelelő megoldásnak, mert akkor ezzel az erővel nekem meg decemberben tolólappal kell az M1-re felhajtanom?
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.29. 15:08:33
"Nagyobb méretért kattints!"
Kattintottam. Egy kóbor csaj mégis eSzt kérdeszte "csak ekkora?"
Hányszor kell kattintani,hogy nagyobb legyen? kérdem én
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.29. 15:11:35
"A motor +asszony +én majdnem 3 és fél mázsa."
Basszus, ez nem mázsaház, vagy utcai mérleg 20fillérért!
Tegyél fel oldalkocsit,biztos zöldhullám.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.29. 15:28:12
Viszont, ha ilyen érzékeny, akkor az előtte, a kereszteződésben elhaladó autóra is kapcsol.
Ezért addig butítják (elméletileg), amikor épp nem kapcsol a keresztirányú forgalomra.
Vagy hátrébb kell vinni, mint ahol most van.
De ei az ÍJB.
Főleg, hogy pécsi létedre azt írod, hogy Pécsen laksz...
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.08.29. 15:28:43
(Én már láttam buszvezetőt is kiszállni, és megnyomni a gombot, de bringásnak talán ennél egyszerűbb.)
brzoli 2010.08.29. 15:46:17
www.youtube.com/watch?v=8GAacxGiV4A&feature=fvw
Igaz, hogy Ámerika, de az elv ugyanaz.
ojio 2010.08.29. 15:47:48
krystian · http://detektorok.blog.hu/ 2010.08.29. 15:48:04
9gag.com/gag/33560/
D4D 2010.08.29. 15:56:30
Esetleg ha a hurkon állsz, nem látni a lámpát?
Helótageci 2010.08.29. 15:58:59
szeme közé, laposan! 2010.08.29. 16:01:58
Clearvoyance 2010.08.29. 16:02:09
Olyan szép zöldet, mint amilyen úgy 42 környékén volt ugye? Amelyiknek az elején ott a Maschinengewehr. Lehet benne valami, hogy arra adja a zöldhullámot...
DeMarco 2010.08.29. 16:02:44
Abban viszont biztos vagyok, hogy nincs annál idegesítőbb, amikor nincs hurok és éjjel-nappal vált a lámpa, ha kell, ha nem...
Áll az ember hajnalban/éjjel/nappal holtidőben abszolút elsőrendű főúton percekig tök' egyedül, sehol senki, de nem lehet átmenni a piroson, mert felette viszont be van szerelve a kamera...
És ezt napi szinten... Ezerszer elátkozom és szívem szerint kilőném a lámpát, meg aki tervezte a rendszert és nem rakott hurkot a századrendű út felé...
Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.08.29. 16:15:15
Mágnest ragasztana az útra!
Drótos Pipacs · http://drotvizsla.wordpress.com 2010.08.29. 16:16:24
Dick Kock 2010.08.29. 16:19:59
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.08.29. 16:28:36
Shopping 2010.08.29. 16:43:47
KAMU hír!!!!
Mikor ÉRDEKELT EGY BICIKLISTÁT A LÁMPA SZÍNE?????
Körülnéznek, és ha nem látnak senkit, ÁTHAJTANAK.
Írhatnám hogy tisztelet a kivételnek, de olyan nincs, vagy ezt nem olvassa...
Clearvoyance 2010.08.29. 16:46:01
Terminátor hát.
130 (50+80) kilo élőszövet 200 kilo fémvázon.
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.29. 16:56:01
Szóval amit lehet busz/személyautó között állítani, azt biztosan lehet bicikli és motoros fokozatba is kapcsolni.
ergerberger 2010.08.29. 17:03:11
Ez nem igaz!
Nem néznek semerre, és úgy hajtanak át a buzik.
kivasallak (törölt) 2010.08.29. 17:14:52
mindkettő helyes. max zavarja a füled. csakúgy mint az azzal és avval esetében...
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.08.29. 17:34:21
blaiser 2010.08.29. 17:51:23
GARFIELD13 2010.08.29. 17:53:00
A megoldás két részét már megírták. Két tényező kell hozzá együtt. Ha "kicsi a vas", akkor egy neodium mágnest kell felragasztani rá (kicsi, de nagyon erős), valamint tudni kell, hogy a huroktelepítők és az útfestők nem egy helyről jönnek (sajnos). Ha nem vált a lámpa, akkor előrébb kell gurulni, olykor akár a felfestett vonal elé. Pl. itt Pesterzsébeten is van két ilyen kereszteződés, csak a helyi erők jutnak át rajta, ha másvalaki jön és szabályosan beáll, akkor ott nem kanyarodik senki, csak ha előreballag egy helyismerettel rendelkező megmondani az első kocsinak, hogy hova kellene állnia a zöld jelzésért. (Az egyik kereszteződésben már van egy külön kis kiegészítő tábla, valami ilyen szöveggel: "Érzékelős lámpa, álljon teljesen a vonalhoz". (A tuti, ha egy kicsit túl vagy rajta). Ha erre a kettőre figyelsz, szabályosan is átmehetsz majd ott is SZVSZ.
Üdv.
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2010.08.29. 17:57:39
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.29. 18:01:47
motorral jartam igy Floridaban balra kanyarodo savban a varosban
mikor nem jott semmi akkor bekanyarodtam piroson olyan 3 lampavaltas utan, mert ugye az egyenesen haladoknak, keresztben haladoknak valtogatott
de altalaban ejjelre allitjak be 100 szazalekra akkortalyt eleg keves a bringas meg a robogos, nappal ki van kapcsolva szinte mindenhol
aki meg elotte vagy utan all meg az hulye
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.29. 18:08:12
szinte zoldet kapsz mire a lampahoz ersz
3-4 motoros meg ritkan megy egymas utan
a masik fajta az kozvetlenul a feher csik elott van, de az is eleg szeles savban erzekel
talalkoztam mar mind a kettovel
az elobbi jobb, mar ismerve szinte csak lassitani kell es tudom mindjart valt
de mondom, foleg ejjel mukodik
tegnap/ma/ ejjel 2-kor jottem at a varoson haza, ez olyan 40 lampa es egy pirosom volt, az is azert mert egy kocsi / a rohadtja/ ki akart jonni a foutra:)/
D4D 2010.08.29. 18:13:36
BKV-soknak sok lámpához illetve sorompóhoz (legalább is régebben) távirányítójuk volt.
StrayCat 2010.08.29. 18:20:06
A motorosoknak azt tudom mondani, hogy ha egy hurok nem erzekel elsore, akkor azt semmijen trukkel nem lehet mukodesre kesztetni. Tobb motorom is volt, kozottuk egy BMW K1200LT (a Honda Goldwing konkurrense). Csak emlekeztetoul: ez egy 450kg-os moci, meretet tekintve pedig nagyobb sok kompakt meretu utcai autonal. Ezzel egyutt a csokonyosebb hurokokat ez a motor sem volt kepes mukodtetni (autokra ugyaza hurok bejelzett).
Az alvazra elositett magnes-trukkot itt is reklamoztak, de - megint csak elsokezbol szarmazo - szomoru tapasztalatok alapjan modhatom, hogy az parasztvakitas.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.29. 18:35:12
tobbek kozott ezert van a lampa nalunk a keresztezodes tuloldalan
meg nehezebb beragadni
kozlekedestechnikai szempontbol jobbak vagyunk:)/boborjan/
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.29. 18:38:24
ja en is szoptam mar motorral
de tobb az elonye mint a hatranya
Tampan siman betettek nem is 10-15 inkabb tobb meterre az erzekelot
persze ezt nem lehet mindenhol megcsinalni, pl itt Ashevillbe sem mert 20 meterenkent kanyarodnak le jobbra balra a kocsik/ ettermekbe barokba/ igy elveszitene az ertelmet
Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.08.29. 18:45:17
www.gyakorikerdesek.hu/tudomanyok__helyesiras__61532-miert-nem-pecsen-hanem-pecsett-miert-ketto-t-vel-irjuk-miert-nem-n-el
Valamint. Az MTA áldásával is eltörölték már a kötelezően alkalmazandó helyesírást, beszédet.
Elfogadottá vált, hogy ha magyar anyanyelvű ember így beszéli, ejti ki akkor helyesen ejti.
A kérdés ilyenkor az, hogy kinek a nyelvhasználata ilyen? Tehát egy tanár, vagy művelt ember mondja, hogy pl, tudnák, tudhassa, Vácon, akkor elfogadott de mondjuk nem a rájuk jellemző nyelvhasználat. Bizonyításképp meglehet nézni a nyelvi ellenőrében, (helysírásjavító) hogy kijavítja e a Pécsen Vácon szavakat.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.29. 19:07:21
a balrakanyarodokban sokszor nappal is mukodtetik
es ez bizony problema, bar altalaban eleg ha moges jon egy kocsi
csak mi van ha nem jon, nem orom varni 3-4 valtast
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.29. 19:54:35
Nagyobb esélyét látom annak, ha fogy egy vastepsit (alumínium, saválló nem jó) ezt ráköti egy madzagra a biciglis, és elkezdi rángatni a hurok felett.
Odarántja, magához, majd visszarúgja és így csikicsukizik.
Vagy mondjuk harminccal megy át a hurkon, de úgy, hogy elfekteti a biciglit, hogy az a lehető legközelebb legyen a hurokhoz, és a lehető legnagyobb felülettel keresztezze az indukciós teret.
adminka (törölt) · http://gingersclub.atw.hu/ 2010.08.29. 20:03:18
Amikor a páciens rámegy a hurokra,ami a burkolat alatt van 10-15 cm-re,elkezd villogni a STOP tábla,és a bent lévő dolgozó fülesében is megjön a jelzés:Rendelést felvenni.
(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.08.29. 20:13:15
tobias2 2010.08.29. 20:14:59
_ 2010.08.29. 20:18:24
De lehet hogy akkor fix porgram megy, mivel napközben volt, kora délután. A forgalombefolyásoló programokat később állítják be, mikor például csak főirányból jelentős a forgalom, mellék irányból csak ritka.
( A kerékpárom nem alumínium vázas, régebbi típus.)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.29. 20:23:14
csak nalunk be ne vezessek
bar van egy ket helyen ahol nagyon lassitani akarjak a forgalmat
SAkos12 2010.08.29. 20:36:15
www.amazon.co.uk/10mm-dia-Neodymium-Magnets-Pack/dp/B002YDSR3I/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=diy&qid=1283106709&sr=8-3
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2010.08.29. 20:43:11
igazi hős 2010.08.29. 21:09:25
ojio 2010.08.29. 21:33:41
thinker_ 2010.08.29. 21:35:10
OkoskaTo:rp 2010.08.29. 21:40:50
Tiltsákbe!
De legalább legyen kötelező táblával vagy felfestéssel jelezni a hurokvezérelt lámpákat.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.29. 21:49:58
nem inkabb a kurvakat kellene betiltani?
Take-it-Easy 2010.08.29. 21:59:53
Straight 2010.08.29. 22:17:40
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.29. 22:59:11
GARFIELD13 2010.08.29. 23:05:59
Akiknek anno kimaradt a fizikaóra, de esetleg felébredt bennük a kíváncsiság, keressenek rá a mozgási indukcióra...
Anti Anyag (törölt) 2010.08.29. 23:06:29
Don Blasius 2010.08.29. 23:26:47
Gondolom, a Tátra téri az egyik a kis utcában, de melyik a másik?
@Comandante en Jefe:
Én is szálltam már ki Ferihegynél a parkolónál, megnyomtam a gyalogosok gombját, majd spuri vissza a kocsiba és váltott is a lámpa. :)
mate6 2010.08.29. 23:29:37
Hello, itt vagyok kivetelnek, es pont a kedves hozzaszolasodat olvasom.
Don Blasius 2010.08.29. 23:32:31
Miért is ne? A hűtőmágnest divatba lehetne hozni az autón is. :)))
szcsongor 2010.08.29. 23:32:38
Egyes városneveknél a -tt rag használata az -on, -en, -ön helyett ugyanaz, mint az ikes igék rendszere, néhány évtized és ki fognak ezek kopni a nyelvből. Mind tulajdonképpen régi csökevények a nyelvben, de ugyanúgy helyesek, mint a "modernebb" változat. Csak nem kéne ragaszkodni annyira hozzájuk, és leparasztozni azt, aki nem használja őket...
Szóval a "Pécsen eszek és alszok." mondat is helyes. Legfeljebb nem szép :)
Ikes igékhez: lezo.hu/ikesige.html
bocs az offért egyébként :)
cso zsi 2010.08.29. 23:41:12
anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2010.08.30. 00:03:11
ettől függetlenül a pécsen vagy pécsett a motorosokkal-robogósokkal elég nagy kibaszás, az már igaz...
Rwindx 2010.08.30. 00:26:39
Ott szerintem az egyenesen haladóknak k-ra nincs hurok, szinte mindig zöld van a Csömörin végig. Keresztbe a Miskolcin átjutni macerásabb, ne adj isten balra kanyarodnál a Miskolciról. Egyébként meg elég ritkán riszálják magukat, sajnos :)
Tudja valaki Kaposváron hogy a Mező kereszteződésbe a Dombóvári útról a Mező utcába balra kanyarodva ilyen indukciós megoldás lehet? Az elmúlt fél évben kétszer jártam arra, és mindkétszer vagy negyed órát vártam, régebben azért gyorsabban váltott...
nál 2010.08.30. 00:28:29
OFF: pécsi származásúként állítom, csak buzik mondják, hogy "Pécsett"... ;)
Első mohikán 2010.08.30. 00:44:35
2. Az indukciós hurok a felette elhaladó fémtömeget érzékeli, úgy működik mint a dinamó. Hiába teszel egy pirinyó mágnest az alvázra, akármilyen erős is, nem fogja helyettesíteni azt a mozgó fémmennyiséget, aminek az elektromos impulzus-löketére be van lőve a lámpa. Egy kb. 300 kilós mágnes viszont igen. :-)
3. Azt viszont nem értem, hogy azt a rohadt hurkot miért nem lehet a kereszteződés elé tenni, mondjuk 30-40 méterrel és úgy belőni a kapcsoláés időzítését, hogy az érkező járműnek csak max. lassítani kelljen? A főbb útvonalon haladó forgalomnak nem teljesen mindegy, hogy mikor állítják meg? Vicc!
4. A körforgalom szar. Azoknak a bénáknak való, akik képtelenek egy lámpa nélküli kereszteződésbe biztonságosan belehajtani. Az elsőbbségadási helyzet viszonylagos egyszerűsítéséért cserébe lassítja a minden irányból (bármelyik, akár az eredetileg főbb útról) érkezők forgalmát. Szerintetek jó megoldás egy körforgalom ott, ahol egy négysávos nagy forgalmú út összes autóját lelassítják és bekényszerítik egy szűk kanyarba azért, mert van egy keresztező egysávos, alsóbbrendű út, amiről 8 percenként érkezhet valaki? Na?
FehérvároN (!) lakom, telerakták a várost az utóbbi években vagy 40 db körforgalommal. Csak a hülyék és a mazsolák nem érzékelik, hogy mennyire lelassult a forgalom. (Pl. Új Csóri-Palotai úti kereszteződés.)
Első mohikán 2010.08.30. 00:46:58
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.30. 00:49:32
ON
A balra kanyarodás sznobizmus. Ugyanolyan, mint a városnevek kifacsarva mondása. Brit tudósok bebizonyították, hogy minden cél elérhető kizárólag jobbra kanyarodással is. (Bár náluk a balkanyar az egyszerű). Tessék ésszerűen közlekedni, a balkanyar elavult, régi szokás!
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.30. 00:55:12
A villamosokhoz már a Kádár rencerben beépitettek ilyen dolgokat
Nem kellett kiszálni váltóvassal, a váltó érezte merre akar menni az elágazásnál a vilinger.
:)
phaszfej 2010.08.30. 02:27:46
phaszfej 2010.08.30. 02:28:31
D4D 2010.08.30. 03:34:58
Ez nem biztos!
Én pocakos vagyok, magasan és hátulról vezetek. Nekem minden egyes alkalom, amikor egy faszul fellógatott lámpát kell nézni, kínszenvedés. Mondjuk van tetőablakom, de az se segít mindig.
D4D 2010.08.30. 03:36:48
Budaörsön is van ilyen. Jellegzetessége, hogy éjjel kettőkor a villogó sárgából lesz piros, de olyan ütemben, hogy képtelenség megállni. És ehhez elég 55-el menni, tehát mégcsak nem is a marha kategória.
D4D 2010.08.30. 03:38:32
D4D 2010.08.30. 03:42:37
Az konkrétan egy jól méretezett körforgalom, nemcsak nézni hanem látni is kellene, és akkor haladna is a forgalom.
Első mohikán 2010.08.30. 05:06:45
Nem a méretével van a gond, az bőven elégséges (van viszont néhány a városban, amelyiket a buszok és teherautók "levágnak" a hátsó kerekükkel; pl. Pozsonyi-Fiskális sarok), hanem a létjogosultságukkal. Nem tudom mennyi idős vagy, de én emlékszem amikor még csak egy sima elsőbbségadásos kereszteződés volt ott -a Palotain-, egy plusz besoroló-sávval. Akkoriban azon hőzöngtek az autósok, hogy néha 2-3 autó is sorba állt a kikanyarodáshoz a Palotai útról Csór irányába.És csak onnan! A többi irányból nem kellett elsőbbséget adni senkinek, ment a forgalom gördülékenyen, megállás nélkül. Nézd meg most mi van ott! Öt irányból áll a sor, néha kilométer hosszan. Na, melyik a jobb?
Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.08.30. 06:16:18
Donor 2010.08.30. 06:59:15
Tapasztalatom szerint a hurok egyik oldalsó vonalára kell állni, mert ott jóval érzékenyebb, és elég a kerékben lévő fém.
Az ilyen érzékelős lámpáknál, ha kihagy 2 periódusból engem, akkor én körülnézés után szemrebbenés nélkül átmegyek. Ha a rendőr kérdezi, nyilvánvalóan meghibásodott a lámpa, és ennek megfelelő kellő körültekintéssel mellőztem jelzését.
igazi hős 2010.08.30. 07:08:25
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.08.30. 07:23:40
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.30. 07:25:47
hasznos aho; sok gyalogos van
valami olyasmi kovetkezik ami miatt ugyis lassitani kene
Hotel stb amugy ertelmetlen
a lampa tobbet hasznal
Yo Sar Ian (törölt) · http://faking.blog.hu/ 2010.08.30. 07:29:41
A hurok felett a bicajt le kell fektetni pár másodpercre. Ennyi.
omborz 2010.08.30. 07:51:23
Azóta másfelé járok.
tobias2 2010.08.30. 07:52:30
Hozzátenném, hogy a körforgalomban megtakarítható a drága, karbantartásigényes és kemény villanyszámlát termelő lámparendszer is.
Reggie 2010.08.30. 08:14:41
Reggie 2010.08.30. 08:26:40
Mivel sima legmagos tekercsrol beszelunk, ebben az esetben a magnes gyakorlatilag nem befolyasolja a mukodest, mert egy alladnosult magneses teret hozz letre, de ez a tekercset induktivitasat nem valtoztatja meg. A tekercs fole erkezeskor, csak kis mertekben zavarja meg a mukodest, mert valamennyi feszultseg indukalodik ekkor a tekercsben, viszont ez fugg a magnes haladasi sebessegetol, es a talajtol valo tavolsagatol.
GARFIELD13 2010.08.30. 08:50:57
Az a harmadik:-)
Az általam ismert kettő:
1. Szent Imre Herceg utca a Nagysándor József utcánál (itt van a kiegészítő tábla)
2. Határ útról balra kanyarodó sáv a Jókai Mór utcába.
D4D 2010.08.30. 08:51:26
Most sem kellene állni a forgalomnak, de mivel ez egy forgalmas körforgalom, ezért mindenki (90% körül) megáll, és alaposan körülnéz.
Két irányát szoktam használni, az egyik a tengelymérős ág, ahol el tudok menni a kör mellett (onnan még sosem volt sor), illetve ennek a visszairányát, de a sorompó után ki szoktam kerülni a sort, illetve van úgy hogy eleve a falvakon át jövök (Barnaland-on keresztül).
D4D 2010.08.30. 08:52:33
Mindennap járok arra, néha 3-szor is.
Bazz, az tényleg érzékelős?
D4D 2010.08.30. 08:53:40
Egyszer próbáltam még a régi autóval, mennyit tudok benne menni, azt hiszem az 50 megvolt, de közben kiabáltak velem, utána meg nem álltak velem szóba.
dzsaszper 2010.08.30. 08:58:41
a műszaki átvételkor eszükbe se jut kisebb járművel tesztelni?
kodó tamás 2010.08.30. 09:04:09
csak pár városra van Pécsett, Győrött, Operett...
kodó tamás 2010.08.30. 09:06:45
van több más előnye is... pl tv adásokat is tudsz venni, és az eső sem esik a motorra...
igazi hős 2010.08.30. 09:14:32
hiheto 2010.08.30. 09:32:49
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.30. 09:57:09
A ferromágneses fémeket könnyebben érzékeli.
A fémkereső érzékenysége a szokszorosa az útban lévő érzékelő érzékenységének.
@dzsaszper: Ha arra kalibrálják, hogy a szénvázas, kevlárkerekű saválló csapágyas biciklire is kapcsoljon, akkor kapcsolni fog a keresztirányú forgalomra is.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.08.30. 10:15:36
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.30. 10:45:13
Tudod mi a vicces benne,hogy ezen az útvonalon van az az európai kerékpárút rendszer. Még a tábla is kint van. Én ott körbenézek,és átmegyek a szembe járdára,mert még a zebra lámpagombja sincs.
Tudok egy mostmár nagyon jól működőt. A Bácsai úton lévőt,ami van a Szent-Györgyi iskola mellett.
Éjjel is be van kapcsolva,lés ha nincsen senki,akkor egyből vált,és még 30-40 km/h között át tudsz menni.
Régen szar volt,de már megcsinálták jól.
igazi hős 2010.08.30. 10:59:19
Vagy az útépítőknek direkt csinálnak egy szarabbat drágán, hogy azon is lehessen keresni egy kicsit?
A keresztforgalomra miért indulna be: egész jól definiált iránya van, ha a szomszéd sávra nem reagál, akkor a keresztforgalomra miért tenné?
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.30. 11:12:49
A leszerelt autópályakapukat lehetne felállitani akkor a hurok két oldalra esne
Vagy olyan boxokat a kereszteződésekhez, mint a lóversenyen az indítóbox
Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.08.30. 11:17:14
Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.08.30. 11:18:33
Spikk 2010.08.30. 11:37:27
Beléd is!
Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.08.30. 11:47:49
2010.08.30. 11:55:33
A "Pécsett" kifejezés baszatlan bölcsésznők elméletieskedő szalvétávalfasztfogó modorossága.
-egy volt pécsi-
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.30. 12:25:04
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.30. 14:22:12
A fémkereső, ami a csatodat kijelzi, az három hurokból áll, és egymáshoz képesti változást érzékel.
@SilentSound: köszi.
zazooo 2010.08.30. 15:32:34
dzsaszper 2010.08.30. 15:34:00
dzsaszper 2010.08.30. 15:35:13
D4D 2010.08.30. 17:41:41
D4D 2010.08.30. 17:42:26
- Részeg volt
- Színvak
- Nem bicikli volt
atila68 (törölt) 2010.08.30. 18:14:35
Ja, van egy fehér alapon fekete tábla, hogy azt mondja: "Felállás a vonalig!"
Ezt lehet kitakarta a méhecske napszemüveg kerete.
atila68 (törölt) 2010.08.30. 18:15:03
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.30. 20:40:24
az elso mondatodat maximnalisan elfogadom
ha elotte nem volt lampa
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.30. 20:43:55
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.30. 21:38:54
igen boldoig lennek ha megyek haza a Marrimonon 40-es tempoban es 100 meterenkent/ kb ugy vannak a bekoto kis utcak/ kapnek egy korforgalmat
hala egnek indukcios hurok van igy ejjel faszaul tudok kozlekedni
nappal is
de akkor tobb a piros
most igy belegondolva el sem tudom pl ezt az utat korforgalmakkal kepzelni
megallna az elet
lehet van ahol jarhato ut
nekem nem a kedvencem
sot utalom
/ tudom, azert mert nem tudok benne kozlekedni
de tudok/
en a lampas es indukcios keresztezodes elkotelezett hive vagyok
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.30. 22:09:00
a korforgalom csak bonyolitana es lassitana
bocs hogy magamban beszelek de fozes kozben eppen a korforgalomrol meditaltam
/marhaporkolt keszul/
Reggie 2010.08.30. 23:56:19
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.08.31. 06:06:53
2010.08.31. 09:36:37
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.08.31. 10:10:14
:-D
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.08.31. 10:13:39
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.31. 11:02:47
2010.08.31. 11:27:37
viszont osztrákoknál Bécsett
KolomparVinetu 2010.09.03. 13:56:20
Én vidéki vagyok, és - hála isten - nem nagyon találkozok az általatok annyira gyűlölt biciklisekkel. Én is járok nap mint nap kerékpárral és autóval is, de nekem a 70+ nénin/bácsin kívül nincs bajom a bringásokkal.
Valószínű Pesten ez másképp van. Mondjuk itt tuti sírva röhögnénk, ha egy bringás megjelenne sárga tapadós gatyában... :D
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.06. 02:57:36
A Pécsen-Pécsett és egyéb -tt -k már más tészta, mert mindkettő helyes. Viszont nem ez a legnagyobb huba, amit el szoktak követni az emberek akár kisebb cikkekben (logout.hu), akár kommentekben.
Az emberek 90%-a valahonnan messziről ugatja a magyar nyelvet, pedig a kulturált megnyilvánuláshoz hozzátartozik, szóban, és írásban is.
A kresz meg olyan dolog, hogy azt a biztonság és a kulturáltság érdekében is érdemesebb betartani.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.06. 03:03:38